Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 12:20
Weet iemand wat het verschil is met en zonder de Ambiance verlichting optie? Zijn dat alleen die lichtstrips in het interieur?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauser.NET
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05 11:32
Jiriki schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:23:
Weet iemand wat het verschil is met en zonder de Ambiance verlichting optie? Zijn dat alleen die lichtstrips in het interieur?
Volgens mij ook het carpet light aan de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Jammer die had ik graag gehad met hoe donker het hier is 's nachts. Na de bestelling ga je toch weer twijfelen aan gekozen opties :D

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-06 06:32
Ik heb nu sinds een aantal dagen m‘n i4 in gebruik.
Heel tevreden, ook al 2 keer geladen via aan trage publieke laadpaal.

is laden tot 100% nu echt schadelijk voor de levensduur van de batterij?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
St_frederik schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:43:
Ik heb nu sinds een aantal dagen m‘n i4 in gebruik.
Heel tevreden, ook al 2 keer geladen via aan trage publieke laadpaal.

is laden tot 100% nu echt schadelijk voor de levensduur van de batterij?
Tja, wat is schadelijk. BMW raadt zelf aan om indien mogelijk maar tot max 80% te laden. Dat zeggen ze uiteraard niet zonder een reden.

Je kan allerlei testen en specificaties van batterij fabrikanten daarover vinden en die tonen aan dat het beter is om zo weinig mogelijk de extremen op te zoeken (0% en 100%).

Ideaal is rond de 50% blijven. In dit soort scenario’s (als je de batterij ook op andere parameters goed behandelt) kan een NCM lithium batterij tot 5000-7000 cycli mee.

https://www.researchgate...._for_Cell_Life_Assessment

Maar zelfs als je altijd tot 100% laadt zou je in principe altijd minstens 1000 cycli moeten halen vooraleer de capaciteit daalt onder de 80% van de originele capaciteit. Dat lijkt weinig, 1000 cycli, maar voor een i4 is dat al vlug meer dan 400.000 km.

Conclusie: beter volg je de aanbevelingen van BMW, dwz tot max 80% laden als dat volstaat, zo snel mogelijk bijladen als je onder de 10% komt. Vermijden de auto aan grote hitte bloot te stellen (zeker met volle batterij!). Niet snel laden als het niet hoeft. Maar vooral: maak je niet teveel zorgen, bij elk redelijk gebruik zou de batterij voldoende moeten zijn voor vele 100.000en km.

[ Voor 8% gewijzigd door Myaimistrue op 27-06-2023 22:24 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:10
Ik heb gisteren mijn i4 35 in sunset Orange mogen ophalen! Levertijd veel lager dan initieel (augustus 2024!). Eind januari besteld

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Weet alleen niet of mijn kaart ook werkt in het buitenland (vertrek zo naar Nederland). Kan je bij een tankstation ook gewoon met de bankkaart betalen? Ik moet maar 150 km maar ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khorions
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12:24
Zorg schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 06:44:
Ik heb gisteren mijn i4 35 in sunset Orange mogen ophalen! Levertijd veel lager dan initieel (augustus 2024!). Eind januari besteld

***members only***

Weet alleen niet of mijn kaart ook werkt in het buitenland (vertrek zo naar Nederland). Kan je bij een tankstation ook gewoon met de bankkaart betalen? Ik moet maar 150 km maar ben benieuwd
Welke laadkaart gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgoes
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-06 08:42
Gave kleur! De oranje variant nog niet tegengekomen in de echt, de wereld kan wel wat leuke kleurtjes in het straatbeeld gebruiken 👌🏼

Mbt laden, kan je niet nog even snelladen voor de grens, vanaf daar moet zo’n relatief kleine afstand tot goed haalbaar zijn met een e35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:37
Elke 'europese' lader volgens mij moet de mogelijkheid bieden om te kunnen laden zonder EV kaart ( dwz dat het moet kunnen met een bankkaart of bv via QR code en een app )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:59

***members only***

Als je de BMW charging kaart bedoelt : deze werkt in heel europa. Ik heb als backup (sinds mei vorig jaar) de shell recharge in de wagen liggen, maar in al mijn trips (waaronder italie) nog nooit moeten gebruiken... -- je moet je kaart wel activeren, maar ik veronderstel dat ze dat in de garage met jou gedaan hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door Quiller op 28-06-2023 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-06 16:48
Quiller schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:16:
[...]

Als je de BMW charging kaart bedoelt : deze werkt in heel europa. Ik heb als backup (sinds mei vorig jaar) de shell recharge in de wagen liggen, maar in al mijn trips (waaronder italie) nog nooit moeten gebruiken... -- je moet je kaart wel activeren, maar ik veronderstel dat ze dat in de garage met jou gedaan hebben?
Ook bij Enel laadpalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWi4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-02 07:00
Quiller schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:16:
[...]

De BMW card werkt inderdaad op heel veel plekken, maar niet overal.
Hier in Spanje ben ik blij dat ik toch nog een Dommel van Electromaps bij me heb, daardoor kan ik hier gratis laden 3 uurtjes lang per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
@khorions
geen idee, eentje van het werk maar het werkte hier in Hilversum. Geloof dat dat een Shell station was. Er staat geen merk op

@mgoes
ik dacht ook een beetje kleur kan geen kwaad! Ik woon 30km vd grens dus dat maakte niet zoveel uit. Heb de auto aan de lader

@Quiller & @rolelael
misschien neem ik prive nog een extra kaart voor de zekerheid? Kosten kan ik dan wel weer declareren

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• MichaelC165
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-04-2024
Al even gaan piepen, vrijdag ophalen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRV0tYSV8peAByUuDgJ5HgysdTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrDZc24Bg4AiJd7qVHxRHjue.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0z_XLE48XG42JEudOBUcaxAOeJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6s93SENB4pn0oEPzlHlvw0o5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHgm3Auy-JPwrpGLN6zmyPZJWxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRk0TdkBp1Ymp98U0oUsyjyH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfTFJO1WlHb08PW8XKvi0Z4kKTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/znydOoXXrPifRBTNJSI1XoNu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2O3heLpkQ2FxclTzpRPHWoU5YuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzw48CMBYIKaGVUeFaNVhpR0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterdu
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-05 09:09
Hi,

Mijn app geeft verkeerde info weer?
Batterijpercentage klopt niet, en hij zegt dat dak open staat enzovoort.
Ook acties naar de auto sturen werkt niet meer.

Kreeg wel melding dat mijn band was aan het leeglopen op de app en dat klopte wel.

Iemand een idee hoe ik dit moet resetten of een andere optie om de app terug te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
MichaelC165 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:49:
Al even gaan piepen, vrijdag ophalen!
Mooi. Elke keer hetzelfde, dan zie je dat BMW dealers nog een weg te gaan hebben met begrijpen wat ze verkopen. Batterij staat al op 100% opgeladen, en zo voor een paar dagen :'(

Divide and conquer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:27
pieterdu schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:05:
Hi,

Mijn app geeft verkeerde info weer?
Batterijpercentage klopt niet, en hij zegt dat dak open staat enzovoort.
Ook acties naar de auto sturen werkt niet meer.

Kreeg wel melding dat mijn band was aan het leeglopen op de app en dat klopte wel.

Iemand een idee hoe ik dit moet resetten of een andere optie om de app terug te laten werken?
20sec je volumeknop indrukken, dan reset iDrive. Zou voldoende moeten zijn om 'm weer online te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
wimpie schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:25:
[...]
Batterij staat al op 100% opgeladen, en zo voor een paar dagen :'(
Daar wordt wel meer over gepiekerd dan waarschijnlijk nodig is. Op het werk hebben we een negen jaar oude Zoë die elke dag AC tot 100% wordt geladen en dus altijd vol zit. Wanneer 10% van het bereik is ingeleverd in die tijd is het veel (het was ook maar 120 kilometer ;) ) maar ik zal het weer eens uitlezen. Als ik het goed heb was de accu een jaartje geleden nog iets van 94%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarryHopeloos
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-05 18:50
Even terugkomend op het bericht van 24 mei, waarin staat dat de BMW i4 vanaf productie 07/23
OS 8.5 gaat krijgen (https://www.press.bmwgrou...il/T0418915NL?language=nl).

Omdat de mijne van februari 2023 is, heb ik contact opgenomen met de dealer en omdat ik daar niets mee kon, daarna met BMW Nederland. Er is mij bevestigd dat de I4s van voor juli 2023 het inderdaad met OS 8.0 zullen moeten doen. Naast een oudere versie van de software ws ook fijn voor de toekomstige restwaarde - bedankt BMW.

Ik ga maar klagen over de gebrekkige navigatie en spraakcommando's in 8.0, hoop dat ik daar nog iets mee bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
HarryHopeloos schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:20:
Even terugkomend op het bericht van 24 mei, waarin staat dat de BMW i4 vanaf productie 07/23
OS 8.5 gaat krijgen (https://www.press.bmwgrou...il/T0418915NL?language=nl).

Omdat de mijne van februari 2023 is, heb ik contact opgenomen met de dealer en omdat ik daar niets mee kon, daarna met BMW Nederland. Er is mij bevestigd dat de I4s van voor juli 2023 het inderdaad met OS 8.0 zullen moeten doen. Naast een oudere versie van de software ws ook fijn voor de toekomstige restwaarde - bedankt BMW.

Ik ga maar klagen over de gebrekkige navigatie en spraakcommando's in 8.0, hoop dat ik daar nog iets mee bereik.
kortom, behalve de software zal er vanaf 7/23 ook andere hardware in de i4 zitten om die software te kunnen laten draaien? Of is die conclusie iets te kort door de bocht?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jiriki
Nee dat is al bevestigd, er zal ook een andere MGU inzetten, MGU22 vs de MGU21 in de eerdere modellen. Voor een aantal andere modellen zoals de X5 geldt hetzelfde.

MGU21 uses Intel Atom x7-A3960 and Intel HD Graphics 505
4 CPU cores @ 2.4ghz
18 GPU cores @ 750mhz
GPU produces 187.2 GFLOPs

MGU22H uses Snapdragon SA8155P with 2x8GB Micron LPDDR4 RAM
It has 8 GPU cores and an Adreno 640 GPU, including 1x Kryo 485 Prime core @ 2.96 GHz, 3x Kryo 485 Gold cores @ 2.42 GHz and 4x Kryo 485 Silver cores @ 1.80 GHz
Adreno 640 produces 954.7 GFLOPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedeurwaarder
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-06 21:30
Jiriki schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:13:
Nee dat is al bevestigd, er zal ook een andere MGU inzetten, MGU22 vs de MGU21 in de eerdere modellen. Voor een aantal andere modellen zoals de X5 geldt hetzelfde.

4 CPU cores @ 2.4ghz
18 GPU cores @ 750mhz

It has 8 GPU cores and an Adreno 640 GPU, including 1x Kryo 485 Prime core @ 2.96 GHz, 3x Kryo 485 Gold cores @ 2.42 GHz and 4x Kryo 485 Silver cores @ 1.80 GHz
Interessant. Ziet er naar uit dat ze naar ARM over zijn gegaan. Verklaart iig de incompatibiliteit in mijn ogen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-06 14:11
Jiriki schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:13:

4 CPU cores @ 2.4ghz
18 GPU cores @ 750mhz

Tja ik lees en hoor dit altijd. Er komt een nieuwe versie van iets.
Ik zit er zo in, een auto en een computer lijken steeds meer op elkaar, dus al oud op het moment dat deze op je oprit staat.

Helaas. Ik denk dat ik het wel red met de 8.0 versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 13:25
Net even dit filmpje gekeken: YouTube: BMW iDrive 8.5 - Exclusive Demo

Maar qua uiterlijk lijkt er niet zo'n groot verschil te zijn tussen 8.0 en 8.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UUID
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-06 22:15
Artje schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:24:
Net even dit filmpje gekeken: YouTube: BMW iDrive 8.5 - Exclusive Demo

Maar qua uiterlijk lijkt er niet zo'n groot verschil te zijn tussen 8.0 en 8.5.
8.5 heeft als grote nieuwe feature AirConsole, het in-car gaming platform van BMW. Kan je solo of multiplayer Mario Kart of Overcooked clones spelen op het middenscherm.

Lijkt me wel leuk als je dan toch eens even aan de snellader staat.

Edit: correctie, AirConsole is niet van BMW zelf maar een bestaand platform dat in 8.5 is ingewerkt. https://www.airconsole.com

[ Voor 10% gewijzigd door UUID op 30-06-2023 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Ik heb gisteren ook de snellader vlak bij huis gebruikt! Dat was voor mij de doorslaggevende reden om elektrisch te gaan rijden. Had de wagen in Hilversum op 80% geladen, had 50% toen ik thuis kwam en heb in 20 minuutjes weer terug tot 80% geladen. Prima te doen! Zeker als ik de auto sowieso 2x per week op het werk kan laden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 10:54

Mojo

The Power Within

Ik ben niet helemaal gelukkig met de sierlijsten in de auto. Deze zijn nu "rhombicle mesh" of zoiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1d9Tont8Yb7O114j16omx0kG2U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a8dRMpDHm1a3dS7gaw5IbHUz.jpg?f=user_large

Zou willen kijken of dit te wrappen is naar mat of glanzend zwart, zoals ook de console (of de parkeerrem). Iemand enig idee voor een partij die dit netjes kan? Omgeving Arnhem-Nijmegen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Mojo schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:27:
Ik ben niet helemaal gelukkig met de sierlijsten in de auto. Deze zijn nu "rhombicle mesh" of zoiets.

[Afbeelding]

Zou willen kijken of dit te wrappen is naar mat of glanzend zwart, zoals ook de console (of de parkeerrem). Iemand enig idee voor een partij die dit netjes kan? Omgeving Arnhem-Nijmegen.
Dat is ook de reden dat ik dit steeds in real life ga bekijken (en daarom voor eik gekozen heb dewelke op foto niet mooi maar in real life wel mooi was -- let wel mijn wagen is particulier dus mss maakt dit wel een verschil voor de meesten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy

[Afbeelding]

Let wel op dat het standaard piano black enorm krasgevoelig is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

oldgrumpy schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:41:
[...]

Ongetwijfeld, maar met een wrap is dat bij definitie toch anders. Maar thanks. :)
Quiller schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:35:
[...]

Dat is ook de reden dat ik dit steeds in real life ga bekijken (en daarom voor eik gekozen heb dewelke op foto niet mooi maar in real life wel mooi was -- let wel mijn wagen is particulier dus mss maakt dit wel een verschil voor de meesten).
Ja, is gewoon dom. Ben het vergeten in het bestelproces, maar vind het echt niet mooi. :'(

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Mojo schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Ongetwijfeld, maar met een wrap is dat bij definitie toch anders. Maar thanks. :)

[...]

Ja, is gewoon dom. Ben het vergeten in het bestelproces, maar vind het echt niet mooi. :'(
Ik vraag me af of je de andere paneeltjes (want dat zijn het toch) niet gewoon kan nabestellen en er laten opzetten (kost natuurlijk wel wat maar als je het echt lelijk vindt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-06 20:21
Ik overweeg een jong gebruikte i4. Bijvoorbeeld iets als onderstaand.

https://www.bmw.nl/nl/con...n.html?voertuig=983672263

Weten jullie of deze upgradable is naar Driving Assistant Professional? Volgens de dealer zou dit kunnen en 400 euro mogen kosten. Maar ik twijfel zelf wat of dit wel klopt...
Op het forum zie ik hier wel een plaatje wat wel op deze lijkt qua voorkant met die sensor. Dus dan zou het moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UUID
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-06 22:15
okio schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:53:
Ik overweeg een jong gebruikte i4. Bijvoorbeeld iets als onderstaand.

https://www.bmw.nl/nl/con...n.html?voertuig=983672263

Weten jullie of deze upgradable is naar Driving Assistant Professional? Volgens de dealer zou dit kunnen en 400 euro mogen kosten. Maar ik twijfel zelf wat of dit wel klopt...
Op het forum zie ik hier wel een plaatje wat wel op deze lijkt qua voorkant met die sensor. Dus dan zou het moeten kunnen.
Lijkt me van niet. Die lijkt de kleine sensor de hebben in de grill, zoals hier het vierkant blokje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34vVq3RVB0J5iyttMaj6YPoUOs0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iXCZxYQooA84qtAXlBrTZBY8.png?f=fotoalbum_large

Voor DAPP heb je de grote sensor nodig zoals hier in de grill, iets beter mee ingewerkt en groter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6b_agcaFtQpS1nACUV6aQsnInqw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uat6ceIvFNt1IrLL3kOhyxgB.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOcXDaCbcnmy_loH4VNwoaJKV7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDxoGIcf91hc8V7yDbTPWn2H.jpg?f=fotoalbum_large

Trouwens kost DAPP €2340 van de fabriek uit, dus €400 voor de upgrade lijkt me ook sterk. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:27
UUID schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:10:
[...]

Lijkt me van niet. Die lijkt de kleine sensor de hebben in de grill, zoals hier het vierkant blokje:
[Afbeelding]

Voor DAPP heb je de grote sensor nodig zoals hier in de grill, iets beter mee ingewerkt en groter:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Trouwens kost DAPP €2340 van de fabriek uit, dus €400 voor de upgrade lijkt me ook sterk. :?
Lijkt mij ook gek verhaal. Je hebt er volgens mij ook extra cameras voor nodig en een ander stuurwiel. Volgens mijn dealer was dit daarom ook niet beschikbaar als retro-fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-04-2024
Quiller schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:52:
[...]

Ik vraag me af of je de andere paneeltjes (want dat zijn het toch) niet gewoon kan nabestellen en er laten opzetten (kost natuurlijk wel wat maar als je het echt lelijk vindt...)
Ja, dit is normaal gezien perfect mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devslashnull
  • Laatst online: 12-06 23:03
Ehhh…vandaag onze lease i4 opgehaald. Mooi, mooi, mooi. En dus ook een BMW charge card met één jaar Ionity plus. In nederland 22ct/kWh, best heel mooi. We zitten ook nog eens redelijk dicht bij een Ionity station, helemaal fraai.

Twee vragen dringen zich nu op. Allereerst, de leasemaatschappij stelt een MultitankCard ter beschikking. Via die pas zijn de laadkosten voor het bedrijf. Dus 0 voor de eindrijder. Jammer alleen dat via die pas dat mooie voordelige tarief niet bruikbaar lijkt. Is er iemand die laadsessies via BMW charging tegen een dergelijk laag tarief apart zakelijk apart afrekend?

En…onze tweede auto is een wat kleinere, maar ook elektrisch. Die kan ook prima bij Ionity laden. Is de BMW charging laadpas gekoppeld aan de auto? Kan me voorstellen dat het VIN wordt uitgewisseld bij een laadsessie. Kortom, kun je met die BMW laadpas ook met een andere auto laden bij Ionity?

Dank voor de aandacht en eventuele antwoorden.

edit: om de discussie voor te zijn; het ligt niet in de bedoeling prive kWh’s te laten betalen door het bedrijf dat die i4 heeft geleased. Deze vragen zijn eigenlijk compleet los van elkaar te zien. Dus, kún je met die BMW charging pas bij Ionity met een ander voertuig laden. En is er iemand die een MTc e pas heeft en gebruik maakt van Ionity tegen het gunstige tarief?

[ Voor 16% gewijzigd door devslashnull op 30-06-2023 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 18-06 20:21
B1OO schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:07:
[...]

Lijkt mij ook gek verhaal. Je hebt er volgens mij ook extra cameras voor nodig en een ander stuurwiel. Volgens mijn dealer was dit daarom ook niet beschikbaar als retro-fit.
Thanks! Toch maar weer extra navragen dan.

Nee in dat geval kan ik het begrijpen. Maar zou hier alleen om software upgrade gaan volgens deze verkoper. Misschien bedoelde hij het normale DA pack. Maar heb wel specifiek naar DAP gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 15:06
In mijn ervaring weten verkopers lang niet alles.

Bij mijn oplevering had ik volgens hun plug en charge, 150kw laad mogelijkheden, adaptieve led en moest ik vooral tot 100% laden.

Op zich niet vreemd dat met zoveel modellen en uitvoeringen ze niet alles weten, maar wees daar gewoon eerlijk over...

Het zou wel heel vreemd zijn dat je DAP kan krijgen zonder extra hardware bij te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
devslashnull schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:55:
Ehhh…vandaag onze lease i4 opgehaald. Mooi, mooi, mooi. En dus ook een BMW charge card met één jaar Ionity plus. In nederland 22ct/kWh, best heel mooi. We zitten ook nog eens redelijk dicht bij een Ionity station, helemaal fraai.

Twee vragen dringen zich nu op. Allereerst, de leasemaatschappij stelt een MultitankCard ter beschikking. Via die pas zijn de laadkosten voor het bedrijf. Dus 0 voor de eindrijder. Jammer alleen dat via die pas dat mooie voordelige tarief niet bruikbaar lijkt. Is er iemand die laadsessies via BMW charging tegen een dergelijk laag tarief apart zakelijk apart afrekend?

En…onze tweede auto is een wat kleinere, maar ook elektrisch. Die kan ook prima bij Ionity laden. Is de BMW charging laadpas gekoppeld aan de auto? Kan me voorstellen dat het VIN wordt uitgewisseld bij een laadsessie. Kortom, kun je met die BMW laadpas ook met een andere auto laden bij Ionity?

Dank voor de aandacht en eventuele antwoorden.

edit: om de discussie voor te zijn; het ligt niet in de bedoeling prive kWh’s te laten betalen door het bedrijf dat die i4 heeft geleased. Deze vragen zijn eigenlijk compleet los van elkaar te zien. Dus, kún je met die BMW charging pas bij Ionity met een ander voertuig laden. En is er iemand die een MTc e pas heeft en gebruik maakt van Ionity tegen het gunstige tarief?
Ik heb meerdere EV kaarten , maar slechts 2 ervan zijn via t bedrijf. Voor de andere ,'zoals de bmw card, breng ik maandelijks een onkostennota binnen. Kan toch zo moeilijk niet zijn ? Je krijgt mooi elke maand van bmw een mailtje met t factuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.lentriek
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-04 13:46
oldgrumpy schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:41:
[...]

Ik las ook al een paar keer dat het zwart zeer krasgevoelig is, maar over welke gaat net nu net?
- standaard hoogglans zwart?
- optioneel pianolak zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devslashnull
  • Laatst online: 12-06 23:03
rolelael schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 08:53:
[...]
Ik heb meerdere EV kaarten , maar slechts 2 ervan zijn via t bedrijf. Voor de andere ,'zoals de bmw card, breng ik maandelijks een onkostennota binnen. Kan toch zo moeilijk niet zijn ? Je krijgt mooi elke maand van bmw een mailtje met t factuur
Met de lease wagen kunnen we best bij Ionity (of een andere) laden. Die MTc e-pas zal het daar best doen. Maar of het bedrijf dan uiteindelijk 22ct, 79ct of méér per kWh betaald is dan wat onduidelijk. Ik denk zelf dat het die 79ct + multitankcard opslag zal zijn. Laden met de BMW charging pas en apart declareren is dan wellicht de moeite waard.

Daarnaast dus, is de BMW charge pas gebonden aan een voertuig, technisch of juridisch? Ik heb eens doorgerekend, maar met die tweede wagen rijden we misschien 60kWh per maand op. Met 20 ct prijsverschil zou dat tov Vattenfall AC laden in de wijk maar liefst twee tientjes besparen. Daarvoor gaan we de moeite niet doen. Maar de vraag is gesteld, en heeeel misschien komt er een situatie dat we die wagen echt snel weer opgeladen moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.lentriek

[Afbeelding]

Mojo, Is dit het sensatec Beige?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06

[Afbeelding]

Heeft iemand pics van de mesh optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
okio schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:24:
[...]

Thanks! Toch maar weer extra navragen dan.

Nee in dat geval kan ik het begrijpen. Maar zou hier alleen om software upgrade gaan volgens deze verkoper. Misschien bedoelde hij het normale DA pack. Maar heb wel specifiek naar DAP gevraagd.
Je kan vaak wel een adaptive cruise control optie achteraf unlocken...

Bij de nieuwe 5 serie is dat iig sowieso wel het geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myaimistrue
Cinemaskoop schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:30:
[...]

Je kan vaak wel een adaptive cruise control optie achteraf unlocken...

Bij de nieuwe 5 serie is dat iig sowieso wel het geval
De hardware voor de ACC is dezelfde als de die voor de adaptieve regeneratie (radar vooraan), dus die kan inderdaad software-matig unlocked worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-06 19:12
Wij hebben laatst een proefrit gemaakt in een i4 en die beviel erg goed.
Als wij deze auto beiden willen gebruiken, dan willen we ook onze beide iPhones koppelen en beiden gebruik maken van Apple Carplay en hier wringt de schoen, je kan maar 1 iPhone aan Apple Carplay koppelen.
Wordt dit opgeslagen in de sleutel?
Met andere woorden, kan iPhone 1 aan Apple Carplay worden verbonden als je sleutel 1 gebruikt en iPhone 2 bij gebruik van sleutel 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauser.NET
Kan iemand die de afgelopen weken een i4 geleverd heeft gekregen zonder pook aangeven of ze nog een 12v aansluiting hebben in de kofferbak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myaimistrue
Mauser.NET schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:26:
Kan iemand die de afgelopen weken een i4 geleverd heeft gekregen zonder pook aangeven of ze nog een 12v aansluiting hebben in de kofferbak?
Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannes85
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-06 09:37
Ter kennisgeving voor potentiële kopers;

De lange levertijd lijkt voorbij. Vorige week heb ik een e40 besteld en de levering zou week 32 (eerste week van augustus) moeten plaatsvinden. Uiteraard is het nog even afwachten tot hij er daadwerkelijk is maar het is een stuk korter dan wat de BMW dealer initieel aan gaf (6+ maanden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauser.NET
Ok… ik zag namelijk op een ander forum meldingen dat er geen 12v aansluiting meer in de kofferbak zat… alleen bij bestelling van de inklapbare trekhaak.
Ik zou het erg jammer vinden als de 12v aansluiting niet meer in de achterbak zou zitten, omdat ik regelmatig een elektrische koelbox gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauser.NET
hannes85 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:38:

De lange levertijd lijkt voorbij. Vorige week heb ik een e40 besteld en de levering zou week 32 (eerste week van augustus) moeten plaatsvinden. Uiteraard is het nog even afwachten tot hij er daadwerkelijk is maar het is een stuk korter dan wat de BMW dealer initieel aan gaf (6+ maanden)
Dat lijkt te kloppen inderdaad… 10 mei besteld, productie datum 31 mei en 21 juni belde de dealer dat er een trailer voor de deur stond met mijn auto er op.
Allemaal veel sneller als vooraf gedacht waardoor ik nu een versnelde levering met de leasemaatschappij moet regelen… niet dat ik dat erg vind hoor. *O*

Betreft overigens een eDrive40 met aardig wat opties in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
Mauser.NET schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:26:
Ik heb geen trekhaak en geen 12v aansluiting. (Prod mei 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauser.NET
phex schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:30:
[...]

Heb je daar melding van gekregen van je dealer? In de configurator staat het Opbergpakket nog steeds als standaard en bij de omschrijving staat “In de bagageruimte bevindt zich links een opbergnet voor kleine spullen en zowel links als rechts een multifunctioneel haakje. Een extra 12V aansluiting bevindt zich rechts in de bagageruimte.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Nee ik ben sowieso nergens van geupdate, de auto was er opeens.

Maar ik mis dat complete paneel waar de aansluiting zou moeten zitten.

Ik heb nog iets anders vervelends ontdekt tijdens onze vakantie.

Als je comfort access hebt en je kofferklep dicht doet en direct weg loopt bij de auto, gaat de auto niet op slot.

Waarschijnlijk omdat hij gewoon binair checkt of er iets open staat, sluit hij de wagen niet af.

Beetje matig software design. Je zou verwachten dat als de klep aan het sluiten is dat hij dan de auto alsnog afsluit zodra de klep dicht is.

[ Voor 60% gewijzigd door phex op 02-07-2023 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
phex schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:44:
Ik heb nog iets anders vervelends ontdekt tijdens onze vakantie.

Als je comfort access hebt en je kofferklep dicht doet en direct weg loopt bij de auto, gaat de auto niet op slot.

Waarschijnlijk omdat hij gewoon binair checkt of er iets open staat, sluit hij de wagen niet af.

Beetje matig software design. Je zou verwachten dat als de klep aan het sluiten is dat hij dan de auto alsnog afsluit zodra de klep dicht is.
Aan de koffer is ook een knop om de wagen samen met de koffer op slot te doen als je deze sluit. Het is de bedoeling dat je deze gebruikt als je koffer dicht doet en wagen moet ook op slot. (knop zit naast de gewone sluitingsknop van de koffer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Quiller schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:54:
[...]

Aan de koffer is ook een knop om de wagen samen met de koffer op slot te doen als je deze sluit. Het is de bedoeling dat je deze gebruikt als je koffer dicht doet en wagen moet ook op slot. (knop zit naast de gewone sluitingsknop van de koffer)
Ja maar met comfort access verwacht ik die knop nooit nodig te hebben.

Imho is het hele concept van comfort access dat je juist niet na hoeft te denken over het openen en afsluiten van de wagen.

Dat ik nu moet nadenken welke knop ik moet indrukken als je comfort access hebt vind ik slecht software design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
phex schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:30:
[...]

Ok, dat zou het kunnen zijn dan, mijn auto (mei ‘23) heeft een 12v aansluiting. Maar ook een trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
Mauser.NET schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:03:
[...]

Ok… ik zag namelijk op een ander forum meldingen dat er geen 12v aansluiting meer in de kofferbak zat… alleen bij bestelling van de inklapbare trekhaak.
Ik zou het erg jammer vinden als de 12v aansluiting niet meer in de achterbak zou zitten, omdat ik regelmatig een elektrische koelbox gebruik.
Ik heb wel ook een trekhaak inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
phex schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:59:
[...]
Imho is het hele concept van comfort access dat je juist niet na hoeft te denken over het openen en afsluiten van de wagen.
Dat ik nu moet nadenken welke knop ik moet indrukken als je comfort access hebt vind ik slecht software design.
Zoals het pakket zegt : comfort ACCESS ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:23

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

phex schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:59:
[...]

Comfort access werkt alleen als je wegloopt als alle deuren en achterklep dicht zijn. Dat is ook logish anders zou hij telkens op slot gaan als je even wegloopt bij het inladen bijvoorbeeld en gaat continu je alarm af als de kinderen al lekker in de auto zitten :) Dat vind ik niet slecht design. Als je de auto opslot wilt doen als je bij de achterklep bent gewoon op de sluitopslot knop drukken. Of wachten tot hij dicht is en dan weglopen.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Naja jullie mogen uiteraard het logisch vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 10:24
Ja? Waar dan? Want ik vind geen 12V aansluiting in mijn Belgisch koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Quiller schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:52:
[...]

Misschien ook wel, maar het lijkt erop dat een flink deel van het dasboard eraf moet om de paneeltjes te wisselen, want ze lopen o.a. door achter het scherm langs. Je ziet het daar natuurlijk niet. Maar je kan er niet echt handig bij.
E.lentriek schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:14:
[...]

Mojo, Is dit het sensatec Beige?
Nee, Vernasca "Oyster"
Cinemaskoop schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:28:
[...]

Heeft iemand pics van de mesh optie?
Dat zijn de bestaande sierlijsten die je ziet. Vergeef me even de exacte naam, dit is iig standaard met M-Sport.
E.lentriek schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:41:
[...]

Ik las ook al een paar keer dat het zwart zeer krasgevoelig is, maar over welke gaat net nu net?
- standaard hoogglans zwart?
- optioneel pianolak zwart?
Er is geen standaard hoogglans zwart, dat zit alleen op de parkeerrem knop en dat strookje.
Ik begrijp inderdaad ook dat de optionele pianolak zwarte sierlijsten krasgevoelig zijn, maar met een wrap heb je dat natuurlijk niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Mojo op 03-07-2023 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
witchdoc schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:47:
[...]

Ja? Waar dan? Want ik vind geen 12V aansluiting in mijn Belgisch koffer.
Rechts in de koffer, naast de knop voor de trekhaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 19-06 15:46

MagicTempest

Fly pig!

hannes85 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:38:

Mauser.NET schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:17:
[...]

Dat lijkt te kloppen inderdaad… 10 mei besteld, productie datum 31 mei en 21 juni belde de dealer dat er een trailer voor de deur stond met mijn auto er op.
Allemaal veel sneller als vooraf gedacht waardoor ik nu een versnelde levering met de leasemaatschappij moet regelen… niet dat ik dat erg vind hoor. *O*

Betreft overigens een eDrive40 met aardig wat opties in NL.
Ahh, nu ben ik jaloers. Ik heb op 16 mei besteld en vorige week de bevestiging gekregen dat die van mij in week 30 (24 - 28 juli) wordt geproduceerd. Levering staat voorlopig op de tweede helft van augustus. Dit gaat om een e35 in Nederland. Nog steeds redelijk snel natuurlijk. Ik mag op zich ook niet klagen. Misschien het voordeel dat ik dan wel nog iDrive 8.5 krijg :)

[ Voor 5% gewijzigd door MagicTempest op 03-07-2023 09:19 ]

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Mojo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:05:
[...]

[...]

Dat zijn de bestaande sierlijsten die je ziet. Vergeef me even de exacte naam, dit is iig standaard met M-Sport.

[...]
Nee die je ziet is de rhombicle oid. Mesh is een optie zonder meerprijs maar wel echt wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
ASS-Ware schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:40:
Als wij deze auto beiden willen gebruiken, dan willen we ook onze beide iPhones koppelen en beiden gebruik maken van Apple Carplay en hier wringt de schoen, je kan maar 1 iPhone aan Apple Carplay koppelen.
Met andere woorden, kan iPhone 1 aan Apple Carplay worden verbonden als je sleutel 1 gebruikt en iPhone 2 bij gebruik van sleutel 2?
Mijn dochter en ikzelf hebben beiden een iphone. Deze staan alle 2 in de mobile devices. Volgens mij niet per sleutel opgeslagen, hangt er maar net vanaf wie er eerst connect. maar het is toch zeer eenvoudig te siwtchen ? gewoon vinkje uit in het mobile profiel in idrive , en vinkje aan bij de andere.. Werkt prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiriki
De aluminium mesheffect optie zit eruit als hieronder. Helaas geen eigen foto maar even een van internet gepikt die het goed laat zien zoals ik het ken in ieder geval:
Afbeeldingslocatie: https://www.i4talk.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.i4talk.com/attachments/car_739ed43d-831f-4be6-b9bb-c3caaea4a848_12_-jpg.3648/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:51
Net gebeld voor de aflevering, 19 juli. Had het VIN nummer al ontvangen en zag gisteren in de app dat de auto online was gekomen.

Heb bedongen dat ze de 50 Jahre logo's alsnog monteren, dit zat immers ook in de order die geplaatst is. Besteld 24-11-2022, Nederland. Gaat om edrive40 m sport.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• niempy
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-06 10:06
Hallo,

na zo'n 10 maanden wachten is het eindelijk zover! Volgende week woensdag kan ik de i4 e40 ophalen bij de dealer (Dusseldorp in Assen). Afgelopen zaterdag konden we de i4 alvast snel bekijken, zie de foto's. Het was regenachtig, de plaatjes hadden mooier kunnen zijn.

Voor de geïnteresseerden heb ik hieronder het tijdverloop beknopt weergegeven.

19 september 2022: besteld via leasemaatschappij ALD Automotive, verwachte levertijd toen: week 30
8 december 2022: update leverweek, nu week 20
2 maart 2023: update leverweek, nu week 24. Ambient verlichting was uit M-Sport pakket gehaald en moest ik opnieuw bevestigen, toen hebben we toch ook besloten om donkere ramen achter te kiezen. Meteen productie met een maand opgeschoven.
24 mei 2023: auto is geproduceerd!
6 juni 2023: update leverweek, nu week 26. Auto moest eerst naar Born natuurlijk, vandaar vervoer naar Berkel, daar wordt de i4 rijklaar gemaakt en vandaaruit vervoer naar Assen (dealer Dusseldorp)
29 juni 2023: dealer belt, auto staat bij hun op de stoep en woensdag 12 juli kan ik de i4 ophalen (nu week 28)

Groet,
Mark

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpK06WzF23AtSANzraiAWHSiDhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzNLqYH4cBw3jhDoJFpfG1vJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjDh673NMUBQtbYO3ly35B1DFjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KbqGufqDNumlKW1KnMfAq1Zy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AWHLWRs2jMy5wf_I24ZP4HeZIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVRhYwHkNKJO5XFRoERmRuZd.jpg?f=fotoalbum_large
niempy schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:48:
Hallo allemaal,

al een paar maand volg ik met veel plezier het forum hier, dank dus voor alle tips en discussies.
Inmiddels is afgelopen maandag eindelijk mijn lease i4 edrive40 besteld bij dealer Vriesendijk in Assen.

De levertijd die hij terugkoppelde was week 30 in 2023. Maar goed, hij beseft zich ook dat het maar een verwachting is en geen harde leverweek. Dus de leverdatum zal nog wel een flink aantal keren (hopelijk posifief) wijzigen. Anyway, de verwachte levertijd is dus ongeveer 11 maanden.

Voor de volledigheid hieronder de samenstelling van de auto. De dealer kreeg geen afwijzing op het sensatec dashboard, ondanks eerdere berichten in dit forum dat sensatec dashboard niet meer leverbaar zou zjin. We zullen wel zien.

Sanremo Groen
Alcantara/Sensatec combinatie
Dashboard uitgevoerd in Sensatec
Model M Sport/BMW M 50 Jahre
M Aerodynamicapakket
Ambiance verlichting
M hoogglans Shadow Line
M sportstuurwiel
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
Active Cruise Control (ACC) met Stop & Go functie
Galvanische afwerking voor bedieningselementen
HiFi System
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
Alcantara/Sensatec Schwarz
BMW IconicSounds Electric
Accenten in Frozen Grey i.p.v. BMW i Blau
M Interieurlijsten Aluminium Rhombicle Anthrazit
18 inch lichtmetalen M wielen Aerodynamisch (styling 858 M) in Bicolor Midnight Grey
In breedte verstelbare rugleuning voor bestuurdersstoel
Opbergvak voor smartphone met draadloze oplaadmogelijkheid
Elektrisch bediend glazen schuif-/kanteldak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Jiriki schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:03:
De aluminium mesheffect optie zit eruit als hieronder. Helaas geen eigen foto maar even een van internet gepikt die het goed laat zien zoals ik het ken in ieder geval:
[Afbeelding]
ah dat ziet er wel echt beter uit dan dat standaard rare patroontje... ik heb voor mesh gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.lentriek
Mojo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:05:
[...]

Misschien ook wel, maar het lijkt erop dat een flink deel van het dasboard eraf moet om de paneeltjes te wisselen, want ze lopen o.a. door achter het scherm langs. Je ziet het daar natuurlijk niet. Maar je kan er niet echt handig bij.

[...]

Nee, Vernasca "Oyster"

[...]

[...]

Er is geen standaard hoogglans zwart, dat zit alleen op de parkeerrem knop en dat strookje.
Ik begrijp inderdaad ook dat de optionele pianolak zwarte sierlijsten krasgevoelig zijn, maar met een wrap heb je dat natuurlijk niet.
Bedankt voor je reacties Mojo!
Mbt de sierlijsten: er is wel degelijk een standaard hoogglans en een optioneel pianolak!
Check sierlijsten bij configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.lentriek
E.lentriek schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:04:
[...]

Bedankt voor je reacties Mojo!
Mbt de sierlijsten: er is wel degelijk een standaard hoogglans en een optioneel pianolak!
Check sierlijsten bij configuratie.
Correctie Mojo
- niet op een 50
- wel op een 35 en 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Heeft er iemand al een idee of je bij idrive 8.5 op de i4 straks wel streaming video kan kijken tijdens het snelladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 10:24
Myaimistrue schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:10:
[...]

Rechts in de koffer, naast de knop voor de trekhaak.
Enkel als je een trekhaak hebt dan of wat? Bij mij is er echt geen 12V in het koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

witchdoc schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:03:
[...]

Enkel als je een trekhaak hebt dan of wat? Bij mij is er echt geen 12V in het koffer.
Net even gekeken, zonder Comfort pack en trekhaak. Heb ook geen 12v in de kofferbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
witchdoc schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:03:
[...]

Dit is een wijziging sinds 03/2023 productie, alleen met trekhaak krijg je nog 12v in de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-06 14:11
Zipsop schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:20:
[...]

Dit is een wijziging sinds 03/2023 productie, alleen met trekhaak krijg je nog 12v in de kofferbak.
Dat scheelt ze een extra draadje natuurlijk. Want 12v en trekhaak heeft verder niks met elkaar te maken.

|:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Avigoorn schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:23:
[...]

Dat scheelt ze een extra draadje natuurlijk. Want 12v en trekhaak heeft verder niks met elkaar te maken.

|:(
Naja wat ik ook in de vloot zie is dat alle 4 serie modellen hem niet meer hebben. Maar ook het hele plastic paneeltje met de boodschappenhaak ook niet meer.

Beetje jammer dat die wijzigingen allemaal zo stil gaan. En je er verder niets aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
Zipsop schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:20:
[...]

Maar waarom staat de 12v lader nog steeds vermeld in het opberg pakket welke standaard is aangevinkt..?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldgrumpy
Zipsop schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:42:
[...]

Naja wat ik ook in de vloot zie is dat alle 4 serie modellen hem niet meer hebben. Maar ook het hele plastic paneeltje met de boodschappenhaak ook niet meer.

Beetje jammer dat die wijzigingen allemaal zo stil gaan. En je er verder niets aan kan doen.
Beginnen stilaan toch al aardig wat dingetjes te zijn die men stiekem ,zonder enige communicatie laat verdwijnen. Past totaal niet bij een premium merk en een wagen in deze prijsklasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-06 19:12
rolelael schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:36:
[...]

Mijn dochter en ikzelf hebben beiden een iphone. Deze staan alle 2 in de mobile devices. Volgens mij niet per sleutel opgeslagen, hangt er maar net vanaf wie er eerst connect. maar het is toch zeer eenvoudig te siwtchen ? gewoon vinkje uit in het mobile profiel in idrive , en vinkje aan bij de andere.. Werkt prima
Vinkje uit en vinkje aan vind ik niet gebruikersvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWi4
BMWi4 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:46:
Ondertussen in Spanje aangekomen met de I4 en wat een heerlijke reiswagen en prima te te doen met laden.
Begrijp alleen 1 ding niet.
Als ik een bestemming ingeef die buiten mijn range ligt dan selecteer ik met het stekkertje een laadpunt op de route.
Alleen daar gaat het fout want zie een laadpunt op 250km want dat kan ik wel halen en als ik die bestemming dan als tussenstop selecteer blijkt dat punt ineens op 350km te zijn. Heel raar en vraag we af of ik nou wat fout doe of zit er een bug in het systeem?
Heeft niemand dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-06 10:38
BMWi4 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 07:10:
[...]

Heeft niemand dezelfde ervaringen?
Als je een route ingeeft waarvan het eindpunt buiten je bereik ligt, geeft de navigatie toch zelf al de laadstop(s) aan?
Waarom zou je dan zelf op het stekkertje klikken op het navi scherm? Denk dat het daar mss al niet goed gaat. Ik heb dat nog nooit hoeven doen en bij mij geeft ie dan netjes de laadstops weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannes85
Ik was benieuwd; Heeft er iemand de sensatec/alcantara stoelen zonder aanpasbare lendesteun? En hoe bevalt dit qua zitpositie op de langere ritten.

Gisteren kwam ik er achter dat zelfs dat nog een optie is en nu ben ik wat bang dat ik er spijt van ga krijgen die niet toegevoegd te hebben.

Uiteraard is het makkelijke antwoord; “ga even proefzitten” en “dit verschilt per persoon” maar ik zou graag wat ervaring lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolelael
hannes85 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:10:
Ik was benieuwd; Heeft er iemand de sensatec/alcantara stoelen zonder aanpasbare lendesteun? En hoe bevalt dit qua zitpositie op de langere ritten.

Gisteren kwam ik er achter dat zelfs dat nog een optie is en nu ben ik wat bang dat ik er spijt van ga krijgen die niet toegevoegd te hebben.

Uiteraard is het makkelijke antwoord; “ga even proefzitten” en “dit verschilt per persoon” maar ik zou graag wat ervaring lezen.
Ik heb lederen op de sport seats, zonder lendesteun: en ik dacht shit dat ga ik missen. Niet dus. Zelfs niet op langere ritten ( naar denemarken en zweden gereden ) geen probleem voor mijzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWi4
Jausie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:02:
[...]

Als je een route ingeeft waarvan het eindpunt buiten je bereik ligt, geeft de navigatie toch zelf al de laadstop(s) aan?
Waarom zou je dan zelf op het stekkertje klikken op het navi scherm? Denk dat het daar mss al niet goed gaat. Ik heb dat nog nooit hoeven doen en bij mij geeft ie dan netjes de laadstops weer.
Ik doe dit omdat ik de voorkeur voor Ionity heb en graag zelf het aantal laadstops bepaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
RobertMaes schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:44:
[...]

Maar waarom staat de 12v lader nog steeds vermeld in het opberg pakket welke standaard is aangevinkt..?
Ik gok omdat ze die prijslijst met knippen en plakken in elkaar knutselen.

Inmiddels is de 493 optie code wel aangepast in de prijslijst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1PcocH2DXGh8PGlfHGRQbQ0BZ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vuJxjIxaDQQAugWRQUcEeiZ8.png?f=user_large

Maar in de lijst standaard opties staat het zo ie zo al 2 jaar fout.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mdIG38pZZV8Loe91-8WjelAYrY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xifY6y1NMOjZJ5Dawq5ds6za.png?f=user_large
Achter in de middenconsole heeft voor de i4 nooit een 12v gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
Zipsop schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:24:
[...]

Ik gok omdat ze die prijslijst met knippen en plakken in elkaar knutselen.

Inmiddels is de 493 optie code wel aangepast in de prijslijst.
[Afbeelding]

Maar in de lijst standaard opties staat het zo ie zo al 2 jaar fout.
[Afbeelding]
Achter in de middenconsole heeft voor de i4 nooit een 12v gezeten.
Duidelijk. Door de zinsopbouw is het niet expliciet duidelijk dat de combinatie trekhaak verplichting alleen geld voor de 12v aansluiting. Ik hoorde ook al iemand zeggen dat hij het boodschappen haakje mist. Geld dit ook voor andere zaken zoals de dubbele usb aansluiting?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
RobertMaes schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:33:
[...]

Duidelijk. Door de zinsopbouw is het niet expliciet duidelijk dat de combinatie trekhaak verplichting alleen geld voor de 12v aansluiting. Ik hoorde ook al iemand zeggen dat hij het boodschappen haakje mist. Geld dit ook voor andere zaken zoals de dubbele usb aansluiting?
Vandaar ook mijn knippen en plakken opmerking, lijkt er op dat niemand dit nog een keer na leest.

De dubbele usb C voor de achterbank staat in de standaard opties apart vermeld. Dus die staat er los van. Ook wat ik zie op nieuwe auto's die in mijn vloot binnenkomen. Die USB's zitten er gewoon nog op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMaes
Zipsop schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:19:
[...]

Vandaar ook mijn knippen en plakken opmerking, lijkt er op dat niemand dit nog een keer na leest.

De dubbele usb C voor de achterbank staat in de standaard opties apart vermeld. Dus die staat er los van. Ook wat ik zie op nieuwe auto's die in mijn vloot binnenkomen. Die USB's zitten er gewoon nog op.
Thanks. Je bent trouwens behoorlijk op de hoogte van de details van de i4 als fleet manager. Dat ben ik bij ons wel anders gewend, daar zijn ze alleen geïnteresseerd in wat de maandelijkse kosten zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:30
RobertMaes schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:14:
[...]

Thanks. Je bent trouwens behoorlijk op de hoogte van de details van de i4 als fleet manager. Dat ben ik bij ons wel anders gewend, daar zijn ze alleen geïnteresseerd in wat de maandelijkse kosten zijn ;)
Stukje eigen belang gok ik 😁

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Bijna is het zover, volgende week dinsdag mag ik eindelijk mijn wagen afhalen.
Besteld : dec 2021
Alle opties zouden aanwezig zijn.
9 dagen later al de grote test want dan vertrek ik op reis naar Italië.
Laadstress heb ik niet echt, alleen de beruchte "drivetrain failure" baart me wat zorgen.
Ik heb geen idee hoelang het zou duren om in het buitenland in dat geval een vervangwagen te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
oldgrumpy schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:20:
Bijna is het zover, volgende week dinsdag mag ik eindelijk mijn wagen afhalen.
Besteld : dec 2021
Alle opties zouden aanwezig zijn.
9 dagen later al de grote test want dan vertrek ik op reis naar Italië.
Laadstress heb ik niet echt, alleen de beruchte "drivetrain failure" baart me wat zorgen.
Ik heb geen idee hoelang het zou duren om in het buitenland in dat geval een vervangwagen te krijgen
ik duim mee voor je :-)
PS Elke dealer ( ook in het buitenland ) zal wel voor een vervangwagen zorgen denk ik hoor ( ik zou al eens een lijstje maken van de dealers die je tegenkomt op je trip :-) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 13:25
Ik heb exact deze stoelen binnen mijn I4 E40 met een M-pakket. Tot op heden heb ik de lendesteun nog niet gemist. We hebben al diverse lange ritten gemaakt naar o.a. de Bourgogne en dat gaat eigenlijk prima. Ben zelf bijna 2 meter lang.
hannes85 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:10:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
RobertMaes schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:14:
[...]

offtopic:
Mede eigenaar en eigen belang idd, maar twee ledig. Als onze mensen weg rennen door gezeur met de lease auto of lease regeling schieten we ook niets op. Bijkomend voordeel is dat mensen op deze manier zelfs netter met de auto om gaan en bewustere keuzes maken, zoals bij de onbemande tankstations tanken enzo.
Tevens doe ik het er bij en werk ik gewoon 40uur per werk bij klanten waardoor je ook weet waar die auto voor nodig is.

Maar verder over de i4.
Gister de over de 10.000km heen, wel lekker in twee maanden tijd 8)
Op de terugweg in Duitsland wel en mooie Ionity sessie gehad, met 47% SoC zeker 5min 211kW kunnen pakken, dit na 30min van te voren handmatig accu pre-conditioneren. Verder tot 65% boven de 100kW gebleven. Blijft een heerlijke reiswagen zo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRFzOaOYRr308ZthsMzco-bagJQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PT2YGfe4q972M9mMxgRVTVor.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannes85
Artje schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:54:
Ik heb exact deze stoelen binnen mijn I4 E40 met een M-pakket. Tot op heden heb ik de lendesteun nog niet gemist. We hebben al diverse lange ritten gemaakt naar o.a. de Bourgogne en dat gaat eigenlijk prima. Ben zelf bijna 2 meter lang.

[...]
Dank! Dit stelt mij gerust (ben zelf ook vrij lang)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgoes
BMWi4 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:28:
[...]

Ik doe dit omdat ik de voorkeur voor Ionity heb en graag zelf het aantal laadstops bepaal.
Herken dit wel, de route wordt wel mooi berekend met laadstops wanneer bestemming buiten range ligt, maar wanneer je gaat zoeken naar andere cq voorkeurs laadstations dan lijkt het systeem niet altijd up to date met afstanden.. er zitten zeer zeker enkele bugs in het systeem heb ik inmiddels (bij mij) ondervonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgoes
Zipsop schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:29:
[...]

offtopic:
Mede eigenaar en eigen belang idd, maar twee ledig. Als onze mensen weg rennen door gezeur met de lease auto of lease regeling schieten we ook niets op. Bijkomend voordeel is dat mensen op deze manier zelfs netter met de auto om gaan en bewustere keuzes maken, zoals bij de onbemande tankstations tanken enzo.
Tevens doe ik het er bij en werk ik gewoon 40uur per werk bij klanten waardoor je ook weet waar die auto voor nodig is.

Maar verder over de i4.
Gister de over de 10.000km heen, wel lekker in twee maanden tijd 8)
Op de terugweg in Duitsland wel en mooie Ionity sessie gehad, met 47% SoC zeker 5min 211kW kunnen pakken, dit na 30min van te voren handmatig accu pre-conditioneren. Verder tot 65% boven de 100kW gebleven. Blijft een heerlijke reiswagen zo.
[Afbeelding]
Ik heb ook meerdere keren en voor meerdere minuten boven de 210 gezien, met de top op 215kW bij een EnBW. Ik weet niet of er gepreconditioneerd was (zag nergens een tekentje??) maar neem het wel aan, want via de bmw Navi was de laadstop ingepland. Laadsnelheden zijn mij echt meegevallen, tot mijn verbazing zelfs een aantal keren boven 200kW bij start op 50%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimB
  • Laatst online: 05-07-2023
ASS-Ware schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:40:
Bij mij is het zo ingesteld. Sleutel 1 is mijn iPhone op Carplay, sleutel 2 is mijn vrouw haar iPhone op Carplay. Dus perfect mogelijk!
Pagina: 1 ... 66 ... 118 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.