Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 14:00
Gewoon nu verkopen. Pak er wat winst op en kijk over een jaar weer wat je wilt. Stil laten staan is ook geen optie, m50 moet rijden 👍

@Phntm wat is of zijn shenanigans?
Een phev is wel ff anders als een i4 (hybride tov elektrisch en tank tov sportief)

Snap dat een SUV meer ruimte kan hebben. Maar als ik met 3-en op vakantie kan inclusief de hond erbij dan vind ik de ruimte in de i4 toch goed voor elkaar. Zal nooit een 5 touring zijn, die had echt een capaciteit van een verhuiswagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-01 13:32
Phntm schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:36:
[...]

Ja dat maakt het wel erg lastig als je niet weet hoe lang je weg blijft. Maar ik zou altijd schorsen overwegen. Echt zwaar zonde. Anders als alternatief de auto "uitlenen" binnen je familie/kennis kring? Wel iemand die je vertrouwd om verantwoordelijk om te gaan met de auto. Anders mag je weer aardig wat knaken spenderen aan de aanschaf van een auto.... Wie weet wat zo een auto kost over een jaar.. (ik hoop wel minder). Wel speculatie van mijn kant.

Ikzelf begin te twijfelen aan de i4 vanwege de shenanigans op het moment en een PHEV SUV begint steeds een beter idee te worden. (Ruimte, kosten, gezinsuitbreiding...)
...iX1. Ik ben blij dat ik een i4 besteld heb, maar als ik nu opnieuw zou oriënteren dan zou ik de iX1 zeker meenemen.

Waarschijnlijk met dezelfde uitkomst: een i4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 11:05
dencoupe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:48:
Gewoon nu verkopen. Pak er wat winst op en kijk over een jaar weer wat je wilt. Stil laten staan is ook geen optie, m50 moet rijden 👍
Winst?
Tenzij de wagen aangekocht bij lanceren maak je er toch geen winst op?
Je kan proberen natuurlijk maar zelf vandaag nog bij aankoop nieuwe krijg je korting en dit gaat over een tweedehands, hoe jong ook, en dus lagere prijs.
Breakeven zou mooi zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:33

Phntm

Tlingelingeling

dencoupe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:48:

@Phntm wat is of zijn shenanigans?
Een phev is wel ff anders als een i4 (hybride tov elektrisch en tank tov sportief)

Snap dat een SUV meer ruimte kan hebben. Maar als ik met 3-en op vakantie kan inclusief de hond erbij dan vind ik de ruimte in de i4 toch goed voor elkaar. Zal nooit een 5 touring zijn, die had echt een capaciteit van een verhuiswagen.
Ik rij momenteel de model 3 sr+. Iets wat rap en lekker stuurt. Qua "prestatie" gelijk aan de i4 e40 hoe ik het had samengesteld en offerte bij de wagenpark voor heb liggen. Ook merk ik dat ik vaak toch niet
lekker kan "sturen" want familie of mensen mee. Ik doe ze dat liever niet aan.

Shenanigans waar ik het over had zijn met name de opties die langzamerhand uit de optielijst verdwijnen. De auto wordt er goedkoper van, maar niet omdat alles goedkoper wordt maar juist door gebrek aan die opties. Ik vind dat wel jammer. Zo zijn laser lichten een optie die ik graag gewild had omdat het ook adaptief en o.a. dynamische bochtenverlichting ondersteunt.

Ik vind de SR+ qua range oké. Ik maak alleen gebruik van publieke laadpalen, en dat gaat vaak genoeg goed. Maar ben meer gaan denken want een auto met een grote accu die uiteindelijk met 11kWH laadt, zit ook best wat uren dan geplakt aan zo een laadpaal. Ik heb helaas in mijn omgeving geen optie of kans voor een privé laadpaal.

Het zijn allemaal persoonlijke afwegingen. Ikzelf ben nog steeds extreem hyped over de i4. Heb echt een toffe ervaring gehad met het rijden van de demo auto, en de offerte heb ik nog steeds niet terug laten trekken. Maar ik moet wel een beetje denken aan de toekomst. :$
M_G_ schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:57:
[...]

...iX1. Ik ben blij dat ik een i4 besteld heb, maar als ik nu opnieuw zou oriënteren dan zou ik de iX1 zeker meenemen.

Waarschijnlijk met dezelfde uitkomst: een i4 :P
De iX1 klinkt ook interessant. Was ik al een beetje aan het checken, maar tot nu toe alleen bekend dat die bolide het moet doen met een kleinere accu pakket, en een SUV is niet bepaald efficiënt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Merk dat vandaag de prijsstijging van vorige week van Nederland ook in België er is.
Had bevestiging van mijn dealer dat prijzen maar pas stegene vanaf 1/11 en mijn prijs dus vast lag. Hopelijk houdt hij er zich aan. Had helaas enkel prijs gevraagd voor e40 en geen M50...

Nu weet ik dat er al ettelijke vragen/antwoorden zijn geweest maar als er iemand is die me kan helpen, graag!

Wat is jullie gemiddeld verbruik sinds aanschaf wagen, zowel e40 als M50?
Is de M50 echt die +/- 12K meer waard? Degenen die een e40 hebben, geen spijt dat ze geen M50 hebben of omgekeerd?
Tenslotte behalve betere HiFi, de twee engines en de M-kit die bij de M50 is tov de e40 zijn er standaard nog andere zaken bij die ik over het hoofd zie?
Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-01 13:32
voodoo077 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:16:
Merk dat vandaag de prijsstijging van vorige week van Nederland ook in België er is.
Had bevestiging van mijn dealer dat prijzen maar pas stegene vanaf 1/11 en mijn prijs dus vast lag. Hopelijk houdt hij er zich aan. Had helaas enkel prijs gevraagd voor e40 en geen M50...

Nu weet ik dat er al ettelijke vragen/antwoorden zijn geweest maar als er iemand is die me kan helpen, graag!

Is de M50 echt die +/- 12K meer waard? Degenen die een e40 hebben, geen spijt dat ze geen M50 hebben of omgekeerd?
Tenslotte behalve betere HiFi, de twee engines en de M-kit die bij de M50 is tov de e40 zijn er standaard nog andere zaken bij die ik over het hoofd zie?
Thx!
De M50 heeft ook nog standaard een adaptief onderstel en vierwielaandrijving, maar dat is de resultante van de 2 engines zoals je al opmerkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
M_G_ schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:23:
[...]

De M50 heeft ook nog standaard een adaptief onderstel en vierwielaandrijving, maar dat is de resultante van de 2 engines zoals je al opmerkte.
Thx en ik heb offertes bekeken en merk extra ook nog Iconic Sounds, spoiler en blauwe remklauwen.
Tempting ...

Iemand de combinatie Portimao Blau met Terracotta interieur heeft gezien of zelf heeft?
volgens mijn vrouwen thuis te gewaagd en niet bij elkaar passend ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mikey681
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-10-2024
voodoo077 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:16:

Thx!
Ik kan niet vergelijken met de M50 maar ben nog erg blij met de e40. Totaal geen spijt van mijn keuze, fantastische rijdersauto, ruim snel genoeg en de RWD vind ik persoonlijk erg leuk t.o.v. 4WD van de M50. Daarnaast een goede afwerking, stil, goed geluid (HK).

Gemiddeld verbruik bij mij is 16,7kwh / 100km en dat is inclusief een roadtrip door Duitsland (160 op cruise control, of stukken op max), Slovenie, Kroatie en Italië van 5.500km. Ik heb nu 15.000km op de teller staan.

Wat mij heel goed bevalt is dat ik hiermee rij alsof het een ICE is, mede door de effectieve range van +/-500km. Ook op vakantie geen centje pijn dat ik elektrisch rij met genoeg mogelijkheden tot snelladen of met 11kw laden op locaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dencoupe
voodoo077 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Winst?
Je kan proberen natuurlijk maar zelf vandaag nog bij aankoop nieuwe krijg je korting en dit gaat over een tweedehands, hoe jong ook, en dus lagere prijs.
Breakeven zou mooi zijn denk ik?
Ja winst! door de prijsverhogingen en de lange levertijden gaan de tweedehandse m50’s nu weg boven de aankoopprijs, zelfs bij dealers!

Dat noem ik winst, kilometers maken en dan nog meer ervoor terug krijgen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-05 15:48
voodoo077 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Winst?
Als ik zie welke prijzen de demo auto's worden aangeboden, kun je met weinig KM's op de teller zeker wel winst maken. Zijn toch mensen die liever NU de auto willen hebben dan door het wachtproces van meer dan 9 maanden willen gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ard1970
  • Laatst online: 09-02 18:03
Recentelijk heb ik een aantal keer iets gepost over de rangedrop ná de update naar 07/2022.45.

Dat leverde dit verschil op, bij een 100% accu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCnDzc143Atzq4TLD1kaZvb55Q8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Z1I90Vm46lu8hm6NNMPcraB.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag ben ik bij Dusseldorp Apeldoorn geweest, alwaar ze de auto uitgelezen hebben en de hogecapaciteitsaccu hebben getest. Die bleek gelukkig goed 😉

Wat wèl aan het licht kwam; er zit een storing/defect aan een unit "Extra verwarming hoogvoltaccueenheid", die pas door de nieuwe software was te detecteren.. 😬 Door de detectie van het defect past de auto de estimated range automatisch aan, wat de rangedrop verklaart.

Omdat het probleem wereldwijd bij meerdere auto's voorkomt lijkt het een slecht geproduceerde batch van dit onderdeel. Komende week wordt het onderdeel vervangen.

De servicemanager heeft een productsheet van het betreffende item aan me gemaild, waarin de werking wordt uitgelegd.

Blij dat ik de bevestiging kreeg dat het niet "tussen de oortjes" zat 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
dencoupe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:02:
[...]

Ja winst! door de prijsverhogingen en de lange levertijden gaan de tweedehandse m50’s nu weg boven de aankoopprijs, zelfs bij dealers!

Dat noem ik winst, kilometers maken en dan nog meer ervoor terug krijgen 😉
"Idioten" (sorry maar ik weet geen andere/betere naam) zijn er altijd die niet willen wachten ...
ik zie sommigen hun EV verkopen na 1 jaar aan een hogere prijs dan een nieuwe en daarmee een nieuwe kopen omdat ze een backup hebben en een andere niet kan/wil wachten.
Bij mij is het simpel auto 1 dag oud = nieuwprijs -20% afschrijving. Meer zal ik nooit betalen maar ieder doet wat hij wil en gelukkig maar ;)

[ Voor 3% gewijzigd door voodoo077 op 05-10-2022 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ard1970 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:27:
Recentelijk heb ik een aantal keer iets gepost over de rangedrop ná de update naar 07/2022.45.

Ik heb sinds zaterdag mijn auto ook weer terug, mét dezelfde software en het viel mijn inderdaad ook op dat de range maar op ca. 350km bleef steken. Omdat ik nu voor de 4e dag maar niet hoger kwam qua range en toch 100% heb geladen toch ook maar weer de dealer voorzien van een mail met jouw bevindingen.

Ik hield mezelf maar voor dat de auto nog moest kalibreren o.i.d. na de reparatie en software update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Laatst online: 29-04 20:17
Wie kan (met een screenshot bijv) laten zien wat er compleet achteraf allemaal kan worden toegevoegd? Zou erg tof zijn.
De high Beam, en Ionic Sound kan iig, heb ik begrepen.
Maar is er meer mogelijk? Ik kan dat pas zien met een VIN nummer. (dat gaat nog ff duren ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dencoupe
voodoo077 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:51:
[...]

"Idioten" (sorry maar ik weet geen andere/betere naam) zijn er altijd die niet willen wachten ...
ik zie sommigen hun EV verkopen na 1 jaar aan een hogere prijs dan een nieuwe en daarmee een nieuwe kopen omdat ze een backup hebben en een andere niet kan/wil wachten.
Bij mij is het simpel auto 1 dag oud = nieuwprijs -20% afschrijving. Meer zal ik nooit betalen maar ieder doet wat hij wil en gelukkig maar ;)
Dat noemen ze nu de marktwerking van vraag en aanbod 😉

De vraag is er, geen/weinig aanbod dus prijs gaat omhoog!

iemand mag gerust 120k voor mijn m50 bieden, maar daarvoor gaat ie echt niet weg. Kan voor 120k ook hele mooie andere auto’s kopen en geld over houden, maar niet de m50 die ik met alle liefde heb samengesteld en waar ik 9 lange maanden geduld voor heb moeten hebben voordat deze hier op de oprit stond…..

Hierdoor zorg ik er wel voor dat er weinig aanbod is en iemand anders daar weer profijt van heeft did hem wel wil verkopen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
voodoo077 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:51:
[...]

Dat was ook voor de enorme tekorten ook gewoon een stelregel.

Kijk ook eens wat tweedehands prijzen van auto's doen. Zijn ook allemaal gestegen, ten opzichte van een periode terug. Want ook een schreeuwend te kort aan tweedehands auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Avigoorn schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:44:
Wie kan (met een screenshot bijv) laten zien wat er compleet achteraf allemaal kan worden toegevoegd? Zou erg tof zijn.
De high Beam, en Ionic Sound kan iig, heb ik begrepen.
Maar is er meer mogelijk? Ik kan dat pas zien met een VIN nummer. (dat gaat nog ff duren ;) )
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
bulsing schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:50:
[...]

Ik heb sinds zaterdag mijn auto ook weer terug, mét dezelfde software en het viel mijn inderdaad ook op dat de range maar op ca. 350km bleef steken. Omdat ik nu voor de 4e dag maar niet hoger kwam qua range en toch 100% heb geladen toch ook maar weer de dealer voorzien van een mail met jouw bevindingen.

Ik hield mezelf maar voor dat de auto nog moest kalibreren o.i.d. na de reparatie en software update
Ik weet niet welke software versie je hebt (07/2022.45?), maar gisteren zagen we op het scherm bij de dealer dat er alweer een update beschikbaar was. Deze wordt dan volgende week ook direct bij me geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-05 19:00
Vanuit onze FB groep :

Eerste RSU's in Duitsland gesignaleerd ... deze weliswaar bij een e40, maar dan zal de rest hopelijk snel volgen. 07/2022.55 geeft deze bestuurder aan ontvangen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
rolelael schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:05:
Vanuit onze FB groep :

Eerste RSU's in Duitsland gesignaleerd ... deze weliswaar bij een e40, maar dan zal de rest hopelijk snel volgen. 07/2022.55 geeft deze bestuurder aan ontvangen te hebben
Ik moest even googelen op RSU....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-04 12:46
Gister gebeld door een dealer dat er een productieplaats beschikbaar is voor week 48.
Gelijk de dezelfde dag nog de knoop doorgehakt en de i40 besteld. Kan niet wachten tot ik hem heb :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ard1970 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:01:
[...]

Ik weet niet welke software versie je hebt (07/2022.45?), maar gisteren zagen we op het scherm bij de dealer dat er alweer een update beschikbaar was. Deze wordt dan volgende week ook direct bij me geïnstalleerd.
Ook de .45 software op mijn i4.
Begreep na gesprek met de dealer dat inderdaad dat de .55 in aantocht is en dat ook de 11/2022 update al aanstaande is.

Mijn dealer zit niet om de hoek dus zal het ergens volgende week of de week daarna plaatsvinden vermoed ik.
Heb jouw verhaal 1:1 doorgezet. Dan kunnen we het e.e.a. voorbereiden.

Hoewel ik de i4 fantastisch vind rijden en aanvoelt ben ik toch wel onaangenaam verrast over de vele vage problemen die de auto zelf heeft maar ook dat iDrive 8 nog steeds niet op het niveau is van iDrive 7. Heel veel bugs en onnodige of onlogische keuzes.

Zo valt het mij op dat het HUD regelmatig bijna niet meer te zien is, zo gedimd is het dan.
En niet alleen de i4 maar ook d iX die ik bijna 4 maanden te leen hebt gehad.
Exact hetzelfde en daarover niets terug te vinden (uitgezonderd de standaard ‘helderheid instelling’

In mijn vorige BMW met HUD daar nooit last van gehad.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Bloem1982
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-10-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUXpDWgB3ZS_8Nl4yDrC8iH5KQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NoXeT3kzSlaDbCwk1xQqEvEK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloem1982
Hij is binnen❤️🔥

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Zeg ben ik nooit fan van grijs, maar holy dit zo in het mat is mooi! Njoy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
RobbieHifi schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:02:
[...]

Remote Software Update ( oftewel OTA ) sorry 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Super knap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloem1982
RobbieHifi schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:53:
[...]

met dat carbon pakket echt heel goed gelukt. Mijn vrouw slaapt alleen de aankomende tijd😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 10:24

De servicemanager heeft een productsheet van het betreffende item aan me gemaild, waarin de werking wordt uitgelegd.
Wel even delen met de rest van de wereld ons he!
RobbieHifi schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:02:
[...]

Zucht.. en dan hier reageren zonder het even te delen met de rest? :/
Voor de rest: Remote Software Update
https://www.bmw.be/nl/top...ote-software-upgrade.html
RobbieHifi schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:53:
[...]

Indeed, WOOW wat een kleur :o _/-\o_
Graag wat meer foto's @Bloem1982

[ Voor 14% gewijzigd door witchdoc op 06-10-2022 19:48 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bloem1982
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYKIjZV8Z7MmHQrObnSuSfFUs9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6vyWgEI6bnonJQJB2C3bqLr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bloem1982
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hotKTgk7ZADfW27gO41rWTkKBtE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3W59S9ZKkAI14dgx9veZvnqz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
Welke kleur is dat bij de configurator? Want geen van de kleuren lijkt er op :p
Mooie kleur!

Edit: Frozen Pure Grey II metallic

[ Voor 4% gewijzigd door Droid86 op 06-10-2022 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:05
Heeft iemand met de nieuwe update nu ook personal e-sim ter beschikking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloem1982
Droid86 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 23:53:
[...]

Welke kleur is dat bij de configurator? Want geen van de kleuren lijkt er op :p
Mooie kleur!

Edit: Frozen Pure Grey II metallic
De configurator is inderdaad ver van de werkelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Heeft iemand het Mokka leer interieur met de Galvanische knoppen?
Dat is wat ik heb besteld, maar van een plaatje ;) Ben wel benieuwd hoe het er in het echt uit ziet.
Op fotos op internet zie ik net steeds niks of te weinig...

Wie oh wie? Of alleen al het Mokka leer ben ik al blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 20:02
Avigoorn schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:59:
Dat is wat ik heb besteld, maar van een plaatje ;) Ben wel benieuwd hoe het er in het echt uit ziet.

Weet niet waar je woont maar in Den Bosch hebben ze een demo M50 met mokka.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htHCCz7oNgK1KbUpBj9njWJZZY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8S3wMXDUr2y9tOLNarniSPB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wyLOOxk90E2zNWPvo_bK1KXtk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/odaJeXJlMyLBkzUTxHeScWm0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
Avigoorn schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:59:

De mijne heeft mocca leer en de galvanische knoppen. Kleur is San Remo groen. Is wel in Oss.. maar zit ook door het land met mijn werk, dus wellicht een keer van de week dichter in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon R
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-03-2024
Uiteraard een kwestie van persoonlijke smaak, maar ik vind het mokka leer en de galvanische knoppen beiden erg geslaagd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKPMRnN3ErN_lblLGL3ndZTd1Ro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNeVx4hFs0O9NtgXMuPRGglS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCZJ8QcKfPGYXCkdlGyfIO_-0ng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsXEq9ifXiYuQPjfuS0jLuU4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cTzH-itfpjwJ2yKNY7OqfmHX-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VTqpnAqkvm5YrLaHcFIRVJy9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:07

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Mijn auto is vorige week geproduceerd! Helaas zonder de Laserlights :-( Dat maakt het uiterlijk van de auto heel anders. Hoop dat ik toch snel kan rijden

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-05 09:58
Danfoss schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:32:
Mijn auto is vorige week geproduceerd! Helaas zonder de Laserlights :-( Dat maakt het uiterlijk van de auto heel anders. Hoop dat ik toch snel kan rijden
En was je op voorhand op de hoogte gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

edit

[ Voor 96% gewijzigd door Danfoss op 07-10-2022 14:24 ]

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

oldgrumpy schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

En was je op voorhand op de hoogte gebracht?
Alleen een maand eerder dat er een stop op zat. Verder geen communicatie, maar het is lease dus ik moet de leasemaatschappij nog even vragen.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Danfoss schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:24:
[...]

Alleen een maand eerder dat er een stop op zat. Verder geen communicatie, maar het is lease dus ik moet de leasemaatschappij nog even vragen.
Als je de shadowline koplampen hebt (smoked), dan is het verschil minimaal. Maar dit baseer ik op foto's. Ik heb nu ook een nieuwe offerte doorgekregen zonder laserlights. Hoewel het jammer is qua looks, denk ik dat het qua lichtsterkte op de meeste NL wegen en hier in west Europa best wel verwaarloosbaar is. Laserlights zijn daarentegen wel coolfactor +9999 en adaptief. Bij de gewone LED kun je nog high beam assistant krijgen maar daar houdt het op bij deze generatie lampen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 01:05

TheVMaster

Moderator WOS
😂😂😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Phntm schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:05:
[...]

Als je de shadowline koplampen hebt (smoked), dan is het verschil minimaal. Maar dit baseer ik op foto's. Ik heb nu ook een nieuwe offerte doorgekregen zonder laserlights. Hoewel het jammer is qua looks, denk ik dat het qua lichtsterkte op de meeste NL wegen en hier in west Europa best wel verwaarloosbaar is. Laserlights zijn daarentegen wel coolfactor +9999 en adaptief. Bij de gewone LED kun je nog high beam assistant krijgen maar daar houdt het op bij deze generatie lampen.
De dagrijlichten zijn toch compleet anders? Voor zover ik weet zijn er maar 2 typen mogelijk: LED en LaserLights. De uitstraling is echt heel anders en de normale vind ik zelf echt heel erg lelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpE_8sNDy2YR8-GahgfO697P_d0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bd5BL0xxZhF3fVYFjUsbhLTl.png?f=user_large

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Danfoss schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:27:
[...]

De dagrijlichten zijn toch compleet anders? Voor zover ik weet zijn er maar 2 typen mogelijk: LED en LaserLights. De uitstraling is echt heel anders en de normale vind ik zelf echt heel erg lelijk:

[Afbeelding]
Ik geef ook nergens aan dat ze op elkaar lijken. Maar ze vallen minder op met shadowline koplampen. Die kunnen best donker ogen. Dan zie je echt het verschil alleen wanneer de dagrijverlichting volledig aan staat en je er naar staart. Als je binnen zit, kun je niet maximaal meegenieten erval. Het is gevalletje coolfactor +9999. Heb ze ook liever, maar zou wel content zijn met de normale als die laser lichten zichzelf maar steeds de toekomst in projecteren. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

oo het gaat mij ook totaal niet om de functionaliteit of het lichtbeeld :P . Ik had ze besteld (in de high executive) puur vanwege de looks en de coolfactor +99999.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Danfoss schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:12:
oo het gaat mij ook totaal niet om de functionaliteit of het lichtbeeld :P . Ik had ze besteld (in de high executive) puur vanwege de looks en de coolfactor +99999.
Cool factor is altijd een geldige reden :P
Ik had ze ook in de high executive pakket. Benieuwd hoe dat allemaal zal gaan het komend jaar…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ronaldalexander
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-07-2023
Laser
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-ls1jU6VR63X3HJh9SMIcWuX7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqX0aBc5H7MEnpJ0KyUUQavt.jpg?f=fotoalbum_large

LED
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rGKq35RGYKwo9ZcO8iWrEhwWHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppp8rNCyc4fRqQO8gN3xNmkL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Danfoss schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:27:
[...]

[Afbeelding]
Behoorlijk verschil idd.
Op de audi Q4 had ik Matrix verlichting. Dat was echt boven verwachting. Ik snap niet dat BMW dat alleen blijkbaar bij het laserlicht levert. Onee, ze leveren het niet ;) Tja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvN
  • Laatst online: 08-05-2023

TvN

Voor de liefhebbers het verschil tussen laserverlichting en gewone led verlichting.

Ikzelf had laserverlichting besteld, maar krijg nu dus toch helaas ook gewone led-verlichting.

[ Voor 199% gewijzigd door TvN op 08-10-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvN

TvN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tZij-ECLLbsElE_vXJ2UyFTNsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3k94Nd0X3nnvjaiKWfo1AuQW.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8S9Cgf26i3qctZE4bJ0LlK3zB00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pC5GZpr1xWwYJS7a6PCQY5R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvN

TvN

P.S.: Dit is met de optie M koplampen shadow line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
TvN schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:42:
P.S.: Dit is met de optie M koplampen shadow line
Zitten die in het M sport pakket?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
TvN schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:34:
Voor de liefhebbers het verschil tussen laserverlichting en gewone led verlichting.

Ikzelf had laserverlichting besteld, maar krijg nu dus toch helaas ook gewone led-verlichting.
Ik had liever dat ze de richtingaanwijzers niet meer zouden leveren 🫢🫢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvN

TvN

.

[ Voor 100% gewijzigd door TvN op 08-10-2022 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvN

TvN

Avigoorn schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:46:
[...]

Zitten die in het M sport pakket?
De shadow line koplampen maken onderdeel uit van het M Sport Pro pakket

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariiiin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 19:09
Heeft iemand al gevraagd naar de mogelijkheden om achteraf de 360 graden camera's te laten installeren? (Dealer of ander adresje)

Moest PAP schrappen maar ik wil toch echt graag de 360 parking + remote view hebben. Cameratje in de neus + in de spiegelkappen en coderen/ calibreren lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

TvN schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:34:

Thanks. De lampen met alleen een streepje zijn altijd de 'basis' lamp geweest op bmw modellen.

Ik begrijp ook niet waarom bmw er niet voor kiest om de laserlight bestellers een gelijkwaardiger alternatief te geven. Ze hebben op de F32 4 serie de adaptive led. Zelfde looks, zonder de laser.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
Ariiiin schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:45:
Heeft iemand al gevraagd naar de mogelijkheden om achteraf de 360 graden camera's te laten installeren? (Dealer of ander adresje)

Moest PAP schrappen maar ik wil toch echt graag de 360 parking + remote view hebben. Cameratje in de neus + in de spiegelkappen en coderen/ calibreren lijkt me...
Same here.Ik heb daar ook wel interesse in. Nog niks over gehoord. Had het bij de dealer nagevraagd maar die gaf aan dat dit achteraf niet te doen is... Maarja dat zeggen ze wel vaker als iets te veel moeite is :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Danfoss schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:20:
[...]

Thanks. De lampen met alleen een streepje zijn altijd de 'basis' lamp geweest op bmw modellen.

Ik begrijp ook niet waarom bmw er niet voor kiest om de laserlight bestellers een gelijkwaardiger alternatief te geven. Ze hebben op de F32 4 serie de adaptive led. Zelfde looks, zonder de laser.
Ze zullen vast naar de alternatieven gekeken hebben, maar een koplamp re-design met andere techniek, tien tallen homologaties en tests waar het door heen moet. En dan ook nog een productie lijn voor optuigen en de onderdelen voor krijgen dat schut je niet zomaar even uit je mouw. Maar grote kans dat dit dezelfde route neemt als de 3 serie en dat ze met de LCI wel adaptieve zonder laser worden. Hebben de e40 en e35 kopers nu alleen nog even niks aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolelael
Avigoorn schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:27:
[...]

Behoorlijk verschil idd.
Op de audi Q4 had ik Matrix verlichting. Dat was echt boven verwachting. Ik snap niet dat BMW dat alleen blijkbaar bij het laserlicht levert. Onee, ze leveren het niet ;) Tja...
Ik ben blij dat ik de lasee lights heb. Zo fijnnook dar adaptief karakter, schijnen op verkeersborden rechts en ook de berm etc en mooi de bocht om. Ook de lichtopbrengst is een pak beter dan de leds hoor ( vglken met een andere )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
rolelael schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:32:
[...]

Ik ben blij dat ik de lasee lights heb. Zo fijnnook dar adaptief karakter, schijnen op verkeersborden rechts en ook de berm etc en mooi de bocht om. Ook de lichtopbrengst is een pak beter dan de leds hoor ( vglken met een andere )
Helemaal mee eens. Daarbij vind ik de DRL's ook echt veel mooier, ze geven mijn auto een "agressievere" look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Weet iemand wanneer de laserlights terug beschikbaar zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
oldgrumpy schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:48:
Dat weet denk ik niemand.

Ik heb gisteren eens de optie lijst bekeken en vergeleken tussen een tijdje terug en nu, ze hebben echt alles veranderd, de prijzen zijn ook maar moeilijk terug te beredeneren.

Ik hoop iig een stuur te hebben als hij wordt geleverd,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Avigoorn schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:07:
[...]

Dat weet denk ik niemand.

Ik heb gisteren eens de optie lijst bekeken en vergeleken tussen een tijdje terug en nu, ze hebben echt alles veranderd, de prijzen zijn ook maar moeilijk terug te beredeneren.

Ik hoop iig een stuur te hebben als hij wordt geleverd,
Richtingaanwijzer niet vergeten aan te vinken als optie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VolM
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-12-2022

Dat leverde dit verschil op, bij een 100% accu:

[Afbeelding]

Vandaag ben ik bij Dusseldorp Apeldoorn geweest, alwaar ze de auto uitgelezen hebben en de hogecapaciteitsaccu hebben getest. Die bleek gelukkig goed 😉

Wat wèl aan het licht kwam; er zit een storing/defect aan een unit "Extra verwarming hoogvoltaccueenheid", die pas door de nieuwe software was te detecteren.. 😬 Door de detectie van het defect past de auto de estimated range automatisch aan, wat de rangedrop verklaart.

Omdat het probleem wereldwijd bij meerdere auto's voorkomt lijkt het een slecht geproduceerde batch van dit onderdeel. Komende week wordt het onderdeel vervangen.

Wanneer is je auto geleverd/gebouwd in verband met dat defecte onderdeel? Ik heb ook verminderde range sinds problemen met de laatste software update (07/2022/52). Blijkbaar moeten we toch nog wachten tot er een nieuwe software update is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 15:37
Nou het kan dus ook snel gaan :) Begin juni mijn eDrive40 besteld, deze week bij de dealer binnengekomen. 4 maanden dus. Iets sneller dan oorspronkelijk gepland, ze rekenden op 5-6 maanden.

Geen bijzondere opties (HiFi, Comfort Access, getint glas e.d.). Moet helaas wachten tot eind december ivm aflopen contract van de huidige auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stan64
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-01 16:47
VolM schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:50:
[...]

Wanneer is je auto geleverd/gebouwd in verband met dat defecte onderdeel? Ik heb ook verminderde range sinds problemen met de laatste software update (07/2022/52). Blijkbaar moeten we toch nog wachten tot er een nieuwe software update is.
Hier nog een I4 M50 bezitter die sinds afgelopen week na de update range problemen ervaart
Nadat ik dit dit aangaf bij de dealer gaf mij men via een aantal handelingen in de auto toegang tot een hidden menu, waardoor ik de auto in “showroom” modus kon zetten.

Na dit te hebben gedaan komen de km standen op het dasboard totaal niet overeen met de gegevens in de app.
Als ik de auto oplaad tot 100% kom ik in de app net aan tot 360km terwijl dit eerder 460 km was

Alleen nu het gekke…
Stand in de app 92% met 288 km bereik
Stand in de auto 92% met 395 km bereik

Ik kan maandag even naar de dealer om de auto te laten uitlezen

NB
Mijn auto is op 14 april gebouwd en 9 mei afgeleverd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvN

TvN

oldgrumpy schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:48:
Volgens mijn dealer komen ze voorlopig niet terug. Inmiddels is ook op andere BMW modellen de optie laserverlichting komen te vervallen. De laserverlichting wordt nog maar op enkele modelvarianten geleverd. Bij de i4 is laserverlichting bv. alleen nog leverbaar als optie voor modelvariant M50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
VolM schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:50:
[...]

Mijn auto is op 31 mei geproduceerd. Ik heb nu 07/2022.45 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
stan64 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:58:
[...]

Hier nog een I4 M50 bezitter die sinds afgelopen week na de update range problemen ervaart
Nadat ik dit dit aangaf bij de dealer gaf mij men via een aantal handelingen in de auto toegang tot een hidden menu, waardoor ik de auto in “showroom” modus kon zetten.

Na dit te hebben gedaan komen de km standen op het dasboard totaal niet overeen met de gegevens in de app.
Als ik de auto oplaad tot 100% kom ik in de app net aan tot 360km terwijl dit eerder 460 km was

Alleen nu het gekke…
Stand in de app 92% met 288 km bereik
Stand in de auto 92% met 395 km bereik

Ik kan maandag even naar de dealer om de auto te laten uitlezen

NB
Mijn auto is op 14 april gebouwd en 9 mei afgeleverd
Kan je aangeven welke handelingen dat zijn, om in die showroommodus te komen? En; heb je jezelf als eens uitgelogd in de app? IOS of Android?

[ Voor 3% gewijzigd door Ard1970 op 09-10-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
TvN schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:33:
[...]

Volgens mijn dealer komen ze voorlopig niet terug. Inmiddels is ook op andere BMW modellen de optie laserverlichting komen te vervallen. De laserverlichting wordt nog maar op enkele modelvarianten geleverd. Bij de i4 is laserverlichting bv. alleen nog leverbaar als optie voor modelvariant M50.
Thx voor de info

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
TvN schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:33:
[...]

Er is mij ooit meegedeeld door een Sales Manager van BMW dat men uiteindelijk helemaal stopt met Laser Lights, vanwege niet te recyclen onderdelen.. Dat was nog ruim vóór de leverproblemen overigens.

Of het de waarheid is, of een groen marketingverhaal...geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
Er zal uiteindelijk wel weer wat anders uitgevonden worden. Maar als ze van de laser lights afwilden dan hadden ze niet op de iX1 gezeten die nu net gereleased is. Daar zitten ze gewoon op.

Zit overigens nog meer mooie dingen op die ze niet op de i4 hebben zitten … UWB bijvoorbeeld. Blijf het raar vinden dat wij dat niet hebben en de iX en iX1 wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
dencoupe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:30:
Er zal uiteindelijk wel weer wat anders uitgevonden worden. Maar als ze van de laser lights afwilden dan hadden ze niet op de iX1 gezeten die nu net gereleased is. Daar zitten ze gewoon op.

Zit overigens nog meer mooie dingen op die ze niet op de i4 hebben zitten … UWB bijvoorbeeld. Blijf het raar vinden dat wij dat niet hebben en de iX en iX1 wel
Ik zie in de NL configurator van de iX1 geen laser lights voorkomen, of UWB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Wel de VR in de navi, iets dat de iX ook heeft...en de i4 helaas niet.

[ Voor 87% gewijzigd door Ard1970 op 10-10-2022 20:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeomaVE
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-07-2024
UWB zit in de BMW Digital Key Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Trouwens
Als ik mijn samenstelling zelf optel kom ik tot een ander totaal bedrag dan de configurator zelf. Namelijk lager in de configurator. Waarom ik dat even teste is omdat de fiscale prijs hoger zou liggen. Ik denk dat ik gelijk heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-04-2023

Id3

Zojuist de 07/2022.550 update ontvangen ota. Is nu aan het installeren

[ Voor 7% gewijzigd door Id3 op 11-10-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Id3 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:08:
Via je app of in de auto?
e40 of M50?
NL?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3

Id3

Via de app
E40
In nl
Vanaf mei in bezit
Alles lijkt prima range gelijk

Via je app of in de auto?
e40 of M50?
NL?

;)
[/quote]

[ Voor 12% gewijzigd door Id3 op 11-10-2022 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem2000
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-11-2023
Id3 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:08:
Krijg je voor een software update OTA gewoon een melding in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3

Id3

Telefoon was verbonden met i4 en kreeg melding in de app.

Krijg je voor een software update OTA gewoon een melding in de app?
[/quote]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hier ook Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7zYZExX4rbhhy-sor1G-haW-jE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HuAmF3OI7m3IVh7htJohmbx3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:05
Welke nieuwe features of verbeteringen zijn er?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
NemeSiS-7 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:48:
Welke nieuwe features of verbeteringen zijn er?
Een hele waslijst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38X8Xbcuj89jxEeyb2-tvJOxtWE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NtaJg0zmZzAJ2shHe4Fw5eb6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KD2Bb0gXMNChvm3uqPTyv-wdNdE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vERd3iUYPTCndCzTMtvp6px7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door TheVMaster op 12-10-2022 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khorions
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:35
Welke is je huidige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
khorions schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:26:
[...]

Welke is je huidige versie?
03/2022.57 was de vorige versie en nu is hij bijgewerkt naar 07/2022.50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariiiin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 19:09
Droid86 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:09:
[...]

Same here.Ik heb daar ook wel interesse in. Nog niks over gehoord. Had het bij de dealer nagevraagd maar die gaf aan dat dit achteraf niet te doen is... Maarja dat zeggen ze wel vaker als iets te veel moeite is :p
Heb ook bij de dealer nagevraagd, ze krijgen de vraag wel vaker zeggen ze maar het is niet mogelijk. Denk dat je gelijk hebt en dat het ze simpelweg te veel moeite kost want technisch moet het haast wel mogelijk zijn.

Tegenvaller is wel dat je blijkbaar een nieuwe module nodig hebt om de extra camera's op aan te sluiten. De module voor alleen achteruitrijdcamera is anders dan de 3D view... ik ga maar eens een offerte voor de losse onderdelen aanvragen, ben benieuwd

https://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1544755
https://www.youtube.com/w...b_channel=EurotunerSdnBhd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 16:39
Hoeveel dagen (ongeveer) voor de feitelijke productie wordt er een VIN aangemaakt? Mijn auto staat vooralsnog voor uitlevering einde December (NL, leaseauto, eDrive40 besteld in Maart 2022).

Moet er nog komen: WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2E + 300l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada Hybrid (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Gezin van 5 | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem2000
sinterklaas1975 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:53:
Hoeveel dagen (ongeveer) voor de feitelijke productie wordt er een VIN aangemaakt? Mijn auto staat vooralsnog voor uitlevering einde December (NL, leaseauto, eDrive40 besteld in Maart 2022).
Bij mijn i4 m50 wilde de dealer de VIN code niet geven voor levering.
Weet niet of alle dealers daar 'moeilijk' over doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Anoniem2000 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:49:
[...]

Bij mijn i4 m50 wilde de dealer de VIN code niet geven voor levering.
Weet niet of alle dealers daar 'moeilijk' over doen?
Misschien omdat een andere klant sinds het ontvangen van zijn VIN de steeds uitgestelde productie in de gaten kon houden.. en daardoor telkens mopperend mailde/belde?

Welke dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 01:40
Ard1970 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:01:
[...]

Misschien omdat een andere klant sinds het ontvangen van zijn VIN de steeds uitgestelde productie in de gaten kon houden.. en daardoor telkens mopperend mailde/belde?

Welke dealer?
Ik heb VIN ontvangen, dealer deed niet moeilijk. Zou trouwens niet weten waar je de uitgestelde productie kan volgen, want volgens mij gaat dat hier in Europa niet (behalve dan bimmer.work f5-en tot er een 'geproduceerd' datum staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:35
TheVMaster schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:50:
[...]

03/2022.57 was de vorige versie en nu is hij bijgewerkt naar 07/2022.50
Het lijkt er op, dat je niet per definitie naar de nieuwste gaat. Ik zit op 07/2022.41 (dealer update). De nieuwste lijkt de 07/2022.55 te zijn.

Wellicht dat ze spreiding willen, om niet direct overal de zelfde storingen te krijgen, en dus te testen in een beperkte groep.

In Duitsland is ook al de .57 gesignaleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Hydraulic op 12-10-2022 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 16:39
rvdm- schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:07:
[...]

Ik heb VIN ontvangen, dealer deed niet moeilijk. Zou trouwens niet weten waar je de uitgestelde productie kan volgen, want volgens mij gaat dat hier in Europa niet (behalve dan bimmer.work f5-en tot er een 'geproduceerd' datum staat).
Hoe lang van te voren? (Zo ongeveer)

Moet er nog komen: WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2E + 300l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada Hybrid (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Gezin van 5 | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als het goed is niet van te voren maar pas tijdens de productie als hij er daadwerkelijk is in gegraveerd. Bij productie status 151. Is mijn ervaring met al mijn lease bestellingen. En het is niet iets waar een dealer actief op let, die moet de order er specifiek bij pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdm-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 01:40
Zipsop schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:16:
Als het goed is niet van te voren maar pas tijdens de productie als hij er daadwerkelijk is in gegraveerd. Bij productie status 151. Is mijn ervaring met al mijn lease bestellingen. En het is niet iets waar een dealer actief op let, die moet de order er specifiek bij pakken.
Volgens mij klopt dit. Ik heb het nummer nu 2 weken, en de productieweek staat gepland op deze week. Ze rekenen daar met de afronding van de productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem2000
Ard1970 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:01:
[...]

Welke dealer?
Dealer is Ekris
Gek dat het dus per dealer verschilt ben overigens niet echt te spreken over de communicatie in maanden geen enkele update van hun kant gehad steeds zelf moeten vragen wat de status is
Auto staat inmiddels al sinds vorige week maandag daar kan hem pas de 24e ophalen dus dik 3 weken doen ze erover om hem rijklaar te maken is dit een normale tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavierm
  • Laatst online: 20-02-2023
Edrive40 lease auto besteld bij arval begin Feb, zou 28 oktober komen, verplaatst naar 31december en gelukkig weer naar voren geschoven naar 9 december😁. Iemand hier ervaring mee gehad dat hij opnieuw verschoven kan worden?

Vanaf wanneer raden jullie aan om de dealer te berichten voor meer info? (Voor de vin-code etc)
Pagina: 1 ... 36 ... 117 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.