Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-05 15:48
marijnimouse schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:15:
Met betrekking tot adaptive cruise control.
Ik had het Driving Assistance Plus pakket besteld, maar dat was niet meer leverbaar in juli. Toen heb ik dat moeten laten vervallen, wel de optie Adaptive Cruise Control apart besteld.
Heb nu dus niet meer de lane assist (dus ook niet meer de lichtjes op het stuur).

Ik heb het vermoeden dat deze ACC wel iets meer uitgekleed is dan de andere versie. Ik merk bv dat ie niet anticipeert op bochten, terwijl de navigatie dat wel weet.

Iemand hier bekend mee?
ACC houdt doorgaans nooit rekening met bochten, alleen met de radar voor je. Dus wel als auto's voor je rijden en langzamer gaan.
ACC gebruikt volgens mij alleen de radarsensor in de neus om de afstand te houden en je snelheidsmeter om die vast te houden. Geen overige sensoren.

Ps. werkt adaptive recuperation wel zonder DAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Danfoss schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:30:
[...]
Ik heb geen adaptive cruise control en/of driving assists besteld. Er zit wel optie '9QY Driver Assistance Preparation Ii" op de auto.
Ik heb hierdoor wel de 'range' knopjes op het stuur die een melding geven "deze functie kunt u bijkopen" als ik ze indruk.
Dat is dus adaptive, want die radar hebben ze volgens mij allemaal aanboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
marijnimouse schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:15:
Met betrekking tot adaptive cruise control.
Ik had het Driving Assistance Plus pakket besteld, maar dat was niet meer leverbaar in juli. Toen heb ik dat moeten laten vervallen, wel de optie Adaptive Cruise Control apart besteld.
Heb nu dus niet meer de lane assist (dus ook niet meer de lichtjes op het stuur).

Ik heb het vermoeden dat deze ACC wel iets meer uitgekleed is dan de andere versie. Ik merk bv dat ie niet anticipeert op bochten, terwijl de navigatie dat wel weet.

Iemand hier bekend mee?
Ik had ook het PCPP pakket, wat is vervallen en waarvoor ik ACC en Start&Stop terug heb “gekregen”. Ik kan je bevestigen dat deze wel degelijk rekening houdt met bochten, dat heb ik al meermaals meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnimouse
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-04-2024
[...]

Wat bedoel je met anticiperen op bochten?

Ik heb geen adaptive cruise control en/of driving assists besteld. Er zit wel optie '9QY Driver Assistance Preparation Ii" op de auto.
Ik heb hierdoor wel de 'range' knopjes op het stuur die een melding geven "deze functie kunt u bijkopen" als ik ze indruk. De auto heeft overigens wel lane-assist boven 80km/u die tegenstuurt en stuur laat trillen en de auto remt zelf voor bochten, rotondes en auto's die in de weg rijden op de weg in adaptive mode.
De auto remt wel voor voorliggers, maar als die stil staan niet altijd. Ik heb gekeken voor instellingen adaptive cruise control, maar kan niets vinden. Lane assist boven de 80 km (of 70?) zit er wel in, dat is dat groene lampje rechts met de auto die dan scheef in de lijnen staat.

Moet je dan een adaptive mode aanzetten? Zo ja, waar doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Tosti Ham-Kaas245 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:37:
[...]

Ik had ook het PCPP pakket, wat is vervallen en waarvoor ik ACC en Start&Stop voor terug heb “gekregen”. Ik kan je bevestigen dat deze wel degelijk rekening houdt met bochten, dat heb ik al meermaals meegemaakt.
Voorafgaand aan een bocht of insturen?

Mijn huidige BMW heeft domme cruise control. Wanneer ik met 120 km/uur meer instuur bijvoorbeeld op een afrit of klaverblad, dan remt deze af. Terwijl dat helemaal niet hoeft..... (oja ik hoef niet snel rechtuit te rijden, maar hou er juist van om stevig over klaverbladen te rijden of op- en afritten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khorions
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:13
[...]

Wat bedoel je met anticiperen op bochten?

Ik heb hierdoor wel de 'range' knopjes op het stuur die een melding geven "deze functie kunt u bijkopen" als ik ze indruk. De auto heeft overigens wel lane-assist boven 80km/u die tegenstuurt en stuur laat trillen en de auto remt zelf voor bochten, rotondes en auto's die in de weg rijden op de weg in adaptive mode.
Vanaf 70 km/h al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-06 10:32
Volgens mij anticipeert de ACC alleen op bochten en rotondes e.d. als het in combinatie met route navigatie is. Aan de hand van de route gegevens in combinatie met de camera's en radar, weet de auto dat hij een bocht nadert en remt hij daarvoor automatisch af.
Dus voor zover ik weer moet je wel een route actief hebben via de navigatie.
Of zit ik er helemaal naast?

[ Voor 5% gewijzigd door Jausie op 16-11-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 12:34
Jausie schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:31:
Volgens mij anticipeert de ACC alleen op bochten en rotondes e.d. als het in combinatie met route navigatie is. Aan de hand van de route gegevens in combinatie met de camera's en radar, weet de auto dat hij een bocht nadert en remt hij daarvoor automatisch af.
De i4 houdt wel degelijk rekening met de hoe de weg loopt. Als ik op cruise rij moet ik voor bochten, ronde punten etc haast niks doen. De wagen zoekt zelf de ideale snelheid en dit is meestal ook de snelheid die ik zelf zou aannemen op de betreffende plaatsgesteldheid. Kortom het systeem is nagenoeg perfect (maar toch je aandacht best bijhouden natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnimouse
Jausie schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:31:
Ik dacht ook dat het systeem rekening houdt met de weg en ja, ik bedoel dit ook als ik de navigatie aan heb, zelfs de navigatie vanuit de auto zelf, dus niet android auto.

Ik heb geen camera voor, enkel de standaard camera achter, misschien dat dit er ook mee te maken heeft.

Anders moet ik de dealer even bellen, neem aan dat zij dit ook weten.

Dank iig voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnimouse
Quiller schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:57:
[...]

De i4 houdt wel degelijk rekening met de hoe de weg loopt. Als ik op cruise rij moet ik voor bochten, ronde punten etc haast niks doen. De wagen zoekt zelf de ideale snelheid en dit is meestal ook de snelheid die ik zelf zou aannemen op de betreffende plaatsgesteldheid. Kortom het systeem is nagenoeg perfect (maar toch je aandacht best bijhouden natuurlijk).
Hoi quiller, kan het te maken hebben met welke opties je hebt?
Ik kan namelijk met Adaptive cruise control ook nergens bij de auto instellingen iets aanpassen, enkel op het stuur de afstand tot voorligger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
marijnimouse schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:37:
[...]

Hoi quiller, kan het te maken hebben met welke opties je hebt?
Ik kan namelijk met Adaptive cruise control ook nergens bij de auto instellingen iets aanpassen, enkel op het stuur de afstand tot voorligger.
Ok... ik heb wss even niet goed opgelet... Ik heb DAPP.

• marijnimouse
Quiller schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:58:
[...]

DAPP?
Bedoel je DAP, Driving Assistance Professional?

Die had ik ook besteld, maar moest die ivm beschikbaarheid laten varen en enkel de ACC laten toevoegen.
Volgens mij zit daar wel een verschil in, maar weet dat niet zeker.
Vandaar deze vraag hierover ;-)

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-06 13:07
Even reageren op dat afremmen of niet. Mijn i4 besteld en levering pas voor 2024 dus kan het enkel hebben over mijn huidige niet BMW wagen.
Als de navigatie aanstaat dan remt die ook voor sommige bochten. Deze week reservesleutel moeten nemen want batterij eerste sleutel leeg en plots remde die ook af voor bochten ZONDER navigatie. Dus gemerkt dat dit bij die wagen een optie is die je kan aanvinken of afvinken en ook in combinatie met navigatie. Stond zo niet geprogrammeerd in tweede sleutel. Dusvolledig afgezet bij sleutel 2 ook.

Over de i4... ik heb gemerkt met DAPP dat als ik op rechtervak rijd en er komt een auto voor mij dan remt hij af, je steekt richtingsaanwijzer aan en stuurt naar links en laat stuur los dan bleef die auto naar links gaan. Dus ging niet rijden in middenvak maar bleef gewoon resoluut naar links gaan. Is dit bij iedereen zo?
Lijkt me toch zeer gevaarlijk en niet de bedoeling?
Mijn huidige duw ik gewoon even naar links en laat stuur los en gaat netjes in midden rijden of beter op volgend vak.

• marijnimouse
Quiller schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:58:
[...]

Als ik de prijslijst van BMW er bij pak, lees ik dat de cruise control in het DAP pakket tussen de 30 en 210 km werkt, maar de losse ACC maar tussen de 30 en 160 km.

Lijkt er dus op dat er wel verschil zit in de ACC los of die in het DAP pakket...

• marijnimouse
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnnQO5ifvy55QI2Mt1EdEa1Cl_I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8kxWtjsjvNpFxYbrZmKn9whh.jpg?f=user_large

• RobbieHifi
marijnimouse schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:09:
[...]

Als ik de prijslijst van BMW er bij pak, lees ik dat de cruise control in het DAP pakket tussen de 30 en 210 km werkt, maar de losse ACC maar tussen de 30 en 160 km.

Lijkt er dus op dat er wel verschil zit in de ACC los of die in het DAP pakket...
Dap is meer dan acc. Dus tuurlijk is die anders. Snelheidslimiet hebben meer auto's bij cruise control. Boven bepaalde snelheid werkt het niet. Kan zelfs bij traditionele. Bij mijn Mazda 3 deed de cc het niet boven 200km/uur

• Anoniem2000
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-11-2023
MariusV schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:03:
[...]

In de Eassee app naar ‘schema’—> ‘vertraagde start’ —> tijd instellen en daarna de kabel pas inpluggen?
Vannacht was de stroom om 03.00
Nog geen 1 cent dus zoals jij het uitlegd easee ingesteld met vertraagde start 03.00 en kabel ingeplugd easee app gaf aan wachten op schema dus dacht dit keer gaat die het doen
Wors vannochtend wakker geen % bijgeladen...
Echt super vervelend ga maar contact zoeken met de instalateur denk ik..

• marijnimouse
RobbieHifi schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:11:
[...]

Dap is meer dan acc. Dus tuurlijk is die anders. Snelheidslimiet hebben meer auto's bij cruise control. Boven bepaalde snelheid werkt het niet. Kan zelfs bij traditionele. Bij mijn Mazda 3 deed de cc het niet boven 200km/uur
Dat DAP meer is dan ACC dat begrijp ik, maar het lijkt er dus op dat er twee type ACC zijn, eentje voor in de DAP versie en een voor als je los ACC bestelt.

Zoals het mij uitgelegd werd bij de dealer zou de ACC exact hetzelfde zijn, enkel de lane assist die dan ontbreekt en nog een botswaarschuwing.
Info vanuit BMW hierover is erg summier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KeomaVE
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-07-2024
Anoniem2000 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:50:
[...]

Nog geen 1 cent dus zoals jij het uitlegd easee ingesteld met vertraagde start 03.00 en kabel ingeplugd easee app gaf aan wachten op schema dus dacht dit keer gaat die het doen
Met de app Jedlix (op gsm) kan je je BMW ConnectedDrive account, je Easee laadpaal en je energieleverancier kiezen en vervolgens aanduiden op welke plaats je i4 "slim" moet laden. Als je aanduidt dat je een dynamisch energiecontract hebt zal de auto naargelang je instellingen enkel laden op de goedkoopste tijden van dat moment. Ja kan zelfs zeggen zowieso tot 40% of het nu goedkoop is of niet en daarna tot bv 80% laden op enkel de goedkoopste tijdstippen.

Ik heb ditzelf gisteren ook maar ontdekt en wagen begon wel degelijk te laden en te pauzeren op dure/goedkope uren.

• marijnimouse
Tosti Ham-Kaas245 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:37:
[...]

Ik had ook het PCPP pakket, wat is vervallen en waarvoor ik ACC en Start&Stop terug heb “gekregen”. Ik kan je bevestigen dat deze wel degelijk rekening houdt met bochten, dat heb ik al meermaals meegemaakt.
Heb jij toevallig ook de camera voorin?
Ik niet namelijk, wellicht dat dit ook nog uit maakt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
marijnimouse schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:42:
[...]

Dat DAP meer is dan ACC dat begrijp ik, maar het lijkt er dus op dat er twee type ACC zijn, eentje voor in de DAP versie en een voor als je los ACC bestelt.

Zoals het mij uitgelegd werd bij de dealer zou de ACC exact hetzelfde zijn, enkel de lane assist die dan ontbreekt en nog een botswaarschuwing.
Info vanuit BMW hierover is erg summier.
Ik heb deze al eens eerder gepost, Driving assistant professional heeft andere en extra hardware in de voorbumper.

Gewone ACC:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwPCCHW9ShoBxxW7oQ5Sufty0Po=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/aQyJbZxzFX8HFRtUm29uOPmV.png?f=fotoalbum_medium

DAP:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySu1JsFkghGZ16Hh4Gq8JbLd1Yw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/nI1YTeOyLvYvHRPdEYN5plBk.png?f=fotoalbum_medium

Verder zitten bij DAP nog de extra radar sensors achter de voorbumper (achterbumper sensor al met DA)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTjleX_66kOQanrDZNSIQY2dJqg=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/thlAe3KANULPpWMj8muYybZx.png?f=fotoalbum_medium

De camera achter de voorruit is met DAP ook een andere onderdeel.

Maar zonde dat je dealer hier steken laat vallen, dit staat allemaal in de product info die zij hebben.

• voodoo077
Zipsop schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:16:
[...]

Ik heb deze al eens eerder gepost, Driving assistant professional heeft andere en extra hardware in de voorbumper.

Maar zonde dat je dealer hier steken laat vallen, dit staat allemaal in de product info die zij hebben.
Klopt dat je al gepost had op vraag van mij toen, waarvoor nogmaals dank!

Helaas niet de enige dealer. Vriend die i4 heeft besteld denkt dat hij zelfde gaat hebben met zijn ACC dan met DAPP... proberen uit te leggen dat het niet klopt maar zijn dealer spreekt me tegen tja hij zal wel zien als zijn wagen er is dat deze minder doet dan zijn huidige!

• Paashaas25
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-08-2024
KeomaVE schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:51:
[...]

Met de app Jedlix (op gsm) kan je je BMW ConnectedDrive account, je Easee laadpaal en je energieleverancier kiezen en vervolgens aanduiden op welke plaats je i4 "slim" moet laden. Als je aanduidt dat je een dynamisch energiecontract hebt zal de auto naargelang je instellingen enkel laden op de goedkoopste tijden van dat moment. Ja kan zelfs zeggen zowieso tot 40% of het nu goedkoop is of niet en daarna tot bv 80% laden op enkel de goedkoopste tijdstippen.

Ik heb ditzelf gisteren ook maar ontdekt en wagen begon wel degelijk te laden en te pauzeren op dure/goedkope uren.
Thanks voor de tip!
Zojuist de app geinstalleerd om eens te kijken. Heb mijn auto nog niet maar de app klinkt als een goede combi voor mijn Easee, BMW account en dynamisch contract.

• MariusV
  • Laatst online: 16:24
Anoniem2000 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:50:
[...]

Da’s vreemd.. ik heb geen i4 maar een etron, dus het zou ook auto gerelateerd kunnen zijn. Ik zal het nog eens proberen. Easee staat op laatste firmware enzo?

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Daan2311 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:48:
[...]
En dan het (soms) tergend langzame infotainment systeem, man man man wat een irritatie levert dat soms op. Soms reageert ie pijlsnel, maar vooral media, spotify en wisselen tussen apps doet ie soms erg langzaam (5 tot 7 seconden). Hoor van sommige mensen dat die hier totaal geen last van hebben, zijn ze misschien tussentijds op andere chipset overgestapt? Mijn Idrive 7 was gewoon altijd snel, dit voelt iniedergeval qua responiveness als een achteruitgang.

Meer mensen waarbij idrive 8 zo langzaam reageert?
Ik heb de auto nu 2 weken en heb vandaag voor het eerst een heel erg trage idrive gehad. Toevallig nadat ik de spotify app in gebruik heb genomen. Toen ik de app weer afsloot had ik er geen last meer van. Misschien heeft het met bandbreedte van de sim te maken?

Sys Specs

• Anoniem2000
MariusV schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:12:
[...]

Da’s vreemd.. ik heb geen i4 maar een etron, dus het zou ook auto gerelateerd kunnen zijn. Ik zal het nog eens proberen. Easee staat op laatste firmware enzo?
Ja de easee laadpaal zit op de laatste firmware maar de auto niet..
Geeft al vanaf aflevering .33 aan maar geeft aan software is up to date.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marijnimouse
[...]

Gewone ACC:
[Afbeelding]

DAP:
[Afbeelding]

Verder zitten bij DAP nog de extra radar sensors achter de voorbumper (achterbumper sensor al met DA)

[Afbeelding]

[...]

Gewone ACC:
[Afbeelding]

DAP:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dank Zipsop voor je toelichting. Ik had helaas weinig keus. Of ik liet DAP niet vervallen en dan kwam mijn slot voor begin sep productie te vervallen en het was toen nog niet bekend hoe lang het ging duren voor DAP weer beschikbaar was. Echter begreep ik van de dealer wel dat met de toevoeging van ACC ik wel adaptive cruise control zou hebben. Dat heb ik dus ook, maar wel een andere versie. Als ik het had geweten, had ik denk ik alsnog dezelfde keus gemaakt, maar in de omschrijving van de priijslijst staat deze ACC los wel als onderdeel vermeld van het DAP pakket, terwijl het dus een uitgeklede versie is, ofwel, DAP voegt zaken toe aan je ACC die hem completer maken.

Ach ja, het is een heerlijke auto en al die tekorten momenteel (niet alleen met chips en/of auto onderdelen, maar tegenwoordig met bijna alles) maken het dat je gedwongen keuzes moet maken, die je anders niet had hoeven maken O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Laatst online: 29-04 20:17
Net te horen gekregen dat mijn auto met een handgeschakelde bak wordt geleverd.

Helaas,

[Sarcasme uit]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariusV
Anoniem2000 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:19:
[...]

Ja de easee laadpaal zit op de laatste firmware maar de auto niet..
Geeft al vanaf aflevering .33 aan maar geeft aan software is up to date.
Helder, ik zal het een dezer dagen testen en kom er met je op terug. Dan kun je iig dingen uitsluiten.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Jausie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZgGYG6OOzKvlsTix8IJjAG1EjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwMTanDL1YGGXS4jd4emwFzF.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk is ie er!! Nu bij de dealer, volgende week ophalen :-) *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem2000
MariusV schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:26:
[...]

Helder, ik zal het een dezer dagen testen en kom er met je op terug. Dan kun je iig dingen uitsluiten.
Super dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:57
[b]Jausie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:19

Eindelijk is ie er!! Nu bij de dealer, volgende week ophalen :-) *O* *O*
mooi man! Zo gaat 'ie van mij er ook uitzien. Zijn dat de 859m 19" velgen?

Overigens die van mij is via Arval besteld bij BMW Nederland. Leverdatum is deze week gewijzigd naar 15 December (naar voren gehaald) - maar ze kunnen nog geen VIN nummer en ook niet afleverende dealer aangeven.... :?

[ Voor 29% gewijzigd door sinterklaas1975 op 18-11-2022 15:37 ]

Moet er nog komen: WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2E + 300l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada Hybrid (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Gezin van 5 | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jausie
sinterklaas1975 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:35:
[...]

mooi man! Zo gaat 'ie van mij er ook uitzien. Zijn dat de 859m 19" velgen?

Overigens die van mij is via Arval besteld bij BMW Nederland. Leverdatum is deze week gewijzigd naar 15 December (naar voren gehaald) - maar ze kunnen nog geen VIN nummer en ook niet afleverende dealer aangeven.... :?
Nee, dit zijn de standaard 18" velgen van het M sport pakket. Ik vond ze mooier qua looks dan de Y spaak 19"velgen en belangrijker, het scheelt me € 36,- per maand dus dan maar de 18" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Jausie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:56:
[...]

Nee, dit zijn de standaard 18" velgen van het M sport pakket. Ik vond ze mooier qua looks dan de Y spaak 19"velgen en belangrijker, het scheelt me € 36,- per maand dus dan maar de 18" ;)
Helemaal met je eens ... Deze staan ook op mijn i4 en ik vond ze ook mooier. (voor de winter heb ik de 17" aero velgen besteld (komt de range ook weer ten goede ...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sinterklaas1975
Jausie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:56:
[...]

ieder zijn ding! :-)

Moet er nog komen: WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2E + 300l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada Hybrid (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Gezin van 5 | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:53
Kennen jullie deze al:
https://www.kentekenradar.nl/auto/bmw/i4/
BMW i4 op kenteken
Totaal: 1.795

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jausie
Ja, had het wel eens gezien.
Aantallen in oktober zijn wel weer lager dan in september.
Das wel vreemd. Ik had verwacht dat de aantallen juist elke maand wat hoger zouden zijn.
ik ben wel heel benieuwd hoeveel i4's er uiteindelijk geleverd gaan worden in NL en BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jausie schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:50:
[...]
Das wel vreemd. Ik had verwacht dat de aantallen juist elke maand wat hoger zouden zijn.
ik ben wel heel benieuwd hoeveel i4's er uiteindelijk geleverd gaan worden in NL en BE.
Typische einde Q3 push in september.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
Vandaag softwareversie 11/2022.31 laten installeren. Hopelijk gaat dat de GOM-meter weer een beetje normaal laten functioneren 🙏🏻Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOhDvFY_OXACwo41tSK_OP9WuQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/biZFlB8R3jGltotSxkA3QAvM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem2000
Ard1970 schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:39:
Vandaag softwareversie 11/2022.31 laten installeren. Hopelijk gaat dat de GOM-meter weer een beetje normaal laten functioneren 🙏🏻[Afbeelding]
Bij de dealer laten doen?
Zie je of merk je iets qua verschil met alles?
Zit zelf nog op 7.2022.33

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem2000 op 21-11-2022 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Jausie schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:50:
[...]

Oktober is een typische overzee productie maand voor Munchen. Zodat idd de afleveringen na de boottocht in het productie kwartaal vallen zodat de aandeelhouders weer bij zij.

Vind het zo ie zo wel bijzonder hoeveel we er in Nederland al krijgen. Tot eind september zijn er maar 19422 gemaakt voor de hele wereld.
Anoniem2000 schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:15:
[...]

Bij de dealer laten doen
Wat bedoel je precies met GOM?
GOM staat voor Guess-o-meter. Ofwel het gokken van de actieradius ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
Anoniem2000 schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:15:
[...]

Bij de dealer laten doen?
Zit zelf nog op 7.2022.33
Heb nog maar 15km gereden na de update, en de komende dagen zal er ook niet mee gereden worden ...dus heb nog weinig kunnen checken.
Heb ook nog geen release notes gezien.

Update is inderdaad door de dealer gedaan, het hele OTA / RSU werkt voor geen meter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgoes
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:43
Ik parkeer de laatste tijd nogal vaak in een ondergrondse parkeergarage en merk dan bij het uitrijden dat mijn 4g verbinding vrijwel altijd verbroken is. Soms komt hij na 5 minuten weer terug, soms na 10, maar de laatste 2 weken al een paar keer helemaal niet.. nu heb ik al aantal keer de reset gedaan (20sec volumeknop in) en vaak werkt het dan uiteindelijk wel weer, heel soms ook niet. Daarnaast krijg ik dan ook de melding "Synchronisatie met BMW Cloud niet actief. Bevestiging van de BMW ID vereist" in mijn berichten. Als ik die open dan moet ik weer via QR code koppelen aan My BMW app, maar meestal komt het bericht dan direct weer terug. Een aantal keer pakte hij hem, maar vaker niet dan wel..

Nu is dit wel irritant, want het is juist de periode met kou dat ik de auto wil voorverwarmen, maar dan kan ik dus niet verbinden met de auto!

Meer i4 rijders die dit herkennen? Heeft iemand de gouden tip? Heb het nog niet bij de dealer gevraagd, mijn vertrouwen bij dealers en dit soort tech is niet zo hoog (vaak weet ik beter/sneller hoe iets kan werken dan zij zelf.. auto vs tech), maar ga het toch maar doen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 14:00
Heb sinds zaterdag hetzelfde probleem. Geen enkele verbinding met de auto. In de auto wel connectie met de bmwID/cloud maar in de app helemaal niks te zien.

Nu staat ie toch bij de dealer om de schade te fixen, maar daarna zal ik je stappen ook eens uitvoeren en kijken of de problemen dan weg blijven of snel weer terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedeurwaarder
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-06 15:21
mgoes schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:45:
Ik parkeer de laatste tijd nogal vaak in een ondergrondse parkeergarage en merk dan bij het uitrijden dat mijn 4g verbinding vrijwel altijd verbroken is. Soms komt hij na 5 minuten weer terug, soms na 10, maar de laatste 2 weken al een paar keer helemaal niet.. nu heb ik al aantal keer de reset gedaan (20sec volumeknop in) en vaak werkt het dan uiteindelijk wel weer, heel soms ook niet. Daarnaast krijg ik dan ook de melding "Synchronisatie met BMW Cloud niet actief. Bevestiging van de BMW ID vereist" in mijn berichten. Als ik die open dan moet ik weer via QR code koppelen aan My BMW app, maar meestal komt het bericht dan direct weer terug. Een aantal keer pakte hij hem, maar vaker niet dan wel..

Nu is dit wel irritant, want het is juist de periode met kou dat ik de auto wil voorverwarmen, maar dan kan ik dus niet verbinden met de auto!

Meer i4 rijders die dit herkennen? Heeft iemand de gouden tip? Heb het nog niet bij de dealer gevraagd, mijn vertrouwen bij dealers en dit soort tech is niet zo hoog (vaak weet ik beter/sneller hoe iets kan werken dan zij zelf.. auto vs tech), maar ga het toch maar doen denk ik..
Ik had ook het issue met de cloud sync. QR code deed niets, maar opnieuw mijn credentials invoeren (optie 2 geloof ik) werkt vooralsnog prima. Overigens geen idee wat voor synchronisatie het dan was, want naar mijn idee leek alles nog te werken. Ben wel blij dat de error nu weg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 17:30
dedeurwaarder schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:28:
[...]

Ik had ook het issue met de cloud sync. QR code deed niets, maar opnieuw mijn credentials invoeren (optie 2 geloof ik) werkt vooralsnog prima. Overigens geen idee wat voor synchronisatie het dan was, want naar mijn idee leek alles nog te werken. Ben wel blij dat de error nu weg is :)
Ik herken het deel waar ik mijn BMW id moest invoeren en dat niet werkte. Misschien lag het aan een haperende verbinding maar die heeft wel zichzelf hersteld ieg (vroeger of later, niet bijgehouden)

Ik vond het wel bloedirritant want had net 2 bestemmingen via de app gezonden die ik dus ook niet kon ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Vandaag besteld. 30 juni 2023 leveren.

Kan dit serieus? Of wordt het eerder september dan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnimouse
mgoes schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:45:

Ik krijg ook regelmatig de melding dat synchronisatie met de BMW Cloud niet actief is. Vaak bij een volgende keer instappen pakt ie 'm wel. Soms ook dat de instellingen niet worden gepakt, dus dan gaat de stoel niet naar de juiste stand. Ben er nog niet helemaal uit waar het in zit, dus hoor ook graag goede tips van gebruikers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Avigoorn schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:40:

Juni is dan best rap.
Ik denk dat niemand hier een onderbouwd ja/of nee op kan antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:29
Avigoorn schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:40:

Volgens onze dealer nu bestellen = leveren December 2023 (edrive40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 00:52
Engineer Stewie schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:12:
[...]

België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
Vandaag bericht gehad van dealer (leaseauto) dat mijn E40 op 15 December geleverd gaat worden (leverafspraak gemaakt). Auto is 17 November geproduceerd en midden Maart 2022 besteld (NL).

Ik zie wel dat Parking Assist Plus erop zit (volgens bimmer.work), maar inderdaad geen Laserlight en ook geen in de breedte verstelbare stoelen. Overigens vind ik 't apart dat er wel expliciet staat dat het om een Model M Sport gaat, maar dat er geen verwijzing is naar het high executive pakket. Wellicht dat dit komt omdat hier laserlight uit is gehaald? Er zit overigens wel een sensatec 'instrument panel' in/op... is daar niet ook een discussie over geweest of dit nu wel/niet leverbaar was?

Hmm... geen HUD.... hier ben ik toch echt niet blij mee.....

Update: dealer geeft aan dat HUD onderdeel is van BMW Live cockpit professional, vandaar dat deze niet apart staat vermeld. Ook de in breedte verstelbare rugleuning zit er gewoon op....

[ Voor 27% gewijzigd door sinterklaas1975 op 22-11-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-06 13:30
Ard1970 schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:39:
Vandaag softwareversie 11/2022.31 laten installeren. Hopelijk gaat dat de GOM-meter weer een beetje normaal laten functioneren 🙏🏻[Afbeelding]
Heb je nog nieuwe functies opgemerkt? Is automatic lane change vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
marijnimouse schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:54:
[...]

Ik krijg ook regelmatig de melding dat synchronisatie met de BMW Cloud niet actief is. Vaak bij een volgende keer instappen pakt ie 'm wel. Soms ook dat de instellingen niet worden gepakt, dus dan gaat de stoel niet naar de juiste stand. Ben er nog niet helemaal uit waar het in zit, dus hoor ook graag goede tips van gebruikers!
Klopt. Sinds een kleine maand gebeurt dat bij ons ook ... Dan pakt hij bv niet de juiste sleutel bij het instappen... Wagen terug op slot en terug openen en hij pakt hem wel... Heel vreemd want het is niet gestart na de softwareupdate (is zeker een dikke maand goed gegaan voor dit zich voordeed...)

[ Voor 18% gewijzigd door Quiller op 22-11-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-06 12:12
Dit weekend op en neer naar Nieuw Vennep vanuit Veldhoven. Vertrokken met 100% (311km bereik )292 km gereden en 13 km over toen ik thuiskwam (110 km/h heen en 150 kmh terug). Buitentemperatuur rond het vriespunt. Bereik is stuk lager dan in de zomer en de kou is in mijn ogen ook de reden dat het bereik fors naar beneden gaat.

Twijfel dus ook of het aan de software update ligt of aan de temperatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Engineer Stewie schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:12:
[...]

Maar hangt van veel factoren af. Belangrijkste Ollanda/Belgique? Dealer die slots heeft.....dan nog allerhande variabelen in de productieketen. Dus vandaar dat er weinig zinnigs over te melden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
sinterklaas1975 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:22:
Vandaag bericht gehad van dealer (leaseauto) dat mijn E40 op 15 December geleverd gaat worden (leverafspraak gemaakt). Auto is 17 November geproduceerd en midden Maart 2022 besteld (NL).
Shit ik wacht al even. 31 oktober is de auto gemaakt en staat reeds in Born (begin februari besteld). Maar nog geen afspraak voor levering. Kan ook best zelf even naar Born rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem2000
Even een mailtje gestuurd naar bmw nederland omtrent de software updates die geven het volgende aanAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2kqRvsyCAQRmBtXWoknQ9L9eFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OK0Jx0G1KEnt1bfZeoniVf8T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQ3NE822MUkyVvDClX1b0zoME-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dx3ODWXXWhYnHz01XR3KJOQu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Anoniem2000 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:08:
Even een mailtje gestuurd naar bmw nederland omtrent de software updates die geven het volgende aan[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wachten op de status in de i4? Dan kan je lang wachten... RSU is een drama, ik heb nog geen enkele update zo binnen gekregen. Alles updates zijn door de dealer gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariusV
Ik check het vanavond/vannacht (ik ben net weg bij Eneco met 0,90 euro per kw/h...) en laat het je weten. Bij de info button staat nog wel het volgende:

houd er rekening mee dat sommige auto's de planning niet ondersteunen vanwege de slaapstand van de auto'.

Wellicht geldt dit ook voor de i4? Maar dan zou je het wel via de mybmw app moeten kunnen plannen lijkt me.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peter_i4M50
  • Laatst online: 20-11-2024
Bij mijn m50 is laserlicht ook vervallen. Lendensteun was oorspronkelijk elektrisch verstelbaar maar is nu handmatig geloof ik. HUD gewoon aanwezig. Vrijdag kan ik hem eindelijk ophalen (dec 2021 besteld)

Ik zie wel dat Parking Assist Plus erop zit (volgens bimmer.work), maar inderdaad geen Laserlight en ook geen in de breedte verstelbare stoelen. Overigens vind ik 't apart dat er wel expliciet staat dat het om een Model M Sport gaat, maar dat er geen verwijzing is naar het high executive pakket. Wellicht dat dit komt omdat hier laserlight uit is gehaald? Er zit overigens wel een sensatec 'instrument panel' in/op... is daar niet ook een discussie over geweest of dit nu wel/niet leverbaar was?

Update: dealer geeft aan dat HUD onderdeel is van BMW Live cockpit professional, vandaar dat deze niet apart staat vermeld. Ook de in breedte verstelbare rugleuning zit er gewoon op....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stan64
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-01 16:47
marijnimouse schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:54:
[...]

Ik heb het zelf ook gehad en bij mij heeft de dealer de dakmodule gereset
Wellicht dat dit bij jou ook helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paashaas25
  • Laatst online: 17-08-2024

Yes!
Vandaag net zoals jij ook bericht gehad dat mijn bestelde auto NL begin maart 2022 op 9 November geproduceerd is en gisteren bij de dealer al afgeleverd (=sneller dan verwacht).

Idd laserlight vervallen maar nu komt er een einde aan het wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jausie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1gG84GBmzEaKcTNp7n4a8C1SMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lQ63Sm1Uq6u38JDZ68s6kJU.jpg?f=fotoalbum_large

Ff heel wat anders.....mijn auto staat op Pirelli banden. Ik dacht dat BMW Hankook banden onder de i4 zette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem2000
MariusV schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:57:
[...]

Ik check het vanavond/vannacht (ik ben net weg bij Eneco met 0,90 euro per kw/h...) en laat het je weten. Bij de info button staat nog wel het volgende:

houd er rekening mee dat sommige auto's de planning niet ondersteunen vanwege de slaapstand van de auto'.

Wellicht geldt dit ook voor de i4? Maar dan zou je het wel via de mybmw app moeten kunnen plannen lijkt me.
Ja precies en dat heb ik gedaan maar dan toch niet opgeladen
Inmiddels is mijn installateur er ook mee bezig aangezien het direct opladen ook niet meer werkte pauzeerden om de 5min.
Installateur heeft ook wat foutmeldingen in de laadpaal gevonden wellicht de loadbalancing of wat instellingen die verkeerd staan mocht ik nog iets horen laat ik het ook weten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Jausie schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:30:
[Afbeelding]

Ff heel wat anders.....mijn auto staat op Pirelli banden. Ik dacht dat BMW Hankook banden onder de i4 zette?
Voor de 18” met voor en achter verschillende maten is het Hankook en en Pirelli, voor 18” rond is het Hankook en Goodyear.

Voor 19” Hankook, Michelin en Pirelli

20” Goodyear en Michelin

20” 868M velgen is alleen Pirelli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Zipsop schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:59:
[...]

Voor de 18” met voor en achter verschillende maten is het Hankook en en Pirelli, voor 18” rond is het Hankook en Goodyear.

Voor 19” Hankook, Michelin en Pirelli

20” Goodyear en Michelin

20” 868M velgen is alleen Pirelli
EN : voor de winterbanden 17" velgen : Continental (in mijn ogen zowat de beste winterband (bijkomende reden geweest om voor mijn winterbanden voor de 17" te gaan;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem2000
Ik heb onder mijn i4 setje 20 inch 868m zitten

Heb nog een extra set 19 inch velgen liggen voor i4 wil hier winterbanden op laten leggen wat raden jullie aan voor merk en rond welke tijd dit te doen is nu nog vrij vroeg denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Anoniem2000 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:04:

Heb nog een extra set 19 inch velgen liggen voor i4 wil hier winterbanden op laten leggen wat raden jullie aan voor merk en rond welke tijd dit te doen is nu nog vrij vroeg denk ik..
Als je winterbanden zet, zo snel mogelijk ... ik vind het nu al laat.
Van zodra temperatuur relatief laag is, werken deze beter dan zomerbanden.
Op mijn huidige wagen liggen ze al op. Ik probeer ze tussen de 4 à 5 maanden te gebruiken en zomer rest van de tijd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jausie
En wat voor winterbanden bevelen jullie aan? Ik las dat de Michelin Alpin 5 wel goed is? Of zijn er betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Anoniem2000 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:04:

Beetje afhankelijk wat je er mee gaat doen. En of je de BMW homologatie belangrijk vindt.
Blijf je er alleen mee hier en rij je niet echt op sneeuw enzo, vind zelf de Goodyear Ultragrip performance + wel fijn. Maar minder voor berg weggetje met sneeuw. Vind de Pirelli sottozero 2 helemaal niet fijn.
Verder goede ervaring met de Conti TS 850P en hoor goede dingen over de nieu 870 variant maar die is er nog niet in de i4 19” maat.

Maar ik zit een deel van de winter in Zweden dus daar switch ik naar een nordic winterband de Nokian Hakkapeliitta R5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem2000
Zipsop schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:41:
[...]

Beetje afhankelijk wat je er mee gaat doen. En of je de BMW homologatie belangrijk vindt.
Blijf je er alleen mee hier en rij je niet echt op sneeuw enzo, vind zelf de Goodyear Ultragrip performance + wel fijn. Maar minder voor berg weggetje met sneeuw. Vind de Pirelli sottozero 2 helemaal niet fijn.
Verder goede ervaring met de Conti TS 850P en hoor goede dingen over de nieu 870 variant maar die is er nog niet in de i4 19” maat.

Maar ik zit een deel van de winter in Zweden dus daar switch ik naar een nordic winterband de Nokian Hakkapeliitta R5
Rijd dagelijks met mijn auto in nederland woon/werkverkeer dus niet echt bergen enz
Maar mocht het hier in nederland ook gek worden qua sneeuw en vriezen enz rijd ik gewoon door dus vind goede banden wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Worra schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:53:
Dit weekend op en neer naar Nieuw Vennep vanuit Veldhoven. Vertrokken met 100% (311km bereik )292 km gereden en 13 km over toen ik thuiskwam (110 km/h heen en 150 kmh terug). Buitentemperatuur rond het vriespunt. Bereik is stuk lager dan in de zomer en de kou is in mijn ogen ook de reden dat het bereik fors naar beneden gaat.

Twijfel dus ook of het aan de software update ligt of aan de temperatuur.
Met die 150kmh geloof ik dat wel met deze temperaturen.
Mijn Q4 deed dit ook zo ongeveer,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Anoniem2000 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:45:
[...]

Rijd dagelijks met mijn auto in nederland woon/werkverkeer dus niet echt bergen enz
Maar mocht het hier in nederland ook gek worden qua sneeuw en vriezen enz rijd ik gewoon door dus vind goede banden wel belangrijk.
Best wat opties.
Wil je support vanuit BMW/Dealer ga voor een winterband met de * markering, deze zijn door BMW getest en eventueel aan de auto aangepast. (Kan je ook gewoon bij de “bandenboer” bestellen)

Heb je een goede “bandenboer” dan is de keuze wat ruimer alleen is bij 19” en de load rating voor het zware gewicht de beperkende factor. Daar kan je zelf eventueel kijken naar de specs wat je belangrijk vinden.
Zelf kijk ik naar het verbruik en het geluid. Maar als je veel kilometers maakt kan slijtvastheid ook een belangrijke parameter zijn om naar te kijken. Bandjes zijn best prijzig tegenwoordig. Het Tyre Reviews youtube kanaal kan wel wat goede inspiratie geven bij de zoektocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sinterklaas1975
Paashaas25 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:18:
[...]

Yes!
Vandaag net zoals jij ook bericht gehad dat mijn bestelde auto NL begin maart 2022 op 9 November geproduceerd is en gisteren bij de dealer al afgeleverd (=sneller dan verwacht).

Idd laserlight vervallen maar nu komt er een einde aan het wachten :)
ja eindelijk... einde aan het lange wachten \o/ :-) ben benieuwd hoe mij het electrisch rijden (en dan bedoel ik voor het laden) me gaat bevallen... of hoe lang 't duurt dat het voor mij het nieuwe normaal is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sinterklaas1975
RobbieHifi schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:57:
[...]
Maar hangt van veel factoren af. Belangrijkste Ollanda/Belgique? Dealer die slots heeft.....dan nog allerhande variabelen in de productieketen. Dus vandaar dat er weinig zinnigs over te melden valt.
ik woon in de buurt van Born (Zuid Limburg)... ik kan 'em wel voor je halen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Jausie schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:32:
En wat voor winterbanden bevelen jullie aan? Ik las dat de Michelin Alpin 5 wel goed is? Of zijn er betere?
De ene generatie banden hoeft natuurlijk de andere niet te zijn, maar ik heb tot hiertoe (toch al ruim 20 jaar) nog geen enkele negatieve ervaring gehad met continental wintercontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Jausie schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:32:
Ik heb de 20 inch 862i velgen, afgelopen week heeft de bandenboer er Vredestein Wintrac Pro's opgelegd. In iDrive zijn er geen 20 inch winterbanden te selecteren..?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Laatst online: 13-01-2024
voodoo077 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:10:
[...]

Als je winterbanden zet, zo snel mogelijk ... ik vind het nu al laat.
Van zodra temperatuur relatief laag is, werken deze beter dan zomerbanden.
Op mijn huidige wagen liggen ze al op. Ik probeer ze tussen de 4 à 5 maanden te gebruiken en zomer rest van de tijd
Goch, er wordt gezegd dat winterbanden efficiënter beginnen zijn bij temperaturen onder de 7 graden.

Als je in de winter in Nederland/België blijft dan is het eigenlijk nauwelijks nog de moeite om winterbanden te leggen.

Het is een heel gedoe, het zijn extra kosten, ze slijten sneller, maken meer lawaai en zijn sommige momenten minder goed dan zomerbanden want het is vaak meer dan 7 graden in de « winter » en het aantal vriesdagen is tegenwoordig op de vingers van 2 handen te tellen.

Ik ben een jaar of 10 geleden gestopt met winterbanden en ik ben daar niet rouwig om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
sinterklaas1975 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:04:
[...]

ik woon in de buurt van Born (Zuid Limburg)... ik kan 'em wel voor je halen ;-)
Net vandaag te horen gekregen dat de BMW is aangekomen in Utrecht. Dus 4 km hier vandaan (ben woonachtig in Utrecht) dus wordt een eind rijden voor je 🫢. Nu nog twee weken wachten en dan rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgoes
dencoupe schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:19:
Heb sinds zaterdag hetzelfde probleem. Geen enkele verbinding met de auto. In de auto wel connectie met de bmwID/cloud maar in de app helemaal niks te zien.

Nu staat ie toch bij de dealer om de schade te fixen, maar daarna zal ik je stappen ook eens uitvoeren en kijken of de problemen dan weg blijven of snel weer terug komen.
Ben benieuwd.. heeft de dealer ook nog naar het probleem gekeken of had je het niet gemeld? Ik ga deze ochtend het in/uitloggen eens proberen, wellicht heeft dat effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgoes
dedeurwaarder schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:28:
[...]

Was het bij jou een eenmalig iets, is de error ook niet meer terug gekomen? Wat de synchronisatie exact doet is mij ook niet helemaal helder, want toen ik gisteren de auto verliet stond de melding er nog, maar als ik nu kijken wordt hij bij status controleren wel bijgewerkt en kan ik ook de functies bedienen.. maar laatst kon ik dus niet het voorverwarmen starten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jausie
Myaimistrue schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:02:
[...]

Goch, er wordt gezegd dat winterbanden efficiënter beginnen zijn bij temperaturen onder de 7 graden.

Als je in de winter in Nederland/België blijft dan is het eigenlijk nauwelijks nog de moeite om winterbanden te leggen.

Het is een heel gedoe, het zijn extra kosten, ze slijten sneller, maken meer lawaai en zijn sommige momenten minder goed dan zomerbanden want het is vaak meer dan 7 graden in de « winter » en het aantal vriesdagen is tegenwoordig op de vingers van 2 handen te tellen.

Ik ben een jaar of 10 geleden gestopt met winterbanden en ik ben daar niet rouwig om.
Ben het met je eens....
Alleen is mijn auto een lease auto en is het verplicht.
Ook ga ik regelmatig naar Denemarken en met name in Duitsland is het in de winter verplicht om met winterbanden te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
[...]

Klopt absoluut maar ... mijn laatste BMW moest die wel hebben. Met zomerbanden geraakte ik nauwelijks uit garage als het gesneeuwd had en al helemaal niet meer binnen in de garage of oprit erna!
Enige oplossing was alles sneeuwvrij maken en dan nog ... maar dat is dat bij mij aan de garage... hier in de gemeente kennen ze het principe van zout strooien niet. Dus ik moet ongeveer 3 à 4km rijden vooraleer ik aan wegen kom die relatief ok zijn. Zelf met een SUV is het soms moeilijk zonder winterbanden. Enkel mijn Mustang geraakt erdoor met zomerbanden ... nooit begrepen waarom die daar geen last van heeft?

Nu inderdaad dat sneeuwen gebeurt nauwelijks of niet maar laat je net dan die dag je auto nodig hebben?
Of in sommige gebieden of streken ben je verplicht winterbanden te hebben want anders ben je onverzekerd bij ongeval en kan je nog eens boete krijgen erbij dus.

Dus denk dat het inderdaad afhangt van situatie tot situatie en uiteindelijk als je winterbanden neemt dan gaan je zomerbanden langer mee dus die meerkost valt al bij al mee maar ieder moet voor zich beslissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marijnimouse
Jausie schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:50:
[...]

Ben het met je eens....
Alleen is mijn auto een lease auto en is het verplicht.
Ook ga ik regelmatig naar Denemarken en met name in Duitsland is het in de winter verplicht om met winterbanden te rijden.
Ik heb hier toch wel een andere mening over. In 2009 had ik een Passat CC en enkel zomerbanden. Ik ben toen tot 2x toe vast komen te staan op een besneeuwde/ijzige weg en ik kwam simpelweg niet weg. Banden hadden geen grip en bleven draaien terwijl de auto stil stond. Echt bizar. Optie die er zeker is, is het gebruik van een 4 season band, die tegenwoordig steeds beter worden. Dan voorkom je de wissel 2x per jaar en heb je toch grip, ook in de winter.

Zonder sneeuw ben ik eens dat een zomerband, wellicht met iets minder grip, wel voldoet, maar een zomerband in de sneeuw is echt kansloos, zeker met de huidige bredere banden en de vaak rechtuit groeven die in de sneeuw geen grip geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Kwa banden hangt het af van je woonsituatie, het feit of je gaat wintersporten. Voorheen had ik altijd winterbanden, de laatste vijf jaar niet. In die vijf jaar nooit issues gehad en ik denk maar een paar keer sneeuw. Maar woon ook in de stad. Dit betekent dat ze praktisch al voor het huis strooien en ik snel op de snelweg ben en het is er ook nog vlak.

Winterbanden functioneren niet altijd beter, maar soms fractioneel slechter dan standaard rubber. Alleen wanneer er echt sneeuw (of ijs) ligt, heb je echt voordeel met de winterbanden.

Zelf ga ik ook geen winterbanden monteren onder de i4. Mede ook door de ervaringen van afgelopen vijf jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_i4M50
Ik zit nu ook met de winterbanden. We willen in de winter naar Winterberg en daar zijn sneeuwkettingen soms verplicht. Heb 19 inch en daar mogen volgens mij geen kettingen op. Zit te denken aan een setje 18 inch velgen met winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Peter_i4M50 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:37:
Ik zit nu ook met de winterbanden. We willen in de winter naar Winterberg en daar zijn sneeuwkettingen soms verplicht. Heb 19 inch en daar mogen volgens mij geen kettingen op. Zit te denken aan een setje 18 inch velgen met winterbanden.
Hoezo mogen er geen winterkettingen om 19inch?

Doorgaans is kleinere velgmaat wel wat makkelijker voor de montage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Bij mij is de I4 18inch 858M met Pirelli's geleverd. Komende vrijdag gaan de Continental winterbanden eronder. Winterbanden zijn gewoon nodig zodra er sneeuw ligt of als je in duitsland wil rijden.

Sys Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter_i4M50
Ik denk vanwege schade aan de velg of wielkast. Kijk maar bij BMW op de site. Ook de dealer bevestigde dit net. Of het in de praktijk wel of niet werkt durf ik niet te zeggen. Ben voor de zekerheid maar voor een complete set 18 inch gegaan voor de winter.
RobbieHifi schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:59:
[...]

Hoezo mogen er geen winterkettingen om 19inch?

Doorgaans is kleinere velgmaat wel wat makkelijker voor de montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedeurwaarder
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-06 15:21
mgoes schreef op woensdag 23 november 2022 @ 06:24:
[...]

Was het bij jou een eenmalig iets, is de error ook niet meer terug gekomen? Wat de synchronisatie exact doet is mij ook niet helemaal helder, want toen ik gisteren de auto verliet stond de melding er nog, maar als ik nu kijken wordt hij bij status controleren wel bijgewerkt en kan ik ook de functies bedienen.. maar laatst kon ik dus niet het voorverwarmen starten..
Tot op heden lijkt het goed te gaan. Mogelijk komt het nog terug... We gaan het zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronaldalexander
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-07-2023
Peter_i4M50 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:07:
Ik denk vanwege schade aan de velg of wielkast. Kijk maar bij BMW op de site. Ook de dealer bevestigde dit net. Of het in de praktijk wel of niet werkt durf ik niet te zeggen. Ben voor de zekerheid maar voor een complete set 18 inch gegaan voor de winter.

[...]
Het is wel mogelijk om sneeuwkettingen te monteren, echter moeten dit wel de speciale loopvlakkettingen zijn. Deze worden op het loopvlak van de band gemonteerd en hebben dus geen ruimte achter het wiel nodig.
Velgschade bij dit type sneeuwkettingen is uitgesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MariusV
Anoniem2000 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:38:
[...]

Ja precies en dat heb ik gedaan maar dan toch niet opgeladen
Inmiddels is mijn installateur er ook mee bezig aangezien het direct opladen ook niet meer werkte pauzeerden om de 5min.
Installateur heeft ook wat foutmeldingen in de laadpaal gevonden wellicht de loadbalancing of wat instellingen die verkeerd staan mocht ik nog iets horen laat ik het ook weten :)
Ik heb het gecontroleerd; het laden startte precies op het ingestelde moment, zonder dat ik iets in de auto heb ingegeven (of in de app van de auto). Wel werd het een keer onderbroken(Dit zal met loadbalancing te maken hebben mogelijk), maar ging vanzelf weer verder. Het zou met Easee (in combi met de equalizer) dus moeten werken.

Wat je beschrijft zou ook kunnen optreden als je op 1 fase een te laag vermogen ingeeft. Ik had dat laatst toen ik op zonnestroom wilde laden en ik op 1 fase 3.2 ampere wilde laden(normaal laad ik 3 fase). Kreeg continu foutmeldingen. Check ook even goed of je de waardes van de hoofdzekering, zekering van het elektrisch netwerk vs de laadstroom goed hebt ingegeven. Dit menu kun je in als je het witte veld naar beneden 'pulled' en dan bij 'laadlocatie instellingen. Dit kun je niet vinden onder laderinstellingen in het witte menu.

Hopelijk heb je het snel opgelost, is irritant kan ik me voorstellen.

• Anoniem2000
MariusV schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:07:
[...]

Ik heb het gecontroleerd; het laden startte precies op het ingestelde moment, zonder dat ik iets in de auto heb ingegeven (of in de app van de auto). Wel werd het een keer onderbroken(Dit zal met loadbalancing te maken hebben mogelijk), maar ging vanzelf weer verder. Het zou met Easee (in combi met de equalizer) dus moeten werken.

Wat je beschrijft zou ook kunnen optreden als je op 1 fase een te laag vermogen ingeeft. Ik had dat laatst toen ik op zonnestroom wilde laden en ik op 1 fase 3.2 ampere wilde laden(normaal laad ik 3 fase). Kreeg continu foutmeldingen. Check ook even goed of je de waardes van de hoofdzekering, zekering van het elektrisch netwerk vs de laadstroom goed hebt ingegeven. Dit menu kun je in als je het witte veld naar beneden 'pulled' en dan bij 'laadlocatie instellingen. Dit kun je niet vinden onder laderinstellingen in het witte menu.

Hartstikke bedankt voor de genomen moeite in ieder geval!

• Quiller
[...]

Winterbanden beginnen vanaf 12 graden reeds voordeel op te leveren (in eerste instantie vooral bij regenweer waar we in deze contreien absoluut vaak hebben) -- Vergeet niet : 12 graden in de lucht is een heel pak lager op de grond...
Vanaf 7 graden is het onder alle omstandigheden een voordeel.

Nog bijkomend : eigenlijk kosten winterbanden heel weinig (behalve het aanschaffen van velgen en de wissels als je die niet zelf doet (ik doe ze zelf)) aangezien je in die periode je zomerbanden spaart.

• Anoniem2000
Na lang zoeken eindelijk een grijze start stop button gevonden iemand een idee hoe je die blauwe zonder beschadigingen hem uit het control panel krijgt?

Wellicht iemand met ervaring hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem2000 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 03:09:
Na lang zoeken eindelijk een grijze start stop button gevonden iemand een idee hoe je die blauwe zonder beschadigingen hem uit het control panel krijgt?

Je zou hem er vrij makkelijk uit moeten kunnen trekken. Filmpje; YouTube: Crystal Series Start/Stop Button Installation for BMW

Voor de pook heb je ook opties om de blauwe accenten te vervangen overigens, zie https://www.i4talk.com/th...accents-replaceable.1563/

[ Voor 13% gewijzigd door IceOnFire op 24-11-2022 08:16 ]

• RPVL
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 03-06 13:04
MariusV schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:07:
[...]

Hoe wissel je tussen 1 en 3 fase? Heb je daarvoor aanpassingen en je paal/meterkast gedaan?

• jan430
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-06-2024
Anoniem2000 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 03:09:

Ik heb em met 2 heel kleine schroevendraaiertjes (elk aan een kant) eenvoudig uitgetrokken

Idem de blauwe delen op pook, mocht je die ook wisselen. Achterkant van bovenaf los trekken, dan vallen de deeltjes er zo uit.

• voodoo077
RPVL schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:57:
[...]

Hoe wissel je tussen 1 en 3 fase? Heb je daarvoor aanpassingen en je paal/meterkast gedaan?
Staan verschillende topics over elders op het forum.

Maar dat is dat je niet zelf doet of een firma kan voor inhuren maar gedaan wordt door een officiële instantie.
In België kan het zelf zijn dat het niet gaat in bepaalde straten en kan de prijs om over te schakelen serieus de hoogte ingaan! Heb al prijzen gezien van +3000 euro om over te schakelen.

Los daarvan dacht ik dat de i4 maar kan laden aan 11 kWh op een thuis laadpaal - verbeter gerust indien niet correct
Pagina: 1 ... 41 ... 118 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.