• buppha
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-07 20:50
Denk niet alleen BMW maar ook de leasemaatschappij die meer vragen.
Denk alleen maar aan de rentetarieven.

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
fsfikke schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:06:
[...]

Nou, nou, smerig is ook weer overdreven. Nog niets meegekregen van toenemende grondstofprijzen etc.? Probeer maar eens met een bouwvakker een klus af te spreken voor eind volgend jaar met een vaste prijs. Welkom in 2022 zou ik zeggen.

Dit is verder ook niets nieuws. Mochten ze het je in het verleden niet doorberekend hebben maakten ze schijnbaar nog genoeg marge op de deal ;)
Als je de winstcijfers ziet is smerig het juiste woord. Ik ken de marges genoeg in de bouw en daar is het voor velen nodig om boven water te blijven. De autobouwers doen dit echter gewoon om extra winst binnen te halen. En ja, de markt is momenteel zo, maar dat betekent niet dat we moeten volgen.

• Paashaas25
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-09 16:44
voodoo077 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:35:
[...]

Zie mijn reactie supra maar dus wel België.
Gen hogere prijs, aanpassing opties is op kosten van dealer/invoerder zelfde opties, zaken die er niet meer zijn is een lagere prijs.
Ik zou NOOIT een hogere prijs aanvaarden. Er zijn alternatieven op de markt. Niks mis met de i4, integendeel zelf, maar het moet redelijk blijven!
Been stijf houden en niet akkoord gaan zou ik zeggen en zien hoe ze reageren.
Ik heb aangegeven dat ik de auto gewoon voor de afgesproken prijs wil hebben op basis van de Bovag voorwaarden particulier.

Helaas geeft Nobra Cars in Helmond geen krimp en toont 0 empatie. Het komt door de oorlog en het is ook geen prijsverhoging maar een prijscorrectie...
Ik ga de auto met pijn in het hart (kostenloos) annuleren omdat ik na een reeks van tegenvallers me afvraag wat me nog te wachten staat voordat de auto daadwerkelijk op de stoep zou staan.
Erg zuur na een reeds lange tijd wachten en nu voor het eerst van status niets naar 105 (wat ook nog niets is).

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-11 17:17
Paashaas25 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:16:
[...]

Ik heb aangegeven dat ik de auto gewoon voor de afgesproken prijs wil hebben op basis van de Bovag voorwaarden particulier.

Helaas geeft Nobra Cars in Helmond geen krimp en toont 0 empatie. Het komt door de oorlog en het is ook geen prijsverhoging maar een prijscorrectie...
Ik ga de auto met pijn in het hart (kostenloos) annuleren omdat ik na een reeks van tegenvallers me afvraag wat me nog te wachten staat voordat de auto daadwerkelijk op de stoep zou staan.
Erg zuur na een reeds lange tijd wachten en nu voor het eerst van status niets naar 105 (wat ook nog niets is).
geen prijsverhoging maar een prijscorrectie _/-\o_ _/-\o_
Dat ze zoiets eigenlijk nog durven verzinnen, wat een excuus
Indien ze mij zoiets lappen mogen ze hem ook houden en zal het mijn laatste BMW geweest zijn

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ik weet dat ze in de bouw werken met dagprijzen tegenwoordig. Toen ik gebouwd heb (2016) kon je prijzen nog voor een jaar vastleggen.

Nu, voor een auto klinkt dat dan weer raar. Want op de besteldatum heb ik toegezegd en heeft BMW een leveringsprognose gedaan, hun prijs moet maar aangepast zijn aan die prognose.
En als de prijs door uitstel levering nog omhoog gaat is dat hun probleem en niet de mijne. Ondertussen zijn er bij mijn auto (het is wel een iX3) reeds 3 opties vervallen (lumbar support passagier, touch part idrive controller en de boot gesture). Moet dat ook gewoon accepteren.

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 14:54
Paashaas25 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:16:
[...]

Begrijp ik helemaal. Een auto bestellen, zeker voor deze prijs, zou een aangename ervaring moeten zijn.
Naar welke auto's ga je nu kijken?
Engineer Stewie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:32:
Ik weet dat ze in de bouw werken met dagprijzen tegenwoordig. Toen ik gebouwd heb (2016) kon je prijzen nog voor een jaar vastleggen.

Nu, voor een auto klinkt dat dan weer raar. Want op de besteldatum heb ik toegezegd en heeft BMW een leveringsprognose gedaan, hun prijs moet maar aangepast zijn aan die prognose.
En als de prijs door uitstel levering nog omhoog gaat is dat hun probleem en niet de mijne. Ondertussen zijn er bij mijn auto (het is wel een iX3) reeds 3 opties vervallen (lumbar support passagier, touch part idrive controller en de boot gesture). Moet dat ook gewoon accepteren.
En je huidige auto verliest ook meer waarde door dat wachten omdat hij ouder en meer versleten wordt, misschien zelfs ondertussen met zware kosten te maken gekregen etc.

[ Voor 34% gewijzigd door Pap3rclip op 20-06-2022 14:44 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:52
Engineer Stewie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:32:

In de bouw is het ondertussen inderdaad ook genormaliseerd dat reeds bestelde maar nog niet geleverde producten aan prijsverhogingen onderhevig zijn.

In de autowereld was dit altijd al de norm. Alleen hebben de meeste mensen er gelukkig nooit mee te maken gehad. Nu de levertijden zo enorm oplopen speelt het echter wel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• kmser
alexbl69 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:44:
[...]

In de bouw is het ondertussen inderdaad ook genormaliseerd dat reeds bestelde maar nog niet geleverde producten aan prijsverhogingen onderhevig zijn.

In de autowereld was dit altijd al de norm. Alleen hebben de meeste mensen er gelukkig nooit mee te maken gehad. Nu de levertijden zo enorm oplopen speelt het echter wel.
Als je iets besteld om direct te leveren krijg je nog steeds de offerteprijs voor onderdelen. Bestel je iets om over een tijdje te laten plaatsen niet. Verschillende leveranciers hebben een geldigheidsdatum van 5 dagen voor offertes.

Wat er in de bouw wel verschillend is: er zijn afgesproken formules die gebaseerd zijn op prijsindexen of prijs van grondstoffen. Voor grote contracten is dit dus 100% doorzichtig naar de klant toe en onderdeel per onderdeel. Dit als : personeelskost x% * factor, materiaal y x %, ... Ik zou zoiets dus makkelijker aanvaarden als ze ook transparantie geven, maar dat zullen ze nooit doen.

• Ariiiin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-10 15:19
Paashaas25 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:55:
Ben afgelopen zaterdag bij de dealer in NL op de koffie gevraagd.
Het nieuws was dat ik een prijsverhoging van 3% ga krijgen terwijl ik in maart een vaste prijs afgesproken heb. Volgens het contract en de bovag voorwaarden (waar ze naar verwijzen) mag dit niet.
Ik ben erg teleurgesteld en vraag me af hoe jullie hier mee omgaan en wat jullie dealers doen.
Thx!
Wanneer zou je auto geleverd worden? ik las hier dat de prijsverhoging voor leveringen vanaf november geldt (omdat er ook nieuwe prijslijst is met ingang november) of heb je andere informatie van de dealer gekregen?

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
oldgrumpy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:12:
[...]

geen prijsverhoging maar een prijscorrectie _/-\o_ _/-\o_
Dat ze zoiets eigenlijk nog durven verzinnen, wat een excuus
Indien ze mij zoiets lappen mogen ze hem ook houden en zal het mijn laatste BMW geweest zijn
Precies in die modus zit ik ook. Bestelling in december gedaan, aangeven dat het Personal CoPilot Pack niet meer leverbaar is. Leugen: op de M50 wordt deze wel uitgeleverd. Dat is een keus die BMW maakt. De opties die ik voorgeschoteld krijg:

- Upgraden naar een M50 als ik dat pakket wel wil
- Wachten tot het pack weer beschikbaar komt voor de eDrive 40. Prognose: gaat maaaaaanden duren. De prijsverhoging in die wachttijd komt voor mijn rekening…

Lachen man, BMW! Als ik niet kan annuleren wordt dit ook mijn eerste en laatste BMW ooit.

• Paashaas25
Ariiiin schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:23:
[...]

Wanneer zou je auto geleverd worden? ik las hier dat de prijsverhoging voor leveringen vanaf november geldt (omdat er ook nieuwe prijslijst is met ingang november) of heb je andere informatie van de dealer gekregen?
Klopt, prijsverhoging is voor een levertijd na 1 november en voor mij geven ze 1 jan 2023 (maar hoe zeker is dat met status 105).

• Paashaas25
Pap3rclip schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:40:
[...]

Begrijp ik helemaal. Een auto bestellen, zeker voor deze prijs, zou een aangename ervaring moeten zijn.
Naar welke auto's ga je nu kijken?

[...]

En je huidige auto verliest ook meer waarde door dat wachten omdat hij ouder en meer versleten wordt, misschien zelfs ondertussen met zware kosten te maken gekregen etc.
Ik ga mijn huidige nieuw gekochte Audi dan maar doorrijden. Een electrisch alternatief heb ik niet (zijn er wel maar niet voor mij de polestar, tesla, kia, …).
Baal echt als een stekker. De manier waarop ik als particulier een paar k extra moet betalen stoort me het meest, het maakt ze niets uit aangezien er nog 100 mensen in de rij staan. Zakelijk kan natuurlijk anders zijn afhankelijk van wie het gaat betalen.
Als particulier is het niet standaard om 80k uit te geven voor een auto maar de service voelt hetzelfde als kopen bij de Aldi.

[ Voor 5% gewijzigd door Paashaas25 op 20-06-2022 18:40 ]

• buppha
Ga ervan uit dat u de Bovag voorwaarden goed hebt nagelezen, maar zoals ik begrijp staat erin voor particulieren dat ze geen prijsverhoging mogen doorvoeren als er een vaste prijs is afgesproken. Als ze dit wel doen had ik bmw Nederland ingeschakeld. Hoorde dit weekend ook dat een dealer een rechtszaak heeft met bmw omdat ze een auto boven de catalogusprijs haden verkocht. Dit mag dus schijnbaar niet.

• Paashaas25
buppha schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:22:
Ga ervan uit dat u de Bovag voorwaarden goed hebt nagelezen, maar zoals ik begrijp staat erin voor particulieren dat ze geen prijsverhoging mogen doorvoeren als er een vaste prijs is afgesproken. Als ze dit wel doen had ik bmw Nederland ingeschakeld. Hoorde dit weekend ook dat een dealer een rechtszaak heeft met bmw omdat ze een auto boven de catalogusprijs haden verkocht. Dit mag dus schijnbaar niet.
Bedankt voor je reactie.
Zoals ik de Bovag voorwaarden lees (voor particulieren) dan mag een vaste prijs niet aangepast worden en ook rechtsbijstand bevestigd dit.
Helaas verwijst de dealer naar BMW Nederland en dat dit volgens hun adviseur mag.
De vraag is dan of je energie in een rechtzaak gaat steken om uiteindelijk bij dat bedrijf je auto nog gaan te krijgen.

• buppha
Een rechtszaak was ik ook niet begonnen maar misschien doet een telefoontje van een advocaat wonderen.
Ze kunnen wel wijzen naar BMW Nederland maar u koopt een auto van de dealer en niet van BMW Nederland.
In 2017 een i3 gekocht en deze moest ik toen afrekenen met BMW Nederland .
Nu niet en doe ik dus zaken met de dealer .
Maar succes ermee .

• Paashaas25
buppha schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 00:35:
Een rechtszaak was ik ook niet begonnen maar misschien doet een telefoontje van een advocaat wonderen.
Ze kunnen wel wijzen naar BMW Nederland maar u koopt een auto van de dealer en niet van BMW Nederland.
In 2017 een i3 gekocht en deze moest ik toen afrekenen met BMW Nederland .
Nu niet en doe ik dus zaken met de dealer .
Maar succes ermee .
Bedankt voor de reactie!
We zitten nu ook op het pad om de advocaat contact te laten leggen met de dealer om te kijken of dat nog iets uitmaakt.

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-11 10:56
Paashaas25 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:55:
[...]

Bedankt voor de reactie!
We zitten nu ook op het pad om de advocaat contact te laten leggen met de dealer om te kijken of dat nog iets uitmaakt.
Heb je dan nog wel zin in die wagen?
Ik heb ook zo eens iets meegemaakt en op den duur had ik buikvol ervan en hebben we in onderling akkoord de verkoop stopgezet en heb ik voor ander merk gekozen

• Paashaas25
voodoo077 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:24:
[...]

Heb je dan nog wel zin in die wagen?
Ik heb ook zo eens iets meegemaakt en op den duur had ik buikvol ervan en hebben we in onderling akkoord de verkoop stopgezet en heb ik voor ander merk gekozen
Dat is zeker een belangrijk punt. De relatie en de zin moet er nog wel zijn anders moet je stoppen.
Advocaten helpen hier doorgaans niet maar ik kijk het even af.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11 16:28

TheVMaster

Moderator WOS
En toen kreeg je het telefoontje van BMW waar je niet op zat te wachten.

Het is duidelijk waarom mijn i4 nog in Born staat. Er is blijkbaar een probleem (met alle i4’s) met de KLE (?) module, waardoor er brand kan ontstaan. De komende dagen worden de i4’s in Born getest op dit issue waarna ze alsnog naar de dealer verzonden gaan worden. In het ergste geval duurt het dus nog een week voordat hij bij de dealer staat. Waarna het nog een week kan duren voordat hij wordt afgeleverd. :X

@Ard1970 heb jij hier toevallig ook wat over gehoord? Begreep van de dealer dat alle auto’s die recent zijn afgeleverd hier ook over geïnformeerd zouden (moeten) worden.

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 21-06-2022 12:18 ]

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
TheVMaster schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:17:

Het is duidelijk waarom mijn i4 nog in Born staat. Er is blijkbaar een probleem (met alle i4’s) met de KLE (?) module, waardoor er brand kan ontstaan. De komende dagen worden de i4’s in Born getest op dit issue waarna ze alsnog naar de dealer verzonden gaan worden. In het ergste geval duurt het dus nog een week voordat hij bij de dealer staat. Waarna het nog een week kan duren voordat hij wordt afgeleverd. :X

@Ard1970 heb jij hier toevallig ook wat over gehoord? Begreep van de dealer dat alle auto’s die recent zijn afgeleverd hier ook over geïnformeerd zouden (moeten) worden.
Nondeju, dat is rotnieuws voor je :/
En nee, ik heb hier niets over vernomen vanuit de dealer. Hoor het hier voor het eerst (zoals zo vaak).

• Paashaas25
Ard1970 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:32:
[...]

Nondeju, dat is rotnieuws voor je :/
En nee, ik heb hier niets over vernomen vanuit de dealer. Hoor het hier voor het eerst (zoals zo vaak).
Klote idd!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TheVMaster schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:17:

Het is duidelijk waarom mijn i4 nog in Born staat. Er is blijkbaar een probleem (met alle i4’s) met de KLE (?) module,
Dat is de onboard AC-charger. Hadden ze in het verleden wel vaker problemen mee :/

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
fsfikke schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:00:
[...]

Dat is de onboard AC-charger. Hadden ze in het verleden wel vaker problemen mee :/
Oke, dealer vertelde dat je dus niet DC moest laden, maar als hij straks getest is en wordt afgeleverd is er geen probleem.. Vreemd verhaal dus... Nou maar hopen dat hij alsnog snel mijn kant op komt. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 21-06-2022 14:32 ]

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:33
... dat je niet DC moest laden?
Wil dat zeggen dat jij niet aan de snellader mag?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolelael schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:24:
... dat je niet DC moest laden?
Wil dat zeggen dat jij niet aan de snellader mag?
De i4’s die in Born staan worden de komende dagen getest of ze het probleem dus hebben en worden daarna vrijgegeven. Dus dan mag ik gewoon DC laden.

• Paashaas25
Tosti Ham-Kaas245 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:03:
[...]

Precies in die modus zit ik ook. Bestelling in december gedaan, aangeven dat het Personal CoPilot Pack niet meer leverbaar is. Leugen: op de M50 wordt deze wel uitgeleverd. Dat is een keus die BMW maakt. De opties die ik voorgeschoteld krijg:

- Upgraden naar een M50 als ik dat pakket wel wil
- Wachten tot het pack weer beschikbaar komt voor de eDrive 40. Prognose: gaat maaaaaanden duren. De prijsverhoging in die wachttijd komt voor mijn rekening…

Lachen man, BMW! Als ik niet kan annuleren wordt dit ook mijn eerste en laatste BMW ooit.
Dat is idd zwaar balen als je al zo lang aan het wachten bent.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:57
TheVMaster schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:31:
[...]

De i4’s die in Born staan worden de komende dagen getest of ze het probleem dus hebben en worden daarna vrijgegeven. Dus dan mag ik gewoon DC laden.
Dus met een beetje pech staan er binnenkort een hoop i4's af te branden in Born?

Damn, dat is balen zeg! Hopelijk is hij er toch nog snel.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• rolelael
Neen met grote pech branden ze allemaal af, ook die al rondrijden 🤨

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolelael schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:56:
Neen met grote pech branden ze allemaal af, ook die al rondrijden 🤨
De huidige berijders zullen een dezer dagen wel een brief krijgen van BMW.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Rivanov schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:27:
[...]

Dus met een beetje pech staan er binnenkort een hoop i4's af te branden in Born?

Damn, dat is balen zeg! Hopelijk is hij er toch nog snel.
Er was een theoretische mogelijkheid (een van de hoogspannings experts had aan de bel getrokken ofzo), dus ze moesten alle i4’s laten testen. Duur ongeveer 30-60 minuten per auto, dus het zou niet voor een enorme extra vertraging moeten zorgen. Tenzij er natuurlijk 50+ i4’s staan en dat die van mij dan als laatste getest gaat worden.

• Kreckie77
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Weet iemand of op een eDrive 40 de adaptieve dempers puur een softwarematige optie zijn die ook achteraf in de store kan worden aangeschaft of dat het echt andere hardware betreft?

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:21

Church of Noise

Drive it like you stole it

Kreckie77 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:54:
Weet iemand of op een eDrive 40 de adaptieve dempers puur een softwarematige optie zijn die ook achteraf in de store kan worden aangeschaft of dat het echt andere hardware betreft?
Goede vraag!

Zijn er duidelijke opinies rond deze optie ?
Ik heb het sterk overwogen maar de garage gad aan dat ze me zouden 'afraden het hoog op mijn prioriteitenlijst te plaatsen' wegens weinig nut bij normaal gebruik.

Om op je vraag te antwoorden : ik vermoed dat de hardware ook anders is.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kreckie77 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:54:
Zijn fysiek andere onderdelen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Ard1970
Vraagje; het valt me op dat wanneer je navigeert met het systeem van BMW dat je na een tussenstop de route opnieuw moet ingeven? Is dit te voorkomen?

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:15
Church of Noise schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:14:
[...]

Goede vraag!

Zijn er duidelijke opinies rond deze optie ?
Ik heb het sterk overwogen maar de garage gad aan dat ze me zouden 'afraden het hoog op mijn prioriteitenlijst te plaatsen' wegens weinig nut bij normaal gebruik.

Om op je vraag te antwoorden : ik vermoed dat de hardware ook anders is.
Als je een M-sport hebt, is het wel aan te bevelen. Kan best stevig zijn dat onderstel.

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:20
Heb met zowel zonder als met adaptief onderstel gereden. En vind die met adaptief veel fijner (comfortabeler) rijden. Terwijl die met het adaptief onderstel een M50 was en de andere, zonder, de E40…

• Marcher
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-11 16:47
Ard1970 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 00:24:
Vraagje; het valt me op dat wanneer je navigeert met het systeem van BMW dat je na een tussenstop de route opnieuw moet ingeven? Is dit te voorkomen?
had ik ook in het begin (i4M50), maar ik vermoed dat de AI even z'n werk moet doen om (je) gewoontes/routes aan te leren. Nu (na ongeveer 2,5 maand) krijg ik meestal melding op scherm met optie om begeleiding verder te zetten ...

Wat je steeds kan doen is via de assistent de commando's "laatste bestemmingen" en dan "één" (uit de lijst = laatste bestemming) om verder te navigeren ...

succes!

• Ard1970
Marcher schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:11:
[...]

had ik ook in het begin (i4M50), maar ik vermoed dat de AI even z'n werk moet doen om (je) gewoontes/routes aan te leren. Nu (na ongeveer 2,5 maand) krijg ik meestal melding op scherm met optie om begeleiding verder te zetten ...

Wat je steeds kan doen is via de assistent de commando's "laatste bestemmingen" en dan "één" (uit de lijst = laatste bestemming) om verder te navigeren ...

succes!
Klopt; ik zag het gisteren ineens links boven in het navi-scherm staan ;) Ik voelde me nogal sullig, dacht dat ik er dus de eerste keren overheen had gekeken 8)7

Thanks voor je reply!

• TechBert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 02:51
Ik werd vanochtend gebeld dat de i4 al klaarstond, een dagje vroeger opgehaald. Wat een genot. 😊Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jPrnfuT3izK9Ctrb7NBMvTewXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELpwS4IRYmPGdCYYNz8j8yct.jpg?f=fotoalbum_large

• Mikey681
  • Laatst online: 21-10-2024
Prachtig! Veel plezier ermee!
Mijne inmiddels ook in ontvangst genomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klqdcZva0b3aoo1PdE1TeuBRsmY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqETHh5BN5TRiKswDkiohA2d.jpg?f=fotoalbum_large

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:15
Mikey681 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:14:
Prachtig! Veel plezier ermee!
Mijne inmiddels ook in ontvangst genomen:

[Afbeelding]
Wat is dat groen toch mooi. Zeker in het zonnetje. Ga ik weer twijfelen, alleen bij een aanpassing kan ik maanden extra wachten :(

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Het lijkt er opdat ze vandaag inderdaad alle i4’s die in Born staan te wachten getest hebben al lijkt die van mij pas vandaag aan de beurt te komen (die staat nog ‘On hold’ ). Wat ik mij vervolgens wel afvraag, de afgeleverde auto’s die ik hierboven zie? Zijn dat allemaal M50’s dan? @Mikey681 @TechBert Of zijn die mogelijk eerder (of later) dan 31 mei geproduceerd?

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-11 15:59
Een kleine (in deze tijden toch wel belangrijke) vraag : Mijn laadpaal kan communiceren met mijn omvormer en zodoende alleen 'overschot' van zonne energie naar de wagen sturen. Echter als ik dit doe en het zakt onder een bepaalde snelheid dan stopt de auto met laden... Is dit een mogelijk defect aan mijn i4 of speelt er meer? (het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat zo een moderne wagen dit niet zou aankunnen... - bijkomend : hoe moet hij dan in godsnaam aan een gewone stekker kunnen laden?) -- Iemand ervaring mee / kennis van zaken ivm electriciteit mee voor ik naar de garage ga?

• rolelael
TheVMaster schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:00:
Het lijkt er opdat ze vandaag inderdaad alle i4’s die in Born staan te wachten getest hebben al lijkt die van mij pas vandaag aan de beurt te komen (die staat nog ‘On hold’ ). Wat ik mij vervolgens wel afvraag, de afgeleverde auto’s die ik hierboven zie? Zijn dat allemaal M50’s dan? @Mikey681 @TechBert Of zijn die mogelijk eerder (of later) dan 31 mei geproduceerd?
lijken mij twee i4 eDrive40's te zijn

• rolelael
Quiller schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:16:
Een kleine (in deze tijden toch wel belangrijke) vraag : Mijn laadpaal kan communiceren met mijn omvormer en zodoende alleen 'overschot' van zonne energie naar de wagen sturen. Echter als ik dit doe en het zakt onder een bepaalde snelheid dan stopt de auto met laden... Is dit een mogelijk defect aan mijn i4 of speelt er meer? (het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat zo een moderne wagen dit niet zou aankunnen... - bijkomend : hoe moet hij dan in godsnaam aan een gewone stekker kunnen laden?) -- Iemand ervaring mee / kennis van zaken ivm electriciteit mee voor ik naar de garage ga?
Een defect ? lijkt me niet.
Wagen zou perfect met dalende laadstroom moeten omkunnen. Is het princiepe van loadbalancing. Zo werkt mijn paal. Gebruik ik veel toestellen binnen dan zakt de laadstroom
Maar zou het kunnen dat je laadpaal op een bepaald moment te weining stroom krijgt en dan zelf zijn laadcyclus onderbreekt? Ik vermoed eerder iets met de laadpaal zelf hoor

• TechBert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 02:51
Mijn exemplaar het productiedatum 24/5

• Quiller
rolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:21:
[...]

Een defect ? lijkt me niet.
Wagen zou perfect met dalende laadstroom moeten omkunnen. Is het princiepe van loadbalancing. Zo werkt mijn paal. Gebruik ik veel toestellen binnen dan zakt de laadstroom
Maar zou het kunnen dat je laadpaal op een bepaald moment te weining stroom krijgt en dan zelf zijn laadcyclus onderbreekt? Ik vermoed eerder iets met de laadpaal zelf hoor
Nee, het is wel degelijk de wagen die dan de stroom onderbreekt (gebeurt ergens om en bij de 2kw) (en hij start het laden niet zelf terug op) -- ik heb nu de wagen in de app van de wagen zelf op minimum stroom gezet maar dat is natuurlijk soms nog te hoog)

Betreffende de laadpaal het is een omvormer van fronius, een laadpaal van fronius en alles wordt via een module van fronius geregeld ... Zou bij andere mensen perfect werken

• Mikey681
  • Laatst online: 21-10-2024
Mijne is 17 mei geproduceerd - een eDrive 40.

• rolelael
ok . kan idd zijn dat de wagen nietmet die lage stroom kan werken. Maar min laadstroom in de app is 6A
Dus dat is 1.3kW min , dus zou toch moeten gaan ( 1 fasig )
Maar ik vermoed dat je een 3 fasig netwerk heb ? Anders zou je niet zeggen dat de min instelling nog te hoog is.

• Quiller
rolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:38:
ok . kan idd zijn dat de wagen nietmet die lage stroom kan werken. Maar min laadstroom in de app is 6A
Dus dat is 1.3kW min , dus zou toch moeten gaan ( 1 fasig )
Maar ik vermoed dat je een 3 fasig netwerk heb ? Anders zou je niet zeggen dat de min instelling nog te hoog is.
Klopt. Mijn netwerk is 3fase en de laadpaal staat op een volledige afzonderlijke lijn. Sowieso vind ik het erg vreemd. Ik denk dat ik de vraag mss best in de garage een keer ga stellen... -- Mijn vermoeden (als leek) is dat als de wagen tijdens het laden de omschakeling van 3 naar 1 fase moet maken dat hij dan 'afslaat'... lijkt mij dus niet helemaal zoals het zou moeten werken?

[ Voor 14% gewijzigd door Quiller op 24-06-2022 13:02 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wel interessant trouwens. Ik heb net de BMW toegevoegd aan Home Assistant en daarna zie ineens wel allerhande info van mijn auto (terwijl er in de App nog steeds een wit laken overheen zit. Kan zelfs de auto dan laten claxoneren etc. Dat laatste lijkt me niet handig/slim, aangezien hij nog in Born staat. O-)

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 24-06-2022 13:16 ]

• rolelael
TheVMaster schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:16:
Wel interessant trouwens. Ik heb net de BMW toegevoegd aan Home Assistant en daarna zie ineens wel allerhande info van mijn auto (terwijl er in de App nog steeds een wit laken overheen zit. Kan zelfs de auto dan laten claxoneren etc. Dat laatste lijkt me niet handig/slim, aangezien hij nog in Born staat. O-)
ik zou niet teveel claxoneren :-) voor t zelfde geld denken ze dat er iets mis is en gaat hij terug :-)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:20:
[...]

ik zou niet teveel claxoneren :-) voor t zelfde geld denken ze dat er iets mis is en gaat hij terug :-)
:9 Ik kan wel zien wanneer hij aan de lader hangt (en dus bij de dealer arriveert). Laat ik daar eens even wat automation voor maken, dan weet ik het zodra hij in Amsterdam is :+

Oke, ik kan dus ook exact zien waar hij staat. En net even een paar automations aangemaakt, zodra hij verplaatste wordt krijg ik een push bericht vanuit Home Assistant. Weet ik ook gelijk wanneer ze hem van de parkeerplaats afhalen om te testen en wanneer ze hem gaan transporteren naar Amsterdam. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLEG99ByGErFKtUignAhI2I6z4w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/08XRPNgNGFEio2YbzjUCm5MM.png?f=user_large

[ Voor 46% gewijzigd door TheVMaster op 24-06-2022 14:07 ]

• marijnimouse
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 20:26
Ik zit nog te wachten op mijn i4, maar hoorde van een collega wel al dat je in de BMW ook je instellingen voor het laden aan moet passen, die schijnt af fabriek niet goed te staan.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Grappig, kreeg net een melding dat de BMW (in Born) kortstondig werd opgeladen. 10 minuten later een appje van de dealer dat de BMW was vrijgegeven en op transport naar Amsterdam kan. Die test leek dus maar een paar seconden te duren (tenminste, ik kreeg een melding en paar seconden daarna kon ik voor korte tijd uberhaupt geen info over de BMW meer zien).

Maar goed, ze gaan het kenteken alvast aanvragen en dan zou hij ergens volgende week afgeleverd kunnen gaan worden. O-)

• rolelael
TheVMaster schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:50:
Grappig, kreeg net een melding dat de BMW (in Born) kortstondig werd opgeladen. 10 minuten later een appje van de dealer dat de BMW was vrijgegeven en op transport naar Amsterdam kan. Die test leek dus maar een paar seconden te duren (tenminste, ik kreeg een melding en paar seconden daarna kon ik voor korte tijd uberhaupt geen info over de BMW meer zien).

Maar goed, ze gaan het kenteken alvast aanvragen en dan zou hij ergens volgende week afgeleverd kunnen gaan worden. O-)
Ik vind het knap wat je opgezet hebt. Stiekem jaloers hoor

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:35:
[...]

Ik vind het knap wat je opgezet hebt. Stiekem jaloers hoor
Kwam er eigenlijk toevallig achter. Had verwacht dat ik niet veel info zou krijgen via de BMW add-on van Home Assistant. Gek genoeg zie je dus exact waar de auto staat en heeft hij dus ook gewoon een connectie met de backend voordat hij bij de dealer staat. En vervolgens is het wat slimmigheidjes in Home Assistant aanmaken om hem vervolgens te kunnen volgen (dat was 2 min werk) O-).

Als je het VIN nummer hebt en je BMW zit in je BMW app (als dat laatste niet lukt, dan kan BMW NL je daarbij helpen via de klantenservice), dan kun je het zelf dus ook zien (als je Home Assistant hebt :-) ).

• rolelael
kan je me wat info doorspelen over home assist? Heb je daar modules voor nodig ( lees electronica) . ben zelf electronica engineer. Dus datr moet nog lukken
tx

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:17:
kan je me wat info doorspelen over home assist? Heb je daar modules voor nodig ( lees electronica) . ben zelf electronica engineer. Dus datr moet nog lukken
tx
In principe heb je Home Assistant nodig, dat is open source home automation software : https://www.home-assistant.io en als je dat hebt draaien heb je voldoende aan de BMW integratie : https://www.home-assistant.io/integrations/#search/BMW.

Het is dus gewoon software, je hebt er (naast een raspbarry pi of pc) geen extra bijzondere hardware voor nodig.

Je kunt het draaien op een Raspberry Pi met een sdkaart, of in een Virtuele machine op een pc.

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 24-06-2022 16:27 ]

• Ramon R
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik kreeg vanochtend het verlossende telefoontje, mijn auto is bij de dealer gearriveerd. Ben net even snel gaan kijken en heb wat foto’s gemaakt. Over 2 weken (na mijn vakantie, had vanuit dealer ook eerder gekund) ga ik de auto ophalen nadat ze een aantal kleine aanpassingen heb gedaan die ik nog graag wil. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnvW1MuNar5JGiCBX2WeOPnRDFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8cajlTnDllEILDsbbFcanWGz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ujdYxTekWIJPokiVDGoMC_58_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0etmioFFGnSjx0QhBLTkf5G6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0O2iemFTA-G466iit5MRbh6WFTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sj83aq0Nx9RjgEXxhwrhhtgA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TETEMrO-trhqz3ICqmiA3U2KtPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5HMVH443Zxpo8UJr5NOuXNPU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOn1iTlot_xZq_TJ64H2cANxb3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uoM4vEJBh0gwEHpmXWZ5b0pD.jpg?f=fotoalbum_large

• rolelael
schitterende kleur, net als de mijne :-)

Staat nog wel wat hoog op zijn blokken :-)

• Ramon R
En als er hier iemand meeleest die serieus geïnteresseerd zou zijn in een full spec frozen portimao M50 (net onder 100k, full retail, geen korting), DIRECT verkrijgbaar (in NL), volgende week kunnen rijden, dan laat mij wat weten, dan breng ik je in contact met mijn sales advisor (dat is overigens echt een absolute topper).

• Ramon R
rolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:36:
schitterende kleur, net als de mijne :-)

Staat nog wel wat hoog op zijn blokken :-)
Dankjewel, ja ben er super blij mee 😬
Ja transport modus is geen gezicht 🙈

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ramon R schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:35:
Ik kreeg vanochtend het verlossende telefoontje, mijn auto is bij de dealer gearriveerd. Ben net even snel gaan kijken en heb wat foto’s gemaakt. Over 2 weken (na mijn vakantie, had vanuit dealer ook eerder gekund) ga ik de auto ophalen nadat ze een aantal kleine aanpassingen heb gedaan die ik nog graag wil. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg mooie bak Ramon!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-11 14:58
Welke aanpassingen laat je nog doen als ik nieuwsgierig mag zijn?

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 22:11
Weet iemand waarom de elektrische trekhaak alleen via de kofferbak kan worden ingeschakeld en uitgeschakeld en niet via het idrive 8 systeem?

• Ramon R
Thanks. Ik las net dat die van jou ook bijna bij je is. Het wachten wordt (uit)eindelijk beloond!

• Ramon R
witchdoc schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:17:
[...]

Welke aanpassingen laat je nog doen als ik nieuwsgierig mag zijn?
Gearshifter en startknop. M50 badge en M badges zijkant worden glossy zwart. En wat kleine delen worden gewrapt.

• dencoupe
Heeft iemand al ergens gezien dat de shifter van bv een X3M gemonteerd is in een i4?

• rolelael
TheVMaster schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:22:
[...]

:9 Ik kan wel zien wanneer hij aan de lader hangt (en dus bij de dealer arriveert). Laat ik daar eens even wat automation voor maken, dan weet ik het zodra hij in Amsterdam is :+

Oke, ik kan dus ook exact zien waar hij staat. En net even een paar automations aangemaakt, zodra hij verplaatste wordt krijg ik een push bericht vanuit Home Assistant. Weet ik ook gelijk wanneer ze hem van de parkeerplaats afhalen om te testen en wanneer ze hem gaan transporteren naar Amsterdam. 8)

[Afbeelding]
Even installed en een dashboardje aangemaakt
Maar hoe krijg ik die locatie eronder zoals jij?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tktke4-BmT0iLoL2FAMbtLz2DHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/shqVdOlxZn8zf2Sp58S7ym5O.jpg?f=fotoalbum_large

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
NemeSiS-7 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:52:
Weet iemand waarom de elektrische trekhaak alleen via de kofferbak kan worden ingeschakeld en uitgeschakeld en niet via het idrive 8 systeem?
Het is dezelfde hardware die ze al jaren gebruiken, pre iDrive 8. Zal ook geen enkele prio op development lijst hebben. Het blijft nog het modulaire CAN systeem met voor alles aparte modules en vaak ook nog weer van aparte fabrikanten, leuk om allemaal te integreren.
Het zou zelfs een losse module kunnen zijn. Voor wat ik herinner doet iDrive niets melden als de haak uit is. Pas als de stekker in in gaat, dan gaan de sensoren uit enzo.

En anders heb je ook nog de vreemde Duitse veiligheid logica natuurlijk ;-)

• rolelael
rolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:54:
[...]

[Afbeelding]
@TheVMaster kaartje gevonden, zones ingesteld en automation. Geen idee of t werkt
Maar krijg wel errors als ik bv een klik actie doe om bv de lichten te flash en of refresh from cloud
Kan service button niet aanroepen/ undefined
Enig idee?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:54:
[...]

[Afbeelding]
Moet je een Map toevoegen en dan als locatie de device_tracker van je i4 gebruiken. 😇

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolelael schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:35:
[...]

@TheVMaster kaartje gevonden, zones ingesteld en automation. Geen idee of t werkt
Maar krijg wel errors als ik bv een klik actie doe om bv de lichten te flash en of refresh from cloud
Kan service button niet aanroepen/ undefined
Enig idee?
Niet direct. Vaak moet je geen service aanroepen, maar dat gaat beetje buiten het bmw i4 topic, stuur me anders even een DM.

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gisteren ook onze i4 eindelijk opgehaald. Helemaal in mijn sas met de zwarte logo's.
Met dank aan de originele poster voor het delen van de onderdeel nummers.

Dealer heeft ze er voor me op geplaatst voor levering en was er zelf ook wild van...

Was van plan om, zoals altijd, zonder logo's te gaan maar dat was voor zoonlief onverteerbaar.
Maar nu ze zwart zijn (auto zelf is saffier zwart) kan ik er wel mee leven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmT8ofKzgbNz8UEkzH8v13xIjYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4aH8gO8OkwFmNuMd2a3zhE2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnVlKRfcudJjL_kWwvsKjUswXgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g91Q6mp2UEzQY7X1HNDVbIHg.jpg?f=fotoalbum_large

• dencoupe
Die logo’s staan echt super zo!

Denk dat ik deze ook op het lijstje van mods ga plaatsen. Word geleverd zonder logo ‘s…..

• MichaelC165
  • Laatst online: 24-04-2024
bulsing schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:29:
Gisteren ook onze i4 eindelijk opgehaald. Helemaal in mijn sas met de zwarte logo's.
Met dank aan de originele poster voor het delen van de onderdeel nummers.

Dealer heeft ze er voor me op geplaatst voor levering en was er zelf ook wild van...

Was van plan om, zoals altijd, zonder logo's te gaan maar dat was voor zoonlief onverteerbaar.
Maar nu ze zwart zijn (auto zelf is saffier zwart) kan ik er wel mee leven.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh, dit wilde ik ook. Wat zijn de onderdeelnummers, als ik vragen mag?
Enkel voor de M50 achteraan, of ook beschikbaar voor de zijlogo's?

• bulsing
  • Niet online
MichaelC165 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:26:
[...]

Oh, dit wilde ik ook. Wat zijn de onderdeelnummers, als ik vragen mag?
Enkel voor de M50 achteraan, of ook beschikbaar voor de zijlogo's?
Paar pagina's terug staan ze vermeld. Weet ook even niet wie de poster was die de onderdelennummer vermeld had.

Ik heb ze op de zij- en achterkant.

Voorop ben ik gek genoeg vergeten. Weet ook niet of daar ook een origineel BMW exemplaar voor is.

• dencoupe
Kan helaas niet de onderdeelnr’s vinden in het topic….

Heeft Iemand ze toevallig wel gevonden, ben op zoek naar alleen die van de achterklep (M50)

[ Voor 21% gewijzigd door dencoupe op 26-06-2022 15:34 ]

• bulsing
  • Niet online
dencoupe schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:33:
Kan helaas niet de onderdeelnr’s vinden in het topic….

Heeft Iemand ze toevallig wel gevonden, ben op zoek naar alleen die van de achterklep (M50)
Gevonden in de mail naar de dealert:

Side badges.
51145A4B373

Rear m50
51145A63543

• MichaelC165
  • Laatst online: 24-04-2024
bulsing schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:43:
[...]

Gevonden in de mail naar de dealert:

Side badges.
51145A4B373

Rear m50
51145A63543
Awesome, thanks!

• Souvlaki
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-11-2022
Bedankt voor de info, Bulsing!

Is achter trouwens alleen M50 in zwart leverbaar of i4 ook.....?

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-11 14:58
51145A63542 - i4 Gloss Black volgens https://www.i4talk.com/th...-i4-m-and-50-badges.3261/

• dencoupe
I4 ook :

https://paddleshifterz.co...-grancoupe&v=04c19fa1e772

[ Voor 6% gewijzigd door dencoupe op 27-06-2022 14:49 ]

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 22:11
kan het kloppen dat bij de i4 de achterdeuren zonder instaplijsten worden geleverd en weet iemand waar je deze kan halen? De lokale bmw boer geeft aan dat die er niet zijn, omdat de ruimte kleiner is..

• Marcher
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-11 16:47
NemeSiS-7 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:35:
kan het kloppen dat bij de i4 de achterdeuren zonder instaplijsten worden geleverd en weet iemand waar je deze kan halen? De lokale bmw boer geeft aan dat die er niet zijn, omdat de ruimte kleiner is..
correct en geen idee, mij stoort het niet ;)

• Fermin Romero
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik ontvang over een maand mijn i4 edrive40. Overweeg om deze te verkopen. Ga waarschijnlijk iets kleiner rijden.

Color Tansanitblau Ii Metallic (C3Z)
Upholstery Leder Vernasca Schwarz Naht Blau (MANL)
Production Date 2022-06-24

1CB Co2 Content
230 Eu Specific Additional Equipment
2PA Locking Wheel Bolts
2VB Tyre Pressure Indicator
302 Alarm System
3DE Deletion Of Specific Exterior Desig
3FA 18" M Aerodynamikräder 858 M Bicolor, Midnight Grey
3MQ Bmw M 50 Years Emblems
403 Glas Roof, Electric
428 Warning Triangle
430 Interior And Exterior Mirror Pack
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory
488 Lumbar Support Driver/front Passenger
48Z Deselection Of Front Passenger Lumbar Support / Front Passenger Backrest Width Adjustment
490 Seat Back Width Adjustment
493 Storage Compartment Package
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
4AW Instrument Panel Sensatec
4LN Aluminium Rhombicle Anthracite Trim
4U9 Acoustic Protection For Pedestrians
4UR Ambient Light
4V1 Bmw Iconicsounds Electric
534 Automatic Air Conditioning
548 Speedometer With Kilometer Reading
5AC Autom. High-beam Headlights Control
5AL Active Protection
5AQ Active Guard Plus
5AU Driving Assistant Professional
5AZ Bmw Laser Light
5DA Passenger Airbag Deactivate
5DN Parking Assistant Plus
654 Dab Tuner
676 Hifi Loudspeaker System
6AE Teleservices
6AF Legal Emergency Call
6AK Connecteddrive Services
6C4 Connectedpackage Professional
6NX Wireless Charging Tray
6U3 Bmw Live Cockpit Professional
6UX Bmw Controller Without Touch-function
6VB Control Infotainment
710 M Leather Steering Wheel
715 M Aerodynamics Package
760 Individual High-gloss Satin Chrome
775 Individual Roof-lining Anthracite
7CG Repair Inclusive 3/200
7LF Model M Sport
7M9 Ind.high-gloss Sa.ch.l.w.ext.con
7UN Service Inclusive 4 Years
868 Language Version Dutch
886 Dutch / On-board Documentation
8R9 Refrigerant
8S2 Coding Of Alarm Signal
8TF Active Protection For Pedestrians
8TR Decoding Additional Functions

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Yeah, ik heb alvast het kenteken van m'n i4 mogen ontvangen. Jammer genoeg staat hij nog wel steeds 'vast' in Born. Het is blijkbaar nog steeds erg lastig om hem vanuit Born naar de dealer te laten transporteren :-(

Ben trouwens niet echt te spreken over BMW NL. Heb ze afgelopen weken 3 keer gebeld om wat meer concretere info over de leveringsvertragingen met m'n i4. Iedere keer beloven ze met met een paar dagen terug te bellen, maar totop heden helemaal niets gehoord. :?

onderhand staat hij in Born te wachten op dus ik ga er niet meer achteraan, maar vind het toch bijzonder

[ Voor 47% gewijzigd door TheVMaster op 28-06-2022 15:25 ]

• Ard1970
Fermin Romero schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:33:
Ik ontvang over een maand mijn i4 edrive40. Overweeg om deze te verkopen. Ga waarschijnlijk iets kleiner rijden.
Kleiner rijden? Waarom had je dan een i4 besteld, als ik vragen mag? Of ga je hem met winst proberen te verkopen? :r

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-10 19:06
Ard1970 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:24:
[...]

Kleiner rijden? Waarom had je dan een i4 besteld, als ik vragen mag? Of ga je hem met winst proberen te verkopen? :r
Dat kan toch, soms lopen dingen anders. Zelfs als dat het doel was, moet iedereen zelf bepalen....
Wellicht dat ik de M50 binnenkort ook te koop zet, er komt onverwacht een zakelijke auto bij, dus dan mag of de i3 of de i4 plaats maken :)

• Ard1970
Het eerste beschadinkje is een feit; toch knap binnen 10 dagen 😬

De hoogglans zwarte "hockeystick" aan passagierszijde is blijkbaar niet bestand tegen hakken. 😡

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6vFDz2-NMcEZBv4YMANmiv1ceQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IoRkeMMOXaPpQjREtxZAVL2o.jpg?f=fotoalbum_large

Tevens aangeboden, tegen elk aannemelijk bod:

* Blondine, 29 jaar. *O*

• Fermin Romero
  • Laatst online: 17-12-2022
Ard1970 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:24:
[...]

Juni 2021 de i4 besteld. Rij nu 5-serie. Door omstandigheden nu waarschijnlijk nog iets kleiner dan de i4. En winst zou mooi zijn, maar is niet de aanleiding.

• Ard1970
ibidriv3r schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:30:
[...]

Dat kan toch, soms lopen dingen anders. Zelfs als dat het doel was, moet iedereen zelf bepalen....
Wellicht dat ik de M50 binnenkort ook te koop zet, er komt onverwacht een zakelijke auto bij, dus dan mag of de i3 of de i4 plaats maken :)
Oh zeker mag en kan dat, zou het alleen spijtig vinden dat de aankoop gedaan is vanuit winstbejag. Daarvoor zouden andere fans te lang moeten wachten 😉

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ard1970 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:30:
Het eerste beschadinkje is een feit; toch knap binnen 10 dagen 😬

De hoogglans zwarte "hockeystick" aan passagierszijde is blijkbaar niet bestand tegen hakken. 😡

[Afbeelding]

Tevens aangeboden, tegen elk aannemelijk bod:

* Blondine, 29 jaar. *O*
Jij gaat gewoon je ehh...dochter te koop aanbieden? Je kunt haar ook gewoon even je auto laten poetsen :P

• Ard1970
TheVMaster schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:38:
[...]

Jij gaat gewoon je ehh...dochter te koop aanbieden? Je kunt haar ook gewoon even je auto laten poetsen :P
Niet mijn dochter ;)

Poetsen gaat niet helpen overigens, er is echt een (klein) stukje uit. Qua kwaliteit valt me dat overigens wel tegen.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:52
Ard1970 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:43:
[...]

Niet mijn dochter ;)

Poetsen gaat niet helpen overigens, er is echt een (klein) stukje uit. Qua kwaliteit valt me dat overigens wel tegen.
Zie hier zo enorm veel haakjes voor de meest mooie/flauwe woordgrapjes.... maar zal het toch maar laten O-)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ard1970 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:43:
[...]

Niet mijn dochter ;)

Oei, maar nieuwe bestellen dan?

offtopic:
Sorry, ik deed ff de aanname dat jij zelf anno 1970 was en na wat gereken nam ik aan dat het je dochter zou kunnen zijn, theoretisch dan. >:)

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 28-06-2022 15:51 ]

• kmser
Ard1970 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:31:
[...]

Oh zeker mag en kan dat, zou het alleen spijtig vinden dat de aankoop gedaan is vanuit winstbejag. Daarvoor zouden andere fans te lang moeten wachten 😉
Ondertussen verkies ik dat particulieren er winst op maken, want BMW en co maken er al gigantische winsten op. In juni was het ook niet te verwachten dat de markt nu zo zou zijn.

'Mijn' dealer zou er een paar duizend km opzetten en dan 10k aan de prijs toevoegen.

• RouterJockey
  • Laatst online: 06-06 23:21
Heb een proefrit gemaakt met een bmw i4 M50, de auto was heel rap maar vond het gevoel in het stuurwiel wel echt afwezig. Sowieso stuurt het in mijn optiek niet echt sportief als ik het vergelijk met mijn Alfa Giullia wat me wel een beetje tegenvalt.

Het gewicht van de wagen is daar denk ik debet aan, ze moeten daar echt iets aan gaan doen, veel van hun auto's lijden aan obesitas....

• voodoo077
  • Laatst online: 06-11 10:56
Fermin Romero schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:31:
[...]
Juni 2021 de i4 besteld. Rij nu 5-serie. Door omstandigheden nu waarschijnlijk nog iets kleiner dan de i4. En winst zou mooi zijn, maar is niet de aanleiding.
Nederland of België?
Pagina: 1 ... 24 ... 125 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.