Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-01 13:32
Zipsop schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:54:
[...]

Ik zou me voor en kalenderjaar 2023 productie i4 nu nog niet druk maken over opties die mogelijk niet leverbaar zijn.
De contactloze achterklep opening staat nog steeds als beschrijving bij de Comfort Access optie op de 11-2022 prijslijst.

Maar in theorie kan deze achteraf alsnog worden toegevoegd. Als de stekker voor de regeleenheid gewoon in de kabelboom zit. Het setje voor de G20 3 serie is zn 325 euro.
Ja dat is inderdaad waar, weer een geruststelling :) ik ga het afwachten.
Quiller schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:14:
[...]

In theorie kunnen ze alles toevoegen als ze de voorbereiding doen... Alleen maken ze er zich gemakkelijk vanaf (en ik vermoed andere merken ook trouwens) ... Mooi voorbeeld de touch aan de draaiknop (om te schrijven) Deze is niet geinstalleerd bij mij. Ik vroeg toen of het achteraf kon dan wel een minder kost van de wagen (missende functionaliteit) of enige andere vorm van vergoeding met als vb een jaar extra ionity ofzo ... Enige antwoord van BMW : 'u kan de wagen ook annuleren'.
Dat is inderdaad bij alle merken zo, een collega met een ID.4 kreeg te horen dat bepaalde veiligheidspakketten niet meer leverbaar waren, of een halfjaar wachten en een andere collega heeft "opeens" geen panoramadak meer op een Audi Q4.

[ Voor 0% gewijzigd door M_G_ op 27-07-2022 09:22 . Reden: Grammaticaal. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 09:51
Heb ik nu echt een i4 gereden die "gelimiteerd" was?
Ik zie iedereen hier zo enthousiast over de snelheid???
Tenzij het over de M50 gaat die ik nog moet testen maar de e40 vond ik absoluut niet snel, niet traag natuurlijk ook niet.
Eergisteren gaan testen met een model Y Performance ... ziekelijk snel. Deze blijft gewoon doorgaan als je de pedaal induwt, totaal geen vertraging in tegenstelling tot de e40.
Bon, afwerking etc. is een heel ander verhaal en doet er hier eigenlijk niet toe.

Mijn punt is eerder als jullie de e40 zo snel vinden met wat vergelijken jullie dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Laatst online: 29-07 21:46
voodoo077 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:23:
Tenzij het over de M50 gaat die ik nog moet testen maar de e40 vond ik absoluut niet snel, niet traag natuurlijk ook niet.
Eergisteren gaan testen met een model Y Performance ... ziekelijk snel. Deze blijft gewoon doorgaan als je de pedaal induwt, totaal geen vertraging in tegenstelling tot de e40.
Bon, afwerking etc. is een heel ander verhaal en doet er hier eigenlijk niet toe.

Mijn punt is eerder als jullie de e40 zo snel vinden met wat vergelijken jullie dan?
Typisch. De Y en de i4 e40 zijn nagenoeg even snel tot de 100 (praktijk test). Bedoel je de topsnelheid?
Ik heb de e40 op de autobahn getest en knalde zo naar de 190, hij regelde alleen enkele kmh daarvoor af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:56
Ik heb nu 2x ervaren dat (volgens mij) na update van de navi Software, de portier-ramen half geopend worden als ik de deuren openen.
In met menu staat deze optie niet aan. Moet hem dan een keer aan- en en weer uitzetten. Vervolgens gaat het weer goed.
Ook een paar keer gemerkt dat de Navi blijft hangen als ik de bestemming Home kies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M_G_

Vergeleken met mijn huidige auto (Skoda Octavia 1.0) is de i4 véééél sneller.

Maar dat ik aan het oriënteren was vergeleken met een XC40 P8 (0-100km/u in 4,9s), een S60 T6 (0-100km/u in 5,4s) en een Audi Q4. Ik vond de acceleratie vanuit stilstand in de XC40 indrukwekkender, waarschijnlijk ook omdat dat een hoge auto is, maar de tussenacceleraties van de i4 waren echt snel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48

Snelheid went erg snel. Als je voor het eerst volledig elektrisch rijd zal je de e40 als erg snel ervaren. Maar als je uit een Tesla komt niet zo, al helemaal niet als je uit een performance versie komt. Dat was ook mijn ervaring.
De i4 M50 daarentegen blijft je verwonderen, met name op de snelweg bij hogere snelheden accelereert deze onverminderd voort, in mijn beleving zelfs beter dan de Model 3 die wij hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Avigoorn schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:37:
[...]

Typisch. De Y en de i4 e40 zijn nagenoeg even snel tot de 100 (praktijk test). Bedoel je de topsnelheid?
Ik heb de e40 op de autobahn getest en knalde zo naar de 190, hij regelde alleen enkele kmh daarvoor af.
euh?
Performance 0-100: 3,7
e40 0-100: 5,7
Mijn huidige, zeer zware hybride, trekt zelf sneller op van 0-100: 4,9 seconden en ook die voelt niet zo snel

Hernemen vanaf een bepaalde snelheid voelt zeer goed in de e40 maar vanaf stilstand zeker niet.
Maar zoals supra snelheid went snel... tijdens gewoon rijden en hernemen en niet nadenken, voelt de e40 zeker wel snel aan maar als ik er echt op let dus tijdens een echte testrit dan niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
gaan testen met een model Y Performance
voodoo077 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:32:
Performance 0-100: 3,7
e40 0-100: 5,7
Mijn huidige, zeer zware hybride, trekt zelf sneller op van 0-100: 4,9 seconden en ook die voelt niet zo snel

Hernemen vanaf een bepaalde snelheid voelt zeer goed in de e40 maar vanaf stilstand zeker niet.
Maar zoals supra snelheid went snel... tijdens gewoon rijden en hernemen en niet nadenken, voelt de e40 zeker wel snel aan maar als ik er echt op let dus tijdens een echte testrit dan niet echt.
Serieus? je vergelijkt een model Y performance met een basismodfel i4. Hoe strookt dat?
En ja, edrive en model y zijn écht wel vergelijkbaar: https://www.evspecifications.com/en/comparison/894742fd

En een dikke SUV die minder dan 5s doet, lijkt ook niet echt een normale suv meer volgens https://www.zeroto60times.com/body-style/crossover-suv/. Dit zijn dan nog de 0-60mph en niet 0-100kph tijden!
En je supra? Komaan man.. waarom in hemelsnaam ben je nog over de edrive40 bezig?! |:(

[ Voor 4% gewijzigd door witchdoc op 27-07-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
witchdoc schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:47:
[...]

[...]

Serieus? je vergelijkt een model Y performance met een basismodfel i4. Hoe strookt dat?

En een dikke SUV die minder dan 5s doet, lijkt ook niet echt een normale suv meer volgens https://www.zeroto60times.com/body-style/crossover-suv/. Dit zijn dan nog de 0-60mph en niet 0-100kph tijden!
En je supra? Komaan man.. waarom in hemelsnaam ben je nog over de edrive40 bezig?! |:(
Wat is nu je punt?
Je kan toch niet zeggen dat 5,7 van 0 tot 100 snel is tegenwoordig?
Ik heb hier twee wagens staan die sneller zijn.

Ik ben aan het testen van wagens ter vervanging van mijn huidige hybride.
De i4 vind ik veruit de mooiste wagen maar valt klein uit en dat doet me twijfelen. De model 3 valt daardoor ook al weg en dan kom ik ook uit op een Y die veel meer plaats biedt, zowel binnen als in koffer en sneller leverbaar is maar er veel minder sexy uitziet.

Het "basimodel" i4 met opties kost me meer dan een Y Performance dat strookt dus perfect, dan is het toch logisch dat ik die vergelijk... de M50 wil ik nog eens testen maar dan zit ik nog veel hoger in aankoop en dat moet ik overwegen of dat niet teveel wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat vraag ik me bij jou ook af. Heb je deze discussie niet al een paar keer gevoerd? Welke invloed op jouw koopbeslissing hebben antwoorden op vragen als "Jongens, vinden jullie de i4 nou snel?!" Imo nogal zinloze vragen. Rij in de auto's die in jouw budget passen en kies de beste voor jou uit.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
fsfikke schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:08:
[...]

Dat vraag ik me bij jou ook af. Heb je deze discussie niet al een paar keer gevoerd? Welke invloed op jouw koopbeslissing hebben antwoorden op vragen als "Jongens, vinden jullie de i4 nou snel?!" Imo nogal zinloze vragen. Rij in de auto's die in jouw budget passen en kies de beste voor jou uit.
Mijn koopgedrag doet er inderdaad niet toe dat de e40 niet snel is....

Ik mag toch de vraag stellen tov wat die personen dat vergelijken?
Ik vind net dat de e40 NIET snel is vanaf stilstand en de cijfers bewijzen dat ook ...
Maar iemand vergelijkt met zijn huidige Skoda en dan begrijp ik dat volkomen en ik respecteer dat ook.

Maar nu genoeg hierover, heb geen zin een eindeloze discussie te starten die toch op niks uitdraait. _/-\o_

Terug over de i4!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42
Je moet de m50 vergelijken met de performance Y.

De edrive40 is niet traag, je moet hem vergelijken met de normale Y.

Het prijsverschil is niet een indicatie van snelheid.

Hij is wel ietsje trager dan de long range, maar vergeet niet dat het een single motor is, dus in dat opzicht behoorlijk indrukwekkend.

[ Voor 28% gewijzigd door phex op 27-07-2022 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:25
phex schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:04:
Je moet de m50 vergelijken met de performance Y.

De edrive40 is niet traag, je moet hem vergelijken met de normale Y.

Het prijsverschil is niet een indicatie van snelheid.

Hij is wel ietsje trager dan de long range, maar vergeet niet dat het een single motor is, dus in dat opzicht behoorlijk indrukwekkend.
Wat hij volgens mij ook vergeet : het prijsverschil vertaalt zich ondermeer in een vrij indrukwekkende afwerking bij de i4 tov het rommeltje dat de tesla's bieden... Persoonlijk vind ik de Tesla's (algemeen) te duur voor de afwerking die geboden wordt (en zo legt ieder dan zijn eigen accenten bij een keuze).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Over de i4 en acceleratie, Nyland heeft het ook getest en daar kwam 5.1sec uit, van 0-100. Ruim onder de door BMW afgegeven specs. Maar niet te vergelijken met een tesla performance model.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloem1982
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-10-2022
Even over de snelheidsbeleving. De e40 vond ik niet indrukwekkend omdat ik uit een snelle diesel kwam met dezelfde specs. Maar de m50 die ik besteld heb is echt een flinke stap extra.
Ja de tesla performance is vooral op nat wegdek met 400kilo minder auto net iets sneller naar de 100 maar van 100-200 2.5 sec langzamer. Dat merk je echt in de praktijk.

Maar ik vind snelheidsbeleving nu het nog kan super belangrijk. De ander is misschien rationeler. Maar wat is rationeler?😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:52
En je vergelijkt niet alleen op snelheid, prijs maar zeker op afwerking.

Ik heb voor mijzelf een hogere waarde gegeven voor de afwerking. Zit toch de meeste tijd in de bestuurdersstoel. Als je dat mee laat wegen dan vallen veel EV’s af.

Tja en omdat het budget er toch wel is, heb ik wel voor de m50 gekozen.

Net als de topsnelheid gaan ze hier in NL ook nog wel eens beginnen over die ziekelijke acceleratie 😔😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustbak
  • Laatst online: 07-09-2022
M_G_ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:06:
Hallo allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje en heb nu zelf een i4 E40 in bestelling staan (leaseauto). Auto is in mei '22 besteld en verwachte levering staat voor februari '23. Een goede reden om dus mee te discussiëren en informatie te delen.

Even leuk om de specs te delen :P :
i4 edrive40
Model M Sport/ BMW M 50 Jahre
Sunset Orange metallic (ik twijfelde tussen Brooklyn Grau maar die was heel populair volgens de dealer dus toch voor mijn eerste keuze gegaan)
19" lm M aerodynamisch (860M)
Individual exterior line alumunium satiniert
Comfort access
Elektrisch verstelbare stoelen
en nog wat losse opties.

Nu lees ik op het forum dat de voetsensor behorende bij het Comfort access pakket mogelijk niet geleverd kan worden? Ik heb hier (nog) geen bericht van, maar is het al bekend of dit achteraf nog kan worden "hersteld"?
Ik pik die van mij aanstaande zaterdag op. Inderdaad geen voetsensor bij het comfort access pakket maar erger vind ik dat mijn optie voor draadloos opladen is vervallen :(

Ik vermoed dat ze tegen de tijd dat ze die van jou gaan leveren wel weer voldoende chips hebben om deze opties wel te leveren.

Om nu de auto af te blazen gaat mij iets te ver maar ik baal er wel van..

[ Voor 8% gewijzigd door Dustbak op 27-07-2022 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey681
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-10-2024
Hydraulic schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:44:
Ik heb nu 2x ervaren dat (volgens mij) na update van de navi Software, de portier-ramen half geopend worden als ik de deuren openen.
In met menu staat deze optie niet aan. Moet hem dan een keer aan- en en weer uitzetten. Vervolgens gaat het weer goed.
Ook een paar keer gemerkt dat de Navi blijft hangen als ik de bestemming Home kies.
Ik heb hetzelfde. Zitten een paar rare bugs in de auto (spiegels, ramen, muziek die soms doorspeelt en soms uitgaat bij open doen deur). Geen idee of dit op te lossen valt, ik laat het maar zo. Ook 1x gehad dat mijn hele iDrive systeem vast liep en zichzelf resette tijdens het rijden. Ik denk dat iDrive 8 nog wat verder doorontwikkeld mag worden. Buiten dit nog steeds een top auto natuurlijk het rijdt er niet minder om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:52

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Dustbak schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:50:
[...]

Ik pik die van mij aanstaande zaterdag op. Inderdaad geen voetsensor bij het comfort access pakket maar erger vind ik dat mijn optie voor draadloos opladen is vervallen :(

Ik vermoed dat ze tegen de tijd dat ze die van jou gaan leveren wel weer voldoende chips hebben om deze opties wel te leveren.

Om nu de auto af te blazen gaat mij iets te ver maar ik baal er wel van..
Ik heb afgelopen week het bericht gehad dat mijn e40 (eind okt levering) de bestelde park asistant plus en drive recorder niet zal hebben. Als ze straks ook de comfort access voetsensor en draadloos laden niet leveren zou ik het nog vervelender vinden.

Draadloos laden iets minder (mijn s20 ultra past niet eens in dat bakje!), maar de voetsensor is onmisbaar. Heb het nu ook en met jonge kinderen en volle handen is het superfijn.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-07 11:48
wmeijers schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:10:
Voor diegenen die net als ik zitten te wachten en te wachten en te wachten....
Dit is waarschijnlijk waarom en duurt dus nog minimaal een week:

[Afbeelding]
Inmiddels uitgeleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeijers
  • Laatst online: 01-03-2023
Heb vanmiddag afspraak gemaakt voor vrijdagmorgen ophalen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeijers
jefkuil schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:17:
Voor de gene die niet willen wachten…
Staat een gebruikte M50 te koop met 8500km, slechts 103.950 euro… zonder M stoelen🤯

https://www.benerink.nl/aanbod/31345675/
Hahaha, zo'n M50 lijkt een goede belegging. Wil iemand die van mij kopen? Ga hem vrijdag halen, geen Km op de teller, full-options, slechts EUR 120.000 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_G_
Danfoss schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:07:
[...]

Ik heb afgelopen week het bericht gehad dat mijn e40 (eind okt levering) de bestelde park asistant plus en drive recorder niet zal hebben. Als ze straks ook de comfort access voetsensor en draadloos laden niet leveren zou ik het nog vervelender vinden.

Draadloos laden iets minder (mijn s20 ultra past niet eens in dat bakje!), maar de voetsensor is onmisbaar. Heb het nu ook en met jonge kinderen en volle handen is het superfijn.
Dat kan ik me goed voorstellen, dat was voor ons ook een reden om voor het comfort acces pakket te gaan; die voetsensor. En dat alle portieren ontgrendelen, ik heb nu alleen de voorportieren maar dat is met een kind in je armen niet handig om die dan eerst te pakken en daarna pas het achterportier open te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japioz
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-07-2022
rolelael schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:23:
[...]

Welke navigatie? Die v bmw? Via je stuur rechts blokje drukken en opzij dacht ik, dan kan je de content v j heads up aanpassen. Andere navi via carplay of android is effe kijken welke kan. Waze alleszins niet
Thanks! Dit was het precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
Dealer belde, auto zal zaterdag worden uitgeleverd maar sinds 13:30 zit er een nieuwe afleverstop op. Dealer gaat het uitzoeken want deze snapt het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
wmeijers schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:03:
[...]

Heb vanmiddag afspraak gemaakt voor vrijdagmorgen ophalen :*)
Zit nieuwe afleverstop op de mijne, vrees ook op de jouwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustbak
jefkuil schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:35:
Dealer belde, auto zal zaterdag worden uitgeleverd maar sinds 13:30 zit er een nieuwe afleverstop op. Dealer gaat het uitzoeken want deze snapt het ook niet
Die van mij belde ook net. Zaterdag gaat niet door. Er moet nog een software update op die ze op dit moment nog niet ontvangen hebben :(

Wordt waarschijnlijk ergens volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
Dustbak schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:46:
[...]

Die van mij belde ook net. Zaterdag gaat niet door. Er moet nog een software update op die ze op dit moment nog niet ontvangen hebben :(

Als het komende week is zal het nog meevallen, vorige update duurde ook enkele weken🤯🤯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
M_G_ schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:38:
[...]

Dat kan ik me goed voorstellen, dat was voor ons ook een reden om voor het comfort acces pakket te gaan; die voetsensor. En dat alle portieren ontgrendelen, ik heb nu alleen de voorportieren maar dat is met een kind in je armen niet handig om die dan eerst te pakken en daarna pas het achterportier open te doen.
Die portieren kun je toch instellen dat ze allemaal open gaan ipv alleen de voorste. Kan me vergissen, ken niet het hele menu uit mijn hoofd 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeijers
jefkuil schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:36:
[...]

Zit nieuwe afleverstop op de mijne, vrees ook op de jouwe
Nog niets gehoord, ga hem volgens plan nog steeds morgenochtend ophalen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
wmeijers schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:44:
[...]

Nog niets gehoord, ga hem volgens plan nog steeds morgenochtend ophalen…
Ik duim voor je, keep us posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:20
Is het iemand gelukt om 22kw te laden op AC met de i4 (dus niet CSS snelladen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Volgens mij is 11kw de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:56
NemeSiS-7 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:24:
Dat kan volgens mij ook niet. Wat wel verwarrend is, is dat je wel ergens in kunt stellen dat je max 32A wil. Maar dat is (denk ik) meer voor landen waar men 110Volt heeft. Ik heb zelf een 22 kW laadpaal, maar daar gaat hij altijd naar 11 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
Dustbak schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:46:
[...]

Om welke dealer gaat dit? blijf het vreemd vinden dat sommige i4's wel gewoon worden uitgeleverd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jefkuil schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:03:
[...]

Om welke dealer gaat dit? blijf het vreemd vinden dat sommige i4's wel gewoon worden uitgeleverd 8)7
Dat is toch heel logisch? Er worden bijv. kwaliteitsissues gevonden bij sommige charges van batterijcellen, dan kunnen i4's die cellen uit andere charges hebben toch wel gewoon uitgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
fsfikke schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:06:
[...]

Dat is toch heel logisch? Er worden bijv. kwaliteitsissues gevonden bij sommige charges van batterijcellen, dan kunnen i4's die cellen uit andere charges hebben toch wel gewoon uitgeleverd worden.
Nee, het is een software issue wat met een update kan worden opgelost volgens de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jefkuil schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Nee, het is een software issue wat met een update kan worden opgelost volgens de dealer.
Ja, of een software-update om de problemen van die charge te mitigeren. Je moet je ook realiseren dat dealers ook maar heel summier geïnformeerd worden door BMW. Daardoor verkondigen ze vaak ook bewust of onbewust onzin, zolang de klant maar een verhaal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
fsfikke schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:11:
[...]

Ja, of een software-update om de problemen van die charge te mitigeren. Je moet je ook realiseren dat dealers ook maar heel summier geïnformeerd worden door BMW. Daardoor verkondigen ze vaak ook bewust of onbewust onzin, zolang de klant maar een verhaal heeft.
Dat is dus precies waar het mis gaat vanuit BMW HQ, de eenzijdige en zeer beperkte communicatie. Ik neem de dealer ook niks kwalijk, maar BMW schiet hier echt zwaar tekort waardoor er weinig begrip is voor deze afleverstops (zeker als je huidige auto al verkocht is en zelf nieuw vervoer moet regelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
jefkuil schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:15:
[...]

Dat is dus precies waar het mis gaat vanuit BMW HQ, de eenzijdige en zeer beperkte communicatie. Ik neem de dealer ook niks kwalijk, maar BMW schiet hier echt zwaar tekort waardoor er weinig begrip is voor deze afleverstops (zeker als je huidige auto al verkocht is en zelf nieuw vervoer moet regelen).
Ik zou zelfs durven stellen (veralgemening dus altijd gevaarlijk) : 'daar gaat het mis vanuit de bedrijfswereld naar hun levenslijn / bestaansreden (de klanten)' -- is een onderdeel van 'corporate greed'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dustbak
Maakt niet uit welke dealer het hier betreft. Wat ik begreep is dat niet elke wagen dezelfde software update heeft. Een aantal andere hadden ze wel de software voor ontvangen maar niet voor die van mij. Op zich vreemd, normaliter maak je standaard updates en zelden updates specifiek voor een bepaalde set hardware. (komt wel voor maar doordat dat duurder is probeer je dat zoveel mogelijk te vermijden).

Anyway, mijn wagen mocht dus nog niet uitgeleverd worden. Zolang, ze uiteindelijk maar een goed functionerende wagen uitleveren kan ik er mee leven. Het duurt nu toch al ruim een jaar…

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• wmeijers
Begreep dat Ekris inderdaad bij een andere i4 een callback kreeg. Ze hebben toen alle wagens die op korte termijn moesten worden uitgeleverd heel snel op naam gezet voordat daar eventueel een blokkade op zou komen want in dat geval kan je geen kenteken meer aanvragen. De mijne is er dus netjes tussendoor geglipt. Het 'zou' kunnen dat ik een keertje terug moet voor een update, maar voorlopig staat er niets. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjQSHRayHID212I1W56waCCs1xk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zQfqNit6IOurDkxdRfvk79h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSVj6d1YykoXnRsr-EjBeeHCS5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Hwtu1NcKmhxKDGytYk6qCcw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rvRtNBijqtEwaMA7Coc5_QEo4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4AM0kvQtb2d8ZWgpORivufJY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zraycLlEyhUxEAc-WE-pBH77ogE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNhgsMi9gdsm3kDnCedaxidA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqrQfheTV-bCAt5blKQPQhXg2gc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXoAaMfWMe4dpGVYwPtEOwcR.jpg?f=fotoalbum_large

En hier is 'ie dan in volle glorie! Dealer was bijzonder onder de indruk van de kleuren combi, die zie je niet vaak zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mooie wagen!
Nog even de beschermfolie van de ///M-badge van de bestuurdersstoel afhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
wmeijers schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:09:
Begreep dat Ekris inderdaad bij een andere i4 een callback kreeg. Ze hebben toen alle wagens die op korte termijn moesten worden uitgeleverd heel snel op naam gezet voordat daar eventueel een blokkade op zou komen want in dat geval kan je geen kenteken meer aanvragen. De mijne is er dus netjes tussendoor geglipt. Het 'zou' kunnen dat ik een keertje terug moet voor een update, maar voorlopig staat er niets. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En hier is 'ie dan in volle glorie! Dealer was bijzonder onder de indruk van de kleuren combi, die zie je niet vaak zo.
Heel mooi! en inderdaad goede combinatie met cognac interieur :9 :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ard1970
  • Laatst online: 09-02 18:03

Voor het gros van de mensen, zeker de zakelijke rijder, is 0 naar 100 in 5,1 seconden (meerdere malen geijkt gemeten door Bjorn Nyland) een stuk sneller dan hetgeen ze er voor reden, wellicht ook omdat een lineare versnelling sneller aanvoelt.

Maar goed, je hebt duidelijk weten te maken dat jij heeeeeeeeeele snelle auto's gewend bent. Stoer, maar laat een ander ook in zijn waarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phex
Ik hoop dat mensen die een Rimac Nivera hebben gereden niet gaan klagen over enorm trage model Y performance in het Tesla model Y topic...

"Wow, vind je dat snel? Ik heb iets niet vergelijkbaars gereden en dat was veel sneller!!"

Dan zoek je ook het conflict op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Begreep dat Ekris inderdaad bij een andere i4 een callback kreeg. Ze hebben toen alle wagens die op korte termijn moesten worden uitgeleverd heel snel op naam gezet voordat daar eventueel een blokkade op zou komen want in dat geval kan je geen kenteken meer aanvragen. De mijne is er dus netjes tussendoor geglipt. Het 'zou' kunnen dat ik een keertje terug moet voor een update, maar voorlopig staat er niets. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een heerlijke bak met een dito kleur binnen en buiten 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:21

Zoals andere terecht opmerken: Welke auto's heb je hiervoor gereden voor je met een e40 aan de slag ging?

En als je daadwerkelijk het budget hebt voor auto's in de categorie 0-100 km/h in >2 sec, waarom kom je dan hier klagen? :P :+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:52

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik ga eind dit jaar van een 320d (met sportautomaat) naar een e40 en dat is ook niet een enorm snelheidsverschil. Dat hoeft ook helemaal niet voor mij. Het is geen M3/M4/M50

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:18
Belangrijke info over de batterijen in enkele i4 en iX modellen (zie artikel) :

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_i4M50
  • Laatst online: 20-11-2024
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:59:
[...]

Ik kom gauw eens kijken wmeijers, zo te zien wonen we 200 meter van elkaar 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeijers
Peter_i4M50 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:25:
[...]

Ik kom gauw eens kijken wmeijers, zo te zien wonen we 200 meter van elkaar 😄
Arnhem schuytgraaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_i4M50
Klopt, heb je net een bericht gestuurd 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeijers
fsfikke schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:12:
Mooie wagen!
Nog even de beschermfolie van de ///M-badge van de bestuurdersstoel afhalen ;)
Haha, je hebt gelijk, die zat er nog op. Scherp opgemerkt _/-\o_
Inmiddels ‘gefixed’ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeijers
NemeSiS-7 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:24:
Nee, dat gaat nooit lukken aangezien er een 11kw lader in zit, dus max 3x16A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeijers
jefkuil schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:15:
[...]

Dealer is er zelf ook niet blij mee, zeker omdat veel updates totaal geen impact hebben op het functioneren van de auto. Die laatste stop op de ‘valet parking’ was feitelijk ook onzin. Gebruik je nooit of zeer weinig en heeft weinig tot geen veiligheids issues. Toch auto een week opgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeijers
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:59:
[...]

Ben er (erg) blij mee🥹🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgoes
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:57
wmeijers schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:44:
[...]

Nee, dat gaat nooit lukken aangezien er een 11kw lader in zit, dus max 3x16A.
He dat is bijzonder, mijn dealer (Ekris) heeft mij nog getipt om 22kw lader te installeren, omdat de i4 hiermee vanaf augustus kan laden thuis. Zou er nog een software update in de maak zijn dan? Niet dat ik het ga doen trouwens, kost me paar honderd euro meer per jaar aan vastrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Dat zou voor mij nieuwe info zijn. De dealer vertelde mij dat 22kw vooralsnog alleen weggelegd was voor de IX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
phex schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:27:
Dat zou voor mij nieuwe info zijn. De dealer vertelde mij dat 22kw vooralsnog alleen weggelegd was voor de IX.
In de laatste reeks van "EV Bjorn" wordt aangegeven dat er, qua software, nog erg veel onderweg is. iX moet het paradepaardje zijn, maar omdat het softwareplatform nagenoeg gelijk is, is het niet moeilijk om deze wijzigen door te voeren op de i4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Vandaag een proefrit gedaan met de i4 edrive40. De rij kwaliteit en dynamiek is heel anders dan die van mijn huidige Model 3 SR+. Ik vond de stoelen even wennen. Ze bieden meer steun en comfort, maar vond de stoelen wat harder dan die van mijn model 3. Qua performance en rijden vind ik de snelheid net zo goed als die van de Tesla, maar het rijden is zo veel comfortabeler. Je merkt niet dat je rijdt in een auto van 2 ton.

Met mijn lengte (iets van 1,72) kon ik erg goed achter mijzelf zitten en had ik ook geen probleem met hoofdruimte. Komt mijn lengte toch nog ergens als voordeel naar boven. Harman Kardon systeem getest, zeker onder de indruk van het geluid. Na 1,5 uur rijden had ik wel een goed idee van de auto en was ik er zeker van dat ik er zo één wil.

Ik heb nu een offerte waar ik dit weekend even over ga slapen. Zodra ik 100% zeker ben qua financiën, dan ga ik deze doorzetten naar de wagenpark beheer.

Ik heb de volgende dingen aan laten vinken (zit ook veel zaken uit pakketen)
C36 BMW Individual Dravitgrau metallic
MAH7 Leder Vernasca Schwarz
248 Stuurwielrand Verwarmd
322 Comfort Access
33B M Sportpakket Pro
3DE Zonder exterieur design details
3FP 19 inch LM M Aerodynamisch (styling 860M) Bicolor
3M2 M Sportremsysteem Rot
3MF M Koplampen Shadow Line
3MQ BMW M 50 Jahre uitvoering
4GQ Veiligheidsgordels voorzien M striping
4LN Interieurlijsten Aluminium Rhombicle Anthrazit
4UR Ambiente verlichting
5DN Parking Assistant Plus
710 M Sportstuurwiel
715 M Aerodynamicapakket
754 M achterspoiler
760 M Hoogglans Shadow Line
775 M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
7M9 M Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang
403 Elektrisch glazen schuif-/kanteldak
420 Extra getint glas achter
459 Elektrisch verstelbare voorstoelen
487 Lendensteun bestuurder
688 Harman Kardon Surround Sound Systeem
6NX Draadloos laden
7LF Model M Sport
491 in de breedte verstelbare rugleuning voor bestuurder
ZH8 High Executive
302 Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
494 Elektrisch verwarmde voorstoelen
5AC High-beam assistant
5AZ BMW Laserlight
6U3 BMW Live Cockpit Professional
8S2 Alarmsignaal (Intern)
ZS6 Safety Pack
5AL Active Protection
5AU Driving Assistant Professional
8TR AG-Intern
ZT6 BMW Personal CoPilot Pack
Z2T Onderdeel van BMW Personal CoPilot

Ik ben super onder de indruk van dravitgrau. Had niet verwacht dat ie zo een mooie effect heeft in zonlicht. Toch niet zo saai grijs zoals gedacht... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Phntm schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:37:
Vandaag een proefrit gedaan met de i4 edrive40. De rij kwaliteit en dynamiek is heel anders dan die van mijn huidige Model 3 SR+. Ik vond de stoelen even wennen. Ze bieden meer steun en comfort, maar vond de stoelen wat harder dan die van mijn model 3. Qua performance en rijden vind ik de snelheid net zo goed als die van de Tesla, maar het rijden is zo veel comfortabeler. Je merkt niet dat je rijdt in een auto van 2 ton.

Met mijn lengte (iets van 1,72) kon ik erg goed achter mijzelf zitten en had ik ook geen probleem met hoofdruimte. Komt mijn lengte toch nog ergens als voordeel naar boven. Harman Kardon systeem getest, zeker onder de indruk van het geluid. Na 1,5 uur rijden had ik wel een goed idee van de auto en was ik er zeker van dat ik er zo één wilt.

Ik heb nu een offerte waar ik dit weekend even over ga slapen. Zodra ik 100% zeker ben qua financiën, dan ga ik deze doorzetten naar de wagenpark beheer.

[...]
Ik ben super onder de indruk van dravitgrau. Had niet verwacht dat ie zo een mooie effect heeft in zonlicht. Toch niet zo saai grijs zoals gedacht... :P
Zijn deze opties heel belangrijk voor je?

Misschien de dealer vragen of hij je het kan garanderen. Want die ga je zeer waarschijnlijk niet krijgen op de e40. Maar als ze wegvallen kan je nu mogelijk nog iets anders kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 29-07-2022 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

fsfikke schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:42:
[...]

Zijn deze opties heel belangrijk voor je?

Misschien de dealer vragen of hij je het kan garanderen. Want die ga je zeer waarschijnlijk niet krijgen op de e40. Maar als ze wegvallen kan je nu mogelijk nog iets anders kiezen.
De parking assistant plus was geloof ik onderdeel van M sport pro. De Driving assistant pro was onderdeel van de Safety pack.

Volgens mij is er voldoende tijd, ik ben juist vroeg gegaan omdat ik rekening houd met de lange productie tijd. Zal wel verschillen elke keer. Huidig lease contract verloopt pas 2023 oktober, maar ik dacht even vroeg er bij zijn en dan op tijd de bestelling laten plaatsen via ons wagenpark. Dat zal wel goed komen neem ik aan tussen de wagenpark beheerder en LM. Als ik die park assistant niet krijg vind ik het niet erg, maar de driving assistant professional zou ik enorm waarderen als die volgend jaar wel gewoon normaal leverbaar is met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 13:40
mgoes schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:15:
[...]

He dat is bijzonder, mijn dealer (Ekris) heeft mij nog getipt om 22kw lader te installeren, omdat de i4 hiermee vanaf augustus kan laden thuis. Zou er nog een software update in de maak zijn dan? Niet dat ik het ga doen trouwens, kost me paar honderd euro meer per jaar aan vastrecht
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Moet zelf nog een laadpaal uitkiezen.

Overigens kun je met 3x25A hoofdzekering ook prima voor een 22kw paal gaan, maar deze dan max 3x25A laten leveren. Dit is nog altijd een stuk meer dan de 3x16A bij 11kw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:37
FlorisB schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:22:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Moet zelf nog een laadpaal uitkiezen.

Overigens kun je met 3x25A hoofdzekering ook prima voor een 22kw paal gaan, maar deze dan max 3x25A laten leveren. Dit is nog altijd een stuk meer dan de 3x16A bij 11kw. :)
Mijn paal kan ook 22Kw aan, maar door mijn aansluiting maar max 17kw, en door mijn auto maar max 11kw. Ik moet ook zeggen dat ik praktisch eigenlijk geen reden zie om sneller dan 11kw te laden tijdens thuisladen. Het is in een jaar nog nooit voorgekomen dat ik tijd tekort had om thuis voldoende bij te laden voor volgende rit.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
Meeste palen schakelen ook wel mee. Ik heb een Easee charge en die kun je instellen qua zekering. Samen met de equalizer zorgt ie voor maximale laadcapaciteit wat je systeem thuis ‘over’ heeft aan stroom.

Heb wel de paal al laten installeren, maar de i4 nog niet. Nu laden de buren aan de paal en word de stroom tegen een iets hoger tarief verkocht.

En het zal nog een strijd worden of de i4 eerder komt als het nieuwe huis. Overdracht 1 februari 2023….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloem1982
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik kom uit Huissen. Kan over 2 maanden ook de fotos van mij delen. M50 frozen pure grey, carbon, 20 inch en rode remklauwen. Cognac interieur. Komen mooie auto's in de omgeving. De rode is in het echt verbluffend mooi zeg!
@Brilsmurfffje @Peter_i4M50 beide ook
Uit arnhem? Welke kleuren combi hebben jullie?

[ Voor 16% gewijzigd door Bloem1982 op 30-07-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
  • Laatst online: 09-02 18:03
Phntm schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:37:
. Ik vond de stoelen even wennen. Ze bieden meer steun en comfort, maar vond de stoelen wat harder dan die van mijn model 3.

C36 BMW Individual Dravitgrau metallic
MAH7 Leder Vernasca Schwarz
248 Stuurwielrand Verwarmd
322 Comfort Access
33B M Sportpakket Pro
...
Mooie config. Persoonlijk zou ik je de M-sport stoelen absoluut adviseren, die zitten echt geweldig!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jefkuil
Net even wezen kijken bij mijn auto😍,nu nog wachten totdat de uitleverstop eraf is😩

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZnYVnVVwEcOWKfpnvGJPa4j0CU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozk4ZSxtXSzeupK0sNTTTTI3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jefkuil schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:56:
Net even wezen kijken bij mijn auto😍,nu nog wachten totdat de uitleverstop eraf is😩

[Afbeelding]
Heel mooi! Vooral die carbon spoiler :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter_i4M50
Bloem1982 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Ik kom uit Huissen. Kan over 2 maanden ook de fotos van mij delen. M50 frozen pure grey, carbon, 20 inch en rode remklauwen. Cognac interieur. Komen mooie auto's in de omgeving. De rode is in het echt verbluffend mooi zeg!
@Brilsmurfffje @Peter_i4M50 beide ook
Uit arnhem? Welke kleuren combi hebben jullie?
Inderdaad uit Arnhem, ben voor de m50 met de Portimao blue gegaan (normale lak).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

[Afbeelding]
Gisteren gezien…

Heb stiekem een foto gemaakt van de lak… hopelijk vind je dat niet erg. Dat maakte me zeker van mijn kleur keuze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdooBW2UQXeLr0jZeQ8YnNK4EqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DDZy4rl2hSlgkjYf8Anx7saD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ard1970 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:53:
[...]

Mooie config. Persoonlijk zou ik je de M-sport stoelen absoluut adviseren, die zitten echt geweldig!
Ik heb gekozen voor de standaard sport stoelen want ik vind kuipstoelen toch too much in de edrive40. Plus de kuipstoelen namen volgens mij wat ruimte in van de passagiers…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
Phntm schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:44:
[...]

Gisteren gezien…

Heb stiekem een foto gemaakt van de lak… hopelijk vind je dat niet erg. Dat maakte me zeker van mijn kleur keuze.

[Afbeelding]
Haha mooie kleur hè? Valt mij wel op dat de grijstint heel erg verschilt in vol zonlicht en zo als die binnen staat👀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

jefkuil schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:56:
[...]

Haha mooie kleur hè? Valt mij wel op dat de grijstint heel erg verschilt in vol zonlicht en zo als die binnen staat👀
Juist dat maakt het mooier. Niet zo leasemuis grijs zoals je zou denken :) en past wel met het idee van zomer vind ik. Denk nu te ver na.

Jouw spec is 👌

Lees graag je ervaringen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedeurwaarder
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:26
meh vandaag te horen gekregen dat mijn productieweek 9 weken naar achteren is geschoven :(
Hij had in week 33 geproduceerd moeten worden. Dat is wel ff zuur. Nu nog 9 weken extra in de tijdelijke Aygo rondhobbelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@dedeurwaarder Dat is wel een heel groot klasse verschil, wauw
Aan de andere kant is een Aygo wel lekker goedkoop in de bijtelling, dus kan je lekker sparen (bijv voor de energierekening :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:00

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aventurin Rot. <3
Prachtige auto. Congrats.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedeurwaarder
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:26
D_Jeff schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:10:
@dedeurwaarder Dat is wel een heel groot klasse verschil, wauw
Aan de andere kant is een Aygo wel lekker goedkoop in de bijtelling, dus kan je lekker sparen (bijv voor de energierekening :P )
Haha zeker waar, als nou die zonnepanelen eens komen die inmiddels ook alweer een twee maanden achter liggen op schema... Wat een tijd tegenwoordig. Bedoel mag van geluk spreken dat we deze wonderbaarlijke spullen kunnen aanschaffen tegenwoordig, maar vertraging is gewoon altijd vervelend.

We komen overigens uit een Fiesta, maar nu rijden we een Aygo in de shortlease. Verbazingwekkende functies overigens... Hill Assist, Apple CarPlay. Micro luxe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeijers

[Afbeelding]
O ja, dat ziet er ook erg mooi uit. Heel aparte kleur. Proficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeijers
D_Jeff schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:16:
[...]

In de laatste reeks van "EV Bjorn" wordt aangegeven dat er, qua software, nog erg veel onderweg is. iX moet het paradepaardje zijn, maar omdat het softwareplatform nagenoeg gelijk is, is het niet moeilijk om deze wijzigen door te voeren op de i4
Tja, als de lader "qua hardware" in staat is om 32A te kunnen laden is het waarschijnlijk i.d.d. een software beperking die er op zijn tijd mooi vanaf kan. Ik heb mijn eigen 'laadpaal' gebouwd en die is volledig voorbereid op 32A. Echter, de automaat begrensd hem momenteel op 20A, maar dat is eenvoudig aan te passen. Zou niet verkeerd zijn om 50% sneller te kunnen laden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmeijers
jefkuil schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:56:
[...]

Doen ze wel goed met die verschillende lakken. Ook Aventurin Rot verschilt enorm in kleur afhankelijk van het licht. Dat maakt het mooi. Ik ben heel benieuwd naar je bereik straks, met die brede Pirelli's en spoiler :)
Ik moet mij nog leren inhouden en dat valt niet mee met zo'n M50. Ga voortdurend veel en veel sneller dan ik denk en da's slecht voor de actieradius. Kom voorlopig nog niet boven de 300Km uit :'(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fermin Romero
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-12-2022
Vrijdag in ontvangst mogen nemen. Aflevering en uitleg waren top.

Bijzonder is wel dat er een head-up display op zit zonder dat ik die besteld had (en dus ook niet voor betaald) en dat op de koffer een 'oud' BMW-embleem zit i.p.v. de anniversary (wordt opgelost). Een geweldige auto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfBn54ZP1his5UIIeteevMIAu7Q=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/zxyi71sw36wk33xhNjEEMzLq.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9vuZeGZyl-BMJuKRbvxm2Sh0Jo=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/lRjh85XQeAwAhFWcrGZEgJpo.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Blijft mooi dat Tansanit :-) Nog een 13maanden wachten voor mij...

HUD zit in High Executive en/of Bmw Live Cockpit Professional. Dus je hebt er zeker voor betaald tis alleen geen losse optie op de i4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fermin Romero
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-12-2022
Zipsop schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:30:
Blijft mooi dat Tansanit :-) Nog een 13maanden wachten voor mij...

HUD zit in High Executive en/of Bmw Live Cockpit Professional. Dus je hebt er zeker voor betaald tis alleen geen losse optie op de i4
Oh dat wist ik niet. Dank je. Ik had 'm al jaren op mijn 5-serie maar gebruikte hem eigenlijk nooit. Toen ik de i4 bestelde, juni 2021, was het nog een afzonderlijke optie en heb ik de head-up niet aangevinkt. Is later waarschijnlijk aan een pakket toegevoegd. Prima zo.

Tansanit is inderdaad verbluffend mooi. Erg blij mee. Heb het afgelopen jaar de keuze van de kleur van mijn i4 5x gewijzigd. Dravit, Skyscraper, Brooklynn, Tansanit, Brooklynn, Tansanit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:20
Weet iemand of het mogelijk is om de ac onboard charger te upgraden van de i4 naar 22kw? De huidige ac onboard charger gaat niet verder dan 11kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
phex schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:34:
Ik hoop dat mensen die een Rimac Nivera hebben gereden niet gaan klagen over enorm trage model Y performance in het Tesla model Y topic...

"Wow, vind je dat snel? Ik heb iets niet vergelijkbaars gereden en dat was veel sneller!!"

Dan zoek je ook het conflict op...
Ik zet in het model Y niks over een Rivian want is een andere prijscategorie. De Y en de i4 daarentegen hebben een vergelijkbare prijs en dus komen die in aanmerking.

In de model Y topic (ander forum) word ik ook al afgemaakt omdat ik zeg dat ik de i4 knapper vind, dat deze beter afgewerkt is, meer kleurcombinaties aanbiedt en sneller is in hernemen. Hier omdat ik zeg dat de i4 e40 niet echt snel is, opladen en infotainment beter is bij Tesla.
Ik probeer dus noch daar of hier de fanboys aan te vallen, sorry als dat zo lijkt, wel raad te krijgen waarom de éne de betere keuze zou zijn dan de andere.
De bedoeling van een forum is toch om mensen te helpen dacht ik? _/-\o_
Of lees je liever het dagelijks relaas van iemand die zegt dat zijn i4 bij de dealer is maar nog niet kan geleverd worden om die reden en de dag erna om weer een andere reden etc?

Ik zag een review van een totaal andere auto van een magazine en herkende die reviewer als de papa van één van de kinderen uit de klas van één van mijn dochtertjes. Dus als ik einde schooljaar die man zag, heb ik hem aangesproken en gevraagd welke EV hij me kon aanraden met een max budget van 75K en zijn reactie was de model Y Performance. Wat verder gepraat en hij vind maar één EV beter maar die gaat dan boven budget en dat is de M50... de e40 en de LR zet hij op zelfde plaats.
Dus zonder dat ik ook maar iets gezegd heb van wat ik zelf onderzcht, gaf hij me de keuzes die ik gemaakt had. De M50 zou ook mijn eerste keuze zijn maar is boven mijn budget en vandaar is mijn keuze zo moeilijk en probeer ik dus zoveel mogelijk info te vergaren hier en elders maar niet met de bedoeling "ruzie" te maken ... :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:27
voodoo077 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:27:
[...]

Ik zet in het model Y niks over een Rivian want is een andere prijscategorie. De Y en de i4 daarentegen hebben een vergelijkbare prijs en dus komen die in aanmerking.

In de model Y topic (ander forum) word ik ook al afgemaakt omdat ik zeg dat ik de i4 knapper vind, dat deze beter afgewerkt is, meer kleurcombinaties aanbiedt en sneller is in hernemen. Hier omdat ik zeg dat de i4 e40 niet echt snel is, opladen en infotainment beter is bij Tesla.
Ik probeer dus noch daar of hier de fanboys aan te vallen, sorry als dat zo lijkt, wel raad te krijgen waarom de éne de betere keuze zou zijn dan de andere.
Of lees je liever het dagelijks relaas van iemand die zegt dat zijn i4 bij de dealer is maar nog niet kan geleverd worden om die reden en de dag erna om weer een andere reden etc?

Ik zag een review van een totaal andere auto van een magazine en herkende die reviewer als de papa van één van de kinderen uit de klas van één van mijn dochtertjes. Dus als ik einde schooljaar die man zag, heb ik hem aangesproken en gevraagd welke EV hij me kon aanraden met een max budget van 75K en zijn reactie was de model Y Performance. Wat verder gepraat en hij vind maar één EV beter maar die gaat dan boven budget en dat is de M50... de e40 en de LR zet hij op zelfde plaats.
Dus zonder dat ik ook maar iets gezegd heb van wat ik zelf onderzcht, gaf hij me de keuzes die ik gemaakt had. De M50 zou ook mijn eerste keuze zijn maar is boven mijn budget en vandaar is mijn keuze zo moeilijk en probeer ik dus zoveel mogelijk info te vergaren hier en elders maar niet met de bedoeling "ruzie" te maken ... :N
Even offtopic, maar waar exact wordt je afgemaakt?

Volgens mij zullen er niet veel mensen zijn die tegen je in gaan als je zegt dat een i4 mooier is dan een MY (tenminste, ik heb het niet gezien en volg dagelijks meerdere topics)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phex
[...]
De M50 zou ook mijn eerste keuze zijn maar is boven mijn budget en vandaar is mijn keuze zo moeilijk en probeer ik dus zoveel mogelijk info te vergaren hier en elders maar niet met de bedoeling "ruzie" te maken ... :N
Je opent met dat de e40 traag is tov de Y performance, en waarom niemand dat noemt.

Dus als je geen ruzie zoekt en informatie probeert te vergaren:

De modellen die jij noemt zijn niet vergelijkbaar qua specificaties. Jij vergelijkt ze enkel op prijs, en inderdaad per euro krijg je meer 0-100 tijd, maar minder "auto", als je het het de meeste mensen vraagt.

Als de m50 buiten je budget valt en je hecht veel waarde aan de 0-100 tijd dan zijn er genoeg alternatieven. Maar je hoeft je echt niet te schamen met de e40 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
phex schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:06:
[...]

De modellen die jij noemt zijn niet vergelijkbaar qua specificaties. Jij vergelijkt ze enkel op prijs, en inderdaad per euro krijg je meer 0-100 tijd, maar minder "auto", als je het het de meeste mensen vraagt.

Als de m50 buiten je budget valt en je hecht veel waarde aan de 0-100 tijd dan zijn er genoeg alternatieven. Maar je hoeft je echt niet te schamen met de e40 ;)
Waarom zijn deze niet vergelijkbaar?
Omwille van een berline tov een SUV?
Omdat de éne een EV is en de andere een "gewone" wagen die gebruik maakt van een elektrische aandrijflijn?
Mijn vrouw vond dat net storend aan de i4 - ik niet! - dat het eigenlijk een normale auto is en niet iets specialer zoals een iX.
Thx!

Waarom krijg je minder auto?
Ik zag iemand die een testrit heeft gedaan met een Polestar 2 en ik had die review kunnen geschreven hebben want was 100% wat ik zelf ervaren heb... weinig plaats, zeer druk in de auto, niet snel 0-100, infotainment niet top. Wel zeer goede audio en top afwerking tov een Tesla. Maar zijn conclusie was dat hij zijn Tesla verkiest tov die PS2 want "meer" auto???
Maar krijg je daarom meer of minder auto? Ik vind van niet.

Welke alternatieven zijn er dan, kan ik die ook eens (opnieuw) bekijken? De model 3 en de Polestar 2 vallen af want niet genoeg ruimte en voor het overige vind ik er weinig die binnen het budget van 75K overblijven. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• phex
Ik weet niet zo goed waar je naar op zoekt bent in deze discussie.

Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk.
  • Een Tesla stript alles uit een auto om deze zo licht en ruim mogelijk te maken.
  • BMW laat het zoveel mogelijk de electrische variant van de ICE zijn.
Een polestar 2 is een hele fijne wagen maar qua specs iets minder spannend dan een Tesla en qua interieur kwaliteit en zitpositie iets minder dan de i4.

Uiteindelijk gaat het om je eigen prioriteiten en kies jij de wagen helemaal zelf.

Ga lekker proefrijden in alles wat je interessant lijkt. Kies de wagen waar je de grootste smile van op je gezicht krijgt. Alle keuzes zijn prima wagens.

Eindeloos meningen van anderen verzamelen zorgt alleen maar voor meer keuze stress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

[...]

Ik zie het persoonlijk anders. Ik heb een model 3 SR+ uit 2019. Ik wil nu graag de i4 e40.

Ik heb de auto's met elkaar kunnen vergelijken en uiteindelijk is dit mijn eigen conlusie: Tesla maakt de betere EV's, maar BMW maakt de betere auto. In dit geval is het wat je zelf wilt: Zoek je een goeie EV of een goeie auto? BMW vinkt abnormaal veel boxjes af en doet voor mij erg weinig fout in vergelijking met andere legacy fabrikanten die de EV markt zijn ingestapt. Je hebt de looks, de performance, de luxe binnen en buiten en een fatsoenlijke EV platform (weliswaar in ICE chassis jasje). Wellicht verschillen de meningen, maar ik hoop dat je hier wat mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
voodoo077 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:28:
[...]
Omdat de éne een EV is en de andere een "gewone" wagen die gebruik maakt van een elektrische aandrijflijn?
Mijn vrouw vond dat net storend aan de i4 - ik niet! - dat het eigenlijk een normale auto is en niet iets specialer zoals een iX.
Thx!
Even een 'kleine' misvatting uit de wereld helpen : De i4 is wel degelijk vanuit de basis gemaakt als electrisch voertuig. In feite heeft BMW hier het omgekeerde gedaan (bv de e-golf was een wagen die ICE gebouwd werd en dan aangepast om een electrische aandrijflijn in te passen) en hebben ze bij het ontwerpen van de nieuwe 4-lijn GC het omhulsel zo ontworpen dat ze 'ook' een ICE versie er konden inbouwen. Vandaar ook dat de wagen zo efficiënt is als electrisch voertuig (hij is er voor ontworpen).

[ Voor 31% gewijzigd door Quiller op 01-08-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
voodoo077 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:28:
[...]

Waarom zijn deze niet vergelijkbaar?
Omwille van een berline tov een SUV?
Omdat het in jouw originele vraag puur om de performance ging! Je was aant miepen dat de i4 e40 zoo traag was ivm je Y performance. Op performance zijn ze niet te vergelijken. Wil je een i4 met je Y performance verglijken dan moet je de M50 nemen.

Wil je op prijs vergelijken, dan neem je de lagere performance er maar bij of je skipped de i4 compleet. Duidelijk toch?

En waarom mensen zo enthousiast zijn over de i4 e40, is simpelweg omdat niet veel mensen auto's met meer Nm en/of pk's hadden met hun vorige ICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:37
Fermin Romero schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:53:
Vrijdag in ontvangst mogen nemen. Aflevering en uitleg waren top.

Bijzonder is wel dat er een head-up display op zit zonder dat ik die besteld had (en dus ook niet voor betaald) en dat op de koffer een 'oud' BMW-embleem zit i.p.v. de anniversary (wordt opgelost). Een geweldige auto!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg mooie auto! Veel plezier ermee.

Ik zou juist voor het gewone logo laten monteren. Al ben ik volgens mij een van de weinigen die het anniversary logo geen porum vindt.. 🙄

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
witchdoc schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:03:
[...]
Omdat het in jouw originele vraag puur om de performance ging! Je was aant miepen dat de i4 e40 zoo traag was ivm je Y performance. Op performance zijn ze niet te vergelijken. Wil je een i4 met je Y performance verglijken dan moet je de M50 nemen.
Wil je op prijs vergelijken, dan neem je de lagere performance er maar bij of je skipped de i4 compleet. Duidelijk toch?
En waarom mensen zo enthousiast zijn over de i4 e40, is simpelweg omdat niet veel mensen auto's met meer Nm en/of pk's hadden met hun vorige ICE.
ik heb GEEN Y Performance en ja de e40 is trager .... mag dat niet gezegd worden?
Nogmaals ik wil niks of niemand aanvallen. Ik zou de M50 graag in de vergelijking opnemen maar die is ettelijk duizenden euro duurder ... het kan dan meer auto zijn voor sommigen de prijs blijft een argument anders kan ik ook kijken naar een S Plaid of een Rivian zoals hoger vermeld maar dat is voor mij helaas :+

Tja maar je gaat toch verschillende wagens testen vooraleer je aankoopt en dan ga je je ICE toch niet vergelijken met een EV maar wel andere EV's met degene die je uiteindelijk koopt?
phex schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:43:
Ga lekker proefrijden in alles wat je interessant lijkt. Kies de wagen waar je de grootste smile van op je gezicht krijgt. Alle keuzes zijn prima wagens.
Phntm schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:49:
[...]
Ik zie het persoonlijk anders. Ik heb een model 3 SR+ uit 2019. Ik wil nu graag de i4 e40.

Ik heb de auto's met elkaar kunnen vergelijken en uiteindelijk is dit mijn eigen conlusie: Tesla maakt de betere EV's, maar BMW maakt de betere auto. In dit geval is het wat je zelf wilt: Zoek je een goeie EV of een goeie auto? BMW vinkt abnormaal veel boxjes af en doet voor mij erg weinig fout in vergelijking met andere legacy fabrikanten die de EV markt zijn ingestapt. Je hebt de looks, de performance, de luxe binnen en buiten en een fatsoenlijke EV platform (weliswaar in ICE chassis jasje). Wellicht verschillen de meningen, maar ik hoop dat je hier wat mee kan.
Al gedaan en enkel de Y gaf me die smile ... maar enkel ook de eerste keer. de tweede keer was er al gewenning en dat doet me nog meer twijfelen. Ik heb in verleden al meeste BMW's gehad en nooit ontevreden over geweest, integendeel altijd zeer tevreden.

Dat is duidelijk!
Daarvoor vrees ik dus. Ik heb momenteel een hybride die zeer "druk" is in de cabine en net dat vond ik zo leuk in de Tesla maar perfect mogelijk dat ik dat al na een paar weken beu ben en dan toch liever weer iets heb dat drukker is ... only time will tell.

Ik zie echter weinig mensen die met de auto een langere tocht gedaan hebben met 4 of 5 in en dat zal af en toe ook gebeuren en daar moet ik ook rekening mee houden of er wel voldoende plek is in de i4 met 4 of zelf 5 en nog eens bagage ...

Iedereen bedankt voor de raad. Ik ga toch misschien vragen om de M50 te testen en we zien dan wel later hoe dat budegettair kan als die me beste bevalt.
Nu terug on-topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerkdeur
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-02 10:44
Heb vorige week nog contact gehad met de dealer.
De wagen is besteld in de laatste week van maart, en de levertijd is nog onbekend.
Volgens hun zou de vroegste productiedatum pas september 2023 zijn...
Betreft een e40 zonder al te veel extra opties. Sowieso al niet de opties waar leverproblemen mee zijn.
Ik lees dan van anderen die bv in mei besteld hebben, deze al in februari zouden ontvangen?
Hoe kan er zo een groot verschil zijn tussen levertermijnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMWi4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-07 17:35
Zaterdag i40 besteld en verwachte levertijd februari 2023
Toch raar dat er zo veel verschil in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 13:41
voodoo077 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:53:
[...]
Al gedaan en enkel de Y gaf me die smile ... maar enkel ook de eerste keer. de tweede keer was er al gewenning en dat doet me nog meer twijfelen. Ik heb in verleden al meeste BMW's gehad en nooit ontevreden over geweest, integendeel altijd zeer tevreden.
[...]
Ik heb nu een Polestar2 inclusief upgrade naar 475 pk. Het is dan wel geen M50, maar bij een proefrit voelde de M50 niet veel sneller dan de Polestar die ik nu heb.

Toch heb ik voor de e40 gekozen en niet voor de M50. Dit was niet om het budget, maar mijn ervaring met de Polestar is dat het extra vermogen af en toe leuk is (m.n. bij inhalen) maar dat je het niet vaak gebruikt. Bovendien heeft een elektrische auto een hoog gewicht (met vierwielaandrijving nog hoger). Dat wordt nooit een bochtenridder en dus ook nooit een echt sportieve auto.

Voor de balans en het bereik heb ik daarom liever de lichtere e40 met een lager verbruik.
Maar ja, het blijven persoonlijk keuze's.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWi4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-07 17:35
VidaR-9 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:09:
[...]

Erg mooie auto! Veel plezier ermee.

Ik zou juist voor het gewone logo laten monteren. Al ben ik volgens mij een van de weinigen die het anniversary logo geen porum vindt.. 🙄
Ligt aan de kleur van de auto, maar ik heb het ook laten verwijderen :)
Pagina: 1 ... 28 ... 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.