Denk niet alleen BMW maar ook de leasemaatschappij die meer vragen.
Denk alleen maar aan de rentetarieven.
Denk alleen maar aan de rentetarieven.
Als je de winstcijfers ziet is smerig het juiste woord. Ik ken de marges genoeg in de bouw en daar is het voor velen nodig om boven water te blijven. De autobouwers doen dit echter gewoon om extra winst binnen te halen. En ja, de markt is momenteel zo, maar dat betekent niet dat we moeten volgen.fsfikke schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:06:
[...]
Nou, nou, smerig is ook weer overdreven. Nog niets meegekregen van toenemende grondstofprijzen etc.? Probeer maar eens met een bouwvakker een klus af te spreken voor eind volgend jaar met een vaste prijs. Welkom in 2022 zou ik zeggen.
Dit is verder ook niets nieuws. Mochten ze het je in het verleden niet doorberekend hebben maakten ze schijnbaar nog genoeg marge op de deal
Ik heb aangegeven dat ik de auto gewoon voor de afgesproken prijs wil hebben op basis van de Bovag voorwaarden particulier.voodoo077 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:35:
[...]
Zie mijn reactie supra maar dus wel België.
Gen hogere prijs, aanpassing opties is op kosten van dealer/invoerder zelfde opties, zaken die er niet meer zijn is een lagere prijs.
Ik zou NOOIT een hogere prijs aanvaarden. Er zijn alternatieven op de markt. Niks mis met de i4, integendeel zelf, maar het moet redelijk blijven!
Been stijf houden en niet akkoord gaan zou ik zeggen en zien hoe ze reageren.
geen prijsverhoging maar een prijscorrectiePaashaas25 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:16:
[...]
Ik heb aangegeven dat ik de auto gewoon voor de afgesproken prijs wil hebben op basis van de Bovag voorwaarden particulier.
Helaas geeft Nobra Cars in Helmond geen krimp en toont 0 empatie. Het komt door de oorlog en het is ook geen prijsverhoging maar een prijscorrectie...
Ik ga de auto met pijn in het hart (kostenloos) annuleren omdat ik na een reeks van tegenvallers me afvraag wat me nog te wachten staat voordat de auto daadwerkelijk op de stoep zou staan.
Erg zuur na een reeds lange tijd wachten en nu voor het eerst van status niets naar 105 (wat ook nog niets is).
Begrijp ik helemaal. Een auto bestellen, zeker voor deze prijs, zou een aangename ervaring moeten zijn.Paashaas25 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:16:
[...]
Ik heb aangegeven dat ik de auto gewoon voor de afgesproken prijs wil hebben op basis van de Bovag voorwaarden particulier.
Helaas geeft Nobra Cars in Helmond geen krimp en toont 0 empatie. Het komt door de oorlog en het is ook geen prijsverhoging maar een prijscorrectie...
Ik ga de auto met pijn in het hart (kostenloos) annuleren omdat ik na een reeks van tegenvallers me afvraag wat me nog te wachten staat voordat de auto daadwerkelijk op de stoep zou staan.
Erg zuur na een reeds lange tijd wachten en nu voor het eerst van status niets naar 105 (wat ook nog niets is).
En je huidige auto verliest ook meer waarde door dat wachten omdat hij ouder en meer versleten wordt, misschien zelfs ondertussen met zware kosten te maken gekregen etc.Engineer Stewie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:32:
Ik weet dat ze in de bouw werken met dagprijzen tegenwoordig. Toen ik gebouwd heb (2016) kon je prijzen nog voor een jaar vastleggen.
Nu, voor een auto klinkt dat dan weer raar. Want op de besteldatum heb ik toegezegd en heeft BMW een leveringsprognose gedaan, hun prijs moet maar aangepast zijn aan die prognose.
En als de prijs door uitstel levering nog omhoog gaat is dat hun probleem en niet de mijne. Ondertussen zijn er bij mijn auto (het is wel een iX3) reeds 3 opties vervallen (lumbar support passagier, touch part idrive controller en de boot gesture). Moet dat ook gewoon accepteren.
[ Voor 34% gewijzigd door Pap3rclip op 20-06-2022 14:44 ]
In de bouw is het ondertussen inderdaad ook genormaliseerd dat reeds bestelde maar nog niet geleverde producten aan prijsverhogingen onderhevig zijn.Engineer Stewie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:32:
Ik weet dat ze in de bouw werken met dagprijzen tegenwoordig. Toen ik gebouwd heb (2016) kon je prijzen nog voor een jaar vastleggen.
Nu, voor een auto klinkt dat dan weer raar. Want op de besteldatum heb ik toegezegd en heeft BMW een leveringsprognose gedaan, hun prijs moet maar aangepast zijn aan die prognose.
En als de prijs door uitstel levering nog omhoog gaat is dat hun probleem en niet de mijne. Ondertussen zijn er bij mijn auto (het is wel een iX3) reeds 3 opties vervallen (lumbar support passagier, touch part idrive controller en de boot gesture). Moet dat ook gewoon accepteren.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Als je iets besteld om direct te leveren krijg je nog steeds de offerteprijs voor onderdelen. Bestel je iets om over een tijdje te laten plaatsen niet. Verschillende leveranciers hebben een geldigheidsdatum van 5 dagen voor offertes.alexbl69 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:44:
[...]
In de bouw is het ondertussen inderdaad ook genormaliseerd dat reeds bestelde maar nog niet geleverde producten aan prijsverhogingen onderhevig zijn.
In de autowereld was dit altijd al de norm. Alleen hebben de meeste mensen er gelukkig nooit mee te maken gehad. Nu de levertijden zo enorm oplopen speelt het echter wel.
Wanneer zou je auto geleverd worden? ik las hier dat de prijsverhoging voor leveringen vanaf november geldt (omdat er ook nieuwe prijslijst is met ingang november) of heb je andere informatie van de dealer gekregen?Paashaas25 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:55:
Ben afgelopen zaterdag bij de dealer in NL op de koffie gevraagd.
Het nieuws was dat ik een prijsverhoging van 3% ga krijgen terwijl ik in maart een vaste prijs afgesproken heb. Volgens het contract en de bovag voorwaarden (waar ze naar verwijzen) mag dit niet.
Ik ben erg teleurgesteld en vraag me af hoe jullie hier mee omgaan en wat jullie dealers doen.
Thx!
Precies in die modus zit ik ook. Bestelling in december gedaan, aangeven dat het Personal CoPilot Pack niet meer leverbaar is. Leugen: op de M50 wordt deze wel uitgeleverd. Dat is een keus die BMW maakt. De opties die ik voorgeschoteld krijg:oldgrumpy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:12:
[...]
geen prijsverhoging maar een prijscorrectie![]()
![]()
Dat ze zoiets eigenlijk nog durven verzinnen, wat een excuus
Indien ze mij zoiets lappen mogen ze hem ook houden en zal het mijn laatste BMW geweest zijn
Klopt, prijsverhoging is voor een levertijd na 1 november en voor mij geven ze 1 jan 2023 (maar hoe zeker is dat met status 105).Ariiiin schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:23:
[...]
Wanneer zou je auto geleverd worden? ik las hier dat de prijsverhoging voor leveringen vanaf november geldt (omdat er ook nieuwe prijslijst is met ingang november) of heb je andere informatie van de dealer gekregen?
Ik ga mijn huidige nieuw gekochte Audi dan maar doorrijden. Een electrisch alternatief heb ik niet (zijn er wel maar niet voor mij de polestar, tesla, kia, …).Pap3rclip schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:40:
[...]
Begrijp ik helemaal. Een auto bestellen, zeker voor deze prijs, zou een aangename ervaring moeten zijn.
Naar welke auto's ga je nu kijken?
[...]
En je huidige auto verliest ook meer waarde door dat wachten omdat hij ouder en meer versleten wordt, misschien zelfs ondertussen met zware kosten te maken gekregen etc.
[ Voor 5% gewijzigd door Paashaas25 op 20-06-2022 18:40 ]
Bedankt voor je reactie.buppha schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:22:
Ga ervan uit dat u de Bovag voorwaarden goed hebt nagelezen, maar zoals ik begrijp staat erin voor particulieren dat ze geen prijsverhoging mogen doorvoeren als er een vaste prijs is afgesproken. Als ze dit wel doen had ik bmw Nederland ingeschakeld. Hoorde dit weekend ook dat een dealer een rechtszaak heeft met bmw omdat ze een auto boven de catalogusprijs haden verkocht. Dit mag dus schijnbaar niet.
Bedankt voor de reactie!buppha schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 00:35:
Een rechtszaak was ik ook niet begonnen maar misschien doet een telefoontje van een advocaat wonderen.
Ze kunnen wel wijzen naar BMW Nederland maar u koopt een auto van de dealer en niet van BMW Nederland.
In 2017 een i3 gekocht en deze moest ik toen afrekenen met BMW Nederland .
Nu niet en doe ik dus zaken met de dealer .
Maar succes ermee .
Heb je dan nog wel zin in die wagen?Paashaas25 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:55:
[...]
Bedankt voor de reactie!
We zitten nu ook op het pad om de advocaat contact te laten leggen met de dealer om te kijken of dat nog iets uitmaakt.
Dat is zeker een belangrijk punt. De relatie en de zin moet er nog wel zijn anders moet je stoppen.voodoo077 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:24:
[...]
Heb je dan nog wel zin in die wagen?
Ik heb ook zo eens iets meegemaakt en op den duur had ik buikvol ervan en hebben we in onderling akkoord de verkoop stopgezet en heb ik voor ander merk gekozen
[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 21-06-2022 12:18 ]
Nondeju, dat is rotnieuws voor jeTheVMaster schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:17:
En toen kreeg je het telefoontje van BMW waar je niet op zat te wachten.
Het is duidelijk waarom mijn i4 nog in Born staat. Er is blijkbaar een probleem (met alle i4’s) met de KLE (?) module, waardoor er brand kan ontstaan. De komende dagen worden de i4’s in Born getest op dit issue waarna ze alsnog naar de dealer verzonden gaan worden. In het ergste geval duurt het dus nog een week voordat hij bij de dealer staat. Waarna het nog een week kan duren voordat hij wordt afgeleverd.![]()
@Ard1970 heb jij hier toevallig ook wat over gehoord? Begreep van de dealer dat alle auto’s die recent zijn afgeleverd hier ook over geïnformeerd zouden (moeten) worden.
Klote idd!Ard1970 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:32:
[...]
Nondeju, dat is rotnieuws voor je![]()
En nee, ik heb hier niets over vernomen vanuit de dealer. Hoor het hier voor het eerst (zoals zo vaak).
Dat is de onboard AC-charger. Hadden ze in het verleden wel vaker problemen meeTheVMaster schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:17:
En toen kreeg je het telefoontje van BMW waar je niet op zat te wachten.
Het is duidelijk waarom mijn i4 nog in Born staat. Er is blijkbaar een probleem (met alle i4’s) met de KLE (?) module,
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Oke, dealer vertelde dat je dus niet DC moest laden, maar als hij straks getest is en wordt afgeleverd is er geen probleem.. Vreemd verhaal dus... Nou maar hopen dat hij alsnog snel mijn kant op komt.fsfikke schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:00:
[...]
Dat is de onboard AC-charger. Hadden ze in het verleden wel vaker problemen mee
[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 21-06-2022 14:32 ]
De i4’s die in Born staan worden de komende dagen getest of ze het probleem dus hebben en worden daarna vrijgegeven. Dus dan mag ik gewoon DC laden.rolelael schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:24:
... dat je niet DC moest laden?
Wil dat zeggen dat jij niet aan de snellader mag?
Dat is idd zwaar balen als je al zo lang aan het wachten bent.Tosti Ham-Kaas245 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:03:
[...]
Precies in die modus zit ik ook. Bestelling in december gedaan, aangeven dat het Personal CoPilot Pack niet meer leverbaar is. Leugen: op de M50 wordt deze wel uitgeleverd. Dat is een keus die BMW maakt. De opties die ik voorgeschoteld krijg:
- Upgraden naar een M50 als ik dat pakket wel wil
- Wachten tot het pack weer beschikbaar komt voor de eDrive 40. Prognose: gaat maaaaaanden duren. De prijsverhoging in die wachttijd komt voor mijn rekening…
Lachen man, BMW! Als ik niet kan annuleren wordt dit ook mijn eerste en laatste BMW ooit.
Dus met een beetje pech staan er binnenkort een hoop i4's af te branden in Born?TheVMaster schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:31:
[...]
De i4’s die in Born staan worden de komende dagen getest of ze het probleem dus hebben en worden daarna vrijgegeven. Dus dan mag ik gewoon DC laden.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
De huidige berijders zullen een dezer dagen wel een brief krijgen van BMW.rolelael schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:56:
Neen met grote pech branden ze allemaal af, ook die al rondrijden 🤨
Er was een theoretische mogelijkheid (een van de hoogspannings experts had aan de bel getrokken ofzo), dus ze moesten alle i4’s laten testen. Duur ongeveer 30-60 minuten per auto, dus het zou niet voor een enorme extra vertraging moeten zorgen. Tenzij er natuurlijk 50+ i4’s staan en dat die van mij dan als laatste getest gaat worden.Rivanov schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:27:
[...]
Dus met een beetje pech staan er binnenkort een hoop i4's af te branden in Born?
Damn, dat is balen zeg! Hopelijk is hij er toch nog snel.
Goede vraag!Kreckie77 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:54:
Weet iemand of op een eDrive 40 de adaptieve dempers puur een softwarematige optie zijn die ook achteraf in de store kan worden aangeschaft of dat het echt andere hardware betreft?
Zijn fysiek andere onderdelen.Kreckie77 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:54:
Weet iemand of op een eDrive 40 de adaptieve dempers puur een softwarematige optie zijn die ook achteraf in de store kan worden aangeschaft of dat het echt andere hardware betreft?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Als je een M-sport hebt, is het wel aan te bevelen. Kan best stevig zijn dat onderstel.Church of Noise schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:14:
[...]
Goede vraag!
Zijn er duidelijke opinies rond deze optie ?
Ik heb het sterk overwogen maar de garage gad aan dat ze me zouden 'afraden het hoog op mijn prioriteitenlijst te plaatsen' wegens weinig nut bij normaal gebruik.
Om op je vraag te antwoorden : ik vermoed dat de hardware ook anders is.
had ik ook in het begin (i4M50), maar ik vermoed dat de AI even z'n werk moet doen om (je) gewoontes/routes aan te leren. Nu (na ongeveer 2,5 maand) krijg ik meestal melding op scherm met optie om begeleiding verder te zetten ...Ard1970 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 00:24:
Vraagje; het valt me op dat wanneer je navigeert met het systeem van BMW dat je na een tussenstop de route opnieuw moet ingeven? Is dit te voorkomen?
Klopt; ik zag het gisteren ineens links boven in het navi-scherm staanMarcher schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:11:
[...]
had ik ook in het begin (i4M50), maar ik vermoed dat de AI even z'n werk moet doen om (je) gewoontes/routes aan te leren. Nu (na ongeveer 2,5 maand) krijg ik meestal melding op scherm met optie om begeleiding verder te zetten ...
Wat je steeds kan doen is via de assistent de commando's "laatste bestemmingen" en dan "één" (uit de lijst = laatste bestemming) om verder te navigeren ...
succes!
Wat is dat groen toch mooi. Zeker in het zonnetje. Ga ik weer twijfelen, alleen bij een aanpassing kan ik maanden extra wachtenMikey681 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:14:
Prachtig! Veel plezier ermee!
Mijne inmiddels ook in ontvangst genomen:
[Afbeelding]
lijken mij twee i4 eDrive40's te zijnTheVMaster schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:00:
Het lijkt er opdat ze vandaag inderdaad alle i4’s die in Born staan te wachten getest hebben al lijkt die van mij pas vandaag aan de beurt te komen (die staat nog ‘On hold’ ). Wat ik mij vervolgens wel afvraag, de afgeleverde auto’s die ik hierboven zie? Zijn dat allemaal M50’s dan? @Mikey681 @TechBert Of zijn die mogelijk eerder (of later) dan 31 mei geproduceerd?
Een defect ? lijkt me niet.Quiller schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:16:
Een kleine (in deze tijden toch wel belangrijke) vraag : Mijn laadpaal kan communiceren met mijn omvormer en zodoende alleen 'overschot' van zonne energie naar de wagen sturen. Echter als ik dit doe en het zakt onder een bepaalde snelheid dan stopt de auto met laden... Is dit een mogelijk defect aan mijn i4 of speelt er meer? (het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat zo een moderne wagen dit niet zou aankunnen... - bijkomend : hoe moet hij dan in godsnaam aan een gewone stekker kunnen laden?) -- Iemand ervaring mee / kennis van zaken ivm electriciteit mee voor ik naar de garage ga?
Mijn exemplaar het productiedatum 24/5TheVMaster schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:00:
Het lijkt er opdat ze vandaag inderdaad alle i4’s die in Born staan te wachten getest hebben al lijkt die van mij pas vandaag aan de beurt te komen (die staat nog ‘On hold’ ). Wat ik mij vervolgens wel afvraag, de afgeleverde auto’s die ik hierboven zie? Zijn dat allemaal M50’s dan? @Mikey681 @TechBert Of zijn die mogelijk eerder (of later) dan 31 mei geproduceerd?
Nee, het is wel degelijk de wagen die dan de stroom onderbreekt (gebeurt ergens om en bij de 2kw) (en hij start het laden niet zelf terug op) -- ik heb nu de wagen in de app van de wagen zelf op minimum stroom gezet maar dat is natuurlijk soms nog te hoog)rolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:21:
[...]
Een defect ? lijkt me niet.
Wagen zou perfect met dalende laadstroom moeten omkunnen. Is het princiepe van loadbalancing. Zo werkt mijn paal. Gebruik ik veel toestellen binnen dan zakt de laadstroom
Maar zou het kunnen dat je laadpaal op een bepaald moment te weining stroom krijgt en dan zelf zijn laadcyclus onderbreekt? Ik vermoed eerder iets met de laadpaal zelf hoor
Mijne is 17 mei geproduceerd - een eDrive 40.TheVMaster schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:00:
Klopt. Mijn netwerk is 3fase en de laadpaal staat op een volledige afzonderlijke lijn. Sowieso vind ik het erg vreemd. Ik denk dat ik de vraag mss best in de garage een keer ga stellen... -- Mijn vermoeden (als leek) is dat als de wagen tijdens het laden de omschakeling van 3 naar 1 fase moet maken dat hij dan 'afslaat'... lijkt mij dus niet helemaal zoals het zou moeten werken?rolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:38:
ok . kan idd zijn dat de wagen nietmet die lage stroom kan werken. Maar min laadstroom in de app is 6A
Dus dat is 1.3kW min , dus zou toch moeten gaan ( 1 fasig )
Maar ik vermoed dat je een 3 fasig netwerk heb ? Anders zou je niet zeggen dat de min instelling nog te hoog is.
[ Voor 14% gewijzigd door Quiller op 24-06-2022 13:02 ]
[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 24-06-2022 13:16 ]
ik zou niet teveel claxoneren :-) voor t zelfde geld denken ze dat er iets mis is en gaat hij terug :-)TheVMaster schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:16:
Wel interessant trouwens. Ik heb net de BMW toegevoegd aan Home Assistant en daarna zie ineens wel allerhande info van mijn auto (terwijl er in de App nog steeds een wit laken overheen zit. Kan zelfs de auto dan laten claxoneren etc. Dat laatste lijkt me niet handig/slim, aangezien hij nog in Born staat.
rolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:20:
[...]
ik zou niet teveel claxoneren :-) voor t zelfde geld denken ze dat er iets mis is en gaat hij terug :-)
[ Voor 46% gewijzigd door TheVMaster op 24-06-2022 14:07 ]
Ik vind het knap wat je opgezet hebt. Stiekem jaloers hoorTheVMaster schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:50:
Grappig, kreeg net een melding dat de BMW (in Born) kortstondig werd opgeladen. 10 minuten later een appje van de dealer dat de BMW was vrijgegeven en op transport naar Amsterdam kan. Die test leek dus maar een paar seconden te duren (tenminste, ik kreeg een melding en paar seconden daarna kon ik voor korte tijd uberhaupt geen info over de BMW meer zien).
Maar goed, ze gaan het kenteken alvast aanvragen en dan zou hij ergens volgende week afgeleverd kunnen gaan worden.
Kwam er eigenlijk toevallig achter. Had verwacht dat ik niet veel info zou krijgen via de BMW add-on van Home Assistant. Gek genoeg zie je dus exact waar de auto staat en heeft hij dus ook gewoon een connectie met de backend voordat hij bij de dealer staat. En vervolgens is het wat slimmigheidjes in Home Assistant aanmaken om hem vervolgens te kunnen volgen (dat was 2 min werk)rolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:35:
[...]
Ik vind het knap wat je opgezet hebt. Stiekem jaloers hoor
In principe heb je Home Assistant nodig, dat is open source home automation software : https://www.home-assistant.io en als je dat hebt draaien heb je voldoende aan de BMW integratie : https://www.home-assistant.io/integrations/#search/BMW.rolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:17:
kan je me wat info doorspelen over home assist? Heb je daar modules voor nodig ( lees electronica) . ben zelf electronica engineer. Dus datr moet nog lukken
tx
[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 24-06-2022 16:27 ]
:strip_exif()/f/image/8cajlTnDllEILDsbbFcanWGz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0etmioFFGnSjx0QhBLTkf5G6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sj83aq0Nx9RjgEXxhwrhhtgA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5HMVH443Zxpo8UJr5NOuXNPU.jpg?f=fotoalbum_large)
Dankjewel, ja ben er super blij mee 😬rolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:36:
schitterende kleur, net als de mijne :-)
Staat nog wel wat hoog op zijn blokken :-)
Erg mooie bak Ramon!Ramon R schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:35:
Ik kreeg vanochtend het verlossende telefoontje, mijn auto is bij de dealer gearriveerd. Ben net even snel gaan kijken en heb wat foto’s gemaakt. Over 2 weken (na mijn vakantie, had vanuit dealer ook eerder gekund) ga ik de auto ophalen nadat ze een aantal kleine aanpassingen heb gedaan die ik nog graag wil. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Welke aanpassingen laat je nog doen als ik nieuwsgierig mag zijn?
Thanks. Ik las net dat die van jou ook bijna bij je is. Het wachten wordt (uit)eindelijk beloond!
Gearshifter en startknop. M50 badge en M badges zijkant worden glossy zwart. En wat kleine delen worden gewrapt.witchdoc schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:17:
[...]
Welke aanpassingen laat je nog doen als ik nieuwsgierig mag zijn?
Even installed en een dashboardje aangemaaktTheVMaster schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:22:
[...]
Ik kan wel zien wanneer hij aan de lader hangt (en dus bij de dealer arriveert). Laat ik daar eens even wat automation voor maken, dan weet ik het zodra hij in Amsterdam is
Oke, ik kan dus ook exact zien waar hij staat. En net even een paar automations aangemaakt, zodra hij verplaatste wordt krijg ik een push bericht vanuit Home Assistant. Weet ik ook gelijk wanneer ze hem van de parkeerplaats afhalen om te testen en wanneer ze hem gaan transporteren naar Amsterdam.![]()
[Afbeelding]
Het is dezelfde hardware die ze al jaren gebruiken, pre iDrive 8. Zal ook geen enkele prio op development lijst hebben. Het blijft nog het modulaire CAN systeem met voor alles aparte modules en vaak ook nog weer van aparte fabrikanten, leuk om allemaal te integreren.NemeSiS-7 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:52:
Weet iemand waarom de elektrische trekhaak alleen via de kofferbak kan worden ingeschakeld en uitgeschakeld en niet via het idrive 8 systeem?
@TheVMaster kaartje gevonden, zones ingesteld en automation. Geen idee of t werktrolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:54:
[...]
Even installed en een dashboardje aangemaakt
Maar hoe krijg ik die locatie eronder zoals jij?
[Afbeelding]
Moet je een Map toevoegen en dan als locatie de device_tracker van je i4 gebruiken. 😇rolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:54:
[...]
Even installed en een dashboardje aangemaakt
Maar hoe krijg ik die locatie eronder zoals jij?
[Afbeelding]
Niet direct. Vaak moet je geen service aanroepen, maar dat gaat beetje buiten het bmw i4 topic, stuur me anders even een DM.rolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:35:
[...]
@TheVMaster kaartje gevonden, zones ingesteld en automation. Geen idee of t werkt
Maar krijg wel errors als ik bv een klik actie doe om bv de lichten te flash en of refresh from cloud
Kan service button niet aanroepen/ undefined
Enig idee?
:strip_exif()/f/image/l4aH8gO8OkwFmNuMd2a3zhE2.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh, dit wilde ik ook. Wat zijn de onderdeelnummers, als ik vragen mag?bulsing schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:29:
Gisteren ook onze i4 eindelijk opgehaald. Helemaal in mijn sas met de zwarte logo's.
Met dank aan de originele poster voor het delen van de onderdeel nummers.
Dealer heeft ze er voor me op geplaatst voor levering en was er zelf ook wild van...
Was van plan om, zoals altijd, zonder logo's te gaan maar dat was voor zoonlief onverteerbaar.
Maar nu ze zwart zijn (auto zelf is saffier zwart) kan ik er wel mee leven.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Paar pagina's terug staan ze vermeld. Weet ook even niet wie de poster was die de onderdelennummer vermeld had.MichaelC165 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:26:
[...]
Oh, dit wilde ik ook. Wat zijn de onderdeelnummers, als ik vragen mag?
Enkel voor de M50 achteraan, of ook beschikbaar voor de zijlogo's?
[ Voor 21% gewijzigd door dencoupe op 26-06-2022 15:34 ]
Gevonden in de mail naar de dealert:dencoupe schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:33:
Kan helaas niet de onderdeelnr’s vinden in het topic….
Heeft Iemand ze toevallig wel gevonden, ben op zoek naar alleen die van de achterklep (M50)
Awesome, thanks!bulsing schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:43:
[...]
Gevonden in de mail naar de dealert:
Side badges.
51145A4B373
Rear m50
51145A63543
[ Voor 6% gewijzigd door dencoupe op 27-06-2022 14:49 ]
correct en geen idee, mij stoort het nietNemeSiS-7 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:35:
kan het kloppen dat bij de i4 de achterdeuren zonder instaplijsten worden geleverd en weet iemand waar je deze kan halen? De lokale bmw boer geeft aan dat die er niet zijn, omdat de ruimte kleiner is..
[ Voor 47% gewijzigd door TheVMaster op 28-06-2022 15:25 ]
Kleiner rijden? Waarom had je dan een i4 besteld, als ik vragen mag? Of ga je hem met winst proberen te verkopen?Fermin Romero schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:33:
Ik ontvang over een maand mijn i4 edrive40. Overweeg om deze te verkopen. Ga waarschijnlijk iets kleiner rijden.
Dat kan toch, soms lopen dingen anders. Zelfs als dat het doel was, moet iedereen zelf bepalen....Ard1970 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:24:
[...]
Kleiner rijden? Waarom had je dan een i4 besteld, als ik vragen mag? Of ga je hem met winst proberen te verkopen?
Juni 2021 de i4 besteld. Rij nu 5-serie. Door omstandigheden nu waarschijnlijk nog iets kleiner dan de i4. En winst zou mooi zijn, maar is niet de aanleiding.Ard1970 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:24:
[...]
Kleiner rijden? Waarom had je dan een i4 besteld, als ik vragen mag? Of ga je hem met winst proberen te verkopen?
Oh zeker mag en kan dat, zou het alleen spijtig vinden dat de aankoop gedaan is vanuit winstbejag. Daarvoor zouden andere fans te lang moeten wachten 😉ibidriv3r schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:30:
[...]
Dat kan toch, soms lopen dingen anders. Zelfs als dat het doel was, moet iedereen zelf bepalen....
Wellicht dat ik de M50 binnenkort ook te koop zet, er komt onverwacht een zakelijke auto bij, dus dan mag of de i3 of de i4 plaats maken
Jij gaat gewoon je ehh...dochter te koop aanbieden? Je kunt haar ook gewoon even je auto laten poetsenArd1970 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:30:
Het eerste beschadinkje is een feit; toch knap binnen 10 dagen 😬
De hoogglans zwarte "hockeystick" aan passagierszijde is blijkbaar niet bestand tegen hakken. 😡
[Afbeelding]
Tevens aangeboden, tegen elk aannemelijk bod:
* Blondine, 29 jaar.
Niet mijn dochterTheVMaster schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:38:
[...]
Jij gaat gewoon je ehh...dochter te koop aanbieden? Je kunt haar ook gewoon even je auto laten poetsen
Zie hier zo enorm veel haakjes voor de meest mooie/flauwe woordgrapjes.... maar zal het toch maar latenArd1970 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:43:
[...]
Niet mijn dochter![]()
Poetsen gaat niet helpen overigens, er is echt een (klein) stukje uit. Qua kwaliteit valt me dat overigens wel tegen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Oei, maar nieuwe bestellen dan?Ard1970 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:43:
[...]
Niet mijn dochter![]()
Poetsen gaat niet helpen overigens, er is echt een (klein) stukje uit. Qua kwaliteit valt me dat overigens wel tegen.
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 28-06-2022 15:51 ]
Ondertussen verkies ik dat particulieren er winst op maken, want BMW en co maken er al gigantische winsten op. In juni was het ook niet te verwachten dat de markt nu zo zou zijn.Ard1970 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:31:
[...]
Oh zeker mag en kan dat, zou het alleen spijtig vinden dat de aankoop gedaan is vanuit winstbejag. Daarvoor zouden andere fans te lang moeten wachten 😉
Nederland of België?Fermin Romero schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:31:
[...]
Juni 2021 de i4 besteld. Rij nu 5-serie. Door omstandigheden nu waarschijnlijk nog iets kleiner dan de i4. En winst zou mooi zijn, maar is niet de aanleiding.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq