Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedeurwaarder
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-05 21:42
Woehoo mijn auto is gisteren geproduceerd (12-10-2022) en staat nu op bimmer.work. Hopelijk is hij snel in Nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groengroen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik hoop ook dit jaar nog te rijden, in maart besteld.

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met het draadloze laden van je telefoon.
Ik lees vooral over oververhitten. Heeft iemand ervaring met na hoeveel tijd dat ongeveer optreedt? Als dat standaard na een half uur is dan heb ik niet zoveel aan die functie en laat ik ‘m liever achterwege. Treedt oververhitting alleen op tijdens warme dagen bij reizen van 2,5u en meer bijvoorbeeld, dan heb ik er bij normaal dagelijks gebruik wel wat aan - ik zit op vakantieritjes en weekendjes weg na normaal gesproken nooit langer dan 1,5 achter elkaar in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-04-2024
Altijd sneu deze "snelle" levertijden te lezen :'( Zelf besteld in januari (België) en ik moet voor 2023 zelfs niet informeren naar meer. Levering wellicht rond midden 2023, maar dat weet ik pas concreter vanaf 2023 zelf. Afijn, we wachten maar verder... De M50 lijkt wel niet veel opties te verliezen, lijkt eerder voor de e40 te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
Groengroen schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:52:
Ik hoop ook dit jaar nog te rijden, in maart besteld.

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met het draadloze laden van je telefoon.
Ik lees vooral over oververhitten. Heeft iemand ervaring met na hoeveel tijd dat ongeveer optreedt? Als dat standaard na een half uur is dan heb ik niet zoveel aan die functie en laat ik ‘m liever achterwege. Treedt oververhitting alleen op tijdens warme dagen bij reizen van 2,5u en meer bijvoorbeeld, dan heb ik er bij normaal dagelijks gebruik wel wat aan - ik zit op vakantieritjes en weekendjes weg na normaal gesproken nooit langer dan 1,5 achter elkaar in de auto.
Ik heb de draadloos opladen optie in mijn configuratie en rij de auto nu zo’n twee weken. Ik kan je bevestigen dat mijn iPhone zo heet wordt dat het draadloos opladen uitgeschakeld wordt door de iPhone om oververhitting te voorkomen. Dat gebeurt nu regelmatig en vaak na een uur/anderhalf uur. Opladen doet hij overigens ook nauwelijks…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-05 16:22
MichaelC165 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:48:
Altijd sneu deze "snelle" levertijden te lezen :'( Zelf besteld in januari (België) en ik moet voor 2023 zelfs niet informeren naar meer. Levering wellicht rond midden 2023, maar dat weet ik pas concreter vanaf 2023 zelf. Afijn, we wachten maar verder... De M50 lijkt wel niet veel opties te verliezen, lijkt eerder voor de e40 te zijn?
De levertijden voor België zijn aan het verkorten. Voor bestellingen jan/feb was het eerst midden 2023 en later eerder eind. Als ik nu bestel, ik moet nog steeds beslissen maar wil eerst ook de M50 eens rijden, dan heb ik de wagen eind volgend jaar dus kleine 12 maanden. Dat wil dan ook zeggen dat huidige bestellingen die er al zijn sneller zullen geleverd worden.

Ook voor de e40 is alles opnieuw beschikbaar hoor, behalve wellicht laser dat eruit gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitteVerf
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:16
voodoo077 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:44:
[...]

De levertijden voor België zijn aan het verkorten. Voor bestellingen jan/feb was het eerst midden 2023 en later eerder eind. Als ik nu bestel, ik moet nog steeds beslissen maar wil eerst ook de M50 eens rijden, dan heb ik de wagen eind volgend jaar dus kleine 12 maanden. Dat wil dan ook zeggen dat huidige bestellingen die er al zijn sneller zullen geleverd worden.

Ook voor de e40 is alles opnieuw beschikbaar hoor, behalve wellicht laser dat eruit gaat
Wat wil dit dan zeggen voor de auto's die besteld zijn met laserlight? Zal BMW deze dan leveren met? Of geldt de beperking enkel voor nieuwe bestellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvN
  • Laatst online: 08-05-2023

TvN

Dit geldt helaas ook voor reeds bestelde auto's. Mijn auto is nu geproduceerd zonder laserverlichting (ondanks dat ik dit wel had besteld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:28
Tosti Ham-Kaas245 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:35:
[...]

Ik heb de draadloos opladen optie in mijn configuratie en rij de auto nu zo’n twee weken. Ik kan je bevestigen dat mijn iPhone zo heet wordt dat het draadloos opladen uitgeschakeld wordt door de iPhone om oververhitting te voorkomen. Dat gebeurt nu regelmatig en vaak na een uur/anderhalf uur. Opladen doet hij overigens ook nauwelijks…
Dit 'probleem' is algemeen (alle smartphones)... Is ook bij verschillende merken zo, enige oplossing is (en dat is mijn inziens een designflaw dat ze dit niet gedaan hebben) om ventilatie van onder uit te voorzien op het laadvlak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:07

Freakie1NL

Grote Baas

Vandaag een i4 M50 gepasseerd op de A12. In het groen. Wat een bak zeg! Bestuurder maar even een duimpje gegeven.

Wel voor mijzelf vervelend dat ik al reeds begin dit jaar een Polestar had besteld die binnen 4 maanden geleverd kon worden, waar ik echter nog op zit te wachten. Als ik dan nu de goedkopere instap versies van de i4 beschikbaar zie komen....

Ach altijd iets te wensen over blijven houden he.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:00
Quiller schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:33:
[...]

Dit 'probleem' is algemeen (alle smartphones)... Is ook bij verschillende merken zo, enige oplossing is (en dat is mijn inziens een designflaw dat ze dit niet gedaan hebben) om ventilatie van onder uit te voorzien op het laadvlak...
Ik had in het begin ook problemen met laden, maar na 2 Updates (nu 07/2022.41) werkt het super. Telefoon is een Samsung S21 Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Mijn telefoon (s20 ultra met uag rugged bumper) past niet eens in het draadloos laden vakje van de i4 dus ik ben niet bang dat hij te heet zal worden.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 17:56
Freakie1NL schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:31:
Vandaag een i4 M50 gepasseerd op de A12. In het groen. Wat een bak zeg! Bestuurder maar even een duimpje gegeven.

Wel voor mijzelf vervelend dat ik al reeds begin dit jaar een Polestar had besteld die binnen 4 maanden geleverd kon worden, waar ik echter nog op zit te wachten. Als ik dan nu de goedkopere instap versies van de i4 beschikbaar zie komen....

Beschikbaar is een groot woord. Heb van dealer begrepen dat de 35 pas op z'n vroegst eind 2023 in Nederland geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 09:07

Freakie1NL

Grote Baas

Lukosje schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:31:
[...]

Beschikbaar is een groot woord. Heb van dealer begrepen dat de 35 pas op z'n vroegst eind 2023 in Nederland geleverd kan worden.
Mwha met welke elektrische auto is dat niet zo, als je hem nu besteld?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lukosje
Freakie1NL schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:52:
[...]

Mwha met welke elektrische auto is dat niet zo, als je hem nu besteld?
Heb eergisteren de 40 besteld, komt eind maart 😋

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-05 17:01
Lukosje schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 07:53:
[...]

Heb eergisteren de 40 besteld, komt eind maart 😋
Zwart op wit staan met boete beding 😉? Ik heb nog geen enkele dealer gesproken die de garantie op een maand durft te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe

Zit meestal op dinsdag op de A50-A12-A18, dus was het niet 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
TvN schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:10:
Dit geldt helaas ook voor reeds bestelde auto's. Mijn auto is nu geproduceerd zonder laserverlichting (ondanks dat ik dit wel had besteld).
En je neemt hem wel af of cancel je de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-01 13:32
Vandaag bericht ontvangen van de dealer. Verwachte levering staat nog steeds op eind januari 23 (edrive40, NL, lease, besteld in juni 22) :). Wel de - al verwachte - prijsaanpassing van € 1.850 en meerprijs voor het sensatec dashboard.

Daarentegen staat nu in de offerte expliciet genoemd bij de standaarduitrusting: (4T3) Flexible fast charger (mode 2) en (4T4) Laadkabel proffesional (mode 3) openbaar laden. Weten jullie of dit nieuw is? Ik kan me niet voorstellen dat BMW voor de prijsverhoging ook daadwerkelijk extra spullen levert :X.

Daarbij begreep ik dat alle i4's nu standaard de knoppen voor de adaptieve cruise control krijgen. Ik heb dit niet besteld, maar de knop komt er in en de optie zal dus beschikbaar worden om achteraf online aan te schaffen. Wellicht dat ik dat dan alsnog doe...

Als ie bij de dealer staat ga ik misschien toch eens vragen wat het kost om mijn huidige leasecontract, die tot april 23 loopt, af te kopen :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvN
  • Laatst online: 08-05-2023

TvN

dencoupe schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:02:
[...]

En je neemt hem wel af of cancel je de auto?
Ik heb besloten om hem toch maar af te nemen. Ik heb nu een jaar op de auto gewacht en laserlights komen voorlopig niet terug. Dus ik ga niet langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
dencoupe schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:58:
[...]

Zwart op wit staan met boete beding 😉? Ik heb nog geen enkele dealer gesproken die de garantie op een maand durft te geven.
Haha, zwart op wit ja, maar geen beding. Heb best wel slag om de arm genomen dus maakt me niet heel veel uit als die alsnog later komt. We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
M_G_ schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:57:
Vandaag bericht ontvangen van de dealer. Verwachte levering staat nog steeds op eind januari 23 (edrive40, NL, lease, besteld in juni 22) :). Wel de - al verwachte - prijsaanpassing van € 1.850 en meerprijs voor het sensatec dashboard.

Daarentegen staat nu in de offerte expliciet genoemd bij de standaarduitrusting: (4T3) Flexible fast charger (mode 2) en (4T4) Laadkabel proffesional (mode 3) openbaar laden. Weten jullie of dit nieuw is? Ik kan me niet voorstellen dat BMW voor de prijsverhoging ook daadwerkelijk extra spullen levert :X.

Daarbij begreep ik dat alle i4's nu standaard de knoppen voor de adaptieve cruise control krijgen. Ik heb dit niet besteld, maar de knop komt er in en de optie zal dus beschikbaar worden om achteraf online aan te schaffen. Wellicht dat ik dat dan alsnog doe...

Als ie bij de dealer staat ga ik misschien toch eens vragen wat het kost om mijn huidige leasecontract, die tot april 23 loopt, af te kopen :? .
De Mode 3 kabel zat er altijd al bij en stond ook altijd op de prijslijst. De Mode 2 Granny niet, maar veel dealers deden deze er wel bij. Ik had ze tot nu toe altijd los op de offerte laten zetten.

En goede wijziging als ze die knopjes er standaard op zetten idd. De sensor zit er altijd al standaard in voor de gewone ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 09:14
Zipsop in "Het grote BMW i4 topic"
En goede wijziging als ze die knopjes er standaard op zetten idd. De sensor zit er altijd al standaard in voor de gewone ACC.
Is dat niet de '9QY Driver Assistance Preparation Ii' ? Of is 9QY voorbereiding voor 'echte' DAP?

edit: formatting

[ Voor 4% gewijzigd door rvdm- op 14-10-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077

Altijd spijtig zoiets.
Heb je beiden getest? Is een serieus verschil imo tussen beiden. Kan je niet meer annuleren wegens te laat geleverd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
rvdm- schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:19:
[...]

Is dat niet de '9QY Driver Assistance Preparation Ii' ? Of is 9QY voorbereiding voor 'echte' DAP?

edit: formatting
De gewone ACC optie staat daar los van.

5AQ Active Guard Plus wat altijd standaard is geeft al de kleine vierkante radar sensor in de grill en de camera achter de spiegel.
5DF is nu de losse ACC optie, en die lijkt nu alleen de ACC knopjes te geven op het stuur als extra hardware.

Driving Assistant geef twee extra radar sensors achter de hoeken van de achterbumper. Dit voor Crossing traffic warning achter en botswaarschuwing achter.

Driving Assistant Professional is wat meer extra hardware. het zichtbare is de grote ACC sensor in de gril met het grill patroon er in. Maar ook nog 2 radarsensors in de hoeken van de voorbumper. en andere camera module achter de spiegel.

Ik heb een G22 430i uit de vloot al een tijd bij de schadehersteller staan die een kettingbotsing heeft mee gemaakt. Hier heb ik al wat lijstjes van deze sensors voorbij zien komen. (Mega duur spul en niet echt leverbaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 08:46
M_G_ schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:57:

Daarbij begreep ik dat alle i4's nu standaard de knoppen voor de adaptieve cruise control krijgen. Ik he dit niet besteld, maar de knop komt er in en de optie zal dus beschikbaar worden om achteraf online aan te schaffen. Wellicht dat ik dat dan alsnog doe...
Zojuist even bij mijn eDrive40 gaan kijken die 3 weken geleden geproduceerd is. Heb geen ACC of DAP genomen, dus ‘gewoon’ standaard cruise control. Hierbij komen inderdaad de knopjes op het stuur voor ACC met afstandsregeling (herken het van mijn huidige 1-serie, waarop ik wel ACC heb). Omdat de radar standaard op alle i4’s zit zou je (als het goed is) achteraf kunnen upgraden dmv online aanschaf.

Ook hier kwam de prijsverhoging per 1 november in beeld. Met mijn werkgever kunnen regelen dat ik per 31 oktober mag gaan rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 09:14
Zipsop schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:09:
[...]

De gewone ACC optie staat daar los van.

5AQ Active Guard Plus wat altijd standaard is geeft al de kleine vierkante radar sensor in de grill en de camera achter de spiegel.
5DF is nu de losse ACC optie, en die lijkt nu alleen de ACC knopjes te geven op het stuur als extra hardware.

Driving Assistant geef twee extra radar sensors achter de hoeken van de achterbumper. Dit voor Crossing traffic warning achter en botswaarschuwing achter.

Driving Assistant Professional is wat meer extra hardware. het zichtbare is de grote ACC sensor in de gril met het grill patroon er in. Maar ook nog 2 radarsensors in de hoeken van de voorbumper. en andere camera module achter de spiegel.

Ik heb een G22 430i uit de vloot al een tijd bij de schadehersteller staan die een kettingbotsing heeft mee gemaakt. Hier heb ik al wat lijstjes van deze sensors voorbij zien komen. (Mega duur spul en niet echt leverbaar)
Super duidelijk, dankjewel - weer wat geleerd vandaag :)
Ben alsnog wel benieuwd wat 9QY dan is - want 'driving assistant' heb ik los in m'n optielijstje staan als 5AS - misschien hangen die twee dan met elkaar samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermin Romero
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-12-2022
Weet iemand hoe je de symbolen van alle laadpalen uit het navigatiescherm kunt halen? Het zijn er wel heel veel. Je ziet op het scherm haast niet waar je rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-04 07:41
Iemand hier die op de hoogte is van de techniek in de i4 en dan met name het regenereren? Gebruikt de auto daar de normale elektromotor voor? Zo ja, hoe werkt dat dan, zonder vaste magneet? En betekent dat dan ook dat hij vooral op de achterwielen remt bij het regenereren, wat me niet goed lijkt voor de stabiliteit van de auto?

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiGRoN_NL
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:25
M50 besteld half juni. 3 weken geleden status 112 planning week 46. Vandaag contact gehad met dealer (Ekris) en voorlopige planning is verschoven naar week 44. Weet iemand hoeveel weken vantevoren de status wijzigt van 112 naar 150? En nadat de auto geproduceerd is, hoe lang duurt het dan nog voor je de auto bij de dealer kunt ophalen? In het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
Fermin Romero schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:58:
Weet iemand hoe je de symbolen van alle laadpalen uit het navigatiescherm kunt halen? Het zijn er wel heel veel. Je ziet op het scherm haast niet waar je rijdt.
Even op het icoon met de stekker klikken linksboven in het navigatiescherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anoniem2000
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-11-2023
BiGRoN_NL schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:00:
M50 besteld half juni. 3 weken geleden status 112 planning week 46. Vandaag contact gehad met dealer (Ekris) en voorlopige planning is verschoven naar week 44. Weet iemand hoeveel weken vantevoren de status wijzigt van 112 naar 150? En nadat de auto geproduceerd is, hoe lang duurt het dan nog voor je de auto bij de dealer kunt ophalen? In het algemeen?
Mijn m50 is half september geproduceerd.
Kan hem 24 oktober ophalen houd rekening als het meezit 3 tot 4 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiGRoN_NL
Anoniem2000 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:40:
[...]

Mijn m50 is half september geproduceerd.
Kan hem 24 oktober ophalen houd rekening als het meezit 3 tot 4 weken
Had de vraag ook bij de dealer gelegd. Kreeg het volgende antwoord:
“Na productie gaat je i4 binnen een week weg uit München naar een overslag locatie nabij, in Garching. Van daaruit volgt transport naar Born, en vanuit Born naar ons. Doorlooptijd zowel Garching als Born momenteel zo’n 3-4 weken dus reken maar uit :)”

Zou dus 6 tot 8 weken duren na productie volgens hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan430
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-06-2024
Mijne is 1e week september geproduceerd, 20/10 ophalen (M50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermin Romero
  • Laatst online: 17-12-2022
Tosti Ham-Kaas245 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:16:
[...]

Even op het icoon met de stekker klikken linksboven in het navigatiescherm.
Is dat de oplossing? Volgens mij heb ik dat al een keer gedaan. Ga het opnieuw proberen. Dank je Tosti .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:13
Leuke features op komst in 2023: casual gaming

https://www.press.bmwgrou...icles-in-2023?language=en

[ Voor 3% gewijzigd door NemeSiS-7 op 15-10-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Hmm... Benieuwd of dit ook voor de bestaande wagens mogelijk gaat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem2000
BiGRoN_NL schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 07:38:
[...]

Had de vraag ook bij de dealer gelegd. Kreeg het volgende antwoord:
“Na productie gaat je i4 binnen een week weg uit München naar een overslag locatie nabij, in Garching. Van daaruit volgt transport naar Born, en vanuit Born naar ons. Doorlooptijd zowel Garching als Born momenteel zo’n 3-4 weken dus reken maar uit :)”

Zou dus 6 tot 8 weken duren na productie volgens hen.
Dan zijn de tijden met het transport nog verder opgelopen in half september gaven ze aan ze hebben 2a 3 weken de tijd nodig om hem van munchen naar nederland te krijgen en van born (opslag locatie in nl) naar de dealer 1 a 2 weken

Transport is echt een drama ze komen veel personeel te kort...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ariiiin
  • Laatst online: 21-04 09:40
Eindelijk! na 8 maanden wachten gisteren de e40 opgehaald (5 weken tussen productie en aflevering) :*)
De jubileum logo's gaan er nog af, foutje van de dealer, vergeten af te bestellen 8)7
Kom van een A3 limo S-line (in één beeld gevangen op één foto hieronder) en voel gek genoeg op bepaalde punten een (dikke) achteruitgang.
  • (+) Instapverlichting / de "vleugels" aan de zijkant. Was echt een verrassing, ik dacht dat je dat alleen bij comfort access pakket kreeg
  • (+) Wagenstatus op het scherm rechts. Zo vet dat ie tijdens het rijden de richtingaanwijzer (ja die gebruik ik wel eens), de koplampen, het dak, wel/niet open zijn van de deuren, stuuruitslag/ hoek van de wielen etc. allemaal live laat zien en dat je het model van de wagen 3D kan draaien/ in en uit kan zoomen.
  • (-) Hifi audio is een dikke tegenvaller voor mij. In de Audi A3 had ik met de Hifi upgrade (ook iets van €350) een losse subwoofer in de hoedenplank achter en dat mis ik nu enorm. Had geen HK gedaan omdat het in feb toen ik bestelde niet leverbaar was én het neemt te veel ruimte in de bodem van de kofferbak. Geen zin om altijd de laadkabel netjes te vouwen en bij mij komt ie echt niet in de zijvakjes in de kofferbak. Om het enigszins Oké te maken in de i4 heb ik nu de Fader bijna 75% naar achteren gedaan, Bass en Treble +3/4 en nu voel ik soort van een Bass in de voorste stoel maar heel eerlijk het is toch een beetje Toyota JBL niveau met het gevoel dat je deurpanelen eruit gesloopt worden maar toch geen punchy Bass.
  • (-) In sport mode kun je de layout van je dashboard niet in de brede stand zetten. Dit kan wel op comfort en Eco-pro. Snap niet waarom...
  • (-) De verlichting van de knoppen op het dashboard in oranje vind ik ook niet perse mooi. Had gewoon wit mogen zijn of blauw? of het mooiste was als ze mee gingen met de kleuren van interieurverlichting.
  • (-) Er zit een rare gap (binnenin) tussen waar de deurpanelen vóór eindigen en de "midden pilaar" van de auto. Je kan makkelijk je duim erin steken. Heel gek ook dat je de kleur van de carrosserie kan zien door het gat en de afdichtingsrubbers heen. Ook in deze categorie: heel raar dat er een schroefgat o.i.d. links midden in de achterkant van het stuur zit. Ik rijd vaak met één hand (links) en nu voel ik elke keer een gat waar je middelvinger zo in valt. Gewoon raar... Het S-line stuur met de vlakke onderkant was fijner :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-icyYwaGzLzRvvrQcI3p_hrhfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4X2PlGbYaKL1w3QIx91DtNdw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXGZVIIs7zeac3MDy07aMqqAzBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICxFgY2AUgfYNKhNYreVM7IN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NP9rz7M1CUBMpkNRXwTnJPojs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4w0a9EUlTnoW4RsPYMJajF7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LBO01TIOVGvkc2Lpx9GknQrAQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCBgLYmMQ8UOeReW9psFJQwT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEUS1WjzBN0oS29kXgcIApTBu4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3vpBANyUY2hjJ6PAKpHASWj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronaldalexander
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-07-2023
Ariiiin schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:47:
Eindelijk! na 8 maanden wachten gisteren de e40 opgehaald (5 weken tussen productie en aflevering) :*)
De jubileum logo's gaan er nog af, foutje van de dealer, vergeten af te bestellen 8)7
Kom van een A3 limo S-line (in één beeld gevangen op één foto hieronder) en voel gek genoeg op bepaalde punten een (dikke) achteruitgang.
  • (+) Instapverlichting / de "vleugels" aan de zijkant. Was echt een verrassing, ik dacht dat je dat alleen bij comfort access pakket kreeg
  • (+) Wagenstatus op het scherm rechts. Zo vet dat ie tijdens het rijden de richtingaanwijzer (ja die gebruik ik wel eens), de koplampen, het dak, wel/niet open zijn van de deuren, stuuruitslag/ hoek van de wielen etc. allemaal live laat zien en dat je het model van de wagen 3D kan draaien/ in en uit kan zoomen.
  • (-) Hifi audio is een dikke tegenvaller voor mij. In de Audi A3 had ik met de Hifi upgrade (ook iets van €350) een losse subwoofer in de hoedenplank achter en dat mis ik nu enorm. Had geen HK gedaan omdat het in feb toen ik bestelde niet leverbaar was én het neemt te veel ruimte in de bodem van de kofferbak. Geen zin om altijd de laadkabel netjes te vouwen en bij mij komt ie echt niet in de zijvakjes in de kofferbak. Om het enigszins Oké te maken in de i4 heb ik nu de Fader bijna 75% naar achteren gedaan, Bass en Treble +3/4 en nu voel ik soort van een Bass in de voorste stoel maar heel eerlijk het is toch een beetje Toyota JBL niveau met het gevoel dat je deurpanelen eruit gesloopt worden maar toch geen punchy Bass.
  • (-) In sport mode kun je de layout van je dashboard niet in de brede stand zetten. Dit kan wel op comfort en Eco-pro. Snap niet waarom...
  • (-) De verlichting van de knoppen op het dashboard in oranje vind ik ook niet perse mooi. Had gewoon wit mogen zijn of blauw? of het mooiste was als ze mee gingen met de kleuren van interieurverlichting.
  • (-) Er zit een rare gap (binnenin) tussen waar de deurpanelen vóór eindigen en de "midden pilaar" van de auto. Je kan makkelijk je duim erin steken. Heel gek ook dat je de kleur van de carrosserie kan zien door het gat en de afdichtingsrubbers heen. Ook in deze categorie: heel raar dat er een schroefgat o.i.d. links midden in de achterkant van het stuur zit. Ik rijd vaak met één hand (links) en nu voel ik elke keer een gat waar je middelvinger zo in valt. Gewoon raar... Het S-line stuur met de vlakke onderkant was fijner :X
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik maak straks exact dezelfde overstap….
Toch had ik met de hifi audio in het proefgereden demo model geen problemen dat deze vermogen tekort kwam ten opzichte van het sound system van Audi.

Qua rijeigenschappen is de bimmer toch een hele vooruitgang lijkt mij 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quiller
Ik heb bewust voor de (beperkte) meerprijs voor HK gekozen en heb daar absoluut GEEN spijt van (580 euro in belgie momenteel maar dacht dat het zelfs minder was toen ik in september 21 bestelde) ... HK is echt een no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem2000
Quiller schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:36:
Ik heb bewust voor de (beperkte) meerprijs voor HK gekozen en heb daar absoluut GEEN spijt van (580 euro in belgie momenteel maar dacht dat het zelfs minder was toen ik in september 21 bestelde) ... HK is echt een no brainer.
Poahh wat een prijsverschil in januari 2022 in nederland 980 euro heb de harmon kadon wel gekozen overigens😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Zijn ongeveer dezelfde prijzen in BE als in NL. Alleen heeft BE een innovation pack waar HiFi in zit voor de e40. Die hebben we in NL niet. En dan is de upgrade naar HK 580, zelfde als bij de M50 in NL(heeft standaard HiFi). Alleen staat die nu weer niet goed in de prijslijst in NL Dealer systeem verrekend die wel goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ariiiin
Hmm... Heb in de auto een update uitgevoerd en nu is de opgegeven range in de app circa 100 km lager... Heb hier meerdere berichten hierover gelezen.

Kan iemand me vertellen waar ik de firmware versie kan achterhalen? Denk dat het alleen in de auto kan en niet via de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buppha
  • Laatst online: 06-05 22:52
gisteren mijn e40 opgehaald. :)
Prachtige auto om in te rijden .
(na ongeveer 25 jaar een 5 serie te hebben gereden komt dit toch redelijk in de buurt )
Wel lang op moeten wachten , productie datum was 4-8-2022.
Dus ongeveer 10 weken na aanvang productie .
Is wel bijna volgens offerte geleverd , dus nog inclusief laser light.
m koplampen shadow line en copolit pack vervallen.
De dealer kon me wel vertellen dat de i4 een echt succes is in nederland .
1 op 4 verkochte BMW zijn op dit moment een i4 .
duurt dus niet zo lang dat we nieet meer iets aparts hebben . :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
Fermin Romero schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:58:
[...]
Is dat de oplossing? Volgens mij heb ik dat al een keer gedaan. Ga het opnieuw proberen. Dank je Tosti .
Hmmmm nee, was in de veronderstelling dat ik dit zelf toegepast had. Deze knop is voor het actief zoeken naar een laadstation in de buurt. Als ik in de handleiding kijk zit het hem in het (de)selecteren van de uitgebreide kaartmodus. Bij elektrische voertuigen worden in deze modus de laadstations in de kaart weergegeven staat vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
Ariiiin schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:18:
Hmm... Heb in de auto een update uitgevoerd en nu is de opgegeven range in de app circa 100 km lager... Heb hier meerdere berichten hierover gelezen.

Kan iemand me vertellen waar ik de firmware versie kan achterhalen? Denk dat het alleen in de auto kan en niet via de app?
Bij "Instellingen" gaan naar "Remote Software Update"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Wat is de productieweek van jouw auto?

[ Voor 81% gewijzigd door Ard1970 op 16-10-2022 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydraulic
1 i4 minder...
https://www.kliknieuwsude...uit-de-bocht-op-afrit-a50
Wel raar dat er een laadkabel nog in zit, tijdens het bergen?
Zou hij weggehaald zijn? Mist iemand zijn kabel? En auto natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariiiin
Ard1970 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:44:
Wat is de productieweek van jouw auto?
Auto is in week 36 gebouwd. Zit nu op versie 07/2022.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
Hydraulic schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:48:
1 i4 minder...
https://www.kliknieuwsude...uit-de-bocht-op-afrit-a50
Wel raar dat er een laadkabel nog in zit, tijdens het bergen?
Zou hij weggehaald zijn? Mist iemand zijn kabel? En auto natuurlijk...
Dat is hier in de buurt.

Schade lijkt zo op het oog best mee te vallen. Deze komt echt wel weer de weg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
dencoupe schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:14:
[...]

Dat is hier in de buurt.

Schade lijkt zo op het oog best mee te vallen. Deze komt echt wel weer de weg op.
Zal er (voor de verzekering) volgens mij op aankomen of er structurele schade aan de batterij is of niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeijers
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-03-2023
Erg jammer dat die kleur in januari, toen ik de mijne bestelde, nog niet bestond. Anders was dit zeker een overweging geweest. Maar gelukkig is mijn Aventurin rood ook nog steeds prachtig en hardstikke zeldzaam 😎

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bout
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-05-2024
Dit weekend mijn i4 drive 40 in ontvangst genomen bij Dusseldorp Hoorn (San Remo groen, Hifi, M-stuur, hemel in zwart, 17 inch 852 wielen). In februari besteld. Helaas niet geleverd zoals ik deze had besteld. Als berijder met een slechte rug had ik de lendensteun (optie 488) besteld. De sportstoelen waren voor mij DE reden om voor de BMW te gaan. De lendensteun is ergens in deze periode komen te vervallen en werd door een andere optiecode vervangen. Maar omdat iemand bij BMW heeft lopen slapen is deze informatie niet doorgegeven, waardoor er gewoon geen lendensteun is ingebouwd. Pas toen de auto al gebouwd was heeft de verkoper dit gemerkt. Dit was voor mij een showstopper. De enige oplossing die geboden werd was om dan een lendesteun in te laten bouwen door een bedrijf dat autoaanpassingen doet (invalidebusjes e.d.), of opnieuw bestellen (met minimaal 10 extra maanden wachttijd). Ik stond op het punt om de bestelling dan maar te annuleren. Uiteindelijk wilde ik toch rijden en heb deze oplossing maar geaccepteerd. Maar nu blijkt ook de verstelling van de zijwangen van de stoel er niet op te zitten, ondanks dat de verkoper mij verzekerde dat dit er wel op zou zitten. Niet dus. Wat een armoe. Verder wel een fijne wagen, maar ik denk niet dat ik nog een keer iets bij BMW bestel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i4Raden
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-08-2023
Ik heb zelf nu een maandje rond gereden in "mijn" i4 met HK audio. Zelf ben ik niet echt een kenner maar vond HK wel beduidend beter klinken dan de HiFi upgrade en de extra investering (+/- 500 euro) te overzien.

Zijn er al audiofielen in dit topic die de Equalizer anders hebben ingesteld dan de standaard instelling? Ik kan me voorstellen dat het afhankelijk is van muziek genre (en persoonlijke smaak) wat een goede instelling is. Zijn er tips hoe ik tot een beste instelling kan komen om het optimale uit het systeem te halen? Met een beetje dom schuiven kwam ik niet echt veel verder :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
Ariiiin schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:47:

Bedoel je de standaard audio of de upgrade audio die niet ok is?
De gewone is inderdaad zeer slecht maar de upgrade was al een hele verbetering. Is inderdaad geen HK maar kon er door tov die standaard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quiller
i4Raden schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:29:
Ik heb zelf nu een maandje rond gereden in "mijn" i4 met HK audio. Zelf ben ik niet echt een kenner maar vond HK wel beduidend beter klinken dan de HiFi upgrade en de extra investering (+/- 500 euro) te overzien.

Zijn er al audiofielen in dit topic die de Equalizer anders hebben ingesteld dan de standaard instelling? Ik kan me voorstellen dat het afhankelijk is van muziek genre (en persoonlijke smaak) wat een goede instelling is. Zijn er tips hoe ik tot een beste instelling kan komen om het optimale uit het systeem te halen? Met een beetje dom schuiven kwam ik niet echt veel verder :+
Ik heb mijn HK ingesteld aan de hand van deze site (en heel tevreden over) :

https://totallyev.net/bmw...man-kardon-audio-upgrade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-03 10:47
Even niet op de prijs letten maar blijkbaar kun je de vormloze grille vervangen met 1 met relief:

https://www.autoscout24.n...e=listpage_search-results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan64
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-01 16:47
phex schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:29:
Even niet op de prijs letten maar blijkbaar kun je de vormloze grille vervangen met 1 met relief:

P-715-VJ. Nieuwprijs 90k. En dan 119 vragen…. Flinke meerprijs voor zo’n grille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
bout schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:32:
Dit weekend mijn i4 drive 40 in ontvangst genomen bij Dusseldorp Hoorn (San Remo groen, Hifi, M-stuur, hemel in zwart, 17 inch 852 wielen). In februari besteld. Helaas niet geleverd zoals ik deze had besteld. Als berijder met een slechte rug had ik de lendensteun (optie 488) besteld. De sportstoelen waren voor mij DE reden om voor de BMW te gaan. De lendensteun is ergens in deze periode komen te vervallen en werd door een andere optiecode vervangen. Maar omdat iemand bij BMW heeft lopen slapen is deze informatie niet doorgegeven, waardoor er gewoon geen lendensteun is ingebouwd. Pas toen de auto al gebouwd was heeft de verkoper dit gemerkt. Dit was voor mij een showstopper. De enige oplossing die geboden werd was om dan een lendesteun in te laten bouwen door een bedrijf dat autoaanpassingen doet (invalidebusjes e.d.), of opnieuw bestellen (met minimaal 10 extra maanden wachttijd). Ik stond op het punt om de bestelling dan maar te annuleren. Uiteindelijk wilde ik toch rijden en heb deze oplossing maar geaccepteerd. Maar nu blijkt ook de verstelling van de zijwangen van de stoel er niet op te zitten, ondanks dat de verkoper mij verzekerde dat dit er wel op zou zitten. Niet dus. Wat een armoe. Verder wel een fijne wagen, maar ik denk niet dat ik nog een keer iets bij BMW bestel.
Dat is balen zeg. Bedoel ja dan de standaard sportstoelen of de M Sportstoelen?
Bij de standaard sportstoelen is 488 en 490 nog steeds de bestel codes voor de lendesteun en de breedte versteling van de bestuurdersstoel. Voor de M Sportstoelen is 488 een verplichte optie die automatisch op de bestellijst komt en de breedte verstelling standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariiiin
voodoo077 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:47:
[...]

Bedoel je de standaard audio of de upgrade audio die niet ok is?
De gewone is inderdaad zeer slecht maar de upgrade was al een hele verbetering. Is inderdaad geen HK maar kon er door tov die standaard.
Ik had het over de upgraded Hifi. Vooral een teleurstelling omdat ik hiervoor een dedicated sub-woofer achterin had en de bass daardoor merkbaar in mijn rug/ borstkas / in de stoel voelde. Nu voel ik het in mijn scheenbeen

Heeft ook te maken met de muziek die je luistert wss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i4Raden
  • Laatst online: 03-08-2023
Quiller schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:41:
[...]

Ik heb mijn HK ingesteld aan de hand van deze site (en heel tevreden over) :

https://totallyev.net/bmw...man-kardon-audio-upgrade/
Dat is een goede tip dankjewel!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
stan64 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:30:
[...]

P-715-VJ. Nieuwprijs 90k. En dan 119 vragen…. Flinke meerprijs voor zo’n grille
Ze hebben wel wat meer gedaan dan alleen de grille vervangen...maar dan nog. Wat een geld voor een wannabe. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nr7cC54MFadaY-2dy-dXXnHu8wo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKnFnHPSE2QktKTTVfLZ9VjO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-05 17:45
phex schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:29:

Vergeet de bumper met uitlaten niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-03 10:47
RobbieHifi schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:55:
[...]

Ow ja damn, dat is wel hilarisch fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
RobbieHifi schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:55:
[...]

Inclusief Active Sound Design.. _/-\o_ 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:32
Ard1970 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:54:
[...]

Ze hebben wel wat meer gedaan dan alleen de grille vervangen...maar dan nog. Wat een geld voor een wannabe. 8)7
[Afbeelding]
Kun je in plaats van zo'n nakend gender conflict beter direct een M440i bestellen :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Grappig ook wel dat ze de pook, startknop en het stuurlogo wel met blauwe accenten hebben gehouden, dat is juist snel en goedkoop aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Zo. De i4 is binnen voor nazicht nadat ik tijdens mijn italie reis twee 'kleine' problemen kreeg (melding in de app (niet in de auto) dat sensor voor noodstop niet correct werkte en ik naar garage moet (niets van gemerkt trouwens) EN nadien melding in de auto (niet in de app) dat sensor voor voetgangersdetectie defect was (werkte nadien wel terug heb ik ondervonden)) -- Deze zaken zijn (toevallig?) na de software update begonnen trouwens.

In de garage wel juist de ix als vervangwagen gekregen ... Geef me toch maar de i4 :-) (ix rijdt wel zalig maar mis enkele opties : HUD, assisted drive pro, grotere range, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_G_
Ard1970 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:54:
[...]

[Afbeelding]
Inderdaad, beetje sneu dit... ga dan voor een M440i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ben wel benieuwd wat t verhaal is achter die M50 "M440i".. Auto is pas 4 mnd oud, dus of degene die die aanpassingen heeft gedaan is er wel heel snel op uitgekeken of iemand dacht dat dit erg gewild zou zijn en gooit er een leuke marge op. Ben wel erg benieuwd wat de beleving is met de V6 sound er in..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

IceOnFire schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:13:
Ben wel benieuwd wat t verhaal is achter die M50 "M440i".. Auto is pas 4 mnd oud, dus of degene die die aanpassingen heeft gedaan is er wel heel snel op uitgekeken of iemand dacht dat dit erg gewild zou zijn en gooit er een leuke marge op. Ben wel erg benieuwd wat de beleving is met de V6 sound er in..
Als ze het geluid van een V6 erin hebben gecodeerd snap ik waarom hij er vanaf wil ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
  • Laatst online: 24-04-2024
M440i is hier in België volgens mij merkelijk goedkoper dan i4 M50, dus hier zou het een beetje een sleeper maken zijn ;-) Wat een foute grap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-05 18:30
fsfikke schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:16:
[...]

Als ze het geluid van een V6 erin hebben gecodeerd snap ik waarom hij er vanaf wil ;)
Yes maar ben stiekem toch wel benieuwd hoe ze dit gecodeerd hebben :-) In bimmercode vind ik het niet zo 123 ( ook al ben ik beta tester voor het i4 profiel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bout
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-05-2024
ik bedoel de standaard sportstoelen. De verkoper zei dat de breedteverstelling er op zou zitten. Maar die is waarschijnlijk in de war geweest met de M sportstoelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M_G_
IceOnFire schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:13:
Of schade gereden en waren de vervangende onderdelen voor een M440i sneller/ wel leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Ariiiin schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:34:
[...]

Ik had het over de upgraded Hifi. Vooral een teleurstelling omdat ik hiervoor een dedicated sub-woofer achterin had en de bass daardoor merkbaar in mijn rug/ borstkas / in de stoel voelde. Nu voel ik het in mijn scheenbeen

Heeft ook te maken met de muziek die je luistert wss.
Oei... iemand anders hier dezelfde mening?
Ik heb nu de HK in de Volvo en lees in de review supra dat de HK in de i4 vergelijkbaar is.
Dus als ik geen HK zou nemen dan is het een stap terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Geen alleenstaand geval vrees ik :/) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZ04lgyQo5S_iWWIhg3lqvzjjzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZuTk6nD670k7skgbFcHChKH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Laatst online: 29-04 20:17
voodoo077 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:13:
[...]

Ik heb nu de HK in de Volvo en lees in de review supra dat de HK in de i4 vergelijkbaar is.
Lijkt me logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Quiller schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:52:
Zo. De i4 is binnen voor nazicht nadat ik tijdens mijn italie reis twee 'kleine' problemen kreeg (melding in de app (niet in de auto) dat sensor voor noodstop niet correct werkte en ik naar garage moet (niets van gemerkt trouwens) EN nadien melding in de auto (niet in de app) dat sensor voor voetgangersdetectie defect was (werkte nadien wel terug heb ik ondervonden)) -- Deze zaken zijn (toevallig?) na de software update begonnen trouwens.

In de garage wel juist de ix als vervangwagen gekregen ... Geef me toch maar de i4 :-) (ix rijdt wel zalig maar mis enkele opties : HUD, assisted drive pro, grotere range, ...)
Wagen juist terug : blijkt één van de detectiecameras defect te zijn waardoor sommige zaken niet goed gedetecteerd worden (voetgangers, borden, ... kunnen gemist worden). Stuk besteld maar pas op 15/11 leverbaar ... Wordt terug beetje meer opletten!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
Een belachelijk hoge prijs, maar gelukkig niet voorzien van M440i uitlaten 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandervo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-06-2023
*knip*Dit beschouw ik als een vraag&aanbod post en die zijn niet toegestaan. Weg dus.

[ Voor 78% gewijzigd door deepbass909 op 19-10-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Avigoorn schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:29:
[...]

Lijkt me logisch?
Ik bedoelde enerzijds nog iemand die vindt dat de upgrade HiFi niet voldoende is en de HK noodzakelijk?

Anderzijds HK is niet bij elk merk top. Bij Tesla maken ze gebruik van eigen audio en die klinkt beter dan menig HK of andere. Idem bijvoorbeeld in een Mustand de audio daarin is beter dan sommige HK.
Ik heb die in de i4 niet kunnen testen en weet dus niet of het de upgrade wel waard is.

En op een moment is het budget op en als ik dan moet kiezen voor een M50 zonder HK en een e40 met HK dan tja ... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Ik ben best tevreden met de hifi. Is ook voor iedereen anders. Zet de muziek ook niet loeihard wegen mijn tinitus. Via bimmercode wel equalizer bij gezet en zo wat aangepast. Geeft toch iets beter geluid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Laatst online: 29-04 20:17
voodoo077 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:11:
[...]

Ik bedoelde enerzijds nog iemand die vindt dat de upgrade HiFi niet voldoende is en de HK noodzakelijk?

Anderzijds HK is niet bij elk merk top. Bij Tesla maken ze gebruik van eigen audio en die klinkt beter dan menig HK of andere. Idem bijvoorbeeld in een Mustand de audio daarin is beter dan sommige HK.
Ik heb die in de i4 niet kunnen testen en weet dus niet of het de upgrade wel waard is.

En op een moment is het budget op en als ik dan moet kiezen voor een M50 zonder HK en een e40 met HK dan tja ... :X
Ja ok, op die manier.
Ik heb de laatste jaren altijd een subwoofer gehad met surround.
Canton systeem in de Skoda, en Sonos in de Q4.

Ik heb nu tijdelijk een Kia e-niro, en daarvoor even een opel insignia met een normale Hifi installatie.
Dat is echt een enorm verschil. Vooral als je anders gewend bent, en dit dus belangrijk vind. Voor mij dus beide.

Hifi op zichzelf is natuurlijk prima, want daar komt prima geluid uit als het niet te hard moet, of als je gewoon normaal muziek wil luisteren.

Beetje op die manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiGRoN_NL
Vandaag bericht dat ie status 150 heeft bereikt! Planning is nog steeds week 44. Me happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Informatief voor België prijsstijging op 3/11.
E40 nog geen info, M50 + 2350€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Laatst online: 20-04 12:46
Ik zie iedereen het hebben over de status code. Waar vragen jullie die informatie op? Ik had mijn dealer voor een status portal gevraagd en die gaf aan dat je de status alleen kan volgen in amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Droid86 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:24:
Ik zie iedereen het hebben over de status code. Waar vragen jullie die informatie op? Ik had mijn dealer voor een status portal gevraagd en die gaf aan dat je de status alleen kan volgen in amerika.
Dit klopt. Alleen in de USA kan je zelf de status opvolgen... MAAR : jouw dealer kan dit wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droid86
Quiller schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:25:
[...]

Dit klopt. Alleen in de USA kan je zelf de status opvolgen... MAAR : jouw dealer kan dit wel.
Ah okay dus iedereen hier op het forum zit de dealer constant lastig te vallen voor een status update :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quiller
Droid86 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:43:
[...]

Ah okay dus iedereen hier op het forum zit de dealer constant lastig te vallen voor een status update :P
En terecht... Dat ze het hier verdorie ook beschikbaar maken zoals in de USA :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiGRoN_NL
[...]

Ben zeer tevreden met mijn adviseur. Die houdt mij proactief op de hoogte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox80
  • Laatst online: 11-01-2024
voodoo077 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:16:
Informatief voor België prijsstijging op 3/11.
E40 nog geen info, M50 + 2350€
Ik vermoed enkel voor nieuwe bestellingen? Ik zie nergens in de algemene voorwaarden dat prijs nog kon veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariiiin
Welke winterbanden gaan er bij jullie onder komen?

Ik zit bij een leasemaatschappij en breng hem naar Profile voor de banden. Mijn ervaring is dat ze standaard Vredestein monteren. Iemand ervaring/ advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
fox80 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:45:
[...]

Ik vermoed enkel voor nieuwe bestellingen? Ik zie nergens in de algemene voorwaarden dat prijs nog kon veranderen.
Klopt voor bestellingen vanaf 3/11. Tot en met 2/11 blijft de huidige prijs.
Dus moet ik eigenlijk bestellen op 2/11 maar testrit met de M50 kan pas vanaf ... 3/11 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Ariiiin schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:19:
Welke winterbanden gaan er bij jullie onder komen?

Ik zit bij een leasemaatschappij en breng hem naar Profile voor de banden. Mijn ervaring is dat standaard Vredestein monteren. Iemand ervaring/ advies?
Ik krijg bij Profile voor een standaard 17"deze:
https://www.hankooktire.c...tericept/evo3x-w330a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
voodoo077 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:40:
[...]

Klopt voor bestellingen vanaf 3/11. Tot en met 2/11 blijft de huidige prijs.
Dus moet ik eigenlijk bestellen op 2/11 maar testrit met de M50 kan pas vanaf ... 3/11 :X
Je hebt als het goed is na het tekenen nog een x aantal dagen om te cancellen. Herroepingsrecht ofzoiets
Desnoods doe je een proef rit bij een andere dealer?

[ Voor 6% gewijzigd door Droid86 op 20-10-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerkdeur
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-02 10:44
[...]

Ik probeer dit ook, maar krijg continu de mededeling dat zij niet kunnen zien welke status de wagen heeft, of wanneer deze ongeveer gemaakt zal worden.
In andere woorden, veel gebeld al, maar zelfs geen idee wanneer hij gemaakt gaat worden.
Besteld eind maart dit jaar in België. (7 maanden geleden zonder enig vooruitzicht dus)

Zij zeggen dat deze wagen besteld wordt via BMW zelf en ze daarom geen status kunnen opvragen.
Ze zijn nochtans zelf een officiële dealer dus hier ben ik helemaal niet in mee.
Heb zo de indruk dat mijn verkoper mij aan het lijntje houdt en blaasjes wijsmaakt.

Mijn huidige firmawagen verloopt eigenlijk komende maand, dus dat maakt het extra vervelend...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quiller
Kerkdeur schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:16:
[...]

Ik probeer dit ook, maar krijg continu de mededeling dat zij niet kunnen zien welke status de wagen heeft, of wanneer deze ongeveer gemaakt zal worden.
In andere woorden, veel gebeld al, maar zelfs geen idee wanneer hij gemaakt gaat worden.
Besteld eind maart dit jaar in België. (7 maanden geleden zonder enig vooruitzicht dus)

Zij zeggen dat deze wagen besteld wordt via BMW zelf en ze daarom geen status kunnen opvragen.
Ze zijn nochtans zelf een officiële dealer dus hier ben ik helemaal niet in mee.
Heb zo de indruk dat mijn verkoper mij aan het lijntje houdt en blaasjes wijsmaakt.

Mijn huidige firmawagen verloopt eigenlijk komende maand, dus dat maakt het extra vervelend...
Ze beliegen je. Ze kunnen in hun systeem wel degelijk de huidige status van de wagen zien, evenals de voorlopige schatting wanneer deze geproduceerd zal worden. Persoonlijk zou ik nadien bij dit soort beliegen van de klant eens de wagen geleverd is een andere dealer voor onderhoud / herstellingen / ... zoeken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-05 10:33
Kerkdeur schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:16:
[...]

FYI - hier is de i4 besteld geweest in België in oktober 2021. De wagen is geproduceerd (dealer bezorgde me de VIN en bimmer.work bevestigt eea) en wordt binnen 2 weken bij de dealer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Milton1 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:22:
[...]

FYI - hier is de i4 besteld geweest in België in oktober 2021. De wagen is geproduceerd (dealer bezorgde me de VIN en bimmer.work bevestigt eea) en wordt binnen 2 weken bij de dealer verwacht.
Toch eigenlijk onvoorstelbaar... Mijn i4 (edrive 40 full option behalve open dak en trekhaak) is in september 21 besteld en ik rij er mee sinds begin mei...
Pagina: 1 ... 37 ... 116 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.