De auto zal het vermogen trekken wat je hebt ingesteld. Als je dan 11 Kw trekt, en in je huis zijn er ook grote verbruikers kun je (hoofd)zekeringen er uit blazen. Een laadpaal zal via de P1 poort de auto knijpen.Awesomo4k schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:48:
Is het mogelijk om de BMW ''granny'' lader te bruiken als vaste lader? Mijn huis heeft namelijk al een CEE 5p stopcontact(32A afgezekerd) dat ik voor helemaal... maar dan ook voor helemaal niets gebruik. Ik zou hiermee gemakkelijk de auto kunnen laden. In principe is laden op maximaak 6kW genoeg maar in de meeste gevallen zal de wagen veel langer de tijd hebben bij te laden.
https://www.bmw.be/nl/top...lexible-fast-charger.html
Deze is namelijk te krijgen met een Netadapterkabel voor mijn aansluiting.
Nog verder gekomen met de videoplayback?Ariiiin schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:56:
Vandaag maar eens wezen coderen met OBDLink CX en BimmerCode.
Wat wél gelukt is:Wat niet gelukt is:
- Tilt van rechterspiegel wanner je de auto in R zet van 70% (default) naar 50% (kun je eindelijk normaal kijken als je achteruit rijdt én je ziet de stoeprand)
- Weergave bandentemperatuur onder bandenspanning. Gewoon omdat het kan
- Gevoeligheid van regensensor van "sensitive" (default) naar super sensitive. De ruitenwissers activeren of te laat of al snel standje turbo in de auto-stand. Verstellen van de extra schakelaar in auto-stand werkt ook niet helemaal zoals ik wil/ verwacht. Eerste 2-3 standen geen verschil, pas in de laatste stand verandert het tempo maar dan in standje turbo. Tijd zal het uitwijzen i guess
Andere ideeën/ suggesties?
- Piep/ toeter als je de auto op slot doet. Krijg de optie wel zichtbaar in het menu maar kan hem vervolgens niet aan zetten. Heeft blijkbaar te maken met het feit dat mijn auto geen alarm heeft.
- Video playback vanaf USB. Zie wel .mkv en .mp4 bestanden. Bij afspelen wordt alleen geluid afgespeeld en geen beeld. verschillende resoluties geprobeerd (480p, 540p, 720p, 1080p). Iemand suggesties?
- Piep of geluid bij sluiten van de kofferbak met knopje vanuit de auto. Al twee mensen gehad die het klepje bijna tegen het hoofd kregen
. Optie wordt gecodeerd maar er komt geen geluid uit dus terug gezet
[Afbeelding]
Technisch kan dat wel. Houd er wel rekening mee dat de laadverliezen behoorlijk oplopen als je op dusdanig lage snelheid laad. Als je dit dus regelmatig doet tikt dat aardig aan.Awesomo4k schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:48:
Is het mogelijk om de BMW ''granny'' lader te bruiken als vaste lader? Mijn huis heeft namelijk al een CEE 5p stopcontact(32A afgezekerd) dat ik voor helemaal... maar dan ook voor helemaal niets gebruik. Ik zou hiermee gemakkelijk de auto kunnen laden. In principe is laden op maximaak 6kW genoeg maar in de meeste gevallen zal de wagen veel langer de tijd hebben bij te laden.
https://www.bmw.be/nl/top...lexible-fast-charger.html
Deze is namelijk te krijgen met een Netadapterkabel voor mijn aansluiting.
Da's interessant...IceOnFire schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:12:
[...]
Technisch kan dat wel. Houd er wel rekening mee dat de laadverliezen behoorlijk oplopen als je op dusdanig lage snelheid laad. Als je dit dus regelmatig doet tikt dat aardig aan.
Ik zie dit nog wel eens vaker beginnen gebruikt te worden vanaf dit jaar (in België) omwille van het nieuwe capaciteitstarief dat in voege is... (en al zeker als de werkgever de extra verliezen meebetaalt)
Ik woon dus inderdaad in belgie en baas gaat de kWh betalen... Dus inclusief verlies waarschijnlijk... Het is dat of het capaciteit tarief van 11kW...
Het scheelt ze dat maar ook 2k aan laadpaal... Geen idee wat beste is...
Klopt. Ik heb de vlinker mc+dencoupe schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:34:
OBDlink CX is de dongle voor in de OBD2 poort in de auto en Bimmercode is de software om te coderen
En hoe ga je de kWh dan meten?Awesomo4k schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:31:
Ik woon dus inderdaad in belgie en baas gaat de kWh betalen... Dus inclusief verlies waarschijnlijk... Het is dat of het capaciteit tarief van 11kW...
Als de baas toch betaald zou ik lekker voor die laadpaal gaan en dan ook gelijk een met een vaste kabel eraan.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Door een meter als deze te zetten. https://www.homewizard.co...6pvSX7WDj5wkaAgbuEALw_wcBVidaR-9 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:29:
[...]
En hoe ga je de kWh dan meten?
Als de baas toch betaald zou ik lekker voor die laadpaal gaan en dan ook gelijk een met een vaste kabel eraan.
En als je de Vlinker MC+ aanschaft, moet je dan ook de software aanschaffen of zit dat er bij?
Moet je beide aanschaffen. Zijn 2 aparte dingen
Weet iemand hier het verschil in verbruik met 17" velgen t.o.v. 18 of zelfs 19?
Het lijkt erop dat ik een Edrive 35 + looks + drivability opties kan nemen of een Edrive 40 + enkel de drivability opties... Ik kan thuis laden en mijn verste rit is 220km. Nu zijn looks leuk en stoer maar niet essentieel(ik rijd ook enkel zakelijk met de wagen). Dealer kon me ook zeggen dat een 35 sneller leverbaar was omdat ze nog een slot "over" hadden.
Het lijkt erop dat ik een Edrive 35 + looks + drivability opties kan nemen of een Edrive 40 + enkel de drivability opties... Ik kan thuis laden en mijn verste rit is 220km. Nu zijn looks leuk en stoer maar niet essentieel(ik rijd ook enkel zakelijk met de wagen). Dealer kon me ook zeggen dat een 35 sneller leverbaar was omdat ze nog een slot "over" hadden.
Ik heb de e40 met 19” velgen. 220 km haal je makkelijk op 1 charge - zelfs nu in de winter.Awesomo4k schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:54:
WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊
Bedankt voor je antwoord! Ik had het anders moeten zeggen... verste rit enkel is 220km...
dus dan zit je op 440km totaal... nu kan ik niet laden op locatie... wat is je verbruik/100km in de winter op de 19" schoenen?
Ik rij met mijn m50 met 19 inch gemiddeld tussen de 18 en 21 kWh per 100km afhankelijk of ik veel korte ritjes maak of lange stukken (lange stukken = zuiniger)
En als je niet kunt laden op locatie, ga je dus laden bij een snellader, kost je tussen de 5 en de 10 minuten om genoeg stroom te hebben dat je weer zeker thuis kunt komen.
En als je niet kunt laden op locatie, ga je dus laden bij een snellader, kost je tussen de 5 en de 10 minuten om genoeg stroom te hebben dat je weer zeker thuis kunt komen.
Ik heb auto pas paar weken dus gemiddelde is bij mij ook pas 20-22 kWh. Heb niet altijd even zuinig gereden. Maar idd, effe kort aan snellaser en je hebt genoeg om naar huis te komen. Went erg snel!
WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊
Reken ik zo goed(Theoretisch natuurlijk):
Edrive35 = 68kWh
Verbruik 21kWh/100km
Bereik: 323km
220km tot aan bestemming dus nog 100km over dus moet minimaal 150km laden(want je wilt niet leeg thuis aankomen) dus nog 30km(10%) over. +/- 15 mins laden.
Dus op de terugweg een fastcharger zoeken met koffie/snack gelegenheid
Als ik een Edrive40 heb:
Edrive40 = 80kWh
Verbruik 21kWh/100km
Bereik: 380km
220km tot aan bestemming dus nog 160km over dus moet minimaal 100km laden. +/- 10 mins laden.
Edrive35 = 68kWh
Verbruik 21kWh/100km
220km tot aan bestemming dus nog 100km over dus moet minimaal 150km laden(want je wilt niet leeg thuis aankomen) dus nog 30km(10%) over. +/- 15 mins laden.
Als ik een Edrive40 heb:
Edrive40 = 80kWh
Verbruik 21kWh/100km
220km tot aan bestemming dus nog 160km over dus moet minimaal 100km laden. +/- 10 mins laden.
Ik rijd met mn 17 inch edrive 40 in december gemiddeld op 19kwh per 100 km en op 100% geladen geeft mijn auto eigenlijk altijd wel rond de 425km aan - tenzij ik veel korte stukken rijd.
Ik heb de auto in september gekregen vlak voor mijn vakantie dus dat was qua kwh verbruik vergelijkbaar maar de maand erop deed mijn auto 15,1 kwh/100 gemiddeld.. - en dat komt ook door de korte stukjes want gezien ik veel op trajectcontrole stukken rijd en daardoor maar 100 mag rijden..gaf de auto regelmatig 13 of minder kwh/100km aan op lange ritten.
Ik heb de auto in september gekregen vlak voor mijn vakantie dus dat was qua kwh verbruik vergelijkbaar maar de maand erop deed mijn auto 15,1 kwh/100 gemiddeld.. - en dat komt ook door de korte stukjes want gezien ik veel op trajectcontrole stukken rijd en daardoor maar 100 mag rijden..gaf de auto regelmatig 13 of minder kwh/100km aan op lange ritten.
Awesomo4k schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:12:
Edrive35 = 68kWh
Verbruik 21kWh/100km
Als ik een Edrive40 heb:
Edrive40 = 80kWh
Verbruik 21kWh/100km
/f/image/rv8jPsTTnQpTNb4qvLY59lN3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Wmx4YgvNX38PH5VXxhrqlqVB.png?f=fotoalbum_large)
Zowel de e35 en e40 zijn behoorlijk zuinig.
Dan mag je koffie en/of snack niet te heet zijn anders laad je meer bij als 100-150 kmAwesomo4k schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:12:
Edrive35 = 68kWh
Verbruik 21kWh/100km
Als ik een Edrive40 heb:
Edrive40 = 80kWh
Verbruik 21kWh/100km
Thuis een laadpaal staan die je met je werkgever kunt verrekenen (zelf ook je tarief instellen op de paal?)
Ik moet zeggen dat ik toch aanzienlijk meer verbruik, zelfs met 17 inch banden. Sinds de winterspinners eronder liggen zit ik toch makkelijk op 22-23kWh/100km op langere ritten met veel snelwegkilometers. Rond kerst twee keer een rit van 250km bijna alleen snelweg gedaan met flinke tegenwind en veel 120km/h. Met zomerbanden en hogere temperaturen lag het inderdaad rond de 15-17kWh/100km.HouseQ schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:18:
Ik rijd met mn 17 inch edrive 40 in december gemiddeld op 19kwh per 100 km en op 100% geladen geeft mijn auto eigenlijk altijd wel rond de 425km aan - tenzij ik veel korte stukken rijd.
Weet iemand de levertijd van een 40? gaat die echt richting de 9-10 maanden?
Zelf heb ik de e40 sinds 8 december (dus een maandje), op 18inch banden (geen winterbanden).
Gemiddeld in totaal nu 20 kWh/100km. Maar zeker toen die nieuw was, veel korter ritjes. Beetje sprinten zat er natuurlijk ook bij. Inmiddels nemen de gemiddelden wat af, mede door het warmere weer in deze regio.
Daarbij rij ik veel tussen Utrecht en Amsterdam, met trajectcontroles op de A2 en A10. Daarmee wordt het verbruik ook wel beperkt.
Zelf heb ik 13 kWh/100 km nooit zien staan.
Gemiddeld in totaal nu 20 kWh/100km. Maar zeker toen die nieuw was, veel korter ritjes. Beetje sprinten zat er natuurlijk ook bij. Inmiddels nemen de gemiddelden wat af, mede door het warmere weer in deze regio.
Daarbij rij ik veel tussen Utrecht en Amsterdam, met trajectcontroles op de A2 en A10. Daarmee wordt het verbruik ook wel beperkt.
Zelf heb ik 13 kWh/100 km nooit zien staan.
Vorig jaar wel, besteld begin februari en geleverd begin december.Awesomo4k schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:23:
Zijn hier Belgen die reeds nieuws gekregen hebben omtrent de levering in 2023? Toen ik bestelde in januari 2022 kreeg ik een richtdatum van eind juli 2023, maar daar was geen zekerheid over omdat ze toen nog niet wisten hoeveel slots de importeur zou krijgen voor dat jaar. Ik vermoed dat dit ondertussen wel al geweten is?
Vrij recent de 40 besteld (lease, via Arval). Indicatie die ik daar heb gekregen is een maand of 7:Awesomo4k schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:23:
:fill(white):strip_exif()/f/image/l2QUgwCDuTskdj47ZOkCAbdD.png?f=user_large)
In hoeverre dat in de buurt komt gaan we zien..
Op zelfde moment besteld (M50) en inderdaad nog geen update. Heb eind december nog eens gevraagd, omdat ze zeiden dan ongeveer de productieslots te weten, maar nog niks. Hoop toch snel iets te weten nu... Regio Zuid-West-Vlaanderen hier.fox80 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:32:
Zijn hier Belgen die reeds nieuws gekregen hebben omtrent de levering in 2023? Toen ik bestelde in januari 2022 kreeg ik een richtdatum van eind juli 2023, maar daar was geen zekerheid over omdat ze toen nog niet wisten hoeveel slots de importeur zou krijgen voor dat jaar. Ik vermoed dat dit ondertussen wel al geweten is?
BMW BeLux heeft echt veel te weinig productieslots gereserveerd.
De NL dealer vertelde dat de aantallen BMW BE stukken hoger zijn tov NL... Geen idee wat waar isaar verhouding lag ergens 28k vs 18k wagens
Dat is wel zeker.. vraag me enkel af of de dealer idiote schattingen hebben doorgegeven, of de invoerder idioten waren en het niet zagen aankomen of dat BMW niet voldoende slots aan Belgie heeft gegeven.RobbieHifi schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:11:
BMW BeLux heeft echt veel te weinig productieslots gereserveerd.
OW, idioten omdat het wel heeeel erg voorspelbaar was dat i4 een success ging worden met al de bedrijfswagen in België die al lang wisten dat diesels jaar op jaar zwaarder belast gaan worden.
[ Voor 20% gewijzigd door witchdoc op 03-01-2023 19:16 ]
Vorige week mijn i4 opgehaald bij de dealer. Top geregeld, de highlights uitgelegd gekregen en daarna zelf aan het uitzoeken geslagen 
Alleen nog maar korte ritjes gemaakt dus over het verbruik en de actieradius kan ik nog niks zinnigs zeggen. Wel dat deze voldoende is voor 90% van mijn ritten.
De i4 rijdt echt geweldig! Heerlijk soepel, directe besturing en een goed onderstel. Meer een GT dan een sportwagen uiteraard. De bagageruimte is wel even wennen, komend van een Skoda Octavia
.
Nog even een paar foto’s om te showen

:strip_exif()/f/image/FbzpdLRRLJclLomRbXP0gvhV.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen nog maar korte ritjes gemaakt dus over het verbruik en de actieradius kan ik nog niks zinnigs zeggen. Wel dat deze voldoende is voor 90% van mijn ritten.
De i4 rijdt echt geweldig! Heerlijk soepel, directe besturing en een goed onderstel. Meer een GT dan een sportwagen uiteraard. De bagageruimte is wel even wennen, komend van een Skoda Octavia
Nog even een paar foto’s om te showen
:strip_exif()/f/image/FbzpdLRRLJclLomRbXP0gvhV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ylif1PBS9sn6SFnnhdPekIeZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Echt wel een prachtige kleur!M_G_ schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:22:
Vorige week mijn i4 opgehaald bij de dealer. Top geregeld, de highlights uitgelegd gekregen en daarna zelf aan het uitzoeken geslagen
Veel plezier, ik heb het beestje nu een maand en ben er zeer content mee.
Meaui!!M_G_ schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:22:
De i4 rijdt echt geweldig! Heerlijk soepel, directe besturing en een goed onderstel. Meer een GT dan een sportwagen uiteraard. De bagageruimte is wel even wennen, komend van een Skoda Octavia.
Nog even een paar foto’s om te showen![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is dat 19 inch?
Ik heb mijn i4m50 net voor t eerst opgeladen.100% 300 km.Erg weinig lijkt mij.Heb hier meerder reacties over gelezen hoe is t opgelost en wat hoort t eigenlijk ong. te zijn.
Gefeliciteerd met je toffe wagen!bernadus schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:06:
Ik heb mijn i4m50 net voor t eerst opgeladen.100% 300 km.Erg weinig lijkt mij.Heb hier meerder reacties over gelezen hoe is t opgelost en wat hoort t eigenlijk ong. te zijn.
Volgens ev-db is 315 de verwachting met koud weer.
https://ev-database.org/car/1519/BMW-i4-M50
De voorspelde range hangt van veel factoren af, met name de buitentemperatuur en hoe de laatste km zijn afgelegd.bernadus schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:06:
Met onze M50 (20 inch wielen) haal ik op lange afstanden met rustig rijden (110 km op snelweg) makkelijk 400 km bij +/- 10 graden.
Maar bij koudere temperaturen met hoofdzakelijk korte ritten voorspeld de auto (GOM) soms maar 300km.
Kortom, geen paniek. Naar mate de auto je gewoontes beter leert kennen zal hij realistischer gaan voorspellen.
Ik heb een Edrive40 met 18 inch velgen en winterbanden, In december gemiddeld 19,6 kWh gebruikt bij gecombineerde ritten (snelweg en korte ritjes) van totaal 1985 km.Awesomo4k schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:54:
In november was dat met zomerbanden 17,8 kWh voor 2638 km.
Mijn rijstijl is rustig, enkel de eerste week een paar keer snel optrekken. Op de snelweg gemiddeld 5 km boven de toegestane snelheid.
Hopelijk helpt dit iets. De BMW is in mijn ogen erg zuinig, zo lang je normaal rijdt ;-)
Ik heb nu ongeveer 19,6 kWh met 18 inch banden (in de volksmond zomerbanden), maar dat zijn 1900km in de kou en regen geweest. Veel snelweg kilometers, maar onder trajectcontrole.marijnimouse schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:26:
[...]
Ik heb een Edrive40 met 18 inch velgen en winterbanden, In december gemiddeld 19,6 kWh gebruikt bij gecombineerde ritten (snelweg en korte ritjes) van totaal 1985 km.
In november was dat met zomerbanden 17,8 kWh voor 2638 km.
Mijn rijstijl is rustig, enkel de eerste week een paar keer snel optrekken. Op de snelweg gemiddeld 5 km boven de toegestane snelheid.
Hopelijk helpt dit iets. De BMW is in mijn ogen erg zuinig, zo lang je normaal rijdt ;-)
Ik heb de mijne besteld op 30 aug 2022, en heb nu bij de dealer een afleverafspraak voor 10 januari. Da's 5 maanden levertijd...MrTeapot schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:35:
[...]
Vrij recent de 40 besteld (lease, via Arval). Indicatie die ik daar heb gekregen is een maand of 7:
[Afbeelding]
Dat is wel heel erg snel!Emiel L schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:40:
[...]
Ik heb de mijne besteld op 30 aug 2022, en heb nu bij de dealer een afleverafspraak voor 10 januari. Da's 5 maanden levertijd...
Dan zijn ze op een jaar tijd toch gehalveerd in levertijd! nu nog beloftes nakomenMrTeapot schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:35:
[...]
Vrij recent de 40 besteld (lease, via Arval). Indicatie die ik daar heb gekregen is een maand of 7:
[Afbeelding]
Ik heb ook nog steeds het idee dat er iets heel anders staat dan ik besteld heb op die dag

31 december 2022 besteld en wordt week 7 2023 geproduceerdAwesomo4k schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:23:
Mooie kleur ook!M_G_ schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:22:
De i4 rijdt echt geweldig! Heerlijk soepel, directe besturing en een goed onderstel. Meer een GT dan een sportwagen uiteraard. De bagageruimte is wel even wennen, komend van een Skoda Octavia.
Nog even een paar foto’s om te showen![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Helemaal eens en realiseer je ook dat als je een snellader gebruikt als je accu nog iets van 20% heeft, die in een half uur al naar 80% bijlaadt. Voor de leaserijders erg interessant, die hoeven de laadkosten immers niet te betalen, voor iemand die zelf voor de laadkosten opdraait wellicht goed kijken wat dat gemiddeld kost, want is vaak een stuk duurder dan thuis laden.vriej29 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:22:
[...]
De voorspelde range hangt van veel factoren af, met name de buitentemperatuur en hoe de laatste km zijn afgelegd.
Met onze M50 (20 inch wielen) haal ik op lange afstanden met rustig rijden (110 km op snelweg) makkelijk 400 km bij +/- 10 graden.
Maar bij koudere temperaturen met hoofdzakelijk korte ritten voorspeld de auto (GOM) soms maar 300km.
Kortom, geen paniek. Naar mate de auto je gewoontes beter leert kennen zal hij realistischer gaan voorspellen.
Ook erg snel! Ik heb besteld op 24 november. Verwachte levertijd aangegeven week 29 2023.Marcello75 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:22:
[...]
31 december 2022 besteld en wordt week 7 2023 geproduceerd
Vanmorgen contact gehad, dealer geeft aan pas vanaf week 4 definitieve productie plaatsen te krijgen en dan dus een definitieve datum te kunnen communiceren.
Dit allemaal in NL.
In België gaat het wel een stuk trager hoor! Ik heb mijn i4-40 besteld op 17/12/21 (een jaar geleden dus) en de dealer kan nog steeds geen antwoord geven wanneer deze wagen effectief gaat geproduceerd worden. Bij het bedrijf waar ik werk zijn ongeveer 40x i4-40 besteld (eind 2021) en nog steeds geen nieuws
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden over de levertijd en verbruik!
De verkoper moest zeker z’n target voor 2022 nog even binnen halenMarcello75 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:22:
[...]
31 december 2022 besteld en wordt week 7 2023 geproduceerd
Wel erg snel in 7 weken, dan moet er een slot vrij gekomen zijn.
Mijn unit staat overigens ook gepland voor week 7

Ja dat moet een vrijgekomen slot zijn, anders kan het niet.Ronaldalexander schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:48:
[...]
De verkoper moest zeker z’n target voor 2022 nog even binnen halen![]()
Ik heb mijn dealer vandaag gehoord en wist me te vertellen dat de importeur meer productieslots heeft. Ik heb besteld eind januari 22 en kreeg toen een richtdatum van juli 23. Richtdatum nu met 1 maand vervroegd... ik ben al tevreden dat het niet later geworden is. Ik blijf het teleurstellend vinden dat NL er blijkbaar veel meer heeft.janmaat63 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:30:
In België gaat het wel een stuk trager hoor! Ik heb mijn i4-40 besteld op 17/12/21 (een jaar geleden dus) en de dealer kan nog steeds geen antwoord geven wanneer deze wagen effectief gaat geproduceerd worden. Bij het bedrijf waar ik werk zijn ongeveer 40x i4-40 besteld (eind 2021) en nog steeds geen nieuws
Hier ook e40 met 18", wel winterbanden. Gem rond 20 kwh, bij snelheden veelal 100 km/u. Voorheen in de herfst (heb hem pas vanaf sept) was dat rond 17 khwRobbieHifi schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:14:
[...]
Ik heb nu ongeveer 19,6 kWh met 18 inch banden (in de volksmond zomerbanden), maar dat zijn 1900km in de kou en regen geweest. Veel snelweg kilometers, maar onder trajectcontrole.
Vandaag trouwens bericht gehad van een terugroepactie betreft regeleenheid SME programmeren. Over 2 weken ben ik hem dus een dag kwijt.. Ach ja, dan zal hij wel direct de nieuwste update krijgen en wellicht levert dat weer wat op qua bugfixes. Hopelijk is dan de 5g verbinding wat stabieler
[ Voor 4% gewijzigd door mgoes op 04-01-2023 16:22 ]
Nee, nog steeds niet gelukt helaas.
Met Bimmercode kun je aan het begin je auto kiezen. Had videoplayback via USB eerst onder i4 gecodeerd. Dacht misschien werkt het als ik het onder 4-serie ga coderen. Eerst de optie uitgeschakeld en dat had wel effect, dan zie je namelijk ook geen video bestanden meer op de USB. Maar helaas werkt het ook niet als ik de optie onder 4-serie activeer. Audio wordt werd afgespeeld van een videobestand, maar geen beeld.
Mocht iemand het wel voor elkaar hebben gekregen, dan hoor ik dat graag.
[quote]Ronaldalexander schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:48:
[...]
De verkoper moest zeker z’n target voor 2022 nog even binnen halen
Klopt, dit slot hadden ze gereserveerd staan kon daar gebruik van maken.
Nu afwachten wanneer de auto geleverd wordt
[...]
De verkoper moest zeker z’n target voor 2022 nog even binnen halen

Klopt, dit slot hadden ze gereserveerd staan kon daar gebruik van maken.
Nu afwachten wanneer de auto geleverd wordt
Hi allemaal,
De afgelopen maanden met veel interesse en plezier meegelezen in afwachting van de aflevering van de I4 E40. Dank voor alle informatie en updates, erg waardevol!
3 december was het zover en mocht ik mijn auto in ontvangst nemen. Ik vind het echt een prachtige auto! Afgelopen maand 4.000 kilometer gereden en ik kan maar niet wennen aan het stuurgedrag en ben benieuwd of hier meer I4 eigenaren tegenaan lopen.
Ik heb met name op de snelweg continue het gevoel dat ik van links naar rechts beweeg binnen de rijbaan en steeds aan het corrigeren ben. Ik word hier echt helemaal gek van…het is voor mijn gevoel de ene rit wel “erger” dan de andere rit maar ben benieuwd of ik de enige ben.
Ik heb een E40 M-sport met M-sport pro pakket en de 19” 869 velgen.
Alvast bedankt voor jullie reactie!
De afgelopen maanden met veel interesse en plezier meegelezen in afwachting van de aflevering van de I4 E40. Dank voor alle informatie en updates, erg waardevol!
3 december was het zover en mocht ik mijn auto in ontvangst nemen. Ik vind het echt een prachtige auto! Afgelopen maand 4.000 kilometer gereden en ik kan maar niet wennen aan het stuurgedrag en ben benieuwd of hier meer I4 eigenaren tegenaan lopen.
Ik heb met name op de snelweg continue het gevoel dat ik van links naar rechts beweeg binnen de rijbaan en steeds aan het corrigeren ben. Ik word hier echt helemaal gek van…het is voor mijn gevoel de ene rit wel “erger” dan de andere rit maar ben benieuwd of ik de enige ben.
Eerste achterwielaandrijver misschien? Ik heb zelf bijna uitsluitend achterwielaandrijvers gehad, dus het valt me niet meer op, maar ik weet dat dat wel een "zwak puntje" is ervan.Wieldop 1899 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:33:
Hi allemaal,
Hoe staat je bandenspanning? Als deze op de ECO of vol belading druk staat helpt dat niet voor dit gedrag, wel goed voor de range. De wat lagere optie zou iets meer stabiliteit kunnen geven. (Bij koude banden checken)Wieldop 1899 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:33:
Hi allemaal,
Oh en winter of zomer banden? En welk merk type?
Ik herken het gevoel, afgelopen jaren veel diverse auto's gereden vnmlk PSA/VAG.Wieldop 1899 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:33:
Afgelopen maand 4.000 kilometer gereden en ik kan maar niet wennen aan het stuurgedrag en ben benieuwd of hier meer I4 eigenaren tegenaan lopen.
Ik heb met name op de snelweg continue het gevoel dat ik van links naar rechts beweeg binnen de rijbaan en steeds aan het corrigeren ben.
nu rijdt ik een Mazda 3 2020 (i4-40 staat in bestelling).
En kan me herinneren dat ik echt moest wennen aan het "Dynamische" rijgedrag van de mazda3.
heel de tijd het gevoel dat ik een beetje links, een beetje rechts moest corrigeren.
Het hangt ook af van het wegdek, maar inmiddels prefereer ik goede feedback over het "Drive-by-wire" gevoel van de meeste andere auto's.
Inmiddels zo gewend dat ik het niet meer voel, de i4 was dan ook een genot voor mij om te (proef)-rijden.
Ja ik herken dit, heb er eerder al over gepost in dit topic. Heb hiervoor F20LCI (achterwielaandrijving) en F40 (voorwielaandrijving) gereden, maar beide auto's bleven veel meer in hun eigen (rechte) lijn rijden. Van het weekend had ik iemand op de achterbank die vroeg of ik vermoeid was omdat de auto zo van links naar rechts ging... Vind het een geweldige auto, alleen hier kan ik niet aan wennen. Hetzelfde met de enorme draaicirkel, soms best een uitdaging in parkeergarages.Wieldop 1899 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:33:
Hi allemaal,
Ik heb ook een e40 M-sport pro en 19 inch 860M velgen en ik ervaar hetzelfde maar ik merk het voornamelijk op de snelweg. Moet wel zeggen dat ik nog niet super veel heb gereden en nog andere vering standen moet uit testen.Wieldop 1899 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:33:
Hi allemaal,
ik herken dit helemaal niet ( wel een m50 ). lijkt me meer op rastersturen . Of dat de juiste term is geen idee, maar dat had ik op mijn eerste audi A5. constant corrigeren, software updates gehad, nieuw stuurhuis. geen oplossing. 2de A5 had t ook maar in veel mindere mate en t wende wel
Zelf ook een e40 M-sport (alleen de 18") en de auto reageert best gevoelig op kleine stuurbewegingen. Daarmee is dit toch echt anders dan mijn voorgaande BMW. Heeft niet perse met RWD te maken.Wieldop 1899 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:33:
Heel hinderlijk is het niet (heb de e40 nu precies 4wkn) in de 2.000 km die ik heb gereden. Moet even wennen aan hoe het stuur vast te houden.
Twee vraagjes.Wieldop 1899 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:33:
Tijdens je testrit(ten) heb je dat niet ervaren?
Als dat nu wel het geval is dan is het mogelijk je wagen zelf.
Ik heb met 4 verschillende i4's gereden en zeker 6u en dat toch niet ervaren
De 869 velgen waar je het over hebt ... zouden dat de 859 of 860 kunnen zijn? Ik dacht dat de 869 een 20" was maar niet voor de i4... tenminste denk ik
Iemand al een e35 besteld? Ik ga binnen enkele weken bestellen en mijn voorkeur gaat naar een i4. Vraag me alleen af of de levertermijn hiervan anders gaat zijn als de e40 of m50.
Mij proberen ze richting een Edrive35 te sturen in Zuid-Limburg omdat ze nog een slot hebben voor levering mei... Natuurlijk geen idee of op moment van schrijven de status nog hetzelfde is.lancekapers schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:08:
Iemand al een e35 besteld? Ik ga binnen enkele weken bestellen en mijn voorkeur gaat naar een i4. Vraag me alleen af of de levertermijn hiervan anders gaat zijn als de e40 of m50.
Persoonlijk verwacht ik 15 weken ouderschapsverlof te nemen dus levering mei is niet nodig ivm... enkel zakelijk rijden en dan staat de wagen 15 weken stil...
[ Voor 0% gewijzigd door Awesomo4k op 05-01-2023 11:17 . Reden: Typo ]
Dank voor jullie reacties!
Het is niet mijn eerste BMW en ook niet de eerste auto met RWD. Heb ook auto’s gehad met meer vermogen en achterwielaandrijving.
Tijdens de proefrit heb ik dit zeker niet zo ervaren. Wat ik wel heb ervaren en in mijn beleving ook logisch is dat de neus wat lichter wordt bij hard accelereren in tegenstelling tot de M50. Ik ervaar het overigens in alle verschillende rijmodi.
:strip_exif()/f/image/mHb3nUMWoXljiGHpa3hyLTnz.jpg?f=fotoalbum_large)
Bandenspanning is als onderstaande nu. Kan dit wellicht software zijn? Weet alleen niet hoe ik kan zien op welke versie ik nu zit.
Het is niet mijn eerste BMW en ook niet de eerste auto met RWD. Heb ook auto’s gehad met meer vermogen en achterwielaandrijving.
Tijdens de proefrit heb ik dit zeker niet zo ervaren. Wat ik wel heb ervaren en in mijn beleving ook logisch is dat de neus wat lichter wordt bij hard accelereren in tegenstelling tot de M50. Ik ervaar het overigens in alle verschillende rijmodi.
:strip_exif()/f/image/mHb3nUMWoXljiGHpa3hyLTnz.jpg?f=fotoalbum_large)
Bandenspanning is als onderstaande nu. Kan dit wellicht software zijn? Weet alleen niet hoe ik kan zien op welke versie ik nu zit.
/f/image/MpY0djoxCTpHcI6aeigzy9Z0.png?f=fotoalbum_large)
@Wieldop 1899 Ik ondervind dit 'probleem' met zekerheid niet (edrive40 18" zomerbanden 17"(nu) winterbanden (voor volledigheid MET DAP)) ... Op de eerste reacties valt het me op dat met name mensen met 19" (en hoger?) het lijken te merken en ... Zou dit een probleem van de wielen kunnen zijn?
Dat zou zomaar kunnen, met 18" heb ik er weinig last van.Quiller schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:06:
@Wieldop 1899 Ik ondervind dit 'probleem' met zekerheid niet (edrive40 18" zomerbanden 17"(nu) winterbanden (voor volledigheid MET DAP)) ... Op de eerste reacties valt het me op dat met name mensen met 19" (en hoger?) het lijken te merken en ... Zou dit een probleem van de wielen kunnen zijn?
Hoewel ze de velgen lichtmetaal noemen, zijn grotere velgen zwaarder. Dit heeft impact op het onafgeveerde gewicht, maar ook op het stuurgedrag van een auto.
Met 18" merk ik wel dat deze gevoeliger is dan mijn voorgaande BMW op 17". Maar ik heb een beetje mijn rijstijl wat aangepast. Iets meer ontspannen op de snelweg en daarmee is het voor mij niet hinderlijk.
Kan goed dat het de velgmaat is!
Bij van Poelgeest in oktober naar de 35 geïnformeerd en die zeiden dat productie daarvan pas na zomer 2023 van start ging.lancekapers schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:08:
Heb toen de 40 besteld en die was toen ineens stuk eerder dan verwacht geproduceerd. Heb het idee dat de levertijden langzaamaan verkorten, wellicht dat dit ook voor de 35 geldt..
De druk is er wel vanaf lijkt het... Ook in de branche waar ik zit begint de beschikbaarheid van alle producten stukken beter te worden. Een hoop annuleringen en productieverlagingen van OEM's zorgen hier voornamelijk voor.
Interessant, thanks.Lukosje schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:43:
[...]
Bij van Poelgeest in oktober naar de 35 geïnformeerd en die zeiden dat productie daarvan pas na zomer 2023 van start ging.
Heb toen de 40 besteld en die was toen ineens stuk eerder dan verwacht geproduceerd. Heb het idee dat de levertijden langzaamaan verkorten, wellicht dat dit ook voor de 35 geldt..
Voor de Belgen onder ons.
Ik heb de mijne besteld "I4 M50" op 10/2021.
Ik heb deze week melding ontvangen om hem te gaan ophalen.
Ik had in November 2022 (dus een maandje geleden) de melding gekregen dat hij in de week van 21 februari zou geleverd worden.
Ik had in November 2022 (dus een maandje geleden) de melding gekregen dat hij in de week van 21 februari zou geleverd worden.
Benieuwd of hun houding tov klanten dan ook gaat veranderen? Het ‘voor jou 10 anderen’ zal dan immers ook niet meer gelden?Awesomo4k schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:47:
De druk is er wel vanaf lijkt het... Ook in de branche waar ik zit begint de beschikbaarheid van alle producten stukken beter te worden. Een hoop annuleringen en productieverlagingen van OEM's zorgen hier voornamelijk voor.
Ik ervaar overigens ook het ‘nerveuze’ rijgedrag op m.n. de snelweg, rij de e40 18”. Ik schrijf dit wel toe aan de scherpe stuurinrichting, die ik dan wel weer kan waarderen in de bochten 😊
Ik merk het ook, hoewel ik sowieso nog moet wennen aan de auto, is deze wel wat gevoeliger voor stuurcorrecties op lange stukken rechtdoor.mgoes schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:49:
[...]
Benieuwd of hun houding tov klanten dan ook gaat veranderen? Het ‘voor jou 10 anderen’ zal dan immers ook niet meer gelden?
Ik ervaar overigens ook het ‘nerveuze’ rijgedrag op m.n. de snelweg, rij de e40 18”. Ik schrijf dit wel toe aan de scherpe stuurinrichting, die ik dan wel weer kan waarderen in de bochten 😊
Overigens niet storend vind ik.
Gezien nu veel posts gaan over de rijbeleveing en stuurgedrag etc.
Wie heeft er adaptive onderstel en helpt dit daadwerkelijk in comfort?
Dat zou ook een reden kunnen zijn... Ik heb het M-adaptive onderstel...Avigoorn schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:02:
Gezien nu veel posts gaan over de rijbeleveing en stuurgedrag etc.
Thanks! geeft me al meer hoop ! bestelling december 2021.Sven_Vdb schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:35:
Voor de Belgen onder ons.
Belgische bestelling van begin/mid jan 2022 hier.
Net eens gebeld ivm m'n i4 e40..
Dealer had nog totaal geen idee wanneer levering zou kunnen gebeuren maar hoopten op maart of deze zomer.
Hoe ze aan die 2 'data' kwam als ze geen idee had kon ze me niet uitleggen. Toen begon zo'n bullshit verhaal van ieder op zijn beurt zonder nuttige info.
We zullen dus nog maar even geduld hebben
Net eens gebeld ivm m'n i4 e40..
Dealer had nog totaal geen idee wanneer levering zou kunnen gebeuren maar hoopten op maart of deze zomer.
Hoe ze aan die 2 'data' kwam als ze geen idee had kon ze me niet uitleggen. Toen begon zo'n bullshit verhaal van ieder op zijn beurt zonder nuttige info.
We zullen dus nog maar even geduld hebben

Zijn er 2 types adaptive onderstellen?Quiller schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:11:
[...]
Dat zou ook een reden kunnen zijn... Ik heb het M-adaptive onderstel...
De M en "niet M". ?
Alleen de m50 heeft standaard adaptieve dempers, optioneel bij de M sport. Zelf heb ik die wel.Avigoorn schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:31:
[...]
Zijn er 2 types adaptive onderstellen?
De M en "niet M". ?
Zijn het winterbanden met een "ster" markering?Wieldop 1899 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:55:
De banden zouden zomaar de oorzaak van het probleem kunnen zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Peerke15 op 05-01-2023 15:46 ]
Ik heb een edrive40 met 18" en merk ook wel (zeker in het begin) dat de auto gevoeliger is voor spoorvorming dan ik gewend ben. Geen idee of dat te maken heeft met het fors zwaarder zijn tov een benzine auto...Quiller schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:06:
@Peerke15 het zijn inderdaad banden met stermarkering.
Goodyear Ultragrip Performance +
Overigens heb ik het standaard onderstel en niet gekozen voor het adaptieve M onderstel.
Goodyear Ultragrip Performance +
Overigens heb ik het standaard onderstel en niet gekozen voor het adaptieve M onderstel.
Zou het niet te maken kunnen hebben met de Variable Sport Steering optie die bij het adaptieve onderstel hoort?
Heb zelf een 40 in bestelling zonder adaptief onderstel. Mij is verteld dat deze iets zachter zou zijn dan het adaptieve onderstel in ''Comfort''
Heb zelf een 40 in bestelling zonder adaptief onderstel. Mij is verteld dat deze iets zachter zou zijn dan het adaptieve onderstel in ''Comfort''
Dat zou geen reden mogen zijn.Quiller schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:11:
[...]
Dat zou ook een reden kunnen zijn... Ik heb het M-adaptive onderstel...
Het adaptief onderstel zou een andere rijervaring moeten kunnen geven wanneer gewenst.
De auto moet in principe altijd rechtdoor rijden zonder correcties.
Als dit een standaard zou worden dat je een dure optie moet nemen voor een wagen rechtdoor te laten rijden, dan gaan we nog iets zien in de toekomst

Sinds vorige week ook in het bezit van een eDrive40 met 18” (853 bicolor op Goodyear winterbanden) zonder m-onderstel. Ik ervaar exact hetzelfde bij stevig accelereren. Auto lijkt met name naar links te trekken waardoor kleine stuurbewegingen nodig zijn om het te corrigeren. Net iets meer dan 700km gereden en verder zeer tevreden over de auto!Wieldop 1899 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:55:
[ Voor 24% gewijzigd door lexx-15 op 05-01-2023 21:41 ]
Ik zag afgelopen week ergens een update binnenkomen voor de BMW navigatie; en kreeg toen Joy 2022-3 met regio update 2023-1.
:strip_exif()/f/image/n2YKFQnwhTckKYJQP8s3LPnb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie echter dat Europe Joy 2023-1 nu ook al handmatig is te downloaden. Misschien een tip, tenzij iedereen het al weet natuurlijk 😅
Ik zie echter dat Europe Joy 2023-1 nu ook al handmatig is te downloaden. Misschien een tip, tenzij iedereen het al weet natuurlijk 😅
:strip_exif()/f/image/fodm0UF7IAkBR2lMkfmTDS2Y.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Ard1970 op 06-01-2023 09:45 ]
Zoals wellicht bekend maakt BMW gebruik van de HERE kaarten. wego.here.comArd1970 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:42:
Ik zag afgelopen week ergens een update binnenkomen voor de BMW navigatie; en kreeg toen Joy 2022-3 met regio update 2023-1.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Omdat ik op mijn dagelijkse route een aantal fouten in de navigatie heb, heb ik deze gemeld bij mapcreator.here.com Ze zijn nu wel verwerkt in wego.here.com
Ook na minimaal 2 regio updates komen deze niet door in mijn auto. Heb dit ook bij BMW KIS gemeld.
Heb je de versie Joy 2023-1 ook al gedownload dan?Hydraulic schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:55:
[...]
Zoals wellicht bekend maakt BMW gebruik van de HERE kaarten. wego.here.com
Omdat ik op mijn dagelijkse route een aantal fouten in de navigatie heb, heb ik deze gemeld bij mapcreator.here.com Ze zijn nu wel verwerkt in wego.here.com
Ook na minimaal 2 regio updates komen deze niet door in mijn auto. Heb dit ook bij BMW KIS gemeld.
Dit is een grote update, niet alleen een regio-update.
De laatste 2023-1 regio heb ik zeker sinds 22-12-2022, weet zo even niet welke de andere is. De dealer heeft deze in ieder geval op 24-11-2022 geïnstalleerd. Toen waren mijn wijzigingen er ook al bekend.Ard1970 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:31:
[...]
Heb je de versie Joy 2023-1 ook al gedownload dan?
Dit is een grote update, niet alleen een regio-update.
De regio zou BeNeLux zijn volgens BMW, dus dit volstaat voor mij.
Het verschil:Hydraulic schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:04:
[...]
De laatste 2023-1 regio heb ik zeker sinds 22-12-2022, weet zo even niet welke de andere is. De dealer heeft deze in ieder geval op 24-11-2022 geïnstalleerd. Toen waren mijn wijzigingen er ook al bekend.
De regio zou BeNeLux zijn volgens BMW, dus dit volstaat voor mij.
VOOR:
NA:
:strip_exif()/f/image/aHTRBIBhcC83qJciXRHOkOiI.jpg?f=fotoalbum_large)
Een vraag voor de bezitters van de i4 : De laatste tijd (niet altijd!!!) merk ik dat als ik in b-mode (one pedal driving) sta en voor de lichten de wagen laat stoppen hij soms niet helemaal stopt maar heel traag voorwaarts blijft bollen tot ik zelf de rem intrap... Gelet dat het niet altijd gebeurt (en tot voor kort nooit gebeurde) vermoed ik dat er mogelijk een defect met mijn wagen is (zijn er nog mensen die dit ervaren? zie ik iets over het hoofd?)?
neen dit doet hij niet bij mij. Wel op een lichte helling, maar daarvoor kan je auto hold gebruiken uiteraard
Autohold staat bij mij altijd aan dus dat maakt het extra vreemd...rolelael schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:35:
neen dit doet hij niet bij mij. Wel op een lichte helling, maar daarvoor kan je auto hold gebruiken uiteraard
Bij de B stand blijft mijn i4 gewoon stil staan als ik het pedaal niet aanraak, ook op een helling blijft ie gewoon op zijn plek
Ik ervaar de laatste tijd hetzelfde, maar niet altijd. Ik denk dat in 9 van de 10 gevallen hij gewoon stopt, maar in dat ene geval blijft ie bij mij ook doorlopen. Ik vind het ook vreemd eerlijk gezegd.Quiller schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:54:
[...]
Autohold staat bij mij altijd aan dus dat maakt het extra vreemd...
Heb overigens een terugroepactie:
De terugroepactie betreft de Regeleenheid SME programmeren. Uit kwaliteitsanalyses is gebleken dat in de opslagbeheerelektronica (SME) sporadisch verkeerde diagnoses kunnen voorkomen.In zeer zeldzame gevallen kan dit leiden tot een ongeplande onderbreking van het opladenof een uitschakeling van het hoogspanningssysteem. Als de storing tijdens het rijden optreedt,kan er een kort vermogensverlies optreden of kan het voertuig langzaam uitrollen.Daarom nodigen wij u graag uit voor een programmering van de auto. Wij hebben de auto daar een dag voor nodig, U kunt niet wachten op de programmering. Uiteraard is deze maatregel kosteloos voor u.
Dat is dus exact hoe ik het ook ervaar en zoals je zegt : in 9 van de 10 keer gaat het zoals het hoort... Dat we nog maar met twee zijn duidt eerder op een defect (lijkt me) als er meer komen zou het wel eens een softwareprobleem kunnen zijn (mss valt het veel mensen gewoon 'nog' niet op...)marijnimouse schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:30:
[...]
Ik ervaar de laatste tijd hetzelfde, maar niet altijd. Ik denk dat in 9 van de 10 gevallen hij gewoon stopt, maar in dat ene geval blijft ie bij mij ook doorlopen. Ik vind het ook vreemd eerlijk gezegd.
Ik heb dit zelf ook heel af en toe voor en daarvoor hoeft hij niet op een helling te staan. Heb zelfs de indruk dat het daar minder op gebeurt.Quiller schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 12:59:
[...]
Dat is dus exact hoe ik het ook ervaar en zoals je zegt : in 9 van de 10 keer gaat het zoals het hoort... Dat we nog maar met twee zijn duidt eerder op een defect (lijkt me) als er meer komen zou het wel eens een softwareprobleem kunnen zijn (mss valt het veel mensen gewoon 'nog' niet op...)
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.