i4Raden schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:03:
[...]
Dat is toch wel bijzonder. Als ik mijn klanten een jaar laat wachten op iets wat normaal gesproken 3-5 maanden duurt dan zou ik een korting van 3% meer gerechtvaardigd vinden dan een stijging van 3%
Mijn levering staat op 12 Oktober 2022 en zal daarmee ruim een jaar na bestelling pas plaats vinden. Dus het lijkt goed te komen maar als er weer ergens een vertraging komt ben ik wel zuur tov bestellingen die later zijn geplaatst en inmiddels zijn uitgeleverd of op zijn minst binnenkort aan de beurt zijn...
Komende week maar ff een bericht naar BMW Nederland om dit te checken. De dealer is zeer behulpzaam maar ook niet bij machte (tenminste zo lijkt het) om ergens serieus druk uit te oefenen.
Niet enkel dealers doen dit, ook leasemaatschappijen.
Zo is het leasebedrag van mijn BMW ook met € 50,- omhoog gegaan uiteindelijk.
In december 2021 is offerte getekend voor leasebedrag X. Maar door de BPM stijging en rentestijging is het uiteindelijke leasebedrag Y met € 50,- omhoog gegaan.
Leaseplan heeft in zijn voorwaarden staan dat ze na 60 dagen van ondertekening, eventuele rentestijgingen doorbelasten.
Niet echt chique, aangezien in deze huidige tijd vrijwel geen enkele auto binnen 60 dagen geleverd kan worden..
Niet dat dit nadelig voor mij persoonlijk is, de baas moet nu gewoon meer betalen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Rivanov op 20-06-2022 08:55
]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED