Die van mij is daar medio februari besteld. Schoof ook al van september, naar november.mgoes schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:40:
[...]
Besteld in week 1 bij Ekris Utrecht.. edrive40, zonder al te veel spectaculaire opties (hifi, elek stoelen, 18", alarm kl3, sensatec, draadloos laden) en heb dus PAP al moeten laten vallen
Ik kan de mijne ophalen! De BDC’s is een paar dagen geleden binnengekomen, geinstalleerd en alles lijkt perfect te werken.
Gelukkig iets eerder dan september. Na meer dan een jaar wachten is de i4 er straks dan eindelijk!
Gelukkig iets eerder dan september. Na meer dan een jaar wachten is de i4 er straks dan eindelijk!
[ Voor 29% gewijzigd door Dustbak op 25-08-2022 16:55 ]
Mijn bestelling van december 2021 is vandaag verschoven naar november/december. Zonder laserlicht en comfort opening van de achterklep. Ze verschuilen zich telkens achter de beschikbare onderdelen maar feit is dat wagens die later besteld zijn eerder worden uitgeleverd. Even nachtje over slapen of ik de bestelling ga annuleren. Met hetzelfde gemak wordt het namelijk februari.RobbieHifi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:49:
[...]
Die van mij is daar medio februari besteld. Schoof ook al van september, naar november.
Ai dat is balen zeg.Peter_i4M50 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:41:
[...]
Mijn bestelling van december 2021 is vandaag verschoven naar november/december. Zonder laserlicht en comfort opening van de achterklep. Ze verschuilen zich telkens achter de beschikbare onderdelen maar feit is dat wagens die later besteld zijn eerder worden uitgeleverd. Even nachtje over slapen of ik de bestelling ga annuleren. Met hetzelfde gemak wordt het namelijk februari.
Bestel periode: Maart 2022
Dealer: Poelgeest, Naarden (NL)
Type: i4 M50
Kleur: Brooklyn Grey
Velgen: 858M
Interieur: Leder Vernasca Mokka stiksel Schwarz
Interieur lijst: Edelhoutuitvoering Eiche Maser
Opties: Stuurwielrand Verwarmd, Comfort Access,
BMW M 50 Jahre uitvoering, Elektrisch glazen schuif-/kanteldak, Elektrisch verstelbare lendensteun,
Galvanische Bedieningselementen, Harman Kardon Surround Sound Systeem, BMW Drive Recorder,
Draadloos laden, High Executive (met o.a. Laserlight), Breedteverstelling leuningen voor bestuurder, Safety Pack, BMW Personal CoPilot Pack
Mijn dealer gaf aan dat het voertuig in week 37 wordt geassembleerd. Vooralsnog zitten alle opties nog in de bestelling. Naar verwachting is de levertijd eerste week Oktober. Aldus mijn dealer.
Fingers crossed…
Dealer: Poelgeest, Naarden (NL)
Type: i4 M50
Kleur: Brooklyn Grey
Velgen: 858M
Interieur: Leder Vernasca Mokka stiksel Schwarz
Interieur lijst: Edelhoutuitvoering Eiche Maser
Opties: Stuurwielrand Verwarmd, Comfort Access,
BMW M 50 Jahre uitvoering, Elektrisch glazen schuif-/kanteldak, Elektrisch verstelbare lendensteun,
Galvanische Bedieningselementen, Harman Kardon Surround Sound Systeem, BMW Drive Recorder,
Draadloos laden, High Executive (met o.a. Laserlight), Breedteverstelling leuningen voor bestuurder, Safety Pack, BMW Personal CoPilot Pack
Mijn dealer gaf aan dat het voertuig in week 37 wordt geassembleerd. Vooralsnog zitten alle opties nog in de bestelling. Naar verwachting is de levertijd eerste week Oktober. Aldus mijn dealer.
Fingers crossed…

Inderdaad fingers crossed....Als hij inderdaad in week 37 wordt geproducdeerd en je hebt de auto in maart besteld is dat wel heel snel, zeker met de genoemde opties. Hoop dat het lukt en dat er een beetje schot in de productie komt.
Staat inderdaad ook niet meer als deel van high executive pakket voor e40 en m50, in de prijslijst van september 2022. Wel is goede nieuws dat driving assistant professional en parking assistant plus, nog deel uitmaken van het Co pilot pack voor beide modellen.TvN schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:28:
De optie laserlights wordt door leverproblemen uit het High Ex pakket gehaald. Dit heeft de dealer mij laten weten.
Ik begreep dat BMW sowieso de laserlichten bij verschillende modellen niet meer toepast
Hij is in aantocht!!!! I4 M50 op 15 januari dit jaar besteld en gisteren een telefoontje van de dealer gekregen dat de auto in Born staat. Afgesproken dat de auto 17 september wordt geleverd. Een dag om naar uit te kijken. Ben nog wel benieuwd naar de factuur. Ik heb de auto destijds besteld met High Executive pakket en het M Sport Plus Pack. Dit laatste is vervangen door het (duurdere) M Sportpakket Pro en het HE-pakket is uitgekleed en bevat bijvoorbeeld geen laserkoplampen meer. In januari was bovendien het dashboard uitgevoerd in sensatec standaard terwijl het nu een extra is van ruim € 500,—. De dealer geeft aan dat met uitzondering van de rode remklauwen ipv blauwe de auto helemaal is uitgevoerd conform de bestelling, dus inclusief de laserkoplampen en het sensatec dashboard. Zal voor de meerprijs van de laserverlichting worden uitgegaan van het bestelde HE-pakket of zal hiervoor de nieuwe meerprijs van € 1.815,— in rekening worden gebracht? En zal ik de huidige meerprijs van het sensatec dashboard moeten betalen? Ben benieuwd naar jullie reacties/ ervaringen op dit vlak.
Beetje afhankelijk wat je allemaal nog meer voor opties hebt genomen.
Voor juni was HK audio op de M50 961 euro, tegenwoordig netje verrekend met HiFi en 575euro.
Bij mijn lease orders moest ik het sensatec dash echt als nieuwe extra optie bevestigen wil dat er op zitten. Aangezien die standaard was stond die niet op de order lijst. Geen van de berijders vond het t geld waard dus niet gedaan, en de auto's die nu bij de dealers op de BDC staan te wachten zit het ook niet op. Ziet er verder ook prima uit.
Voor wat ik kan zien is Laserlight pas op de september prijslijst uit HE. Dus je betaald nu nog gewoon 3995. Als je hem voor de nieuwe HE prijs krijgt met de losse optie prijs van Laser light ben je wel goedkoper uit ;-)
DAP en PAP hebben altijd op de prijslijst gestaan, alleen de dealers konden het niet op de order er bij zetten.
Deze staat ook nog op de november 2022 prijslijst.
Voor juni was HK audio op de M50 961 euro, tegenwoordig netje verrekend met HiFi en 575euro.
Bij mijn lease orders moest ik het sensatec dash echt als nieuwe extra optie bevestigen wil dat er op zitten. Aangezien die standaard was stond die niet op de order lijst. Geen van de berijders vond het t geld waard dus niet gedaan, en de auto's die nu bij de dealers op de BDC staan te wachten zit het ook niet op. Ziet er verder ook prima uit.
Voor wat ik kan zien is Laserlight pas op de september prijslijst uit HE. Dus je betaald nu nog gewoon 3995. Als je hem voor de nieuwe HE prijs krijgt met de losse optie prijs van Laser light ben je wel goedkoper uit ;-)
Laserlight is er bij de 3serie LCI ook vanaf. (behalve de M3) maar die zijn nog wel gewoon volledig adaptief. Dat heeft de standaard LED verlichting van de i4 niet. Zou voor mij persoonlijk een dealbreaker zijn omdat ik veel in het donker rij. Voor nu staat hij nog wel op de november 2022 prijslijst er bij dus even afwachten.James97 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:20:
[...]
Staat inderdaad ook niet meer als deel van high executive pakket voor e40 en m50, in de prijslijst van september 2022. Wel is goede nieuws dat driving assistant professional en parking assistant plus, nog deel uitmaken van het Co pilot pack voor beide modellen.
Ik begreep dat BMW sowieso de laserlichten bij verschillende modellen niet meer toepast
DAP en PAP hebben altijd op de prijslijst gestaan, alleen de dealers konden het niet op de order er bij zetten.
[ Voor 39% gewijzigd door Zipsop op 27-08-2022 14:50 ]
Maar dan is de vraag wanneer is DAP en PAP weer leverbaar, nu alles weer vertraagd wordt?Zipsop schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:38:toon volledige bericht
Beetje afhankelijk wat je allemaal nog meer voor opties hebt genomen.
[...]
Laserlight is er bij de 3serie LCI ook vanaf. (behalve de M3) maar die zijn nog wel gewoon volledig adaptief. Dat heeft de standaard LED verlichting van de i4 niet. Zou voor mij persoonlijk een dealbreaker zijn omdat ik veel in het donker rij. Voor nu staat hij nog wel op de november 2022 prijslijst er bij dus even afwachten.
Mijn auto krijgt waarschijnlijk ook geen sensatec dashboard meer omdat het nu niet meer standaard is. Wat is het standaard dashboard? Is dat vergelijkbaar? Ik begrijp uit je opmerking dat het wel oké is?Zipsop schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:38:.
Ik zou gewoon eens bij een dealer kijken. Je zal goed op het kaartje met opties moeten zoeken om te zien of ze nou het sensatec dashboard hebben of het normaleJausie schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:05:
[...]
Mijn auto krijgt waarschijnlijk ook geen sensatec dashboard meer omdat het nu niet meer standaard is. Wat is het standaard dashboard? Is dat vergelijkbaar? Ik begrijp uit je opmerking dat het wel oké is?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Toen ik ze moest schrappen zei de dealer in NL dat t/m Q1 2023 geen DAP en PAP.James97 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:05:
[...]
Maar dan is de vraag wanneer is DAP en PAP weer leverbaar, nu alles weer vertraagd wordt?
Dankjewel! Hier zijn we écht wat mee.Ariiiin schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:13:
[...]
Toen ik ze moest schrappen zei de dealer in NL dat t/m Q1 2023 geen DAP en PAP.
Ter info: ondertussen ook een EQE getest. Rijdt helemaal anders dan een i4, veel meer gericht op comfort dan op snedigheid, maar ben echt onder de indruk. En een 300 Business Line past in het budget...Church of Noise schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:13:
[...]
Zeker niet mis!
Benieuwd hoe die gaat rijden in vergelijking met een i4, want die rijdt als een échte BMW - net een van de redenen waarom ik er eigenlijk een wil(de).
De EQE is een pak zwaarder, maar naar verluidt wel zeer comfortabel. Ben er erg benieuwd naar.
In mijn budget kon voor de i4 in principe dus M sport pakket, DAPP en HK audio, wat het een erg leuk uitgeruste auto zou maken. (theoretisch, op vandaag...)
De EQE Business Line heeft een goede basisuitrusting, maar betere audio, adaptieve cruise etc zijn geen mogelijkheden daarbij. Andere lines zijn buiten mijn beschikbaar budget.
Veel zal dus afhangen van de testrit zaterdag.
Hoe lastig is het te snappen dat dealers ook totaal geen idee hebben wanneer het weer terug komt maar tot die tijd wel verder auto’s willen verkopen?Church of Noise schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:08:
[...]
Dankjewel! Hier zijn we écht wat mee.
Die reactie is onnodig @fsfikke...
Het lijkt me aannemelijk te veronderstellen dat dealers in vergelijking met de consument méér info hebben.
Hoeveel info dealers al dan niet hebben, kunnen we ook niet inschatten. Hangt af van o.a. de info die het merk al dan niet heeft, al dan niet doorgeeft, ...
En sommigen hechten veel belang aan bepaalde opties, dat is ieder z'n keuze. Als dat belang zo hoog is, dat men overweegt te wachten of een andere auto te kiezen, dan is die info zeer relevant. En moesten die opties niet zo belangrijk zijn, maar bvb snelheid van levering wel, dan is dat dus ook interessant.
Het lijkt me aannemelijk te veronderstellen dat dealers in vergelijking met de consument méér info hebben.
Hoeveel info dealers al dan niet hebben, kunnen we ook niet inschatten. Hangt af van o.a. de info die het merk al dan niet heeft, al dan niet doorgeeft, ...
En sommigen hechten veel belang aan bepaalde opties, dat is ieder z'n keuze. Als dat belang zo hoog is, dat men overweegt te wachten of een andere auto te kiezen, dan is die info zeer relevant. En moesten die opties niet zo belangrijk zijn, maar bvb snelheid van levering wel, dan is dat dus ook interessant.
Misschien speurde ik dan onterecht wat sarcasmeChurch of Noise schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 13:00:
Die reactie is onnodig @fsfikke...
Misschien kan ik dat (als voormalig BMW AG medewerker) ietsje meer inschatten, dealers weten niet wanneer de leverproblemen voorbij zijn of welke gekke keuzes sales & marketing maakt over voor wie, wat beschikbaar is.Het lijkt me aannemelijk te veronderstellen dat dealers in vergelijking met de consument méér info hebben.
Hoeveel info dealers al dan niet hebben, kunnen we ook niet inschatten.
In tegenstelling tot vorige posts heb ik afgelopen week toch de keuze gemaakt voor de M Sport Pro in Sanremo Green 🤩 en nog wat leuke extra goodies.
Bij de dealer trouwens nog privacy glass als onderhandelingen erbij weten te krijgen.
:strip_exif()/f/image/OZdsjgZ5Q9V5Q39ZJmB4phk7.jpg?f=fotoalbum_large)
In relatie tot de levertijden zou het voor hier in NL nu ca. 24 weken zijn. Hoop deze week daar ook wat meer info over te krijgen.
Bij de dealer trouwens nog privacy glass als onderhandelingen erbij weten te krijgen.
:strip_exif()/f/image/OZdsjgZ5Q9V5Q39ZJmB4phk7.jpg?f=fotoalbum_large)
In relatie tot de levertijden zou het voor hier in NL nu ca. 24 weken zijn. Hoop deze week daar ook wat meer info over te krijgen.
Goeie keus 👍
Half jaartje is te overzien
Half jaartje is te overzien
Ik denk dat we elkaar inderdaad niet hadden begrepen, en nu ik m'n eigen post nalees, zie ik inderdaad dat die best ook als sarcastisch kan geinterpreteerd wordenfsfikke schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:09:
[...]
Misschien speurde ik dan onterecht wat sarcasme
[...]
Misschien kan ik dat (als voormalig BMW AG medewerker) ietsje meer inschatten, dealers weten niet wanneer de leverproblemen voorbij zijn of welke gekke keuzes sales & marketing maakt over voor wie, wat beschikbaar is.
Interessante extra info trouwens, dankje (ook niet sarcastisch
Hopelijk zijn die leverproblemen snel voorbij...
Goedemorgen,
Even een vraagje aan de mensen die de i40 al ontvangen hebben.
Kan je in de navigatie op een lange route aangeven dat je alleen gebruik wil maken van laders die minimaal 200kwh geven?
ik zag online dat je dat wel kan aangeven als je een laadpaal in je buurt zoekt.
Kan je in de navigatie op een lange route aangeven dat je alleen gebruik wil maken van laders die minimaal 200kwh geven?
ik zag online dat je dat wel kan aangeven als je een laadpaal in je buurt zoekt.
Via de App kun je middels filters zoeken op >150 kWBMWi4 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:07:
Goedemorgen,
Maar niet in de navigatie die standaard in de i40 zit?Hydraulic schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:57:
[...]
Via de App kun je middels filters zoeken op >150 kW
Maar dat kan niet in de navigatie die standaard in de i40 zit?Hydraulic schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:57:
[...]
Via de App kun je middels filters zoeken op >150 kW
Met vervallen laserled wordt de auto overigens 2.000 euro goedkoper.
Check de prijslijst van september. Laserled is overigens nog wel bestelbaar voor de M50 a 1.895,-
Check de prijslijst van september. Laserled is overigens nog wel bestelbaar voor de M50 a 1.895,-
Gefeliciteerd. Prachtige wagen.
Heb je WiFi spot in de auto?
In de wagen zelf kan je ook met die filters werken zodat de je enkel de HPC laders te zien krijgt.BMWi4 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:07:
Goedemorgen,
Geen idee eindelijk, zal zo eens kijkenNemeSiS-7 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:42:
Dusseldrop Oostzaan! Ik zag hem staan vanochtend! Practig ding, gefeliciteerdNemeSiS-7 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:42:
Prachtige auto, wanneer had je deze besteld en was het volgens de planning van de dealer?jefkuil schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:27:
Auto zojuist opgehaald na een maand vertraging door de uitleverstop. Heerlijke wagen!
[Afbeelding]
Oktober 2021 , levering uitgesteld van 30 juli 2020 maar vandaag ipv uitleverstop.Greendyk schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:11:
[...]
Prachtige auto, wanneer had je deze besteld en was het volgens de planning van de dealer?
Wachten is de moeite waard hoor, heb ook 400x overwogen om te annuleren
Dusseldorp Den Haag bedoel je. Dat is Forepark in de buurt van het ADO stadiumJedi Geub schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:00:
[...]
Dusseldrop Oostzaan! Ik zag hem staan vanochtend! Practig ding, gefeliciteerd
Zag exact dit exemplaar een paar weken geleden en werd hier ook besproken.
Goed om te horen dat geduld wordt beloond!jefkuil schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:14:
[...]
Oktober 2021 , levering uitgesteld van 30 juli 2020 maar vandaag ipv uitleverstop.
Wachten is de moeite waard hoor, heb ook 400x overwogen om te annuleren
Ik heb vandaag rondje dealers gedaan, mijn conclusie is, ze weten het oprecht niet. Het kan zomaar weer snel leverbaar zijn maar kan ook lang duren. Zelfs q1 2023 hoeft geen zekerheid te zijn. Het is een pure gok, je neemt een risico als je het persé wil hebben dat je auto laat gebouwd gaat worden.Ariiiin schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:13:
[...]
Toen ik ze moest schrappen zei de dealer in NL dat t/m Q1 2023 geen DAP en PAP.
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn i4 M50 status 182 heeft (schedule for carrier). Kan iemand mij vertellen wat dit in de praktijk inhoudt? Is de auto dan al op transport of staat hij klaar om getransporteerd te worden? En is dat vanaf de fabriek of al vanaf Born richting dealer? En hoe lang duurt deze code in de praktijk dan? Mijn code 155 heeft ruim 5 weken geduurd. Die laatste loodjes toch......

Ik zag hem zondag voor het eerst in real life rijden in deze kleur op de A2. Sowieso volgens mij de eerste M50 - oogde lekker dik van achteren. Anyway, echt schitterende kleur en auto! 👍🏻Ronaldalexander schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:22:
In tegenstelling tot vorige posts heb ik afgelopen week toch de keuze gemaakt voor de M Sport Pro in Sanremo Green 🤩 en nog wat leuke extra goodies.
[Afbeelding]
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Blijkbaar staat ie dan in NL, maar nog niet bij de dealer (althans, dat is mij verteld). De mijne staat al bijna 6 weken op die status te wachten. In mijn geval moet er een software-update plaatsvinden. Dat kun je teugzien in de bmw recall tool obv je VIN: https://bmw-recall-tool.netlify.app/Souvlaki schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:45:
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn i4 M50 status 182 heeft (schedule for carrier). Kan iemand mij vertellen wat dit in de praktijk inhoudt? Is de auto dan al op transport of staat hij klaar om getransporteerd te worden? En is dat vanaf de fabriek of al vanaf Born richting dealer? En hoe lang duurt deze code in de praktijk dan? Mijn code 155 heeft ruim 5 weken geduurd. Die laatste loodjes toch......
Dat van de recall had ik al geprobeerd, maar geeft geen 'issues found', dus misschien al de juiste BDC in de fabriek gemonteerd.....bedankt voor je reactie!dtsneo schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:57:
[...]
Blijkbaar staat ie dan in NL, maar nog niet bij de dealer (althans, dat is mij verteld). De mijne staat al bijna 6 weken op die status te wachten. In mijn geval moet er een software-update plaatsvinden. Dat kun je teugzien in de bmw recall tool obv je VIN: https://bmw-recall-tool.netlify.app/
Hij is mooi👍👍jefkuil schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:27:
Auto zojuist opgehaald na een maand vertraging door de uitleverstop. Heerlijke wagen!
[Afbeelding]
Neen 182 is dat hij klaar is in de fabriek en daar staat te wachten op transport naar Nederland ( dus in Munchen )Souvlaki schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:45:
Bovenstaande foto's zijn wel renders.....dus nepper dan dit kan het niet zijn. Volgens mij is dit het interieur uit de BMW 3-serie LCI.
Deze rendering is voor de i4.RobbieHifi schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:01:
Bovenstaande foto's zijn wel renders.....dus nepper dan dit kan het niet zijn. Volgens mij is dit het interieur uit de BMW 3-serie LCI.
[YouTube: BMW i4 2023]
Dus het nieuwe stuur en geen versnellingspook. De buitenkant lijkt identiek.
Tenzij iemand de auto exact nagebouwd heeft voor deze kleine wijzigingen lijkt dit aardig echt te zijn. Ja het is een 3d render, maar het lijkt precies op de versie die BMW zelf ook gebruikt.
[YouTube: BMW i4 2023 exterior]
Tenzij iemand de auto exact nagebouwd heeft voor deze kleine wijzigingen lijkt dit aardig echt te zijn. Ja het is een 3d render, maar het lijkt precies op de versie die BMW zelf ook gebruikt.
[YouTube: BMW i4 2023 exterior]
[ Voor 11% gewijzigd door phex op 31-08-2022 09:44 ]
In diverse landen kwam deze uit de configurator bij de dealer bij het renderen van een nieuwe auto, maar nu schijnt deze ook weer verdwenen te zijn.phex schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:42:
Dus het nieuwe stuur en geen versnellingspook. De buitenkant lijkt identiek.
Bedoel, je schermt eerst dat het geen photoshop is......maar een rendering is misschien nog wel minder 'echt' dan een photoshop.
Ach, als er maar een losse "knop" blijft voor P dan maakt het mij niet uit.Ronaldalexander schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:09:
[...]
Deze rendering is voor de i4.
[YouTube: BMW i4 2023]
Op de video ziet de nieuwe schakelaar er wel beter uit dan op de stilstaande beelden. Ik dacht eerst dat het zo'n rare vierkante knop was als in een Audi maar het lijkt me meer een hendel, net als de DNA knop van Alfa Romeo.
Zou ik niet erg vinden, ik vind ‘t mooier dan met de knuppel.
Ik heb een E40 besteld begin maart, verwachte levering december (NL).
Ik heb een E40 besteld begin maart, verwachte levering december (NL).
M_G_ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:03:
[...]
Ach, als er maar een losse "knop" blijft voor P dan maakt het mij niet uit.
Op de video ziet de nieuwe schakelaar er wel beter uit dan op de stilstaande beelden. Ik dacht eerst dat het zo'n rare vierkante knop was als in een Audi maar het lijkt me meer een hendel, net als de DNA knop van Alfa Romeo.
:strip_exif()/f/image/dF934HleahiREXbkrXXWo8R7.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is geen rendering die Pietje-Puk op z'n zolderkamertje in elkaar geflanst heeft. Dit is het standaard filmpje wat je bij BMW krijgt als je een auto besteld.RobbieHifi schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:54:
[...]
Bedoel, je schermt eerst dat het geen photoshop is......maar een rendering is misschien nog wel minder 'echt' dan een photoshop.
De 3-serie LCI gaat deze kant op, net als veel andere fabrikanten. Lijkt me niet meer dan logisch dat BMW dit ook op andere modellen door gaat voeren. Lijkt mij gewoon onderdeel te gaan worden van de interface update die maart volgend jaar komt.
Nou pipo, het is dus geen Photoshop. En als iets wat van BMW komt niet echt is, wat dan wel?RobbieHifi schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:10:
[...]
No shit sherlock.....maar het net zo min echt als een Photoshop.
[ Voor 39% gewijzigd door fsfikke op 31-08-2022 15:02 ]
Ik heb in november vorig jaar een i4 edrive 40 besteld leverweek 32. Helaas heb ik de auto nog steeds niet in bezit. De dealer geeft aan dat de auto in een zogenaamde "lochverbau" programma zit wegens een missend onderdeel, in dit geval het headsup display dat blijkbaar niet voorradig is.
Resultaat hiervan is dat de leverdatum onbekend is en dat ik dus weer op mijn geduld moet vertrouwen.
Als ik op Bimmer work kijk zie ik dat de productie datum op 04-08-22 staat..
Resultaat hiervan is dat de leverdatum onbekend is en dat ik dus weer op mijn geduld moet vertrouwen.
No shit sherlock.....maar het net zo min echt als een Photoshop.fsfikke schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:50:
[...]
Dit is geen rendering die Pietje-Puk op z'n zolderkamertje in elkaar geflanst heeft. Dit is het standaard filmpje wat je bij BMW krijgt als je een auto besteld.
Ik heb nimmer gezegd dat ik deze knop in plaats van pook, als onwaarheid beschouwd heb. Zeker vanwege de 3-serie LCI lijkt mij het zelfs logisch dat men kiest voor een knop.fsfikke schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:50:
[...]
[...]
Nou pipo, het is dus geen Photoshop. En als iets wat van BMW komt niet echt is, wat dan wel?
Mijn opmerking had betrekking op het feit dat eerder werd gesteld dat een render meer zegt dat een photoshop. Beide is dit te maken, ook door menigeen op een zolderkamer. Dat dit in deze render niet het geval is, omdat deze van BMW lijkt mij duidelijk.
[ Voor 48% gewijzigd door RobbieHifi op 31-08-2022 15:26 ]
Door nogmaals in D te zetten...Op die manier kan je schakelen tussen D en B net zoals bij de ix
Ow, is het nu weer de HUD die niet leverbaar/voorradig is? Het is wel elke keer wat anders.Bas_d schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:08:
Ik heb in november vorig jaar een i4 edrive 40 besteld leverweek 32. Helaas heb ik de auto nog steeds niet in bezit. De dealer geeft aan dat de auto in een zogenaamde "lochverbau" programma zit wegens een missend onderdeel, in dit geval het headsup display dat blijkbaar niet voorradig is.
Ben benieuwd hoe lang dit nu weer duurt

De communicatie is toch wel gebrekkig. Als ze je nu voor een keuze stellen, of nu produceren zonder het onderdeel of wachten. Maar dat lijkt er (althans in mijn ervaring) niet bij.Bas_d schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:08:
Dat heb ik inmiddels ook begrepen van meerdere bronnen.rolelael schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 06:41:
[...]
Neen 182 is dat hij klaar is in de fabriek en daar staat te wachten op transport naar Nederland ( dus in Munchen )
Net even op Google Maps gekeken: München- Born is 7 uur en 7 min, Born - Amersfoort is 1 uur 57 . Even poetsen, dus morgenochtend om 11:00 rijden! Of is dat iets te optimistisch?

Communicatie is zeer gebrekkig, het lijkt me de "taak" van de dealer om mij op de hoogte te houden.RobbieHifi schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:30:
[...]
De communicatie is toch wel gebrekkig. Als ze je nu voor een keuze stellen, of nu produceren zonder het onderdeel of wachten. Maar dat lijkt er (althans in mijn ervaring) niet bij.
Alle info die ik krijg is een reactie op mijn vragen. Ik snap dat het voor de dealer ook vervelend is om "nee" te moeten verkopen maar zorg dat ik in ieder geval op de hoogte blijf van ontwikkelingen.
Net contact gehad, Sensatec bekleding is niet meer leverbaar.
Die heb ik ook in mijn bestelling, ben benieuwd of en wanneer ze daar contact over opnemen...RobbieHifi schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:31:
Wellicht is het tegen die tijd weer beschikbaar (verwachte levering: eind januari 2023).
Het gaat er naar toe dat er 1 variant met een vaste set opties zal overblijven - bij wijze van spreken.RobbieHifi schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:31:
(Ford Model T-gewijs
Ik zou er niets van verwachten, ik had zelf even een balletje opgegooid bij de dealer over levering. Productie zou deze week zijn (is november geworden) en interieur kan niet meer in sensatec cognac.M_G_ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:12:
[...]
Die heb ik ook in mijn bestelling, ben benieuwd of en wanneer ze daar contact over opnemen...
Wellicht is het tegen die tijd weer beschikbaar (verwachte levering: eind januari 2023).
Cognac kan, maar dan met de sportstoelen (elektrisch verstelbaar, verwarmd etc). Wordt het feest 3.800 duurder. (iets minder, want stoelverwarming zou ik toch ook kiezen).
Is dat het enige alternatief dat ze aanbieden? Als je niets aangeeft zullen ze toch iets van bekleding er in moeten stoppenRobbieHifi schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:29:
[...]
Ik zou er niets van verwachten, ik had zelf even een balletje opgegooid bij de dealer over levering. Productie zou deze week zijn (is november geworden) en interieur kan niet meer in sensatec cognac.
Cognac kan, maar dan met de sportstoelen (elektrisch verstelbaar, verwarmd etc). Wordt het feest 3.800 duurder. (iets minder, want stoelverwarming zou ik toch ook kiezen).
Ik heb M sport met alcantara/sensatec besteld. Zal morgen eens een update bij de dealer vragen.
Ander alternatief (ik heb M sport) is alcantara/sensatec. Die is en blijft wel leverbaar, maar wordt het interieur naar mijn smaak te donker. Hoewel ik het in mijn huidige auto ook zo heb.M_G_ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:45:
[...]
Is dat het enige alternatief dat ze aanbieden? Als je niets aangeeft zullen ze toch iets van bekleding er in moeten stoppen.
Ik heb M sport met alcantara/sensatec besteld. Zal morgen eens een update bij de dealer vragen.
Als het zo doorgaat krijg je straks alleen het chassis. De rest moet je zelf regelen bij Ali express
Mooi ! Geniet ervan.PJB89 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:53:
Auto in ontvangst genomen en onmiddellijk naar Duitsland voor weekje vakantie vertrokken. Wat een auto!!!!
[Afbeelding]
Wanneer besteld?
En opties moeten laten vallen?
Dik!!! Op het interieur na dezelfde configuratie als welke ik van de week heb besteld, can't wait till 2023PJB89 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:53:
Auto in ontvangst genomen en onmiddellijk naar Duitsland voor weekje vakantie vertrokken. Wat een auto!!!!
[Afbeelding]
Gaat volgens mij echt veel bekijks trekken zo in Sanremo green
Begin augustus 2021 en alle opties zijn aanwezig 🙏. Auto is echt genieten ⚡️oldgrumpy schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:01:
[...]
Mooi ! Geniet ervan.
Wanneer besteld?
En opties moeten laten vallen?
Ik zie geen PAP en/of laserlights..? Of zie ik dat verkeerd?PJB89 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:25:
[...]
Begin augustus 2021 en alle opties zijn aanwezig 🙏. Auto is echt genieten ⚡️
Prachtig!PJB89 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:53:
[Afbeelding]
Staan er meerPau1981 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:16:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Auto staat nog te wachten ivm de kentekenstop maar volgende week zou het dan toch eindelijk zover moeten zijn........
Staan er meer, dat is een goed teken 👍
Begreep van de dealer dat de productie van de i4 aardig op stoom begint te komen. Dus er zullen wel snel meerdere afleveringen gaan komen
Begreep van de dealer dat de productie van de i4 aardig op stoom begint te komen. Dus er zullen wel snel meerdere afleveringen gaan komen
Laat de productie maar op gang komen. De mijne is deze week besteld, dus ik heb nog een lange wachttijd te gaan. De dealer zegt nu ongeveer 7 maanden, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet heel erg in.dencoupe schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:40:
Staan er meer, dat is een goed teken 👍
Ik lees veel bestellingen in het groen. Da's ook de kleur waar ik hem nu in besteld heb, maar als er straks alleen maar groene rondrijden is dat ook weer wat saai. Misschien toch de bestelling laten aanpassen naar sunset orange, wat eigenlijk mijn eerste keus was tot ik het groen in het echt zag...
De dealer vertelde mij bij bestellen dat ze veel bestellingen in Brooklyn Grau en Sanremo Grun hadden. Ik twijfelde tussen Sunset Orange en Brooklyn Grau en daarom de keuze voor oranje gemaakt.Emiel L schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:43:
[...]
Laat de productie maar op gang komen. De mijne is deze week besteld, dus ik heb nog een lange wachttijd te gaan. De dealer zegt nu ongeveer 7 maanden, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet heel erg in.
Ik lees veel bestellingen in het groen. Da's ook de kleur waar ik hem nu in besteld heb, maar als er straks alleen maar groene rondrijden is dat ook weer wat saai. Misschien toch de bestelling laten aanpassen naar sunset orange, wat eigenlijk mijn eerste keus was tot ik het groen in het echt zag...
Daar zijn er volgens mij (nog) niet veel van, hier op dit forum...
Super mooi!M_G_ schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:50:
[...]
De dealer vertelde mij bij bestellen dat ze veel bestellingen in Brooklyn Grau en Sanremo Grun hadden. Ik twijfelde tussen Sunset Orange en Brooklyn Grau en daarom de keuze voor oranje gemaakt.
Daar zijn er volgens mij (nog) niet veel van, hier op dit forum...
Mijn bestelling is afgelopen week ook gedaan in Sanremo. De dealer heeft qua leverdatum nu eind februari doorgegeven.Emiel L schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:43:
[...]
Laat de productie maar op gang komen. De mijne is deze week besteld, dus ik heb nog een lange wachttijd te gaan. De dealer zegt nu ongeveer 7 maanden, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet heel erg in.
Met al het groen ga ik toch weer twijfelen voor Mineral White
Weet iemand tot wanneer kan je de kleur eigenlijk nog aanpassen?
:strip_exif()/f/image/ChiVESq3YeTlj90TKtss2GaP.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot status 112. De policy lijkt sinds een paar maanden te zijn dat je bij wijzigingen weer achteraan de rij komt.Ronaldalexander schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:19:
[...]
Mijn bestelling is afgelopen week ook gedaan in Sanremo. De dealer heeft qua leverdatum nu eind februari doorgegeven.
Met al het groen ga ik toch weer twijfelen voor Mineral White![]()
[Afbeelding]
Wit is ook mooi idd! Met volledig shadow line en M Y-spaak velgen (859M)Ronaldalexander schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:19:
[...]
Mijn bestelling is afgelopen week ook gedaan in Sanremo. De dealer heeft qua leverdatum nu eind februari doorgegeven.
Met al het groen ga ik toch weer twijfelen voor Mineral White![]()
[Afbeelding]
Die gok zou ik niet nemen... tenzij je echt heel erg twijfelt over de kleur.fsfikke schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:27:
[...]
Tot status 112. De policy lijkt sinds een paar maanden te zijn dat je bij wijzigingen weer achteraan de rij komt.
Als hij vorige week had besteld, lijkt mij dat zelf geen heel groot issue. Maar anders is het wel een ding.fsfikke schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:27:
[...]
Tot status 112. De policy lijkt sinds een paar maanden te zijn dat je bij wijzigingen weer achteraan de rij komt.
Voor iets simpels als de kleur?! woow, wat een kllootzakken zijn het toch als ze de kans krijgen.fsfikke schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:27:
[...]
Customer service bestaat gewoon niet meer.
Zozo, jouw verkoper zal wel blij zijn met een klant zoals jou... Misschien eens het nieuws lezen over wat er zoals op de wereld gaande is op het moment.witchdoc schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:30:
[...]
Voor iets simpels als de kleur?! woow, wat een kllootzakken zijn het toch als ze de kans krijgen.
Customer service bestaat gewoon niet meer.
Ik vraag me ook af of dit inderdaad zo is.
Op advies van BMW Nederland heeft mijn dealer compleet standaard i4's besteld, Op het moment dat de auto dan ingepland gaat worden voor productie, wordt de configuratie aangepast naar de auto zoals besteld door de klant. Als er dan geen opties bijzitten die vertraging hebben (zoals nu bijv laserlight) blijft de planing qua productie gewoon staan.
Dus, en wederom volgens de dealer dus, je sluit dan niet weer achteraan in de rij.
Op advies van BMW Nederland heeft mijn dealer compleet standaard i4's besteld, Op het moment dat de auto dan ingepland gaat worden voor productie, wordt de configuratie aangepast naar de auto zoals besteld door de klant. Als er dan geen opties bijzitten die vertraging hebben (zoals nu bijv laserlight) blijft de planing qua productie gewoon staan.
Dus, en wederom volgens de dealer dus, je sluit dan niet weer achteraan in de rij.
Mijn verkoper heeft mij al 9 maand lang niet gehoord dus die heeft niet te klagen maar als je na een paar maand -nog lang voor de productie- niet eens je kleur kan aanpassen dan heeft dat NIKS met leverissues/productie moeilijkheden of wat dan ook te maken.fsfikke schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:37:
[...]
Zozo, jouw verkoper zal wel blij zijn met een klant zoals jou... Misschien eens het nieuws lezen over wat er zoals op de wereld gaande is op het moment.
Dat vind ik dan gewoon weer associaal. Gewoon modellen bestellen zonder klant en dan al die klantyen die later nog komen allemaal voorrang geven.Jausie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:37:
Ik vraag me ook af of dit inderdaad zo is.
Heb de indruk dat Belgische dealers dat ook vonden want die klootzakken hebben dat blijkbaar niet gedaan als ik B vs NL vergelijk quas levertermijn
[ Voor 45% gewijzigd door witchdoc op 02-09-2022 15:42 ]
Dat laatste heeft gewoon te maken met aantal slots dat elk land heeft toegewezen gekregen.witchdoc schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:40:
[...]
Mijn verkoper heeft mij al 9 maand lang niet gehoord dus die heeft niet te klagen maar als je na een paar maand -nog lang voor de productie- niet eens je kleur kan aanpassen dan heeft dat NIKS met leverissues/productie moeilijkheden of wat dan ook te maken.
[...]
Dat vind ik dan gewoon weer associaal. Gewoon modellen bestellen zonder klant en dan al die klantyen die later nog komen allemaal voorrang geven.
Heb de indruk dat Belgische dealers dat ook vonden want die klootzakken hebben dat blijkbaar niet gedaan als ik B vs NL vergelijk quas levertermijn
Ik weet niet op welk niveau dit beslist wordt(per dealer of door de invoerder ?)
In elk geval is daar een totaal verkeerde inschatting gemaakt vermoed ik qua aantallen
Ik begreep elders dat het op dealer niveau gebeurde.. alleen als ik (sorry, ik zeur weeral) verschil B en NL bekijk is het eerder op importeur gedaan dan dealer.oldgrumpy schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:59:
[...]
Dat laatste heeft gewoon te maken met aantal slots dat elk land heeft toegewezen gekregen.
Ik weet niet op welk niveau dit beslist wordt(per dealer of door de invoerder ?)
In elk geval is daar een totaal verkeerde inschatting gemaakt vermoed ik qua aantallen
Het heeft niks met asociaal te maken. Het is gewoon een kwestie van inspelen op de situatie die op dat moment op de markt heerst. Door allerlei oorzaken ziet BMW Nederland en het dealernetwerk de levertijd van diverse modellen oplopen. Om te voorkomen dat klanten dan alsnog uitwijken naar een ander merk vanwege de lange levertijd worden vast auto's besteld juist om lange levertijden te voorkomen. Dat niet alle klanten daarvan profiteren is logisch. Als je kijkt naar het verschil in levertijden wat er is geweest tussen Nederland en Belgie denk ik dat ze het in NL slim hebben gedaan en daarmee een zo hoog mogelijk aantal klanten tevreden hebben gesteld. In veel andere landen en bij veel andere merken is de puinhoop nog groter dan bij BMW. Lees de diverse forums maar eens door. BMW heeft in ieder geval nog een paar klanten tevreden kunnen stellen. Ik zie niet in waarom dat asociaal zou zijn.......
Morgen maar eens even buurten bij de dealer. De bestelling is deze week pas gedaan, dus mocht ik achteraan sluiten is dat een weekje vertraging.
Zowel op niveau dealer(verdeler) als importeur. Gezien de historie in Nederland en Noorwegen, zijn daar relatief veel i4 slots gereserveerd. Althans dat is wat ik van BMW Nederland hoor. Alleen BMW Nederland heeft nu geen invloed op ingeplande slots.witchdoc schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:13:
[...]
Ik begreep elders dat het op dealer niveau gebeurde.. alleen als ik (sorry, ik zeur weeral) verschil B en NL bekijk is het eerder op importeur gedaan dan dealer.
Omdat ze klanten die nog geen klanten zijn voortrekken op effectieve klanten.Jausie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:26:
. Ik zie niet in waarom dat asociaal zou zijn.......
Businesswise prima, maar ik beschouw het principieel als associaal omdat bepaalde mensen worden bevoordeeld. En ik ben uiteraard 1 van die mensen die dus 'benadeeld' is en nog steeds zit te wachten
Wat is ongeveer de gemiddelde levertijd? Zit er over na te denken om deze van de week te bestellen.
Dat is wisselend. Afhankelijk van opties, de dealer e.d. Ik zou het bij je dealer navragen en daar dan voorzichtigheidshalve een paar weken bij optellen.Fiscalist schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:21:
Wat is ongeveer de gemiddelde levertijd? Zit er over na te denken om deze van de week te bestellen.
Aanvulling: mijne is in juli 22 besteld en zal in februari 23 geleverd worden. Vooralsnog. Maar ik heb geen laserlight en Harman Kardon waar problemen mee zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door M_G_ op 03-09-2022 12:01 ]
Hou rekening met ca 1 jaar. Dan zit je al een heel eind in de richting. En als ie wat eerder komt, is het meegenomenFiscalist schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:21:
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.