Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
Hydraulic schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:55:
[...]

[Afbeelding]
Een 32A 1 fase contactdoos zie je eigenlijk niet in NL. Ik heb met BMW NL gesproken, De 22 Kw kabel is een standaardisatie issue. Eerder kon je zoals ik mij herinner zelfs tot 40A instellen, maar dat is dan weer voor de 120V landen.
Mijn tijdelijke kia Nero kan 1 fase 32amp laden. :F
Sommige slimme publieke palen kunnen dit aan. Thuis niet.

Duidelijk van de 22kW kabel standaard. Dank.
In de toekomst gaat dat wel meer komen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:33
RobertMaes schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:07:
[...]

M.a.w. maximum AC laadsnelheid in NL voor de i4 blijft gewoon 11kw?
Yep. Boord lader is niet zwaarder als 11 kW.
Moet zeggen dat voor thuis en werk 11 kW ook eigenlijk altijd voldoende is. Dus ik mis het niet echt na 27000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
11 kW kabel lijkt me fijner eigenlijk als de boordlader toch maar 11 kW aan kan, anders heb je een onnodig stugge en dikke kabel (die toch al wat lastig in de ruimte onder de kofferbak te proppen is als je voor Harman Kardon hebt gekozen en de subwoofer daar al aardig wat ruimte claimt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-05 13:21
Waarom zouden ze dit keer gekozen hebben om standaard een 22 kw kabel aan te leveren? Ik zie de meerwaarde niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greendyk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:05
NemeSiS-7 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:44:
Waarom zouden ze dit keer gekozen hebben om standaard een 22 kw kabel aan te leveren? Ik zie de meerwaarde niet.
Met een 22 kWh kabel kan je zowel 1 als 3 fase laden en zowel 16a als 32a. Ik had thuis vanwege een vorige phev een 1 fase 32a laadbox (7,4 kWh). Ik heb bij de dealer daarom 11 kWh kabel ingeruild voor de 22 kWh kabel waardoor ik met dezelfde kabel thuis 7,4 kWh kan laden en op straat 11 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-05 17:45
Avigoorn schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 22:08:
[...]

Hey ja, ik krijg dus volgende week gelijk een oude generatie i4 mee ;)

Maar de pook ben ik blij dat ik hem wel heb (denk ik)
De paddles had ik wel willen hebben, dat is erg fijn, zowel in de Audi als nu in de Kia. Ik neem dus ook aan voor recuperatie, tja schakelen hoef nie.
Bij mij staat die recuperatie op adaptive en dat is echt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 22:08

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ronaldalexander schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Naast de gear shifter lijkt ook de hemelverlichting aangepast te zijn.

Ook paddles achter het stuur, wellicht voor recuperatie?
Is dit niet gewoon dat ze de configurator voor de i4 en 4 nu samengevoegd hebben aangezien de 4 nu ook hetzelfde interieur heeft en daarom de paddles zichtbaar zijn?

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11:41
Danfoss schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:39:
[...]

Is dit niet gewoon dat ze de configurator voor de i4 en 4 nu samengevoegd hebben aangezien de 4 nu ook hetzelfde interieur heeft en daarom de paddles zichtbaar zijn?
Wat ook zou kunnen is dat regeneren vanaf nu inderdaad via paddels achter het stuur gaat, zoals wel meer merken dat doen Dit omdat de pook in de nieuwe model er schijnbaar niet meer is, dus is de B stand niet meer in te stellen. Dus dan maar via paddels achter het stuur. Ik zou dat wel een logische oplossing vinden..

[ Voor 3% gewijzigd door Jausie op 27-01-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Jausie schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:41:
[...]

Wat ook zou kunnen is dat regeneren vanaf nu inderdaad via paddels achter het stuur gaat, zoals wel meer merken dat doen Dit omdat de pook in de nieuwe model er schijnbaar niet meer is, dus is de B stand niet meer in te stellen. Dus dan maar via paddels achter het stuur. Ik zou dat wel een logische oplossing vinden..
De B stand kun je met het knopje instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:35

Mojo

The Power Within

Ja kak. :+

Na bestelling in augustus 2022 net even geinformeerd over de levertijd. Productie week 12, levering week 16 ongeveer. Dus ik blij.

Inmiddels PAP en DAPP weer leverbaar, dus wilde even weten wat dat betekend qua prijs en levertijd. Gaat de levering naar week 28 en productie 24 (ofzo). En na verwijderen van de opties blijft ie daar staan.

De verkoper ging het even uitzoeken, maandag maar even langs bij de dealer. :p

Heb sowieso afgesproken dat de aankoopprijs vast blijft, maar optieprijzen gaan 1:1 mee uiteraard bij wijzigen; maar wil M 50-jahre opties wel hebben eigenlijk.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb ineens dat de auto geen laadpaal status meer weergeeft? Kan je ergens zien of daar een storing is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWHlHaPTKNJ1_F2eOvj929QQngY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qswdygMc0UGK0k4NCgX4biUH.jpg?f=user_large

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Danfoss schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:47:
Ik heb ineens dat de auto geen laadpaal status meer weergeeft? Kan je ergens zien of daar een storing is?

[Afbeelding]
Werkt bij mij ook niet meer. Dc paal geeft deze bezet, terwijl het niet zo is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:20
RobbieHifi schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:21:
[...]

Werkt bij mij ook niet meer. Dc paal geeft deze bezet, terwijl het niet zo is
Heeft je auto nog verbinding met het internet? Anders even iDrive opnieuw opstarten door 20sec de volumeknop in te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

B1OO schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:05:
[...]

Heeft je auto nog verbinding met het internet? Anders even iDrive opnieuw opstarten door 20sec de volumeknop in te duwen.
Reset werkte niet. Internet werkt wel. App werkt ook gewoon. Het is puur de paal status informatie die niet doorkomt

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
B1OO schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:05:
[...]

Yep, app doet het. Weer info ook, etc.

Maar even een poging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khorions
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:54
Iemand deze (no) recall al gezien of ook gekregen? 0065070400
Eerder deze week de update naar 11/2022.50 gehad en nu deze recall weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:03
Andere vraag,

Ik kan een set 19 inch velgen aan komen met de waardes

voor 8,5j et 30
achter 9,5j et 45

Heeft iemand een idee of dit waardes zijn die goed passen op de i4 M50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hij lijstje 19 en 20 inch OEM velgen:
De 861M 19" zijn 8,5J ET35 en 9J ET45
De 869M 19" zijn 8,5J ET35 en 9J ET42
De 859M 19" zijn 8,5J ET35 en 9J ET42
De 862I 20" zijn 8,5J ET35 en 9J ET39
De 868M 20" zijn 8,5J ET35 en 10J ET39

Voor zal hij dan waarschijnlijk 5mm meer naar buiten komen.
9,5J kan ook met 255 achter.

Maar hoe het er in het echt uitziet is altijd lastig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Precies andersom toch. Een hoge ET waarde geeft juist aan dat ze meer naar buiten.

Afbeeldingslocatie: https://www.etwaarde.nl/images/stories/etwaarde.gif

Velgen met een lagere ET waarden komen verder naar binnen te vallen en zouden (in theorie) tegen de remklauw kunnen lopen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernadus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
dencoupe schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:13:
Andere vraag,

Ik kan een set 19 inch velgen aan komen met de waardes

voor 8,5j et 30
achter 9,5j et 45

Heeft iemand een idee of dit waardes zijn die goed passen op de i4 M50
En zou zeker opletten dat je geen B of imitatie merk velgen koopt ivm kwaliteit en hoge draag gewicht van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgoes
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-05 18:08
khorions schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:38:
Iemand deze (no) recall al gezien of ook gekregen? 0065070400
Eerder deze week de update naar 11/2022.50 gehad en nu deze recall weer...
Ik moest laatst een afspraak maken voor een recall, de regeleenheid SME. Toen kreeg ik tussentijds een OTA update en bleek het uiteindelijk hiermee al geregeld. Ik heb de afspraak door laten gaan omdat er nog wat andere diagnoses plaats moeten vinden, maar voor de regeleenheid was het niet meer nodig.. soms is een OTA update dus al voldoende.

mbt thuis laden, heeft iemand al ervaring met tibber? https://tibber.com/nl/store/product/bmw-powerup. Ik wilde laatst instellen om op gezette tijden te laden, maar dat kan dan in de bmw app alleen als je de vertrektijd instelt en ook niet in een weekschema (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khorions
mgoes schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 15:41:
[...]

Ik moest laatst een afspraak maken voor een recall, de regeleenheid SME. Toen kreeg ik tussentijds een OTA update en bleek het uiteindelijk hiermee al geregeld. Ik heb de afspraak door laten gaan omdat er nog wat andere diagnoses plaats moeten vinden, maar voor de regeleenheid was het niet meer nodig.. soms is een OTA update dus al voldoende.
Correct daarvoor ben ik deze week binnen geweest en daardoor was de recall opgelost maar nu blijkt dat ik een nieuwe recall heb waarvan ik momenteel dus nog geen details kan vinden. Recall 0065070400

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
khorions schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 15:47:
[...]

Correct daarvoor ben ik deze week binnen geweest en daardoor was de recall opgelost maar nu blijkt dat ik een nieuwe recall heb waarvan ik momenteel dus nog geen details kan vinden. Recall 0065070400
Geluid generator zo te zien, hij staat al bij de RDW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPlvLA1L5b75P57LEbSpjPSF1Cc=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/fj74CvCnGLMyfbR6SQBqTGqw.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWi4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-02 07:00
Wat is het het navigatiesysteem een drama. Ik heb 300 km bereik en moet 150km rijden wat ik dus makkelijk kan halen maar het navigatiesysteem wil maar dat ik ga laden en kan nergens vinden waar ik dat eruit kan halen?

Ook het voorverwarmen van de accu, waarom kan ik zelf niet aangeven van nu voorverwarmen want over een half uur ga ik snelladen?

Doe ik iets fout of is het navigatie systeem zo eigenwijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• khorions
BMWi4 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 23:40:
Wat is het het navigatiesysteem een drama. Ik heb 300 km bereik en moet 150km rijden wat ik dus makkelijk kan halen maar het navigatiesysteem wil maar dat ik ga laden en kan nergens vinden waar ik dat eruit kan halen?

Ook het voorverwarmen van de accu, waarom kan ik zelf niet aangeven van nu voorverwarmen want over een half uur ga ik snelladen?

Kijk is bij het instellen van de route of je toevallig hebt aangegeven dat je wil aankomen met nog 40% accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
BMWi4 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 23:40:

Dit blijkt toch pas sinds de november productie erin te zitten? (gemiste kans dat dit niet eerder kon natuurlijk, of een update)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydraulic
Avigoorn schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:31:
[...]

Dit blijkt toch pas sinds de november productie erin te zitten? (gemiste kans dat dit niet eerder kon natuurlijk, of een update)
Ik heb met BMW NL gebeld hierover. Ze weten de reden ook niet, kan ook een commerciële reden zijn. Als je de BMW Klantenservice belt, met je vragen naar BMW I. Zoveel mogelijk klagen, misschien proberen ze het dan op de agenda te krijgen in Duitsland. Ps heeft iemand een foto van hoe het er uitziet op een i4 van na 11-2022?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVERA
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-05 16:39
Las zojuist een review op Autoweek van een BMW IX40. Een belangrijk minpunt dat werd genoemd was ‘bandenslijtage’. Na 23.000 km waren de voorbanden aan vervanging toe. Ik vraag me af welke ervaringen er inmiddels op vlak van bandenslijtage met de i4 zijn opgedaan. En zijn er verschillen tussen de 40 en M50 én tussen de verschillende bandenmerken waarvan voor de i4 gebruik wordt gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMWi4
khorions schreef op zondag 29 januari 2023 @ 08:26:
[...]

Kijk is bij het instellen van de route of je toevallig hebt aangegeven dat je wil aankomen met nog 40% accu?
Thanks dat was inderdaad het probleem. Wat ik nog steeds niet kan vinden is waar je aan kan geven welke laadstations je voorkeur hebben en welke hij moet mijden als je de navigatie op een ver doel instelt.

Ik wil namelijk als snellader alleen ionity omdat dat het eerste jaar het goedkoopst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
BMWi4 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:03:
[...]

Thanks dat was inderdaad het probleem. Wat ik nog steeds niet kan vinden is waar je aan kan geven welke laadstations je voorkeur hebben en welke hij moet mijden als je de navigatie op een ver doel instelt.

Ik wil namelijk als snellader alleen ionity omdat dat het eerste jaar het goedkoopst is.
Ik zou ook graag kunnen opgeven dat ik Thuis en op mn werk kan laden. Dan hoeft hij het laatste stuk ook niet te zoeken naar een laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BMWi4
BMWi4 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:03:
[...]

Heb het zelf al gevonden. Staat onder het stekkertje in het navigatiescherm.
Een logischere plek lijkt mij als je de route opgeeft maar goed het is mogelijk om alleen IONITY te pakken🤓

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paashaas25
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-08-2024
Hydraulic schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:41:
[...]

Ik heb met BMW NL gebeld hierover. Ze weten de reden ook niet, kan ook een commerciële reden zijn. Als je de BMW Klantenservice belt, met je vragen naar BMW I. Zoveel mogelijk klagen, misschien proberen ze het dan op de agenda te krijgen in Duitsland. Ps heeft iemand een foto van hoe het er uitziet op een i4 van na 11-2022?
Knop voorverwarmen voor DC laden:
Hier hoe het er in het laadscherm uitziet.

Zodra hij automatisch gaat voorverwarmen als je naar een HPC rijd dan zie je een accu symbooltje bij de kleine symbooltjes in de rechterhoek van je scherm (bij ID, telefoon, spotify, berichten...).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JHnfLzgY-Y2QjZG2MYp8H5aNm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHzGlrkS6hFkr4Iq8Jfktgti.jpg?f=fotoalbum_large
Recall:
Ook hier een recall (hoorde het geluid buiten al niet bij zacht rijden). Nog niets van Nobra gehoord maar we zullen zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LeuqRYbDyfyoUBfNQzkhqlsH1ww=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JrOhT5NMXXuHgII7XjpUxYGM.jpg?f=fotoalbum_tile

Uitvallen scherm:
Ik heb de laatste week regelmatig dat het rechterscherm uitvalt bij de navigatie en dan automatisch opnieuw opstart.
Hopelijk komt hier ook een fix voor.

[ Voor 39% gewijzigd door Paashaas25 op 29-01-2023 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-04 13:38
BMWi4 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:50:
[...]

Heb het zelf al gevonden. Staat onder het stekkertje in het navigatiescherm.
Een logischere plek lijkt mij als je de route opgeeft maar goed het is mogelijk om alleen IONITY te pakken🤓
Hoi net nog even gekeken maar met de beste wil van de wereld lukt het me niet om op ionity te filteren noch om de resterende laadpercentage op de bestemming te veranderen. Hoe heb je dat gedaan?

NB heb de Nov update (maar ik heb ook geen handmatige batterijvoorverwarming dus misschien is dit dan ook anders bij auto geproduceerd vòòr nov '22....?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-05 11:25
Mojo schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:39:
Precies andersom toch. Een hoge ET waarde geeft juist aan dat ze meer naar buiten.

[Afbeelding]

Velgen met een lagere ET waarden komen verder naar binnen te vallen en zouden (in theorie) tegen de remklauw kunnen lopen.
Het is net omgekeerd. Zoals @Zipsop zei, bij een 8.5 brede velg met ET30 komt deze velg 5mm verder uit de wielkast dan dezelfde 8.5" brede velg met ET35. (dus de track verbreedt)

[ Voor 4% gewijzigd door Milton1 op 30-01-2023 14:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMWi4
diGierre schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:24:
[...]

Hoi net nog even gekeken maar met de beste wil van de wereld lukt het me niet om op ionity te filteren noch om de resterende laadpercentage op de bestemming te veranderen. Hoe heb je dat gedaan?

NB heb de Nov update (maar ik heb ook geen handmatige batterijvoorverwarming dus misschien is dit dan ook anders bij auto geproduceerd vòòr nov '22....?)
Resterende laadpercentage op bestemming kan je in navigatie aan de rechterkant bij instellingen.
Na route ingegeven te hebben drukte ik op het kleine stekkertje en zag daar de laadmogelijkheden op de route.
Als je dan nog 200 km kan rijden dan heb ik de ionity aangeklikt die daar net onder zat en dan als tussenstop aangeven.
Is even zoeken maar lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan430
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-06-2024
khorions schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:49:
[...]

Heb je een idee of er vroeger lagere aanbevolen waardes stonden (pre 11/2022.xx)?
Waren dezelfde waardes in 07/2022.XX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khorions
jan430 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:23:
[...]

Waren dezelfde waardes in 07/2022.XX
Ik krijg alle dagen andere. Nu vandaag weer 2,7 en 3,1. Binnenkort bij de dealer is laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan430
khorions schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:25:
[...]

Ik krijg alle dagen andere. Nu vandaag weer 2,7 en 3,1. Binnenkort bij de dealer is laten weten.
Waardes worden aangepast aan bandentemperatuur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khorions
jan430 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:29:
[...]

Waardes worden aangepast aan bandentemperatuur....
Ik heb het niet over de bandendruk maar over de aanbevolen waardes die erbij vermeld staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan430
khorions schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:42:
[...]

Ik heb het niet over de bandendruk maar over de aanbevolen waardes die erbij vermeld staan
Ook de aanbevolen waardes worden aangepast aan de temperatuur. Als ik morgens wegrijd bij 5 grC en een uurtje flink doorrijd (140-160) is de aanbevolen waarde zomaar 0,2-0,3 opgelopen tijdens de rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khorions
jan430 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:32:
[...]

Ook de aanbevolen waardes worden aangepast aan de temperatuur. Als ik morgens wegrijd bij 5 grC en een uurtje flink doorrijd (140-160) is de aanbevolen waarde zomaar 0,2-0,3 opgelopen tijdens de rit.
Ah ok prima maar toch vreemd. Voor de 11/2022.50 update is me dit nooit opgevallen en denk zelfs dat het toen ook niet veranderde. Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Milton1 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:25:
[...]

Het is net omgekeerd. Zoals @Zipsop zei, bij een 8.5 brede velg met ET30 komt deze velg 5mm verder uit de wielkast dan dezelfde 8.5" brede velg met ET35. (dus de track verbreedt)
Eh ja, je hebt helemaal gelijk. Scherp. :p
Mojo schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:11:
Ja kak. :+

Na bestelling in augustus 2022 net even geinformeerd over de levertijd. Productie week 12, levering week 16 ongeveer. Dus ik blij.

Inmiddels PAP en DAPP weer leverbaar, dus wilde even weten wat dat betekend qua prijs en levertijd. Gaat de levering naar week 28 en productie 24 (ofzo). En na verwijderen van de opties blijft ie daar staan.

De verkoper ging het even uitzoeken, maandag maar even langs bij de dealer. :p

Heb sowieso afgesproken dat de aankoopprijs vast blijft, maar optieprijzen gaan 1:1 mee uiteraard bij wijzigen; maar wil M 50-jahre opties wel hebben eigenlijk.
Nou, saga continues. Levering kon niet terug naar April, dus ben maar gezwicht voor High Exec (had ik al), nu met CopilotPack en SafetyPack. Wilde toch wel graag de DAP en PAP hebben en heb geen haast met de auto.

[ Voor 57% gewijzigd door Mojo op 30-01-2023 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmpennings
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-02-2023
Zipsop schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 16:24:
[...]

Geluid generator zo te zien, hij staat al bij de RDW.

[Afbeelding]
Daar moet ik dus op wachten.. al vanaf 20 januari staat mijn nieuw te leveren i4 bij de dealer...
En het is dus alleen software... kom op BMW ... zo moeilijk is dat toch niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overw.Helder
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-05 07:07
Mijn i4 is netjes op 23/1 afgeleverd. Zou bijna denken dat het niet alleen deze terugroepactie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmpennings
Overw.Helder schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:30:
Mijn i4 is netjes op 23/1 afgeleverd. Zou bijna denken dat het niet alleen deze terugroepactie is.
Vermoedelijk krijg je de terugroep nog.. :D maar goed.. jij kunt al genieten.. ENJOY

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kreckie77
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Weet iemand of het klopt dat je de content van het head-up display niet kan opslaan zodat de gekozen content standaard verschijnt als je de auto aanzet? Bij mij zet hij hem telkens terug naar de 'standaard content' (terwijl ik graag default de 'richting/navigatie content' wil zien). Heb ergens gelezen dat als je stoelen met memory hebt (die ik niet heb), dat het dan wel zou kunnen als je via de set-toets de instellingen opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-05 13:21
Weet iemand of dat mogelijk is om achteraf de memory knoppen in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Mijn i4 productie April 22 heeft nooit geluid gemaakt bij het achteruitrijden. Heeft iemand wel een geluid (piep/zoem)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-05 11:25
Hydraulic schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:38:
Mijn i4 productie April 22 heeft nooit geluid gemaakt bij het achteruitrijden. Heeft iemand wel een geluid (piep/zoem)?
Aan de volumeknop draaien TERWIJL je achteruit rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvc_
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-05 14:04
Ajmpennings schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:18:
[...]

Daar moet ik dus op wachten.. al vanaf 20 januari staat mijn nieuw te leveren i4 bij de dealer...
En het is dus alleen software... kom op BMW ... zo moeilijk is dat toch niet. 8)7
Zelfde hier maar een dagje later. Heeft jouw dealer enig zicht wanneer het opgelost gaat zijn?
Volgens de mijne zal het pas eind van februari zijn maar hij had het ook maar van horen zeggen (top communicatie bij BMW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Meer mensen last van uitvallend rechter gedeelte van het scherm ? T wordt steeds erger hier. Meerdere keren per dag inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overw.Helder
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-05 07:07
mikeyverhoef schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:51:
Meer mensen last van uitvallend rechter gedeelte van het scherm ? T wordt steeds erger hier. Meerdere keren per dag inmiddels.
Nog niet gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Hydraulic schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:38:
Die van mij zoenmt, productie oktober 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paashaas25
mikeyverhoef schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:51:
Met mijn auto van November 2022 idd ook steeds vaker. Is aardig lastig op momenten dat je op de navigatie in stedelijk gebied aan het rijden bent.
Heb de dealer nog niet kunnen vragen maar hopelijk met een update naar de laatste Software versie opgelost (maar afwachten natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Zal wel een hardware issue zijn ben ik bang. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajmpennings
wvc_ schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:31:
[...]

Zelfde hier maar een dagje later. Heeft jouw dealer enig zicht wanneer het opgelost gaat zijn?
Volgens de mijne zal het pas eind van februari zijn maar hij had het ook maar van horen zeggen (top communicatie bij BMW)
Mijn dealer zwijgt... geeft helemaal nog geen datum af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterdu
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-04 12:48
Voor de wachtende BE mensen.

Bestelde wagen december 2021 was toen gerekend op eind maart.
Net bericht gekregen dat leverdatum naar eind april begin mei is verschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 11:20
pieterdu schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:16:
Voor de wachtende BE mensen.

Bestelde wagen december 2021 was toen gerekend op eind maart.
Net bericht gekregen dat leverdatum naar eind april begin mei is verschoven.
Ouch.. begint echt wel debiel lang te worden op deze manier. En als we met NL gaan vergelijken dat wordt het gewoon wraakroepend.

Wie bezorgde je dat bericht trouwens? Mijn dealer (besteld jan 22) wil/kan absoluut geen info geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JCL
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20-09-2024

JCL

Toch een positieve noot uit België: ik heb daarnet telefoon gekregen dat mijn wagen, besteld december 21, op transport staat van München naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-04-2024
JCL schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:47:
Toch een positieve noot uit België: ik heb daarnet telefoon gekregen dat mijn wagen, besteld december 21, op transport staat van München naar de dealer.
Dat is fijn nieuws! Wel vreemd dat Pieterdu dan zelfde maand besteld heeft en pas binnen 3-tal maanden zijn e40 heeft. Wat bepaalt dat, vraag ik me dan af... Ik ga op 11/02 nog eens een M50 ophalen voor een dag in afwachting van de mijne en zal dan nog even navragen. Wil er ook niet elke maand voor aan de telefoon hangen met de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterdu
witchdoc schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:38:
[...]

Ouch.. begint echt wel debiel lang te worden op deze manier. En als we met NL gaan vergelijken dat wordt het gewoon wraakroepend.

Wie bezorgde je dat bericht trouwens? Mijn dealer (besteld jan 22) wil/kan absoluut geen info geven.
Onze fleet heeft dit via de garage vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
en zij zouden op letterlijk dezelfdce dag besteld hebben volgens die B lijst van eerder :o

JCL 05/12/2021 Oost-Vlaanderen i4 e40 Verwacht 27/02/23
pieterdu 05/12/2021 Limburg i4 e40 Verwacht april/mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paashaas25
mikeyverhoef schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 06:40:
Zal wel een hardware issue zijn ben ik bang. :'(
Dat kan natuurlijk ook, heb jij de dealer al hierover gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:20
witchdoc schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:30:
en zij zouden op letterlijk dezelfdce dag besteld hebben volgens die B lijst van eerder :o

JCL 05/12/2021 Oost-Vlaanderen i4 e40 Verwacht 27/02/23
pieterdu 05/12/2021 Limburg i4 e40 Verwacht april/mei
Kan er bv mee te maken hebben dat de ene een courante kleur heeft en de andere een minder courante (ze gaan echt geen kleurbad starten voor één auto) -- dat gezegd zijnde : shame on you europese (en sommige andere) merken... De wachttijden zijn ronduit schandalig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterdu
Quiller schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:46:
[...]

Kan er bv mee te maken hebben dat de ene een courante kleur heeft en de andere een minder courante (ze gaan echt geen kleurbad starten voor één auto) -- dat gezegd zijnde : shame on you europese (en sommige andere) merken... De wachttijden zijn ronduit schandalig ...
Ik denk niet dat ik de enige ben met een zwarte I4 8)

Maar ik snap wat je bedoelt ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NE-2nJZQpYILOjuVo4DyHKQKwIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dM22SEb0MAQxPGSEWeaytiMX.jpg?f=fotoalbum_large

Erg fijne auto, inmiddels 2 weken in bezit. Ik las hier ook dat sommige versies geen verlichting hebben in de buitenste ventilator roosters op het dashboard, dit schijn je gewoon te kunnen laten activeren bij de dealer, weet niet of er dan iets gaat branden in de kaartvakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avigoorn
Gisteren mijn i4 in ontvangst kunnen nemen.
Foto's en ervaring zal ik nog delen verder.

Voor nu 2 simpele vragen...

1. Hoe zet je een nummer op pauze in Spotify!? Ik zie de knop gewoon niet zitten.
2. Bekend fenomeen dat de routeplanner de route niet opnieuw activeert als je de auto even hebt stil en uit gezet bij een tankstation?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronaldalexander
  • Laatst online: 08-07-2023
Zojuist bevestiging ontvangen dat m’n order naar status 150 is gegaan incl het VIN nummer *O*
Productie stond afgelopen vrijdag nog gepland voor week 7 (status 112).

Iemand enig idee hoe snel de productie daadwerkelijk start?

YouTube: BMW i4 Production Line - BMW Plant Munich

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Avigoorn schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:07:
Gisteren mijn i4 in ontvangst kunnen nemen.
Foto's en ervaring zal ik nog delen verder.

Voor nu 2 simpele vragen...

1. Hoe zet je een nummer op pauze in Spotify!? Ik zie de knop gewoon niet zitten.
2. Bekend fenomeen dat de routeplanner de route niet opnieuw activeert als je de auto even hebt stil en uit gezet bij een tankstation?
Gewoon de fysieke volumeknop indrukken = pauze

Als je de auto stopt tijdens navigeren zal hij bij de volgende start vragen of je het navigeren wilt voortzetten

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Danfoss schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:21:
[...]

Als je de auto stopt tijdens navigeren zal hij bij de volgende start vragen of je het navigeren wilt voortzetten
Ten aanzien van 2 moet je dan wel aanzetten en is niet bij oudere bmw idrive dat deze automatisch aanvangt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Ronaldalexander schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:19:
Zojuist bevestiging ontvangen dat m’n order naar status 150 is gegaan incl het VIN nummer *O*
Productie stond afgelopen vrijdag nog gepland voor week 7 (status 112).

Iemand enig idee hoe snel de productie daadwerkelijk start?

YouTube: BMW i4 Production Line - BMW Plant Munich
Tussen de 4 - 10 dagen is mijn ervaring met München. En zonder toelevering issues etc is dat gewoon de geplande productie week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Danfoss schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:21:
[...]

Dank!!
De mute knop had ook op het stuur gekund? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steef09031991
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:02
Erg fijne auto, inmiddels 2 weken in bezit. Ik las hier ook dat sommige versies geen verlichting hebben in de buitenste ventilator roosters op het dashboard, dit schijn je gewoon te kunnen laten activeren bij de dealer, weet niet of er dan iets gaat branden in de kaartvakken.
Hoe werkt dit precies dan?
Las overal dat dit weg was bezuinigt.. oftewel er zit helemaal geen lichtje meer in.
Wil dit dan ook aanzetten bij mijn toekomstige m340i lci

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Avigoorn
Bij deze wat fotos van de nieuwe bolide.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvwwBP9FS0p-6h9shuH9DuX5utA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGwBBgvG3060PLbYDoecRYSQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iy9KipW5LUFemLlc0GHpUlYn9_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D27S0aoafWObXI8If8eCPds3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkvt6fEhIsiTdz-chnce9tycbcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cPqFVH2y5XwClUjgNxl5edUq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKVofwiqbVBiI_YqA4twrrb1D4A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdeqnNjLSmMrMulDWzjCZp7e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• witchdoc
Avigoorn schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:02:
Bij deze wat fotos van de nieuwe bolide.
Dude! 6 keer 7?! aarrghh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:31
Ik zie dat je toch de schakelpook hebt gekregen. Ik zal je username wel onthouden voor wanneer ik de mijne krijg en het blijkt dat er zo'n flip switch in zit. Dan kunnen we ruilen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
RobertMaes schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:14:
[...]

Ik zie dat je toch de schakelpook hebt gekregen. Ik zal je username wel onthouden voor wanneer ik de mijne krijg en het blijkt dat er zo'n flip switch in zit. Dan kunnen we ruilen :P
Nou... Zoals de oplettende lezer al had gezien, wilde ik ook graag de pook. idd!!! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronaldalexander
  • Laatst online: 08-07-2023
Avigoorn schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:19:
[...]

Nou... Zoals de oplettende lezer al had gezien, wilde ik ook graag de pook. idd!!! :P
Gister mijn VIN ontvangen en even nagetrokken op Bimmer.work. De fabriek heeft z'n proces nog niet omgezet naar het "knopje" en produceert momenteel nog de old school pook zag ik 8)
Op de valreep pak ik ook nog de 50 jahre M logo's mee _/-\o_

Ik ben er alleen nog niet achter waar ik de rest van het productieproces vanaf status 150 t/m 155 kan volgen.
In de app kan ik de auto nog niet toevoegen. In USA krijg je dan keurig een mooie tijdlijn te zien en staat die onder een wit doek tijdens dit proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWlepto
  • Laatst online: 25-02-2024
Ronaldalexander schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:56:
[...]

Gister mijn VIN ontvangen en even nagetrokken op Bimmer.work. De fabriek heeft z'n proces nog niet omgezet naar het "knopje" en produceert momenteel nog de old school pook zag ik 8)
Op de valreep pak ik ook nog de 50 jahre M logo's mee _/-\o_

Ik ben er alleen nog niet achter waar ik de rest van het productieproces vanaf status 150 t/m 155 kan volgen.
In de app kan ik de auto nog niet toevoegen. In USA krijg je dan keurig een mooie tijdlijn te zien en staat die onder een wit doek tijdens dit proces.
Mijn auto stond vorige week vrijdag op status 153 entry paint shop. Komt volgende week binnen bij de dealer. Je kunt de auto wel toevoegen aan de My BMW app met het VIN nummer. Dan zie je dit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9zbt5adYj-RMcNPDdhXGndpn-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOA56w1ovJXmVdEPxaUK5ZJu.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de opties ook gecheckt via bimmer.work. Ik mis volgens mij alleen de optie Active protection (5AL). Die zat ten tijde van bestelling volgens mij in een pakket. Daar is nu blijkbaar een restrictie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Onder de noemer de auto leren kennen.

Kan het zijn dat bij iedereen de auto geen verbinding meer maakt naar buiten.

Kan via de app de auto niet bereiken.
Spotify werkt ook niet, want heb geen verbinding.

Zie nergens een optie om er iets aan te doen..?!

Edit: hij is zelfs zijn gps verbinding kwijt. Navigatie weet niet meer waar ik ben.

EDIT 2: soft reset heeft niet geholpen. Nou... 8)7

8) 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Avigoorn op 02-02-2023 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paashaas25
Ajmpennings schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 06:43:
[...]

Mijn dealer zwijgt... geeft helemaal nog geen datum af...
Uitvallen scherm:
Zojuist mijn dealer gesproken en een afspraak gemaakt voor het uitvallen vh rechterscherm. Scherm gaat op zwart en start dan automatisch het linker en rechter scherm weer op.

Recall geluid buiten auto:
Ook over de recall gehad en deze gaat men ook meteen meenemen aangezien men gehoord heeft dat deze fix volgende week gaat komen.
Ik wacht het maar even af en ga ervan uit dat het toch nog wat langer gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
[quote]Avigoorn schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:39:
Onder de noemer de auto leren kennen.

Kan het zijn dat bij iedereen de auto geen verbinding meer maakt naar buiten.

Kan via de app de auto niet bereiken.
Spotify werkt ook niet, want heb geen verbinding.

Zie nergens een optie om er iets aan te doen..?!

EDIT: hij is zelfs zijn gps verbinding kwijt. Navigatie weet niet meer waar ik ben.

EDIT 2: soft reset heeft niet geholpen. Nou... 8)7

EDIT 3: Nu geparkeerd en nog ff 2x gereset. De app lijkt weer connectie te maken. Straks zien of de navigatie het ook weer doet. (Android Auto deed het gelukkig wel)

En het werkt weer. Hopelijk was dit eenmalig.

[ Voor 3% gewijzigd door Avigoorn op 02-02-2023 18:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-10-2024
Steef09031991 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:14:
[...]

Hoe werkt dit precies dan?
Las overal dat dit weg was bezuinigt.. oftewel er zit helemaal geen lichtje meer in.
Wil dit dan ook aanzetten bij mijn toekomstige m340i lci
Lijkt me sterk dat ze op een ledje bezuinigen, ze zitten er gewoon in, alleen de handeling om ze aan te zetten is niet uitgevoerd, ik heb gebeld naar de dealer kan gewoon langsrijden om ze aan te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de betaalde optie van cruise control - dus zelf afstand houden/remmen en dan via de bmw app aan te schaffen? Dus achteraf.

Kosten zijn 1000 euro en een demo optie is er niet.. dus een beetje een dure gok :X

Met veel woon/werk verkeer en files is het voor mij een serieuze overweging.
RobbieHifi schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:42:
[...]

Heb deze optie af fabriek genomen. In files ideaal. Praktisch alle snelwegkilometers met de adaptive cruise controle
Ja dank - de vraag is alleen even of jij dan dezelfde hebt. Af fabriek zit er als ik me niet vergis een verbeterde radar op de auto. Deze achteraf optie is beperkt.

[ Voor 96% gewijzigd door Workaholic op 02-02-2023 21:42 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
Workaholic schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:23:
Heeft iemand ervaring met de betaalde optie van cruise control - dus zelf afstand houden/remmen? Kosten zijn 1000 euro en een demo optie is er niet.. dus een beetje een dure gok :X

Heb deze optie af fabriek genomen. In files ideaal. Praktisch alle snelwegkilometers met de adaptive cruise controle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Workaholic schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:23:
Heeft iemand ervaring met de betaalde optie van cruise control - dus zelf afstand houden/remmen en dan via de bmw app aan te schaffen? Dus achteraf.

Kosten zijn 1000 euro en een demo optie is er niet.. dus een beetje een dure gok :X

[...]

Ja dank - de vraag is alleen even of jij dan dezelfde hebt. Af fabriek zit er als ik me niet vergis een verbeterde radar op de auto. Deze achteraf optie is beperkt.
Nee de radar voor alleen adaptive cruise controle is dezelfde. Dit is een andere radar dan voor autonoom rijden. Het gaat dus geen verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancekapers
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 22:06
Ik merk dat de configurator in BE niet werkt https://configure.bmw.be/nl_BE/configure/G26E/71AW

Iemand op de hoogte of er een update voor de i4 aankomt ofzo? Of misschien gewoon prijs aanpassingen?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Waarschijnlijk de aanpassingen voor Maart zoals in Nederland ook was? Hier zijn weer wat pakketen terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-05 11:29
De keuze is hier gevallen op een I4 eDrive35 en ik heb heel wat pagina's gelezen om informatie in te winnen!
Na wat knutselen met de lease configuratie heb ik de wensopties aangevinkt echter loop ik vast op de laatste 2.

Ik heb graag een kanteldak aan boord echter hou ik ook van goed geluid.
Zodra ik de optie van het dak selecteer is er geen budget meer voor Harman Kardon maar wel voor de HiFi upgrade. (of dus geen kanteldak en wel HK)

Nu lees ik hier en op I4talk.com wisselende verhalen, het merendeel geeft echter aan dat de HiFi upgrade voldoende is, al blijft het uiteraard subjectief.
Tijdens de proefrit in zowel de iX1 als de I4 zat er Harman Kardon in en de dealer had helaas niks zonder staan.
Dat klonk natuurlijk weergaloos al moet ik er wel bij zeggen dat ik uit een Astra kom waarbij het wel om te huilen was. Momenteel heb ik een voorloop A-klasse met standaard geluid wat al een hele verbetering is t.o.v. de Astra. :P

Voor de mensen die inmiddels hun auto hebben met HiFi, hoe is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauser.NET
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-04 13:36
xSmooth- schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:46:
De keuze is hier gevallen op een I4 eDrive35 en ik heb heel wat pagina's gelezen om informatie in te winnen!
Na wat knutselen met de lease configuratie heb ik de wensopties aangevinkt echter loop ik vast op de laatste 2.

Zodra ik de optie van het dak selecteer is er geen budget meer voor Harman Kardon maar wel voor de HiFi upgrade. (of dus geen kanteldak en wel HK)

Nu lees ik hier en op I4talk.com wisselende verhalen, het merendeel geeft echter aan dat de HiFi upgrade voldoende is, al blijft het uiteraard subjectief.
Tijdens de proefrit in zowel de iX1 als de I4 zat er Harman Kardon in en de dealer had helaas niks zonder staan.
Dat klonk natuurlijk weergaloos al moet ik er wel bij zeggen dat ik uit een Astra kom waarbij het wel om te huilen was. Momenteel heb ik een voorloop A-klasse met standaard geluid wat al een hele verbetering is t.o.v. de Astra. :P

Ik heb gisteren proef gereden in een witte i4 eDrive40 bij Kalfsbeek Schiedam waar de HiFi upgrade in zat en dus niet de HK. Het was zeker niet slecht, maar ik vond het net niet helemaal naar mijn zin. De bassen leken net teveel alleen vanuit de voordeuren te komen en daarom ga ik voor de HK, maar ja... ik vind een open dak weer niet de moeite, omdat als het echt warm is hij toch dicht moet vanwege de airco en ik ook vaak last van mijn oren krijg bij hogere snelheden.
Ik zou je aanraden om ergens nog een proefrit te doen waar ze een auto hebben staan met de HiFi upgrade. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn

Ik rij nu met de HK. Hiervoor had ik de Sonos in de Audi Q4 en daarvoor de Canton van Skoda.
De HK is serieus fenomenaal. Uit de tests komt alleen de Tesla (heel ietsje) beter uit. Dus als het om muziek gaat zou ik altijd voor de HK gaan.
De Hifi mist de diepe basgeluiden. Er is ook geen woofer. Ofschoon het zeker beter zal zijn dan de Astra.

Je zegt: Ik hou van goed geluid... Nou dan wist ik het wel ;)

Of je wil graag showen met het (niet panorama ;w ) open dakje in de BMW ;) Wel gaaf natuurlijk, (Wel ook lager plafond, want hij schuift in het dak, en niet er mooi overeen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nummerke6
  • Laatst online: 22-11-2023
Avigoorn schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:19:
[...]

Ik heb geen idee over welke pook jullie het hebben. Kan iemand me een foto sturen.

Mijn BMW is besteld vorig jaar januari. Maar zoals alle Belgen hier totaal geen nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
@xSmooth- Het gaat er niet om wat een ander er van vindt want dat is erg persoonlijk. Vraag is : ben jij vatbaar voor de finesses van 'beter' op gebied van geluid... Zo ja : HK zonder twijfel (ik heb zelf HK en ben er uitermate tevreden over maar zoals eerder gezegd : erg persoonlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Nummerke6 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:42:
[...]

Ik heb geen idee over welke pook jullie het hebben. Kan iemand me een foto sturen.

Mijn BMW is besteld vorig jaar januari. Maar zoals alle Belgen hier totaal geen nieuws...
De pook, of gearshifter gaat eruit. Wordt een saaie (Audi) knop ;)
Met ook voordelen trouwens, zit ie ook niet in de weg!

Zie deze post met pook:https://tweakers.net/i/RI...yB9qWNV6.png?f=user_large
En deze foto zonder pook uit de configurator:https://gathering.tweaker...message/74259918#74259918

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbzmr
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-05 13:49
wakuwakuhullie schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:49:
[...]

Lijkt me sterk dat ze op een ledje bezuinigen, ze zitten er gewoon in, alleen de handeling om ze aan te zetten is niet uitgevoerd, ik heb gebeld naar de dealer kan gewoon langsrijden om ze aan te zetten.
Niet op de ledjes, wel op de kabelbomen.
Het lijkt mij sterk dat ze initieel niet aan staan als ze er wel inzitten en dat ze dan achteraf aan te zetten zijn.

Ik zie graag een update als iemand ze aan heeft kunnen laten zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door jbzmr op 05-02-2023 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-33
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-05 12:55
Hoi allemaal,

Even mijn treinreis voor de bestelde I4 M50 in Nederland.
De auto is in September 2022 besteld. Toen is er doorgegeven dat de auto in April 2023 geleverd gaat worden.
In november kreeg ik een telefoontje van mijn dealer dat er een slot is vrijgekomen en of ik daar gebruik van wilde maken. Door deze aanpassing zou de auto in December 2022 geleverd gaan worden. Helemaal top dus.
Daarna een bericht van de dealer dat de auto uit het systeem is gehaald door de fabriek. Ze gingen het onmiddellijk even nakijken en zij kregen te horen dat de auto echt in Februari gemaakt gaat worden. Reden van de vertraging is bij de dealer ook onbekend. Daarna weer een teken van leven van de auto. Nu staat de levering van de auto weer op April 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-01 13:32

Persoonlijk: het kanteldak vind ik niet het geld/budget waard. Als het nou een panoramadak zou zijn was dat anders. Dus vanuit dat oogpunt zou ik HK aanraden. Ik heb zelf de HiFi upgrade en die is prima, maar ik luister meestal "gewoon" naar de radio (BNR) en af en toe via Spotify dus ik ben niet zo'n "audiofiel".

Optie(s) die ik wel zou aanraden: comfort access en elektrisch verstelbare stoelen bij meerdere berijders. En de IconicSounds vind ik vet 8) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16:09
Op dit moment rijd ik een Tesla Model 3 LR van 2019 (lease). Bij einde lease wil ik zelf een auto gaan kopen. Dit vooral vanwege de steeds minder gunstig wordende bijtellingsregels, waardoor kopen (en mobiliteitsbudget gebruiken voor aanschaf+exploitatie) steeds meer de betere optie wordt. Daarnaast ben ik wel een beetje klaar met leasemaatschappijen.

Op zich heb ik geen noemenswaardige problemen gehad in de 130k die ik met de Tesla heb gereden. Wel wat kleine irritaties zoals rammeltjes en dergelijke, maar onderaan de streep gewoon prima.

Met het zelf kopen van een auto gaan er natuurlijk hele andere afwegingen meespelen zoals bouwkwaliteit, dealernetwerk en dergelijke. Ook restwaarde speelt een grote rol.

Daarmee komt de I4 in beeld, en van wat ik er nu over heb gelezen word ik erg enthousiast.

Een Tesla 3 is is nog steeds een optie, maar een I4 staat gevoelsmatig bovenaan. Dat probeer ik natuurlijk met harde cijfers te onderbouwen.

Ik overweeg een Bmw I4 eDrive 35 met globaal de volgende opties:

- High Executive
- Safety Pack
- BMW Personal CoPilot Pack
- elektrisch verstelbare lendesteun
- HiFi Systeem.
- Kleur (metallic) nog te bepalen.

Totale prijs circa 67k.

Alternatief is 'gewoon' een Tesla 3 LR. Deze is circa 14.000 goedkoper, is sneller (al heb je daar weinig aan) en verder weinig opties te kiezen, behalve kleur en uitgebreidere autopilot.

Ik moet nog een proefrit maken met de i4, maar verwacht dat daar wel uit zal blijken dat de i4 de betere auto is. Als ik de reviews mag geloven, komt de i4 qua efficiency aardig in de buurt. Al heeft de standaard i4 35 wel minder range dan de M3 LR (meer in de buurt van een M3 RWD van 45k).

Er moet dus meer zijn dan alleen het rijden en de algehele bouwkwaliteit om mij over de streep te trekken.

vraag:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er al mensen zijn die meer gevoel hebben bij de total costs of ownership van een I4. Daarnaast: welke restwaarde is realistisch aan het einde van jaar 5, met dan circa 150k op de klok?

Voor een Model 3 reken ik met een restwaarde van 19k bij inruil (ook een stuk verkapte korting op een nieuwe). Ik denk dat de restwaarde van een BMW hoger zal liggen. Wat is redelijk, 25-30k bij inruil op een nieuwe BMW? Of reken ik mij dan rijk?

[ Voor 5% gewijzigd door pieter81! op 06-02-2023 12:34 . Reden: toevoeging restwaarde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
@pieter81! Betreffende inruilwaarde binnen 5 jaar valt momenteel geen enkele redelijke inschatting te maken (bij geen van beide) ... De reden : de tech evolueert zo snel dat de kans groot is dat de huidige batterijtech binnen vijf jaar hopeloos verouderd is, De prijzen gaan door hevige concurrentie meer dan waarschijnlijk (gelukkig voor de gemiddelde bestuurder die de komende jaren de overgang naar electrisch nog moet maken!!!) kelderen (tesla heeft hier nu de eerste aanzet toe gegeven) wat ook de tweedehandsmarkt erg onzeker maakt (een betere keuze zal wss zijn om binnen vijf jaar met de eigen wagen te blijven rijden tot hij op is ipv inruilen voor een nieuwe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16:09
Dank je, ik denk dat je zeker een punt hebt.
Aan de andere kant is benzine nu ook hopeloos verouderd maar is het niet zo dat de prijzen van benzineauto's heel erg zijn gedaald.

Punt is ook dat met de huidige vraagprijzen tweedehands kopen van een Tesla nog niet echt een realistische optie is, wat mij betreft. Ik zou mijn huidige M3 (met dan 160k) kunnen overnemen, maar heb eenvoudigweg liever een nieuwe met weer verse garantie. Voor die zekerheid betaal ik graag.

Ik ken helaas teveel verhalen van Model S-en die rond de 200k accuproblemen kregen, met alle ellende en hoge kosten van dien (reken op 10-15k).

De garantie op de aandrijflijn is bij Tesla 8 jaar of 192k (wat je het eerste bereikt). Denk dan ook dat de waarde behoorlijk in elkaar zakt als je daar boven komt, en bovendien de belastingvoordelen (inclusief wegenbelasting) verdwenen zijn....

[ Voor 3% gewijzigd door pieter81! op 06-02-2023 13:17 . Reden: typo's ]

Pagina: 1 ... 52 ... 116 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.