Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
Myaimistrue schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:51:
[...]

Ik beslis helemaal niet. Ik stel vast dat men hier doet alsof de i4 hoog op zijn poten staat, en dus liefst verlaagd moet worden. Terwijl de ground clearance standaard al minimaal is tov bijna elke andere auto. Dus elke verlaging zorgt voor nog kleinere marges bij drempels en dergelijke.

Doen alsof dat geen problemen zal opleveren is een vorm van cognitieve dissonantie.

En ja, ik heb een mening over wheel gaps en de obsessie van sommigen daarmee: het begint meestal met het kiezen van bizar grote velgmaten waardoor de auto visueel uit balans raakt en men dus ook weer elders meent te moeten ingrijpen.

In België heeft men een naam voor dergelijke wagens: Johnny auto's. Ik laat je opzoeken wat het betekent 8) .
Wederom een vreselijk arrogante reactie, en dan zegt men dat “Ollanders” arrogant zijn… _/-\o_

Je beslist helemaal niet?? Je vorige reactie sloot je af met “Besluit:…”. Hoe noem je dat dan? 😂

Jij noemt het maar “Johnny auto’s”, dat interesseert me echt hélemaal niets. Smaken verschillen nu eenmaal. Klasse ook; jij veroordeelt andere mensen op hun smaak. Niet bepaald chique van je.

Dat je de “obsessie” voor wheelgaps en de keuze voor grote velgen aan elkaar koppelt zegt wel iets over je; je denkt blijkbaar dat een grotere velgmaat invloed heeft op de wheelgap. Ook daar sla je de plank dus compleet mis, met je “feitenkennis”.
En we doen niet alsof de i4 hoog op zijn poten staat, het is zo. Zet er maar eens een normale 4-serie naast.

Weet je wat we wel kunnen besluiten?
Dat jij het vreselijk vind, en dat ik het veel mooier en prettiger vind. Case closed. :)F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
Ard1970 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:59:
[...]

Wederom een vreselijk arrogante reactie, en dan zegt men dat “Ollanders” arrogant zijn… _/-\o_

Je beslist helemaal niet?? Je vorige reactie sloot je af met “Besluit:…”. Hoe noem je dat dan? 😂

Jij noemt het maar “Johnny auto’s”, dat interesseert me echt hélemaal niets. Smaken verschillen nu eenmaal. Klasse ook; jij veroordeelt andere mensen op hun smaak. Niet bepaald chique van je.

Dat je de “obsessie” voor wheelgaps en de keuze voor grote velgen aan elkaar koppelt zegt wel iets over je; je denkt blijkbaar dat een grotere velgmaat invloed heeft op de wheelgap. Ook daar sla je de plank dus compleet mis, met je “feitenkennis”.
En we doen niet alsof de i4 hoog op zijn poten staat, het is zo. Zet er maar eens een normale 4-serie naast.

Weet je wat we wel kunnen besluiten?
Dat jij het vreselijk vind, en dat ik het veel mooier en prettiger vind. Case closed. :)F
De "wheel gap" is een visueel gegeven. Dus ja, grotere velgen hebben impact op de visuele perceptie van de wheel gap (de wheel gap lijkt groot tov de band).

"En we doen niet alsof de i4 hoog op zijn poten staat, het is zo. Zet er maar eens een normale 4-serie naast."

Ik begrijp dat het vervelend is dat ik je tegenspreek met feiten (en blijkbaar vind je dat "hautain"):
- de ground clearance van een i4 is 125mm
- de ground clearance van een "normale" 4-series is 140mm (zelfs voor de 440i).

Dus opnieuw: een i4 ligt ontzettend laag tegen de grond. Verder verlagen is op zijn minst vreemd. Maar doe wat je niet laten kan. Maar kom hier niet beweren dat een i4 hoog op zijn poten staat, bijna als een SUV, want net het tegendeel is waar. En kom niet klagen als je ooit eens een drempel raakt...

[ Voor 5% gewijzigd door Myaimistrue op 04-08-2023 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:16
Voor wat het waard mag zijn @Ard1970 Ard1970 , ik vind het prachtig :-)

En ben zelf een Belg . De i4 staat idd te hoog op zijn poten en zoals jouw wagen staat is het subliem. Mocht mijn m50 geen lease zijn had ik al lang t zelfde gedaan !

PS Johnny auto's is imho iets heel anders dan 't 'fijn' verlagen. dat ter zijde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
rolelael schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:09:
Voor wat het waard mag zijn @Ard1970 Ard1970 , ik vind het prachtig :-)

En ben zelf een Belg . De i4 staat idd te hoog op zijn poten en zoals jouw wagen staat is het subliem. Mocht mijn m50 geen lease zijn had ik al lang t zelfde gedaan !

PS Johnny auto's is imho iets heel anders dan 't 'fijn' verlagen. dat ter zijde
Ik heb ook niets tegen Belgen, integendeel.
Mijn auto is ook lease hoor 😏

Maar je mag niet zeggen dat je vind dat de i4 “te hoog op zijn poten staat”, want dan haalt iemand direct de ground clearance erbij 😂😂 en daarmee de aanwezige wheelgap probeert te ontkrachten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
Myaimistrue schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:09:
[...]

De "wheel gap" is een visueel gegeven. Dus ja, grotere velgen hebben impact op de visuele perceptie van de wheel gap (de wheel gap lijkt groot tov de band).

"En we doen niet alsof de i4 hoog op zijn poten staat, het is zo. Zet er maar eens een normale 4-serie naast."

Ik begrijp dat het vervelend is dat ik je tegenspreek met feiten (en blijkbaar vind je dat "hautain"):
- de ground clearance van een i4 is 125mm
- de ground clearance van een "normale" 4-series is 140mm (zelfs voor de 440i).

Dus opnieuw: een i4 ligt ontzettend laag tegen de grond. Verder verlagen is op zijn minst vreemd. Maar doe wat je niet laten kan. Maar kom hier niet beweren dat een i4 hoog op zijn poten staat, bijna als een SUV, want net het tegendeel is waar. En kom niet klagen als je ooit eens een drempel raakt...
De wheelgap is geen visueel gegeven, maar meetbaar en derhalve een feit. Feit is ook dat die wheelgap bij een i4 groter is dan bij een 4-serie GC. Meetbaar. De wielomtrek is bij een kleinere velgmaat gelijk aan die van een grotere velgmaat, dus heeft geen impact op de wheelgap.

En ja; de groundclearance wordt kleiner bij het verlagen; de veerweg wordt echter ook kleiner, met andere woorden: de auto deint minder ver door.

En ja; ik beweer zéker dat de i4 hoog op zijn poten (veren) staat, net als bijna elke andere EV of hybrid hoger op zijn poten staat dan zijn fossiele brandstof equivalent. En ga mij niet vertellen of ik wel of niet zou mogen klagen over iets; dat bepaal ik zelf wel. Ik geef echter juist aan dat ik helemaal geen (extra) reden heb om te klagen, maar dat het in de PRAKTIJK juist geen problemen oplevert. Althans; MIJ niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
Ard1970 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:13:
[...]

Maar je mag niet zeggen dat je vind dat de i4 “te hoog op zijn poten staat”, want dan haalt iemand direct de ground clearance erbij 😂😂 en daarmee de aanwezige wheelgap probeert te ontkrachten 8)7
Tja, als het gaat over "zonder problemen over drempels kunnen", dan gaat het niet over de wheel gap maar over de ground clearance.

Maar zoals ik zei: ik begrijp het verband: grote velgmaten==>grote visuele wheelgap (ruimte tussen band en carrosserie lijkt groot tov band) ==> verlagen om de wheelgap te kunnen verkleinen ==> problemen met drempels.

Tja, als de wheel gap geen visueel gegeven is, dan weet ik het ook niet meer. Ik denk dat er niemand is die de wheel gap een probleem vindt omdat hij dat heeft gemeten ;) .

Maar ok, je presenteert de grote wheel gap als een feit. En ja, het is meetbaar. Maar waar zijn de gemeten feiten?

[ Voor 16% gewijzigd door Myaimistrue op 04-08-2023 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Myaimistrue schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:22:
[...]

Tja, als het gaat over "zonder problemen over drempels kunnen", dan gaat het niet over de wheel gap maar over de ground clearance.

Maar zoals ik zei: ik begrijp het verband: grote velgmaten==>grote visuele wheelgap (ruimte tussen band en carrosserie lijkt groot tov band) ==> verlagen om de wheelgap te kunnen verkleinen ==> problemen met drempels.

Tja, als de wheel gap geen visueel gegeven is, dan weet ik het ook niet meer.

Maar ok, je presenteert de grote wheel gap als een feit. En ja, het is meetbaar. Maar waar zijn de gemeten feiten?
Met dat je het met name visueel noemt, impliceer je dat het zo lijkt. Maar het lijkt niet alleen zo, het is ook meetbaar. En als je wil weten hoeveel; be my guest en ga het opmeten bij je lokale BMW-dealer.

En ik heb geen enkele keer lopen klagen over drempels; ik heb alleen vermoedens en onderbuikgevoelens van mensen proberen te ontkrachten.. dat het in de praktijk (inmiddels al 2.500 km na de verlaging) juist geen extra issues oplevert wat dat betreft.

Maar weet je? Blijf lekker bij je standpunt, ik vind het helemaal prima. Dan ga ik weer genieten van mijn strakker sturende “Johnny-auto”. Fijn weekend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
Net bericht van de dealer gehad, aflevering is nu gepland begin oktober. De bestelling was halverwege juni, dus minder dan vier maanden. Netjes! En communicatie vanuit de dealer, het moet niet gekker worden :)

Overigens gaat het om een eDrive 40, zonder M sportpakket, maar met Personal Copilot Pack en alles wat daarbij komt, plus zaken als comfort access, trekhaak en elektrisch verstelbare stoelen (hoezo is dat niet standaard...). Allemaal goed leverbaar dus blijkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28g7LlvZoj8duYI6VGAw9uQaNCM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/81tOsUqZ6zQATDBhvw9kKLDO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Jiriki op 04-08-2023 13:11 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myaimistrue
Ard1970 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:37:
[...]

En ik heb geen enkele keer lopen klagen over drempels; ik heb alleen vermoedens en onderbuikgevoelens van mensen proberen te ontkrachten.. dat het in de praktijk (inmiddels al 2.500 km na de verlaging) juist geen extra issues oplevert wat dat betreft.
Tja vermoedens en onderbuikgevoelens en persoonlijke ervaringen...

Ik heb gewoon met cijfers aangetoond dat de auto zeer laag boven de grond hangt, zelfs lager dan bijna elke andere wagen op de markt.

De kans op problemen als je de auto verder verlaagt lijkt me dus niet verwaarloosbaar. Sommige mensen hier bevestigen dat ook (soms zelfs zonder dat ze de wagen verlaagd hebben).

Jouw "getuigenis" lijkt me dan ook een waarschuwing waard. Maar verder: iedereen die zich hiervan bewust is, mag natuurlijk doen wat hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-06 14:30
Grappig dit hier allemaal te lezen. De i4 heeft gewoon een geweldig lelijke / grote wielgap naar MIJN mening. Dus MIJN mening: perfect gedaan Ard1970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Bij mijn i4 is na 12k km de rand van het pedaalrubber al een stukje afgebroken. Meer mensen hier last van? Er wordt 99% van de tijd met sneakers gereden overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIubjbZGirIzzvoVA6BSMiVcZuU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PZwX9EO0M0Gv5j9T2T4uZ0ym.png?f=user_large

Sys Specs

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 010NL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 19-10-2023
Beste forum leden,

Sinds de bestelling van een BMW I4 heb ik veel gekeken op dit forum. Inmiddels al heel veel nuttige informatie kunnen lezen, waarvoor hartelijk dank!

Er werd door verschillende forum leden gevraagd om ter indicatie te melden hoe lang de levertijden zijn. We hebben de BMW i4 eDrive40 besteld op 19 mei 2023 (week 20). De auto is afgelopen maandag 31 juli (week 31) binnengekomen bij de dealer. Levertijd 11 weken. Vrij kort. Ik denk omdat het een redelijke basisuitvoering betreft, besteld bij dealer Severs/Breeman in Rotterdam.

Configuratie:

Skyscraper Grey metallic
High Executive pakket

Extra opties (deels in High Executive pakket)

Leder Vernasca Tacorarot
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
Zonder exterieur design details
Exterior Line Aluminium satiniert
Interieurlijsten Aluminium 'Mesheffect'
Galvanische afwerking voor bedieningselementen
Parking Assistant
HiFi System
M Hemelbekleding in Anthrazit
Voorbereiding Driving Assistance High Executive
Alarmsysteem klasse 3
In de breedte verstelbare rugleuning voor bestuurder
Elektrisch verwarmde voorstoelen
BMW Live Cockpit Professional

We hebben gekozen voor een wat meer sobere uitstraling. Hoewel ik hier met heel veel plezier kijk naar hoe forum leden er schitterende sportieve auto’s van maken. Maar gezien onze leeftijd (50+) zijn de race jaren een beetje achter ons. Desalniettemin schitterend om te zien hoeveel mogelijkheden er zijn om de auto te configureren.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7OdzC2y1_QAvkSGygxaqX2B8vY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18Pi2kJc8ch512okW4pULBDr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door 010NL op 04-08-2023 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ard1970 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:13:
[...]

Mag ik vragen wat je hier aan kwijt bent geweest? Heb je de montage zelf gedaan? Ik zag je eerder ook aangeven dat als het niet bevalt je "ze er zo weer van onder haalt"
Hoewel natuurlijk persoonlijk: ik vind het ook prachtig maar ben niet snel bereid om een groot bedrag te investeren in een wagen die ik straks weer moet inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 13:25

MagicTempest

Fly pig!

010NL schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:59:
Beste forum leden,

Sinds de bestelling van een BMW I4 heb ik veel gekeken op dit forum. Inmiddels al heel veel nuttige informatie kunnen lezen, waarvoor hartelijk dank!

Er werd door verschillende forum leden gevraagd om ter indicatie te melden hoe lang de levertijden zijn. We hebben de BMW i4 eDrive40 besteld op 19 mei 2023 (week 20). De auto is afgelopen maandag 31 juli (week 31) binnengekomen bij de dealer. Levertijd 11 weken. Vrij kort. Ik denk omdat het een redelijke basisuitvoering betreft, besteld bij dealer Severs/Breeman in Rotterdam.

Configuratie:

Skyscraper Grey metallic
High Executive pakket

Extra opties (deels in High Executive pakket)

Leder Vernasca Tacorarot
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
Zonder exterieur design details
Exterior Line Aluminium satiniert
Interieurlijsten Aluminium 'Mesheffect'
Galvanische afwerking voor bedieningselementen
Parking Assistant
HiFi System
M Hemelbekleding in Anthrazit
Voorbereiding Driving Assistance High Executive
Alarmsysteem klasse 3
In de breedte verstelbare rugleuning voor bestuurder
Elektrisch verwarmde voorstoelen
BMW Live Cockpit Professional

We hebben gekozen voor een wat meer sobere uitstraling. Hoewel ik hier met heel veel plezier kijk naar hoe forum leden er schitterende sportieve auto’s van maken. Maar gezien onze leeftijd (50+) zijn de race jaren een beetje achter ons. Desalniettemin schitterend om te zien hoeveel mogelijkheden er zijn om de auto te configureren.[Afbeelding]
Vergelijkbaar met mij. Zelfde week besteld, zelfde week bij de dealer aangekomen. Voor mij is het dan alleen een e35.

Heb overigens nog geen leveringsafspraak, daar wacht ik nog even op :)

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010NL
Levering staat hier nu voor vrijdag 11 augustus. Gefeliciteerd met je nieuwe BMW!

[ Voor 25% gewijzigd door 010NL op 04-08-2023 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-02 12:05
Jaloers op al die korte levertijden in Nederland - al is het jullie van harte gegund! :)

Hier (BE) 11 maanden geleden besteld, naar verwachting nog 7 maanden wachten, voor een eDrive40.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
noctilucus schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:39:
Met heel die discussie rond wheel gap en ground clearance valt het me op dat een i4 met 18" velgen inderdaad best een grote wheel gap heeft,
De maat velgen maakt niets uit.
Grotere velgen = minder rubber, de totale maat/omtrek blijft gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:55
ASS-Ware schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:23:
[...]

De maat velgen maakt niets uit.
Grotere velgen = minder rubber, de totale maat/omtrek blijft gelijk.
En minder in-veren bij drempel dus beter voor ground clearance. >:)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 010NL
noctilucus schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:07:
Jaloers op al die korte levertijden in Nederland - al is het jullie van harte gegund! :)

Hier (BE) 11 maanden geleden besteld, naar verwachting nog 7 maanden wachten, voor een eDrive40.
Dat is toch eigenlijk niet correct. België is een land waar BMW erg populair is. Wat is de reden voor deze achtergestelde positie van België bij BMW leveringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E.lentriek
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-04 13:46
noctilucus schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:07:

Idem hier.....een e40 besteld sept '22 voor voorziene levering bij de dealer in w47 '23 (fingers crossed)
11weken in NL vs 15maanden in BE (??????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 03-06 13:25

MagicTempest

Fly pig!

Ik weet het niet precies wat de reden is, maar ik weet wel dat als ik anderhalf jaar had moeten wachten ik de order zou hebben geannuleerd en voor een andere auto zou zijn gegaan. Misschien is dat wat normaler in Nederland, dat we juist wat minder geduldig zijn?

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010NL
E.lentriek schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:30:
[...]

Idem hier.....een e40 besteld sept '22 voor voorziene levering bij de dealer in w47 '23 (fingers crossed)
Dat is wel een extreem groot verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelC165
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik wacht nog even onze verhuis af naar het nieuwe huis om te zien of ik overal vlotjes over kom, maar dan staat de Eibach of AC Schnitzer set ook wel hoog op mijn verlanglijstje. Wheel gap is inderdaad teveel... Is overigens bij mijn Ghibli ook zo en was bij mijn Infiniti Q50 zeker het geval (die heb ik overigens ook laten verlagen).
Dit is een auto die het net moet hebben van zijn sportieve elementen IMHO, want anders wordt hij heel snel een grijze muis. Nu ja, ik ben 32 en misschien neigen we op die leeftijd nog meer naar sportief dan elegant, maar dan zou ik zelf ook naar iets anders kijken (Lexus ES ofzo).

Maar wat voor argumenten ik hier weer lees... "Het kiezen van bizar grote velgmaten waardoor de auto visueel uit balans raakt..."... Wat?! :F Naar mijn mening is de 20" eigenlijk de enige maat die het design in balans brengt, zelfs de 19" velgen vind ik er te klein uit zien. (vond mijn vader trouwens ook meteen toen ik eens langs ging met de testwagen met die M 19" velgen). De 18" (en is er nog kleiner beschikbaar?) zijn design technisch al helemaal een ramp, naar mijn bescheiden mening. En een "Johnny auto" hahaha... 8)7 Wat een poppenkast weer.

[ Voor 7% gewijzigd door MichaelC165 op 04-08-2023 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
MichaelC165 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:44:
Ik wacht nog even onze verhuis af naar het nieuwe huis om te zien of ik overal vlotjes over kom, maar dan staat de Eibach of AC Schnitzer set ook wel hoog op mijn verlanglijstje. Wheel gap is inderdaad teveel... Is overigens bij mijn Ghibli ook zo en was bij mijn Infiniti Q50 zeker het geval (die heb ik overigens ook laten verlagen).
Dit is een auto die het net moet hebben van zijn sportieve elementen IMHO, want anders wordt hij heel snel een grijze muis. Nu ja, ik ben 32 en misschien neigen we op die leeftijd nog meer naar sportief dan elegant, maar dan zou ik zelf ook naar iets anders kijken (Lexus ES ofzo).

Maar wat voor argumenten ik hier weer lees... "Het kiezen van bizar grote velgmaten waardoor de auto visueel uit balans raakt..."... Wat?! :F Naar mijn mening is de 20" eigenlijk de enige maat die het design in balans brengt, zelfs de 19" velgen vind ik er te klein uit zien. (vond mijn vader trouwens ook meteen toen ik eens langs ging met de testwagen met die M 19" velgen). De 18" (en is er nog kleiner beschikbaar?) zijn design technisch al helemaal een ramp, naar mijn bescheiden mening. En een "Johnny auto" hahaha... 8)7 Wat een poppenkast weer.
Jij snapt het d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17

Ik vind hem verlaagd absoluut mooier, en zeker met 20 inch :9

Maar... ik vind hem met 18 inch die ik heb (grote wielgap) al erg laag liggen, zeker in vergelijk tot al mijn andere autos. Ik schraapte gelijk de oprit bij de eerste keer. AUW ;) Mijn buurman heeft een A klasse, ligt voor gevoel ook laag, ook in gereden, maar de i4 door de lengte pakt net wat sneller een drempel als je harder gaat, op sport stand valt het wel weer mee.

Ik ga dus maar voor wat meer comfort versus mooi.

Volgens mij zijn het 2 verschillende werelden die prima naast elkaar kunnen bestaan. En wie wat wel of niet snapt is me om het even.

En nu weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
  • Laatst online: 07-06 16:02
010NL schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:57:
[...]

Dat is wel een extreem groot verschil.
Die van mij in feb besteld, en staat nog steeds voor levering dec. Is een edrive40 zonder al te veel opties, in NL.

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 10kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010NL
Srednier schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:18:
[...]

Die van mij in feb besteld, en staat nog steeds voor levering dec. Is een edrive40 zonder al te veel opties, in NL.
Het is mij ook een raadsel waarom die van ons dan zo snel geleverd is. De BMW dealer (Severs/Breeman) had het bij de bestelling wel over een aantal “gereserveerde productie plaatsen” die hun groep van garages altijd aanhoudt. Misschien heeft het daar mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
010NL schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:22:
[...]

Het is mij ook een raadsel waarom die van ons dan zo snel geleverd is. De BMW dealer (Severs/Breeman) had het bij de bestelling wel over een aantal “gereserveerde productie plaatsen” die hun groep van garages altijd aanhoudt. Misschien heeft het daar mee te maken.
Dat klopt de meeste hebben wat voorraad bestellingen uit staan verdeeld over het jaar. Als de voorraad die er al staat minder snel verkoopt dan kunnen ze een bestaande voorraad bestelling ook gewoon aanpassen naar een klant order en dan kan je geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 23:18
010NL schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:22:
[...]

Die van ons komt ook bij Severs Breeman vandaan en hadden het ook over gereserveerde plaatsen - besteld in februari met levertijd november, vorige maand uit het niets kunnen ophalen.

[ Voor 4% gewijzigd door xSmooth- op 04-08-2023 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noctilucus
010NL schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:30:
[...]

Dat is toch eigenlijk niet correct. België is een land waar BMW erg populair is. Wat is de reden voor deze achtergestelde positie van België bij BMW leveringen?
Blijkbaar had BMW België (de importeur denk ik dan, want het probleem is niet beperkt tot 1 of enkele garages) de populariteit van de i4 enorm onderschat - kapitale fout want met alle wijzigingen aan de belastingregels en "bijtelling" (VAA) voor elektrische wagens vs. andere, en het heel beperkte aanbod van niet-SUV EV's op Tesla na, was het vrij voorspelbaar dat de i4 best populair zou worden.

[ Voor 5% gewijzigd door noctilucus op 04-08-2023 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noctilucus
MagicTempest schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:50:
Ik weet het niet precies wat de reden is, maar ik weet wel dat als ik anderhalf jaar had moeten wachten ik de order zou hebben geannuleerd en voor een andere auto zou zijn gegaan. Misschien is dat wat normaler in Nederland, dat we juist wat minder geduldig zijn?
De dealer was er best eerlijk over, en veel mensen kiezen gewoon meteen voor een Tesla / Polestar / Mercedes / ... in plaats van de i4 voor die reden. Zelf wou ik mijn smaak niet breken, een testrit met de i4 had me héél erg overtuigd en ik vind het nog niet zo erg om nog een jaar extra rond te rijden met een ruimere ICE met 1400 km range :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:24

Ieder zijn mening. Ik vind de wheelgap niet te groot, en betreffende de wielmaten : ik heb zelf 18 inch op de i4 en vind dit juist mooi bij de wagen. Met name 20 inch vind ik ronduit lelijk (en ik ben niet alleen) maar dat zijn verschillen in smaak natuurlijk. (gelukkig is mijn smaak goed >:) :*) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:37
Quiller schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 01:25:
[...]

Ieder zijn mening. Ik vind de wheelgap niet te groot, en betreffende de wielmaten : ik heb zelf 18 inch op de i4 en vind dit juist mooi bij de wagen. Met name 20 inch vind ik ronduit lelijk (en ik ben niet alleen) maar dat zijn verschillen in smaak natuurlijk. (gelukkig is mijn smaak goed >:) :*) )
Denk niet dat je ongelijk hebt, auto is duidelijk ontworpen op een grotere velgmaat (zie ook de Vision concept). Fijn als mensen tevreden zijn met een kleiner maatje maar laten we niet doen alsof dat design-technisch de 'default' is. ik heb de 18" 858M en los van wheelgap vind ik ook de banden zelf aan de dikke kant (beetje ballonbanden, uiteraard overdreven). Die upgrade naar 19" 859M zie ik nog wel gebeuren. 20 is nog mooier maar heeft wel meer complicaties voor de range, plus vind ik 'gepaster' op een M50 dan een E40, zeker icm met de fenderrandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
E.lentriek schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:30:
[...]

Mwah, da's zeker niet representief voor NL hoor.. Ik heb op een paar dagen na gewoon precies een jaar moeten wachten op de I4 (juli '22 - juli '23). Prima vergeleken met België, maar ik was alsnog vrij ontevreden met de infovoorziening vanuit de dealer omdat ze me eigenlijk een hallfjaar beloofd hadden (en ik afgeknapt was op Mercedes omdat die vooral al minimaal een jaar gaven).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• E.lentriek
MuFFIN 007 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 04:25:
[...]

Denk niet dat je ongelijk hebt, auto is duidelijk ontworpen op een grotere velgmaat (zie ook de Vision concept). Fijn als mensen tevreden zijn met een kleiner maatje maar laten we niet doen alsof dat design-technisch de 'default' is. ik heb de 18" 858M en los van wheelgap vind ik ook de banden zelf aan de dikke kant (beetje ballonbanden, uiteraard overdreven). Die upgrade naar 19" 859M zie ik nog wel gebeuren. 20 is nog mooier maar heeft wel meer complicaties voor de range, plus vind ik 'gepaster' op een M50 dan een E40, zeker icm met de fenderrandjes.
Ondanks dat ik vind dat een velg een auto "maakt" koos ik zelf voor de standaard 17"
- budget (lease) was opgesoupeerd en diende dus uit eigen zak te komen
- De grotere velg bleek een invloed te hebben op de range (met 60k/jaar niet onbelangrijk)
Ondertussen deze 17" al een paar keer in het straatbeeld gezien....alles kan beter, maar valt best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.lentriek
MuFFIN 007 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 04:33:
[...]

Mwah, da's zeker niet representief voor NL hoor.. Ik heb op een paar dagen na gewoon precies een jaar moeten wachten op de I4 (juli '22 - juli '23). Prima vergeleken met België, maar ik was alsnog vrij ontevreden met de infovoorziening vanuit de dealer omdat ze me eigenlijk een hallfjaar beloofd hadden (en ik afgeknapt was op Mercedes omdat die vooral al minimaal een jaar gaven).
Toen ik diende een keuze te maken (sept '22) was het bij Audi (Q4, ik rij nu een A5) en Mercedes (EQA - EQB, dewelke ook mijn ding niet waren) hetzelfde liedje.
Een Kia EV6 werd van de lijst gehaald wegens wachttijd tot '25. (3j!)
Tesla en Polestar stonden niet op de keuzelijst.
Bleef er nog Volvo XC40 over, maar ook mijn smaak niet.
Toen ik de kans had op een BMW-evenement in Cadzand (juli '22) om een e40 - e50 en een IX test te rijden was ik meteen verkocht. Van een andere keuze, ondanks de eventueel iets betere wachttijd, was er geen sprake meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
MuFFIN 007 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 04:25:
[...]
Zoals ik al zei : ieder zijn smaak. Ik heb dus de 18 inch (zomer) en voor de winterbanden heb ik (bewust) 17 inch gekozen wat het 'range-verschil' weer wat kleiner maakt in de winter ;)

-- verder zie ik nog altijd mensen hun hoofd draaien (mannen en vrouwen) als ik voorbij rijd. Mogelijk heeft dat met het aventurin-rood te maken maar het blijft een aantrekkelijke wagen dat is duidelijk :p --

[ Voor 10% gewijzigd door Quiller op 05-08-2023 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
E.lentriek schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:39:
[...]

Ondanks dat ik vind dat een velg een auto "maakt" koos ik zelf voor de standaard 17"
- budget (lease) was opgesoupeerd en diende dus uit eigen zak te komen
- De grotere velg bleek een invloed te hebben op de range (met 60k/jaar niet onbelangrijk)
Ondertussen deze 17" al een paar keer in het straatbeeld gezien....alles kan beter, maar valt best mee.
De 17 inch aero velgen zijn anders best mooi, gemakkelijk schoon te maken, en niet duur. En met 17 inch heb je de grootste range en verreweg het beste rijcomfort, dus eigenlijk de meest logische/rationele keuze bij dit soort wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
Myaimistrue schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:32:
[...]

De 17 inch aero velgen zijn anders best mooi, gemakkelijk scholnbtebmaken, en niet duur. En met 17 inch heb je de grootste range en verreweg het beste rijcomfort, dus eigenlijk de meest logische/rationele keuze bij dit soort wagen.
Voorlopig staat de mijne nog geconfigureerd op 18 inch, met name omdat groter de range te negatief beinvloed. En die range is voor mij heel belangrijk omdat ik van plan ben thuis te laden en vaak op verschillende plekken in nederland moet werken. Dan wil je wel graag thuis laden met 29kW op je dak. Daarbij is het geen lease van de zaak of iets, dus hier simpel alles zelf betalen.

Wat ik me nog afvroeg, er zijn ook verhalen dat de i4 wat lastig rechtdoor gaat. Men het gevoel heeft steeds te moeten corrigeren. Zit hier nog een relatie tot welke band/velgmaat er onder zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Srednier schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:18:
[...]

Voorlopig staat de mijne nog geconfigureerd op 18 inch, met name omdat groter de range te negatief beinvloed. En die range is voor mij heel belangrijk omdat ik van plan ben thuis te laden en vaak op verschillende plekken in nederland moet werken. Dan wil je wel graag thuis laden met 29kW op je dak. Daarbij is het geen lease van de zaak of iets, dus hier simpel alles zelf betalen.

Wat ik me nog afvroeg, er zijn ook verhalen dat de i4 wat lastig rechtdoor gaat. Men het gevoel heeft steeds te moeten corrigeren. Zit hier nog een relatie tot welke band/velgmaat er onder zit?
Mbt corrigeren.. ik zit hier ook mee. Vraag me nog steeds af of het tussen mijn oren zit of dat het echt zo is ;).
Als ik er hier niet van gehoord had, had het mij misschien niet eens opgevallen.

Maar ja, op de snelweg.. met 18" 858M velgen heb ik wel het gevoel steeds te moeten corrigeren..

Misschien heeft het met bandendruk te maken? Lees de meest uiteenlopende waardes in dit topic. Bij mij staat de voorkant op 2,6 en achter 3,0. Zo is hij afgeleverd. App geeft aanbevolen waarde van 2,4 rondom. Vind ik nogal een verschil..

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMaes op 05-08-2023 12:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoQM3HgOJYSi5e9pieRcS8dZQHs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/chBjfEu3rfT7ebBEvYlEExwA.jpg?f=user_large

Even nog wat feitjes over het verlies van range bij het kiezen van een grotere velgmaat; mijn 20” heeft minder verlies dan sommige kleinere maten.. 😎😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Ard1970 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:45:
[Afbeelding]

Even nog wat feitjes over het verlies van range bij het kiezen van een grotere velgmaat; mijn 20” heeft minder verlies dan sommige kleinere maten.. 😎😉
De 17 inch aero staat er niet bij...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Dat is een wiel lijstje in US freedom units ;) , daar hebben ze 17" niet.

Om onze WLTP er eens bij te pakken.

Uitgaande van standaard auto zonder opties. (DE config, die geeft wel de WLTP aan)
Hierbij zijn diverse combinaties niet leverbaar in NL, de sportbanden bijvoorbeeld maar wel wil in BE.

eDrive35 Standaard

WielmaatTypeOptieRange
17”8513F0478km
17"8523F1483km
18"8533F6473km
18” 8543F8475km
19”8553FG475km
20”862I3FX450km

eDrive35 M-Sport

WielmaatTypeOptieRange
18” 858m3FA472km
19” 859m3FK470km
19” 860m3FP472km
19” 859m sportbanden3FL433km
20”862I3FX448km

eDrive40 Standaard

WielmaatTypeOptieRange
17”8513F0584km
17"8523F1589km
18"8533F6577km
18” 8543F8580km
19”8553FG579km
20”862I3FX547km

eDrive40 M-Sport

WielmaatTypeOptieRange
18” 858m3FA576km
19” 859m3FK573km
19” 860m3FP575km
19” 859m sportbanden3FL526km
20”862I3FX545km

M50

WielmaatTypeOptieRange
18” 858m3FA512km
19” 859m3FK510km
19” 860m3FP511km
19” 861m3FT509km
19”861m sportbanden3FU470km
19” 859m sportbanden3FL471km
20”862I3FX487km
20” 868m3FW430km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myaimistrue
Ard1970 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:45:
[Afbeelding]

Een 17’ velg heeft sowieso de beste range (589km). En het beste comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
Srednier schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:18:
[...]

Geen enkel probleem met een 17” aero velg…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
Myaimistrue schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:21:
[...]

Geen enkel probleem met een 17” aero velg…
Alleen zo jammer dat ze spuuglelijk zijn en totale afbreuk doen aan de sportieve uitstraling van de i4 oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
Ard1970 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:34:
[...]

Alleen zo jammer dat ze spuuglelijk zijn en totale afbreuk doen aan de sportieve uitstraling van de i4 oOo
Dat lijkt me een zeer persoonlijke interpretatie: nooit dat soort reactie gehad, integendeel.

Ik hou van klasse en ik vind dat EV auto’s in de eerste plaats comfortabel, zuinig en rationeel moeten zijn. Ik wil me vooral niet associëren met Johnny auto’s , machismo, uiterlijk vertoon of “sportief”, dat vind ik ontzettend puberaal.

https://encrypted-tbn0.gs..._NvYlM8tNqG3dQSQ&usqp=CAU

[ Voor 65% gewijzigd door Myaimistrue op 05-08-2023 17:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:08
16 of 17 inch onder een 4-serie of i4 vind ik vooral heel goedkoop staan. Alsof je "barrel scrapping" gedaan hebt om überhaupt die auto kunnen rijden.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
Myaimistrue schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:10:
[...]

Dat lijkt me een zeer persoonlijke interpretatie: nooit dat soort reactie gehad, integendeel.

Ik hou van klasse, ik wil me niet associëren met Johnny auto’s , machismo of “sportief”, dat vind ik puberaal.
Ik vind de 17" aero (852) ook wel een mooie velg. De 18" 853 net iets mooier, maar iets minder range. Maar een wijziging zit er toch niet meer in. Zojuist te horen gekregen dat die van mij een chassinr heeft gekregen en voor september productie gepland staat ipv december. Dat zonder slot van de dealer of een andere byzondere reden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Myaimistrue
D_Jeff schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:17:
16 of 17 inch onder een 4-serie of i4 vind ik vooral heel goedkoop staan. Alsof je "barrel scrapping" gedaan hebt om überhaupt die auto kunnen rijden.
Tja, als je je auto nodig hebt om te tonen dat je rijk bent 😅. Er is überhaupt geen 16inch optie op een i4 overigens. Helaas is de i4 blijkbaar ook in trek bij mensen die via hun auto hun gevoel voor eigenwaarde menen te kunnen upgraden: succes daarmee, maar ik voel me niet verwant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
Myaimistrue schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:10:
[...]

Ik hou van klasse en ik vind dat EV auto’s in de eerste plaats comfortabel, zuinig en rationeel moeten zijn. Ik wil me vooral niet associëren met Johnny auto’s , machismo, uiterlijk vertoon of “sportief”, dat vind ik ontzettend puberaal.

https://encrypted-tbn0.gs..._NvYlM8tNqG3dQSQ&usqp=CAU
Modbreak:Dit soort opmerkingen mag je achterwege laten

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 06-08-2023 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Outerspace op 06-08-2023 12:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Srednier
Myaimistrue schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:22:
[...]

Tja, als je je auto nodig hebt om te tonen dat je rijk bent 😅. Er is überhaupt geen 16inch optie op een i4 overigens. Helaas is de i4 blijkbaar ook in trek bij mensen die via hun auto hun gevoel voor eigenwaarde menen te kunnen upgraden: succes daarmee, maar ik voel me niet verwant.
Haha, als ik binnen kom bij de BMW dealer dan zijn daar alleen maar mensen met hippe schoenen en witte blousjes. Kom ik daar binnen met mijn oude kloffie te zeuren over 17" velgen met 12km meer range. Ik kon aflezen, wat komt die rare CO2 footprint wappie hier nou weer doen, V2G hebben we hier niet. Maar ja als je zo'n mooie i4 bouwt die tegelijkertijd een technisch goede EV is, dan krijg je 2 soorten klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
Srednier schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:52:
[...]

Haha, als ik binnen kom bij de BMW dealer dan zijn daar alleen maar mensen met hippe schoenen en witte blousjes. Kom ik daar binnen met mijn oude kloffie te zeuren over 17" velgen met 12km meer range. Ik kon aflezen, wat komt die rare CO2 footprint wappie hier nou weer doen, V2G hebben we hier niet. Maar ja als je zo'n mooie i4 bouwt die tegelijkertijd een technisch goede EV is, dan krijg je 2 soorten klanten.
Haha, dat is het inderdaad. Ik koop mijn bmw’s al meer dan 20 jaar in jeans en t-shirt, en ik heb 5 minuten nodig om uit te leggen wat ik wil.

De verkoper kan bijna blindelings de (weinige) opties aanvinken die ik wil. Een lichte kleur, want dat is veiliger, een paar veiligheidsopties, een makkelijk schoon te maken velg en een kleur voor de zetel bekleding, dat is het zowat.

Ik rij BMW omdat de ik vind dat het comfortabele, betrouwbare, zuinige wagens zijn met een goede restwaarde. Maar ik voel me absoluut niet verwant met mensen die een wagen zien als een “sportief” prestigeproject of een verlengstuk van hun ego 😅.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Srednier
Myaimistrue schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:23:
[...]

Haha, dat is het inderdaad. Ik koop mijn bmw’s al meer dan 20 jaar in jeans en t-shirt, en ik heb 5 minuten nodig om uit te leggen wat ik wil.

De verkoper kan bijna blindelings de (weinige) opties aanvinken die ik wil. Een lichte kleur, want dat is veiliger, een paar veiligheidsopties, een makkelijk schoon te maken velg en een kleur voor de zetel bekleding, dat is het zowat.

Ik rij BMW omdat de ik vind dat het comfortabele, betrouwbare, zuinige wagens zijn met een goede restwaarde. Maar ik voel me absoluut niet verwant met mensen die een wagen zien als een “sportief” prestigeproject of een verlengstuk van hun ego 😅.
Ik heb nog nooit eerder een BMW gereden, laat staan gekocht. Maar als ik mijn eisen op een rijtje zet, een EV met goede range, fatsoenlijk trekgewicht om zo nu en dan een tandemasser aan te hangen, en geen hondehok op wielen. Dan blijft er nog maar 1tje over onder de 70000 euro, de i4 dus. En dan is hij ook nog geproduceerd in DE, dus geen china, wat ik qua politiek niet helemaal vertrouw en ook een stuk minder CO2 uitstoot heeft gehad bij productie. Voor mij is er gewoon geen alternatieve auto voor zover ik weet, en mijn A3'tje uit 2004 stort bijna in na 520000km.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• stan64
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-01 16:47
Myaimistrue schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:23:
[...]

Iedereen koopt zijn BMW naar eigen inzicht, of dat nou om sportieve of om economische redenen zijn,
Laat iedereen in zijn waarde en respecteer meningen die niet de jouwe zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael2
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-02 18:42
xSmooth- schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:14:
[...]

Die van ons komt ook bij Severs Breeman vandaan en hadden het ook over gereserveerde plaatsen - besteld in februari met levertijd november, vorige maand uit het niets kunnen ophalen.
Severs Breeman leverde onze E drive35 eveneens snel. April besteld, eind juni al geleverd!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mgoes
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:54
Volg al een tijdje met veel plezier het forum, benieuwd naar de (on)mogelijkheden met de i4 en de ervaringen van anderen, maar de toon is wat aan het veranderen. Laat aub iedereen in zijn waarde, respecteer zijn of haar mening en zullen we het dan weer over i4 gimmicks gaan hebben? Zoals bv de LCI voor de 4 die eraan zit te komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
Dit is ook mijn eerste BMW, nadat ik bijna elk ander merk wel zo'n beetje heb gereden dus ik weet niet wat een LCI bij hen inhoudt. Alleen de idrive update telt niet als LCI, net als de andere kleine aanpassingen. Verwachten we een complete facelift?

Edit: een beetje zoeken helpt. Andere lampen voor en achter dus met name, vanaf juli 2024. Ook mooi, je kunt goed zien waar de vier radar modules voor cross traffic zitten zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SURxvhTwdGN5yzmjdP0u6hsWRs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DdLa73LFzlSQGdQ3wzpxYru1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Jiriki op 06-08-2023 09:21 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aerez
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
De voorkant en achterkant lijken iets te wijzigen (lampen en bumpers). Het zou kunnen dat de laserlights vervangen worden door een duurzamer alternatief. Niks bijzonders dus, want de i4 heeft nu al een zeer aantrekkelijk voorkantje en de lampen aan de achterzijde vind ik ook al best sexy. Is volgens mij pas half 2024.

Ik sluit me verder aan bij eerdere berichten om het aub niet zo persoonlijk te maken. Dat is niet fijn en schaadt dit forum. Ik volg het met plezier, al maandenlang, wachtend op mijn i4.

Tot slot ben ik van mening dat het juist leuk is als iedereen zijn i4 zo samenstelt (of uitbouwt) tot een voor hem of haar ideale auto. Het is ook niet altijd nodig gelijk een (negatieve) mening te geven als iemand vol trots en enthousiasme iets deelt over zijn of haar auto.

Je bent ook niet minder als je minder te besteden hebt. Je bent ook niet meer als je mening onderbouwd kan worden met feiten. Ik kies de velgen die ik leuk vind, hopelijk doen jullie dat allemaal op jullie manier (de een wil meer range, de ander meer sexy looks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noctilucus
Aerez schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:23:
De voorkant en achterkant lijken iets te wijzigen (lampen en bumpers). Het zou kunnen dat de laserlights vervangen worden door een duurzamer alternatief. Niks bijzonders dus, want de i4 heeft nu al een zeer aantrekkelijk voorkantje en de lampen aan de achterzijde vind ik ook al best sexy. Is volgens mij pas half 2024.

...
Stel je voor dat ze die gigantische grille aanpassen ;)

Uit interesse en omdat ik al even niet meer "mee" ben met de ontwikkelingen, wat is het duurzamer alternatief voor laserlights?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Aerez schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:23:

Ik sluit me verder aan bij eerdere berichten om het aub niet zo persoonlijk te maken. Dat is niet fijn en schaadt dit forum. Ik volg het met plezier, al maandenlang, wachtend op mijn i4.

Tot slot ben ik van mening dat het juist leuk is als iedereen zijn i4 zo samenstelt (of uitbouwt) tot een voor hem of haar ideale auto. Het is ook niet altijd nodig gelijk een (negatieve) mening te geven als iemand vol trots en enthousiasme iets deelt over zijn of haar auto.

Je bent ook niet minder als je minder te besteden hebt. Je bent ook niet meer als je mening onderbouwd kan worden met feiten. Ik kies de velgen die ik leuk vind, hopelijk doen jullie dat allemaal op jullie manier (de een wil meer range, de ander meer sexy looks).
Waar ik zelf een beetje op hoopte is dat V2G geintegreerd zou worden bij de LCI van juli 2024. Daar heb ik jammer genoeg niks over kunnen vinden. Maar dat zou voor mij zeker een reden zijn om proberen de huidige bestelling om te zetten naar de LCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcher
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 17:06
mgoes schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 07:49:
Volg al een tijdje met veel plezier het forum, benieuwd naar de (on)mogelijkheden met de i4 en de ervaringen van anderen, maar de toon is wat aan het veranderen. Laat aub iedereen in zijn waarde, respecteer zijn of haar mening en zullen we het dan weer over i4 gimmicks gaan hebben? Zoals bv de LCI voor de 4 die eraan zit te komen!
ik ben al blij dat er hier geen koosnaampjes voor de i4's, zoals in (vooral) tal van engelstalige fora / FB-posts, de revue passeren ... alhoewel, ik heb er zelf een voor m'n M50 : auto / een auto :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
noctilucus schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:32:
[...]

Stel je voor dat ze die gigantische grille aanpassen ;)

Uit interesse en omdat ik al even niet meer "mee" ben met de ontwikkelingen, wat is het duurzamer alternatief voor laserlights?
De LED techniek is intussen al weer beter geworden. De basis laserlight techniek van BMW komt uit 2011-2014 tijd met de introductie in de i8.

De Laserdiode is deels een kunstmatig kristal daar hebben je hoge druk en veel energie voor nodig om die te maken (ondanks dat ze heel klein zijn) en in de basis is het blauw licht, om dat wit te maken heb je dan weer een lens nodig met fosfor. Tevens zijn lasers nogal een certificering en homologatie gedoetje.
Srednier schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:51:
[...]

Waar ik zelf een beetje op hoopte is dat V2G geintegreerd zou worden bij de LCI van juli 2024. Daar heb ik jammer genoeg niks over kunnen vinden. Maar dat zou voor mij zeker een reden zijn om proberen de huidige bestelling om te zetten naar de LCI.
Dat soort grote techniek wijzigingen doet BMW niet met een LCI, die geen we op zn vroegst pas in de Neue Klasse zien.
Alle nieuwe modellen en LCI updates zijn sinds vorig jaar alleen nog maar LED's en het top model LED lamp heeft dan alsnog de blauwe elementen er in om dat te laten zien.

[ Voor 20% gewijzigd door Zipsop op 06-08-2023 09:56 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Het zou eerst een EV6 worden maar na uitstel op uitstel van Kia is die uiteindelijk geannuleerd en heb ik eind mei een I4 besteld die ik vrijdag heb mogen ontvangen. "Slechts" een E35 maar wat een superfijne wagen zeg!!!
Helemaal in mijn nopjes :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJuzcX4DVUIU8mjXauYBfYuJf8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t63bQKhnQ4vpMMe4eBf9Yl7k.png?f=fotoalbum_large

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06:32
Vandaag bij een 4-tal publieke laadpalen proberen laden maar zonder succes:
Foutmelding ‚Netvermogen te laag‘

Bekend probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
St_frederik schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:46:
Vandaag bij een 4-tal publieke laadpalen proberen laden maar zonder succes:
Foutmelding ‚Netvermogen te laag‘

Bekend probleem ?
Nee, is me in 14 maanden nog niet 1x overkomen. Was het een dubbele paal en de andere poort al in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Zipsop schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:54:
[...]

De LED techniek is intussen al weer beter geworden. De basis laserlight techniek van BMW komt uit 2011-2014 tijd met de introductie in de i8.

De Laserdiode is deels een kunstmatig kristal daar hebben je hoge druk en veel energie voor nodig om die te maken (ondanks dat ze heel klein zijn) en in de basis is het blauw licht, om dat wit te maken heb je dan weer een lens nodig met fosfor. Tevens zijn lasers nogal een certificering en homologatie gedoetje.

[...]

Dat soort grote techniek wijzigingen doet BMW niet met een LCI, die geen we op zn vroegst pas in de Neue Klasse zien.
Alle nieuwe modellen en LCI updates zijn sinds vorig jaar alleen nog maar LED's en het top model LED lamp heeft dan alsnog de blauwe elementen er in om dat te laten zien.
V2G integratie is toch niet zo wereldschokkend dat dit enkel op een nieuw model gepresenteerd kan worden? Voor zover ik weet is het gewoon een aanpassing van het BMS plus een stukje software. Zou prima kunnen op een LCI lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06:32
Ard1970 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:50:
[...]

Nee, is me in 14 maanden nog niet 1x overkomen. Was het een dubbele paal en de andere poort al in gebruik?
Ja een dubbele met de andere al un gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
MuFFIN 007 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:17:
[...]

V2G integratie is toch niet zo wereldschokkend dat dit enkel op een nieuw model gepresenteerd kan worden? Voor zover ik weet is het gewoon een aanpassing van het BMS plus een stukje software. Zou prima kunnen op een LCI lijkt me zo.
Voor wat ik weet zijn er twee opties. Onboard en Offboard. Voor Onboard moet je Onboard Charger bidirectional zijn. En offboard is helemaal een warboel waar CHAdeMO veel voorbij komt.
Wat ik ook uit de i3 test die BMW paar jaar terug heb begrepen is dat het probleem ook vooral nog in een niet duidelijke standaard zit. Hele keten moet het supporten. Daarom verwacht ik niet dat ze het Gen5 tussen platform daarvoor geschikt maken. Die ontwikkel effort zal vol op Gen6 voor de neue klasse zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Zipsop schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:02:
[...]

Voor wat ik weet zijn er twee opties. Onboard en Offboard. Voor Onboard moet je Onboard Charger bidirectional zijn. En offboard is helemaal een warboel waar CHAdeMO veel voorbij komt.
Wat ik ook uit de i3 test die BMW paar jaar terug heb begrepen is dat het probleem ook vooral nog in een niet duidelijke standaard zit. Hele keten moet het supporten. Daarom verwacht ik niet dat ze het Gen5 tussen platform daarvoor geschikt maken. Die ontwikkel effort zal vol op Gen6 voor de neue klasse zitten.
Als je verder kijkt naar offboard mogelijjkheden, zou het dan zo simpel zijn dat de DC pinnen die normaal gesproken gebruikt worden voor het snelladen ook stroom kunnen leveren? Dan kun je er in de toekomst gewoon wat aan hangen zonder dat er een aanpassing aan de auto nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Srednier schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:33:
[...]

Als je verder kijkt naar offboard mogelijjkheden, zou het dan zo simpel zijn dat de DC pinnen die normaal gesproken gebruikt worden voor het snelladen ook stroom kunnen leveren? Dan kun je er in de toekomst gewoon wat aan hangen zonder dat er een aanpassing aan de auto nodig is.
Yup in theorie wel. Dat zou voor V2H kunnen, met een DC naar AC kast in de garage. Geloof dat de Ford Lightning z'n concept gebruikt.

Voor V2G is het alweer lastiger omdat de publieke laadpalen niet DC zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael2
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-02 18:42
Bornin schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:15:
Het zou eerst een EV6 worden maar na uitstel op uitstel van Kia is die uiteindelijk geannuleerd en heb ik eind mei een I4 besteld die ik vrijdag heb mogen ontvangen. "Slechts" een E35 maar wat een superfijne wagen zeg!!!
Helemaal in mijn nopjes :) [Afbeelding]
Gefeliciteerd met je mooie I4. Ben benieuwd naar je range. Met onze E35 op een trip naar Duitsland 1 keer de 440 km aangetikt. De omstandigheden waren toen erg gunstig. Ongeveer 23 C, op de heenweg vanuit de Randstad naar Kleve wind mee en op de terugweg vrijwel windstil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myaimistrue
stan64 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:47:
[...]

Iedereen koopt zijn BMW naar eigen inzicht, of dat nou om sportieve of om economische redenen zijn,
Laat iedereen in zijn waarde en respecteer meningen die niet de jouwe zijn,
Sorry, maar een auto op de openbare weg heeft niets met sport te maken. Wie dat denkt hoort niet op de openbare weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
Myaimistrue schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:24:
[...]

Sorry, maar een auto op de openbare weg heeft niets met sport te maken. Wie dat denkt hoort niet op de openbare weg.
Hier een Chinees die het daar kennelijk niet mee eens is
YouTube: BMW i4 Drifting in the 99 turns of Tianmen Mountain

[ Voor 17% gewijzigd door Srednier op 06-08-2023 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
Wat vinden wij van de aluminium strips rond de ramen?
Ik heb ze nu ook (3GT) en vind het mooi, maar mijn vrouw zegt nee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Km_ETXL_w7zcADgaQtFB5InN6fQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48ZQj7lPQx8dQ6g1rCmpf4yN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:06
ASS-Ware schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:18:

[Afbeelding]
Ligt ook aan de kleur.
Over het algemeen vind ik het wel mooi. En origineel met al dat hoogglans zwarte wat je tegenwoordig ziet.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Sijbrand
  • Laatst online: 10-03 20:59
Beste i4 adepten,
na maanden meelezen heb ik afgelopen week eindelijk mijn I4-40 in ontvangst mogen nemen. Gelukkig heeft ieder zo zijn smaak en zijn er genoeg opties om te personaliseren. Zelf wilde ik graag na jaren van hoge auto's een wat meer sportieve bak. Zodoende is het de M sport pro geworden. kleur Sanremo green, die bevalt uitstekend. Nog weinig zon gehad de laatste dagen maar als de wolken hun verzet even opgaven zie je een schitterende gouden gloed door de lak.

Tot nu toe rijdt de auto fantastisch en alles voelt zeer solide aan. De draaicirkel is wel wat ruim, dat is even wennen.
Ook kan ik bepaalde opties niet goed gebruiken, met name qua verlichting kan ik niets instellen (dagrijverlichting etc.). Ritregistratie vindt ook niet plaats in de app alhoewel het proefiel wel gekoppeld is.
Ben ik de enige met deze uitdagingen?

Sowieso even wat foto's, dat vond ik in ieder geval de afgelopen maanden altijd leuk om te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uv7K5L_e6rLyqj_r6FW1XZlh58s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JXkoLaHICtJ2SwuI1VberMwO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrkIncMPS8fLkdV_Kv2cbWQLYE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxgCfoa0uAWtwV8uzcGeNylT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKqBwhenUALfEW4wYR2m6bwyJ1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F32mIwENLWaaVmefCKJvX9eH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Sijbrand schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:53:
Beste i4 adepten,
na maanden meelezen heb ik afgelopen week eindelijk mijn I4-40 in ontvangst mogen nemen. Gelukkig heeft ieder zo zijn smaak en zijn er genoeg opties om te personaliseren. Zelf wilde ik graag na jaren van hoge auto's een wat meer sportieve bak. Zodoende is het de M sport pro geworden. kleur Sanremo green, die bevalt uitstekend. Nog weinig zon gehad de laatste dagen maar als de wolken hun verzet even opgaven zie je een schitterende gouden gloed door de lak.

Tot nu toe rijdt de auto fantastisch en alles voelt zeer solide aan. De draaicirkel is wel wat ruim, dat is even wennen.
Ook kan ik bepaalde opties niet goed gebruiken, met name qua verlichting kan ik niets instellen (dagrijverlichting etc.). Ritregistratie vindt ook niet plaats in de app alhoewel het proefiel wel gekoppeld is.

Sowieso even wat foto's, dat vond ik in ieder geval de afgelopen maanden altijd leuk om te zien:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie spec! Veel plezier er mee.

Wat kan je niet instellen aan de dagrijverlichting? Die staat gewoon altijd aan incl de achterlichten. Dus ook met mist geen issue enzo.

Heb je op bmw.nl in je profiel bij instellingen en dan privacy instelling alle vinkjes aan staan? (Voor al die van Mijn ritten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijbrand
Zipsop schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:58:
[...]

Mooie spec! Veel plezier er mee.

Wat kan je niet instellen aan de dagrijverlichting? Die staat gewoon altijd aan incl de achterlichten. Dus ook met mist geen issue enzo.

Heb je op bmw.nl in je profiel bij instellingen en dan privacy instelling alle vinkjes aan staan? (Voor al die van Mijn ritten?)
Bedankt, en bedankt voor de snelle reactie.
Deze instelling bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNAde49iXcpS2X_vdnyaTfvbIeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8J5uwpl8x0LjTJbDzAj7hUq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iO615cTT7ggC9ZY9saEKKwhUG_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olcbKKpuS6p2ydqa5cl2hlWx.jpg?f=fotoalbum_large

Privacy ga ik gelijk even nakijken, goed punt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Sijbrand schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:20:
[...]

Bedankt, en bedankt voor de snelle reactie.
Deze instelling bedoel ik:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Privacy ga ik gelijk even nakijken, goed punt!
Met iDrive 8 heb ik dat alleen af en toe als de auto niet aan staat voor sommige dingen geloof ik.
Soms wel wat verwarrend als je gaat zitten en alle schermen aan gaan, zeker als je lekker met de instellingen bezig bent. Maar kan ook iets anders zijn natuurlijk met 8.5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stan64
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-01 16:47
[...]

Dankjewel voor het delen van jou mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvH1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-05 19:56
Hallo allemaal,

Sinds we afgelopen vrijdag de nieuwe BMW i4 van mijn vrouw hebben opgehaald, worstelen we om de spraakbesturing werkend te krijgen. We zijn hier erg verbaasd over, omdat deze functie tijdens de proefrit in december juist redelijk soepel werkte.

Dit zijn de issues waar we tegenaan lopen:
  • In het instellingenmenu staat ingesteld dat de spraakbesturing kan worden geactiveerd door "Hallo BMW" te zeggen. Desondanks reageert het systeem hier in de meeste gevallen niet op, en moeten we dus het microfoon-knopje op het stuur indrukken.
    Wat zouden we kunnen doen om dit werkend te krijgen?
  • Als we proberen te navigeren naar een adres (met het standaardcommando "Ik wil naar ... rijden") denkt de spraakbesturing in 95% van de gevallen dat we naar een persoon uit het adresboek van de via bluetooth gekoppelde telefoon willen rijden.
    Is het systeem zo in te stellen dat je met spraak gewoon naar alle adressen in Europa kunt navigeren, in plaats van alleen naar mensen in de contactenlijst van je telefoon?
  • In de overige 5% van de gevallen wordt het navigatie-comnando opgevat als de opdracht om iemand te bellen. Het systeem gaat dan direct bellen, zonder eerst om bevestiging te vragen. Dit is erg vervelend, want sommige personen wil je liever helemaal niet aan de lijn krijgen.
    Is het mogelijk om in te stellen dat het systeem eerst toestemming vraagt voordat het iemand gaat bellen?
  • Bij onze laatste pogingen om met spraak te navigeren, kregen we een melding dat de spraakherkenning mogelijk slechter functioneerde, omdat er geen connectie was met "de server". Als ik het goed begrijp, gaat het hier om een Connected Drive server. In het instellingenmenu staat aangevinkt dat er gebruik moet worden gemaakt van online spraakbesturing, maar blijkbaar is de betreffende server niet beschikbaar.
    Kan het zijn dat de betreffende server tijdelijk uit de lucht is? Zo ja, komt dat vaak voor? Zo nee, hoe zorgen we dat de auto verbinding kan maken met de server?
  • Bij de voorbeeldcommando's van de persoonlijke assistent wordt meestal bij elke categorie maar één commando getoond, maar af en toe verschijnt opeens de hele lijst. Hoe kun je forceren dat altijd de hele lijst wordt getoond?
Behalve met de spraakbesturing hebben we ook nog 2 andere problemen:
  • Op de navigatie-plattegrond worden icoontjes getoond van laadpalen bij particulieren. Dit is natuurijk compleet nutteloos: wie gaat er nu bij een wildvreemde aanbellen om te vragen of hij de auto even mag opladen?
    Is er een manier om op de kaart alleen openbare laadpalen te tonen?
    Kunnen ook andere icoontjes (bijv restaurants, supermarkten en dat soort dingen) worden aan- of uitgeschakeld? In elk ander navigatiesysteem konden we dit altijd zelf aanpassen, maar in de instellingen van de BMW-navigatie hebben we dit niet kunnen vinden.
  • Het openen van de kofferbak met een voetbeweging werkt niet. Wat voor beweging we ook maken, de kofferbak weigert te openen. Dit terwijl de verkoper bij aflevering de kofferbak met een subtiele voetbeweging probleemloos opende.
    Welke beweging moeten we precies maken om dit werkend te krijgen?
Het zou erg fijn als iemand (een deel van) deze vragen zou kunnen beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_001
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-06 13:01
FvH1 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:52:

• Het openen van de kofferbak met een voetbeweging werkt niet. Wat voor beweging we ook maken, de kofferbak weigert te openen. Dit terwijl de verkoper bij aflevering de kofferbak met een subtiele voetbeweging probleemloos opende.
[/list]

spraak vind ik ook maar "wisselvallig" , maar nog niet zo in detail opgezocht.
Koffer werkt hier wel , in het midden van de achterbumper gewoon 'schop beweging" maken richting de bumper/onder de bumper. Dus geen beweging van links naar rechts ofzo ,recht naar de bumper. Idem voor terug te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
FvH1 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:52:

[/list]

Ik had hier toevallig in het begin ook een probleem mee. Veeg ongeveer 10cm met je voet onder de "trekhaak" door. dan duurt het net 2 seconden ongeveer voordat hij open gaat.
Hoop dat dit helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgoes
Beste i4 adepten,
Gefeliciteerd met je aanwinst! Ik heb ook San Remo en nog steeds onwijs blij mee en krijg nog regelmatig complimenten. Wat sober en misschien te donker naar mijn smaak bij donkere dagen, maar als de zon doorbreekt dan gaat het echt sprankelen! Welke kleur bekleding heb je er bij?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mgoes
[...]

Je hebt sportieve looks, sportief rijden en je hebt asociaal en onveilig rijgedrag en ik denk (hoop) dat niemand hier het laatste bedoelt. Even een dotje 'gas' bij het stoplicht is niet illegaal toch? Ik maak me meer druk over hoe men tegenwoordig met 50 door woonstraatjes knalt, bv de bezorgbusjes

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12:03
[...]

Jemig gast, kunnen ze jouw toestenbord niet afpakken? Je gedraagt je als een gefrustreerde puber.
De meeste van je recente reacties zijn onnodig, beledigend en bijzonder arrogant.
Als je altijd zo reageert kan je je afvragen of je uberhaupt wel op een forum thuishoort.
Doe gewoon normaal en als je niks constructiefs hebt bij te dragen, blijf dan lekker weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ard1970
Jausie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:36:
[...]

Jemig gast, kunnen ze jouw toestenbord niet afpakken? Je gedraagt je als een gefrustreerde puber.
De meeste van je recente reacties zijn onnodig, beledigend en bijzonder arrogant.
Als je altijd zo reageert kan je je afvragen of je uberhaupt wel op een forum thuishoort.
Doe gewoon normaal en als je niks constructiefs hebt bij te dragen, blijf dan lekker weg.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Laatst online: 02-06 13:07
Zipsop schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:54:
[...]

Ik ben net aan het overwegen om uiteindelijk toch voor de laser te gaan aangezien ik die knapper vind dan de standaard n uiteindelijk de meerprijs nog net ok is maar als ik dat hier lees, betekent dat er meer moeite nodig is voor de laser.
Wellicht heeft dat geen impact of autonomie of is dat verwaarloosbaar?

Ik stel me verder de vraag voor degenen die hun i4 al hebbben, welke optie ze het nuttigste vinden, welke ze missen en welke ze een volgende keer niet meer zouden nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E.lentriek

[Afbeelding]
Ik heb ze nu ook op een A5 en vind ze een meerwaarde. Opnieuw besteld voor m'n i4 (Skyscraper Grau).
Ieder zijn meug natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avigoorn
voodoo077 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:24:
[...]

Ik ben net aan het overwegen om uiteindelijk toch voor de laser te gaan aangezien ik die knapper vind dan de standaard n uiteindelijk de meerprijs nog net ok is maar als ik dat hier lees, betekent dat er meer moeite nodig is voor de laser.

Ik stel me verder de vraag voor degenen die hun i4 al hebbben, welke optie ze het nuttigste vinden, welke ze missen en welke ze een volgende keer niet meer zouden nemen?
Let op:
Bij de laserlichten, die het overigens alleen doen als de weg geheel vrij is,krijg je ook de matrix functionaliteit. Dus bewegende koplampen en altijd grootlicht. En dat vind ik echt het beste argument voor de laserlichten dan de normale lampen met grootlicht assistent. Die gaan alleen aan en uit.
Als de lasers niet aan staan is het een gewoon groot licht, met dus bewegende matrix koplampen.

Rij je veel in het donker dan zeker een aanrader.

Het verbruik is in de praktijk dat de lasers aanstaan te verwaarlozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
[...]

Ik rij zelf veel in Zweden waar het op veel plekken in de nacht nog echt donker is, daar ga ik gewoon niet heen zonder knappe matrix verlichting. De beesten zie je dan echt veel eerder in het bos lopen.
En idd vind ze heel veel mooier.

ik heb een stuk van zn 270km nu drie keer overdag en een keer diep in de nacht gereden met geen wind. Overdag met 2% verschil bij de snellader en in de nacht 5% minder, maar ook 10-15 graden verschil in buitentemperatuur met de lampen vol aan op het hele stuk. Maar blijft lastig meten met zo veel variabelen.

Zelf zou ik de auto net zo configureren als ik nu heb, super blij mee. Bewust het telefoon crematie vakje niet genomen waardoor ik die gebruik voor mijn zonnebril, en de telefoon gaat gewoon in de armsteun aan de USB-c kabel bij langere ritten/dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgoes
[...]

De optie draadloos opladen zou ik achterwege laten, het opladen is minimaal en het opwarmen maximaal, dat is echt ondermaats.. ik zag dat ze voor de i5 een dubbele oplaadmat (a la tesla) hebben ontworpen met actieve cooling, dus hier hebben ze wel van geleerd. Maar goed voor de i4 zou ik hem dus niet bestellen..

Wat is wel mis nog is de PAP optie en dan specifiek 360 camera. Was destijds helaas niet leverbaar ivm chipissues.. bij mij achter is het wat krap parkeren en met kinderen in/uit auto tillen is het handig om de auto dan zo goed mogelijk te positioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sijbrand
mgoes schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:30:
[...]

Gefeliciteerd met je aanwinst! Ik heb ook San Remo en nog steeds onwijs blij mee en krijg nog regelmatig complimenten. Wat sober en misschien te donker naar mijn smaak bij donkere dagen, maar als de zon doorbreekt dan gaat het echt sprankelen! Welke kleur bekleding heb je er bij?
Dat sobere herken ik, dan is het inderdaad bijna zwart.
Qua bekleding heb ik zwart leder met zwarte stiksel en de donkere eiken afwerking. Ik had verwacht dat er al genoeg kleur en informatie via de schermen zouden komen, dus zodoende een zo rustig mogelijk interieur besteld.
Ritregistratie vindt ook niet plaats in de app alhoewel het proefiel wel gekoppeld is.
Zipsop schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:58:
[...]

Opgelost, het ging niet zozeer om de privacy instellingen (die stonden al goed) maar om een vinkje bij BMW CarData. Ook daar moet het eea omgezet worden. Dit kan in de online omgeving van BMW, dus niet in de app.
Mocht er ooit iemand anders met dezelfde vraag zijn staat hier sowieso alvast het antwoord.

[ Voor 8% gewijzigd door Sijbrand op 07-08-2023 18:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 23:12
[...]

Optie waar ik het meest blij mee ben is toch wel HK audio. Duurde wel even om goed af te stellen voor mijn muziek maar klinkt nu echt top. Ben ook blij met combi van gekozen lak , velgen en shadow line.

Opties die ik graag nog gehad zou hebben maar budget/chiptekort issues:
- Adaptief onderstel
- M Sportstoelen (heb nu vernasca maar vind zijwaartse steun eigenlijk ondermaats; had hiervoor een Giulia met sportstoelen en die waren echt veel beter)
- Laser lights (puur esthetisch)

Heb verder geen opties waar ik spijt van heb, al irriteer ik me wel mateloos aan al die verplichte features zoals lane keeping assist (misschien vreemd komende van iemand die werkt in de ICT, maar ik heb echt helemaal niks met al die technische tierelantijntjes die zich bemoeien met het rijden, zoals adaptive cruise, zelf sturende systemen, etc etc 😛)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorg
  • Nu online
Voor mij.... de oranje kleur :P
Sommige vinden het verschrikkelijk, ik geniet er nog iedere keer van als ik er naar kijken!
Hetgeen ik misschien anders had gedaan? Geluidsinstallatie misschien geupgrade? Beetje luide muziek en de box rechtsvoor begint een beetje te kraken!
Anders misschien toch de i4-40? Ik hen de 35 en de range valt toch een beetje tegen! Gelukkig heb ik nog een X3 op benzine dus alles verder weg (300+ km) ga ik toch liever met de X3.... leuk al die snufjes van BMW die exact zegt waar ik kan opladen maar realiteit is wel dat ik in 5 min de X3 vol heb voor 700 km....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:34

Mojo

The Power Within

[Afbeelding]
Ik heb de lijsten ook. Vind het wel "luxer" staan. Maar smaak is persoonlijk natuurlijk.
[...]

Ik vind de lasers uiteindelijk erg fijn. De adaptieve lampen zijn een meerwaarde, adaptieve grootlicht is fijn en als de lasers een keer aan gaan, holy crap wat een zicht.

Daarnaast heeft Park Assistant Plus me positief verrast en zou ik eigenlijk ook Driving Assistant Professional Plus adviseren, met name vanwege de Lane Keep Assist. De eDrive40 en 35 denk ik ook zijn wat licht aan de voorkant en willen wat "zwerven" merk ik op de snelweg, lees je ook wat vaker.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
Lukosje schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:13:
[...]
Opties die ik graag nog gehad zou hebben maar budget/chiptekort issues:
- Adaptief onderstel
Heb ik nu in mijn 3GT, maar ik vind het geen meerwaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Nu online
Mojo schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:15:
[...]

Ik heb de lijsten ook. Vind het wel "luxer" staan. Maar smaak is persoonlijk natuurlijk.

[...]

Ik vind de lasers uiteindelijk erg fijn. De adaptieve lampen zijn een meerwaarde, adaptieve grootlicht is fijn en als de lasers een keer aan gaan, holy crap wat een zicht.

Daarnaast heeft Park Assistant Plus me positief verrast en zou ik eigenlijk ook Driving Assistant Professional Plus adviseren, met name vanwege de Lane Keep Assist. De eDrive40 en 35 denk ik ook zijn wat licht aan de voorkant en willen wat "zwerven" merk ik op de snelweg, lees je ook wat vaker.
Ik heb de gewone park assistent denk ik, maar dat gebruik ik nu echt nooit! Een parkeervak achteruit uitrijden gaat altijd naar looks, maar wat als ik naar rechts wil? Heb ook al bijna een botsing gehad daarmee, ik was echt niet overtuigd dat de auto ging remmen!

Adaptieve cruise control, ok niet echt bmw specifiek, en de one pedal stand gebruik ik wel altijd naar volle tevredenheid!

[ Voor 11% gewijzigd door Zorg op 08-08-2023 07:53 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 118 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.