Moest ik nu een auto mogen bestellen dan verkies ik denk ik de i4 eDrive40 tov Tesla model 3.
Wat is eigenlijk de reden dat je voor eDrive40 geen driving assistant pack professional meer kunt bestellen?
Zou eigenlijk nooit meer willen rijden zonder deze hulpmiddelen door nu te rijden met een Tesla.
Echter kon dit 2 maanden geleden wel nog besteld worden... Nu enkel nog in de m50. Is dat omwille van chip tekorten? Gaat dat ooit misschien nog terug komen?
Heb ook geprobeerd door te vragen bij de dealer naar de echte reden toen ik hem uit mijn bestelling moest schrappen en ze kwamen idd met chiptekort en oorlog in ukraine.frye schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:29:
Ik ga de auto niet bestellen want heb momenteel een Model3 (lease) maar hou graag dit topic in de gaten. Lijkt me echt een leuke wagen en ze bieden hem ook aan in ons wagenpark.
Moest ik nu een auto mogen bestellen dan verkies ik denk ik de i4 eDrive40 tov Tesla model 3.
Wat is eigenlijk de reden dat je voor eDrive40 geen driving assistant pack professional meer kunt bestellen?
Zou eigenlijk nooit meer willen rijden zonder deze hulpmiddelen door nu te rijden met een Tesla.
Echter kon dit 2 maanden geleden wel nog besteld worden... Nu enkel nog in de m50. Is dat omwille van chip tekorten? Gaat dat ooit misschien nog terug komen?
Wat wel interessant was dat ie me vertelde dat die opties niet zovaak besteld worden. Dan kijkt BMW simpelweg op welke modellen dat wel het geval is en dus een dealbreaker voor een grotere groep (denk aan de iX of de nieuwe 3 serie als lokkertje etc.) Door de schaarste geven ze dan toch prio om het elders aan te bieden voor een hogere marge.
Overigens vertelde ze dat de huidige beperking iig t/m Q1 2023 geldt voor de e40 (Nederland)
Winstmaximalisatie. Mensen trekken naar de M50.frye schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:29:
Zou het niet zo zijn dat men op deze manier (en het koppelen van opties aan pakketten) het aantal verschillende kabelbomen probeert te beperken, en zo de productieproblemen van deze kabelbomen te verkleinen?frye schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:29:
Ik ga de auto niet bestellen want heb momenteel een Model3 (lease) maar hou graag dit topic in de gaten. Lijkt me echt een leuke wagen en ze bieden hem ook aan in ons wagenpark.
Ga er maar vanuit dat er een kabelboom in ligt, waaraan alle opties gekoppeld kunnen worden. Je gaat niet voor iedere uitrusting een eigen kabelboom maken.Ard1970 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:27:
[...]
Zou het niet zo zijn dat men op deze manier (en het koppelen van opties aan pakketten) het aantal verschillende kabelbomen probeert te beperken, en zo de productieproblemen van deze kabelbomen te verkleinen?
Dat is het precies. Het pack is wel beschikbaar, maar BMW maakt de keuze om deze alleen op de M50 uit te leveren, wat ten koste gaat van van eerdere bestellingen van dit pack op eDrive 40 modellen. Zo is mijn bestelling (eDrive 40, december 2021) gewijzigd en ben ik aanstonds mijn order te annuleren. Premium brand, maar ik voel me een inferior customer…RobbieHifi schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:46:
[...]
Winstmaximalisatie. Mensen trekken naar de M50.
En wie je ook spreekt je hoort enkel maar twee dingen 1: chipterkorten en 2: Oekraïne.
Dat er aan de lopende band dan auto’s worden gebouwd mét die module die ik ook nodig hebt, geeft mij het serieuze gevoel dat ik in de maling word genomen.
BMW kiest er bewust voor om chips en sensoren in de auto’s te plaatsen waar meer marge op zit.
Als een sensor in een nieuwe 7-serie zit levert hij deze vele malen meer op dan in een 1-serie…
Dealer zal dat nooit in die bewoording toegeven maar hij spreekt het in ieder geval niet tegen.
Begrijp ik het dan goed dat er geen ACC gekozen kan worden op een eDrive40?Tosti Ham-Kaas245 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:02:
[...]
Dat is het precies. Het pack is wel beschikbaar, maar BMW maakt de keuze om deze alleen op de M50 uit te leveren, wat ten koste gaat van van eerdere bestellingen van dit pack op eDrive 40 modellen. Zo is mijn bestelling (eDrive 40, december 2021) gewijzigd en ben ik aanstonds mijn order te annuleren. Premium brand, maar ik voel me een inferior customer…
Ik ben ook zeer geïnteresseerd in deze auto en in de lease configurator kan ik wel kiezen uit de pack "bmw personal copilot pack" waarin de optie"Driving Assistance Professional"in zit. En inderdaad (ik zie het nu pas) kan ik deze optie niet kiezen in de BMW.nl configurator.
Wel zie ik de optie "Active Cruise Control met Stop en Go", dus kan ik deze optie wel kiezen, maar hiermee zou je de Traffic Jam Assist en de Lane Change Warning opties missen?
Je kan wel ACC kiezen voor de eDrive40. Optie code 5DF.
Deze doet volgends de beschrijving ook Traffic Jam Assist. Alleen gaat deze "maar" tot 160km/h. (Het is ook een andere sensor in de grill)
Lane Departure Warning is standaard op de i4 (Trilling in het stuur)
.
Wil je ook een Lampje in de spiegel voor de dodehoek detectie kan je upgraden met het Safety Pack
Deze opties zijn nog te bestellen voor de eDrive40.
Optie die nu niet te bestellen zijn voor de eDrive40:
ZT6 BMW PERSONAL COPILOT PACK (bestaat uit onderstaande losse opties)
5DN Parking Assistant Plus
5AU Driving Assistant Professional
Sorry, het gaat inderdaad om een bestelling in NL.Zipsop schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:09:
Er van uitgaande dat je Nederland bedoelt.
Je kan wel ACC kiezen voor de eDrive40. Optie code 5DF.
Deze doet volgends de beschrijving ook Traffic Jam Assist. Alleen gaat deze "maar" tot 160km/h. (Het is ook een andere sensor in de grill)
Lane Departure Warning is standaard op de i4 (Trilling in het stuur)
.
Wil je ook een Lampje in de spiegel voor de dodehoek detectie kan je upgraden met het Safety Pack
Deze opties zijn nog te bestellen voor de eDrive40.
Optie die nu niet te bestellen zijn voor de eDrive40:
ZT6 BMW PERSONAL COPILOT PACK (bestaat uit onderstaande losse opties)
5DN Parking Assistant Plus
5AU Driving Assistant Professional
Dank je wel voor de informatie! Door de aangeboden/gekoppelde pakketten en de opties heb ik geen duidelijk overzicht soms welke optie wel/niet inbegrepen is in een pakket zit. Wel fijn dat de Traffic Jam Assist in de ACC inbegrepen is!
De ACC optie kan dan wel los gekozen worden en als ik de dodehoek detectie wil, dan moet ik het Safety Pack kiezen wat gekoppeld is aan het High Executive pakket wat niet mijn voorkeur heeft ivm lederen bekleding en dat de algehele configuratie onnodig stuk duurder maakt naar mijn mening.
Ook het automatisch inparkeren (Parking Assistant Plus) zal ik ook niet missen.
Wel zou het fijn zijn als er een 360 graden camera optie te bestellen is, maar door het niet kunnen kiezen van "Parking Assistant Plus" en dat deze optie niet los te bestellen is, zie ik geen andere optie om dit erbij te kiezen. Klopt dat?
Echt zelf op zoek? Zou hem terug brengen naar de dealer, een bmw hoort niet te kraken!bulsing schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:57:
Zouden jullie, waar mogelijk een foto kunnen plaatsen, van het zachte rubber aanvoelde deel direct achter de achterbank.
Het zit onder de plank waar de subwoofer onder huist. Deze zit met een aantal klittenband stukjes vast en kan je er in z'n geheel uit halen.
Om er achter te komen waar het eindeloze gekraak in mijn auto vandaan komt heb ik alles wat ik kon strippen weggehaald en zag hoe dit er uit zag... Lijkt mij niet de bedoeling.
[Afbeelding]
Laat hun het op lossen, weten vaak ook wel aan het geluid te horen waar het vandaan komt.
Hebben meer eigenaren hier last van rammeltjes, kraakjes of piepjes?
Klopt helemaal, in April was dat exact wat de vertegenwoordiger van BMW Vanlaarhoven tegen mij vertelde. Vanwege de oorlog zijn ze genoodzaakt de kabelbomen terug te brengen in variaties. Ze hebben gewoon ingeschat welke 2 variaties voor de E40 meest gebruikt zouden worden en daarop is de keuze beperkt. Dit zou van toepassing zijn op alle E40s met een productiedatum vanaf Juli 2022.Ard1970 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:27:
[...]
Zou het niet zo zijn dat men op deze manier (en het koppelen van opties aan pakketten) het aantal verschillende kabelbomen probeert te beperken, en zo de productieproblemen van deze kabelbomen te verkleinen?
Mijn dealer zit niet naast de deur en als ik het zelf simpel kan oplossen of er tijd door kan winnen om zelf aan te geven waar ik het precies hoor dan scheelt dat de dealer maar ook mij tijd.dencoupe schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:27:
[...]
Echt zelf op zoek? Zou hem terug brengen naar de dealer, een bmw hoort niet te kraken!
Laat hun het op lossen, weten vaak ook wel aan het geluid te horen waar het vandaan komt.
Inmiddels duidelijk geworden dat de module waar ik op zit te wachten onder het vinnetje op het dak zit. Ze hebben dus de hemelbekleding losgehaald en blijkbaar niet goed teruggezet o.i.d. waardoor alles kraakt en piept…
Ik ben zelf nog zoekende naar de meest praktische manier.
Als ik mijn profiel alleen koppel aan mijn iPhone, herkent de auto mij alleen als ik de auto open door de iPhone een paar seconden tegen de deurgreep te houden.
Als ik mijn profiel ook koppel aan een sleutel, dan rijden anderen ook met mijn profiel als ik deze sleutel uitleen en neemt hij de veranderde instellingen ook over.
Ik heb de keycard nog niet geprobeerd.
Helaas heeft de i4 (nog) geen ondersteuning voor Digital Key Plus met UWB. De sleutel lijkt dus de enige praktische oplossing met bovengenoemd nadeel voor als je de sleutel uitleent.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en hoe jullie het hebben ingesteld.
Met nieuwe auto's, mijn huidige BMW 120i F21, had ik het begin kraakjes. De raamrubbers waren stijf, waardoor er kraakjes ontstonden bij de ramen.dencoupe schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:27:
[...]
Uiteindelijk van de hoedeplank ergens. Met mijn andere audi ook e zoemend geluid. Ik hoorde het steeds, audi niet. Bleek de brandstofpomp te zijn die bij een a6 ( geen idee of t waar is ) ergens achter onder de bestuurders zetel gesitueerd is ( onderaan uiteraard ). Idem met de laatste a5, steeds zoemen. Pomp van de adblue. Ja ik ben gevoelig aan zo een dingen en een zeer gevoelig gehoor ( door de tinitus )
Je hebt toch 2 sleutels?corival schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:45:
Heeft iemand al ervaring met de instelling voor meerdere profielen en automatische herkenning?
Ik ben zelf nog zoekende naar de meest praktische manier.
Als ik mijn profiel alleen koppel aan mijn iPhone, herkent de auto mij alleen als ik de auto open door de iPhone een paar seconden tegen de deurgreep te houden.
Als ik mijn profiel ook koppel aan een sleutel, dan rijden anderen ook met mijn profiel als ik deze sleutel uitleen en neemt hij de veranderde instellingen ook over.
Ik heb de keycard nog niet geprobeerd.
Helaas heeft de i4 (nog) geen ondersteuning voor Digital Key Plus met UWB. De sleutel lijkt dus de enige praktische oplossing met bovengenoemd nadeel voor als je de sleutel uitleent.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en hoe jullie het hebben ingesteld.
Mijn huidige 3 serie heb ik een sleutel en mijn vrouw gebruikt de andere.
Blijven mijn instellingen zoals ik ze wil. De andere sleutel interesseert me niet zo veel

Enige wat soms eens raar doet is dat hij , ook als je met 2 erin zit de verkeerdz iphone neemt ikv carplay. Maar goed ook even aanduiden op scherm en klaar
De auto openen en starten met de iphone is praktisch ja als je gaat lopen fietsen, maar ook een pak trager. Idem met de keycar of apple watch ( das helemaal een ramp : zie mijn fimpje eerder op dit forum ). Bmw id staat id enkelnop je sleutels
In principe heb je 3 hard keys.dencoupe schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 22:19:
[...]
Je hebt toch 2 sleutels?
Mijn huidige 3 serie heb ik een sleutel en mijn vrouw gebruikt de andere.
Blijven mijn instellingen zoals ik ze wil. De andere sleutel interesseert me niet zo veel
2 echte sleutels en 1 pasje.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mijn edrive40 (sinds begin mei) geen kraakje of piepje te horen (en mijn vrouw reageert normaal allergisch bij het minste abnormale geluidje dus aangezien ze nu heel relaxed blijft....)dencoupe schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:27:
[...]
Echt zelf op zoek? Zou hem terug brengen naar de dealer, een bmw hoort niet te kraken!
@Quiller goed om te horen dat er ook kraakloos gereden kan worden 😉 demo M50 die ik een weekend mee had had een kraakje in de bestuurdersdeur, werd er helemaal gestoord van!
Nu nog vier lange maanden wachten.
:strip_exif()/f/image/WrjhKM9lCiD1vz7HmU7JZKl2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FbzRyFRi8Nw7SUtaLQTYBMUS.jpg?f=fotoalbum_large)
@vriej29 Ik vermoed dat de Audi en BMW qua gewicht niet veel van elkaar verschillen, maar qua vorm is het verschil nogal groot (SUV vs sedan). Je Audi moet 11 tot 21% harder werken voor dezelfde ervaring, met de aanname dat de Audi een E-tron versie is.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Helaas geen e-tron maar een Audi Q4 40. Deze is niet zo snel, meen ruim 8sec naar de 100 maar dat verschil merk je echter wel. Nu ben ik geen hooligan achter het stuur maar houd van stevig doorrijden maar ook dan is het verschil erg goed merkbaar.D_Jeff schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:15:
1,849 voor een litertje peut. Aardig verschil met hier
@vriej29 Ik vermoed dat de Audi en BMW qua gewicht niet veel van elkaar verschillen, maar qua vorm is het verschil nogal groot (SUV vs sedan). Je Audi moet 11 tot 21% harder werken voor dezelfde ervaring, met de aanname dat de Audi een E-tron versie is.
Lekker om zeker te weten dat je hem in november hebt, ben jaloers op die zekerheid!vriej29 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:05:
Vandaag met de auto (i4 M50 fully loaded) in de prachtige omgeving van Regensburg proef gereden met de auto die ik van de fabrieksmedewerker heb gekocht en eind november dit jaar koop. Wat een genot om in te rijden. Op de snelweg maar ook de prachtige binnendoor wegen die deze omgeving heeft. Wat went snelheid toch snel. Na de zeer uitgebreide proefrit in mijn eigen auto (Audi Q4) terug naar de camping maar wat voelt dat dan traag aan, al vind ik dat ook een zeer fijne reisauto.
Nu nog vier lange maanden wachten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Overigens bijna fully loaded 😉, mist de deur bedieningsknoppen in metaal uitvoering.
Dit gezien de huidige aflever-stop waarvoor 28 juli een software fix voor wordt uitgebracht
Zeker, die van mij is op 5 juli uitgeleverd. 😇jefkuil schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:09:
Heeft er iemand recent een i4 uitgeleverd gekregen?
Dit gezien de huidige aflever-stop waarvoor 28 juli een software fix voor wordt uitgebracht
Nee, zelf die heeft hij😂dencoupe schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:54:
[...]
Lekker om zeker te weten dat je hem in november hebt, ben jaloers op die zekerheid!
Overigens bijna fully loaded 😉, mist de deur bedieningsknoppen in metaal uitvoering.
:strip_exif()/f/image/0ouBsEAMvDgsC4nBdvzQpltU.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan de kofferbak knop gewoon zwart plastic. Tss.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Maar geen carbon exterieur pack?
En die paar carbon onderdelen zullen niet veel veranderen aan het gewicht.
Klopt, idd geen carbon. Kon er wel een krijgen in dezelfde samenstelling in aventurine red met carbon, maar die was dacht ik 2500 euro duurder en dat vond ik het niet waard.MichaelC165 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:44:
[...]
Maar geen carbon exterieur pack?Heb die geloof ik nog geen enkele keer gezien hier... Is toch mooi?
Wat ik wel jammer vind is dat de auto stoelventilatie mist, maar er moet wat te wensen over blijven
Ah ja... smaken verschillen. Voor mij was de mogelijkheid voor de carbon binnen en buiten een van de hoofdredenen om de auto serieus te overwegen. Met Brooklyn Grau, shadowline, de 20" M velgen en de M sportstoelen komt hij toch vrij dicht in de buurt bij de echte M auto's qua uitstraling. Het is voor mij in de eerste plek een sportieve, aggressieve auto, niet echt chique of elegant, dus daarnaar uitgerust voor mezelf. Gewicht zal er idd 0 toe doen, maar daar gaat voor mij niet om, carbon vind ik gewoon mooi :-)phex schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:56:
Imho past carbon visueel niet echt bij dit type wagen en de bijbehorende kopers.
En die paar carbon onderdelen zullen niet veel veranderen aan het gewicht.
Ook leuke samenstelling dat. Maar er moeten inderdaad keuzes gemaakt worden. Heb ook geen stoelventilatie genomen, maar de carbon binnen en buiten waren bij de eerste opties die ik aangevinkt heb. Stoelventilatie in mijn Ghibli ligt ook maar paar keer per jaar aan... Krijg er zelf vrij snel rugpijn/-kramp van.vriej29 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:17:
[...]
Klopt, idd geen carbon. Kon er wel een krijgen in dezelfde samenstelling in aventurine red met carbon, maar die was dacht ik 2500 euro duurder en dat vond ik het niet waard.
Wat ik wel jammer vind is dat de auto stoelventilatie mist, maar er moet wat te wensen over blijven
Carbon idd erg mooi. Met de proefrit in NL was de i4 hiermee uitgerust. De auto die ik krijg van de foto's heeft hooglans geweven als patroon, meerprijs hetzelfde als carbon en staat ook erg goed. Als ik de auto helemaal zelf had mogen samenstellen zou ik vermoedelijk voor carbon zijn gegaan of hoogglans houtafwerking.MichaelC165 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:39:
[...]
Ah ja... smaken verschillen. Voor mij was de mogelijkheid voor de carbon binnen en buiten een van de hoofdredenen om de auto serieus te overwegen. Met Brooklyn Grau, shadowline, de 20" M velgen en de M sportstoelen komt hij toch vrij dicht in de buurt bij de echte M auto's qua uitstraling. Het is voor mij in de eerste plek een sportieve, aggressieve auto, niet echt chique of elegant, dus daarnaar uitgerust voor mezelf. Gewicht zal er idd 0 toe doen, maar daar gaat voor mij niet om, carbon vind ik gewoon mooi :-)
Heb best veel tijd doorgebracht met de configurator maar vind het erg lastig juiste keuzes te maken, ook omdat ik ze allemaal mooi vind

Automatisch inparkeren zit ook in Parking Assistant. Verschil met PAP is alleen het ontbreken van de 360° cameras._Uploader_ schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:41:
[...]
Ook het automatisch inparkeren (Parking Assistant Plus) zal ik ook niet missen.
Nu had ik een nieuwe afspraak op 13/07 maar vandaag werd deze ook weer geannuleerd met de reden dat men vanuit BMW zelf een extra controle vereist op de wagen voordat de aflevering kan plaatsvinden.
Momenteel geen zicht op een nieuwe datum. Dus zelfs als de wagen bij de dealer staat kan het nog eens weken duren, zo blijkt.
Wat een gekloot, welke dealer is dit?Cradled schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:32:
Op 21/06 een afspraak kunnen maken voor het ophalen van de wagen. 1 juli was dan m'n eerste afspraak. Vervolgens werd dit geannuleerd wegens de extra controle op de batterij en schoof m'n afspraak verder op voor onbepaalde duur.
Nu had ik een nieuwe afspraak op 13/07 maar vandaag werd deze ook weer geannuleerd met de reden dat men vanuit BMW zelf een extra controle vereist op de wagen voordat de aflevering kan plaatsvinden.
Momenteel geen zicht op een nieuwe datum. Dus zelfs als de wagen bij de dealer staat kan het nog eens weken duren, zo blijkt.
Dit zal niet dealer gerelateerd zijn maar zal waarschijnlijk met de software update te maken hebben die volgens mij rond de 18e beschikbaar moet komen. Mijn i4 m50 is trouwens ook weer een week vertraagd.
[ Voor 7% gewijzigd door Peter_i4M50 op 11-07-2022 14:19 ]
Was deze wel al geproduceerd of nog code 150?Peter_i4M50 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:18:
[...]
Dit zal niet dealer gerelateerd zijn maar zal waarschijnlijk met de software update te maken hebben die volgens mij rond de 18e beschikbaar moet komen. Mijn i4 m50 is trouwens ook weer een week vertraagd.
Moet nog geproduceerd worden.jefkuil schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:27:
[...]
Was deze wel al geproduceerd of nog code 150?
En wanneer heb jij je bestelling geplaatst?
Ook naar gekeken maar vond die dikke €2000 meerprijs voor paar stukjes carbon buiten echt te gek. Binnen uiteraard wel genomen 😀vriej29 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:17:
[...]
Klopt, idd geen carbon. Kon er wel een krijgen in dezelfde samenstelling in aventurine red met carbon, maar die was dacht ik 2500 euro duurder en dat vond ik het niet waard.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Stoelkoeling heb ik ook niet maar je kan de auto op
Afstand koelen
Eind augustusoldgrumpy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:54:
[...]
En wanneer heb jij je bestelling geplaatst?
Dus elke i4 die gereed staat bij de dealer zal minstens tot 18juli moeten wachten? Hoe zit dat juist met jouw wagen die je ondertussen al even hebt? Moet die ook telkens opnieuw binnen?
Cool, heel benieuwd om die te zien! Welke velgen en interieur?Bloem1982 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:20:
Mijn frozen pure grey met carbon pakket word week 36 geproduceerd. Met deze kleur komt het carbon pakket fantastisch tot zijn recht. Meer dan de kleur blauw die ik eerst had gekozen.
Stoelkoeling heb ik ook niet maar je kan de auto op
Afstand koelen
Heb nog even getwijfeld mijn M Brooklyn Grau naar Frozen Pure Grey aan te passen, maar matte kleuren en mijn OCD zijn geen goeie combo... Maar wel heel mooi!
Dat betekent, stam + t .
20 inch wielen maar dan niet de intro wielen op de blauwe. Chiquer volgens mij de 862. Rode remklauwen.MichaelC165 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:04:
[...]
Cool, heel benieuwd om die te zien! Welke velgen en interieur?
Heb nog even getwijfeld mijn M Brooklyn Grau naar Frozen Pure Grey aan te passen, maar matte kleuren en mijn OCD zijn geen goeie combo... Maar wel heel mooi!
Cognac met m stoelen.
OCD?
Ik hoop de fotos te kunnen delen in oktober.
Zelfde interieur als mijne dan. Ik heb wel de M 20" wielen genomen. 285 achterbanden zien er altijd goed uit van achteren en de kasverbreders waren ook een van mijn favoriete elementen. Design van de andere 20" ben ik zelf geen fan van, maar daarom is er aan aanbod aan opties :-) Blauwe remmen bij de mijne normaalgezien.Bloem1982 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:47:
[...]
20 inch wielen maar dan niet de intro wielen op de blauwe. Chiquer volgens mij de 862. Rode remklauwen.
Cognac met m stoelen.
OCD?
Ik hoop de fotos te kunnen delen in oktober.
Ik houd m'n materiaal altijd graag - obsessief - 100% in nieuwstaat (niet alleen auto's) en matte lak is heel lastig te onderhouden. Mag geen insect of vogelpoep op drogen, moet meteen voorzichtig met juiste producten verwijderd worden, kan niet gepolished worden, nooit carwash (niet dat ik dat anders doe maar goed...) etc. Vandaar...
Ik heb ook 285 maar dan de andere 20 inch. Ik
MichaelC165 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:57:
[...]
Zelfde interieur als mijne dan. Ik heb wel de M 20" wielen genomen. 285 achterbanden zien er altijd goed uit van achteren en de kasverbreders waren ook een van mijn favoriete elementen. Design van de andere 20" ben ik zelf geen fan van, maar daarom is er aan aanbod aan opties :-) Blauwe remmen bij de mijne normaalgezien.
Ik houd m'n materiaal altijd graag - obsessief - 100% in nieuwstaat (niet alleen auto's) en matte lak is heel lastig te onderhouden. Mag geen insect of vogelpoep op drogen, moet meteen voorzichtig met juiste producten verwijderd worden, kan niet gepolished worden, nooit carwash (niet dat ik dat anders doe maar goed...) etc. Vandaar...
Ga glascoating doen. Lost de nadelen op van mat en toch de voordelen hebben. Misschien toch een tip😉
De spoiler heb ik in zijn geheel geschrapt. Met de snelheden in nl kan je prima zonder en het scheelt minstens 10km actieradius, de carbon spoiler wellicjt nog meer omdat die groter is. En ik moet een beetje compenseren voor die 20” velgen en plakbanden😀.fsfikke schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:12:
Ik heb het voor buiten wel besteld, voornamelijk vanwege de veel mooiere spoiler. Voor binnen vind ik het te plasticy uitzien door de hoogglans finish.
Waar kan ik de performance parts catalogus voor de i4 m50 vinden? Ik ben wel heel benieuwd naar de open pore carbon optieRouterJockey schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:19:
in de performance parts catalogus kun je ook open pore carbon bestellen vind dat ook veel mooier dan het hoogglans finish carbon voor binnen
[Afbeelding]
aha ik dacht dat het gewoon via bmw dealer zou kunnen. Ik zie ook nergens open pore carbon staan?
Afhankelijk van de situatie en heel afhankelijk hoe je besteld hebt. Met een prive aankoop heb je wat makkelijker ontbindende voorwaarden te pakken. Bijvoorbeeld de November prijsverhoging. (uitgaande van Nederland)
Zakelijk een heel ander verhaal, helemaal als er een lease maatschappij tussen ziet. Dan zie ik al snel een 10% afkoop in de contracten staan. Maar heb ook gehad met een minder courant model/config die niet meer gewijzigd kon worden dat hij gewoon afgenomen moest worden. Sinds dien maak ik er altijd van te voren afspraken over.
Maar je kan het altijd vragen. En anders dan voorraad auto's ga je niet snel iets vinden dat sneller leverbaar is.
Aangezien ik met een leasebudget met bovengrens zit, bekijk ik momenteel hoe ik een i4 het beste zou kunnen samenstellen. Doordat het budget begrensd is, moet ik daarbij ook de overweging maken tussen meer functies vs meer looks.
Zijn er redenen om niet voor de basis unilak (zwart) te gaan met één van de 17" velgen? Draait het hierbij enkel om looks, of zijn er nog andere praktische overwegingen waar ik momenteel nog geen weet van heb?
Thx 😊
Ik heb sinds april '22 mijn I4, ook via leasing. Ik had ook een bovengrens in mijn budget, dus moest keuzes maken. Persoonlijk vind ik mijn eigen comfort dan prioritair aan de looks van de wagen. Ik heb dus 17" velgen gekozen (was een optie van +/- 300 euro).AdFundum14 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:17:
Ik ben momenteel in the running voor een nieuwe bedrijfswagen via leasing en ben inmiddels ook op de i4 uitgekomen.
Aangezien ik met een leasebudget met bovengrens zit, bekijk ik momenteel hoe ik een i4 het beste zou kunnen samenstellen. Doordat het budget begrensd is, moet ik daarbij ook de overweging maken tussen meer functies vs meer looks.
Zijn er redenen om niet voor de basis unilak (zwart) te gaan met één van de 17" velgen? Draait het hierbij enkel om looks, of zijn er nog andere praktische overwegingen waar ik momenteel nog geen weet van heb?
Thx 😊
Nu, die looks zijn relatief want ook 'basic' is de I4 simpelweg een mooie wagen:-)
Ik heb mijn I4 met de volgende configuratie:
- Business Pack (oa HUD, wireless charging GSM)
- Saphirschwarz metallic
- Zonnewerend glas achteraan
- Sensatec Tocarot
- Comfortoegang
- M sportstuur
- Zetelverwarming
Hij ziet er zo uit (om je een idee te geven):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2nbO0CTAp64y2m3U9e6UxjmT.jpg?f=user_large)
YouTube: YouTube
Dat betekent, stam + t .
Heel erg bedankt! Daar ben ik echt veel mee, ook met de foto. Ziet er zeker mooi uit!LiveKoRn schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:12:
[...]
Hij ziet er zo uit (om je een idee te geven):
[Afbeelding]
Voorheen reed hij BMW, dus zijn hart.....meer dat Tesla de eerste serieuze EV was natuurlijk. Zelf het verbruik van de i4 edrive40 erg indrukwekkend.Apache4u schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:28:
Voorde i4 geinteresseerden, Bjorn Nyland heeft deze week een i4 tot zijn beschikking en post gedurende de week wat van zijn bekende tests. Aangezien hij ook wel "Tesla Bjorn" wordt genoemd is wel duidelijk waar zijn hart ligt. Toch vind ik hem aardig objectief mbt de reviews van andere merken. Zo ook de i4. Qua verbruik is ie in ieder geval erg positief.
Concurrentie is de model 3 en natuurlijk een groot aantal SUV's die de aerodynamica van een baksteen benaderen
Het niet zijn van een SUV was voor mij een belangrijke reden voor de i4 te gaan. Als ik trekker wil rijden, zou ik wel boer worden (nouja in deze tijd......)
Het gaat om een BMW i4 eDrive40, besteld op 4-10-2021.
Dat betekent, stam + t .
Helaas wel. Is er inderdaad weer uitgehaald. Entertainment mogelijkheden bij het laden zijn hiermee m.i. ook redelijk beperkt t.o.v. sommige concurrerende auto's.NemeSiS-7 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:46:
kan het kloppen dat idrive 8 geen screen mirror ondersteunt bij android?
Ik heb overigens een voor mij wat irritante bug in de auto. Bij het achteruit rijden gaat de rechter spiegel netjes omlaag om de stoeprand goed te kunnen zien. Als hij dan weer teruggaat - gaat hij niet naar de ingestelde positie maar naar de fabrieksinstelling. De spiegel staat dan te laag en te veel richting de auto gekanteld dus moet ik elke keer opnieuw instellen.
Meer mensen hier last van?
idd, niet meer ondersteund in OS8 ...NemeSiS-7 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:46:
kan het kloppen dat idrive 8 geen screen mirror ondersteunt bij android?
"Model 3, go home!" - Tesla Bjorn, 2022.Apache4u schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:28:
Voorde i4 geinteresseerden, Bjorn Nyland heeft deze week een i4 tot zijn beschikking en post gedurende de week wat van zijn bekende tests. Aangezien hij ook wel "Tesla Bjorn" wordt genoemd is wel duidelijk waar zijn hart ligt. Toch vind ik hem aardig objectief mbt de reviews van andere merken. Zo ook de i4. Qua verbruik is ie in ieder geval erg positief.
on-topic:
De verbruikscijfers van de 40e zijn erg positief. Het is nu afwachten of hij de M50 nog een keer gaat testen op de 18 of 19" wielen met dezelfde hankook banden, van wat zelf heb ervaren en op forums voorbij zag komen zijn die relatief efficient. Zelf blijf ik rond de 16.5kw/100km hangen met een snelheid van 100-110.
Kortom, de engineers in Munchen hebben hun huiswerk goed op orde wat bedrijft de efficientie van de motor en dat lijkt beter te zijn als dat van Tesla (model 3). De i4 is 300kg zwaarder, hogere CW waarde (0.24) en bredere banden wat voor meer rolweerstand zorgt. Tesla rijdt met 235 rondom, de i4 met 245 voor 255 achter. Het verbruik van de 40e blijft onder dat van van de model 3 dual motor als de sr+.
In de 1000km test, test Bjorn hoe snel je in een EV een route van 1000km kan afleggen inclusief tussentijds bijladen. Hiermee test hij niet alleen de efficiëntie van een EV, maar ook zaken zoals snelladen, kortom een leuke praktijktest voor iemand die met een EV op vakantie wil.Fermin Romero schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:44:
Ik zat ook even naar de video van Bjorn Nyland te kijken. Wat bedoelt hij precies met z'n 1.000 km test? Blijkbaar heeft de i4 een goede tijd. Heb alleen geen flauw idee wat hij hiermee bedoelt.
Dit was mij ook al opgevallen. Erg irritant.Mikey681 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:19:
[...]
Helaas wel. Is er inderdaad weer uitgehaald. Entertainment mogelijkheden bij het laden zijn hiermee m.i. ook redelijk beperkt t.o.v. sommige concurrerende auto's.
Ik heb overigens een voor mij wat irritante bug in de auto. Bij het achteruit rijden gaat de rechter spiegel netjes omlaag om de stoeprand goed te kunnen zien. Als hij dan weer teruggaat - gaat hij niet naar de ingestelde positie maar naar de fabrieksinstelling. De spiegel staat dan te laag en te veel richting de auto gekanteld dus moet ik elke keer opnieuw instellen.
Meer mensen hier last van?
Thanksibidriv3r schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:10:
[...]
In de 1000km test, test Bjorn hoe snel je in een EV een route van 1000km kan afleggen inclusief tussentijds bijladen. Hiermee test hij niet alleen de efficiëntie van een EV, maar ook zaken zoals snelladen, kortom een leuke praktijktest voor iemand die met een EV op vakantie wil.
Wat een prachtige wagen!
Proef met gezun gedaan, dochter en vrouw zijn vlot wagenziek, maar viel me op hoe "smooth" hij reed in comfort.
Verbeeld ik het me, of is hij in sport ook echt harder en stugger geveerd?
Chario2 (818126)
En de afstelling van de BMW EV's is na mijn ervaring het fijnst voor mensen die last hebben van wagen ziekte.
Dat doet hij bij mij wel goed; vreemd.TheVMaster schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:11:
[...]
Dit was mij ook al opgevallen. Erg irritant.
Zou je dat ergens in kunnen stellen dan? Ik ga eens kijken zodra we thuis zijn van vakantie. 😇
Is het nodig om stoelen met geheugenfunctie te hebben daarvoor?TheVMaster schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:06:
[...]
Zou je dat ergens in kunnen stellen dan? Ik ga eens kijken zodra we thuis zijn van vakantie. 😇
https://www.i4talk.com/th...out-the-bmw-i4.289/page-3
Dat mensen hun orderstatus weten betekent niet dat ze hem live kunnen inzienErick schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:53:
Hallo ik heb een paar weken terug een bmw i4 m50 besteld maar ik lees hier dat iedereen zijn order status kan zien waar kan ik dit zelf ook zien ??
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Nergens, kan alleen de dealer zelfErick schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:27:
Maar waar kan ik mijn orderstatus zien ?
Uiteindelijk zal dit wel komen aangezien het een puur softwarematige begrenzing betreft (ook bij de edrive40 trouwens) -- lees eens de chiptuners op punt staan met hun softwarerolelael schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:44:
Mochten er hier forum 'gangers' zitten die ergens hebben opgepikt of het uberhaupt mogelijk is om de top speed begrenzing eraf te halen op de m50 . Laat t even weten als je wil. ( ja t mag niet, ja je verliest garantie ). Maar ik ben al een maar keer tegen de begrenzing aangeknald 227km/h op display en dan gaat die andere ... mij wel voorbij aaaarrghhhhh 🤪
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.