Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
jefkuil schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:39:
Las zojuist op I4talk dat er hardware moet worden vervangen:

to solve the G26 BDC 18 issue they must physically replace the control unit.
The dealer told me the BDC is in short supply... and the workshop says it's a part that has yet to arrive in Munich.

For now ETA is on August 23 / 24, than they have to install it :(
PS. 0032350300 (quality software) was solved in 2 working days, updating the software.
Net nog even contact gehad met dealer en eigenlijk hetzelfde verhaal.. en hij had er nog 5 staan met hetzelfde euvel. Software update niet voldoende..vervanging van de unit alleen nog geen gehoor over levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-07 11:48
Dustbak schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:44:
[...]

Ik krijg dezelfde foutcode op mijn VIN nummer. Maar moeten al deze foutcodes ook nog eens een nieuwe bdc unit? Die is pas beschikbaar vanaf 23/24 augustus? 8)7
Zie jij beide foutcodes op https://bmw-recall-tool.netlify.app ? ik namelijk alleen de software matige error. Bij de dealer laten ze wel beide codes zien.

23/24 augustus is nog een indicatie voor een dealer in Italië. Laten we hopen dat we eerder aan de beurt zijn. Heb mijn dealer deze info ook even gestuurd met de vraag of er al meer bekend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustbak
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-09-2022
jefkuil schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:47:
[...]

Zie jij beide foutcodes op https://bmw-recall-tool.netlify.app ? ik namelijk alleen de software matige error. Bij de dealer laten ze wel beide codes zien.

23/24 augustus is nog een indicatie voor een dealer in Italië. Laten we hopen dat we eerder aan de beurt zijn. Heb mijn dealer deze info ook even gestuurd met de vraag of er al meer bekend is
Ik krijg alleen de software error te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustbak
HouseQ schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:46:
[...]

Net nog even contact gehad met dealer en eigenlijk hetzelfde verhaal.. en hij had er nog 5 staan met hetzelfde euvel. Software update niet voldoende..vervanging van de unit alleen nog geen gehoor over levertijd.
Mijn dealer had ook 6 i4’s staan. In Alkmaar toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:36
jefkuil schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:47:
[...]

Het enige dat ik hier zie staan (voor mijn reeds in bezit zijnde i4) is : 0065830300 Programming control units (head unit)

Wat houdt dit nu exact (in lekentaal) in? Daar kan blijkbaar niemand antwoord op geven... Iemand die het hier kan uitleggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-08 17:02
Phntm schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:49:
[...]

Normaal geven ze zo iets ook standaard bij een "Sport" pakket. VAG doet/deed dat wel. BMW I guess niet (meer). Voor de rest maakt het niet uit. Ik heb een niet M sport i4 proefgereden bij Dusseldorp met 18 inch sloffen. Reed heerlijk comfortabel. Komend van een model 3 van Tesla die echt hard geveerd is. Ik vond de i4 heerlijk rijden, super zacht. Alleen bij harde stevige drempels merkte je dat de auto 2 ton weegt. 19" was mijn eerste keus maar na goed nadenken toch maar geopteerd voor de 18" M Aerodynamische velgen 858.
Bij mijn huidige F20 BMW 120i is het M-sport model steviger gedempt, standaard.

Zelf ook de i4 drive met M-sport (Sjonnie pack) besteld en de 18". Groot genoeg. Groter is mooier, duurder, maar ook in de binnenstad wat kwetsbaar.

Tov de 120i is de i4 echt zeer comfortabel. De 120i is een rijdende stuiterbal. Prima op strak asfalt, maar in dorpjes en drempels niet lekken (mede door de run flat banden). Ik merk dat ik oud wordt......en meer comfort wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Quiller schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:02:
[...]

Het enige dat ik hier zie staan (voor mijn reeds in bezit zijnde i4) is : 0065830300 Programming control units (head unit)

Wat houdt dit nu exact (in lekentaal) in? Daar kan blijkbaar niemand antwoord op geven... Iemand die het hier kan uitleggen?
Dat is de Technical Campaign met betrekking tot een bug in de Valet mode. (Iets dat we hier eigenlijk niet gebruiken)
Die software update is sinds 28-07 beschikbaar voor de dealers.
Hierbij moet de dealer de Media Graphics Unit (MGU) even updaten.
Dit is geen terugroep actie voor al uitgeleverde modellen. Mogelijk kan dit zelfs via een OTA gefixed worden.

Qua achtergrond.
Er is in de USA, en ik geloof nog niet heel lang in de EU ook, regelgeving dat fabrikanten geen auto's mogen uitleveren waar "know faults" in zitten. (Voor al in de USA is dit nogal een dingetje)
En dan zet BMW AG er een Ausliefersperre op. Hierdoor kan de dealer bijvoorbeeld ook niet de transport modus er af halen etc. Eerst updaten en dan pas kan hij verder in het systeem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
wishoe schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:47:
[...]

Vraagje, hoe kan je de locatie volgen? Ik heb inmiddels een VIN ontvangen en toegevoegd aan de app.. maar daar laat het mapje mijn smartphone locatie zien ipv de auto.
Hellup?!? 8)7
Dat kan met Home Assistant (een huisautomatisering tool), daarbinnen kun je een BMW app installeren. Meer info over HA vindt je hier : https://home-assistant.io (je kunt het op een VM in Windows draaien, of op een raspberry pi)

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 09-08-2022 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 09:51
Do not shoot me (again)....

Ik heb iets gelezen supra van een mogelijke frunk voor de e40 (niet voor de M50)
Prijs valt goed mee

Maar niet kunnen testen maar concreet je kan vooraan openen en daar eventueel zelf tot er zo'n "frunk-koffer" komt zelf iets hangen om bv je kabels in te steken ipv ze achteraan in de koffer te steken?

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:36
voodoo077 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:45:
Do not shoot me (again)....

Ik heb iets gelezen supra van een mogelijke frunk voor de e40 (niet voor de M50)
Prijs valt goed mee

Maar niet kunnen testen maar concreet je kan vooraan openen en daar eventueel zelf tot er zo'n "frunk-koffer" komt zelf iets hangen om bv je kabels in te steken ipv ze achteraan in de koffer te steken?

Thx!
Klopt. Ik ben daar ook op aan het wachten, maar het is pas rond / op 31 oktober dat het in principe gelanceerd wordt :

https://wokeby.de/en/new-projects/

(ik had dit al eerder geplaatst maar was al enkele pagina's terug)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42
Misschien kan Tweakers hier een review exemplaar van van bemachtigen.

Electrische auto's zijn een topic voor de front page geworden, en zo'n frunk mod is natuurlijk een hele coole (hardware) Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamepc
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Toch een technische terugroepactie voor de BDC. Deze moet vervangen worden. Onderdeel is nu blijkbaar nog niet te bestellen…

Denk wel een aantal weekjes vertraging. Jammer dat zoiets niet wordt opgemerkt tijdens de QC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-07-2023
Zijn er al bij iemand van jullie software updates uitgevoerd en wanneer. De mijne staat klaar maar het is nog niet duidelijk wanneer de update wordt uitgevoerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 15:37
A.s donderdag gaat mijn m50 binnen voor en dagje en krijgt updates ( wat allemaal exact geen idee ). Staat 1 enhancement open zie ik (006580300). Zou te maken hebbn met oa de audio . En de 07/2022 update komt er ook op. Maar goed ik laat het hier weten donderdag avond :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustbak
Gamepc schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:05:
Toch een technische terugroepactie voor de BDC. Deze moet vervangen worden. Onderdeel is nu blijkbaar nog niet te bestellen…

Denk wel een aantal weekjes vertraging. Jammer dat zoiets niet wordt opgemerkt tijdens de QC.
Ja, bij mij ook nu te zien in de app. Error code 0061030700. BDC vervangen. Hopelijk ontvangen ze die snel van BMW. Het zal wel te maken hebben met de slecht verkrijgbare chips :(

Over een week of 10 dagen begrijp ik is de verwachting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmeijers
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-03-2023
Zojuist eens de recall tool op mijn vin losgelaten en krijg twee resultaten:
- 0032350300 - een of andere sw update (kennelijk iets met software voor de airbags);
- 0061030700 - het beruchte bdc-replace ding;

Beiden staan op ‘no recall’ wat volgens mij zoiets betekent als “als je eens in de buurt bent moeten we hier eens naar kijken”. Inmiddels een dikke 700 volstrekt probleemloze kilometers afgelegd. Alles functioneert zoals het hoort. Heb wel ontdekt dat, als je de comfort-access op “sluiten bij weglopen en ontsluiten bij naderen” zet, dit niet altijd probleemloos werkt, wellicht dat dit de reden is waarom de bdc moet worden vervangen. Ik heb die functie gewoon even uitgezet, nu moet ik de deur aanraken als ik naar binnen wil of hem op slot wil zetten (poe, veel moeite) 😀

Voor diegenen die geraakt worden door dit issue: even geduld hebben, helaas zijn er ‘legal issues’ waardoor de dealer geen auto’s mag uitleveren waar problemen mee bekend zijn, hoe onschuldig verder ook. Maar het is het wachten absoluut waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
wmeijers schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:42:
Zojuist eens de recall tool op mijn vin losgelaten en krijg twee resultaten:
- 0032350300 - een of andere sw update (kennelijk iets met software voor de airbags);
- 0061030700 - het beruchte bdc-replace ding;

Beiden staan op ‘no recall’ wat volgens mij zoiets betekent als “als je eens in de buurt bent moeten we hier eens naar kijken”. Inmiddels een dikke 700 volstrekt probleemloze kilometers afgelegd. Alles functioneert zoals het hoort. Heb wel ontdekt dat, als je de comfort-access op “sluiten bij weglopen en ontsluiten bij naderen” zet, dit niet altijd probleemloos werkt, wellicht dat dit de reden is waarom de bdc moet worden vervangen. Ik heb die functie gewoon even uitgezet, nu moet ik de deur aanraken als ik naar binnen wil of hem op slot wil zetten (poe, veel moeite) 😀

Voor diegenen die geraakt worden door dit issue: even geduld hebben, helaas zijn er ‘legal issues’ waardoor de dealer geen auto’s mag uitleveren waar problemen mee bekend zijn, hoe onschuldig verder ook. Maar het is het wachten absoluut waard!
Waar vind ik die recall tool ook alweer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
Kon het niet laten en heb toch nog een paar kleine dingetjes veranderd aan de auto (ik blijf een fanboy, ik weet het...😅):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9J38KVd2p1ZZq_DwXcrMaCMQO6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifDEckyjbtc3t2FSyGRADt82.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFuq-nmnrS_A7E-3Y28uKOUpmQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T1U6JTcZ6es1u5Yt3FtdmM3r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szU_wArif8LSauj84pbLU-qxSoU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F620IP9PwWMVZAKlsgJaUcUU.jpg?f=fotoalbum_large

Alles uiteraard OEM BMW, besteld in de webshop van Ekris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Die zijprojectoren, makkelijk te vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
rolelael schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 08:42:
Die zijprojectoren, makkelijk te vervangen?
Ja, absoluut. Je wipt de originele lampjes er makkelijk uit, de connectors los maken en dan aan de nieuwe projector koppelen. En terugklikken...en klaar is Kees. Of Rolelael :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-08 15:57
Ard1970 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:19:
Kon het niet laten en heb toch nog een paar kleine dingetjes veranderd aan de auto (ik blijf een fanboy, ik weet het...😅):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi man! 👍 zijn dat alleen andere dia’s of ook andere projectoren? (Heb ook in Ekris shop gekeken)

WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
sinterklaas1975 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:21:
[...]

Mooi man! 👍 zijn dat alleen andere dia’s of ook andere projectoren? (Heb ook in Ekris shop gekeken)
Dit zijn complete projectoren. Er zijn ook losse dia's te koop, voor wanneer je al af-fabriek projectoren in de deuren hebt. Volgens mij worden de i4's alleen met lampjes in de onderzijde van de deuren geleverd, dus heb je de complete projectoren nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon R
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-03-2024
Vraag die hier iemand misschien weet te beantwoorden; my bmw app ververst de status van mijn auto sinds een paar dagen niet meer. Heb de app ook al eens verwijderd en er opnieuw op gezet, maar dat blijkt niks te veranderen. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Ramon R schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:15:
Vraag die hier iemand misschien weet te beantwoorden; my bmw app ververst de status van mijn auto sinds een paar dagen niet meer. Heb de app ook al eens verwijderd en er opnieuw op gezet, maar dat blijkt niks te veranderen. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Heb je dit sinds de laatste update ( bij dealer ). Want die verhalen zag ik dacht ik voorbij komen op het i4talk forum?
Wat kan helpen is de ecu's laten booten-maar dat kan ik alleen forceren met bv bimmercode ( een aanpassen doen en dan herstart hij de ecu's). Ben maar aant denken . Heb je de auto eens verwijderd en terug toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon R
rolelael schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:20:
[...]

Heb je dit sinds de laatste update ( bij dealer ). Want die verhalen zag ik dacht ik voorbij komen op het i4talk forum?
Wat kan helpen is de ecu's laten booten-maar dat kan ik alleen forceren met bv bimmercode ( een aanpassen doen en dan herstart hij de ecu's). Ben maar aant denken . Heb je de auto eens verwijderd en terug toegevoegd?
Ik heb dit nu sinds een dag of 3. Niet n.a.v. een update. Ik had de aflever stop vanwege de valet parking, maar heb de auto sinds 3 weken in bezit (volgens mij met de nieuwste software update) en tot voor een paar dagen terug nergens last van.
Dat kan ik idd eens proberen, de auto uit de app verwijderen, of misschien eens mijn telefoon in de auto verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon R
.

[ Voor 99% gewijzigd door Ramon R op 14-08-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Telefoon uit de auto verwijdern staat los vab je probleem. Je app maakt connectie met de servers v bmw. Je wagen stuurt en ontvangt op zijn beurt gegevens door van de servers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• khorions
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12:23
Probeer eens de volume knop ingedrukt te houden tot het idrive systeem herstart. Ergens tussen de 20 en 30 seconden ingedrukt houden. Heb hetzelfde probleem gehad ook na de installatie van de befaamde update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb regelmatig dat, als ik de BMW assistent wil gebruiken dat hij zegt dat er geen verbinding met de server is. Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
TheVMaster schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:36:
Ik heb regelmatig dat, als ik de BMW assistent wil gebruiken dat hij zegt dat er geen verbinding met de server is. Bekend probleem?
Heb ik ook. Volgens mij heeft hij op dat moment geen bereik.. nu ik gebruil het totaal niet meer :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolelael schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:03:
[...]

Heb ik ook. Volgens mij heeft hij op dat moment geen bereik.. nu ik gebruil het totaal niet meer :/)
Raar, want er is (iig op m'n telefoon) gewoon 5G bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Wat heeft jou telefoon ermee te maken? Het is de simmodule in je wagen. Mogelijks andere provider? Heb t ook al wel na gelezen v gebruikers die in een parking staan ( slechte of geen ontvangst ) en waarbij die t ook niet goed doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey681
  • Laatst online: 21-10-2024
TheVMaster schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:36:
Bij mij zegt hij dit standaard maar functioneert het wel gewoon, bijvoorbeeld als ik navigatie instructies wil inspreken. Las op i4talk dat er meer mensen met dit probleem zitten, mogelijk ook een bug. Werken de services wel gewoon bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mikey681 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:00:
[...]

Bij mij zegt hij dit standaard maar functioneert het wel gewoon, bijvoorbeeld als ik navigatie instructies wil inspreken. Las op i4talk dat er meer mensen met dit probleem zitten, mogelijk ook een bug. Werken de services wel gewoon bij je?
Daar lijkt het wel op, maar als ik iemand wil bellen via voice, dan kan hij 9 van de 10 keer niemand vinden🤯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:38
Nog meer mensen aan t wachten op de aflevering ? De mijne staat nu een week bij de dealer met een afleverstop erop. Wanneer gaat die eraf ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

mikeyverhoef schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:30:
Nog meer mensen aan t wachten op de aflevering ? De mijne staat nu een week bij de dealer met een afleverstop erop. Wanneer gaat die eraf ? :)
De laatste 2 pagina’s hebben er vaak over gesproken. Heeft te maken met een terugroepactie voor de BDC. Meer mensen die hier dus last van hebben, het loont om even soms een pagina of twee eerst terug te kijken (of zoek functie?).

Je bent er ten minste bijna. Ik moet nog dik een jaar wachten 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvZ1992
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16-08-2022
mikeyverhoef schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:30:
Volgens mijn dealer is er een BDC zonder verwarminsfunctie geinstalleerd waardoor de verwamingsafsluitklep niet kan worden geactiveerd. Op chasis nummer moeten er nieuwe BDC's besteld worden waarvan de eerste vanaf 26/08 binnen komen. Zou dus even bij jouw dealer checken wanneer hij verwacht de nieuwe BDC's binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 17:03
Ard1970 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:19:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zie dat je de optie "galvanised control buttons" hebt gekozen
Zitten die ook op het stuur of enkel aan de deuren (en enkel vooraan of ook achterdeuren) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_i4M50
  • Laatst online: 20-11-2024
Zojuist bericht van de dealer gehad:

Wegens de niet te leveren adaptieve led koplampen en de laserverlochting is de productie van nagenoeg alle BMW i4’s tot nader order uitgesteld.

Wat een puinhoop zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWi4
  • Laatst online: 29-07 17:35
Peter_i4M50 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:45:

Wegens de niet te leveren adaptieve led koplampen en de laserverlochting is de productie van nagenoeg alle BMW i4’s tot nader order uitgesteld.

Wat een puinhoop zeg.
Gaat lekker daar. Gelukkig heb ik deze optie er niet bij genomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2024

Wat een puinhoop zeg.
Zijn die adaptieve led koplampen niet standaard? Dan zou de productie echt helemaal stilstaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWi4
playing33 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Zijn die adaptieve led koplampen niet standaard? Dan zou de productie echt helemaal stilstaan....
Volgens mij is het altijd een combi met laserlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi

Wat een puinhoop zeg.
Dus eigenlijk alle i4's. Ze hebben volgens mij OF Laser of Adaptieve LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 12:14
BMWi4 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Volgens mij is het altijd een combi met laserlicht.
Wat bedoelen we met 'adaptief' ? ik heb de prijslijst van feb'22 (ik heb besteld in Maart dus die geldt voor mij....) er even op nageslagen en daarin staan alleen ledlampen als standaard, geen vermelding over 'adaptief'. De laserlight optie heeft wel 'Selective Beam antiverblindings-grootlichtassistent''. Bedoelen we dat met adaptief?

Of zijn de led lampen later wel adaptief geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:52
Van dit soort nieuws krijg ik echt een dikke l*l en wil ik het liefst mijn order annuleren. Hoe lang blijft dit gekloot nog duren.

Een hybride die direct leverbaar is, is ineens geen slecht idee meer …..

Doen we over een jaar of 4 a 5 wel weer een nieuwe poging voor een volledig elektrische 😉

Ik ga eens kijken voor een 320e of 520e wat daarin mogelijk is 😒

Morgen eerst maar eens de dealer bellen of die wat meer weet, voordat ik weer te snel wat besluit 😉

[ Voor 12% gewijzigd door dencoupe op 16-08-2022 17:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cradled
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 22:40
Na 6 weken wachten met de gekende afleverstop, lijkt het dat een nieuwe software update van vandaag het BDC probleem op mijn wagen heeft opgelost.

Volgende week zou ik de wagen dan eindelijk moeten kunnen oppikken.. (3de keer goeie keer..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustbak
Cradled schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:46:
Na 6 weken wachten met de gekende afleverstop, lijkt het dat een nieuwe software update van vandaag het BDC probleem op mijn wagen heeft opgelost.

Volgende week zou ik de wagen dan eindelijk moeten kunnen oppikken.. (3de keer goeie keer..)
Dat is merkwaardig! Ik kreeg vandaag net te horen dat bij mij de BDC vervangen moet worden en dat het nog onbekend is wanneer ze het ding ontvangen. Het zou zomaar ergens in september kunnen worden.

Staat mijn i4 meer dan 6 weken bij de dealer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pau1981
  • Laatst online: 17-10-2024
Dustbak schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:48:
[...]

Dat is merkwaardig! Ik kreeg vandaag net te horen dat bij mij de BDC vervangen moet worden en dat het nog onbekend is wanneer ze het ding ontvangen. Het zou zomaar ergens in september kunnen worden.

Staat mijn i4 meer dan 6 weken bij de dealer :(
Same here....... -:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMon1881
  • Laatst online: 15-09-2022
Bijzonder situatie dit. Ik wacht nog steeds op een bericht vanuit de dealer. Ik ben wel benieuwd hoeveel i4's er nu in het land bij de dealer staan te wachten op hun nieuwe baasje.

Een vriend heeft gelijktijdig met mij in oktober 2021 zijn i4 besteld met vrijwel dezelfde configuratie en deze i4 is al weken geleden afgeleverd. Het lijkt erop dat BMW lastig grip krijgt op het proces en is voor de klanten niet te volgen. Zelf ontvang ik summiere informatie over de aflevering welke steeds wordt uitgesteld. De meeste informatie moet je zelf maar op allerlei forums zien te vinden. Klantbeleving/communicatie voor een premiummerk als BMW mag denk ik wel eens goed onder de loop genomen worden. Zeker nu BMW ook de i7 gaat lanceren, terwijl de i4 nog allerlei issues lijkt te hebben rond productie en aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamepc
  • Nu online
Net dealer gesproken, BDC wordt begin september verwacht en aflevering staat dan voor de week van 12 september. Ze houden het ruim aan dus wellicht komt het eerder. Auto staat al bij de dealer sinds 1 augustus. Al met al dus een dikke 6 weken vertraging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamepc
  • Nu online
Dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door Gamepc op 17-08-2022 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeomaVE
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-07-2024
Volgens mij is er geen nieuwe BDC nodig, enkel een software update.

Mijn i4 was een demo van feb/2022 en deze update heeft de concessie gewoon voor levering 2 weken geleden uitgevoerd omdat deze ook de stop delivery status kreeg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zANCUGx7KEDRg3C_1Ws_PspuPJ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gLteeyVrxeo8HkMftNcXU9hV.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 04:57
dencoupe schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:43:
Van dit soort nieuws krijg ik echt een dikke l*l en wil ik het liefst mijn order annuleren. Hoe lang blijft dit gekloot nog duren.

Een hybride die direct leverbaar is, is ineens geen slecht idee meer …..

Doen we over een jaar of 4 a 5 wel weer een nieuwe poging voor een volledig elektrische 😉

Ik ga eens kijken voor een 320e of 520e wat daarin mogelijk is 😒

Morgen eerst maar eens de dealer bellen of die wat meer weet, voordat ik weer te snel wat besluit 😉
520e wordt niet meer geleverd/gemaakt, te weinig vraag naar volgens de BMW dealer in Rotterdam-Zuid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
oldgrumpy schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:43:
[...]

Ik zie dat je de optie "galvanised control buttons" hebt gekozen
Zitten die ook op het stuur of enkel aan de deuren (en enkel vooraan of ook achterdeuren) ?
Knoppen op het stuur zijn zwart, alle deuren zijn voorzien van "galvanised" knoppen voor alle functies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dustbak
KeomaVE schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:11:
Volgens mij is er geen nieuwe BDC nodig, enkel een software update.

Mijn i4 was een demo van feb/2022 en deze update heeft de concessie gewoon voor levering 2 weken geleden uitgevoerd omdat deze ook de stop delivery status kreeg

[Afbeelding]
Helaas hebben de i4’s die nu wachten op een nieuwe BDC een andere foutcode; 0061030700. Die van jou was volgens mij de fout met ‘valet parking’. Die kon kennelijk wel met een software update opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeomaVE
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-07-2024
Dustbak schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:34:
[...]

Helaas hebben de i4’s die nu wachten op een nieuwe BDC een andere foutcode; 0061030700. Die van jou was volgens mij de fout met ‘valet parking’. Die kon kennelijk wel met een software update opgelost worden.
Inderdaad, je hebt gelijk. Zal erbij horen vrees ik bij de nieuwe dingen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 17:03
Ard1970 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:28:
[...]

Knoppen op het stuur zijn zwart, alle deuren zijn voorzien van "galvanised" knoppen voor alle functies.
Had gedacht dat er op het stuur ook zouden zitten, althans dat staat bij de configurator:

Exclusieve galvanische afwerking op bedieningselementen voor de elektrische ruiten, de schakeleenheid voor de deur, de deurvergrendelingsschakelaar en afhankelijk van de uitrusting de multifunctionele toetsen op het stuur creëert een hoogwaardige uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

oldgrumpy schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:34:
[...]

Had gedacht dat er op het stuur ook zouden zitten, althans dat staat bij de configurator:

Exclusieve galvanische afwerking op bedieningselementen voor de elektrische ruiten, de schakeleenheid voor de deur, de deurvergrendelingsschakelaar en afhankelijk van de uitrusting de multifunctionele toetsen op het stuur creëert een hoogwaardige uitstraling.
Niet bij het M-stuur, volgens mij alleen bij individual.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dieselkoning
  • Laatst online: 19-04-2023
de galvanische bedieningselementen zitten ook op het stuur, het zit in mijn auto (die bij de dealer staat te wachten tot de uitleverstop er vanaf is). Ik heb het standaard dus niet M-sport stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJB89
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-03-2023
Iemand een idee hoe lang het duurt eer de documenten in orde zijn van de auto eens hij in de garage staat? (Via leasing alphabet en hij is gisteren aangekomen in garage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselkoning
Dat duurt een dag als er geen leverstop op zit. Als de auto in de leverstop valt kan de dealer geen kenteken aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustbak
dieselkoning schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:46:
Dat duurt een dag als er geen leverstop op zit. Als de auto in de leverstop valt kan de dealer geen kenteken aanvragen
Die van mij heeft al wel een kenteken, staat bij de dealer maar valt nog altijd onder de leverstop. Het kenteken was een dag eerder aangevraagd dan de leverstop :(

[ Voor 8% gewijzigd door Dustbak op 17-08-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJB89
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-03-2023
Dustbak schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:03:
[...]

Die van mij heeft al wel een kenteken, staat bij de dealer maar valt nog altijd onder de leverstop. Het kenteken was een dag eerder aangevraagd dan de leverstop :(
Is de leverstop op alle bmw i4’s van toepassing? Ze hebben hier niets over gezegd tegen mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselkoning
Geen idee dat zou je moeten checken bij je dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldalexander
  • Laatst online: 08-07-2023
Ik sta op het punt een nieuwe i4 te bestellen (lease via de zaak).

Wat is jullie ervaring qua onderhandelingsruimte voor extra opties/korting? Tips? Ik heb vrije dealerkeuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMWi4
Ronaldalexander schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:03:
Ik sta op het punt een nieuwe i4 te bestellen (lease via de zaak).

Wat is jullie ervaring qua onderhandelingsruimte voor extra opties/korting? Tips? Ik heb vrije dealerkeuze.
Ik zou meerdere offertes laten maken, en dan vooral ook buiten je eigen regio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronaldalexander
BMWi4 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:57:
[...]

Ik zou meerdere offertes laten maken, en dan vooral ook buiten je eigen regio.
Dat was ik ook van plan. Vanuit mijn werkgever mag ik maximaal 8000 euro aan opties/accessoires selecteren, hier zal het even goed zoeken zijn en zit wellicht de onderhandelingsruimte met de dealer.

Qua configuratie ben ik al een eind op weg:

BMW i4 eDrive40
- Saremo Green of Alpineweiss
- M sportpakket Pro
- M Sportremsysteem Rot (onderdeel van Pro)
- 19 inch LM M Y-spaak (styling 859M) Bicolor of 19 inch LM M Aerodynamisch (styling 860M) Bicolor
- Active Cruise Control met Stop en Go-functie
- Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) (verplichte optie)
- Harman Kardon Surround Sound Systeem (17 speakers) of HiFi System (10 speakers)
- Extra getint glas achter

In Alpineweiss passen alle opties _/-\o_ , voor Sanremo zit ik er 686 euro boven en moeten er keuzes gemaakt worden (getint glas achteraf bedingen bij de dealer? en HiFi ipv Harman Kardon).

Luxe problemen.... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42
Misschien voor gewoon sport gaan? Geeft je wat ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMWi4
Ronaldalexander schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:25:
[...]

Dat was ik ook van plan. Vanuit mijn werkgever mag ik maximaal 8000 euro aan opties/accessoires selecteren, hier zal het even goed zoeken zijn en zit wellicht de onderhandelingsruimte met de dealer.

BMW i4 eDrive40
- M sportpakket Pro
- M Sportremsysteem Rot (onderdeel van Pro)
- 19 inch LM M Y-spaak (styling 859M) Bicolor of 19 inch LM M Aerodynamisch (styling 860M) Bicolor
- Active Cruise Control met Stop en Go-functie
- Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) (verplichte optie)
- Harman Kardon Surround Sound Systeem (17 speakers) of HiFi System (10 speakers)
- Extra getint glas achter

In Alpineweiss passen alle opties _/-\o_ , voor Sanremo zit ik er 686 euro boven en moeten er keuzes gemaakt worden (getint glas achteraf bedingen bij de dealer? en HiFi ipv Harman Kardon).

Luxe problemen.... 8)7
Ik heb gekozen voor de HiFi omdat ik denk dat meer dan voldoende is.

• Ronaldalexander
phex schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:34:
Misschien voor gewoon sport gaan? Geeft je wat ruimte.
Eigenlijk ben ik voornamelijk in dubio voor wat betreft de kleur.

In Alpinweiss wit komen de lijnen wat beter over en is het zeker sportief met privacy glass en de rode remklauwen.
Sanremo is een heel bijzondere en mooie chique kleur, deze past met M sport overigens ook gewoon, dan echter zonder rode remklauwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
[...]

BMW i4 eDrive40
[..]

Luxe problemen.... 8)7
Kies nou groen.. please.. in plaats van het saaie wit wat elke leaserijder al doet.
Overigens had ik qua kleur geen keuze en heb ik achteraf de auto (VW ID.3) (uit eigen portemonnee) laten wrappen en andere velgen aangemeten.
De meeste verklaren me voor gek dat ik zoveel extra aan een leaseauto uitgeef.. maar toch vond ik dat zelf beter dan de standaard kleur en wielen waar ik dan 4 jaar naar moet kijken.

Ik bedoel te zeggen, dat kan je dus ook overwegen.. dat gaat buiten het leasebudget (en dus het maximale opties budget vanuit de zaak)

[ Voor 6% gewijzigd door DonJunior op 18-08-2022 09:43 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
[...]

[..]

Luxe problemen.... 8)7
Getint glas heb je ook Sonnyboys voor eventueel.. of ook achteraf laten doen. Scheelt je weer in de leaseprijs

*sowieso

• DonJunior
  • Nu online
..en om mijn verhaal wat kracht bij te zetten:
https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1762261

*sowieso

• RobbieHifi
DonJunior schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:42:
[...]

Kies nou groen.. please.. in plaats van het saaie wit wat elke leaserijder al doet.
Meeste leaserijders kiezen grijs of zwart.

Maar dat groen is mooi.

Soms denk ik dat ik het Portimao blue moet wisselen voor San Remo, maar kost mij weer levertijd....

• Ronaldalexander
DonJunior schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:45:
[...]

Getint glas heb je ook Sonnyboys voor eventueel.. of ook achteraf laten doen. Scheelt je weer in de leaseprijs
Sonnyboys is de makkelijkste manier inderdaad, heb ik in een eerdere Audi ook gehad.

[ Voor 66% gewijzigd door Ronaldalexander op 18-08-2022 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jausie
  • Laatst online: 12-09 11:59
Ik laat het getint glas ook achteraf doen. Scheelt weer iets in de leaseprijs en is eenvoudig achteraf te doen. Extra voordeel is dat je ook zelf nog wat kan spelen hoe donker het zou moeten. Persoonlijk vind ik de standaard tint wat de licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronaldalexander
DonJunior schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:42:
[...]

Overigens had ik qua kleur geen keuze en heb ik achteraf de auto (VW ID.3) (uit eigen portemonnee) laten wrappen en andere velgen aangemeten.
De meeste verklaren me voor gek dat ik zoveel extra aan een leaseauto uitgeef.. maar toch vond ik dat zelf beter dan de standaard kleur en wielen waar ik dan 4 jaar naar moet kijken.

Ik bedoel te zeggen, dat kan je dus ook overwegen.. dat gaat buiten het leasebudget (en dus het maximale opties budget vanuit de zaak)
Als autoliefhebber mag ook de lease gewoon geld kosten. M'n hele leven rij ik overigens Audi maar die hebben behoudens de E-Tron GT geen "normaal" model in de aanbieding behalve SUV's.
Vanwege versobering regeling was een beetje lease niet meer naar mijn wens en heb ik een paar maanden geleden een Tesla M3 Performance besteld in Pearl White welke pas in Q1-2023 geleverd mag worden wanneer mijn huidige contract van de Audi afloopt.
Afgelopen zomer heeft mijn werkgever de leaseregeling in mijn voordeel aanzienlijk aangepast, een nieuwe leasemaatschappij uitgekozen en daardoor de mogelijkheid om weer lekker los te kunnen gaan _/-\o_

De Tesla ga ik komende week als de leaseovereenkomst (uiteraard nadat ik de keuze qua configuratie en kleur heb bepaald) annuleren, BMW is toch immers Duits premium en veel meer uitstraling.

Alpinweiss sportief of op chique met Sanremo :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2HM1RlsP4-FWxssD2W4Px6Iqks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmgkypMXx5GRTbXaAy2M2xKH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQpdPAWAy4i7eZcOo_jd1_1ObEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3rZxllv6zIt2PQLxQmAirhO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jausie
Vanaf een plaatje op een computer monitor is het erg lastig te bepalen. Ik zou toch proberen bij een dealer langs te gaan om naar de kleur te kijken. En ook nog het liefst een auto die buiten staat. Showroom verlichting kan nogal een vertekend beeld van de kleur geven. Meeste (grotere) BMW dealers hebben wel een 4 serie staan. In Dordecht, bijvoorbeeld, staat een 4 gran coupe in San Remo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:58
Eergisteren een i4 M50 besteld in Tansanit metallic icm Vernasca Tacorarot.
Waaronder ook de nodige opties aangeklikt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgL7SvaWqlvkaNXo8xcbrJwPq9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MB8CoDAIul8DLQK5G9vkP7oA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9l-nXT2Eo6UHnN3NtEeO9dytm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HxmBwi5ycxLHqEQpPJsRC0yI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpmgR6CYYmBN0JiQURnJFx9rUBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHS08A12WkM6R3oBFNOidJSi.jpg?f=fotoalbum_large

• Ronaldalexander
Jausie schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:45:
Vanaf een plaatje op een computer monitor is het erg lastig te bepalen. Ik zou toch proberen bij een dealer langs te gaan om naar de kleur te kijken. En ook nog het liefst een auto die buiten staat. Showroom verlichting kan nogal een vertekend beeld van de kleur geven. Meeste (grotere) BMW dealers hebben wel een 4 serie staan. In Dordecht, bijvoorbeeld, staat een 4 gran coupe in San Remo.
De dealer bij mij heeft de M50 in Sanremo staan :*)

• Jausie
Ronaldalexander schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:48:
[...]

De dealer bij mij heeft de M50 in Sanremo staan :*)
Nog beter ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronaldalexander
fonias schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
DIK! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
fonias schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is exact de combinatie die ik in nov krijg wanneer hij een half jaar oud is. Al in gereden en veel foto's van gemaakt. Vind het zelf een erg mooie combinatie.

• RobbieHifi
Jausie schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:45:
San Remo green is nogal afhankelijk van licht. Op een grijze dag komt deze ook best donker over, dat was voor mij de reden deze niet te nemen. Zonnige dagen is het de mooiste kleur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ik heb vandaag ook de knoop doorgehakt. *O* Ter vervanging van de E91 330i Xdrive (en E-golf) komt er een bakfiets :+ en een BMW i4 eDrive 40 en ga ik niet meer leasen. Nog best aardige inruil kunnen krijgen voor de E91 een deal waar ik erg blij van wordt. Levering injuli 2023 (op verzoek).

Ook na advies hier; waarvoor dank, geworden:

i4 eDrive 40
M Sport 50jahre versie; standaard 18" velgen
Hifi Systeem
Alarm klasse 3
Dakraam
Portimau Blauw
Adaptieve Cruise Control
Verwarmde voorstoelen

Kan er niet op wachten... ;P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• rolelael
Ramon al een oplossing? Heb net hetzelfez na de update. Bij de dealer wisten ze t niet. Heb wagen al eens verwijderd en terug toegevoegd. Bmw ids in wagen herkoppeld. Maar helaas

• fonias
Iemand de handleiding van de M50 beschikbaar voor download.
Website niet te vinden.
Blijkbaar krijg je deze pas in de app zodra een Vin bekend is.

• rolelael
@Ramon R is in orde nu bij me
Reset gedaan van 30s , en ineens opladen gestart en pop kreeg melding in bmw app en home assist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:04
fonias schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:38:
Iemand de handleiding van de M50 beschikbaar voor download.
Website niet te vinden.
Blijkbaar krijg je deze pas in de app zodra een Vin bekend is.
Als Engels geen probleem is... https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1868965

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• fonias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon R
rolelael schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:49:
@Ramon R is in orde nu bij me
Reset gedaan van 30s , en ineens opladen gestart en pop kreeg melding in bmw app en home assist
Nee nog niet opgelost. Je bedoelt de volume knop 30 sec ingedrukt houden? Dat heb ik nog niet geprobeerd, zal ik straks ook eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Ja idd. Dan boot het os ( rechtse scherm ). Toeval of niet maar daarna begon de app terug te werken ( wel ook de laadkabel ingeplugd toen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldalexander
Straks naar de dealer om even een offerte op te laten stellen en kijken welke onderhandelingsruimte er is.

Ik verwacht vanwege de lease dat ze op de auto weinig tot geen korting geven op de opties.

Zelf zit ik te denken aan bijvoorbeeld een glascoating om erbij te bedingen, of het laten spuiten van de spiegelkappen in hoogglans zwart. Ben benieuwd hoe de verkoper hier in staat.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Ronaldalexander schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:45:
Straks naar de dealer om even een offerte op te laten stellen en kijken welke onderhandelingsruimte er is.

Ik verwacht vanwege de lease dat ze op de auto weinig tot geen korting geven op de opties.

Zelf zit ik te denken aan bijvoorbeeld een glascoating om erbij te bedingen, of het laten spuiten van de spiegelkappen in hoogglans zwart. Ben benieuwd hoe de verkoper hier in staat.

Iemand ervaring hiermee?
Onderhandelingsruimte......het is een sellersmarket, vanwege de schaarste. Ik denk dat er weinig tot geen ruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnimouse
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 20:26
Met betrekking tot de laserlight (standaard op high executive) kan de dealer de order aanpassen. Laserlicht vervalt dan, maar productie gaat dan gewoon door. Voordeel, de auto wordt ongeveer 1000 euro goedkoper, dus ook lagere fiscale bijtelling. Heb je deze optie besteld, bel dan met je dealer om eea af te stemmen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
marijnimouse schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:11:
Met betrekking tot de laserlight (standaard op high executive) kan de dealer de order aanpassen. Laserlicht vervalt dan, maar productie gaat dan gewoon door. Voordeel, de auto wordt ongeveer 1000 euro goedkoper, dus ook lagere fiscale bijtelling. Heb je deze optie besteld, bel dan met je dealer om eea af te stemmen!
Nee doe het niet......(dan schuift mijn productieslot misschien naar voren) ;) 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jausie

Iemand ervaring hiermee?
Bij mij zat er precies € 0,- onderhandelingsruimte want via een leasemaatschappij.
Hou er ook rekening mee dat per 1 nov de prijzen van de auto omhoog gaan.
Ik weet niet of die prijzen nu al in de onlline configurator staan maar die verhoging wordt wel doorberekend omdat je de auto pas na november geleverd gaat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:52
Kom net van de dealer af, lijkt erop alsof de mijne binnen enkele weken in Nederland komt.

Heb een vin en auto is in productie. Lijkt er nu op dat er geen belangrijke opties vervallen zijn.

Voetbediening achterklep en de lendesteun en breedte verstelling van de bijrijderskant zijn vervallen maar voor de rest zit alles er nog op 👍 (voor zover ze nu kunnen zien, in het proces kunnen alsnog opties vervallen 😔)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey681
  • Laatst online: 21-10-2024

Iemand ervaring hiermee?
Ik kon eind 2021 een klein bedrag erbij onderhandelen aan uit te kiezen accessoires. Is ook een lease auto maar wel met vrije dealer keuze. De auto/opties zat geen ruimte op. De vraag was dan ook, waarom zou ik voor jullie als dealer / jou als verkoper kiezen? Weet niet of dit bij alle dealers een optie is.
Pagina: 1 ... 30 ... 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.