Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 18:28

Mojo

The Power Within

Zorg schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:51:
[...]

Ik heb de gewone park assistent denk ik, maar dat gebruik ik nu echt nooit! Een parkeervak achteruit uitrijden gaat altijd naar looks, maar wat als ik naar rechts wil? Heb ook al bijna een botsing gehad daarmee, ik was echt niet overtuigd dat de auto ging remmen!

Adaptieve cruise control, ok niet echt bmw specifiek, en de one pedal stand gebruik ik wel altijd naar volle tevredenheid!
Oh begrijp me niet verkeerd, ik rij gewoon zelf, alleen de 360 graden camera maakt parkeren echt een eitje.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-01 13:32
ASS-Ware schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:18:
Wat vinden wij van de aluminium strips rond de ramen?
Ik heb ze nu ook (3GT) en vind het mooi, maar mijn vrouw zegt nee.

[Afbeelding]
Ik heb ze ook, ben er heel blij mee in combinatie met sunset orange lak. Maar ieder zijn smaak, en is (in mijn ogen) wel afhankelijk van de lak en andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:50
Over de parkeer assistent gesproken..
Ik rijd altijd achteruit mijn oprit op. Heb nu al 3x meegemaakt dat de auto denkt dat de overgang van de openbare weg naar mijn oprit een blokkade is en vervolgens vlak voor de oprit keihard de rem erop gooit.
Dat inzittende hiervan schrikken is een understatement...

Vroeg mij verder nog af of de airco op de achterbank zo ingesteld kan worden dat deze alleen aangaat als er ook iemand zit? Ik heb 2 instellingen gevonden die beide niet veel lijken te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
RobertMaes schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:49:

Vroeg mij verder nog af of de airco op de achterbank zo ingesteld kan worden dat deze alleen aangaat als er ook iemand zit? Ik heb 2 instellingen gevonden die beide niet veel lijken te doen..
Waarom zou je dat willen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-02 12:05
ASS-Ware schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:18:
Wat vinden wij van de aluminium strips rond de ramen?
Ik heb ze nu ook (3GT) en vind het mooi, maar mijn vrouw zegt nee.

...
Bij Sanremo green vind ik het een moeilijke keuze. Zelf heb ik bij vorige auto's altijd aluminium strips gekozen, maar zeker in combinatie met die wat fijnere velgen en die kleur zou ik het persoonlijk niet doen, het springt denk ik wat teveel in het oog - die aluminium strip is naar mijn persoonlijke smaak een te breed licht vlak dat alleen maar afleidt van de kleur van de auto zelf.
My 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
Stroom besparen voor meer range? Doen toch veel meer EV's op deze manier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aerez
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
RobertMaes schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:15:
[...]

Ik denk dat je auto eerder koel is als je hem in zijn geheel afkoelt en niet alleen een deel. Anders blijft de warme lucht achterin steeds mengen met de koude lucht voorin en moet de airco voorin dus harder werken, wat uiteindelijk meer stroom kost.

Thuis werkt een airco in elk geval op die manier.

[ Voor 5% gewijzigd door Aerez op 08-08-2023 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OllieB1964
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-03 13:04
Vanmorgen (voor een groot stuk) vastgezeten achter een vrachtwagen op een enkelbaans 80km weg.

Verbruik over 66km in 54min: 13,1 kWh/100km. (comfort mode)

Zojuist opgeladen tot 90% en kom in de app op een bereik van 511km. Dat getal heb ik nog nooit eerder gezien :)

[ Voor 6% gewijzigd door OllieB1964 op 08-08-2023 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
RobertMaes schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:15:
[...]

Dat klopt niet, het is 1 ruimte uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgoes
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 20:09
OllieB1964 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:43:
Vanmorgen (voor een groot stuk) vastgezeten achter een vrachtwagen op een enkelbaans 80km weg.

Verbruik over 66km in 54min: 13,1 kWh/100km. (comfort mode)

Zojuist opgeladen tot 90% en kom in de app op een bereik van 511km. Dat getal heb ik nog nooit eerder gezien :)
Met een e35? e40? m50? Ik heb met mijn e40 met 18" al wel een keer 556km gezien, dus in ieder geval met de e40 zit er nog wel rek in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Ik heb de A/C module voor de achterbank gewoon uitgezet (kan zowel in het menu als via knopje op het paneeltje achter). Er zit namelijk niemand, tenzij we passagiers hebben. Nog mooier zou zijn als je EcoPro de mogelijkheid had alleen de bestuurdersplaats te koelen/verwarmen, zoals bij Hyundai/Kia dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieB1964
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-03 13:04
mgoes schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:53:
[...]

Met een e35? e40? m50? Ik heb met mijn e40 met 18" al wel een keer 556km gezien, dus in ieder geval met de e40 zit er nog wel rek in :)
Met een e40. Wow, 556km. Dat is indrukwekkend 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
Aerez schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:40:
[...]

Ik denk dat je auto eerder koel is als je hem in zijn geheel afkoelt en niet alleen een deel. Anders blijft de warme lucht achterin steeds mengen met de koude lucht voorin en moet de airco voorin dus harder werken, wat uiteindelijk meer stroom kost.

Thuis werkt een airco in elk geval op die manier.
Juist, dat denk ik ook. Lijkt me niet efficiënt voor de range.
Maar buiten dat: er zit toch ook een OFF-knop in het bedieningspaneel achter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greendyk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:36
mgoes schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:53:
[...]
Op een rustige dag in Juli met een e40Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lmt0ZLvbmiWvEvI0HG34CHXorr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMj1HyKo3mPnKdDe31wkprM8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Dan rij je 60kmh?
Bult af?
1 meter achter een vrachtwagen?

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgoes
Avigoorn schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:48:
[...]

Dan rij je 60kmh?
Bult af?

8)
my thoughts >:)

Maar impressive hoor! dat geeft je een theoretisch bereik van >700 km!!
Dat gezegd hebbende; Bjorn Nyland had al eens aangetoond dat 671 km in de praktijk mogelijk is. Dan moeten alle elementen wel meewerken en je rechtervoet fluweelzacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 14:46
Ik heb die waarden ook wel eens voorbij zien komen in mijn Tesla Model 3. Ook op een afstand van ongeveer 40km.

Wat het toen voor mij was, was dat inderdaad de gemiddelde snelheid niet heel hoog lag, maar wel redelijk constant was (wel snelweg, maar door drukte lag de snelheid daar eerder rond de 80 dan de 100). Airco stond toen uit en de buitentemperatuur was rond de 21 graden. Met die parameters kun je een elektrische auto wel heel zuinig maken. Wat alleen interessanter is, is het gemiddelde over langere tijd.

Misschien kunnen mensen dat ook eens delen, bijvoorbeeld de volgende info:

Type i4:
Velgmaat:
Aantal kilometer:
Verbruik:
Rijstijl:

Ik zou graag als eerste gaan, maar ik zit nog te wachten op de levering van de mijne. Maar deze info geeft wel een beetje weer wat mensen kunnen verwachten qua efficiëntie.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
  • Laatst online: 25-09 17:30
Mojo schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:15:
Ik vind de lasers uiteindelijk erg fijn. De adaptieve lampen zijn een meerwaarde, adaptieve grootlicht is fijn en als de lasers een keer aan gaan, holy crap wat een zicht.

Daarnaast heeft Park Assistant Plus me positief verrast en zou ik eigenlijk ook Driving Assistant Professional Plus adviseren, met name vanwege de Lane Keep Assist. De eDrive40 en 35 denk ik ook zijn wat licht aan de voorkant en willen wat "zwerven" merk ik op de snelweg, lees je ook wat vaker.
Bedankt alvast aan iedereen die gereageerd heeft.
Ik had gisteren al mijn feedback gepost maar wellicht niet geklikt op "plaats reactie" ... 8)7

Dus concreet:
++ Laser
+ HK, PAP & DAPP
- wireless charging

Nu heb ik in mijn config al die opties behalve de laser.
In BE andere pakketten en opties dan NL maar:
Business Pack:
Alarmsysteem, Opbergvak voor Wireless Charging, BMW Live Cockpit Navigation Professional met Head-Up Display
Innovation Pack:
Alarmsysteem, BMW Laserlight, High Beam Assist, BMW Live Cockpit Navigation Professional met Head-Up Display, Driving Assistant Pack.

Nu dat eerste pakket had ik al en DAPP als ik optie Innovation Pack aanvink dan zou dat me "maar" 1100 ero extra kosten volgens de configurator voor de laser en high beam extra. Als ik echter Business laat vallen en enkel innovation wordt configuratie en duurder en valt de wireless weg? Mogelijk een foutje in de configurator?

Maar bedankt voor de feedback over de laser - ga die dan er toch bijenmen los van de extra prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
voodoo077 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:49:
[...]

Ik had gisteren al mijn feedback gepost maar wellicht niet geklikt op "plaats reactie" ... 8)7

Dus concreet:
++ Laser
+ HK, PAP & DAPP
- wireless charging

Business Pack:
Alarmsysteem, Opbergvak voor Wireless Charging, BMW Live Cockpit Navigation Professional met Head-Up Display
Innovation Pack:
Alarmsysteem, BMW Laserlight, High Beam Assist, BMW Live Cockpit Navigation Professional met Head-Up Display, Driving Assistant Pack.

Nu dat eerste pakket had ik al en DAPP als ik optie Innovation Pack aanvink dan zou dat me "maar" 1100 ero extra kosten volgens de configurator voor de laser en high beam extra. Als ik echter Business laat vallen en enkel innovation wordt configuratie en duurder en valt de wireless weg? Mogelijk een foutje in de configurator?

Maar bedankt voor de feedback over de laser - ga die dan er toch bijenmen los van de extra prijs
Laser lights in action.

https://www.youtube.com/watch?v=q3pH8BdoTLg&t=207s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MuFFIN 007
[...]

Dus concreet:
++ Laser
+ HK, PAP & DAPP
- wireless charging

Business Pack:
Innovation Pack:

Ik heb enkel ACC (zonder DAPP) en het klopt wel dat de koersvastheid op de E40 niet super is. ACC doet daar weinig aan, want de standaard lane departure warning komt pas in actie als je echt over de streep bent. Hij houdt hem niet netjes in het midden van de baan. Het is geen goedkope optie maar wel eentje die daardoor naar mijn mening het overwegen waard is. Hetzelfde geldt voor de audio upgrade van basis naar HiFi. Een ander setje wielen kan je er altijd nog onder zetten, maar achteraf inbouwen van DAPP is heel andere koek. Zo kijk ik ook altijd naar de opties die te kiezen zijn, misschien een overweging.

HUD is nice to have, maar geen must. Het standaard instrumentarium is zonder meer duidelijk afleesbaar, ook bij veel zon. Laserlight imo hetzelfde. Zou het eerder kopen vanwege de fraaiere DRL's dan vanwege de laserfunctie zelf. Auto high beam kan je ook bij de standaard verlichting later toevoegen via de Connected Drive Store. Houd er rekening mee dat BMW laserlight wellicht uit de optielijst haalt, meerdere berichten over gezien. de LCI update voor de 4-serie heeft het ook niet meer (a la 5-serie / i5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
MuFFIN 007 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:28:
[...]
Ik heb enkel ACC (zonder DAPP) en het klopt wel dat de koersvastheid op de E40 niet super is. ACC doet daar weinig aan, want de standaard lane departure warning komt pas in actie als je echt over de streep bent. Hij houdt hem niet netjes in het midden van de baan. Het is geen goedkope optie maar wel eentje die daardoor naar mijn mening het overwegen waard is. Hetzelfde geldt voor de audio upgrade van basis naar HiFi. Een ander setje wielen kan je er altijd nog onder zetten, maar achteraf inbouwen van DAPP is heel andere koek. Zo kijk ik ook altijd naar de opties die te kiezen zijn, misschien een overweging.

HUD is nice to have, maar geen must. Het standaard instrumentarium is zonder meer duidelijk afleesbaar, ook bij veel zon. Laserlight imo hetzelfde. Zou het eerder kopen vanwege de fraaiere DRL's dan vanwege de laserfunctie zelf. Auto high beam kan je ook bij de standaard verlichting later toevoegen via de Connected Drive Store. Houd er rekening mee dat BMW laserlight wellicht uit de optielijst haalt, meerdere berichten over gezien. de LCI update voor de 4-serie heeft het ook niet meer (a la 5-serie / i5).
Heb zowel DAPP als PAPP gekozen.
De gewone audio vond ik echt niet kunnen maar bij een M50 is het standaard betere audio. Die is zeker doenbaar maar vond de HK toch nog net iets beter klinken en dat is een optie die je dagelijks gebruikt dus voor mij de meerprijs waard.
HUD zou ik echt niet zonder kunnen. Heb dit nu op de huidige en als ik dan even een andere wagen pak vind ik dat toch een gemis zeker als je ergens komt waar je het niet zo goed kent.

Dat de Lasers eruit gaan had ik inderdaad vernomen in 2022 toen ik bestelde en ook dat die voor langere levertermijn zouden zorgen maar nog steeds auto voorzien op zelfde moment en de laser zou geen invloed hebben op levertermijn en tja ik pak ze ook vooral omwille van de looks 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 18:28

Mojo

The Power Within

[...]

Dus concreet:
++ Laser
+ HK, PAP & DAPP
- wireless charging

Business Pack:
Innovation Pack:

Ik zou hem overigens wel omdraaien. Ja de lasers zijn mooier/fijner/beter, maar de standaard verlichting is ook gewoon prima. Zonder DAPP zou ik echter niet meer willen! Ik heb zelf geen HK, alleen HIFI upgrade. Dat is wat mij betreft genoeg, maar ik ben geen audiofiel.

Vergeet trouwens het alarm niet, als die nergens in een pakket zit. Scheelt je een hoop gedoe met de verzekering.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greendyk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:36
Avigoorn schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:48:
[...]
Nee, het was van Amsterdam naar Soest, stuk snelweg waar het wat drukker was waardoor ongeveer 90 km/uur gereden werd en stukje provinciale weg. Wel ideale temperatuur.

Dan rij je 60kmh?
Bult af?

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 16:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hWIO0X22h6GV-010dkFEXy-Ivw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g7uyi3rhFkLqlPnEjc6Keicn.jpg?f=fotoalbum_large

Met een m50 en 20” velgen. Enige wat niet direct afleesbaar is, is dat de trip op 1200m begon en dat we vrij veel file hadden. Over het hele stuk Nederland - Italie gemiddeld 20.4kwh/100km gedaan met standaard +10km/h tov Max snelheid. De files en wegwerkzaamheden brengen het verbruik drastisch omlaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuFFIN 007
voodoo077 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:38:
[...]

Heb zowel DAPP als PAPP gekozen.
De gewone audio vond ik echt niet kunnen maar bij een M50 is het standaard betere audio. Die is zeker doenbaar maar vond de HK toch nog net iets beter klinken en dat is een optie die je dagelijks gebruikt dus voor mij de meerprijs waard.
HUD zou ik echt niet zonder kunnen. Heb dit nu op de huidige en als ik dan even een andere wagen pak vind ik dat toch een gemis zeker als je ergens komt waar je het niet zo goed kent.

Dat de Lasers eruit gaan had ik inderdaad vernomen in 2022 toen ik bestelde en ook dat die voor langere levertermijn zouden zorgen maar nog steeds auto voorzien op zelfde moment en de laser zou geen invloed hebben op levertermijn en tja ik pak ze ook vooral omwille van de looks 8)
Nee, de standaard audio is niet geweldig (understatement). Hoewel het door de standaard RAM-module (eigenlijk een versterker) al beter is dan de basis audio van IDrive 7 en eerder. Speakers lijken ook kleine break-in nodig te hebben, ze klinken nu na 1500km al beter dan op de dag van halen. Ben beetje aan verkennen wat de opties zijn om de boel naar behoorlijk niveau te trekken, zonder gelijk 2x zoveel uit te geven als H&K af fabriek kost.

Ik snap dat een HUD prettig is, en die van de i4 werkt prima (tijdens alle proefritjes wel gemerkt). Echter; het is niet iets wat een functie of info toevoegt die je anders niet hebt, zoals met sommige andere opties wel is. Het maakt het alleen makkelijker / prettiger omdat je vooruit kunt blijven kijken.

Look van de laserunits is inderdaad 100 punten, vind het ook fraaier dan de lichtunits op de nieuwe 5-serie, met die verticale DRLs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael2
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-02 18:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ac6e7qBYg5gIszIDC0iycdyrnyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0W8Bh60J7LYSm9hXQ3xc0FS.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag met de E 35 / 19 inch van Alphen aan de Rijn naar Middelburg. Verbruik van 13,8 kW /100 km gehaald. Ik merk dat 80 km p/ u wegen het verbruik behoorlijk verminderd. Ik zit nu op een gemiddelde range van ongeveer 448km. Valt niet tegen met een accupakket van 70 kW. Zijn wel ideale omstandigheden nu met temp en weinig wind i know😇

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• E.lentriek
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-04 13:46
Goed nieuws voor de BE-ers onder ons:

Degene die anderhalve maand geleden nog te horen kreeg dat zijn bestelling in w47 (besteld sept '22) in de garage zou geleverd worden, ontving vanochtend een mail voor afhaling (?)
Daarnet al eens gaan bezichtigen en een ophaaldatum geprikt. Nu enkel nog wat pushen om ook de plaatsing van een laadpaal naar voor te schuiven (normaal voorzien voor oktober)
Volgens de verkoper bij bestelling vandaag van een 35 - 40 of 50 = levering januari. Het gaat dus gigantisch vooruit!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:00
RobertMaes schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:49:
Over de parkeer assistent gesproken..
Ik rijd altijd achteruit mijn oprit op. Heb nu al 3x meegemaakt dat de auto denkt dat de overgang van de openbare weg naar mijn oprit een blokkade is en vervolgens vlak voor de oprit keihard de rem erop gooit.
Dat inzittende hiervan schrikken is een understatement...

ik heb om die reden de remassist af gezet achteraan. Had htezelfde voor bij mij op de oprit en bij mijn 2de 'job'. Als ik daar achteruit wou rijden tussen muur en vuilbakje door en dan zo naderend naar garage poort, telkens remmen.. en als er dan heel veel mensen op zitten te kijken, ja dan denken ze, die kan niet rijden :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
E.lentriek schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:09:

Degene die anderhalve maand geleden nog te horen kreeg dat zijn bestelling in w47 (besteld sept '22) in de garage zou geleverd worden, ontving vanochtend een mail voor afhaling (?)
Daarnet al eens gaan bezichtigen en een ophaaldatum geprikt. Nu enkel nog wat pushen om ook de plaatsing van een laadpaal naar voor te schuiven (normaal voorzien voor oktober)
Volgens de verkoper bij bestelling vandaag van een 35 - 40 of 50 = levering januari. Het gaat dus gigantisch vooruit!
Zeer leuk nieuws als het bevestigd wordt maar ...
Een vriend heeft de zijne besteld in april 2022 en vorige week nog bevestiging gkregen WELLICHT dit jaar.
Ik ben afgelopen maandag bij een andere dealer geweest om wat interieurs te bekijken, ze hadden niet wat ik wou, en zogezegd interesse getoond. Man sprak van levering voor nieuwe tweede helft 2024 ...
Daarna doorgereden tot mijn dealer voor de laser te bespreken en die zei auto nog steeds gepland voor einde jaar.

• hannes85
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-06 09:37
Mijnerzijds (auto besteld eind Juni) zojuist berichtgeving gekregen over levering volgende week.

Erg vlot gegaan!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 14:46
hannes85 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:59:
Mijnerzijds (auto besteld eind Juni) zojuist berichtgeving gekregen over levering volgende week.

Erg vlot gegaan!
Dat is zeker vlot gegaan. Ik dacht dat de mijne snel was met half mei bestellen en deze maand leveren. Ik heb alleen nog geen leveringsafspraak ontvangen helaas. :(

Wat heb je besteld?

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hannes85
Ik had een m50 maar last minute overgezet naar een e40 (avonturinrot, m sport pro en wat andere opties). Gebaseerd op alle reviews en mijn test ritjes de fijner rijdende (en praktischere) autoAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zaVge_BZmcm32mgDtP32KY7hGkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gZ0AHlmIWx8r9IP65Vppnbp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door hannes85 op 10-08-2023 09:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noctilucus
E.lentriek schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:09:

Dat zou goed nieuws zijn, maar ik vrees eerder een positieve uitzondering door een productieslot dat vrijgekomen is (bv. iemand anders die zijn order geannuleerd heeft). Als wat die verkoper zegt over nieuwe bestellingen effectief waar is, dan kan het ook zijn dat die specifieke garage meer slots heeft te weten reserveren die voorlopig nog niet ingevuld zijn.

De mijne is ook in september '22 besteld en daar sprak de dealer vorige maand nog altijd van 18 maanden levertijd = maart '24.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noctilucus
hannes85 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:09:
Ik had een m50 maar last minute overgezet naar een e40 (avonturinrot, m sport pro en wat andere opties). Gebaseerd op alle reviews en mijn test ritjes de fijner rijdende (en praktischere) auto[Afbeelding]
Super kleur, heb ik nog niet in het echt gezien dus leuk dat er iemand dit kiest en voor meer variatie zorgt!

• RobertMaes
rolelael schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:15:
[...]

ik heb om die reden de remassist af gezet achteraan. Had htezelfde voor bij mij op de oprit en bij mijn 2de 'job'. Als ik daar achteruit wou rijden tussen muur en vuilbakje door en dan zo naderend naar garage poort, telkens remmen.. en als er dan heel veel mensen op zitten te kijken, ja dan denken ze, die kan niet rijden :-)
Tja.. wel jammer want die functie is juist zeer handig. Zat ook in mijn vorige auto, VW Passat, en heb in 4 jaar tijd toch een paar keer gehad dat ik om wat voor reden dan ook niet gezien heb dat er een paaltje stond oid waarbij deze functie mij letterlijk heeft gered van schade. Ik zal hem dus ook niet uitschakelen bij de BMW.

Ander onderwerp..
Ik heb geen DAPP/PAPP (ik heb een hekel aan al die assistentie systemen, vind de verplichte lane assist al vervelend. Bovendien waarom zou ik duizenden euro's betalen voor een systeem wat maximaal 10s de controle van een auto kan overnemen voor hij begint te piepen). Heb wel ACC Stop&Go. Nu heeft de I4 een scherm beschikbaar achter het stuur waarbij hij de andere auto's toont die hij op de weg ziet, maar dat scherm is dus blijkbaar niet beschikbaar indien je geen DAPP hebt. Erg jammer.. je hebt dus geen flauw idee hoe de cruise control reageert mbt afstand van de wagen voor je. In de passat had ik 99% van de tijd dit scherm open waardoor ik uitstekend op het gedrag van de wagen kon anticiperen. Heb nu toch meer het idee dat ik blind rijd omdat dit niet inzichtelijk is. Dit zowel voor cruise control als het adaptive remgedrag.
Vraag me af of dit scherm alsnog beschikbaar gemaakt kan worden via bimmercode, hoewel ik vermoed dat het niet goed zou werken omdat dit scherm ook verkeer op de overige rijbanen toont en dit wss niet mogelijk is met enkel de stop&go radar.

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMaes op 10-08-2023 10:45 ]

• MuFFIN 007
RobertMaes schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:06:
[...]

Tja.. wel jammer want die functie is juist zeer handig. Zat ook in mijn vorige auto, VW Passat, en heb in 4 jaar tijd toch een paar keer gehad dat ik om wat voor reden dan ook niet gezien heb dat er een paaltje stond oid waarbij deze functie mij letterlijk heeft gered van schade. Ik zal hem dus ook niet uitschakelen bij de BMW.

Ander onderwerp..
Ik heb geen DAPP/PAPP (ik heb een hekel aan al die assistentie systemen, vind de verplichte lane assist al vervelend. Bovendien waarom zou ik duizenden euro's betalen voor een systeem wat maximaal 10s de controle van een auto kan overnemen voor hij begint te piepen). Heb wel ACC Stop&Go. Nu heeft de I4 een scherm beschikbaar achter het stuur waarbij hij de andere auto's toont die hij op de weg ziet, maar dat scherm is dus blijkbaar niet beschikbaar indien je geen DAPP hebt. Erg jammer.. je hebt dus geen flauw idee hoe de cruise control reageert mbt afstand van de wagen voor je. In de passat had ik 99% van de tijd dit scherm open waardoor ik uitstekend op het gedrag van de wagen kon anticiperen. Heb nu toch meer het idee dat ik blind rijd omdat dit niet inzichtelijk is. Dit zowel voor cruise control als het adaptive remgedrag.
Vraag me af of dit scherm alsnog beschikbaar gemaakt kan worden via bimmercode, hoewel ik vermoed dat het niet goed zou werken omdat dit scherm ook verkeerde op de overige rijbanen toont en dit wss niet mogelijk is met enkel de stop&go radar.
Je hebt gelijk, viel mij ook al op dat het digitale dash geen functie kent om de rijbaan zichtbaar te maken inclusief de auto voor je, zoals in eigenlijk alle andere auto's met ACC wel zo is. Apart!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 16:40
RobertMaes schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:06:
[...]

Ik heb van deze functie een shortcut gemaakt zodat ik die snel kan uit/aan schakelen indien nodig.

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 08:46
hannes85 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:09:
Ik had een m50 maar last minute overgezet naar een e40 (avonturinrot, m sport pro en wat andere opties). Gebaseerd op alle reviews en mijn test ritjes de fijner rijdende (en praktischere) auto[Afbeelding]
Wat vond je zoveel fijner aan de e40. Los van de prijs.
Ik ken alle reviews wel. Die zijn wat mixed. Zelf vond ik de m50 voor dagelijks gebruik fijner aanvoelen. Los van het extra vermogen. Misschien door awd of extra motor. Don’t know.

Mooie kleur idd. Twijfel zelf nog wat tussen beide variNTEN ook voor een jong gebruikte

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 08:58
MuFFIN 007 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:11:
[...]

Je hebt gelijk, viel mij ook al op dat het digitale dash geen functie kent om de rijbaan zichtbaar te maken inclusief de auto voor je, zoals in eigenlijk alle andere auto's met ACC wel zo is. Apart!
Dat kun je toch aanzetten door op het hamburger menu op het stuur te drukken en dan met het scrollwieltje naar beneden te scrollen?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

phex schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:31:
[...]

Dat kun je toch aanzetten door op het hamburger menu op het stuur te drukken en dan met het scrollwieltje naar beneden te scrollen?
Het probleem is dat dit scherm alleen bij auto's met DAP zichtbaar is. Extra frustrerend als je DAP besteld hebt maar niet geleverd gekregen ;(

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• hannes85
okio schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:44:
[...]

Wat vond je zoveel fijner aan de e40. Los van de prijs.
Ik ken alle reviews wel. Die zijn wat mixed. Zelf vond ik de m50 voor dagelijks gebruik fijner aanvoelen. Los van het extra vermogen. Misschien door awd of extra motor. Don’t know.

Mooie kleur idd. Twijfel zelf nog wat tussen beide variNTEN ook voor een jong gebruikte
Allereerst is dit mijn persoonlijke indruk (ik ben geen coureur of iemand met gedegen kennis van auto’s dus neem mijn mening niet als absolute waarheid); De auto voelt lichtvoetiger zonder de motor op de vooras, zowel rechtdoor op weggetjes met wat oneffenheden maar zeker ook in de bochten merk je verschil tussen de twee. Dat laatste was voor mij de doorslag aangezien er altijd hoog gesproken wordt over hoe BMW’s in bochten het verschil maken.

Ik kom van een Model 3 performance en qua 0-100 tijden/snelheidservaring heeft de i4 (m50 en e40) daar niets te zoeken. Het sturen/ de bochten in de M50 deden veel aan mijn model 3 denken; log, emotie- en wat gevoelloos. De e40 deed voor mij daar juist het verschil maken met het speelse en lichtvoetiger bochtenwerk.

Qua prijs scheelt het niet zo gek veel als je de M pakketten en al het andere dat standaard in de M50 zit aanvinkt (en dat wilde ik want zonder vind ik de auto niet zo mooi)

[ Voor 7% gewijzigd door hannes85 op 10-08-2023 12:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hannes85 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:41:
[...]

Ik kom van een Model 3 performance en qua 0-100 tijden/snelheidservaring heeft de i4 (m50 en e40) daar niets te zoeken.
Niets te zoeken? Dat valt nog wel mee.
BMW heeft zijn 0-100 tijd die in de specs staat nogal conservatief neergezet.

Kijk deze anders even, vanaf minuut 3:
YouTube: BMW i4 M50 v Tesla Model 3 Performance: DRAG RACE

Het ontloopt elkaar echt bijna niks.

Dat betekent, stam + t .

• hannes85
Apache4u schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:48:
[...]

Prima, ik probeer niemand zijn ego te krenken maar in de BMW voelt het minder spectaculair. Waar het op neer komt is dat je het twee keer “gebruikt” om aan vrienden en familie te laten zien maar in de praktijk nauwelijks aanspreekt (niet in de laatste plaats omdat het voor mij en de passagiers simpelweg niet eens comfortabel is om zo belachelijk hard op te trekken), waar de bochten en een minder effen wegdek zelfs op lagere snelheden al een feestje zijn

[ Voor 8% gewijzigd door hannes85 op 10-08-2023 12:58 ]

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 08:58
fsfikke schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:34:
[...]

Het probleem is dat dit scherm alleen bij auto's met DAP zichtbaar is. Extra frustrerend als je DAP besteld hebt maar niet geleverd gekregen ;(
Ah check, je mist er niet heel veel aan hoor, ik gebruik voornamelijk de acc en de stuur assistent alleen bij files. Ik vind hem nogal onvoorspelbaar om echt op te vertrouwen bij hogere snelheden.

• Avigoorn
Apache4u schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:48:
[...]

Het is idd gewoon gelijk. Ik dacht dat de Tesla idd iets sneller was, maar is nie zo nie dus. }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
hannes85 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:41:
[...]
Allereerst is dit mijn persoonlijke indruk (ik ben geen coureur of iemand met gedegen kennis van auto’s dus neem mijn mening niet als absolute waarheid); De auto voelt lichtvoetiger zonder de motor op de vooras, zowel rechtdoor op weggetjes met wat oneffenheden maar zeker ook in de bochten merk je verschil tussen de twee. Dat laatste was voor mij de doorslag aangezien er altijd hoog gesproken wordt over hoe BMW’s in bochten het verschil maken.

Ik kom van een Model 3 performance en qua 0-100 tijden/snelheidservaring heeft de i4 (m50 en e40) daar niets te zoeken. Het sturen/ de bochten in de M50 deden veel aan mijn model 3 denken; log, emotie- en wat gevoelloos. De e40 deed voor mij daar juist het verschil maken met het speelse en lichtvoetiger bochtenwerk.

Qua prijs scheelt het niet zo gek veel als je de M pakketten en al het andere dat standaard in de M50 zit aanvinkt (en dat wilde ik want zonder vind ik de auto niet zo mooi)
Je zegt ook praktischer en zeker dat begrijp ik niet. Enige is dat je evnetueel een frunk zou kunnen installeren in de e40 maar voor de rest? Tenzij je autonomie bedoelt maar dat is iets anders natuurlijk.

Ik heb de 3 ook getest, de Tesla uiteraard minder dan jou maar net de M50 is combinatie van beiden...
De looks van de e40 maar met de snelheid van de Tesla. Ik vond de Tesla wel als een kart reageren en dat doet de M50 inderdaad veel minder dan een e40. Dus daarin moet ieder beslissen wat belangrijk is.
Als je graag hard scheurt door bochten en regelmatig in de bergen zit dan kan de e40 misschien de betere keuze zijn maar als je graag aan de lichten eerste weg bent en wat hogere snelheid wil op de Autobahn is de M50 dan weer de betere keuze. Mij heeft de M50 overtuigd een i4 en geen Tesla te kopen.Ook al door je laatste punt dat het prijsverschil met alle opties echt heel klein werd tussen M50 en e40.

Nu goed als het speelser moet dan blijft vandaag een ICE nog steeds de betere keuze maar dat is een ander verhaal. 8)

Wel zeer leuke kleur, nog niet gezien in het echt. Dus je zal opvallen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hannes85
voodoo077 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:04:
[...]

Je zegt ook praktischer en zeker dat begrijp ik niet. Enige is dat je evnetueel een frunk zou kunnen installeren in de e40 maar voor de rest? Tenzij je autonomie bedoelt maar dat is iets anders natuurlijk.

Ik heb de 3 ook getest, de Tesla uiteraard minder dan jou maar net de M50 is combinatie van beiden...
De looks van de e40 maar met de snelheid van de Tesla. Ik vond de Tesla wel als een kart reageren en dat doet de M50 inderdaad veel minder dan een e40. Dus daarin moet ieder beslissen wat belangrijk is.
Als je graag hard scheurt door bochten en regelmatig in de bergen zit dan kan de e40 misschien de betere keuze zijn maar als je graag aan de lichten eerste weg bent en wat hogere snelheid wil op de Autobahn is de M50 dan weer de betere keuze. Mij heeft de M50 overtuigd een i4 en geen Tesla te kopen.Ook al door je laatste punt dat het prijsverschil met alle opties echt heel klein werd tussen M50 en e40.

Nu goed als het speelser moet dan blijft vandaag een ICE nog steeds de betere keuze maar dat is een ander verhaal. 8)

Wel zeer leuke kleur, nog niet gezien in het echt. Dus je zal opvallen ;)
Praktischer als in (veel) meer range. Daar hecht ik wat meer waarde aan dan een stoplicht sprintje trekken.

Tesla als auto zou ik overigens niet willen vergelijken met de BMW qua afwerking, rijbeleving en (merk)gevoel, daarin is de BMW verder. Als elektrische auto is de tesla verder.. maar heeft mij nooit kunnen bekoren. Het was een pure rationele "keuze" toentertijd.

Inderdaad blijft een ICE meer fun/emotie echter is dit ook mijn daily en wil ik daarin mijn steentje bijdragen aan het milieu.

Dank, de kleur is inderdaad niet zo veel te zien "in het wild"!

[ Voor 3% gewijzigd door hannes85 op 10-08-2023 16:44 ]

• RobertMaes
phex schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:01:
[...]

Ah check, je mist er niet heel veel aan hoor, ik gebruik voornamelijk de acc en de stuur assistent alleen bij files. Ik vind hem nogal onvoorspelbaar om echt op te vertrouwen bij hogere snelheden.
Ik heb het scherm niet dus kan niet spreken vanuit de i4 ervaring, maar bij andere auto's krijg je op dit scherm wel de indruk of het systeem de auto voor je wel heeft "gezien". Je snapt beter wanneer hij reageert op die auto die er wel erg lang over deed om van rijbaan te wisselen, etc. etc.
Ik heb nu 0,0 indicatie in de wagen dat hij een andere auto ziet. Geen enkel icoontje of geluidje anders dan dat hij snelheid mindert, dit ben ik niet gewoon en vind ik vervelend ;)

• voodoo077
hannes85 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:21:
[...]
Praktischer als in (veel) meer range. Daar hecht ik wat meer waarde aan dan een stoplicht sprintje trekken.
Wel die vraag heb ik me ook gesteld maar wanneer doe ik eens 300km op één dag?
Bijna nooit, enkel als ik op vakantie ga en als ik dan de Autobahn doe dan gaat het goed vooruit en had gelezen dat aan een hogere snelheid het verbruik nauwelijks hoger en zelfs soms lager zou zijn bij de M50 omdat die minder "moeite" moet doen voor die snelheden. Of het klopt?
Wellicht zijn er hier die als eens ik zeg maar iets 150km/u hebben gedaan langere tijd en idee hebben van verbruik?

Nu om terug te komen op de autonomie en verbruik, net mijn aangepaste bon met lasers ontvangen maar zie dat ze ook de velgen verkeerdelijk hebben aangepast naar 861.Nu zag ik hoger in de topic dat het verschil in autonomie tussen 859/860 en 861 verwaarloosbaar is behalve met sportbanden.
Sportbanden??? Ik moet ergens een hoofdstuk hebben gemist. Ik ga me proberen meer in te lezen maar iemand meer info want anders wordt het toch de 859.
thx _/-\o_

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 14:48
En dan nog, met mijn M50 doe ik met deze temperaturen en veel snelweg ook gewoon 410-425 kilometers. Die 75-90 kilometer extra die een e40 dan doet zijn in Nederland mijn inziens te verwaarlozen.

Tja op vakantie, dan scheelt het 1 of 2 korte stops van 20 minuten….. maar om de e40 daarvoor praktischer te noemen?

• hannes85
Range is voor elke EV het single meest belangrijke punt van praktische bruikbaarheid (het gaat immers om een vervoersmiddel).. of dat voor iemand 20 kilometer woon-werk verkeer is of 100, of je zelf kunt laden op werk/thuis of dat je dit moet incalculeren alvorens de weg op te moeten sochtends en de laadpaal dichtheid wat minder is in sommige regionen. allemaal factoren die daar invloed op hebben. Dat het voor u praktisch genoeg is betekent niet dat het de definitie onwaardig is.

[ Voor 17% gewijzigd door hannes85 op 10-08-2023 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tastiestemperor
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-09 16:22
voodoo077 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 18:19:
[...]

Bijna nooit, enkel als ik op vakantie ga en als ik dan de Autobahn doe dan gaat het goed vooruit en had gelezen dat aan een hogere snelheid het verbruik nauwelijks hoger en zelfs soms lager zou zijn bij de M50 omdat die minder "moeite" moet doen voor die snelheden. Of het klopt?
Wellicht zijn er hier die als eens ik zeg maar iets 150km/u hebben gedaan langere tijd en idee hebben van verbruik?

Nu om terug te komen op de autonomie en verbruik, net mijn aangepaste bon met lasers ontvangen maar zie dat ze ook de velgen verkeerdelijk hebben aangepast naar 861.Nu zag ik hoger in de topic dat het verschil in autonomie tussen 859/860 en 861 verwaarloosbaar is behalve met sportbanden.
Sportbanden??? Ik moet ergens een hoofdstuk hebben gemist. Ik ga me proberen meer in te lezen maar iemand meer info want anders wordt het toch de 859.
thx _/-\o_
Helaas geen concrete cijfers qua verbruik, maar ik zag mijn range en accupercentage toch wel hard zakken na ca10min met 200+ op de autobahn. Tevens gaat hij "maar" maximaal 226km/u, toch wel handig zo'n roadtrip naar Denemarken :)

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-09 06:59
Sinds vorig weekend kan ik enkel nog snelladen met m‘n i4.
(6 weken oud / bijna 12.000 km)
Laten uitlezen bij de BMW dealer en de interne oplaadmodule zou defect zijn.
(Helaas niet op stock / en geen leverdatum bekend … )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
voodoo077 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 18:19:
[...]

thx _/-\o_
Ik heb voor de i4 eerst 60k KM in een aardig iX xDrive40 kunnen rijden, deze heeft 90km minder WLTP range dan mijn M50 nu heeft. Maar op een aantal vaste stukken in europa die ik maandelijks rij kom ik toch wel bij dezelfde snelladers uit. Vaak gewoon omdat je er toch niet sneller komt dan een uurtje of 3 rijden wegens files, of baustelle.. Volgende week ga ik samen met een collega richting de alpen voor een klus met mijn M50 en zijn e40 die we dan redelijk gelijk kunnen beladen en qua config ook aardig in de buurt komen. Eens zien wat de verschillen gaan zijn :-)

Sportbanden zijn in NL niet leverbaar. Wat ik er van weet is dat het voor 19" en aparte Pirelli band is met een zachtere compound, wat een hogere rolweerstand geeft. (C ipv A label) tevens kost het zn 1000 euro extra. Ik zie daar de use case niet voor. Kies je de sportband niet voor de 19" dan ga je gewoon de bandenloterij in voor de Michelin, Pirelli en Hankook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
hannes85 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 21:11:
Range is voor elke EV het single meest belangrijke punt van praktische bruikbaarheid (het gaat immers om een vervoersmiddel).. of dat voor iemand 20 kilometer woon-werk verkeer is of 100, of je zelf kunt laden op werk/thuis of dat je dit moet incalculeren alvorens de weg op te moeten sochtends en de laadpaal dichtheid wat minder is in sommige regionen. allemaal factoren die daar invloed op hebben. Dat het voor u praktisch genoeg is betekent niet dat het de definitie onwaardig is.
Die kilometers die je noemt zijn nog steeds te weinig om de praktische bruikbaarheid van de E40 boven de M50 te zetten. Als je nu zou zeggen 175 km enkele reis of daarboven per dag dan zou je wellicht een punt hebben. Dus ja in jouw vergelijk is het de definitie onwaardig 😉

Range is sowieso altijd een punt dat genoemd word als het gaat om EV’s nooit bij ICE voertuigen. Of je nu 300 km of 500 km range hebt, het is nooit genoeg. Ik heb mijn i4 nu bijna een jaar, maar heb nog geen enkele keer vrees gehad dat ik stil zou komen staan. En ja, heb hem ook al op 2% zien staan bij thuiskomst, net als mijn diesels destijds dat de auto aangaf dat er nog maar 50 kilometer range was, er is altijd nog te rijden als de auto zegt dat er niets meer aan bereik in zit 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
tastiestemperor schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 21:45:
[...]

Helaas geen concrete cijfers qua verbruik, maar ik zag mijn range en accupercentage toch wel hard zakken na ca10min met 200+ op de autobahn. Tevens gaat hij "maar" maximaal 226km/u, toch wel handig zo'n roadtrip naar Denemarken :)
Ow echt 226 max? De mijne gaf 228 aan in Duitsland. Wellicht had ik wind in de rug 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:21
dencoupe schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:17:
[...]
En ja, heb hem ook al op 2% zien staan bij thuiskomst, net als mijn diesels destijds dat de auto aangaf dat er nog maar 50 kilometer range was, er is altijd nog te rijden als de auto zegt dat er niets meer aan bereik in zit 👍
Met dit verschil dat te laag komen voor een diesel (en benzine) wel degelijk wel degelijk schadelijk kan zijn voor de motor (het op termijn opgestapelde vuil in de bodem van de tank dat wordt opgezogen ;))... :p

Betreffende het hele verhaal : je hebt wel een punt dat het verschil relatief klein is tss range e40 en M50. Toch heb ik zelf de e40 gekozen voor de range (voornamelijk) en dit full option behalve trekhaak (deels spijt van) en open dak (absoluut geen spijt met de kleine spulletje) (bij een panorama dak had ik niet getwijfeld!!!!!). Met de e40 ben ik echt super tevreden ondanks dat ik vreesde spijt te krijgen van de topspeed.

Betreffende de topspeed : ik ga wss eens ze beschikbaar zijn deze laten uitbreiden via chiptuning ;) (particuliere wagen !!!!!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
Quiller schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:32:
[...]

Betreffende het hele verhaal : je hebt wel een punt dat het verschil relatief klein is tss range e40 en M50. Toch heb ik zelf de e40 gekozen voor de range (voornamelijk) en dit full option behalve trekhaak (deels spijt van) en open dak (absoluut geen spijt met de kleine spulletje) (bij een panorama dak had ik niet getwijfeld!!!!!). Met de e40 ben ik echt super tevreden ondanks dat ik vreesde spijt te krijgen van de topspeed.

Betreffende de topspeed : ik ga wss eens ze beschikbaar zijn deze laten uitbreiden via chiptuning ;) (particuliere wagen !!!!!)
Eerlijk gezegd vind ik die discussie over topspeed absurd. Ten eerste is het absurd om sneller te willen rijden dan 190km/u: het is gewoon onverantwoord en gelukkig bijna overal verboden. Het is ook nog eens absurd om een EV te kopen als je dat soort snelheden ambieert want je trekt de batterij in een uur leeg…

Eigenlijk is er geen enkele rationele reden te bedenken om voor een M50 te gaan: de M50 is erg duur, terwijl de e40 al vlug 80-150km+ meer range heeft (WLTP), en hij heeft met zijn 340pk power zat en is eigenlijk al krachtiger dan wat voor een verantwoord rijgedrag nodig is.

Volgens diverse reviews rijdt de lichtere e40 ook nog eens een stuk beter..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcher
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 14:53
Myaimistrue schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:30:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik die discussie over topspeed absurd. Ten eerste is het absurd om sneller te willen rijden dan 190km/u: het is gewoon onverantwoord en gelukkig bijna overal verboden. Het is ook nog eens absurd om een EV te kopen als je dat soort snelheden ambieert want je trekt de batterij in een uur leeg…

Eigenlijk is er geen enkele rationele reden te bedenken om voor een M50 te gaan: de M50 is erg duur, terwijl de e40 al vlug 100km meer range heeft, en hij heeft met zijn 340pk power zat en is eigenlijk al krachtiger dan wat voor een verantwoord rijgedrag nodig is.
dus voor jou is er geen reden om voor een M50 te kiezen, mening wordt gerespecteerd, Maar aub niet veralgemenen .... 4x4 is bv voor mij (al 7 x BMW met 4x4 voor de i4) een no-brainer, zonder no-go ... en de +200PK extra soms fijn maar geen beslissende factor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerez
[...]

Eigenlijk is er geen enkele rationele reden te bedenken om voor een M50 te gaan: de M50 is erg duur, terwijl de e40 al vlug 100km meer range heeft, en hij heeft met zijn 340pk power zat en is eigenlijk al krachtiger dan wat voor een verantwoord rijgedrag nodig is.
Ik durf het te betwijfelen of het per definitie onverantwoord is harder dan 190 km/u te rijden. Ik rij meer dan de helft van m’n kilometers in het buitenland. Vaak op snelwegen waar het rustig is als ik er rij. De standaard snelheid die ik aanhou is 180 km/u en op sommige stukjes geef ik dan lekker gas tot wat spannendere snelheden. Ik heb geen idee waarom het onverantwoord zou zijn.

Iedereen die een geldig rijbewijs heeft en rijdt in een goedgekeurde auto en zich aan de regels houdt, vind ik in principe niet onverantwoord bezig.

Soms worden meningen wat stellig ingezet als je het mij vraagt.

P.s. ik vind het bedroevend dat m’n bestelde e40 maar 190 gaat. Maar goed, hij kan weer andere dingen goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
Marcher schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:38:
[...]

dus voor jou is er geen reden om voor een M50 te kiezen, mening wordt gerespecteerd, Maar aub niet veralgemenen .... 4x4 is bv voor mij (al 7 x BMW met 4x4 voor de i4) een no-brainer, zonder no-go ... en de +200PK extra soms fijn maar geen beslissende factor ...
Feiten als “mening” wegzetten is tegenwoordig een populaire manier om de feiten niet onder ogen te moeten zien.

Een M50 is inderdaad een no-brain keuze: mensen kiezen om emotionele redenen voor een M50, er rationaliteit proberen achter te zoeken is grotendeels een goedpraten van een irrationele keuze.

Maar inderdaad, het is je goed recht om irrationele keuzes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
Aerez schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:47:
[...]

Ik durf het te betwijfelen of het per definitie onverantwoord is harder dan 190 km/u te rijden. Ik
Zinloze discussie: het verband tussen snelheid en verkeersveiligheid is al duizenden keren met statistieken bewezen. Duitsland staat niet voor niets in de top drie van het meest verkeersdoden per 100.000 inwoners in Europa.

Maar ja “ik rijd snel en veilig”…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcher
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 14:53
Myaimistrue schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:49:
[...]

Feiten als “mening” wegzetten is tegenwoordig een populaire manier om de feiten niet onder ogen te moeten zien.

Een M50 is inderdaad een no-brain keuze: mensen kiezen om emotionele redenen voor een M50, er rationaliteit proberen achter te zoeken is grotendeels een goedpraten van een irrationele keuze.

Maar inderdaad, het is je goed recht om irrationele keuzes te maken.
ik heb een rationele keuze gegeven : 4-wiel aandrijving is voor mij een " must ", maar dat heb je waarschijnlijk niet gelezen ... en zelfs dan kan je echt zuinig karren (indien dat voor jou het argument zou zijn),Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DVVuiQdTPc5pR7pvRTlqRSymzo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4V1Vfvc11SFtYiY9jqngW5T.jpg?f=fotoalbum_large vandaag even in NL onderweg geweest ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
Marcher schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:54:
[...]

ik heb een rationele keuze gegeven : 4-wiel aandrijving is voor mij een " must ", maar dat heb je waarschijnlijk niet gelezen ... en zelfs dan kan je echt zuinig karren (indien dat voor jou het argument zou zijn),[Afbeelding] vandaag even in NL onderweg geweest ...
Knip, graag met wat meer respect naar anderen gaan reageren

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 11-08-2023 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
[...]

Eigenlijk is er geen enkele rationele reden te bedenken om voor een M50 te gaan: de M50 is erg duur, terwijl de e40 al vlug 80-150km+ meer range heeft (WLTP), en hij heeft met zijn 340pk power zat en is eigenlijk al krachtiger dan wat voor een verantwoord rijgedrag nodig is.

Volgens diverse reviews rijdt de lichtere e40 ook nog eens een stuk beter..
Ik heb (zoals gezegd) bewust de e40 gekozen... Echter betreffende je argumentatie : er zijn zeker rationele redenen om de M50 te kopen : Als je full option gaat bij de e40 is het prijsverschil erg klein (bij de M50 zijn veel meer opties standaard) ... Als je vaak in de winter en meerbepaald Ardennen, alpen (etc), noordelijk europa rijdt : de M50 heeft vierwiel wat zeker een pluspunt is!!!!

Betreffende de snelheid : 'omdat het kan' wil nog niet zeggen dat ik het constant doe. Ik let heel goed op mijn snelheid, maar bv een keer doorgaan waar het mag is zeker leuk MITS je ook slim genoeg bent om dit op het juiste ogenblik te doen (wat daar WEL heel gevaarlijk is zijn Belgen, Nederlanders etc die aan 120 op de linkerrijstrook rijden alsof ze in eigen land zijn!!!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
Quiller schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:44:
[...]

Betreffende de snelheid : 'omdat het kan' wil nog niet zeggen dat ik het constant doe. Ik let heel goed op mijn snelheid, maar bv een keer doorgaan waar het mag is zeker leuk MITS je ook slim genoeg bent om dit op het juiste ogenblik te doen (wat daar WEL heel gevaarlijk is zijn Belgen, Nederlanders etc die aan 120 op de linkerrijstrook rijden alsof ze in eigen land zijn!!!!!)
Tja, “slim” aan veel te hoge snelheid rijden en dan mensen die aan verantwoorde snelheden rijden, en je dus “in de weg zitten”, als gevaarlijk wegzetten, moet het nog gekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Myaimistrue schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:55:
[...]
Tja, “slim” aan veel te hoge snelheid rijden en dan mensen die aan verantwoorde snelheden rijden, en je dus “in de weg zitten”, als gevaarlijk wegzetten, moet het nog gekker?
Wat je dus zegt : in een ander land (met andere regels) moet je je als bezoeker niet aanpassen aan die regels maar lekker doen wat jij juist vind... ... ... ok. -- En met 'slim' bedoel ik dat je dat natuurlijk niet op spits doet...

Wat de snelheid betreft : 225 is niet extreem hoog in die landen op de linkerrijstrook maar wel snel genoeg om niet 'gevaarlijk' te zijn als je persé links wil rijden. 190 daarentegen... Dan kom je daar eenvoudigweg NIET links.

[ Voor 25% gewijzigd door Quiller op 11-08-2023 23:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Het betreft hier het BMW i4 topic, discussies over een veilige snelheid staan daar los van. Graag weer ontopic en met respect naar elkaar reageren.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
Knip, je hoeft niet altijd het laatste woord te hebben. Nou is het klaar.

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 11-08-2023 23:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noctilucus
Sowieso is een i4 moeilijk een rationele keuze te noemen, of het nu een eDrive40 of M50 is ;)

4WD had ik zelf ook wel handig gevonden: ook al valt er minder (vaak) sneeuw dan 15-20 jaar geleden waar ik meestal rijd, bij hevige regen merk je toch ook een verschil en dan is RWD toch een nadeel.
Maar voor mij was de keuze voor een eDrive40 snel gemaakt: bij de M50 ging een flink deel van het budget naar het M Sport pakket wat voor mij persoonlijk geen meerwaarde heeft, dan liever een eDrive40 met meer comfort opties. Maar alle begrip voor wie voor de M50 kiest met andere argumenten...

Het verschil in range vond ik best meevallen, al betekent het ~15% vaker of langer laden. Maar op dat moment waren beide i4 uitvoeringen best zuinig vergeleken bij veel concurrenten (vooral de pre-facelift Polestar 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overw.Helder
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-09 23:24
Klopt, 4WD voor mij ook de hoofdreden.
Als de e40 die optie had gehad, had het ook prima geweest.

Daarnaast was (ten tijde van bestellen) het verschil in meerprijs niet meer zo groot vanwege de extra’s op de m50 en omdat die nog pakketten had in de configurator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 22:11
Zijn er ook mensen die een i5 e40 of i5 m60 hebben besteld die weten wat het verschil is tussen Adaptief onderstel professional en een Adaptief onderstel professional M? Aan de hand van de omschrijving kan ik niet opmaken wat nou het M verschil moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:32
NemeSiS-7 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:31:
Zijn er ook mensen die een i5 e40 of i5 m60 hebben besteld die weten wat het verschil is tussen Adaptief onderstel professional en een Adaptief onderstel professional M? Aan de hand van de omschrijving kan ik niet opmaken wat nou het M verschil moet maken.
Ik heb een adaptief onderstel onder mijn 3GT, uiteraard een oudere versie, maar ik vind het achteraf zonde van mijn geld en geen meerwaarde hebben.

Maar goed, dit is geen i5 topic, maar i4.

[ Voor 4% gewijzigd door ASS-Ware op 12-08-2023 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Offtopic, zie de eerdere modbreak.

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 12-08-2023 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
NemeSiS-7 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:31:
offtopic:
Hier kan je de zeer uitgebreide specs vinden als PDF, op pagina 31 en 32 staan ze uitgebreid beschreven.
https://www.press.bmwgrou...achment/T0416261EN/587400
Je mag ook gewoon een nieuw topic voor de i5 aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 22:11
Dank je wel Zipsop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
Ik heb al regelmatig meegemaakt dat als ik de auto parkeer, uitzet en uitstap, de achterdeuren vervolgens nog op slot zitten...ik moet dan met de sleutel de deuren van het slot halen. Alle "automatische ontgrendel" functies in de instellingen staan aan. Kan iemand mij uitleggen hoe ik er voor zorg dat de achterdeuren gewoon van het slot af gaan als ik uit stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware

[ Voor 88% gewijzigd door Taro op 12-08-2023 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 12-08-2023 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
Knip, wederom offtopic. Zie je DM.

[ Voor 111% gewijzigd door Taro op 12-08-2023 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMaes
Knip :)

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 12-08-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.lentriek
  • Laatst online: 21-04 13:46
Het rode knipperlicht in de achteruitkijkspiegel, is dit standaard in elke i4, of enkel bij de optie "alarm"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerez
Overw.Helder schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:43:
Klopt, 4WD voor mij ook de hoofdreden.
Als de e40 die optie had gehad, had het ook prima geweest.

Daarnaast was (ten tijde van bestellen) het verschil in meerprijs niet meer zo groot vanwege de extra’s op de m50 en omdat die nog pakketten had in de configurator.
Het is inderdaad jammer dat BMW de i4 xDrive40 niet levert in Europa. Wie weet met de LCI dat dat model ook naar Europa komt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
E.lentriek schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:32:
Het rode knipperlicht in de achteruitkijkspiegel, is dit standaard in elke i4, of enkel bij de optie "alarm"?
Dat zie ik in elke BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdebest
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 15:28
Banden reparatieset en wielboutsleutel

Mijn i4 M50 is in mei afgeleverd en ik heb eigenlijk nooit gelet op de meegeleverde hulpmiddelen. Hebben/weten jullie of er een bandenreparatieset en wielboutsleutel meegeleverd hoort te worden en zo ja, waar deze zich moeten bevinden? In de bagageruimte onder de klep ligt een subwoofer en de thuislaadkabel, warmhoudvestje en EHBO pakje. In de zijvakken ligt niets en achter de klepjes halverwege de qchterbak zit alleen isolatieschuim.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:05
mdebest schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:55:

Mijn i4 M50 is in mei afgeleverd en ik heb eigenlijk nooit gelet op de meegeleverde hulpmiddelen. Hebben/weten jullie of er een bandenreparatieset en wielboutsleutel meegeleverd hoort te worden en zo ja, waar deze zich moeten bevinden? In de bagageruimte onder de klep ligt een subwoofer en de thuislaadkabel, warmhoudvestje en EHBO pakje. In de zijvakken ligt niets en achter de klepjes halverwege de qchterbak zit alleen isolatieschuim.
Zit onder de klepjes van de zijvakjes. Daar zit ook je slotbout van de wielen. Linkerzijde van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Jausie schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 12:12:
[...]

Zit onder de klepjes van de zijvakjes. Daar zit ook je slotbout van de wielen. Linkerzijde van de auto
Bij de kwikfit stonden er 4 man bij om hem te zoeken... Ben er maar even heen gelopen (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
mdebest schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:55:

Het is een optie, dus het hangt af van of je het hebt besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1J5fAMgMd0OyqQ2oc2uSod9Ao0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TnggHCF0C74fu3Epm5p1yh45.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
E.lentriek schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:32:
Voor wat ik kan vinden alleen op de alarm optie. En nu hebben de meeste BMW's alarm omdat het voor veel verzekeringen verplicht is, of veel voordeliger.

Deze bijvoorbeeld, geen alarm optie, en ook niet dat stukje plastic onder de spiegel:
https://dusseldorpbmw.nl/...n-haag/elektrisch/1690432

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgoes
Zipsop schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:03:
[...]

Voor wat ik kan vinden alleen op de alarm optie. En nu hebben de meeste BMW's alarm omdat het voor veel verzekeringen verplicht is, of veel voordeliger.

Deze bijvoorbeeld, geen alarm optie, en ook niet dat stukje plastic onder de spiegel:
Alle knipperlichten zijn toch een optie bij bmw’s 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
mgoes schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:48:
[...]

Alle knipperlichten zijn toch een optie bij bmw’s 🤪
Oh ik dacht ConnectedDrive store abbo?

KaaS, Knipperlicht as a Service, 500 euro voor elke knipper?

Maar blijft allemaal wel een vervelende puzzel wat er allemaal wel en niet op zit. En door al die stille wijzigingen zijn ze voor het gemak ook maar helemaal met brochures gestopt. Dan is ook maar iets van tekst en uitleg bij opties vinden extra lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 12:51
[...]

Hoort inderdaad bij de alarm optie, hier in de straat staat een F31 (3 serie touring) zonder alarm en dus zonder rode lichtje onder de spiegel. In mijn zoektocht naar een nieuwe wagen viel het mij op dat er best veel BMW's zonder alarm te koop stonden (nieuw en premium selection), deze vielen bij mij standaard af. :p

Mijn collega rijdt sinds een maand met een nieuwe X1 25e en die heeft ook geen alarm (stockwagen).

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMarc
  • Laatst online: 29-04 22:00
[...]

Toevallig heb ik er zo één, een eDrive 40 zonder standaard alarm, ook gekocht bij Dusseldorp, als Premium Occassion. Was me bij aankoop ook niet opgevallen, wel dat er een extra 'kastje' aan de sleutel hing. Maar was zelf bij de bezichtiging zó overweldigd door de prachtige auto zelf en alle nieuwe snufjes dat me dat pas na de aankoop echt opviel. Alarm is dus achteraf ingebouwd. Ik wilde de auto laatst met mijn telefoon openen terwijl de BMW sleutel binnen in huis lag; alarm ging meteen af. Het werkt dus i.i.g. wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
Volgens mij in Nederland standaard klasse 3 alarm, ivm verplichting voor de verzekering. In België is dat niet, dus verwacht de i4’s waar geen alarm op zit meestal import is?

Mijn i4 heeft als service van de dealer een klasse 5 alarm gekregen. Kost me alleen wel wat abonnement per jaar voor de meldkamer. Overigens ook geen los kastje erbij aan de sleutel. Als dat was, dan hadden ze het er weer uit mogen halen, dat hoort niet bij een premium auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
dencoupe schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 22:31:
Volgens mij in Nederland standaard klasse 3 alarm, ivm verplichting voor de verzekering. In België is dat niet, dus verwacht de i4’s waar geen alarm op zit meestal import is?

Mijn i4 heeft als service van de dealer een klasse 5 alarm gekregen. Kost me alleen wel wat abonnement per jaar voor de meldkamer. Overigens ook geen los kastje erbij aan de sleutel. Als dat was, dan hadden ze het er weer uit mogen halen, dat hoort niet bij een premium auto!
Ik heb geen alarm. Koste me alleen maar budget van de lease en leverde mij 0,0 op behalve meer bijtelling...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mgoes
iMarc schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:44:
[...]

Toevallig heb ik er zo één, een eDrive 40 zonder standaard alarm, ook gekocht bij Dusseldorp, als Premium Occassion. Was me bij aankoop ook niet opgevallen, wel dat er een extra 'kastje' aan de sleutel hing. Maar was zelf bij de bezichtiging zó overweldigd door de prachtige auto zelf en alle nieuwe snufjes dat me dat pas na de aankoop echt opviel. Alarm is dus achteraf ingebouwd. Ik wilde de auto laatst met mijn telefoon openen terwijl de BMW sleutel binnen in huis lag; alarm ging meteen af. Het werkt dus i.i.g. wel.
Oei, das ook balen, dan valt een groot deel van het gemak van comfort access (o.a. digital key) ook weg?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
dencoupe schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 22:31:

Niet standaard, in de basis gewoon een optie, voor de i4 zit hij in High Executive die veel mensen nemen.
Bij de nieuwere BMW modellen is High Executive er niet meer waardoor het altijd een losse optie is.

offtopic:
Het is heel wisselend wat verzekerraars doen hier en afhankelijk van cataloguswaarde en vermogen.
Vaak verzekeren ze de auto wel maar sluiten ze dan diefstal en joyriding uit in de voorwaarden als er geen alarm op zit. Heel zuur achter komen als ie gejat is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FvH1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-08 23:03
Heeft iemand enig idee waarom de spraakherkenning steeds mensen gaat bellen als je ergens naartoe probeert te navigeren?
Bij de proefrit trad dit probleem niet op, 's dus zou het aan een verschil in instellingen kunnen liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
FvH1 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:37:
Heeft iemand enig idee waarom de spraakherkenning steeds mensen gaat bellen als je ergens naartoe probeert te navigeren?
Bij de proefrit trad dit probleem niet op, 's dus zou het aan een verschil in instellingen kunnen liggen?
Ik heb er zelf geen inhoudelijke ervaring mee, eigenlijk andersom, ik heb het online, in mijn MyBMW profiel op BMW.nl, in de privacy instellingen wel definitief uit kunnen zetten.

Misschien kan je daar even kijken of alles wel aan staat?

Is het iDrive 8 of 8.5? Zou ook nog een kinderziekte van 8.5 kunnen zijn aangezien je een recente auto hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMarc
  • Laatst online: 29-04 22:00
mgoes schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:09:
[...]

Oei, das ook balen, dan valt een groot deel van het gemak van comfort access (o.a. digital key) ook weg?!
Valt mee, ik kan bv wel de bagageklep (met een voetbeweging) contactloos openen of sluiten.

Ik heb deze auto geselecteerd voornamelijk op de kleur Portimau Blau (fantastisch!), HUD en de automatisch in/uitklapbare trekhaak. Dat er dan een andere optie niet op zit, daar kan ik niet mee zitten.
Pagina: 1 ... 71 ... 123 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.