Ik zie hier vaak dat in België een langere levertijd wordt aangegeven, of dat uiteindelijk ook zo is kan ik niet zeggen.BMWi4 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:07:
Zaterdag i40 besteld en verwachte levertijd februari 2023
Toch raar dat er zo veel verschil in zit.
Maar dit is toch wel veel verschil. In maand 3 besteld ipv maand 7, en dan nog eens 7 maanden verschil in levertijd. Dat is al 11 maanden verschil..phex schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:29:
[...]
Ik zie hier vaak dat in België een langere levertijd wordt aangegeven, of dat uiteindelijk ook zo is kan ik niet zeggen.
[ Voor 22% gewijzigd door Kerkdeur op 01-08-2022 14:31 ]
Sinds een paar weken staat in de NL-configurator het met Sensatec beklede dashboard er in als optie van 533 Euro. Initieel was het standaard en helemaal geen optie. In de loop van mei werd het opeens een optie van 0 Euro. En nu dus van 533 Euro. Iemand enig idee wat dit (prijstechnisch) betekent voor auto's die voor die tijd (medio juli 2022) zijn besteld en later dit jaar of in 2023 uitgeleverd gaan worden?
[ Voor 3% gewijzigd door Kreckie77 op 01-08-2022 16:01 ]
BMW werkt met productie slots per land en per dealer. Hoe meer een importeur aangeeft te verkopen hoe meer productie slots er beschikbaar zijn. Deze worden dan weer aan de dealers gegeven, hoe groter de dealer hoe meer slots.Kerkdeur schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:59:
Heb vorige week nog contact gehad met de dealer.
De wagen is besteld in de laatste week van maart, en de levertijd is nog onbekend.
Volgens hun zou de vroegste productiedatum pas september 2023 zijn...
Betreft een e40 zonder al te veel extra opties. Sowieso al niet de opties waar leverproblemen mee zijn.
Ik lees dan van anderen die bv in mei besteld hebben, deze al in februari zouden ontvangen?
Hoe kan er zo een groot verschil zijn tussen levertermijnen...
Zo zien we hier op het forum al een behoorlijk verschil tussen Nederland en België.
Als je dan voor een lease auto met centrale inkoop te maken hebt bij een vaste dealer kan je dus de pech hebben dat er al veel bestellingen uit staan.
Mag je zelf een dealer kiezen kan je geluk hebben dat deze minder bestellingen heeft staan en je een eerdere productieplaats kan krijgen.
In juli (2022) bestelde auto staat deze optie niet in je config als het goed is. Dus krijg je het gewone niet sensatec dashboard in de auto.Kreckie77 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:30:
Sinds een paar weken staat in de NL-configurator het met Sensatec beklede dashboard er in als optie van 533 Euro. Initieel was het standaard en helemaal geen optie. In de loop van mei werd het opeens een optie van 0 Euro. En nu dus van 533 Euro. Iemand enig idee wat dit betekent voor auto's die voor medio juli zijn besteld en later dit jaar of in 2023 uitgeleverd gaan worden?
Ik moest mijn mei 2022 bestelling aanpassen door de modeljaar wisselingen toen kwam deze er bij voor 533 euro en heb ik hem er afgehaald.
Het makkelijkste is je dealer even vragen met een een uitdraai van de bestelling uit het BMW systeem. Dan kan je precies zien wat er besteld is bij de fabriek.
[ Voor 28% gewijzigd door Zipsop op 01-08-2022 14:36 ]
Ik heb er sinds vorige week ook één op de oprit staan in het zelfde exterieur!Fermin Romero schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:53:
Vrijdag in ontvangst mogen nemen. Aflevering en uitleg waren top.
Bijzonder is wel dat er een head-up display op zit zonder dat ik die besteld had (en dus ook niet voor betaald) en dat op de koffer een 'oud' BMW-embleem zit i.p.v. de anniversary (wordt opgelost). Een geweldige auto!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De jaren wachten op levering zag ik niet zitten dus ik heb een demo wagen te pakken gekregen.
Eerste indruk is super, komende van vorige generatie 440i gran coupé
:strip_exif()/f/image/yoRvD7AVXP7xQXIveVZejlSl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H8pWsTiEayajQGbsCCfMveCR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FFLbVf9CBEAZeBIH5eJwXhxB.jpg?f=fotoalbum_large)
Zijn er veel mensen die een aftermarket frunk (in de edrive 40 - voor de M50 is er geen in ontwikkeling wegens geen ruimte) zullen inbouwen eens die (31 oktober) uit is? (ik ben beetje aan het twijfelen)
Heb ook in mei 22 besteld, toen moest ik Sensatec apart aan laten vinken als optie van 0 Euro. Maar dan zal voor mij hetzelfde wel van toepassing zijn straks.Zipsop schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:32:
[...]
[...]
In juli (2022) bestelde auto staat deze optie niet in je config als het goed is. Dus krijg je het gewone niet sensatec dashboard in de auto.
Ik moest mijn mei 2022 bestelling aanpassen door de modeljaar wisselingen toen kwam deze er bij voor 533 euro en heb ik hem er afgehaald.
Het makkelijkste is je dealer even vragen met een een uitdraai van de bestelling uit het BMW systeem. Dan kan je precies zien wat er besteld is bij de fabriek.
[ Voor 65% gewijzigd door Kreckie77 op 01-08-2022 16:35 ]
Ik overweeg om dat te doen. Eerst nu maar eens mijn auto in ontvangst kunnen nemen..Quiller schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:36:
Zijn er veel mensen die een aftermarket frunk (in de edrive 40 - voor de M50 is er geen in ontwikkeling wegens geen ruimte) zullen inbouwen eens die (31 oktober) uit is? (ik ben beetje aan het twijfelen)
Dat laatste is natuurlijk een eerste vereisteDustbak schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:09:
[...]
Ik overweeg om dat te doen. Eerst nu maar eens mijn auto in ontvangst kunnen nemen..
Ondertussen staat mijn wagen al 5 weken te wachten bij de dealer. Instructies van BMW zouden blijkbaar niet duidelijk zijn... (recall | 0065830300 | Programming control units (head unit) staat nog open)
Die van mij moet ook nog een software update ontvangen. Dat is nu een week geleden. Ik hoop dat dat geen 5 weken gaat duren..Cradled schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:35:
Ondertussen staat mijn wagen al 5 weken te wachten bij de dealer. Instructies van BMW zouden blijkbaar niet duidelijk zijn... (recall | 0065830300 | Programming control units (head unit) staat nog open)
Heeft iemand nog nieuws opgepikt rond de opties die niet (meer) beschikbaar waren?
Ik stond in mei/juni op het punt te bestellen doen DAPP niet meer beschikbaar bleek, en ben daarom toen wat beginnen twijfelen. Ondertussen nog niks besteld, en zou er op zich best blij mee zijn moest blijken dat DAPP op een zeker punt wel weer kan.
Ik stond in mei/juni op het punt te bestellen doen DAPP niet meer beschikbaar bleek, en ben daarom toen wat beginnen twijfelen. Ondertussen nog niks besteld, en zou er op zich best blij mee zijn moest blijken dat DAPP op een zeker punt wel weer kan.
Daar gaan ze van te voren niet zeggen. BMW wil natuurlijk dat mensen gewoon bestellen. Als ze nu zouden aankondigen dat over 3 maanden DAP weer te bestellen is gaan ze de komende 3 maanden weinig orders krijgen.Church of Noise schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:51:
Heeft iemand nog nieuws opgepikt rond de opties die niet (meer) beschikbaar waren?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Wat kost zoiets?Quiller schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:36:
Haha, dat logo is idd een beetje fout. Ik heb ze wel omdat ik 1) te laat was met afbestellen en 2) ze in de praktijk niet heel lelijk zijn en 3) toch een beetje onderscheidend zijn tov ‘al die andere’ bmw’s.VidaR-9 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:09:
[...]
Erg mooie auto! Veel plezier ermee.
Ik zou juist voor het gewone logo laten monteren. Al ben ik volgens mij een van de weinigen die het anniversary logo geen porum vindt.. 🙄
Nog niet bekend. Een IX3 frunk kost compleet ca. 300euro. Zal voor de i4 niet veel anders zijn verwacht ik.
Die van de ix3 kost rond de 300 euro (met de rubberen mat).
Deze site / shop is van de maker er van kan je het zelf bekijken (mij lijkt het wel interessant - vraag is natuurlijk wat de installatie met eventuele garanties doet (gaat bmw bij bv een batterij probleem niet stellen dat je een fundamentele wijziging (airflow?) aan de wagen gemaakt hebt...)
https://wokeby.de/en/new-projects/
Dat inderdaad en de vraag is even of een leasemaatschappij er dan ivm die mogelijk garantie issues moeilijk over gaat doen.Quiller schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:52:
[...]
Die van de ix3 kost rond de 300 euro (met de rubberen mat).
Deze site / shop is van de maker er van kan je het zelf bekijken (mij lijkt het wel interessant - vraag is natuurlijk wat de installatie met eventuele garanties doet (gaat bmw bij bv een batterij probleem niet stellen dat je een fundamentele wijziging (airflow?) aan de wagen gemaakt hebt...)
https://wokeby.de/en/new-projects/
Met een lease zou ik het sowieso niet doen. Gelukkig is mijn wagen mijn eigendomTheVMaster schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:42:
[...]
Dat inderdaad en de vraag is even of een leasemaatschappij er dan ivm die mogelijk garantie issues moeilijk over gaat doen.
Toevallig. Ik heb zaterdag ook een i4 besteld in de M50 trim. Dealer zei ook verwachtte levertijd Februari/Maart.BMWi4 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:07:
Zaterdag i40 besteld en verwachte levertijd februari 2023
Toch raar dat er zo veel verschil in zit.
Dit zou nog iets langer kunnen worden doordat ik de auto besteld heb in de Individual kleur "Messing Metallic"
Blijkbaar heeft een special request een langere lead time. Dus even afwachten tot er meer duidelijkheid is.
Zie hier weinig mensen posten over de app van BMW.
Is deze een beetje goed?
Bij Audi schijnt het een drama te zijn.
Is via de app gepland de cabine te verwarmen/koelen?
Is deze een beetje goed?
Als dit zo is heb je mij heul blij gemaaktZipsop schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:30:
HUD zit in High Executive en/of Bmw Live Cockpit Professional. Dus je hebt er zeker voor betaald tis alleen geen losse optie op de i4
Ik krijg ergens in september/oktober als het goed is mijn M50 inclusief High Executive en M sport plus pakket. Dat alles in een Dravitgrau kleurtje.
Ik heb nog even mijn lease vloot prijslijsten archief er op na gekeken, en dit is al sinds de introductie een standaard Live Cockpit Professional onderdeel. En ook op de 11-2022 prijslijst staat hij er nog gewoon bij.Jedi Geub schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:11:
[...]
Als dit zo is heb je mij heul blij gemaaktik dacht namelijk dat de HUD een optie was.
Ik krijg ergens in september/oktober als het goed is mijn M50 inclusief High Executive en M sport plus pakket. Dat alles in een Dravitgrau kleurtje.
/f/image/D1bUJa7p2LxwkYBND20kf0V8.png?f=fotoalbum_medium)
Zijn daar beelden van? Ben er wel in geïnteresseerd, al is het voor de laadkabelQuiller schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:36:
https://www.autoweek.nl/a...5-is-nieuwe-instapversie/
De BMW i4 eDrive35 heeft een 286 pk en 400 Nm sterke elektromotor op de achteras en levert 54 pk minder dan de eDrive40. Traag is de i4 eDrive35 in ieder geval niet. Hij zoemt namelijk in precies 6 tellen naar de 100 km/h (eDrive40: 5,7 seconden).
BMW geeft de i4 eDrive35 niet alleen een bescheidener elektromotor dan de eDrive40, maar ook een kleiner accupakket. De accu heeft een nettocapaciteit van 66 kWh en is groot genoeg voor een actieradius van 490 kilometer. Ook ligt het maximale laadvermogen met 180 kW onder dat van de eDrive40 en M50 (205 kW).
goed nieuws, er komen ook bescheidenere varianten op de markt. hopelijk blijft het trekgewicht van 1600 kilo dan ook gelijk.
Mensen al ervaring met een aanhangwagen of caravan achter de I4?
De BMW i4 eDrive35 heeft een 286 pk en 400 Nm sterke elektromotor op de achteras en levert 54 pk minder dan de eDrive40. Traag is de i4 eDrive35 in ieder geval niet. Hij zoemt namelijk in precies 6 tellen naar de 100 km/h (eDrive40: 5,7 seconden).
BMW geeft de i4 eDrive35 niet alleen een bescheidener elektromotor dan de eDrive40, maar ook een kleiner accupakket. De accu heeft een nettocapaciteit van 66 kWh en is groot genoeg voor een actieradius van 490 kilometer. Ook ligt het maximale laadvermogen met 180 kW onder dat van de eDrive40 en M50 (205 kW).
goed nieuws, er komen ook bescheidenere varianten op de markt. hopelijk blijft het trekgewicht van 1600 kilo dan ook gelijk.
Had ik gisteren elders gelezen en daar spraken ze van een prijsverschil van maximum 4000 euro.JLC_NL schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:02:
[url]
Dat zijn wel behoorlijke offers voor 4000 euro.
Meer range en een hogere snel-laad-snelheid zijn opties waar de meeste mensen graag voor bijbetalen gok ik.
Maar misschien is dit meer een financiële kwestie. Aangezien er nog prijsverhogingen komen is dit straks het model van 60k.
Meer range en een hogere snel-laad-snelheid zijn opties waar de meeste mensen graag voor bijbetalen gok ik.
Maar misschien is dit meer een financiële kwestie. Aangezien er nog prijsverhogingen komen is dit straks het model van 60k.
Is deze dan ook nog langzamer dan de Model Y?JLC_NL schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:02:
https://www.autoweek.nl/a...5-is-nieuwe-instapversie/
On a more serious note, er zal ook nog een xDrive40 versie komen. Productie vanaf 11/22.
[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 02-08-2022 09:45 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Eerst maar eens zien of dit model ook naar Nederland komt. Ik denk dat de 40 een veel beter te verkopen model is.phex schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:29:
Dat zijn wel behoorlijke offers voor 4000 euro.
Heb je daar wat meer info over, er lijkt me weinig ruimte tussen de 40 en de m50 om daar nog een xdrive tussen te passen.fsfikke schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:39:
[...]
On a more serious note, er zal ook nog een xDrive40 versie komen. Productie vanaf 11/22.
Je zou toch denken dat ze eerst de levering van i40 en i50 op orde willen hebben, een model erbij geeft alleen maar meer vertraging denk ikBMWi4 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:55:
[...]
Eerst maar eens zien of dit model ook naar Nederland komt. Ik denk dat de 40 een veel beter te verkopen model is.
Die van mij is ook in Maart besteld. Via leasemaatschappij een voorlopige leverdatum staan van december 2022. Ook een E40 - maar wel met wat optiesKerkdeur schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:59:
Heb vorige week nog contact gehad met de dealer.
De wagen is besteld in de laatste week van maart, en de levertijd is nog onbekend.
Volgens hun zou de vroegste productiedatum pas september 2023 zijn...
Betreft een e40 zonder al te veel extra opties. Sowieso al niet de opties waar leverproblemen mee zijn.
Ik lees dan van anderen die bv in mei besteld hebben, deze al in februari zouden ontvangen?
Hoe kan er zo een groot verschil zijn tussen levertermijnen...
Moet er nog komen: WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2E + 300l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada Hybrid (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Gezin van 5 | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊
Aight, dan zal hopelijk de dealer gewoon de leverdatum op veilig willen zetten.sinterklaas1975 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:31:
[...]
Die van mij is ook in Maart besteld. Via leasemaatschappij een voorlopige leverdatum staan van december 2022. Ook een E40 - maar wel met wat opties
Al is het februari 2023, is nog geen ramp voor mij, maar pas vanaf september was wel een beetje crazy.
Binnen een paar maanden nog eens horen voor een update bij de dealer, voorlopig kan ik op beide oren slapen met jullie info
Van de frunk voor de i4 nog niet, maar het zou 'vergelijkbaar' met die van de ix3 (en die lijkt me echt wel ruim) moeten worden (kijk eens op hun site voor die frunk dan heb je een idee) : https://wokeby.de/en/new-projects/RobbieHifi schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:37:
[...]
Zijn daar beelden van? Ben er wel in geïnteresseerd, al is het voor de laadkabel
Kwam rond 17:30 op de Zilverbaan in Veldhoven een i4 e40 tegemoet gereden.
Iemand van hier?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Iemand van hier?
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Toevallig mensen die ervaring hebben met de wijzigingen van de optiepakketten?
In oktober 2021 heb ik een M50 besteld met onderandere 20" velgen en shadow lights.
In de 2023 versie zijn de shadow lights verdwenen als losse optie en zitten ze (in BE) in het Sport Pack Pro. De blauwe remklauwen zijn vervangen door de rode.
Ik had enkele weken contact met de dealer en hij zei met dat als ik de shadow lights wil behouden in mijn config, ik 500€ zou moeten opleggen voor de extra (ongewilde) opties die in dat pack zitten gezien dit niet onder de prijsgarantie (de wagen is +- 4000€ duurder geworden) valt.
Heb je als consument (of leaserijder) eigenlijk iets tegen in te brengen? Op zich heb ik op het moment van bestellen een contract afgesloten met bepaalde opties die nog wél voorradig zijn en dus niet wegens tekorten geschrapt worden
In oktober 2021 heb ik een M50 besteld met onderandere 20" velgen en shadow lights.
In de 2023 versie zijn de shadow lights verdwenen als losse optie en zitten ze (in BE) in het Sport Pack Pro. De blauwe remklauwen zijn vervangen door de rode.
Ik had enkele weken contact met de dealer en hij zei met dat als ik de shadow lights wil behouden in mijn config, ik 500€ zou moeten opleggen voor de extra (ongewilde) opties die in dat pack zitten gezien dit niet onder de prijsgarantie (de wagen is +- 4000€ duurder geworden) valt.
Heb je als consument (of leaserijder) eigenlijk iets tegen in te brengen? Op zich heb ik op het moment van bestellen een contract afgesloten met bepaalde opties die nog wél voorradig zijn en dus niet wegens tekorten geschrapt worden
Ze spelen er idd naar om je als consument zonder optie te zetten (hun tactiek is 'je mag altijd annuleren') ... Mijn inziens is het ergens contractbreuk van hun kant en moet daar een schadevergoeding tegenover staan... Dat gezegd zijnde : dit blijft duren tot iemand er een princiepskwestie van maakt en naar de rechtbank trekt. (persoonlijke mening)BoerelzZ schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:37:
Toevallig mensen die ervaring hebben met de wijzigingen van de optiepakketten?
Welk land? Voor België:BoerelzZ schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:37:
Lease is een andere verhaal consument ja ...
er staan net een aantal artikels in verschillende klanten in België.
Vele klanten krijgen 2 opties:
1. extra bijbetalen voor wat je besteld hebt
2. annuleren
maar ze vergeten optie 3 ... wagen leveren zoals besteld en aan de juiste prijs.
Ook een leverdatum moet vermeld staan!
Als ze je dus een andere wagen voorstellen met MINDER opties dan moeten ze leveren, als jij die wil, aan een LAGERE prijs!
Als je dat niet wil dan moeten ze de auto leveren zoals besteld en aan de ORIGINELE prijs!
Er lopen meerdere zaken bij FOD en merken verliezen want wet is wet ...
Succes!
Ben heel benieuwd hoe de reis is bevallen met de i4
Kwam onderstaande donkergrijze i4 e40 tegen op de route du Soleil.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ook nieuwsgierig hoe dat gaat. Dit jaar nog met benzine auto gedaan maar komende jaar gaan we het met de i40 doen. Vraag me vooral af of de navigatie in de i40 een goede planning maakt met snelladers.dencoupe schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:43:
Ben heel benieuwd hoe de reis is bevallen met de i4
***members only***
En ook hoe de range is als je alleen snelweg rijd.
Langs snelladers is geen probleem, alleen werkende snelladers in Frankrijk is een uitdaging.BMWi4 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:24:
[...]
Ook nieuwsgierig hoe dat gaat. Dit jaar nog met benzine auto gedaan maar komende jaar gaan we het met de i40 doen. Vraag me vooral af of de navigatie in de i40 een goede planning maakt met snelladers.
En ook hoe de range is als je alleen snelweg rijd.
Je kan natuurlijk ook niet de BMW navigatie gebruiken en een routeplanner gebruiken zoals ANWB bijvoorbeeld maar dan warmt de accu niet op voordat je gaat laden. Of maakt dat niet zoveel uit?RobbieHifi schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:50:
[...]
Langs snelladers is geen probleem, alleen werkende snelladers in Frankrijk is een uitdaging.
Bij Audi schijnt dat niet, dat IS een drama. Ik heb een Q4 en wilde in dit forum eens kijken of BMW ook software problemen heeft met zijn nieuwe elektrische modellen. Schijnbaar dus niet.fonias schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 07:48:
Zie hier weinig mensen posten over de app van BMW.
Is deze een beetje goed?
Voor wie nog aarzelt, koop zeker geen Audi. Het was bij de fat etron al een ramp en nu herhalen ze dat nog eens bij de Q4. Het is gewoon beta software waar we mee rondrijden en het is veel erger dan enkel de communicatie met de app. Audi heeft eenmaal officieel een update aangekondigd, te verwachten tegen week 48/'21 en uiteindelijk is die er nog niet en kunnen we alleen maar hopen dat die er tegen einde '22 zal zijn. Audi doet sindsdien geen aankondigingen meer en laat zijn klanten gewoon stikken. Je betaalt voor veel toeters en bellen en je krijgt gewoon maar een deel van wat je gekocht hebt, en de rest met anderhalf jaar vertraging of zo, dus als er bij veel autobezitters al 20% van de levensduur op zit. Voor een premium merk hoort dat niet. Dacia doet het beter....
Ga ook maar eens kijken bij de reviews van de app op play.google.com en dan gaat het daar alleen nog maar over de app om nog te zwijgen over de rest. Bedroevend....
Ik heb er alvast de buik van vol en zou niemand nog een Audi aanbevelen.
Ik ben best tevreden over de bmw app. Meestal werkt het gewoon, bij mijn splinternieuwe i4 m50, maar ook bij mijn voorafgaande 2015 530xd touring. Uiteraard biedt bmw bij de i4 veel meer functies zoals volledige preconditioning van het interieur voor vertrek. Heb kennis bij volkswagen/audi en was vooraf gewaarschuwd dat de vag e-modellen meer in de werkplaats staan dan dat er mee gereden kan worden dus je verhaal verbaast mij niet echt. Hoop dat bmw dat beter doet (ook al een paar software updates achter de kiezen maar bmw levert die updates tenminste redelijk rap en pro-actief, dat schept vertrouwen).Babavers schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:35:
[...]
Bij Audi schijnt dat niet, dat IS een drama. Ik heb een Q4 en wilde in dit forum eens kijken of BMW ook software problemen heeft met zijn nieuwe elektrische modellen. Schijnbaar dus niet.
Voor wie nog aarzelt, koop zeker geen Audi. Het was bij de fat etron al een ramp en nu herhalen ze dat nog eens bij de Q4. Het is gewoon beta software waar we mee rondrijden en het is veel erger dan enkel de communicatie met de app. Audi heeft eenmaal officieel een update aangekondigd, te verwachten tegen week 48/'21 en uiteindelijk is die er nog niet en kunnen we alleen maar hopen dat die er tegen einde '22 zal zijn. Audi doet sindsdien geen aankondigingen meer en laat zijn klanten gewoon stikken. Je betaalt voor veel toeters en bellen en je krijgt gewoon maar een deel van wat je gekocht hebt, en de rest met anderhalf jaar vertraging of zo, dus als er bij veel autobezitters al 20% van de levensduur op zit. Voor een premium merk hoort dat niet. Dacia doet het beter....
Ga ook maar eens kijken bij de reviews van de app op play.google.com en dan gaat het daar alleen nog maar over de app om nog te zwijgen over de rest. Bedroevend....
Ik heb er alvast de buik van vol en zou niemand nog een Audi aanbevelen.
Dit valt reuze mee. Al twee keer met een EV op vakantie geweest in FR en nog geen één keer een weigerende lader gehad. Goed vooraf je route en mogelijke stops plannen is belangrijk als je niet voor verassingen wilt komen, en als je in het hoogseizoen in het weekend wilt rijden dan zou ik een aanhanger met geduld mee nemen 😊.RobbieHifi schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:50:
[...]
Langs snelladers is geen probleem, alleen werkende snelladers in Frankrijk is een uitdaging.
Maar met voorbereiding en door de weeks rijden is het goed te doen.
Ik ben sinds een jaar in het bezit van een Audi q4 50 Etron.. een jaar is wat mij betreft meer dan voldoende en daarom heb ik vorig jaar november een i4 40 besteld bij Keram.
Naast het feit dat de Audi app ondermaats is en de auto vol zat met bugs, is de Audi q4 het geld dat hij kost niet waard! Over 2 weken mag ik (als het goed is) mijn nieuwe auto in ontvangst nemen en ik kan niet wachten.
Naast het feit dat de Audi app ondermaats is en de auto vol zat met bugs, is de Audi q4 het geld dat hij kost niet waard! Over 2 weken mag ik (als het goed is) mijn nieuwe auto in ontvangst nemen en ik kan niet wachten.
eens, maar Frankrijk vorig jaar veel ellende met laders. Ging samen met mijn broer op vakantie en die had issues.RandomNick schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:49:
[...]
Dit valt reuze mee. Al twee keer met een EV op vakantie geweest in FR en nog geen één keer een weigerende lader gehad. Goed vooraf je route en mogelijke stops plannen is belangrijk als je niet voor verassingen wilt komen, en als je in het hoogseizoen in het weekend wilt rijden dan zou ik een aanhanger met geduld mee nemen 😊.
Maar met voorbereiding en door de weeks rijden is het goed te doen.
Ik kom net terug van noord Italië en ben op maandag vertrokken en maandag teruggekomen. Onderweg laders gecheckt (want komende maanden komt de i4) en eigenlijk altijd plek. Maar dat zijn geen zwarte zaterdagen...
Audi is niet eens in staat een OTA update te doen en volgens wat ik hoor en lees wachten ze dus extreem lang om zoveel mogelijk bugs met één update te kunnen wegwerken, met als gevolg dat wij dus ondertussen al meer dan een jaar opgescheept zitten met beta-software. En het vreemde is dat de andere VW brands (VW en Skoda) wél op een vernieuwd platform zitten en dus zoals BMW regelmatig OTA updates krijgen. De ID.4 of Enyaq zouden die problemen helemaal niet hebben. Je zou omgekeerd verwachten, maar nee, ze laten de mensen die extra gespendeerd hebben voor een op papier betere en verfijndere wagen gewoon aanmodderen ten voordele van hen die minder gespendeerd hebben voor een vergelijkbare wagen. Begijpe wie kan....wmeijers schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:25:
[...]
Ik ben best tevreden over de bmw app. Meestal werkt het gewoon, bij mijn splinternieuwe i4 m50, maar ook bij mijn voorafgaande 2015 530xd touring. Uiteraard biedt bmw bij de i4 veel meer functies zoals volledige preconditioning van het interieur voor vertrek. Heb kennis bij volkswagen/audi en was vooraf gewaarschuwd dat de vag e-modellen meer in de werkplaats staan dan dat er mee gereden kan worden dus je verhaal verbaast mij niet echt. Hoop dat bmw dat beter doet (ook al een paar software updates achter de kiezen maar bmw levert die updates tenminste redelijk rap en pro-actief, dat schept vertrouwen).
Ik heb een half jaar in een Audi Q4 40 S-Line mogen rijden en herken de geschetste probleem gedeeltelijk. Wij vonden het een heerlijk ruime reisauto, 2 keer mee naar Italië (omgeving Perugia) geweest. Alleen in het begin hadden we moeite om de App gekoppeld te krijgen, de dealer heeft ons meerdere keren moeten aanmelden als hoofdgebruiker. Maar toen deze eenmaal gekoppeld was heeft de App ons in totaal een paar keer in de steek gelaten.
Onze tweede auto is een BMW i3 en deze app is stabieler. Maar de BMW app stoort af en toe. Met de BMW app kun je daarentegen wel meer dan met de Audi App. Het grootste gemis bij Audi is dat je geen routes kunt plannen en versturen naar de auto, wat bij de BMW wel kan. Ook kan je de BMW op afstand openen, afsluiten, toeteren en dergelijke. Ook dat kan niet bij de Audi. De Audi kan eigenlijk alleen klimatiseren op afstand.
Onze tweede auto is een BMW i3 en deze app is stabieler. Maar de BMW app stoort af en toe. Met de BMW app kun je daarentegen wel meer dan met de Audi App. Het grootste gemis bij Audi is dat je geen routes kunt plannen en versturen naar de auto, wat bij de BMW wel kan. Ook kan je de BMW op afstand openen, afsluiten, toeteren en dergelijke. Ook dat kan niet bij de Audi. De Audi kan eigenlijk alleen klimatiseren op afstand.
Zojuist ff de status nagevraagd.. 182!! Gaat niet lang meer duren!

Wel je niet in een depressie praten, maar van 182 naar aflevering zat bij mij exact een maand.wishoe schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:38:
Zojuist ff de status nagevraagd.. 182!! Gaat niet lang meer duren!

Haha geen probleem, had daar ook een beetje rekening mee gehouden.TheVMaster schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:58:
[...]
Wel je niet in een depressie praten, maar van 182 naar aflevering zat bij mij exact een maand.
Ik wacht al sinds november vorige jaar, dus dit kan er wel bij
Ik wachtte sinds oktober, maar sinds begin juli heb ik de BMW hier voor de deur staan.wishoe schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:50:
[...]
Haha geen probleem, had daar ook een beetje rekening mee gehouden.
Ik wacht al sinds november vorige jaar, dus dit kan er wel bij
Heeft iemand iets vernomen van een nieuwe afleverstop? Mijn i4 zou 11-8 afgeleverd worden, maar blijkbaar is er een issue waardoor niet afgeleverd mag worden. Auto staat wel al klaar bij de dealer 😭
Hier het zelfde, aflevermoment staat voor 13-08 maar wachten idd op software update. Dealer deelde mee dat het wellicht wordt verschoven..Adje1970-i4 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:18:
Heeft iemand iets vernomen van een nieuwe afleverstop? Mijn i4 zou 11-8 afgeleverd worden, maar blijkbaar is er een issue waardoor niet afgeleverd mag worden. Auto staat wel al klaar bij de dealer 😭
Dit is bij Broekhuis NLD
Mijn afleverdag was 03-08 maar ook verschoven door een stop..mn vin zegt 0032350300 maar heb geen idee wat t nou echt betekent.
Bij mij betreft het BMW Dealer Renova in GoesGamepc schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:38:
[...]
Hier het zelfde, aflevermoment staat voor 13-08 maar wachten idd op software update. Dealer deelde mee dat het wellicht wordt verschoven..
Dit is bij Broekhuis NLD
De mijne ook. Ik had al een afspraak om hem vorige week op te pikken. Hij staat nu al een week op een software update te wachten. Zeer frustrerendAdje1970-i4 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:18:
Die van mij ook. Ergens las ik dat het de ‘body domain controller’ is. Wat dat ook moge zijn.HouseQ schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:58:
Mijn afleverdag was 03-08 maar ook verschoven door een stop..mn vin zegt 0032350300 maar heb geen idee wat t nou echt betekent.
Of het is iemand in Belgie die we moeten bellen
[ Voor 7% gewijzigd door Dustbak op 05-08-2022 16:53 ]
Klopt die code is en update voor de bdc, die er nog niet is.
The Front Electronic Module (FEM) or Body Domain Controller (BDC) is the central control unit in the vehicle electrical system. At the same time, the Front Electronic Module (FEM) or Body Domain Controller (BDC) is the gateway for the other control units.
The Front Electronic Module (FEM) or Body Domain Controller (BDC) is the central control unit in the vehicle electrical system. At the same time, the Front Electronic Module (FEM) or Body Domain Controller (BDC) is the gateway for the other control units.
Hebben jullie enige info gekregen wanneer die update er dan wel is? Ik heb verder geen info ontvangen.rolelael schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:15:
Klopt die code is en update voor de bdc, die er nog niet is.
Hier ook nog niks vernomen, BMW mag wel gaan opschieten voordat alle dealers vollopen met i4's die niet kunnen worden uitgeleverdAdje1970-i4 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:27:
[...]
Hebben jullie enige info gekregen wanneer die update er dan wel is? Ik heb verder geen info ontvangen.
Wel gelukkig wel een leenauto van de dealer meegekregen, gezien 2 dagen voor aflevering de nieuwe afleverstop wordt ingevoerd (en eigen auto diezelfde dag verkocht was

Mijn i4 M50 heeft een nieuwe update gekregen van de dealer: 07/2022.33
Nog steeds geen Wi-Fi-hotspot
Nog steeds geen Wi-Fi-hotspot
Misschien dan ook even uitleggen wat er zo geweldig aan is?Hydraulic schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:42:
Ik heb een donkere baan in mijn voorruit laten plakken. Wellicht ook een idee voor jullie.
Niets. Ik deel alleen de foto. Als iemand ook overweegt weet hij hoe het er uit ziet.witchdoc schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:36:
[...]
Misschien dan ook even uitleggen wat er zo geweldig aan is?
Ik twijfel ook of ik het laat zitten, maar het is wel prettig bij felle zon.
[ Voor 12% gewijzigd door Hydraulic op 06-08-2022 18:30 ]
Pfff…. Hoe lang kan dat duren zeg, een software update! Wanneer ik mijn auto in de prak rij is hij sneller gerepareerd dan dat het nu kost om software te updaten! Moeten ze nog beginnen met programmeren?
Het is ondertussen ca. 2 weken geleden. Iemand anders die ook al zo lang aan het wachten is? Frusterend dat de i4 nu gewoon bij de dealer staat te wachten…
Het is ondertussen ca. 2 weken geleden. Iemand anders die ook al zo lang aan het wachten is? Frusterend dat de i4 nu gewoon bij de dealer staat te wachten…
[ Voor 9% gewijzigd door Dustbak op 08-08-2022 13:19 ]
Hier hetzelfde probleem. Vorige week donderdag zou de I4 geleverd worden maar deze is twee dagen eerder geannuleerd met de mededeling dat er vanuit BMW nog geen update aan de dealer gegeven is of dit een software- of hardwareprobleem was. Vanuit BMW NL wijst men naar de dealer en vanuit de dealer weet men ruim een week verder nog niet wat het probleem is en waarom er niet uitgeleverd mag worden.
Drama..
Drama..
[ Voor 5% gewijzigd door RvZ1992 op 08-08-2022 14:06 ]
Yep, mijn wagen staat al 6 weken bij de dealer te wachten op de software updateDustbak schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:11:
Pfff…. Hoe lang kan dat duren zeg, een software update! Wanneer ik mijn auto in de prak rij is hij sneller gerepareerd dan dat het nu kost om software te updaten! Moeten ze nog beginnen met programmeren?

Hier hetzelfde update nog steeds niet binnen..als die voor donderdag er niet is dan wordt afleverdatum verplaatst.
BMW dealer geeft aan weinig te horen van BMW hoofdkantoor. Duurt nu dus al weken staan dus een hoop geparkeerde BMWs in den landen😂
BMW dealer geeft aan weinig te horen van BMW hoofdkantoor. Duurt nu dus al weken staan dus een hoop geparkeerde BMWs in den landen😂
Ja ook geen nieuws, gelukkig wel leenauto gekregen gezien de gang van zaken
Hoewel ik het niet goedkeur : wees blij dat je geen Audi besteld hebt... Die mensen zijn al meer dan een jaar aan het wachten op een belangrijke update... ... ...Dustbak schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:11:
Wat mij meer zorgen baart is het feit dat de wagens niet uitgeleverd worden omdat de 'problemen' daar ernstig genoeg voor zijn, maar de wagens die reeds uitgeleverd zijn wordt met geen woord over gerept... Zijn we onze wagen aan het beschadigen door te rijden / laden? Lopen we meer risico? Daar zou ik graag dringend een antwoord op krijgen. (kortom : wat is het belang van deze updates?)
[ Voor 23% gewijzigd door Quiller op 08-08-2022 14:27 ]
Auto niet uitleveren waarschijnlijk goedkoper dan de auto uitleveren en daarna weer terughalen voor een update...
Ik denk dat je je daar in vergist. De kostprijs en het risico (diefstal beschadiging etc) loopt op zolang hij op de parking van de garage staat...Danfoss schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:57:
Auto niet uitleveren waarschijnlijk goedkoper dan de auto uitleveren en daarna weer terughalen voor een update...
6 weken! Het is wel bizar. Ik zie op het andere i4 forum (i4talk.com) dat het niet alleen in Nederland is maar ook in Zweden, UK, Duitsland en Belgie (vast nog wel meer landen). Het is kennelijk geen klein ding en zo te zien hebben ze het ook nog niet opgelost.Cradled schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:09:
[...]
Yep, mijn wagen staat al 6 weken bij de dealer te wachten op de software update
Vind het wel bijzonder dat uitgeleverde auto's deze update blijkbaar niet nodig hebben. De productiedatum kan zomaar dezelfde zijn.
Ik ga over twee weken een proefrit maken met een i4 edrive 40. Ben er wel redelijk over uit dat dit hem wordt ter vervanging van mijn E91 330i (eigendom) én E-golf (lease) i.c.m. een bakfiets
.
Ik werk zelf fulltime, meestal kantoor/thuis/afspraak elders. Mijn vrouw werkt in de zorg 2 lange dagen en kan niet thuis werken en heeft dan de auto nodig. Ik kan dan thuis werken of desnoods dus met de trein.
Ik heb de rekensom gemaakt en dit is voordeliger dan een auto leasen; (nu nog 4% straks ~19% bij dezelfde auto) én een 2e auto erbij aanhouden. Kan immers moeilijk tegen mijn werkgever zeggen dat ik de leaseauto niet heb als mijn vrouw naar haar werk moet, maar met een auto in eigendom kan het wel, bovendien kan ik met de trein naar kantoor en gewoon netjes declareren / mobiliteitsvergoeding gebruiken.
Helaas heb ik geen mogelijkheden om zakelijk iets aan te schaffen, we zijn allebei in loondienst. Dus e.e.a. is veel geld. En daar komt mijn vraag..
Wat zijn nu echt de belangrijkste opties. Ik kies de BMW voor de auto zelf, waarschijnlijk in blauw met cognac bekleding, adaptieve cruisecontrol en hifi-systeem. Velgen vind ik wel mooi, maar niet mega belangrijk; bovendien moet ik voor de deur langsparkeren en is er kans op stoeprandschade.
Iemand nog tips wat echt het geld/ de moeite waard is?
Ik werk zelf fulltime, meestal kantoor/thuis/afspraak elders. Mijn vrouw werkt in de zorg 2 lange dagen en kan niet thuis werken en heeft dan de auto nodig. Ik kan dan thuis werken of desnoods dus met de trein.
Ik heb de rekensom gemaakt en dit is voordeliger dan een auto leasen; (nu nog 4% straks ~19% bij dezelfde auto) én een 2e auto erbij aanhouden. Kan immers moeilijk tegen mijn werkgever zeggen dat ik de leaseauto niet heb als mijn vrouw naar haar werk moet, maar met een auto in eigendom kan het wel, bovendien kan ik met de trein naar kantoor en gewoon netjes declareren / mobiliteitsvergoeding gebruiken.
Helaas heb ik geen mogelijkheden om zakelijk iets aan te schaffen, we zijn allebei in loondienst. Dus e.e.a. is veel geld. En daar komt mijn vraag..
Wat zijn nu echt de belangrijkste opties. Ik kies de BMW voor de auto zelf, waarschijnlijk in blauw met cognac bekleding, adaptieve cruisecontrol en hifi-systeem. Velgen vind ik wel mooi, maar niet mega belangrijk; bovendien moet ik voor de deur langsparkeren en is er kans op stoeprandschade.
[ Voor 3% gewijzigd door Mojo op 09-08-2022 09:53 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
-Stoelverwarming, zeker met (kunst)leer. Ik zou niet zonder willen, mijn huidige en vorige auto's hebben dit. Liever temperatuur in de cabine wat lager en dan bijwarmen met de stoelverwarming.Mojo schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:52:
De overige zaken zijn nice to haves. Zelf zit ik ook met een krapper budget dan de gemiddelde persoon hier. Wel voor M-Sport gekozen, adaptieve dempers en ook nog de HUD. Dit laatste zijn minder essentieel voor mij, maar stoelverwarming, Hifi en adaptieve cruisecontrole zijn must haves.
Alles is afhankelijk van je budget maar zelf lang gespeeld met de configurator en vind Comfort sluiting wel bijna een must have. Verder vind ik de door jezelf opgenoemde opties, adaptieve cc en HiFi ook must have. Nice to have zijn voor mij HUD en Alarm, die laatste ivm verzekering.[b]Mojo in "Het grote BMW i4 topic". En daar komt mijn vraag..
Ik reed vorige week een dagje in een id4 pro als leenauto en die had tot mijn stomme verbazing geen keyless entry. Ik miste dat toch wel veel meer dan ik dacht dus ben blij dat ik die optie wel aangevinkt heb op de i4.[b]Mojo in "Het grote BMW i4 topic"
Maar goed deze keuzes zijn wel persoonlijk natuurlijk.
Als je een M pakket neemt, is het onderstel dan ook anders als de standaard auto ?
volgens mij niet en is het M pakket alleen maar visueel, maar weet iemand dit ?
Chario2 (818126)
Onderstel is steviger. Zelf heb ik daarom de optie adaptieve demping erbij gekozen.chario2 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:41:
Als je een M pakket neemt, is het onderstel dan ook anders als de standaard auto ?
Adaptieve demping is toch standaard op de i40?RobbieHifi schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:20:
[...]
Onderstel is steviger. Zelf heb ik daarom de optie adaptieve demping erbij gekozen.
Vraagje, hoe kan je de locatie volgen? Ik heb inmiddels een VIN ontvangen en toegevoegd aan de app.. maar daar laat het mapje mijn smartphone locatie zien ipv de auto.TheVMaster schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:44:
[...]
Inderdaad. De dealer wist mij te vertellen dat de auto mogelijk dinsdag binnen kwam. Ik had een paar weken geleden, toen er geen voortgang bij de dealer vandaan kwam, contact opgenomen met BMW NL en die belden dus vandaag terug. Ze wisten me te melden dat de auto uiterlijk maandag bij de dealer zou zijn. De dealer was verbaasd, want zij waren hier niet van op de hoogte (nouja, dat hij uiterlijk maandag zou komen).
Ik begreep van de dealer overigens wel (eerder deze week al) dat zij dus die info vanuit ‘Rijswijk’ kregen. Volgens mij zit BMW NL in Rijswijk, dus dat zou dan wel weer kunnen kloppen.
Er zit beweging in de auto!! 🥳🥳
De locatie van afgelopen weken/dagen
[Afbeelding]
De huidige locatie
[Afbeelding]
Het lijkt erop dat ze hem gereed maken voor transport! 🥳🥳🥳
Hellup?!?

Stuurverwarming en stoelverwarming, gewone verwarming kost veel van je accu, stuur en stoel zijn snel warm en voelt dus direct behaaglijk. Mocht je vaak mensen achterin hebben zitten, dan wellicht ook de verwarmde achterbank.Mojo schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:52:
Ik ga over twee weken een proefrit maken met een i4 edrive 40. Ben er wel redelijk over uit dat dit hem wordt ter vervanging van mijn E91 330i (eigendom) én E-golf (lease) i.c.m. een bakfiets.
HUD en comfort acces zijn denk ook wel 2 opties die ik zeker elke dag zou waarderen.
Wat je ook kunt doen is bij de dealer naar de product genius vragen, die weet alle ins en outs van de auto’s (wat verkopers zelf vaak niet eens weten)
Neen . luchtvering achteraan is std, maar adaptief is betalend. Kan dat t in het m sport pack pro zit echterBMWi4 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:44:
[...]
Adaptieve demping is toch standaard op de i40?
Volgens mij is er geen aanpassing op het onderstel door het kiezen van M sport (pro) bij de i4 edrive40. Enkel als je gaat voor het M sport onderstel en dat is een losse optie. Standaard heeft de i4 dezelfde onderstel met luchtvering achterin (ook het m sport onderstel heeft dat, maar nogmaals dit is een losse optie). Het m sport onderstel zorgt er ook eens voor dat je auto wat centimeters lager tegen de grond aan zit. Aldus de dealer.RobbieHifi schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:20:
[...]
Onderstel is steviger. Zelf heb ik daarom de optie adaptieve demping erbij gekozen.
Wat ook nog je auto een minder comfortabel rij ervaring kan geven is grotere velg opties. 19" en hoger zal altijd stugger gevoel geven qua rijden.
Okay, dank allen.
Ik overleef wel zonder het M Sport onderstel, want dan moet je meteen weer andere velgen aanklikken; en kost het meteen €3.000. Het M Sport model is wel mooier moet ik toegeven; maar ook dat is al meteen €4.000 zonder grote veranderingen aan de auto zelf.
Stoelverwarming is een goede. Had de Sensatec bekleding gekozen, maar daar lijkt het ook mee te kunnen.
Alarm is ook wel een goede, moet even kijken wat de verzekering vereist, maar dat kan in premie al snel de moeite zijn.
Comfort access heb ik nou ook niet, tijdje een auto gehad die het wel had en koop voor dat geld liever een andere optie. Hoor hem wel van veel hier, dus neem ik in mn achterhoofd mee.
HUD is ook wel een goede om even mee te nemen.
En qua infotainment en schermen, maken daar die opties (live cockpit etc.) nog verschil?
Ik overleef wel zonder het M Sport onderstel, want dan moet je meteen weer andere velgen aanklikken; en kost het meteen €3.000. Het M Sport model is wel mooier moet ik toegeven; maar ook dat is al meteen €4.000 zonder grote veranderingen aan de auto zelf.
Stoelverwarming is een goede. Had de Sensatec bekleding gekozen, maar daar lijkt het ook mee te kunnen.
Alarm is ook wel een goede, moet even kijken wat de verzekering vereist, maar dat kan in premie al snel de moeite zijn.
Comfort access heb ik nou ook niet, tijdje een auto gehad die het wel had en koop voor dat geld liever een andere optie. Hoor hem wel van veel hier, dus neem ik in mn achterhoofd mee.
En qua infotainment en schermen, maken daar die opties (live cockpit etc.) nog verschil?
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Cockpit professional krijg je HUD erbij. Plus niet. Wat betreft Android auto/apple carplay; dat zit er standaard in. Als je high executive neemt, krijg je geloof ik standaard de professional.Mojo schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:43:
Okay, dank allen.
Ooo dan vergis ik me. Ik heb een gewoon M pakket besteld en dacht dat ook in de demo auto zat waar we proefrit mee deden. En als ik van sport naar comfort deed leek het dat de auto ook meer veercomfort gafrolelael schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:17:
[...]
Neen . luchtvering achteraan is std, maar adaptief is betalend. Kan dat t in het m sport pack pro zit echter
Nope, wel luchtvering.BMWi4 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:44:
[...]
Adaptieve demping is toch standaard op de i40?
Als deze de optie heeft, dan is dat zo. Maar zonder adaptieve dempers is de i4 met sportpakket stevig.BMWi4 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:54:
[...]
Ooo dan vergis ik me. Ik heb een gewoon M pakket besteld en dacht dat ook in de demo auto zat waar we proefrit mee deden. En als ik van sport naar comfort deed leek het dat de auto ook meer veercomfort gaf
Het M Sport model heeft een steviger sportonderstel. Die is steviger gedempt dan het standaard onderstel. Adaptieve dempers is alleen op een M sport (of M50) te bestellen of is soms reeds standaard.Phntm schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:26:
[...]
Volgens mij is er geen aanpassing op het onderstel door het kiezen van M sport (pro) bij de i4 edrive40. Enkel als je gaat voor het M sport onderstel en dat is een losse optie. Standaard heeft de i4 dezelfde onderstel met luchtvering achterin (ook het m sport onderstel heeft dat, maar nogmaals dit is een losse optie). Het m sport onderstel zorgt er ook eens voor dat je auto wat centimeters lager tegen de grond aan zit. Aldus de dealer.
Wat ook nog je auto een minder comfortabel rij ervaring kan geven is grotere velg opties. 19" en hoger zal altijd stugger gevoel geven qua rijden.
Standaard op de M50, niet standaard in geen enkel edrive40 optie pakket. Alleen los. Er is geen wijziging in het onderstel... dat is onzin. Duik eens de optielijst voor de auto. Dan zie je dat er nergens wordt aangegeven bij de Model M Sport/ 50 Jahre M edition dat er een steviger onderstel wordt gemonteerd af fabriek. Het is allemaal een optie.RobbieHifi schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:09:
[...]
Het M Sport model heeft een steviger sportonderstel. Die is steviger gedempt dan het standaard onderstel. Adaptieve dempers is alleen op een M sport (of M50) te bestellen of is soms reeds standaard.
Kijk eens hier. https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1654002896662.pdf
You are right....excuse me. Verkeerd nagedacht van mijPhntm schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:23:
[...]
Standaard op de M50, niet standaard in geen enkel edrive40 optie pakket. Alleen los. Er is geen wijziging in het onderstel... dat is onzin. Duik eens de optielijst voor de auto. Dan zie je dat er nergens wordt aangegeven bij de Model M Sport/ 50 Jahre M edition dat er een steviger onderstel wordt gemonteerd af fabriek. Het is allemaal een optie.
Kijk eens hier. https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1654002896662.pdf

Normaal geven ze zo iets ook standaard bij een "Sport" pakket. VAG doet/deed dat wel. BMW I guess niet (meer). Voor de rest maakt het niet uit. Ik heb een niet M sport i4 proefgereden bij Dusseldorp met 18 inch sloffen. Reed heerlijk comfortabel. Komend van een model 3 van Tesla die echt hard geveerd is. Ik vond de i4 heerlijk rijden, super zacht. Alleen bij harde stevige drempels merkte je dat de auto 2 ton weegt. 19" was mijn eerste keus maar na goed nadenken toch maar geopteerd voor de 18" M Aerodynamische velgen 858.RobbieHifi schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:36:
[...]
You are right....excuse me. Verkeerd nagedacht van mij
Las zojuist op I4talk dat er hardware moet worden vervangen:
to solve the G26 BDC 18 issue they must physically replace the control unit.
The dealer told me the BDC is in short supply... and the workshop says it's a part that has yet to arrive in Munich.
For now ETA is on August 23 / 24, than they have to install it
PS. 0032350300 (quality software) was solved in 2 working days, updating the software.
The dealer told me the BDC is in short supply... and the workshop says it's a part that has yet to arrive in Munich.
PS. 0032350300 (quality software) was solved in 2 working days, updating the software.
Ik krijg dezelfde foutcode op mijn VIN nummer. Maar moeten al deze foutcodes ook nog eens een nieuwe bdc unit? Die is pas beschikbaar vanaf 23/24 augustus?jefkuil schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:39:
Las zojuist op I4talk dat er hardware moet worden vervangen:

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.