Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
Hij was al eens langsgekomen.
Heb hem besteld en functioneerd uitstekend.
Ik heb heb hem hier besteld:
https://a.aliexpress.com/_mtoVRUA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaQgFUVzwbLjSslUFyDlnf6o3lg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2BK9OdO8WNbJYWSZ2XxjA3hT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Avigoorn schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:30:
Hij was al eens langsgekomen.
Heb hem besteld en functioneerd uitstekend.
Ik heb heb hem hier besteld:
https://a.aliexpress.com/_mtoVRUA

[Afbeelding]
Je geeft iig een nieuwe dimensie aan de optie "Apple Carplay" ;)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
Apache4u schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:08:
[...]

Je geeft iig een nieuwe dimensie aan de optie "Apple Carplay" ;)
_O- _O- _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pualuszsz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-10-2023
Kan je ook klimatiseren aanzetten zonder het laden?
Ik had klimatiseren nog niet ontdekt. Ik was nu op m’n werk aan het laden en zette klimatiseren aan voor ‘s ochtends 07:30u.
Vervolgens kom ik vanmiddag bij mij auto en heeft ie niet geladen omdat hij dat vanavond pas wil doen zodat ie morgenochtend vol is.
Dat ding denkt teveel voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Pualuszsz schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:04:
Ik had klimatiseren nog niet ontdekt. Ik was nu op m’n werk aan het laden en zette klimatiseren aan voor ‘s ochtends 07:30u.
Vervolgens kom ik vanmiddag bij mij auto en heeft ie niet geladen omdat hij dat vanavond pas wil doen zodat ie morgenochtend vol is.
ja kan zonder laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UUID
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 08-05 10:10
Pualuszsz schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:04:
Absoluut. Ik heb geen laadmogelijkheid thuis, maar stond vanmorgen toch lekker warm op me te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pualuszsz
  • Laatst online: 17-10-2023
Maar waarom stopte hij dan met laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05 14:55
Pualuszsz schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:14:
Maar waarom stopte hij dan met laden
Kan vele oorzaken hebben... Ook bv hoe een bepaalde publieke laadpaal geregeld wordt (in Mechelen (Belgie) bv de ondergrondse parking van de grote markt... Daar wordt automatisch gestart, gestopt etc afhankelijk van hoeveel wagens er laden... Ze schakelen soms van de ene op de andere over ... Het slechtst mogelijke systeem dus :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
Quiller schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:17:
[...]

Dat was ik ook aan het denken ... tenzij ze bedoelen 'de hele tijd' ...
Nee, alleen bij afslagen of aanwijzingen. Wel vreemd dat dat bij mij nieuw is dan, want die heb ik niet eerder gezien. Bij mij werden al die tijd enkel de pijlen en borden van afritten getoond nooit de kaart zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:15
niekhouben schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:31:
Heeft hier iemand na levering al een trekhaak laten plaatsen? Ik bedoel dan niet bij BMW zelf maar eerder bij een "trekhaak centrum".

Kostprijs? Moet er een uitsnede gebeuren in de bumper? Ik heb een eDrive 35 zonder M-pakket in bestelling staan.
Waarom heb je dan de trekhaak niet meebesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-05 14:22
Tosti Ham-Kaas245 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:51:
[...]

Nee, alleen bij afslagen of aanwijzingen. Wel vreemd dat dat bij mij nieuw is dan, want die heb ik niet eerder gezien. Bij mij werden al die tijd enkel de pijlen en borden van afritten getoond nooit de kaart zelf.
Je kunt instellen wat je te zien krijgt in de HUD. Waarschijnlijk stond het voorheen zo ingesteld dat je alleen de beperkte info zag, en is dit na de update terug gezet naar standaard, waarbij je wat meer info te zien krijgt.
Ik heb altijd al de kaartjes gezien in de HUD als je een afslag of afrit nadert. Dit is (bij mij iig) altijd al zo geweest dus is nu niet nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-03 22:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuVlay_Ecq3o6YDU4XVRNgsVRhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMD41ig0E44S0kdvMlNo2rBg.jpg?f=fotoalbum_large

Opnieuw deze melding tijdens een lange rit vandaag.
Zou dat te omzeilen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 13:28
St_frederik schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:37:
[Afbeelding]

Niet tot 100% laden maar 80% ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
St_frederik schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:37:
[Afbeelding]

Als ik me niet vergis is dit een beveiliging bij het x (aantal mij onbekend) keer op bepaalde tijd DC laden. Teslabjorn heeft dit ook gehad toen hij de wagen vanuit noorwegen naar Duitsland gereden heeft, ter plaatse een pak testen gedaan en daarna terug naar Noorwegen... Het lijkt me dat je dan op 24u(?) toch wel heel vaak DC laadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:28
Quiller schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:45:
[...]

Als ik me niet vergis is dit een beveiliging bij het x (aantal mij onbekend) keer op bepaalde tijd DC laden. Teslabjorn heeft dit ook gehad toen hij de wagen vanuit noorwegen naar Duitsland gereden heeft, ter plaatse een pak testen gedaan en daarna terug naar Noorwegen... Het lijkt me dat je dan op 24u(?) toch wel heel vaak DC laadt?
Oef, @St_frederik hoe vaak heb je dan DC geladen? Ik mag hopen heel veel want met een vakantietrip zou dit toch niet fijn zijn. Kan je wat meer details (screenshotje laadsessies?) sharen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St_frederik
Ik kreeg deze melding bij het starten van mijn 5de DC laadsessie vandaag.

Na 1234km gereden te hebben met een gemiddeld verbruik van 22,6 kWh/100 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
St_frederik schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:45:
Ik kreeg deze melding bij het starten van mijn 5de DC laadsessie vandaag.

Na 1234km gereden te hebben met een gemiddeld verbruik van 22,6 kWh/100 km.
Dan is het normaal gedrag...

btw : 22,6 verbruik is aan de hoge kant. Vorig jaar ben ik naar Italie gereden en voor die afstand had ik 'slechts' drie laadsessies nodig (nou ja wat 100tal km minder) en mijn verbruik lag ver (ik dacht ergens in de 18?) onder het jouwe (nochtans telkens de max snelheid gereden) -- Is het mogelijk dat je thuis niet geladen had tot 100%? (wil me niet moeien hoe jij je auto laadt, maar 5 sessies aan de dc op 1 dag is veel met als gevolg dat de wagen in een soort veiligheidsmodus gaat om het pack te beschermen)

Voorzichtig rekensommetje : thuis ac laden tot 100% :
400km en daarna telkens dc tot 80% 300km... Kortom met vier dc ladingen zou je ongeveer (heel kort door de bocht genomen) 1600km ver moeten komen (ik vermoed zelfs nog iets verder).

[ Voor 17% gewijzigd door Quiller op 17-10-2023 02:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
Ik heb de update uitgevoerd. Ik zie zelf eigenlijk maar 1 groot verschil.

De route, de weg die wordt "gehighlighted", is nu blauw! En niet meer onduidelijk wit.

Hoera hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:30
Quiller schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 01:59:
[...]

btw : 22,6 verbruik is aan de hoge kant. Vorig jaar ben ik naar Italie gereden en voor die afstand had ik 'slechts' drie laadsessies nodig (nou ja wat 100tal km minder) en mijn verbruik lag ver (ik dacht ergens in de 18?) onder het jouwe (nochtans telkens de max snelheid gereden) -- Is het mogelijk dat je thuis niet geladen had tot 100%? (wil me niet moeien hoe jij je auto laadt, maar 5 sessies aan de dc op 1 dag is veel met als gevolg dat de wagen in een soort veiligheidsmodus gaat om het pack te beschermen)

400km en daarna telkens dc tot 80% 300km... Kortom met vier dc ladingen zou je ongeveer (heel kort door de bocht genomen) 1600km ver moeten komen (ik vermoed zelfs nog iets verder).
22,6 kWh/100km zit ik nu ook aan exact.. voor 2023. En heb rustiger gereden dan vorig jaar :-) dus dat valt wel mee. Een m50 dient gewoon om te scheuren he :-) dat ter zijde

Maar laden op DC high speed tot 100% dat zou ik toch niet zo vaak doen. heeft ook weinig zin. Naarmate je op een hogere soc komt, daalt de laadcurve. ik heb vorig jaar op mijn trip naar Denemarken/Zweden, telkens max tot 60% geladen langs de snelweg. Dat gaat heel snel. Steeds binnen de 15 min terug op weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
Ik ben thuis vertrokken aan 70%.
1e DC lading: 9% tot 85%
2e DC lading: 11% tot 64%
3e DC lading: 3% tot 100%
4e DC lading: 7% tot 92%

Verbruik valt nog relatief mee:
I4M50
Temperaturen tussen 0,5 - 9 graden
Traject: Nederlandse snelwegen + Duitse Autobahn ++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
rolelael schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:02:
[...]

22,6 kWh/100km zit ik nu ook aan exact.. voor 2023. En heb rustiger gereden dan vorig jaar :-) dus dat valt wel mee. Een m50 dient gewoon om te scheuren he :-) dat ter zijde

Maar laden op DC high speed tot 100% dat zou ik toch niet zo vaak doen. heeft ook weinig zin. Naarmate je op een hogere soc komt, daalt de laadcurve. ik heb vorig jaar op mijn trip naar Denemarken/Zweden, telkens max tot 60% geladen langs de snelweg. Dat gaat heel snel. Steeds binnen de 15 min terug op weg
Ik vind dat hoge cijfers. Als ik in Belgie op de autostrade ben rij ik altijd tss 125 en 130... elders ook telkens iets hoger dan de max ... Kortom : enige wat ik me kan indenken (want in principe heeft de M50 niet veel hoger gemiddeld verbruik) is dat er belachelijk grote wielen onder staan (ik rijd (bewust) met 18 inch en winter met 17 inch). -- Bijkomende mogelijkheid is mss nog dat er niet bepaald zuinig rubber onder steekt (en ja dat maakt groot verschil... Winter zweer ik bij Continental en vergeleken met vrienden ben ik altijd ruim zuiniger)

[ Voor 9% gewijzigd door Quiller op 17-10-2023 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Quiller schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:10:
[...]

Ik vind dat hoge cijfers. Als ik in Belgie op de autostrade ben rij ik altijd tss 125 en 130... elders ook telkens iets hoger dan de max ... Kortom : enige wat ik me kan indenken (want in principe heeft de M50 niet veel hoger gemiddeld verbruik) is dat er belachelijk grote wielen onder staan (ik rijd (bewust) met 18 inch en winter met 17 inch). -- Bijkomende mogelijkheid is mss nog dat er niet bepaald zuinig rubber onder steekt (en ja dat maakt groot verschil... Winter zweer ik bij Continental en vergeleken met vrienden ben ik altijd ruim zuiniger)
Dit is gewoon zo snel als kan kwa snelheid (of een hele stevige tegenwind)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:06
St_frederik schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:00:

I4M50
Gezien de geoptimaliseerde laadcurves welke ook bij een hogere SOC naar 200 Kw gaan is mijn advies om beter vaker een korte stop te maken. Als je boven een soc van 70-80% komt is de snelheid er wel uit. Laden onder en20% en boven 80% is ook nog eens slecht voor de accu. Uiteindelijk ben je ook minder tijd kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 20:40
Avigoorn schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:45:

De route, de weg die wordt "gehighlighted", is nu blauw! En niet meer onduidelijk wit.

Hoera hoor.
Dat had ik met de 07/2023.33 versie ook al, dus nog minder verschil :/

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Quiller schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:10:
[...]

Ik heb gewonen 'wielen', nl 19" :-) en dat is optisch al vrij klein voor de m50.
Het zal er ook van afhangen denk ik of je op 1 motor rijdt of 2. in economy std 1, rij je op sport boost, zoals mijn default ingesteld staat, dan gebruikt hij altijd 2 motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
WT* !! ???

Het route voorbeeld vanuit android google maps is weg uit het front dashboard???
Serieus, moet ik toch weer op de midden console gaan kijken?

Iemand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5xzK7eEOnNLwMUHXFkZ4C-EC1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kO2xW7qmR78eIrfe9TPGuQht.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
rolelael schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:02:
[...]

Dus steeds geladen tussen van 20 tot 60 % dan?
Dan zit je op een lange afstand toch ook boven de 5x snelladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
St_frederik schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:19:
[...]

idd zal wel zoiets geweest zijn, maar ik had toen geen meldingen of issues. Was vorig jaar februari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
St_frederik schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:19:
[...]

ABRP doet 10-60% 10-70% 10-80% voor de snelste aankomst. Als je lange stops kiest gaat hij van 7 of 8% - 85%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbDZ4S7h0c01P-PQjjTxXIvWasM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oRWXL20uI9RDgb30XRwqfUUZ.png?f=fotoalbum_large
Bij de langere laadstops geeft ABRP ook aan dat de Vmax naar 110 km/h moet, dus als je hard wil rijden, vaker stoppen.

Verder kan je ook zien dat het boven de 60% wel op is met het echte snelladen en hoger dan 80% is toch echt zonde van je tijd. Dan kan je net zo goed rustiger gaan rijden >:)

[ Voor 57% gewijzigd door kdeboois op 17-10-2023 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
@kdeboois Die laadcurve van fastned is reeds sinds januari dit jaar totaal verouderd en niet meer van toepassing. Ook bij 45% kan je nu de topsnelheid van 205-210 halen. (kortom het niet niet meer geheel soc gerelatteerd.

Iets anders : daarjuist weer prijs bij dc laden : wagen wil niet stoppen met laden via de paal moet manueel in de wagen de sessie onderbreken door het laaddoel te verlagen... Een bmw i4 naast mij kon wel via de paal stoppen... Heel erg vreemd.

[ Voor 48% gewijzigd door Quiller op 17-10-2023 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Quiller schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:34:
@kdeboois Die laadcurve van fastned is reeds sinds januari dit jaar totaal verouderd en niet meer van toepassing. Ook bij 45% kan je nu de topsnelheid van 205-210 halen. (kortom het niet niet meer geheel soc gerelatteerd.

Iets anders : daarjuist weer prijs bij dc laden : wagen wil niet stoppen met laden via de paal moet manueel in de wagen de sessie onderbreken door het laaddoel te verlagen... Een bmw i4 naast mij kon wel via de paal stoppen... Heel erg vreemd.
Hoe ziet de curve er nu dan uit ?

Ik gok met een steeds lager vermogen, hoe hoger de SoC. Blijft dus relevant om niet te lang te wachten met doorrijden naar de volgende snellader.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydraulic
kdeboois schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:16:
[...]

Hoe ziet de curve er nu dan uit ?

Ik gok met een steeds lager vermogen, hoe hoger de SoC. Blijft dus relevant om niet te lang te wachten met doorrijden naar de volgende snellader.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZ-ZGIRJ3NFqKkxwjrA_qVe0foo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2NRTT5hM0FTckqdH2K7FdcU6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperBart
St_frederik schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:00:

I4M50
Sorry maar dat vind ik echt slecht van BMW als ie dan al die melding toont. Buiten die ene keer naar 100 pct opladen is er weinig wat hij “mis gedaan” heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jausie
Avigoorn schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:59:
WT* !! ???

Het route voorbeeld vanuit android google maps is weg uit het front dashboard???

Iemand?

[Afbeelding]
Bij mij doet ie het gewoon. Waarschijnlijk instelling ff aanpassen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gg0akH-HExF7yyN5hdfC6I3u4AI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgpKHPLmhfuUxw6Qp7i7huWr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Vanaf 0, t of 10% SoC is er dus geen verschil met de FastNed curve. Of zie ik dat verkeerd ?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:40
Gisteren heb ik mijn i4 eindelijk kunnen ophalen! Na 1 jaar wachten en ondertussen toch wat twijfel over de kleur ben ik toch zeer tevreden met de combi Brooklyn Grau Metallic en Vernasca Tacora-rood. ;)

Duidelijk een upgrade over mijn huidige Kona. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6ya_JYNqtVuhAtJ14Cpvljmle4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CN5PCE7Sy4U7q1rEeFPhLBjW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2B2BxRVqyi_2AoJcNYC56zYTLpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p9SmQlcJmkcve2QvowecTcu5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0rWMIeVkNdB1IRTwcCBezzMlNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rupFhCR6SZ6f7ZlDngAQvTBu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-02 12:05
Feni schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:53:
Gisteren heb ik mijn i4 eindelijk kunnen ophalen! Na 1 jaar wachten en ondertussen toch wat twijfel over de kleur ben ik toch zeer tevreden met de combi Brooklyn Grau Metallic en Vernasca Tacora-rood. ;)

...
Upgrade is een understatement :)

Heb je ook een foto van dat Vernasca rode interieur? Puur uit nieuwsgierigheid, op sommige foto's online ziet dat er meer bruin-rood uit, op andere felrood, ...
Zelf heb ik het bij saai zwart gehouden moet ik toegeven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:52
noctilucus schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:36:
[...]

Upgrade is een understatement :)

Heb je ook een foto van dat Vernasca rode interieur? Puur uit nieuwsgierigheid, op sommige foto's online ziet dat er meer bruin-rood uit, op andere felrood, ...
Zelf heb ik het bij saai zwart gehouden moet ik toegeven :P
Ik heb ook het Vernasca rode interieur.
Dit is vanaf foto niet goed te beoordelen en moet je echt live gaan bekijken.
Het is donkerder dan op de foto's te zien is.
Geen P0rn rood iig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-05 17:01
HyperBart schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:04:
[...]

Sorry maar dat vind ik echt slecht van BMW als ie dan al die melding toont. Buiten die ene keer naar 100 pct opladen is er weinig wat hij “mis gedaan” heeft.
3x DC laden van onder de 10% naar boven de 80% binnen 24 uur is gewoon niet goed voor de accu, dus melding is terecht, tenzij je geen klote geeft om je accu. Zelfde gedrag als met koude motor meteen 7k toeren te draaien. Moet kunnen en kan ook, maar fijn dat de auto deze mishandeling voorkomt. Ook fijn voor de 2e hands markt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
dencoupe schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

3x DC laden van onder de 10% naar boven de 80% binnen 24 uur is gewoon niet goed voor de accu, dus melding is terecht, tenzij je geen klote geeft om je accu. Zelfde gedrag als met koude motor meteen 7k toeren te draaien. Moet kunnen en kan ook, maar fijn dat de auto deze mishandeling voorkomt. Ook fijn voor de 2e hands markt 😉
Verder geeft BMW hier gewoon nuttige informatie. Ieder ander merk past de snelheid aan en meldt helemaal niets. Prima van BMW dus !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
dencoupe schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

kdeboois schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:14:
[...]

Verder geeft BMW hier gewoon nuttige informatie. Ieder ander merk past de snelheid aan en meldt helemaal niets. Prima van BMW dus !
Dat wel!
En de beperking zal misschien ook wel meevallen. Maar dan toch: zo abnormaal is dit gebruik niet. Doe eens een tripje naar Italie, dan kan het met 2 kinderen op de achterbank echt wel vaker voorkomen dat je zegt "hey nu rij ik ff door en pak ik 'm onder de 10% en ga ik tot 80%".

En ik ben al een sterke supporter voor EV's op reis, prima te doen. Maar er zijn genoeg Henk en Annie's die daar niet mee bezig zijn en toch ook "volks" zullen zeggen: "he, dit is gek hoor".

[ Voor 23% gewijzigd door HyperBart op 18-10-2023 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feni
noctilucus schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:36:
[...]
Ik zal vanmiddag een foto van het interieur posten. :) Het is absoluut meer steenrood/donkerrood dan fel rood zoals het in de configurator staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Feni op 18-10-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
HyperBart schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

[...]

Dat wel!
En de beperking zal misschien ook wel meevallen. Maar dan toch: zo abnormaal is dit gebruik niet. Doe eens een tripje naar Italie, dan kan het met 2 kinderen op de achterbank echt wel vaker voorkomen dat je zegt "hey nu rij ik ff door en pak ik 'm onder de 10% en ga ik tot 80%".

En ik ben al een sterke supporter voor EV's op reis, prima te doen. Maar er zijn genoeg Henk en Annie's die daar niet mee bezig zijn en toch ook "volks" zullen zeggen: "he, dit is gek hoor".
Dat is ook geen probleem, die keren vanaf 80% die gaat je accu niet goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
Bedankt voor jullie reacties ivm het vele DC laden binnen de 24u.

Het is mij nog niet duidelijk hoe je die melding/beperking kan omzeilen?
- nooit hoger dan 80% DC laden?
- nooit lager dan 10% gaan?

Het is dus niet het aantal keren DC laden binnen de 24u die de beperking geeft, maar meer het de percentages per laadbeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
@St_frederik Mij lijkt het snelladen boven de 80% het meest bij te dragen aan het opwarmen van de batterij. Daar moet het BMS cellen actief gaan balanceren en dat kost energie en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 15:27

MagicTempest

Fly pig!

Jausie schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:39:
[...]

Bij mij doet ie het gewoon. Waarschijnlijk instelling ff aanpassen?
[Afbeelding]
Dit heb ik met Apple carplay nog nooit gezien. Iemand die dit wel heeft met Apple Carplay en is het dan inderdaad ergens een instelling?
St_frederik schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:31:
Bedankt voor jullie reacties ivm het vele DC laden binnen de 24u.

Het is mij nog niet duidelijk hoe je die melding/beperking kan omzeilen?
- nooit hoger dan 80% DC laden?
- nooit lager dan 10% gaan?

Het is dus niet het aantal keren DC laden binnen de 24u die de beperking geeft, maar meer het de percentages per laadbeurt?
Hier maak ik me eigenlijk ook wel een beetje zorgen om. Ik ga een keer per jaar naar Hongarije met deze auto en het zou erg vervelend zijn om hier tegenaan te lopen.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17
Avigoorn schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:59:
WT* !! ???

Iemand?

[Afbeelding]
Vanmorgen ook even geprobeerd, werkt bij mij gewoon. Heb ook de update geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
RobertMaes schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:00:
[...]

Vanmorgen ook even geprobeerd, werkt bij mij gewoon. Heb ook de upcdate geïnstalleerd.
Probleem is weer weg. Hij reageert wel wat anders doe de update. Maar ok. Ik ben weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010NL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 19-10-2023
Feni schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:53:

Echt een schitterende combi. Heel stijlvol. Ik heb zelf ook het rode lederen interieur en had exact dezelfde twijfels, totdat de auto werd geleverd. De kleur rode is inderdaad in het echt minder fel dan op de BMW website en veel mooier. Gefeliciteerd!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• sdethier
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-02-2024
Vandaag na bijna anderhalf jaar wachten mijn nieuwe i4 e40 mogen gaan afhalen.

Wat een wagen, het wachten waard!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0DeC2HTDQqqZ_-UI2uayF-y39E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9JTRj32KAvLCD50Z9qE767z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TJpNyp525Fqb9AWcboHYvfKFk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WidmnExyBj6bZi06feyc4XHY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfLVg-iA2Hv9vBi-87CTng_6WGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/udiy0ZbjQ39ZfU6yIcrTO8tt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeOVnYjtC78dUFQOQ7bbtW_9bz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXlbbkFPnRFFi3wFXlJG3dMF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rA0CtlnZW807X4tBSTpQHG5dUsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/grFcguMwGZnIwvDNXqgknNOZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter vermeulen
  • Laatst online: 24-10-2023
hallo, nieuw op dit forum en heb een vraag over klimaatinstellingen - specifiek de stoelverwarming - nu het kouder wordt.
via de app kan je de klimaat instelling de auto voor vertrek te laten werken, dit zet stuurverwarming aan en ook de bestuurder - stoelverwarming.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat bij het voor-verwarmen ook de bijrijdersstoelverwarming aan gaat?

alvast dank
peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
sdethier schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:40:

Wat een wagen, het wachten waard![Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voorzichtig rijden daar in Hasselt he :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgoes
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-05 07:09
Quiller schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 01:59:
[...]

Dat is wel een heel mooi theoretische som, maar de laadpalen zijn er nog niet in die hoeveelheden dat je elke keer 300 haalt toch? In mijn ervaring (m.n. midden Frankrijk en delen Duitsland en Italie) althans niet, sowieso ben ik met mijn 2e grote trip door europa onlangs van 'strategie' veranderd, door vaker te stoppen om kort te laden. Met de 'nieuwe laadcurves' na de update van de i4 kan je dan mooi profiteren van 10-15 min op hoge snelheden 150+ laden en niet meer elke keer wachten tot het vanaf 60% binnendruppelt met <100Kw. Maar goed ieder z'n voorkeur natuurlijk, is mij goed bevallen en vaker de beentjes strekken was eigenlijk best lekker. Het tijdperk van honderden km's doorjakkeren met de diesels is wel voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.lentriek
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-04 13:46
P = Park
N = Neutral
D = Drive
B ??
Ik weet niet waarvoor het staat, maar rij er ALTIJD op. Zalig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-04 16:53
E.lentriek schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:17:
P = Park
N = Neutral
D = Drive
B ??
Ik weet niet waarvoor het staat, maar rij er ALTIJD op. Zalig!
Wat dacht je van Brake-mode? Omdat die dus automatisch remt als je het gas loslaat. Kom ook nog wel eens de term "blended brakes" tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
Avigoorn schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:45:

Hoera hoor.
Nog een leuke feature na de nieuwe update. In de sport stand beweegt de horizontale vermogens display in de HUD (de mensen die hem hebben weten wat ik bedoel) mee met de stuur beweging. Leuk bedacht, je hebt er verder niks aan natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 19:53
Avigoorn schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:37:
[...]

Nog een leuke feature na de nieuwe update. In de sport stand beweegt de horizontale vermogens display in de HUD (de mensen die hem hebben weten wat ik bedoel) mee met de stuur beweging. Leuk bedacht, je hebt er verder niks aan natuurlijk 8)
Ah ik dacht al “heb ik dat nog nooit eerder gezien?”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Ik heb in 1 week 3x een rit van circa 200km gemaakt over de Autobahn in een edrive 40. Na 1900 uur waarbij de weg op veel stukken lekker rustig was maar ook donker. Daar vielen mij een paar dingen in positieve zin op:
  • De wegligging in de sport stand (adaptieve vering) is echt fenomenaal bij hoge snelheden en bochten.
  • De laserlights matrix lampen laten me toch echt veel meer zien in het donker dan vorige auto's. Jeetje, hij verlicht echt waar het maar kan, en bij geen tegenliggers komt er serieus een bak licht uit, dat verschil zie je gelijk.
  • Het verbruik waarbij ik bijna altijd volgas optrok en veel stukken topsnelheid reed viel mij mee in de zin dat ik altijd nog meer dan 30% SOC had bij thuiskomst. 27kWh/100 km.
  • Je rijdt eerst een "normale" stationwagen helemaal weg, en die komt er dan later met 200kmh langs. Dat is toch wel humor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
sdethier schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:40:

Wat een wagen, het wachten waard![Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel jammer dat ze je nadat je hem kreeg weer hebben ingepakt >:)

Met spoiler! Maakt het achterkantje net wat spannender, ik heb hem niet.

Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekhouben
  • Laatst online: 09-11-2023
ASS-Ware schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:29:
[...]

Waarom heb je dan de trekhaak niet meebesteld?
Paste niet in leasebudget. Konden niet bepaald veel opties kiezen, en aangezien we elektrisch moesten gaan, hadden we qua modellen ook niet zoveel keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-05 15:46
vanmorgen gemerkt dat mijn (laser)lichten flikkeren. Het was hevig aan het regenen en het leek aan beide zijden te flikkeren
Ik heb al gelezen dat dit in hevige regen kan voorkomen.
Heeft iemand dit ook al meegemaakt of zou ik toch beter afspraak maken in garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
oldgrumpy schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:39:
vanmorgen gemerkt dat mijn (laser)lichten flikkeren. Het was hevig aan het regenen en het leek aan beide zijden te flikkeren
Heeft iemand dit ook al meegemaakt of zou ik toch beter afspraak maken in garage?
Is regen, weet het zeker. Ben en keer uitgestapt om te kijken waar het vandaan Komt. Stond voor mn witte garagedeur. Was duidelijk te herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik merk dat bij BMW's, de regen doet dat zo lijken maar het is niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UUID
Ben wel blij met iDrive 8.5, doch gisteren eens Android Auto gekoppeld. Wat een vreselijke beeldkwaliteit. In iDrive is alles lekker pixel-perfect crisp maar Android Auto heeft artefacts langs randen en tekst. Valt daar wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-05 13:11
Weet iemand ook wat voor resolutie de parkeersensor camera’s hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:35

Mojo

The Power Within

Viel mij ook al op, volgens mij is dat water dat buiten langs de lampen op valt. Denk dat het licht door het water wordt afgebogen. Valt me alleen op bij stilstand als de lampen de auto voor je verlichten.

Overigens nog een schaamteloze repost. Herkent iemand dit? Loop hier zelf tegenaan, soms werkt niet alles...

[ Voor 13% gewijzigd door Mojo op 20-10-2023 15:26 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feni
Door de glans lijkt het interieur wat lichter dan het daadwerkelijk is. Tacora-rot is dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P--B5Iwt-DK121mLN3Mh6PAcx78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2tllXyPFxSNuTPcDU2qHiOq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAzIV7xrfgiLvJU5fDY4KChj8Fw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fA6iSDgQnyn9GB3LE5frpQ6y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMarc
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 29-04 22:00
Mojo schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:21:
[...]

Overigens nog een schaamteloze repost. Herkent iemand dit? Loop hier zelf tegenaan, soms werkt niet alles...

[YouTube: BMW i4 Display bug]
Reset via de volume knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noctilucus
HyperBart schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:10:
[...]

Ik merk dat bij BMW's, de regen doet dat zo lijken maar het is niet zo.
Bij Audi (matrix LED) gebeurt bij hevige regen iets gelijkaardigs denk ik te oordelen aan wat ik hier lees; daar heb ik in ieder geval de indruk dat het licht nogal nerveus bijgestuurd wordt vergeleken bij normale omstandigheden, wat het doet lijken alsof de lichten flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jausie
Ik heb het idee dat er sinds de laatste update wat is veranderd bij het onderweg snelladen wanneer er een route actief is. Normaal gesproken als je niet voldoende bereik hebt, stelt de navigatie een laadpunt voor, waarbij dan tot een bepaald percentage wordt geladen zodat je voldoende bereik hebt tot de volgende bestemming. Wat ik dan meestal deed, zodra ik de stekker had aangesloten is het laaddoel naar 80% verhogen zodat je wat meer "reserve"hebt, of nog met een redelijk volle accu thuis komt.
Dat doet ie dus niet niet meer. Hij laadt tot het laaddoel maar als je dan de lader niet loskoppelt laadt ie door tot 100% (volgens mij) Vreemd. Is dat bij iedereen zo? Ik wil eigenlijk niet tot 100% laden met een snellader, maar tot max. 80% maar dat kan je dus volgens mij niet instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 21:58
noctilucus schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:48:
[...]

Bij Audi (matrix LED) gebeurt bij hevige regen iets gelijkaardigs denk ik te oordelen aan wat ik hier lees; daar heb ik in ieder geval de indruk dat het licht nogal nerveus bijgestuurd wordt vergeleken bij normale omstandigheden, wat het doet lijken alsof de lichten flikkeren.
Het is volgens mij niet zo dat de matrix verlichting bij regen anders reageert dan zonder regen. Je ziet het alleen bij regen of mist door reflectie beter hoe snel de verlichting reageert op bijv tegemoetkomend verkeer. Dat kan bij regen of mist soms wat onrustig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-05 15:39
gisteren mijn I4 mogen ontvangen. besteld in Augustus. Echter nog wel met Idrive 8.0 dacht dat ie 8,5 ging zijn.... :( enige teleurstelling.

Morgen eerste woonwerk verkeer doen. Net lekker alles ingesteld naar mijn wensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UUID
Nog net geen 1000km en had het eerste probleempje voor. Startte de wagen en het rechtse scherm flikkerde tussen uit en lichtgrijs. 30 sec power button reset later en... nu bleeft het rechtse scherm helemaal uit.

Moest dringend ergens heen en het linkse scherm werkte nog volledig dus toch maar vertrokken. Na een 15min rijden sprong ineens het rechtse scherm wel weer aan.

Momenteel schrijf ik het af als iets eenmalig. Nogmaals en dan wordt het een bezoek aan de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
  • Laatst online: 07-05 16:22
Clinternet schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:21:
gisteren mijn I4 mogen ontvangen. besteld in Augustus. Echter nog wel met Idrive 8.0 dacht dat ie 8,5 ging zijn.... :( enige teleurstelling.

Morgen eerste woonwerk verkeer doen. Net lekker alles ingesteld naar mijn wensen :)
Als je de wachttijden kent en je hebt je wagen zo snel dan kan het bijna niet anders dat het een auto is die al ergens klaar was ... Want alle nieuwe auto's zijn met de 8.5 behalve degene die geassembleerd waren uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clinternet
voodoo077 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:59:
[...]

Als je de wachttijden kent en je hebt je wagen zo snel dan kan het bijna niet anders dat het een auto is die al ergens klaar was ... Want alle nieuwe auto's zijn met de 8.5 behalve degene die geassembleerd waren uiteraard.
Dat vermoeden had ik ook al :) maar liever snelle levering dan de 8,5 tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 21:58
Clinternet schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:21:

Dat is inderdaad jammer. Wss dus een voorraadauto die al geproduceerd was voor 1 juli want na 1 juli zou toch os 8.5 moeten zijn.
Vandaar ook de relatief korte levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
FW423130 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:36:
[...]

Dat is inderdaad jammer. Wss dus een voorraadauto die al geproduceerd was voor 1 juli want na 1 juli zou toch os 8.5 moeten zijn.
Vandaar ook de relatief korte levertijd?
Is 8.5 nu daadwerkelijk zoveel beter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hahawin
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-05 14:15
Avigoorn schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:02:
[...]

Is 8.5 nu daadwerkelijk zoveel beter?
De verwachting is vooral dat 8.5 langer updates zal krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Clinternet schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:04:
[...]

Dat vermoeden had ik ook al :) maar liever snelle levering dan de 8,5 tbh
Alles is relatief - gaan eten vorige week met jeugdvrienden en ging plots over auto's.
Eén is een verstokte Audi fan maar moest nu EV ivm car policy en de Audi's vindt hij mooier maar minder autonomie dus heeft hij i4 gepakt en auto staat nu al meer dan 3 maand in garage te wachten op hem maar hij blijft liever voortrijden met zijn Audi ...zo zie je maar. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noctilucus
voodoo077 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:32:
[...]

Alles is relatief - gaan eten vorige week met jeugdvrienden en ging plots over auto's.
Eén is een verstokte Audi fan maar moest nu EV ivm car policy en de Audi's vindt hij mooier maar minder autonomie dus heeft hij i4 gepakt en auto staat nu al meer dan 3 maand in garage te wachten op hem maar hij blijft liever voortrijden met zijn Audi ...zo zie je maar. :?
Dat is... apart :)
En vreemd dat zowel de dealer als de leasemaatschappij en/of werkgever dat zomaar toelaten.

Imho is Audi gewoon veel te laat met het lanceren van niet-SUV EV's, als we de gruwelijk dure e-tron GT buiten beschouwing laten. Die gasvarianten en mild hybrids waar ze in verhouding best lang aan vast hielden, waren nu ook niet het gat in de markt denk ik. Ook al is de markt heel erg opgeschoven naar SUV's, als je kijkt naar het relatieve aandeel Tesla Model 3's, i4's en Polestar 2's hebben ze toch iets gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:35

Mojo

The Power Within

iMarc schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:54:
[...]

Reset via de volume knop?
Al geprobeerd. :( Geen verschil.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17
noctilucus schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:21:
[...]

En vreemd dat zowel de dealer als de leasemaatschappij en/of werkgever dat zomaar toelaten.

Imho is Audi gewoon veel te laat met het lanceren van niet-SUV EV's, als we de gruwelijk dure e-tron GT buiten beschouwing laten. Die gasvarianten en mild hybrids waar ze in verhouding best lang aan vast hielden, waren nu ook niet het gat in de markt denk ik. Ook al is de markt heel erg opgeschoven naar SUV's, als je kijkt naar het relatieve aandeel Tesla Model 3's, i4's en Polestar 2's hebben ze toch iets gemist.
Dit. Ik reed altijd Audi maar toen ik de overstap naar EV wilde maken hadden ze geen aanbod.
Ik heb een gruwelijke hekel aan alles SUV.

Daar heeft BMW toch een schot in de roos gedaan. Blijkt ook wel als je naar de verkoopaantallen kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
ik kom ook van audi ( altijd audi gereden ) maar toen ik moest kiezen in 09/2021 was er niets EV achtig bij audi ( naar mijn zin ) . Dus vandaar geopteert voor de m50 ( en nog geen moment spijt van gehad )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noctilucus
RobertMaes schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:12:
[...]

Dit. Ik reed altijd Audi maar toen ik de overstap naar EV wilde maken hadden ze geen aanbod.
Ik heb een gruwelijke hekel aan alles SUV.

Daar heeft BMW toch een schot in de roos gedaan. Blijkt ook wel als je naar de verkoopaantallen kijkt.
Dit leest alsof ik mezelf hoor denken :)
Na ~10 jaar Audi ook de overstap naar de i4 gemaakt (nu ja, besteld, nog niet geleverd) omdat ik écht geen SUV wil.
rolelael schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:38:
ik kom ook van audi ( altijd audi gereden ) maar toen ik moest kiezen in 09/2021 was er niets EV achtig bij audi ( naar mijn zin ) . Dus vandaar geopteert voor de m50 ( en nog geen moment spijt van gehad )
Join the club :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:52

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik merk vandaag dat de "stoppen om te laden" optie in de nav aangepast is? Is dat met de laatste release aangepast?

Ik kan nu niet meer filteren op ac/dc waardoor die hele optie eigenlijk compleet nutteloos geworden is. Ik kan hierdoor ook niet meer preconditionen via de nav omdat ik bijvoorbeeld vanuit mijn huis geen dc laders meer kan vinden omdat er 50 ac laders in de lijst staan.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
raar ik filter toch echt nog wel op >100kW laders .... en heb al een paar weken de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:52

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Dat is gek. Op dit moment werken alle online diensten niet in de auto, misschien heeft dat ermee te maken. Dan is die functie dus afhankelijk van een online verbinding

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
iemand ervaring met BMW id in de wagen dat op 'beperkt' blijft staan. Wanneer ik het als hoofdgebruiker wil aanduiden verwijst het me naar de info: De wagen moet nog toegeoveogd worden in de bmw app maar ik heb alle functionaliteit in de app van de wagen...

In the end moet telkens mijn profiel aanklikken na de wagen start. Ok is maar 2 seconden maar als het instant kan waarom niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcher
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 22:25
hahawin schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:31:
[...]

De verwachting is vooral dat 8.5 langer updates zal krijgen
zegt wie ? heb je een bron ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Clinternet schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:57:
iemand ervaring met BMW id in de wagen dat op 'beperkt' blijft staan. Wanneer ik het als hoofdgebruiker wil aanduiden verwijst het me naar de info: De wagen moet nog toegeoveogd worden in de bmw app maar ik heb alle functionaliteit in de app van de wagen...

In the end moet telkens mijn profiel aanklikken na de wagen start. Ok is maar 2 seconden maar als het instant kan waarom niet
heb je in je profiel, je sleutel gekoppeld? en sta je bij profielen als hoofdgebruiker aangeduid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
Danfoss schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:34:
Dat is gek. Op dit moment werken alle online diensten niet in de auto, misschien heeft dat ermee te maken. Dan is die functie dus afhankelijk van een online verbinding
kreeg in de app ook al de melding dat een aantal diensten niet meer actief zouden zijn en dat ik weer een abbo af moest sluiten.

Maar kaartupdate, drive recorder, smartphone integration en service inclusief zijn bij mij aangeschaft en volgens de boeking online ook onbeperkt. Zal wel een update op de bmw servers zijn geweest waardoor er iets omgevallen is. Vaak lost zich dit wel binnen no-time op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
rolelael schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:40:
[...]

heb je in je profiel, je sleutel gekoppeld? en sta je bij profielen als hoofdgebruiker aangeduid?
sleutel is gekoppeld, ivm de hoofdgebruiker dat is net het probleem, als ik die toets wil aantikken zegt hij dat ik het nog moet 'completen in de app' en dat het voertuig nog toegevoegd moet worden. Dit is gebeurd want ik kan alles op men gsm.... ook al eruit gegooid op de gsm en terug op geen vooruitgang.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greendyk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:43
Klopt het dat met de laatste update de spotify app is verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-05 13:11
Welke update heb je? Ik heb 07/2023.53 en heb nog steeds spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greendyk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:43
NemeSiS-7 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:47:
Welke update heb je? Ik heb 07/2023.53 en heb nog steeds spotify
Dat is apart want die heb ik ook zojuist geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinergie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-04 13:46
Volgens de leasemaatschappij staat mijn bestelling op hun site met een leveringsdatum van 2 februari 2024.

Vandaag eindelijk eens gevraagd aan de garage waar de wagen werd besteld. Zij zeggen dat er nog geen productiedatum bekend is en dat de auto waarschijnlijk eind januari een productiedatum gaat krijgen. Hoe lang duurt het doorgaans tussen het krijgen van een productiedatum en de effectieve levering ervan? Of bedoelt de garage dat de datum van productie eind januari zal zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TB1963
  • Laatst online: 21-03 16:38
xinergie schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:44:
Volgens de leasemaatschappij staat mijn bestelling op hun site met een leveringsdatum van 2 februari 2024.

Vandaag eindelijk eens gevraagd aan de garage waar de wagen werd besteld. Zij zeggen dat er nog geen productiedatum bekend is en dat de auto waarschijnlijk eind januari een productiedatum gaat krijgen. Hoe lang duurt het doorgaans tussen het krijgen van een productiedatum en de effectieve levering ervan? Of bedoelt de garage dat de datum van productie eind januari zal zijn?
Onderstaande tabel vond ik laatst op het internet. Het verschilt alleen echt per dealer en het aantal productie plaatsen dat er nog over zijn steeds.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpG4lqfCQRYXfQnPOpOSDpyJlVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8WmDOefbLNUiKV2HRXrp8hm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
noctilucus schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:21:
[...]

Hij heeft het goed geregeld ... om een EV te mogen rijden moet je een laadpaal hebben van de firma. Zijn huis is helemaal gestript want wordt weer opgebouwd vanaf nagenoeg "0" en ondertussen woont hij in een loft. Hij is geen eigenaar maar huurder en in huurcondities staat ... geen laadpaal!
Dus zolang zijn huis niet klaar is en hij denkt pas tweede helft 2024 kan hij de auto dus niet in ontvangst nemen.Dus hij lustig met zijn Audi touren ...
Tja, ik zou een oplossing zoeken om mijn i4 zo snel mogelijk te krijgen, hij net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noctilucus
voodoo077 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:17:
[...]
Hij heeft het goed geregeld ... om een EV te mogen rijden moet je een laadpaal hebben van de firma. Zijn huis is helemaal gestript want wordt weer opgebouwd vanaf nagenoeg "0" en ondertussen woont hij in een loft. Hij is geen eigenaar maar huurder en in huurcondities staat ... geen laadpaal!
Dus zolang zijn huis niet klaar is en hij denkt pas tweede helft 2024 kan hij de auto dus niet in ontvangst nemen.Dus hij lustig met zijn Audi touren ...
Tja, ik zou een oplossing zoeken om mijn i4 zo snel mogelijk te krijgen, hij net niet.
Niet mijn probleem maar een geleverde lease auto kost toch ook geld zou ik denken... Zo moeilijk kan het inderdaad niet zijn om een oplossing te vinden :)

Bij ons mag je normaal gezien ook enkel een EV bestellen als je thuis een laadpaal kan installeren (want nog geen laadpalen op het bedrijf 8)7 ) maar in de praktijk worden er toch uitzonderingen gemaakt. Zolang je niet aan snelladers hangt valt de kostprijs van publiek laden nog altijd mee vergeleken met diesel/benzine - en dan heb je nog andere fiscale voordelen van EV's of beter gezegd, afnemende fiscale voordelen van ICE's.
Pagina: 1 ... 77 ... 116 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.