• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:37
Ik wilde hem ook voor de vuilafstotendheid…. Die glans en kleur is een mooie bonus.

Coating kost wel een leuke som euro’s als je het niet zelf wilt of kunt doen.

Geniet van je prachtige i4 :9~

[ Voor 9% gewijzigd door dencoupe op 11-06-2022 11:37 ]

• Bloem1982
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-10-2022
Erg moeilijk
Heb de tanzanite blauw met 20 inch rode remklauwen carbon pakket en witte bekleding( voor 1 keer gewoon gek doen) besteld 11 januari. Dealer veranderde het nog naar m sport pro omdat de productie pas gepland staat in september. Dus ik kan ook nog aanpassen.
Nu zie ik de frozen grey op een filmpje en dat dan icm carbon pakket. Keuze stress. Dan wel cognac van binnen

• Wally
  • Laatst online: 03-07-2023
Bij welk bedrijf heb je dit laten doen?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:28

TheVMaster

Moderator WOS
Ard1970 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:45:
[...]

Vast wel! Denk dat je net zo verrast gaat worden! oOo
Kreeg vandaag bericht, mijn auto staat dus nog steeds in München. 😭😭😭

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
TheVMaster schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:52:
[...]

Fak.. dat is wel een serieuze bummer 😔
Eén troost; wanneer hij dan eindelijk op transport gaat..kàn het ineens wel snel gaan blijkbaar. Wij zijn zojuist even wezen kijken, konden haar op het terrein van de dealer zien staan shinen 😍

Jij binnenkort ook! 💪🏻

• cmwteunissen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-07-2024
Wally schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:27:
Bij welk bedrijf heb je dit laten doen?
Dbexclusive.nl

• TechBert
  • Laatst online: 03-05 02:51
TheVMaster schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:52:
[...]

Ik heb begrepen dat mijn exemplaar in Born is gearriveerd.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TechBert schreef op zondag 12 juni 2022 @ 00:09:
[...]

Ik heb begrepen dat mijn exemplaar in Born is gearriveerd.
😳 en ze hebben die van mij gewoon in München laten staan. 🤯

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-10 18:44
Ik ben gisteren alvast wezen proefrijden in de Ionic5 AWD. Ik wacht nog 1 keer tot week 27 en daarna houdt het op voor mij.
Gisteren ook de dealer weer n s gecontact. Ze weten niet, BMW NL ook niet, BMW Duitsland dus ook niet?

:-(

• TechBert
TheVMaster schreef op zondag 12 juni 2022 @ 00:24:
[...]

😳 en ze hebben die van mij gewoon in München laten staan. 🤯
Ik heb toch het vermoeden dat er een paar keer per week een transfer is naar Born, zal wel snel volgen

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:17
mikeyverhoef schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:45:
Ik ben gisteren alvast wezen proefrijden in de Ionic5 AWD. Ik wacht nog 1 keer tot week 27 en daarna houdt het op voor mij.
Gisteren ook de dealer weer n s gecontact. Ze weten niet, BMW NL ook niet, BMW Duitsland dus ook niet?

:-(
En wat was je ervaring met de Ioniq?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TechBert schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:58:
[...]

Ik heb toch het vermoeden dat er een paar keer per week een transfer is naar Born, zal wel snel volgen
Ik vermoed dat ook, ach we wachten nog ongeduldig even af. 😎

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-11 14:58
cmwteunissen schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:15:
Even een fotootje delen van mijn i4 met nu de Gyeon- Q² MOHS EVO coating er op:
Zelf gedaan of laten doen? Hoe lang aan bezig geweest of hoeveel betaald?

[ Voor 8% gewijzigd door witchdoc op 12-06-2022 12:36 ]

• dencoupe
Ik heb een offerte liggen voor de i4, kost incl polijsten ed 1250 ex btw

• cmwteunissen
  • Laatst online: 03-07-2024
Kostte mij €825 ex BTW incl buiten en binnen reinigen en polijsten.

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-11 10:56
Danfoss schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:31:
Ik mag me ook hier melden! _/-\o_ Rond week 45 komt er een i4e40 om de huidige F31 LCI 320D te vervangen.

Hopen dat ze de afgesproken levertijd halen..
Leuk voor jou!
Week 45 dat zal wel lukken dat geeft hun 1 jaar en 22 weken. Lijkt me perfect haalbaar >:)

Hoe dan ook, je hebt besteld en nu is het gewoon afwachten en je bent af van de keuzestress!

• voodoo077
DonJunior schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:06:
[...]

Jammer dit weer.. :O ik ben anders best blij met mijn (probleemloze) ID.3 :o

Wel tof dat je jouw ervaring deelt.. ik zit stiekem mee te lezen over de i4 omdat ik het toch echt wel een mooie auto vind hoor. Over ongeveer 2 jaar mag ik een nieuwe leaseauto dus, gezien de levertijden, nu maar eens voorzichtig rondkijken.
Heb helemaal niets met SUV dus bijna alle electrrische modellen vallen af.. en dan is daar de BMW i4.. wat een mooie auto. Wel jammer dus om te lezen dat de ruimte zo beperkt is. Want met een jong gezin is ruimte soms toch wel erg prettig merk ik nu.
Sorry als ik te agressief overkwam. ik herlees en kan verkeerde indruk geven. Ik denk niet dat er slechte auto's zijn of het moet één of ander Indiaans vehikel zijn.
Ik heb de ID4 getest, niet de 3!, en die rijdt echt niet lekker en ook het infotainment vond ik niks. Je hebt dan andere leuke zaken maar uiteindelijk is een auto toch om mee te rijden en dat deel viel hier gewoon tegen.
En nu terug over de i4.

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
DonJunior schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:06:
[...]

Jammer dit weer.. :O ik ben anders best blij met mijn (probleemloze) ID.3 :o

Wel tof dat je jouw ervaring deelt.. ik zit stiekem mee te lezen over de i4 omdat ik het toch echt wel een mooie auto vind hoor. Over ongeveer 2 jaar mag ik een nieuwe leaseauto dus, gezien de levertijden, nu maar eens voorzichtig rondkijken.
Heb helemaal niets met SUV dus bijna alle electrrische modellen vallen af.. en dan is daar de BMW i4.. wat een mooie auto. Wel jammer dus om te lezen dat de ruimte zo beperkt is. Want met een jong gezin is ruimte soms toch wel erg prettig merk ik nu.
Pas daarmee op. Rekeninghoudend met me de leveringstermijnen ook eens gepolst voor de i4 eind vorig jaar. Van de LM mocht ik nog niet bestellen.
Ondertussen is de i4 €264 pm duurder en in TCO ben ik van €20 boven budget naar €290 boven budget gegaan in een half jaar tijd. Voor het budget van een goed uitgeruste i4 heb ik ondertussen nog een ID3 zonder opties.
Van de ID3 wordt ik echt niet vrolijk, maar van de politiek van BMW ook niet.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:07
Ja een ID.3 zonder opties is inderdaad niet best. Heb je dan ook zo'n ding met wieldoppen zeker?

*sowieso

• kmser
DonJunior schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:13:
Ja een ID.3 zonder opties is inderdaad niet best. Heb je dan ook zo'n ding met wieldoppen zeker?
Heb er geen idee van. Als er geen aanpassing van de budgetten komt, komt er een aanpassing van werkgever.

En te bedenken dat ik vorige zomer de XC40 T5 niet aangeboden kreeg omdat deze onder mijn categorie lag.

[ Voor 14% gewijzigd door kmser op 13-06-2022 16:26 ]

• Ramon R
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-03-2024
TheVMaster schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:35:
[...]

Gloeiende! Daar wordt je niet heel blij van inderdaad. Bizarre situatie wel lijkt me.
Weet je wat nog meer bizar is?
Vanwege verlof van de verkoper die mij de auto verkocht heeft, kreeg ik de mededeling over terugzetting naar status 57 van zijn collega.
Sinds vandaag is hij terug van verlof en hij heeft me gelijk vanochtend gebeld, ik was verkeerd geïnformeerd door zijn collega!
Mijn auto heeft status 182 en gaat dus binnenkort geleverd worden, met de 868 wielen behouden. Ik ben zo blij als een klein kind 😬

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ramon R schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:57:
[...]

Weet je wat nog meer bizar is?
Vanwege verlof van de verkoper die mij de auto verkocht heeft, kreeg ik de mededeling over terugzetting naar status 57 van zijn collega.
Sinds vandaag is hij terug van verlof en hij heeft me gelijk vanochtend gebeld, ik was verkeerd geïnformeerd door zijn collega!
Mijn auto heeft status 182 en gaat dus binnenkort geleverd worden, met de 868 wielen behouden. Ik ben zo blij als een klein kind 😬
Wauw, nu zegt status 182 nog niet heel veel. Die van mij staat er al 2 weken op😭😭 en er is nog geen tijd de wanneer hij naar Nederland komt. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom die logistieke planning zo onduidelijk zou zijn.

Misschien morgen toch maar eens met BMW Nederland bellen om te vragen of dat echt zo onduidelijk is, of dat de dealer laks is.

• Ramon R
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-03-2024
TheVMaster schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:22:
[...]

Wauw, nu zegt status 182 nog niet heel veel. Die van mij staat er al 2 weken op😭😭 en er is nog geen tijd de wanneer hij naar Nederland komt. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom die logistieke planning zo onduidelijk zou zijn.

Misschien morgen toch maar eens met BMW Nederland bellen om te vragen of dat echt zo onduidelijk is, of dat de dealer laks is.
Ik snap je punt.
Maar ik heb de laatste 2 weken gedacht dat mijn auto in status 57 zat en dus totaal geen idee had of ik de auto dit jaar überhaupt nog zou krijgen.
Daarnaast, met de berichten die je leest over de 868 velgen (nu niet meer te configureren in NL), was ik in veronderstelling dat ik waarschijnlijk een concessie zou moeten doen hierin (velgen naleveren voor 5k vind ik teveel) en dat zou dan met veel tegenzin zijn geweest.
Dus wetende dat mijn auto gebouwd is (met mijn gewenste velgen), maakt mij een blij man.
Daarom heb ik persoonlijk dan ook geen moeite om nu nog een paar weken te moeten wachten.
Van voorpret, naar frustratie, naar nu weer voorpret voor mij.

• TechBert
Ramon R schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:14:
[...]

Ik snap je punt.
Maar ik heb de laatste 2 weken gedacht dat mijn auto in status 57 zat en dus totaal geen idee had of ik de auto dit jaar überhaupt nog zou krijgen.
Daarnaast, met de berichten die je leest over de 868 velgen (nu niet meer te configureren in NL), was ik in veronderstelling dat ik waarschijnlijk een concessie zou moeten doen hierin (velgen naleveren voor 5k vind ik teveel) en dat zou dan met veel tegenzin zijn geweest.
Dus wetende dat mijn auto gebouwd is (met mijn gewenste velgen), maakt mij een blij man.
Daarom heb ik persoonlijk dan ook geen moeite om nu nog een paar weken te moeten wachten.
Wat een mooi nieuws voor je!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 14:54
voodoo077 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:22:
[...]

Gisteren dus uiteindelijk de i4 ongeveer 2 uur getest.
Leuke ervaring maar helaas geen wow-gevoel :/
Wagen rijdt veel beter dan de Polestar2 waar hoger wordt over gepraat of een Mach-E, de misbaksels van de VW groep etc.

Kort mijn gevoel:
+
Zeer mooie wagen
Top afwerking
Goede zetels
Leuke interieur kleuren aan lage prijs
Zeer goede wegligging voor een EV
Laag verbruik
Heads Up display top (maar dure optie!)

-
Infotainment niet zeer overzichtelijk door breedte scherm, beter was een hoger in midden
Geen andere voertuigen te zien op GPS en die zag er ook relatief "oud" uit
Sportwagen van look maar niet dat gevoel voor de e40 *
Zeer weinig ruimte in de wagen. Als ik dat nog eens mijn stoel zet zoals ik wil dan kan er achter mij nog een kind of een kleine volwassene in, niks meer
Geen frunk en relatief kleine koffer
Standaard audio is niet goed
Veel opties duur en niet standaard, bepaalde opties zoals handenvrij openen zou je toch mogen verwachten op een wagen van +40K dus zeker op deze! Sommige zelf niet mogelijk zoals elke zetel apart verwarmen

De i4 is zeker NIET afgeschreven en in tegenstelling tot wat ik hier lees over bepaalde opties die er niet zouden zijn garanderen ze me dat die er wel komen bij een nieuwe bestelling.

* Woordje toelichting. Ik had geen autobahn en dus vooral de 0-100 kunnen testen en dat viel me echt wel tegen. Op moment mijn echtgenote gaan oppikken en ook met haar erin eens die 0-100 gedaan zonder iets te zeggen en ook zij vond het niet wow. Ik denk dat het is omdat de BMW langzaam zijn power vrij geeft en wellicht langer volhoudt erna dan een Tesla die echt alles ineens geeft waardoor je een rollercoaster gevoel hebt. Daarentegen is de wegliigign zoals al vermeld super.

Dus Pap3rclip best eens zelf gaan testen en dan beslissen wat beangrijkste is: een zeer mooie wagen die zeer goed op de weg "plakt" en met een relatief laag verbruik maar met weinig plaats zeker met een gezin of een wagen die meer plaats heeft en andere voordelen maar er dan een stuk minder gelikt uitziet
Vandaag ook de i4 eDrive 40 mogen testen voor een anderhalf uur...

Ik ben best onder de indruk! >:). Rij momenteel met een 3-serie (F30) en moet zeggen dat ik hem qua wegligging en rijervaring gelijkaardig vind, in de positieve zin. Ergens wel jammer dat de test-auto natuurlijk met alle opties uitgerust was, zo weet je nog niet goed wat je over houdt met een "normale" configuratie.

Pluspunten:
+ Fantastische lakkleur op de testauto: grijs met gouden schitteringen - vooral in de zon echt speciaal, top maar waarschijnlijk niet goedkoop. :P
+ Exterieur en interieur: ziet en voelt er allemaal zo veel beter uit dan een Tesla 3/Y, de blauwe stiksels gaven ook echt een premium indruk
+ Kofferruimte met inklapbare zetels heeft me aangenaam verrast
+ Wireless Android Auto (!!)
+ Navigatiestem die niet meer het volume van de radio/muziek praktisch op mute zet (stoor ik me mateloos aan met mijn 3-serie, tijdens het nieuws of iets interessant mis je alles tot die rotstem klaar is met de navigatie voor te lezen)
+ Algemeen rijgedrag en wegligging
+ Acceleratie in sport-modus (niet vanuit stilstand, maar tijdens het rijden)
+ Harman Kardon speakers

Minpunten:
- Acceleratie vanaf stilstand: niet te vergelijken met Tesla, hij komt traag op gang. Maar nog steeds meer dan voldoende op de openbare weg
- Schermen/infotainment komt zeer druk over in het begin, heel veel input/getallen/tekst op je schermen. Dit begon wel te wennen na verloop van tijd. Bovendien heb je het touchscreen nodig om iets zo simpel als je temperatuur of klimaat te veranderen (hopelijk wordt dit niet de standaard maar ik vrees er voor)
- Lane assist was wel heel spannend en me net iets te onvoorspelbaar. Ook niet gevonden hoe ik dit uit kon schakelen tijdens het rijden (zie punt hierboven, erg complex infotainment met informatie-overload)
- Veel bijbetalen voor alles wat leuk is (Harmon Kardon speakers, laser lampen met eigen dagrijstandvorm, HUD, birdeye-view parkeercamera, M-pakket,... tot zelfs het plankje om je telefoon draadloos op te laden - jammer toch dat je zelfs voor zo iets basic weer extra moet gaan betalen)
- Levertermijn: de medewerker gaf aan bij het nu plaatsen van een bestelling, levering eind 2023-begin 2024 met geen garantie. Dat is toch echt zo zonde en voor mij de grootste dealbreaker. 2 jaar wachten inclusief de verdere afschrijving en waardevermindering van m'n huidige auto... en dan nog maar hopen dat hij tegen dan ook effectief geleverd wordt. Waar gaat dit nog over...

Over de batterij en het elektrisch rijden kan ik weinig zeggen, maar ga er van uit dat dit wel in orde is.Brake-mode werkt ook goed na wat gewenning.

Al bij al, zeer positieve ervaring.
Mocht de levertermijn wat normaler, à la Tesla, zijn had ik hem direct besteld. Nu nog even nadenken of al dat wachten het wel waard zou zijn.

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:21

Church of Noise

Drive it like you stole it

Ik ga - als alles goed gaat - morgen een eDrive40 bestellen.
Er zijn alweer wat veranderingen in de lease policy gekomen, deze keer in het voordeel van de lease-piloot!

Plan is nu als volgt:
- Sanremo Groen
- Cognac Sensatec
- M sport pakket met 'standaard' 18 duims aero velgen die daar bij horen
- Driving Assistant Pack Professional (ja, ik ga toch proberen dat er in te nemen - zoals ik hierboven al uitlegde omwille van de vele lange trajecten)
- Harman Kardon audio

Ben erg benieuwd wat het antwoord gaat zijn van de BMW verkoper op het voorlaatste (en misschien ook laatste) punt... Ik zal het hier delen in ieder geval.
Ik neem dus maar vrede met de langere levertijd, en hoop dat de situatie verbetert in de komende maanden.

• IDDQD.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-01 23:09
Hallo allemaal, ik lees al een tijdje mee en leuk om te zien dat er steeds meer van jullie de i4 in ontvangst hebben kunnen nemen!

Hier is een i4 M50 afgelopen januari besteld, geplande leverdatum week 31.

Omdat er toch best wat berichten online te vinden zijn over opties die geschrapt worden, besloot ik eens navraag te doen bij de dealer in hoeverre dit mijn bestelde i4 betreft.

Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat de i4 niet meer geleverd kan worden vanuit de fabriek met de in januari bestelde 19” 859M velgen. In plaats daarvan wordt die geleverd met de standaard 18” 858m velgen. De dealer gaf aan dat ik alsnog de 19” 859M geleverd kan krijgen, echter als accessoire met een meerprijs van €3500 (!!).

Ik vind deze manier van zaken doen met een getekend koopcontract en het gebrek aan communicatie ronduit belachelijk. Op de vraag waarom de 859M niet vanuit de fabriek geleverd kon worden maar wel accessoire voor een fikse meerprijs, kreeg ik geen duidelijk antwoord.

Ik heb hier gelezen over de problemen met de levering van de 20” velgen maar nog niets over de 19” 859M velgen. Heeft iemand anders vergelijkbare berichtgeving gehad?

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 14:54
IDDQD. schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:27:
Hallo allemaal, ik lees al een tijdje mee en leuk om te zien dat er steeds meer van jullie de i4 in ontvangst hebben kunnen nemen!

Omdat er toch best wat berichten online te vinden zijn over opties die geschrapt worden, besloot ik eens navraag te doen bij de dealer in hoeverre dit mijn bestelde i4 betreft.

Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat de i4 niet meer geleverd kan worden vanuit de fabriek met de in januari bestelde 19” 859M velgen. In plaats daarvan wordt die geleverd met de standaard 18” 858m velgen. De dealer gaf aan dat ik alsnog de 19” 859M geleverd kan krijgen, echter als accessoire met een meerprijs van €3500 (!!).

Ik vind deze manier van zaken doen met een getekend koopcontract en het gebrek aan communicatie ronduit belachelijk. Op de vraag waarom de 859M niet vanuit de fabriek geleverd kon worden maar wel accessoire voor een fikse meerprijs, kreeg ik geen duidelijk antwoord.

Ik heb hier gelezen over de problemen met de levering van de 20” velgen maar nog niets over de 19” 859M velgen. Heeft iemand anders vergelijkbare berichtgeving gehad?
M.a.w. moet je nu €3500 extra betalen om je reeds bestelde en geconfigureerde auto met getekende overeenkomst te verkrijgen?

Is dit zelfs wettelijk?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ramon R schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:14:
[...]

Ik snap je punt.
Ik snap je helemaal. Ben overigens ook nog steeds een blij man hoor en die laatste paar weekjes kan er ook nog wel bij, maar ik kan alleen erg slecht tegen slechte communicatie.

• IDDQD.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-01 23:09
Pap3rclip schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:47:
[...]

M.a.w. moet je nu €3500 extra betalen om je reeds bestelde en geconfigureerde auto met getekende overeenkomst te verkrijgen?

Is dit zelfs wettelijk?
Dat klopt, ze stuurde ook meer aan om de configuratie naar 18” te veranderen echter is voor mij onacceptabel. Anders had ik hem in januari wel met 18” besteld…

De lease maatschappij zit er nog tussen dus ik heb het uit handen gegeven. Zij waren ook zeer verbaasd en ik hoor spoedig meer. In de tussentijd ben ik dus wel benieuwd naar de ervaringen van andere hier.

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:03
Ik heb volgens mij 2x gelezen dat de acceleratie van de e40 tegenvalt. Volgens mij hebben ze hem dan niet op Sport staan. Dan is het boem! In Comfort en Eco Pro gaat het inderdaad vloeiend. Mijn passagiers vinden het agressief optrekken 1x leuk, maar klagen vervolgens over de onverwachtse klap.

• Ariiiin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-10 15:19
IDDQD. schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:57:
[...]

Dat klopt, ze stuurde ook meer aan om de configuratie naar 18” te veranderen echter is voor mij onacceptabel. Anders had ik hem in januari wel met 18” besteld…

De lease maatschappij zit er nog tussen dus ik heb het uit handen gegeven. Zij waren ook zeer verbaasd en ik hoor spoedig meer. In de tussentijd ben ik dus wel benieuwd naar de ervaringen van andere hier.
Hmm... Wel apart dit. Bij welke dealer heb je besteld? en heb je misschien M sport plus pakket erop ( 19", m sport rem blauw en m sport gordel)? Dat pakket is eruit maar de opties zijn nog los te bestellen.

Heb zelf in februari besteld en geplande levering is week 32. Nog niks gehoord dat 19" niet leverbaar is.

• voodoo077
Hydraulic schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 07:55:
Ik heb volgens mij 2x gelezen dat de acceleratie van de e40 tegenvalt. Volgens mij hebben ze hem dan niet op Sport staan. Dan is het boem! In Comfort en Eco Pro gaat het inderdaad vloeiend. Mijn passagiers vinden het agressief optrekken 1x leuk, maar klagen vervolgens over de onverwachtse klap.
Stond wel degelijk op sport en ik bevestig dat de acceleratie vanuit stilstand tegenvalt.
Heb je al een Tesla getest? Bij een Tesla is de power onmiddellijk en volledig beschikbaar. Je voelt dat echt in je buik en bij de i4, tenminste in e40, heb je totaal niet dat gevoel en dat vind ik zeer spijtig. Echter als je bijvoorbeeld op een bepaalde snelheid rijdt en je duwt dan eens goed door dan trekt de wagen wel mooi door en dat doet hij beter dan een Tesla.

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:03
voodoo077 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:41:
[...]

Stond wel degelijk op sport en ik bevestig dat de acceleratie vanuit stilstand tegenvalt.
Heb je al een Tesla getest? Bij een Tesla is de power onmiddellijk en volledig beschikbaar. Je voelt dat echt in je buik en bij de i4, tenminste in e40, heb je totaal niet dat gevoel en dat vind ik zeer spijtig. Echter als je bijvoorbeeld op een bepaalde snelheid rijdt en je duwt dan eens goed door dan trekt de wagen wel mooi door en dat doet hij beter dan een Tesla.
Nee, nooit Tesla gereden. Hoe dan ook is dit voor mij iets wat je in het begin een paar keer doet. En heb hem dan ook normaal niet op Sport staan.

• voodoo077
Pap3rclip schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:09:
[...]

Vandaag ook de i4 eDrive 40 mogen testen voor een anderhalf uur...

Pluspunten:
+ Exterieur en interieur: ziet en voelt er allemaal zo veel beter uit dan een Tesla 3/Y, de blauwe stiksels gaven ook echt een premium indruk
+ Kofferruimte met inklapbare zetels heeft me aangenaam verrast
+ Algemeen rijgedrag en wegligging
+ Acceleratie in sport-modus (niet vanuit stilstand, maar tijdens het rijden)
+ Harman Kardon speakers

Minpunten:
- Acceleratie vanaf stilstand: niet te vergelijken met Tesla, hij komt traag op gang. Maar nog steeds meer dan voldoende op de openbare weg
- Veel bijbetalen voor alles wat leuk is (Harmon Kardon speakers, laser lampen met eigen dagrijstandvorm, HUD, birdeye-view parkeercamera, M-pakket,... tot zelfs het plankje om je telefoon draadloos op te laden - jammer toch dat je zelfs voor zo iets basic weer extra moet gaan betalen)
- Levertermijn: de medewerker gaf aan bij het nu plaatsen van een bestelling, levering eind 2023-begin 2024 met geen garantie. Dat is toch echt zo zonde en voor mij de grootste dealbreaker. 2 jaar wachten inclusief de verdere afschrijving en waardevermindering van m'n huidige auto... en dan nog maar hopen dat hij tegen dan ook effectief geleverd wordt. Waar gaat dit nog over...
Ik kan me voor het merendeel vinden in dit review. Ik had helaas een testwagen met te weinig opties en kan op basis daarvan ook niet over alles oordelen en dus al zeker niet bestellen.

Over je pluspunten:
* De i4 is inderdaad veel meer premium dan een 3/Y
* Kofferruimte met inklapbare zetels ok MAAR een kanttekening de wagen is relatief smal - ik denk niet dat ik er bijvoorbeeld een MTB in zou krijgen (iemand al getest?)
* Algemeen rijgedrag en wegligging zijn inderdaad zeer goed
* Acceleratie in sport-modus niet vanuit stilstand, maar tijdens het rijden kan ik alleen maar bevestigen.

+ Harman Kardon speakers - heb ik helaas niet kunnen testen. De gewone audio valt echter tegen voor mij. Dit vind ik een auto zoals deze onwaardig. Ik denk dat de HiFi een minimum upgrade is maar dus helaa geen van beiden kunnen testen.

Minpunten idem maar helaas auto zonder veel opties dus de lane assist of de 3D zat er al niet op - zonde ...

Had je nog niet met een EV gereden? Anders heb je al 1-pedal driving ervaren.

Tja die levertermijnen voor België ... pff.
Gisteren even bij Tesla binnengegaan om een idee te hebben en als ik met 100% zekerheid een Y wil tegen juni 2023 dan moet ik ten laatste bestellen december 2022 - wat een verschil!

Anderzijds bij ons geen probleem met opties, alles is nog leverbaar en zou nog geleverd worden aan de huidige prijs. Zeer raar dat ik supra zie dat er sommige opties niet krijgen of erger moeten bijbetalen 8)7

• voodoo077
Hydraulic schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:54:
[...]
Nee, nooit Tesla gereden. Hoe dan ook is dit voor mij iets wat je in het begin een paar keer doet. En heb hem dan ook normaal niet op Sport staan.
ok maar ik vergelijk dat dus en de andere persoon ook, vandaar.
Elk voordeel heb zijn nadeel ...

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-11 06:25
Mountainbike krijg je in de i4 ( een large van cube ) , maar dan haal ik wel mijn voorwiel er even uit

Hifi upgrade is toch een must ( het std speaker systeem is niet veel soeps ) ; voor mij is hifi ruim voldoende

Heb zelf ook nooit een Tesla gereden, maar goed als mij het interieur al niet aanspreekt dan hoef ik ook geen testrit omdat ik hem toch niet ging/ga rijden :-)

Moet zelf zeggen dat ik meestal op eco rijdt nu met de m50, maar het gebeurd toch wel eens per dag dat hij op sport boost gaat :-) al was het maar om eens lekker door te trekken of een mooie bocht mee te nemen ( of sssttt een rond punt, waar geen verkeer is ) . Ook kijk ik nog wel eens of de launch control het nog wel doer :-) :-) Mijn iconic sound staat wel af dat ter zijde.

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
rolelael schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:02:
Mountainbike krijg je in de i4 ( een large van cube ) , maar dan haal ik wel mijn voorwiel er even uit

Hifi upgrade is toch een must ( het std speaker systeem is niet veel soeps ) ; voor mij is hifi ruim voldoende

Heb zelf ook nooit een Tesla gereden, maar goed als mij het interieur al niet aanspreekt dan hoef ik ook geen testrit omdat ik hem toch niet ging/ga rijden :-)

Moet zelf zeggen dat ik meestal op eco rijdt nu met de m50, maar het gebeurd toch wel eens per dag dat hij op sport boost gaat :-) al was het maar om eens lekker door te trekken of een mooie bocht mee te nemen ( of sssttt een rond punt, waar geen verkeer is ) . Ook kijk ik nog wel eens of de launch control het nog wel doer :-) :-) Mijn iconic sound staat wel af dat ter zijde.
Haha same hier, al staat hij bij mij altijd op comfort. Die Iconic sound begrijp ik echt niet, zouden er mensen zijn die dat aan laten staan?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Vanmorgen maar eens even met BMW Nederland gebeld om wat meer concrete info te krijgen. Wat de meneer mij aan de telefoon vertelde is dat status 182 helemaal nog niet gereed voor transport zou zijn, er zouden dan nog wat quality checks plaats moeten vinden en als hij dan op transport zou gaan, dan zou hij status 190 krijgen.

Los daarvan gaf hij ook aan dat de dealer minder info heeft over de status (en de reden van die status) dan BMW NL. Ze gaan dat nu voor me uitzoeken (aangezien die van mij al 2 weken op status 182 staat) en laten mij dat waarschijnlijk later vandaag even weten. O-)

• Mr_thebrown
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-11 22:06
Ik sta op het punt een full optie I4 M50 te bestellen bij Van Poelgeest Amsterdam. Zij zeggen dat de levertijd december 2022 wordt. Ze zeggen nog een paar plekken te hebben voor december.

Weet iemand of dit waar kan zijn, werkt het op die manier? Dealer krijgt X aantal plekken? Als ik hier de levertijden lees krijg ik toch een heel ander gevoel.

Zou het ook schelen dat ik hem koop en in zijn geheel afreken? En dat het een full option M50 is?

• Peter_i4M50
  • Laatst online: 20-11-2024
Mr_thebrown schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:19:
Ik sta op het punt een full optie I4 M50 te bestellen bij Van Poelgeest Amsterdam. Zij zeggen dat de levertijd december 2022 wordt. Ze zeggen nog een paar plekken te hebben voor december.

Weet iemand of dit waar kan zijn, werkt het op die manier? Dealer krijgt X aantal plekken? Als ik hier de levertijden lees krijg ik toch een heel ander gevoel.

Zou het ook schelen dat ik hem koop en in zijn geheel afreken? En dat het een full option M50 is?
Is aan alle kanten onzeker lijkt. Maar misschien kun je erachter komen door een ontbindende voorwaarde op te laten nemen. Annuleren als levering niet in 2022 plaatsvindt. Als ze daar aan meewerken zijn wel oprecht denk ik ;)

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:48

Het klopt dat dealers slots inkopen bij BMW en het daardoor kan verschillen hoe snel je hem geleverd krijgt. BMW België heeft een levertijd van +/- 2 jaar daardoor. Broekhuis Enschede gaf aan dat deze maand bestellen levering in februari inhoudt. Ik zou conservatief plannen om teleurstelling te voorkomen.

Direct afrekenen doet weinig met de levertijd en ontneemt de dealer ook een incentive om snel te leveren, geld is immers al binnen. Doe je dat wel, dan inderdaad ontbindende voorwaarden laten opnemen in de koopovereenkomst.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Feni schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:30:
[...]

Het klopt dat dealers slots inkopen bij BMW en het daardoor kan verschillen hoe snel je hem geleverd krijgt. BMW België heeft een levertijd van +/- 2 jaar daardoor. Broekhuis Enschede gaf aan dat deze maand bestellen levering in februari inhoudt. Ik zou conservatief plannen om teleurstelling te voorkomen.

Direct afrekenen doet weinig met de levertijd en ontneemt de dealer ook een incentive om snel te leveren, geld is immers al binnen. Doe je dat wel, dan inderdaad ontbindende voorwaarden laten opnemen in de koopovereenkomst.
Je betaalt ~10% vooruit, natuurlijk niet het hele bedrag :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Mr_thebrown
Ik betaal helemaal niks vooruit hoor, dat is ook nooit gevraagd door ze. Bedoel meer dat het niet op afbetaling of iets dergelijks is

• Mr_thebrown
Peter_i4M50 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:26:
[...]

Is aan alle kanten onzeker lijkt. Maar misschien kun je erachter komen door een ontbindende voorwaarde op te laten nemen. Annuleren als levering niet in 2022 plaatsvindt. Als ze daar aan meewerken zijn wel oprecht denk ik ;)
Haha het probleem is dat ik hem echt graag wil hebben :)

• Peter_i4M50
Mr_thebrown schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:39:
Ik betaal helemaal niks vooruit hoor, dat is ook nooit gevraagd door ze. Bedoel meer dat het niet op afbetaling of iets dergelijks is
Dat snap ik :) Je moet dat alleen niet laten blijken. Annuleren hoeft niet op 1-1-23, mag dan wel. Verkopers hebben mooie praatjes als de handtekening nog gezet moet worden...

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-11 11:50
Ik hoorde dat dealers niet specifiek plekken inkopen, maar plekken op basis van dealergrootte worden verdeeld. Dus het kan zijn dat de ene dealer kan leveren in december, terwijl een andere pas plek heeft in februari. Ik kreeg toevallig ook bij de ene dealer december te horen en bij de andere februari.

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
IDDQD. schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:27:

Niet specifiek dit, maar wel een vergelijkbaar, misschien wel kwalijker voorval: in december 2021 een vrijwel full-option eDrive40 besteld. Deze week een belletje van de dealer gekregen: o.a. het BMW Personal CoPilot Pack is komen te vervallen omdat deze meer leverbaar is was de mededeling. Wat schetst mijn verbazing toen ik even op de site de configurator erbij pakte: niet meer leverbaar op de eDrive40, maar wel op de M50... Dat kun je toch niet menen?

• wmeijers
  • Laatst online: 01-03-2023
Zojuist goed nieuws van de dealer: miin M50 is zowaar naar status 150 gegaan 😁.

Ekris "verwacht" hem nu eind juni binnen te krijgen, dan kan ik begin juli rijden, hoera! Begon mij al af te vragen hoe vaak ze de productiedatum zouden gaan opschuiven (week 27 - week 21 - week 23 - week ??? - nu).

Vergeleken met anderen hier op het forum heb ik, denk ik, niet eens zoveel te klagen 🥳.
Dat de configuratie in ieder geval niet meer gaat schuiven is al heel wat.
Verloren eigenlijk alleen 32X (comfort opening achterklep) en 6UX (touch functionaliteit iDrive controller). Twee dingen waar ik best zonder kan. 868M doen we achteraf. Natuurlijk is het nog wel afwachten wat ik uiteindelijk op de auto daadwerkelijk ga aantreffen 🫣.

• voodoo077
rolelael schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:02:

Ik heb een XL en die kan in mijn huidige wagen ZONDER voorwiel te verwijderen - is weinig werk maar vind ik toch zonde dat die er niet in kan maar goed daarmee weet ik dat de i4 een optie blijft ook zonder rack.

We agree maar ga toch de HK eens testen - wel al meermaals gelezen dat die minder is dan de audio in de Tesla (en die hebben geen opte - is de standaard) maar goed enkel voor de audio koop je geen wagen!

Nee, klopt. Als iets je niet bevalt dan heeft het geen zin. Interieur is zeer minimalistisch maar eens je rijdt dan denk je daar niet meer aan. En wie weet test je een Tesla en wil je je i4 niet meer >:)

Een idee van je verbruik in kWu met die mix ECO/Sport?

• wmeijers
Tosti Ham-Kaas245 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:01:
[...]

Niet specifiek dit, maar wel een vergelijkbaar, misschien wel kwalijker voorval: in december 2021 een vrijwel full-option eDrive40 besteld. Deze week een belletje van de dealer gekregen: o.a. het BMW Personal CoPilot Pack is komen te vervallen omdat deze meer leverbaar is was de mededeling. Wat schetst mijn verbazing toen ik even op de site de configurator erbij pakte: niet meer leverbaar op de eDrive40, maar wel op de M50... Dat kun je toch niet menen?
Ja, dat zijn i.d.d. rare dingen. Kennelijk is de elektronica momenteel (zeer) schaars en stoppen ze dat liever in de modellen waar meer aan verdiend wordt. Niet echt "netjes" natuurlijk als je die auto al maanden (met die configuratie) in bestelling hebt staan.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
wmeijers schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:18:

Ekris "verwacht" hem nu eind juni binnen te krijgen, dan kan ik begin juli rijden, hoera! Begon mij al af te vragen hoe vaak ze de productiedatum zouden gaan opschuiven (week 27 - week 21 - week 23 - week ??? - nu).

Vergeleken met anderen hier op het forum heb ik, denk ik, niet eens zoveel te klagen 🥳.
Verloren eigenlijk alleen 32X (comfort opening achterklep) en 6UX (touch functionaliteit iDrive controller). Twee dingen waar ik best zonder kan. 868M doen we achteraf. Natuurlijk is het nog wel afwachten wat ik uiteindelijk op de auto daadwerkelijk ga aantreffen 🫣.
Die twee features zijn er bij ook afgevallen, maar die zaten er al maanden niet meer bij (bij mij).

De mijne staat nu al 2 weken op status 182. 😳

• wmeijers
IDDQD. schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:57:
[...]

Ja, zelfde probleem, maar dan met de 868M (20") velgen. De fabriek kan die configuratie momenteel niet leveren wegens gebrek aan banden (past maar 1 Pirelli type onder). Dus blokkeert hij op die optie. Dan kan je twee dingen doen: rustig wachten tot de blokkade eraf gaat (kan maaaaaanden duren), of accepteren dat ze niet kunnen leveren wat jij wilt.
Is inderdaad niet leuk, maar...niet hebben is niet hebben en helaas staat er geen verplichte leverdatum op dat contract. Feitelijk heb je dus de keuze voor een nieuw koopcontract op basis van de dingen die er WEL zijn, of gewoon afwachten wat er met het oude contract gaat gebeuren (zal ooit wel eens geleverd gaan worden als de spullen er toevallig weer zijn).

Ik heb in ieder geval gekozen om mijn verlies te nemen en een nieuw contract te gaan opstellen op basis van achteraf toevoegen van 868M (kost een paar duizend euro extra). Alternatief was een uiterst onzekere leverdatum.

Dit gebeurt momenteel met zo ongeveer alles wat je wilt bestellen, niet alleen auto's. Ben begin dit jaar begonnen met een 'laadpaal' te bouwen voor mijn toekomstige M50 en je wilt niet weten wat voor uitdagingen ik heb gehad om de componenten bij elkaar te sprokkelen. Zelfs met simpele dingen als een paar meter kabelgoot liep ik tegen leverproblemen aan. Dan heb ik gelukkig daar de keuze om de bestelling bij leverancier A te cancellen en bij B opnieuw te proberen maar je bent zo weer een maand verder. Autofabrieken hebben momenteel precies diezelfde problemen, maar dan tot de macht 100, ze doen dit niet om je te pesten.

• rolelael
Puur eco ( als een bompa )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-SI8jPnlFP16qTNUYerTOUvbLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOLTkFNJtOS5rqn9dUOdvxhA.jpg?f=fotoalbum_large

In combi zit ik aan 21kwh/100

• wmeijers
TheVMaster schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:24:
[...]

Die twee features zijn er bij ook afgevallen, maar die zaten er al maanden niet meer bij (bij mij).

De mijne staat nu al 2 weken op status 182. 😳
Klopt, 6UX was er al in januari, 32X dook begin mei op.

Misschien helpt de productie van de mijne om die van jou ook naar NL te krijgen, weer een slotje op de trein gevuld :)

• Ard1970
wmeijers schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:22:
[...]

Ja, dat zijn i.d.d. rare dingen. Kennelijk is de elektronica momenteel (zeer) schaars en stoppen ze dat liever in de modellen waar meer aan verdiend wordt. Niet echt "netjes" natuurlijk als je die auto al maanden (met die configuratie) in bestelling hebt staan.
Hoewel vervelend, is het niet vreemd of raar. Bij ICE versies van BMW was het al veel langer zo dat bijv. alleen de topmodellen nog de HUD konden bestellen, dus de M440i of de M4, maar een een 418 niet. De topmodellen krijgen dan voorrang. Lange tijd was het ook zo dat de EV's die voorrang ook hadden, nu dus alleen de topmodellen daar.
Ik vind het ook jammer, zo kon ik PAP niet meer krijgen terwijl die wel in de order stond. Maar...vrijdag kan ik hem ophalen *O*

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
wmeijers schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:36:
[...]

Klopt, 6UX was er al in januari, 32X dook begin mei op.

Misschien helpt de productie van de mijne om die van jou ook naar NL te krijgen, weer een slotje op de trein gevuld :)
Laten we het hopen. Op zich is het te begrijpen als een auto langer in Duitsland moet staan, maar dan wel graag met een duidelijke reden en niet een of ander wazig verhaal. Ik hou niet zo van wazige verhalen, wees duidelijk. Als men duidelijk is, dan hoor je mij verder ook niet zeuren en klagen. O-)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:28

VIN opvragen bij Ekris. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• wmeijers
TheVMaster schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:58:
[...]

Laten we het hopen. Op zich is het te begrijpen als een auto langer in Duitsland moet staan, maar dan wel graag met een duidelijke reden en niet een of ander wazig verhaal. Ik hou niet zo van wazige verhalen, wees duidelijk. Als men duidelijk is, dan hoor je mij verder ook niet zeuren en klagen. O-)
Ja, dat is best een probleem (niet alleen van autohandelaren, trouwens). ERG irritant als je overal achteraan moet jagen voor informatie terwijl het een kleine moeite zou moeten zijn om updates te sturen (hoeft van mij ook niet elke dag, maar 1x per week zou best leuk zijn ;) ).
Maar goed, over een week of twee is "mijn" verkoper weer terug van zijn maand vakantie en die hield mij i.h.a. wel redelijk op de hoogte.

• wmeijers
Rivanov schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:01:
[...]

VIN opvragen bij Ekris. :)
A ja, dat is misschien best een goed idee :)

• wmeijers
Ard1970 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:54:
[...]

Hoewel vervelend, is het niet vreemd of raar. Bij ICE versies van BMW was het al veel langer zo dat bijv. alleen de topmodellen nog de HUD konden bestellen, dus de M440i of de M4, maar een een 418 niet. De topmodellen krijgen dan voorrang. Lange tijd was het ook zo dat de EV's die voorrang ook hadden, nu dus alleen de topmodellen daar.
Ik vind het ook jammer, zo kon ik PAP niet meer krijgen terwijl die wel in de order stond. Maar...vrijdag kan ik hem ophalen *O*
Dat klopt wel, maar dan gaat het over opties die nooit op dat model leverbaar zijn geweest. Het is "niet erg netjes" om de optie in eerste instantie aan te bieden en dan, omdat de planning dusdanig opschuift dat je over de modeljaar grens heen gaat, de optie dan maar gewoon te schrappen zonder opgaaf van redenen. Je zou verwachten dat alle auto's die binnen een bepaald modeljaar zijn besteld, gebouwd gaan worden met de opties die in dat modeljaar zijn aangeboden.
Wederom: BMW is niet zo erg goed in communiceren |:(

• wmeijers
Ard1970 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:54:
[...]

Gefeliciteerd!

• Ard1970
wmeijers schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:05:
[...]

Dat klopt wel, maar dan gaat het over opties die nooit op dat model leverbaar zijn geweest.
....
....
Wederom: BMW is niet zo erg goed in communiceren |:(
Volgens mij klopt dat niet helemaal, een aantal opties waren volgens mij allereerst ook voor de "goedkopere" modellen beschikbaar, maar later niet meer.

Maar met je eens hoor; de wijze van communicatie laat enorm vaak (heb er ook hier veel over geklaagd) te wensen over. Mijn huidige verkoopadviseur is echter nu een *gouden pik*; na wat eerdere aanvarinkjes en wat mailtjes naar hogergeplaatste BMW-functionarissen is de communicatie beter, sneller en prettiger :D

• Ccbb
  • Laatst online: 28-10-2022
Vandaag het goeie nieuws ontvangen. Auto is binnen bij dealer en mag hem maandag eindelijk ophalen. 😀

• Peter_i4M50

Ik kreeg twee weken geleden precies dezelfde verwachting van Ekris, eind juni. Ben erg benieuwd wat het gaat worden!

• Monkeyponkey
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-08-2022
rolelael schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:35:
Puur eco ( als een bompa )

[Afbeelding]

In combi zit ik aan 21kwh/100
Zit nu na 2000km op een gemiddelde van 16.5kwh / 100 km.

Haal eigenlijk altijd wel de 500+ km qua range, echt super.

• rolelael
Monkeyponkey schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:51:
[...]

Met een m50? En ook 19"?

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:15
Monkeyponkey schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:51:
[...]

Edrive 40

• dencoupe
Peter_i4M50 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:58:
[...]

Dat snap ik :) Je moet dat alleen niet laten blijken. Annuleren hoeft niet op 1-1-23, mag dan wel. Verkopers hebben mooie praatjes als de handtekening nog gezet moet worden...
Op dit moment vinden ze het helemaal niet erg als je annuleert… staan zoveel wachtenden in de rij dat ze hem meteen door verkopen of zelf wachten en hem dan boven nieuwprijs verkopen zodra deze binnen is….

Staan er verschillende voor rond de 100k direct beschikbaar, dat kosten ze nieuw niet eens ook al zouden ze full option zijn.

• rolelael
Ok dat is dan een heel ander verhaal uiteraard :-)

• voodoo077
dencoupe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:15:
[...]

Op dit moment vinden ze het helemaal niet erg als je annuleert… staan zoveel wachtenden in de rij dat ze hem meteen door verkopen of zelf wachten en hem dan boven nieuwprijs verkopen zodra deze binnen is….

Staan er verschillende voor rond de 100k direct beschikbaar, dat kosten ze nieuw niet eens ook al zouden ze full option zijn.
Onbegrijpelijk toch ... je ziet hetzelfde bij andere merken. Ze hebben een auto waar ze een jaar meegereden hebben en verkopen die duurder dan bij aankoop het jaar ervoor aan "idioten" die niet willen wachten. En met dat geld kunnen ze dan een nieuwe bestellen en ze hebben tijd om te wachten.

Straks zijn er nog die er een business van maken en ettelijke i4's bestellen en als de auto er bijna is dan in verkoop zetten met marge :(

Dan wacht ik liever desnoods 2 jaar dan meer te betalen of de volle pot te betalen voor een gebruikte.

• kmser
voodoo077 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:55:
[...]

Tja die levertermijnen voor België ... pff.
Gisteren even bij Tesla binnengegaan om een idee te hebben en als ik met 100% zekerheid een Y wil tegen juni 2023 dan moet ik ten laatste bestellen december 2022 - wat een verschil!

Anderzijds bij ons geen probleem met opties, alles is nog leverbaar en zou nog geleverd worden aan de huidige prijs. Zeer raar dat ik supra zie dat er sommige opties niet krijgen of erger moeten bijbetalen 8)7
In België kan je alles bestellen, maar je koopt dan ook een model jaar 2024 (of 2025?). We weten ook niet of de wagen ooit zo zal geleverd worden.

• kmser
voodoo077 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:19:
[...]

Onbegrijpelijk toch ... je ziet hetzelfde bij andere merken. Ze hebben een auto waar ze een jaar meegereden hebben en verkopen die duurder dan bij aankoop het jaar ervoor aan "idioten" die niet willen wachten. En met dat geld kunnen ze dan een nieuwe bestellen en ze hebben tijd om te wachten.

Straks zijn er nog die er een business van maken en ettelijke i4's bestellen en als de auto er bijna is dan in verkoop zetten met marge :(

Dan wacht ik liever desnoods 2 jaar dan meer te betalen of de volle pot te betalen voor een gebruikte.
De dealer die ik van de werkgever moet gebruiken vraagt 93k voor een ex directiewagen met 12k op de teller die nieuw iets meer dan 80k koste.

Ik raad iedereen af om nu wagens te kopen, maar mijn leasingwagen is aan vervanging toe en dan heb ik geen keuze.

• voodoo077
kmser schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:32:
[...]

De dealer die ik van de werkgever moet gebruiken vraagt 93k voor een ex directiewagen met 12k op de teller die nieuw iets meer dan 80k koste.

Ik raad iedereen af om nu wagens te kopen, maar mijn leasingwagen is aan vervanging toe en dan heb ik geen keuze.
Er zijn ook andere wagens hoor ... ik heb dat gedaan bij de vorige. Vond toen niks wat ik wou op korte termijn en er was een lange wachttijd op wat ik wel wou (2 jaar) dus gewoon besteld wat ik wou en tijdelijk een leuke wagen voor 2 jaar geleased.

• wishoe
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08-2023
Vraagje voor de I4 owners die hebben gekozen voor de 50 jaar edition en inmiddels hebben ontvangen. Zit het embleem ook op het stuur? In de configurator zie ik namelijk alleen de 50 jaar emblemen aan de buitenkant, maar op het stuur de normale. Kan iemand dat bevestigen?

• rolelael
neen zit niet op stuur. maar je kan dat niet origineel bestellen . Ik heb het erop zitten, post zo een foto

• rolelael
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-RPuuadDnnCUP9RAuUdAk_aDdo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zsEG9Iz9DplmSgkKX3NNZSFG.jpg?f=fotoalbum_large

• rolelael
( komt van een 'Chinese' shop : opletten want zit kwaliteisverschil op bij verschillende handelaars ; had er 2 besteld en de 2de was perfect )

• wishoe
Nice! Jammer dat het er niet standaard bij zit wanneer je voor de 50 jaar edition kiest. Gemiste kans...

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
wishoe schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:58:
Vraagje voor de I4 owners die hebben gekozen voor de 50 jaar edition en inmiddels hebben ontvangen. Zit het embleem ook op het stuur? In de configurator zie ik namelijk alleen de 50 jaar emblemen aan de buitenkant, maar op het stuur de normale. Kan iemand dat bevestigen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmXbIMpGhIsUexiqNhSs51EppEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15jhPFFruI6VfbO3BMQ13O4I.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ook voor de 50 jaar edition logo’s gekozen om dat blauwe weg te krijgen.

Ik wil alle blauwe accenten weg hebben. Ook op de airbag. Gevraagd of het kon. Helaas…

Die zit blijkbaar vast aan de airbag.
Kon wel vervangen worden á € 700~800

• Rivanov
Waar heb je deze besteld? Mogelijk ook wel leuk voor mijn F40. ;)
En hoe vervang je die überhaupt? Zit die gewoon in je airbagkolom geklikt?

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 15-06-2022 10:09 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
rolelael schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:02:
neen zit niet op stuur. maar je kan dat niet origineel bestellen . Ik heb het erop zitten, post zo een foto
Iets er overheen geplakt ?
Niet bang dat dat op je snufferd klapt als je airbag uitklapt ?

• rolelael
dat is er idd overheen geplakt, maar is zeer licht materiaal. ik ga wel andere zorgen hebben als ik ergens op knal waardoor mijn airbag open komt :-)

weet niet of ik de url hier mag delen trouwens? Mede lid van onze FB group heeft hem ook besteld en snel binnen en ook zeer tevreden van

• wishoe
Ik heb er ook naar gezocht maar niet kunnen vinden. Kan je het linkje anders privé sturen?
Dank je wel alvast! :P

[ Voor 90% gewijzigd door wishoe op 15-06-2022 10:17 ]

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 22:11
mag ik ook de link? ik wil hem ook bestellen.

• Rivanov
rolelael schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:14:
dat is er idd overheen geplakt, maar is zeer licht materiaal. ik ga wel andere zorgen hebben als ik ergens op knal waardoor mijn airbag open komt :-)

weet niet of ik de url hier mag delen trouwens? Mede lid van onze FB group heeft hem ook besteld en snel binnen en ook zeer tevreden van
Zie een PB graag tegemoet. :)

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Rivanov schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:34:
[...]

Zie een PB graag tegemoet. :)
ik ook!!

• rolelael
hier is hij : https://a.aliexpress.com/_v1gzXT

Mag het niet, dan verwijder je hem maar

• kmser
voodoo077 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:37:
[...]

Er zijn ook andere wagens hoor ... ik heb dat gedaan bij de vorige. Vond toen niks wat ik wou op korte termijn en er was een lange wachttijd op wat ik wel wou (2 jaar) dus gewoon besteld wat ik wou en tijdelijk een leuke wagen voor 2 jaar geleased.
Bedrijfsbeleid. Om de 4 jaar kies je iets voor 4 jaar. Bijkomend is het zo dat je met het budget van een jaar geleden nog maar een fractie krijgt van vorig jaar.

• James97
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-03-2023
voodoo077 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:19:
[...]

Ik zie hier ook een verdienmodel voor de komende i5, volgens mij moeten we gewoon allemaal pre-orders plaatsen wanneer dat mogelijk is. Je komt er toch wel vanaf als je je bedenkt en toch liever in de i4 blijft rijden

• Ard1970
Weten jullie of je, om de auto te koppelen aan de MyBMW app (d.m.v. je VIN), echt in je auto dient te zitten?

• rolelael
ja dat moet. want je moet een security code ingeven en die wordt getoont op je touchscreen van je wagen ( en maar beperkt geldig ). Nu je kan de vin ingeven en dan staat de wagen onder een laken, maar zolang je geen code ingeeft , geen opties mogelijk etc

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolelael schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:44:
ja dat moet. want je moet een security code ingeven en die wordt getoont op je touchscreen van je wagen ( en maar beperkt geldig ). Nu je kan de vin ingeven en dan staat de wagen onder een laken, maar zolang je geen code ingeeft , geen opties mogelijk etc
Raar, als ik de VIN ingeef dan krijg ik een foutmelding. :-(

• rolelael
dan moet je nog even wachten was bij ij ook int begin

• rolelael
@TheVMaster als je hem ingeeft op de website bij toevoegen voertuig, wat dan?

Best dan nadien in de app uitloggen en weer inloggen

• Rivanov
TheVMaster schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:51:
[...]

Raar, als ik de VIN ingeef dan krijg ik een foutmelding. :-(
Hoelang heb je de VIN al? Kan zijn dat hij nog te recent is en hij daardoor nog niet volledig in alle systemen is opgenomen.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Rivanov schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:17:
[...]

Hoelang heb je de VIN al? Kan zijn dat hij nog te recent is en hij daardoor nog niet volledig in alle systemen is opgenomen.
Ik heb de VIN al 2 a 3 3 - 4 weken :-(

• Rivanov
TheVMaster schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:49:
[...]

Ik heb de VIN al 2 a 3 weken :-(
Werkt de VIN al wel via mdecoder.com of bimmer.work?
En kun je 'm wel toevoegen via MyBMW op www.bmw.nl?

Sowieso kun je je auto pas definitief toevoegen in je MyBMW account zodra je de auto hebt, aangezien een code wordt verzonden naar je auto, die je als verificatie moet invoeren.

[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 15-06-2022 13:50 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Rivanov schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:49:
[...]

Werkt de VIN al wel via mdecoder.com of bimmer.work?
En kun je 'm wel toevoegen via MyBMW op www.bmw.nl?

Sowieso kun je je auto pas definitief toevoegen in je MyBMW account zodra je de auto hebt, aangezien een code wordt verzonden naar je auto, die je als verificatie moet invoeren.
De VIN werkt al 2 weken via bimmer en mdecoder, maar ook op bmw.nl krijg ik dit "Er is extra ondersteuning nodig voor het toevoegen van uw BMW. Neem contact op met de BMW Klantenservice."

Ik moet toch de BMW klantenservice nog even bellen om een statusupdate te krijgen. Ze zouden me gisteren terugbellen, maar helaas. Niets meer gehoord.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 15-06-2022 13:52 ]

• rolelael
ok en wat zegt de klantenservice ?
Pagina: 1 ... 22 ... 125 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.