Besteld januari 22 en geschatte leverdatum juli 23....Sinds mijn bestelling niets meer gehoord van de dealer.Quiller schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:15:
[...]
Toch eigenlijk onvoorstelbaar... Mijn i4 (edrive 40 full option behalve open dak en trekhaak) is in september 21 besteld en ik rij er mee sinds begin mei...
Die levertijden blijven inderdaad raar. Ik heb in feb 22 offerte laten maken, in mei 22 pas officieel besteld en volgende week staat de auto bij de dealer
Nice! Dat is vlot, ik had ook geluk bij mij kwam er een productie plek vrij voor week 48 en ik heb pas vorige week getekend. Het heeft overigens ook wel te maken met welke opties je hebt geselecteerd. Ik kreeg van de dealer te horen dat opties zoals: driving assistant plus en de drive recorder bijvoorbeeld er voor zorgen dat de auto veel later wordt geleverd.Danfoss schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:52:
Die levertijden blijven inderdaad raar. Ik heb in feb 22 offerte laten maken, in mei 22 pas officieel besteld en volgende week staat de auto bij de dealer
Hmmm,
WLTP-waardes zijn momenteel niet meer beschikbaar in de configurator. Zullen ze teveel klachten over de rangedrop (na de valet-update) hebben gehad?
Ook de eDrive35 staat er niet meer in?
Bijzonder allemaal...
WLTP-waardes zijn momenteel niet meer beschikbaar in de configurator. Zullen ze teveel klachten over de rangedrop (na de valet-update) hebben gehad?
Ook de eDrive35 staat er niet meer in?
Bijzonder allemaal...
Basisprijs van de i4 edrive40 in België gestegen, van €62000 naar €63900!
Kreeg net status 150 door, enig idee hoe lang het dan gaat duren?
Met alle opties?Milton1 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:22:
[...]
FYI - hier is de i4 besteld geweest in België in oktober 2021. De wagen is geproduceerd (dealer bezorgde me de VIN en bimmer.work bevestigt eea) en wordt binnen 2 weken bij de dealer verwacht.
Hoi allemaal,
Maandag kan ik eindelijk na 10 maanden wachten mijn i4 m50 ophalen bij ekris alleen nu het volgende weet iemand of dit een normale gang van zaken is:
Is inmiddels vrijdag heb nog helemaal niks gehoord
Geen kenteken geen meldcode nog niks over hoe de betaling verloopt niks over mijn inruil auto?
Is dit een normale gang van zaken???
Moet zeggen dat ik helemaal NIET te vreden ben met de gang van zaken bij ekris heb in 10 maanden niks uit hunzelf gehoord altijd zelf om een update moeten vragen etc.
Graag hoor ik wat jullie hier van denken?
Maandag kan ik eindelijk na 10 maanden wachten mijn i4 m50 ophalen bij ekris alleen nu het volgende weet iemand of dit een normale gang van zaken is:
Geen kenteken geen meldcode nog niks over hoe de betaling verloopt niks over mijn inruil auto?
Moet zeggen dat ik helemaal NIET te vreden ben met de gang van zaken bij ekris heb in 10 maanden niks uit hunzelf gehoord altijd zelf om een update moeten vragen etc.
Waarom bel je ze dan niet om te overleggen/vragen hoe en wat?Anoniem2000 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:35:
Hoi allemaal,
Ik heb em gisteren opgehaald, ook factuur, kenteken en meldcode pas wo middag ontvangen.Anoniem2000 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:35:
Hoi allemaal,
Niet bij ekris overigens.
Ben er een beetje klaar mee heb al zo vaak gebeld en moet overal zelf achteraan...Jausie schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:22:
[...]
Waarom bel je ze dan niet om te overleggen/vragen hoe en wat?
Wel blij mee overigens, fantastische auto na 3 jaar in Tesla M3P
Gave bak zeg!
Kan niet wachten tot maandag hopelijk gaat alles goed
Hoop dan morgen (zaterdag) factuur en kenteken enz te ontvangen
Overigens zitten alle opties erop die je hebt besteld?
Ja, ik heb alles... oaAnoniem2000 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:02:
[...]
Gave bak zeg!
Yep, alles erop zelfs laserlights en toch op de controller...Anoniem2000 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:02:
[...]
Gave bak zeg!
Ander vraagje mijn auto staat nu als het goed is op kenteken bij ekrisjan430 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:31:
[...]
Ja, ik heb alles... oa
[...]
Yep, alles erop zelfs laserlights en toch op de controller...
Toen jij hem ging ophalen moest je hem dan pas op naam zetten of stond die al op jouw naam voordat je hem ging ophalen
Kwam pas op naam bij aflevering.Anoniem2000 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:47:
[...]
Ander vraagje mijn auto staat nu als het goed is op kenteken bij ekris
Toen jij hem ging ophalen moest je hem dan pas op naam zetten of stond die al op jouw naam voordat je hem ging ophalen
Dat is in deze tijd geen probleem. Mijn leasecontract is reeds verlopen in Februari…Kerkdeur schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:16:
Mijn huidige firmawagen verloopt eigenlijk komende maand, dus dat maakt het extra vervelend...

[ Voor 12% gewijzigd door Engineer Stewie op 22-10-2022 09:26 ]
De mijne hadden ze in de ochtend al op naam gezet. Uurtje of 3 voordat de aflevering was. Reden: komt nog wel eens voor dat RDW storing heeft en dan kunnen ze hem niet tenaamstellen.Anoniem2000 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:47:
[...]
Ander vraagje mijn auto staat nu als het goed is op kenteken bij ekris
Ik heb gisteren mijn i4 E40 opgehaald. Indien ik de navigatie gebruik mis ik de gedetailleerde aanwijzingen bij afslagen op het grote display. Deze aanwijzingen zie ik wel in het head-up display, maar wil deze graag ook op mijn grote scherm. Weet iemand of dit mogelijk is en hoe je dit kan instellen? P.S.: Apple CarPlay staat bij mij aan.
Ja, dat kloptTvN schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:18:
P.S.: Ik ben er ook achtergekomen dat je met zonnebril op overdag het head-up display amper nog kan zien. Ik denk dat dit komen omdat ik gepolariseerde glazen heb. Iemand enig idee of dit klopt?
Heb daarvoor een aparte zonnebril in m'n auto liggen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ja, had ik ook last van in de proefrit. Als je de zonnebril 90 graden draait kan je het wel goed zien. Natuurlijk helemaal geen oplossing, maar komt door polarisatie.TvN schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:18:
P.S.: Ik ben er ook achtergekomen dat je met zonnebril op overdag het head-up display amper nog kan zien. Ik denk dat dit komen omdat ik gepolariseerde glazen heb. Iemand enig idee of dit klopt?
Je zou een circulaire polarisatie kunnen proberen. Benieuwd of dat werkt.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ik heb gisteren mijn i4 E40 opgehaald. Indien ik de navigatie gebruik mis ik de gedetailleerde aanwijzingen bij afslagen op het grote display. Deze aanwijzingen zie ik wel in het head-up display, maar wil deze graag ook op mijn grote scherm. Weet iemand of dit mogelijk is en hoe je dit kan instellen? P.S.: Apple CarPlay staat bij mij aan.
Ben benieuwd of iemand heeft ontdekt welke instelling ik moet gebruiken. In mijn oude BMW kon dit wel configureren. Heette volgens mij split screen.
Ben benieuwd of iemand heeft ontdekt welke instelling ik moet gebruiken. In mijn oude BMW kon dit wel configureren. Heette volgens mij split screen.
Kun je ook de heads up niet een klein tikje draaien. Dan zou dit beter leesbaar moeten zijn.Mojo schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:55:
[...]
Ja, had ik ook last van in de proefrit. Als je de zonnebril 90 graden draait kan je het wel goed zien. Natuurlijk helemaal geen oplossing, maar komt door polarisatie.
Je zou een circulaire polarisatie kunnen proberen. Benieuwd of dat werkt.
Inderdaad nogal egoïstisch van bmw om dat niet ff te doen.RobbieHifi schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:59:
[...]
Kun je ook de heads up niet een klein tikje draaien. Dan zou dit beter leesbaar moeten zijn.
Maar serieus, circulaire polarisatie zou wel goed moeten gaan. Een "bruine" zonnebril is toch minder fijn speciaal in de auto
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Display is draaibaarMojo schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 08:27:
[...]
Inderdaad nogal egoïstisch van bmw om dat niet ff te doen..
Maar serieus, circulaire polarisatie zou wel goed moeten gaan. Een "bruine" zonnebril is toch minder fijn speciaal in de auto
Ik denk dat ze dit inmiddels gefikst hebben. Zat voor de lol te kijken via de gebruikte python library, maar ik krijg elke keer terug dat mijn account 0 voertuigen heeft en kan dus ook de auto niet vinden met de autofinder.TheVMaster schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:16:
Wel interessant trouwens. Ik heb net de BMW toegevoegd aan Home Assistant en daarna zie ineens wel allerhande info van mijn auto (terwijl er in de App nog steeds een wit laken overheen zit. Kan zelfs de auto dan laten claxoneren etc. Dat laatste lijkt me niet handig/slim, aangezien hij nog in Born staat.
Had wel leuk geweest om hetzelfde te kunnen doen
Dat bedoelde ik inderdaad.
Rij echt heel veel met zonnebril, dus is wel van importantie voor mij zeker omdat ik ook een HUD heb. Week 45 komt die naar Nederland
Ik ben er inmiddels achter dat je op het grote scherm naar rechts moet scrollen naar routevoorbeeld. Het is dus opgelostTvN schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:58:
Oh wow, inderdaad. Het is draaibaar. Scherp.RobbieHifi schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:03:
[...]
Dat bedoelde ik inderdaad.
Rij echt heel veel met zonnebril, dus is wel van importantie voor mij zeker omdat ik ook een HUD heb. Week 45 komt die naar Nederland
YouTube: How to change your Head-Up Display settings with BMW Operating Syste...
Je kunt de volgorde van de widgets aanpassen, dan kun je hem altijd in beeld hebben. Even uit mijn hoofd; widget langer ingedrukt houden, daarna kun je ze verschuiven.TvN schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:07:
[...]
Ik ben er inmiddels achter dat je op het grote scherm naar rechts moet scrollen naar routevoorbeeld. Het is dus opgelost
Je auto staat wel (met een laken erover) in de MyBMW app?dedeurwaarder schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:47:
[...]
Ik denk dat ze dit inmiddels gefikst hebben. Zat voor de lol te kijken via de gebruikte python library, maar ik krijg elke keer terug dat mijn account 0 voertuigen heeft en kan dus ook de auto niet vinden met de autofinder.
Had wel leuk geweest om hetzelfde te kunnen doen
O ja, ik zie het. Maar mss stomme vraag, is de HUD dan nog wel recht als je er naar kijkt, of staat ie dan toch iets schuin?Mojo schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:54:
[...]
[...]
Oh wow, inderdaad. Het is draaibaar. Scherp.Ik was echt totaal sarcastisch.
YouTube: How to change your Head-Up Display settings with BMW Operating Syste...
Yep staat wat schuinJausie schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:35:
[...]
O ja, ik zie het. Maar mss stomme vraag, is de HUD dan nog wel recht als je er naar kijkt, of staat ie dan toch iets schuin?
Mijn opticien heeft de gepolariseerde glazen iets gedraaid, meestal helpt dit dan. Ik krijg mijn BMW echter pas over 1 of 2 weken, dus heb het nog niet kunnen testen.TvN schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:18:
Echt, BMW/Belgische invoerder/garages mogen echt wel eens uitleggen hoe in hemelsnaam zij zo de mist in zijn gegaan in B in vgl met NL.Milton1 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:22:
[...]
FYI - hier is de i4 besteld geweest in België in oktober 2021. De wagen is geproduceerd (dealer bezorgde me de VIN en bimmer.work bevestigt eea) en wordt binnen 2 weken bij de dealer verwacht.
De verschillen in levertermijn tussen de 2 zijn ronduit schandalig.
Kan dit nog wel voordat je de auto hebt? Ik kan mijn auto nog niet toevoegen via de site:TheVMaster schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 00:58:
[...]
Je auto staat wel (met een laken erover) in de MyBMW app?
"Uw BMW kan hier helaas niet aan uw account worden toegevoegd. Meldt u zich daarvoor rechtstreeks in uw auto aan."
Sinds mijn update vorige maand valt het mij toch wel enorm op hoe goed de assisted driving professional geworden is ... Elk kruispunt, rond punt, afslaan in een straat (als ik de richtingaanwijzer gebruik (wat ik doe)) Vertraagt de wagen tot de ideale snelheid, zonder dat ik zelf iets moet doen, om de wegsituatie te volgen... Tevoren versnelde hij al teveel op het rond punt zelf bv waardoor ik zelf moest ingrijpen, nu is dat echt ideaal geworden... Zalig gewoon!!!!!
Ik heb de klantenservice van BMW gebeld en die kan het (je moet dan wel even 'aantonen' dat jij de berijder bent). Was vervolgens binnen 10 min geregeld. Als je hem daar niet laat toevoegen, dan zul je hem ook nooit in HA kunnen zien (want dan hangt hij niet aan je BMW account).Danfoss schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:00:
[...]
Kan dit nog wel voordat je de auto hebt? Ik kan mijn auto nog niet toevoegen via de site:
"Uw BMW kan hier helaas niet aan uw account worden toegevoegd. Meldt u zich daarvoor rechtstreeks in uw auto aan."
Zonder laken staat hij er met de melding dat hij onderweg is. Ik zie hem niet in mijn web account van bmw. En daar toevoegen op basis van de VIN, VINdt hij ook niet leuk.TheVMaster schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 00:58:
[...]
Je auto staat wel (met een laken erover) in de MyBMW app?
Oh geniaal. Ga ik zo ff bellen. Kijken of dat een optie is. Want het lijkt erop dat hij naar deze web versie kijkt.TheVMaster schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:48:
[...]
Ik heb de klantenservice van BMW gebeld en die kan het (je moet dan wel even 'aantonen' dat jij de berijder bent). Was vervolgens binnen 10 min geregeld. Als je hem daar niet laat toevoegen, dan zul je hem ook nooit in HA kunnen zien (want dan hangt hij niet aan je BMW account).
Gek, want ik lig in de app in met mijn BMW account en zie dan hetzelfde wat ik ook op de website zag. Ik weet niet of je in België of Nederland woont, mogelijk zit daar een verschil tussen?dedeurwaarder schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:13:
[...]
Oh geniaal. Ga ik zo ff bellen. Kijken of dat een optie is. Want het lijkt erop dat hij naar deze web versie kijkt.
Ik woon in Nederland, maar na een belletje met de helpdesk staat mijn auto in mijn webaccount en kan ik nu ook vrolijk polsen via de python library. Alleen de locatie komt nog niet door, maar mogelijk duurt dat even. Hoop wel even een sneak peak te krijgen waar hij nu staat natuurlijk.TheVMaster schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:51:
[...]
Gek, want ik lig in de app in met mijn BMW account en zie dan hetzelfde wat ik ook op de website zag. Ik weet niet of je in België of Nederland woont, mogelijk zit daar een verschil tussen?
Nou vandaag was dan de dag!
Wat een dikke bak🤩
Moet zeggen dat ik de kleur nog mooier vind dan verwacht
Na iets meer dan 10 maanden gewacht te hebben eindelijk in ontvangst mogen nemen en dan ook nog alle opties erop had verwacht dat er minimaal 1 optie zou vervallen
Is nu full option behalve trekhaak en stoelverwarming achter.
Mensen geloof mij het is het wachten dubbel en dwars waard!!
Hierbij wat foto's
:strip_exif()/f/image/NfRjLODBAVDafkaee6RLapOz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jolckf7nabSuV5jtLmG2ascb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IFGhCTljWJkFAFfPvijYIDQP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yF8xqvwUVdJaPGwO9wX9Ns1E.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een dikke bak🤩
Moet zeggen dat ik de kleur nog mooier vind dan verwacht
Na iets meer dan 10 maanden gewacht te hebben eindelijk in ontvangst mogen nemen en dan ook nog alle opties erop had verwacht dat er minimaal 1 optie zou vervallen
Is nu full option behalve trekhaak en stoelverwarming achter.
Mensen geloof mij het is het wachten dubbel en dwars waard!!
Hierbij wat foto's
:strip_exif()/f/image/NfRjLODBAVDafkaee6RLapOz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jolckf7nabSuV5jtLmG2ascb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IFGhCTljWJkFAFfPvijYIDQP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yF8xqvwUVdJaPGwO9wX9Ns1E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oShfYzXMfNex9BmIhHv7RAkl.jpg?f=fotoalbum_large)
Nice! Ik heb het idee dat die locatie niet helemaal actueel is. Bij mij bleef hij in Born staan, terwijl hij onderhand al was afgeleverd bij de dealer. Overigens zag ik hem pas nadat hij al in Born stond, dus geen idee of je de reis vanaf de fabriek naar Born wel kunt volgen.dedeurwaarder schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:58:
[...]
Ik woon in Nederland, maar na een belletje met de helpdesk staat mijn auto in mijn webaccount en kan ik nu ook vrolijk polsen via de python library. Alleen de locatie komt nog niet door, maar mogelijk duurt dat even. Hoop wel even een sneak peak te krijgen waar hij nu staat natuurlijk.
Mooi!Quiller schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:57:
Sinds mijn update vorige maand valt het mij toch wel enorm op hoe goed de assisted driving professional geworden is ... Elk kruispunt, rond punt, afslaan in een straat (als ik de richtingaanwijzer gebruik (wat ik doe)) Vertraagt de wagen tot de ideale snelheid, zonder dat ik zelf iets moet doen, om de wegsituatie te volgen... Tevoren versnelde hij al teveel op het rond punt zelf bv waardoor ik zelf moest ingrijpen, nu is dat echt ideaal geworden... Zalig gewoon!!!!!
En net daarom heb ik dus nog geen auto besteld (want de laatste keer was DAPP niet leverbaar voor de eDrive40). Meer zelfs, als het zo doorgaat, wordt het EQE.
(beetje meer context: heel leuke config voor een eDrive40 gemaakt met DAPP, HK audio en Cognac Sensatec. het vervolg kan je raden?)
In deze topic gezocht naar "Waze" maar vind relatief weinig info.
Is het mogelijk Waze op je scherm te krijgen en op je HUD bijvoorbeeld de navigatie van de wagen (BMW) of iets anders?
In mijn huidige kon ik oorspronkelijk op voorhand via de telefoon doorsturen naar waar ik wou en dan kreeg ik dat direct op de HUD. Kon erna rustig Waze opstarten en had dat Waze op mijn scherm en de ingebouwde navi op de HUD maar sinds een upgrade kan dat helaas niet meer.
Wat lukt bij de i4?
Is combineren mogelijk? Of kan Waze bijvoorbeeld op de HUD met de warnings? Zou zeker niet mis zijn!
En dan bv ABRP op gewoon scherm?
Is de verbinding met Waze of andere naar het scherm eigenlijk wireless of moet er een kabel verbonden zijn?
Thx!
Is het mogelijk Waze op je scherm te krijgen en op je HUD bijvoorbeeld de navigatie van de wagen (BMW) of iets anders?
In mijn huidige kon ik oorspronkelijk op voorhand via de telefoon doorsturen naar waar ik wou en dan kreeg ik dat direct op de HUD. Kon erna rustig Waze opstarten en had dat Waze op mijn scherm en de ingebouwde navi op de HUD maar sinds een upgrade kan dat helaas niet meer.
Wat lukt bij de i4?
Is combineren mogelijk? Of kan Waze bijvoorbeeld op de HUD met de warnings? Zou zeker niet mis zijn!
Is de verbinding met Waze of andere naar het scherm eigenlijk wireless of moet er een kabel verbonden zijn?
Thx!
Is ook niet specifiek i4, je kan beter gewoon zoeken bij google naar 'waze bmw hud'.voodoo077 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:40:
In deze topic gezocht naar "Waze" maar vind relatief weinig info.
Beetje warrig verhaal weer. Als je Waze op je PC draait zal het anders zijn dan wanneer je Waze op iOS of op Android gebruikt. Welke verbinding met waze heb je het dus over?Is het mogelijk Waze op je scherm te krijgen en op je HUD bijvoorbeeld de navigatie van de wagen (BMW) of iets anders?
Wat lukt bij de i4?
Thx!
Waze via Carplay op je HUD kan niet.
[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 25-10-2022 10:29 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Het lijkt erop dat hij nu in een soort diepe slaapstand staat. De state time stamp heeft een datum van gisterenochtend. Ik ben benieuwd wanneer/of hij weer online komt en ik hoop stiekem dat hij al wel in Born staat.TheVMaster schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:41:
[...]
Nice! Ik heb het idee dat die locatie niet helemaal actueel is. Bij mij bleef hij in Born staan, terwijl hij onderhand al was afgeleverd bij de dealer. Overigens zag ik hem pas nadat hij al in Born stond, dus geen idee of je de reis vanaf de fabriek naar Born wel kunt volgen.
Waze geïnstalleerd op een Android telefoon die ik wil gebruiken in de auto indien mogelijk samen met een andere. Dus 1 op de HUD en 1 op het scherm van de wagen.fsfikke schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:20:
[...]
Is ook niet specifiek i4, je kan beter gewoon zoeken bij google naar 'waze bmw hud'.
[...]
Beetje warrig verhaal weer. Als je Waze op je PC draait zal het anders zijn dan wanneer je Waze op iOS of op Android gebruikt. Welke verbinding met waze heb je het dus over?
Waze via Carplay op je HUD kan niet.
Wat zie je dan op je HUD als je Waze op je scherm ziet?
Update: ok via Google een voorbeeld en een filmpje gevonden voor iX maar wellicht idem voor i4
[ Voor 6% gewijzigd door voodoo077 op 26-10-2022 10:20 ]
Nogmaals bedankt voor de feedback.Zipsop schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:51:
[...]
Parking Assistant Plus
- Surround View.
Weergave van het beeld als van bovenaf gezien van rondom de auto (Top View en Panorama View).
- Remote 3D View.
Weergave van de omgeving van de geparkeerde BMW op uw smartphone.
Drive Recorder
BMW Drive Recorder.
Maakt het mogelijk om een video te maken van de omgeving van de auto en deze af te spelen op het Control Display of te exporteren via USB. Snelheid en GPS locatie worden tevens opgeslagen. (6DR alleen i.c.m. 5DN - Parking Assistant Plus).
Bestellen is voor hopelijk (eindelijk) zeer binnenkort. Alle opties zijn nu weer beschikbaar.
Dus deze twee zijn een mogelijkheid maar iemand die deze heeft en me feedback kan geven?
Bij mijn huidige wagen moet ik op een aparte knop duwen om de 3D weergave te hebben en dat gebruik je dan ook maar zelden terwijl bij bepaalde andere merken dit automatisch is. Hoe gaat dit bij de i4?
De wagens die ik getest heb, hadden deze optie helaas niet.
Heeft er iemand een alternatief gevonden voor de drive recorder?
Of misschien kan via programmeren en groter geheugen dit constant aangezet worden als je bijvoorbeeld je wagen parkeert in een garage op een openbare parking?
Thx
"Heeft er iemand een alternatief gevonden voor de drive recorder?"
Is dit misschien een optie?
Dashcam, BMW Car Eye Advanced Pro 3.0
Productnummer: 66215a44493
https://bmwshop.ekris.nl/...AuFWEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Is dit misschien een optie?
Dashcam, BMW Car Eye Advanced Pro 3.0
Productnummer: 66215a44493
https://bmwshop.ekris.nl/...AuFWEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Volgende week proefrit maken met de i4 en de ix3. Ben erg benieuwd.... Dealer geeft me overigens aan dat de levertijd voor de i4 nu 9 maanden is en voor de ix3 6 maanden.
Met gestrekt been.
Alle opties weer beschikbaar? Mijn dealer heeft mij geinformeerd dat op een aantal opties een 'block' op zit vanuit BMW. Wat zoveel betekent als, dit hebben we niet meer en gaan we niet meer leveren. Deze opties zijn ook niet meer beschikbaar in de online configurator.voodoo077 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:19:
[...]
Bestellen is voor hopelijk (eindelijk) zeer binnenkort. Alle opties zijn nu weer beschikbaar.
Dus deze twee zijn een mogelijkheid maar iemand die deze heeft en me feedback kan geven?
Bij mijn bestelling (januari 2022) is het Co-Pilot pack en Safety pack en laserverlichting komen te vervallen. Echt enorm balen. Verwachte productieweek is week 44, waarschijnlijk dus zonder deze opties.
Welke informatie hebben jullie hierover?
In de configurator staan er maar weinig opties, volgens mij is de block er nog helemaal niet af.B1OO schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:21:
[...]
Alle opties weer beschikbaar?
B1OO schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:21:
[...]
Alle opties weer beschikbaar? Mijn dealer heeft mij geinformeerd dat op een aantal opties een 'block' op zit vanuit BMW. Wat zoveel betekent als, dit hebben we niet meer en gaan we niet meer leveren. Deze opties zijn ook niet meer beschikbaar in de online configurator.
Bij mijn bestelling (januari 2022) is het Co-Pilot pack en Safety pack en laserverlichting komen te vervallen. Echt enorm balen. Verwachte productieweek is week 44, waarschijnlijk dus zonder deze opties.
Mogelijk van land tot land?Feni schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:37:
[...]
In de configurator staan er maar weinig opties, volgens mij is de block er nog helemaal niet af.
Ik kon PAP en DAPP niet bestellen een maand geleden en nu is alles weer te bestellen maar hou er rekening mee dat ik dan spreek van model 2024 al!
Leuk! Ga je ook nog naar een iX1 kijken? Deze is qua elektrische prestaties vergelijkbaar met de iX3, qua ruimte en afwerking uiteraard niet.Artbij schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:15:
Volgende week proefrit maken met de i4 en de ix3. Ben erg benieuwd.... Dealer geeft me overigens aan dat de levertijd voor de i4 nu 9 maanden is en voor de ix3 6 maanden.
Ik wil een caravan kunnen trekken, dus eigenlijk vallen de ix3 en ix1 af.M_G_ schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:22:
[...]
Leuk! Ga je ook nog naar een iX1 kijken? Deze is qua elektrische prestaties vergelijkbaar met de iX3, qua ruimte en afwerking uiteraard niet.
Met gestrekt been.
Bij mij zijn ook dingen komen te vervallen. Zoals type sensatec bekleding (Cognac).B1OO schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:21:
[...]
Alle opties weer beschikbaar? Mijn dealer heeft mij geinformeerd dat op een aantal opties een 'block' op zit vanuit BMW. Wat zoveel betekent als, dit hebben we niet meer en gaan we niet meer leveren. Deze opties zijn ook niet meer beschikbaar in de online configurator.
Productie als het goed is deze week. Maar heb zelf ook wel contact moeten opnemen met de dealer.
Dat zijn auto's die nu in productie zijn of gaan en voor die is er helaas een aantal zaken niet beschikbaar. Voor nieuwe bestellingen met levering + 12 maanden zou alles er weer moeten zijn op de laser na die er normaal uit zou gaan.RobbieHifi schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:35:
[...]
Bij mij zijn ook dingen komen te vervallen. Zoals type sensatec bekleding (Cognac).
Productie als het goed is deze week. Maar heb zelf ook wel contact moeten opnemen met de dealer.
Stel me de vraag welk model iemand dan krijgt binnen een dik jaar?
De e35 is instapper
De e40 blijft die? Of wordt vervangen door de e40X?
De M50 blijft dan ook? Want die e40X is ook dual engine dus idem M50 ... zou het dan dezelfde motors zijn want anders wat is nut?
Of wordt de M50 vervangen dan door een nog snellere?
Als die upgrades er automatisch komen zonder meerprijs zoals bij sommige andere merken dat zou top zijn
E40x? heb ik iets gemist ?voodoo077 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:43:
[...]
Dat zijn auto's die nu in productie zijn of gaan en voor die is er helaas een aantal zaken niet beschikbaar. Voor nieuwe bestellingen met levering + 12 maanden zou alles er weer moeten zijn op de laser na die er normaal uit zou gaan.
De e35 is instapper
De M50 blijft dan ook? Want die e40X is ook dual engine dus idem M50 ... zou het dan dezelfde motors zijn want anders wat is nut?
Als die upgrades er automatisch komen zonder meerprijs zoals bij sommige andere merken dat zou top zijn
Je kunt ze nu niet samenstellen. Dus geen idee. Eventueel navragen bij de dealer. Of je een productieslot kunt reserveren en over pak hem beet 6 maanden de auto kunt specificeren.voodoo077 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:43:
[...]
Dat zijn auto's die nu in productie zijn of gaan en voor die is er helaas een aantal zaken niet beschikbaar. Voor nieuwe bestellingen met levering + 12 maanden zou alles er weer moeten zijn op de laser na die er normaal uit zou gaan.
De e35 is instapper
Volgens mij durft niemand nu naar voren te kijken.
Zelf ook aan de dealer gevraagd wanneer bepaalde zaken wel weer geleverd zouden worden. Als er een zekerheid is dat over 3 maanden (dus feb 2023) wel bepaalde zaken meegaan in de productie, zou ik best geduld kunnen hebben. Maar de dealer kon geen indicatie geven.
Wellicht ben ik niet duidelijk.RobbieHifi schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:06:
[...]
Je kunt ze nu niet samenstellen. Dus geen idee. Eventueel navragen bij de dealer. Of je een productieslot kunt reserveren en over pak hem beet 6 maanden de auto kunt specificeren.
Volgens mij durft niemand nu naar voren te kijken.
Zelf ook aan de dealer gevraagd wanneer bepaalde zaken wel weer geleverd zouden worden. Als er een zekerheid is dat over 3 maanden (dus feb 2023) wel bepaalde zaken meegaan in de productie, zou ik best geduld kunnen hebben. Maar de dealer kon geen indicatie geven.
Stel ik bestel vandaag een e40 die wordt geleverd begin 2024. Krijg ik dan nog de e40 of tegen dan de Xdrive die de e40 zou vervangen zonder een meerprijs?
De dealer weet zelf niks van die Xdrive of tenminste beweert dat.
Is eigenlijk niet echt een vraag van mij, is eerder luidop "dromen".
Zie iemand al een M50 bestellen en binnen een jaar een M60 krijgen omdat de M50 er niet meer is
Je krijgt niets voor niets, als je geluk hebt krijg je dat wat je besteld hebt. Mocht dat tegen die tijd niet meer leverbaar zijn krijg je de keuze om (tegen een meerprijs) te upgraden of om de koop te annuleren.voodoo077 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:26:
[...]
Wellicht ben ik niet duidelijk.
Stel ik bestel vandaag een e40 die wordt geleverd begin 2024. Krijg ik dan nog de e40 of tegen dan de Xdrive die de e40 zou vervangen zonder een meerprijs?
Zie iemand al een M50 bestellen en binnen een jaar een M60 krijgen omdat de M50 er niet meer is
De vraag is eerder of tegen de tijd dat jij gaat bestellen de i4 nog wel in het programma zit
[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 26-10-2022 15:17 ]
Ik denk dat ze de e40 xDrive hebben uitgesteld die stond namelijk ook voor 11/2022 naast de e35 in de planning. Lijkt er op dat die nu voor Model jaar 2024 staat. Waarschijnlijk ook omdat de orders van de M50 in de xDrive landen mega goed lopen. Omdat deze in de jaar cijfers van M mee gaan is dat weer goed voor hun CO2 targets. Een een e40 xDrive met 400pk is nog steeds mooi. Een 430i en M440 zit zn 130pk tussen geloof ik dus dat zou prima passen.voodoo077 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:26:
[...]
Wellicht ben ik niet duidelijk.
Hier in Nederland worden fabrieks wijzigingen altijd doorberekend, als consument heb je dan het recht om te annuleren, en als zakelijke klant alleen bij grote wijzigingen. Zakelijk heb ik dat de afgelopen 15 jaar ook altijd zo zien gaan. Het is alleen de laatste twee jaar wat raar dat de levertijden zo lang zijn dat ze door modeljaren heen lopen etc.
Wat?fsfikke schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:16:
[...]
Je krijgt niets voor niets, als je geluk hebt krijg je dat wat je besteld hebt. Mocht dat tegen die tijd niet meer leverbaar zijn krijg je de keuze om (tegen een meerprijs) te upgraden of om de koop te annuleren.
De vraag is eerder of tegen de tijd dat jij gaat bestellen de i4 nog wel in het programma zit
Bij andere collega merken is die upgrade "gratis" en lijkt me toch maar logisch.
Of het nu iets is van 10 euro of 100K euro. Je bestelt iets voor een prijs X en op moment van leveren krijg je dat product aan die prijs X. Is er ondertussen een nieuwere versie die dat product X vervangt en dat kost 10K meer dan is dat toch niet jouw probleem?
Heb al gemerkt dat er in Nederland blijkbaar andere regels zijn dan in België maar bij ons is de prijs van bestelling = prijs van levering ook al is er ondertussen een upgrade en kost die veel meer.
Wat ik gehad heb met mijn huidig voertuig.
Maar doet er eignlijk niet toe want is maar wishfull thinking en die Xdrive was verondersteld uit te komen in november 22 en is nu ten vroegste november 23.
Ik zie niet in waarom men geen single motor versie meer zou leveren met de maximale batterijcapaciteit (en range). Want dan kan men niet meer uitpakken met WLTP ranges van bijna 600km...voodoo077 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:26:
[...]
de Xdrive die de e40 zou vervangen zonder een meerprijs?
Een dual motor zonder meerprijs, ik zie evenmin waarom BMW dat zou doen.
Maar goed, blijkbaar is er een groot publiek voor elektrische wagens met zoveel mogelijk power/features/opties/gadgets.
Ik heb het in mijn bestelling een tijd geleden rationeel gehouden, met een i4 edrive met aerodynamische 17" velgen, en geen sportpaketten en andere overtolligheden die alleen maar geld/gewicht/range enzovoort kosten. Ik kwam op een bepaald moment aan >600km range overigens, maar de huidige configurator houdt het bij 589km...
Wat voor de een een upgrade is (tweede motor, meet kW) is voor de ander een downgrade tov. wat hij besteld heeft (minder range).voodoo077 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:27:
[...]
Wat?
Bij andere collega merken is die upgrade "gratis" en lijkt me toch maar logisch.
Of het nu iets is van 10 euro of 100K euro. Je bestelt iets voor een prijs X en op moment van leveren krijg je dat product aan die prijs X. Is er ondertussen een nieuwere versie die dat product X vervangt en dat kost 10K meer dan is dat toch niet jouw probleem?
Heb al gemerkt dat er in Nederland blijkbaar andere regels zijn dan in België maar bij ons is de prijs van bestelling = prijs van levering ook al is er ondertussen een upgrade en kost die veel meer.
Maar doet er eignlijk niet toe want is maar wishfull thinking en die Xdrive was verondersteld uit te komen in november 22 en is nu ten vroegste november 23.
Het hangt uiteindelijk van je koopcontract af, maar ik heb nog geen koopcontract gezien waarbij BMW zich verplicht een m50 te leveren als jij een e40 gekocht hebt die niet meer leverbaar is. Dan wordt de koop gewoon ontbonden. Maar verder weer eens een non-discussie idd.
Op dit moment ook niet. Zo gaat het nu overall in de branche.voodoo077 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:27:
[...]
Wat?
Nederland kun je de edrive 35 niet configureren. Meer verschillende typen zijn vooralsnog denk ik geen richting waarin ze gaan. Zeker niet als ze de huidige m50 en edrive40 niet eens in voldoende mate kunnen produceren. Verwachten of hopen op een edrive x40 als je nu een edrive 40 besteld is op zijn zachtst gezegd naïef.
Zoals al eerder aangegeven, is dat in NL helaas niet zo. In ieder geval niet bij lease contracten. Daar worden (tussentijdse) prijswijzigingen gewoon doorberekend.voodoo077 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:27:
[...]
Wat?
Wanneer de auto privé wordt aangeschaft feitelijk ook maar dan kan je de koop nog annuleren. Maar ja, als je al een x aantal maanden wacht dan zijn er niet heel veel mensen die dat doen, vermoed ik. Anders moet je op zoek naar een alternatief waar dan ook vaak weer een lange levertijd op zit met ook weer het risico op een tussentijdse prijsverhoging.
Ik vind dit ook een beetje een vreemde gang van zaken en heb me er ook over verbaasd. Ik werk zelf bij een verkoop organisatie en als ik dit bij mijn klanten zou doen, kan ik heel snel op zoek naar een andere job.....Maar in de auto handel in NL schijnt dit dus gewoon geaccepteerd te zijn
Ik zit ook in de verkoop en verkoop in verschillende landen en prijs bij bestelling = prijs bij levering. Als de grondstoffen stijgen dan heb ik minder marge en pas ik mijn prijs aan voor volgende aankopen.Jausie schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:37:
[...]
Zoals al eerder aangegeven, is dat in NL helaas niet zo. In ieder geval niet bij lease contracten. Daar worden (tussentijdse) prijswijzigingen gewoon doorberekend.
Wanneer de auto privé wordt aangeschaft feitelijk ook maar dan kan je de koop nog annuleren. Maar ja, als je al een x aantal maanden wacht dan zijn er niet heel veel mensen die dat doen, vermoed ik. Anders moet je op zoek naar een alternatief waar dan ook vaak weer een lange levertijd op zit met ook weer het risico op een tussentijdse prijsverhoging.
Ik vind dit ook een beetje een vreemde gang van zaken en heb me er ook over verbaasd. Ik werk zelf bij een verkoop organisatie en als ik dit bij mijn klanten zou doen, kan ik heel snel op zoek naar een andere job.....Maar in de auto handel in NL schijnt dit dus gewoon geaccepteerd te zijn
Als je bij Amazon vandaag een pakket bestelt aan 50€ ga je ook geen 60€ betalen als ze leveren de dag dat nieuwe prijs 60€ is.
Gelukkig is de prijs in België wel een vast gegeven!
Dat verwacht ik ook niet maar het gebeurt nu éénmaal. Bij mijn huidige heb ik een gratis upgrade gehad en ik droom gewoon luidop dat het leuk zou zijn dat het bij de i4 ook kon maar zal gewoon blij zijn dat ik krijg wat ik eventueel bestel.RobbieHifi schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:11:
[...]
Op dit moment ook niet. Zo gaat het nu overall in de branche.
Nederland kun je de edrive 35 niet configureren. Meer verschillende typen zijn vooralsnog denk ik geen richting waarin ze gaan. Zeker niet als ze de huidige m50 en edrive40 niet eens in voldoende mate kunnen produceren. Verwachten of hopen op een edrive x40 als je nu een edrive 40 besteld is op zijn zachtst gezegd naïef.
Maar dat ze niet kunnen volgen? Dat ligt aan sommige landen die gewoon te weinig besteld hebben. In sommige andere landen zijn er constant stockvoertuigen die verkocht worden zonder meerprijs.
Dat zie je ook al in verschil van leveringstijd tussen BE & NL waar NL het gewoon veel beter doet.
En nu terug on-topic over wat wel beschikbaar is en niet over de mogelijk toekomstige Xdrive of M60
Enkele zaken die mijn dealer (België) heeft gezegd bij bezoekje onlangs:
- Rond februari 2023 denkt BMW geen last meer te hebben van tekorten en alle opties te kunnen leveren.
- Laserlight is er uit voor de e40 en een paar andere modellen, omdat ze naar zoveel mogelijk recycleerbaarheid van de wagens gaan en de laser is het enige wat ze niet kunnen recycleren. Daarom gaat het bij de modellen die het meest verkopen eruit. Sommige houden het wel (vooralsnog bv. de M50). de iX is 99.9% recycleerbaar. Die 0.1% komt door de laserlights...
- Voor België geldt idd: prijs staat vast op moment van bestelling, al gaat de catalogusprijs omhoog of moeten ze wat met packs toveren om te leveren wat besteld is.
Verder gewoon nog een heel wat maanden wachten (nu al aan het wachten sinds januari 2022), pas rond de jaarwisseling zal ik iets meer weten. Maar mijn voorspelde juni kan net zo goed oktober als april zijn... We shall see.
- Rond februari 2023 denkt BMW geen last meer te hebben van tekorten en alle opties te kunnen leveren.
- Laserlight is er uit voor de e40 en een paar andere modellen, omdat ze naar zoveel mogelijk recycleerbaarheid van de wagens gaan en de laser is het enige wat ze niet kunnen recycleren. Daarom gaat het bij de modellen die het meest verkopen eruit. Sommige houden het wel (vooralsnog bv. de M50). de iX is 99.9% recycleerbaar. Die 0.1% komt door de laserlights...
- Voor België geldt idd: prijs staat vast op moment van bestelling, al gaat de catalogusprijs omhoog of moeten ze wat met packs toveren om te leveren wat besteld is.
Verder gewoon nog een heel wat maanden wachten (nu al aan het wachten sinds januari 2022), pas rond de jaarwisseling zal ik iets meer weten. Maar mijn voorspelde juni kan net zo goed oktober als april zijn... We shall see.
In mijn sector - de bouw - is dit in zeer korte tijd ook de norm geworden.voodoo077 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:41:
[...]
Ik zit ook in de verkoop en verkoop in verschillende landen en prijs bij bestelling = prijs bij levering.
Heeft denk ik alles te maken met marges. Die zijn in Nederland in veel sectoren (waaronder de autoimporteurs/-dealers, maar ook bij mij in de bouw) traditioneel vrij laag. Vaak 'lossen we dat op' door schaalvergroting. Door de massa blijft er dan in absolute zin nog voldoende geld over.
Het was echter in de meeste branches nog wel normaal om de prijs die geldt op het moment van bestelling te respecteren. Maar door de spectaculair gestegen kosten voor zo'n beetje alles (materialen, personeel, energie) is dit niet langer vol te houden, daarvoor zijn de marges botweg te laag.
Waarschijnlijk zijn de marges in autoland in België simpelweg hoger (in de bouw is dat wel zo), waardoor men nog voldoende buffer heeft om de prijsstijgingen op te vangen.
De reden dat in Nederland de marges zo laag zijn is de torenhoge belasting op nieuwe auto's. Om de diverse modellen nog enigszins bereikbaar te maken voor het publiek is de kale verkoopprijs (dus ex belastingen) in Nederland al decennia extreem laag. En daar plukken we nu de wrange vruchten van. De inflatie is bij ons niet voor niks veel hoger dan in de ons omringende landen. Een groot deel daarvan komt omdat we niet meer in kunnen teren op de marges. Want die zijn er bijna niet.
Ik denk het niet want vele klanten krijgen een hogere prijs voorgeschoteld maar is bij wet verboden in België en dus de klant die dit weet, roept dit in en krijgt aan prijs bij ondertekenen. Er zijn er echhter die wel de opleg betalen...alexbl69 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:40:
[...]
Waarschijnlijk zijn de marges in autoland in België simpelweg hoger (in de bouw is dat wel zo), waardoor men nog voldoende buffer heeft om de prijsstijgingen op te vangen.
Dat ze laserlight er uit halen begrijp ik van geen kanten (maar ze zullen wel een reden hebben zeker...) Dit is namelijk verlichting die mijlenver voor staat op de concurrentie. Wat een geweldig systeem is dat zeg (alleen de angst (financieel) dat er ooit iets aan miskomt natuurlijk
)
Het meest wrange vind ik dat ze het eruit halen (net als bij andere opties) op basis van het model. Wel weg bij e40 en niet bij m50. Alsof de e40 een mindere klant is. De e40 die ik woensdag mag ophalen is mijn 3e nieuwe BMW op rij (lease), maar ik weet nu al dat het mijn laatste gaat zijn. Ik ben klaar met BMW.Quiller schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:14:
Dat ze laserlight er uit halen begrijp ik van geen kanten (maar ze zullen wel een reden hebben zeker...) Dit is namelijk verlichting die mijlenver voor staat op de concurrentie. Wat een geweldig systeem is dat zeg (alleen de angst (financieel) dat er ooit iets aan miskomt natuurlijk)
Dat is balen ... vooral omdat de laser eruit gaat. Ze vinden bij BMW dat het te duur is voor de lichtopbrengst tov LED en ook dat het niet goed genoeg recycleerbaar is.Danfoss schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:09:
[...]
Het meest wrange vind ik dat ze het eruit halen (net als bij andere opties) op basis van het model. Wel weg bij e40 en niet bij m50. Alsof de e40 een mindere klant is. De e40 die ik woensdag mag ophalen is mijn 3e nieuwe BMW op rij (lease), maar ik weet nu al dat het mijn laatste gaat zijn. Ik ben klaar met BMW.
Ik denk dat je pech had want er is een hele tijd geen levering geweest en geen beschikbaarheid maar nu zijn er weer bij NIEUWE bestellingen maar niet genoeg voor elk model en dus kiezen ze het enkel aan te bieden op duurdere modellen tot hun voorraad volledig op is.
Oei... Ik schrok even, ga de mijne maandag ophalen. Even gekeken naar productiedatum: 23 september.Anoniem2000 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:35:
Ik lees zojuist op de i4talk forum dat er een hele grote terugroepactie is vanwege de accu gaat om auto's geproduceerd tussen november en december dat zijn er denk ik een hele hoop haha ben benieuwd.....[Afbeelding]

Feedback van BE dealer hierover : geen wagens in BE impacted
Mensen van BE die in november-december 2021 hebben besteld al meer info over hun bestelling?
Er staat toch dat het wagens geproduceerd van 22 november 2021 tot en met 19 september 2022 betreft? Of lees ik niet goed?Anoniem2000 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:35:
Ik lees zojuist op de i4talk forum dat er een hele grote terugroepactie is vanwege de accu gaat om auto's geproduceerd tussen november en december dat zijn er denk ik een hele hoop haha ben benieuwd.....[Afbeelding]

Dat zullen er inderdaad wel heel veel zijn. Eigenlijk zo'n beetje elke geproduceerde i4 tot een maand geleden.
Waar worden die wagens gebouwd? Op 1 of op meerdere locaties? Als het er maar 1 is zal het dus ook alle auto's betreffen.
Duur geintje.
Lekker ook; je mag er niet mee rijden en je mag ook niet laden. En niet dichtbij een gebouw parkeren.
Er staat toch gewoon:
On a small number of Model Year 2022-2024 BMW i4 Gran Coupe vehicles that were produced between [..]
[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 27-10-2022 20:55 ]
Zojuist dealer gebeld (ekris)
Die geeft aan dat het hun niet bekend is en dat ze ook nog niks gehoord hebben vanuit bmw
Ze hebben mijn i4 m50 gecontroleerd hun zeiden dat er geen terugroepactie opzat
Die geeft aan dat het hun niet bekend is en dat ze ook nog niks gehoord hebben vanuit bmw
Ze hebben mijn i4 m50 gecontroleerd hun zeiden dat er geen terugroepactie opzat
Ik heb een begin-oktober bestelling maar nog geen nieuws.pieterdu schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:11:
Mensen van BE die in november-december 2021 hebben besteld al meer info over hun bestelling?
Ik heb wel al weet van Belgen met begin-november bestellingen die geleverd gekregen hebben (e40 & M50).
Allemaal in Munchen.alexbl69 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:31:
[...]
Er staat toch dat het wagens geproduceerd van 22 november 2021 tot en met 19 september 2022 betreft? Of lees ik niet goed?![]()
Dat zullen er inderdaad wel heel veel zijn. Eigenlijk zo'n beetje elk geproduceerde i4 tot een maand geleden.
Waar worden die wagens gebouwd? Op 1 of op meerdere locaties? Als het er maar 1 is zal het dus ook alle auto's betreffen.
Duur geintje.
Zowel ik als een collega eind november 2021 besteld; vorige week telefoon gekregen dat het bij mij januari en bij hem februari 2023 wordt. (aflevering)pieterdu schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:11:
Met alle opties?JCL schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:12:
[...]
Zowel ik als een collega eind november 2021 besteld; vorige week telefoon gekregen dat het bij mij januari en bij hem februari 2023 wordt. (aflevering)
Hier besteld eind dec , nog niets gehoord, leverdatum die ik in begin meegekregen had was maart 2023
Ik hoop dat ik alle opties geleverd ga krijgen zeker de laserlights
Wil je niet teleurstellen maar die laserlights kan je vergetenoldgrumpy schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:30:
[...]
Met alle opties?
Hier besteld eind dec , nog niets gehoord, leverdatum die ik in begin meegekregen had was maart 2023
Ik hoop dat ik alle opties geleverd ga krijgen zeker de laserlights
Zoals ik begreep worden deze vanaf oktober er vanaf de fabriek er al niet meer ingezet
Hierboven zei men dat de m50 wel nog de laserlights zou krijgen, dus ik hoop dat ik ze nog wel ga krijgen.Anoniem2000 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:46:
[...]
Wil je niet teleurstellen maar die laserlights kan je vergetendie worden al helemaal niet meer gemonteerd en geproduceerd heeft met mileu en recyclen te maken
Zoals ik begreep worden deze vanaf oktober er vanaf de fabriek er al niet meer ingezet
Zojuist mijn BMW I4 M50 op mogen halen!!!
Wat een wagen!
Gelukkig alle bestelde opties ook mogen ontvangen op het M-sticksel op de gordels na.
Dus ook de veelbesproken LaserLights!
Besteld in Jan vandaag ontvangen.
Wat een wagen!
Gelukkig alle bestelde opties ook mogen ontvangen op het M-sticksel op de gordels na.
Gefeliciteerd! Foto'sJedi Geub schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:12:
Wat een wagen!
Jaloers
[ Voor 8% gewijzigd door Paashaas25 op 27-10-2022 17:14 ]
foto's anders geloven er het niet.Jedi Geub schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:12:
Wat een wagen!
Mooi. Ook de laserlights
Jeetje, dit zal flink in de papieren gaan lopen voor BMW.Anoniem2000 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:35:
Keek net even naar mijn productiedatum. Deze is op 20-9-2022 gebouwd. Wat een mazzel
Ik heb mijn i4 e40 nu dik een maand meer dan 4500km gereden met een gemiddelde van 14,5 kwh/100km. Nou blijft de range estimator toch lage inschattingen geven dan rijd ik op 80% met b.v. 372km weg en gaat die eerst nog omhoog bijstellen en dan langzaam weer lager. Is dit normaal? Ik gebruik nooit de bmw navigatie maar altijd google maps. Heb het idee dat die enkel de laatste rit onthoud.
Volgens mijn dealer kijkt hij inderdaad naar de laatste rit voor de berekening. Als je dan een kort ritje maakt en veel gas geeft, loopt de range snel naar beneden. Maar als je daarna weer verder rijdt op constante snelheid gaat de range weer omhoog. Er komt uiteraard en moment dat de range gaat aftellen.Gamepc schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:49:
Ik heb mijn i4 e40 nu dik een maand meer dan 4500km gereden met een gemiddelde van 14,5 kwh/100km. Nou blijft de range estimator toch lage inschattingen geven dan rijd ik op 80% met b.v. 372km weg en gaat die eerst nog omhoog bijstellen en dan langzaam weer lager. Is dit normaal? Ik gebruik nooit de bmw navigatie maar altijd google maps. Heb het idee dat die enkel de laatste rit onthoud.
Dit is mijn ervaring tot nog toe, maar heb de auto pas een week.
Iemand enig idee hoe je via de my bmw app de actuele software update checked
En waar je kan zoeken naar een nieuwe software update via de app?
En waar je kan zoeken naar een nieuwe software update via de app?
Bij mij stond afgelopen dinsdagochtend de dealer op de stoep met vervangend vervoer. Om 9.00 hadden ze gebeld om te vragen of ze langs konden komen om mijn m50 op te komen halen ivm een batterij-issue en om 11.00 reed ik opeens in een 320 plug-in hybride. Er schijnt dus inderdaad iets met de batterij aan de hand te zijn. Benieuwd hoe lang dit gaat duren, dat konden ze namelijk niet zeggen. Die 320 phev vind ik helemaal niks.
Dat betekent, stam + t .
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.