Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:15
TimB schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 23:43:
[...]

Bij mij is het zo ingesteld. Sleutel 1 is mijn iPhone op Carplay, sleutel 2 is mijn vrouw haar iPhone op Carplay. Dus perfect mogelijk!
Dat wilde ik weten, dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-06 12:52
Nadat recent de laadklep defect is gegaan. Nu problemen met de achteruit rij camera. Ik krijg de melding "Camera uitgevallen" en soms doet hij het wel weer. Iemand anders hier ook issues mee gehad? Kan ik iets resetten in het systeem?

[ Voor 3% gewijzigd door Droid86 op 06-07-2023 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelC165
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-04-2024
Zo, eerste weekje met de i4 M50 zit erop. Qua verbruik is het wel nog niet geweldig, meeste woon- werkverkeer ritjes (5km met paar lichten en stukje expressweg) haal ik rond de 30kWh/100km, terwijl ik heel voorzichtig ben met het gaspedaal. Wellicht grotendeels te wijten aan de 285 brede achterbanden, maar dat wist ik op voorhand en is het me uiteindelijk wel waard.
Vraag me af of dit wat gaat zakken nog of niet.

Maandag gaat de auto enkele dagen binnen voor een carbon fiber PPF folie op het dak, zodat het mooi aansluit met de andere CF onderdelen op de auto. Volgens de installateur niet van echte carbon te onderscheiden. Wel stuk duurder doordat het PPF is en geen gewone wrapfolie.
Hieronder naast de carbon van een Porsche GT3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9SvVCdTsfgKy_NoXfVMfMd2x5D8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JGHSadATEHFbg7ILRdtiUS8f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:53
Droid86 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:44:
Nadat recent de laadklep defect is gegaan. Nu problemen met de achteruit rij camera. Ik krijg de melding "Camera uitgevallen" en soms doet hij het wel weer. Iemand anders hier ook issues mee gehad? Kan ik iets resetten in het systeem?
Ik heb dit in Italie voorgehad met 'een camera' (was niet de achteruitrijcamera) waardoor de wagen meteen naar mijn locale dealer in belgie wou rijden... ... ...
Heb toen wel moeten zoeken om mijn DAP terug in te schakelen want die was automatisch volledig gedeactiveerd, maar wel gelukt.
In Belgie is de defecte camera vervangen en nadien had ik effectief op het totaal van de beelden ook beter beeld eigenaardig genoeg.

[ Voor 9% gewijzigd door Quiller op 07-07-2023 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox80
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-01-2024
MichaelC165 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:13:
Zo, eerste weekje met de i4 M50 zit erop. Qua verbruik is het wel nog niet geweldig, meeste woon- werkverkeer ritjes (5km met paar lichten en stukje expressweg) haal ik rond de 30kWh/100km, terwijl ik heel voorzichtig ben met het gaspedaal. Wellicht grotendeels te wijten aan de 285 brede achterbanden, maar dat wist ik op voorhand en is het me uiteindelijk wel waard.
Vraag me af of dit wat gaat zakken nog of niet.

Maandag gaat de auto enkele dagen binnen voor een carbon fiber PPF folie op het dak, zodat het mooi aansluit met de andere CF onderdelen op de auto. Volgens de installateur niet van echte carbon te onderscheiden. Wel stuk duurder doordat het PPF is en geen gewone wrapfolie.
Hieronder naast de carbon van een Porsche GT3:[Afbeelding]
Nu perfecte weersomstandigheden, dus momenteel zeer laag verbruik. Bij mij ook voornamelijk woon-werk verkeer. 25 km enkele rit. Ik zit op 15,2 gemiddeld verbruik. E40 Msport, 19 inch. Dus als je nu aan 30 zit ga je nog vloeken vrees ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Mha, dat verbruik komt vooral omdat hij maar 5 kilometer rijd. Dan heb je flinke overhead van de climatisering die initieel even flink aan de slag moet.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-06 16:15
_eLMo_ schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:49:
Mha, dat verbruik komt vooral omdat hij maar 5 kilometer rijd. Dan heb je flinke overhead van de climatisering die initieel even flink aan de slag moet.
Dat denk ik ook, 30kwh/100 heb ik ook als ik met een aanhanger rijd, normaal gebruik tussen de 15 en 19 als ik niet boven de 140 kom met dit weer. Wel langere stukken dan 5 km idd. (18" msport)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-06 06:32
Vandaag de i4 M50 net 2 weken in gebruik en al 4000 km op de teller.
Gemiddeld verbruik van 18,9 kwh.

Wat een plezier om mee te rijden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vOhrGjYX5qYC3lavlLGz3FaHWMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAztCZfaOgCuLlpjnz0NXG7j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BMWi4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-02 07:00
Gisteren vertrokken vanuit Spanje en 1450km in een dag gedaan.
Had er 16 uur over kunnen doen maar door laadpaal problemen in Luxemburg werd het 18 uur.
Trouwens laden was in Luxemburg erg duur.
Lange reizen zijn dus prima te doen in een I4 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
BMWi4 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:48:
Had er 16 uur over kunnen doen maar door laadpaal problemen in Luxemburg werd het 18 uur.
Je kan je kosten gevoelig beperken door met de BMW kaart bij ionity only te laden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:27
BMWi4 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:48:
Cool om te horen! Ik ga en augustus met de i4 naar spanje. Heb je nog tips welke laadpassen je hebt meegenomen? Heb zelf een laadpas van MultiTankCard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Quiller schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:55:
[...]

Je kan je kosten gevoelig beperken door met de BMW kaart bij ionity only te laden ...
Aan Ionity heb je niet zo veel in Luxemburg, die staan daar niet.
Maar met de BMW charging card met het Active abbo kan je DC laden voor 55 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Zipsop schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:37:
[...]
Aan Ionity heb je niet zo veel in Luxemburg, die staan daar niet.
Maar met de BMW charging card met het Active abbo kan je DC laden voor 55 cent
Als je van Spanje komt kan je wel in Metz laden en eventueel (indien nodig) nadien in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OJP
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-02 21:24

OJP

Met de vakantie in zicht was ik wat aan het proberen met mijn trekhaak. Volgens de handleiding moet je in het menu het type aanhanger kunnen kiezen (aanhanger of achter drager). Ook zou je de maximum snelheid moeten kunnen instellen. Als ik in mijn menu kijk kan ik niets instellen. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMWi4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-02 07:00
B1OO schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:26:
[...]

Cool om te horen! Ik ga en augustus met de i4 naar spanje. Heb je nog tips welke laadpassen je hebt meegenomen? Heb zelf een laadpas van MultiTankCard.
Ik maakte gebruik van de BMW pas en extra meegenomen een Shell pas maar die nergens gebruikt.
Ook voor de zekerheid een account aangemaakt bij Tesla maar die ook niet nodig gehad.

Wel op een laatste moment een druppel besteld van Electromaps omdat dit een Spaans bedrijf is en daar was ik wel blij mee want in L’Escala kon ik daarmee bij een laadpaal in de haven gratis laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bwired
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-09-2023
Bwired schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:40:
Mijn i4 is 4 maanden oud en ik heb steeds een soort plastic geur in de auto. In het begin dacht ik is nieuwigheid, maar het blijft en lijkt erger te worden na het laden. Het zijn niet de remmen of dat ik snel rij. Het is een overheersende geur. Meer mensen last van misschien?, de garage kan niets vinden, ik kijk het nog ff aan, anders ga ik weer terug
Update: ik zie steeds meer stank geur problemen met de BMW i4 op het internet. Mijn i4 is nu 6 maanden oud en stinkt nog steeds naar een soort verbrand rubber. Soms is het weg maar speciaal na het laden is het een mega stank. Zo erg dat je na 1 uur rijden hoofdpijn krijgt. Het ligt nu al een tijdje bij bmw maar schiet niet op. Schijnt op te treden bij bmw met standaard interieur, dus geen leer. Zit in de stoelen waarschijnlijk?? Afwachten maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khorions
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14:04
Bwired schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:09:
[...]

Update: ik zie steeds meer stank geur problemen met de BMW i4 op het internet. Mijn i4 is nu 6 maanden oud en stinkt nog steeds naar een soort verbrand rubber. Soms is het weg maar speciaal na het laden is het een mega stank. Zo erg dat je na 1 uur rijden hoofdpijn krijgt. Het ligt nu al een tijdje bij bmw maar schiet niet op. Schijnt op te treden bij bmw met standaard interieur, dus geen leer. Zit in de stoelen waarschijnlijk?? Afwachten maar weer.
Rare vraag misschien maar heb je rubberen of stoffen vloermatten? In een ver verleden had ik in mijn 1 serie rubber vloermatten en de stank was niet te harden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:10
Zipsop schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:29:
[...]

Maar verder over de i4.
Gister de over de 10.000km heen, wel lekker in twee maanden tijd 8)
Op de terugweg in Duitsland wel en mooie Ionity sessie gehad, met 47% SoC zeker 5min 211kW kunnen pakken, dit na 30min van te voren handmatig accu pre-conditioneren. Verder tot 65% boven de 100kW gebleven. Blijft een heerlijke reiswagen zo.
[Afbeelding]
Kan je eens uitleggen hoe je dit doet? Welke magie weet ik niet als nieuwe electrische rijder? Ik moet nog erg wennen aan acclimatiseren vooraf enzo. Ik ga bij ons om de hoek naar een 300 kW station maar ik haal 72 kWh :? (Nu nagekeken, had 24 kWh in 20 minuten, dus maal 3? Ik meende me te herinneren dat op het display iets stond van 45.... maar das geen 300)

[ Voor 7% gewijzigd door Zorg op 09-07-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
OJP schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 21:55:
Met de vakantie in zicht was ik wat aan het proberen met mijn trekhaak. Volgens de handleiding moet je in het menu het type aanhanger kunnen kiezen (aanhanger of achter drager). Ook zou je de maximum snelheid moeten kunnen instellen. Als ik in mijn menu kijk kan ik niets instellen. Iemand hier ervaring mee?
Onlangs zelf met een aanhanger gereden maar niets aangepast eigenlijk. Zal nog eens kijken met de drager of ik dat menu kan vinden en wat de aanpassingen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Zorg schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:43:
[...]
Kan je eens uitleggen hoe je dit doet? Welke magie weet ik niet als nieuwe electrische rijder? Ik moet nog erg wennen aan acclimatiseren vooraf enzo. Ik ga bij ons om de hoek naar een 300 kW station maar ik haal 72 kWh :? (Nu nagekeken, had 24 kWh in 20 minuten, dus maal 3? Ik meende me te herinneren dat op het display iets stond van 45.... maar das geen 300)
Zover ik weet duurt het tussen een kwartier en 30 minuten om de batterij op 'optimale laad' temperatuur te krijgen (via de preconditionering als je naar een laadstation navigeert) ... Het probleem bij jou is dus dat het station te dicht bij je woning is. Verstandiger zou zijn als je bv van je werk naar huis rijdt (of van waar je ook komt) dat je bij de start het station in de navigatie ingeeft en daar meteen gaat laden ipv rechtstreeks naar huis te rijden en de volgende dag bij vertrek te willen gaan laden. Indien het dan nog niet lukt om hogere snelheden te halen scheelt er iets (of is er iets mis met het laadstation wat ook niet de eerste zou zijn)

btw : de preconditionering om te gaan laden heeft NIETS te maken met de acclimatisatie voor je vertrekt.

[ Voor 4% gewijzigd door Quiller op 09-07-2023 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Zorg schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:43:
[...]

Bij de snellader om de hoek ga je dat ook niet snel zien, niet als je direct van huis af komt iig. En zo ie zo de 300kW niet, ik heb max 215kW gezien op de i4 voor een paar seconden. En de e40 en M50 staan voor 205kW, de e35 180kW in de boeken.
De systemen in de auto hebben in mijn ervaring toch wel een half uurtje nodig voor de optimale laadcurve.
En dat is 30min normaal tot snel rijden (80 - 160), met een groot stuk file vooraf bijvoorbeeld zie ik ook een ongunstigere laadcurve. Maar dat kan ook komen met de 30+ temperaturen de laatste tijd, daar heb ik nog niet genoeg "slechter" weer ervaring voor.

Op de lange afstand gebruik ik de BMW navi met de instelling minimaal 5% bij de laadstop. Dan regelt ie dat allemaal zelf en gaat best aardig.
Op de midden lange afstand gebruik ik vaak waze via carplay en hou ik zelf de tijd in de gaten. Dan zet ik ongeveer een half uurtje voor de laadstop handmatig de accu pre conditionering aan. Die heb ik als snelkoppeling in het klok swipe down menutje gezet. (kan alleen bij auto's vanaf 11/2022 productie) En op wat vaste europa routes weet ik inmiddels welke ik fijn vind en waar ze zitten.

En dan heb je ook nog de factor laadstation. Ik ben er inmiddels achter dat een behoorlijk deel van Fastned shared power is. Dus er kunnen wel 4 300kW laders staan maar als er 3 bezet zijn als je aan komt dan mag je blij zijn als je 75kW krijgt, maar heb ook al 45kW gezien. Dus nu hou ik er bij de terug reis rekening mee dat ik niet in NL bij Fastned hoef te laden maar in een keer door naar huis kan. iig als ik een beetje voorspelbaarheid in de aankomst tijd wil hebben.
De invloed van het laadstation kan je ook zien in het snelheid grafiekje van de auto.
OJP schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 21:55:
Laatst ook mee zitten prutsen met de fietsen drager. Maar ook niet kunnen vinden. Zodra de stekker er in zit kan je helemaal niets meer aanpassen.
Bwired schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:09:
[...]

Maar hoe heeft het laden dan invloed op de geur die de standaard stoelen afgeven? Ik heb er twee met alcantara in de vloot en de rest heeft leer, geen gewone stof, maar zal eens rond vragen komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
BubbaNL schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:56:
[...]

Onlangs zelf met een aanhanger gereden maar niets aangepast eigenlijk. Zal nog eens kijken met de drager of ik dat menu kan vinden en wat de aanpassingen zijn
Net even gekeken, de type instelling heb ik niet gezien. Maar de instelling rijden met aanhangwagen gaat automatisch aan als ik de stekker erin doe. Dus imho, niets mee doen. Het zet zelf de sensoren achter uit. Wat het moet doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mgoes
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-06 08:42
Net terug van 2 weken Italië; heerlijk gecruised met de e40, verbruik is me heel goed meegevallen met gezin van 4 en volle kofferbak. Gemiddeld 20 kWh/100 km, met airco regelmatig goed aan, flinke stukken autobahn met 150+ en voldoende stijgen en dalen. Over die kofferbak; grote reiskoffer (iets van 120liter), kleine reiskoffer, kinderwagen en meerde losse tassen, kussens gingen er makkelijk in, tot mijn eigen verbazing. Ik heb geen Harman Kardon dus onder de klep kon ik ook nog veel losse zooi kwijt, zoals luiers, doekjes etc. En op de terugweg voldoende flessen wijn 😎 Komende van een Passat was ik hier wel een beetje bang voor. Lees vaak over de laadkabel en dat er geen fatsoenlijke ruimte in de i4 voor is, maar in het tasje wat je erbij krijgt en het vakje aan de zijkant past het toch perfect en ook met volle kofferbak kon ik er prima bij. Niet dat het nodig was, onderweg alleen gebruik gemaakt van de snelladers. Ruimte achterbank wel net aan met kinderen in de maxi cosis, die steken toch flink uit in de ligstand en als je dan beetje naar achteren zit raken de voetjes soms de stoel.

Laden zelf ging top, lekker snel (200+kw) en via bmw Navi voorverwarmd. Je moet wel met het systeem (en de bugs, zie mijn eerdere posts) leren omgaan in het plannen van langere ritten en jammer dat dit niet via de app kan maar alleen in de auto zelf. Bijvoorbeeld zelf je laadstops kiezen, of alternatieve routes.

Tot slot geleerd dat laadstops buiten de snelweg midden in de nacht met je gezinnetje suboptimaal zijn (kan je in de Navi wel duidelijk zien en dus voorkomen) en dat mijn mtc Laadpas het gelukkig overal deed (fastned, ionity, EnBw, free to X) maar dat is misschien niet voor dit topic.

Misschien geeft dit mensen weer wat meer vertrouwen in hun komende vakantiereis, het is mij in ieder geval alles mee gevallen met de eerste elektrische lange trip! Bon voyage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
@mgoes Betreffende dat je de laadstops niet zelf kan kiezen kan je oplossen door (minder gebruiksvriendelijk maar toch) de reis te 'plannen'. Dat is wat ik gedaan heb vorig jaar toen ik naar Italie gereden ben omdat ik mezelf puur tot ionity beperkte (kostprijs door ionity plus ;)). Ik ben dus eigenlijk van adres (laadstation) naar adres laadstation genavigeerd ;).

Zoals ik al zei : an sich minder gebruiksvriendelijk, maar het voordeel is dat het voor een beginner dan weer wel meer 'zekerheidsgevoel' geeft...

[ Voor 16% gewijzigd door Quiller op 09-07-2023 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgoes
Quiller schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:51:
@mgoes Betreffende dat je de laadstops niet zelf kan kiezen kan je oplossen door (minder gebruiksvriendelijk maar toch) de reis te 'plannen'. Dat is wat ik gedaan heb vorig jaar toen ik naar Italie gereden ben omdat ik mezelf puur tot ionity beperkte (kostprijs door ionity plus ;)). Ik ben dus eigenlijk van adres (laadstation) naar adres laadstation genavigeerd ;).

Zoals ik al zei : an sich minder gebruiksvriendelijk, maar het voordeel is dat het voor een beginner dan weer wel meer 'zekerheidsgevoel' geeft...
Klopt je kan het zeer zeker plannen via de Navi, alleen niet via de app, daar kan je alleen eindbestemming invoeren. Maar ach, als dat het ergste is 🤷‍♂️ gelukkig kunnen apps sneller ge-update worden dan auto’s (bmw leest u mee?)

Over ionity gesproken, de enige storingen die ik bij laadpalen heb gekend waren toevallig beide keren bij ionity (Nassereith). Gelukkig betrof dit maar 2 vd 8 laadpalen, dus geen stress

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
mgoes schreef op zondag 9 juli 2023 @ 16:00:
[...]

Klopt je kan het zeer zeker plannen via de Navi, alleen niet via de app, daar kan je alleen eindbestemming invoeren. Maar ach, als dat het ergste is 🤷‍♂️ gelukkig kunnen apps sneller ge-update worden dan auto’s (bmw leest u mee?)

Over ionity gesproken, de enige storingen die ik bij laadpalen heb gekend waren toevallig beide keren bij ionity (Nassereith). Gelukkig betrof dit maar 2 vd 8 laadpalen, dus geen stress
Ik heb telkens als eindbestemming mijn laadstation gekozen (dus niet de hele route - had alles mooi op papier welk mijn volgende adres was ;)) -- Bij ionity nog nooit een storing gehad dus ja kan toeval zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OJP
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-02 21:24

OJP

BubbaNL schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:25:
[...]

Net even gekeken, de type instelling heb ik niet gezien. Maar de instelling rijden met aanhangwagen gaat automatisch aan als ik de stekker erin doe. Dus imho, niets mee doen. Het zet zelf de sensoren achter uit. Wat het moet doen.
Dat klopt, maar ook de stuur assistentie gaat uit. Nu snap ik dat als je met een caravan of zware aanhanger in het algemeen rijdt, maar als ik 1000km met een simpele mtb op de trekhaak moet rijden vind ik het wel erg jammer dat dit uit staat. Vooral in de file…
Bovendien staat er in de handleiding dat je wel wat kunt instellen. Toch maar ff berichtje naar bmw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Laatst online: 07:10
Quiller schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:53:
[...]

Zover ik weet duurt het tussen een kwartier en 30 minuten om de batterij op 'optimale laad' temperatuur te krijgen (via de preconditionering als je naar een laadstation navigeert) ... Het probleem bij jou is dus dat het station te dicht bij je woning is. Verstandiger zou zijn als je bv van je werk naar huis rijdt (of van waar je ook komt) dat je bij de start het station in de navigatie ingeeft en daar meteen gaat laden ipv rechtstreeks naar huis te rijden en de volgende dag bij vertrek te willen gaan laden. Indien het dan nog niet lukt om hogere snelheden te halen scheelt er iets (of is er iets mis met het laadstation wat ook niet de eerste zou zijn)

btw : de preconditionering om te gaan laden heeft NIETS te maken met de acclimatisatie voor je vertrekt.
Die paar keer was telkens juist na een rit. Dus niet vanuit huis eerst opladen. Vanuit een langere rit, voordat ik thuis ben, aan de lader.
Moet ik dan een preconditioner eerder aanzetten? Zoja hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Zorg schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:23:
[...]
Die paar keer was telkens juist na een rit. Dus niet vanuit huis eerst opladen. Vanuit een langere rit, voordat ik thuis ben, aan de lader.
Moet ik dan een preconditioner eerder aanzetten? Zoja hoe doe je dat dan?
Stel de navigatie in op de snellader waar je naartoe gaat (dan gaat de preconditioning automatisch aan het werk) ... Daarna duurt het 15 a 30 minuten (naargelang de buitenomstandigheden) eerde batterij de iedeale laadcondities bereikt heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Quiller op 09-07-2023 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijngermann
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-10-2023
Zijn hier nog belgen die al een vroegere verwachte leverdatum hebben gekregen?
Ik heb in Maart besteld met verwachte leveringdatum 20 juni 2024..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-06 16:48
Vraagje voor de Belgische leasing rijders.
Ik dacht dat ik een laadkaart voor Ionity zou krijgen bij mijn nieuwe wagen. Maar blijkbaar is dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
oldgrumpy schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:08:
Vraagje voor de Belgische leasing rijders.
Ik dacht dat ik een laadkaart voor Ionity zou krijgen bij mijn nieuwe wagen. Maar blijkbaar is dat niet zo?
Je dient een laadkaart van BMW gekregen te hebben (die hoort bij de wagen!!!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
Over twee weken vertrek ik richting Italie, voor het eerst een lange reis met de i4. Omdat het reizen per EV nieuw is ben ik me wat aan het orienteren m.b.t. de route en stops. Als ik bijvoorbeeld de eerste reisdag invoer kom ik tot de volgende voorstellen:

- ABRP: 5 stops (vaak ook van de snelweg af), reisduur: 13 uur en 4 minuten
- ANWB: 4 stops, reisduur: 12 uur en 52 minuten
- BMW navigatie: 6 stops, reisduur: 12 uur 14 minuten.

Tja, op basis hiervan zou ik zeggen dat ik de BMW navigatie ga volgen, maar is het niet een te rooskleurige voorstelling van de werkelijkheid? Iemand hier ervaring in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:49
Tosti Ham-Kaas245 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:56:
Over twee weken vertrek ik richting Italie, voor het eerst een lange reis met de i4. Omdat het reizen per EV nieuw is ben ik me wat aan het orienteren m.b.t. de route en stops. Als ik bijvoorbeeld de eerste reisdag invoer kom ik tot de volgende voorstellen:

Tja, op basis hiervan zou ik zeggen dat ik de BMW navigatie ga volgen, maar is het niet een te rooskleurige voorstelling van de werkelijkheid? Iemand hier ervaring in?
Ziet er realistisch uit, maar Italië is een groot land. Ik gok dat je in het noorden blijft ;)

De eet stop is vaak wat langer (kan je bij ABRP opgeven) maar voor de rest gewoon rijden tot 20% en dan eens kijken waar je zo gaat stoppen. Weersinvloeden zijn niet te plannen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 08:31
Tosti Ham-Kaas245 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:56:

vwbt ABRP - je kunt er echt heel veel instellen dus je moet even kijken wat je daar gedaan hebt. o.m. de resterend % bij een laadstop of eind % op je bestemming, voorkeuren laders, meer/minder stops etc. kan ook wel dat ze betrouwbaarheid meenemen. Mijn ervaring is dat ABRP wat conservatief is en dat het in de praktijk wel wat sneller gaat. Verder geldt natuurlij dat als je echt op ABRP wil navigeren je de premium versie moet hebben als je het ook op AA of Carplay wilt gebruiken en ik heb gehoord dat de navigatie zelf (o.m. qua verkeersupdates) niet altijd de beste is - nog niet zelf getest. Verder zou ik me in het buitenland niet aleen door tijd maar ook door betrouwbaarheid / aantal chargers/locatie en aanbieder laten leiden; je laadpas moet werken en het tarief moet interessant zijn. ikzelf plan met ABRP maar rijd op lange afstanden met de BMW navi (ook omdat ik niet handmatig kan voorverwarmen). Vaak navigeer ik handmatig naar een lader die ik gepland heb met ABRP en via de app als bestemming naar de auto heb gestuurd.....voor korte stukken gebruik ik google maps. De BMW navi is niet echt top, al een paar keer rare smalle wegen gehad in buitenland (was onlangs in Cornwall, daar bijna vastgerereden.... en GM heeft dat minder in mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Quiller schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:22:
[...]

Je dient een laadkaart van BMW gekregen te hebben (die hoort bij de wagen!!!).
tja, die was er dus niet bij en verkoper is deze week op vakantie.
Zal volgende week verkoper contateren hierover, thx voor de reactie

[ Voor 3% gewijzigd door oldgrumpy op 11-07-2023 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
oldgrumpy schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:44:
[...]

Als ze ontkennen zou ik BMW zelf contacteren. (probleem is beetje dat die kaarten een zekere waarde hebben ook : 1 jaar bmw active en 1 jaar ionity plus inbegrepen (met alle mooie tarieven die daarbij horen))

[ Voor 20% gewijzigd door Quiller op 11-07-2023 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
oldgrumpy schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:44:
[...]

Je kan hem ook gewoon zelf aanvragen het het vin nummer van de auto. https://bmw-public-charging.com/web/nl/bmw-be De eerste kaart die je koppelt krijgt de voordelen en gaat het jaar in. Dat kost verder niets. Alleen daarna een vervangende kaart kost geld. En als je na de vakantie van de dealer er nog eentje krijgt heb je alvast een reserve, je kan er zonder accountkoppeling toch niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.lentriek
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-04 13:46
marijngermann schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:13:
Zijn hier nog belgen die al een vroegere verwachte leverdatum hebben gekregen?
Ik heb in Maart besteld met verwachte leveringdatum 20 juni 2024..
Ik vermoed nog steeds geen vervroegingen van leverdata..
Ikzelf besteld 09/22, levering 11/23. Dealer bevestigde levering bij hen in w47.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baats
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04 11:58
FW423130 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:32:
Vorige week is mijn I4 35 besteld. Naar verwachting productie in week 42 maar volgens mijn dealer mogelijk eerder door een toegekend productieslot.
Heb wel een productie nummer maar nog geen VIN. Weten jullie wanneer of hoe lang na besteldatum een VIN wordt toegekend?
Kan ik al iets met een productienummer?
Dank!
Heb je iets kunnen doen met het productienummer? Of ondertussen al VIN gekregen?

Via LM vorige maand een e35 besteld in BE. Communicatie dealer - LM - mijzelf loopt wat stroef dus heb enkel nog maar een indicatieve levertermijn van 'begin volgend jaar' gekregen van dealer (maar niet LM). Geen idee of het productienummer opvragen mij verder zou brengen door het zelf te kunnen opvolgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mgoes
diGierre schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:29:
[...]

vwbt ABRP - je kunt er echt heel veel instellen dus je moet even kijken wat je daar gedaan hebt. o.m. de resterend % bij een laadstop of eind % op je bestemming, voorkeuren laders, meer/minder stops etc. kan ook wel dat ze betrouwbaarheid meenemen. Mijn ervaring is dat ABRP wat conservatief is en dat het in de praktijk wel wat sneller gaat. Verder geldt natuurlij dat als je echt op ABRP wil navigeren je de premium versie moet hebben als je het ook op AA of Carplay wilt gebruiken en ik heb gehoord dat de navigatie zelf (o.m. qua verkeersupdates) niet altijd de beste is - nog niet zelf getest. Verder zou ik me in het buitenland niet aleen door tijd maar ook door betrouwbaarheid / aantal chargers/locatie en aanbieder laten leiden; je laadpas moet werken en het tarief moet interessant zijn. ikzelf plan met ABRP maar rijd op lange afstanden met de BMW navi (ook omdat ik niet handmatig kan voorverwarmen). Vaak navigeer ik handmatig naar een lader die ik gepland heb met ABRP en via de app als bestemming naar de auto heb gestuurd.....voor korte stukken gebruik ik google maps. De BMW navi is niet echt top, al een paar keer rare smalle wegen gehad in buitenland (was onlangs in Cornwall, daar bijna vastgerereden.... en GM heeft dat minder in mijn ervaring
resterend % bij een laadstop of eind % op je bestemming kan je ook in de bmw Navi aangeven. Abrp is inderdaad wat conservatief, voorbeeldje: ik reed met volgeladen accu van Gardameer naar fernpas, Abrp gaf resterend 7% aan, bmw Navi 21%.. werkelijkheid was trouwens 23% met overal V Max! Not bad ay 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 19-06 15:46

MagicTempest

Fly pig!

Baats schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:59:
[...]

Heb je iets kunnen doen met het productienummer? Of ondertussen al VIN gekregen?

Via LM vorige maand een e35 besteld in BE. Communicatie dealer - LM - mijzelf loopt wat stroef dus heb enkel nog maar een indicatieve levertermijn van 'begin volgend jaar' gekregen van dealer (maar niet LM). Geen idee of het productienummer opvragen mij verder zou brengen door het zelf te kunnen opvolgen?
Volgens mij kun je niet zo veel met het productienummer. Tot je een VIN hebt kun je de auto vziw niet zelf volgen. Ik weet niet precies wanneer de VIN wordt toegewezen, maar mijn auto wordt over twee weken geproduceerd volgens de planning, en ik heb nog geen VIN. Dus neem aan dat de VIN wordt toegewezen rond het moment dat de auto wordt geproduceerd.

Het enige wat je kunt doen totdat je een VIN hebt is af en toe de dealer vragen om even te checken voor je. Nu is het wel zo dat als de planning is dat jouw auto pas begin volgend jaar wordt geproduceerd het voor de dealer ook weinig oplevert om het elke keer te controleren voor je.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Zipsop schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:50:
[...]

Je kan hem ook gewoon zelf aanvragen het het vin nummer van de auto. https://bmw-public-charging.com/web/nl/bmw-be De eerste kaart die je koppelt krijgt de voordelen en gaat het jaar in. Dat kost verder niets. Alleen daarna een vervangende kaart kost geld. En als je na de vakantie van de dealer er nog eentje krijgt heb je alvast een reserve, je kan er zonder accountkoppeling toch niets mee.
Thx, is idd op die manier gelukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
Gisteren de wagen gaan ophalen na meer dan 18 maanden wachten.
De positieve punten zijn hier meermaals besproken.
De dingen die ik minder positief vind (en die me tijdens de proefrit voor de bestelling niet echt waren opgevallen:

- Wat heeft de wagen een grote draaicirkel. Das echt niet handig
- Verschrikkelijk weinig opbergruimte vooraan, ik kom van een X4 en daar kon je halve liter flessen water gewoon in de zijdeur stoppen. Hier kan je amper je zonnebril in kwijt. Daarom toch spijtig dat ze dat opbergvakje links van het stuur hebben wegggelaten
- heb al 1 maal een hard reset moeten doen omdat hij vanmorgen kwam zeggen dat hij geen connectie met mijn telefoon kon maken omdat bluetooth versie niet compatibel was. Na hard reset was het weer ok.
- De koffer viel toch kleiner uit dan ik me tijdens de proefrt had voorgesteld. ivgm de X4 een redelijk groot verschil. Maar goed, de dochter is al wat ouder dus geen kinderwagens en dergelijke meer mee te sleuren, dus dat moet wel lukken.
- Wat me ook opviel en dat herinner ik me echt niet van de proefrit is hoeveel rolgeluid er van de banden komt. Ik had verwacht dat de wagen redellijk stil ging zijn, maar mijn X4 was eigenlijk even stil, behalve bij heel lage snelheden en stilstand uiteraard.Misschien is dat omdat de banden nog nieuw zijn of iemand nog zulke ervaing ? Ik rij met 19 inch(geen sportbanden)

Maar voor de rest uiteraard een super auto en het is wel weer even wennnen na een aantal jaren met SUV's gereden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_001
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:54
- Wat heeft de wagen een grote draaicirkel. Das echt niet handig
- Verschrikkelijk weinig opbergruimte vooraan, ik kom van een X4 en daar kon je halve liter flessen water gewoon in de zijdeur stoppen. Hier kan je amper je zonnebril in kwijt. Daarom toch spijtig dat ze dat opbergvakje links van het stuur hebben wegggelaten
- De koffer viel toch kleiner uit dan ik me tijdens de proefrt had voorgesteld. ivgm de X4 een redelijk groot verschil. Maar goed, de dochter is al wat ouder dus geen kinderwagens en dergelijke meer mee te sleuren, dus dat moet wel lukken.
- Wat me ook opviel en dat herinner ik me echt niet van de proefrit is hoeveel rolgeluid er van de banden komt. Ik had verwacht dat de wagen redellijk stil ging zijn, maar mijn X4 was eigenlijk even stil, behalve bij heel lage snelheden en stilstand uiteraard.Misschien is dat omdat de banden nog nieuw zijn of iemand nog zulke ervaing ? Ik rij met 19 inch(geen sportbanden)
<- deze merkte ik ook na +-maand met i4 40.
Draaicirkel lijkt enorm ( kom wel van een mercedes C, draaide kort denk ik), opbergvakken zeer beperkt (zonnebril is inderdaad probleem , de C had daar apart vakje voor...) , koffer enorm smal aan de overgang naar de achterbank, rolgeluiden met 18 inch ook goed merkbaar.

ik heb ook wel wat "rammelgeluiden" soms tijdens rijden en de deuren klinken bij dicht doen ook "goedkoop" , maar komt misschien door ontbreken van raamstijlen ? is voor mij eerste auto met van die coupe-deuren.

[ Voor 9% gewijzigd door Bart_001 op 12-07-2023 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
  • Laatst online: 13:49
@Bart_001 Ik denk dat je in de Mercedes C altijd het geluids maskeer device aan had staan (de verbrandingsmotor) en dat maakt dat veel geluiden niet opvallen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:05
Bart_001 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:01:
[...]

ik heb ook wel wat "rammelgeluiden" soms tijdens rijden en de deuren klinken bij dicht doen ook "goedkoop" , maar komt misschien door ontbreken van raamstijlen ? is voor mij eerste auto met van die coupe-deuren.
Vooral van buiten klinkt het een beetje "hol", van binnen valt dat wel mee. Waarschijnlijk komt dat omdat je maar een halve deur dicht doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
Bart_001 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:01:
[...]

<- deze merkte ik ook na +-maand met i4 40.
Draaicirkel lijkt enorm ( kom wel van een mercedes C, draaide kort denk ik), opbergvakken zeer beperkt (zonnebril is inderdaad probleem , de C had daar apart vakje voor...) , koffer enorm smal aan de overgang naar de achterbank, rolgeluiden met 18 inch ook goed merkbaar.

Draaicirkel en opbergmogelijkheden zijn inderdaad niet de sterkste punten van de i4.

Ik vind de wagen erg stil (17inch banden wel). Wel is een EV dermate stil dat windgeluiden en rolgeluiden meer zullen opvallen want ze worden niet gemaskeerd. Idem voor dingen die los liggen en gaan rammelen. De wagen zelf is bij mij echter volledig vrij van gelijk welke piepje of krakje, laat staan dat er iets zou rammelen. Ik vind de wagen op dat vlak zelfs uitzonderlijk. Maar als het er is zal je het zeker horen :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Betreffende rolgeluiden heeft ook veel te maken met de banden die er onder staan. Voor de zomer heb ik pirelli (standaard vanuit de fabriek) en die maken meer geluid dan mijn winterbanden continental ... ... ... (wel andere velgen dus mss dat dit ook iets doet)

Betreffende opbergmogelijkheden : ik heb een frunk geinstalleerd en zeer tevreden van (besteld bij wokeby.de) (niet beschikbaar voor de M50!!!).

[ Voor 22% gewijzigd door Quiller op 12-07-2023 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 10:24
Quiller schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:49:
Betreffende rolgeluiden heeft ook veel te maken met de banden die er onder staan. Voor de zomer heb ik pirelli (standaard vanuit de fabriek) en die maken meer geluid dan mijn winterbanden continental ... ... ... (wel andere velgen dus mss dat dit ook iets doet)

Betreffende opbergmogelijkheden : ik heb een frunk geinstalleerd en zeer tevreden van (besteld bij wokeby.de) (niet beschikbaar voor de M50!!!).
En wat heb je daar inzitten dan? Iets dat je er regelmatig uithaald of is het eerder als je koffer vol zit om nog een beetje extra te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 21:58
Baats schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:59:
[...]

Ik heb nog steeds bevestiging van levering in week 42, met een productie nummer en een productie datum in week 39. Ik heb nog geen VIN maar die schijnt nog niet zo vroeg aangemaakt te worden.
Ik zal de dealer nog eens vragen of er al een VIN is.
Met het productie nummer kun je volgens mij niet zo veel. Het is alleen een bevestiging dat alles ingepland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
witchdoc schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:05:
[...]
En wat heb je daar inzitten dan? Iets dat je er regelmatig uithaald of is het eerder als je koffer vol zit om nog een beetje extra te hebben?
Door het jaar heb ik daar inzitten wat ik zelden nodig heb. Als ik op reis ga zal ik het herverdelen en is het effectief extra ruimte.

(Momenteel had ik bij wijze van test ondermeer een fleece dekentje en wat harde zaken daar steken om te zien of het geluid maakte, waterdicht (relatief want de bovenzijde is open) is etc en effectief : nog nooit iets gehoord en geen vocht (ondanks rit in regenval) in de frunk geweest.)

Feit is : de bageruimte in de i4 is idd een zwak punt / aan de krappe kant. Dan is dit een welgekomen extra voor een reis waar je met meer dan twee personen bent.

[ Voor 12% gewijzigd door Quiller op 12-07-2023 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoogstoelK
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 30-01 14:16
Net besteld: BMW I4 EDRIVE40
Business Pack
Aanhangerkoppeling
Innovation Pack
Comfort Pack
Schuifdak
M Hemelbekleding in Anthrazit
Zonnewerend glas achteraan
Kleur: Skyscraper Grau
Interieur: Binnenbekleding leder Vernasca Oyster

Leasing loopt af op 30/06/2024. Nog een jaartje wachten dus.

Trouwens: iemand ervaring met binnenbekleding Oyster Vernasca leder? Wordt deze snel vuil door bvb afgifte van jeanskleur?

[ Voor 6% gewijzigd door HoogstoelK op 12-07-2023 15:46 . Reden: Schrijffout ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 22:53
lexvis schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:41:
[...]

Nou, de dealer heeft de auto 4 dagen in onderhoud gehad, force match balancering uitgevoerd, voorbanden vervangen en nog steeds een duidelijke herhalende vibratie in het stuur rondom de 110 km per uur. Ik krijg de indruk dat het niet aan de banden of wielen ligt. Iemand vergelijkbare ervaring?
Mijn i4 is overigens net een maand oud en heeft dit probleem al sinds levering.
Ik begrijp van de dealer dat het volgens BMW Nederland een vaker voorkomend probleem is, maar dat de oorzaak onbekend is. En er dus ook nog geen oplossing voor is. Ze vermoeden dat de trilling buiten de aandrijflijn wordt veroorzaakt en dan resoneert via het chassis of aanliggende onderdelen. Waarschijnlijk hoor ik vrijdag meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-06 14:11
lexvis schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 23:46:
[...]

Ik begrijp van de dealer dat het volgens BMW Nederland een vaker voorkomend probleem is, maar dat de oorzaak onbekend is. En er dus ook nog geen oplossing voor is. Ze vermoeden dat de trilling buiten de aandrijflijn wordt veroorzaakt en dan resoneert via het chassis of aanliggende onderdelen. Waarschijnlijk hoor ik vrijdag meer.
Ik heb iets dergelijks mijn met Audi Q4 gehad. Nieuwe aandrijfas hielp daar niet. Uiteindelijk afstand van de auto gedaan en nu dus de i4 O-)
Ik vind dat echt verschrikkelijk irritant voor je. Ik ben erg benieuwd of ze een een/het euvel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hahawin
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 00:10
E.lentriek schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:09:
[...]

Ik vermoed nog steeds geen vervroegingen van leverdata..
Ikzelf besteld 09/22, levering 11/23. Dealer bevestigde levering bij hen in w47.
Dan moet ik toch ook eens navragen bij mijn dealer, 08/22 besteld en kreeg enkele maanden geleden te horen dat ik niet meer op een levering dit jaar moet hopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelC165
hahawin schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:54:
[...]

Dan moet ik toch ook eens navragen bij mijn dealer, 08/22 besteld en kreeg enkele maanden geleden te horen dat ik niet meer op een levering dit jaar moet hopen
België? Volgens mij heeft mijn dealer mij gezegd dat er afspraak was met BMW dat alle auto's die in 2022 besteld zijn geweest in 2023 geleverd zouden worden. Alles erna is sowieso 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hahawin
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 00:10
MichaelC165 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:28:
[...]

België? Volgens mij heeft mijn dealer mij gezegd dat er afspraak was met BMW dat alle auto's die in 2022 besteld zijn geweest in 2023 geleverd zouden worden. Alles erna is sowieso 2024.
Inderdaad België (en eDrive40). Leasemaatschappij had ook eerst november als leveringsdatum doorgegeven maar het was de dealer die me vertelde dat het ten vroegste januari ging worden. Hopelijk gaat het dan toch iets sneller zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E.lentriek
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-04 13:46
hahawin schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:26:
[...]

Inderdaad België (en eDrive40). Leasemaatschappij had ook eerst november als leveringsdatum doorgegeven maar het was de dealer die me vertelde dat het ten vroegste januari ging worden. Hopelijk gaat het dan toch iets sneller zijn.
Bij bestelling van mijn e40 (BE) in 9/22 was het ook het verhaal dat hij sowieso nog zou geleverd worden in '23. 't Zal een nipte worden in w47, maar volgens de dealer is het zo gepland. (info van vorige maand)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MichaelC165
Vandaag mijn i4 M50 terug opgehaald na een verblijfje bij Pole-Position Car Detailing voor een carbon fiber PPF film over het dak. De antenne en strips voor de dakdragers aan de zijkanten in gloss black laten doen.
Ziet er af uit nu, in combinatie met de carbon exterior onderdelen :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nbe3HMpD7WzjSRQoUFZsltsLRlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E2u75pqCK7Wgc7hCP88gJGFP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNdyq-po__6r64lN5vSs_cEj3XM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnbWl6x4sPHaUxuy4BUTK0JH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vN-bufBAiwntbr34mul7brH8-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbRnwEIeuH5RARYjPQsZPK1E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mdebest
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 13:36
Midden Console Organizer
Het vak onder de armsteun van mijn i4 vind ik verre van praktisch en ik mis ook een plekje voor mijn zonnebril. Ik heb online gezocht en een paar opties gevonden bij Amazon, maar die zijn toch niet helemaal wat ik er van verwacht. Uiteindelijk heb ik zelf maar wat ontworpen voor de 3D printer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pRsnNP9PdUUDhG2mSAhHvCyADg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gj1RKhuQsPACp6q3l9ddNzuZ.jpg?f=user_large
Iemand interesse? Vanwege de beperkte oppervlakte van mijn printer was ik genoodzaakt het model op te splitsen in een aantal onderdelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bql8t2n3-8EX-0qXUtiPISKIh4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4bXrHZKNqVO8p69KeWLQChj8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door mdebest op 16-07-2023 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:59
mdebest schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 16:07:
Midden Console Organizer
Het vak onder de armsteun van mijn i4 vind ik verre van praktisch en ik mis ook een plekje voor mijn zonnebril. Ik heb online gezocht en een paar opties gevonden bij Amazon, maar die zijn toch niet helemaal wat ik er van verwacht. Uiteindelijk heb ik zelf maar wat ontworpen voor de 3D printer.
[Afbeelding]
Iemand interesse? Vanwege de beperkte oppervlakte van mijn printer was ik genoodzaakt het model op te splitsen in een aantal onderdelen.
Nice, ik heb wel interesse voor de print bestanden.
Staat deze op thingsverse?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mdebest
Printbestanden staan inderdaad op Thingiverse:

https://www.thingiverse.com/thing:6123983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_001
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:54
mooi ! heb je foto's van het geprint resultaat ?
Heb zelf die versie van Amazon gekocht en is inderdaad niet optimaal ( wel beter dan origineel :) ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overw.Helder
  • Laatst online: 20-06 22:03
Bart_001 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:32:
mooi ! heb je foto's van het geprint resultaat ?
Heb zelf die versie van Amazon gekocht en is inderdaad niet optimaal ( wel beter dan origineel :) ) .
Heb ik ook, maar je mist wel een stuk van de hoogte inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Welke hebben jullie van Amazon? Ik vind het niet erg als er onder nog ruimte blijft, daar kan ik dan dingen neerleggen die ik niet vaak nodig zal hebben.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdebest
Ik wilde graag mijn telefoon kunnen laden omdat de QI lader waardeloos is bij gebruik van Android auto. Hiervoor moest ik dus de hoogte (of eigenlijk de diepte) in. Mijn Zfold 3 kan nu op zijn kant geladen worden. Daarnaast nog ruimte voor een zonnebril, creditcards, zakmes en los spul.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Overw.Helder
  • Laatst online: 20-06 22:03
MagicTempest schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:25:
Welke hebben jullie van Amazon? Ik vind het niet erg als er onder nog ruimte blijft, daar kan ik dan dingen neerleggen die ik niet vaak nodig zal hebben.
Ik heb deze:
Yumzeco Centre Console Organizer Compatibel met BMW Console Organizer Tray 3 Serie G20 2019-2023/4 Serie G22 2021-2023, Center Console Opbergdoos voor BMW 3'G20 2019-2023, voor BMW 4'G22 2021-2023 https://amzn.eu/d/2tmAUxK

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mgoes
Kwam vandaag dit filmpje tegen, leuk en wat mij betreft ook herkenbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Leuk filmpje. Ben benieuwd, ik ga a.s. vrijdag met een ID.3 naar Hongarije. Helaas moet ik nog even op de BMW wachten, die komt hopelijk binnen 2 weken nadat ik terug ben uit Hongarije. Ik had liever met de BMW gegaan, maar de auto moet nog gemaakt worden :')

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
Vandaag werd dan eindelijk mijn Maxton Design set gemonteerd! 😎

Happy met het resultaat, alleen had men helaas de verkeerde verlagingsset ontvangen.. die zal binnenkort dan nog gemonteerd worden. Iets minder wheelgap is wel wenselijk 😍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSG7ekKa7xjb-jdbFk29DUvOAvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNUURwyRlI541tyrVQj2JovZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5omtoXOSUrCOd3dKK6iiCCpoP2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/520WUm8WxRLQsInnkC4d2nkp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
wimpie schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:34:
Bij wegrijden gaan de deuren niet automatisch op slot, volgens manual zou dit wel moeten zijn.
Heb geen instelling gevonden waar je dat zelf instelt, iemand een idee?
Vorige week eindelijk de formele recall hiervoor gehad. De software is geüpdate en reset uitgevoerd, werkt nu weer goed.
Alleen nu werkt de spraak assistent niet. Als je op het knopje op het stuur drukt roept zeg gelijk, 'hier ben ik, ik versta je niet, dat moet ik nog leren, hier zijn voorbeeld commando's.'. Er is geen pauze om zelf wat te zeggen, maakt ook niet ze luistert niet.
Anderen hier ervaring mee? Anders maar weer eens terug...

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:05
Omdat ze hier in de regio met alle wegen bezig zijn ben ik van de bmw navigatie afgestapt en gebruik ik nu Android auto.

Paar dingen die opvallen
- de huidige route lijn is duidelijker bij AA
- de resolutie lijkt lager dan BMW
- audio van Spotify klinkt minder goed dan van BMW? (Of verbeeld ik mij dat)
- geen baan/afslag kaart in HUD, wel tekst beschrijving

Snelheid van alles is prima, maar ik weet nog niet helemaal of ik dit liever gebruik dan de BMW navi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tastiestemperor
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-06 01:28
Ard1970 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:32:

Happy met het resultaat, alleen had men helaas de verkeerde verlagingsset ontvangen.. die zal binnenkort dan nog gemonteerd worden. Iets minder wheelgap is wel wenselijk 😍
Ziet er goed uit! Nou voel ik me toch wel stom met mijn Aliexpress setje |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
phex schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:21:
Omdat ze hier in de regio met alle wegen bezig zijn ben ik van de bmw navigatie afgestapt en gebruik ik nu Android auto.

Paar dingen die opvallen

Snelheid van alles is prima, maar ik weet nog niet helemaal of ik dit liever gebruik dan de BMW navi.
Ikzelf vind de BMW navi aangenamer, maar deze mist wat functies (wat ik via android auto dus oplos) :
- start bmw navi (route)
- klik op android auto waardoor mijn waze start (flitsmeldingen en dergelijke ;))
- klik op de home knop en dan terug op de kaart...

Kortom : bmw navi in de voorgrond (met dus ook de kaart bij afslagen in de HUD) maar gesproken meldingen van WAZE worden nog gewoon afgespeeld ;) (IDEAAL!!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-06 12:39
phex schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:21:

Paar dingen die opvallen

Gebruik dan Apple Kaarten

- Kaart in unstrumentenpaneel is dudielijker dan BMW navi
- Bij Apple Maps geen issue
- Dit klopt
- Apple Maps wel.

Toch gebruik ik steeds BMW navi (geluid altijd uit). Als ik Apple Maps gebruik is dat altijd gesproken, begint mn apple watch te trillen en geeft ook de afslagen weer.

Behalve als ik een gekke plek bezoek, dan wil ik de Apple kaarten gebruiken. Kun je ook oproepen al rijdende. Ergens is de BMW navi net wat rustiger en de integratie met laadpalen fijner (voor lange trips).

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPQje8TneArt1Q1H0dQHVGTPxDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMXODZKPwpeBMlA9U5ZN4cyX.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk binnen!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 10:54

Mojo

The Power Within

Gefeliciteerd. Mooie kleur en velgen! :D Haal wel even het kenteken eraf, want die is zo leesbaar als je dat vervelend vindt.
Heb dezelfde :+

Heb mijn auto inmiddels al weer vier weken. Tweeduizend kilometer gereden, ongelofelijk fijne auto. Merk wel dat ik nog steeds niet helemaal gelukkig ben met de stoelen (normaal), met mijn 100kg zit ik met mijn linkerbeen wat half over de zitting heen en dat knelt wat.

Initieel veel met Android Auto gereden, maar merk dat de BMW Navi eigenlijk net zo goed is, met ook een goede voice assistent en de HUD is dan gewoon net een tikje beter.

Ook het verbruik is echt prima. Zaterdag naar wat vrienden in Zwolle met Vmax +10 op de snelweg (91km/h gemiddeld) en een nette 15kWh/100km gehaald. Op de terugweg met gemiddeld 105km/h gereden (avond immers) en meteen naar de 20kWh/100km. Valt te verwachten, maar sta er met name van te kijken dat de eerste opgave niet ver af zit van WLTP.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxime.d
  • Laatst online: 05-03 22:12
Vandaag willen vertrekken na een goeie wandeling.

Kwam ik in mijn auto zag mijn scherm er zo uit (zie foto)

Rijdt en laadt nog altijd op.

Maar kan geen snelheid, laadpercentage,… meer zien.
Infotainement met gps ed werkt wel nog.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen ? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKYhPFBS7kHSOEmD9ls8kgmm8LY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9C7LNatTUWIpeQY3Ulb7jid.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UUID
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-06 22:15
Maxime.d schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:19:

Iemand een idee waaraan dit kan liggen ? [Afbeelding]
Het systeem al eens proberen volledig te rebooten door de volumeknop een 20tal seconden in te duwen?

Edit: Bij nader inzien zou dat enkel de infotainment rebooten, en niet de essentiële functies als snelheid. :/

[ Voor 7% gewijzigd door UUID op 19-07-2023 19:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMaes
Mojo schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:08:
Gefeliciteerd. Mooie kleur en velgen! :D Haal wel even het kenteken eraf, want die is zo leesbaar als je dat vervelend vindt.

Heb mijn auto inmiddels al weer vier weken. Tweeduizend kilometer gereden, ongelofelijk fijne auto. Merk wel dat ik nog steeds niet helemaal gelukkig ben met de stoelen (normaal), met mijn 100kg zit ik met mijn linkerbeen wat half over de zitting heen en dat knelt wat.

Initieel veel met Android Auto gereden, maar merk dat de BMW Navi eigenlijk net zo goed is, met ook een goede voice assistent en de HUD is dan gewoon net een tikje beter.

Ook het verbruik is echt prima. Zaterdag naar wat vrienden in Zwolle met Vmax +10 op de snelweg (91km/h gemiddeld) en een nette 15kWh/100km gehaald. Op de terugweg met gemiddeld 105km/h gereden (avond immers) en meteen naar de 20kWh/100km. Valt te verwachten, maar sta er met name van te kijken dat de eerste opgave niet ver af zit van WLTP.
Ach, iedereen die mij op de weg ziet kan ook mijn kenteken lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxime.d
  • Laatst online: 05-03 22:12
UUID schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:21:
[...]

Het systeem al eens proberen volledig te rebooten door de volumeknop een 20tal seconden in te duwen?

Edit: Bij nader inzien zou dat enkel de infotainment rebooten, en niet de essentiële functies als snelheid. :/
Ja net eens geprobeerd maar blijft zelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snake06
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 17:49
Ard1970 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:32:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd naar foto's na je verlaging. Voor welke set heb je gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
snake06 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:50:
[...]

Ik ben benieuwd naar foto's na je verlaging. Voor welke set heb je gekozen?
Ik ook 😎
Er komt een Eibach-kit onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Merk wel dat ik nog steeds niet helemaal gelukkig ben met de stoelen (normaal), met mijn 100kg zit ik met mijn linkerbeen wat half over de zitting heen en dat knelt wat.
Welke stoelen heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 10:54

Mojo

The Power Within

Gewoon de standaard stoelen die met de auto komen. Zonder elektronische verstelling, behalve de lendesteun verstelling die met M-Sport pakket komt.

[ Voor 20% gewijzigd door Mojo op 19-07-2023 20:58 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
In Februari heeft mijn partner een BMW i4 eDrive35 besteld met als verwachte leverdatum 20 november 2023.
Geheel onverwachts kreeg ze tijdens onze vakantie bericht dat de auto klaar stond voor aflevering bij de dealer!
Gisteren was dan dus de grote dag dat het doek van de auto getrokken mocht worden ;)

Opties:

HiFi
Stoelverwarming
Ambiance verlichting
M hoogglans Shadow Line
M Hemelbekleding in Anthrazit
Elektrisch verstelbare lendesteun
Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
17 inch LM aerodynamic (Styling 852) in Bicolor Midnight Grau

In eerste instantie was er ook gekozen voor de "Shadow Line grill" echter was deze bij bestellen onderdeel geworden van het M sportpakket.
Hoewel ze daar vrede mee had, werd er gisteren meteen gevraagd of ik kon rondvragen naar een wrap bedrijf die dit eventueel zwart zou kunnen maken.
De dealer gaf zelf aan wel de grill achteraf te kunnen vervangen voor +-€650 (snel uit mijn hoofd)

De auto zelf is werkelijk waar fantastisch en rijdt heerlijk. Wat een een rust op de weg t.o.v. een benzine auto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoFnRhUWlBkqocH4RlU7u7j8Cvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2zrBC2xipTIkzhSgjK8ifboA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Nice! Zelfde spec als de mijne (alleen heb ik geen M-sport logo's).

Heerlijke kleur en veel rijplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Het is zomer......scheelt echt enorm. Winter lust die echt een tik meer om de cockpit op warmte te krijgen. Scheelt zomaar 2 a 3 kWh per 100 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
Van mij zit het nu meestal rond de 25kWh/100km. Dat wel met de M50 met de 285 brede 20"ers.
Dit zijn geen heel lange afstanden, meer woon-werk of naar winkels. Merk eigenlijk geen verschil in verbruik tussen Comfort en Sport of tussen extra voorzichtig rijden of me er niks van aantrekken. Rij nu bijgevolg dus meestal gewoon in Sport Individual (alles op Sport behalve onderstel) en zonder op te passen voor verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myaimistrue
MichaelC165 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:31:
Van mij zit het nu meestal rond de 25kWh/100km. Dat wel met de M50 met de 285 brede 20"ers.
Dit zijn geen heel lange afstanden, meer woon-werk of naar winkels. Merk eigenlijk geen verschil in verbruik tussen Comfort en Sport of tussen extra voorzichtig rijden of me er niks van aantrekken. Rij nu bijgevolg dus meestal gewoon in Sport Individual (alles op Sport behalve onderstel) en zonder op te passen voor verbruik.
Ik zit op 15.7 KWh/100km met 4200km op de teller. Dat is een pak minder, wel met een e40 met 17 inch aero velgen en geen batterijvretende opties. Ritten met veel snelweg gaan naar de 17Kwh/100km (Max 125km/h op de teller). Andere ritten gaan naar de 14.5Kwh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
Myaimistrue schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:03:
[...]

Ik zit op 15.7 KWh/100km met 4200km op de teller. Dat is een pak minder, wel met een e40 met 17 inch aero velgen en geen batterijvretende opties. Ritten met veel snelweg gaan naar de 17Kwh/100km (Max 125km/h op de teller). Andere ritten gaan naar de 14.5Kwh/100km.
Zijn de twee uitersten van het spectrum natuurlijk :) e40 is de zuinigste i4 en met de zuinigste velgen bij jou, terwijl de mijne de minst zuinige is met de minst zuinige velgen/banden. Maar heel blij met de keuze! Zelfs de 19" M velgen die ik had op de testwagen hadden tractieverlies bij het testen van de launch control, de mijne hadden 0 wielspin bij de ene launch die ik geprobeerd heb en bijgevolg voelde die een stuk beter. Plus, de looks primeerden voor mij zeker, gezien ik de range "problemen" maar 1x per jaar ga merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
MichaelC165 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:27:
[...]

Zijn de twee uitersten van het spectrum natuurlijk :) e40 is de zuinigste i4 en met de zuinigste velgen bij jou, terwijl de mijne de minst zuinige is met de minst zuinige velgen/banden. Maar heel blij met de keuze! Zelfs de 19" M velgen die ik had op de testwagen hadden tractieverlies bij het testen van de launch control, de mijne hadden 0 wielspin bij de ene launch die ik geprobeerd heb en bijgevolg voelde die een stuk beter. Plus, de looks primeerden voor mij zeker, gezien ik de range "problemen" maar 1x per jaar ga merken :)
Ieder zijn prioriteiten :).

Ik hou van sober maar stijlvol. Dus zeker geen M-sport pakket :D.

Ik vind de e40 ook al impressionnant snel. Plankgas is indrukwekkend en er gaat niets spinnen als ik - louter om eens te zien wat dat geeft - plankgas geef (de electronische doorslipbeveiliging werkt duidelijk beter dan bij een ICE).

Ik merk trouwens dat ik veel rustiger rijd met een EV. De fun zit in de stille kracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 21:58
Heeft iemand al een I4 met OS 8. 5 in ontvangst mogen nemen? Vanaf productie datum 1 juli zou het nieuwe OS 8.5 de standaard moeten zijn. Ben benieuwd wanneer de eerste rijder zich op het forum meldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
FW423130 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:41:
Heeft iemand al een I4 met OS 8. 5 in ontvangst mogen nemen? Vanaf productie datum 1 juli zou het nieuwe OS 8.5 de standaard moeten zijn. Ben benieuwd wanneer de eerste rijder zich op het forum meldt.
Vooral benieuwd ook wat je er nu precies van merkt in de praktijk. Het schijnt dat mijn collega die em volgende week kan ophalen het al gaat hebben ondanks dat zijn productiedatum net iets voor 1 juli lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Laatst online: 16:09
Maxime.d schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:19:

Iemand een idee waaraan dit kan liggen ? [Afbeelding]
Probeer eens niet 20 seconden de volumknop ingedrukt te houden maar 40. Zou alle displays moeten resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgoes
Myaimistrue schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:03:
[...]

Dat vind ik wel ontzettend zuinig! Heb je wel een rechtervoet überhaupt 😜 Blijkbaar schelen die 17” Aeros ook een pak?! Maar mijn aanname is dat hier nog geen wintermaanden bij zitten? Ik kom over de laatste maanden ook wel op gemiddeld 17/100, maar met wat avondritjes op snelwegen veranderd dat wel snel..

En wat verstaan we onder batterijvretende opties? Zijn er ook opties massage, koelkast of ingebouwd koffie apparaat die ik heb gemist 😙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
mgoes schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:06:
[...]

Dat vind ik wel ontzettend zuinig! Heb je wel een rechtervoet überhaupt 😜 Blijkbaar schelen die 17” Aeros ook een pak?! Maar mijn aanname is dat hier nog geen wintermaanden bij zitten? Ik kom over de laatste maanden ook wel op gemiddeld 17/100, maar met wat avondritjes op snelwegen veranderd dat wel snel..

En wat verstaan we onder batterijvretende opties? Zijn er ook opties massage, koelkast of ingebouwd koffie apparaat die ik heb gemist 😙
15.7 is het gemiddelde verbruik sinds begin mei. Ik rij gewoon rustig, iets sneller, vinniger dan het gemiddelde verkeer zelfs.

De 17" aeros schelen zo'n 5km op de WLTP range tov de standaar 17" velgen, dat is dus maar 1%. Tov 20" velgen heb je het al over meer dan 40km verschil in WLTP range, dus 7% (bij hoge snelheden zal het meer zijn).

Verder heeft elke optie die extra gewicht oplevert en/of stroom verbruikt een zekere invloed. Zo is een Harman/kardon geluidsinstallatie goed voor een half procent bijvoorbeeld. Zaken zoals zetelverwarming waar gewoon stroom door een weerstand wordt gejaagd, zullen een pak meer uitmaken. Als je dan alles bij elkaar optelt voor een tiental opties gaat het uiteindelijk toch weer echt wat uitmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Myaimistrue op 22-07-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
FW423130 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:41:
Mijn ontvangen op 19 juli, waar kan ik de versie het beste checken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael2
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-02 18:42
Iemand ervaring met de bandenspanning tov verbruik? Heb er zelf 19 ich Michelin 245/255 R19 Pilot Sports onderliggen. Actuele (koude) bandenspanning bedraagt 2.6 / 2.8. Overweeg deze te verhogen naar 2.8 / 3.0.
Pagina: 1 ... 67 ... 118 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.