in mijn voorloop iX krijg ik sinds de 11/2022 update bij het "uitzetten" van de auto een aantal keuze opties waaronder het alarm eenmalig uitzetten.
Vandaag eens bij de dealer geweest en Sanremo groen staat hem prima. Wel ontdekte we dat het praktisch onmogelijk is je voeten onder de elektrische stoelen de steken. Met mijn 1m90 staat de stoel laag en redelijk ver naar achter en dan krijg je er meer dan maat 40 niet meer tussen!
Kortom, als de wagen er komt, moeten er normale stoelen in. Wel een minpuntje
Mooi! Heb je de sideskirts glanzend zwart laten spuiten of wrappen? Standaard zijn die mat, geloof ik?bernadus schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:16:
Eindelijk en wat een fijne rijders auto zowel comfort en bloedsnel [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zwarte badges laten installeren ook, of herspoten?
Heb de sideskirts glanzendzwart,zwarte M badges en 868 nightgold achteraf besteld bij dealer en nog wat kleine details aan de binnenkant. Wat er binnenkort nog gebeurt glascoating,zwarte haaivin/antenne en glossyblack frontlip.vindt dit persoonlijk mooier dan het carbon met dravit. De m50 is in het echt zowiezo veel mooier als op de fotoMichaelC165 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:21:
[...]
Mooi! Heb je de sideskirts glanzend zwart laten spuiten of wrappen? Standaard zijn die mat, geloof ik?
Zwarte badges laten installeren ook, of herspoten?
Heel mooi gedaan, was van plan ze te laten wrappen als ik het dak van mijn M50 laat wrappen na levering, maar laten spuiten terwijl ze de zwarte badge swaps doen, is ook een idee. Ik ben wel voor de carbon gegaan, maar op een Brooklyn Grau past het idd wel wat beter dan op Dravit. Wat heb je laten doen in het interieur?bernadus schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:34:
[...]
Heb de sideskirts glanzendzwart,zwarte M badges en 868 nightgold achteraf besteld bij dealer en nog wat kleine details aan de binnenkant. Wat er binnenkort nog gebeurt glascoating,zwarte haaivin/antenne en glossyblack frontlip.vindt dit persoonlijk mooier dan het carbon met dravit. De m50 is in het echt zowiezo veel mooier als op de foto
Klopt iedereen heeft eigensmaak en brooklyn steekt ook heel mooi af met carbon of zwart brooklyn was eigenlijk mijn eerste keuze, maar door het lange wachten en veel dealer bezoekjes vondt ik de dravit vooral bij zonlicht heel mooi. Binnenkant heb ik andere M gearshift,M deurpinnen en M armsteunMichaelC165 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:42:
[...]
Heel mooi gedaan, was van plan ze te laten wrappen als ik het dak van mijn M50 laat wrappen na levering, maar laten spuiten terwijl ze de zwarte badge swaps doen, is ook een idee. Ik ben wel voor de carbon gegaan, maar op een Brooklyn Grau past het idd wel wat beter dan op Dravit. Wat heb je laten doen in het interieur?
Heel mooi! Veel Freude am fahren.bernadus schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:16:
Eindelijk en wat een fijne rijders auto zowel comfort en bloedsnel [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb deze nightgold velgen extra niet gekozen, hoewel ik ze super vind. Ben te bang dat mijn vrouw een stoeprandje raakt

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Klopt ging niet helemaal goedVidaR-9 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:25:
@bernadus schitterende auto zo! Veel plezier ermee.
Maar waarom prinsscreen foto's?

De normale stoelen zitten zo lekker 😉mca2 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:01:
Vandaag eens bij de dealer geweest en Sanremo groen staat hem prima. Wel ontdekte we dat het praktisch onmogelijk is je voeten onder de elektrische stoelen de steken. Met mijn 1m90 staat de stoel laag en redelijk ver naar achter en dan krijg je er meer dan maat 40 niet meer tussen!
Ik (en vooral the wife) hebben in beide gezeten (zij vooral als ruglijder) en de conclusie was dat beide goed zaten maar dat na de juiste aanpassingen de M-sport perfect zat (die kan je echt helemaal op je lichaam instellen)... Voor iemand die geen ruglijder is lijkt mij de gewone ook niet slecht.
Ik denk dat dit hier mee te maken heeft: https://www.emerce.nl/nie...nt-definitief-nu-easyparkrvdm- schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 18:53:
[...]
Een beetje een late reactie, maar ik begrijp dit niet goed. Ik heb ongeveer een week geleden de parkmobile app nog gebruikt in m'n M50, werkte prima. Bij wegrijden keurig notificatie en mogelijkheid tot stoppen parkeren, en netjes overzichten van kosten en tijden in de auto. Was wel voor de software upgrade.
De normale stoelen zijn ook ok maar na 4 jaar raak je wel gewend aan elektrisch verstelbare stoelen, zeker als je niet de enige bestuurder bent.
Maar ok, scheelt wel budget voor andere opties. En daar ben ik wel benieuwd naar de ervaringen, ofwel loont het om de opties te kiezen of niet:
- Comfort Access
- Driving Assitant Professional (kan de auto zichzelf binnen de rijbanen houiden op de snelweg met hand losjes op het stuur?)
Beetje minder hier.. 22 september 2022 bmw i4 edrive40 zwart besteld. Afleverdatum bevestiging op 20 Jan 2023 om 10:30.... word ik om 09:50 gebeld dat ze niet mogen uitleveren. Staat ie nu gewoon in de showroom.. 
En geen reden bekend. Nu afwachten op de verkoper bij nobracars ...
kunnen zij ook niets aan doen. Actie bij bmw Duitsland.
Maar toch.. 50 minuten voordat ik hem krijg.... grrrr
En geen reden bekend. Nu afwachten op de verkoper bij nobracars ...
[ Voor 30% gewijzigd door Ajmpennings op 23-01-2023 00:30 . Reden: Extra info niet bekend ]
Hier het antwoord.mca2 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:22:
[...]
De normale stoelen zijn ook ok maar na 4 jaar raak je wel gewend aan elektrisch verstelbare stoelen, zeker als je niet de enige bestuurder bent.
Maar ok, scheelt wel budget voor andere opties. En daar ben ik wel benieuwd naar de ervaringen, ofwel loont het om de opties te kiezen of niet:
- Comfort Access
- Driving Assitant Professional (kan de auto zichzelf binnen de rijbanen houiden op de snelweg met hand losjes op het stuur?)
Altijd elektrisch verstelbare stoelen gehad, en rij eigenlijk altijd zelf in de auto.
Ik heb nu als eerste aangeklikt:
- Comfort Access
- Driving Assitant Professional
Die ene keer dat me vrouw erin rijdt alla.
AUW!!!Ajmpennings schreef op maandag 23 januari 2023 @ 00:27:
Beetje minder hier.. 22 september 2022 bmw i4 edrive40 zwart besteld. Afleverdatum bevestiging op 20 Jan 2023 om 10:30.... word ik om 09:50 gebeld dat ze niet mogen uitleveren. Staat ie nu gewoon in de showroom..
En geen reden bekend. Nu afwachten op de verkoper bij nobracars ...kunnen zij ook niets aan doen. Actie bij bmw Duitsland.
Ik mag volgende week, dus niks is zeker tot 50 minuten voor de aflevering.

Weet je welk onderdeelnummer de side skirts in hoogglans zwart zijn?bernadus schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:34:
[...]
Heb de sideskirts glanzendzwart,zwarte M badges en 868 nightgold achteraf besteld bij dealer en nog wat kleine details aan de binnenkant. Wat er binnenkort nog gebeurt glascoating,zwarte haaivin/antenne en glossyblack frontlip.vindt dit persoonlijk mooier dan het carbon met dravit. De m50 is in het echt zowiezo veel mooier als op de foto
Zou niet weten heb ze bij dealer broekhuis besteldRonaldalexander schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:45:
[...]
Weet je welk onderdeelnummer de side skirts in hoogglans zwart zijn?
Heb vorige week ontdekt dat mijn productieweek is aangepast van 5 naar 16. Besteld in maart '22, originele pw was 49-'22 (bestelling in NL). Absoluut niet blij mee, maar blijkbaar heeft niemand invloed op wat er bij BMW gebeurt en wordt er vanuit BMW-NL/Duitsland niks gecommuniceerd bij een verplaatsing - je hebt 't maar te slikken.
Behalve de prijsverhoging vanaf maart (+/- €700 op een e40) kwam ik erachter dat DAPP weer binnen het Copilot pack zal vallen en je daarvoor minimaal High Executive dient aan te vinken. Volgens mij weer zoals het een jaar geleden in de configurator stond. Hopelijk blijft de ambiente verlichting wel gewoon leverbaar.
Behalve de prijsverhoging vanaf maart (+/- €700 op een e40) kwam ik erachter dat DAPP weer binnen het Copilot pack zal vallen en je daarvoor minimaal High Executive dient aan te vinken. Volgens mij weer zoals het een jaar geleden in de configurator stond. Hopelijk blijft de ambiente verlichting wel gewoon leverbaar.
Het is helaas wat vaker dan die ene keerAvigoorn schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:39:
[...]
Hier het antwoord.
Altijd elektrisch verstelbare stoelen gehad, en rij eigenlijk altijd zelf in de auto.
Ik heb nu als eerste aangeklikt:Daar heb je altijd wat aan, de stoelen niet, die zet je goed en klaar.
- Comfort Access
- Driving Assitant Professional
![]()
Die ene keer dat me vrouw erin rijdt alla.
Heb op basis van de laadkrommes van Fastned en de winter snelwegrange van ev-database voor mezelf gekeken welke auto's snel kunnen bijladen. Als je met 10% SoC aankomt bij de lader dan doet de BMW het helemaal niet slecht als we de data mogen geloven

Mooi krommes!!mca2 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:04:
[...]
Het is helaas wat vaker dan die ene keerMaar helder, die 2 opties komen er bij.
Heb op basis van de laadkrommes van Fastned en de winter snelwegrange van ev-database voor mezelf gekeken welke auto's snel kunnen bijladen. Als je met 10% SoC aankomt bij de lader dan doet de BMW het helemaal niet slecht als we de data mogen geloven
[Afbeelding]
Vooral die eerst 25% vind ik belangrijk, "het nog even laden om thuis te komen".
Ik had de Q4 en die piekte ook maar op 130kW laad vermogen. Dan is 200kW een behoorlijke stap.
(Om maar te zwijgen over de tijdelijke Kia met max 75kW
De dealer kan dat gewoon in de fabrieks order tool van BMW zien. Zelfs met stoplicht model.Groengroen schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:13:
Heb vorige week ontdekt dat mijn productieweek is aangepast van 5 naar 16. Besteld in maart '22, originele pw was 49-'22 (bestelling in NL). Absoluut niet blij mee, maar blijkbaar heeft niemand invloed op wat er bij BMW gebeurt en wordt er vanuit BMW-NL/Duitsland niks gecommuniceerd bij een verplaatsing - je hebt 't maar te slikken.
Dat het gebeurd heeft de dealer weinig tot geen invloed op dat is de fabrieks planning, maar daar begint meer stabiliteit in te komen.
En idd de pakketten lijken weer terug te komen. Op mijn M50 bestelling vervalt alleen active protection nog, de rest zit er gewoon op voor nu.
Dat is wel balen zeg. Maar moet wel zeggen, je hebt wel snel een levering. Ik heb in augustus besteld (Portimau Blau edrive40) en nog geen productiedatum.Ajmpennings schreef op maandag 23 januari 2023 @ 00:27:
En geen reden bekend. Nu afwachten op de verkoper bij nobracars ...kunnen zij ook niets aan doen. Actie bij bmw Duitsland.
Ergens wel een 1e wereld probleem.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Vandaag nog wel een interessante bug gevonden.
Gisteren van Zaandam naar Eindhoven gereden en met nog 200 km resterend vind de BMW navigatie het nodig een snellader in te plannen voor 4% extra.....(daar vind ik ook wat van maar die parkeer ik even)
Met de 200km resterend en onderweg uiteraard bekeken of ik het inderdaad makkelijk zou halen, de snellader genegeerd en kwam uiteindelijk met 16% thuis.
Daarstraks om ~12 uur aan de lader gehangen. Verder niet nagedacht en zie een notificatie van de BMW app 'laden klaar om 1440'. Ik denk 'dat kan nooit tot 80%.'
Blijkt het laaddoel op 22% staan. En aangezien ik nooit een laaddoel van 22% ingesteld heb (hij stond op 80%) is mijn conlusie dat het laaddoel van die geplande laadsessie bij die snelladervan gisteren in het systeem is blijven staan ondanks dat ik die niet uitgevoerd heb.
Vind ik wel een (UX) bugje want vind dat ik er uit van moet kunnen gaan dat het laaddoel blijft wat ik zelf heb ingesteld.
Gisteren van Zaandam naar Eindhoven gereden en met nog 200 km resterend vind de BMW navigatie het nodig een snellader in te plannen voor 4% extra.....(daar vind ik ook wat van maar die parkeer ik even)
Met de 200km resterend en onderweg uiteraard bekeken of ik het inderdaad makkelijk zou halen, de snellader genegeerd en kwam uiteindelijk met 16% thuis.
Daarstraks om ~12 uur aan de lader gehangen. Verder niet nagedacht en zie een notificatie van de BMW app 'laden klaar om 1440'. Ik denk 'dat kan nooit tot 80%.'
Blijkt het laaddoel op 22% staan. En aangezien ik nooit een laaddoel van 22% ingesteld heb (hij stond op 80%) is mijn conlusie dat het laaddoel van die geplande laadsessie bij die snelladervan gisteren in het systeem is blijven staan ondanks dat ik die niet uitgevoerd heb.
Vind ik wel een (UX) bugje want vind dat ik er uit van moet kunnen gaan dat het laaddoel blijft wat ik zelf heb ingesteld.
[/quote]
Hetzelfde meegemaakt m.b.t. aanpassen laaddoel. Dacht eerlijkheidshalve dat ikzelf of een ander gezindslid een fout had gemaakt.
Nog iritanter vind ik het dat de auto een snellader blijft selecteren terwijl dit niet nodig is om op je bestemming (thuis) aan te komen. Je kan de voorgestelde snellader wel verwijderen maar de routeplanner komt gelijk met een alternatieve snellader, zelfs als deze bijna even ver is als je bestemming?
Mijn auto gaat 6 feb naar de dealer voor een update (EMS), nieuwsgierig of er meer verbeteringen zijn aangebracht.
[/quote]
Hetzelfde meegemaakt m.b.t. aanpassen laaddoel. Dacht eerlijkheidshalve dat ikzelf of een ander gezindslid een fout had gemaakt.
Nog iritanter vind ik het dat de auto een snellader blijft selecteren terwijl dit niet nodig is om op je bestemming (thuis) aan te komen. Je kan de voorgestelde snellader wel verwijderen maar de routeplanner komt gelijk met een alternatieve snellader, zelfs als deze bijna even ver is als je bestemming?
Mijn auto gaat 6 feb naar de dealer voor een update (EMS), nieuwsgierig of er meer verbeteringen zijn aangebracht.
Wat nog leuker is: Ga rijden tot <10% SOC. Kies dan een snellader in je nav die een paar km ver is (maar nog ruim in range) en de nav wordt helemaal gek. Dan wil hij bij elke AC paal die je onderweg tegenkomt stoppen. Bloedirritantvriej29 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:39:
[/quote]
Ik hoorde onlangs wat andersZipsop schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:39:
[...]
En idd de pakketten lijken weer terug te komen.
[...]
hmm ja die is ook leuk.Danfoss schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:51:
[...]
Wat nog leuker is: Ga rijden tot <10% SOC. Kies dan een snellader in je nav die een paar km ver is (maar nog ruim in range) en de nav wordt helemaal gek. Dan wil hij bij elke AC paal die je onderweg tegenkomt stoppen. Bloedirritant
Denk trouwens dat als ie zo conservatief plant - dus probeert de SoC boven 20% te houden - , je dan ook die hoge laadsnelheden van 200kW in de praktijk ook niet gaat halen, of niet erg lang in elk geval gezien het kantelpunt op ong 20% ligt in de laadcurve.
Ik rij nu (al?!) 40k elektrisch. Ik heb in NL nog nooit iets gedaan met wat de auto zegt qua laden etc. Ik ken de snellaadstations wel waar ik meeste kom.diGierre schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:02:
[...]
hmm ja die is ook leuk.
Denk trouwens dat als ie zo conservatief plant - dus probeert de SoC boven 20% te houden - , je dan ook die hoge laadsnelheden van 200kW in de praktijk ook niet gaat halen, of niet erg lang in elk geval gezien het kantelpunt op ong 20% ligt in de laadcurve.
En dan nog. Als ie gaat piepen staat er bijna op elke hoek van de straat wel eentje. En dan gebruik ik toch zelf even Chargemap, dan hoef ik niet na te denken of de BMW het wel goed heeft--> Zie boven...
Hij verwarmd alleen niet voor, dat konden mijn vorige autos niet, maar de BMW wel. Dan moet ik dus eventueel fictief iets ingeven. We gaan het zien.
Dit is nou net waar het om gaat......ik wil wèl altijd voorverwarmen bij snelladers om de laadsnelheid zo hoog mogelijk te hebben dus moet je de BMW navi gebruiken en dan is het wel zo fijn dat die dan ook zodanig plant dat je de 200+ kW ook echt kan halen.Avigoorn schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:07:
[...]
Hij verwarmd alleen niet voor, dat konden mijn vorige autos niet, maar de BMW wel. Dan moet ik dus eventueel fictief iets ingeven. We gaan het zien.
NL is sowieso het probleem niet inderdaad, laadmogelijkheden genoeg. Maar probeer voor de lol ook maar eens de door BMW ingeplande laadstops te verwijderen en 3 laadstops handmatig in te plannen op reis naar de wintersport.........
Wat ik meestal doe is de 'navigeer naar laadstation' optie gebruiken onderweg. Die kijkt maximaal 50km vooruit dus als ik weet dat ik binnen die 50km zit kies ik tijdens het rijden voor dat station als tussenstop. Handig is anders, maar voor mij wel werkbaar.diGierre schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:39:
[...]
Dit is nou net waar het om gaat......ik wil wèl altijd voorverwarmen bij snelladers om de laadsnelheid zo hoog mogelijk te hebben dus moet je de BMW navi gebruiken en dan is het wel zo fijn dat die dan ook zodanig plant dat je de 200+ kW ook echt kan halen.
NL is sowieso het probleem niet inderdaad, laadmogelijkheden genoeg. Maar probeer voor de lol ook maar eens de door BMW ingeplande laadstops te verwijderen en 3 laadstops handmatig in te plannen op reis naar de wintersport.........
Ik dacht op het i4 forum gelezen te hebben dat je sinds een van de laatste updates het voorverwarmen nu ook handmatig kan starten. Hebben jullie deze optie niet?
Echt.. nog steeds geen uitleg...Avigoorn schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:40:
[...]
AUW!!!
Ik mag volgende week, dus niks is zeker tot 50 minuten voor de aflevering.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als dit in de november update zit dan heb ik dit nog niet gezien...RobertMaes schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:05:
Ik dacht op het i4 forum gelezen te hebben dat je sinds een van de laatste updates het voorverwarmen nu ook handmatig kan starten. Hebben jullie deze optie niet?
Er loopt ook een draadje op bimmerpost dat het voor nu alleen mogelijk is voor i4's from 11/2022 productie.Quiller schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:09:
[...]
Als dit in de november update zit dan heb ik dit nog niet gezien...
https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1984675
Wat natuurlijk apart is aangezien het via de Navi wel werkt, dus een software knopje om het los te starten zou niet heel moeilijk moeten zijn.
Is er een manier om te zien of hij bezig is met voorverwarmen? En hoe lang zou dat duren nadat ik een charger in de nav heb gezet?Zipsop schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:30:
[...]
Er loopt ook een draadje op bimmerpost dat het voor nu alleen mogelijk is voor i4's from 11/2022 productie.
Wat natuurlijk apart is aangezien het via de Navi wel werkt, dus een software knopje om het los te starten zou niet heel moeilijk moeten zijn.
Hai stomme vraag misschien maar wat bedoelen jullie met dat voorverwarmen .Dat je m smorgens laat voorverwarmen voor je weggaat snap ik dat doe ik met de app.Maar wat bedoelen jullie met als je gaat snelladen?Je rijd er toch heen dan is de accu toch warm of mis ik wat?.Trouwens zaterdag bij Ionity geladen kwam niet hoger dan 65 kwh vond ik wel heeel weinig.
Door de accu te conditioneren, krijgt deze de ideale temperatuur om snel te laden. Dit kan verwarmen van de accu zijn in de winter en verwarmen in de zomer.As1 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:03:
Hai stomme vraag misschien maar wat bedoelen jullie met dat voorverwarmen .Dat je m smorgens laat voorverwarmen voor je weggaat snap ik dat doe ik met de app.Maar wat bedoelen jullie met als je gaat snelladen?Je rijd er toch heen dan is de accu toch warm of mis ik wat?.Trouwens zaterdag bij Ionity geladen kwam niet hoger dan 65 kwh vond ik wel heeel weinig.
Dank voor de link!Zipsop schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:30:
[...]
Er loopt ook een draadje op bimmerpost dat het voor nu alleen mogelijk is voor i4's from 11/2022 productie.
Ik krijg hem volgende week, maar weet niet welke productie datum. Via VIN te zien wellicht. Edit: 22 dec 2022 dus.
Je hebt de idrive 8.5 nodig als ik goed lees?
Heeft iemand het er al op zitten, recent gekregen wagens dan...
Vragen
Bij mijn auto kan ik wel gewoon de accu handmating voorverwarmen. ik doe dat eigenlijk altijd op die manier als ik naar een snellader rij. Via het menu laden is er een aparte functie batterij voorverwarmen.
Je ziet ook een icoontje daarvoor boven in het scherm als ie geactiveerd is.
Ik heb de laatste software versie
Ja maar is enkel voor wagen dus productie na 11/2022 . mijn is van 03/2022 en die heeft het niet( en zit op de laatste software versue )Jausie schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:41:
Bij mijn auto kan ik wel gewoon de accu handmating voorverwarmen. ik doe dat eigenlijk altijd op die manier als ik naar een snellader rij. Via het menu laden is er een aparte functie batterij voorverwarmen.
Ok maar ik doe er 20 minuten over om bij een snellader te zijn. Dan is de accu toch wel warm ondertussen.RobbieHifi schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:26:
[...]
Door de accu te conditioneren, krijgt deze de ideale temperatuur om snel te laden. Dit kan verwarmen van de accu zijn in de winter en verwarmen in de zomer.
Als je je aan de wettelijke snelheid houdt, dan is hij in de winter steenkoud, ook na 2 uur rijdenAs1 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:03:
[...]
Ok maar ik doe er 20 minuten over om bij een snellader te zijn. Dan is de accu toch wel warm ondertussen.
Ok ..dus dat klimatiseren voor vetrek is voor de accu ook niet voldoendemca2 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:05:
[...]
Als je je aan de wettelijke snelheid houdt, dan is hij in de winter steenkoud, ook na 2 uur rijden
Ik gebruik Ionity plus omdat ik hier 0,22 per kWh kan snel laden (lijkt mij erg goedkoop en vraag mij af wanneer ze dit tarief gaan aanpassen).
Zie screenshot online bmw-charging.com. Alleen IONITY in BE lijkt duurder te zijn versus NL.
Dit is op dit moment goedkoper dan thuis.. dus een goede tip en imho goede business case voor de i4 rijders hier. Het is mij alleen nog niet gelukt om de tarieven in de app te zien.
Zie screenshot online bmw-charging.com. Alleen IONITY in BE lijkt duurder te zijn versus NL.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dit is op dit moment goedkoper dan thuis.. dus een goede tip en imho goede business case voor de i4 rijders hier. Het is mij alleen nog niet gelukt om de tarieven in de app te zien.
[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 24-01-2023 10:12 ]
Bij mij zie ik online staan dat Ionity laden 79 cent per kwh is.Workaholic schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:12:
Ik gebruik Ionity plus omdat ik hier 0,22 per kWh kan snel laden (lijkt mij erg goedkoop en vraag mij af wanneer ze dit tarief gaan aanpassen).
***members only***
Je dient het plus abbo af te nemen a 10 euro per maand. Dat heb je er zo uit als je hier 1 of 2 keer per maand gebruik van maakt.Droid86 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:20:
[...]
Bij mij zie ik online staan dat Ionity laden 79 cent per kwh is.
Ik zou even kijken wat je betaald via bmw-charging.com na het opladen bij IONITY dan. Zou gewoon 0,22 moeten zijn tenzij er bij het gratis abbo andere condities horen oid.Droid86 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:23:
[...]
Ik heb 1 jaar Ionity plus die gratis bij de I4 zat.
[ Voor 35% gewijzigd door Workaholic op 24-01-2023 10:28 ]
Ik heb 1 jaar Ionity plus die gratis bij de I4 zat.Workaholic schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:21:
[...]
Je dient het plus abbo af te nemen a 10 euro per maand. Dat heb je er zo uit als je hier 1 of 2 keer per maand gebruik van maakt.
Nee, door de rijwind koelt deze af.As1 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:03:
[...]
Ok maar ik doe er 20 minuten over om bij een snellader te zijn. Dan is de accu toch wel warm ondertussen.
Nee klimatiseren voor vertrek is de het interieur klimatiseren. Accu voorverwarmen is iets anders en dat moet je voor snelladen doen wil je de optimale laadsnelheid kunnen realiseren.As1 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:09:
[...]
Ok ..dus dat klimatiseren voor vetrek is voor de accu ook niet voldoende
Workaholic schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:21:
[...]
Je dient het plus abbo af te nemen a 10 euro per maand. Dat heb je er zo uit als je hier 1 of 2 keer per maand gebruik van maakt.
ok nu ben ik wel benieuwd. Mijn conclusie na het lezen van de charging website was dat Ionity laden met het Ionity + abonnement (ik lees daar 13 euro/maand en idd eerste jaar gratis bij de I4) in Nederland 22 cent/KwH is maar in het buitenland een ander tarief. Er staat ook "Het laadtarief in andere landen kan afwijken en wordt bepaald aan de hand van de geldende prijs op het moment van de oplaadbeurt die u kunt aflezen in de app." Als je dan op een land klikt zie je voor bijv Frankrijk 0,79cent staanDroid86 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:23:
[...]
Ik heb 1 jaar Ionity plus die gratis bij de I4 zat.
Dus betaal je nu wel of niet ook buiten NL 22 cent? Of is het wel meer maar nog steeds veel minder dan 79 cent? Is er een ervaringsdeskundige die dat kan bevestigen?
Voor mij is het dan wel interessant het eerste jaar (laadpas van werk voor NL maar niet voor buitenland)
Overigens - Ik heb deze vraag all 12 dagen uitstaan bij de BMW charging en nog geen antwoord dus dat geeft ook weinig vertrouwen in de support van BMW charging.....die zeggen dat ze binnen 5 dagen antwoorden
Zie mijn screenshot voor tarief in BE. Ik kom uit op ongeveer 0,28c in BE maar heb hier dus pas 1x getest. In NL elke keer consistent 0,22. Dus 15 euro voor een volle "tank" is top!diGierre schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:35:
[...]
[...]
ok nu ben ik wel benieuwd. Mijn conclusie na het lezen van de charging website was dat Ionity laden met het Ionity + abonnement (ik lees daar 13 euro/maand en idd eerste jaar gratis bij de I4) in Nederland 22 cent/KwH is maar in het buitenland een ander tarief. Er staat ook "Het laadtarief in andere landen kan afwijken en wordt bepaald aan de hand van de geldende prijs op het moment van de oplaadbeurt die u kunt aflezen in de app." Als je dan op een land klikt zie je voor bijv Frankrijk 0,79cent staan
Dus betaal je nu wel of niet ook buiten NL 22 cent? Of is het wel meer maar nog steeds veel minder dan 79 cent? Is er een ervaringsdeskundige die dat kan bevestigen?
Voor mij is het dan wel interessant het eerste jaar (laadpas van werk voor NL maar niet voor buitenland)
Overigens - Ik heb deze vraag all 12 dagen uitstaan bij de BMW charging en nog geen antwoord dus dat geeft ook weinig vertrouwen in de support van BMW charging.....die zeggen dat ze binnen 5 dagen antwoorden
[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 24-01-2023 10:38 ]
iDrive 8.5 staat daar los van. Zowel 8.5 als 9 is aangekondigd maar is er nog niet.Avigoorn schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:16:
[...]
Dank voor de link!
Ik krijg hem volgende week, maar weet niet welke productie datum. Via VIN te zien wellicht. Edit: 22 dec 2022 dus.
Je hebt de idrive 8.5 nodig als ik goed lees?
Heeft iemand het er al op zitten, recent gekregen wagens dan...
Vragen
iDrive 8.5 is dezelfde archetectuur als we nu in de i4 en iX hebben, 8.5 zal een doorontwikkeling zijn. Dit zal vanaf een moment in de productie mee gaan, kans is aanwezig dat ze dat niet eens bekend maken.
En een eventuele upgrade is nog niet echt wat over bekend. Dit kan een hardware dingetjes zijn. Van de Headunit zijn nu 4 hardware versies bekend voor onze markt (19 totaal global) Dus dat kan best een dingetje zijn met een upgrade proces.
Thx inderdaad had eerst even moeten rekenen. Belgie dus 28 cent inderdaad. Wel nog benieuwd of iemand dan Duitsland en Frankrijk bijv weet. Je ziet ze alleen in de app als je een BMW charging abbo hebt.....Workaholic schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:37:
[...]
Zie mijn screenshot voor tarief in BE. Ik kom uit op ongeveer 0,28c in BE maar heb hier dus pas 1x getest. In NL elke keer consistent 0,22. Dus 15 euro voor een volle "tank" is top!
Blijf het weinig transparant vinden.
Staat er zo’n accu met ventilator tekentje bovenin rechts in beeld waar ook je telefoon icoontje staat.B1OO schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:45:
[...]
Is er een manier om te zien of hij bezig is met voorverwarmen? En hoe lang zou dat duren nadat ik een charger in de nav heb gezet?
Je kan bij home -> laden -> helemaal rechts ook handmatig je accu voorbereiden. Doe dit minimaal 30min voor aankomst snellaadstation, dan kun je gemakkelijk met 200kwh laden (op mijn i7 tenminste, gok dat bij i4 niet anders zal zijn).
Als je op de map een HPC kiest als bestemming doet de auto dit ook al voor je.
Kan dit topic niet gewoon het grote BMW I genoemd worden. i4, iX, i7, ix3 hebben allemaal zelfde systeem namelijk.
[ Voor 13% gewijzigd door bmwgozer op 24-01-2023 11:27 ]
Helemaal mee eens, ik ben ook aan het puzzelen geweest en kon er ook niet echt uitkomen wat je in Frankrijk en Spanje bij ionity gaat betalen.diGierre schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:20:
[...]
Thx inderdaad had eerst even moeten rekenen. Belgie dus 28 cent inderdaad. Wel nog benieuwd of iemand dan Duitsland en Frankrijk bijv weet. Je ziet ze alleen in de app als je een BMW charging abbo hebt.....
Blijf het weinig transparant vinden.
Wat ik nu gevonden is dat het per laadplek verschillend is. Zag bijvoorbeeld bij Lyon dat je een vast bedrag per uur betaald.
Omdat ik op veel plekken lees dat de navigatie van BMW je op veel plekken laat stoppen had ik bedacht om van laadplek naar laadplek te navigeren zodat ik het zelf kan bepalen. Hopelijk krijg ik het adres er goed in zodat hij het herkend als een snellader en dat het voorverwarmen in gang word gezet
Is hier al wat zinnigs over te zeggen? Ik kijk naar een 40 met M sport pakket pro. Omdat deze lager staat (en dus wat stugger is) lijkt mij het adaptive onderstel wel een vereiste (ik rijd nog wel eens in Belgie).Simon607 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:26:
[...]
Heb zelf een 40 in bestelling zonder adaptief onderstel. Mij is verteld dat deze iets zachter zou zijn dan het adaptieve onderstel in ''Comfort''
Of is adaptive in comfort nog steeds (veel) stugger dan normaal?
Alle uitvoeringen van de i4 hebben dezelfde hoogte en bodemvrijheid. De configurator laat voor de M50 een verlaging zien, echter is dit onjuist.mca2 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:43:
[...]
Is hier al wat zinnigs over te zeggen? Ik kijk naar een 40 met M sport pakket pro. Omdat deze lager staat (en dus wat stugger is) lijkt mij het adaptive onderstel wel een vereiste (ik rijd nog wel eens in Belgie).
Adaptieve demping heeft enkel invloed op de stugheid.
Username | Besteld | Dealer locatie | Model | Productie-/Leverdatum |
Quiller | */09/2021 | ??? | i4 e40 | Geleverd */5/2022 |
Crowns | ??/??/2021 | ??? | i4 ??? | geen productiedatum bekend |
InversiioN | 28/10/2021 | Centrauto Wijnegem | i4 M50 | verwacht week 9 |
JCL | 05/12/2021 | Oost-Vlaanderen | i4 e40 | Verwacht 27/02/23 |
pieterdu | 05/12/2021 | Limburg | i4 e40 | geen productiedatum bekend |
janmaat63 | 17/12/2021 | Brussel | i4 e40 | geen productiedatum bekend |
oldgrumpy | 24/12/2021 | Antwerpen | i4 M50 | geen productiedatum bekend |
St_frederik | 30/12/2021 | ??? | i4 M50 | april/mei |
witchdoc | w3/01/2022 | Juma Mechelen | i4 e40 | geen productiedatum bekend |
MichaelC165 | 29/01/2022 | West-Vlaanderen | i4 M50 | geen productiedatum bekend |
fox80 | 30/01/2022 | West-Vlaanderen | i4 e40 | geen productiedatum bekend |
Nummerke6 | 01/02/2022 | Halle | i4 e40 | geen productiedatum bekend |
R-Giskard | 03/02/2022 | Monserez Kortrijk | i4 e40 | "geen info"/eind maart volgens leasingfirma |
jlangenaken | 10/02/2022 | Antwerpen | i4 e40 | geen productiedatum bekend |
KoenV | 17/03/2022 | Antwerpen | i4 M50 | geleverd 09/01/2023 |
Kerkdeur | 30/03/2022 | Limburg | i4 e40 | Verwacht 09/2023 |
Heijt771 | 29/04/2022 | Vlaams-Brabant | i4 e40 | verwacht Sep 2023 |
BaVliege | 06/04/2022 | N-Limburg | i4 e40 | geen productiedatum bekend |
SkyLar- | 10/05/2022 | Limburg | i4 e40 | geen productiedatum bekend / geschat 15/12/2023 |
Colike | 01/12/2022 | Limburg | i4 e35 | Verwacht 05/06/23 |
Momo258 | 16/03/2022 | Antwerpen | i4 e40 | Verwacht 14/04/23 |
De standaard M sport is niet stug. Adaptive demping maakt de wagen alleen in de sport modus stugger. Dus in comfort is deze net zo comfortabel als een reguliere e40.mca2 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:43:
[...]
Is hier al wat zinnigs over te zeggen? Ik kijk naar een 40 met M sport pakket pro. Omdat deze lager staat (en dus wat stugger is) lijkt mij het adaptive onderstel wel een vereiste (ik rijd nog wel eens in Belgie).
Ben erg benieuwd naar verschil in wegligging met mijn Audi Q4 met sportonderstel. Ik heb adaptief onderstel.RobbieHifi schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:29:
[...]
De standaard M sport is niet stug. Adaptive demping maakt de wagen alleen in de sport modus stugger. Dus in comfort is deze net zo comfortabel als een reguliere e40.
De Q4 lag verbazend goed op de weg namelijk.
Is er nog iemand die gemerkt heeft dat de aanbevolen bandendruk in de app (en in de wagen) verandert is na de update. Heb sinds gisteren 11/2022.50 geinstalleerd gekregen en merk vandaag op dat de aanbevolen bandendruk vooraan 2,5 is en achteraan 3,0. Voor de update was dit 2,4.
Zelf heb ik als aanbeveling 2,4 bar vooraan en 2,5 bar achter.khorions schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:43:
Is er nog iemand die gemerkt heeft dat de aanbevolen bandendruk in de app (en in de wagen) verandert is na de update. Heb sinds gisteren 11/2022.50 geinstalleerd gekregen en merk vandaag op dat de aanbevolen bandendruk vooraan 2,5 is en achteraan 3,0. Voor de update was dit 2,4.
En ik rij met 2,8.
had ik ook maar na de laatste update dus met nieuwe hogere bandendruk.RobbieHifi schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:29:
[...]
Zelf heb ik als aanbeveling 2,4 bar vooraan en 2,5 bar achter.
En ik rij met 2,8.
Is toch afhankelijk van soort band/maat lijkt mijkhorions schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:43:
Ja uiteraard maar er is bij mij niks verandert behalve die updatebernadus schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:58:
[...]
Is toch afhankelijk van soort band/maat lijkt mij
@Groengroen, heb jij misschien meer informatie over deze prijsverhoging? De prijs is in november/december al flink verhoogd. Ik zit niet te wachten op nog een verhoging. Kan ik dit ergens terugvinden?Groengroen schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:13:
[ Voor 5% gewijzigd door Artje op 25-01-2023 14:16 ]
Nieuwe prijslijst vanaf maart staat inmiddels op bmw.nl en ook de configurator toont de prijsverhoging..Artje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:15:
[...]
@Groengroen, heb jij misschien meer informatie over deze prijsverhoging? De prijs is in november/december al flink verhoogd. Ik zit niet te wachten op nog een verhoging. Kan ik dit ergens terugvinden?
En het Safety Pack en BMW Personal CoPilot Pack zijn weer terug.MrTeapot schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:38:
[...]
Nieuwe prijslijst vanaf maart staat inmiddels op bmw.nl en ook de configurator toont de prijsverhoging..
Wat ik heb gemerkt:
Voor de duidelijkheid ik heb onderstaande config besteld:
eDrive40 + M Sport 50jahre (incl ambiente verlichting dus), M Portimao blau, HK Sound, ACC Stop&Go, Lendesteun, M Hoogglans shadow line uitgebreide omvang.
- De 50Jahre uitvoering is niet meer beschikbaar
- Ambiente verlichting niet meer inclusief bij M Sport, kost nu €394,5 extra. Misschien de reden waarom @Simon607 de optie niet meer geleverd kreeg?
- Van alle los geselecteerde opties zie ik geen prijsstijgingen. Wat wel opviel..
- Zonder service inclusive is van -617 naar -665,5 gegaan
- Meerprijs M sport van €3.995 naar €3.494,5 (tel daar die ambient van 394,5 bij op en je zit volgens mij weer op hetzelfde maar nu voor een totaalbedrag van €3.889. Nog steeds €106 goedkoper.
- Standaard eDrive40 van €61.015 naar €63.140
eDrive40 + M Sport 50jahre (incl ambiente verlichting dus), M Portimao blau, HK Sound, ACC Stop&Go, Lendesteun, M Hoogglans shadow line uitgebreide omvang.
De 50Jahre uitvoering is volgens mij letterlijk geproduceerd in 2022. De emblemen zijn wel achteraf aan te passen lijkt me.RobertMaes schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:51:
Wat ik heb gemerkt:Mijn auto staat nog in bestelling (nog geen productie week ontvangen) maar als ik dezelfde config nu bij elkaar klik met bovenstaande wijzigingen kom ik op een meerprijs uit van €630,8. We gaan zien hoe de auto in werkelijkheid geleverd gaat worden....
- De 50Jahre uitvoering is niet meer beschikbaar
- Ambiente verlichting niet meer inclusief bij M Sport, kost nu €394,5 extra. Misschien de reden waarom @Simon607 de optie niet meer geleverd kreeg?
- Van alle los geselecteerde opties zie ik geen prijsstijgingen. Wat wel opviel..
- Zonder service inclusive is van -617 naar -665,5 gegaan
- Meerprijs M sport van €3.995 naar €3.494,5 (tel daar die ambient van 394,5 bij op en je zit volgens mij weer op hetzelfde maar nu voor een totaalbedrag van €3.889. Nog steeds €106 goedkoper.
- Standaard eDrive40 van €61.015 naar €63.140
Verder ben ik benieuwd wat de fiscale waarde gaat doen met de prijswijzigingen...
Die wordt hoger....simpel.Avigoorn schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:03:
[...]
Verder ben ik benieuwd wat de fiscale waarde gaat doen met de prijswijzigingen...
Vandaag contact gehad met de verkoper, hij kon Ambient lighting nu inderdaad wel als losse optie toevoegen. Wellicht handig om te weten voor degenen met bouwslot voor komende periode.Avigoorn schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:03:
[...]
De 50Jahre uitvoering is volgens mij letterlijk geproduceerd in 2022. De emblemen zijn wel achteraf aan te passen lijkt me.
Wat mij in de configurator wel opviel is dat het ''pookje'' is verdwenen en daar nu dezelfde schakelaar zit als de 3 serie LCI.
Fiscale waarde lijkt op mijn eigen configuratie ongeveer €1K hoger.
Parking assistant professional is in prijs verdubbeld.
[ Voor 9% gewijzigd door Simon607 op 25-01-2023 16:16 ]
Dat is nice, zit hier met een zinloos pookje die beetje ruimte in neemt.Simon607 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:12:
[...]
Wat mij in de configurator wel opviel is dat het ''pookje'' is verdwenen en daar nu dezelfde schakelaar zit als de 3 serie LCI.
Dat zal best, die van mij wordt toch echt in 2023 geproduceerd maar ik verwacht nog steeds die 50jahre editie gezien dat op mijn bestel formulier staat. Zo niet mogen ze die emblemen op eigen kosten gaan vervangenAvigoorn schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:03:
[...]
De 50Jahre uitvoering is volgens mij letterlijk geproduceerd in 2022. De emblemen zijn wel achteraf aan te passen lijkt me.
Ik heb toch liever een gewone pook hoor! Hoop ook dat in dit geval de oude nog geleverd wordt bij lopende bestellingen..RobbieHifi schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:12:
[...]
Dat is nice, zit hier met een zinloos pookje die beetje ruimte in neemt.
Ja idd. Ik ben benieuwd of ik een pookje heb dan.RobertMaes schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:44:
[...]
Ik heb toch liever een gewone pook hoor! Hoop ook dat in dit geval de oude nog geleverd wordt bij lopende bestellingen..
Zo'n knop vind ik eerlijk gezegt te Kia. Ook al heeft Audi dat ook...
Benieuwd wanneer de upgrade in productie gaat. Productie staat voor mij gepland in week 7.
De 5 jahre emblemen van het M pakket zijn tot maart leverbaar, daarna kan je ze als accessoire los bestellen en uitwisselen.
De 5 jahre emblemen van het M pakket zijn tot maart leverbaar, daarna kan je ze als accessoire los bestellen en uitwisselen.
Snap dat CoPilot pack niet helemaal, dit plaatje in de configurator doet vermoeden dat je High Executive er gratis bijkrijgt maar dat is dus niet zo.Zipsop schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:35:
[...]
En het Safety Pack en BMW Personal CoPilot Pack zijn weer terug.
EDIT: ik zie het al, CoPilot is een uitbreiding op High Executive
EDIT2: die configurator lijkt de weg kwijt want als ik High Executive selecteer krijg ik allerlei M Sport pakket opties er verplicht bij?
[ Voor 28% gewijzigd door mca2 op 25-01-2023 21:08 ]
/f/image/bfZS5sdR2m5wvIXNw040i5A5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nAiqc0RZx4OTGEgD2pUshhjn.png?f=fotoalbum_large)
Naast de gear shifter lijkt ook de hemelverlichting aangepast te zijn.
Ook paddles achter het stuur, wellicht voor recuperatie?
[ Voor 4% gewijzigd door Ronaldalexander op 25-01-2023 21:56 ]
Hey ja, ik krijg dus volgende week gelijk een oude generatie i4 meeRonaldalexander schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar de pook ben ik blij dat ik hem wel heb (denk ik)
De paddles had ik wel willen hebben, dat is erg fijn, zowel in de Audi als nu in de Kia. Ik neem dus ook aan voor recuperatie, tja schakelen hoef nie.
Goed gezien van de paddles, zou mooi zijn als daar de recuperatie mee ingesteld kan worden.Ronaldalexander schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hemelverlichting kan wel in de “oude” stijl getoond worden. Moet je even de ambient light optie aanvinken.
Zag ook dat er er nu een 22kw laadkabel geleverd wordt voor AC laden. Volgens mij was dit voorheen 11kw
Press release https://www.press.bmwgrou...achment/T0407852EN/572694
Krijgen alleen de nieuwe i4 modellen van 2023 ac snelladen van 22kw? Of krijgen de bestaande modellen een soort ‘update’? In het artikel lees ik ‘alle elektrische modellen’….
Je kan die kabel gewoon los bestellen. Alleen nu wordt ‘ie standaard bijgeleverd. Mijn i7 had deze ook al.NemeSiS-7 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 23:54:
Krijgen alleen de nieuwe i4 modellen van 2023 ac snelladen van 22kw? Of krijgen de bestaande modellen een soort ‘update’? In het artikel lees ik ‘alle elektrische modellen’….
Huh heeft de i4 nog een oude shifter? Op idrive 8?Ronaldalexander schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:55:
]
Edit; oh wow. modified shifter, bijzonder.
(Ja sorry dit topic voel ik me meest op m’n plaats maar ben niet heel bekend met jullie interieur)
[ Voor 18% gewijzigd door bmwgozer op 26-01-2023 01:02 ]
Maaf hij kan toch maar 11kW aan? Waarom dan een 22kW kabel?bmwgozer schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 00:59:
[...]
Je kan die kabel gewoon los bestellen. Alleen nu wordt ‘ie standaard bijgeleverd. Mijn i7 had deze ook al.
In idrive 8 kun je naast 16a ook als stroomsterkte 32a kiezen. Is dit gelijk aan 22 kw laden?
Op 3 fase wel ja. InteressantNemeSiS-7 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 07:30:
In idrive 8 kun je naast 16a ook als stroomsterkte 32a kiezen. Is dit gelijk aan 22 kw laden?
Bij mij staat aanbevolen voor 2,6 en achter 2,8 ( 19" Michelin sport ) , maar ze staan op 2,8 en 3,0bernadus schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:58:
[...]
Is toch afhankelijk van soort band/maat lijkt mij
De basisprijs is met 800 euro omhoog gegaan….balen! Van de configurator klopt ook weinig meer….lijkt alsof alles ineens aan pakketten gekoppeld is.mca2 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:02:
[...]
Snap dat CoPilot pack niet helemaal, dit plaatje in de configurator doet vermoeden dat je High Executive er gratis bijkrijgt maar dat is dus niet zo.
EDIT: ik zie het al, CoPilot is een uitbreiding op High Executive
EDIT2: die configurator lijkt de weg kwijt want als ik High Executive selecteer krijg ik allerlei M Sport pakket opties er verplicht bij?
Ja maar dat is vaak dan 1 fase 32amp, of 3 fase 16amp.
1x 32amp is 7.2kW laden.
Heb je een idee of er vroeger lagere aanbevolen waardes stonden (pre 11/2022.xx)?rolelael schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 07:54:
[...]
Bij mij staat aanbevolen voor 2,6 en achter 2,8 ( 19" Michelin sport ) , maar ze staan op 2,8 en 3,0
Losse high exec lijkt niet mogelijk, je moet dan m pakket nemen. En driving assistant professional kan alleen als onderdeel van van CoPilot pack en dan krijg ik die 2 andere pakketten ook bij. Ofwel gelijk 4.5k erbij met een aantal opties die ik niet wil.Bosko1990 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 07:57:
[...]
De basisprijs is met 800 euro omhoog gegaan….balen! Van de configurator klopt ook weinig meer….lijkt alsof alles ineens aan pakketten gekoppeld is.
Lijkt erop dat ze hun productieproces proberen te vereenvoudigen:(
neen ik weet het eigenlijk niet meer. Helaas.khorions schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:49:
[...]
Heb je een idee of er vroeger lagere aanbevolen waardes stonden (pre 11/2022.xx)?
Interessant, over die paddles staat niets in de press release en de M50 lijkt ze ook niet te hebben. Ben benieuwd waar die voor zijn.Ronaldalexander schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:55:
Persoonlijk vind ik de 'B' stand met adaptieve recuperate een van de beste features van de auto. Werkt welhaast perfect, gebruik het altijd en zie totaal geen noodzaak om tijdens een rit nog met paddels te fiedelen.IceOnFire schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:56:
[...]
Interessant, over die paddles staat niets in de press release en de M50 lijkt ze ook niet te hebben. Ben benieuwd waar die voor zijn.
Avigoorn schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 07:58:
[...]
Ja maar dat is vaak dan 1 fase 32amp, of 3 fase 16amp.
1x 32amp is 7.2kW laden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pKxHVxh2UZIZFYZH3hM5BiMU.jpg?f=user_large)
Een 32A 1 fase contactdoos zie je eigenlijk niet in NL. Ik heb met BMW NL gesproken, De 22 Kw kabel is een standaardisatie issue. Eerder kon je zoals ik mij herinner zelfs tot 40A instellen, maar dat is dan weer voor de 120V landen.
M.a.w. maximum AC laadsnelheid in NL voor de i4 blijft gewoon 11kw?Hydraulic schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:55:
[...]
[Afbeelding]
Een 32A 1 fase contactdoos zie je eigenlijk niet in NL. Ik heb met BMW NL gesproken, De 22 Kw kabel is een standaardisatie issue. Eerder kon je zoals ik mij herinner zelfs tot 40A instellen, maar dat is dan weer voor de 120V landen.
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.