Warning: Rant
Ik heb net mijn i4 weer terug omdat ik dacht dat de auto van slag was. Namelijk het volgende:
Ik heb comfort access, maar ik kom regelmatig bij mijn auto en dan staat hij nog open.
Als je de auto (per ongeluk) ontgrendelt met de sleutel en met rust laat, is er een optie dat de auto zichzelf weer op slot zet. Deze staat aan, daarnaast staan alle comfort opties aan van automatisch afsluiten.
Verhaal uitgelegd aan BMW Assen en Groningen, en beiden zijn van mening dat het aan de programmering (?) van de wagen ligt. Dus ik heb de wagen heen gebracht.
Nu heb ik hem weer terug met de melding dat (met een software update) de wagen gewoon op slot is en dat er verder geen problemen gevonden zijn. 
Echter krijg je geen lichtsignaal, geen geluidsignaal en de spiegels klappen niet dicht. Het klopt dat de auto nu slot is, maar dit voelt niet correct. Alsof de hele afsluit procedure overgeslagen wordt en alleen fysiek het slot erop gezet wordt, maar staat het alarm er wel op dan?
Ik heb het ook getest bij het vervangende vervoer (ook een i4) en ook deze toont hetzelfde gedrag.
Ik weet niet zo goed wat ik met deze situatie aan moet want het voelt niet echt helemaal opgelost. Of ben ik gewoon een zeikerd? 
offtopic:
PS Dit is wat BMW acceptabele kwaliteitscontrole vindt: 
Imho is dit geen geborsteld staal met mokka leer. 
:strip_exif()/f/image/Hw5ite5N3kR8vGc5RkGwwECW.jpg?f=fotoalbum_large)