Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
M_G_ schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 12:00:
[...]

Dat is wisselend. Afhankelijk van opties, de dealer e.d. Ik zou het bij je dealer navragen en daar dan voorzichtigheidshalve een paar weken bij optellen.

Aanvulling: mijne is in juli 22 besteld en zal in februari 23 geleverd worden. Vooralsnog. Maar ik heb geen laserlight en Harman Kardon waar problemen mee zijn.
Dat hoop je, dat hij dan geleverd gaat worden. Geen enkele dealer kan je dat garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-08 17:02
M_G_ schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 12:00:
[...]

Dat is wisselend. Afhankelijk van opties, de dealer e.d. Ik zou het bij je dealer navragen en daar dan voorzichtigheidshalve een paar weken bij optellen.

Aanvulling: mijne is in juli 22 besteld en zal in februari 23 geleverd worden. Vooralsnog. Maar ik heb geen laserlight en Harman Kardon waar problemen mee zijn.
Laserlight is gewoon uberhaupt niet leverbaar. Ook Sensatec bekleding niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldalexander
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-07-2023
Fiscalist schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:21:
Wat is ongeveer de gemiddelde levertijd? Zit er over na te denken om deze van de week te bestellen.
Ik heb zojuist mijn configuratie nog aangepast (van de week besteld).
Levertijd is nog steeds prognose eind februari (ca. 24 weken).

Wel is er met andere landen een groot verschil qua levertijden. Zo is in België de levertijd al opgelopen tot meer dan een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-01 13:32
Ard1970 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:56:
[...]

Dat hoop je, dat hij dan geleverd gaat worden. Geen enkele dealer kan je dat garanderen.
Klopt. Daarom “vooralsnog”. Mijn huidige leasecontract loopt tot april 23 dus er zit voor mij nog wat speling in qua lever tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:33
Weet iemand ook hoe je de floor light kan aanpassen qua kleuren? Ik bedoel daarmee niet de deur projector.

Dit kwam ik tegen op Facebook. Is er iemand die weet hoe dit moet of is dit niet standaard met de full option?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AD6mcYCXUrD2U1dzqsTjhmfYtgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kiZpcdl3n5zDxkyxd1D1AyBH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:24
NemeSiS-7 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 19:05:
Weet iemand ook hoe je de floor light kan aanpassen qua kleuren? Ik bedoel daarmee niet de deur projector.

Dit kwam ik tegen op Facebook. Is er iemand die weet hoe dit moet of is dit niet standaard met de full option?[Afbeelding]
Dit zit is een optie vanuit BMW en is een onderdeel van het ambient licht pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
Ik heb ook het ambi light pakket, maar ik zie niks met het ondervloer verlichting. Ik zie nergens waar je de kleuren kan wijzigen (vloerverlichting) Heb jij dit wel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O13xpYUlP2IpuzRCzISHx2fdYow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVqR0X96PeY3HpaBv7zK5dRm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door NemeSiS-7 op 03-09-2022 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

RobbieHifi schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:15:
[...]

Laserlight is gewoon uberhaupt niet leverbaar. Ook Sensatec bekleding niet meer.
Je mag vanuit gaan dat het wellicht erger wordt. Steeds vaker in het nieuws lees je dat vele fabrieken voor materialen (gerelateerd en niet gerelateerd aan de auto industrie!) sluiten vanwege te hoge (en in vele plaatsen nog stijgende) energie kosten. BMW heeft ook materialen nodig en/of chips natuurlijk voor die opties.

Ik hou mijn hart maar vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
NemeSiS-7 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:34:
Ik heb ook het ambi light pakket, maar ik zie niks met het ondervloer verlichting. Ik zie nergens waar je de kleuren kan wijzigen (vloerverlichting) Heb jij dit wel?

[Afbeelding]
Helaas heb ik mijn i4 nog niet.
Was ervan overtuigd dat het in het licht pakket zat.
Kan zijn dat het een onderdeel is van het M pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

NemeSiS-7 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:34:

[Afbeelding]
Dat wat je zag op je afbeelding in je vorige post is de welcome light carpet.
Maar die is altijd wit.Nergens kom ik zelf op het internet tegen dat dit aan te passen is via ambient light pakket. Die is namelijk voor het interieur. Ik denk dat dit in lijn is met een module aanpassing zoals ik zag in een andere BMW forum. Een handige knutselaar heeft daar een custom module gebouwd voor de dag rij verlichting waardoor je RGB lichten kunt hebben. Best wel vet, kun je goudgeel als DRL hebben zoals de M5 CS :P Misschien heeft iemand dat ook gedaan met de LEDjes? Die ledjes zitten achter de voorwielen in het chassis gebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KobsTR7uQnjcchfQj4Hf3p2tpU8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tCXb67fjCPhtQHykukfklnoB.png?f=user_large

Kom net ook dit nog tegen.... https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld als het bij de 7 serie kan, dan kan het ook bij de i4.

[ Voor 23% gewijzigd door Phntm op 03-09-2022 22:16 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:38
Ik kreeg een belletje van de dealer afgelopen donderdag ( Poelgeest Amstelveen ) Ik kan hem ophalen a.s. vrijdag :0)
Bijna 13 maanden gewacht. Blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
fonias schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:09:
[...]

Helaas heb ik mijn i4 nog niet.
Was ervan overtuigd dat het in het licht pakket zat.
Kan zijn dat het een onderdeel is van het M pakket.
Heb is onderdeel van Comfort Access en niet in kleur aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloem1982
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik kom net blij van de dealer af. Hij heeft status 150.
Nu zit ik te kijken op internet waar ik het kan volgen. Maar zie geen goede site en wil niet iedere keer bmw bellen. Welke site gebruiken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stan64
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 31-08 22:35
Bloem1982 schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:37:
Ik kom net blij van de dealer af. Hij heeft status 150.
Nu zit ik te kijken op internet waar ik het kan volgen. Maar zie geen goede site en wil niet iedere keer bmw bellen. Welke site gebruiken jullie?
Helaas kun je dat niet. De dealer zal je van het voortgangsproces op de hoogte moeten houden

Er is wel een uitleg voorhanden over de diverse productie codes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jausie
  • Laatst online: 12-09 11:59
En voor de volledigheid ;-)

List of common BMW status codes and their meanings:
0 Order deleted by NA
17 Order not Specified
37 Order is at BMW NA
87 Production Week Assigned
97 Order sent to AG
100 Order deleted by AG
101 Error in data transmitted
102 Special Order (no Prod Week)
105 Order out of Prod. Period
111 Order Accepted at AG
112 Order scheduled for Production
150 Production Started
Up to this point, you can still make changes to the car such as options, colors, etc...
However, once the car status goes to 150, you cannot make any changes since the car is now in production.

151 Body Shop Started
152 Paint Shop Started
153 Assembly Started
155 Production Completed
160 Released to Distribution
168 AG Stock
170 Waiting Workshop
172 Planned for Workshop
174 Workshop Entry
176 Workshop Complete
180 Waiting for Export Dispatch
181 Waiting for Domestic Dispatch
182 Schedule for Carrier
190 In transit to the port of exit
191 Returned to BMW AG
193 Arrived at Port of Exit
194 Selected for Shipment
195 Shipped from Port of Exit
196 Shipment Arrival at destination port?

Lijst komt van i4talk.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
source: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1702342

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
000 Order is canceled [Order deleted by NA]
017 Order registered without quota - dummy model (master data not released); not confirmed and not scheduled [Order not specified]
027 Order registered without quota - outside the ordering time window; not confirmed and not scheduled
037 Order registered without quota - technical approval is missing; not confirmed and not scheduled [Order at BMW NA][Model or feature unavailable]
047 Order registered without quota - no quota in the entire planning period; not confirmed and not scheduled [Order bank request entered]
057 Order booked with quota - technical approval is missing; not yet confirmed and not scheduled [Spec. not released - available quota]
087 Order booked with quota - sales release is missing (e.g. for large customers); not yet confirmed and not scheduled [Order not released for production]
097 Order booked with quota - transfer to the central system is not carried out online; not yet confirmed and not scheduled [Transmission to AG - confirmation pending]
102 Order booked with quota - transferred to the central system; Special request not yet confirmed and not scheduled [Special request order received - AG]
105 Order booked with quota - transferred to the central system; not yet confirmed due to capacity limits and not scheduled [No production week available]
111 Order booked with quota - transferred to the central system; capacity checked production date is confirmed [Order Received]
112 Order for daily package planning (production) provided [Scheduled for Production]
150 Planning of bodyshell / display of chassis number and F2 date [Production begins/Production started] [Shell = "Body in White"]
151 Receipt of shell / review and, if necessary, correction of F2 date [Exterior body assembly begins/Entry body shop-serial # assign]
152 Receipt of paint shop / review and, if necessary, correction of F2 appointment [In the paint booth/Entry paint shop]
153 Receipt of assembly / review and, if necessary, correction of F2 appointment [Entering Assembly Line/Entry assembly]
154 Final assembly / inspection and, if necessary, correction of the F2 date [Assembly in progress/Assembly]
155 End of assembly (F1) and final inspection / review and, if necessary, correction of F2 date [Quality Check, Production completed, Final Assembly/Assembly finish-quality check]
160 Vehicle handover from the factory to sales / determination of F2 date (actual) / initiation of invoice and registration document creation transit [Released to Distribution, Ready For Transport/Vehicle handover to sales]
165 Factory exit and transit [In transit - Plant of Manufacture to Port of Departure]
168 BMW Group factory warehouse [AG Stock]
170 Vehicle intended for workshop cycle (BMW Welt car pick-up / retrofitting / direct sales + vehicle fleet/waiting for workshop)[Vehicle planned for workshop]
172 Vehicle scheduled for workshop run (Workshop planned)
174 Vehicle in the workshop run (Workshop entry)
176 Exit workshop - vehicle is ready (Workshop Complete)
180 Waiting For Export Dispatch [Vehicle awaiting release of consign.]
181 Handover to shipping (at foreign plant: port of destination) / vehicle is in the central brokerage warehouse) [Handover to Distribution/Dispatched from factory, Waiting for Domestic Dispatch]
182 Handover to freight forwarder - vehicle is loaded (Schedule for Carrier) [Handover to Carrier/Load Assignment]
190 Vehicle has left the factory (at the foreign plant: transshipment warehouse) / exit from the central brokerage center (In transit to port of exit) [Dispatched from AG]
191 Goods receipt BMW Group (retrieval of an already delivered vehicle with corresponding invoice credit, returned to BMW AG)[Returned to AG]
193 Entrance to the forwarding warehouse (car) [Arrived at Port of exit]
195 Exit warehouse (car) (Shipped from Port of Exit) [In transit]
196 Shipment Arrival
198 Entrance to the dealer warehouse [At the Dealership]
199 Delivery to BMW Welt for self-collectors / direct sales / fleet entrance [Handover to Customer in Munich]
295 Approval of demonstration and fleet vehicles (note the bonus-relevant registration deadlines)
298 Registration or delivery notification by retailers to end customers (note the relevant registration deadlines)

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:52
Jausie schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:36:
En voor de volledigheid ;-)

List of common BMW status codes and their meanings:
0 Order deleted by NA
17 Order not Specified
37 Order is at BMW NA
87 Production Week Assigned
97 Order sent to AG
100 Order deleted by AG
101 Error in data transmitted
102 Special Order (no Prod Week)
105 Order out of Prod. Period
111 Order Accepted at AG
112 Order scheduled for Production
150 Production Started
Up to this point, you can still make changes to the car such as options, colors, etc...
However, once the car status goes to 150, you cannot make any changes since the car is now in production.

151 Body Shop Started
152 Paint Shop Started
153 Assembly Started
155 Production Completed
160 Released to Distribution
168 AG Stock
170 Waiting Workshop
172 Planned for Workshop
174 Workshop Entry
176 Workshop Complete
180 Waiting for Export Dispatch
181 Waiting for Domestic Dispatch
182 Schedule for Carrier
190 In transit to the port of exit
191 Returned to BMW AG
193 Arrived at Port of Exit
195 Shipped from Port of Exit
196 Shipment Arrival at destination port?

Lijst komt van i4talk.com
De regel onder status 150, die moet onder 112 staan. Tot en met 112 kun je theoretisch nog aanpassingen doen. Vanaf de 150 niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishoe
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08-2023
TheVMaster schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:58:
[...]

Wel je niet in een depressie praten, maar van 182 naar aflevering zat bij mij exact een maand. :X
Nou hij staat eindelijk bij de dealer hoor, heeft inderdaad een maand geduurd zoals je al aangaf haha.. 8)7 Maarja, nu ga ik met vakantie dus uitlevering moet helaas ff wachten.. |:( Op zich niet erg anders staat ie alleen maar voor de deur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

4 sterren o.a. door AEB, lane support en multi collision brake 'missers'. Verder één van de meest stijve/veilige koetsen als je vergelijkt met andere crash tests (o.a. vergeleken met de net geteste Model Y side pole collision...!).

Rapport: https://www.euroncap.com/en/results/bmw/i4/46241

[ Voor 13% gewijzigd door wimpie op 07-09-2022 15:53 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
wimpie schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:57:
[YouTube: Euro NCAP Crash & Safety Tests of BMW i4 2022]

4 sterren o.a. door AEB, lane support en multi collision brake 'missers'. Verder één van de meest stijve/veilige koetsen als je vergelijkt met andere crash tests (o.a. vergeleken met de net geteste Model Y side pole collission...!).
Als je er maar veilig in bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pau1981
  • Laatst online: 17-10-2024
Begint een beetje op gang te komen met de uitlevering waar een kentekenstop op zit denk ik....Volgende week ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harjan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-01-2024
wimpie schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:57:
[YouTube: Euro NCAP Crash & Safety Tests of BMW i4 2022]

4 sterren o.a. door AEB, lane support en multi collision brake 'missers'. Verder één van de meest stijve/veilige koetsen als je vergelijkt met andere crash tests (o.a. vergeleken met de net geteste Model Y side pole collision...!).

Rapport: https://www.euroncap.com/en/results/bmw/i4/46241
Ik begrijp niet helemaal waarom je de model Y erbij haalt, die krijgt 5 sterren en is op alle onderdelen beter dan de I4. ;)

• wimpie
  • Niet online
Harjan schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:36:
[...]

Ik begrijp niet helemaal waarom je de model Y erbij haalt, die krijgt 5 sterren en is op alle onderdelen beter dan de I4. ;)
Vergelijk de side pole impact en vervorming maar eens... Y scoort met name beter door AEB, lane assist (ingrijpen) en multi brake collision. Op passieve veiligheid zit het verschil mogelijk wel de andere kant (stevigheid en rigide van kooiconstructie). Onderaan de streep natuurlijk een gemiste kans van BMW, aangezien de reguliere 3- en 4-serie wel 5 sterren halen.

NB. Alleen de sterren en % is een management samenvatting, graag de detailrapporten lezen om te begrijpen waar dat verschil vandaank komt.

Divide and conquer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
wimpie schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:28:
[...]

Vergelijk de side pole impact en vervorming maar eens... Y scoort met name beter door AEB, lane assist (ingrijpen) en multi brake collision. Op passieve veiligheid zit het verschil mogelijk wel de andere kant (stevigheid en rigide van kooiconstructie). Onderaan de streep natuurlijk een gemiste kans van BMW, aangezien de reguliere 3- en 4-serie wel 5 sterren halen.

NB. Alleen de sterren en % is een management samenvatting, graag de detailrapporten lezen om te begrijpen waar dat verschil vandaank komt.
Sorry, maar de Y scoort blijkbaar in ELK onderdeel AANZIENLIJK beter (of 1x gelijk).
Zo goed scorrt opnze i4 dan toch niet lijkt mij.

Uh? Zelfs lateral crash protection is de Tesla Y in elk opzicht beter.

Kan je misschien uitleggen wat jij beter ziet een de i4 vs de y? ook de sideimpact zie ik namelijk niet veel beters aan de i4.
Tesla Y side impact: YouTube: Euro NCAP Crash & Safety Tests of Tesla Model Y 2022

uit het tesla rapport:
In the side barrier test, protection of all critical body areas was good and the car scored maximum points in this part of the assessment. In the more severe side pole impact, protection of all critical body areas was good or adequate. Control of excursion (the extent to which a body is thrown to the other side of the vehicle when it is hit from the far side) was found to be adequate. The Model Y has a counter-measure to mitigate against occupant to occupant injuries in such impacts and this performed well in Euro NCAP's test.

[ Voor 37% gewijzigd door witchdoc op 08-09-2022 14:58 ]

• wimpie
  • Niet online
Y is ontzettend veilig met hoogste scores tot nu toe (geen factcheck gedaan). Toch zie je in de video's en rapporten beschrijvingen van A-stijl vervorming en voorruit de beschadigd raakt. Dat zijn indicatoren van vervorming. Vervorming is in de basis goed om impact op passagiers te verlagen. Daar zit verschil tussen i4 en Y. Verder gaf ik al aan dat dit op veel punten een gemiste kans is van BMW.

Uiteraard zal dit Tweakers niet zijn als gelijk meerdere toetsenbordridders een zwart-wit discussie gaan voeren om gelijk te krijgen. You can have it, maakt mij niet uit. }:O

Anyway, back on topic, binnenkort m'n i4 M50 ophalen, en Model S achterlaten. Was een fijne auto maar heb hoge verwachtingen van z'n opvolger.

Divide and conquer.

• wimpie
  • Niet online
witchdoc schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:48:
uit het tesla rapport: In the side barrier test, protection of all critical body areas was good
and the car scored maximum points in this part of the assessment. In the more severe side pole impact, protection of all critical body areas was good or adequate.
En uit BMW rapport: In both the side barrier test and the more severe side pole impact, protection of all critical body areas was good and maximum points were scored.

Ook goed te zien op video's.

Divide and conquer.

• witchdoc
wimpie schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:03:
[...]

En uit BMW rapport: In both the side barrier test and the more severe side pole impact, protection of all critical body areas was good and maximum points were scored.

Ook goed te zien op video's.
ok, je hebt dus 1 onderdeeltje van een test gevonden waar de bmw ietsje beter scoort.. yay :)

"Verder één van de meest stijve/veilige koetsen als je vergelijkt met andere crash tests (o.a. vergeleken met de net geteste Model Y side pole collision...!)."

• wimpie
  • Niet online
witchdoc schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:11:
[...]

ok, je hebt dus 1 onderdeeltje van een test gevonden waar de bmw ietsje beter scoort.. yay :)

"Verder één van de meest stijve/veilige koetsen als je vergelijkt met andere crash tests (o.a. vergeleken met de net geteste Model Y side pole collision...!)."
Waarom probeer je dit nou te downplayen? Je begint een hele discussie en geeft dan zo gelijk? Het ging alleen maar om dat het een stevige koets is, zelfs vergeleken met één van de veiligste auto's op dit moment (Y).

We spelen hier niet op de man, maar dit zeg genoeg over je. Typisch 'ja, maar' gedrag, in plaats van 'ja, en'.

Ik zal weer eens on-topic gaan (en blijven); lijkt erop dat auto's geproduceerd in juli alle opties bevatten (geen vervallen van bv schrijffunctionaliteit of lumbar etc.).

Divide and conquer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• witchdoc
wimpie schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:39:
[...]

Waarom probeer je dit nou te downplayen? Je begint een hele discussie en geeft dan zo gelijk? Het ging alleen maar om dat het een stevige koets is, zelfs vergeleken met één van de veiligste auto's op dit moment (Y).

We spelen hier niet op de man, maar dit zeg genoeg over je. Typisch 'ja, maar' gedrag, in plaats van 'ja, en'.

Ik zal weer eens on-topic gaan (en blijven); lijkt erop dat auto's geproduceerd in juli alle opties bevatten (geen vervallen van bv schrijffunctionaliteit of lumbar etc.).
lol, jij bent degene die met onzin aan komt zetten, maar als dan iemand je uitspraak probeert te ontrafelen en er bij uit komt dat het nergens op slaat dan verwacht je dat mensen er niet op reageren?
En dan zit ik te downplayen?

Geef nu gewoon toe dat je uitspraak niet klopte en deze discussie had 6 posts geleden al beeindigd geweest. Of gewoon écht ontopic gaan i.p.v. weer maar eens het laatste woord proberen te krijgen.

• RobbieHifi
i4 lijkt nu opeens pas februari te worden geleverd. Initieel zou nu de productiedatum zijn. Die is in juni verschoven naar november en lijkt nu te zijn verschoven naar februari 2023.

• NemeSiS-7
Heeft de i4 een derde remlicht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Elke nieuwe auto heeft een 3e remlicht. Dat is al 21 jaar verplicht bij nieuwe auto’s, vanaf oktober 2001 ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 08-09-2022 18:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik hoop ook op een stuur

• James97
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-03-2023
RobbieHifi schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:13:
i4 lijkt nu opeens pas februari te worden geleverd. Initieel zou nu de productiedatum zijn. Die is in juni verschoven naar november en lijkt nu te zijn verschoven naar februari 2023.
Wat ontzettend k voor je! Troost je dat je echt niet de enigste bent, die dit overkomt (voor wat het waard is).

• Errickdaniels
  • Laatst online: 03-05-2024
Eindelijk Vin ontvangen, productie datum 04-08-22 en helaas nog steeds status 155. Ik lees verschillende berichten dat 155 soms wel 6 weken kan duren 🫤. Iemand?

• RobbieHifi
James97 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:46:
[...]

Wat ontzettend k voor je! Troost je dat je echt niet de enigste bent, die dit overkomt (voor wat het waard is).
Yep ik ken het helaas. Communicatie is niet zo heel erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Er zit inderdaad wel verlichting op het stuur, die waarschuwd (oranje of rood) als je je handen lang niet op het stuur hebt gehad O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 09:51
TheVMaster schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:54:
[...]
Er zit inderdaad wel verlichting op het stuur, die waarschuwd (oranje of rood) als je je handen lang niet op het stuur hebt gehad O-)
Klopt volledig maar zou dus enkel bij DAPP zijn en nu niet meer leverbaar, tijdelijk?

Kan je de tijd van ingrijpen instellen? Want gisteren tweede testrit en deze keer met auto met DAPP en begint al na 5 seconden geel te worden. Zeer snel vond ik.

Vond ook dat de wagen niet zo goed de baan houdt. Speciaal een stuk gedaan met paar moeilijke hindernissen in en ging soms over witte lijnen heen en moest bijsturen. Mijn 3 jaar oude Volvo blijft daar mooier tussen de lijnen, de 5 jaar oude Seat van mijn vrouw heeft daar zelfde problemen dan de BMW. Raar?
Zijn er instellingen zijn die ik niet aangevinkt heb of die de garage niet aangevinkt had, kan dat?

Maar tussen de lijnen blijven rijden kan dus enkel met optie DAPP? Want DAP en active cruise doe ndat niet, klopt dat? Thx!

Zo ook paste de wagen zijn snelheid niet aan. Ingezet op 70 en bij 90-zone en bij 50-zone bleeft de wagen 70 rijden terwijl hij wel degelijk de juiste snelheid had aangeduid. De verkoper vermeldde me erna dat ze dat niet aangezet hadden. Dat weet ik dan ook en de wagen kan het dus wel.

Ter info: tijdje geleden hier gezet dat ik de wagen niet zo snel vond en beetje aangevallen geweest :)
Wel deze voelde veel snediger aan... leek een snellere auto maar zal wellicht zijn omdat ik korter getest heb en veel harder doorgeduwd heb deze keer. Probleem ligt dus bij mij! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
RobbieHifi schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:13:
Lijkt te berusten op een it probleem. Ekris geeft nu toch levering november aan.

• Jausie
RobbieHifi schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 21:31:
[...]

Lijkt te berusten op een it probleem. Ekris geeft nu toch levering november aan.
Dat is dan weer een meevaller.
Wanneer heb je de auto besteld?

• mgoes
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 22:16
RobbieHifi schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 21:31:
[...]

Oef gelukkig, aangezien ik de mijne daar een maandje vóór jou heb besteld 😅 was het niet leverbaar zijn van de sensatec toevallig ook een it probleempje 😬

Ik ga komende week ook maar weer eens contact zoeken, want ik heb dus niets gehoord over sensatec problemen terwijl ik zou verwachten dat hij zo zachtjes aan toch ingepland moet gaan worden voor productie als ze hem nog steeds eind oktober willen leveren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronaldalexander
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-07-2023
Is het mogelijk om de status van het voertuig te volgen zonder dat er al een VIN nummer bekend is?
Het 7 cijferig productienummer heb ik wel maar die is niet in te voeren (deze is wel in andere landen te gebruiken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Jausie schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:50:
[...]

Dat is dan weer een meevaller.
Wanneer heb je de auto besteld?
eerste week van februari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jausie
mgoes schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:04:
[...]

Oef gelukkig, aangezien ik de mijne daar een maandje vóór jou heb besteld 😅 was het niet leverbaar zijn van de sensatec toevallig ook een it probleempje 😬

Ik ga komende week ook maar weer eens contact zoeken, want ik heb dus niets gehoord over sensatec problemen terwijl ik zou verwachten dat hij zo zachtjes aan toch ingepland moet gaan worden voor productie als ze hem nog steeds eind oktober willen leveren..
Ik heb deze week contact gehad met mijn dealer en volgens hem is de sensatec bekleding (cognac) idd niet leverbaar. In mijn geval wordt het aangepast naar de standaard alcantara/ sensatec van het M sport pakket. Wel jammer want ik heb geen glazen dak en dan wordt het wel donker binnen in de auto. Maar ach, er zijn ergere dingen.
Overigens heb ik nog steeds geen productie week oid. Status nog steeds 057. Hoop dat ik hem dit jaar nog krijg. Besteld 22 februari.

• RobbieHifi
@Jausie same here. Geen cognac, dus nu standaard zwart. Wel nogal donker, Maarja heeft m'n huidige bmw ook.

Het is nu eenmaal zo. Ben al blij dat het nog dit jaar gaat worden. Cognac leer was te duur voor mij, want dan meteen M sportstoelen nodig. Kost dan 3k meer.

• Peerke15
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:19
-

[ Voor 99% gewijzigd door Peerke15 op 10-09-2022 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Bij wegrijden gaan de deuren niet automatisch op slot, volgens manual zou dit wel moeten zijn.
Heb geen instelling gevonden waar je dat zelf instelt, iemand een idee?

Divide and conquer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloem1982
Ik heb volgens de dealer geluk. Verbaasd waren ze nog dat alle opties erop zitten.
Afgelopen vrijdag geassembleerd. Nog steeds laser licht, cognac m stoelen en alle bestelde opties.
Nu hopen dat hij week 38 bij Ekris binnenkomt. Ik plaats graag een foto om de voorpret voor de andere hier te vergroten. Gewacht vanaf week 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvN
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-05-2023

TvN

Super dat de auto zo snel geleverd wordt. Krijg je een M50 of een E40?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloem1982
TvN schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:10:
Super dat de auto zo snel geleverd wordt. Krijg je een M50 of een E40?
M50
Frozen pure grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errickdaniels
Errickdaniels schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:47:
Eindelijk Vin ontvangen, productie datum 04-08-22 en helaas nog steeds status 155. Ik lees verschillende berichten dat 155 soms wel 6 weken kan duren 🫤. Iemand?
Hoelang heeft status 155 bij degene die al gelukkige berijders zijn geduurd? Ik heb mijn M50 besteld eind Jan en levering zou eerst augustus zijn, helaas blijft de auto na productiedatum 4 Augustus op status 155 hangen. Iemand ervaringen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
Bloem1982 schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:26:
Ik heb volgens de dealer geluk. Verbaasd waren ze nog dat alle opties erop zitten.
Afgelopen vrijdag geassembleerd. Nog steeds laser licht, cognac m stoelen en alle bestelde opties.
Nu hopen dat hij week 38 bij Ekris binnenkomt. Ik plaats graag een foto om de voorpret voor de andere hier te vergroten. Gewacht vanaf week 1
Dat is goed nieuws 👍

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Vorige week opgehaald. Fijne wagen.

[ Voor 84% gewijzigd door wimpie op 20-09-2022 11:09 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Very nice, welke kleur blauw is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Afgelopen zaterdag stuurde ik mijn BMW-dealer een mail, met daarin een screenshot vanuit de BMW Recall Tool.

Mijn VIN gaf daarin de "defect-code" 0065830300 aan. Hoewel er bij staat "no recall", wou ik toch even graag weten wat zij er van vonden. Vanochtend werd ik daarop gebeld door hen, met het verzoek een afspraak in te plannen voor een update. Het blijkt dus wèl een belangrijke update te zijn (waarom moet ik daar dan zelf melding van maken..?), schijnt o.a. iets met de verlichting te maken te hebben?

Fijn dat het geregeld wordt. Iemand anders deze update/fix al gehad?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1_sFuQjTJvYNVWy6wEyaf1shtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8sTfwJ0sKFmoTvfEKrrVFsr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:28

Church of Noise

Drive it like you stole it

Ronaldalexander schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:10:
Is het mogelijk om de status van het voertuig te volgen zonder dat er al een VIN nummer bekend is?
Het 7 cijferig productienummer heb ik wel maar die is niet in te voeren (deze is wel in andere landen te gebruiken).
Lijkt in België ook niet te werken, en ben hier heel benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
BMW introduceert Plug & Charge. Daarmee worden de abonnementen en laadpassen digitaal aan de auto gekoppeld. Hierop hoef je niet met kaartjes in de weer, maar laad de auto direct met inpluggen.
Wel interessant.

De eerste personen rijden al een tijdje met de BMW i4 (edrive 40 en M50).

Is er inmiddels wat meer te zeggen van gemiddelden gebruik? Dit hangt natuurlijk af van het weer (wat overigens best goed was de laatste maanden) en de bediening van het rechterpedaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
fonias schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:04:
[...]

Very nice, welke kleur blauw is dat?
Portimao blue.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
RobbieHifi schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:40:
BMW introduceert Plug & Charge. Daarmee worden de abonnementen en laadpassen digitaal aan de auto gekoppeld. Hierop hoef je niet met kaartjes in de weer, maar laad de auto direct met inpluggen.
Wel interessant.

Is er inmiddels wat meer te zeggen van gemiddelden gebruik? Dit hangt natuurlijk af van het weer (wat overigens best goed was de laatste maanden) en de bediening van het rechterpedaal.
Heel interessant, maar gaan ze dan alle providers ondersteunen?

Zou me straks wel een paar passen schelen als dat allemaal via de auto geregeld kan worden.

Gemiddeld verbruik, dat is lastig kan nogal schelen van de ene of de andere persoon 😉

[ Voor 5% gewijzigd door dencoupe op 12-09-2022 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khorions
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23:01
RobbieHifi schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:40:
Wel interessant.

Heb je daar ergens meer info over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jausie
Eindelijk een productie week van de dealer ontvangen *O*
Week 45 zou ie gemaakt moeten worden, als er niks tegen zit.
Zonder sensatec bekleding en zonder sensatec dashboard. Voor de rest met alle bestelde opties, (als het goed is).
Hij zou ergens rond week 48 bij de dealer moeten zijn....Maar er zijn wel wat problemen met vervoer naar NL, begreep ik (te weinig vrachtwagens)
Nou ja, we zien het wel....Er kan nog van alles gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
khorions schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:00:
[...]

Heb je daar ergens meer info over?
Jausie schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:29:
Eindelijk een productie week van de dealer ontvangen *O*
Week 45 zou ie gemaakt moeten worden, als er niks tegen zit.
Zonder sensatec bekleding en zonder sensatec dashboard. Voor de rest met alle bestelde opties, (als het goed is).
Hij zou ergens rond week 48 bij de dealer moeten zijn....Maar er zijn wel wat problemen met vervoer naar NL, begreep ik (te weinig vrachtwagens)
Nou ja, we zien het wel....Er kan nog van alles gebeuren
Die van mij net een week eerder, 44 en 47. Ook zonder sensatec en ook met de nodige slagen om de arm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedeurwaarder
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:26
Hier week 41. Krijg deze week nog een “bevestiging” daarop. De dealer had het over dat de quota voor de fabriek opnieuw vastgesteld werd en dat de data, zoals ze daarna staan, wat zekerder zijn. Nu is natuurlijk niks zeker, maar deze tweede productie datum komt langzaam weer in de buurt :)
Overigens was het direct na de uitstel vanaf week 33 eerst een productie datum van week 42, dus er zit een verbetering in.

[ Voor 17% gewijzigd door dedeurwaarder op 12-09-2022 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ard1970 schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:08:
Afgelopen zaterdag stuurde ik mijn BMW-dealer een mail, met daarin een screenshot vanuit de BMW Recall Tool.

Mijn VIN gaf daarin de "defect-code" 0065830300 aan. Hoewel er bij staat "no recall", wou ik toch even graag weten wat zij er van vonden. Vanochtend werd ik daarop gebeld door hen, met het verzoek een afspraak in te plannen voor een update. Het blijkt dus wèl een belangrijke update te zijn (waarom moet ik daar dan zelf melding van maken..?), schijnt o.a. iets met de verlichting te maken te hebben?

Fijn dat het geregeld wordt. Iemand anders deze update/fix al gehad?[Afbeelding]
Als je de auto in Valet modes zet werkt de parkeerverlichting niet en de automatische koplamp hoogte regeling. Dus alleen als je dat gebruikt in het donker zou het een issue kunnen zijn. Nu is Valet parking niet iets dat hier veel voor komt. En al helemaal niet dat je auto aan de zijkant van de weg komt te staan waarvoor ze parkeerverlichting willen aanzetten. En valet zal die functie waarschijnlijk niet eens kennen. En de koplamp hoogte regeling is voor een hotel parkeerplaats om de hoek ook niet zn issue denk ik, aangezien ze gewoon goed staan voor je valet modus aan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buppha
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-07 20:50
vandaag te horen gekregen dat mijn i4 geproduceerd is :) .
geheel volgens de afgesproken specificatie, incl. laserlicht en sensatec dashboard .
alleen een probleempje dat er weer een afleverstop op zit en de fabriek niet mag verlaten.
hoe lang dit duurt en wat er mee is, is nog niet bekend.
heeft iemand hier daar ook last van en weet hij/zij meer hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavierm
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
Begin feb de i4 besteld. Eind oktober zou die er zijn. Nu net een mail ontvangen dat ie is doorgeschoven naar 30dec. Zal die dit jaar nog halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 12:28

Fijn dat het geregeld wordt. Iemand anders deze update/fix al gehad?[Afbeelding]
Ik heb hem vorige week gehad. Ik merk voornamelijk dingen met de navigatie. Andere zaken heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jausie
Xavierm schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:29:
Begin feb de i4 besteld. Eind oktober zou die er zijn. Nu net een mail ontvangen dat ie is doorgeschoven naar 30dec. Zal die dit jaar nog halen?
Das balen...Dat wordt dan waarschijnlijk pas volgend jaar.
Weet je waarom ie is doorgeschoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloem1982
buppha schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:19:
geheel volgens de afgesproken specificatie, incl. laserlicht en sensatec dashboard .
alleen een probleempje dat er weer een afleverstop op zit en de fabriek niet mag verlaten.
ik hoop het niet want van mij was vrijdag klaar en dealer vertelde dat hij deze week naar Born gaat indien chauffeurs te kort meevalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
dedeurwaarder schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:56:
Hier week 41. Krijg deze week nog een “bevestiging” daarop. De dealer had het over dat de quota voor de fabriek opnieuw vastgesteld werd en dat de data, zoals ze daarna staan, wat zekerder zijn. Nu is natuurlijk niks zeker, maar deze tweede productie datum komt langzaam weer in de buurt :)
Overigens was het direct na de uitstel vanaf week 33 eerst een productie datum van week 42, dus er zit een verbetering in.
Vrijdag kreeg ik ook conformatie dat er gepland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:43
'Kleine' bug ontdekt in de navigatiesoftware : Als er een gesproken richtingaanwijzing gegeven wordt wordt het geluid van de muziek gedempt (anders hoor je niks natuurlijk) ... Wel dit gebeurt een drietal seconden te laat waardoor een heel deel van de aanwijzingen onhoorbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:16

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

buppha schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:19:
Welke versie m50 of e40?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buppha
  • Laatst online: 05-07 20:50
De e40 bijna vol in de opties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mgoes
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 22:16
Ik ben blij verrast, zojuist belde de dealer (Ekris Utrecht) mij terug over mijn mail met vragen over status ed (e40 besteld jan 2022). Hij vertelde me dat de auto er al staat en of we een ophaalafspraak konden maken :) Dus met alle opties zoals gekozen nog (behalve natuurlijk PAP die ik enige tijd geleden al heb moeten laten vallen, maar wel inclusief nog cognac Sensatec). Soms kan het dus ook ineens heel snel gaan! Over 2 weken zal ik een fotootje delen als hij daadwerkelijk voor de deur staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stan64
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 31-08 22:35

Iets heel geks meegemaakt vandaag…

Ik stuurde een screenshot met mijn VIN nummer met de defect-code naar mijn verkoop adviseur en werd binnen 10 minuten later terug gebeld door de service adviseur met het verzoek om een afspraak te maken voor een update.

Als ik niets gedaan zou hebben dan had de dealer mij ook niet gebeld denk ik….

Ook met de after sales laat BMW steken vallen >:)

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:43

Bij mij gebeurt het komende woensdag (21/9) ... Na jouw bericht gelezen te hebben ben ik bij mijn garage langsgeweest en heb de vraag gesteld wat het juist inhoudt aangezien ik eind volgende week met de wagen naar Italie moet. Betreffende de code : de volledige software van de infotainment zou vervangen worden. Hier zijn blijkbaar zoveel aanpassingen dat men mij aanraadde om het toch maar voor de reis te doen... ... ... (heeft dus niet met de lichten te maken zoals ik elders las maar met veel meer).

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 12:14
Is er iemand met een i4 met trekhaak die weet of deze ook netjes the permanente en geschakelde 12V uitgevoerd heeft op de (naar ik aanneem) 13-polige jeager connector?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Errickdaniels
Eindelijk naar status 182 na ruim 5 weken op 155 te hebben gestaan. Productiedatum 4-8-2022. Weer iets dichterbij aflevering. Besteld eind jan 22 (M50) en verwachting is nog levering deze maand. Moet ook nog een gps tracker op maar die gasten schijnen erg druk te zijn 🤪

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Pau1981
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIXgA688OsBu3_93b4k7Vf09SaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8czEDZo50YKggRPbCvHiDA5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vc2AwKwdhveMijWvaKspETD0GGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RvIeqTtSq2Th5iVCBDEf2QrE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKYSzP5HjXkP-lRYkf-q1Zn4KDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPkltUStzE2axbsLWJDsE5rD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KjSaqZPXOW9ct2_DzR7W9c34gQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1ha5ZYZw3uaCBL6eR5fgYqy.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag dan eindelijk kunnen ophalen! 😀

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 09:51
Die logo's "50 jaar" zijn echt wel vet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M_G_

• M_G_
voodoo077 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:38:
Die logo's "50 jaar" zijn echt wel vet!
Mee eens.

Weet iemand of die logo's ook nog op auto's met productiejaar 2023 terecht komen? Volgens mij was het in 2022 50 jaar BMW M... ik heb ze wel aangevinkt maar als de productie pas in 2023 is :?

• RobbieHifi
M_G_ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:42:
[...]

Mee eens.

Weet iemand of die logo's ook nog op auto's met productiejaar 2023 terecht komen? Volgens mij was het in 2022 50 jaar BMW M... ik heb ze wel aangevinkt maar als de productie pas in 2023 is :?
Ik heb ze afbesteld en productie is 2022 8)7

• Ard1970
RobbieHifi schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:07:
[...]
Ik heb ze afbesteld en productie is 2022 8)7
Ik ook, op de mijne zitten ze ook niet. Ik vind ze persoonlijk juist erg lelijk en veel te druk 8)

• Ard1970
M_G_ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:42:
[...]

Mee eens.

Alleen productiejaar 2022.

• Ard1970
Quiller schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:11:
[...]

Betreffende de code : de volledige software van de infotainment zou vervangen worden. Hier zijn blijkbaar zoveel aanpassingen dat men mij aanraadde om het toch maar voor de reis te doen... ... ... (heeft dus niet met de lichten te maken zoals ik elders las maar met veel meer).
De 21e? Bij mij ook.. :)
Dat ik hem 's ochtends vroeg moet brengen, een lener mee krijg en vervolgens aan het eind van de middag pas weer kan ophalen deed me al vermoeden dat het niet alleen om een update voor de verlichting zou gaan.. ;)

Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Ard1970 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:16:
[...]

Ik ook, op de mijne zitten ze ook niet. Ik vind ze persoonlijk juist erg lelijk en veel te druk 8)
Ik vind het op Portimao Blue te druk. Rood detoneert dan juist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
RobbieHifi schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:26:
[...]
Ik vind het op Portimao Blue te druk. Rood detoneert dan juist.
De mijne is Brooklyn Grau, maar vind het eigenlijk bij geen enkele kleur mooi staan. Maar goed, dat is natuurlijk mijn smaak..ieder het zijne (gelukkig).
Ik heb het logo wel als deurprojector, daar staat het wel mooi (de witte vlakken in het logo worden niet geprojecteerd 😉).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
Super dik!! Zelfde kleurstelling als de mijne. San Remo is echt een prachtige kleur 👍

Kreeg vandaag de mail van de dealer dat de aflevering binnenkort gebeurt, met daarbij mijn Vin…

Even op bimmer gekeken en daar stond een productie datum van 11-08 … denk zelf maar op gaan halen in München, dan is ie er sneller 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pau1981
dencoupe schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:18:
[...]

Super dik!! Zelfde kleurstelling als de mijne. San Remo is echt een prachtige kleur 👍

Kreeg vandaag de mail van de dealer dat de aflevering binnenkort gebeurt, met daarbij mijn Vin…

Even op bimmer gekeken en daar stond een productie datum van 11-08 … denk zelf maar op gaan halen in München, dan is ie er sneller 😉
Dat wordt genieten! 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greendyk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 20:29
dencoupe schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:18:
[...]

Waar kan je dat zien, ik dacht dat alleen de dealer dat kon inzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fermin Romero
  • Laatst online: 17-12-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
Greendyk schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:27:
[...]

Waar kan je dat zien, ik dacht dat alleen de dealer dat kon inzien?
Op bimmer.work kun je het met je 17 cijferige vin inzien.

Kreeg om 11:05 uur belletje van de dealer, 11:25 uur zat ik in mijn i4 👍

Hij staat in Nederland. Volgende week alles in orde maken en datum prikken om op te halen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Souvlaki
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-11-2022
Eergisteren een appje van de dealer gehad dat mijn M50 nog steeds op code 182 staat en vanmiddag een appje dat hij zojuist van de trailer is afgeladen en op mij staat te wachten.....hoe snel kan het plotseling gaan? Maar het eind is nu gelukkig in zicht! _/-\o_ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTvIUuexaRx5Q45Djp07hilb3xs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6yQDOKRTTDKD0mQtwEFoZxIf.jpg?f=fotoalbum_large

• wmeijers
  • Laatst online: 01-03-2023
Vorige week een software update ontvangen EN een nieuwe BDC. Sinds die aanpassing krijg ik nu ELKE KEER dat ik de Auto Pilot aan zet een vreselijk irritante melding dat de stoplicht herkenning in NL is uitgeschakeld. Nu was dat altijd al zo, dus die melding is volledig overbodig en je moet hem elke keer expliciet wegklikken. Daarnaast krijg ik op schijnbaar willekeurige momenten de melding dat ik handmatig van baan moet wisselen (ook al zo'n feature die in NL nooit heeft gewerkt). Voor de update/vervanging had ik die meldingen niet. Vraag: hebben meer mensen hier last van? En nog belangrijker: hoe krijg ik mijn i4 zover dat hij die meldingen niet meer laat zien :?

Verder heerlijke auto hoor :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ard1970
Ik zie dat Maxton Design nu ook splitters en zijskirts levert voor de i4 (G26).

Handig dat hun demoauto dezelfde kleur èn wielen heeft als mijn auto, dat geeft een goed beeld. Binnenkort maar eens wat bestellen daar 😎Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRTQ36WZ0bajQTExY4ReL9cUWBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZ6NaTzJfUL5Wn56UBBP8rZT.jpg?f=fotoalbum_large

Zie ook:
https://maxtondesign.com/...26-2021-_M-Pack-9897.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 15:37
wmeijers schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:38:
Vorige week een software update ontvangen EN een nieuwe BDC. Sinds die aanpassing krijg ik nu ELKE KEER dat ik de Auto Pilot aan zet een vreselijk irritante melding dat de stoplicht herkenning in NL is uitgeschakeld. Nu was dat altijd al zo, dus die melding is volledig overbodig en je moet hem elke keer expliciet wegklikken. Daarnaast krijg ik op schijnbaar willekeurige momenten de melding dat ik handmatig van baan moet wisselen (ook al zo'n feature die in NL nooit heeft gewerkt). Voor de update/vervanging had ik die meldingen niet. Vraag: hebben meer mensen hier last van? En nog belangrijker: hoe krijg ik mijn i4 zover dat hij die meldingen niet meer laat zien :?

Verder heerlijke auto hoor :-)
Dat van die verkeerslichten heb ik destijds specifiek ergens in de settings moeten disablen. Dus even kijken in je settings? Ik moest toen ook altijd dat wegklikken tot ikde setting vond :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeijers
  • Laatst online: 01-03-2023
rolelael schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:55:
[...]

Dat van die verkeerslichten heb ik destijds specifiek ergens in de settings moeten disablen. Dus even kijken in je settings? Ik moest toen ook altijd dat wegklikken tot ikde setting vond :/)
Volgens mij heb ik die setting i.d.d. ergens gezien maar staat / stond die default 'uit' en kon ik hem niet 'aan' zetten wegens 'niet toegestaan in NL'. Maar misschien staat hij nu stiekem toch op 'aan'. Ik ga eens kijken, dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
wmeijers schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:46:
[...]

Volgens mij heb ik die setting i.d.d. ergens gezien maar staat / stond die default 'uit' en kon ik hem niet 'aan' zetten wegens 'niet toegestaan in NL'. Maar misschien staat hij nu stiekem toch op 'aan'. Ik ga eens kijken, dank voor de tip.
Wel apart dat het niet toegestaan zou zijn in NL aangezien de Tesla het ook heeft en actief gebruikt kan worden.
Pagina: 1 ... 33 ... 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.