Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_i4M50
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-11-2024
Nee je bent niet de enige, ik ben er ook superblij mee ;)
rolelael schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:22:
ben misschien één van de weinigen, maar voor mij is de voorverwarming perfect. Stuurtje lekker warm, de zetels, wagen zelf. Net goed. Een keer eens gehad in de zomer dat hij in de war was en dus ook verwarmde :-) dat was ni zo tof toen.

Maar goed tis mijn eerste winter ..maar de ervaringen nu op al die maanden tijd zijn super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
  • Laatst online: 09-02 18:03
dencoupe schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:14:
[...]

En je mist er niets aan. Geeft soms aan dat er een paal staat maar niet eens of het roodlicht is of snelheid of beide

Wel leuk dat het in je HUD komt te staan, maar een audio signaaltje erbij was wel prettiger geweest.

Ik blijf lekker bij Flitsmeister die op de achtergrond op tijd waarschuwt voor snelheid en roodlicht camera’s
Je kan hem ook in je normale cockpit laten verschijnen, ipv in de HUD. Inderdaad jammer dat een audiosignaal.ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:48
rolelael schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:03:
Vandaag met de VIN checker volgende toevallig gezien :

Recall 0012900500 - Elektrische Antriebseinheit prüfen ggf. ersetzen

FF copy/paste van mijn post op i4talk :

I regurlary check my vin for recalls and Today I stumbled on the above one ..

It has an inidication beside it : contact customer

Translated to English :

Check electric drive unit and replace if necessary

Emailed my dealer and said not to worry . they will contact me always if needed

Did not get more info

Anyone else?
https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showpost.php?p=29603938

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:39
Yes die had ik al gezien. Maar mijn wagen is van 03/2022 dus lijkt me sterk. Maar t kan. 03/01 gaat hij binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kreckie77
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Vraagje: betekent het feit dat sinds september in de portieren aan de onderzijde geen verlichting meer zit, dat het dus ook niet mogelijk is om van die projectoren met BMW-logo of '50 Jahre M logo' te monteren? Zie: https://bmwshop.ekris.nl/...-50-jaar-m-logo-50-mm-bmw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem2000
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-11-2023
Kreckie77 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:28:
Vraagje: betekent het feit dat sinds september in de portieren aan de onderzijde geen verlichting meer zit, dat het dus ook niet mogelijk is om van die projectoren met BMW-logo of '50 Jahre M logo' te monteren? Zie: https://bmwshop.ekris.nl/...-50-jaar-m-logo-50-mm-bmw
Correct.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:37
rvdm- schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:12:
[...]

Same here sinds zaterdag.
Had ook last van dat de verbinding 3 dagen was verbroken. Heb het systeem opnieuw opgestart door de volumeknop 20 sec in te drukken. Daarna was auto meteen weer online.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
Kreckie77 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:28:
Not to rub it in...maar ik heb ze er al een tijdje in zitten 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTDxvEIU2aDBHgubofsJXEwvNRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H849C778n7Vj1M1inx3ibgvs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Idem hier, alleen heb ik gekozen voor M Performance logo.

NU wil je per se een logo, ja kijk even op ali ... je hebt systemen die je kan hangen aan de binnenkant door en zo laten projecteren op de grond. Ist mooi ? Neen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariiiin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 19:46
Ard1970 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 23:55:
[...]

[Afbeelding]
hehe.. en ik die lampjes van Aliexpress bestellen om vervolgens erachter te komen dat ik geen OEM lampjes onder de portieren heb. Nog 46 maanden leasecontract, denk dat de volgende weer een Audi wordt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
goh ja maar ik denk dat audi of mercedes of eender welk merk dan ook, hedendaags zelfde scenarios uitvoeren. Ik kom van audi en ik moet geen audi meer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnimouse
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 20:26
Ariiiin schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:01:
[...]

hehe.. en ik die lampjes van Aliexpress bestellen om vervolgens erachter te komen dat ik geen OEM lampjes onder de portieren heb. Nog 46 maanden leasecontract, denk dat de volgende weer een Audi wordt 8)7
Ach joh, als je rijdt zie je die lampjes niet :9
Gewoon lekker genieten van de auto, prachtige display achter je stuur is toch veel belangrijker _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustloveBMW
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 24-04 17:37
B1OO schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 23:08:
[...]

Had ook last van dat de verbinding 3 dagen was verbroken. Heb het systeem opnieuw opgestart door de volumeknop 20 sec in te drukken. Daarna was auto meteen weer online.
Hier heb ik het inderdaad ook mee kunnen verhelpen. Maar wel slecht dat de BMW klantenservice tot twee keer toe niet verder komt dan dat het een bekend probleem is en dat ik maar geduld moest hebben totdat er een oplossing was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdm-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 18:32
JustloveBMW schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:20:
[...]

Hier heb ik het inderdaad ook mee kunnen verhelpen. Maar wel slecht dat de BMW klantenservice tot twee keer toe niet verder komt dan dat het een bekend probleem is en dat ik maar geduld moest hebben totdat er een oplossing was...
Vanochtend hetzelfde gedaan, en het probleem is hier ook opgelost. Wel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariiiin
rolelael schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:15:
goh ja maar ik denk dat audi of mercedes of eender welk merk dan ook, hedendaags zelfde scenarios uitvoeren. Ik kom van audi en ik moet geen audi meer :-)
Erger je dan niet aan het feit dat je de kaart niet in en uit kan zoomen vanuit je stuur? of dat je überhaupt niet tussen de verschillende menu's kan navigeren met de links en rechts knoppen op je stuur (telefoon, navigatie, muziek, rijgegevens etc.)?

Ik mis echt de Audi infotainment en besturing. Liever een digitale cockpit met één fijn scherm+stuur dan twee fancy touch schermen :X

Mijn referentie: Audi A3 2018
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqTH2KFNLv13lj6QZF1Awh1kcdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRuAsNhQiXXVyBSFN0hXssfo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 12:13
Ariiiin schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:49:
[...]

Ik mis echt de Audi infotainment en besturing. Liever een digitale cockpit met één fijn scherm+stuur dan twee fancy touch schermen :X
Zeker geen aanval maar eerder een vraag
los van het feit dat een auto kopen en ermee rijden emotie is ... is er toch ook het practische deel.
Ik mag hopen dat je de wagen een aantal keren getest hebt vooraleer aan te schaffen en dan wist je dit toch al? Als dit voor jou een te groot gemis is dan |:(
Bij mijn huidige kan ik ook bepaalde zaken die straks als ik de i4 heb, niet kunnen maar dacht weet ik nu al en het is maar zo. Mocht er een optie zijn die ik teveel mis bij de i4 dan is de i4 een verkeerde aankoop imo.
Hopelijk rijdt de auto zoveel beter dan je Audi dat je dit kan vergeten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariiiin
voodoo077 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:05:
[...]

Zeker geen aanval maar eerder een vraag
los van het feit dat een auto kopen en ermee rijden emotie is ... is er toch ook het practische deel.
Ik mag hopen dat je de wagen een aantal keren getest hebt vooraleer aan te schaffen en dan wist je dit toch al? Als dit voor jou een te groot gemis is dan |:(
Bij mijn huidige kan ik ook bepaalde zaken die straks als ik de i4 heb, niet kunnen maar dacht weet ik nu al en het is maar zo. Mocht er een optie zijn die ik teveel mis bij de i4 dan is de i4 een verkeerde aankoop imo.
Hopelijk rijdt de auto zoveel beter dan je Audi dat je dit kan vergeten!
Terechte vraag. Ja ik heb de i4 20min proefgereden voordat ik hem besteld heb en toen heb ik niet zo op de "kleine" / "praktische" dingetjes gelet en juist op die dingen erger ik me nu best wel aan. :+

Maar had ik het achteraf anders gedaan? waarschijnlijk niet, want ik ben überhaupt elektrisch gaan rijden omdat ik van de zaak €100 per maand meer leasebudget krijg bij een elektrische auto én de gunstigere bijtelling. Ter vergelijking: Mijn A3 limo van 44k kostte me €450 per maand netto en de i4 van 70k "maar" €550. Met een Polestar/ Kia Ev6 was ik waarschijnlijk nóg ongelukkiger geweest. Model 3 nooit overwogen omdat het simpelweg te lelijk is een prut kwaliteit. VAG alternatieven voor mij niet praktisch genoeg met de range en laadsnelheid.

Als ik benzine was blijven rijden was het waarschijnlijk een Mercedes A Klasse limo geworden. Want na 4 jaar A3 limo, weer een A3 limo is ook niet wat. Dus end of the day, ik heb de rationele keuze gemaakt en heb zeker een dikke bak voor terug gekregen maar de emoties moeten nog best wennen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khorions
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14:40
Ariiiin schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:01:
[...]

Welke heb je misschien besteld gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariiiin
khorions schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:51:
[...]

Welke heb je misschien besteld gehad?
Ik ben voor deze gegaan (foto van Aliexpress):
en qua Audi: A5 sportback benzine en dan chiptunen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NATe9IJB7UiMydTmGm6MoVxpiKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSjEmQ5HZCkglY5jNoJF3HXZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Ariiiin op 07-12-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
[...]

Erger je dan niet aan het feit dat je de kaart niet in en uit kan zoomen vanuit je stuur? of dat je überhaupt niet tussen de verschillende menu's kan navigeren met de links en rechts knoppen op je stuur (telefoon, navigatie, muziek, rijgegevens etc.)?

[Afbeelding]
Neen ik mis dit niet. Heb 2 a5 sportbacks gehad voor deze. En ik gebruik steeds waze. Nu voor langere trips de bmw navi omdat ik dan mooi de laadpunten erin heb en zie waar ik hoe lang moet laden bv ( rit naar kopenhagen bv ). Jammer ja dat waze niet op de hud komt, maar dat wist ik op voorhand. Enige wat ik wel mis en gezien heb bij de nieuwe c klasse , is de AR in de navi. Dat zit wel in de ix maar komt nooit in de i4

Heb wel moet wennen aan idrive, maar nu ik weet waar alles staat .. vind ik t zeer fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Laatst online: 29-07 21:46
[...]

[Afbeelding]
Ik kom van de Q4, het infotainment systeem en de digitale schermen zijn idd echt top, ben sws al jaren VAG rijder. De BMW is in die zin een heuse stap.

Ik heb uitgebreid gereden voor aanschaf van de i4, en hier verliest de BMW idd van de Audi. Maar BMW vind ik de beste keus als je niet de extra ruimte wil die de Q4 biedt, daarnaast is de BMW goedkoper, meer actieradius en sneller.

We gaan zien hoe erg ik het ga missen. 1 ding... De HUD laat bij afslagen een duidelijke kaart zien met waar je rijdt. Dat had de Audi niet, wel augmented reallity! Oja, daar had je weinig aan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:07

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ard1970 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 23:55:
[...]

[Afbeelding]
Oke. dit doet serieus pijn. Mijn oktober productie heeft dus inderdaad niet:
- lampje in buitenste verwarmingsunit
- lampje in het deurvakje
- lampje onderin de deur

De straat verlichting heb ik dan gelukkig weer wel en ook de schopsensor achter is wel aanwezig.
Ik ga toch ook maar eens de dealer polsen waarom die deurlampen nu niet meer bestaan.

Nu we toch over binnenverlichting hebben: iemand al gevonden hoe je automatisch de interieurverlichtingskleur kan aanpassen? Ik heb hem standaard op azure staan maar wil eigenlijk op het moment dat ik de auto in sportstand zet dat de interieurkleur ook naar rood gaat.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
ik dacht dat van de deur projectoren in de prijslijst gezien te hebben ( of nrochure ) . Sinds juni niet meer in combinatie met ambient d8 ik .

Wat betreft de kleuren intern ; heb ik nog niet gevonden met bimmercode. Ik heb wel 2 verschillende kleuren erin gezet ; voetgedeelte blauw, bovenzijde ECHT rood ( met bimmercode dus )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
rolelael schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:15:
Idem dito, sterker nog: ik had alweer een Audi besteld...die ik heb geannuleerd. 2 dagen later de i4 besteld, destijds. En happy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:14
Heeft iemand nog iets nieuws ontdekt in de update van november 2022?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwjiFW0dnXBXWUGSmLb3j1szMPU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vxOEgR9N9M5Wavigignll1JO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
nog niet binnen gehad. Zit nog op 09/2022.35 dacht ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoniem2000
NemeSiS-7 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:40:
Heeft iemand nog iets nieuws ontdekt in de update van november 2022?[Afbeelding]
Is dit een screenshot van jou zelf of van internet?
Voor het eerst dat ik een remote software update zie bij iemand!

Alleen nog maar gezien dat het via de dealer verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13:16
Ff een vraag.....
Ik gebruik het liefst de Spotify app van de auto zelf omdat ik kwaliteitsverlies merk wanneer ik de Spotify app via Android auto gebruik. (muziek is sowieoso zachter en minder bas via AA)
Maar als ik de Spotify app van de auto aan heb, stopt regelmatig de muziek. Dit was een bekend probleem en simpel op te lossen door het vinkje Muziek automaitsch starten in Android Auto uit te zetten. Dat heb ik dus gedaan maar het maakt niet uit, de muziek stopt nog steeds. Soms na 1 nummer, soms pas na een paar nummers. Heel vreemd. En als ik dan de muziek weer wil starten, opent ie toch automatisch Spotify van Android Auto.
dus....Wat doe ik verkeerd?? En is er dan iets te doen aan het kwaliteitsverschil tussen Spotify van de auto en die van Android auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NemeSiS-7
@Anoniem2000 dit is mijn eigen screenshot. Rolde vandaag via OTA binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
@Anoniem2000 ik heb dit nog in mijn berichten van mijn BMW app.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMOZ_PqrW-K3WsYveM-qbAvNMI8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/urD7o6Hw5Klr9Km4qneEzgk3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem2000
NemeSiS-7 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:09:
@Anoniem2000 ik heb dit nog in mijn berichten van mijn BMW app.[Afbeelding]
Nice!!

Heb je zelf iets gemerkt qua verbeteringen of nieuwe dingen?

Hopelijk hier ook snel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Zelf 1 x maanden terug een oTA gehad. Daarna eentje bij de dealer.
Ze rollen in batches uit. Geen lijn in te trekken en volgens mij ook afh v welke opties je hebt
1 voordeel van deze update is bv 2 verschillende bmw ids die de auto hebben staan in de bmw app. Vroeger kan maar 1 bmw id de wagen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbzmr
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-08 18:28
Klaassie schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:17:
[...]

Net ff gekeken. Hier een M50 van september met alle opties en draaiwieltje ook niet verlicht…
Moet wel zeggen dat ik het ook nog niet gemist had.

Vind het wel heel raar dat ze op een auto met zo’n prijs zomaar allerlei zaken laten vervallen, zonder dat kenbaar te maken. Bij mij zijn dat ondertussen al:
- automatische opening achterklep (voetbediening)
- lampjes onder de portieren
- opbergvakje bij linkerbeen
- verlichting draaiwieltjes ventilatie
Benieuwd waar we nog meer achterkomen… 🙄

Bij voorverwarmen op ingestelde vertrektijd vind ik het ook te warm. Gaat ook al heel vroeg voorverwarmen heb ik het idee. Daarom zet ik (als ik er om denk) zo’n 5-10 minuten voor ik vertrek handmatig de voorverwarming aan via de app. Ook het snel beslaan van het zijraam herken ik, dat is wel snel weer weg door ontwaseming voorruit aan te zetten.
Zat laatst naast mijn zoon als bijrijder in de avond en wilde de ventilatie aanpassen, toen viel mij ineens op dat ik het wieltje amper kon vinden😉
Maar bij mij idem, ik mis exact dezelfde zaken en ook het Sensatec dashboard. Ik had voorheen een 1 serie waar wel een Sensatec dashboard in zat. Dit voelt als teruggang. Zou je niet verwachten als je overstapt van een 1-serie naar een 4-serie.
Belachelijk dat ze al die opties zonder bericht en vergoeding laten vervallen!

[ Voor 7% gewijzigd door jbzmr op 08-12-2022 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbzmr
Ik heb ingesteld dat er geladen mag worden russen 23:05 en 6:55 (laagtarief, nou ja..laag). Echter hij start direct met laden als ik de stekker erin doe.
Functioneert dat bij jullie wel goed?
Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:45
jbzmr schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:59:
Ik heb ingesteld dat er geladen mag worden russen 23:05 en 6:55 (laagtarief, nou ja..laag). Echter hij start direct met laden als ik de stekker erin doe.
Functioneert dat bij jullie wel goed?
Of mis ik iets?
Dat steld hij alleen maar uit als hij je laaddoel, nog voor je vertrektijd kan halen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_G_
  • Laatst online: 06-01 13:32
Danfoss schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:16:
[...]

Oke. dit doet serieus pijn. Mijn oktober productie heeft dus inderdaad niet:
- lampje in buitenste verwarmingsunit
- lampje in het deurvakje
- lampje onderin de deur

De straat verlichting heb ik dan gelukkig weer wel en ook de schopsensor achter is wel aanwezig.
Ik ga toch ook maar eens de dealer polsen waarom die deurlampen nu niet meer bestaan.

Nu we toch over binnenverlichting hebben: iemand al gevonden hoe je automatisch de interieurverlichtingskleur kan aanpassen? Ik heb hem standaard op azure staan maar wil eigenlijk op het moment dat ik de auto in sportstand zet dat de interieurkleur ook naar rood gaat.
Wat bedoel je met “straatverlichting”? Goed om te horen dat de schop sensor weer gemonteerd word. Dat was voor mij wel een belangrijke optie. Nog 2 maanden wachten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pau1981
  • Laatst online: 17-10-2024
Missen hier ook sommige de optie om de auto automatisch te laten vergrendelen zodra je gaat rijden? De dealer gaf aan dat de mogelijkheid om dit aan te vinken ineens verdwenen is uit het menu......heel apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

M_G_ schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:22:
[...]

Wat bedoel je met “straatverlichting”? Goed om te horen dat de schop sensor weer gemonteerd word. Dat was voor mij wel een belangrijke optie. Nog 2 maanden wachten…
De witte streepverlichting op de foto van Ard1970. Dat komt vanuit de dorpel onder de deur en niet van de deur zelf

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbzmr
Hydraulic schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:02:
[...]

Dat steld hij alleen maar uit als hij je laaddoel, nog voor je vertrektijd kan halen volgens mij.
Dat is makkelijk te halen. Ook als er maar 5% geladen hoeft te worden om het laaddoel te halen, dan nog gaat hij direct laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Ik heb dit ook gemerkt. Hij gaat direct laden, maar heel even. Dan stopt hij tot aan het ingestelde laadvenster. Echter merk ik wel dat er dan nog af en toe even voor het laadvenster een piekje is en af en toe start.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcher
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:07
rolelael schreef op donderdag 8 december 2022 @ 06:41:
Ik heb dit ook gemerkt. Hij gaat direct laden, maar heel even. Dan stopt hij tot aan het ingestelde laadvenster. Echter merk ik wel dat er dan nog af en toe even voor het laadvenster een piekje is en af en toe start.
om de "timing" voor het laadvenster juist in te kunnen schatten/stellen, moet de auto natuurlijk meten/weten wat de laadsterkte van de charger is (kan sterk varieren). vandaar dat er (ik dacht) 1 à 2 minuten geladen wordt alvorens in standby te gaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jausie
Marcher schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:27:
[...]

om de "timing" voor het laadvenster juist in te kunnen schatten/stellen, moet de auto natuurlijk meten/weten wat de laadsterkte van de charger is (kan sterk varieren). vandaar dat er (ik dacht) 1 à 2 minuten geladen wordt alvorens in standby te gaan ...
Dat doet ie inderdaad bij mij ook. Dacht eerst ook dat er iets niet goed werkte maar blijkbaar heeft ie ff wat tijd nodig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbzmr
Jausie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:30:
[...]

Dat doet ie inderdaad bij mij ook. Dacht eerst ook dat er iets niet goed werkte maar blijkbaar heeft ie ff wat tijd nodig ;-)
Dat lijkt inderdaad heel plausibel.
Ik zal eens wat langer wachten om te kijken of het laadproces stopt na een paar minuutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Mij zijn de laatste tijd 2 zaken opgevallen:
Mijn (rechter) laser-koplamp heeft rare flikkeringen. Dit zie ik als ik achter een auto sta te wachten.
Heb ook het gevoel dat na de 11.2022/31 update de grootlichtassisent zenuwachtiger reageert als voorheen.
Daarnaast hoog ik soms een soort ventilator of soort compressor geluid. Is dit iemand anders ook opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khorions
Hydraulic schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:52:
Mijn (rechter) laser-koplamp heeft rare flikkeringen. Dit zie ik als ik achter een auto sta te wachten.
Heb ook het gevoel dat na de 11.2022/31 update de grootlichtassisent zenuwachtiger reageert als voorheen.
Daarnaast hoog ik soms een soort ventilator of soort compressor geluid. Is dit iemand anders ook opgevallen.
Ventilator geluid op hogere snelheden? +80km/h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
khorions schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:14:
[...]

Ventilator geluid op hogere snelheden? +80km/h?
Het valt me juist op bij lage snelheid en stilstand. Het is ook niet continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Ik heb dit geluid ook als
Ik
Voor een licht sta, als ik net thuis ben doorgereden met ook een lichte trilling int stuur
Als hij eenmaal 'warm' is, niet meer volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
rolelael schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:25:
Ik heb dit geluid ook als
Ik
Voor een licht sta, als ik net thuis ben doorgereden met ook een lichte trilling int stuur
Als hij eenmaal 'warm' is, niet meer volgens mij
Dacht dat het eerder is na een tijdje rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:01
Kan gewoon de warmtepomp zijn. Als ik standverwarming/preconditioning activeer hoor je het ook heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:16

TheVMaster

Moderator WOS
Gisteravond had ik de auto verderop aan een laadpaal staan en toen kon ik op afstand dus niet zien hoe het met het laden ging. Vanmorgen de auto opgehaald en blijkbaar heeft hij geen mobiele verbinding meer. 😳 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nR7lhqOz3q_m9YDhGcqwAJNjgEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1QunENVMKh13ohRTGbx3fRP.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit onderdeel van het ‘bekende issue’ wat (volgens de klantenservice) sinds vorige week donderdag speelt?

update: Blijkbaar is dit op te lossen dmv een soft reset.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 08-12-2022 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Ik zou zeggen reboot je idrive even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeomaVE
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-07-2024
Hydraulic schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:52:
Raar maar waar, ik zag dit deze morgen ook in de weerspiegeling op auto voor mij. Toen ik keek was dit niet te zien maar was de koplamp heel nat door de dauw, misschien was het dit maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
KeomaVE schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:06:
[...]

Raar maar waar, ik zag dit deze morgen ook in de weerspiegeling op auto voor mij. Toen ik keek was dit niet te zien maar was de koplamp heel nat door de dauw, misschien was het dit maar?
Nee, het is echt een soort digitale ruis, welke hij rond stuurt. Het was alleen rechts...

[ Voor 3% gewijzigd door Hydraulic op 08-12-2022 14:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Eerder vandaag de BMW i4 e40 opgehaald. Het is een portimao blue auto. Helaas nog weinig meters mee gemaakt, maar ook geen foto's (iets met dramatisch weer). En nu staat deze in de parkeergarage, wat best een donker hol is.

Dus er komen vast nog wel foto's van.

Nu al erg content mee. Heads-up is erg aangenaam, ook adaptieve regeneratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jausie
Jausie schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:39:
Ff een vraag.....
Ik gebruik het liefst de Spotify app van de auto zelf omdat ik kwaliteitsverlies merk wanneer ik de Spotify app via Android auto gebruik. (muziek is sowieoso zachter en minder bas via AA)
Maar als ik de Spotify app van de auto aan heb, stopt regelmatig de muziek. Dit was een bekend probleem en simpel op te lossen door het vinkje Muziek automaitsch starten in Android Auto uit te zetten. Dat heb ik dus gedaan maar het maakt niet uit, de muziek stopt nog steeds. Soms na 1 nummer, soms pas na een paar nummers. Heel vreemd. En als ik dan de muziek weer wil starten, opent ie toch automatisch Spotify van Android Auto.
dus....Wat doe ik verkeerd?? En is er dan iets te doen aan het kwaliteitsverschil tussen Spotify van de auto en die van Android auto.
Niemand enig idee? Ben ik echt de enige die dit heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_i4M50
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb precies hetzelfde probleem, heel irritant.
Jausie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:21:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

[...]

Wat ik heb gedaan is de android spotify app uitzetten in android auto. Dat werkt ook. De i4 spotify app is echt een traag drama maar geluid is inderdaad beter dan via android auto

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnimouse
[...]

Ik heb wel een paar keer gehad dat Spotify niet lekker liep, dwz af en toe stopte het spontaan, maar dat kwam denk ik door tijdelijk even slechte verbinding. Gebruik ook de app van BMW voor Spotify, niet via Android auto.
Als het blijft denk ik toch maar even bij de dealer laten checken. Misschien internet verbinding bij dakantenne die niet helemaal goed is??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
ik vind de interface van spotify in de wagen zelf, ruk. Of ligt het aan mij? Sommige lijsten vind ik zelfs niet terug. En ja zelfde account uiteraard :-) NU ik gebruik carplay en vind toch dat dat zeer smooth draait ( spotify ) en qua geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvN
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-05-2023

TvN

Vanmorgen kon ik remote verwarmen niet activeren. Heb vervolgens in de auto mijn verwarming aangezet en de achterruitverwarming. Dacht dan kan het vast ontdooien. Maar zodra ik mijn rem loslaat gaat alles weer uit. Dus ik moest echt hard krabben om de bevroren ramen schoon te maken.

Heeft iemand een idee hoe je de verwarming aan kan laten terwijl het rempedaal niet is ingedrukt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jausie
TvN schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:31:
Vanmorgen kon ik remote verwarmen niet activeren. Heb vervolgens in de auto mijn verwarming aangezet en de achterruitverwarming. Dacht dan kan het vast ontdooien. Maar zodra ik mijn rem loslaat gaat alles weer uit. Dus ik moest echt hard krabben om de bevroren ramen schoon te maken.

Heeft iemand een idee hoe je de verwarming aan kan laten terwijl het rempedaal niet is ingedrukt?
Je kunt via de sleutel de standkachel voor 30 minuten aan zetten. Middelste knopje. Daarvoor hoef je niet in de auto te zitten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDNW8EMPQP9p6bgRQdCIXNmDOOk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5Qag0qXuzAKvbUWZ8N7bvXLX.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Jausie op 09-12-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
Knopje kan ook iets anders doen. Kun je in je menu in de auto zelf kiezen wat je ermee wilt doen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RobbieHifi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnfIFIcw8u7a9qS9UMQzzEWgsWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N1hSKwjbHGNE0ChsoOkSdfuW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNcYI111HzltflXSmtjNAkvd6OA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a92kBPNYKLFZzFVdZg7Upfb0.jpg?f=fotoalbum_large gister opgehaald, de i4 e40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieHifi
Hahaha die dame moest mee. Ambient light staat dus op roze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinkywinky
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-02-2023
Bij mij nog steeds geen nieuws…
Wagen staat in garage te wachten, alles oké (verzekering, inschrijving, documenten van leasing)
Volgens dealer nog steeds afleverstop op de i4m50. Op vin nummer kan ik echter niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
Hoorde dat er voor een kleine batch i4’s een stop is ivm een fout in de motoren. Of is er bij jou een andere reden voor de uitlever stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Laatst online: 29-07 21:46
Meaui heur!!

Hoe kom je eigenlijk aan die grijze skirts onder aan de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinkywinky
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-02-2023
dencoupe schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:29:
Hoorde dat er voor een kleine batch i4’s een stop is ivm een fout in de motoren. Of is er bij jou een andere reden voor de uitlever stop.
Geen idee…. De dealer zei dat er iets was met de batterijcel, maar dat ze zelf heel weinig info kregen…
Zuur…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Avigoorn schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:16:
[...]

Meaui heur!!

Hoe kom je eigenlijk aan die grijze skirts onder aan de zijkant?
Zitten er standaard op. Alleen op zwarte en donker grijze auto's zie je dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbzmr
TvN schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:31:

Als je ingestapt ben dan is 1 van de vragen op het mm display of je klimmaatregeling wilt aanzetten tijdens stilstand. Zo blijft de verwarming aan terwijl je aan het ijskrabben bent.

Of via de App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieB1964
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-03 13:04
Als je ingestapt ben dan is 1 van de vragen op het mm display of je klimmaatregeling wilt aanzetten tijdens stilstand. Zo blijft de verwarming aan terwijl je aan het ijskrabben bent.

Of via de App.
Weet iemand hoe je kunt instellen dat je die vraag op het mm display krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolelael
Komt er automatisch op

1) start wagen
2) voet van rem
3) deur open --- wagen gaat in uit modus maar toont dit scherm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBSWyRxctx9sdh4WALti3Q7G5QY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pf7eMUp9SxxdVyNek5bAJHLX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvN

TvN

Jausie schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:49:
[...]

Je kunt via de sleutel de standkachel voor 30 minuten aan zetten. Middelste knopje. Daarvoor hoef je niet in de auto te zitten

[Afbeelding]
Dank je wel voor deze tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:50
Dit issue is nog niet opgelost. Mijn de roadtrip van Bjorn naar Duitsland loopt hij met andere auto tegen zelfde probleem aan en geeft aan dat hij van i4-rijders hetzelfde te horen krijgt: na een aantal keer achter elkaar snelladen wordt de laadsnelheid effectief gehalveerd. Voor vakanties mogelijk een behoorlijke domper.

[ Voor 3% gewijzigd door The__Virus op 11-12-2022 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcher
The__Virus schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:32:
[...]

Dit issue is nog niet opgelost. Mijn de roadtrip van Bjorn naar Duitsland loopt hij met andere auto tegen zelfde probleem aan en geeft aan dat hij van i4-rijders hetzelfde te horen krijgt: na een aantal keer achter elkaar snelladen wordt de laadsnelheid effectief gehalveerd. Voor vakanties mogelijk een behoorlijke domper.
ben in september van BE naar DK gereden, +900km, in DE erg pittig gereden (waar mogelijk 190 - 210 kmh), enkel bij Ionity geladen (4x), nooit een terugval gemerkt ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcher
[...]

[ Voor 17% gewijzigd door Marcher op 11-12-2022 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvN

TvN

rolelael schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:29:
Komt er automatisch op

1) start wagen
2) voet van rem
3) deur open --- wagen gaat in uit modus maar toont dit scherm

[Afbeelding]
Bedankt voor deze tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Inmiddels een paar dagen de i4.
Zelf een vraag over de BMW navigatie (moet nog even bepalen of ik die gaan aanhouden of apple maps zal gaan gebruiken).

Wanneer ik naar een bestemming navigeer zie ik rechtsboven de verwachtte aankomsttijd Wat ik niet in het navigatie/maps scherm zie, is de hoeveelheid minuten vertraging tov de geraamde tijd (mijn voorgaande BMW had dit wel). Juist die inzichten vind ik altijd wel erg fijn.

Weet iemand hoe ik dit terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:41
Hoe doet de i4 M50 het op topsnelheid... :)

Filmer is helaas alleen vergeten z'n ritalin in te nemen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:33
[...]

Ben benieuwd of BMW hier nog met een reactie op komt (hebben ze bij zijn vorige video ook gedaan). Het zou kunnen dat dit is toegevoegd in de laatste software update om de accu te beschermen. Toyota doet dit omdat ze 10 jaar garantie geven op de accu. Andere optie is dat een accu lading lang in je vmax rijden ook een beveiliging triggerde.. Hij heeft al vrij snel dat de boost+ wegvalt, dat krijg je echt alleen als je voor een lange tijd 100% van de auto vraagt.
Zelf heb ik er al redelijk wat ritten van 1000km+ op een dag op zitten (o.a. 2x oostenrijk en 1x noorwegen), elke keer 210kw bij Ionity.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcher
RobbieHifi schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:42:
Zelf een vraag over de BMW navigatie (moet nog even bepalen of ik die gaan aanhouden of apple maps zal gaan gebruiken).

Wanneer ik naar een bestemming navigeer zie ik rechtsboven de verwachtte aankomsttijd Wat ik niet in het navigatie/maps scherm zie, is de hoeveelheid minuten vertraging tov de geraamde tijd (mijn voorgaande BMW had dit wel). Juist die inzichten vind ik altijd wel erg fijn.

is idd niet zo elegant opgelost in OS8 t.o.v. ID6/7, maar de verkeersinformatie-widget geeft je wel wat extra info ...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uw73V9PQ2Y_X_DGWBYv1uNDXj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VKHmgLp6t2wajlRGn2flWvr2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Marcher schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:19:
[...]

is idd niet zo elegant opgelost in OS8 t.o.v. ID6/7, maar de verkeersinformatie-widget geeft je wel wat extra info ...[Afbeelding]
Thanx, dan ligt het niet aan mij (voorheen had ik ID6).
Zou toch liever meteen willen zien wat de mogelijke vertraging is, zodat meteen inzichtelijk welke files er staan.

Of dan toch CarPlay en Maps gaan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcher
RobbieHifi schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:30:
[...]

Thanx, dan ligt het niet aan mij (voorheen had ik ID6).
Zou toch liever meteen willen zien wat de mogelijke vertraging is, zodat meteen inzichtelijk welke files er staan.

Of dan toch CarPlay en Maps gaan gebruiken.
files worden ook wel aangegeven hoor, helaas vandaag geen bij mij om de hoek :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Marcher schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:46:
[...]

files worden ook wel aangegeven hoor, helaas vandaag geen bij mij om de hoek :*)
Maar niet in je hoofdscherm van de maps toch? Althans vanmorgen bij mij niet.

Zal het morgen eens proberen in de spits tussen Utrecht en Amsterdam ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Hebben jullie ook dat de app geen verbinding meer heeft met de auto? Ik heb al sinds gisteren geen nieuwe info en opdrachten pushen werkt ook niet. Heel irritant vanochtend met die vrieskou. Ik heb vandaag al 4 ritten gemaakt en in de auto geen meldingen verder.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khorions
Danfoss schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:22:
Hebben jullie ook dat de app geen verbinding meer heeft met de auto? Ik heb al sinds gisteren geen nieuwe info en opdrachten pushen werkt ook niet. Heel irritant vanochtend met die vrieskou. Ik heb vandaag al 4 ritten gemaakt en in de auto geen meldingen verder.
Je idrive even proberen te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Herstarten idrive lost het niet op. De spotify app werkt ook niet meer. Je zou verwachten als er een connectivity issue zou zijn dat de auto dat meld

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VolM
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-12-2022
Krijg je de update van de software 11/2022 via remote software update, of moet je naar de dealer. M’n vorige versie 07/2022 is er door de dealer opgezet. Remote update naar 11/2022 nog steeds niet te zien. Wie weet hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedeurwaarder
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 00:26
@Danfoss Ik heb dit ook gehad en daarvoor met mijn dealer gebeld. Zij hebben mijn auto doorgegeven aan BMW en de volgende dag was het gefikst.
Het blijkt onderdeel te zijn van een grotere storing en dat ze melding konden maken zodat er met prioriteit naar de auto werd gekeken, maar ik had verwacht dat dit inmiddels wel opgelost zou zijn. Mogelijk is dit dan weer iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Mijn wagen is gisteren binnen gegaan omwille van een technische actie ( eerder hier vermeld ) . Ging om 17u klaar zijn. Niets gehoord maar ik moest van BE naar NL .. dus ik langs dealer.. hmmm ja... hij hangt nog aan de kabel en ze krijgen geen software door van BMW hiervoor . Maar we kunnen hem ook niet loskoppelen.. Sta je dan. Hopelijk vandaag nieuws

Hij gaf mee : ja misschien is het nog te vroeg voor de technische actie en is de software nog niet klaar. Ik heb zo iets , kan je dat dan niet eerst nagaan?

Gezellig hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
VolM schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:35:
Krijg je de update van de software 11/2022 via remote software update, of moet je naar de dealer. M’n vorige versie 07/2022 is er door de dealer opgezet. Remote update naar 11/2022 nog steeds niet te zien. Wie weet hoe het zit?
Er zijn er al die hem remote hebben binnengehad. Maar dit gebeurd in batches en er is geen lijn in te trekken. Geduld hebben dus.

Meestal als je wagen idd bij de dealer is ( onderhoud, nazicht, recall) , dan zetten ze zowieso de laatst beschikbare soft erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnimouse
RobbieHifi schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:42:

Via de widget waar je verkeer rondom je route kan laten zien, staat wel de actuele vertraging gemeld. Dus dan kan je zien dat er bv 4 km vertraging is en dat dat volgens RTTI ongeveer 10 minuten extra tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
marijnimouse schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:48:
[...]

Via de widget waar je verkeer rondom je route kan laten zien, staat wel de actuele vertraging gemeld. Dus dan kan je zien dat er bv 4 km vertraging is en dat dat volgens RTTI ongeveer 10 minuten extra tijd is.
Ja deze ochtend heb ik dat gebruikt. Het werkt, maar het is een extra widget terwijl dat in de eerdere iDrive versies het direct inzichtelijk was. Nu is het niet dat er geen ruimte is binnen de kaart ;).

Het werkt wel met deze widget, maar optimaal is het wat mij betreft allerminst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO
Hi Gents,

Weten jullie hoe je op de kaart de verschillende POI's kan laten zien/weghalen? En of de 3D gebouwen kunnen worden uitgezet? De modus die ik gebruik is Adaptief.

Enig idee hoe je dat kan aanpassen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
B1OO schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:42:
Hi Gents,

Weten jullie hoe je op de kaart de verschillende POI's kan laten zien/weghalen? En of de 3D gebouwen kunnen worden uitgezet? De modus die ik gebruik is Adaptief.

Enig idee hoe je dat kan aanpassen?
Al die laadpaal icoontjes mogen wel weg idd...

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbzmr
Sinds gisteravond heeft de auto geen verbinding meer met de cloud.
iDrive al herstart…heeft niet geholpen.
Is dat een algemeen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
jbzmr schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:07:
Sinds gisteravond heeft de auto geen verbinding meer met de cloud.
iDrive al herstart…heeft niet geholpen.
Is dat een algemeen probleem?
Zie enkele posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Bij mij was het gisteren met een 2e reset tijdens het rijden opgelost. De knop 30s lang indrukken, loslaten en dan wachten tot hij zelf weer aangaat.

Ik moet wel zeggen dat ik iDrive 8 echt enorm buggy, traag en gevaarlijk vind. Ik heb hiervoor als laatste met NBT EVO (iDrive 5.0/6.0) gereden en daar was alles met de controller op gevoel bijna blind te vinden en een feest om te gebruiken.

In iDrive 8 in de i4 is de controller niet meer fijn. Het knoppencluster om de controller heen geeft te weinig feedback aan je vingers en een knop indrukken moet met te veel kracht waardoor al het plastic eromheen ook meebeweegt. Ook de enorme lag in het systeem maakt dit niet fijn. Simpel een andere radiozender opzetten of een ander spotify liedje is met de controller nu echt ellende.

Hierdoor grijp ik meer naar het touchscreen, maar hiervoor moet je je ogen veel langer van de weg halen. De lag heb je bij touch gebruik nog steeds last van en voice control doet het vaker niet dan wel.

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Danfoss schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:22:

In iDrive 8 in de i4 is de controller niet meer fijn. Het knoppencluster om de controller heen geeft te weinig feedback aan je vingers en een knop indrukken moet met te veel kracht waardoor al het plastic eromheen ook meebeweegt. Ook de enorme lag in het systeem maakt dit niet fijn. Simpel een andere radiozender opzetten of een ander spotify liedje is met de controller nu echt ellende.
Herkenbaar, ik mis de echt fysieke knoppen. Soms druk ik nu te hard door. En de controller komt ook nogal 'losjes' over zonder een klik die feedback geeft.
Pagina: 1 ... 44 ... 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.