Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ronaldalexander
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-07-2023
Alsnog een kleurwijziging doorgevoerd 8)7
Van Sanremo > Mineral > Sapphire

Full black gaat het worden 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rv82FoOjt2VB5Ta1DjEbvsTWw6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YCCvX9oW6tMKtjk9UrUP1Kqo.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxRihXrVozUxDv5LYs-3AxDdyKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f0Y0RFfMw7qchDRkw9hTe5dG.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XY4SlwQLdaQFjKCqiUzWKktlLFA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pTFmoH3tWZnlllFaKAu87ZZn.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNpgHxOj8n7HQUQBQS55vjTc5fM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sTbL1TUrdzMxXSrULjxRKcIS.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-09 13:13
Kan eventueel een i4 e40 kopen die snel kan geleverd worden. Is niet super uitgerust maar al bij al wel ok. Een optie die ik graag had gehad is de 360° camera (parking assistent plus), maar er is enkel het parking assistent voorzien op de wagen. Ik vermoed dat dit enkel een achtercamera is.
Iemand ervaring hiermee, hoe is de overzichtelijkheid in deze wagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:37
bartvde1 schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:04:
Kan eventueel een i4 e40 kopen die snel kan geleverd worden. Is niet super uitgerust maar al bij al wel ok. Een optie die ik graag had gehad is de 360° camera (parking assistent plus), maar er is enkel het parking assistent voorzien op de wagen. Ik vermoed dat dit enkel een achtercamera is.
Ik zou er niet aan beginnen. Welke dealer ? :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
bartvde1 schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:04:
PAP is niet meer leverbaar op de e40, bij mij werd het ook geschrapt. Overzichtelijkheid is prima.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 20:03
M50 eind december 2021 besteld, afgelopen zaterdag opgehaald.
Alle opties zitten er ook op, behalve het openen van de kofferbak met de voet (wil ik nog wel even achteraan, want daar is niets van gezegd, volgens de dealer zat alles erop). Ook Harman Kardon en sensatec dashboard is er. Zelfs het ‘schrijven’ op de iDrive controller werkt kwam ik gisteren bij toeval achter, terwijl dat volgens de offerte nog zou vervallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RinGs4ckV3iaw7zWWi6ZQs-tjjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ITgusbpBOw6gS1GSGxd7Mmyd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lGicIMbu0pOb8YMDAyuqzV9AHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIxWybsJ2lsxbqRZjuu0cd4W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-08 17:02
Ronaldalexander schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:25:
Alsnog een kleurwijziging doorgevoerd 8)7
Van Sanremo > Mineral > Sapphire

Full black gaat het worden 8)
Ai...why? Wel zonde als ik eerlijk ben, zelf wel fan van de SanRemo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:17
Gisteren heb ik de knoop doorgehakt. Ik zat de afgelopen weken behoorlijk te twijfelen tussen de i4 en de aankomende Hyundai Ioniq 6. Beiden groot bereik, sedan (wil geen SUV) en modern uiterlijk. De BMW meer de stuurmansauto, de Hyundai betere laadtechniek.

Nu er een demo model van de Ioniq 6 in Nederland staat en ik hoor dat de stoel net zoals in mijn Hyundai Kona niet gemaakt is voor Nederlanders van 1,92m wordt het een makkelijkere keus. Het wordt een (bijna) full-specs e40. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6diatb6I1p1bX3mpfpDo3_PDrQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h75lPQjZTkZPiK4a39XhjZUf.png?f=fotoalbum_large

https://configure.bmw.nl/nl_NL/configid/x92iy6xe

Nu hopen op een redelijke levertijd.. Laatste wat ik hoorde bij Broekhuis Enschede is 10 maanden. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bmiest
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-07 08:27
Klaassie schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:56:
Alle opties zitten er ook op, behalve het openen van de kofferbak met de voet (wil ik nog wel even achteraan, want daar is niets van gezegd, volgens de dealer zat alles erop). Ook Harman Kardon en sensatec dashboard is er. Zelfs het ‘schrijven’ op de iDrive controller werkt kwam ik gisteren bij toeval achter, terwijl dat volgens de offerte nog zou vervallen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bizar hoe die levertermijnen verschillen.
Mijn e40 van oktober 2021 heeft in Belgique nog niet eens een productieslot.
Mooie bak man, geniet er van!

Bmiest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvN
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-05-2023

TvN

De levertijden verschillen inderdaad nogal. Volgens mij heeft de M50 bij BMW prioriteit tov de E40. Het is mij nu al zo vaak opgevallen dat deze sneller geleverd worden, dat kan haast geen toeval meer zijn (ook auto's die vol in de opties zitten).
Mijn E40 is half oktober 2021 in Nederland besteld. Heb ook nog niks geleverd gekregen, maar zou volgens BMW deze week gemaakt worden (helaas zonder laserverlichting). Maar ja, de productiedatum blijft iedere keer maar opschuiven. Ben dus benieuwd of het nu wel gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
TvN schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:38:
De levertijden verschillen inderdaad nogal. Volgens mij heeft de M50 bij BMW prioriteit tov de E40. Het is mij nu al zo vaak opgevallen dat deze sneller geleverd worden, dat kan haast geen toeval meer zijn (ook auto's die vol in de opties zitten).
Mijn E40 is half oktober 2021 in Nederland besteld. Heb ook nog niks geleverd gekregen, maar zou volgens BMW deze week gemaakt worden (helaas zonder laserverlichting). Maar ja, de productiedatum blijft iedere keer maar opschuiven. Ben dus benieuwd of het nu wel gaat lukken.
Volgens i4 Talk lijkt het nu te zijn dat de M50 soms juist weer slechter is te leveren.

Zoals velen heb ik de afgelopen maanden ook proberen een lijn te ontdekken in de leveringen. Maar volgens mij hangt het af van het aantal productieslots per land, aantal productieslots van de dealers/verdelers binnen het land oja en een dosis geluk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloem1982
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-10-2022
Van mij staat al ander halve week op 182. Klar voor transport. Dealer vertelde 3 opties:
1: hij wordt elk moment opgehaald
2: chauffeurs te kort en ze pakken soms
Gewoon wat vooraan staat dus kan maar zo 3-4 weken langer duren
3: alles is klaar maar mogelijk 1 onderdeel niet zoals parkeercamera en dan staat hij 6 weken op nummer 182

Ik hou jullie geinformeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
TvN schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:38:
Bizar wel. Die van mij (eDrive 40) is ook half oktober vorig jaar besteld en is in juli al afgeleverd. :? Compleet met LaserLight etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-09 13:13
Droid86 schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:53:
[...]

Ik zou er niet aan beginnen. Welke dealer ? :P >:)
Je hebt gelijk, ik ga er niet aan beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:52
Klaassie schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:56:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker man, geniet ervan 👍

De mijne word volgende week vrijdag geleverd, San Remo groen bijna vol opties in januari besteld. Snap ook niet dat andere eerder bestelde later uitgeleverd worden.

Is bij jou de bijrijders stoel simpeler uitgevoerd? De breedte verstelling en de lendesteun verstelling zouden vervallen zijn (naast de schrijf mogelijkheid op de controller en de voet bediening). Heb het nog niet zelf kunnen uit proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Giskard
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-06-2023
Feedback van mijn dealer (BE) omtrent een 20-tal i4's die in december besteld werden door de dealer, en in februari na aanpassing van de opties geleased werden:
We hebben nog steeds geen info over de levertermijn, momenteel worden de wagen maar voor een 4-tal weken ver ingepland voor productie omdat er continu verschuivingen zijn.

De wagens worden wel gebouwd volgens het principe “first in first out” dus deze wagens krijgen absoluut voorrang op andere later bestelde wagens.
Conclusie: zelfs de dealer snapt er niets meer van. Er is geen systeem in de productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
R-Giskard schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:38:
Conclusie: zelfs de dealer snapt er niets meer van. Er is geen systeem in de productie.
Merk dat bij mijn toeleveranciers (heel ander vlak, elektromotoren voor ventilatiesystemen) ook... men kan geen enkele planning afgeven. Ze worden zelfs niet op de hoogte gehouden wat er binnen komt. Men maakt de vrachtwagen van de toeleverancier open en weet dan wat er in zit. Dit speelt al bijna een jaar en komt op meer gebieden voor.

Die laatste zin (over de prioriteit) zou ik trouwens met een flinke korrel zout nemen :). Dat is niet meer dan een zoethoudertje.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Giskard
alexbl69 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:08:
[...]

Merk dat bij mijn toeleveranciers (heel ander vlak, elektromotoren voor ventilatiesystemen) ook... men kan geen enkele planning afgeven. Ze worden zelfs niet op de hoogte gehouden wat er binnen komt. Men maakt de vrachtwagen van de toeleverancier open en weet dan wat er in zit. Dit speelt al bijna een jaar en komt op meer gebieden voor.

Die laatste zin (over de prioriteit) zou ik trouwens met een flinke korrel zout nemen :). Dat is niet meer dan een zoethoudertje.
Die laatste zin slaat helemaal nergens op.

Enerzijds heeft hij geen info, anderzijds is het 100% zeker FIFO.

Als het fifo zou zijn, dan zou hij toch al moeten weten hoeveel wachtenden er nog voor mij zijn?

De leasingmaatschappij was alvast zo vriendelijk om er "maart 2023" van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Giskard
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qofFW7HqJB8EfKd__XSDDimIqk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6ZRhQwxOuNdxcfF5lAyi8Ch.jpg?f=fotoalbum_large

8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42
We hebben hier op het forum gezien dat besteldatum niks zegt over de volgorde van uitlevering. Dus dan is het inderdaad een zoethoudertje lijkt mij.

De dealer heeft hier namelijk geen directe invloed op. Als een onderdeel er niet is, gaan ze niet de productie stil leggen voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Heeft iemand een overzicht welke diensten er aftermarket via de BMW shop gekocht kunnen worden? Volgens mij de Iconic sounds. Maar zijn er ook nog andere onderdelen die voornamelijk software zijn en men kan aanschaffen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
RobbieHifi schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:30:
Heeft iemand een overzicht welke diensten er aftermarket via de BMW shop gekocht kunnen worden? Volgens mij de Iconic sounds. Maar zijn er ook nog andere onderdelen die voornamelijk software zijn en men kan aanschaffen?
Drive recorder
Connect services (na 3 jaar)
Flitspaal alert
BMW service inclusive
...

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
R-Giskard schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:11:
[...]
Die laatste zin slaat helemaal nergens op.

Enerzijds heeft hij geen info, anderzijds is het 100% zeker FIFO.

Als het fifo zou zijn, dan zou hij toch al moeten weten hoeveel wachtenden er nog voor mij zijn?
Het is geen fifo aangezien ze niet weten wanneer welke onderdelen binnen komen. Als jouw auto nog niet geproduceerd kan worden omdat - zeg eens wat - de laserlichten op zijn gaan ze echt niet de hele productie stilleggen tot die laserlichten weer binnen zijn. Dan worden de auto's waarvan alle onderdelen wel voorhanden zijn gewoon geproduceerd.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronaldalexander
RobbieHifi schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:30:
M adaptief onderstel volgens mij ook?
Verwarmde stoelen
Stuurwielverwarming

[ Voor 5% gewijzigd door Ronaldalexander op 20-09-2022 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Souvlaki
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-11-2022
Het blijft allemaal een vreemd verhaal. Vriend van mij heeft exact dezelfde M50 besteld in november 2021, alleen een andere kleur. Ik heb die van mij in januari 2022 besteld en ga hem zaterdag ophalen bij de dealer, terwijl die van mijn vriend nog steeds code 182 heeft. Rara, hoe kan dat dan? Fifo zegt dus helemaal niets.....is dus wel degelijk een zoethoudertje.
Ik heb zelfs gehoord dat dealers geen contact meer met München op mogen nemen over dit soort zaken; ze worden daar kennelijk overspoeld met telefoontjes en e-mails. En waarschijnlijk niet alleen uit NL... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dedeurwaarder
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:26
Zijn er hier al veel mensen die hun laserlights uit het pakket gegooid hebben? Hier in ieder geval wel. De dealer gaf aan dat ze voorlopig niet leverbaar zijn en dat het min of meer verplicht is om ze uit het pakket te halen. Anywho mijn productieweek staat nu op week 41. Wat zou het chill zijn als hij er dan ook echt is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 13:41
dedeurwaarder schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:37:
Zijn er hier al veel mensen die hun laserlights uit het pakket gegooid hebben? Hier in ieder geval wel. De dealer gaf aan dat ze voorlopig niet leverbaar zijn en dat het min of meer verplicht is om ze uit het pakket te halen. Anywho mijn productieweek staat nu op week 41. Wat zou het chill zijn als hij er dan ook echt is
Ja, ik ook. En qua productieplanning gaan we ook gelijk op.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronaldalexander
Mijn dealer geeft voor order geplaatst op 30 augustus momenteel een leverdatum aan van eind februari 2023.
Geen laserlight en DAPP.

Via de dealer heb ik ook mijn productienummer al gekregen (tracking werkt helaas niet via BMW NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Ronaldalexander schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:05:
Mijn dealer geeft voor order geplaatst op 30 augustus momenteel een leverdatum aan van eind februari 2023.
Geen laserlight en DAPP.

Via de dealer heb ik ook mijn productienummer al gekregen (tracking werkt helaas niet via BMW NL).
Blijft bijzonder. Voor mijn order geplaatst in april 2022 is niets bekend. Zo goed als geen opties. Enkel trekhaak, hifi en verwarmd stuur.

Compleet ondoorzichtig met die reservering van productieplaatsen op deze manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronaldalexander
spacer schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:53:
[...]
Blijft bijzonder. Voor mijn order geplaatst in april 2022 is niets bekend. Zo goed als geen opties. Enkel trekhaak, hifi en verwarmd stuur.

Compleet ondoorzichtig met die reservering van productieplaatsen op deze manier.
Het vreemde is dat ik bij een 2-tal verschillende dealers ben geweest die tot dezelfde prognose kwamen qua levertijd.
Zouden ze inmiddels meer inzicht hebben in de productiesloten? Wat wellicht meespeelt is het feit dat ze uitgaan van productie zonder issues (eerdere orders hebben problemen met bv. laserlight of BDC)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik kan mijn i4 ook ophalen. December 2021 besteld, eind augustus geproduceerd, volgende week afhalen. Het betreft een eDrive 40 vol opties, waarvan uiteindelijk het CoPilot Pro pakket is komen te vervallen, evenals het contactloos openen van de achterbak. Laserlights zitten er nog op, evenals het Harman Kardon systeem. Net geluk gehad wat dat betreft, ik denk dat die bij de laatste batch zat voor wat betreft de laserlights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-08 15:57
Werd vandaag door leasemaatschappij (Arval) gebeld dat laserlight niet meer geleverd kan worden op mijn e40. Voor de rest wel alle opties vooralsnog (incl PAP). Levering staat vooralsnog op 29 December (2022). Besteld Maart 2022…. We gaan het zien…. 🙄

[ Voor 11% gewijzigd door sinterklaas1975 op 20-09-2022 20:49 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdag
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-08 21:15
Feni schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:20:
Gisteren heb ik de knoop doorgehakt. Ik zat de afgelopen weken behoorlijk te twijfelen tussen de i4 en de aankomende Hyundai Ioniq 6. Beiden groot bereik, sedan (wil geen SUV) en modern uiterlijk. De BMW meer de stuurmansauto, de Hyundai betere laadtechniek.

Nu er een demo model van de Ioniq 6 in Nederland staat en ik hoor dat de stoel net zoals in mijn Hyundai Kona niet gemaakt is voor Nederlanders van 1,92m wordt het een makkelijkere keus. Het wordt een (bijna) full-specs e40. :)

[Afbeelding]

https://configure.bmw.nl/nl_NL/configid/x92iy6xe

Nu hopen op een redelijke levertijd.. Laatste wat ik hoorde bij Broekhuis Enschede is 10 maanden. :|
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je met 1,92m niet in een Ioniq 6 zou kunnen zitten. Ik zit precies met hetzelfde dilemma en heb de Ioniq 5 gereden, prima stoelen zitten daarin (wel de Lounge versie). Ik rijdt nu een Ioniq Electric, en daar pas ik met mijn 1,94 prima in en ook op lange afstanden geen centje pijn.
Afgelopen vrijdag de i4 M50 gereden bij Broekhuis Enschede, die stoelen waren ook prima, al is het niet kunnen verstellen van de hoofdsteun een groot minpunt. De eDrive40 die daar staat heeft stoelen waar dat wel kan.
Uit nieuwsgierigheid: wat staat er nog meer op je shortlist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
dencoupe schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:11:
Is bij jou de bijrijders stoel simpeler uitgevoerd? De breedte verstelling en de lendesteun verstelling zouden vervallen zijn (naast de schrijf mogelijkheid op de controller en de voet bediening). Heb het nog niet zelf kunnen uit proberen
Net ff gekeken, maar ook op de bijrijderstoel zitten alle elektrische verstelmogelijkheden bij mij. Zijn wel de sportstoelen.

• pieterdu
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-05 09:09
Ronaldalexander schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:05:
Geen laserlight en DAPP.

Hier droom ik van! _/-\o_

Bestelling begin december 2021 en leverdatum eind maart 2023 8)7

Wel BE.

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42
Ik blijf het bijzonder vinden dat België minder snel bediend wordt. Ik heb begrepen dat het met inkoop slots te maken had bij de introductie, maar dat zou inmiddels toch wel gelijk getrokken moeten zijn?

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 09:51
phex schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:50:
Ik blijf het bijzonder vinden dat België minder snel bediend wordt. Ik heb begrepen dat het met inkoop slots te maken had bij de introductie, maar dat zou inmiddels toch wel gelijk getrokken moeten zijn?
Nee dus ... vandaag bestellen in België is ten vroegste einde 2023 afhankelijk van config en eerder 2024.
Bovendien zijn vandaag bepaalde zaken zoals DAPP niet te bestellen maar een auto anno 22 zonder die optie lijkt me "apart". Hopelijk valt er nog een mouw aan te passen voor de levering voor degenen die bestellen/besteld hebben.

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:03
Ik begrijp niet dat mensen akkoord gaan met het laten vallen van opties.
Ok, de schrijf functionaliteit op de Idrive knop of de koffer niet handenvrij kunnen openen, tot daar aan toe
Maar opties als laserlight of DAPP laten vallen?
Nee, dan weiger ik dus wel de auto.
Ik wacht niet meer dan15 maanden op een wagen om dan een wagen geleverd te krijgen zonder mijn gekozen opties.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
pieterdu schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:26:

Bestelling begin december 2021 en leverdatum eind maart 2023 8)7

Wel BE.
Zijn hier eigenlijk Belgen die wel een levertermijn hebben gekregen die minder dan een jaar is?
oldgrumpy schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:06:
Ik wacht niet meer dan15 maanden op een wagen om dan een wagen geleverd te krijgen zonder mijn gekozen opties.
Probleem is dat BMW momenteel genoeg business heeft waardoor annulaties voor hen totaal niet uitmaken.
En jij hebt met een annulatie nog altijd geen auto, dus jij hebt er ook niks aan.

[ Voor 40% gewijzigd door witchdoc op 21-09-2022 10:38 ]

• wvc_
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-08 22:50
witchdoc schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:35:
[...]

Zijn hier eigenlijk Belgen die wel een levertermijn hebben gekregen die minder dan een jaar is?
Je, er zit hier iemand op het forum die volgens mij zelf maar 9 maand heeft moeten wachten (bestelling uit zomer '21 dacht ik).

• witchdoc
wvc_ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:46:
[...]

Je, er zit hier iemand op het forum die volgens mij zelf maar 9 maand heeft moeten wachten (bestelling uit zomer '21 dacht ik).
mm, eerste order voor een BMW i4 in België zeker? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvc_
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-08 22:50
witchdoc schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:50:
[...]

mm, eerste order voor een BMW i4 in België zeker? ;)
Net even gezocht en het gaat over "rolelael"
Mijn i4 m50 voorzien eind april 2022 ( besteld begin septemner )
En uiteindelijk afgehaald eind maart:
rolelael in "Het grote BMW i4 topic"

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:43
wvc_ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:46:
[...]

Hier besteld september 21 geleverd begin mei 22 (kleine acht maanden dus met enige vervallen optie : schrijffunctie touch) (België) -- full option behalve open dak en trekhaak.

• Ronaldalexander
Weet iemand of via BMW connected services het Adaptief M onderstel beschikbaar is voor de M sport?
Zo ja? Komt deze dan ook 1 cm lager te staan zoals in de configurator aangegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feni
bvdag schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:58:
[...]
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je met 1,92m niet in een Ioniq 6 zou kunnen zitten. Ik zit precies met hetzelfde dilemma en heb de Ioniq 5 gereden, prima stoelen zitten daarin (wel de Lounge versie).
...
Uit nieuwsgierigheid: wat staat er nog meer op je shortlist?
De Ioniq 6 is qua zit- en rijhoogte niet vergelijkbaar met de Ioniq 5. Die heb ik gereden en dat paste inderdaad goed qua binnenruimte, hoewel ik de stoelen laag vond eindigen. Wat ik zag is dat de stoelen van de Ioniq 6 ook laag eindigen en dat de spiegel recht in je blikveld zit. Ik zal er vast in passen, maar echt lekker zitten doet het niet. De BMW is duidelijk beter geschikt voor westerlingen ondanks een soortgelijke lage daklijn.

Verder staat er niks op mijn shortlist, de Model 3 en Model Y hebben m.i. teveel kwaliteitsissues en de design filosofie van Tesla spreekt mij niet aan. Helaas is de spoeling dun als het gaat om sedans of stations in de BEV markt. ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
Quiller schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:11:
[...]

Bij mij gebeurt het komende woensdag (21/9) ... Na jouw bericht gelezen te hebben ben ik bij mijn garage langsgeweest en heb de vraag gesteld wat het juist inhoudt aangezien ik eind volgende week met de wagen naar Italie moet. Betreffende de code : de volledige software van de infotainment zou vervangen worden. Hier zijn blijkbaar zoveel aanpassingen dat men mij aanraadde om het toch maar voor de reis te doen... ... ... (heeft dus niet met de lichten te maken zoals ik elders las maar met veel meer).
Bij mij is het inmiddels gebeurd, ik zie inderdaad ook wat (kleine) grafische wijzigingen in het infotainment. Volgens mij ook een nieuwe weergave optie in de HUD; de sportieve weergave. Kan ook zijn dat die me eerder nooit op is gevallen 8)7

Alle instellingen (HK, memory van de stoelen, etc) waren gereset...grrr. Ook de synchronisatie met de app was verdwenen; er was geen actuele status meer beschikbaar. Range percentage weg.. etc. Dealer wist geen oplossing daarvoor, ik moest maar een paar dagen afwachten...kijken of het dan terugkwam. Bij thuiskomst bedacht ik me dat ik onlangs hier iets gelezen meende te hebben over een reset van de iDrive na een update, middels het 30 seconden indrukken van de volumeknop. That worked :P

Weet niet meer wie dat meldde, volgens mij @Quiller ...maar: DANK!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Ard1970 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:27:
[...]

Bij mij is het inmiddels gebeurd, ik zie inderdaad ook wat (kleine) grafische wijzigingen in het infotainment. Volgens mij ook een nieuwe weergave optie in de HUD; de sportieve weergave. Kan ook zijn dat die me eerder nooit op is gevallen 8)7

Alle instellingen (HK, memory van de stoelen, etc) waren gereset...grrr. Ook de synchronisatie met de app was verdwenen; er was geen actuele status meer beschikbaar. Range percentage weg.. etc. Dealer wist geen oplossing daarvoor, ik moest maar een paar dagen afwachten...kijken of het dan terugkwam. Bij thuiskomst bedacht ik me dat ik onlangs hier iets gelezen meende te hebben over een reset van de iDrive na een update, middels het 30 seconden indrukken van de volumeknop. That worked :P

Weet niet meer wie dat meldde, volgens mij @Quiller ...maar: DANK!

Ik denk niet dat ik dat gemeld had... Dat gezegd zijnde bij mij ondertussen ook wagen terug... En de kennis van de ene garage is de andere niet :p : Na de update heeft men zelf reeds idrive heropgestart en ik heb geen issue zoals jij ... Alleen mijn vrouw die met het secundaire account rijdt is alles kwijt :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• witchdoc
Worra schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:30:
[...]

Dit probleem heb ik ook gehad gisterenavond en vandaag. Het leek mij op een storing in de Internet module in de auto. Garage wilde het remote oplossen maar een verbinding met de auto was niet mogelijk natuurlijk omdat die module er uit lag. Even naar de garage, blijkt dat als je de fysieke volumeknop een tijd (ca 40-50 seconden) ingedrukt houdt er iets gereset word. (Daarmee zet je overigens het hele systeem ook uit) Daarna werkte alles weer.
het was @Worra dus blijkbaar :)

• dencoupe
Klaassie schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:23:
[...]

Net ff gekeken, maar ook op de bijrijderstoel zitten alle elektrische verstelmogelijkheden bij mij. Zijn wel de sportstoelen.
Ga ik volgende week vrijdag ook eens kijken. Heb bewust niet voor de m-sportstoelen gekozen maar voor de normale sportstoelen (was overigens ook niet mogelijk in combinatie met mokka leer)

Thnx voor het checken 👍

• Ard1970
dencoupe schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:58:
[...]

Ga ik volgende week vrijdag ook eens kijken. Heb bewust niet voor de m-sportstoelen gekozen maar voor de normale sportstoelen (was overigens ook niet mogelijk in combinatie met mokka leer)

Thnx voor het checken 👍
Waarom niet voor de M-sportstoelen? Vanwege de beperkte kleurmogelijkheden?

Ik heb ze en ze bevallen me enorm goed 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
Vond ze minder fijn zitten als de ‘gewone’ sportstoelen, minder comfortabel. En ik wilde hem op zijn comfortabelste configureren omdat ik gesteld ben op comfort 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Errickdaniels
  • Laatst online: 03-05-2024
Bloem1982 schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:35:
Van mij staat al ander halve week op 182. Klar voor transport. Dealer vertelde 3 opties:
1: hij wordt elk moment opgehaald
2: chauffeurs te kort en ze pakken soms
Gewoon wat vooraan staat dus kan maar zo 3-4 weken langer duren
3: alles is klaar maar mogelijk 1 onderdeel niet zoals parkeercamera en dan staat hij 6 weken op nummer 182

Ik hou jullie geinformeerd
Hier precies hetzelfde :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ronaldalexander schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:42:
Weet iemand of via BMW connected services het Adaptief M onderstel beschikbaar is voor de M sport?
Zo ja? Komt deze dan ook 1 cm lager te staan zoals in de configurator aangegeven?
Niet mogelijk, dat kan alleen met de volledige luchtvering BMW’s. Voor is geen luchtvering maar de “magnetisch” adaptive dempers als je de af fabriek optie neemt.

• Klaassie
Ik had volgens de dealer geluk, omdat alle bestelde opties op de auto zaten. Maar ik moest er vervolgens zelf achterkomen dat het openen van de kofferklep met de voet toch vervallen is. Vind ik niet zo netjes eerlijk gezegd.
En kwam er nu ook achter dat de lampjes onderaan de portieren ontbreken, zodat ik er ook geen projectors in kan zetten. Vind dat nogal een basic iets eigenlijk, dat kunnen ze toch moeilijk op chiptekort schuiven?
Zijn er meer mensen die geen lampjes hebben, want heb er nog nergens over gehoord eigenlijk?

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:24
dencoupe schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:01:
Vond ze minder fijn zitten als de ‘gewone’ sportstoelen, minder comfortabel. En ik wilde hem op zijn comfortabelste configureren omdat ik gesteld ben op comfort 😉
Ik had precies hetzelfde en ook gekozen voor de gewone sportstoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
Klaassie schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:58:
Ik had volgens de dealer geluk, omdat alle bestelde opties op de auto zaten. Maar ik moest er vervolgens zelf achterkomen dat het openen van de kofferklep met de voet toch vervallen is. Vind ik niet zo netjes eerlijk gezegd.
En kwam er nu ook achter dat de lampjes onderaan de portieren ontbreken, zodat ik er ook geen projectors in kan zetten. Vind dat nogal een basic iets eigenlijk, dat kunnen ze toch moeilijk op chiptekort schuiven?
Zijn er meer mensen die geen lampjes hebben, want heb er nog nergens over gehoord eigenlijk?
Vooral triest dat je zelf achter die zaken moet komen.
Ze leveren een auto die enorm veel geld kost en dan moet je zelf maar uitzoeken welke opties er niet op zitten?
En geen compensatie ook niet neem ik aan.
BMW laat hier toch echt wel steken vallen, er kan idd een chiptekort zijn maar het minimum in mijn ogen is de klant op de hoogte houden.
Voor mij is dat eigenlijk al voor je auto in productie gaat, dat de dealer zou moeten vragen of je de auto wil laten produceren zonder deze en gene optie of dat je liever nog wat langer zou wachten tot je opties weer beschikbaar zijn.
Maar nee, gewoon een auto voor je neus afleveren en dan niet eens vermelden welke opties ontbreken?
Sorry maar daar zou ik echt wel not amused mee zijn

• voodoo077
oldgrumpy schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:58:
[...]

Maar nee, gewoon een auto voor je neus afleveren en dan niet eens vermelden welke opties ontbreken?
Sorry maar daar zou ik echt wel not amused mee zijn
Wellicht had ik dat supra al ooit eens vermeld maar een zelfde voor gehad bij Volvo.
Daar was het zelf zo dat ze "vergeten" waren door te geven dat ik de optie 19' had gekozen ipv 18". Dat hebben ze me dan wel gemeld maar 1 dag voor oppikken en ze konden niet meer tijdig banden en velgen hebben. Dus auto moeten nemen met 18" zomer en als optie 19" winter weliswaar aan serieus gereduceerde prijs.
Ook twee opties waren uit mijn config maar ook dat hebben ze niet gemeld en heb ik pas thuis gezien .. hele discussie met hun en Volvo België die niet wilden toegeven en pas toen ik dreigde terug te komen met de auto een financiële tussenkomst gehad van hun.
Dus helaas niet het enige merk en wellicht zijn er zo'n verhalen voor elk merk.

• Ard1970
Zijn er meer mensen wiens i4 inmiddels een update heeft gehad, waarna de range ineens drastisch is gedaald? Althans, volgens de BMW-app?

Dit heb ik nog niet eerder gehad namelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3RjIsKomXgfh2pOzmY9I-tBQOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2WUxixKBAkFNaENJkzo5uUKf.jpg?f=fotoalbum_large

😳

• voodoo077
Ard1970 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:41:
Zijn er meer mensen wiens i4 inmiddels een update heeft gehad, waarna de range ineens drastisch is gedaald? Althans, volgens de BMW-app?

😳
Ook al verschillende posts hierover gezien op diverse Facebook groepen dus zal wel iets van aan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quiller
Ard1970 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:41:

Dit heb ik nog niet eerder gehad namelijk:
[Afbeelding]

😳
Dit viel mij ook even op na het laden... Echter tijdens de rit normaliseerde het terug. Volgens mij is het systeem volledig gereset en moet terug leren van jouw gedrag.

Dat gezegd zijnde er zijn toch nog enkele bijkomende veranderingen lijkt me. Laadcurve lijkt me veel langer hoog te houden in het middensegment, in de wagen kan je nu ook effectief zien welke laadsnelheid er is op dat moment en nog een heel aantal aanpassingen (en idd ook in het headup display is een nieuwe grafische mogelijkheid met 'sport')...

Edit 14u06 : Nog een belangrijke vaststelling : Voice commands zijn duidelijk drastisch verbeterd!!!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Quiller op 22-09-2022 14:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niempy
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-06 10:06
Hallo allemaal,

al een paar maand volg ik met veel plezier het forum hier, dank dus voor alle tips en discussies.
Inmiddels is afgelopen maandag eindelijk mijn lease i4 edrive40 besteld bij dealer Vriesendijk in Assen.

De levertijd die hij terugkoppelde was week 30 in 2023. Maar goed, hij beseft zich ook dat het maar een verwachting is en geen harde leverweek. Dus de leverdatum zal nog wel een flink aantal keren (hopelijk posifief) wijzigen. Anyway, de verwachte levertijd is dus ongeveer 11 maanden.

Voor de volledigheid hieronder de samenstelling van de auto. De dealer kreeg geen afwijzing op het sensatec dashboard, ondanks eerdere berichten in dit forum dat sensatec dashboard niet meer leverbaar zou zjin. We zullen wel zien.

Sanremo Groen
Alcantara/Sensatec combinatie
Dashboard uitgevoerd in Sensatec
Model M Sport/BMW M 50 Jahre
M Aerodynamicapakket
Ambiance verlichting
M hoogglans Shadow Line
M sportstuurwiel
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
Active Cruise Control (ACC) met Stop & Go functie
Galvanische afwerking voor bedieningselementen
HiFi System
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
Alcantara/Sensatec Schwarz
BMW IconicSounds Electric
Accenten in Frozen Grey i.p.v. BMW i Blau
M Interieurlijsten Aluminium Rhombicle Anthrazit
18 inch lichtmetalen M wielen Aerodynamisch (styling 858 M) in Bicolor Midnight Grey
In breedte verstelbare rugleuning voor bestuurdersstoel
Opbergvak voor smartphone met draadloze oplaadmogelijkheid
Elektrisch bediend glazen schuif-/kanteldak

• Feni
niempy schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:48:
Anyway, de verwachte levertijd is dus ongeveer 11 maanden.
Bizar. Bij mij werd 10 maanden afgegeven. Ik hoop dat ze productiecapaciteit op orde krijgen. Je zou verwachten dat de industrie tekorten probeert in te lopen, maar schijnbaar hebben ze zichzelf echt in de voet geschoten door hun semiconductor orders te laten lopen.

https://www.maakindustrie...zon-honderd-miljard-euro/

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-01 13:32
Hallo allemaal,

al een paar maand volg ik met veel plezier het forum hier, dank dus voor alle tips en discussies.
Inmiddels is afgelopen maandag eindelijk mijn lease i4 edrive40 besteld bij dealer Vriesendijk in Assen.

De levertijd die hij terugkoppelde was week 30 in 2023. Maar goed, hij beseft zich ook dat het maar een verwachting is en geen harde leverweek. Dus de leverdatum zal nog wel een flink aantal keren (hopelijk posifief) wijzigen. Anyway, de verwachte levertijd is dus ongeveer 11 maanden.

Voor de volledigheid hieronder de samenstelling van de auto. De dealer kreeg geen afwijzing op het sensatec dashboard, ondanks eerdere berichten in dit forum dat sensatec dashboard niet meer leverbaar zou zjin. We zullen wel zien.

Sanremo Groen
Alcantara/Sensatec combinatie
Dashboard uitgevoerd in Sensatec
Model M Sport/BMW M 50 Jahre
M Aerodynamicapakket
Ambiance verlichting
M hoogglans Shadow Line
M sportstuurwiel
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
Active Cruise Control (ACC) met Stop & Go functie
Galvanische afwerking voor bedieningselementen
HiFi System
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
Alcantara/Sensatec Schwarz
BMW IconicSounds Electric
Accenten in Frozen Grey i.p.v. BMW i Blau
M Interieurlijsten Aluminium Rhombicle Anthrazit
18 inch lichtmetalen M wielen Aerodynamisch (styling 858 M) in Bicolor Midnight Grey
In breedte verstelbare rugleuning voor bestuurdersstoel
Opbergvak voor smartphone met draadloze oplaadmogelijkheid
Elektrisch bediend glazen schuif-/kanteldak
Mooie configuratie! Hopen dat de levertijden inderdaad positief wijzigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-09 11:59
Hallo allemaal,
De dealer kreeg geen afwijzing op het sensatec dashboard, ondanks eerdere berichten in dit forum dat sensatec dashboard niet meer leverbaar zou zjin. We zullen wel zien.
Het Sensatec dashboard is wel leverbaar echter was dit eerder een standaard item. Nu dient er voor betaald te worden.
De sensatec bekleding, dat is wel een issue want dat is wel slecht leverbaar.

• Ard1970
Quiller schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:20:
[...]

Dit viel mij ook even op na het laden... Echter tijdens de rit normaliseerde het terug. Volgens mij is het systeem volledig gereset en moet terug leren van jouw gedrag.

Dat gezegd zijnde er zijn toch nog enkele bijkomende veranderingen lijkt me. Laadcurve lijkt me veel langer hoog te houden in het middensegment, in de wagen kan je nu ook effectief zien welke laadsnelheid er is op dat moment en nog een heel aantal aanpassingen (en idd ook in het headup display is een nieuwe grafische mogelijkheid met 'sport')...

Edit 14u06 : Nog een belangrijke vaststelling : Voice commands zijn duidelijk drastisch verbeterd!!!!!
Kijk, dat is goed om te horen. Werk vandaag vooral thuis, dus zal het morgen wel gaan meemaken O-)

Grafisch inderdaad veel verbeteringen/wijzigingen, ook detauls in de layout van de cockpit.

• wmeijers
  • Laatst online: 01-03-2023
rolelael schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:55:
[...]

Dat van die verkeerslichten heb ik destijds specifiek ergens in de settings moeten disablen. Dus even kijken in je settings? Ik moest toen ook altijd dat wegklikken tot ikde setting vond :/)
En inderdaad, kennelijk heeft die nieuwe BDC andere default instellingen tot gevolg. Verkeerslichten stond "aan" en na uitvinken was die melding weg.
Vervolgens kreeg ik gisteren spontaan elke keer bij wegrijden een check-control melding "Snelheidswaarschuwing". Bleek dat bij "Veiligheid en Waarschuwingen" het schuifje "Snelheidswaarschuwing" op "aan" stond en de waarschuwingssnelheid op 5Km/h stond :*)
Beetje ruig dat dit een check-control melding oplevert want dan denk je toch dat er iets stuk is. Is nu ook verdwenen na uitzetten van het schuifje.
En, hopelijk als laatste: als je op autopilot rijdt en het stuur iets te ver beweegt komt de melding "handmatig van rijstrook wisselen". Hopelijk is die weg nu ik bij "Veiligheid en Waarschuwingen" de optie "Lane Change Warning" op "uit" heb gezet.

Al die opties houden je lekker van de straat 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronaldalexander
Toch vreemd dat dealers verschillende leverdata afgeven. Zowel mijn dealer (Dusseldorp), en de leasemaatschappij (Alphabet, part of BMW Group) geven ca. 24 weken aan als levertijd.

Zou dit te maken hebben met het aantal sloten dat ze kunnen reserveren?

• niempy
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-06 10:06
Jausie schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:22:
[...]

Het Sensatec dashboard is wel leverbaar echter was dit eerder een standaard item. Nu dient er voor betaald te worden.
De sensatec bekleding, dat is wel een issue want dat is wel slecht leverbaar.
ah, dank je. Dan had ik dat verkeerd begrepen. De dealer heeft niks gezegd over extra kosten. Maar ik verwacht sowieso wel een prijsstijging als we de jaargrens weer passeren.

• RobbieHifi
Ronaldalexander schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:22:
Toch vreemd dat dealers verschillende leverdata afgeven. Zowel mijn dealer (Dusseldorp), en de leasemaatschappij (Alphabet, part of BMW Group) geven ca. 24 weken aan als levertijd.

Zou dit te maken hebben met het aantal sloten dat ze kunnen reserveren?
Dealers kunnen meer slots hebben. Misschien dat je beter alphabet kunt laten bestellen zonder dealer voorkeur, dan de snelste kunnen kiezen. Ook kan het zijn dat ze optimistisch willen zijn, om je te verleiden daar te bestellen en dat het uiteindelijk een maandje of 11 duurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
Ard1970 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:47:
De zijlogo's even gewijzigd van chroom naar hoogglans zwart, net als het i-logo in de grill;

[Afbeelding]
Ik had mijn i4 logo in de grill zelf zwart geplastidipped, maar heb hem nu toch vervangen door een OEM-logo, dus met blauwe schaduwlijnen. Nu is hij ook ècht hoogglans, net als de rest. Mooier, vind ik.

Ik heb daarvoor een compleet i4 logo in het zwart besteld, die normaal op de achterzijde komt. Had alleen de i nodig, die exact hetzelfde formaat heeft ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jSe93KlMm2qUL4c1UeDDtA9r5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBvGSFROWmUMqO4Hwvno5MIW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayfM7vqQR3yQbC6Mz7mn6b17Khw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCX7zJaQCEaBgSntP0f2z0lX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SozlKah6NY_Q6MvE33IfFTmQIwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJXB8cN8fEqQCrm036ZPYILy.jpg?f=fotoalbum_large

• Quiller
Ard1970 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:29:
[...]

Kijk, dat is goed om te horen. Werk vandaag vooral thuis, dus zal het morgen wel gaan meemaken O-)

Grafisch inderdaad veel verbeteringen/wijzigingen, ook detauls in de layout van de cockpit.
Ook vastgesteld (maar nog maar een gevoel nog niet veel mee gedaan) is de af en toe optredende (beperkte) lag van het systeem verdwenen...

• Ronaldalexander
Ard1970 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:46:
[...]

Ik had mijn i4 logo in de grill zelf zwart geplastidipped, maar heb hem nu toch vervangen door een OEM-logo, dus met blauwe schaduwlijnen. Nu is hij ook ècht hoogglans, net als de rest. Mooier, vind ik.

Ik heb daarvoor een compleet i4 logo in het zwart besteld, die normaal op de achterzijde komt. Had alleen de i nodig, die exact hetzelfde formaat heeft ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Was het makkelijk uit te wisselen? Ik ben voornemens (als de auto geleverd is) om een zwart M logo te plaatsen ipv de “i” voor de full black package

• Ard1970
Ronaldalexander schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:20:
[...]

Was het makkelijk uit te wisselen? Ik ben voornemens (als de auto geleverd is) om een zwart M logo te plaatsen ipv de “i” voor de full black package
Ja, erg simpel te doen. Maar...een M-logo op de grille van een e40? :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Feni schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:55:
[...]

Bizar. Bij mij werd 10 maanden afgegeven. Ik hoop dat ze productiecapaciteit op orde krijgen. Je zou verwachten dat de industrie tekorten probeert in te lopen, maar schijnbaar hebben ze zichzelf echt in de voet geschoten door hun semiconductor orders te laten lopen.

https://www.maakindustrie...zon-honderd-miljard-euro/
Niet alleen semi conductors hoor, de hele supply chain. En ik denk dat ze de interesse in de i4 onderschat hebben, dan stukje oorlog er bij, en misschien een te brede markt lancering wereldwijd. Dan is er nog een fabriek bij Berlijn van een andere toko online gegaan waar veel logistiek voor nodig is...

Maar als ik de aantallen van september voor NL check gaat het al beter met 263 op kenteken deze maand en dan hebben we nog een week. (1101 totaal nu voor 2022) Als je bedenkt dat ze net aan 9000 i4's tot juli gemaakt hebben, voor de hele wereld, lijkt dat aardig op gang te komen nu. (met alleen al in Europa 34000 orders)

Denk dat de push voor de facelift 3 serie er nu ook af is in München. Nu die hetzelfde dashboard heeft gaat dat ook vlotter op de lijn. Als in maart de brandstof 4 GC ook over gaat naar idrive8 gaat het weer sneller. En ze hebben aangegeven dat München dit jaar al 50% EV's gaat maken dat zouden er dan in theorie 500 per dag kunnen zijn als de aanleveringen weer goed gaan. We gaan het zien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Errickdaniels
Vandaag telefoontje van de dealer...mijn M50 staat in Born. Transport naar DH duurt 10 werkdagen ivm te kort aan transporteurs. Dus nog 3 weken geduld....14 Okt ophalen! Denk dat ik niet mag klagen...besteld eind januari 22.

• buppha
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-07 20:50
Errickdaniels schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:34:
Vandaag telefoontje van de dealer...mijn M50 staat in Born. Transport naar DH duurt 10 werkdagen ivm te kort aan transporteurs. Dus nog 3 weken geduld....14 Okt ophalen! Denk dat ik niet mag klagen...besteld eind januari 22.
wat is de productiedatum ?
De productiedatum van de mijne is 4-8 en nog steeds niet in nederland :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Zipsop schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:41:
[...]

Niet alleen semi conductors hoor, de hele supply chain. En ik denk dat ze de interesse in de i4 onderschat hebben, dan stukje oorlog er bij, en misschien een te brede markt lancering wereldwijd.
Denk dat het meevalt. Er is interesse in het model, maar menig fabrikant heeft te maken met deze levertijden. Hiermee is het niet gekoppeld aan een fabrikant of model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Errickdaniels schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:34:
Je zou bijna naar Born rijden, de transporblokken eronderuit knallen en gaan.

Je zou bijna zorgen dat er landelijk uitgeleverd zou kunnen gaan worden. Ik weet dat in de regio Amsterdam alle VAG wagens naar een centrale plek gaan om deze gereed te maken voor levering. Dus transportblokken eronderuit, folies eraf, vloeistoffen aanvullen en kentekens erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errickdaniels
buppha schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:42:
[...]

ook 04-08 :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Laatst online: 29-07 21:46
Hallo,

Zojuist mijn i4 edrive 40 bestelling bij de leasemaatschappij doorgegeven. Ben erg benieuwd naar de levertijd. Ik ga uit van een jaar ;)

Dit is ongeveer de bestelling:
  • Model M Sport/BMW M 50 Jahre
  • High Executive (S0ZHX)
  • Driving Assistant Professional (S05AU)
  • Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel (S03AC)
  • Safety Pack (S0ZS6)
  • Comfort Access met BMW Digital Key (S0322)
  • Extra getint glas in achterportierruiten, achterste zijruiten en achterruit (S0420)
  • HiFi System (S0676
  • Elektrisch verstelbare lendensteun voor bestuurdersstoel (S0487)
  • BMW Head-Up Display (S0610)
  • Active Cruise Control (ACC) met Stop & Go functie (S05DF)
  • Etc
Ik kom van een bijna volledig aangeklede Audi Q4, die helaas na 25.000km terug naar de importeur is. Aandrijving naar de kwiebus, en ze gaan hem niet maken... ;) Discussie etc. :+
Die heb ik vorig jaar voor 75k samengesteld. Nu komt dezelfde samenstelling rond 82K. Dus...
Laat de BMW i4 nu toch veel leuker zijn! En goedkoper. top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
buppha schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:42:
[...]

Mijne is van 11-08 en die staat al dik een week bij de dealer te wachten, nog 1 weekje en dan mag ik hem in ontvangst nemen 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariiiin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 19:46
dencoupe schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:43:
[...]

Mijne is van 11-08 en die staat al dik een week bij de dealer te wachten, nog 1 weekje en dan mag ik hem in ontvangst nemen 👍
Mijne 10-9 geproduceerd (status 182) maar staat nog in München. Besteld mid februari. Het einde is in zicht :9~

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Souvlaki
En ik mag die blauwe morgen eindelijk ophalen.....! _/-\o_

• dencoupe
niempy schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:31:
[...]

ah, dank je. Dan had ik dat verkeerd begrepen. De dealer heeft niks gezegd over extra kosten. Maar ik verwacht sowieso wel een prijsstijging als we de jaargrens weer passeren.
In november 2022 komt er een prijscorrectie van +€2500 volgens mijn dealer. Die volgens hem doorberekend mag worden omdat dit een verhoging is vanuit de fabrikant.

[ Voor 10% gewijzigd door dencoupe op 24-09-2022 10:05 ]

• Ronaldalexander
dencoupe schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:04:
[...]

In november 2022 komt er een prijscorrectie van +€2500 volgens mijn dealer. Die volgens hem doorberekend mag worden omdat dit een verhoging is vanuit de fabrikant.
Mijn i4 is in augustus besteld, toen heeft de dealer al een prijsverhoging doorgevoerd op de offerte ivm levering in 2023 (deze is nog niet eens te vinden in de officiële prijslijsten….).

Het benoemde bedrag is overigens wel erg fors.

• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-08 15:57
Kan je ook het rijgedrag (verbruik) tussen rijder 1&2 (via sleutels) ergens tracken of vergelijken?

WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:40
@Avigoorn Na 25k km aandrijving al naar z'n grootje. De eerste vraag die in mij naar voren komt is: "hoe dan?"

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariiiin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 19:46
Ronaldalexander schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:39:
[...]

Mijn i4 is in augustus besteld, toen heeft de dealer al een prijsverhoging doorgevoerd op de offerte ivm levering in 2023 (deze is nog niet eens te vinden in de officiële prijslijsten….).

Het benoemde bedrag is overigens wel erg fors.
Logisch dat de dealer alvast de prijsverhoging verwerkt heeft in de offerte, scheelt verrassingen en gezeik achteraf.

Overigens zijn de nieuwe prijzen die per november gelden al een tijdje vermeld op de site van BMW onder overige prijslijsten:

https://www.bmw.nl/nl/specials/prijslijst-brochure.html

• Ronaldalexander
Ariiiin schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:43:
[...]

Logisch dat de dealer alvast de prijsverhoging verwerkt heeft in de offerte, scheelt verrassingen en gezeik achteraf.

Overigens zijn de nieuwe prijzen die per november gelden al een tijdje vermeld op de site van BMW onder overige prijslijsten:

https://www.bmw.nl/nl/specials/prijslijst-brochure.html
Ik heb gelukkig de juiste prijzen voor november al in mijn offerte zitten 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
D_Jeff schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:48:
@Avigoorn Na 25k km aandrijving al naar z'n grootje. De eerste vraag die in mij naar voren komt is: "hoe dan?"
Goede vraag. Ze hebben 1 van de achterassen vervangen. Dat bood geen soelaas helaas.
Punt is ook, dat ik al verhalen via tweakers en daarbuiten heb gehoord en gelezen van eenzelfde klacht, maar niet zo erg als ik had, en niet continu. Maar wel een brom en trillen in de auto als er meer koppel nodig is. Dit betrof dan ook de Enyaq, zelfde platform. PON wil er niet aan... Die zijn bang voor de rest?

Iig. Ik heb mijn kaarten op de i4 gezet ;)

• Avigoorn
Een vraag. Kan een optie als automatisch grootlicht ook achteraf worden "vrijgegeven" of toegevoegd in de auto? Of zitten bepaalde lichtsensoren er niet in.

Hetzelfde voor de Ionic sound.

wie oh wie weet dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronaldalexander
Avigoorn schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:05:
Een vraag. Kan een optie als automatisch grootlicht ook achteraf worden "vrijgegeven" of toegevoegd in de auto? Of zitten bepaalde lichtsensoren er niet in.

wie oh wie weet dit?
Iconic sound kan achteraf via BMW Connected services aangeschaft worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i4Raden
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-08-2023
Avigoorn schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:05:

wie oh wie weet dit?
Ik denk het niet omdat er voor automatisch grootlicht een fysieke knop op de richtingaanwijzer stengel zit. Misschien dat het op termijn via een update onder digitale knop in het multimedia komt?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Souvlaki
Nou, hij is er en ik ben er uitermate content mee.....wát een geweldige wagen. En dat zegt wel wat van iemand die daar zijn M5 op in heeft geruild. ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vl8RoOX2plRbJezd9IUXDXXOaz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIqCUHjRWSAta3Pb7B1H7eyB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSP4-Lq7rjWYFgdq8g_WXv_ElgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KirMmy2mw5UnG88AxGGkKsYX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12Er0N9h1FdwiCyZfC6Ku9hoCIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jdp07kR5ONSa7VGPBAJlK6fH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-s9SOM8f6qVOPcoGuiQJIySlwMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VlgadTlDoZEsa6eJBCpf2AtA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFUKXxmgw4XLhy0mFRQoQko8BOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4sqS70EVV61uXYv1iG8TcPjj.jpg?f=fotoalbum_large

• oldgrumpy
Souvlaki schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:13:
Nou, hij is er en ik ben er uitermate content mee.....wát een geweldige wagen. En dat zegt wel wat van iemand die daar zijn M5 op in heeft geruild. ;) [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, is de spoiler standaard zwart of iets mee gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Souvlaki schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:13:
Nou, hij is er en ik ben er uitermate content mee.....wát een geweldige wagen. En dat zegt wel wat van iemand die daar zijn M5 op in heeft geruild. ;) [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je M5!? Ik zou het andersom doen :P

Veel plezier ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
oldgrumpy schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:15:
[...]

Nice, is de spoiler standaard zwart of iets mee gedaan?
M-Sport Pro pakket maakt de spoiler zwart.

• Quiller
Phntm schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:16:
[...]

Je M5!? Ik zou het andersom doen :P

Veel plezier ermee!
En ik begrijp hem helemaal. ... Kunnen ze zaken beter aan de i4 : JA .... maar wtf is dat een leuke, aangename, goed gebouwde wagen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Souvlaki
Even een korte toelichting waarom ik van een M5 naar een i4 M50 ben gegaan......

1. Ik ging steeds minder kilometers rijden en ook nog eens steeds kortere afstanden. Met de M5 moest ik 20 km omrijden om de motor fatsoenlijk warm te rijden als ik naar de Appie ging. Weg bonus..... 😊
2. Het financiële plaatje: de M5 is toch zo'n 400 à 500 per maand duurder dan de i4 (ik heb zonnepanelen)
3. Het milieu.

Die laatste is een beetje onzin, maar de F90 M5 is by far de lekkerste auto die ik voor dagelijks gebruik heb gehad. Toen ik de M50 vanochtend bij de dealer ophaalde toch nog even stiekem naar het saldo op mijn bankrekening gekeken, maar helaas geen prijs in de loterij bijgeschreven. Anders had ik die M5 gewoon weer mee naar huis genomen...... 8)

Eerlijk gezegd: de i4 M50 is prestatietechnisch best goed vergelijkbaar met de M5. In elk geval tot de 225 km/h.....Maar qua weggedrag, geluid en stabiliteit gaat er echt niets boven een M5. En tóch ben ik superblij, want ik heb mijn droomauto M5 maar mooi gehad en daarnaast bevalt de M50 mij uitstekend. Zelfs beter dan ik op basis van een aantal proefritten had gedacht. En hoe vaak rijd je nu (ver) boven de 200? Ik in elk geval niet vaak meer.....

Sterkte met wachten iedereen, maar bedenk wel: het is het wachten écht wel waard! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloem1982
  • Laatst online: 25-10-2022
Jullie maken het wachten voor mij steeds zwaarder met die fotos en leuke reacties. Ik hoop volgende week meer te horen!
M50 pure frozen grey met carbon pakket en 20 inch. Ik heb deze combi nog nooit in het echt gezien maar blind besteld. Hij heeft al 2 weken status 182
Ik hoop snel mijn fotos te delen.
Enjoy de pret en voorpret allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem2000
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-11-2023
Bloem1982 schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:21:
Jullie maken het wachten voor mij steeds zwaarder met die fotos en leuke reacties. Ik hoop volgende week meer te horen!
M50 pure frozen grey met carbon pakket en 20 inch. Ik heb deze combi nog nooit in het echt gezien maar blind besteld. Hij heeft al 2 weken status 182
Ik hoop snel mijn fotos te delen.
Enjoy de pret en voorpret allen
Vanaf vorige week dit forum gevonden wat een informatie leuk!!!
Heb een bmw i4 m50 matt frozen blue besteld in begin januari zou 8 augustus geleverd worden maar helaas niet gehaald auto is inmiddels geassembleerd nu alleen het vervoer nog (word begin oktober bij ekris verwacht)

Mag ik vragen welke 20 inch velgen?
En wanneer besteld?

Werd 2 maanden geleden gebeld door ekris of ik langs wilde komen omdat mijn 20 inch velgen niet meer vanaf de fabriek eronder konden gelegd worden i.v.m grondstof te korten
Wel was het mogelijk om achteraf de 20 inch velgen eronder te leggen in de garage dus voor een meerprijs
Was het er eigenlijk totaal niet mee eens om meer te betalen maar volgens de verkoper was er echt niks aan te doen (het zijn wel echt vette velgen ;) )
Dus uiteindelijk toch maar aan toe gegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem2000 op 25-09-2022 21:38 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.