• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11 16:28

TheVMaster

Moderator WOS
rolelael schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:11:
ok en wat zegt de klantenservice ?
Nu heb ik ze net gebeld en vervolgens vergeten de vraag over de VIN te stellen :-( Straks nog maar een keer bellen.

Over de status konden ze nog niet veel kwijt, blijkbaar was er nog geen antwoord teruggekomen van de afdeling planning. 8)7

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:51:
[...]

Raar, als ik de VIN ingeef dan krijg ik een foutmelding. :-(
Is dat toevallig iets mat CASA_MAPPING o.i.d. ?

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
rolelael schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:04:
@TheVMaster als je hem ingeeft op de website bij toevoegen voertuig, wat dan?

Best dan nadien in de app uitloggen en weer inloggen
Op de website invoeren werkt wel inderdaad, maar daarna nog steeds een foutmelding in de app.
Website:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xiyen_T6zRi9ZC_YY8g4p20yW0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3mbnKVrbEcG5KsPMz71ew5G.jpg?f=fotoalbum_large

• bulsing
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:51:
[...]

Raar, als ik de VIN ingeef dan krijg ik een foutmelding. :-(
Toevallig deze ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6FeN-LAF_twa-7LdhSArMA58Dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7x2OJRC2yjXwynbZS6lDGRzz.jpg?f=fotoalbum_large

• Ard1970
Ik deze melding, in de app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPsGxgF2ovRfuX97pQiQYL2YKTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FMj4RIuTK8l0TAKFkdOC4bBs.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed, hopelijk dat het vrijdag tijdens het ophalen wel werkt :P

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zeker, exact dezelfde. O-)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ard1970 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:28:
[...]

Op de website invoeren werkt wel inderdaad, maar daarna nog steeds een foutmelding in de app.
Website:

[Afbeelding]
Nice! Ik krijg daar dus ook nog steeds een fout. Ach, ik ben ook nog in afwachting van de terugbelactie van BMW NL.

• bulsing
  • Niet online
Of het 1:1 hetzelfde probleem is als wat mijn auto heeft weet ik niet en wil je ook niet bang maken of op stang jagen maar deze foutmelding had bij mij dus te maken met een communicatiemodule die blijkbaar defect is.

Deze zorgt voor de communicatie van BMW naar de auto en andersom en alle diensten zoals Apple CarPlay niet werken. Dus niets werkt in mijn auto. Behalve het koppelen van de telefoon via Bluetooth. Dat werkt dan wel.

In mijn geval had dat als gevolg dat mijn aflevering, die afgelopen zaterdag gepland stond, niet kon doorgaan.
Als het meezit komt medio volgende week het nieuwe onderdeel aan en kan deze ingebouwd worden.
Was een onderdeel wat op chassisnummer gekoppeld moet worden en komt vanuit Duitsland.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
bulsing schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:18:
Of het 1:1 hetzelfde probleem is als wat mijn auto heeft weet ik niet en wil je ook niet bang maken of op stang jagen maar deze foutmelding had bij mij dus te maken met een communicatiemodule die blijkbaar defect is.

Deze zorgt voor de communicatie van BMW naar de auto en andersom en alle diensten zoals Apple CarPlay niet werken. Dus niets werkt in mijn auto. Behalve het koppelen van de telefoon via Bluetooth. Dat werkt dan wel.

In mijn geval had dat als gevolg dat mijn aflevering, die afgelopen zaterdag gepland stond, niet kon doorgaan.
Als het meezit komt medio volgende week het nieuwe onderdeel aan en kan deze ingebouwd worden.
Was een onderdeel wat op chassisnummer gekoppeld moet worden en komt vanuit Duitsland.
Om heel eerlijk te zijn was ik al een beetje bang voor zo'n soort foutmelding :-( Zoiets zou BMW NL (en/of de dealer) toch moeten kunnen zien lijkt me?
Eens kijken of ze me daar een duidelijk antwoord op kunnen geven. Wel raar dat zoiets bij de 'quality checks' niet naar boven komt. Lijkt mij toch iets wat vrij snel duidelijk is, als ze iets testen. Misschien hebben ze het bij mij wel getest en staat hij daarom nog in Munchen. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 15-06-2022 16:20 ]

• bulsing
  • Niet online
Ik ben ook flink uit m’n stekker gegaan. Uiteindelijk kan de dealer ook hier weer niets aan doen. Maar ik heb en had er zwaar de pest over in.

Hoe kan je nou een auto zo de fabriek uit sturen met zo’n belangrijk onderdeel.
Op alle filmpjes zie je dat er bij BMW talloze qualitychecks worden gedaan en gaan ze zo prat op de uitmuntende controle en kwaliteit.

Kan altijd mis gaan maar opvallen is het wel.

Heeft ook weer een positief eindje. De dealer plaatst kosteloos de zwarte zij- en M50 achterlogo’s als tegemoetkoming voor dit enorme leed ;-)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
bulsing schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:26:
Ik ben ook flink uit m’n stekker gegaan. Uiteindelijk kan de dealer ook hier weer niets aan doen. Maar ik heb en had er zwaar de pest over in.

Hoe kan je nou een auto zo de fabriek uit sturen met zo’n belangrijk onderdeel.
Op alle filmpjes zie je dat er bij BMW talloze qualitychecks worden gedaan en gaan ze zo prat op de uitmuntende controle en kwaliteit.

Kan altijd mis gaan maar opvallen is het wel.

Heeft ook weer een positief eindje. De dealer plaatst kosteloos de zwarte zij- en M50 achterlogo’s als tegemoetkoming voor dit enorme leed ;-)
BMW NL heeft het net gechecked en lalle vinkjes staan op groen qua systemen, dus die module doet het bij mijn auto wel. Wat dan wel de reden is konden ze mij niet vertellen, maar als ik het VIN nummer aan hun doorgaf konden ze mijn auto wel toevoegen aan mijn account. Dus dat heb ik gedaan en ze gaan er mee aan de slag.

Over status 182 is nog geen uitsluitsel :z dat zijn ze nog aan het uitzoeken.

En hij is toegevoegd…🥳🥳

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6k_FAT7qyGW8U3C-7XDpr4cYlA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ed2X2l2FNM6v4ZOK2DvINPFb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 15-06-2022 16:54 ]

• Peter_i4M50
  • Laatst online: 20-11-2024
Peter_i4M50 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:12:
[...]

Ik kreeg twee weken geleden precies dezelfde verwachting van Ekris, eind juni. Ben erg benieuwd wat het gaat worden!
Vandaag te horen gekregen dat de auto vertraagd is naar week 28. Er zouden nog geen restricties zitten op de m50.

• Ard1970
TheVMaster schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:42:
[...]

Wat dan wel de reden is konden ze mij niet vertellen, maar als ik het VIN nummer aan hun doorgaf konden ze mijn auto wel toevoegen aan mijn account. Dus dat heb ik gedaan en ze gaan er mee aan de slag.

En hij is toegevoegd…🥳🥳

[Afbeelding]
Dat toevoegen obv de VIN mochten ze niet doen voor me, aldus de klantenservice. 😆

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ard1970 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:46:
[...]

Dat toevoegen obv de VIN mochten ze niet doen voor me, aldus de klantenservice. 😆
😂😂 bij mij ook niet, maar uiteindelijk kon het wel zolang ik maar aantoonde de ‘eigenaar’ te zijn. 😎

• TechBert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 02:51
Zonet bericht van de dealer, mijn exemplaar is gisteren afgeleverd bij hen. Ik heb de 24ste in de ochtend een afleverafspraak. _/-\o_

Zo nog even snel een kijkje nemen tussendoor denk ik. Toch benieuwd hoe de configuratie er in het echt uitziet. :)

• Ramon R
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-03-2024
TechBert schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:47:
Zonet bericht van de dealer, mijn exemplaar is gisteren afgeleverd bij hen. Ik heb de 24ste in de ochtend een afleverafspraak. _/-\o_

Zo nog even snel een kijkje nemen tussendoor denk ik. Toch benieuwd hoe de configuratie er in het echt uitziet. :)
Gefeliciteerd en geniet ervan!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TechBert schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:47:

Stond die van jou nu ook bij @Ard1970 zijn i4 op de trein?

• TechBert
TheVMaster schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:27:
[...]

Stond die van jou nu ook bij @Ard1970 zijn i4 op de trein?
Geen idee

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Yeah! Ik krijg dus ook net bericht, mijn i4 staat nu in Born. Ze gaan nu kijken hoe ze hem in Amsterdam kunnen krijgen, als ik de rest zo hoor dan zou dat snel moeten kunnen gaan. :-) Nu maar hopen dat hij snel in Amsterdam is, dan ga ik hem ook even bekijken. :9

• Ard1970
TheVMaster schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:56:
[...]

Yeah! Ik krijg dus ook net bericht, mijn i4 staat nu in Born. Ze gaan nu kijken hoe ze hem in Amsterdam kunnen krijgen, als ik de rest zo hoor dan zou dat snel moeten kunnen gaan. :-) Nu maar hopen dat hij snel in Amsterdam is, dan ga ik hem ook even bekijken. :9
Yes, finally! *O*

• bulsing
  • Niet online
Als ik de verhalen op i4talk lees dan mogen wij niet eens mopperen.

ZIe verschillende verhalen die d.m.v. een pre-order besteld hebben in begin Juli 2021 en nu nog niets geleverd krijgen en dan een 2023 model krijgen ergens 3e of 4e kwartaal en dan de helft van je bestelde opties missen.

Gaat flink fout daar in Duitsland met de bestellingen

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
bulsing schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:53:
Als ik de verhalen op i4talk lees dan mogen wij niet eens mopperen.

ZIe verschillende verhalen die d.m.v. een pre-order besteld hebben in begin Juli 2021 en nu nog niets geleverd krijgen en dan een 2023 model krijgen ergens 3e of 4e kwartaal en dan de helft van je bestelde opties missen.

Gaat flink fout daar in Duitsland met de bestellingen
Wauw, dat lijkt me knap waardeloos inderdaad. 🤯

Ik zit trouwens even te klikken in de myBMW app en het valt mij op dat Drive Recorder onderdeel lijkt te zijn van mijn auto, maar ik heb dat niet actief besteld. Kan dat ook onderdeel van een pakket zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttq_csCpKuTg6QfE-DVdV1yf6fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SgX1wJ1cINLPOQvUxn87WNoN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 16-06-2022 14:41 ]

• TechBert
Inmiddels tastbaar bewijs! 8)
Hij staat nog wel extreem hoog op de wielen vanwege de transport blokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKwq-hBewyZyGB-40wKBUNQvIjI=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/PXcplCUwRhA19L3LHTgf37wo.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRJT5aoRNKlZKajBX2gDvDBDjnE=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/lhf540hc2GwXcVxzQ8vq0vKE.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qk1uGhZXyAYaqC8pb4zkSs_E6KU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/fpxmH9OlUEm4C0253G0XC6mP.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7c6mcyrmLW3m5YVZJAt45_JonfU=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/lCin26JmpLFrBkLSUWJP3qwu.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rh8vrtTWIX2AWSBpY0XaJQlXRQo=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/dvvtDeYlJ1a0F9RWQPSJlXva.gif?f=fotoalbum_large

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:15
De eerste die ik zie zonder M-sport opties of m50. Toch wel mooi zo met het interieur. Proficiat

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Alleen jammer van die 17" wielen. Had toch 18" mogen zijn.

• TechBert
kmser schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:50:
Alleen jammer van die 17" wielen. Had toch 18" mogen zijn.
Helaas, door de pakket afhankelijkheden was ik zoveel budget kwijt puur om drive assist the kunnen aanvinken dat er niets over was. :)
Ik rij met regelmaat ritten van 700km en de wagen is 100% zakelijk dus comfort en functionaliteit zijn belangrijker dan een dikkere velg.

Zonde dat je een executive pack moet nemen om andere packs toe te voegen maar ik ben eerlijk gezegd super blij, ook met 17 inch, anders had ik wel iets opgeofferd om later geen spijt te hebben.

Maar dat is altijd iets persoonlijks natuurlijk. ;)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TechBert schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:57:
[...]

Helaas, door de pakket afhankelijkheden was ik zoveel budget kwijt puur om drive assist the kunnen aanvinken dat er niets over was. :)
Ik rij met regelmaat ritten van 700km en de wagen is 100% zakelijk dus comfort en functionaliteit zijn belangrijker dan een dikkere velg.

Zonde dat je een executive pack moet nemen om andere packs toe te voegen maar ik ben eerlijk gezegd super blij, ook met 17 inch, anders had ik wel iets opgeofferd om later geen spijt te hebben.

Ik heb exact dezelfde keuze gemaakt. Had liever de meeste features en dan 17”, i.p.v. moeten inleveren op features en dan wel 18 of 19” 😎

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:21

Church of Noise

Drive it like you stole it

Zelfde hier - ging initieel ook zonder M-sport en mét 17 duims geworden zijn, om HK en DAPP te kunnen nemen. Beetje geluk gehad dat lease budget werd bijgesteld en M-sport er uiteindelijk wel bij kon...

• jefkuil
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-07 11:48
Vanmiddag de dealer gesproken, auto zal week 27 geproduceerd worden maar stond vandaag ineens op status 150, volgens de dealer is de auto al geproduceerd? Ook is er een chassisnummer bekend.

Ik dacht dat status 150 inhoudt; ingedeeld voor productie 8)7 ? Iemand een idee?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
jefkuil schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:40:
Vanmiddag de dealer gesproken, auto zal week 27 geproduceerd worden maar stond vandaag ineens op status 150, volgens de dealer is de auto al geproduceerd? Ook is er een chassisnummer bekend.

Ik dacht dat status 150 inhoudt; ingedeeld voor productie 8)7 ? Iemand een idee?
Ik zag je vraag ook al in de FB groep :9

150 is volgens mij dat hij aan het begin van de productie staat. Volgens mij had die van mij die status, toen hij in de verfstraat stond.

• jefkuil
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-07 11:48
TheVMaster schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:48:
[...]

Ik zag je vraag ook al in de FB groep :9

150 is volgens mij dat hij aan het begin van de productie staat. Volgens mij had die van mij die status, toen hij in de verf straat stond.
Vond inderdaad ook onderstaand, hoelang duurde het daar voordat hij van code 150 naar 151 of verder ging?

150 Planned for assembly
-Chassis number allocated
-Confirmed by production control
151 Bodyshop start
152 Paintshop start

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
jefkuil schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:52:
[...]

Vond inderdaad ook onderstaand, hoelang duurde het daar voordat hij van code 150 naar 151 of verder ging?

150 Planned for assembly
-Chassis number allocated
-Confirmed by production control
151 Bodyshop start
152 Paintshop start
Bij mij duurde dat ongeveer 2 weken tot status 182. Daar heeft hij ook weer 2 weken op gestaan en sinds vandaag is hij over de 190 en staat hij in Born.

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-11 10:56
Dat rood interieur is echt wel top!
Over de velgen ... tja ieder zijn ding. Een mogelijkheid is er zelf apart te kopen en eronder te leggen in 18 of 19"

• kmser
[...]

Kan ik wel begrijpen, maar ik zou er zelf elke keer over vallen als ik de wagen zie. De looks zijn net dat niet. Ik had zelf voor 18" gekozen, hoewel 19" beter oogt, maar veel duurder is. De DAP stond ook op mijn must have lijstje. Hoewel ik iets minder rij sta ik toch vaak in files. Maar soit, de prijzen zijn geëxplodeerd en ze zijn niet leverbaar, dus waar maak ik me zorgen over.

• kmser
voodoo077 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:45:
Dat rood interieur is echt wel top!
Over de velgen ... tja ieder zijn ding. Een mogelijkheid is er zelf apart te kopen en eronder te leggen in 18 of 19"
In leasing lukt het niet om de wielen te veranderen in een andere maat. Banden en bandenprijzen zijn ook voorzien in die contracten.

• voodoo077
kmser schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:17:
[...]

In leasing lukt het niet om de wielen te veranderen in een andere maat. Banden en bandenprijzen zijn ook voorzien in die contracten.
Wel hoor... ik heb dat al meermaals gedaan maar je betaalt gewoon uit je eigen zak de velgen en banden. Is een keuze natuurlijk en 100% verlies tenzij je ze terugverkoopt op einde.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:07
[...]

Ik heb bij mijn lease gewoon de goedkoopste standaard velg 'besteld' en direct bij aflevering ben ik langs een velgenboer gereden. Wel uit eigen zak, maar die velgen zijn van mij, die verkoop ik later gewoon weer door.

Bij mijn vorige auto speciale velgen aangevinkt (als achteraf optie) maar die kon ik ook niet overkopen n.a.v. het leasecontract. Daar was ik toen een beetje zuur over dat ik dacht... ik koop de velgen wel zelf. Dan kan ik kiezen wat ik wil.

Buiten dat.. alvast van harte met je toffe auto! 8)

*sowieso

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-11 06:25
Begrijp het verhaal niet zo goed ikv velgmaat en banden? Je kiest toch gewoon je opties, al kies je 20". Je lease bedrag wordt dan gewoon hoger. De enigste reden dat ik niet vr de 20" ben gegaan was de range, anders had ik ze zo genomen. En wij hebben trouwens ook onbeperkte banden wissel in het contract

• kmser
rolelael schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:59:
Begrijp het verhaal niet zo goed ikv velgmaat en banden? Je kiest toch gewoon je opties, al kies je 20". Je lease bedrag wordt dan gewoon hoger. De enigste reden dat ik niet vr de 20" ben gegaan was de range, anders had ik ze zo genomen. En wij hebben trouwens ook onbeperkte banden wissel in het contract
Het nemen van grotere wielen dan 18" heeft een groot effect op de leaseprijs. Puur omdat ze rekening houden dat 19" banden een slag duurder zijn dan 18". Hier ook onbeperkte bandenwissels, maar de LM wil niet dat je zelf aanpassingen uitvoert.

Bij een kennis had het bedrijf de policy dat meer dan 17" niet was toegestaan. Een paar jaar geleden is dat dan 18" geworden als maximum.

• Ard1970
Klopt het dat de sunroof niet geheel open (maar 3/4) kan? Weet iemand dat?

• Ard1970
voodoo077 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:49:
[...]

Wel hoor... ik heb dat al meermaals gedaan maar je betaalt gewoon uit je eigen zak de velgen en banden. Is een keuze natuurlijk en 100% verlies tenzij je ze terugverkoopt op einde.
Dat ligt er maar net aan. Ik heb de 20" wielen, dat kan gewoon in de lease. Hoezo 100% verlies?

• voodoo077
Ard1970 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:20:
[...]

Dat ligt er maar net aan. Ik heb de 20" wielen, dat kan gewoon in de lease. Hoezo 100% verlies?
Als je de velgen en banden niet verkoopt maar erop laat dan is het 100% verlies

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 14:54
Ard1970 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:18:
Die ging standaard niet helemaal open (denk wel iets verder dan 3/4de) tijdens de testrit met de i4.
Idem met mijn 3-serie nu. Wat je daar wel kan doen is het knopje na het openen opnieuw even inhouden, dan gaat hij wel nog een stuk verder open. Weet niet of je het met de i4 ook handmatig verder kan openen
Volgens mij heeft dit te maken met minder wind(lawaai) als hij niet volledig open is...

• Ard1970
voodoo077 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:32:
[...]

Als je de velgen en banden niet verkoopt maar erop laat dan is het 100% verlies
Waarom zou ik de velgen verkopen? Hij is geleverd met de 20 inch velgen, die heb ik niet achteraf late monteren. Niet alle werkgevers of leasemaatschappijen zijn moeilijk he..

• TechBert
Ard1970 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:44:
[...]

Waarom zou ik de velgen verkopen? Hij is geleverd met de 20 inch velgen, die heb ik niet achteraf late monteren. Niet alle werkgevers of leasemaatschappijen zijn moeilijk he..
Nee inderdaad, is volgens mij gewoon een keuze waar je je budget aan spendeert. Sommige hoeven daar misschien niet eens over te piekeren omdat het budget meer dan ruim genoeg is. 😊 ik in ieder geval wel…

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
[...]

Maar ik vind persoonlijk die velgen best prijzig en als ik dan moet kiezen tussen van binnen (en qua techniek) volledig volgepakt of 20" velgen. Dan is (iig voor mij) de keuze vrij snel gemaakt, ook al vind ik 20" velgen veel bruter staan onder een i4 (dan die 17" velgen).

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TechBert schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:50:
[...]

Nee inderdaad, is volgens mij gewoon een keuze waar je je budget aan spendeert. Sommige hoeven daar misschien niet eens over te piekeren omdat het budget meer dan ruim genoeg is. 😊 ik in ieder geval wel…
Achteraf gezien had ik er ook nog wel 20" velgen bij kunnen duwen (qua budget), maar goed daar kwam ik pas achter toen ik hoorde dat er nog een stevige korting vanaf ging en de kosten voor mij ineens makkelijk binnen budget pasten. Heb er toen niet zo snel bij nagedacht om die velgen nog even te swappen.

• TechBert
TheVMaster schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:12:
[...]

Achteraf gezien had ik er ook nog wel 20" velgen bij kunnen duwen (qua budget), maar goed daar kwam ik pas achter toen ik hoorde dat er nog een stevige korting vanaf ging en de kosten voor mij ineens makkelijk binnen budget pasten. Heb er toen niet zo snel bij nagedacht om die velgen nog even te swappen.
Ik had hetzefde, maandbedrag viel uiteindelijk veel lager uit dan de berekening tijdens samenstellen. Ik durfde alleen niets meer te wijzigen om te voorkomen dat de levering naar 2023 zou schuiven.

Ik zou trouwens 20 inch nooit doen, vreet veel te veel van het bereik, 18 inch had ik zeker wel gedaan als ik dat geweten had

[ Voor 9% gewijzigd door TechBert op 17-06-2022 15:50 ]

• cmwteunissen
  • Laatst online: 03-07-2024
Ard1970 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:18:
Dat is bij mij ook zo inderdaad.
Kan ook op een kier aan de achterkant gezet worden kwam onlangs pas achter: op het knopje drukken in plaats van schuiven.

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11 20:09
TechBert schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:13:
Inmiddels tastbaar bewijs! 8)
Hij staat nog wel extreem hoog op de wielen vanwege de transport blokken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf zeg!! Is dat Skyscraper Grau? Die heb ik ook besteld, mooie kleur zo. Dacht dat het lichter uit zou vallen. Heb nu 2x Mineralgrau gereden waar ik erg blij mee ben, maar dit komt dichter in de buurt dan verwacht :)

• TechBert
FlorisB schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:05:
[...]

Gaaf zeg!! Is dat Skyscraper Grau? Die heb ik ook besteld, mooie kleur zo. Dacht dat het lichter uit zou vallen. Heb nu 2x Mineralgrau gereden waar ik erg blij mee ben, maar dit komt dichter in de buurt dan verwacht :)
Idd skyscraper grey, ziet er leuk uit in het echt.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:28
FlorisB schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:05:
[...]

Jup. Dat is Skyscraper Grau, want komt zeer overeen met mijn auto qua kleur. :)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9t14OtaDZQ8sVzKNefvlYlBFLf8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DbXmQbO5ds5bZmaDlodrkOSx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/174-19apuPWxl49bE3dLksiYTBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0030GpdVEIp9j43oTg50usig.jpg?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Ard1970
TechBert schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:49:
[...]

Ik zou trouwens 20 inch nooit doen, vreet veel te veel van het bereik, 18 inch had ik zeker wel gedaan als ik dat geweten had
De door mij gekozen velg scheelt ongeveer 5% range. Voor mij geen probleem. Het oog wil ook wat 8)

Vanochtend opgehaald en nu even naar haar kijkend vanaf het terras van een snackbar ergens in de Achterhoek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQI8gJq292aMXGLBGNjKCw1oTA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fvNXfsR7yeeAjAgRdFOLJv1b.jpg?f=fotoalbum_large

• TechBert
Ard1970 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:20:
[...]

De door mij gekozen velg scheelt ongeveer 5% range. Voor mij geen probleem. Het oog wil ook wat 8)

Vanochtend opgehaald en nu even naar haar kijkend vanaf het terras van een snackbar ergens in de Achterhoek:

[Afbeelding]
Als het 5% is valt het reuze mee, echter vermoed ik toch dat het niet helemaal klopt. Ziet er wel strak uit.

• kmser
[...]

[Afbeelding]
20" zou ik toch niet durven. Ik moet dagelijks over smalle wegen waar ik in de berm moet telkens ik een tegenligger tegenkom. En die berm zit vol putten en gaten en ik ga er toch elke keer iets te snel over.

• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-11 12:25
[...]

[Afbeelding]
mooi hoor - heb dezelfde kleur besteld (Maart 2022), maar met 19" velgen. Wel nog effe wachten - staat vooralsnog op geschatte levertijd van week 30 December. Vreemde datum aangezien ze normaal geen lease meer op kenteken zetten na Okt/Nov. Wellicht met verandering in bijtelling te maken. We gaan het zien!

WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

• Ard1970
kmser schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:52:
[...]

20" zou ik toch niet durven. Ik moet dagelijks over smalle wegen waar ik in de berm moet telkens ik een tegenligger tegenkom. En die berm zit vol putten en gaten en ik ga er toch elke keer iets te snel over.
Vaak ben je te bang ;)

• voodoo077
[...]

Gaat over die jongen met zijn 17" - hij zou kunnen overwegen uit zijn eigen zak 19" te nemen en als hij ze op het einde verkoopt dan heeft hij geld terug, als hij ze laat zitten natuurlijk 100% verlies dat was het punt.
een mogelijkheid is de 17" in winterbanden en zomer in ander formaat?

• Ard1970
sinterklaas1975 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:52:
[...]

mooi hoor - heb dezelfde kleur besteld (Maart 2022), maar met 19" velgen. Wel nog effe wachten - staat vooralsnog op geschatte levertijd van week 30 December.
Sterkte met wachten 💪🏻

Vanmiddag maar alvast de blauwe delen van de pook vervangen, de startknop is next 😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4QZKx3gkfDHo6bHurut905bMP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7JBoRGDwuTTKPxbc5Vi9e4p.jpg?f=fotoalbum_large

• Ccbb
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-10-2022
[...]

[Afbeelding]
Mooi ding man. Kan niet wachten tot dinsdag. Dan heb ik hem eindelijk ook!

• rolelael
TechBert schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Als het 5% is valt het reuze mee, echter vermoed ik toch dat het niet helemaal klopt. Ziet er wel strak uit.
Volgens mij ook niet ik heb de 861m 19" en als ik 20 zou nemen ging er dacht ik nog eens 60km af. En ik doe nu amper 400 km met 1 lading :/)

• Ard1970
rolelael schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:25:
[...]

Volgens mij ook niet ik heb de 861m 19" en als ik 20 zou nemen ging er dacht ik nog eens 60km af. En ik doe nu amper 400 km met 1 lading :/)
Maar jij hebt een M50 toch? Daar zitten/zaten andere 20" wielen als optie bij.

• rolelael
Ard1970 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:45:
[...]

Maar jij hebt een M50 toch? Daar zitten/zaten andere 20" wielen als optie bij.
Ja idd een m50

• Ard1970
Juist 😉 Deze 20" velgen (862i) zijn iets aerodynamischer vormgegeven.Wellicht dat dat het verschil verklaart. Bandenmaten zijn 245 (voor) en 255 (achter) 35/20 en die van de M50 20 inch wielen achter 285? Dat zal ook het nodige schelen.

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De 862i zijn zowel op de e40 als M50 hetzelfde. De 868M 20" waren er alleen voor de M50 en zijn 255/35 en 285/30 en die pakken behoorlijk wat extra rolweerstand en dus range.

In ander nieuw. November 2022 prijslijst staat al in de startblokken bij BMW Nederland.

Basis prijs auto
e40 + 1815 euro
M50 + 3630 euro

Ver zie ik geen andere verhogingen.
Wat wel opvalt is dat DAP en PAP nogsteeds bij de e40 als optie staan.
Je zou zeggen dat zie die wel weg zouden halen dan.

• Pap3rclip
Zipsop schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:05:
De 862i zijn zowel op de e40 als M50 hetzelfde. De 868M 20" waren er alleen voor de M50 en zijn 255/35 en 285/30 en die pakken behoorlijk wat extra rolweerstand en dus range.

In ander nieuw. November 2022 prijslijst staat al in de startblokken bij BMW Nederland.

Basis prijs auto
e40 + 1815 euro
M50 + 3630 euro

Wat is DAP en PAP?
Ik overweeg het om nu een bestelling te plaatsen (België) voor de i40 met M-pakket, wit met 18 inch 858 velgen. Zijn er nog opties die ik beter niet pak m.b.t. levertermijn?

• Ard1970
[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoQM3HgOJYSi5e9pieRcS8dZQHs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/chBjfEu3rfT7ebBEvYlEExwA.jpg?f=user_large

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ccbb schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:13:
[...]

Mooi ding man. Kan niet wachten tot dinsdag. Dan heb ik hem eindelijk ook!
Weet je ook wanneer die van jou in Born was en hoelang het van Born naar de dealer duurde?

• buppha
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-07 20:50
Al een tijdje dit forum aan het volgen , in februari een i4 edrive 40 besteld .
Na aanleiding van dit forum vandaag maar eens contact gezocht met de dealer.
Ik heb bij de bestelling veel opties aangevinkt en was wel benieuwd wat niet meer leverbaar is.
Dit viel mij mee .
Vervallen was bij mij de shadowline koplampen en de 360 graden suroundvieuw
camera.
Hierdoor zakte de prijs ongeveer 800 euro.
Levertijd blijft staan op eind augustus of begin september.

• TechBert
Dat valt inderdaad reuze mee, dan hebben ze de velgen vrij slank gehouden

• BMW I4-Z4
  • Laatst online: 20-01-2024

Basis prijs auto
e40 + 1815 euro
M50 + 3630 euro

Wow dit zou top zijn! Ik heb va de week een i4 met Co pilot pack besteld (Nederland). Overigens nog geen idee over de levertijd, dealer heeft nog geen info 🤷🏻‍♂️

• wvc_
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-10 12:49
Pap3rclip schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 23:46:
[...]

Wat is DAP en PAP?
Ik overweeg het om nu een bestelling te plaatsen (België) voor de i40 met M-pakket, wit met 18 inch 858 velgen. Zijn er nog opties die ik beter niet pak m.b.t. levertermijn?
Maakt tegenwoordig niet zoveel meer uit denk ik.
De kans dat je jouw wagen in 2023 nog zal krijgen lijkt me wel eerder klein...

• Ccbb
TheVMaster schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 00:32:
[...]

Weet je ook wanneer die van jou in Born was en hoelang het van Born naar de dealer duurde?
Ongeveer twee weken duurde het.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ccbb schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:47:
[...]

Ongeveer twee weken duurde het.
Zolang? :? Oke, dan moet ik dus nog ff geduld hebben. O-)

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 18-06-2022 10:09 ]

• Ard1970
TheVMaster schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:08:
[...]

De mijne stond op de dinsdag nog in München...en werd vrijdags bij de dealer afgeleverd. Snel dus...en geen touw aan vast te knopen 😅

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

BMW I4-Z4 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 03:39:
[...]

Wow dit zou top zijn! Ik heb va de week een i4 met Co pilot pack besteld (Nederland). Overigens nog geen idee over de levertijd, dealer heeft nog geen info 🤷🏻‍♂️
Dat is bij de facelift van de 3-serie ook zo, in de prijslijst is het beschikbaar, maar als je gaat bestellen kan het opeens toch niet (bestellen kan wel maar BMW accepteert de order dan niet).

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 18-06-2022 12:55 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• voodoo077

Basis prijs auto
e40 + 1815 euro
M50 + 3630 euro

ok thx voor deze info. Laatste prijsstijging in Nederand was ook 1 juni 2022?
Dan weet ik hoeveel tijd ik heb om te beslissen en nog eens te rijden met de verschillende wagens en opties te testen!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-10 16:16
Mij werd verzekerd dat deze prijsstijgingen gewoon door berekend worden.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

phex schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:08:
Mij werd verzekerd dat deze prijsstijgingen gewoon door berekend worden.
Zoals mijn dealer schreef:
Tevens wil ik alvast mededelen, dat als de levering na 1november 2022 plaats vindt, BMW een prijsverhoging door voert van 3% op auto en opties, ook op reeds bestelde voertuigen.

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:21

Church of Noise

Drive it like you stole it

Net bericht gekregen van mijn dealer: Driving Assistant Pack Professional kan niet - wordt vervangen door Active Cruise Control en Driving Assistant Pack. M50 blijft dit wel nog kunnen hebben, maar dat past dan weer niet in het budget én ook niet in de nieuw vermogensbeperking die m'n werkgever heeft opgelegd,op 450pk, om redenen die ik overigens niet vat.

Uiteraard had ik het ergens zien aankomen, blijft wel heel erg jammer want voor onze lange afstandstrips (5x per jaar bijna 1400km enkel heen en terug) had dat een belangrijke impact kunnen hebben.
Ik neem de ACC en zie nog of ik DAP wil...

• i4Raden
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-08-2023
fsfikke schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:11:
[...]

Zoals mijn dealer schreef:
[...]
Dat is toch wel bijzonder. Als ik mijn klanten een jaar laat wachten op iets wat normaal gesproken 3-5 maanden duurt dan zou ik een korting van 3% meer gerechtvaardigd vinden dan een stijging van 3%

Mijn levering staat op 12 Oktober 2022 en zal daarmee ruim een jaar na bestelling pas plaats vinden. Dus het lijkt goed te komen maar als er weer ergens een vertraging komt ben ik wel zuur tov bestellingen die later zijn geplaatst en inmiddels zijn uitgeleverd of op zijn minst binnenkort aan de beurt zijn...

Komende week maar ff een bericht naar BMW Nederland om dit te checken. De dealer is zeer behulpzaam maar ook niet bij machte (tenminste zo lijkt het) om ergens serieus druk uit te oefenen.

• MichaelC165
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-04-2024
Mijn Belgische dealer zei dat als er geen alternatief gezocht moet worden voor opties die vervangen zijn of in pakketten komen (mijn M50 config heeft nog geen verplichte wijzigingen, voor zover hij op dit moment kan zien), BMW een prijsgarantie geeft en dus niet afwijkt van de prijs op de verkoopsovereenkomst.

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-10 16:16
i4Raden schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:03:
[...]

Dat is toch wel bijzonder. Als ik mijn klanten een jaar laat wachten op iets wat normaal gesproken 3-5 maanden duurt dan zou ik een korting van 3% meer gerechtvaardigd vinden dan een stijging van 3%
Volgens mijn dealer is het puur inflatiecorrectie en hogere inkoop kosten. Volgens mij doen veel bedrijven dit. Zeker als je moeilijk kan leveren dan kun je makkelijker dit doen, Andere autofabrikanten doen dit ik ook, gok ik.

Maar heel eerlijk en klantvriendelijk voelt het niet, absoluut met je eens.

• i4Raden
phex schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:02:
[...]

Volgens mijn dealer is het puur inflatiecorrectie en hogere inkoop kosten. Volgens mij doen veel bedrijven dit. Zeker als je moeilijk kan leveren dan kun je makkelijker dit doen, Andere autofabrikanten doen dit ik ook, gok ik.

Maar heel eerlijk en klantvriendelijk voelt het niet, absoluut met je eens.
Met de huidige grondstofschaarste en inflatie snap ik een prijsverhoging maar ga daarbij uit van een besteldatum. Het laten afhangen van een leverdatum zou ook prima zijn maar dan moet er wel een fifo principe worden toegepast op de productie. En als ze dat hadden toegepast had ik met een bestelling eind september in ieder geval al een productie datum moeten weten.

• Ccbb
TheVMaster schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:08:
[...]

De dealer moet het opvragen in Born. Dat hoorde ik de dealer per ongeluk tegen mij zeggen. Maar ik zou ze blijven mailen. 😉

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ccbb schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:20:
[...]

De dealer moet het opvragen in Born. Dat hoorde ik de dealer per ongeluk tegen mij zeggen. Maar ik zou ze blijven mailen. 😉
Oké en in Born kunnen ze hen dat wel vertellen natuurlijk. Vraag me dan wel af waarom de dealer daar zo vaag over doet tegen mij. Heb ook nog steeds een vraag uitstaan bij BMW NL, maar die zijn gek genoeg ook erg traag met reageren. 🤯

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 18-06-2022 17:25 ]

• Ccbb
TheVMaster schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:24:
[...]

Oké en in Born kunnen ze hen dat wel vertellen natuurlijk. Heb ook nog steeds een vraag uitstaan bij BMW NL, maar die zijn gek genoeg ook erg traag met reageren. 🤯
Denk dat je volgende week zeker meer weet. Hoop dat je hem snel geleverd krijgt. Zou de dealer alvast een plekje laten reserveren op de werkplaats (rijklaar maken) en kentekens aanvragen. Krijg je die gezeik niet, dat ze geen plek hebben.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ccbb schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:27:
[...]

Denk dat je volgende week zeker meer weet. Hoop dat je hem snel geleverd krijgt. Zou de dealer alvast een plekje laten reserveren op de werkplaats (rijklaar maken) en kentekens aanvragen. Krijg je die gezeik niet, dat ze geen plek hebben.
Ja, ik kreeg dus sterk in de indruk dat het enorm onzeker was wanneer hij van Born naar Amsterdam zou kunnen komen. Maar ga maandag zeker even bellen om dit af te stemmen, want aangezien hij in Born staat lijkt het mij dat zij wel weten wanneer hij naar Amsterdam komt en kunnen ze dus een aflever afspraak inplannen. O-)

• voodoo077
MichaelC165 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:29:
Mijn Belgische dealer zei dat als er geen alternatief gezocht moet worden voor opties die vervangen zijn of in pakketten komen (mijn M50 config heeft nog geen verplichte wijzigingen, voor zover hij op dit moment kan zien), BMW een prijsgarantie geeft en dus niet afwijkt van de prijs op de verkoopsovereenkomst.
En enkel zo kan en moet het!
Idem bij mijn huidige wagen, ook in België. De opties die er niet meer bij waren hebben ze apart ingevoerd in de configuratie. De prijsstijging NIET doorgevoerd en aangezien er een optie niet beschikbaar was deze in mindering gebracht van de prijs.
Als BMW Nederland dat niet wil ... pfffff.
Jullie moeten dan wel niet zo lang wachten maar extra bijbetalen? No way!

• buppha
  • Laatst online: 05-07 20:50
Zo ook bij mijn auto, opties die in een pakket zitten en is komen te vervallen , worden apart ingevoerd .
Enkele opties zijn dan niet leverbaar en worden op de prijs in mindering gebracht .
Mij werd verzekerd dat er geen prijsverhogingen worden doorgevoerd door BMW Nederland. .
Mijn auto staat dan wel op levering begin september .
Lijkt mij dan dat als je in Nederland wel een prijsverhoging krijgt dat de dealer het verschil in zijn eigen broekzak stopt.

• Paashaas25
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-09 16:44
Ben afgelopen zaterdag bij de dealer in NL op de koffie gevraagd.
Het nieuws was dat ik een prijsverhoging van 3% ga krijgen terwijl ik in maart een vaste prijs afgesproken heb. Volgens het contract en de bovag voorwaarden (waar ze naar verwijzen) mag dit niet.
Ik ben erg teleurgesteld en vraag me af hoe jullie hier mee omgaan en wat jullie dealers doen.
Thx!

• AVERA
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-11 17:00
In mijn koopovereenkomst met Severs Breeman staat bij de leveringsvoorwaarden dat de BOVAG Voorwaarden Zakelijke Markt van toepassing zijn. En in die voorwaarden is o.a. vermeld dat de verkoper de prijs zal verhogen als de fabrieks- of importeursprijzen zijn verhoogd. Tevens is vermeld dat ‘een prijswijziging geen grond is voor het ontbinden van de overeenkomst’.

• Paashaas25
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-09 16:44
Bedankt voor je reactie, erg bruikbaar.
Bij mij staat de particuliere versie vd bovag voorwaarden aangevinkt en die geven in tegenstelling tot de zakelijke voorwaarden aan dat het niet gewijzigd mag worden anders dan bv belastingen.
Maar wellicht gaat het hier bij mijn dealer mis.
Alle ervaringen zijn bruikbare input, thx!

• i4Raden
Ik zie een mooi verdienmodel. Nu stoppen met uitleveren, reeds geproduceerde auto's ergens parkeren en in november allemaal uit leveren. Zal dit idee opperen bij BMW Nederland, krijgen ze de tip bijna gratis. Het enige dat er tegenover staat is dat er op mijn bestelling geen 3% wordt doorgevoerd 😅

• voodoo077
Paashaas25 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:55:
Ben afgelopen zaterdag bij de dealer in NL op de koffie gevraagd.
Het nieuws was dat ik een prijsverhoging van 3% ga krijgen terwijl ik in maart een vaste prijs afgesproken heb. Volgens het contract en de bovag voorwaarden (waar ze naar verwijzen) mag dit niet.
Ik ben erg teleurgesteld en vraag me af hoe jullie hier mee omgaan en wat jullie dealers doen.
Thx!
Zie mijn reactie supra maar dus wel België.
Gen hogere prijs, aanpassing opties is op kosten van dealer/invoerder zelfde opties, zaken die er niet meer zijn is een lagere prijs.
Ik zou NOOIT een hogere prijs aanvaarden. Er zijn alternatieven op de markt. Niks mis met de i4, integendeel zelf, maar het moet redelijk blijven!
Been stijf houden en niet akkoord gaan zou ik zeggen en zien hoe ze reageren.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:28
i4Raden schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:03:
[...]

Mijn levering staat op 12 Oktober 2022 en zal daarmee ruim een jaar na bestelling pas plaats vinden. Dus het lijkt goed te komen maar als er weer ergens een vertraging komt ben ik wel zuur tov bestellingen die later zijn geplaatst en inmiddels zijn uitgeleverd of op zijn minst binnenkort aan de beurt zijn...

Komende week maar ff een bericht naar BMW Nederland om dit te checken. De dealer is zeer behulpzaam maar ook niet bij machte (tenminste zo lijkt het) om ergens serieus druk uit te oefenen.
Niet enkel dealers doen dit, ook leasemaatschappijen.
Zo is het leasebedrag van mijn BMW ook met € 50,- omhoog gegaan uiteindelijk.

In december 2021 is offerte getekend voor leasebedrag X. Maar door de BPM stijging en rentestijging is het uiteindelijke leasebedrag Y met € 50,- omhoog gegaan.

Leaseplan heeft in zijn voorwaarden staan dat ze na 60 dagen van ondertekening, eventuele rentestijgingen doorbelasten.

Niet echt chique, aangezien in deze huidige tijd vrijwel geen enkele auto binnen 60 dagen geleverd kan worden..

Niet dat dit nadelig voor mij persoonlijk is, de baas moet nu gewoon meer betalen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 20-06-2022 08:55 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Het blijft toch logistiek een drama. Net met zowel BMW NL als de dealer gebeld. BMW NL vertelt hij dat de dealer mij precies kan vertellen wanneer de auto bij hen aan gaat komen. De dealer vertelt mij dat Koopman transport per dag bekijkt hoeveel chauffeurs er op komen dagen op hun werk en weet dus ook dan pas hoeveel auto’s ze per dag kunnen transporteren. :? Is het echt zo’n drama in de logistieke wereld op dit moment? 8)7

Maar goed, wel gaf de dealer aan dat de i4 normaal gesproken binnen 5 dagen van Born naar de dealer getransporteerd wordt en dat dit nu 5-10 werkdagen is. Ze garandeerden me wel dat hij in ieder geval nog voor mijn vakantie geleverd gaat worden. Dus maximaal nog 2 weken wachten. O-)

• Pap3rclip
voodoo077 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:35:
[...]

Zie mijn reactie supra maar dus wel België.
Gen hogere prijs, aanpassing opties is op kosten van dealer/invoerder zelfde opties, zaken die er niet meer zijn is een lagere prijs.
Ik zou NOOIT een hogere prijs aanvaarden. Er zijn alternatieven op de markt. Niks mis met de i4, integendeel zelf, maar het moet redelijk blijven!
Been stijf houden en niet akkoord gaan zou ik zeggen en zien hoe ze reageren.
Bij Audi hangt het er van af of je de auto privé of zakelijk besteld hebt.
Indien je zakelijk besteld hebt, staat er ergens in je voorwaarden dat ze de prijs mogen verhogen en dat dit geen reden tot ontbinding van het contract is. En je bent geen consument, dus dan moet je maar slikken :/. Weet niet of het zin heeft om dan met een advocaat hier tegen in te gaan.

Bij BMW is het dus net hetzelfde als ik de bovenstaande berichten zo zie...
Smerig en het weerhoudt mij er ook van om te bestellen.
Als ze zelf pas over 2 jaar kunnen leveren door hun problemen én dan ook nog eens de prijs rustig kunnen verhogen met 3% (tegen november!! - hoeveel % verzinnen ze eer de 2 jaar om zijn?) wordt het mij de auto allemaal niet zo heel erg waard meer.

• kmser
Pap3rclip schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:29:
[...]

Bij Audi hangt het er van af of je de auto privé of zakelijk besteld hebt.
Indien je zakelijk besteld hebt, staat er ergens in je voorwaarden dat ze de prijs mogen verhogen en dat dit geen reden tot ontbinding van het contract is. En je bent geen consument, dus dan moet je maar slikken :/. Weet niet of het zin heeft om dan met een advocaat hier tegen in te gaan.

Als ze zelf pas over 2 jaar kunnen leveren door hun problemen én dan ook nog eens de prijs rustig kunnen verhogen met 3% (tegen november!! - hoeveel % verzinnen ze eer de 2 jaar om zijn?) wordt het mij de auto allemaal niet zo heel erg waard meer.
Ik herken me hier ook in. Toen ik eerst keek voor de i4 was ik 940 pm kwijt aan de leasing. Ondertussen zitten we voor dezelfde wagen aan ruim 1200pm. Als ik nu bestel zullen ze waarschijnlijk nog een paar keer verhogen tot rond 1300pm alvorens de wagen zou uitgeleverd worden in 2024.
Ik was fan van BMW, maar er zijn limieten. Ik zal vermoedelijk ook kiezen voor iets dat sneller leverbaar is. Of zoeken naar een andere aanloopwagen.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pap3rclip schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:29:
[...]
Nou, nou, smerig is ook weer overdreven. Nog niets meegekregen van toenemende grondstofprijzen etc.? Probeer maar eens met een bouwvakker een klus af te spreken voor eind volgend jaar met een vaste prijs. Welkom in 2022 zou ik zeggen.

Dit is verder ook niets nieuws. Mochten ze het je in het verleden niet doorberekend hebben maakten ze schijnbaar nog genoeg marge op de deal ;)

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 20-06-2022 10:11 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 125 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.