Waar zien jullie eigenlijk die "statuscodes" op Bimmer.work? Ik heb m'n VIN en kan alles van de auto zien, maar geen statuscode. Op mdecoder.com kan ik ook een "Production Date" zien (2023-06-09). Zou dat de datum zijn dat hij in productie gaat of dat hij volledig klaar is? Statuscodes zouden fijn zijn om te volgen of hij al op transport zit e.d. :-)
Een dezer dagen zou erg positief zijn.Ard1970 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:28:
Afgelopen nacht ook vervelend verrast door een laadklep die niet meer open was te krijgen. Uiteindelijk kwam om 01:15 de ANWB, die met hulp van een opblaaskussentje de laadklep open forceerde. Gevolg; sluitmechaniek definitief kapot, maar ik kon wel weer laden.
Eén dezer dagen wordt het vervangen, maar ik vind het eigenlijk bijzonder kwalijk dat BMW dit niet preventief oplost met een recall.
Ik mag nog een paar weken wachten op de onderdelen.
Ik moest gisteren een lange rit maken en had de auto aan mijn eigen laadpaal hangen, dus dacht ik slim te zijn door via de app Pre-condition aan te zetten.
Met een buiten temparatuur van op dat moment 18 graden moet dit toch geen probleem zijn.
Toen ik echter wilde vertrekken merkte ik dat de auto gewoon het interieur aan het verwarmen was. Ik heb wel eens gehoord dat dit standaard op 24 graden staat ingesteld. Het zou toch mooi zijn als je de gewenste interieur temparatuur bij pre-conditioning kon instellen.
Of doe ik iets niet goed?
Met een buiten temparatuur van op dat moment 18 graden moet dit toch geen probleem zijn.
Toen ik echter wilde vertrekken merkte ik dat de auto gewoon het interieur aan het verwarmen was. Ik heb wel eens gehoord dat dit standaard op 24 graden staat ingesteld. Het zou toch mooi zijn als je de gewenste interieur temparatuur bij pre-conditioning kon instellen.
Op bimmer.work wordt dezelfde datum benoemd als 'start of production'. Grappig genoeg heeft de mijne dezelfde datum als die van jou ;-)MichaelC165 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:18:
Waar zien jullie eigenlijk die "statuscodes" op Bimmer.work? Ik heb m'n VIN en kan alles van de auto zien, maar geen statuscode. Op mdecoder.com kan ik ook een "Production Date" zien (2023-06-09). Zou dat de datum zijn dat hij in productie gaat of dat hij volledig klaar is? Statuscodes zouden fijn zijn om te volgen of hij al op transport zit e.d. :-)
En van m'n dealer heb ik dinsdag begrepen dat hij klaar staat voor transport naar NL. Verwachting is dat hij 7 juli dan klaar voor aflevering kan zijn 🥳
Is volgens mij niet mogelijk te zien in Europa, enkel dealer kan status zienMichaelC165 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:18:
Ik zou geen "sentry" nemen, want als je het uitzet neemt het niks op en heb je niks van belang, tja...MagicTempest schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:51:
Ik heb jaren een Tesla gehad en nooit is er iets van belang opgenomen door dat ding. Bij mij zijn er twee keer vrachtwagens tegenaan gereden (met exact dezelfde schade tot gevolg trouwens), en een keer heeft iemand een deuk in de auto getrapt. Allemaal niet opgenomen omdat het allemaal bij mij voor de deur gebeurde en sentry daar standaard uit staat...
Vandaag te horen gekregen dat de wagen op code 150 is gekomen. Ook VIN ontvangen. Helaas nog geen resultaat in bimmer.work of andere decoder websites.
Er zijn al eerder vragen over gesteld. Het lijkt willekeur. Bij mij koelt ie wel af als ik pre-conditionering aanzet, ik heb het idee dat ie dan de laatste instellingen pakt. Mijne staat standaard op het automatisch programma en op 18-19 graden.OllieB1964 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:22:
Ik moest gisteren een lange rit maken en had de auto aan mijn eigen laadpaal hangen, dus dacht ik slim te zijn door via de app Pre-condition aan te zetten.
Woensdagochtend gemeld bij de dealer, donderdagochtend is het gerepareerd met de gemodificeerde versie. Volgens Dusseldorp lag het item gewoon op voorraad in het centraal magazijn.Overw.Helder schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:18:
[...]
Een dezer dagen zou erg positief zijn.
Ik heb bij Bol voor 10 euro zelf maar een kussentje gekocht voor de vakantie.Overw.Helder schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:18:
[...]
Een dezer dagen zou erg positief zijn.
Geeft toch wel zekerheid.
Oh das vlot ik kon bij Dusseldorp pas 4 weken later terecht.Ard1970 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 05:58:
[...]
Woensdagochtend gemeld bij de dealer, donderdagochtend is het gerepareerd met de gemodificeerde versie. Volgens Dusseldorp lag het item gewoon op voorraad in het centraal magazijn.
Bij kalfsbeek 2 weken later...
Ik heb een afgesloten parking met camera's die 24u opnemen die bij mij weinig risico op zoiets. Ik mag zelf mijn deur laten openstaan want vergeten toe te doen en dan nog komt er niemand in de buurt. Is hier erg rustige buurt dus dat is weinig een probleem.MagicTempest schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:51:
[...]
Het is maar de vraag of de camera's van een Tesla dat wel hadden opgemerkt. Om meerdere redenen overigens:
Ik heb jaren een Tesla gehad en nooit is er iets van belang opgenomen door dat ding. Bij mij zijn er twee keer vrachtwagens tegenaan gereden (met exact dezelfde schade tot gevolg trouwens), en een keer heeft iemand een deuk in de auto getrapt. Allemaal niet opgenomen omdat het allemaal bij mij voor de deur gebeurde en sentry daar standaard uit staat...
Het is me eerder te doen als ik eens ga winkelen, op restaurant ga en dergelijke. Dat is geen ganse dag maar hooguit paar uur en dan heeft dan weinig impact op de batterij of tenminste minder dan de kost van een herstelling uit eigen zak te moeten betalen zoals nu 3 x.
Het is daarvoor dat ik een oplossing zoek die eigenlijk gedurende die tijd constant opneemt zowel vooraan als achteraan. Ik zat te denken of er geen mogelijkheid was dan de camer'a van de i4 constant te laten opnemen en desnoods opslaan op een drive? Zoniet een deftig werkend systeem met externe camera's die minstens ook een deel van de zijkanten kunnen opnemen.
Net nog eens met dealer gesproken. Leverdatum ipv Q4 2024 is voorzien voor maart 2024.. Klinkt al heel wat beter. Mét laserlights. Al denk ik wel dat ik deze + wireless charger (blijkbaar nutteloos volgens sommigen hier) er als nog zal uithalen en in deze plaats namaakleer in Cognac kleur te nemen + nog wat extra snufjes.
[ Voor 42% gewijzigd door kayjay op 16-06-2023 10:05 . Reden: extra info & typfout ]
Kleine vraag aan de mensen met laadklepdefect : In principe stamt mijn auto van voor het defect (mei 22) maar sinds een week of drie moet ik soms (niet altijd) twee of drie keer duwen op de laadklep eer deze wil open gaan... Hebben jullie dit ook voor het effectief defect zijn voor gehad?Ard1970 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 05:58:
[...]
Woensdagochtend gemeld bij de dealer, donderdagochtend is het gerepareerd met de gemodificeerde versie. Volgens Dusseldorp lag het item gewoon op voorraad in het centraal magazijn.
En opeens verbinden de telefoons niet meer met de auto!? Out of de blue ook.....Heb geprobeerd opnieuw verbinding te maken maar kreeg deze melding. Iemand enig idee wat dit nou weer kan zijn?
Telefoons en auto hebben de laatste versie van de beschikbare software dus het is ook niet iets wat ik door updaten of zo kan oplossen......
Telefoons en auto hebben de laatste versie van de beschikbare software dus het is ook niet iets wat ik door updaten of zo kan oplossen......
:strip_exif()/f/image/gfF6RbruxIh0QadxokdAEUj2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Jausie op 16-06-2023 12:44 ]
Systeem uitschakelen (knop 30 seconden indrukken) en terug opstarten. (dus niet gewoon contact afzetten!!!!)
Ik ga weer even "on topic" , eergisteren hoorde ik een harde "tak" toen ik over een drempel reed met ongeveer 15-20 km/u.. Ik keek even maar zag zo niks aan die drempel en of ik iets had geraakt. Nu blijkt een paar dagen later dat mijn luchtvering achter het niet meer doet. Iemand dit ook al ervaren?
Dit werkt ook goed als je gewoon geconnecteerd blijft met de auto terwijl je bluetooth en wifi zijn uitgeschakeld. Bizar dat je dan youtube en alle geluid gewoon nog steeds over je auto speakers krijgt.Quiller schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:52:
Systeem uitschakelen (knop 30 seconden indrukken) en terug opstarten. (dus niet gewoon contact afzetten!!!!)
Ja dat had ik ook vlak voordat ik de klep niet meer open kreeg.Quiller schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:42:
[...]
Kleine vraag aan de mensen met laadklepdefect : In principe stamt mijn auto van voor het defect (mei 22) maar sinds een week of drie moet ik soms (niet altijd) twee of drie keer duwen op de laadklep eer deze wil open gaan... Hebben jullie dit ook voor het effectief defect zijn voor gehad?
Mijn auto stamt van juni 2022, dus ook van voor de modificatie. Ik geloof dat ik in al die tijd slechts 1x voor een 2e keer op de laadklep moest duwen, voor hij open ging. Tót afgelopen dinsdagavond laat, dus..Quiller schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:42:
[...]
Kleine vraag aan de mensen met laadklepdefect : In principe stamt mijn auto van voor het defect (mei 22) maar sinds een week of drie moet ik soms (niet altijd) twee of drie keer duwen op de laadklep eer deze wil open gaan... Hebben jullie dit ook voor het effectief defect zijn voor gehad?
Hoera, mijn i4 is vandaag binnengekomen na bijna 18 maanden wachten.
Met een beetje geluk mag ik hem vrijdag gaan ophalen.
Met een beetje geluk mag ik hem vrijdag gaan ophalen.
Dat is dan een slecht teken... Zeker omdat mijn wagen stamt van voor het zogenaamde slechte onderdeel geïnstalleerd werd...Matjas schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:42:
[...]
Ja dat had ik ook vlak voordat ik de klep niet meer open kreeg.
Ik ondervind dit zelf ook wel regelmatig. Mijn wagen is van 03/2022.Quiller schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:22:
[...]
Dat is dan een slecht teken... Zeker omdat mijn wagen stamt van voor het zogenaamde slechte onderdeel geïnstalleerd werd...
Ik zou dit bestellen, aangezien de Wegenwacht hetzelfde doet wanneer je ergens met een kapotte laadklep staat:Quiller schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:22:
[...]
Dat is dan een slecht teken... Zeker omdat mijn wagen stamt van voor het zogenaamde slechte onderdeel geïnstalleerd werd...
:strip_exif()/f/image/LWVmiWEQSmDrRPKPPuXtPdOB.jpg?f=fotoalbum_large)
Scheelt je een hoop tijd. 😅
Als je luchtvering het niet meer doet zou ik direct naar de dealer rijden. Mogelijk blijft de pomp nu draaien waardoor er mogelijk extra schade ontstaat.T4rsonis schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:29:
Ik ga weer even "on topic" , eergisteren hoorde ik een harde "tak" toen ik over een drempel reed met ongeveer 15-20 km/u.. Ik keek even maar zag zo niks aan die drempel en of ik iets had geraakt. Nu blijkt een paar dagen later dat mijn luchtvering achter het niet meer doet. Iemand dit ook al ervaren?
Misschien niet, maar met mijn 5 serie kreeg ik een melding om directere stoppen en de dealer te bellen.
Krijg je geen foutmelding op je scherm?
Ook maar besteld, is iets wat je niet op ongelegen momenten (zoals vakantie) wilt hebben.Ard1970 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 09:33:
[...]
Ik zou dit bestellen, aangezien de Wegenwacht hetzelfde doet wanneer je ergens met een kapotte laadklep staat:
[Afbeelding]
Jammer dat het nodig is maar goed.
Dat lijkt me een heel slecht idee... Neem van mij aan dat als je het zelf open forceert je weliswaar tijd bespaard hebt, maar dat BMW je dik gaat laten betalen voor de herstelling...Ard1970 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 09:33:
[...]
Ik zou dit bestellen, aangezien de Wegenwacht hetzelfde doet wanneer je ergens met een kapotte laadklep staat:
[Afbeelding]
Nee hoor, het is een bekend probleem bij BMW en is ook de door hen geadviseerde oplossing. Het is ook niet voor niets dat het sluitmechaniek inmiddels is gemodificeerd. Wanneer jij ergens staat, met een bijna lege accu èn een laadklep die niet meer opengaat, doet de Wegenwacht hetzelfde. Weet ik inmiddels alles van. 😅Quiller schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 12:19:
[...]
Dat lijkt me een heel slecht idee... Neem van mij aan dat als je het zelf open forceert je weliswaar tijd bespaard hebt, maar dat BMW je dik gaat laten betalen voor de herstelling...
Geen ènkele discussie gehad bij de dealer; woensdags gemeld, donderdags is het reeds gerepareerd.
Ik heb een vraag over het afspelen van audio. Is er niet een knop ergens dat je snel het afspelen van een nummer kan stoppen? In de interne spotify app zie ik überhaupt geen stop knop. Normaal zou je denken dat dit met indrukken van het scroll wieltje op het stuur zou kunnen maar helaas.
Iemand een tip? Is handig als iemand moet instappen en je kan even het geluid stoppen bijv ‘s avonds laat ofzo
Iemand een tip? Is handig als iemand moet instappen en je kan even het geluid stoppen bijv ‘s avonds laat ofzo
[ Voor 16% gewijzigd door Cinemaskoop op 17-06-2023 14:41 ]
Volumeknop op de center console indrukken is mute.Cinemaskoop schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 14:40:
Ik heb een vraag over het afspelen van audio. Is er niet een knop ergens dat je snel het afspelen van een nummer kan stoppen? In de interne spotify app zie ik überhaupt geen stop knop. Normaal zou je denken dat dit met indrukken van het scroll wieltje op het stuur zou kunnen maar helaas.
Ja maar dan mute je. Wat als ik gewoon wil stoppen met een nummer op spotify?Zipsop schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:23:
[...]
Volumeknop op de center console indrukken is mute.
Dit is mij dus ook opgevallen, ik kan nergens een stopknop vinden. Dat is toch gek?
Cinemaskoop schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:32:
[...]
Ja maar dan mute je. Wat als ik gewoon wil stoppen met een nummer op spotify?
Andere vraag, als je telefoon gekoppeld is gaat mijn media knop (soms) naar Android auto. Kan je dat ergens uitzetten?
Ik wil gewoon de Spotify gebruiken van de auto.
[ Voor 17% gewijzigd door phex op 18-06-2023 08:13 ]
Ik gebruik geen spotify, maar alle andere pauzeren dan ook. Hij loopt dan niet door, en effectief is dus pauze totdat je de knop weer indrukt.Cinemaskoop schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:32:
[...]
Ja maar dan mute je. Wat als ik gewoon wil stoppen met een nummer op spotify?
Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?
Welke stad? Kon jij zo snel terecht?Ard1970 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 12:35:
[...]
Nee hoor, het is een bekend probleem bij BMW en is ook de door hen geadviseerde oplossing. Het is ook niet voor niets dat het sluitmechaniek inmiddels is gemodificeerd. Wanneer jij ergens staat, met een bijna lege accu èn een laadklep die niet meer opengaat, doet de Wegenwacht hetzelfde. Weet ik inmiddels alles van. 😅
Geen ènkele discussie gehad bij de dealer; woensdags gemeld, donderdags is het reeds gerepareerd.
Hier in Den Haag kan ik 2 a 3 weken wachten.
Ja, de Y is ruim, maar i4 geeft je zoveel meer plezier en rust (de Y heeft veel bandenlawaai vind ik). En wie wil er nou een chagrijnige papa in de auto?Baats schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:30:
Heeft iemand ervaringen over de i4 als family/roadtrip car? Het theoretische koffervolume lijkt OK, maar kan in de praktijk natuurlijk tegenvallen. Beeldmateriaal van jullie laatste inpak-avontuur is zeer welgekomen
Persoonlijk blijft het een moeilijke afweging tussen de meer 'praktische' Model Y met meer dan genoeg ruimte, vs. de i4 waar het wel krap kan worden met 2 jonge kindjes en veel gerief om mee te nemen tijdens de vakantie. Qua leasing-prijs krijg ik ze gelijk met beperkte opties in de i4.
Helemaal mee eens... En als je keuze tss deze twee is en je enige zorg is 'van punt A naar punt B' dan kies je de Y (of mss zelfs de 3 met de huidige prijzen).Orac schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:22:
[...]
Ja, de Y is ruim, maar i4 geeft je zoveel meer plezier en rust (de Y heeft veel bandenlawaai vind ik). En wie wil er nou een chagrijnige papa in de auto?Als je van autorijden houdt, kies de i4.
ps : ik hou van autorijden (en ook van de toch wel grote efficiëntie gecombineerd met rijkwaliteiten van de i4 als 'autostradewagen')
Spotify app in android auto uitzetten op je telefoon lost dat op samen met "auto play media" setting.phex schreef op zondag 18 juni 2023 @ 08:13:
Andere vraag, als je telefoon gekoppeld is gaat mijn media knop (soms) naar Android auto. Kan je dat ergens uitzetten?
[ Voor 5% gewijzigd door Danfoss op 18-06-2023 13:49 ]
Sinds een week ben ik ook trotse bezitter van een i4 edrive40. Ik heb twee keer in het donker gereden (met de buitenverlichting in de AUTO stand) en heb meerdere tegenliggers die naar mij seinen vanwege (denk ik) verblindende koplampen. Hebben meer i4 rijders deze ervaring? Voor zover ik kan zien kan je zelf de koplampen niet anders instellen qua hoogte?
Vraagje.. ik ben extreem slecht ziend in 1 oog en heb daardoor dus echt mijn parkeersensoren nodig vooraan. Nu gaan die krengen pas (automatisch) aan als ze al ruim in het gele gebied zitten.. veel te laat vind ik dus.
Gaan die van jullie ook pas zo laat aan als ze op automatisch staan?
Dusseldorp ApeldoornDroid86 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:34:
[...]
Welke stad? Kon jij zo snel terecht?
Ard1970 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 00:18:
[...]
Dusseldorp Apeldoorn.
Ze wilden het ook sneller oplossen omdat ik ook al wat andere issues heb gehad met de auto. Eén van de hogevoltaccu-voorverwarmunits bleek al vrij snel defect, en binnenkort wordt mijn curved display vervangen.
In het kader van de klantbeleving wou men dit zo snel mogelijk oplossen.
Dusseldorp Apeldoorn.Droid86 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:34:
[...]
Welke stad? Kon jij zo snel terecht?
Ze wilden het ook sneller oplossen omdat ik ook al wat andere issues heb gehad met de auto. Eén van de hogevoltaccu-voorverwarmunits bleek al vrij snel defect, en binnenkort wordt mijn curved display vervangen.
In het kader van de klantbeleving wou men dit zo snel mogelijk oplossen.
Rij al bijna een jaar met deze wagen en nog nooit voorgehad zelf.ojeewatnu schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:05:
Sinds een week ben ik ook trotse bezitter van een i4 edrive40. Ik heb twee keer in het donker gereden (met de buitenverlichting in de AUTO stand) en heb meerdere tegenliggers die naar mij seinen vanwege (denk ik) verblindende koplampen. Hebben meer i4 rijders deze ervaring? Voor zover ik kan zien kan je zelf de koplampen niet anders instellen qua hoogte?
Laserlights of 'normale' verlichting?ojeewatnu schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:05:
Ik heb de normale led verlichting. Het lijkt ook wel of vooral de rechter koplamp wat hoog staat afgesteld, verkeersborden rechts van de weg worden wel heel goed verlicht
Dit was mij ook opgevallen vorig jaar toen ik een week nadat de auto was afgeleverd op vakantie ging haha. Ik heb toen uiteindelijk de dealer gebeld en die vertelde me dat dit standaard is om te zorgen dat de berm iets meer verlicht is.ojeewatnu schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:05:
Dit was blijkbaar op oude auto's ook al het geval, echter omdat de lampen tegenwoordig zo scherp zijn valt het extreem op.
https://www.mvwautotechniek.nl/koplamp/
Hier nog even de link en scroll naar lichtbeeld 2 (perfect)
[ Voor 6% gewijzigd door HouseQ op 19-06-2023 10:15 . Reden: Link toegevoegd ]
Klopt, dat is onder meer zodat je een voetganger (of fietser) ook sneller ziet in het donker als die bijvoorbeeld van rechts je weg op gaat. En je ziet verkeersborden die bij ons doorgaans aan de rechterkant staan beter. Links moet je vooral andere weggebruikers niet verblinden. Bij m’n eerste Audi uit 2003 viel het me ook op en dat was toen de reactie van de dealer.ojeewatnu schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:05:
[...]
Ik heb de normale led verlichting. Het lijkt ook wel of vooral de rechter koplamp wat hoog staat afgesteld, verkeersborden rechts van de weg worden wel heel goed verlicht
Toch even in de verlichtingsinstellingen eens nakijken of hij op rechtsrijdend verkeer staat. Anders ben je inderdaad meer je tegenliggers aan het verlichten dan de berm. Een instelling die je trouwens om die reden ook moet wisselen als je naar de UK zou rijden.ojeewatnu schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:05:
Misschien offtopic, maar dit verontrust mij. Met een slecht ziend oog een auto mogen besturen.witchdoc schreef op maandag 19 juni 2023 @ 00:09:
Vraagje.. ik ben extreem slecht ziend in 1 oog en heb daardoor dus echt mijn parkeersensoren nodig vooraan. Nu gaan die krengen pas (automatisch) aan als ze al ruim in het gele gebied zitten.. veel te laat vind ik dus.
Hij gaat pas vrij laat aan als je enkel vooruit inparkeert. Anders zouden de sensoren bij elk stoplicht aan gaan.witchdoc schreef op maandag 19 juni 2023 @ 00:09:
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Hahah, snap ik, maar het is toch echt wettelijk toegelaten om met slechts 1 oog te rijden mits dat resterende oog aan een aantal voorwaarden voldoet.RobbieHifi schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:15:
[...]
Misschien offtopic, maar dit verontrust mij. Met een slecht ziend oog een auto mogen besturen.
Om je een beetje gerust te stellen.. het goeie oog compenseert meer dan je zou denken. Het enige dat het niet kan is fatsoenlijk dieptezicht. Dieptezicht is dan ook weer enkel belangrijk op korte afstand.. zoals parkeren. Bij normaal rijden kijk je verder voor je uit en heb je met 1 oog ook al voldoende omdat je dan afstanden op andere manieren kan inschatten dan met parallax
Vrij laat als in pas halverwege het gele dus? Blugh.. klinkt wel logisch nu je het zegt. dan zal ik dus maar knopjes blijven drukken.fsfikke schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:35:
[...]
Hij gaat pas vrij laat aan als je enkel vooruit inparkeert. Anders zouden de sensoren bij elk stoplicht aan gaan.
Dank voor toelichting. Maar wist ik niet en kende ik niet. Weer wat geleerd!witchdoc schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:39:
[...]
Hahah, snap ik, maar het is toch echt wettelijk toegelaten om met slechts 1 oog te rijden mits dat resterende oog aan een aantal voorwaarden voldoet.
Om je een beetje gerust te stellen.. het goeie oog compenseert meer dan je zou denken. Het enige dat het niet kan is fatsoenlijk dieptezicht. Dieptezicht is dan ook weer enkel belangrijk op korte afstand.. zoals parkeren. Bij normaal rijden kijk je verder voor je uit en heb je met 1 oog ook al voldoende omdat je dan afstanden op andere manieren kan inschatten dan met parallax
:strip_exif()/f/image/fzXDr7MulSXVFZP8VbMwhANl.jpg?f=fotoalbum_large)
Edrive 40, M Sport Pro, High Exec, Mokka leer, DAP, PAP, Comfort Access, HK Audio.
Na een relatief korte wachtperiode (4 maanden, waarschijnlijk een geannuleerd productie slot) heb ik mijn i4 ontvangen. Ik had al in dec 2021 proefgereden, maar pas recentelijk besteld door missende opties en onduidelijkheid over levertijden.
Eerste indrukken:
Pluspunten
- Uiterlijk
- Rust en Power
- Adaptieve braking werkt veel beter dan verwacht
- HK Audio klinkt lekker
- Binnenruimte valt mij mee
- HUD werkt super met navigatie
- Resolutie infotainment is behoorlijk hoog, de UI is super crisp.
- DAP werkt eigenlijk alleen (veilig) op de snelweg, N wegen gaat hij niet goed mee om. Zo'n tussenstuk voor overstekende fietsers ziet hij als rotonde o.i.d., ik reed zo het weiland in als niet oplette.
- Wireless charger warmt eigenlijk voornamelijk je telefoon op. (Pixel 7) Maar van laden is weinig sprake. Netto loopt hij niet leeg, maar ik zou voor de zekerheid maar wel een kabel meenemen.
- Adaptieve vering op comfort is nog steeds wel aardig hard, ik had liever nog een standje soepeler gehad voor slechte wegen
- Infotainment is echt een doolhof. Imho is het een onoverzichtelijke bak van nietszeggende iconen en namen. Gelukkig als je eenmaal alles ingesteld hebt hoef je er niet meer te zijn. Maar met zo'n amazing scherm had ik hier meer gebruiksgemak van verwacht.
Als side note: Ik kom van een Alfa Romeo Giulia en daar had ik nooit "verkeersproblemen" mee. Maar ik heb al meerdere mensen gehad die mij afsneden, er niet tussen laten of zelfs hun middelvinger opsteken. BMW/EV haters?
[ Voor 70% gewijzigd door phex op 20-06-2023 09:59 ]
Eerder dan verwacht ontving ik vandaag de door mij bestelde Maxton Design parts; een frontlip, sideskirts en een rear diffuser.
Ik heb een afspraak staan bij Johnnn van der Rijt op 18 juli (vanwege de verwachtte langere levertijd) voor de montage van de parts, samen met een verlagingsset van Eibach. Al gemaild of het niet iets eerder kan 😉
Ben benieuwd naar het resultaat haha!
Ik heb een afspraak staan bij Johnnn van der Rijt op 18 juli (vanwege de verwachtte langere levertijd) voor de montage van de parts, samen met een verlagingsset van Eibach. Al gemaild of het niet iets eerder kan 😉
Ben benieuwd naar het resultaat haha!
:strip_exif()/f/image/ZZlvcEOMSEZGkFt3rNMTvANL.jpg?f=fotoalbum_large)
Gefeliciteerd, mooie bak!phex schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:34:
[Afbeelding]
Edrive 40, M Sport Pro, High Exec, Mokka leer, DAP, PAP, Comfort Access, HK Audio.
Na een relatief korte wachtperiode (4 maanden, waarschijnlijk een geannuleerd productie slot) heb ik mijn i4 ontvangen. Ik had al in dec 2021 proefgereden, maar pas recentelijk besteld door missende opties en onduidelijkheid over levertijden.
Eerste indrukken:
PluspuntenNadelen
- Uiterlijk
- Rust en Power
- Adaptieve braking werkt veel beter dan verwacht
- HK Audio klinkt lekker
- Binnenruimte valt mij mee
- HUD werkt super met navigatie
- Resolutie infotainment is behoorlijk hoog, de UI is super crisp.
Conclusie: Heerlijke reiswagen maar ook leuk om boerenland-weggetjes mee te pakken. Kijk er nu al naar uit om mee op vakantie te gaan.
- DAP werkt eigenlijk alleen (veilig) op de snelweg, N wegen gaat hij niet goed mee om. Zo'n tussenstuk voor overstekende fietsers ziet hij als rotonde o.i.d., ik reed zo het weiland in als niet oplette.
- Wireless charger warmt eigenlijk voornamelijk je telefoon op. (Pixel 7) Maar van laden is weinig sprake. Netto loopt hij niet leeg, maar ik zou voor de zekerheid maar wel een kabel meenemen.
- Adaptieve vering op comfort is nog steeds wel aardig hard, ik had liever nog een standje soepeler gehad voor slechte wegen
- Infotainment is echt een doolhof. Imho is het een onoverzichtelijke bak van nietszeggende iconen en namen. Gelukkig als je eenmaal alles ingesteld hebt hoef je er niet meer te zijn. Maar met zo'n amazing scherm had ik hier meer gebruiksgemak van verwacht.
Als side note: Ik kom van een Alfa Romeo Giulia en daar had ik nooit "verkeersproblemen" mee. Maar ik heb al meerdere mensen gehad die mij afsneden, er niet tussen laten of zelfs hun middelvinger opsteken. BMW/EV haters?
Toch wil ik graag mijn op jaloezie gestoelde afgunst uitspreken over de snelle levertijd
Ik ben ook benieuwd! Vooral naar de Eibach kit. Veren voor vooraan en kortere links voor de luchtvering achteraan? Welke Maxton lijn heb je gekozen?Ard1970 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:07:
Eerder dan verwacht ontving ik vandaag de door mij bestelde Maxton Design parts; een frontlip, sideskirts en een rear diffuser.
Ben benieuwd naar het resultaat haha! [Afbeelding]
Ik kwam ook van een Giula maar merk eigenlijk geen verschil. Al heb ik nog geen duimpjes gehad wat bij de Giulia wel vaak gebeurde 😜Als side note: Ik kom van een Alfa Romeo Giulia en daar had ik nooit "verkeersproblemen" mee. Maar ik heb al meerdere mensen gehad die mij afsneden, er niet tussen laten of zelfs hun middelvinger opsteken. BMW/EV haters?
Eerder dom vraagje: Bevat het Driving Assistant Pro pack eigenlijk adaptive CC met stop&go functie?
Ik ben wat verward. Kom net van bij dealer en wil niet nog eens bellen.

[ Voor 18% gewijzigd door kayjay op 20-06-2023 13:57 ]
Ik dacht al dat het aan mij lag. Hiervoor een Tesla Model S, nergens last van. Nu bijna elke dag wel.phex schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:34:
Divide and conquer.
Ik kan deze training aanbevelen:wimpie schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:25:
[...]
Ik dacht al dat het aan mij lag. Hiervoor een Tesla Model S, nergens last van. Nu bijna elke dag wel.
Wat moet een verlaging met Eibach zo ongeveer kosten?Ard1970 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:07:
Ben benieuwd naar het resultaat haha! [Afbeelding]
Front en central rear splitter V.2MichaelC165 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:48:
[...]
Ik ben ook benieuwd! Vooral naar de Eibach kit. Veren voor vooraan en kortere links voor de luchtvering achteraan? Welke Maxton lijn heb je gekozen?
Side Skirts V.1
En ja; de Eibach kit bestaat uit veren en kortere links inderdaad. Minus 30 mm ongeveer.
Zal foto’s plaatsen, na het plaatsen op 18 juli 😎
Inclusief montage € 1.060,00FloR_ schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:08:
[...]
Wat moet een verlaging met Eibach zo ongeveer kosten?
Ja en lane assistkayjay schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:54:
Eerder dom vraagje: Bevat het Driving Assistant Pro pack eigenlijk adaptive CC met stop&go functie?
Vraagje aan de kenners hier; ik ben mijn laadpas vergeten voor bmw icm IONITY plus.
Kun je tegenwoordig ook via de app (digitale pas) laden? Of heb je nog fysiek je pas nodig.
Zie het zo 1,2,3 niet in de app. Op internet lees ik wat over de bmw charging app, maar die is op IOS niet meer beschikbaar
Kun je tegenwoordig ook via de app (digitale pas) laden? Of heb je nog fysiek je pas nodig.
Zie het zo 1,2,3 niet in de app. Op internet lees ik wat over de bmw charging app, maar die is op IOS niet meer beschikbaar
Vandaag ook leuk bericht gekregen dat ik mijn BMW i4 E35 binnen een paar dagen kan ophalen! Zal zometeen even bellen me de dealer om te vragen maar heb zojuist een brief ontvangen van Leaseplan. Eerste datum was Augustus 2024! Besteld in Januari 2023 dus zeer ok
Grappig detail, heb nu een rental van het werk die ik morgen zou omruilen voor een Skoda electric (enyaq?) die vrij was gekomen. Dat zou al een upgrade zijn geweest maar zeker niet de BMW

Grappig detail, heb nu een rental van het werk die ik morgen zou omruilen voor een Skoda electric (enyaq?) die vrij was gekomen. Dat zou al een upgrade zijn geweest maar zeker niet de BMW
Nog niet geprobeerd maar ik heb in de app bij Laden, de Onderweg laden optie staan, daar zit een QR scanner en een select en charge optie in die aan mijn BMW charging. Als ik en willekeurige Ionity selecteer dan kan ik op de aansluiting door klikken in de app en dan krijg ik een Laden tegen betaling starten knop.Workaholic schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:36:
Vraagje aan de kenners hier; ik ben mijn laadpas vergeten voor bmw icm IONITY plus.
Dat is een lekker positieve verrassing! Gefeliciteerd! Maar een E35 besteld in Januari en ze gaven een levertijd af van anderhalf jaar? Ik heb die van mij in mei besteld en daar is de verwachting dat hij in augustus komt. Dus dat is maar 3 maanden.Zorg schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:53:
Vandaag ook leuk bericht gekregen dat ik mijn BMW i4 E35 binnen een paar dagen kan ophalen! Zal zometeen even bellen me de dealer om te vragen maar heb zojuist een brief ontvangen van Leaseplan. Eerste datum was Augustus 2024! Besteld in Januari 2023 dus zeer ok![]()
Was het in Nederland of België?
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Is in België. De eerste leverdatum was van leaseplan en niet van de dealer. Misschien dat dat er mee te maken heeft?
Gister ook eindelijk mijn i4 opgehaald. Wat een heerlijke auto... 
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5hDw3bf0aEicml1YJyh8t7st.jpg?f=user_large)
Initieel aardig op budget gelimiteerd gezeten, maar uiteindelijk door wat meevallers nog best wat kunnen aanklikken.
M-Sport - Portimao Blau
High Executive
DAPP
PAP
Laserlights
Hifi systeem
Dakraam
Ambiance lighting
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5hDw3bf0aEicml1YJyh8t7st.jpg?f=user_large)
Initieel aardig op budget gelimiteerd gezeten, maar uiteindelijk door wat meevallers nog best wat kunnen aanklikken.
M-Sport - Portimao Blau
High Executive
DAPP
PAP
Laserlights
Hifi systeem
Dakraam
Ambiance lighting
[ Voor 9% gewijzigd door Mojo op 23-06-2023 09:33 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Gefeliciteerd, dat Portimao Blau is toch wel een erg mooie kleur! Ga ik toch weer twijfelen aan mijn keuze voor Skyscraper Grey (of Scyscraper Grau zoals die in de prijslijst staat...).
Hebben de laserlights nu nog voor vertraging in de levering gezorgd?
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Skyscraper Grey/Grau gaat enkel op non-M (in BE toch alvast volgens dealer) en Portimao Blau enkel op M uitvoering. Dus enkel kleur aanpassen is dan geen optie.
Hier trouwens de i4 40 geleverd (met laserlights) , besteld 1/2022 , geleverd 6/2023.
Hier trouwens de i4 40 geleverd (met laserlights) , besteld 1/2022 , geleverd 6/2023.
Klopt, is in NL hetzelfde. Dat is een van de redenen om voor grijs te kiezen uiteindelijk, ik wilde niet de donkere hemelbekleding uit de M modellen.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Moet de auto nog een "beurt" krijgen?
Ik ie overal alu rond ramen en vooraan ipv zwart????
Is dat normaal, nee toch of mis ik me?
Dat is een keuze, optie 3MB "Raamomlijsting BMW Individual aluminium satiniert". Kan wel op de 35 en 40 maar niet op de M50.
Bedankt!. Ja en nee, bij initiele order waren ze niet leverbaar (augustus 2022), in januari wel, toen heb ik ze toegevoegd. Toen is de levering vertraagd van april naar eind Juni. Naast Laser overigens ook nog Safety Pack en Personal Copilot Pack, die waren ook niet leverbaar initieel. Ben erg blij dat ik ze toch heb.Jiriki schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:41:
Gefeliciteerd, dat Portimao Blau is toch wel een erg mooie kleur! Ga ik toch weer twijfelen aan mijn keuze voor Skyscraper Grey (of Scyscraper Grau zoals die in de prijslijst staat...).
Ja klopt, vind ik wel een klein nadeel. Had liever een lichte bekleding gehad, vind een lichte auto mooier.Jiriki schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:14:
Klopt, is in NL hetzelfde. Dat is een van de redenen om voor grijs te kiezen uiteindelijk, ik wilde niet de donkere hemelbekleding uit de M modellen.
Rond de ramen is een gratis optie, met binnen met gegalvaniseerde knopjes wel een mooie combinatie.voodoo077 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:09:
Moet de auto nog een "beurt" krijgen?
Chroom bij de grille is standaard, maar met shadowline kan je dat eraf halen.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Nou, de dealer heeft de auto 4 dagen in onderhoud gehad, force match balancering uitgevoerd, voorbanden vervangen en nog steeds een duidelijke herhalende vibratie in het stuur rondom de 110 km per uur. Ik krijg de indruk dat het niet aan de banden of wielen ligt. Iemand vergelijkbare ervaring?lexvis schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:54:
[...]
Nee, maar ik heb wel een cyclische trilling in het stuur tussen 100 en 120 km/h. Al bij de dealer geweest die opnieuw heeft gebalanceerd (met een flink aanpassing in de hoeveelheid lood). Helaas nog onvoldoende geholpen, dus mag weer terug binnenkort.
Mijn i4 is overigens net een maand oud en heeft dit probleem al sinds levering.
Ik heb onlangs een jong gebruikte i4 EDrive 40 in ontvangst genomen (bj 02-2022) voorzien van allerlei pakketten. Nu stuit ik toch op een teleurstelling: er zit geen stoelverwarming op! Oorspronkelijke nieuwprijs ruim €74K! Dat hoort er voor dat bedrag toch gewoon op te zitten... Nu ben ik bepaald geen koukleum maar dit valt me dan best tegen. Verder bevalt de auto goed.
Alleen als ik de lane departure warning laat aan staan en te dicht op een lijn kom zonder knipper. Verder nergens last van trillingen. Ik zet nu elke rit de lane departure warning uit, nog eens kijken of dat met coding anders kan.lexvis schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:41:
[...]
Nou, de dealer heeft de auto 4 dagen in onderhoud gehad, force match balancering uitgevoerd, voorbanden vervangen en nog steeds een duidelijke herhalende vibratie in het stuur rondom de 110 km per uur. Ik krijg de indruk dat het niet aan de banden of wielen ligt. Iemand vergelijkbare ervaring?
Mijn i4 is overigens net een maand oud en heeft dit probleem al sinds levering.
Buitenlandse import dan? iig in Nederland zitten de pakketten aan High Executive gekoppeld waar stoelverwarming gewoon in zit.iMarc schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:24:
Ik heb onlangs een jong gebruikte i4 EDrive 40 in ontvangst genomen (bj 02-2022) voorzien van allerlei pakketten. Nu stuit ik toch op een teleurstelling: er zit geen stoelverwarming op! Oorspronkelijke nieuwprijs ruim €74K! Dat hoort er voor dat bedrag toch gewoon op te zitten... Nu ben ik bepaald geen koukleum maar dit valt me dan best tegen. Verder bevalt de auto goed.
[ Voor 35% gewijzigd door Zipsop op 23-06-2023 22:55 ]
In België alvast niet. Daar kan je een e40 volladen met een M pack, M pro pack, business pack, innovation pack en nog steeds geen stoelverwarming hebben.Zipsop schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:41:
[...]
Buitenlandse import dan? iig in Nederland zitten de pakketten aan High Executive gekoppeld waar stoelverwarming gewoon in zit.
Edit: trouwens, hier zou zo een stoelverwarming subscription waar zoveel om te doen was dan wel handig zijn. Kan je de eenmalige lifetime kost maken om het toch te hebben op je tweedehands i4.
[ Voor 19% gewijzigd door UUID op 24-06-2023 00:10 ]
Dat zie je zo wat de kosten zijn van de vrijschakeling. Ga naar de BMW site en vul het VIN in.
Dat hoort er voor dat bedrag toch gewoon op te zitten..
A; Daar is BMW is het er niet mee eens.
en nog steeds een duidelijke herhalende vibratie in het stuur rondom de 110 km per uur.
A: Is dat balanceren met het wiel op de auto? Ga anders naar ee uitlijn specialist.
Ik lees elke keer weer in testen dat Het Freude am Fahren weggelegd is voor de achterwielaangedreven modellen. Hou daar rekening mee als je FWD wil kopen :-)
Dat hoort er voor dat bedrag toch gewoon op te zitten..
A; Daar is BMW is het er niet mee eens.
en nog steeds een duidelijke herhalende vibratie in het stuur rondom de 110 km per uur.
A: Is dat balanceren met het wiel op de auto? Ga anders naar ee uitlijn specialist.
Ik lees elke keer weer in testen dat Het Freude am Fahren weggelegd is voor de achterwielaangedreven modellen. Hou daar rekening mee als je FWD wil kopen :-)
Ze hebben een force match balancering gedaan, ik twijfel daarmee niet echt aan de nauwkeurigheid van de balancering.RAAF12 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:39:
Ik heb een e40 en die is natuurlijk achterwiel aangedreven 😀
Maar bij ook de 2 serie coupe die ik als leen auto mee had trad dit probleem niet op en was het stuur bij 110 km/h gewoon rustig.
Onbalans in de as van de wagen zelf?lexvis schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:47:
[...]
Ze hebben een force match balancering gedaan, ik twijfel daarmee niet echt aan de nauwkeurigheid van de balancering.
Ik heb een e40 en die is natuurlijk achterwiel aangedreven 😀
Maar bij ook de 2 serie coupe die ik als leen auto mee had trad dit probleem niet op en was het stuur bij 110 km/h gewoon rustig.
Ondertussen in Spanje aangekomen met de I4 en wat een heerlijke reiswagen en prima te te doen met laden.
Begrijp alleen 1 ding niet.
Als ik een bestemming ingeef die buiten mijn range ligt dan selecteer ik met het stekkertje een laadpunt op de route.
Alleen daar gaat het fout want zie een laadpunt op 250km want dat kan ik wel halen en als ik die bestemming dan als tussenstop selecteer blijkt dat punt ineens op 350km te zijn. Heel raar en vraag we af of ik nou wat fout doe of zit er een bug in het systeem?
Als ik een bestemming ingeef die buiten mijn range ligt dan selecteer ik met het stekkertje een laadpunt op de route.
Alleen daar gaat het fout want zie een laadpunt op 250km want dat kan ik wel halen en als ik die bestemming dan als tussenstop selecteer blijkt dat punt ineens op 350km te zijn. Heel raar en vraag we af of ik nou wat fout doe of zit er een bug in het systeem?
Klopt, door een NL BMW dealer geïmporteerd van een BMW dealer uit Dld.Buitenlandse import dan? iig in Nederland zitten de pakketten aan High Executive gekoppeld waar stoelverwarming gewoon in zit.
Ook net aangekomen in Toscane, fijne rit gehad. Wel beetje ‘spanning’ voor de eerst echte EV reis van 1000+ km, maar van laadstress geen sprake en achteraf alleszins meegevallen. Heel tevreden met de laadsnelheden van de i4 en het reiscomfort. Het rechtuit rijden blijft een punt van aandacht door de lichte resonantie bij 100+ km/u en het moeten blijven licht corrigeren, maar te overzien. Vooral in de bergen een genot om te rijden! Zelfs op de steilste stukken one pedal drive en onderaan gewoon batterijtje weer +5% accu! Laadsnelheden 6x binnen 30s op 200+ kw en daarna rustig afbouwend. Vooral overdag paar keer gehad dat ik terug kwam en hij al 100% vol was, door alle stopperikelen icm kinderen. In de nacht beginnersfout van een fastned net buiten de snelweg op een verlaten terrein, maar had ik kunnen zien in de Navi, nu weet ik het.BMWi4 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:46:
Ondertussen in Spanje aangekomen met de I4 en wat een heerlijke reiswagen en prima te te doen met laden.
Over de bmw Navi trouwens niet echt tevreden, bij het aanpassen van de initiële route met laadpunten raakt hij vaak de weg kwijt (figuurlijk). Dan is mijn laadstop ineens mijn eindbestemming (ik weet zeker dat ik hem als tussenstop heb ingevoerd, met 1300 km snelweg heb je voldoende tijd om je systeem te leren kennen) of nog erger; geeft het systeem ineens aan dat mijn actieradius onvoldoende is voor het volgende laadpunt. Dit terwijl ik nog 230 km actieradius heb en het volgende laadpunt op 50 km is.. dan wil hij gaan herbereken enzo, terwijl dat natuurlijk niet nodig is. Komt de bmw dame met haar stemmetje, terwijl ik spraak toch echt heb uitgezet. Ook kloppen de tijden in je reisoverzicht niet, die lijken te blijven hangen bij het moment van invoeren route.. gelukkig is het slechts de weergave en niet de onderliggende berekening.
1 keer gehad dat ik eerder (47%) ging laden dan aangeraden terwijl Navi aangaf dat ik maar tot 43% hoefde te laden om de volgende stop te halen. Bij laden ionity lukte autoriseren wel, maar kreeg ik vervolgens foutmelding, later in de auto zag ik alleen staan laden gestopt. Geaccepteerd en auto weg gezet. Kwartje viel later pas toen ik via app melding “laden gestopt, laaddoel bereikt”. Dus opnieuw naar de laadpaal, reisdoel annuleren en hop het laden ging als een zonnetje.. hier zit de Navi het laden dus echt in de weg, dat kan slimmer bmw!
Ik ben hier ook mee naar de dealer geweest, vooral voor de lichte correcties. Het lijkt alsof je veel mini correcties moet doen, maar echte afwijking is er niet. Volgens de dealer was dit een bekend issue/gevolg van de stuurbekrachtigingsoftware en niets aan te doen.mgoes schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:31:
[...]
Het rechtuit rijden blijft een punt van aandacht door de lichte resonantie bij 100+ km/u en het moeten blijven licht corrigeren, maar te overzien.
Deze week eindelijk mijn in januari 2022 bestelde i4 M50 ophalen!
Ik kijk er naar uit :-) Mijn Ghibli hou ik nog even bij zodat ik er binnen een maand nog makkelijk mee op reis kan gaan zonder te moeten denken aan laden + 2 weken te parkeren naast opspattend zout water en onder meeuwen. Daarna mag die vertrekken.
Zal wat foto's plaatsen van de i4 eens ik hem heb, gezien ik mijn configuratie hier nog niet eerder gezien heb (M Brooklyn Grau, cognac M sportstoelen, carbon fiber pack exterieur (en interieur), shadow laser lights en de 20" M wielen met kasverbreders), dus misschien fijn referentiemateriaal voor toekomstige bestellers.
Ik kijk er naar uit :-) Mijn Ghibli hou ik nog even bij zodat ik er binnen een maand nog makkelijk mee op reis kan gaan zonder te moeten denken aan laden + 2 weken te parkeren naast opspattend zout water en onder meeuwen. Daarna mag die vertrekken.
Zal wat foto's plaatsen van de i4 eens ik hem heb, gezien ik mijn configuratie hier nog niet eerder gezien heb (M Brooklyn Grau, cognac M sportstoelen, carbon fiber pack exterieur (en interieur), shadow laser lights en de 20" M wielen met kasverbreders), dus misschien fijn referentiemateriaal voor toekomstige bestellers.
Was een losse optie. Ik ga altijd voor stoelverwarming. Voorheen vond ik het onzin, maar rijd er nu al jaren mee en wil niet meer zonder.iMarc schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:24:
Bij mij zat dat in het "comfort pack"RobbieHifi schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:55:
[...]
Was een losse optie. Ik ga altijd voor stoelverwarming. Voorheen vond ik het onzin, maar rijd er nu al jaren mee en wil niet meer zonder.
Goedemiddag,
Even een vraag. Ben nu in Spanje en kan hier bij mijn huisje ook met het stopcontact laden.
Maar hoe hoog zal ik de amphere zetten?
Neem aan dat het stroomnet niet zo goed is als in Nederland
Even een vraag. Ben nu in Spanje en kan hier bij mijn huisje ook met het stopcontact laden.
Neem aan dat het stroomnet niet zo goed is als in Nederland
In Spanje hebben groepen meestal 10A (lichtcircuit) of 16A (normale groep). In de groepenkast kan je wel zien welk soort automaat erin zit en hoe zwaar die is. Waarschijnlijk is het gewoon 16A zoals in Nederland, als het opeens donker wordt weet je waarom.BMWi4 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:38:
Er zie op veel plekken 40A staan maar dat lijkt me niet juist, of toch wel?Feni schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:43:
[...]
In Spanje hebben groepen meestal 10A (lichtcircuit) of 16A (normale groep). In de groepenkast kan je wel zien welk soort automaat erin zit en hoe zwaar die is. Waarschijnlijk is het gewoon 16A zoals in Nederland, als het opeens donker wordt weet je waarom.
:strip_exif()/f/image/xPyt7SM48F61WZ1ULlhHvkCG.jpg?f=fotoalbum_large)
40A zal de aardlek, of hoofdschakelaar zijn. Ik zie 10 en 16A groepen, weet niet of je duidelijk kan krijgen welke groep bij het stopcontact hoort? indien 16A zou ik hem op 14 zetten,BMWi4 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:55:
[...]
Er zie op veel plekken 40A staan maar dat lijkt me niet juist, of toch wel?[Afbeelding]
Top , bedankt voor je hulpGamer dénis schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:58:
[...]
40A zal de aardlek, of hoofdschakelaar zijn. Ik zie 10 en 16A groepen, weet niet of je duidelijk kan krijgen welke groep bij het stopcontact hoort? indien 16A zou ik hem op 14 zetten,
Hoofdgroep en aardlek zijn 40A enkel fase zoals in Nederland. Ik zie een mengeling van C10, C16, C20 én C25 eindgroepen (10, 16, 20, 25 ampère).BMWi4 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:55:
[...]
Er zie op veel plekken 40A staan maar dat lijkt me niet juist, of toch wel?[Afbeelding]
Je kan controleren welke groep dat stopcontact bedient door ze 1 voor 1 uit te zetten. Ga er idd 2 A onder zitten voor wat de groep aan kan, dus 8 voor een C10, 14 voor een C16, etc.
Het lijkt erop dat de lichtkringen 10A zijn, de stopcontact kringen 16A zijn en de zwaardere zaken zoals airco en fornuis / verwarming 20A/25A zijn.BMWi4 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:55:
[...]
Dus zoals hierboven vermeld zou ik ook max 14A pakken, mss zelfs nog iets lager als het niet dringt
Ik heb voor de zekerheid gewoon op 10 gezet. Wat met testen er achter gekomen dat het stopcontact wat ik gebruikte 16A was.Kerkdeur schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:28:
[...]
Het lijkt erop dat de lichtkringen 10A zijn, de stopcontact kringen 16A zijn en de zwaardere zaken zoals airco en fornuis / verwarming 20A/25A zijn.
Dus zoals hierboven vermeld zou ik ook max 14A pakken, mss zelfs nog iets lager als het niet dringt
Hier in L’Escala is bij de haven ook een lader die gratis is kwam ik vandaag achter. Je kan er maar twee uurtjes staan maar toch heel mooi dat ze hier in Spanje electrice rijden zo stimuleren.
Niet alles is hier Goes trouwens want heel veel laadpalen in plaatsjes staan in storing of je kaart werkt niet.
Maar goed dat verwachte ik al en tot nu toe redden we het ermee.
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.