• Raf91
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22-01 22:21
Na de laatste RSU geen raamservice meer (bestuurdersraam gaat op ingestelde locatie automatisch omlaag). Als je elke dag door de zelfde slagbomen moet met je toegangspas is dit een zeer prettige functie!

Niks gelezen in de release notes..

Iemand enig idee of ook opgemerkt?

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
BMWi4 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:04:
Er is wel een verandering na de update volgens mij. Bij het voorverwarmen van de auto zag ik dit lampje branden toen ik in stapte.[Afbeelding]
Dat doet de mijne al vanaf juni 2022, dus denk niet dat dat met de update is gekomen 😉

• Mauser.NET
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 10:54
noctilucus schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:31:
[...]

Nu is Active Protection weggevallen wegens chiptekort. Zo blijft het wel spannend...
Wel een edrive40, mogelijks maken ze ook een verschil tussen edrive40 en M50 (meer chips voorzien voor de duurdere varianten)?
Die van mij is vorige week op 31-5 geproduceerd en heeft volgens mdecoder de optie “S8TF Active Pedestrian Protection” of is dat weer wat anders?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mauser.NET schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 23:51:
[...]

Die van mij is vorige week op 31-5 geproduceerd en heeft volgens mdecoder de optie “S8TF Active Pedestrian Protection”
Dat is wat anders dan Active Protection 5AL. Dat gaat over de ‘airbag’-motorkap.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:52
Sommige zullen het al gelezen hebben op de facebook pagina, maar mijn m50 staat sinds dinsdag ochtend bij de dealer ( de week ervoor storingslampje ; drivetrain contin. driving possible contact dealer ).

Na stilleggen, terug aanzwieren :-) melding weg. Al kwam deze terug na 6-10 min rijden . Dealer vanop afstand uitgelezen ( fout in de EME ). Warning kwam nadien niet meer terug

Dinsdag namiddag een mailtje dat de wagen tot eind volgende week bij hen moet blijven, omdat ze beide elektromotoren moeten controleren op losse contacten.. Helaas

• khorions
  • Registratie: Januari 2019
  • Nu online
Raf91 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:58:
Na de laatste RSU geen raamservice meer (bestuurdersraam gaat op ingestelde locatie automatisch omlaag). Als je elke dag door de zelfde slagbomen moet met je toegangspas is dit een zeer prettige functie!

Niks gelezen in de release notes..

Iemand enig idee of ook opgemerkt?
Ook net de update gehad maar bij mij werkt het nog steeds

• noctilucus
  • Laatst online: 03-02 12:05
fsfikke schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 23:53:
[...]

Dat is wat anders dan Active Protection 5AL. Dat gaat over de ‘airbag’-motorkap.
Precies.

5AL Active Protection = "veiligheidspakket dat beschermende maatregelen initialiseert wanneer een ongeval niet meer te vermijden is:
- aanspannen veiligheidsgordel
- sluiten van de ruiten en, afhankelijk van de uitrusting, van het schuifdak"

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:29
rolelael schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 06:37:
Sommige zullen het al gelezen hebben op de facebook pagina, maar mijn m50 staat sinds dinsdag ochtend bij de dealer ( de week ervoor storingslampje ; drivetrain contin. driving possible contact dealer ).

Na stilleggen, terug aanzwieren :-) melding weg. Al kwam deze terug na 6-10 min rijden . Dealer vanop afstand uitgelezen ( fout in de EME ). Warning kwam nadien niet meer terug

Dinsdag namiddag een mailtje dat de wagen tot eind volgende week bij hen moet blijven, omdat ze beide elektromotoren moeten controleren op losse contacten.. Helaas
Pffff, weer eentje, ik verwacht normaal eind juni na 18 maanden wachten hopelijk mijn wagen en vertrek enkele weken later op vakantie naar Italië. Buiten de laadstress, wat denk ik nog wel mee gaat vallen, heb ik veel meer schrik voor deze error. Dan wordt de vakantie heel wat miserie

• rolelael
ik had die stress ook toen ik naar Denemarken, Zweden reed. uiteindelijk alles ok
En ik ben nu ook niet echt in panne gevallen. kon er gewoon mee verder rijden.
Laadstress en Italie, ja dat snap ik . Daar staan ze no niet zo ver, afh van naar waar je rijdt. Noord - Italie valt nog wel mee

• BMW I4-Z4
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-01-2024
Avigoorn schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 07:54:
[...]

Nou nou. Als het gevaarlijk was geweest was ik al terug gegaan natuurlijk. Veel als in oncomfortabel.
Weinig als in gevaarlijk of zoiets. Dacht je dat de wielen eraf vlogen? _/-\o_

Een stuur dat zeer weinig uit het lood staat vind ik allerminst en groot probleem. Verder nog nooit problemen gehad met de zaak trouwens.
Bedankt voor jullie reacties, stuur staat echt niet recht bij mij dus ik ga vandaag de dealer contacteren!

• oldgrumpy
rolelael schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:20:
ik had die stress ook toen ik naar Denemarken, Zweden reed. uiteindelijk alles ok
En ik ben nu ook niet echt in panne gevallen. kon er gewoon mee verder rijden.
Laadstress en Italie, ja dat snap ik . Daar staan ze no niet zo ver, afh van naar waar je rijdt. Noord - Italie valt nog wel mee
Nope, het is Midden Italie en de reis ernaartoe en terug voorzie ik geen issues met laden, maar ter plaatse is geen oplaadmogelijkheid dus dat is dan toch wel weer wat gedoe met laadpalen zoeken daar bij het plannnen van uitstappen. EHet is toch niet de bedoeling om speciaal naar een snellader te gaan rijden om daar dan 20 minuten te zitten wachten in mijn auto. En dan nog een beetje de stress van welke laadkaart gaat aanvaard worden enz. Maar goed misschien valt het allemaal wel beter mee, maar diesel tanken is toch wat minder gedoe.
Vind het beetje spijtig dat die drivetrain error wel vaker voorkomt , ik had gedacht dat BMW met zijn jaren ervaring met de i3, dit niet zou voorkomen

• rolelael
ik heb ondertussen meerdere laadkaarten, dus dat kan je ook doen ( die kosten nl niets meestal )
kan je je laadkabel om op het stopcontact te zetten niet meedoen? das toch al iets

• oldgrumpy
rolelael schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:35:
ik heb ondertussen meerdere laadkaarten, dus dat kan je ook doen ( die kosten nl niets meestal )
kan je je laadkabel om op het stopcontact te zetten niet meedoen? das toch al iets
goed idee, kan nooit kwaad.
Ik denk dat het wel zal meevallen met dat laden. Het zal gewoon beetje uitzoeken zijn.
Die drivetrain error, dat zou meer gedoe geven :-)

• kayjay
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:05
Ik ben vanaf gisteren ook lid van de i4 club. Althans wachtend i4 clublid want is maar net besteld.

Leverdatum wel twee maal zo lang als de verkoper mij op voorhand had verteld: 31 oktober 2024 :-(

[ Voor 0% gewijzigd door kayjay op 08-06-2023 10:46 . Reden: Correctie typfouten ]

• oldgrumpy
kayjay schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:36:
Ik ben vanaf gisteren ook lid van de i4 club. Althans wachtend i4 clublid want is maar net betiteld.

Leverdatum wel twee maal zo lang als de verkoper mij op voorhand had verteld: 31 oktober 2024 :-(
welkom bij de wachtenden, mijn wachttijd zou bijna moeten over zijn na 18 maanden.
Wacht nog op bericht van de garage op mijn vraag voor de VIN en of alle opties effectief aanwezig zijn.
Communicatie per mail duurt altijd zo lang :-(
Jij gaat allicht al de gefacelifte versie krijgen vermoed ik :-)

• kayjay
oldgrumpy schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:44:
[...]

welkom bij de wachtenden, mijn wachttijd zou bijna moeten over zijn na 18 maanden.
Wacht nog op bericht van de garage op mijn vraag voor de VIN en of alle opties effectief aanwezig zijn.
Communicatie per mail duurt altijd zo lang :-(
Jij gaat allicht al de gefacelifte versie krijgen vermoed ik :-)
Ah is er dan al een facelift? Daar hebben ze mij bij de garage nochtans niets over verteld.

• oldgrumpy
kayjay schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:15:
[...]

Ah is er dan al een facelift? Daar hebben ze mij bij de garage nochtans niets over verteld.
https://www.bmwblog.com/2...-series-i4-facelift-2024/

https://www.autogids.be/a...ft-bmw-4-reeks-en-i4.html

met wat foto's,maar goed dat is nog een beetje speculatie maar de faceliftkomt er wel denk ik in 2024

[ Voor 24% gewijzigd door oldgrumpy op 08-06-2023 14:39 ]

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:01
oldgrumpy schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:34:
[...]

Nope, het is Midden Italie en de reis ernaartoe en terug voorzie ik geen issues met laden, maar ter plaatse is geen oplaadmogelijkheid dus dat is dan toch wel weer wat gedoe met laadpalen zoeken daar bij het plannnen van uitstappen. EHet is toch niet de bedoeling om speciaal naar een snellader te gaan rijden om daar dan 20 minuten te zitten wachten in mijn auto. En dan nog een beetje de stress van welke laadkaart gaat aanvaard worden enz. Maar goed misschien valt het allemaal wel beter mee, maar diesel tanken is toch wat minder gedoe.
Vind het beetje spijtig dat die drivetrain error wel vaker voorkomt , ik had gedacht dat BMW met zijn jaren ervaring met de i3, dit niet zou voorkomen
Vorig jaar naar italie geweest (firenze) en uit financieel oogpunt puur gekozen om enkel bij ionity te laten. Heel goed te doen -- Ook geen gedoe met laadkaarten / passen / apps : gewoon BMW kaart.

Betreffende hotel hadden wij bewust gekozen voor een hotel met tesla destination charger (gratis laden in het hotel dus!!!!!)

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Paar vraagjes na 3 dagen i4.

Missne jullie ook niet wat handige opbergruimtes? Vind het extreen karig. Vroeger kon ik nog een afstandbediening kwijt in het bakje links aan de knie, maar dat is nu ook al weg. (ziet er trouwens niet uit nu, Vlak stuk plastiek.
Vakje voor me zonnebril mist ook al.
Ook grote bak onder middenconsole heeft maar 1 niveau, dus sleutels, badges, afstandbedieningen, portefeuille en nu ook mijn zonnebril ligt daar nu allemaal samen door elkaar te hutsen.
Geef mij dan maar weer een Ford Mondeo of VW Passat. :(

Verder, mijn beide schermen worden echt serieus warm.. is dat normaal?

Eerste auto waar ik Android Auto in gebruik.. quasi onbruikbaar.. telefoon wordt gloeiend warm en blijft batterij verliezen ook al hangt mijn Samsung S20 nu bekabeld aan de usb-c poort. Ok, dit lukt nog net omdat batterij drop erg laag is, maar komaan.. op deze manier kan ik mijn phone niet eens chargen na een lange werkdag?!

Me wireless charger kan ik weggooien, die komt niet bijna in de buurt. En het laadbakje van de auto zelf is nog waardelozer.. is misschien net voldoende als die telefoon niet gebruikt wordt?
Ik veronderstel dat niemand voldoende wireless charging heeft voor Android Auto?

Dat is zowat het enige dat me ietwat irriteerde.. verder.. woow wat een machine. Die motor is toch echt wat anders als wat ik gewoon was. En ACC met start-stop is echt zo'n godsgeschenk in de file. _/-\o_

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:28
witchdoc schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:10:

Missne jullie ook niet wat handige opbergruimtes? Vind het extreen karig. Vroeger kon ik nog een afstandbediening kwijt in het bakje links aan de knie, maar dat is nu ook al weg. (ziet er trouwens niet uit nu, Vlak stuk plastiek.
Ook grote bak onder middenconsole heeft maar 1 niveau, dus sleutels, badges, afstandbedieningen, portefeuille en nu ook mijn zonnebril ligt daar nu allemaal samen door elkaar te hutsen.

Eerste auto waar ik Android Auto in gebruik.. quasi onbruikbaar.. telefoon wordt gloeiend warm en blijft batterij verliezen ook al hangt mijn Samsung S20 nu bekabeld aan de usb-c poort. Ok, dit lukt nog net omdat batterij drop erg laag is, maar komaan.. op deze manier kan ik mijn phone niet eens chargen na een lange werkdag?!

Me wireless charger kan ik weggooien, die komt niet bijna in de buurt. En het laadbakje van de auto zelf is nog waardelozer.. is misschien net voldoende als die telefoon niet gebruikt wordt?
Ik veronderstel dat niemand voldoende wireless charging heeft voor Android Auto?

Dat is zowat het enige dat me ietwat irriteerde.. verder.. woow wat een machine. Die motor is toch echt wat anders als wat ik gewoon was. En ACC met start-stop is echt zo'n godsgeschenk in de file. _/-\o_
Mijn I4 is nog niet binnen maar ik kan wel ervaringen delen mbt Android Auto.
Android Auto wireless zuigt batterij. Daarnaast is de wireless charging module in de I4 absolute troep (zie ik iedereen zeggen ;) ).
Uit persoonlijke ervaring kan ik je ook vertellen dat toen ik de overstap maakte van de S20 naar de S23 (met een veel betere / efficientere processor) al mijn problemen met het opwarmen en snel leeglopen van de telefoon zijn opgelost. Gebruik in mijn huidige auto overigens ook wireless Android Auto.

• Marcher
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:47
witchdoc schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:10:

moet je dit eens bekijken, super handig ...

https://www.amazon.de/Yum...%2Cautomotive%2C86&sr=1-8

~€ 20 en morgen in huis (met prime)

Had voorheen ook een S20 en herken de problemen, ondertussen een S22 en die heeft er minder last van ... wil je natuurlijk video's kijken (tijdens het snelladen!!), dan verlies je snel batterij ... :|

• witchdoc
mm, dank je voor de tips ivm telefoon. S23 is pas voor oktober dus zal nog even moeten uitzitten. IS het verschil zo extreem dat wireless chargen (max 15W) wel voldoende is? Dat is de droom zeg maar.. want elke keer die kabel insteken.. blugh.
Ik wil trouwens enkel navi en muziek streamen, video's lijkt me niet zo nuttig onderweg :D

@Marcher mja, lijkt me leuk, maar hoe the fuck heeft BMW dat niet zelf voorzien.. een dubbeldek storage daar zodat hjet het fatsoenlijk kan doen ipv los bakje erin leggen? Auto van net geen 70k en daar op gaan bezuinigen? sjees!

• Quiller
witchdoc schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 17:56:
mm, dank je voor de tips ivm telefoon. S23 is pas voor oktober dus zal nog even moeten uitzitten. IS het verschil zo extreem dat wireless chargen (max 15W) wel voldoende is? Dat is de droom zeg maar.. want elke keer die kabel insteken.. blugh.
Ik wil trouwens enkel navi en muziek streamen, video's lijkt me niet zo nuttig onderweg :D

@Marcher mja, lijkt me leuk, maar hoe the fuck heeft BMW dat niet zelf voorzien.. een dubbeldek storage daar zodat hjet het fatsoenlijk kan doen ipv los bakje erin leggen? Auto van net geen 70k en daar op gaan bezuinigen? sjees!
Het grootste probleem is het vak voor de smartphone zelf (daar wordt alles heet bekabeld of niet bekabeld) door een eenvoudige designfout dat er geen luchtcirculatie is!!!! Nog erger als je draadloos oplaadt omdat dit nog meer warmte genereerd. Ronduit schandalig. Dat gezegd zijnde als ik via draad oplaad dan heb ik geen probleem (opnieuw zolang ik de gsm niet het voorziene vak prop -- denk er aan : hoe warmer de gsm wordt hoe trager hij gaat opladen (veiligheidsfunctie) dus op zeker ogenblik gaat je android auto meer uit de batterij trekken dan hij kan opladen!!!!).

• witchdoc
Quiller schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:08:
[...]

Het grootste probleem is het vak voor de smartphone zelf (daar wordt alles heet bekabeld of niet bekabeld) door een eenvoudige designfout dat er geen luchtcirculatie is!!!! Nog erger als je draadloos oplaadt omdat dit nog meer warmte genereerd. Ronduit schandalig. Dat gezegd zijnde als ik via draad oplaad dan heb ik geen probleem (opnieuw zolang ik de gsm niet het voorzien vak prop -- denk er aan : hoe warmer de gsm wordt hoe trager hij gaat opladen (veiligheidsfunctie) dus op zeker ogenblik gaat je android auto meer uit de batterij trekken dan hij kan opladen!!!!).
Dat vakje heb ik al opgegeven hoor.. zoals ik zei, misschien voor een telefoon van een passagier die NIKS doet, maar dat is dan ook alles.

• Quiller
witchdoc schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:09:
[...]
Dat vakje heb ik al opgegeven hoor.. zoals ik zei, misschien voor een telefoon van een passagier die NIKS doet, maar dat is dan ook alles.
Bij wijze van test (en om bmw aan te tonen dat het een designfout is) zouden we eens een ventilatortje op dat vak moeten richten tijdens het opladen :p

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-10 15:00
noctilucus schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:31:
[...]

Nu is Active Protection weggevallen wegens chiptekort. Zo blijft het wel spannend...
Wel een edrive40, mogelijks maken ze ook een verschil tussen edrive40 en M50 (meer chips voorzien voor de duurdere varianten)?
België? In Nederland is dat al bijna een jaar niet leverbaar.

• Cinemaskoop
Kan je ook wired Carplay gebruiken in de i4 of alleen maar wireless? Ik zou em liever bedraad aansluiten omdat audio over bluetooth niet altijd het beste klinkt volgens mij. Zeker niet op iphone. En omdat wireless nogal veel stroom schijnt te vreten

• kayjay
Baats schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:56:
[...]

Bedankt. Ik hou ook rekening met een levering einde dit jaar indien ik nu zou bestellen. Eén dealer gelooft echter dat het binnen de 3 maand zou kunnen :?
Lijkt me erg sterk. Deze week mijne besteld en verwachte leverdatum is pas eind oktober 2024… betreft e35

• rolelael
Cinemaskoop schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:34:
Kan je ook wired Carplay gebruiken in de i4 of alleen maar wireless? Ik zou em liever bedraad aansluiten omdat audio over bluetooth niet altijd het beste klinkt volgens mij. Zeker niet op iphone. En omdat wireless nogal veel stroom schijnt te vreten
neen dit kan niet

• noctilucus
  • Laatst online: 03-02 12:05
Cinemaskoop schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:25:
[...]

België? In Nederland is dat al bijna een jaar niet leverbaar.
Ja, België. Toch bizar hoeveel verschil er tussen beide landen wordt gemaakt, alsof het chiptekort ineens minder of later komt voor een i4 die van de band rolt om naar België te gaan ipv Nederland :?

Het echte verschil zal wel ergens zitten in communicatie van of naar de dealers toe zeker?

[ Voor 10% gewijzigd door noctilucus op 09-06-2023 10:08 ]

• Omslachtig012
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
Audio klinkt draadloos én bedraad exact het zelfde met CarPlay. Je kan in hoogste uitzondering een keer een hapering horen (wat ik nog nooit heb meegemaakt). Apple CarPlay ondersteund zelfs lossless audio to 16 bit / 48 kHz. Nu gok ik dat jij gewoon Spotify gebruikt, dit is een luttele 320kbp/s max.

• Cinemaskoop
Omslachtig012 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:08:
[...]

Audio klinkt draadloos én bedraad exact het zelfde met CarPlay. Je kan in hoogste uitzondering een keer een hapering horen (wat ik nog nooit heb meegemaakt). Apple CarPlay ondersteund zelfs lossless audio to 16 bit / 48 kHz. Nu gok ik dat jij gewoon Spotify gebruikt, dit is een luttele 320kbp/s max.
Ondersteunt CarPlay dat ook draadloos? Gaat het dan over WiFi ?

[ Voor 4% gewijzigd door Cinemaskoop op 09-06-2023 10:25 ]

• fox80
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik gebruik de spotify app van BMW zelf. Geluid is veel beter dan via spotify van Android auto of Apple Carplay.

• Omslachtig012
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
Cinemaskoop schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:24:
[...]

Ondersteunt CarPlay dat ook draadloos? Gaat het dan over WiFi ?
Klopt CarPlay gebruikt gewon WiFi, 5Ghz in nieuwere auto's.

• MichaelC165
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-04-2024
Besteld januari 2022 en vandaag vernomen dat hij volgende week gemaakt wordt!
VIN code ook ontvangen en al in de app ingegeven. Waar kon ik die weer ingeven om mijn opties te controleren?
Ergens midden juli bij dealer ophalen, wanneer mijn contactpersoon terug is uit vakantie.
Komt er begin juli wellicht toe, dan wisselen ze mijn badges nog naar de zwarte varianten etc.

• Bart_001
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:17
Hier kan je opties normaal nakijken : https://bimmer.work/

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
wimpie schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:34:
Bij wegrijden gaan de deuren niet automatisch op slot, volgens manual zou dit wel moeten zijn.
Heb geen instelling gevonden waar je dat zelf instelt, iemand een idee?
En eindelijk een formele recall hierop in de app. 8)

Divide and conquer.

• oldgrumpy
MichaelC165 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:33:
Besteld januari 2022 en vandaag vernomen dat hij volgende week gemaakt wordt!
VIN code ook ontvangen en al in de app ingegeven. Waar kon ik die weer ingeven om mijn opties te controleren?
Ergens midden juli bij dealer ophalen, wanneer mijn contactpersoon terug is uit vakantie.
Komt er begin juli wellicht toe, dan wisselen ze mijn badges nog naar de zwarte varianten etc.
Welke garage?

• MichaelC165
Lemmens-Le Couter Desselgem (Waregem)

• oldgrumpy
MichaelC165 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:55:
[...]

Lemmens-Le Couter Desselgem (Waregem)
Communicatie is daar precies wat beter dan bij Jorssen.
Wacht nu al een week op een antwoord op mijn vragen |:(

• MichaelC165
oldgrumpy schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:01:
[...]

Communicatie is daar precies wat beter dan bij Jorssen.
Wacht nu al een week op een antwoord op mijn vragen |:(
Op mailtjes wachten is soms ook riskant... Heb dan maar besloten na het mailtje dat ik vandaag binnenkreeg gewoon even terug te bellen en dan mijn laatste lijstje vragen gesteld.
Laatste weken gaan nu echt in, eindelijk... Dan meteen binnen voor een carbon PPF folie op het dak te laten leggen :P Niet van echt te onderscheiden, was ervan verbaasd. Zal mooi matchen met de exterior en interior carbon packs en het Brooklyn Grau.

• Jerreisdeway
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-04-2024
Kerkdeur schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:01:
[...]

Heb je ook al een productiemelding? VIN nummer? Want zolang je die niet hebt vrees ik dat de voorziene leverdatum in België helemaal niets waard is :+
Hij is er toch, binnen 2 weken mag hij afgehaald worden.

• T4rsonis
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-12-2023
Kom net van een flinke toer terug thuis.. auto op ecopro modus gezet en airco aan en dakraam op kantelstand.

Echt niet verwacht.. 13.2 kWh/100 voor een rit van 255 km..
Met start rit op 100% kon ik 418 km rijden en nu ik thuis ben kan er nog 337km rijden?

255+337=592 km
WLTP waarheden.... ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUzrFApe2ykTttp0CaaxQYZGjlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7Ig0hXjLdceN3biIuJfcJok.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7G39zE1Ly139cd0hdQWjOezeEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0LRtt4hmnpKvq3ZtWNjLExw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05ulJNz38OgXLUISeTNxEcL7b28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9MQb8HFmL284Nu4VvchY2NwO.jpg?f=fotoalbum_large

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-10 21:00
Dat is indrukwekkend, de gemiddelde snelheid is niet eens heel laag.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• T4rsonis
Jiriki schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:42:
Dat is indrukwekkend, de gemiddelde snelheid is niet eens heel laag.
Die was 75 km/u maar had ik vergeten te vermelden. Grootste stukken 105 maar zat ook in de file op de A27 dus dat was stilstaan en schuiven.

[ Voor 16% gewijzigd door T4rsonis op 09-06-2023 17:32 ]

• Baats
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-10 21:22
kayjay schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:20:
[...]

Lijkt me erg sterk. Deze week mijne besteld en verwachte leverdatum is pas eind oktober 2024… betreft e35
2024? Echt? Wow. Ondertussen nog een paar andere referenties gehoord die rond de 6 maand zaten. Eventueel een specifieke optie die in jouw geval tot vertraging leidt?

Bij zo'n levertijd zou ik persoonlijk naar een andere auto kijken (is namelijk leasewagen).

• buppha
  • Laatst online: 05-07 20:50
net vanmorgen een ix1 opgehaald .
staat toch mooi samen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKPuh49sl8ZxbpPJsDqqq82fVMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CkfYuFcJPXgubRq4yr1TM2I.jpg?f=fotoalbum_large
in deze idrive toch weer wat meer mogelijkheden als in de i4.

• kayjay
Baats schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:14:
[...]

2024? Echt? Wow. Ondertussen nog een paar andere referenties gehoord die rond de 6 maand zaten. Eventueel een specifieke optie die in jouw geval tot vertraging leidt?

Bij zo'n levertijd zou ik persoonlijk naar een andere auto kijken (is namelijk leasewagen).
Ik ben ook wel wat geschrokken. Bij de verkopers zelf klonk het eerder 8-9 maand. En op de bestelbon staat plots eind 2024.

Mijn huis werd sneller gebouwd dan deze auto.

Geen idee of mijn specifiieke configuratie daar iets aan zou veranderd hebben. Dit is ze in de grote lijnen:

41AWBMW i4 eDrive35 Gran Coupé
S06WCWidescreen Display
S0ZEVBattery Electric Vehicle
P0C3ZBMW Individual Tansanitblau II
S03F6Alu velgen 853
S06U2BMW Live Cockpit Nav Plus
S0255Sportstuur
S06C4ConnectPackage Pro
S0430Spiegelpakket
S06AKConnectedDrive Services
S04U9Akooestische voetgangersbescherming
S0654DAB tuner
S04T2Snellaadkabel tot 22kW (Mode 3)
S04T3Flexible Fast Charger
S0534Auto airco met 3 zones
S05AQActive Guard Plus
S05DMParking Assistant Pack
S05ACHigh Beam Assist
S05DFAdaptive CC met Stop&Go
S05AZBMW Laserlight
S05AZDriving Assistant Pack
S0ZB2Comfort Pack

Edit: na wat opzoeken lijken het laserlicht voor de grootste vertraging te zorgen. Morgen toch nog eens naar de dealer bellen om te zien of ik dit kan veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door kayjay op 09-06-2023 22:23 . Reden: Typfouten ]

• Baats
kayjay schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:48:
[...]

Ik ben ook wel wat geschrokken. Bij de verkopers zelf klonk het eerder 8-9 maand. En op de bestelbon staat plots eind 2024.

Geen idee of mijn specifiieke configuratie daar iets aan zou veranderd hebben. Dit is ze in de grote lijnen:

S06WCWidescreen Display
S03F6Alu velgen 853
S0255Sportstuur
S06C4ConnectPackage Pro
S0430Spiegelpakket
S0654DAB tuner
S05AQActive Guard Plus
S05ACHigh Beam Assist
S05AZBMW Laserlight
S0ZB2Comfort Pack

Edit: na wat opzoeken lijken het laserlicht voor de grootste vertraging te zorgen. Morgen toch nog eens naar de dealer bellen om te zien of ik dit kan veranderen.
Vandaag offerte gaan halen voor een gelijkaardige configuratie (excl. laserlicht). Dealer zag geen vertragende componenten en hield rekening met 1j levertijd. Maakt het toch een moeilijke afweging tov. een direct beschikbare Tesla...

Edit: BE-based, dus geen bijtelling

[ Voor 31% gewijzigd door Baats op 10-06-2023 11:46 ]

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:33
Baats schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:15:
[...]

Vandaag offerte gaan halen voor een gelijkaardige configuratie (excl. laserlicht). Dealer zag geen vertragende componenten en hield rekening met 1j levertijd. Maakt het toch een moeilijke afweging tov. een direct beschikbare Tesla...
Niet als je dan nog een jaartje met 4% bijtelling kan doorrijden.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• T4rsonis
buppha schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:19:
net vanmorgen een ix1 opgehaald .
staat toch mooi samen
[Afbeelding]
in deze idrive toch weer wat meer mogelijkheden als in de i4.
Leuk voor erbij zo'n IX1 maar ik weet wel waar ik dan toch liever in rij.. Ook al is de iDrive functionaliteit beter...

;)

/edit op spelfouten

• T4rsonis
Nu na 5 weken een i4 te hebben gereden kan ik het volgende wel vertellen. Ik mis mijn Polestar 2 op het gebied van (uitrollen zonder energie te regenereren, HK sound system (wat een bass zat er in die 600Watt) , het tot stilstand komen van de auto zonder schok, internet tot je beschikking via een browser, bagage rek in kofferbak van Plus Pack en mijn vriendin mist het verwarmd stuurwiel) voor al de rest vind ik de BMW beter. :)

• buppha
  • Laatst online: 05-07 20:50
Leuk voor erbij zo'n IX1 maar ik weet wel waar ik dan toch liever in rij.. Ook al is de iDrive functionaliteit beter...

;)
helemaal mee eens, maar mijn vrouw wou deze . :P

• Pirmin Z
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12:34
Voor de Belgische followers: begin jan23 een i4 E40 besteld, via leasemaatschappij, bmw dealer bevestigt levering eind sept23. Paar opties: beter geluid, donkere ramen, stuur- en stoel verwarming, donker grijs plafond. Skyscraper grey (en blauwe design elementen). Afwachten maar!

• E.lentriek
  • Laatst online: 21-04 13:46
Pirmin Z, bedankt voor je post dewelke me vrij gelukkig stemt. Ik bestelde een e40 in september '22 met voorziene levering november '23, maar ging er van uit dat dit nog zou opschuiven met wat ik hier allemaal lees. Met een beetje effort misschien nog iets vroeger.
Hier een volledige standaard e40, ook in Skyscraper Grey, enkel met beige interieur.
Welke dealer bevestigde jou deze termijn?

• Pirmin Z
Dat is BMW A&M Group Wijnegem

• TimB
  • Laatst online: 05-07-2023
Voor de Belgen onder ons: vorig jaar begin juni een e40 besteld en mag hem komende week gaan halen! Ik zie ook steeds meer i4 in het straatbeeld de laatste weken!

• oldgrumpy
Eindelijk, na bijna 18 maanden wachten ...
De auto is gebouwd, VIN nummer gekregen
Alle opties zijn blijkbaar aanwezig(hoewel ik 5AL niet terug vind in bimmer.work of valt dat in Belgie onder 5AS want in de prijslijst komt ook geen 5AL voor enkel is er daar sprake van active protection bij 5AS ?
Hij zou nu gaan toekomen in de garage, dus ik reken nog op een week of 2 geduld.
Nu nog wachten op de laadpaal , die de werkgever vergeten bestellen is, iets dat ik zelf nog heb moeten ontdekken een paar maand geleden :-(
Sta nu op de prio lijst van de installateur maar ja dat zegt niet veel zeker, hopelijk komt hij toch snel

In elk geval, het wachten is bijna voorbij en vooral heel blij dat alle opties er blijken te zijn

• fox80
oldgrumpy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:19:
Alle opties zijn blijkbaar aanwezig(hoewel ik 5AL niet terug vind in bimmer.work of valt dat in Belgie onder 5AS want in de prijslijst komt ook geen 5AL voor enkel is er daar sprake van active protection bij 5AS ?
Hij zou nu gaan toekomen in de garage, dus ik reken nog op een week of 2 geduld.
Nu nog wachten op de laadpaal , die de werkgever vergeten bestellen is, iets dat ik zelf nog heb moeten ontdekken een paar maand geleden :-(
Sta nu op de prio lijst van de installateur maar ja dat zegt niet veel zeker, hopelijk komt hij toch snel

In elk geval, het wachten is bijna voorbij en vooral heel blij dat alle opties er blijken te zijn
Ik zit ook nog te wachten op de paal. Nog 1 maand...Opladen van 20 naar 80 procent neemt een goeie 25 uur in beslag 8)7

Ik doe gelukkig maar een 400 km per week, dus op zich niet zoveel problemen mee, maar ik heb gehoord dat de laadverliezen niet min zijn als je het via een gewoon stopcontact moet doen...

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
fox80 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:44:
[...]

Ik zit ook nog te wachten op de paal. Nog 1 maand...Opladen van 20 naar 80 procent neemt een goeie 25 uur in beslag 8)7

Ik doe gelukkig maar een 400 km per week, dus op zich niet zoveel problemen mee, maar ik heb gehoord dat de laadverliezen niet min zijn als je het via een gewoon stopcontact moet doen...
Waar heb je dat gehoord, bij mijn i3 valt dat namelijk reuze mee.
Er zijn wel auto's waar het tot 30% kan zijn, bij de i3 is het minder dan 10%.

• MichaelC165
oldgrumpy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:19:

Had er naar gevraagd toen ik mijn VIN kreeg vorige week. Staat zelfs niet in de prijslijsten op dit moment, vandaar wellicht. Maar enige wat die optie doet is de gordels aanspannen en ramen snel dichtdoen op moment dat hij een potentieel incident detecteert. Dus geen groot gemis :)

• Baats
Heeft iemand ervaringen over de i4 als family/roadtrip car? Het theoretische koffervolume lijkt OK, maar kan in de praktijk natuurlijk tegenvallen. Beeldmateriaal van jullie laatste inpak-avontuur is zeer welgekomen :D

Persoonlijk blijft het een moeilijke afweging tussen de meer 'praktische' Model Y met meer dan genoeg ruimte, vs. de i4 waar het wel krap kan worden met 2 jonge kindjes en veel gerief om mee te nemen tijdens de vakantie. Qua leasing-prijs krijg ik ze gelijk met beperkte opties in de i4.

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-10 16:16
Ik stond voor het zelfde dilemma, maar uiteindelijk kies ik de auto voor mijzelf en passen we ons gewoon aan de beschikbare ruimte.

De model Y is veel ruimer, maar het is ook meer een busje dan een auto, en niet bepaald moeders mooiste.

Ik kijk liever de komende 4 jaar naar een slanke coupe dan een gesmolten Magnum ijsje.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:16

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Baats schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:30:
Heeft iemand ervaringen over de i4 als family/roadtrip car? Het theoretische koffervolume lijkt OK, maar kan in de praktijk natuurlijk tegenvallen. Beeldmateriaal van jullie laatste inpak-avontuur is zeer welgekomen :D

Persoonlijk blijft het een moeilijke afweging tussen de meer 'praktische' Model Y met meer dan genoeg ruimte, vs. de i4 waar het wel krap kan worden met 2 jonge kindjes en veel gerief om mee te nemen tijdens de vakantie. Qua leasing-prijs krijg ik ze gelijk met beperkte opties in de i4.
Ik had voor de i4 een 320d touring en beide auto's hadden bij ons sowieso niet genoeg ruimte voor een vakantie of lang weekend weg met 2 jonge (2 en 6) kinderen. Dus dakkoffer gekocht, bij de aankoop van de i4 de dragers bij de dealer 'bedongen' en lekker volgeladen rijden.

Sys Specs

• mitsumark
  • Nu online

Banana box test, in vergelijking met andere auto's.
YouTube: BMW i4 M50 banana box test

Je zou zeggen dat zo'n 5e deur handig is en je best wat ruimte hebt, maar bv een model 3 kunnen 2 dozen meer in incl frunk...

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 12-06-2023 13:25 ]

• Baats
phex schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:57:
Ik stond voor het zelfde dilemma, maar uiteindelijk kies ik de auto voor mijzelf en passen we ons gewoon aan de beschikbare ruimte.

De model Y is veel ruimer, maar het is ook meer een busje dan een auto, en niet bepaald moeders mooiste.

Ik kijk liever de komende 4 jaar naar een slanke coupe dan een gesmolten Magnum ijsje.
Jouw vergelijking kan ik volledig beamen, de MY is inderdaad niet moeders mooiste. Die mindset kan ik dus volledig volgen, maar zal ik misschien beklagen als ik een koffer kleren (nuja, die van m'n vrouw) moet thuislaten de volgende reis.
Danfoss schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:15:
[...]

Ik had voor de i4 een 320d touring en beide auto's hadden bij ons sowieso niet genoeg ruimte voor een vakantie of lang weekend weg met 2 jonge (2 en 6) kinderen. Dus dakkoffer gekocht, bij de aankoop van de i4 de dragers bij de dealer 'bedongen' en lekker volgeladen rijden.
Thanks, interessante ervaring. Had hiervoor ook een 320d en die vond ik met 500l best ok (voor 1 kind, destijds). Dus qua (persoonlijke) baseline kan dat tellen. De i4 zit daar met 470l onder maar lijkt mij in de praktijk wat uitdagender.

Heb geen dakkoffer/trekhaakkoffer, maar valt inderdaad te overwegen.
mitsumark schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:22:
[...]
Banana box test, in vergelijking met andere auto's.
YouTube: BMW i4 M50 banana box test

Je zou zeggen dat zo'n 5e deur handig is en je best wat ruimte hebt, maar bv een model 3 kunnen 2 dozen meer in incl frunk...
Banana-box test al uitvoerig bekeken. Initieel overwoog ik de i4 helemaal niet - ik dacht een zoveelste berline met onbestaande koffer, maar eentje zien in het echt en deze test deden mij toch twijfelen...

De model 3 vind ik trouwens zo'n onhandige opening, maar wel meer bananen-ruimte. Toch moeilijk, zo'n emotionele aankoop deels rationaliseren :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Baats op 12-06-2023 13:29 ]

• mitsumark
  • Nu online
Baats schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:27:
Thanks, interessante ervaring. Had hiervoor ook een 320d en die vond ik met 500l best ok (voor 1 kind, destijds). Dus qua (persoonlijke) baseline kan dat tellen. De i4 zit daar met 470l onder maar lijkt mij in de praktijk wat uitdagender.

Heb geen dakkoffer/trekhaakkoffer, maar valt inderdaad te overwegen.

[...]

Banana-box test al uitvoerig bekeken. Initieel overwoog ik de i4 helemaal niet - ik dacht een zoveelste berline met onbestaande koffer, maar eentje zien in het echt en deze test deden mij toch twijfelen...
Ik heb nu ook een 320D touring, prima met 1 kind, maar met 2 moeten we gaan kiezen wat er mee moet of een andere oplossing vinden, ik twijfel nog...

Je hebt rond die Banana boxen natuurlijk nog veel ruimte, denk dat je er in principe evenveel in krijgt als de model 3, de Y is natuurlijk wel een stuk groter.
Maargoed, met 2 kids denk ik dat geen enkele sedan/coupe/hatchback groot genoeg is met die zooi die we tegenwoordig willen meenemen, een ix3 is helaas wat duur :'(

Het hele jaar met een veel te grote auto rondrijden voor de 5 dagen per jaar dat er meer in moet is ook zonde, toch maar de dak/trekhaak koffer of een karretje.

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 12-06-2023 13:33 ]

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-10 20:40
Danfoss schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:15:
[...]

Hoe is jouw verbruik met de dakkoffer?

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:58
lexvis schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:58:
[...]

Hoe is jouw verbruik met de dakkoffer?
Toevallig heb ik dit weekend flinke ritten (800km) gemaakt met de dakkoffer. Bij rond de 100km/h schommel ik tussen de 18 en 20 kWh/100km. Heb ook 300km rond de 130 gereden en dan ligt het tussen de 21 en 23 kWh/100km. Gaat om flink grote Thule Motion L.

Overigens was dit mijn eerste lange buitenlandse rit (Frankrijk) en het viel me alles mee. d:)b Geen laadstress. Bij elke keer stoppen voor benen strekken/lunchen aan de DC lader gehangen. Ben niet onder de 40% geweest, maar heb dan ook een kleintje achterin dus stop sowieso meer dan vroeger :)

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:51
Pirmin Z schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:10:
Voor de Belgische followers: begin jan23 een i4 E40 besteld, via leasemaatschappij, bmw dealer bevestigt levering eind sept23. Paar opties: beter geluid, donkere ramen, stuur- en stoel verwarming, donker grijs plafond. Skyscraper grey (en blauwe design elementen). Afwachten maar!
Welke leasemaatschappij als ik mag vragen? Lijkt me niet dat het wat uit maakt. Heb overigens ook bij BMW wijnegem die van mij besteld. Weet zo niet welke opties maar niks spectaculair geloof ik.

Behalve dan Sunset Orange. Dat vond ik wel grappig als Hollander :P

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53dtImkYQyQA-mfrRzaGtMLMOtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mjA8kTCRcYcdTfcrw45LtId.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de rittenstatistiek ook maar eens aangezet om wat meer inzicht te krijgen in het verbruik. Vanochtend een snelwegrit met file gemaakt van 84km met een verbruik van 12,8kWh/100km. Da’s een theoretisch bereik van 630km op één acculading. Best indrukwekkend…

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-10 20:27

Mojo

The Power Within

Na bestelling eind augustus 2022, wijziging van opties in januari 2023 (wat gezien werd als nieuwe order (?)) is ook mijn auto inmiddels in Nederland.

Net even bij de dealer wezen kijken, kan niet wachten.. :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJCoDi-8RPiu0GA4oc-ypUash4Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WEhZI65GVEAflCPcDRvxFUoO.jpg?f=user_large

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 18:24
Wij zijn afgelopen maand voor twee weken richting de Bourgogne gegaan en het was een heerlijke reis.

In de achterbak konden we zonder het verwijderen van de hoedenplank drie koffers (76cm|69cm|55/40cm), laptoptas, boodschappentas en een beauty case kwijt.

Hierbij kon de kleinste koffer gestapeld worden op de middelste maat koffer. Op de grootste koffer konden we nog wat losse dingen kwijt zoals onze jassen en een vest. Uiteindelijk was er ook nog genoeg ruimte om wat flesjes wijn mee terug te nemen.

Dus prima te doen, mits je geen kinderwagen hoeft mee te slepen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Artje op 13-06-2023 08:21 . Reden: Verduidelijking ]

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-10 11:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZsTe4kZjKTrUM_xmWuXWUmm78o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e23eBebOnbaCP0SibiubAE10.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat er nog geen i5 topic is.

Vinden jullie dit niet erg op een Mercedes E klasse lijken?

• MichaelC165
Tristan schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:28:
[Afbeelding]

Beetje wel... Mooi vind ik hem in elk geval niet. Net alsof hij wat van de 2 Series GC heeft meegekregen ofzo, was althans mijn eerste indruk. Tegen een optionele lichtgevende grillomlijsting zou ik geen nee zeggen, maar voor de rest: meh.

• phex
Bij de I4 zou ik niet graag een led strip om de nieren willen hebben.

Ik heb juist voor de extended shadow line gekozen om het contrast te verminderen tussen de lak en de "grille".

De standaard metallic/grijs vind ik echt veel te opvallend, een led strip zou het denk ik alleen maar erger maken.

Ik accepteer de grote nieren omdat het moderner is, maar ik ben er nog niet over uit of het echt mooier is.

• Mojo

Mojo

The Power Within

phex schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:44:

Ik heb juist voor de extended shadow line gekozen om het contrast te verminderen tussen de lak en de "grille".

De standaard metallic/grijs vind ik echt veel te opvallend, een led strip zou het denk ik alleen maar erger maken.

Ik accepteer de grote nieren omdat het moderner is, maar ik ben er nog niet over uit of het echt mooier is.
Grappig, ik vind dat contrast juist wel mooi. Hou persoonlijk wel van een lichte auto (van binnen ook), heb dus juist weer liever niet shadowline. :)

Heb daarom ook de galvanische elementen en de aluminium sierlijsten genomen (die zie je niet zo vaak) om dat overal wat terug te laten komen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• MichaelC165

Ik heb ook de extended shadowline en twijfel zelfs dat lichte streepje erin zwart te maken, maar ik zou niet nee zeggen tegen de "optie" het te hebben. Of ik het zou gebruiken is iets anders en ben ik ook nog niet aan uit hahaha. Wel benieuwd of de facelift i4 een dedicated M50 "rooster" krijgt, zoals bij de i5. Dat was wel fijn geweest om wat meer onderscheid te hebben met de 35 en 40...

• Pirmin Z
Zorg schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:42:
[...]

Welke leasemaatschappij als ik mag vragen? Lijkt me niet dat het wat uit maakt. Heb overigens ook bij BMW wijnegem die van mij besteld. Weet zo niet welke opties maar niks spectaculair geloof ik.

Behalve dan Sunset Orange. Dat vond ik wel grappig als Hollander :P
KBC lease

• phex
Ja aluminium of shadowline is natuurlijk heel persoonlijk. Ik vind aluminium ook classy, alleen zelf vind ik het niet zo bij de i4 passen.

Komt waarschijnlijk ook omdat de eerste I4 die ik gezien/gereden had, een m50 demo was bij de dealer. Dat is dan toch een beetje de versie voor mij geworden daardoor.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-10 11:49
MichaelC165 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:22:
[...]

Beetje wel... Mooi vind ik hem in elk geval niet. Net alsof hij wat van de 2 Series GC heeft meegekregen ofzo, was althans mijn eerste indruk. Tegen een optionele lichtgevende grillomlijsting zou ik geen nee zeggen, maar voor de rest: meh.
Ik vind hem vanaf deze hoek juist erg mooi. Smaken verschillen!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-08 19:40

Jup... hier shadowline + alles zwart gespoten om dit te vermijden:

Afbeeldingslocatie: https://t4.ftcdn.net/jpg/02/71/63/53/360_F_271635340_4NYkCEEQUp7u448eQYaarJXMIPFgaKjV.jpg

• kayjay
kayjay schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:48:
[...]

S06WCWidescreen Display
S03F6Alu velgen 853
S0255Sportstuur
S06C4ConnectPackage Pro
S0430Spiegelpakket
S0654DAB tuner
S05AQActive Guard Plus
S05ACHigh Beam Assist
S05AZBMW Laserlight
S0ZB2Comfort Pack

Met dealer gesproken en zoals ik vermoedde: de laserlichten zorgen voor een half jaar vertraging.. Het grappige is dat de dealer zegt dat ookal wacht je een half jaar langer, het niet zeker is dat deze uberhaupt nog kunnen worden geleverd en op de wagen zullen zitten.

Dan wacht je 6 maand langer voor niets.. Dit snap ik wel niet bepaald.

Twijfel nu wel heel erg hard om die laserlights uit mijn bestelling te halen. Ik wil wel 6 maand langer wachten maar enkel als ik zeker ben dat deze op de wagen zullen zitten. Wat dus duidelijk niet gegarandeerd is.

[ Voor 6% gewijzigd door kayjay op 13-06-2023 21:51 . Reden: Wat extra info ]

• Quiller
kayjay schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:16:
[...]

Zoals eerder gedacht zijn het de laserlichten die voor een half jaar vertraging zorgen.. Het grappige is dat de dealer zegt dat ookal wacht je een half jaar langer, het is niet zeker dat deze uberhaupt nog kunnen worden geleverd..

Echt zonde mochten ze niet meer geleverd worden want ze zijn fenomenaal goed.

• Mojo

Mojo

The Power Within

kayjay schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:16:
[...]

Met dealer gesproken en zoals ik vermoedde: de laserlichten zorgen voor een half jaar vertraging.. Het grappige is dat de dealer zegt dat ookal wacht je een half jaar langer, het niet zeker is dat deze uberhaupt nog kunnen worden geleverd en op de wagen zullen zitten.

Twijfel nu wel heel erg hard om die laserlights uit mijn bestelling te halen. Ik wil wel 6 maand langer wachten maar enkel als ik zeker ben dat deze op de wagen zullen zitten. Wat dus duidelijk niet gegarandeerd is.
Had het er van de week toevallig nog over met de dealer. Die bevestigde ook al dat BMW bij nieuwe modellen stopt met Laserlight, met name vanwege recyclebaarheid. Zou me ergens niet verbazen dat ze productie wat terugschroeven en/of met de LCI ook verwijderen en naar regulier LED gaan.

Vraag me ook af wat beter is. Blij dat ik het er nog op heb zitten.

• MichaelC165
Mojo schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:20:
[...]

Had het er van de week toevallig nog over met de dealer. Die bevestigde ook al dat BMW bij nieuwe modellen stopt met Laserlight, met name vanwege recyclebaarheid. Zou me ergens niet verbazen dat ze productie wat terugschroeven en/of met de LCI ook verwijderen en naar regulier LED gaan.

Vraag me ook af wat beter is. Blij dat ik het er nog op heb zitten.
Klopt. En dat zit er inderdaad dik in. Bovendien vind ik de nieuwe "chevrons" heel wat minder mooi qua DRL design, dus daar zal ik bij de LCI niet rouwig om zijn.

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-10 12:50
Ik weet dat het hier ooit vermeld is geweest - tientallen pagina's geleden maar mogelijk heeft iemand een alternatief.
Lang getwijfeld ook over een Tesla deels door de camera's die constant opnemen. Absoluut nuttig merk ik nu.
Auto van mijn vrouw aangereden door een vrachtwagen en uiteraard geen beelden of papier dus eigen kost. Auto is al binnen sinds april!
Nu onlangs gemerkt dat op mijn auto een lichte kras is en iets verder extra verf weg, wellicht ook gebeurd op een parking maar pas nu gezien en dus geen idee waar of wanneer maar de essentie is dus ... camera's!
De recorder van BMW niet genomen omdat die enkel zou opnemen als je indrukt of bij een echte impact dus nagenoeg zinloos.
Iemand die een deftig systeem heeft dat opneemt vooraan en achteraan als de auto geparkeerd staat?
Thx!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 22:11
BlackVue DR900X-2CH Plus?

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-10 12:50
Zelf ervaring mee?
De site is niet echt duidelijk maar lijkt me enkel vooraan of achteraan op te nemen?
Dus als er iemand een deur tegen je zijkant ramt of tegen de wagen rijdt etc. denk ik niet dat je dat ziet?

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-10 14:12
voodoo077 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:22:
Ik weet dat het hier ooit vermeld is geweest - tientallen pagina's geleden maar mogelijk heeft iemand een alternatief.
Lang getwijfeld ook over een Tesla deels door de camera's die constant opnemen. Absoluut nuttig merk ik nu.
Auto van mijn vrouw aangereden door een vrachtwagen en uiteraard geen beelden of papier dus eigen kost. Auto is al binnen sinds april!
Nu onlangs gemerkt dat op mijn auto een lichte kras is en iets verder extra verf weg, wellicht ook gebeurd op een parking maar pas nu gezien en dus geen idee waar of wanneer maar de essentie is dus ... camera's!
De recorder van BMW niet genomen omdat die enkel zou opnemen als je indrukt of bij een echte impact dus nagenoeg zinloos.
Iemand die een deftig systeem heeft dat opneemt vooraan en achteraan als de auto geparkeerd staat?
Thx!
Het is maar de vraag of de camera's van een Tesla dat wel hadden opgemerkt. Om meerdere redenen overigens:

- Doordat sentry veel energie kost is de kans groot dat je het bijvoorbeeld thuis en op werk uitzet (tenzij je aan een lader staat op die plaatsen). Dat is in mijn geval al 80%, zo niet meer, van de tijd dat die auto geparkeerd staat. (Een dag Sentry mode aan kost ongeveer 4 - 5 kWh)
- Er zijn genoeg verhalen te vinden van Sentry die wel aanstaat, maar alsnog schades niet heeft opgenomen om wat voor reden dan ook
- Het lijkt er op dat de wetgeving gaat veranderen (of misschien al is) wat ervoor zorgt dat Sentry in Europa standaard niet meer alles op mag nemen. Dat betekent dat het alleen nog maar zaken op mag nemen na een event, maar dat is dan dus mooi te laat...

Ik heb jaren een Tesla gehad en nooit is er iets van belang opgenomen door dat ding. Bij mij zijn er twee keer vrachtwagens tegenaan gereden (met exact dezelfde schade tot gevolg trouwens), en een keer heeft iemand een deuk in de auto getrapt. Allemaal niet opgenomen omdat het allemaal bij mij voor de deur gebeurde en sentry daar standaard uit staat...

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Quiller
Een veel belangrijkere vraag : ik ben er van overtuigt dat in veel europese landen deze beelden niet gebruikt kunnen worden indien genomen op openbare weg (en de zaak komt voor een rechtbank) ... camerawetgeving is bij veel mensen onbekend terrein (in belgie (en in nog landen) : camera moet aangegeven zijn en mag NOOIT de openbare weg filmen...)

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-10 21:00
In onder andere Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Luxemburg zijn dashcams niet toegestaan voor continue gebruik en kan flink worden beboet.

https://www.anwb.nl/jurid...rsregels/dashcam-verboden

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-08 19:40
Allemaal relevant, maar vanuit ervaring kan ik zeggen dat de beelden wel degelijk "de ordehandhavers op de juiste weg" zetten bij een dispuut.

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Milton1 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:15:
Allemaal relevant, maar vanuit ervaring kan ik zeggen dat de beelden wel degelijk "de ordehandhavers op de juiste weg" zetten bij een dispuut.
Alleen in Duitsland opletten, dan krijg je zelf de boete ;-) nieuws: Duitse rechter legt automobilist boete op voor gebruik dashcam

• E.lentriek
  • Laatst online: 21-04 13:46
Zijn er aanpassingen naar MY2024?
De mijne zou bij de dealer geleverd worden in week 47. Vermoedelijke productie week 42-43?
Sowieso zeker het infotainment. Ook nog andere?

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
E.lentriek schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:27:
Zijn er aanpassingen naar MY2024?
De mijne zou bij de dealer geleverd worden in week 47. Vermoedelijke productie week 42-43?
Sowieso zeker het infotainment. Ook nog andere?
iDrive 8.5 is idd nieuw verder wat optie prijs wijzigingen en drive recorder is weg iig voor NL.

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
Afgelopen nacht ook vervelend verrast door een laadklep die niet meer open was te krijgen. Uiteindelijk kwam om 01:15 de ANWB, die met hulp van een opblaaskussentje de laadklep open forceerde. Gevolg; sluitmechaniek definitief kapot, maar ik kon wel weer laden.

Eén dezer dagen wordt het vervangen, maar ik vind het eigenlijk bijzonder kwalijk dat BMW dit niet preventief oplost met een recall.

• fox80
mitsumark schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Waar heb je dat gehoord, bij mijn i3 valt dat namelijk reuze mee.
Er zijn wel auto's waar het tot 30% kan zijn, bij de i3 is het minder dan 10%.
Ik heb het eens bekeken in de app. Opladen via stopcontact zorgt bij mij op de eerste 150 geladen kwh voor een verlies van 15%... Ik vermoed dat via een laadpaal een heel stuk minder zal zijn omdat er sneller geladen zal worden.

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:54
Tristan schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:28:
[Afbeelding]

Ps misschien een topic maken

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:54
Milton1 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:50:
[...]

Jup... hier shadowline + alles zwart gespoten om dit te vermijden:

[Afbeelding]
Same
Pagina: 1 ... 64 ... 124 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.