• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-11 14:58
RouterJockey schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:22:
Heb een proefrit gemaakt met een bmw i4 M50, de auto was heel rap maar vond het gevoel in het stuurwiel wel echt afwezig. Sowieso stuurt het in mijn optiek niet echt sportief als ik het vergelijk met mijn Alfa Giullia wat me wel een beetje tegenvalt.

Het gewicht van de wagen is daar denk ik debet aan, ze moeten daar echt iets aan gaan doen, veel van hun auto's lijden aan obesitas....
Sjah, zolang er een ton aan batterijen in de wagen moet om wat distance te halen hebben ze niet echt veel keuzes he?

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:33
dencoupe schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:33:
Kan helaas niet de onderdeelnr’s vinden in het topic….

Heeft Iemand ze toevallig wel gevonden, ben op zoek naar alleen die van de achterklep (M50)
Ik heb de m50 er al opzitten hoor :/)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCVfqpgLY6bde0g-23HBzfvgK0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8myiNgUYBaUSWTPp6bRHc4Nz.jpg?f=fotoalbum_large

• Peter_i4M50
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-11-2024
rolelael schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:16:
[...]

Ik heb de m50 er al opzitten hoor :/)

[Afbeelding]
Ziet er lekker dik uit zo!

• RouterJockey
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 23:21
Z'n zwart embleem staat idd wel goed

• RouterJockey
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 23:21
witchdoc schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:58:
[...]

Sjah, zolang er een ton aan batterijen in de wagen moet om wat distance te halen hebben ze niet echt veel keuzes he?
Op zich is een model 3bv honderden kilo's lichter, nu is dat een bespoke als ev ontworpen auto maar toch.

Z'n IX M60 bv heeft toch ook niets meer met sportiviteit te maken, dat m- label word ook steeds minder waard

• Fermin Romero
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-12-2022
Nederland

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
RouterJockey schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:00:
[...]

Op zich is een model 3bv honderden kilo's lichter, nu is dat een bespoke als ev ontworpen auto maar toch.

Z'n IX M60 bv heeft toch ook niets meer met sportiviteit te maken, dat m- label word ook steeds minder waard
Zoals alles veranderd zal ook het M label veranderen maar mijn inziens niet perse slechter. Zelf hou dik meer van snelle grand tourers dan hardcore sportauto's.
Overigens zijn er nu ook al zware M ICE auto's van BMW, denk aan X7 wat niet bepaald een lichte jongen is.

Daarnaast heb ik een Tesla M3 gehad en ondanks het mindere gewicht rijd een i4 M50 een stuk beter is althans mijn mening.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 21:34
@RouterJockey Waarom denk je dat Alphine bestaansrecht heeft? Die kan alle moddervette modellen naar het niveau "serieus sport" brengen, terwijl de M-label mainstream mag worden.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10 15:40

siemenz

Koetje

Mijn LM zegt overigens dat als ik hem nu bestel hem november / december heb. Raar verhaal toch ?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• Ard1970
  • Laatst online: 09-02 18:03
alexbl69 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:44:
[...]

Zie hier zo enorm veel haakjes voor de meest mooie/flauwe woordgrapjes.... maar zal het toch maar laten O-)
😄😄

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:30
siemenz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:24:
Mijn LM zegt overigens dat als ik hem nu bestel hem november / december heb. Raar verhaal toch ?
Zeggen ze er ook bij welk jaar? :+

• BiGRoN_NL
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08-09 20:24
Heb vorige week de mijne (M50)besteld. Verwachting bij Ekris is Q1 2023 (NL)

[ Voor 0% gewijzigd door BiGRoN_NL op 28-06-2022 19:35 . Reden: Type toegevoegd ]

• JustloveBMW
  • Laatst online: 24-04 17:37
Mijn e40 (met heel veel opties) in januari 22 besteld met geplande levering eind september als mijn huidige leasecontract afloopt.

Vandaag bevestiging van dealer en LM gekregen dat levering gepland staat op 29 september. Enige 'downer' was dat ook bij mij PAP en Drive Recorder niet worden geleverd maar goed, dat wist ik al uit alle verhalen hier in het forum. Aftellen kan in ieder geval gaan beginnen :-)

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als dat Nederland is niet raar. Er waren nog diverse dealers met build slots eind van het jaar.
Tevens komen er nu wat annuleringen door. Zelf vorige week 9 fleet orders geannuleerd. Met nog 10 die er wat nachtjes over moeten slapen ;-). Dat geeft wat ruimte ;-)

• Mikey681
  • Laatst online: 21-10-2024
Heb een proefrit gemaakt met een bmw i4 M50, de auto was heel rap maar vond het gevoel in het stuurwiel wel echt afwezig. Sowieso stuurt het in mijn optiek niet echt sportief als ik het vergelijk met mijn Alfa Giullia wat me wel een beetje tegenvalt.

Het gewicht van de wagen is daar denk ik debet aan, ze moeten daar echt iets aan gaan doen, veel van hun auto's lijden aan obesitas....
Ik heb niet het zelfde vergelijkingsmateriaal als jij, kom uit een Mercedes A-klasse en heb niet met de M50 gereden. Nu moet ik zeggen dat de ervaring met sportief rijden me alles meevalt in de e40 die ik heb. In sportstand met een beetje doorrijden en de traction control iets teruggezet krijg ik hele directe feedback en merk ik geenszins dat de auto +2000kg weegt. Anderen die in mijn auto hebben gereden delen deze ervaring ook. Misschien dat de RWD hier ook nog iets aan bijdraagt.

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:15

Moet je 600 kilo aan batterijen eruit slopen en een ICE in de 4-serie hangen. ;)

Stuurgevoel is niet zo fijn als in de Giulia. Ben ik zeker met je eens. Alfa weet hoe je te zware auto's bouwt, denk aan de 159.....

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Eindelijk heeft de dealer een transportdatum boven water kunnen krijgen. Mijn i4 wordt volgende week dinsdag afgeleverd en ik ze kunnen hem dan de dag erop al afleveren. Dat is dan wel weer heel snel. Gelijk maar even proberen een afspraak te maken voor de woensdag, we gaan de dag erop wel op vakantie. Maar goed, ik wil de BMW toch wel heel graag rijden nu. :P

• Mr_thebrown
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-11 22:06
Ik heb een van de week een I4 m50 besteld. Is er iemand die de Nederlandse handleiding digitaal heeft?

Vind het leuk om alvast mezelf wat in te lezen :-)

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:20
Lekker bij de dealer laten staan tot na je vakantie….

Geen goed begin van een relatie, meteen alleen thuis achterlaten 😉

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
dencoupe schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:31:
Lekker bij de dealer laten staan tot na je vakantie….

Geen goed begin van een relatie, meteen alleen thuis achterlaten 😉
Mwah, ik ga hem gewoon ophalen op woensdag. Als ik hem vandaag had kunnen ophalen, had ik het ook gedaan. 😎 daarbij staat hij gewoon twee weken op een parkeerplek bij Schiphol, mooi overdekt. 🥳

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:04
TheVMaster schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:55:
[...]

Mwah, ik ga hem gewoon ophalen op woensdag. Als ik hem vandaag had kunnen ophalen, had ik het ook gedaan. 😎 daarbij staat hij gewoon twee weken op een parkeerplek bij Schiphol, mooi overdekt. 🥳
Dat zou ik nooit doen met een nieuwe auto. Lekker nog 2 weken bij de dealer laten staan op zijn risico.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• rolelael
Niks mis met een nieuwe auto en ergens correct stallen. Ben zo met mijn nieuwe m50 in april ook vertrokken op vakantie ( wel lock parking genomen , zodat hij nog eens achter ene afgesloten extra hek stond ). Kom je niet binnen met je toegangskaart.

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
rolelael schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:20:
Niks mis met een nieuwe auto en ergens correct stallen. Ben zo met mijn nieuwe m50 in april ook vertrokken op vakantie ( wel lock parking genomen , zodat hij nog eens achter ene afgesloten extra hek stond ). Kom je niet binnen met je toegangskaart.
Inderdaad. Ik heb ook een parkeerplek achter gesloten deuren (en overdekt), dus ik maak me daar niet druk om. Ik ben het wachten gewoon helemaal zat, dus wil hem gewoon lekker ophalen. Wat is er fijner dan dat je van vakantie terug komt, dat je dan naar huis kunt rijden in je nieuwe auto. O-)

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Waar ik mezelf op betrapte is dat ik bij onze vorige auto op onze vakantiebestemming bijna elk dag wel een keer op de app keek via dat remote camera systeem om te kijken of alles nog zo stond zoals ik ‘m achtergelaten heb op de parkeerplaats tijdens onze vakantie.

Ik kreeg het dan ook helemaal op mijn heupen toen ik na 14 of 16 dagen geen connectie meer kreeg met de auto. Haalde de raarste ideeën in mijn hoofd: gestolen, spiegel er afgehaald of dat soort dingen.

Bleek dat de accuspaning na een tijdje door het dagelijks ‘pingen’ onder een bepaalde waarde kwam en daarom schakelde de auto dat soort zaken op voorhand uit om nog te kunnen starten….

:+

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
bulsing schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:13:
Waar ik mezelf op betrapte is dat ik bij onze vorige auto op onze vakantiebestemming bijna elk dag wel een keer op de app keek via dat remote camera systeem om te kijken of alles nog zo stond zoals ik ‘m achtergelaten heb op de parkeerplaats tijdens onze vakantie.

Ik kreeg het dan ook helemaal op mijn heupen toen ik na 14 of 16 dagen geen connectie meer kreeg met de auto. Haalde de raarste ideeën in mijn hoofd: gestolen, spiegel er afgehaald of dat soort dingen.

Bleek dat de accuspaning na een tijdje door het dagelijks ‘pingen’ onder een bepaalde waarde kwam en daarom schakelde de auto dat soort zaken op voorhand uit om nog te kunnen starten….

:+
Ik hang hem in de parkeergarage gewoon aan de lader :P

Nee, ik weet dat dat not-done is

Hmm, kan op dit moment geen afspraak maken om hem op te halen op de woensdag. De dealer vroeg of ik ze even kon berichten, zodra ik zag dat de auto Born uit bewoog. O-) Dan kunnen zij zorgen dat de monteurs klaar staan, zodra hij aankomt bij de dealer. >:) Soort van snelle pitstop gaat dat dan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 29-06-2022 14:50 ]

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
TheVMaster schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:53:
[...]

Inderdaad. Ik heb ook een parkeerplek achter gesloten deuren (en overdekt), dus ik maak me daar niet druk om. Ik ben het wachten gewoon helemaal zat, dus wil hem gewoon lekker ophalen. Wat is er fijner dan dat je van vakantie terug komt, dat je dan naar huis kunt rijden in je nieuwe auto. O-)
Misschien wel een geofence toevoegen. Er zijn van die luchthavenparkings die wagens parkeren voor jou en er dan af en toe eens een ritje mee maken.

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:43
Mijn vorige auto had in Dusseldorf bij een Valetparking geparkeerd. Hij was geloof ik 1 week oud. Komt terug met parkeerschade. Ik heb uiteindelijk de handoek in de ring gegooid. Ze reageerden nog geen eens. Had naam etc van de bestuurder, en zijn verklaring. Gelukkig was het een lease bak. Dus heeft mij financieel niets gekost, maar het doet wel pijn zo een deuk in een splinten neiuwe bak. Bij mij kwam de i4 net na mijn vakantie. Daar was ik wel blij mee, gezien bovenstaande.

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
kmser schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:38:
[...]

Misschien wel een geofence toevoegen. Er zijn van die luchthavenparkings die wagens parkeren voor jou en er dan af en toe eens een ritje mee maken.
Correct, maar mijn auto staat in een ‘officiele’ Schiphol garage. Wel goede tip btw, van die Geofence, al heb ik de sleutel gewoon mee op vakantie dus er kan niemand met de auto op pad :+

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 29-06-2022 18:49 ]

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Hydraulic schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:27:
Mijn vorige auto had in Dusseldorf bij een Valetparking geparkeerd. Hij was geloof ik 1 week oud. Komt terug met parkeerschade. Ik heb uiteindelijk de handoek in de ring gegooid. Ze reageerden nog geen eens. Had naam etc van de bestuurder, en zijn verklaring. Gelukkig was het een lease bak. Dus heeft mij financieel niets gekost, maar het doet wel pijn zo een deuk in een splinten neiuwe bak. Bij mij kwam de i4 net na mijn vakantie. Daar was ik wel blij mee, gezien bovenstaande.
Ja, dat is wel een (klein) risico natuurlijk. We wachten het wel af.

• Fermin Romero
Mijn verzekeringsmaatschappij verlangt een alarmklasse 4 of 5. Bij de bmw dealer betaal ik hiervoor €. 1300,- Vind ik best prijzig. Hebben jullie deze ervaring ook? Of zijn er goedkopere alternatieven?

• AVERA
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-11 17:00
Andere verzekeringsmaatschappij nemen? Ik heb bij BMWverzekering van Allianz geïnformeerd en tot een nieuwprijs van € 90.000 is een alarm klasse 3 afdoende.

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:05
Een leuk weetje: het mooie dashboard van de i4 komt ook in de LCI 3serie dit najaar. Ook de vernieuwde X1 zal het dashboard krijgen.

• RobbieHifi
H1MSELF1SH schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:43:
Een leuk weetje: het mooie dashboard van de i4 komt ook in de LCI 3serie dit najaar. Ook de vernieuwde X1 zal het dashboard krijgen.
Zo nieuw is het niet, de M3 krijgt al het dashboard, De M3 touring en de LCI 3, die 2 weken geleden inderdaad is getoond.
Toch wel een beetje jammer. Had gehoopt op EV exclusief.

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-10 16:16
Eigenlijk vind ik die enorme schermen niet echt mooi.

Voornamelijk omdat ze met een paar pootjes op het dashboard geplakt lijken te zijn en het iets te diep ligt waardoor je niet prettig het hele scherm kan gebruiken zonder te bewegen.

Maar het lijkt wel een stuk moderner...

• Errickdaniels
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-05-2024
Fermin Romero schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:38:
Mijn verzekeringsmaatschappij verlangt een alarmklasse 4 of 5. Bij de bmw dealer betaal ik hiervoor €. 1300,- Vind ik best prijzig. Hebben jullie deze ervaring ook? Of zijn er goedkopere alternatieven?
Mijn leasemaatschappij vereist een upgrade van het alarm en GPS tracker in de auto.:)

• rolelael
Hier niets hoor ( standaard alarm voldoet ) ; wel een lease ( Alphabet )

• Ariiiin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-10 15:19
Ook mijn leasemaatschappij (MHC) vraagt geen extra alarm (klasse 4 of 5). Ze verzekeren bij Allianz.

• TechBert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 02:51
Ik heb inmiddels een 600 km gereden met een gemiddeld verbruik van 18,7kw/100km.
Ik ben eerlijk gezegd aangenaam verrast. Het gaat voornamelijk om 2 ritten op en neer naar Brussel vanuit regio Eindhoven, best wat snelweg kilometers en ook best grote stukken op 140/150km per uur.

Hiervoor ook met Leaf2, Enyaq en Mini gereden, met al deze auto's zou ik er niet eens over denken om richting de 140 te gaan aangezien het verbruik zo exponentieel zou groeien dat het niet meer leuk is. De BMW doet dit best goed, het extra verbruik is acceptabel.

In mijn beleving blinkt de i4 vooral op hogere snelheid uit in zijn verbruik.

2de week van juli staat er een zakelijk tripje naar Leipzig in de planning, dat zal een nog beter beeld geven op de Duitse Autobahn. :)

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 22:11
met de e40 of met de M50?

• TechBert
e40 met de standaard 18inch wielen

• Mikey681
  • Laatst online: 21-10-2024
Tegen beter weten in net even de Dynamic Traction Control aangezet op nat wegdek. Dan heeft de e40 ook geen enkele moeite met een beetje driften voor wie dat leuk vind. Ik moet nu snel eff een schone onderbroek aantrekken haha. Wat een apparaat! Voor iedereen die aan het wachten is, het is het echt waard!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:05
Zojuist te horen gekregen dat mijn auto bij quality control staat :D

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Oké, krijg net een telefoontje van BMW NL. Zij vertellen me, in tegenstelling tot de dealer, dat de i4 UITERLIJK op maandag bij de dealer zou moeten zijn en dat het misschien zelfs al wel vandaag of morgen zou moeten lukken. 😳

Heb de dealer maar even om verduidelijking gevraagd. 🤯

• alexbl69
TheVMaster schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:34:
Oké, krijg net een telefoontje van BMW NL. Zij vertellen me, in tegenstelling tot de dealer, dat de i4 UITERLIJK op maandag bij de dealer zou moeten zijn en dat het misschien zelfs al wel vandaag of morgen zou moeten lukken. 😳

Heb de dealer maar even om verduidelijking gevraagd. 🤯
Je wordt gebeld door BMW Nederland om je te vertellen wanneer je auto bij de dealer komt? Dat heb ik nog nooit meegemaakt :).

• rolelael
tja ik had ook eerder feedback van BMW BELUX dan mijn eigen dealer

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
alexbl69 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Je wordt gebeld door BMW Nederland om je te vertellen wanneer je auto bij de dealer komt? Dat heb ik nog nooit meegemaakt :).
Inderdaad. De dealer wist mij te vertellen dat de auto mogelijk dinsdag binnen kwam. Ik had een paar weken geleden, toen er geen voortgang bij de dealer vandaan kwam, contact opgenomen met BMW NL en die belden dus vandaag terug. Ze wisten me te melden dat de auto uiterlijk maandag bij de dealer zou zijn. De dealer was verbaasd, want zij waren hier niet van op de hoogte (nouja, dat hij uiterlijk maandag zou komen).

Ik begreep van de dealer overigens wel (eerder deze week al) dat zij dus die info vanuit ‘Rijswijk’ kregen. Volgens mij zit BMW NL in Rijswijk, dus dat zou dan wel weer kunnen kloppen.

Er zit beweging in de auto!! 🥳🥳

De locatie van afgelopen weken/dagen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTDbxXqUBLKE531NiAtdTp2rvIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cDSgvMpnqKBXzrGatifKOsUs.jpg?f=fotoalbum_large

De huidige locatie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHKR3Qq2Vru4OA1lmio3i858f1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvroxLIr5oF4mz7jQkIhRGOo.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt erop dat ze hem gereed maken voor transport! 🥳🥳🥳

[ Voor 47% gewijzigd door TheVMaster op 01-07-2022 17:22 ]

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROFL-x8h3u3-VJlAIWq3SVGX-dU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CWJZjKswpMsUKBjyx2ok5FfE.png?f=fotoalbum_large

Heeft wat vertraging opgelopen, maar hij komt er binnenkort toch aan. Omgezet naar modeljaar 2023. Verandering in spec is rode remklauwen en ze hebben de verkeerde velgen erin gezet. Wordt aangepast naar juiste (859M).

Blijft ook nog over onderaan de streep een verschil van ca. €432 in mijn nadeel. Daar moeten ze het nog over hebben.

Zijn er nog andere aanpassingen aan MY23 die ik over het hoofd zie?

[ Voor 20% gewijzigd door wimpie op 01-07-2022 20:00 ]

Divide and conquer.

• Paashaas25
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-09 16:44
wimpie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:58:
[Afbeelding]

Heeft wat vertraging opgelopen, maar hij komt er binnenkort toch aan. Omgezet naar modeljaar 2023. Verandering in spec is rode remklauwen en ze hebben de verkeerde velgen erin gezet. Wordt aangepast naar juiste (859M).

Blijft ook nog over onderaan de streep een verschil van ca. €432 in mijn nadeel. Daar moeten ze het nog over hebben.

Zijn er nog andere aanpassingen aan MY23 die ik over het hoofd zie?
Bij mij kwam dus de prijsverhoging van 3% maar idd ook het M sport Pro pakket met de rode klauwen, gordels extra tov van mijn bestaande config. Ook 4 jaar service nu inclusief ipv eerder 3 jaar garantie only.
Verder de mogelijkheid weer om de 20" te bestellen die ik eerder niet meer kon bestellen.

• BiGRoN_NL
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08-09 20:24
De 868m, Paashaas25?

• J.Klepzeiker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 08:51
Hier sinds vorige week in bezit van een fraaie i4 edrive 40. Ik heb alleen 3 issues. Misschien dat andere eigenaren ze herkennen?
- in kan de stuuringreep bij ‘lane departure warning’ eenmalig uitzetten. Maar de volgende start is het weer aan. Ben ik niet gewend bij mij vorige BMW, daar bleef het uit.
- de info op het centrale scherm voor me, moet je kunnen switchen (staan 3 opties aan in menu aan) met de knop op de linker hendel. Gaat éénmalig naar verbruik, maar nooit meer terug naar snelheid en ook niet door naar muziek bijv.
- en de BMW navigatie start maar niet op. 3 dagen verder, alles gewist en opnieuw ingesteld. Maar blijft zeggen ‘opstarten…’

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:44
- Betreffende de stuuringreep als ik mij niet vergis is dat wettelijk bepaald dat dit elke keer moet resetten (is een rijveiligheid).
- de navigatie dat is niet normaal. laat de dealer dat best oplossen.

• Paashaas25
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-09 16:44
De 20" 862 Bicolor.

• alexbl69
Quiller schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:59:
- Betreffende de stuuringreep als ik mij niet vergis is dat wettelijk bepaald dat dit elke keer moet resetten (is een rijveiligheid).
Dan moet dat een recente regel zijn, want bij de voorgaande modellen is dat (gelukkig) niet het geval.

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Yeah! Hij staat eindelijk bij de dealer (sinds vanochtend). Kan hem morgen ophalen! 🥳🥳Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYQHksvkTFb5c8wYjv4M74SD7-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWFTN1ZMbPKuSUAKGvgjNMgX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ud3PdhhYb56guYrORNZkAYLVXys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eIWCtMVEvuc6rmYHFq3KhaL9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JD-ZAU6kgRah689UwQZr6P_yR2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihBs5dcattPVccXNbdoApDel.jpg?f=fotoalbum_large

Wel raar dat Home Assistant nog steeds denkt dat hij in Born staat. 😳

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:33
TheVMaster schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:07:
Yeah! Hij staat eindelijk bij de dealer (sinds vanochtend). Kan hem morgen ophalen! 🥳🥳
Damn, ze zijn de velgen vergeten... |:(

• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:11
Mooi man - veel plezier ermee! Wellicht heb jij, per ongeluk, een VIN nummer van iemand anders zijn auto gekregen? HA heeft af en toe wel eens wat vertraging - maar met sluiten/openen van auto triggert hij toch altijd een refresh?

WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Engineer Stewie schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Damn, ze zijn de velgen vergeten... |:(
😂😂 nope. Bewust voor deze velgen gekozen.

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
sinterklaas1975 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:17:
[...]

Mooi man - veel plezier ermee! Wellicht heb jij, per ongeluk, een VIN nummer van iemand anders zijn auto gekregen? HA heeft af en toe wel eens wat vertraging - maar met sluiten/openen van auto triggert hij toch altijd een refresh?
Nope, heb het VIN nummer kunnen checken op een van de foto’s van de auto.

Ik zie dat ze nu de ramen ook open hebben😂😂 dus het is zeker de juiste auto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTiw_Na095K_xC3qqVrlRYNHFlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLNEoAgJs5xQ4h4gCKer7n47.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 04-07-2022 11:36 ]

• wmeijers
  • Laatst online: 01-03-2023
Yeah! Hij staat eindelijk bij de dealer (sinds vanochtend). Kan hem morgen ophalen! 🥳🥳[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nou, gefeliciteerd! Duurt effe maar dan heb je ook wat :-).

• wmeijers
Kreeg vandaag goed nieuws van de dealer: auto is daadwerkelijke gebouwd en gaat op transport naar NL (status 182). Ekris is optimistisch en denkt hem volgende week binnen te hebben. Op basis van de VIN-check lijk ik alle bestelde opties ook daadwerkelijk gekregen te hebben (met uitzondering van comfort-opening achterklep).
Zelfs optie 6UX (vervallen touch functionaliteit iDrive controller) lijkt verdwenen te zijn dus kennelijk mag ik alsnog gaan tekenen op die controller :-).

Happy Camper, ikke!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
wmeijers schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:50:
Kreeg vandaag goed nieuws van de dealer: auto is daadwerkelijke gebouwd en gaat op transport naar NL (status 182). Ekris is optimistisch en denkt hem volgende week binnen te hebben. Op basis van de VIN-check lijk ik alle bestelde opties ook daadwerkelijk gekregen te hebben (met uitzondering van comfort-opening achterklep).
Zelfs optie 6UX (vervallen touch functionaliteit iDrive controller) lijkt verdwenen te zijn dus kennelijk mag ik alsnog gaan tekenen op die controller :-).

Happy Camper, ikke!
Bij mij duurde het vanaf status 182 iets meer dan een maand (status 182 had hij sinds 1 juni ongeveer). En als ik het goed begrepen heb is dat vrij normaal, al heeft die van mij ook nog 3 weken in Born gestaan. Die Comfort opening achterklep was er bij mij ook afgevallen helaas.

• Anauv
  • Laatst online: 31-10 12:10
J.Klepzeiker schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:49:
Hier sinds vorige week in bezit van een fraaie i4 edrive 40. Ik heb alleen 3 issues. Misschien dat andere eigenaren ze herkennen?
- in kan de stuuringreep bij ‘lane departure warning’ eenmalig uitzetten. Maar de volgende start is het weer aan. Ben ik niet gewend bij mij vorige BMW, daar bleef het uit.
- de info op het centrale scherm voor me, moet je kunnen switchen (staan 3 opties aan in menu aan) met de knop op de linker hendel. Gaat éénmalig naar verbruik, maar nooit meer terug naar snelheid en ook niet door naar muziek bijv.
- en de BMW navigatie start maar niet op. 3 dagen verder, alles gewist en opnieuw ingesteld. Maar blijft zeggen ‘opstarten…’
Dealer moet de navigatie activeren bij afleveringscontrole. Zou dat even navragen

NDH Automotive: https://ndh.nu/

• Errickdaniels
Yeaahh, vandaag contact gehad met dealer...mijn M50 is in productie en wordt bij dealer verwacht week 30! Besteldatum 31 jan 22

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik herken dat 1e punt. Super irritant inderdaad. Bij mijn vorige bleef het ook uit. Hier helaas niet.

Je 2e punt, moet je daar niet 1 van de knoppen aan de rechterkant op het stuur voor gebruiken, waarmee je switcht tussen navi etc etc?

Waar ik verder nog “last” van heb is dat de “album-art” van radio zenders geheel willekeurig gedisplayed wordt.
Het lijkt er op dat het niet door het systeem opgeslagen wordt en je iedere keer als je van zender wisselt of de auto weer start, opnieuw “opgehaald” moet worden en dat meestal niet lukt.
Verder ook nog dat de laadtijd/percentsge in de app, als ik aan mijn thuislader oplaad, totaal niet realistisch is. Lijkt wel of de auto denkt dat ik met 5.5kwh laadt terwijl dit 11kwh is. Dat kan ik zien in de app van de laadpaal.
Kortom hij is dus 2x zo snel klaar met laden als dat de auto verwacht.

Dat zijn zo’n beetje mijn issues met de auto.

Overall trouwens super tevreden hoor. 😁

Dat betekent, stam + t .

• Peter_i4M50
Errickdaniels schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:06:
Yeaahh, vandaag contact gehad met dealer...mijn M50 is in productie en wordt bij dealer verwacht week 30! Besteldatum 31 jan 22
Dat is het betere nieuws! Wat ik me afvraag: Wie wacht er nog op zijn auto waarbij de bestelling in 2021 is gedaan? Zelf heb ik eind december een m50 besteld, productie staat gepland voor volgende week en aflevering begin augustus.

• Trent900
  • Registratie: September 2008
Yeah! Hij staat eindelijk bij de dealer (sinds vanochtend). Kan hem morgen ophalen! 🥳🥳[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Jezus, die achterkant moeten nog een meter omlaag :o

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:33
Trent900 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:44:
[...]

Jezus, die achterkant moeten nog een meter omlaag :o
Daar zullen de transportblokken nog wel tussenzitten...

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:31
Peter_i4M50 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:26:
[...]

Dat is het betere nieuws! Wat ik me afvraag: Wie wacht er nog op zijn auto waarbij de bestelling in 2021 is gedaan? Zelf heb ik eind december een m50 besteld, productie staat gepland voor volgende week en aflevering begin augustus.
Toch vreemd die wisselende afleverdata, of is dit het gevolg van eerder geannuleerde bestellingen/slots?.
Mijn auto is eind februari besteld (e40) en wordt naar verwachting pas in december of begin 2023 geleverd.
Ik krijg dus sowieso de 3% prijsverhoging voor mn kiezen (zakelijke lease) en als het tegenzit ook nog de extra bijtelling i.v.m. het versoberen van de bijtellingsregels voor BEV's.

• RobbieHifi
Jausie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:10:
[...]

Toch vreemd die wisselende afleverdata, of is dit het gevolg van eerder geannuleerde bestellingen/slots?.
Mijn auto is eind februari besteld (e40) en wordt naar verwachting pas in december of begin 2023 geleverd.
Ik krijg dus sowieso de 3% prijsverhoging voor mn kiezen (zakelijke lease) en als het tegenzit ook nog de extra bijtelling i.v.m. het versoberen van de bijtellingsregels voor BEV's.
Same here, zou eerst september/oktober worden en is doorgeschoven naar november/december. Is de eerste week van februari besteld.

• wishoe
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08-2023
[...]

Ik ben ook nog steeds aan het wachten, E40 eind oktober besteld. Zou eind juli/begin augustus geleverd worden. Helaas enkele weken geleden moeten herconfigureren vanwege de aangepaste optiepakketten, dat had enkele weken doorlooptijd vanwege administratieve handelingen (lease). Nadat alle wijzigingen eindelijk waren goedgekeurd zitten we nu op een verwachte levering ergens eind september/begin oktober. En zo hobbelt alles met een slakkengangetje voort...

Klein goedmakertje is dat ik de M50 binnenkort een weekendje mee krijg. ;)

• i4Raden
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-08-2023
RobbieHifi schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:19:
[...]

Same here, zou eerst september/oktober worden en is doorgeschoven naar november/december. Is de eerste week van februari besteld.
Dan vindt de levering dus plaats na de 3% prijsverhoging van 1 november. Heeft dat direct gevolgen voor jouw bestelling?

• i4Raden
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-08-2023
[...]

Ja hier ook, eind september 2021 een edrive 40 besteld high executive en Harman Kardon maar verder weinig toeters en bellen. Levering staat sinds januari op 12 oktober a.s.

• AVERA
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-11 17:00
Errickdaniels schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:06:
Dat is goed nieuws en biedt perspectief! Zelf op 15 januari bij SeversBreeman M50 besteld met een verwachte leverdatum medio augustus (dit jaar…..). Bij welke dealer heb jij je order geplaatst?

• RobbieHifi
i4Raden schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:32:
[...]

Dan vind de levering dus plaats na de 3% prijsverhoging van 1 november. Heeft dat direct gevolgen voor jouw bestelling?
Nog geen idee. Zal vast.

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-11 12:22
[...]

Hier ook M50 besteld eind december 2021 en verwachtte levering was toen medio oktober. Sindsdien ook niets gehoord.

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:05
Mijn auto heeft ook de status 182 gekregen en de dealer verwacht hem ergens in de loop van volgende week te ontvangen..spannende tijden.. een e40 en eind oktober besteld (Alpine White en 17 inch ;-) )

• buppha
  • Laatst online: 05-07 20:50
Een e40 besteld begin februari en levering verwacht begin september .
Besteld bij Dusseldorp Zwolle.
Afwachten of die datum wordt gehaald.

• wmeijers
TheVMaster schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:55:
[...]

Bij mij duurde het vanaf status 182 iets meer dan een maand (status 182 had hij sinds 1 juni ongeveer). En als ik het goed begrepen heb is dat vrij normaal, al heeft die van mij ook nog 3 weken in Born gestaan. Die Comfort opening achterklep was er bij mij ook afgevallen helaas.
Ja, dat had ik al begrepen, maar heeeeel misschien zit het een keertje mee 🤔 🤞🤞🤞.

• cmwteunissen
  • Laatst online: 03-07-2024
Middenonder aan de rechter kant van je stuurwiel zit een knopje met drie horizontale streepjes, daarmee kun je het wijzigen selecteren en vervolgens verder met het scrol wieltje rechts op je stuur.

• Errickdaniels
AVERA schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:36:
[...]

Dat is goed nieuws en biedt perspectief! Zelf op 15 januari bij SeversBreeman M50 besteld met een verwachte leverdatum medio augustus (dit jaar…..). Bij welke dealer heb jij je order geplaatst?
Dusseldorp Den Haag

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
De eerste 200 KM zitten erop. Wat ik mij nu afvraag. Zelf kan ik in de myBMW app de laadstatus zien, maar als mijn vrouw de auto probeert toe te voegen krijgt zij een melding dat dat niet kan, want zij is niet de hoofdbestuurder. Hoezo kan de tweede bestuurder niet gewoon ook die info zien? Die app heeft dus erg weinig nut voor de ‘bijrijder’.

Had eigenlijk verwacht dat ze nadat ze was ingelogd met haar BMW ID in de app, dat ze dan gewoon de auto zou zien waar ze is ingelogd (met alle features).

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-10 18:44
Ik besteld op 14 augustus 2021 M50. Productie WEER uitgesteld van week 27 naar 31. :'(

• Peter_i4M50
mikeyverhoef schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 06:39:
Ik besteld op 14 augustus 2021 M50. Productie WEER uitgesteld van week 27 naar 31. :'(
Heb je later nog iets gewijzigd? Blijft ie hangen op een bepaald onderdeel? Duurt wel erg lang bij jou ja.

• Ard1970
TheVMaster schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:13:
De eerste 200 KM zitten erop. Wat ik mij nu afvraag. Zelf kan ik in de myBMW app de laadstatus zien, maar als mijn vrouw de auto probeert toe te voegen krijgt zij een melding dat dat niet kan, want zij is niet de hoofdbestuurder. Hoezo kan de tweede bestuurder niet gewoon ook die info zien? Die app heeft dus erg weinig nut voor de ‘bijrijder’.

Had eigenlijk verwacht dat ze nadat ze was ingelogd met haar BMW ID in de app, dat ze dan gewoon de auto zou zien waar ze is ingelogd (met alle features).
Ik denk dat dat met privacy te maken heeft, aangezien de locatie ook te zien zou zijn?

• bulsing
  • Niet online
Mijn vrouw en ik gebruiker beide hetzelfde account in de app.
Ik dacht dat je per persoon een ID en koppeling kon maken maar daar ben ik nog niet uit.

Voor nu houden we het maar op 1 BMW ConnectedDrive account en de profielen voor ons beide in de auto.

Moet anders kunnen volgens mij.

• TechBert
bulsing schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:44:
Ik dacht dat je per persoon een ID en koppeling kon maken maar daar ben ik nog niet uit.

Voor nu houden we het maar op 1 BMW ConnectedDrive account en de profielen voor ons beide in de auto.

Wij doen hier inderdaad hetzelfde. Voor de mini gebruiken we beide het account van de vrouw en voor de i4 mijn account. :)

• jefkuil
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-07 11:48
mikeyverhoef schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 06:39:
Wat een ellende, hier is ook 27 doorgegeven als productieweek. Morgen maar even bellen met de dealer, welke dealer besteld?

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:20
bulsing schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:44:

Dit is bekend bij bmw en zou opgelost worden met een update. De vraag is wanneer dit gebeurd 😉

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:29
Niet verwacht, maar vandaag een (vermoed M50, in ieder geval M pakket en 20/21” velgen) i4 gespot rondom ons dorp. Wat een ziekelijk brute bak om te zien. Veel plezier toegewenst aan wie ‘m nog ontvangt. Dat gaat het straatbeeld goed doen in ieder geval 👍. Gr een Tesla rijder 🙃

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-10 18:44
Peter_i4M50 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:51:
[...]

Heb je later nog iets gewijzigd? Blijft ie hangen op een bepaald onderdeel? Duurt wel erg lang bij jou ja.
Nee niets gewijzigd, besteld bij van Poelgeest

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Ard1970 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Ik denk dat dat met privacy te maken heeft, aangezien de locatie ook te zien zou zijn?
Zou kunnen, maar goed ik kan nu ook zien waar de auto is als mijn vrouw erin weg is.

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
dencoupe schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:35:
[...]

Dit is bekend bij bmw en zou opgelost worden met een update. De vraag is wanneer dit gebeurd 😉
🤯 zo ingewikkeld zou het niet moeten zijn. Irritant is het wel.

• rolelael
TheVMaster schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 00:00:
[...]

Zou kunnen, maar goed ik kan nu ook zien waar de auto is als mijn vrouw erin weg is.
Als mijn dochter met ' haar ' sleutel en ook haar profiel, weg is; kan ik ook de locatie zien in de app. Dus

• Quiller
rolelael schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 07:15:
[...]

Als mijn dochter met ' haar ' sleutel en ook haar profiel, weg is; kan ik ook de locatie zien in de app. Dus
Daar gaat BMW nog problemen mee krijgen denk ik dan :*)
Het klopt trouwens : ik en mijn vrouw hebben elk een afzonderlijk profiel en wij kunnen ook altijd zien waar de wagen is.

• Ard1970
rolelael schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 07:15:
[...]

Wellicht omdat je dan hoofdgebruiker bent?
Andersom volgens mij niet?

• Quiller
Ard1970 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:51:
[...]

Wellicht omdat je dan hoofdgebruiker bent?
Andersom volgens mij niet?
Toch wel. Mijn vrouw en ik kunnen elk de locatie zien en het is een verschillend id... zou niet mogen strikt genomen (maar ik heb er niet echt problemen mee ;))

• rolelael
Hmmm mijn dochter kan niet in de bmw app de wagen toevoegn hoor. Melding wagen is al toegewezen aan een andere bmw id. Lijkt me
Ook logisch

• jefkuil
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-07 11:48
jefkuil schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:08:
[...]

Wat een ellende, hier is ook 27 doorgegeven als productieweek. Morgen maar even bellen met de dealer, welke dealer besteld?
Net dealer gesproken, auto is inderdaad geproduceerd deze week en heeft nu code 182 :9 :9 :9

• rolelael
Oh ja zag het net :-) gefeliciteerd

• bulsing
  • Niet online
Zouden jullie, waar mogelijk een foto kunnen plaatsen, van het zachte rubber aanvoelde deel direct achter de achterbank.

Het zit onder de plank waar de subwoofer onder huist. Deze zit met een aantal klittenband stukjes vast en kan je er in z'n geheel uit halen.

Om er achter te komen waar het eindeloze gekraak in mijn auto vandaan komt heb ik alles wat ik kon strippen weggehaald en zag hoe dit er uit zag... Lijkt mij niet de bedoeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TD9OihZ5aXN4l66poLsN0ZMTT38=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/URA3czgZOupI1YltqJvZMYP4.gif?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 25 ... 125 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.