dencoupe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:48:
Gewoon nu verkopen. Pak er wat winst op en kijk over een jaar weer wat je wilt. Stil laten staan is ook geen optie, m50 moet rijden 👍
@
Phntm wat is of zijn shenanigans?
Een phev is wel ff anders als een i4 (hybride tov elektrisch en tank tov sportief)
Snap dat een SUV meer ruimte kan hebben. Maar als ik met 3-en op vakantie kan inclusief de hond erbij dan vind ik de ruimte in de i4 toch goed voor elkaar. Zal nooit een 5 touring zijn, die had echt een capaciteit van een verhuiswagen.
Ik rij momenteel de model 3 sr+. Iets wat rap en lekker stuurt. Qua "prestatie" gelijk aan de i4 e40 hoe ik het had samengesteld en offerte bij de wagenpark voor heb liggen. Ook merk ik dat ik vaak toch niet
lekker kan "sturen" want familie of mensen mee. Ik doe ze dat liever niet aan.
Shenanigans waar ik het over had zijn met name de opties die langzamerhand uit de optielijst verdwijnen. De auto wordt er goedkoper van, maar niet omdat alles goedkoper wordt maar juist door gebrek aan die opties. Ik vind dat wel jammer. Zo zijn laser lichten een optie die ik graag gewild had omdat het ook adaptief en o.a. dynamische bochtenverlichting ondersteunt.
Ik vind de SR+ qua range oké. Ik maak alleen gebruik van publieke laadpalen, en dat gaat vaak genoeg goed. Maar ben meer gaan denken want een auto met een grote accu die uiteindelijk met 11kWH laadt, zit ook best wat uren dan geplakt aan zo een laadpaal. Ik heb helaas in mijn omgeving geen optie of kans voor een privé laadpaal.
Het zijn allemaal persoonlijke afwegingen. Ikzelf ben nog steeds extreem hyped over de i4. Heb echt een toffe ervaring gehad met het rijden van de demo auto, en de offerte heb ik nog steeds niet terug laten trekken. Maar ik moet wel een beetje denken aan de toekomst.

De iX1 klinkt ook interessant. Was ik al een beetje aan het checken, maar tot nu toe alleen bekend dat die bolide het moet doen met een kleinere accu pakket, en een SUV is niet bepaald efficiënt helaas.