• Anoniem2000
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-11-2023
Iemand die weet/of deze heeft, of dit een compleet nieuwe schakelpook is?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKnWmXGFtbZQ-sS_PKA5quSIR5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPR5bh9oXnuoXYWllc5HzMf1.jpg?f=fotoalbum_large

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sjarel81 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:05:
Ik heb een i4 e40 besteld in augustus 2022, net de vermoedelijke leveringsdatum via Athlon Lease België gekregen, juli 2024! Idem bij collega’s. Dat is ongeveer het dubbele van de levertermijnen die ik hier de laatste pagina’s zie passeren… Als je dan levertijden van 2 maand hoort voor bvb een model Y dan kun je je afvragen waarmee ze bezig zijn bij BMW.
Zoals ongeveer elke 5 posts langskomt: levertijden in België zijn anders dan levertijden in Nederland.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 22:11
Weet iemand of de i4 een warmte pomp heeft?

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-11 20:16

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Myaimistrue schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:02:
[...]

Goch, er wordt gezegd dat winterbanden efficiënter beginnen zijn bij temperaturen onder de 7 graden.

Als je in de winter in Nederland/België blijft dan is het eigenlijk nauwelijks nog de moeite om winterbanden te leggen.

Het is een heel gedoe, het zijn extra kosten, ze slijten sneller, maken meer lawaai en zijn sommige momenten minder goed dan zomerbanden want het is vaak meer dan 7 graden in de « winter » en het aantal vriesdagen is tegenwoordig op de vingers van 2 handen te tellen.

Ik ben een jaar of 10 geleden gestopt met winterbanden en ik ben daar niet rouwig om.
ok...

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-11 16:23
chario2 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:24:
missen jullie het gebrek aan achteruit wisser niet ?
Sneller rijden!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 22:11
zit er ook een achtersproeier?

• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:03
Als er geen wisser zit, zal toch ook wel geen sproeier? :-) Ik baseer dat op mijn huidige BMW die ook geen achterruitwisser/sproeier heeft

WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
sinterklaas1975 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:50:
[...]

Als er geen wisser zit, zal toch ook wel geen sproeier? :-) Ik baseer dat op mijn huidige BMW die ook geen achterruitwisser/sproeier heeft
De iX heeft dat wel.. dus zo'n gekke vraag was het niet

https://youtu.be/D2U3taPpEL8

• Ard1970
NemeSiS-7 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:29:
Weet iemand of de i4 een warmte pomp heeft?
Yep. En ook 2 electronische voorverwarmunits.

• Ard1970
Anoniem2000 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:56:
Iemand die weet/of deze heeft, of dit een compleet nieuwe schakelpook is?[Afbeelding]
Complete pook.
Toen ik een setje zilveren pookdetails bestelde kreeg ik die losse deeltjes, ter vervanging van de blauwe delen PLUS een complete pook (met zilveren details). Dubbelop dus.

• Anoniem2000
Ard1970 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:11:
[...]

Complete pook.
Toen ik een setje zilveren pookdetails bestelde kreeg ik die losse deeltjes, ter vervanging van de blauwe delen PLUS een complete pook (met zilveren details). Dubbelop dus.
Ard1970 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:11:
[...]

Complete pook.
Lol meen je niet!?

Belde vandaag ekris op die geven aan dat het alleen het carbon deeltje is op de achterkant....
Weten zelf niet wat ze inbouwen/verkopen dus.....
En btw 202 euro voor een klein carbon deeltje lijkt me niet heel realistisch...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem2000 op 01-12-2022 02:49 ]

• bernadus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Hallo ik heb de VIN code ingevoerd op Bimmerwork en die geeft aan dat mijn m50 afgelopen maandag geproduceerd is.Nu zag ik op dit forum veel codes voorbijkomen waarop ik zou kunnen zien wat de verdere status is ivm met vervoer enzo.Maar waar staan die codes dan bij mij staat er echt niks.

• sinterklaas1975
bernadus schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:06:
Hallo ik heb de VIN code ingevoerd op Bimmerwork en die geeft aan dat mijn m50 afgelopen maandag geproduceerd is.Nu zag ik op dit forum veel codes voorbijkomen waarop ik zou kunnen zien wat de verdere status is ivm met vervoer enzo.Maar waar staan die codes dan bij mij staat er echt niks.
:-) Had recent dezelfde vraag. De andere statussen komen van je dealer - die vind je inderdaad niet op bimmerwork

WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

• bernadus
Ok bedankt dacht dat ik dat daarop kon zien.

• pieterdu
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-09 08:05
Ik heb een i4 e40 besteld in augustus 2022, net de vermoedelijke leveringsdatum via Athlon Lease België gekregen, juli 2024! Idem bij collega’s. Dat is ongeveer het dubbele van de levertermijnen die ik hier de laatste pagina’s zie passeren… Als je dan levertijden van 2 maand hoort voor bvb een model Y dan kun je je afvragen waarmee ze bezig zijn bij BMW.
Welkom in de club! 13 maanden and still counting 8)7

• MichaelC165
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-04-2024
Hier in januari 2022 besteld (M50) en zou rond midden 2023 moeten zijn. Kan eerder, kan later... We zien wel :) Ben heel benieuwd, maar ik amuseer me nog elke dag met mijn Ghibli. Gewoon hopen dat alle bestelde opties erop zullen zitten (vooral de laser lights zullen spannend zijn)....

• Anoniem2000
MichaelC165 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:01:
[...]

Hier in januari 2022 besteld (M50) en zou rond midden 2023 moeten zijn. Kan eerder, kan later... We zien wel :) Ben heel benieuwd, maar ik amuseer me nog elke dag met mijn Ghibli. Gewoon hopen dat alle bestelde opties erop zullen zitten (vooral de laser lights zullen spannend zijn)....
Hoop voor je dat alle opties er opzitten!

Maar de laserlights kun je wel vergeten
Zijn niet meer te bestellen en worden niet meer geleverd.....

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-10 12:50
Zeer eigenaardig. Mijn auto besteld in België eind oktober 22 en is voorzien november/december 23 maar gevraagd januari 24. Andere garage ook overwogen maar omdat ze minder klantgericht waren, geen enkele korting gaven daar dus niet gekocht maar die spraken ook van eind december 23.
Sommige garages hebben sloten voor die periode, andere mogelijk minder sloten?
Vanwaar komt de wagen, welke dealer?
Heb je rechtstreeks via Athlon gedaan of doe je zelf onderhandeling in garage en geef je dan pas door aan Athlon?

• MichaelC165
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-04-2024
Anoniem2000 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 01:43:
[...]

Hoop voor je dat alle opties er opzitten!

Maar de laserlights kun je wel vergeten
Zijn niet meer te bestellen en worden niet meer geleverd.....
Voor zover ik weet enkel op de e40. De M50 heeft die optie normaalgezien wel nog (als een van de weinige BMW modellen).

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MichaelC165 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:44:
[...]

Voor zover ik weet enkel op de e40. De M50 heeft die optie normaalgezien wel nog (als een van de weinige BMW modellen).
Dat is ook wat ik zie in mijn 9 M50 lease bestellingen hier in NL. En kon er gister ook nog een bestellen met laserlights. Lampen zijn namelijk ook dezelfde part nummers als die voor de M3 en M4. En ik denk dat ze heel veel orders kwijt raken van de Nordics als ze deze niet meer zouden leveren.

• BMWi4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-07 17:35
bernadus schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:06:
Ik heb dit ook gedaan maar waar zie je dan dat hij geproduceerd is?
Ik zie de auto staan en wat er voor optie erop zitten maar geen datum.

• Avigoorn
  • Laatst online: 29-07 21:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agEMo37pAQ5qerzx3vfGZny33CY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qvErKyIj3jC2kwlOjCb15E3V.jpg?f=user_large

Het staat er toch echt! _/-\o_

En nee, ik geleuf er heulemaal neuks van. >:)

edrive 40

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:30

Freakie1NL

Grote Baas

Avigoorn schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:15:
[Afbeelding]

Het staat er toch echt! _/-\o_

En nee, ik geleuf er heulemaal neuks van. >:)

edrive 40
Arval, zo ie zo niet geloven.

Bij mij (geen i4 :'( ) stond tot een paar dagen geleden nog gewoon oktober en stonden er mindagen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-11 07:01
Ik heb vanochtend het probleem dat mn BMWCloud sync niet werkt. Nog nooit gehad. Draai op 11/2022.31 sinds 1-2 weken. De GOM wijkt af in de App, terwijl de SOC wel klopt en veranderd. De auto vraagt om opnieuw aan te melden met email en WW, maar dat lukt niet.

• sinterklaas1975
Freakie1NL schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:33:
[...]

Arval, zo ie zo niet geloven.

Bij mij (geen i4 :'( ) stond tot een paar dagen geleden nog gewoon oktober en stonden er mindagen.
heb hier andere ervaring met Arval (NL). Bij mij midden Maart 2022 besteld met verwachtte levertijd 30 December. Dit is naar voren bijgesteld naar 15 December (leverafspraak).

• bernadus
BMWi4 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:51:
[...]
Boven de lijst met opties en de afbeelding vd auto staat bij mij production date 28-11-2022

• bernadus
BMWi4 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:51:
[...]
Boven de optielijst en de afbeelding vd auto staat Production date 28-11-2022

• marijnimouse
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 20:26
Hydraulic schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:34:
Ik heb vanochtend het probleem dat mn BMWCloud sync niet werkt. Nog nooit gehad. Draai op 11/2022.31 sinds 1-2 weken. De GOM wijkt af in de App, terwijl de SOC wel klopt en veranderd. De auto vraagt om opnieuw aan te melden met email en WW, maar dat lukt niet.
Ik had ook problemen met mijn cloud connectie en bij opnieuw aanmelden via de QR code en de app lukte het niet, maar met e-mail en wachtwoord wel.

Misschien kijken of je via de computer in kan loggen op connected drive, anders password resetten.

Klopt je login wel, maar lukt het alsnog niet, dan denk ik even naar de BMW dealer. Hopelijk lukt het zo!

;)

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 13:44
Jausie schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:15:
Kan het zijn dat met de laatste software update de telefoon niet meer zo heet wordt tijdens het draadloos laden? Ik heb geen vergelijk met hoe het was want ik heb mijn auto sinds zaterdag (software versie 07-22) maar mijn telefoon wordt niet heet. Wel warm, maar dus zeker niet heet.

Ps. wat een heerlijke auto! Wat rijdt dat super lekker!.....

Correctie.....Software versie is 11-22.
En nog gekker....het schrijven met je vinger op de knop van de I-drive is ook weer terug.....

[Afbeelding]
Volgens mij gaf user Hydraulic al in een eerdere post aan (antwoord op een vraag van mij) dat hij dat ook zag...

Vraag van mij dan: heb de 11-22 via OTA gekregen of via de dealer?

• Tinkywinky
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-02-2023
Normaal vandaag afspraak om mijn I4M50 op te pikken bij garage, maar ineens telefoon dat er een afleverstop op zit 😤
Ze konden voorlopig niets zeggen over de afleverdatum of waarom hij niet afgeleverd mag worden… Pffff nog even wachten dus (besteld okt 2021!)

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:11

Church of Noise

Drive it like you stole it

Net een contact gehad met de BMW garage (voor alle duidelijkheid: dit is een situatie in België). De i4 eDrive40 die sinds mei dit jaar (!!!) al doorgegeven is, is nog steeds niet in productie en blijkbaar zijn de gesprekken rond de quota voor 2023 nu lopende. Om die reden kan er nog geen verder zicht gegeven worden op leveringstermijn.

Daar durf ik uit besluiten dat het dus niet zeker is dat de auto in 2023 wordt geproduceerd / geleverd.
Anderzijds zou er misschien nieuws komen rond beschikbare opties (hopelijk in de positieve zin).

Heel erg gek allemaal. (en @Tinkywinky , jouw verhaal is mogelijks nog erger! ik hoop dat je je auto snel hebt)
Ik begin erg sterk te neigen naar een Mercedes EQE 300, zoals ik mogelijks eerder al heb aangegeven...

• Tsubarov
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 11:46
De dealer moet u toch een levertijd van minstens een jaar verteld hebben dus zo'n verrassing kan dat toch niet zijn? Er zijn hier mensen die al wachten sinds eind 2021.

• Church of Noise

Church of Noise

Tsubarov schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:24:
[...]

De dealer moet u toch een levertijd van mintens een jaar verteld hebben dus zo'n verrassing kan dat toch niet zijn? Er zijn hier mensen die al wachten sinds eind 2021.
Neen, er is toen gemeld 'dat het niet mogelijk was een levertermijn te geven'.

Niet geheel onverwacht dus, maar tegelijk sterk dat na meer dan een half jaar een auto zelfs nog niet in productie is. En nog sterker dat het dus blijkbaar nog niet zeker is dat ie volgende jaar geproduceerd zal worden.

Ik wilde maar een update geven met wat ik wist...

[ Voor 8% gewijzigd door Church of Noise op 02-12-2022 13:29 ]

• voodoo077
Church of Noise schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:28:
[...]

Neen, er is toen gemeld 'dat het niet mogelijk was een levertermijn te geven'.

Niet geheel onverwacht dus, maar tegelijk sterk dat na meer dan een half jaar een auto zelfs nog niet in productie is. En nog sterker dat het dus blijkbaar nog niet zeker is dat ie volgende jaar geproduceerd zal worden.

Ik wilde maar een update geven met wat ik wist...
Wat is daar nu sterk aan?
Bij zowat ieder merk, op Tesla na denk ik, is het makkelijk 12 maanden of meer wachten voor de auto in productie gaat. Voor de i4 is één van de redenen dat de Belgische importateur te laag heeft ingeschat. 18 maanden en meer is geen uitzondering.
Ondertussen hebben ze dat gelukkig aangepast en gaat het nu vlotter en mag je op ongeveer 12 maanden rekenen

• Church of Noise

Church of Noise

Laatste reactie in dit topic:
1) ik heb alleen weet van de situatie rond mijn eigen bestelling en volg dit topic niet op de voet, noch heb ik andere bronnen van info rond levertijden
2) dat er mogelijks meer dan 19 maanden tussen order en begin productie zit, vind ik nog steeds sterk
3) ik deelde de info dus maar om wat transparantie te bieden, info te delen die ik zelf net had ontvangen.

Vnl omwille van punt 3 vind ik de reacties behoorlijk overroepen.
(ja, we zitten allemaal in het zelfde schuitje, daar ging mijn post dus voor alle duidelijkheid niet over)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Church of Noise schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:51:
Laatste reactie in dit topic:
1) ik heb alleen weet van de situatie rond mijn eigen bestelling en volg dit topic niet op de voet, noch heb ik andere bronnen van info rond levertijden
2) dat er mogelijks meer dan 19 maanden tussen order en begin productie zit, vind ik nog steeds sterk
3) ik deelde de info dus maar om wat transparantie te bieden, info te delen die ik zelf net had ontvangen.

(ja, we zitten allemaal in het zelfde schuitje, daar ging mijn post dus voor alle duidelijkheid niet over)
De simpelste oplossing is kiezen voor een leverancier die wel kan leveren: Tesla. Heb je 'm binnen drie maanden.

De Duitse premium-merken hebben al eerder aangegeven dat ze die lange levertijden helemaal niet erg vinden:
https://www.autoweek.nl/a...-hoger-ook-na-chiptekort/

"We zullen het aanbod bewust kleiner maken dan de vraag en tegelijk zullen we meer inzetten op de duurdere luxeauto's", zegt een topman van Daimler tegen Financial Times. BMW laat weten dat het zijn productie "gelijk zal houden om de huidige prijzen te kunnen aanhouden". Het bedrijf merkte in het afgelopen jaar "een enorme opwaartse druk op de prijzen" op.

"Vroeger wilden mensen op zaterdag om 10.00 uur een showroom binnenstappen en om 13.00 uur weer buiten staan met een auto", zegt de BMW-topman. "Maar nu horen we van onze dealers dat mensen gerust iets langer willen wachten op hun auto. Een BMW kopen is een emotionele beslissing en ik denk dat enige wachttijd de ervaring zelfs beter maakt."

Oftewel, BMW vindt het wel prima wat jij als consument denkt te moeten. Zijn gaan bewust lekker langzaam leveren, want dat "maakt de ervaring beter". 8)7

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• voodoo077
Church of Noise schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:51:

We zijn hier om elkaar te helpen en niet om met modder te gooien.
Ik heb nog eens de reacties bekeken en vind niks ergs. Ik heb al andere verwijten naar mijn kop geahd en wellicht terecht en dat is nu éénmaal zo op het net.

Ik denk gewoon dat het raar is dat een dealer geen datum kan of wil geven maar al zeker niet duidelijk meldt dat de levering minstens x maanden kan duren. Op een bestelbon is een leveringsdatum, ook al is het een richt datum, toch verplicht. Dat moet je toch hebben gehad?
Nu goed los daarvan, hopelijk heb je de wagen toch nog binnen een redelijke termijn

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-11 08:51
Vraag van mij dan: heb de 11-22 via OTA gekregen of via de dealer?
Via de dealer

• Jausie
Hydraulic schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:34:
Bij mij lukte het ook niet. Zijn dat soort dingen erg? (serieuze vraag, geen flauwe opmerking ;) )
Ik heb me er niet zoveel van aangetrokken en ben op pad gegaan. Toen ik vanmiddag terug van werk reed, kreeg ik de melding niet meer en ik kan de auto ook gewoon benaderen via de app, inclusief juiste km stand en laadpercentage.

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 13:44
Jausie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:48:
[...]

Bij mij lukte het ook niet. Zijn dat soort dingen erg? (serieuze vraag, geen flauwe opmerking ;) )
Ik heb me er niet zoveel van aangetrokken en ben op pad gegaan. Toen ik vanmiddag terug van werk reed, kreeg ik de melding niet meer en ik kan de auto ook gewoon benaderen via de app, inclusief juiste km stand en laadpercentage.
Als cloud sync niet werkt komen de bestemmingen die je via de app stuurt naar je auto niet aan. Voor zover ik kan zien is dat het enige wat niet werkt. Het zou kunnen dat de instellingen op je BMW Id ook niet gesync'ed worden maar dat merk je dan waarschijnlijk pas also je in een andere auto met je bmw id inlogt (aanname....)

Verder lijkt de app het wel gewoon te doen.

[ Voor 0% gewijzigd door diGierre op 02-12-2022 16:06 . Reden: typo ]

• Kadett16
  • Laatst online: 03-03-2023
Tinkywinky schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:59:
Normaal vandaag afspraak om mijn I4M50 op te pikken bij garage, maar ineens telefoon dat er een afleverstop op zit 😤
Ze konden voorlopig niets zeggen over de afleverdatum of waarom hij niet afgeleverd mag worden… Pffff nog even wachten dus (besteld okt 2021!)
Is dit in NL of BE? Mijn i4 (edrive 40) zou op transport moeten zitten naar BE. Wacht ook al sinds half Nov 2021 dus zou op zijn minst vervelend zijn moest er nu een algemene leveringsstop komen door 1 of ander probleem... We hopen op het beste :)

• sinterklaas1975
Kadett16 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:25:
[...]

Is dit in NL of BE? Mijn i4 (edrive 40) zou op transport moeten zitten naar BE. Wacht ook al sinds half Nov 2021 dus zou op zijn minst vervelend zijn moest er nu een algemene leveringsstop komen door 1 of ander probleem... We hopen op het beste :)
vanmiddag gecheckt met dealer (NL) en op mijn e40 zit geen afleverstop (op dit moment). Levering gepland 15 DEC (auto staat al bij dealer - heb de fotos al binnen :-))

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:39

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Jausie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:48:
[...]

Ik had het ook. Ik vond het heel erg want ik kon niet via de app even de auto voorverwarmen vanochtend.

De BMW nav is ook gek soms..
- afgelopen week wilde hij versie 2022-03 updaten over versie 2022-04 :?
- navigeer van den haag naar katwijk over de a4 en de nav stuurt je door de nieuwe tunnel en verbindingsweg tussen de a4 en a44 (de rijnlandroute). Die weg is nieuw en gaat pas in 2024 open....

Sys Specs

• Tinkywinky
  • Laatst online: 15-02-2023
Kadett16 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:25:
[...]

Is is België op de M50. Wagen staat ook al bij de dealer! Alles voor de rest in orde (nummerplaten en inschrijving ok!)

[ Voor 10% gewijzigd door Tinkywinky op 02-12-2022 17:39 ]

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:59
sinterklaas1975 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:27:
[...]

vanmiddag gecheckt met dealer (NL) en op mijn e40 zit geen afleverstop (op dit moment). Levering gepland 15 DEC (auto staat al bij dealer - heb de fotos al binnen :-))
Ik mag de achtste ophalen

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Ik heb mijn BMW i4 (M50) afgelopen maandag opgehaald in Regensburg, gekocht van een BMW medewerker. Inclusief terugreis al 1.800 km gereden met de M50. Wat een fantastische auto.
Veel auto's bezit in de laatste jaren, waaronder Tesla M3, BMW X1, Mercedes CLA 200 SB, Volvo XC 40 T5 en een Audi Q4 (40).

De i4 is op alle fronten een vooruitgang t.o.v. mijn vorige auto's, op autopilot na in vergelijk met Tesla.
In mijn beleving was die bij de Tesla nog beter op met name B wegen. Op de snelweg zijn beide systemen vergelijkbaar. Raar is dat in Duistland de BMW zelfstandig van rijbaan wisselt en in Nederland niet, vermoed dat dit met wetgeving heeft te maken. Wel geeft hij op de HUD aan dat je handmatig van baan moet wisselen.

De terugweg door Duitsland grotendeels 150km per uur gereden, op de baustelle na. Ook kortstondig een wedstijdje gehad met een BMW 4 serie coupe (M440) op de autobahn. De i4 M50 is sneller in de tussensprints maar verliest het op topsnelheid, en range :-( Desondanks een totaalverbruik van 24kwh weten te realiseren over de eerste 1.800 km. Daarover ben ik tevreden. Met normale snelheden in Nederland (110km pu op de snelweg) haal ik bij deze temperaturen rond de 400km. Gisteren vanuit het oosten een rit op en neer naar Someren (totaal 355km) gereden en dan kom ik op een verbruik van 19kwh.

Valt er dan niks te zeuren?
Zeker wel, het audiosysteem (HK) heb ik nog niet naar wens weten in te stellen. De equaliser krijg ik nog niet goed afgestemd. Ook de digital key op de telefoon lijkt een leuke gimmick maar is in de praktijk onhandig, werkt traag en alleen aan de bestuurdersdeur. De keycard werkt daarentegen wel op alle deuren maar moet je actief gebruiken. Dit in tegenstelling tot de sleutel, die hoef je alleen maar bij je te hebben. Kortom, ik gebruik gewoon de sleutel.
Ook de ruimte achterin valt tegen, aldus de kinderen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIV9EKXoLWapBbE57BnEOMDnDcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uULU7DmyiX5BftqO2JYsQHGl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o83tD2R5umKfolvRLKg32s-ij1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDHpdCYlV1LuwZmXqcTW4mPI.jpg?f=fotoalbum_large

• Kadett16
  • Laatst online: 03-03-2023
Tinkywinky schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:28:
[...]

Is is België op de M50. Wagen staat ook al bij de dealer! Alles voor de rest in orde (nummerplaten en inschrijving ok!)
Dat is echt balen! Hopelijk hebben ze een goede reden en kan je er snel mee op de baan!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-11 13:38
vriej29 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:08:

Valt er dan niks te zeuren?
Zeker wel, het audiosysteem (HK) heb ik nog niet naar wens weten in te stellen. De equaliser krijg ik nog niet goed afgestemd. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Gewoon ter info (je doet er je zin natuurlijk mee) : ik heb mijn HK van de i4 volgens de instellingen van volgende website staan tot mijn grote tevredenheid!!!!

https://totallyev.net/bmw...man-kardon-audio-upgrade/

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-11 13:24
@Verwijderd heb je al eens met je vin gechecked of er een open recall opstaat? Mogelijks bms ( battery management system )

• rolelael
Tinkywinky schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:59:
Heb je je vin al eens nagekeken op recall?
Volgens mij heeft t te maken met de bmw ( battery management system )

• OllieB1964
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-03 13:04
Ik heb sinds twee maanden een i4 en het verbaast mij nog steeds dat de draaiknoppen van de buitenste ventilatie roosters in het dashboard geen verlichting hebben. Recent kreeg ik van de dealer een reguliere 4 mee en daarin waren de draaiknoppen wel verlicht. Volgens de dealer klopt dit, maar ik vind het een beetje vreemd. Kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 4% gewijzigd door OllieB1964 op 04-12-2022 10:31 ]

• OllieB1964
jan430 schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:14:
[...]

Ik verwarm morgens altijd voor, dan merk ik niet hoe lang het duurt :)
Hoi Jan, ik heb voorverwarmen ook een paar keer geprobeerd maar ik vond het daarna veel te warm in de auto en ik had last van beslagen ramen. Heb jij dat probleem niet?

• Hydraulic
OllieB1964 schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:30:
Ik heb sinds twee maanden een i4 en het verbaast mij nog steeds dat de draaiknoppen van de buitenste ventilatie roosters in het dashboard geen verlichting hebben. Recent kreeg ik van de dealer een reguliere 4 mee en daarin waren de draaiknoppen wel verlicht. Volgens de dealer klopt dit, maar ik vind het een beetje vreemd. Kan iemand dit bevestigen?
Bij mij welAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ig6xNypv7E1X0MH6EJlv60obVI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QCE01Njh2MKiF0LcYD3QMFqR.jpg?f=fotoalbum_large

• OllieB1964
Dat is vreemd. Mijn BMW is in oktober afgeleverd en mijn dealer heeft op mijn verzoek nog gecontroleerd of dit juist was. Ze hebben mij verzekerd dat dit wel bij de reguliere 4 verlicht is, maar niet bij de i4. Van wanneer is jouw i4 als ik vragen mag?

• Hydraulic
OllieB1964 schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:18:
[...]

Dat is vreemd. Mijn BMW is in oktober afgeleverd en mijn dealer heeft op mijn verzoek nog gecontroleerd of dit juist was. Ze hebben mij verzekerd dat dit wel bij de reguliere 4 verlicht is, maar niet bij de i4. Van wanneer is jouw i4 als ik vragen mag?
Productie eind april 22.

• OllieB1964
Dank je wel. Is iemand met een i4 die rond augustus / september geproduceerd is en kan bevestigen dat de buitenste draaiknoppen wel / niet verlicht zijn? Bij voorbaat dank!

• Ariiiin
  • Laatst online: 26-10 15:19
OllieB1964 schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:39:
[...]

Dank je wel. Is iemand met een i4 die rond augustus / september geproduceerd is en kan bevestigen dat de buitenste draaiknoppen wel / niet verlicht zijn? Bij voorbaat dank!
Heb net even voor je gekeken, heb een e-40 die eind aug/ begin september is geproduceerd. Bij mij zijn de buitenste draaiknoppen ook niet verlicht :X

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-10 16:16
Hopelijk dat als je in 2024 geleverd krijgt, je überhaupt nog verlichting krijgt 😂

Maar serieus, beetje vreemde zuinigheid van BMW.

[ Voor 23% gewijzigd door phex op 04-12-2022 12:09 ]

• OllieB1964
Ik heb zojuist een mailtje naar mijn verkoper gestuurd met het verzoek om dit bij BMW op te helderen. Zodra ik een reactie krijg zal ik dat op dit forum terugkoppelen.

Nu ik toch bezig ben, is er misschien ook iemand die net als ik problemen heeft met (a) een erg hoge temperatuur bij voorverwarming en (b) beslagen zijramen aan de bestuurders zijde?

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-11 12:22
OllieB1964 schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:39:
Ik heb zojuist een mailtje naar mijn verkoper gestuurd met het verzoek om dit bij BMW op te helderen. Zodra ik een reactie krijg zal ik dat op dit forum terugkoppelen.

Nu ik toch bezig ben, is er misschien ook iemand die net als ik problemen heeft met (a) een erg hoge temperatuur bij voorverwarming en (b) beslagen zijramen aan de bestuurders zijde?
Net ff gekeken. Hier een M50 van september met alle opties en draaiwieltje ook niet verlicht…
Moet wel zeggen dat ik het ook nog niet gemist had.

Vind het wel heel raar dat ze op een auto met zo’n prijs zomaar allerlei zaken laten vervallen, zonder dat kenbaar te maken. Bij mij zijn dat ondertussen al:
- automatische opening achterklep (voetbediening)
- lampjes onder de portieren
- opbergvakje bij linkerbeen
- verlichting draaiwieltjes ventilatie
Benieuwd waar we nog meer achterkomen… 🙄

Bij voorverwarmen op ingestelde vertrektijd vind ik het ook te warm. Gaat ook al heel vroeg voorverwarmen heb ik het idee. Daarom zet ik (als ik er om denk) zo’n 5-10 minuten voor ik vertrek handmatig de voorverwarming aan via de app. Ook het snel beslaan van het zijraam herken ik, dat is wel snel weer weg door ontwaseming voorruit aan te zetten.

• OllieB1964
Klaassie schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:17:
[...]

Net ff gekeken. Hier een M50 van september met alle opties en draaiwieltje ook niet verlicht…
Moet wel zeggen dat ik het ook nog niet gemist had.

Vind het wel heel raar dat ze op een auto met zo’n prijs zomaar allerlei zaken laten vervallen, zonder dat kenbaar te maken. Bij mij zijn dat ondertussen al:
- automatische opening achterklep (voetbediening)
- lampjes onder de portieren
- opbergvakje bij linkerbeen
- verlichting draaiwieltjes ventilatie
Benieuwd waar we nog meer achterkomen… 🙄

Bij voorverwarmen op ingestelde vertrektijd vind ik het ook te warm. Gaat ook al heel vroeg voorverwarmen heb ik het idee. Daarom zet ik (als ik er om denk) zo’n 5-10 minuten voor ik vertrek handmatig de voorverwarming aan via de app. Ook het snel beslaan van het zijraam herken ik, dat is wel snel weer weg door ontwaseming voorruit aan te zetten.
Dank voor de tip over de voorruit ontwaseming, die had ik nog niet geprobeerd. Op dit moment gebruik ik de voorverwarming zelf niet meer. Het vakje aan de linkerzijde mis ik eerlijk gezegd ook. Daar lag altijd mijn parkeerschijf in.

• Hydraulic
OllieB1964 schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:39:

Hoge binnentemperatuur heb ik ook. Denk dat ze dit doen om ook de koude uit de interieurdelen te krijgen. ik zeten even de ramen open om de hitte er uit te krijgen.

• Hydraulic
Als ik vanuit de app een bestemming doorstuur. Komt hij lang niet altijd aan. Herkennen jullie dit?

• Ariiiin
  • Laatst online: 26-10 15:19
Hydraulic schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:49:
[...]

Hoge binnentemperatuur heb ik ook. Denk dat ze dit doen om ook de koude uit de interieurdelen te krijgen. ik zeten even de ramen open om de hitte er uit te krijgen.
klopt. Auto verwarmt voor naar 20 graden en dit kun je niet instellen. Vind het nog steeds te hoog maar voordeel is wel dat het prima de ruiten ijsvrij kan maken als t straks echt gaat vriezen. Gewoon 10-15 min van te voren zelf aan zetten werkt het beste

• OllieB1964
Hydraulic schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:51:
Als ik vanuit de app een bestemming doorstuur. Komt hij lang niet altijd aan. Herkennen jullie dit?
Die optie heb ik geloof ėėn keer gebruikt, en toen werkte het wel. Ondertussen ben ik wel gewend aan het opvoeren van een bestemming in de auto zelf. Was wel even wennen ten opzichte van de vorige versie

• OllieB1964
Ariiiin schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:53:
[...]

klopt. Auto verwarmt voor naar 20 graden en dit kun je niet instellen. Vind het nog steeds te hoog maar voordeel is wel dat het prima de ruiten ijsvrij kan maken als t straks echt gaat vriezen. Gewoon 10-15 min van te voren zelf aan zetten werkt het beste
Ik vraag mij oprecht af of het maar 20 graden is. Ik overweeg een thermometer in de auto te leggen op de armsteun om te zien hoe warm het wordt. Mijn automatische airco staat op 19,5 en als het voorverwarmen is gestopt begint de airco en koelt het enorm af in de auto. net aan het einde van de voorverwarming is ook het moment dat mijn ramen beslaan. Zodra de airco gaat koelen is dat meestal weer snel opgelost. Voor mij werkt de voorverwarming dus niet lekker, en gebruik ik het niet meer

• Anoniem2000
Hoe zet je die ontwaseming aan?

• Ard1970
Bij mij zijn ze ook verlicht.. productie eind mei 2022. Opbergvakje en verlichting aan onderzijde portieren zijn er ook "gewoon".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4gYC13-BMeSn-XbJCELhy9qWSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6NDiVgtDs7xPXoRp7vF8hWL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Ard1970 op 04-12-2022 18:51 ]

• rolelael
Hier ook verlicht 03/2022

• OllieB1964
Dank voor alle feedback. Ik vermoed dat het opbergvak je en de verlichte draaiknoppen in dat geval gesneuveld zijn in de augustus revisie. Een beetje raar vind ik dat wel. Ik zie zo snel geen reden waarom ze dat gedaan hebben.

Ps. Wat ik ook wel jammer vind is dat je niet langer de software optie hebt om in comfort mode de stuurbekrachtiging op sport te zetten (wat zwaarder). Met de nieuw software kun je deze parameters alleen aanpassen voor eco en voor sport. In de vorige versie kon je dit ook aanpassen voor de comfort modus. Deze snap ik helemaal niet. Dit is alleen software. Waarom zou je die optie dan verwijderen?

• Quiller
[...]
Mijn i4(edrive40) werd geleverd in mei '22 en daar zijn de betreffende knoppen alvast WEL verlicht...

• jan430
  • Laatst online: 27-06-2024
OllieB1964 schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:39:
[...]

Hoi Jan, ik heb voorverwarmen ook een paar keer geprobeerd maar ik vond het daarna veel te warm in de auto en ik had last van beslagen ramen. Heb jij dat probleem niet?
Eigenlijk nog nooit last van gehad....

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
jan430 schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:53:
[...]

Eigenlijk nog nooit last van gehad....
doet er niet eens toe.. als fabrikanten/leveranciers zomaar even dingen mogen aanpassen zonder dit duidelijk te vermelden of op voorhand te melden qaan hun klanten.. wat heb je dan nog te zeggen als klant?

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:50
Hier ook niet verlicht. Productie eind september 2022.

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:29
witchdoc schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:56:
[...]

doet er niet eens toe.. als fabrikanten/leveranciers zomaar even dingen mogen aanpassen zonder dit duidelijk te vermelden of op voorhand te melden qaan hun klanten.. wat heb je dan nog te zeggen als klant?
Tja, eigenlijk niets.
Je kan de wagen weigeren maar ja, wie gaat dit doen na gemiddeld meer dan 1 jaar wachten en dat owv een verdwenen opbergvakje, lampjes onder de portieren of verlichting aan de draainknoppen?
En zelfs dan, er staan genoeg mensen klaar om de wagen die jij dan geweigerd hebt, te kopen.
Dus ja, de klant is de klos.
En in mijn ogen mag je zoiets niet aanvaarden van een premium merk.
Als er goede redenen zijn om zaken te schrappen, dan snap ik dat nog, maar ook dan graag heldere communicatie en eventueel compensatie.
Nu zijn het de klanten die zelf moeten ontdekken dat er zaken ontbreken
En voor een wagen met zo een prijs mag je toch verwachten dat men niet gaat beknibbelen op zulke zaken.
Ik ga in elk geval , als ik ooit mijn wagen krijg :-) dit wel echt zeggen tegen de dealer.
Maar bon, die zal er allicht eens mee lachen achter mijn rug, want klanten genoeg.

• Hydraulic
Ik heb zoals eerder gemeld een probleem met de Cloud synchronisatie.
Krijg nu van BMW de volgende reactie terug:
Wij hebben zojuist bericht ontvangen van onze collega’s in Duitsland omtrent de support ticket die wij voor u hebben aangemaakt. Hierin geven zij aan dat u getroffen bent met bekend probleem KI1458. Er is momenteel geen tijdelijke oplossing beschikbaar. Het bekend probleem wordt momenteel onderzocht door de desbetreffende afdeling

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-11 16:23
FlorisB schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:16:
[...]

Hier ook niet verlicht. Productie eind september 2022.
Same here, vandaag gecheckt en hier ook geen verlichte knoppen en opbergvakje. Bijzonder proces...

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-11 19:18
voodoo077 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:33:
[...]

Zeer eigenaardig. Mijn auto besteld in België eind oktober 22 en is voorzien november/december 23 maar gevraagd januari 24. Andere garage ook overwogen maar omdat ze minder klantgericht waren, geen enkele korting gaven daar dus niet gekocht maar die spraken ook van eind december 23.
Sommige garages hebben sloten voor die periode, andere mogelijk minder sloten?
Vanwaar komt de wagen, welke dealer?
Heb je rechtstreeks via Athlon gedaan of doe je zelf onderhandeling in garage en geef je dan pas door aan Athlon?
Dealer is Gregoir, werkgever regelt alles zelf rechtstreeks met Athlon. Enkel voor de proefrit heb ik contact gehad met de garage. Verkoper wou er in juli geen levertermijn op plakken.

• marijnimouse
OllieB1964 schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:30:
Dank voor alle feedback. Ik vermoed dat het opbergvak je en de verlichte draaiknoppen in dat geval gesneuveld zijn in de augustus revisie. Een beetje raar vind ik dat wel. Ik zie zo snel geen reden waarom ze dat gedaan hebben.

Ps. Wat ik ook wel jammer vind is dat je niet langer de software optie hebt om in comfort mode de stuurbekrachtiging op sport te zetten (wat zwaarder). Met de nieuw software kun je deze parameters alleen aanpassen voor eco en voor sport. In de vorige versie kon je dit ook aanpassen voor de comfort modus. Deze snap ik helemaal niet. Dit is alleen software. Waarom zou je die optie dan verwijderen?
Die reden kan ik je wel vertellen, is goedkoper. Waarschijnlijk ook een combi met bepaalde onderdelen die wat lastiger leverbaar zijn. Missende vakje vind ik wel jammer, kon je namelijk kleine dingen in opbergen. De i4 bevalt me echt uitstekend, maar ik merk wel dat ook de bergruimte in de portieren niet heel groot zijn. Middenarmsteun vak valt gelukkig mee. Maar dat rijden maakt echt heel veel goed ;-)

• JustloveBMW
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 24-04 17:37
Ik heb sinds zaterdag geen Remote Services meer, kan de auto dus niet meer voorverwarmen... Van de klantenservice kreeg ik alleen een nietszeggend bericht dat het bekend was en dat het spoedig opgepakt zou worden. Iemand anders ook dit probleem?

• marijnimouse
OllieB1964 schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:39:
[...]

Dat het wel warm is, klopt inderdaad. Wat je kan doen is als je bv om 8.00 weg moet, de timer op 7.50 zetten, dan heb je er minder last van. Vocht in de auto heb ik nog niet meegemaakt, dat is wel apart. Stomme vraag, maar staat ie wellicht op recirculatie? Ik weet niet of dat dat wat uitmaakt, want misschien pakt ie bij voorverwarmen dat juist wel of niet. Anders een vochtvretertje erin leggen, misschien dat er toch wat vocht zit wat er daarna uit is. Hopelijk gauw opgelost voor je!

• marijnimouse
marijnimouse schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:46:
[...]

Dat het wel warm is, klopt inderdaad. Wat je kan doen is als je bv om 8.00 weg moet, de timer op 7.50 zetten, dan heb je er minder last van. Vocht in de auto heb ik nog niet meegemaakt, dat is wel apart. Stomme vraag, maar staat ie wellicht op recirculatie? Ik weet niet of dat dat wat uitmaakt, want misschien pakt ie bij voorverwarmen dat juist wel of niet. Anders een vochtvretertje erin leggen, misschien dat er toch wat vocht zit wat er daarna uit is. Hopelijk gauw opgelost voor je!
Bij voorverwarming pakt ie altijd 20 graden, dat kan je niet lager zetten namelijk!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:59
marijnimouse schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:43:
[...]

Die reden kan ik je wel vertellen, is goedkoper. Waarschijnlijk ook een combi met bepaalde onderdelen die wat lastiger leverbaar zijn. Missende vakje vind ik wel jammer, kon je namelijk kleine dingen in opbergen. De i4 bevalt me echt uitstekend, maar ik merk wel dat ook de bergruimte in de portieren niet heel groot zijn. Middenarmsteun vak valt gelukkig mee. Maar dat rijden maakt echt heel veel goed ;-)
Ik vind het een ideale plek voor de zonnebril.

• rvdm-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-10 10:45
JustloveBMW schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:44:
Ik heb sinds zaterdag geen Remote Services meer, kan de auto dus niet meer voorverwarmen... Van de klantenservice kreeg ik alleen een nietszeggend bericht dat het bekend was en dat het spoedig opgepakt zou worden. Iemand anders ook dit probleem?
Same here sinds zaterdag.

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-11 12:22
Ontwasemingsknop, naast die van de achterruitverwarming. Of is die bij jou ook vervallen? :+

• JustloveBMW
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 24-04 17:37
[...]

Bij mij zit er ook geen verlichting in de draaiknoppen van de buitenste roosters. Productiedatum september 2022.

[ Voor 3% gewijzigd door JustloveBMW op 05-12-2022 18:08 ]

• Jausie
JustloveBMW schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:57:
[...]

Bij mij zit er ook geen verlichting in de draaiknoppen van de buitenste roosters
Bij mij ook niet. Ook geen opbergvakje linksonder.
Productie datum 31 oktober 2022

• Jausie
JustloveBMW schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:44:
Same here. Maar ik kan nog wel de auto voorverwarmen en laadschema;s e.d. naar de auto sturen (en die werken dan ook) Het enige wat bij mij niet werkt zijn bestemmingen doorsturen naar de auto.

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-10 16:47
marijnimouse schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:47:
[...]

Bij voorverwarming pakt ie altijd 20 graden, dat kan je niet lager zetten namelijk!
Ook niet als je hem weg zet en dan de temperatuur op 17 zet bv. Deed mijn 5 serie wel, dan pakte die die temperatuur. Nu nog niet geprobeerd met de i4.

• dencoupe
Heeft iemand al de flitspalen geactiveerd van bmw?

Heb nu de maand gratis versie, maar ga hem niet aanschaffen. Ik mis namelijk de helft van de palen die er al jaaaaaren staan. Gelukkig doet fm het beter qua vaste palen (en mobiele flitsers) 😉

• Quiller
dencoupe schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:53:
Heeft iemand al de flitspalen geactiveerd van bmw?

Heb nu de maand gratis versie, maar ga hem niet aanschaffen. Ik mis namelijk de helft van de palen die er al jaaaaaren staan. Gelukkig doet fm het beter qua vaste palen (en mobiele flitsers) 😉
HUH? Is dit een specifiek Nederlandse functie? Ik vind dat bij connected drive zelfs niet terug in Belgie of is het onderdeel van een pack? (in elk geval mijn bmw heeft 'alles' geactiveerd volgens onze shop pagina en ik heb nog geen paal waarschuwing gekregen...)

• rolelael
in België niet te verkrijgen @Quiller

• rolelael
Vandaag met de VIN checker volgende toevallig gezien :

Recall 0012900500 - Elektrische Antriebseinheit prüfen ggf. ersetzen

FF copy/paste van mijn post op i4talk :

I regurlary check my vin for recalls and Today I stumbled on the above one ..

It has an inidication beside it : contact customer

Translated to English :

Check electric drive unit and replace if necessary

Emailed my dealer and said not to worry . they will contact me always if needed

Did not get more info

Anyone else?

• dencoupe
En je mist er niets aan. Geeft soms aan dat er een paal staat maar niet eens of het roodlicht is of snelheid of beide

Wel leuk dat het in je HUD komt te staan, maar een audio signaaltje erbij was wel prettiger geweest.

Ik blijf lekker bij Flitsmeister die op de achtergrond op tijd waarschuwt voor snelheid en roodlicht camera’s

• rolelael
Yes daarom gebruik ik waze

• Avigoorn
  • Laatst online: 29-07 21:46
marijnimouse schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:47:
[...]

Dat is wel jammer. In de Q4 kon je de temperatuur gewoon inregelen. Aangeven of de stoelen wel of niet mee moesten verwarmen.
Welja

• rolelael
ben misschien één van de weinigen, maar voor mij is de voorverwarming perfect. Stuurtje lekker warm, de zetels, wagen zelf. Net goed. Een keer eens gehad in de zomer dat hij in de war was en dus ook verwarmde :-) dat was ni zo tof toen.

Maar goed tis mijn eerste winter ..maar de ervaringen nu op al die maanden tijd zijn super

• rolelael
rolelael schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:03:
Vandaag met de VIN checker volgende toevallig gezien :

Recall 0012900500 - Elektrische Antriebseinheit prüfen ggf. ersetzen

FF copy/paste van mijn post op i4talk :

I regurlary check my vin for recalls and Today I stumbled on the above one ..

It has an inidication beside it : contact customer

Translated to English :

Check electric drive unit and replace if necessary

Emailed my dealer and said not to worry . they will contact me always if needed

Did not get more info

Anyone else?
Mail vanuit dealer gehad. m50 moet binnen voor 1 dag om na te laten kijken. Indien er een onderdeel dient vervangen te worden, meerdere dagen binnen....
Pagina: 1 ... 43 ... 124 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.