Iemand ervaring met de drive recorder? Ik hoopte dat dit dashcams kan vervangen? Hoe goed werkt dit systeem en iemand al incidenten gehad waarbij dit systeem vastlegd?

Mooie bak! Gefeliciteerd!Antonutr78 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 16:17:
Gisteren is mijn I4 E40 geleverd. Besteld 17 aug 2022. Vrij basic uitvoering, alleen privacy glas, 18 inch velgen en parking plus met drive recorder.
Beetje door mijn werkgever richting elektrisch gedwongen, nooit elektrisch of zelfs hybride gereden. Liefst altijd een zware diesel motor gehad.
Maar mijn hemel wat een snelheid, duizelingwekkende tussensprintjes. Een petrolhead die stiekem toch aan het genieten is van zijn batterij bak 😁
[Afbeelding]b
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Mbt de Drive recorder, Gebruik nu alleen het camera knopje ingedrukt houden als ik iets geks zie. Maar heb nog niet de moeite genomen om het te bekijken of uit het systeem te halen want heb geen usb-A usb sticks meer liggen, dus die eerst maar ff regelen.Antonutr78 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 16:21:
Iemand ervaring met de drive recorder? Ik hoopte dat dit dashcams kan vervangen? Hoe goed werkt dit systeem en iemand al incidenten gehad waarbij dit systeem vastlegd?
[ Voor 43% gewijzigd door Zipsop op 27-05-2023 19:12 ]
            Hi!
Mijn i4 - 40 is 28 april geproduceerd en was begin deze week bij de dealer. Ik kan hem echter pas 5 juni ophalen, kon echt niet sneller volgens mijn dealer. Is dit een normale termijn of zou hij de auto vanwege boni in juni pas willen leveren?
            Mijn i4 - 40 is 28 april geproduceerd en was begin deze week bij de dealer. Ik kan hem echter pas 5 juni ophalen, kon echt niet sneller volgens mijn dealer. Is dit een normale termijn of zou hij de auto vanwege boni in juni pas willen leveren?
Het is in ieder geval geen hele gekke termijn.BMW I4-Z4 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 22:15:
Hi!
Voor mijn vloot leveringen zie ik gemiddeld 4 tot 6 weken na productie tot levering voor de Duitse fabrieken.
Door feestdagen en logistieke issues kan het tot 9 weken duren in mijn ervaring. Maar soms ook maar 10 dagen.
Bij mijBMW I4-Z4 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 22:15:
Hi!
Productie: 8 mei
Bij Dealer: 24 mei
Nummerplaten: 26 mei
Afhaal: nu woensdag 31 mei
            Besteld 12/2023 (België), lease. E40 met M-pack. Levering voorzien mid juni 2023. Dus ik stuur gisteren mailtje naar de dealer of hij al zicht heeft op productieplanning. 
Krijg ik mailtje terug: uw auto staat hier al bij ons in de garage.
Vreemd; niemand die me iets laat weten.
Bij welke dealer? Besteld 12/2021 of 12/2022 ? Besteld 12/2023 is lastig ;-)FloR_ schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:24:
Besteld 12/2023 (België), lease. E40 met M-pack. Levering voorzien mid juni 2023. Dus ik stuur gisteren mailtje naar de dealer of hij al zicht heeft op productieplanning.
Sorry, idd besteld 12/2021.RuudHou schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:42:
[...]
Bij welke dealer? Besteld 12/2021 of 12/2022 ? Besteld 12/2023 is lastig ;-)
Dealer in Oost-Vlaanderen ;-)
Dat ziet er een stuk beter uit dan bij mij! Geniet ervan woensdagfox80 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:01:
[...]
Bij mij
            Toch even noemen. Gisteren 200km rit, met 160km Autobahn.
21 graden ongeveer.
Behoorlijk doorgereden, harder optrekken. 150kmh en stukken 180/190kmh.
En dan toch met nog 40% aankomen.
Laatste stuk was specifiek 144km.
Gemiddelde snelheid 130kmh.
25kWh/100km
Met stukken voluit.
Dat is dus gewoon onverwacht goed. Toch??
            21 graden ongeveer.
25kWh/100km
Met stukken voluit.
zeker niet slecht, ik heb zaterdagochtend ll m'n verbruiksrecord gevestigd, A45 behoorlijk vrij waarbij de eerste 25km van m'n trip rond Aschaffenburg nog 100-zone wasAvigoorn schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:09:
21 graden ongeveer.
25kWh/100km
Met stukken voluit.
Was leuk voor een keer ...
:strip_exif()/f/image/1Y4rieyqv1GUC9hiGyoGGOXT.jpg?f=fotoalbum_large) 
                    Die is heel mooi vergelijkbaar. Alleen 10kWh/100km verschil. HahahaMarcher schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:20:
[...]
zeker niet slecht, ik heb zaterdagochtend ll m'n verbruiksrecord gevestigd, A45 behoorlijk vrij waarbij de eerste 25km van m'n trip rond Aschaffenburg nog 100-zone was
Was leuk voor een keer ...
[Afbeelding]

Ik denk verschil tussen doorrijden en er vol voor gaan?
Mss een M50?
Ik heb ook even met die knop gespeeld, mooie beelden ik zal er verder maar vertrouwen in hebben dat de drive recorder opneemt bij een incident. Heb hem ingesteld op 20 seconden voor en na.Zipsop schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:11:
[...]
Mbt de Drive recorder, Gebruik nu alleen het camera knopje ingedrukt houden als ik iets geks zie. Maar heb nog niet de moeite genomen om het te bekijken of uit het systeem te halen want heb geen usb-A usb sticks meer liggen, dus die eerst maar ff regelen.
Jammer dat de driverecorder niet in parkeerstand werkt, de enige schade die ik vorig jaar had was omdat iemand weer eens mijn geparkeerde auto geraakt heeft en zich niet meldde. Hoop dat met toekomstige software updates deze alsnog beschikbaar komt.
iddAvigoorn schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:37:
[...]
Die is heel mooi vergelijkbaar. Alleen 10kWh/100km verschil. Hahaha
Ik denk verschil tussen doorrijden en er vol voor gaan?
Mss een M50?
            Goedemiddag,
Over 4 weken gaan we naar Spanje en maak nu vooral gebruik van de BMW card.
Als backup nog de Shell pas en de Tesla app.
Zal dit voldoende zijn of beter nog een kaart meenemen?
Alvast bedankt.
Grt Wilco,
            Over 4 weken gaan we naar Spanje en maak nu vooral gebruik van de BMW card.
Als backup nog de Shell pas en de Tesla app.
Zal dit voldoende zijn of beter nog een kaart meenemen?
Alvast bedankt.
Grt Wilco,
Dat gaat 99,9% niet gebeuren, aangezien Tesla ook de functie heeft moeten aanpassen vanwege de AVG waardoor het voor dit soort dingen eigenlijk altijd mosterd na de maaltijd is. (Bij aanraken auto een push bericht via de app waarmee je de opname dan pas kan aanzetten waarbij de auto een licht signaal geeft bij opname...)Antonutr78 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:55:
[...]
Ik heb ook even met die knop gespeeld, mooie beelden ik zal er verder maar vertrouwen in hebben dat de drive recorder opneemt bij een incident. Heb hem ingesteld op 20 seconden voor en na.
Jammer dat de driverecorder niet in parkeerstand werkt, de enige schade die ik vorig jaar had was omdat iemand weer eens mijn geparkeerde auto geraakt heeft en zich niet meldde. Hoop dat met toekomstige software updates deze alsnog beschikbaar komt.
Tevens lijkt het er op dat hij vanaf 7/2023 productie helemaal weg is door al die verschillende AVG zienswijze in Europa. En aangezien ze al genoeg OS-en te supporten hebben bij BMW verwacht ik hier echt 0 ontwikkeling meer in.
Natuurlijk ik had het kunnen weten, als de auto alleen beelden vasthoudt wanneer er een ongeval/inbraak plaats vindt net als in de drive modus dan zou dit toch geen probleem mogen zijn. Maar goed privacy van kleinkriminelen is een groot goed, die moeten we vooral beschermen…. De politie zou het anders ook te druk krijgen, nu kunnen de aangiftes in ieder geval gelijk het archief in.Zipsop schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:31:
[...]
Dat gaat 99,9% niet gebeuren, aangezien Tesla ook de functie heeft moeten aanpassen vanwege de AVG waardoor het voor dit soort dingen eigenlijk altijd mosterd na de maaltijd is. (Bij aanraken auto een push bericht via de app waarmee je de opname dan pas kan aanzetten waarbij de auto een licht signaal geeft bij opname...)
Tevens lijkt het er op dat hij vanaf 7/2023 productie helemaal weg is door al die verschillende AVG zienswijze in Europa. En aangezien ze al genoeg OS-en te supporten hebben bij BMW verwacht ik hier echt 0 ontwikkeling meer in.
            Sinds woensdag hier ook mijn oranje lease i4 in ontvangst genomen. Na 13 maanden en 2 dagen wachten.
Geweldige auto, ruim genoeg (ook met 2 kinderstoelen ) en compleet uitgerust.
 ) en compleet uitgerust.
Audio is prima met de gekozen Hifi upgrade .
.
Enige dat ik een beetje mis is keyless entry en het gebrek aan USB A aansluitingen waardoor ik USB C kabels moet gaan kopen.
Mijn 12V adapter met USB poorten werkt alleen in de kofferbak en niet voorin. Schijnt iets te maken te hebben met de diepte van de socket? Iemand nog tips voor een nieuwe die voorin de i4 wel werkt?
Oh ja standaard alle muzieknummers van de USB stick afspelen kan ik nergens vinden.
Even een playlist met alles maken dus .
 .

Geweldige auto, ruim genoeg (ook met 2 kinderstoelen
Audio is prima met de gekozen Hifi upgrade
Enige dat ik een beetje mis is keyless entry en het gebrek aan USB A aansluitingen waardoor ik USB C kabels moet gaan kopen.
Mijn 12V adapter met USB poorten werkt alleen in de kofferbak en niet voorin. Schijnt iets te maken te hebben met de diepte van de socket? Iemand nog tips voor een nieuwe die voorin de i4 wel werkt?
Oh ja standaard alle muzieknummers van de USB stick afspelen kan ik nergens vinden.
Even een playlist met alles maken dus
 .
 .
                    Ik vind de kwaliteit van de beelden te matig. Ik overweeg een 4k dashcam.Zipsop schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:31:
[...]
Dat gaat 99,9% niet gebeuren, aangezien Tesla ook de functie heeft moeten aanpassen vanwege de AVG waardoor het voor dit soort dingen eigenlijk altijd mosterd na de maaltijd is. (Bij aanraken auto een push bericht via de app waarmee je de opname dan pas kan aanzetten waarbij de auto een licht signaal geeft bij opname...)
Vorig weekend even wat zaken in Oostenrijk, Met de auto gegaan. Vaak 130 km/uur, paar keer top getest. In Oostenrijk wel aan de regeltjes. De 2500 km met ongeveer 21 kWh/100 km gereden (tja auto was vol bepakt en had een passagier mee). Viel mij niet tegen.Avigoorn schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:09:
21 graden ongeveer.
25kWh/100km
Met stukken voluit.
Net heen en weer Maastricht gedaan (van en naar Utrecht). Ruim 400km op 1 lading (in de avond 130 km/uur), gemiddeld 17 kWh/100 km.
Wat betreft de 12v aansluiting voorin kan ik je de volgeden aanbevelen.spacer schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:17:
Sinds woensdag hier ook mijn oranje lease i4 in ontvangst genomen. Na 13 maanden en 2 dagen wachten.
Geweldige auto, ruim genoeg (ook met 2 kinderstoelen) en compleet uitgerust.
Audio is prima met de gekozen Hifi upgrade.
Even een playlist met alles maken dus.
https://www.amazon.com/dp...d_dp_1ARZ2YJH5D45Y070RGPM
Gebruik deze in combinatie met:
https://www.thingiverse.com/thing:6024509
Bedankt voor de tips, ik ga er eens goed naar kijkenfonias schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 07:39:
[...]
Wat betreft de 12v aansluiting voorin kan ik je de volgeden aanbevelen.
https://www.amazon.com/dp...d_dp_1ARZ2YJH5D45Y070RGPM
Gebruik deze in combinatie met:
https://www.thingiverse.com/thing:6024509
            Iemand hier al via de dealer vernomen of de gesuggereerde accuverkleining invloed op de range heeft bij de e40 en M50?
https://www.i4talk.com/th...el-81-1-to-76-6-kwh.8564/
Het is geen accuverkleining (want de bruto capaciteit vermindert niet). Wel de buffer die vergroot wordt, wellicht om accu slijtage te verminderen.broord schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 08:51:
Iemand hier al via de dealer vernomen of de gesuggereerde accuverkleining invloed op de range heeft bij de e40 en M50?
Het lijkt me evident dat de range evenredig minder wordt.
Klinkt idd behoorlijk logisch met mijn algemene ervaring ook. Ik vind het bereik echt behoorlijk goed.RobbieHifi schreef op maandag 29 mei 2023 @ 23:46:
[...]
Vorig weekend even wat zaken in Oostenrijk, Met de auto gegaan. Vaak 130 km/uur, paar keer top getest. In Oostenrijk wel aan de regeltjes. De 2500 km met ongeveer 21 kWh/100 km gereden (tja auto was vol bepakt en had een passagier mee). Viel mij niet tegen.
Net heen en weer Maastricht gedaan (van en naar Utrecht). Ruim 400km op 1 lading (in de avond 130 km/uur), gemiddeld 17 kWh/100 km.
Een Audi Q4 40 komt hier bij lange na niet aan.
waar heb je deze besteld? vandaag zou mijn i4 geleverd worden door Ekris, maar eind vd ochtend (hij zou 's ochtends geleverd worden...) werd ik gebeld dat de auto niet klaar staat, al ruim twee weken op transport staat en ze eigenlijk niet weten waar de auto is en hoelang het dan nog gaat duren.... ben nu nog even te mind-is-blown om hier naar de dealer op te reageren.... Ik hoop dat jouw BMW er wel daadwerkelijk staat morgenfox80 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:01:
[...]
Bij mij
Aangezien de dealer mij vorige week contacteerde om te zeggen dat de auto toegekomen was in de garage en als 2 dagen later de nummerplaten bij de garage toegekomen waren, veronderstel ik dus wel dat hij er ook daadwerkelijk is...PanCake76 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:25:
[...]
waar heb je deze besteld? vandaag zou mijn i4 geleverd worden door Ekris, maar eind vd ochtend (hij zou 's ochtends geleverd worden...) werd ik gebeld dat de auto niet klaar staat, al ruim twee weken op transport staat en ze eigenlijk niet weten waar de auto is en hoelang het dan nog gaat duren.... ben nu nog even te mind-is-blown om hier naar de dealer op te reageren.... Ik hoop dat jouw BMW er wel daadwerkelijk staat morgen
Garage Dhaeninck in Latem
            Zojuist even verder verdiept in de voice control. Als ik de auto vraag 'online spraakassistent aan' of 'online spraakverwerking aan' te zetten, krijg ik als reactie dat de auto hier niet mee is uitgerust? Heb alle opties... Iemand een idee?

Divide and conquer.
dat klinkt een stuk betrouwbaarder ja. Heel veel plezier dan morgenfox80 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:14:
[...]
Aangezien de dealer mij vorige week contacteerde om te zeggen dat de auto toegekomen was in de garage en als 2 dagen later de nummerplaten bij de garage toegekomen waren, veronderstel ik dus wel dat hij er ook daadwerkelijk is...
Garage Dhaeninck in Latem
Eerste wat ik ervan hoor. Dus de batterij blijft dezelfde maar een minder groot deel is beschikbaar. Is het dat?Myaimistrue schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 08:58:
[...]
Het is geen accuverkleining (want de bruto capaciteit vermindert niet). Wel de buffer die vergroot wordt, wellicht om accu slijtage te verminderen.
Het lijkt me evident dat de range evenredig minder wordt.
Eens goed kijken dan wat er op de bestelbon staat ...
            Omdat ik al een hele tijd meelees, plaats ik maar eens welke i4 ik heb besteld en wanneer hij wordt verwacht!
BMW i4 eDrive40
M Sportpakket Pro
Aventurinrot III
19" LM M Y-spaak velgen 859 M
Leder Vernasca Cognac (M sportstoelen)
Interieurlijsten Edelhout Eiche Maser
High Executive
BMW Personal CoPilot Pack
Safety Pack
Parking Assistant Plus
Variable Sport Steering
Adaptief M Onderstel
BMW IconicSounds
Comfort Access
Harman Kardon
Ambiance verlichting
Extra getint glas
etc.
Beeldmateriaal: https://configure.bmw.nl/nl_NL/configid/9yjjqaxh
Besteld: februari 2023, Ekris Arnhem
Verwachte levering: oktober 2023
Een foto die ik heb gemaakt van een aan de buitenkant vergelijkbare auto (op het BMW 50 jaar M logo na):
:strip_exif()/f/image/wivHztjy2eYfVvWWTgDNWuw5.jpg?f=fotoalbum_large) 

BMW i4 eDrive40
M Sportpakket Pro
Aventurinrot III
19" LM M Y-spaak velgen 859 M
Leder Vernasca Cognac (M sportstoelen)
Interieurlijsten Edelhout Eiche Maser
High Executive
BMW Personal CoPilot Pack
Safety Pack
Parking Assistant Plus
Variable Sport Steering
Adaptief M Onderstel
BMW IconicSounds
Comfort Access
Harman Kardon
Ambiance verlichting
Extra getint glas
etc.
Beeldmateriaal: https://configure.bmw.nl/nl_NL/configid/9yjjqaxh
Besteld: februari 2023, Ekris Arnhem
Verwachte levering: oktober 2023
Een foto die ik heb gemaakt van een aan de buitenkant vergelijkbare auto (op het BMW 50 jaar M logo na):
:strip_exif()/f/image/wivHztjy2eYfVvWWTgDNWuw5.jpg?f=fotoalbum_large) 

Ik moet het nog zien, het is hier in ieder geval nog nergens terug te vinden. In de configurator nu:
:fill(white):strip_exif()/f/image/W4U34Zpldk5IJVzLokmk9m2d.png?f=user_large)
En in de prijslijst van juli 2023:
:fill(white):strip_exif()/f/image/t51BacoUogyo6x6W0CjQuVYi.png?f=user_large)
Zouden ze dan nu ineens op andere plekken daarvan af gaan wijken?
                    :fill(white):strip_exif()/f/image/W4U34Zpldk5IJVzLokmk9m2d.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/t51BacoUogyo6x6W0CjQuVYi.png?f=user_large)
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Ik heb vooral gemerkt dat de app minder Kwh/100km aangeeft dan de auto zelf... De beschikbare capaciteit van je accu kan je verifiëren door een download van de auto date via BMW Connected Drive. Bij mij kreeg ik begin mei (met 250km op de teller voor een wagen geproduceerd midden maart '23) exact 80kwh.Sjarel81 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:50:
Kan het zijn dat die accuverkleining ook in de software is doorgevoerd? Deze maand mei merkelijk zuiniger gereden dan in april, gemiddeld verbruik 16,2kWh/100 km en toch maar 409km rijbereik waar ik anders los de 450 haal.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In de configurator in België zag ik gisteren wel degelijk iets van 77Kwh voor de i4 eDrive 40, en niet de 80,7Kwh netto van eerder.Jiriki schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:49:
Ik moet het nog zien, het is hier in ieder geval nog nergens terug te vinden. In de configurator nu:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Myaimistrue schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:51:
[...]
In de configurator in België zag ik gisteren wel degelijk iets van 77Kwh voor de i4 eDrive 40, en niet de 80,7Kwh netto van eerder.
:fill(white):strip_exif()/f/image/VYJBpgZNaRpridcWjO4PzRkb.png?f=user_large)
Ik zie het niet staan bij de specificaties in de configurator?
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Het is inderdaad weer veranderd ten opzichte van enkele dagen geleden!Jiriki schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:01:
[...]
[Afbeelding]
Ik zie het niet staan bij de specificaties in de configurator?
De 12V voor heeft inderdaad een diepere socket. Ik dacht eerst ook dat deze defect wasspacer schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:17:
Geweldige auto, ruim genoeg (ook met 2 kinderstoelen) en compleet uitgerust.
Audio is prima met de gekozen Hifi upgrade.
Even een playlist met alles maken dus.

Vandaag weer OTA update. Gek genoeg wil hij de update niet uitvoeren zonder eerst te gaan rijden
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2gZhCHazX1eB4W7D71YKTnjm.jpg?f=user_large) 

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2gZhCHazX1eB4W7D71YKTnjm.jpg?f=user_large) 
                    Welke Ekris?PanCake76 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:25:
[...]
waar heb je deze besteld? vandaag zou mijn i4 geleverd worden door Ekris, maar eind vd ochtend (hij zou 's ochtends geleverd worden...) werd ik gebeld dat de auto niet klaar staat, al ruim twee weken op transport staat en ze eigenlijk niet weten waar de auto is en hoelang het dan nog gaat duren.... ben nu nog even te mind-is-blown om hier naar de dealer op te reageren.... Ik hoop dat jouw BMW er wel daadwerkelijk staat morgen
Mijn i4 is geproduceerd op 22-05 zegt Mdecoder. Ook bij Ekris (Veenendaal) en stond sinds vorige week donderdag op status 182.
Benieuwd wanneer die komt, ben wel klaar met wachten.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
            Wat kan ik zeggen? Topauto. Blij dat ik voor de E40 gekozen heb. Had enkel testritje gedaan met de M50 en had een beetje schrik van het vermogen van de wagen, maar dat was natuurlijk compleet onterecht. Dat ding heeft meer dan genoeg power. M50 is een beetje overkill wat mij betreft. 
Wegligging fenomenaal, geluid in de wagen is rustgevend. Harmon Kardan is top. 1 puntje van kritiek is dat als je android auto aanzet dit direct full screen is en je niet meer de spotify app van BMW zelf in een aparte widget te zien krijgt. Je moet dan eigenlijk de spotify app van android auto nemen terwijl de BMW app veel beter is. Probleem is dat ik liever waze gebruik dan de BMW navigatie en ik daarvoor dus android auto nodig heb...
Verbruik in de eerste 100 testkilometers valt zeer goed mee. 17 kwh
            Wegligging fenomenaal, geluid in de wagen is rustgevend. Harmon Kardan is top. 1 puntje van kritiek is dat als je android auto aanzet dit direct full screen is en je niet meer de spotify app van BMW zelf in een aparte widget te zien krijgt. Je moet dan eigenlijk de spotify app van android auto nemen terwijl de BMW app veel beter is. Probleem is dat ik liever waze gebruik dan de BMW navigatie en ik daarvoor dus android auto nodig heb...
Je kan nog steeds Spotify van BMW zelf gebruiken i.c.m. Google Maps, FM of Waze van Android Auto.fox80 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:26:
Wat kan ik zeggen? Topauto. Blij dat ik voor de E40 gekozen heb. Had enkel testritje gedaan met de M50 en had een beetje schrik van het vermogen van de wagen, maar dat was natuurlijk compleet onterecht. Dat ding heeft meer dan genoeg power. M50 is een beetje overkill wat mij betreft.
Je moet dan in je telefoon het automatisch afspelen via Android auto uitzetten. Ff zoeken in de instellingen van je telefoon. Het is wel zo dat als je spotyify via je telefoon gebruikt hebt voor wat anders (bijvoorbeeld met oortjes in de sportschool) toch Spotify via Android auto een paar keer wil opstarten. Dat gebeurt bij mij in ieder geval. Ook dit is op te lossen door Spotify op je telefoon volledig af te sluiten. Ben er nog niet achter of dit beter/simpeler kan.
Bij mij ook de update geinstalleerd. Wel een zwart hoofdscherm nu....Hopelijk tijdelijk anders kan ik terug naar de dealerDanfoss schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:16:
Vandaag weer OTA update. Gek genoeg wil hij de update niet uitvoeren zonder eerst te gaan rijden
[Afbeelding]

Ook bij mij was het raak na 5000km; de laadklep ging niet meer open. Hij is door de dealer opengebroken en zit nu vast met een stuk tape totdat  het vervangende onderdeel binnen is. 
Enige geluk is dat dit redelijk gelegen uitkwam en niet tijdens een vakantie oid.
            Enige geluk is dat dit redelijk gelegen uitkwam en niet tijdens een vakantie oid.
En wat was je productiedatum?Matjas schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:20:
Ook bij mij was het raak na 5000km; de laadklep ging niet meer open. Hij is door de dealer opengebroken en zit nu vast met een stuk tape totdat het vervangende onderdeel binnen is.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit verholpen zou zijn vanaf bepaalde productiedatum maar twijfel of dit wel zo is.
Iemand die dit weet?
Je kan spotify ook uitschakelen voor android auto door de app in de android auto settings uit te zetten op je telefoon.Jausie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:11:
[...]
Je kan nog steeds Spotify van BMW zelf gebruiken i.c.m. Google Maps, FM of Waze van Android Auto.
Je moet dan in je telefoon het automatisch afspelen via Android auto uitzetten. Ff zoeken in de instellingen van je telefoon. Het is wel zo dat als je spotyify via je telefoon gebruikt hebt voor wat anders (bijvoorbeeld met oortjes in de sportschool) toch Spotify via Android auto een paar keer wil opstarten. Dat gebeurt bij mij in ieder geval. Ook dit is op te lossen door Spotify op je telefoon volledig af te sluiten. Ben er nog niet achter of dit beter/simpeler kan.
Ik denk na productiedatum 1 Maart. Die van mij heeft het nieuwe onderdeel af fabriek. Hopelijk blijft deze wel goed werken.oldgrumpy schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:41:
[...]
En wat was je productiedatum?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit verholpen zou zijn vanaf bepaalde productiedatum maar twijfel of dit wel zo is.
Iemand die dit weet?
Als het blijft kan je het systeem proberen te herstarten door de volumeknop 30 seconden ingedrukt te houden.Jausie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:15:
[...]
Bij mij ook de update geinstalleerd. Wel een zwart hoofdscherm nu....Hopelijk tijdelijk anders kan ik terug naar de dealer
Ja, thxs. Het is inmiddels al opgelost.Mauser.NET schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:19:
[...]
Als het blijft kan je het systeem proberen te herstarten door de volumeknop 30 seconden ingedrukt te houden.
Is er ook geweten of dit een probleem was vanaf de eerste productiedata of slechts voor een beperkte periode?Frank-33 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:54:
[...]
Ik denk na productiedatum 1 Maart. Die van mij heeft het nieuwe onderdeel af fabriek. Hopelijk blijft deze wel goed werken.
Het is inderdaad productie datum december 2022Quiller schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:59:
[...]
Is er ook geweten of dit een probleem was vanaf de eerste productiedata of slechts voor een beperkte periode?
Dus ik vermoed (heb de wagen van mei 22) dat ik in principe niets te vrezen heb van dit 'potentieel' hinderlijk defect...Matjas schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:29:
[...]
Het is inderdaad productie datum december 2022
            Heeft iemand een meer gedetaileerde omschrijving van onderstaande verbeteringen?
            Danfoss schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:16:
[Afbeelding]
@QuillerQuiller schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:46:
[...]
We hebben er er al zaken ingelegd waardoor ondermeer de ruimte naast de bass (harman kardon) vrijgekomen is... De kabels houden we voorlopig in de koffer omdat, de bedoeling is om deze in de frunk te steken bij reizen.
Betreffende de frunk zelf : ik blijf er erg tevreden over, ik ondervind geen enkele hinder, tot hiertoe nog geen vocht, opslagplaats heb je nooit genoeg. -- Tevens ik heb er al eens een dekentje terug uitgehaald onderweg voor de hond en dat is geen enkel probleem (makkelijk te openen, de originele afdekking ligt er bovenop maar vooraan niet meer vastgeklikt dus die haal je vooraan gewoon 30-40cm omhoog en je kan overal aan zonder hem effectief te moeten verwijderen) etc.
Mocht ik hem niet hebben ik zou hem direct terug kopen. Misser van BMW dat ze dit niet standaard ingebouwd hebben bij zo een wagen!!!
Ik heb 'm ondertussen ook alweer een maand in gebruik.
Voor ons is de ruimte perfect voor de zaken die jij ook al aangaf.
Ik had gerammel verwacht maar dat is gelukkig totaal niet het geval. Het openen van de motorkap is door het 2x trekken aan de hendel in de auto makkelijk.
Bij de weekendjes weg met bagage is het handig gebleken. Alle bagage in de auto en in het koffervak en de laadspullen, hesjes, ehbo kit en tasje met weinig gebruikte zaken in de frunk.
Levering was ook super snel.
            Ik twijfel nog steeds om die Frunk te kopen. Ga de auto vijf jaar rijden dus ik denk dat het wel loont om die extra ruimte te hebben. In ieder geval om er een set laadkabels in te leggen of nog wat schoenen voor een lange reis of iets dergelijks. Achterin heb ik geen HK set dus dan heb ik daar ook de volledige ruimte. Is het dan feitelijk nog wel nodig? ben met 2 volwassenen en 2 jongens (8 en 11)

In mijn ogen wel : met vier in de wagen op reis... of op lange trip... Ruimte kom je altijd tekort... Je koffer vol bagage en de kleinste zegt plots : papa ik heb dorst... Natuurlijk weet je niet meer waar de kleine flesjes cola of water steken dus op goed geluk beginnen uitladen. Wij hebben bij een reisje gewoon enkele flesjes drank nu in die frunk steken... Altijd beschikbaarT4rsonis schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:05:
Ik twijfel nog steeds om die Frunk te kopen. Ga de auto vijf jaar rijden dus ik denk dat het wel loont om die extra ruimte te hebben. In ieder geval om er een set laadkabels in te leggen of nog wat schoenen voor een lange reis of iets dergelijks. Achterin heb ik geen HK set dus dan heb ik daar ook de volledige ruimte. Is het dan feitelijk nog wel nodig? ben met 2 volwassenen en 2 jongens (8 en 11)
Ik vind zelf ook wel dat ik dat ding moet aanschaffen. Moet alleen mijn vrouw nog even overhalen. Ze wil al wel een trekhaak alhoewel dat sowieso al een euro of 900 gaat kosten. Dit verzoek heb ik dan almaar ingewilligd dus voor een frunk moet ze ook niet moeilijk doen vind ik. Ik ga het ook maar doen denk ik, we gaan naar Noorwegen dit jaar en ik wil ook zelf gaan koken want het is daar allemaal stik duur. Dus alle ruimte is welkom.. Heb je die van Wokeby of zijn er ondertussen al andere verkrijgbaar?Quiller schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:41:
[...]
In mijn ogen wel : met vier in de wagen op reis... of op lange trip... Ruimte kom je altijd tekort... Je koffer vol bagage en de kleinste zegt plots : papa ik heb dorst... Natuurlijk weet je niet meer waar de kleine flesjes cola of water steken dus op goed geluk beginnen uitladen. Wij hebben bij een reisje gewoon enkele flesjes drank nu in die frunk steken... Altijd beschikbaar
Net gekeken maar de mijne staat er niet tussen.. vaag..Zipsop schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:14:
[...]
25-4 kenteken, 1-5 op naam. De kenteken datum pakt de catalogus prijs tegenwoordig.
Ik zal vandaag mijn RDW opendata filters voor alle i4 modellen wel even publiek zetten, daar zie je hem al sneller naar boven komen.
eDrive40 https://opendata.rdw.nl/V...p-kenteken-2023/jwvt-xbh3
eDrive35 https://opendata.rdw.nl/V...p-kenteken-2023/wp3q-dhis
M50 https://opendata.rdw.nl/V...p-kenteken-2023/6329-drip
Als je op view data klikt krijg je een lijst met de nieuwste met een kenteken, op basis van kleur en catalogusprijs die je verwacht kan je dan een schatting maken of ie er al is.
kenteken even verwijderd, antwoord al gekregen.
[ Voor 3% gewijzigd door T4rsonis op 03-06-2023 14:18 ]
            Wat is de realistische verwachte levertijd van een i4 e35 in België momenteel? Heb namelijk al uiteenlopende antwoorden gekregen van verschillende dealers ...

Besteld in maart, geschatte leverdatum: augustus/september, maar leasemaatschappij zegt oktoberBaats schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 18:29:
Wat is de realistische verwachte levertijd van een i4 e35 in België momenteel? Heb namelijk al uiteenlopende antwoorden gekregen van verschillende dealers ...
Klopt, het filter kijk alleen naar registratie datum goedkeuring in 2023, dat is het moment dat de RDW de kenteken aanvraag heeft afgerond, jou kenteken is 23-12-2022 uitgegeven.T4rsonis schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:12:
[...]
Net gekeken maar de mijne staat er niet tussen.. vaag..
S-138-BL
ah, ok bedankt..Zipsop schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:03:
[...]
Klopt, het filter kijk alleen naar registratie datum goedkeuring in 2023, dat is het moment dat de RDW de kenteken aanvraag heeft afgerond, jou kenteken is 23-12-2022 uitgegeven.
            @T4rsonis idd van wokeby, bij mijn weten geen andere te vinden (plus hier kan ik je wel bevestigen dat de kwaliteit voor mijn kennis meer dan ok is).

SamenvattingArtje schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:22:
Heeft iemand een meer gedetaileerde omschrijving van onderstaande verbeteringen?
[...]
Kwaliteitsmaatregel: Vermijden van verkeerde diagnose
Functie-actualiseringen en kwaliteitsverbeteringen
Disclaimer: Rijhulpsysteem
Geldigheid van de Remote Software Upgrade en de Release Notes
Informatie over tot nu toe verschenen versies Update van de geïntegreerde handleiding in het voertuig
Speciale aanwijzingen bij deze upgrade
Gebruik van de My BMW-App voor gegevensoverdracht
Bedankt. Ik hou ook rekening met een levering einde dit jaar indien ik nu zou bestellen. Eén dealer gelooft echter dat het binnen de 3 maand zou kunnenjurgen_t schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 18:53:
[...]
Besteld in maart, geschatte leverdatum: augustus/september, maar leasemaatschappij zegt oktober.
            Ik heb net bericht gehad van de dealer dat ik over 2 weken mijn e40 kan ophalen. Blijkbaar zit alles er op wat besteld is. Fingers crossed 😃

Fijn! Wanneer had je die besteld ?phex schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:59:
Ik heb net bericht gehad van de dealer dat ik over 2 weken mijn e40 kan ophalen. Blijkbaar zit alles er op wat besteld is. Fingers crossed 😃
Ik heb hem besteld!Quiller schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:39:
@T4rsonis idd van wokeby, bij mijn weten geen andere te vinden (plus hier kan ik je wel bevestigen dat de kwaliteit voor mijn kennis meer dan ok is).
Erg snel! Ik heb besteld eind Nov (NL) en komt als het goed is pas eind juli binnen.phex schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:17:
Ergens half januari 2023 (NL)
Die van mij vind ik ook erg snel. Besteld begin mei, vorige maand dus. Production Date 2023-05-31 en de dealer verwacht hem begin juli binnen. Doen ze goed bij Kalfsbeek Schiedam. 😅RobertMaes schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:21:
[...]
Erg snel! Ik heb besteld eind Nov (NL) en komt als het goed is pas eind juli binnen.
In Januari besteld... levering augustus 2024Baats schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 18:29:
Dat was het bericht van leaseplan dus ik heb de stiekeme hoop dat zij heel voorzichtig zijn!
Nu heb ik wel oranje gekozen, misschien dat dat er mee te maken heeft? Maar ja als Hollander in België vond ik oranje wel toepasselijk
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Gisteren ook de update geïnstalleerd. Voor mijn gevoel is de gaspedaal mapping in 'Sport' wat gewijzigd. Minder aggressief op klein beetje gas.Danfoss schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:16:
[Afbeelding]
Divide and conquer.
Whoa... Blij voor jou, maar ook wel zuur dat die e35 dan zoveel sneller geleverd wordt dan een i40 die een half jaar eerder besteld isjurgen_t schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 18:53:
[...]
Besteld in maart, geschatte leverdatum: augustus/september, maar leasemaatschappij zegt oktober.
Het zou kunnen. Ik heb de mijne twee weken geleden besteld en de levering staat nu voor 20 augustus. Dat is weliswaar in Nederland, dus dat kan wel anders zijn. Maar (als ze het daadwerkelijk gaan halen) is drie maanden misschien niet eens een slechte indicatie.Baats schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:56:
[...]
Bedankt. Ik hou ook rekening met een levering einde dit jaar indien ik nu zou bestellen. Eén dealer gelooft echter dat het binnen de 3 maand zou kunnen
Ben benieuwd of je dan al OS 8.5 hebt. Vanaf juli stapsgewijze introductie in een aantal modellen in vanaf augustus in de I4. Je zou dan een van de eersten zijn.MagicTempest schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:19:
[...]
Het zou kunnen. Ik heb de mijne twee weken geleden besteld en de levering staat nu voor 20 augustus. Dat is weliswaar in Nederland, dus dat kan wel anders zijn. Maar (als ze het daadwerkelijk gaan halen) is drie maanden misschien niet eens een slechte indicatie.
Welke versie?MagicTempest schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:19:
[...]
Het zou kunnen. Ik heb de mijne twee weken geleden besteld en de levering staat nu voor 20 augustus. Dat is weliswaar in Nederland, dus dat kan wel anders zijn. Maar (als ze het daadwerkelijk gaan halen) is drie maanden misschien niet eens een slechte indicatie.
Zou leuk zijn inderdaad. Maar we gaan het zien.FW423130 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:07:
[...]
Ben benieuwd of je dan al OS 8.5 hebt. Vanaf juli stapsgewijze introductie in een aantal modellen in vanaf augustus in de I4. Je zou dan een van de eersten zijn.
Een e35.
            Eerste verandering van de kant van BMW - bestelling 8 maanden geleden geplaatst: laserlichten had ik toen weggelaten omdat dat tot nog langere levertermijnen zou leiden volgens de dealer (en zelfs zonder laserlichten was er al sprake van 18 maanden). Nu beslist BMW ineens dat je laserlichten niet meer kan weglaten uit het innovation pack.
Ze veranderen precies sneller van mening in München dan dat ze auto's produceren 

Ze veranderen precies sneller van mening in München dan dat ze auto's produceren
            Bij de aflevering lukte het niet om de contacten vanuit mijn telefoon te laden in de auto. Na enig gepuzzel thuis kwam ik erachter dat mijn sporthorloge met Bluetooth de oorzaak was. De enige oplossing tot nu toe is om dat horloge niet in mijn auto te dragen. Herkent iemand dit en heb je een andere oplossing ervoor?

Goedemiddag,
Gisteren heb ik mijn i4 - 40 in ontvangst mogen nemen, echt een geweldige auto!
Ik heb een issue, voor mijn gevoel staat het stuur niet helemaal recht, meer die dat (gehad?) hebben?
Groeten,
Jack
Ik heb een issue, voor mijn gevoel staat het stuur niet helemaal recht, meer die dat (gehad?) hebben?
Groeten,
Jack
Nee, niet eerder voorbij gekomen. Bandenspanning is de eerste check die je kan doen. En daarna gewoon bij de dealer langs.BMW I4-Z4 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:19:
Goedemiddag,
Groeten,
Jack
ik de mijne vandaag gaan ophalen..BMW I4-Z4 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:19:
Goedemiddag,
Groeten,
Jack
Met niet recht.. bedoel je dat je er aan moet draaien voor het recht te krijgen? If so: fatsoenlijk laten uitlijnen bij de dealer.
Of bedoel je zoals ik merkte dat het midden van het bestuurdersscherm, niet overeenkomt lijkt te komen met het midden van je stuur?
Ja, ik heb het gevoel dat het stuur bij mij ook 1 of 2 graden scheef staat (naar links in mijn geval). Ik vraag er wel eens naar tegen de tijd dat de winterbanden er weer op moeten. 90% kans dat ik daarna toch terug ga voor balanceren (dat gaat echt nooit in 1x goed bij mij), kunnen ze meteen even kijken of er wat te fixen is met uitlijnen. Het is zo minimaal dat ik me afvraag of het er beter van wordt.BMW I4-Z4 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:19:
Als je de wagen zo in ontvangst neemt moet je er echt zo snel mogelijk terug mee naar de dealer. Op die manier vermijd je discussies in de zin van 'u heeft wss een stoeprand geraakt' en dergelijke... Bijkomend er kunnen meerdere (ernstigere) oorzaken zijn dan de uitlijning.Emiel L schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:25:
[...]
Ja, ik heb het gevoel dat het stuur bij mij ook 1 of 2 graden scheef staat (naar links in mijn geval). Ik vraag er wel eens naar tegen de tijd dat de winterbanden er weer op moeten. 90% kans dat ik daarna toch terug ga voor balanceren (dat gaat echt nooit in 1x goed bij mij), kunnen ze meteen even kijken of er wat te fixen is met uitlijnen. Het is zo minimaal dat ik me afvraag of het er beter van wordt.
Nee, maar ik heb wel een cyclische trilling in het stuur tussen 100 en 120 km/h. Al bij de dealer geweest die opnieuw heeft gebalanceerd (met een flink aanpassing in de hoeveelheid lood). Helaas nog onvoldoende geholpen, dus mag weer terug binnenkort.BMW I4-Z4 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:19:
Goedemiddag,
Groeten,
Jack
            Mijn stuur staat ook na bandewissel gok ik 1 a 2 graden uit het lood. Vind het niet niet storend in die zin 
Met winterbanden trilde de auto enorm, alleen geen tijd gepakt om opnieuw de balanceren.
Nu met zomerbanden rijdt ie weer als een zonnetje.
            Met winterbanden trilde de auto enorm, alleen geen tijd gepakt om opnieuw de balanceren.
Bij die 'bandenwisselaar' zou ik niet meer terug gaan... Je betaalt er genoeg voor en je veiligheid verbeterd er zeker niet op (integendeel).Avigoorn schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:05:
Mijn stuur staat ook na bandewissel gok ik 1 a 2 graden uit het lood. Vind het niet niet storend in die zin
-- Ongelofelijk hoe mensen niet de tijd nemen om dit in orde te laten brengen... Je leven hangt er verdorie vanaf... Je rijdt met die wagen geregeld snelheden waar als het misloopt dit niet goed komt.
[ Voor 16% gewijzigd door Quiller op 06-06-2023 22:56 ]
Nou nou. Als het gevaarlijk was geweest was ik al terug gegaan natuurlijk. Veel als in oncomfortabel.Quiller schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:55:
[...]
Bij die 'bandenwisselaar' zou ik niet meer terug gaan... Je betaalt er genoeg voor en je veiligheid verbeterd er zeker niet op (integendeel).
-- Ongelofelijk hoe mensen niet de tijd nemen om dit in orde te laten brengen... Je leven hangt er verdorie vanaf... Je rijdt met die wagen geregeld snelheden waar als het misloopt dit niet goed komt.
Weinig als in gevaarlijk of zoiets. Dacht je dat de wielen eraf vlogen?
Een stuur dat zeer weinig uit het lood staat vind ik allerminst en groot probleem. Verder nog nooit problemen gehad met de zaak trouwens.
[Off-topic] Ooit eens gehad na een bandenwissel dat ik bijna het decor in reed toen ik boven de 50 km/u uit kwam, zo slecht was de uitlijning. Inderdaad ook nooit nog terug gegaan, dat kan dus effectief levensgevaarlijk zijn zonder overdrijven.Quiller schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:55:
[...]
Bij die 'bandenwisselaar' zou ik niet meer terug gaan... Je betaalt er genoeg voor en je veiligheid verbetert er zeker niet op (integendeel).
Meer on-topic: net gecontacteerd door de dealer dat er nu een optie weggevallen is wegens chiptekort, 2e aanpassing op een week tijd en nog een 9-tal maanden wachttijd te gaan
Welke optie(s) zijn er weggevallen dan? Mijne wordt deze maand gemaakt en zou normaal compleet moeten zijn... Hoop ik...noctilucus schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:19:
[...]
Meer on-topic: net gecontacteerd door de dealer dat er nu een optie weggevallen is wegens chiptekort, 2e aanpassing op een week tijd en nog een 9-tal maanden wachttijd te gaan
Nu is Active Protection weggevallen wegens chiptekort. Zo blijft het wel spannend...MichaelC165 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:54:
[...]
Welke optie(s) zijn er weggevallen dan? Mijne wordt deze maand gemaakt en zou normaal compleet moeten zijn... Hoop ik...
Wel een edrive40, mogelijks maken ze ook een verschil tussen edrive40 en M50 (meer chips voorzien voor de duurdere varianten)?
            Dat gaven ze mij in april ook aan, dat ik alles kon kiezen behalve Active Protection. Lijkt dan in ieder geval nog niet opgelost te zijn.

Bij mij is het deksel van de laadopening nu ook defect. Geen beweging meer in te krijgen. Wilde de auto net aan de lader hangen zodat ie vol was om morgenmiddag voor een lang weekend weg te vertrekken. Ben héél benieuwd hoe en vooral hoe snel de dealer dit gaat oplossen. Jammer dat BMW niet uit zichzelf het afsluitmechanisme vervangt. Nu wordt het toch wel stressen.....

Bij mij had de dealer binnen 5 min de laadklap open... en ik rij nu nog met een kapotte klepJausie schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:47:
Bij mij is het deksel van de laadopening nu ook defect. Geen beweging meer in te krijgen. Wilde de auto net aan de lader hangen zodat ie vol was om morgenmiddag voor een lang weekend weg te vertrekken. Ben héél benieuwd hoe en vooral hoe snel de dealer dit gaat oplossen. Jammer dat BMW niet uit zichzelf het afsluitmechanisme vervangt. Nu wordt het toch wel stressen.....
Maar ik kan tenminste laden... moet wel de laadklep steeds met een plastic pasje open forceren
Hier ook alleen zit het met een tape vast. Wel armoedig gezicht voor zo’n auto.Droid86 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:59:
[...]
Bij mij had de dealer binnen 5 min de laadklap open... en ik rij nu nog met een kapotte klep
Maar ik kan tenminste laden... moet wel de laadklep steeds met een plastic pasje open forceren
                        Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/u/25204/gir-icon.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/299885/crop583be32bdfc37_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/452182/crop60057cec0308a_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/4046/fok_gollum.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/65557/walkin.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/703/icon.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/452734/crop64de4c92dfc11_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/f/image/66a2K9t1Z6L9hAi97UerECxv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YCbYzgL9T5KfbNQAkciad3zC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_icc():strip_exif()/u/22996/to_green_angel_tower_1_small.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/f/image/3pcMAiVKWjZWdI6GZX58OCAj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fzFaxHPjcRLG0kKjpBHApNZr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/u/6647/Parhelia.gif?f=community) 
            /u/227807/crop5e8c7b2958085_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/67783/icon_small.jpg?f=community) 
            /u/23741/crop65d220b3f3de0_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/1926052/crop644008d59dc6a_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/8422/waarschuwing.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/580657/crop5fd9d0343e0e7_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/292030/crop5e6a3516b1139.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/f/image/7BciCQZRxvpsvhF0zk5KeyjI.jpg?f=fotoalbum_large)