Heb je een piccie? Ik heb ook een Portimao Blau besteld :-) Altijd leuk om real life pics ervan te zien.iMarc schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:46:
[...]
Valt mee, ik kan bv wel de bagageklep (met een voetbeweging) contactloos openen of sluiten.
Ik heb deze auto geselecteerd voornamelijk op de kleur Portimau Blau (fantastisch!), HUD en de automatisch in/uitklapbare trekhaak. Dat er dan een andere optie niet op zit, daar kan ik niet mee zitten.
Cinemaskoop schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:59:
[...]
Heb je een piccie? Ik heb ook een Portimao Blau besteld :-) Altijd leuk om real life pics ervan te zien.
:strip_exif()/f/image/2RIQDqFM85bOGuGzHTJLUl6q.jpg?f=fotoalbum_large)
Die 'shadowline koplampen' heeft kennelijk de vorige eigenaar, een dealer in Dld gekozen.
Vraag aan de kenners hier: hoe kun je bij je eigen auto de volledige oorspronkelijke optielijst zien waar de auto nieuw mee geleverd is?
Vraag aan de kenners hier: hoe kun je bij je eigen auto de volledige oorspronkelijke optielijst zien waar de auto nieuw mee geleverd is?
Als je het vin nummer invoert in https://Bimmer.work zie je alle fabrieksopties.iMarc schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 23:29:
Die 'shadowline koplampen' heeft kennelijk de vorige eigenaar, een dealer in Dld gekozen.
Iemand enig idee? Ik kan toch niet de enige I4 rijder zijn in dit topic die de achterbank gebruikt?RobertMaes schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 14:57:
Ik heb al regelmatig meegemaakt dat als ik de auto parkeer, uitzet en uitstap, de achterdeuren vervolgens nog op slot zitten...ik moet dan met de sleutel de deuren van het slot halen. Alle "automatische ontgrendel" functies in de instellingen staan aan. Kan iemand mij uitleggen hoe ik er voor zorg dat de achterdeuren gewoon van het slot af gaan als ik uit stap?
Vermoedelijk welRobertMaes schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:54:
[...]
Iemand enig idee? Ik kan toch niet de enige I4 rijder zijn in dit topic die de achterbank gebruikt?
Maarre, bij mij werkt het wel "gewoon"
Als ik de auto uitzet en uitstap, gaan alle deuren van het slot.
Als het vergrendelingsmechanisme wel gewoon werkt omdat je de deuren wel via de sleutel kunt openen, zal het toch een instelling zijn.
Nee hoor, mijn tas gebruikt de achterbank ook ;-)RobertMaes schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:54:
[...]
Iemand enig idee? Ik kan toch niet de enige I4 rijder zijn in dit topic die de achterbank gebruikt?
In het sluiten menu in iDrive waar je alles kan instellen, de bovenste optie is een keuze menu, deze moet op alle deuren staan en niet op bestuurder. Staat die zo ingesteld? Anders die even omzetten, dan ff 15min de auto uit en opslot, en dan weer omzetten?
Anders ff dealer bezoekje
Ben nu even niet in de gelegenheid te kijken maar volgens mij ken ik die optie: Hij vraagt welke deuren er open/dicht moeten gaan bij het gebruiken van de ontgrendel knop op de sleutel, toch?Zipsop schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:01:
[...]
Nee hoor, mijn tas gebruikt de achterbank ook ;-)
In het sluiten menu in iDrive waar je alles kan instellen, de bovenste optie is een keuze menu, deze moet op alle deuren staan en niet op bestuurder. Staat die zo ingesteld? Anders die even omzetten, dan ff 15min de auto uit en opslot, en dan weer omzetten?
Anders ff dealer bezoekje
Deze staat in ieder geval op alle deuren ingesteld. Zal straks in de lunch even kijken.
Bedankt in ieder geval!
Mijn hondRobertMaes schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:54:
[...]
Ik vind niet meteen een i3 topic. Is er bekend of bmw nog met een opvolger komt? De enige bmw die fris en nieuw van de grond op als een EV was ontworpen, gebruik makend van de voordelen van de EV-packaging (ruim, open, prima stadsauto). Wegens natuurlijk niet flits genoeg voor de business yups is ‘ie afgevoerd. Maar erg jammer dus!
Ik denk dat het goedkoper is om bestaande modellen te elektrificeren. De I4 en ix1 verkopen heel goed, beter nog het zijn de best verkochte modellen van BMW.
Zowel de 4 serie als de X1 serie zijn blijkbaar ook ontworpen met elektrificatie in gedachte. Dus het kan beide kanten op en wanneer je weet wat het ontwikkelen van een platform kost, is dit een logische keuze.
En eerlijk gezegd, de i3 was leuk maar duidelijk wel een experiment. Er komen vast meer modellen op een electric-only platform, maar dat zal eerder zijn wanneer de ICE modellen niet meer populair genoeg zijn denk ik.
Wat is ook het nadeel nu, de transmissie tunnel achterin? Daar zit voor de meeste gebruikers nooit iemand. En de frunk misschien, maar hoe vaak gebruik je die? Hier net gevraagd voor de gein, één persoon legt er bij de vakantie zijn laadkabel in maar alleen ook dan.
En eerlijk gezegd, de i3 was leuk maar duidelijk wel een experiment. Er komen vast meer modellen op een electric-only platform, maar dat zal eerder zijn wanneer de ICE modellen niet meer populair genoeg zijn denk ik.
Wat is ook het nadeel nu, de transmissie tunnel achterin? Daar zit voor de meeste gebruikers nooit iemand. En de frunk misschien, maar hoe vaak gebruik je die? Hier net gevraagd voor de gein, één persoon legt er bij de vakantie zijn laadkabel in maar alleen ook dan.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Naja het nadeel is dat ondanks dat een I4 een lange auto is, de binnenruimte vrij beperkt is. Daarnaast weinig opbergruimte tov pure EVs in het interieur.
Voor mij geen deal breakers overigens, ik heb de auto voornamelijk voor de rij eigenschappen.
Voor mij geen deal breakers overigens, ik heb de auto voornamelijk voor de rij eigenschappen.
Heb ik nu ook in de polestar. Nee, geen nadeel als het er wel is, maar wel een voordeel als het er niet is. Kan beide, toch? Geen tunnel is sowieso fijner, ruimtelijker en gemakkelijker om 'door te schuiven' achterin als je passagiers hebt. Dus waarom zou je dat niet willen? Omdat we excuses moeten maken voor een verouderd design? Volgens polestar (en mss ook bmw) zit er in die tunnel extra batterij. Ok dan...Jiriki schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:05:
Wat is ook het nadeel nu, de transmissie tunnel achterin? Daar zit voor de meeste gebruikers nooit iemand.
Ik heb het ook niet over de frunk, who cares inderdaad. Niet iedere auto moet een tesla zijn. Die i3 heeft een soort carbon monoque, goed voor het gewicht, en op zichzelf gewoon cool! En suicide doorsEn de frunk misschien, maar hoe vaak gebruik je die? Hier net gevraagd voor de gein, één persoon legt er bij de vakantie zijn laadkabel in maar alleen ook dan.
"The i3 was the first mass production car with most of its internal structure and body made of carbon-fiber reinforced plastic (CFRP). BMW took advantage of the absence of a forward internal combustion engine, giving the i3 a "clean sheet design" with a sports-like appearance."
Door de packaging creëer je een auto met i4 niveau van binnenruimte, in het formaat van een golf. Niet iedereen woont op het platteland en in de stad is dit gewoon een dik pluspunt.
De 120 Ah versie weegt 1250 kg 1350 (!!) Het meest storende aan de huidige EV's is het gewicht. Die 1250kg versie heeft nagenoeg dezelfde range als de polestar 2 die 2100 kg weegt. Waarom 800kg extra gewicht meeslepen als het niet nodig is?
Nee, de i3 was een pareltje van ontwerp en packaging, en erg jammer dat die is stopgezet. Het design is niet voor iedereen, maar het was wel eens iets nieuw/fris/jong. Ipv de zoveelste serieuze instapper bedrijfsleasebak (iX1, ...)

[ Voor 14% gewijzigd door Amos_x op 16-08-2023 13:52 ]
Heel cool ontwerp maar imho erg lelijk. De "kijk mij, ik rij een EV" factor is mij veel te hoog.
Maar er waren genoeg mensen het daar niet mee eens waren want ik zie hem best vaak op de weg.
Van die fietsbandjes krijg ik een beetje de kriebels van...
Maar er waren genoeg mensen het daar niet mee eens waren want ik zie hem best vaak op de weg.
Van die fietsbandjes krijg ik een beetje de kriebels van...
Daar ben ik het trouwens wel mee eens, maar ik snap ook dat het nu niet de gebruikelijk manier van werken is. Mogelijk in de toekomst weer wel, wie weet?Amos_x schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:44:
[...]
Nee, de i3 was een pareltje van ontwerp en packaging, en erg jammer dat die is stopgezet. Het design is niet voor iedereen, maar het was wel eens iets nieuw/fris/jong. Ipv de zoveelste serieuze instapper bedrijfsleasebak (iX1, ...)
Voor nu ben ik erg blij met de looks en rijeigenschappen van de i4, dus ik zit er niet mee voor nu.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
De i3 is imho ook echt geen pareltje qua ontwerp... mijn grootste probleem met de meeste EVs is dat ze er niet uitzien zoals normale auto's. Toch in ieder geval de eerste EVs (en hybrides trouwens) die op de markt kwamen.
99% van de reden dat ik voor de i4 koos is omdat je "bijna" niet kan zien dat het een EV is.
En als we het hebben over "normale" auto's.. ik ben een grote fan van de sedan, dus enige cross-over, hatchback of stationwagon komt er hier ook niet in..
99% van de reden dat ik voor de i4 koos is omdat je "bijna" niet kan zien dat het een EV is.
En als we het hebben over "normale" auto's.. ik ben een grote fan van de sedan, dus enige cross-over, hatchback of stationwagon komt er hier ook niet in..
Technisch gezien is de i4 een hatchbackRobertMaes schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:18:
De i3 is imho ook echt geen pareltje qua ontwerp... mijn grootste probleem met de meeste EVs is dat ze er niet uitzien zoals normale auto's. Toch in ieder geval de eerste EVs (en hybrides trouwens) die op de markt kwamen.
Onlangs het productienummer doorgekregen van de dealer. Nu vragen wij ons af of hieruit iets valt af te lezen hoelang het nog duurt. Onze eindigt bijvoorbeeld op 39, zou dit week 39 kunnen betekenen of is dit puur toeval?
Op dit forum ook gelezen dat iemand 5 weken later een daadwerkelijk VIN kreeg en rond deze periode ook geproduceerd werd, hoe zat dat bij de mensen die al gelukkige eigenaren zijn van een i4 en/of hier ervaring mee hebben?
Op dit forum ook gelezen dat iemand 5 weken later een daadwerkelijk VIN kreeg en rond deze periode ook geproduceerd werd, hoe zat dat bij de mensen die al gelukkige eigenaren zijn van een i4 en/of hier ervaring mee hebben?
Ook nog maar eentje van mij dan.Cinemaskoop schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:59:
[...]
Heb je een piccie? Ik heb ook een Portimao Blau besteld :-) Altijd leuk om real life pics ervan te zien.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PqpaCT541FaOMYX95TEXdSRA.jpg?f=user_large)
Met "normale" zonder shadowline koplampen.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Productie nummer zegt niet zo veel. Alleen dat ie in het systeem staat. En dat is direct beschikbaar zodra de dealer de bestelling in het BMW systeem zet.TB1963 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:00:
Onlangs het productienummer doorgekregen van de dealer. Nu vragen wij ons af of hieruit iets valt af te lezen hoelang het nog duurt. Onze eindigt bijvoorbeeld op 39, zou dit week 39 kunnen betekenen of is dit puur toeval?
Als het goed is heeft de dealer ook een productie week zodra BMW AG de bestelling bevestigd heeft.
Je kan beter even vragen naar de status code en/of productie datum.
Is dat niet gewoon het kinderslot ?RobertMaes schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:54:
[...]
In China is er een nieuwe i3. Dit is de electrische variant van de verlengde 3 serie. Als er in Europa ook een neiuwe i3 komt zal dat ook gewoon de geëlektrificeerde variant zijn van de 3-serieAmos_x schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:47:
Ik vind niet meteen een i3 topic. Is er bekend of bmw nog met een opvolger komt? De enige bmw die fris en nieuw van de grond op als een EV was ontworpen, gebruik makend van de voordelen van de EV-packaging (ruim, open, prima stadsauto). Wegens natuurlijk niet flits genoeg voor de business yups is ‘ie afgevoerd. Maar erg jammer dus!
Volgens mij is liftback een betere omschrijving.
Brandende vraag:
Wel of geen getinte achterruiten af fabriek in de i4?
Neemt het zicht in het donker niet teveel af?
Altijd doenASS-Ware schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 06:49:
Brandende vraag:
Staat mooi en is zeker functioneel
Dank je, maar het zicht rondom als het donker is, merk je daar verschil in?stan64 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:25:
[...]
Altijd doen
Staat mooi en is zeker functioneel
In combinatie met een zwarte dakhemel zou ik getinte achterruiten persoonlijk erg donker vinden voor de achterpassagiers - reden waarom ik zelf gekozen heb voor een lichte dakhemel maar wel met getinte ruiten, heb wel lang getwijfeld, my 2 cents...ASS-Ware schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:51:
[...]
Dank je, maar het zicht rondom als het donker is, merk je daar verschil in?
De impact op het zicht van de passagiers naar buiten toe als het donker of zwaar bewolkt is, kan ik niet inschatten, testrit was bij erg zonnig weer en met 18 maanden levertijd duurt het nog even voor ik vanuit de praktijk kan spreken
Donkere hemel met af fabriek getinte achterruiten hier. Ziet er veel strakker uit (ook in combinatie met het lichte leer wat ik heb gekozen) dan de lichte hemel. Heb van de passagiers nog geen klachten gehad dat ze het te donker vinden, wel een compliment dat de achterbank lekker slaapt 😝.noctilucus schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:20:
[...]
In combinatie met een zwarte dakhemel zou ik getinte achterruiten persoonlijk erg donker vinden voor de achterpassagiers - reden waarom ik zelf gekozen heb voor een lichte dakhemel maar wel met getinte ruiten, heb wel lang getwijfeld, my 2 cents...
De impact op het zicht van de passagiers naar buiten toe als het donker of zwaar bewolkt is, kan ik niet inschatten, testrit was bij erg zonnig weer en met 18 maanden levertijd duurt het nog even voor ik vanuit de praktijk kan spreken
Als bestuurder heb ik het nooit storend ervaren. De donkere achterruit is fijn met de felle lampen van verkeer achter.ASS-Ware schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:51:
[...]
Ik merk niet echt veel verschil als het donker isASS-Ware schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:51:
[...]
M.a.w. Ik kan alles nog steeds goed waarnemen achter mij
Rijd al jaren 4 serie met zwart plafond en donkere ramen: prima. Gros van de tijd zit je alleen in de auto of met een passagier. En als kids mee gaan, kijken die enkel op hun communicatie terminals of slapen ze. Mijn i4 (eind september) gaat ook weer een zwart plafond en donkere achterruiten hebben. (Van binnen naar buiten is t niet zo donker als andersom). En dan hebben we t verder niet over de looks.ASS-Ware schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:51:
[...]
Nice! zo voegen die laserlights ook optisch nog echt iets toe!Mojo schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:01:
[...]
Ook nog maar eentje van mij dan.
[Afbeelding]
Met "normale" zonder shadowline koplampen.
Hier ook 2 kinderzitjes achterRobertMaes schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:54:
[...]
Grappige manier om een smartphone te beschrijvenPirmin Z schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:15:
[...]
Rijd al jaren 4 serie met zwart plafond en donkere ramen: prima. Gros van de tijd zit je alleen in de auto of met een passagier. En als kids mee gaan, kijken die enkel op hun communicatie terminals of slapen ze. Mijn i4 (eind september) gaat ook weer een zwart plafond en donkere achterruiten hebben. (Van binnen naar buiten is t niet zo donker als andersom). En dan hebben we t verder niet over de looks.
Een zwarte dakhemel is bij mij altijd een must, heeft de wagen imo een minder 13-in-een-dozijn gevoel, en oogt inderdaad een stuk strakker en sportiever.
Wel neem ik indien het kan ook het pano dak mee, dan hebben de passagiers op de achterbank minder het gevoel van in een donker hol te zitten.
Yup. Is wel wat subtieler met een blauwe auto dan een andere kleur.mgoes schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:23:
[...]
Nice! zo voegen die laserlights ook optisch nog echt iets toe!
En ook hier kinderzitje achterin, de oudste zit er ook, maar die heeft geen zitje mee.
Ik heb juist een dakraam, geen getinte ramen en een licht interieur. Hemelbekleding is "helaas" donker, bij M-Sport. Lekker licht in de auto, hoeft van mij allemaal niet zo donker te zijn!ASS-Ware schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 06:49:
Brandende vraag:
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Bedankt! Ik kan al niet wachten (om te rijden, niet om schoon te maken…)Zipsop schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:52:
[...]
Ja, met een simpele interieur reiniger veeg je het zo schoon. Vernasca is gecoat leer dus je hebt geen speciale dingen nodig.
Iemand met een M50 en de 861-velgen die me eventueel een paar foto's kan sturen via PM om hier niet te overspoelen met foto's?
Weinig of geen films te zien of deftige foto's van die 861 velgen. Thx in advance!
Weinig of geen films te zien of deftige foto's van die 861 velgen. Thx in advance!
Heb even geen close-ups van de velgen, maar zo zien ze eruit op mijn brooklyn grau.voodoo077 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:34:
Iemand met een M50 en de 861-velgen die me eventueel een paar foto's kan sturen via PM om hier niet te overspoelen met foto's?
:strip_exif()/f/image/EbAk9c8eReorLmidB4xUmy7U.jpg?f=fotoalbum_large)
Als het goed is komt mijn i4 tweede helft van september. Ik heb mijn VIN al ontvangen. Hoe kan ik nu online controleren wat er in mijn config zit?
https://bimmer.work/Cinemaskoop schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:06:
Als het goed is komt mijn i4 tweede helft van september. Ik heb mijn VIN al ontvangen. Hoe kan ik nu online controleren wat er in mijn config zit?
thanks,.. Had het inmiddels zelf gevonden.. Nu zie ik dat mijn auto ondanks meerdere keren bevestiging van de dealer dat mijn auto toch geen lendensteun optie heeft
Enig idee wat ik hier aan zou kunnen doen? Mijn auto was net besteld tijdens dat de 487 kwam te vervallen en dat er later de 488 voor in de plaats kwam.
Naar. Welke stoelen heb je? Ik verwacht de auto ook zo rond die tijd (oktober) en vind de verstelbare lendensteun ook wel serieus belangrijk… Dus begin nu te zweten.Cinemaskoop schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:19:
[...]
thanks,.. Had het inmiddels zelf gevonden.. Nu zie ik dat mijn auto ondanks meerdere keren bevestiging van de dealer dat mijn auto toch geen lendensteun optie heeft![]()
Enig idee wat ik hier aan zou kunnen doen? Mijn auto was net besteld tijdens dat de 487 kwam te vervallen en dat er later de 488 voor in de plaats kwam.

De lederen stoelen uit het High executive pakket icm M sport pakket.Aerez schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:10:
[...]
Naar. Welke stoelen heb je? Ik verwacht de auto ook zo rond die tijd (oktober) en vind de verstelbare lendensteun ook wel serieus belangrijk… Dus begin nu te zweten.
Ik heb ze in mijn M-stoelen zitten, maar vind het raar dat de gekozen instelling van de lendensteun niet wordt opgeslagen in het geheugen. De rest allemaal wel.. 😅Cinemaskoop schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:14:
[...]
De lederen stoelen uit het High executive pakket icm M sport pakket.
Ik heb me door de dealer laten vertellen dat dit komt omdat de lendensteun met luchtdruk wordt geregeld en daardoor kan het systeem de ingestelde positie niet vastleggen.Ard1970 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:09:
[...]
Ik heb ze in mijn M-stoelen zitten, maar vind het raar dat de gekozen instelling van de lendensteun niet wordt opgeslagen in het geheugen. De rest allemaal wel.. 😅
Makes sense.lexvis schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:01:
[...]
Ik heb me door de dealer laten vertellen dat dit komt omdat de lendensteun met luchtdruk wordt geregeld en daardoor kan het systeem de ingestelde positie niet vastleggen.
Dank
Even goed laten checken of optie 488 er in zit. Dat is de optie voor beide voorstoelen. Dealer belde net en ze gaan voor mij een nieuwe bestellen. Ik krijg em daardoor dus paar weken later. Maar goed beter dat dan geen lendensteun. Mijn bestelde auto verkopen ze dan wel aan iemand anders zeiden ze. ( dus als iemand snel wil rijden.. sla je slag )Aerez schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:10:
[...]
Naar. Welke stoelen heb je? Ik verwacht de auto ook zo rond die tijd (oktober) en vind de verstelbare lendensteun ook wel serieus belangrijk… Dus begin nu te zweten.
Ik zie hier wat discussies over al of niet aanwzig zijn van Leuningbreedteverstelling voor bestuurder.
Deze optie is in België altijd standaard maar niet met Sensatec geperforeerd want dan niet mogelijk.
Als we opteren voor de gratis Sensatec/Alcantara Schwarz met contraststiksel Blau dan zit het er wel bij maar als we extra betalen voor geperforeerde Sensatec is het niet combineerbaar. Beetje raar eigenlijk.
Must have deze optie?
Deze optie is in België altijd standaard maar niet met Sensatec geperforeerd want dan niet mogelijk.
Als we opteren voor de gratis Sensatec/Alcantara Schwarz met contraststiksel Blau dan zit het er wel bij maar als we extra betalen voor geperforeerde Sensatec is het niet combineerbaar. Beetje raar eigenlijk.
Must have deze optie?
In NL ook, alleen de non m-sport basis stoffen stoel heeft het niet. Leer en m-sport etc hebben hem standaard.voodoo077 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:09:
Ik zie hier wat discussies over al of niet aanwzig zijn van Leuningbreedteverstelling voor bestuurder.
Must have deze optie?
Sensatec hebben we niet als optie in NL. Alleen tijdens de 2022 onderdelen stoelendans zijn er soms wat stoel configuraties niet beschikbaar geweest. Daar waren tijdelijk wat andere optie codes voor, en die moet de dealer wel pro-actief aanpassen als de gewone volledige opties weer beschikbaar komen.
Verder is er niets zo persoonlijk als een stoel. Ik vraag altijd mijn voorkeurs auto/stoel combi mee voor een weekendje om een lange rit te maken. Zelf na 500.000km gewone BMW sportstoelen naar de M-Sport overgestapt die ik echt hemels vind na 20k in de M50 nu.
Het zijn verschillende dingen. Je hebt lendensteun ( 488) voor extra ondersteuning in de (onder-)rug en je hebt in breedte verstelbare rugleuning (491) Dat is verplicht in NL icm leder. Dat laatste zorgt ervoor dat je de zijwangen van de stoel kan verstellen voor ondersteuning van je zij. Hier is bij mij in eerste instantie ook de fout door ontstaan vannuit BMW fleetdeskvoodoo077 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:09:
Must have deze optie?
Jammer alleen dat dat nu alleen nog geldt voor de bestuurdersstoel.Cinemaskoop schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:33:
[...]
Het zijn verschillende dingen. Je hebt lendensteun ( 488) voor extra ondersteuning in de (onder-)rug en je hebt in breedte verstelbare rugleuning (491) Dat is verplicht in NL icm leder. Dat laatste zorgt ervoor dat je de zijwangen van de stoel kan verstellen voor ondersteuning van je zij. Hier is bij mij in eerste instantie ook de fout door ontstaan vannuit BMW fleetdesk
Mijn vrouw en ik hebben dat nu nog in beide voorstoelen (1 serie en 3GT).
De lende steun is met optie 488 voor beide stoelen inmiddels. De breedte verstelling is met de normale sport stoelen alleen voor de bestuurder, en op de M-Sport stoelen wel voor beide.ASS-Ware schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:59:
[...]
Jammer alleen dat dat nu alleen nog geldt voor de bestuurdersstoel.
Mijn vrouw en ik hebben dat nu nog in beide voorstoelen (1 serie en 3GT).
Zal binnenkort eens checken of nieuwe auto's in de vloot dit ook zo hebben.
Heeft toevallig iemand weet van een vervangende zonneklep die wel verlengbaar is?
Ik zit nu te vaak met de zon pal tussen de B-pilaar en de zonneklep... érg irritant.
Ik zit nu te vaak met de zon pal tussen de B-pilaar en de zonneklep... érg irritant.
Inmiddels de auto mogen ontvangen. Erg tevreden mee en de kleur is mooier dan ik dacht (nooit in het echt kunnen zien dus het was een verrassing, ook de combinatie remklauwen en exterieur).
Nu nog wegwijs worden in de menu’s en genieten van de stilte aan boord
:strip_exif()/f/image/ReRTm0XA9inqHswNmz1YnSZc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/riBtAiRpvPS5jhu2WQNV4Fx4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ReRTm0XA9inqHswNmz1YnSZc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/riBtAiRpvPS5jhu2WQNV4Fx4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iNahTbjnmhYAVKTLG3pOg0Vc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door hannes85 op 20-08-2023 12:21 ]
Precies.Zipsop schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 08:31:
[...]
De lende steun is met optie 488 voor beide stoelen inmiddels. De breedte verstelling is met de normale sport stoelen alleen voor de bestuurder, en op de M-Sport stoelen wel voor beide.
Zal binnenkort eens checken of nieuwe auto's in de vloot dit ook zo hebben.
Wij hebben nu beiden de sportstoelen en beiden de in breedte verstelbare voor bestuurder en passagier.
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn als alleen remote 3D view niet werkt maar de rest wel van de functies van de app (koplampen knipperen, claxonneren en klimatiseren)
Bij mij doet hij het op dit moment ook niet dus ik denk dat de Infra waar ze de beelden doorheen sturen het even niet doet.NemeSiS-7 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:19:
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn als alleen remote 3D view niet werkt maar de rest wel van de functies van de app (koplampen knipperen, claxonneren en klimatiseren)
Het lijkt erop dat de orderboeken een beetje beginnen op te drogen. Ik zie dat BMW maar liefst 200+ i4 voorraadmodellen bij de NL dealers heeft staan. Dat is op het moment bijna 20% van alle voorraadauto's is een i4. Best wel veel keuze als je snel een i4 wil hebben.
@Zipsop dank je wel. Dan wacht ik het een paar dagen af.
Stiekem wachtwoord van je BMW account ge-update?NemeSiS-7 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:19:
Dat was het bij mij toen doorsturen van bestemmingen niet werkte, maar de rest van de (standaard) functies wel.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
En bij mij ook niet..Zipsop schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:32:
[...]
Bij mij doet hij het op dit moment ook niet dus ik denk dat de Infra waar ze de beelden doorheen sturen het even niet doet.
Dat betekent, stam + t .
@YakuzA heb wel het wachtwoord gewijzigd, maar in de auto ook verplicht moeten inloggen met het nieuwe wachtwoord. Ik zie wel bij het activeren van de remote 3D view dat de linker en rechter spiegelkap wel omhoog en omlaag bewegen maar niks doorgeven via de app.
Veel plezier en veel veilige km. Beetje kleur op de weg kan geen kwaad! Mooie kleur, maar zou het zelf niet durven. Chapeau!hannes85 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:01:
Inmiddels de auto mogen ontvangen. Erg tevreden mee en de kleur is mooier dan ik dacht (nooit in het echt kunnen zien dus het was een verrassing, ook de combinatie remklauwen en exterieur).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een kleur, prachtig. Wat heb je binnen, zwart leder?hannes85 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:01:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank, ben er ook erg content mee! Binnenin heb ik gekozen voor de sensatec/Alcantara combinatie (zwart met blauwe stiksels/accenten)Wenzel schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:16:
[...]
Wat een kleur, prachtig. Wat heb je binnen, zwart leder?
Top kleur!hannes85 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:01:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Interessant, misschien het resultaat van prijsverlaging bij Tesla, verbeterde facelift versie bij Polestar en meer keuze tussen niet-SUV modellen zoals de i5?filipy23 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:46:
Het lijkt erop dat de orderboeken een beetje beginnen op te drogen. Ik zie dat BMW maar liefst 200+ i4 voorraadmodellen bij de NL dealers heeft staan. Dat is op het moment bijna 20% van alle voorraadauto's is een i4. Best wel veel keuze als je snel een i4 wil hebben.
In België staan er maar 94 voorraadmodellen bij dealers - maar er zijn 68 dealers dus dat betekent gemiddeld 1 à 2 per dealer dus die zullen ze niet kwijt willen, maar houden als demo's.
94 komt overeen met slechts 7% van alle voorraad die een i4 is, duidelijk een ander plaatje dan in Nederland dus. Al denk ik dat het orderboek door die extreme wachttijden wel een stuk lager ligt dan wat het zou kunnen zijn.
Jammer dat er niets voor mij op voorraad is, er is veel maar niets met de opties die ik wil.filipy23 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:46:
Njoy, soms wel spijt dat ik toch geen rode heb genomen. Rood vind ik geen BMW kleur, maar deze is echt goed in het rood (en in het San Remo green).hannes85 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:01:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bedankt voor duidelijke uitleg.Zipsop schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:22:
[...]
In NL ook, alleen de non m-sport basis stoffen stoel heeft het niet. Leer en m-sport etc hebben hem standaard.
Sensatec hebben we niet als optie in NL. Alleen tijdens de 2022 onderdelen stoelendans zijn er soms wat stoel configuraties niet beschikbaar geweest. Daar waren tijdelijk wat andere optie codes voor, en die moet de dealer wel pro-actief aanpassen als de gewone volledige opties weer beschikbaar komen.
Verder is er niets zo persoonlijk als een stoel. Ik vraag altijd mijn voorkeurs auto/stoel combi mee voor een weekendje om een lange rit te maken. Zelf na 500.000km gewone BMW sportstoelen naar de M-Sport overgestapt die ik echt hemels vind na 20k in de M50 nu.
Als standaard hebben we in BE "stof" (Sensatec/Alcantara Schwarz met contraststiksel Blau) en die komt met Leuningbreedteverstelling voor bestuurder. De Lendensteun vooraan zit op elke zetel.
Ik vond de Sensatec mooier en had die gekozen want nauwelijks 165€ opleg en vind het leder nauwelijks anders eruit zien maar wel suk duurder in BE (+1485€). Wel geen rekening gehouden met die "extra" steun van leuningbreedteverstelling.
De M-Sport zou ik absoluut willen maar die komen weeral eens verplicht met leder en is dan direct weer +2000€ bij ... Zit sinds aanpassen van i40 naar M50 als 12K hoger dan voorzien die extra 2K wordt echt teveel maar wil gewoon erna geen spijt natuurlijk.
Probleem is dat de testwagens steeds uitegerust zijn met ofwel leder of M sport en je automatisch deze in je gedachten hebt.
Misschien inderdaad een idee een afspraak te maken om de verschillende te testen voor zover beschikbaar natuurlijk.
Ik ben ook nog aan het rondkijken, en kwam toevallig laatst op dasimport. Op elektrische auto's zit geen BPM dus kan het in je voordeel werken. En ook daar een flink aanbod.ASS-Ware schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:48:
[...]
Jammer dat er niets voor mij op voorraad is, er is veel maar niets met de opties die ik wil.
De M50 waar ik een paar weken geleden een testrit in had gemaakt is ondertussen ook al 5k van de vraagprijs afgehaald.
Surfin' paradise!
Pff, geduld hebben is wel lastig. Ik weet dat mijn auto in week 30 is gemaakt. Dat is ook bevestigd door de dealer in week 32. Toen zeiden ze dat ze contact opnemen met me wanneer de auto bij hen staat, met andere woorden, tot die tijd heeft het geen nut om contact met ze op te nemen. Ondertussen zijn we vier weken verder sinds de productie en heb ik nog steeds niets gehoord. Deze week is ook de week die door de leasemaatschappij was afgegeven als de leveringsweek, ik hoop dat dat nog lukt (zou nog kunnen als ze vandaag bellen denk ik).
Ik weet dat ik eigenlijk niet mag zeuren, ik heb de auto in mei besteld, dus als hij ergens de komende weken wordt geleverd is dat alsnog snel. De eerste indicatie was in november, dus dan is augustus of begin september sowieso aanzienlijk beter. Maar het is wat ze zeggen, de laatste loodjes wegen het zwaarst.
Zo, ik heb even mijn frustratie op schrift gezet
Ik weet dat ik eigenlijk niet mag zeuren, ik heb de auto in mei besteld, dus als hij ergens de komende weken wordt geleverd is dat alsnog snel. De eerste indicatie was in november, dus dan is augustus of begin september sowieso aanzienlijk beter. Maar het is wat ze zeggen, de laatste loodjes wegen het zwaarst.
Zo, ik heb even mijn frustratie op schrift gezet

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Dat lucht altijd op! Uiteindelijk rij je erin, en is alles snel vergeten.MagicTempest schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:49:
Pff, geduld hebben is wel lastig. Ik weet dat mijn auto in week 30 is gemaakt. Dat is ook bevestigd door de dealer in week 32. Toen zeiden ze dat ze contact opnemen met me wanneer de auto bij hen staat, met andere woorden, tot die tijd heeft het geen nut om contact met ze op te nemen. Ondertussen zijn we vier weken verder sinds de productie en heb ik nog steeds niets gehoord. Deze week is ook de week die door de leasemaatschappij was afgegeven als de leveringsweek, ik hoop dat dat nog lukt (zou nog kunnen als ze vandaag bellen denk ik).
Zo, ik heb even mijn frustratie op schrift gezet![]()
Ik ontving goed nieuws, besteld sept'22 en voorzien voor nov '23..........vrijdag 11u is het zover.........MagicTempest schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:49:
Zo, ik heb even mijn frustratie op schrift gezet![]()
BE e40
Cool, top.E.lentriek schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:20:
[...]
Ik ontving goed nieuws, besteld sept'22 en voorzien voor nov '23..........vrijdag 11u is het zover.........![]()
BE e40
alvast iets leuks om naar uit te kijken. Hopelijk komt de mijne niet zo plots want wil wellicht nog wat aanpassen en wil wagen pas in 2024. Ik zal de uitzondering zijn op de regel die niet kan wachten
Reed vanmorgen naar werk, het was al een graad of 16 maar de zijspiegels zaten nog onder de ochtend dauw / condens.
Met geen mogelijkheid de spiegelverwarming aangekregen....
Werkt blijkbaar niet a.d.h.v. schakeling achterruit verwarming maar gewoon "compleet automatisch". Wellicht op basis van de buiten temperatuur...?
Zeer frustrerend. Na een aantal KM toch maar de wagen stilgezet en de spiegel met een doekje schoongemaakt.
Auto van 70k, mag je zelf de spiegels ontdoen van condens......
Staat nog geen 3k KM op de wagen maar heb toch al enkele frustratie punten verzameld..
Werkt blijkbaar niet a.d.h.v. schakeling achterruit verwarming maar gewoon "compleet automatisch". Wellicht op basis van de buiten temperatuur...?
Zeer frustrerend. Na een aantal KM toch maar de wagen stilgezet en de spiegel met een doekje schoongemaakt.
Staat nog geen 3k KM op de wagen maar heb toch al enkele frustratie punten verzameld..
Hoe staat je knopje om de spiegels in te stellen? Links of rechts? Ken ook niet precies alle details maar het knopje zou links moeten staan.RobertMaes schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:05:
Reed vanmorgen naar werk, het was al een graad of 16 maar de zijspiegels zaten nog onder de ochtend dauw / condens.
Hij staat toevallig naar links omdat ik geen gebruik wil maken van de automatische kantelfunctie rechter spiegel bij het achteruit rijden.khorions schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:13:
[...]
Hoe staat je knopje om de spiegels in te stellen? Links of rechts? Ken ook niet precies alle details maar het knopje zou links moeten staan.
Stond je on eco pro modus?RobertMaes schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:15:
[...]
Hij staat toevallig naar links omdat ik geen gebruik wil maken van de automatische kantelfunctie rechter spiegel bij het achteruit rijden.
Ik zou volgende keer toch een proberen in comfort te zetten. Ik weet dat eco pro invloed heeft op verwarming en dergelijke maar durf niet met zekerheid te zeggen dat dit ook voor de spiegelverwarming is.
Dank voor de tip, zal er de volgende keer op letten.khorions schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:08:
[...]
Ik zou volgende keer toch een proberen in comfort te zetten. Ik weet dat eco pro invloed heeft op verwarming en dergelijke maar durf niet met zekerheid te zeggen dat dit ook voor de spiegelverwarming is.
Vanuit veiligheidsperpectief zou dat toch een slechte design keuze zijn. Ben benieuwd of het hier aan ligt.khorions schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:08:
[...]
hoi, heated mirrors -> heeft geen invloed of de wagen nu op economy, comfort of sports staat. IK merk idd ook dat het wel even kan duren eer de automatische heating in gang schiet. Denk dat er 'tig' sensoren zijn die een trigger moeten krijgen. Merk dat t sneller gaat als ik boven een bepaalde snelheid rij ( snelweg etc ) .
Vanuit de manual:
Automatic heating
When required, both exterior mirrors are auto‐
matically heated when drive-ready state is
switched on.
Vanuit de manual:
Automatic heating
When required, both exterior mirrors are auto‐
matically heated when drive-ready state is
switched on.
In de iX3 staat de spiegelverwarming wel standaard uit in de Eco pro modus. Dit kan je aanpassen in het standaardprofiel door weer aan te zetten en dan gaat het wel samen met de achterruitverwarming. Duurt nog steeds wel iets langer dan ik gewend was uit vorige auto's.
Weet niet of dit bij de i4 ook zo in het stadaard in de Eco pro modus zit.
Weet niet of dit bij de i4 ook zo in het stadaard in de Eco pro modus zit.
Dit gevonden :
It should be done automatically, even when it's raining to avoid fog and water buildup. Only reference in the manual is using ECO PRO diminishes the power used for mirror heating, so don't use ECO PRO.
Ouch...
Maar ook, de front radar is automatic heated , same for windshield camera.
It should be done automatically, even when it's raining to avoid fog and water buildup. Only reference in the manual is using ECO PRO diminishes the power used for mirror heating, so don't use ECO PRO.
Ouch...
Maar ook, de front radar is automatic heated , same for windshield camera.
Een zucht extra tegenwind en het energieverbruik van de spiegels is compleet niet relevant meer. Eco Pro kan geen natuurkundige wetten veranderen. Rustig rijden en goed uitrollen is zuinig maar irritant voor andere weggebruikers. Deze auto is efficiënt en heeft een grote batterij en kan snel laden. Ga gewoon normaal rijden is mijn advies. Die getalletjes boeien maar even en veilig autorijden heb je een leven lang plezier van.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Geen idee of dit de oorzaak is, maar (ondanks dat wagen altijd buiten staat) nog nooit last gehad van condens op de spiegels, evenwel ik zet de voorverwarming/koeling van de wagen via de app altijd aan voor vertrek (15-20 minuten van tevoren) ... Ik vermoed dus heel sterk dat de spiegels dan mee ontdooien / condens wegwarmen. -- tevens als de wagen aan de laadpaal hangt ook goed voor het verbruik tijdens de rit / dus verder op één lading kunnen rijdenRobertMaes schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:05:
Daar slaan auto-ontwerpers toch vaak de bal mis, door het ecologisch aspect zo ver door te drijven op papier dat de nadelen absoluut niet meer opwegen tegen het beperkte laatste beetje extra "besparing".kdeboois schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:05:
Een zucht extra tegenwind en het energieverbruik van de spiegels is compleet niet relevant meer. Eco Pro kan geen natuurkundige wetten veranderen. Rustig rijden en goed uitrollen is zuinig maar irritant voor andere weggebruikers. Deze auto is efficiënt en heeft een grote batterij en kan snel laden. Ga gewoon normaal rijden is mijn advies. Die getalletjes boeien maar even en veilig autorijden heb je een leven lang plezier van.
Dat minuscuul beetje verbruik om de buitenspiegels te ontdooien, en dan nog enkel in weersomstandigheden waar dat nodig is, is inderdaad peanuts.
Probeer ik ook te doen hoor, maar enkel als de auto aan de lader hangt. Dat was nu niet het geval..Quiller schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:26:
[...]
Geen idee of dit de oorzaak is, maar (ondanks dat wagen altijd buiten staat) nog nooit last gehad van condens op de spiegels, evenwel ik zet de voorverwarming/koeling van de wagen via de app altijd aan voor vertrek (15-20 minuten van tevoren) ... Ik vermoed dus heel sterk dat de spiegels dan mee ontdooien / condens wegwarmen. -- tevens als de wagen aan de laadpaal hangt ook goed voor het verbruik tijdens de rit / dus verder op één lading kunnen rijden
Hi, ik heb in Belgie net m'n gloednieuwe BMW i4 ontvangen, met OS8.5. 14 maanden wachten was het. En heb direct een vraag: ik bestelde hem met Driving Assistant Professional (Driving Assistance Pro). Oa omdat daarin mee de optie zit voor 'Automatic Lane Change', met andere woorden, zoals in diverse YouTube filmpjes getoond, kort even de pinker duwen (niet doorduwen), en dan verandert hij zelf van rijstrook. Correcte drive modes etc zijn gekozen, maar hij doet het gewoon niet. Ik vraag me nu af, is deze optie verboden in Belgie? Een collega die met een X3 hybrid rijdt bvb zegt dat het bij hem gewoon werkt ...
Dus: iemand hier met DAP, bij wie dit gewoon werkt?
Blijkbaar is de lane change inderdaad volgens BMW niet toegestaan in Belgie . Hij is overigens weggecodeerd met 8TR bij mij.Jan De Wever schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:59:
Hi, ik heb in Belgie net m'n gloednieuwe BMW i4 ontvangen, met OS8.5. 14 maanden wachten was het. En heb direct een vraag: ik bestelde hem met Driving Assistant Professional (Driving Assistance Pro). Oa omdat daarin mee de optie zit voor 'Automatic Lane Change', met andere woorden, zoals in diverse YouTube filmpjes getoond, kort even de pinker duwen (niet doorduwen), en dan verandert hij zelf van rijstrook. Correcte drive modes etc zijn gekozen, maar hij doet het gewoon niet. Ik vraag me nu af, is deze optie verboden in Belgie? Een collega die met een X3 hybrid rijdt bvb zegt dat het bij hem gewoon werkt ...
In heel Europe dacht ik ...RuudHou schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:40:
[...]
Blijkbaar is de lane change inderdaad volgens BMW niet toegestaan in Belgie . Hij is overigens weggecodeerd met 8TR bij mij.
Ik dacht ook dat ik het zou hebben, maar niet, of nog niet het juiste gedaan.
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.