Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnimouse
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 20:26
B1OO schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:09:
[...]

Het ziet er naar uit dat je Blinker Fluid moet bijvullen.
1 april!!!! 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan430
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-06-2024
Anoniem2000 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 03:26:
Ik wil graag winterbanden onder mijn auto leggen nu had ik het bij de dealer gevraagd en die vroegen €1700 euro😯 voor een set nu kwam ik online de michelin pilot alpin tegen (wellicht iemand ervaring mee?)
Hoe doen jullie dit laten jullie dit bij de dealer doen of bestellen jullie online banden en laten jullie ze bij een montage punt eronder leggen?
Beste winterband !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 12:13
Anoniem2000 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 03:26:
Ik wil graag winterbanden onder mijn auto leggen nu had ik het bij de dealer gevraagd en die vroegen €1700 euro😯 voor een set nu kwam ik online de michelin pilot alpin tegen (wellicht iemand ervaring mee?)
Hoe doen jullie dit laten jullie dit bij de dealer doen of bestellen jullie online banden en laten jullie ze bij een montage punt eronder leggen?
Ik merk dat er al een aantal eacties kwamen. Bij mijn huidige wagens heb ik steeds extra wintervelgen + band aangekocht. Voordeel voor wisselen sneller gedaan. Ik betaal nu 50€ voor stockage en monteren banden.
Maar op die van mijn vrouw haar auto zijn het dezelfde velgen en worden enkel banden gewisseld en kost 75€ voor stockage en monteren banden. Dus 2 x 25€ extra per jaar extra nauwelijks de moeite.
Dus best eens kijken bij jou in de buurt wat mogelijk is want zelf al betaal je 200€ per jaar voor stockage en monteren banden dan nog stukken goedkoper dan extra velgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:01
voodoo077 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:48:
[...]
Ik merk dat er al een aantal eacties kwamen. Bij mijn huidige wagens heb ik steeds extra wintervelgen + band aangekocht. Voordeel voor wisselen sneller gedaan. Ik betaal nu 50€ voor stockage en monteren banden.
Maar op die van mijn vrouw haar auto zijn het dezelfde velgen en worden enkel banden gewisseld en kost 75€ voor stockage en monteren banden. Dus 2 x 25€ extra per jaar extra nauwelijks de moeite.
Dus best eens kijken bij jou in de buurt wat mogelijk is want zelf al betaal je 200€ per jaar voor stockage en monteren banden dan nog stukken goedkoper dan extra velgen
Ik sla (en monteer) mijn banden zelf op maar niet iedereen heeft die mogelijkheid... Dat gezegd zijnde : naargelang hoelang je met banden doet : de band telkens van velg wisselen is een heel slecht idee ivm de structuur en houdbaarheid van de band.

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-08 19:40
Quiller schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:46:
[...]

Ik sla (en monteer) mijn banden zelf op maar niet iedereen heeft die mogelijkheid... Dat gezegd zijnde : naargelang hoelang je met banden doet : de band telkens van velg wisselen is een heel slecht idee ivm de structuur en houdbaarheid van de band.
Volledig akkoord. Hier setje Rial X10's in mat zwart, OEM BWM TPMS, Goodyear Vector 4S Gen3 (ik prefereer een AllSeasons in de winter over een echter winterband) geplaatst dag 2 na levering van de auto. Gewoon perfect.

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 19:59
Weet iemand of het mogelijk is de 360 camera achteraf in te laten bouwen?

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Droid86 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:26:
Een of DE versie van BMW?

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 19:59
Mijn voorkeur gaat uit naar de BMW versie maarja als dat niet mogelijk is dan een degelijk alternatief ^_^

[ Voor 22% gewijzigd door Droid86 op 22-12-2022 11:38 ]

• RobbieHifi
Droid86 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:33:
[...]

Mijn voorkeur gaat uit naar de BMW versie maarja als dat niet mogelijk is dan een degelijk alternatief ^_^
Je dealer gecontacteerd? Die zullen het best weten of deze onderdelen naderhand zijn in te bouwen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dealer zal het niet willen doen. Op het net vind je her en der bedrijfjes in het buitenland die dit aanbieden (nog niet specifiek voor de G26 gezien though) maar vaak tegen kosten van €3k tot €6k.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 22-12-2022 12:48 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 16:55
Droid86 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:26:
Mijn dealer zei ook dat ze dit niet deden. Teveel extra camera's inbouwen (bijv onder de spiegels?) en waarschijnlijk ook kalibiratie etc nodig.

• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-08 15:57
Milton1 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:59:
[...]

Volledig akkoord. Hier setje Rial X10's in mat zwart, OEM BWM TPMS, Goodyear Vector 4S Gen3 (ik prefereer een AllSeasons in de winter over een echter winterband) geplaatst dag 2 na levering van de auto. Gewoon perfect.
hier Continental 870P 255/40/R19 erop (laten) leggen gisteren

WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

• RobbieHifi
fsfikke schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:47:
Dealer zal het niet willen doen. Op het net vind je her en der bedrijfjes in het buitenland die dit aanbieden (nog niet specifiek voor de G26 gezien though) maar vaak tegen kosten van €3k tot €6k.
Behoorlijk prijzig, maar je moet ook nieuwe spiegelkappen. Dan zal er vast geen originele kit zijn, anders hadden ze die er vast wel ingebouwd.

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
Iedereen vandaag ook het Kerstfilmpje met groet ontvangen? 🎄🎅🤣

• sinterklaas1975
Tosti Ham-Kaas245 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:13:
yes...geinig was dat :-)

WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-09 11:04
Yep....grappig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:18

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ja.. toen ik dat zag dacht ik maar 1 ding: geef me netflix op het scherm tijdens fastcharging BMW!

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:39
Ik geen filmpje gezien. Maar ben dan ook niet braaf geweest. Oh wacht dat is de Sint zeker?

Zal sef eens kijken of ik t nog kan tevoorschijn toveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnimouse
Vraagje, ik heb in mijn auto direct laden aan staan. Maar als ik bv thuis laad, wil ik het laadschema gebruiken, want dan laad ik 's nachts op tegen daltarief. Als ik echter in mijn app dit wil veranderen (dus van direct laden naar laden volgens schema) dan moet ik ook een starttijd ingeven voor voorverwarmen auto. Het is volgens de app niet mogelijk om wel de starttijd van het laden te veranderen, zonder dat je de auto wil voorverwarmen. Als ik er dan voor kies om bv om 10 uur de auto voor te verwarmen en ik wil dat annuleren, kan dat in de app niet.

Iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Yep.....was leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgoes
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:17
Ik ook niet 😒 misschien ben ik ook niet braaf geweest, te kritisch naar mijn dealer mbt de niet geleverde opties 🤔

Anyway, mbt het laden, voor de vakantiegangers onder ons: hebben jullie ‘constant’ kunnen laden met hoge snelheden? Zie problemen hier bij Björn YouTube: BMW i4 M50 DC fast charging throttle explained

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
mgoes schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:40:
[...]
Anyway, mbt het laden, voor de vakantiegangers onder ons: hebben jullie ‘constant’ kunnen laden met hoge snelheden? Zie problemen hier bij Björn YouTube: BMW i4 M50 DC fast charging throttle explained
Eind september belgie - italie (en terug na een kleine week) geen enkel probleem ondervonden. (brussel - zwitserland - milaan - firenze).

Keer of vier geladen (dc ionity) op heen rit en op de terugrit maar in hotel hadden we met de i4 een tesla destination (ac) charger dus mss heeft dat het gereset en was ik nog binnen het 'quota' ... Feit is wel als je voor zo een trip binnen je quota blijft zie ik weinig problemen (hoewel het mss nog redelijk nipt is gelet op de ervaring van Bjorn mocht je nog verder europa doorkruisen) -- Anyway : BMW mag hier best wel wat meer uitleg over geven maar dat lijkt me niet hun sterkste kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:18

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

mgoes schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:40:
[...]

Ik ook niet 😒 misschien ben ik ook niet braaf geweest, te kritisch naar mijn dealer mbt de niet geleverde opties 🤔

Ik gebruik alleen maar snelladers en heb het nog niet meegemaakt. Ook niet met laden tijdens korte vakantietrips. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog nooit meer dan 150kw heb gezien omdat de laders die ik heb gebruikt gewoon niet snel genoeg waren of teveel auto's waardoor je de echte snelheid sowieso niet kan halen.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jausie
  • Laatst online: 17-09 11:04
marijnimouse schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:59:
Vraagje, ik heb in mijn auto direct laden aan staan. Maar als ik bv thuis laad, wil ik het laadschema gebruiken, want dan laad ik 's nachts op tegen daltarief. Als ik echter in mijn app dit wil veranderen (dus van direct laden naar laden volgens schema) dan moet ik ook een starttijd ingeven voor voorverwarmen auto. Het is volgens de app niet mogelijk om wel de starttijd van het laden te veranderen, zonder dat je de auto wil voorverwarmen. Als ik er dan voor kies om bv om 10 uur de auto voor te verwarmen en ik wil dat annuleren, kan dat in de app niet.

Iemand tips??
Ja hoor, vinkje bij klimatisering voor de vertrektijd uitzetten. ;)
Je moet dan nog wel steeds een vertrektijd opgeven maar hij zal dan de auto niet voorververwarmen of afkoelen.
De vertrektijd heeft de auto nodig om te berekenen hoe lang de laadsessie duurt en of je evt je laaddoel haalt voor je geplande vertrektijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 22:44
Quiller schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:16:
[...]

Eind september belgie - italie (en terug na een kleine week) geen enkel probleem ondervonden. (brussel - zwitserland - milaan - firenze).

Keer of vier geladen (dc ionity) op heen rit en op de terugrit maar in hotel hadden we met de i4 een tesla destination (ac) charger dus mss heeft dat het gereset en was ik nog binnen het 'quota' ... Feit is wel als je voor zo een trip binnen je quota blijft zie ik weinig problemen (hoewel het mss nog redelijk nipt is gelet op de ervaring van Bjorn mocht je nog verder europa doorkruisen) -- Anyway : BMW mag hier best wel wat meer uitleg over geven maar dat lijkt me niet hun sterkste kant.
Nu is mijn I4 nog niet geleverd maar ik las dat er recent wel een paar recalls zijn geweest mbt de batterij. Wellicht dat een recente software update het throttle gedrag geïntroduceerd heeft om evt problemen voor te zijn. Misschien dat je er in September dus nog geen last van had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
RobertMaes schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:35:
[...]
Nu is mijn I4 nog niet geleverd maar ik las dat er recent wel een paar recalls zijn geweest mbt de batterij. Wellicht dat een recente software update het throttle gedrag geïntroduceerd heeft om evt problemen voor te zijn. Misschien dat je er in September dus nog geen last van had?
Momenteel laad ik (winter) alleen op bij ionity omdat mijn zonnepanelen niet genoeg opbrengen (logisch) en ionity zo goedkoop is (wordt dus elk jaar drie a vier maanden ionity'en :p) en ik haal altijd mijn snelheid (deze voormiddag op 34 minuten van 17 naar 88% geladen... Snelste dat ik over de hele lijn al gehad heb... Enige wat mij aan de i4 niet bevalt is dat de 200 snelheid (205-210 zelfs) die ze op papier halen hooguit één minuut gehaald wordt vooraleer die naar 150 gaat...) behalve als ik vergeten ben om de navigatie aan te zetten naar het laadpunt... Natuurlijk laad ik niet alle dagen... Dat gezegd zijnde : dan moet het een zeer recente update zijn aangezien een week voor vertrek de dealer mijn wagen de laatste update gegeven heeft (nu zit ik trouwens op 11/2022.27)

[ Voor 12% gewijzigd door Quiller op 23-12-2022 13:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M_G_
  • Laatst online: 06-01 13:32
Vanochtend gebeld door de dealer dat "de mijne" is afgeleverd _/-\o_ (E40, NL, lease)

De laatste prognose was dat ie in februari 2023 zou komen maar dat is dus toch eerder, mij hoor je niet klagen ;) . Wel even contact gezocht met onze wagenparkbeheer en leasemij welke aangaven dat eerder leveren geen probleem is. Gelukkig! Het scheelt mij ook een stukje bijtelling. Aankomende week de aflevering.

Foto's volgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvN
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-05-2023

TvN

Even een vraag:
Bij het openen van mijn voorportier ging vandaag het raam maar liefst tot de helft open ipv een klein stukje. Dit zowel aan de bestuurderszijde als de meerijders kant. Even later opnieuw geprobeerd en wederom hetzelfde probleem. Ik ben vervolgens even uitgestapt en bij terugkomst bleek dat alles weer normaal functioneerde.

Ik heb mijn dealer hierover gebeld en deze wist te melden dat dit bij meer i4's af en toe voorkomt. Het probleem gaat vanzelf weg, maar de dealer was er ook nog niet achter waardoor dit veroorzaakt wordt.

Heeft iemand een tip wat de oorzaak van dit probleem kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
TvN schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:14:
Even een vraag:
Bij het openen van mijn voorportier ging vandaag het raam maar liefst tot de helft open ipv een klein stukje Dit zowel aan de bestuurderszijde als de meerijders kant. Even later opnieuw geprobeerd en wederom hetzelfde probleem. Ik ben vervolgens even uitgestapt en bij terugkomst bleek dat alles weer normaal functioneerde.

Ik heb mijn dealer hierover gebeld en deze wist te melden dat dit bij meer i4's af en toe voorkomt. Het probleem gaat vanzelf weg, maar de dealer was er ook nog niet achter waardoor dit veroorzaakt wordt.

Klopt dit komt ook bij mij af en toe voor. Net zoals dat je de wagen opent, instapt en dan wil starten wat niet lukt waarna je vaststelt dat de spiegels ingeklapt zijn en plots het alarm afgaat omdat de wagen denkt dat er ingebroken wordt... Kortom : softwareglitches...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• khorions
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:47
Even een vraag:
Bij het openen van mijn voorportier ging vandaag het raam maar liefst tot de helft open ipv een klein stukje. Dit zowel aan de bestuurderszijde als de meerijders kant. Even later opnieuw geprobeerd en wederom hetzelfde probleem. Ik ben vervolgens even uitgestapt en bij terugkomst bleek dat alles weer normaal functioneerde.

Ik had vorige week hetzelfde probleem. Bij mij lag het eraan dat ik om de een of andere niet meer ingelogd was. Nadat ik me terug inlogde gingen daarna de ramen terug maar een stukje open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Of BMW laat nu een dikke steek vallen of ik ben stekeblind... Sinds kort werkt de app 'bmw charging' niet meer en krijg ik de melding dat ik het 'laadcontract' in de My BMW app moet inbrengen... Deze is volledig up to date maar ik vind met geen enkele mogelijkheid terug waar in deze app ik mijn gegevens voor het laadcontract (ander emailadres van dat van de my bmw app zelf btw) moet inbrengen... Iemand hier al een oplossing voor gevonden (dit was erg handig om na laden ook de kosten in de gaten te houden!!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khorions
Quiller schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 01:03:
Of BMW laat nu een dikke steek vallen of ik ben stekeblind... Sinds kort werkt de app 'bmw charging' niet meer en krijg ik de melding dat ik het 'laadcontract' in de My BMW app moet inbrengen... Deze is volledig up to date maar ik vind met geen enkele mogelijkheid terug waar in deze app ik mijn gegevens voor het laadcontract (ander emailadres van dat van de my bmw app zelf btw) moet inbrengen... Iemand hier al een oplossing voor gevonden (dit was erg handig om na laden ook de kosten in de gaten te houden!!!!)
Volgens mij inderdaad niet mogelijk. Heb zelf deze week een mail gestuurd naar mijn dealer ivm dit maar nog geen antwoord gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greendyk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-09 17:07
khorions schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 07:43:
[...]
Bij mij nog wel zichtbaar via de app, Als je klikt op ‘ alles over elektromobiliteit bekijken’ word je door gelinkt naar je eigen account van bmw charge

Volgens mij inderdaad niet mogelijk. Heb zelf deze week een mail gestuurd naar mijn dealer ivm dit maar nog geen antwoord gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khorions
Ja klopt maar de kaart staat in mijn geval op een ander e-mail adres (binnen het bedrijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldalexander
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-07-2023
Mijn i4 M sport wordt eind februari/begin maart geleverd (productieweek 7).
Ik zit er aan te denken om de diffusor en zijstukken te vervangen voor hoogglans (net als M50) in plaats van standaard grijs.
De dealer geeft aan dat de originele onderdelen op deze manier gewisseld kunnen worden.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Eventueel spuiten of wrappen is natuurlijk ook een optie.

Wat ziet er beter uit? 😬🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQGtTIxVNdAol8LYcXXMV-F4Bj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0HKtlFKAGMcumvkxYbQXu0Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IyVXGW3fgll1wpSP8psvkT6Cp4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zweQvxo4XaAsfCshWW4GpZw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Geen ervaring mee maar hou er rekening mee dat je PDC sensors ook van kleur moeten veranderen dan (2 stuks, die zijn rond de 140 euro ps. in het zwart)
De twee zij stukken waar de reflector in zit zijn rond de 100 euro per stuk, (51125A1F367 en 51125A1F368)
Het midden deel rond de 180 euro (51125A116B1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
  • Laatst online: 24-04-2024
Op een zwarte zou ik zeker grijs laten (wist niet eens dat er verschil op zit tussen beide modellen, ik heb dat in carbon besteld). Beetje contrast is altijd mooier (en een van de redenen waarom ik geen zwarte heb gekozen. Zelf ga ik het dak van mijn Brooklynn Grau M50 in het zwart laten wrappen, om aan te vullen bij de zwarte en carbon trim. De onderdelen waarover jij spreekt, zou ik eerder vervangen door originele onderdelen dan wrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldalexander
Zipsop schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:56:
Geen ervaring mee maar hou er rekening mee dat je PDC sensors ook van kleur moeten veranderen dan (2 stuks, die zijn rond de 140 euro ps. in het zwart)
De twee zij stukken waar de reflector in zit zijn rond de 100 euro per stuk, (51125A1F367 en 51125A1F368)
De sensoren had ik nog niet eens over nagedacht idd. Die durf ik nog wel te spuiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronaldalexander
MichaelC165 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:42:
Op een zwarte zou ik zeker grijs laten (wist niet eens dat er verschil op zit tussen beide modellen, ik heb dat in carbon besteld). Beetje contrast is altijd mooier (en een van de redenen waarom ik geen zwarte heb gekozen. Zelf ga ik het dak van mijn Brooklynn Grau M50 in het zwart laten wrappen, om aan te vullen bij de zwarte en carbon trim. De onderdelen waarover jij spreekt, zou ik eerder vervangen door originele onderdelen dan wrappen.
Brooklyn blijft ook bijzonder, zeker met contrasterende delen zoals jou configuratie _/-\o_

Ik ga voor de full black package (na 4x van kleur gewisseld te zijn 8)7)

Deze gister bij de dealer gezien als voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMJD9sYKi7hRnVE-3NbnKmftrd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/odk9xYR7UjIwXcjoNL21Q6Kt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
ik zou zwart doen. Zelf is zwart niet mijn kleur maar ik zou dan alles zwart maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OllieB1964
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-03 13:04
Even een vraag:

Bij de instellingen van de sleutel staat een optie die regelt dat als je tweemaal achter elkaar op de open knop drukt, het raam verder open gaat bij het openen. Ik had jouw “probleem” ook eenmaal en nadat ik deze optie had uitgevinkt heb ik er nooit meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TiS3zXVZ5oH-DjAqJkIJrp0H8IA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2tMEnZGkJpnzL3Nf1MFKdDtP.jpg?f=fotoalbum_large

Nu rij ik graag stevig door maar deze voorspelling bij 80% is wel erg pessimistisch, zie onder normalister altijd rond de 300km bij 80%. Heb geen update gehad, nog steeds versie 07/2022.50.
Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
vriej29 schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:14:
[Afbeelding]

Nu rij ik graag stevig door maar deze voorspelling bij 80% is wel erg pessimistisch, zie onder normalister altijd rond de 300km bij 80%. Heb geen update gehad, nog steeds versie 07/2022.50.
Meer mensen last van?
Nee hier geen last van…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfjXIJGtI1nYhzyAJ9t-ANU_wSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RE7qXMs1u89nXx2KcP490o3p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Heb je die grafiek zelf gemaakt of zot dat standaard in de auto/app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sinterklaas1975
vriej29 schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:45:
[...]

dit is via mijn Home Assistant integratie. Data wordt automatisch opgeslagen en via Grafana een grafiek gemaakt. Dit heb ik pas een paar dagen geleden gedaan - vandaar pas een paar dagen aan data

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sinterklaas1975
vriej29 schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:45:
[...]

ik heb overigens ook recentelijk (in Home Assistant) een grafiek (die automatisch data laadt) gemaakt die ook min & max buitentemperatuur en range bijhoudt. Dit is een grafiek die op wekelijkse basis update. Ben benieuwd hoe temperatuur de range beinvloed.. weet natuurlijk dat warmer weer beter is voor je range - maar gewoon geinig om bij te houden en eens terug te kijken. Deze data zal pas over een aantal maanden (als ik meer data heb en een variatie in temperatuur is geweest) inzichtelijker zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Zipsop schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:56:
Toevallig een part nummer van de zilveren deeltjes onderaan de achterbumper ? Als deze al los te krijgen zijn
Merkte vanmiddag bij de poetsbeurt op dat de linkse beschadigd is, en een scherpe kant aan zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lveh
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-09 21:15
Ionity plus abo geactiveerd dat bij i4 gratis zit voor 1 jaar in belgie. Nu in nederland opgeladen bij ionity en .76 cent aangerekend gekregen ipv .36 cent. Is dat land afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem2000
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-11-2023
lveh schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:04:
Ionity plus abo geactiveerd dat bij i4 gratis zit voor 1 jaar in belgie. Nu in nederland opgeladen bij ionity en .76 cent aangerekend gekregen ipv .36 cent. Is dat land afhankelijk?
76 cent is dc/fast charging
32 cent is ac/ 11kw laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lveh
Ondertussen is tarief aangepast naar 0.20 eur/kwh. Nice en goedkoper dan thuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:29
lveh schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 07:50:
Ondertussen is tarief aangepast naar 0.20 eur/kwh. Nice en goedkoper dan thuis!
Weet niet of je laatst de info hebt gekregen mbt bmw charging? Maar 0,20 cent is het helaas niet meer. Met Ionity van plus is het 0,22 cent, met een maand tarief van 13 euro

Per januari 2023 veranderen de tarieven en per februari nog een keer

Nederland
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Hn7cA0uaSAA6ExM-bTsBEQxSXA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ETRGuh8H0mD84HibemClpEh0.png?f=fotoalbum_large

België
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYBabL-p6OnGqkZf7h1WbyufXvY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/shpGoSAIeBy0hrZXLB3bQAes.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door dencoupe op 27-12-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
rolelael schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:07:
[...]

Toevallig een part nummer van de zilveren deeltjes onderaan de achterbumper ? Als deze al los te krijgen zijn
Merkte vanmiddag bij de poetsbeurt op dat de linkse beschadigd is, en een scherpe kant aan zit
Dit is wat ik kan vinden, alleen nog geen plaatjes.

M50 met optie code: 7M9 (Extra black pack) (dan zijn ze Frozen Gray)
Links: 51128081713
Rechts: 51128081714

Cerium Gray
Links: 51125A116B3
Rechts: 51125A116B4

Zit gek genoeg nogal een prijs verschil tussen de twee kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lveh
Onder bmw charging vind ik dit, komt neer op 19.8 cent/kwhAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hkTJLaGvTPcNTpyD0JHTHKFZJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/szyVktcB2U9e8KwvSE8Nasut.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Zipsop schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:22:
[...]

Dit is wat ik kan vinden, alleen nog geen plaatjes.

Cerium Gray
Links: 51125A116B3
Rechts: 51125A116B4

Zit gek genoeg nogal een prijs verschil tussen de twee kleuren.
ok dank je

Ik heb idd 7M9 dus zou het

moeten zijn. Nu nog eens kijken hoe dit stuk te vervangen is ; tenzij jij ergens een handleiding kan op de kop tikken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Antwoordje van Ekris :

Er is geen montagehandleiding voorhanden. De oude zal je er van binnenuit moeten uitdrukken en de nieuwe erin klikken..

Let's try it :-)

Well I didn't try :-) Heb mijn eigen dealer gemaild en ze geven me 10% korting op t onderdeel en om te plaatsen 9 euro uurloon. Alles bijeen kwam het goedkoper uit dan bestellen en verzenden bij ekris. Dus wordt het geplaatst als de wagen 17/01 binnengaat voor een software update. Scheelt me zelf wat werk en geknutse

[ Voor 49% gewijzigd door rolelael op 28-12-2022 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Anoniem2000 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 00:30:
[...]

76 cent is dc/fast charging
32 cent is ac/ 11kw laden
Ionity plus is een extra vordelig tarief bij BMW... Dus nog stuk goedkoper dan ac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernadus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Hallo weet iemand ook waar je spatbordverbreders kunt bestellen bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWi4
  • Laatst online: 29-07 17:35
Quiller schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:31:
[...]

Ionity plus is een extra vordelig tarief bij BMW... Dus nog stuk goedkoper dan ac.
Alleen jammer dat de Ionity vooral in het zuiden zit en de ac laders heb ik nog nooit ergens gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
bernadus schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:36:
Hallo weet iemand ook waar je spatbordverbreders kunt bestellen bvd
Als je doelt op de verbreders achteraan ( die bij de 20" velgen horen ) dan kan je die in kleur bestellen bij je dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem2000
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-11-2023
Quiller schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:31:
[...]

Al vaak ac geladen maar dan word er echt 32 cent de KW afgeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Anoniem2000 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:14:
[...]

Al vaak ac geladen maar dan word er echt 32 cent de KW afgeschreven
Bij ionity (plus) betaal ik met de bmw kaart 28 cent (snelladen dus niet AC)... (belgie maar is in hele eu voordelig). -- BMW heeft kort geleden de prijzen verhoogd, maar niet voor ionity.

[ Voor 3% gewijzigd door Quiller op 28-12-2022 13:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sinterklaas1975
Zojuist eerste lange rit gemaakt van 881km door Duitsland, Oostenrijk en eindbestemming Noord Italië. Verbruik was 21.7 kWh/100km. Auto vol bepakt en 3 kids achterin (7, 10 & 16). Heb constant 120 gereden op cruise controle. Sommige korte stukken wat harder. Heb op BMW navi gereden en dat beviel prima eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door sinterklaas1975 op 28-12-2022 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgoes
sinterklaas1975 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:19:
Zojuist eerste lange rit gemaakt van 881km door Duitsland, Oostenrijk en eindbestemming Noord Italië. Verbruik was 21.7 kWh/100km. Auto vol bepakt en 3 kids achterin (7, 10 & 16). Heb constant 120 gereden op cruise controle. Sommige korte stukken wat harder. Heb op BMW navi gereden en dat beviel prima eigenlijk.
Was dat te doen met 3 kids achterin? Ruimte houdt niet over toch? Verbruik is best netjes! Hoeveel gestopt voor laden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sinterklaas1975
mgoes schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:47:
[...]

Was dat te doen met 3 kids achterin? Ruimte houdt niet over toch? Verbruik is best netjes! Hoeveel gestopt voor laden?
Wij komen van een BMW 3GT, qua design niet de mooiste maar een top lange afstandsauto en veel ruimte (vooral achterin). Ruimte is ok voor die keren dat je zo lang met z’n allen in auto zit.

Qua laden (thuis op 100% vertrokken):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HuH5nhVgyciRm2Fo3ft3Zymgns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdpVZbvBduOWjv09UDTOX13x.jpg?f=fotoalbum_large

BMW Navi geeft ook aan tot hoe ver je moet laden, dus niet standaard 100% om de route/tijd te optimaliseren. Had eerder ergens gelezen dat hij altijd 100% laden aangeeft. Misschien was dat in eerdere versies zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
sinterklaas1975 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:23:
[...]

Wij komen van een BMW 3GT, qua design niet de mooiste maar een top lange afstandsauto en veel ruimte (vooral achterin). Ruimte is ok voor die keren dat je zo lang met z’n allen in auto zit.

Qua laden (thuis op 100% vertrokken):
[Afbeelding]

BMW Navi geeft ook aan tot hoe ver je moet laden, dus niet standaard 100% om de route/tijd te optimaliseren. Had eerder ergens gelezen dat hij altijd 100% laden aangeeft. Misschien was dat in eerdere versies zo?
Ik neem aan dat je de wagen nog niet al te lang hebt... Ik zou persoonlijk gelet op het eerste jaar gratis ionity plus hiervoor uitsluitend opteren voor deze reis (bespaart je wel wat geld!!!) (ik heb dit ook gedaan in september Belgie-Frankrijk-Duitsland-Zwitserland-Italie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
Quiller schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:04:
[...]

Ik neem aan dat je de wagen nog niet al te lang hebt... Ik zou persoonlijk gelet op het eerste jaar gratis ionity plus hiervoor uitsluitend opteren voor deze reis (bespaart je wel wat geld!!!) (ik heb dit ook gedaan in september Belgie-Frankrijk-Duitsland-Zwitserland-Italie...)
Ja klopt…. Heb auto net 2 weken, dus alles is nog nieuw voor mij. Echter laad ik via een laadpas van mijn werk, dus laadkosten zijn minder van belang voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
sinterklaas1975 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:36:
[...]

Ja klopt…. Heb auto net 2 weken, dus alles is nog nieuw voor mij. Echter laad ik via een laadpas van mijn werk, dus laadkosten zijn minder van belang voor mij.
Haha. Als je die europees mag gebruiken laat je dan zeker niet tegenhouden :-) In elk geval veel plezier en veilige km's!!!!!

In elk geval ideaal zo direct een lange trip. Dan zijn de 'angsten' meteen verdwenen want het is heel goed te doen met de i4... Bij onze reis naar Italië heb ikzelf nog nooit zo ontspannen gereden (en toegekomen).

[ Voor 20% gewijzigd door Quiller op 28-12-2022 23:05 ]

• RobbieHifi
mgoes schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:47:
[...]

Ik vind de ruimte in praktijk meevallen. Kom van een 1-serie. Ik kan achter mijzelf zitten (1.85 m), bij de 1 serie niet. Vervoer ook maar 1 kind van 8

• RobbieHifi
Gister reed ik voor het eerst met Apple Maps (dus CarPlay) alleen gaf Flitsmeister geen meldingen door. Normaal rij ik op de bmw navi en dan komt Flitsmeister via CarPlay wel door.

Weet iemand een workaround om meldingen van Flitsmeister te krijgen en toch Apple Maps te gebruiken?

• Gschouten
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-04-2024
sinterklaas1975 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:19:
Welk model en maat velgen rij je? Dat heeft nogal impact ;-) goed te horen wij vertrekken morgen naar Oostenrijk

• sinterklaas1975
Gschouten schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:24:
[...]

Welk model en maat velgen rij je? Dat heeft nogal impact ;-) goed te horen wij vertrekken morgen naar Oostenrijk
255/40/R19 achter, de 245 voor (uiteraard met winterbanden)

• fox80
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-01-2024
sinterklaas1975 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:31:
[...]

255/40/R19 achter, de 245 voor (uiteraard met winterbanden)
E40 of M50?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sinterklaas1975
Ah ja - ook belangrijk 😁…E40

• mgoes
RobbieHifi schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:49:
[...]

Ik vind de ruimte in praktijk meevallen. Kom van een 1-serie. Ik kan achter mijzelf zitten (1.85 m), bij de 1 serie niet. Vervoer ook maar 1 kind van 8
Ja je referentie is hierin ook bepalend, ik kom van een Passat dus ik ging de andere kant op 😄 maar het is geen armoe hoor, krijg er een hoop rijplezier voor terug! Ik heb 2 kinderzitjes achter me, als ik mijn stoel lekker laag en naar achteren zet (ben zelf 1.77) dan tikt mijn jongste met zijn voetjes wel tegen mijn rugleuning aan.. maar komt ook door de stand van die zitjes (in de isofix). Goed om te lezen dat iedereen relaxed aan komt op de vakantiebestemmingen! Ben nu voor de zomer al vakantie aan het uitzoeken, eerst dacht ik dat Italië toch wat ver zou zijn, maar krijg nu steeds meer vertrouwen!

Iets anders, laatste tijd veel problemen om commando’s naar m’n auto te sturen, dan zegt hij verzenden mislukt.. laatst 3 dagen achter elkaar voordat het weer werkte. Ook soft reset hielp niet. Meer mensen last van gehad?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ariiiin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 19:46
Vandaag maar eens wezen coderen met OBDLink CX en BimmerCode.

Wat wél gelukt is:
  • Tilt van rechterspiegel wanner je de auto in R zet van 70% (default) naar 50% (kun je eindelijk normaal kijken als je achteruit rijdt én je ziet de stoeprand)
  • Weergave bandentemperatuur onder bandenspanning. Gewoon omdat het kan ;)
  • Gevoeligheid van regensensor van "sensitive" (default) naar super sensitive. De ruitenwissers activeren of te laat of al snel standje turbo in de auto-stand. Verstellen van de extra schakelaar in auto-stand werkt ook niet helemaal zoals ik wil/ verwacht. Eerste 2-3 standen geen verschil, pas in de laatste stand verandert het tempo maar dan in standje turbo. Tijd zal het uitwijzen i guess
Wat niet gelukt is:
  • Piep/ toeter als je de auto op slot doet. Krijg de optie wel zichtbaar in het menu maar kan hem vervolgens niet aan zetten. Heeft blijkbaar te maken met het feit dat mijn auto geen alarm heeft.
  • Video playback vanaf USB. Zie wel .mkv en .mp4 bestanden. Bij afspelen wordt alleen geluid afgespeeld en geen beeld. verschillende resoluties geprobeerd (480p, 540p, 720p, 1080p). Iemand suggesties?
  • Piep of geluid bij sluiten van de kofferbak met knopje vanuit de auto. Al twee mensen gehad die het klepje bijna tegen het hoofd kregen :9. Optie wordt gecodeerd maar er komt geen geluid uit dus terug gezet
Andere ideeën/ suggesties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAYFS7oAlRR2iHoRIYh7E_jMPX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZLhL4EsY5ogoVD6VzgSREzT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedeurwaarder
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 00:26
Ariiiin schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:56:

Wat wél gelukt is:
[list]
• Tilt van rechterspiegel wanner je de auto in R zet van 70% (default) naar 50% (kun je eindelijk normaal kijken als je achteruit rijdt én je ziet de stoeprand)
Hoe heb je deze twee opties voor elkaar gekregen? Ik vraag dit voor een vriend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 18:40
[quote]Ariiiin schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:56:
Vandaag maar eens wezen coderen met OBDLink CX en BimmerCode

Ik meen ergens gelezen te hebben dat in Duitsland de snelheid van de borden automatisch word overgenomen in de cruisecontroll. En dat er een verkeerslicht detectie is, zo dat hij automatisch stopt bij roodlicht.
In NL zou dat niet mogen vanwegen een of andere wet.
Ik heb zelf AAC en DA. Kan ook zijn dat het daar mee te maken heeft.
Kun je eens zoeken of je hier iets over kunt vinden?

Het heeft iets met optiecode 5DF te maken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMNQq5-wtTqRMTaN0AcspWbUoP4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9VdZGFkeLr1eE8yQXdVkFdv9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Hydraulic op 30-12-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Dat automatisch overnemen zou handig zijn.

Binnenkort ook maar eens met BimmerCode aan de gang gaan….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hydraulic schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:37:

Ik meen ergens gelezen te hebben dat in Duitsland de snelheid van de borden automatisch word overgenomen in de cruisecontroll. En dat er een verkeerslicht detectie is, zo dat hij automatisch stopt bij roodlicht.

Het heeft iets met optiecode 5DF te maken. [Afbeelding]
Verkeerslichtdetectie zit er hier ook op, alleen stopt ie gelukkig niet automatisch. Ik heb op een aantal plekken al gehad dat het rode fietserslicht aan de kant van de weg gezien wordt als een rood verkeerslicht voor mij en ik hard gewaarschuwd wordt dat ik door rood rijd. Ik moet er niet aan denken dat ie dan automatisch zou stoppen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Ariiiin schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:56:

Wat wél gelukt is:
  • Gevoeligheid van regensensor van "sensitive" (default) naar super sensitive. De ruitenwissers activeren of te laat of al snel standje turbo in de auto-stand. Verstellen van de extra schakelaar in auto-stand werkt ook niet helemaal zoals ik wil/ verwacht. Eerste 2-3 standen geen verschil, pas in de laatste stand verandert het tempo maar dan in standje turbo. Tijd zal het uitwijzen i guess
Wat niet gelukt is:
  • Piep/ toeter als je de auto op slot doet. Krijg de optie wel zichtbaar in het menu maar kan hem vervolgens niet aan zetten. Heeft blijkbaar te maken met het feit dat mijn auto geen alarm heeft.
  • Video playback vanaf USB. Zie wel .mkv en .mp4 bestanden. Bij afspelen wordt alleen geluid afgespeeld en geen beeld. verschillende resoluties geprobeerd (480p, 540p, 720p, 1080p). Iemand suggesties?
  • Piep of geluid bij sluiten van de kofferbak met knopje vanuit de auto. Al twee mensen gehad die het klepje bijna tegen het hoofd kregen :9. Optie wordt gecodeerd maar er komt geen geluid uit dus terug gezet

[Afbeelding]
Bij mij staat de bandentemperatuur er std in. Dat van je piep klopt. Je moet een alarm hebben( bij een collega kreeg ik t ook niet ok )

Dat vd spiegel is een leuke, moet ik eens kijken of ik die vind

Ik heb bv ook comfortknipperbe op 5 gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Hydraulic schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:37:

Het heeft iets met optiecode 5DF te maken. [Afbeelding]
Bij mij wordt ( be ) de snelheid wel autom overgenomen . Niets extra's voor moeten coden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
Fijn is dat , die Europese wetgeving 😉 je zou maar autobouwer zijn….

Geloof inmiddels wel dat het uiteindelijk in Nederland ook goed komt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DamianDuardo
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik heb net een week mn i4 M50, en ben ermee naar Berlijn geweest en van daaruit naar Parijs. Mijn tip, volg niet de BMW/Google navigatie oplaadpunt tips: maar navigeer tussen Ionity laadpunten. Kreeg bij 30% accu 170+ kw/uur en via de Ionity app weet je ook of er daadwerkelijk een laadpunt aanwezig is! Via google kwam ik vaak uit bij een bouwput, of een 'snelle lader' die mij alsnog max 40 kw/u gaf.

Een andere tip:
De klep gaat erg hoog open in een garage!
Ik deed hem ff open in zo'n krappe garage en de klep stopte tegen een sprinkler van plafond, meteen schade op spoiler en op mn lak 🤬

Verkeerslichtherkenning deed het in Duitsland wel, maar zodra ik NL kwam kreeg ik een melding over bestuudersassistent gedragswijziging oid. En toen kon hij de verkeerslichten niet meer herkennen of ze groen of rood waren.

Heb mijne in feb 2022 (pas) besteld en hem vorige week in ontvangst mogen nemen. Weet nog dat ik enorm onder de indruk was van de acceleratie tijdens de proefrit. Alleen heb ik tijdens het wachten kunnen wennen in een 100% electrische Volvo XC40 P8 met 408pk (4,8 sec 0-100), waardoor de sensatie een beetje eraf was. De radius is wel beter, Als ik Ionity volg, laad ik vanuit Parijs 1x in Doornik en 1x in Breda, elke keer ongeveer 25 min, dan ben ik weer in Amsterdam, met 20" banden (255 voor en 285 achter)

De auto bevalt uitstekend 😊

Heb wel een paar unieke dingetjes geprobeerd, 20" velgen dus en zwart laten spuiten, frozen portimao blue, i4 logo heb ik achterop laten verwijderen en de 'kleine' 50 achterop laten vervangen voor het grote lettertype 50, m50 aan de zijkanten en voorkant. Remklauwen zijn in de originele M goud kleur. Ik wilde een sportieve maar ook nette auto, en dat is gelukt, ik zal zo een linkje posten.

[ Voor 21% gewijzigd door DamianDuardo op 31-12-2022 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dencoupe
Tip voor de achterklep: de hoogte waarop hij open gaat kun je instellen in je idrive. Mijne staat een stuk lager, raak hem net niet met mijn hoofd bij het inladen van spullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sinterklaas1975
dencoupe schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:28:
Tip voor de achterklep: de hoogte waarop hij open gaat kun je instellen in je idrive. Mijne staat een stuk lager, raak hem net niet met mijn hoofd bij het inladen van spullen.
Je kan ook de achterklep stoppen door op het knopje (achterklep) van de afstandsbediening te drukken/inhouden. Dat doe ik meestal in garages

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• khorions
sinterklaas1975 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:33:
[...]

Je kan ook de achterklep stoppen door op het knopje (achterklep) van de afstandsbediening te drukken/inhouden. Dat doe ik meestal in garages
Of de achterklep met de hand doen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianDuardo
Stond op 5, heb hem op 3 gezet. Thanks!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DamianDuardo
Bij deze voor de liefhebbers mijn uitvoering van de BMW M50 😊

https://youtu.be/j_7jnxp9pg4

[ Voor 5% gewijzigd door DamianDuardo op 31-12-2022 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Wss ben ik blind maar ik heb het niet direct gevonden. Waar staat het exact?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DamianDuardo
Quiller schreef op zondag 1 januari 2023 @ 03:31:
[...]

Ik heb gewoon de zoekfunctie gebruikt op
'achterklep' volgens mij, toen kwam hij automatisch in the results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwired
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-09-2023
Hi
Weet iemand hoe ik de ritten in de bmw app kan exporteren downloaden. Ik heb connected drive ook via home assistant maar deze data komt niet mee. Ook zit er geen functie hiervoor in de app volgens mij😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Neen via de app lukt niet volgens mij

Maar zou dit niet in de bmw cardata zitten? Die kan je wel via de website downloaden ( gegevensarchief aanvragen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
Bwired schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:35:
Hi
Weet iemand hoe ik de ritten in de bmw app kan exporteren downloaden. Ik heb connected drive ook via home assistant maar deze data komt niet mee. Ook zit er geen functie hiervoor in de app volgens mij😞
De km stand zit wel bij de data in HA. Je zou wellicht via een ‘helper’ hier datasets kunnen maken op basis van delta’s. Bijv verschil tussen 1000km en 1100km is een rit. Weet niet of je zoiets zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwired
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-09-2023
sinterklaas1975 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 15:05:
[...]

De km stand zit wel bij de data in HA. Je zou wellicht via een ‘helper’ hier datasets kunnen maken op basis van delta’s. Bijv verschil tussen 1000km en 1100km is een rit. Weet niet of je zoiets zoekt?
Ja dat kan evt ook idd, maar de ritten met km en locatie staan in de app, moet ik er op 1 of andere manier uit weten te krijgen. Stom weer dat de app dat niet kan, maarja bmw is niet zo goed daarin. Heb al een request ingediend ook bij connected drive

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dencoupe
Quiller schreef op zondag 1 januari 2023 @ 03:31:
[...]

In de auto app’s, onder ramen en portieren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWInZ5DpBERJg6GSTYN_7qGtSKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4xzfeBfbe4zD7IGHcW5iKNu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
  • Laatst online: 24-04-2024
DamianDuardo schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 22:48:
Bij deze voor de liefhebbers mijn uitvoering van de BMW M50 😊

https://youtu.be/j_7jnxp9pg4
Die M50 logo's op de zijkant zijn nog zo verkeerd niet... Ik heb mijn dealer gevraagd voor levering de badges te vervangen door de OEM zwarte, maar dit is ook geen slecht idee. Zijn dat de gewone koffer logo's?
Zelf hou ik de 50 wel graag in het originele formaat op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnimouse
rolelael schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:03:
[...]

Bij mij staat de bandentemperatuur er std in. Dat van je piep klopt. Je moet een alarm hebben( bij een collega kreeg ik t ook niet ok )

Dat vd spiegel is een leuke, moet ik eens kijken of ik die vind

Ik heb bv ook comfortknipperbe op 5 gezet.
Hoi Rolelael,

Dat van het knipperen op 5x vind ik wel een hele interessante. De BMW knippert sowieso heel snel (zeker in vergelijk met bv een VW of Audi). Kan je dit alleen met OBDlink CX en Bimmercode? Zijn dat overigens 2 verschillende tools?

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
OBDlink CX is de dongle voor in de OBD2 poort in de auto en Bimmercode is de software om te coderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 20:11
Is het mogelijk om de BMW ''granny'' lader te bruiken als vaste lader? Mijn huis heeft namelijk al een CEE 5p stopcontact(32A afgezekerd) dat ik voor helemaal... maar dan ook voor helemaal niets gebruik. Ik zou hiermee gemakkelijk de auto kunnen laden. In principe is laden op maximaak 6kW genoeg maar in de meeste gevallen zal de wagen veel langer de tijd hebben bij te laden.

https://www.bmw.be/nl/top...lexible-fast-charger.html

Deze is namelijk te krijgen met een Netadapterkabel voor mijn aansluiting.

[ Voor 0% gewijzigd door Awesomo4k op 02-01-2023 14:09 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Awesomo4k schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:48:
Is het mogelijk om de BMW ''granny'' lader te bruiken als vaste lader? Mijn huis heeft namelijk al een CEE 5p stopcontact(32A afgezekerd) dat ik voor helemaal... maar dan ook voor helemaal niets gebruik. Ik zou hiermee gemakkelijk de auto kunnen laden. In principe is laden op maximaak 6kW genoeg maar in de meeste gevallen zal de wagen veel langer de tijd hebben bij te laten.

https://www.bmw.be/nl/top...lexible-fast-charger.html

Deze is namelijk te krijgen met een Netadapterkabel voor mijn aansltuiting.
Misschien proberen.
Bij mij zat er een granny lader bij. Alleen die nooit gebruikt.
Pagina: 1 ... 46 ... 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.