Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeijers
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-03-2023
Ramon R schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:36:
[...]

Dat valt nog mee (hoop voor je dat het daar bij blijft). Ik heb vandaag nog maar eens gebeld en wat blijkt, met status 112 ben ik 6 x een week opgeschoven en nu terug gezet naar status 57?! 😱Schijnbaar moet de auto volledig opnieuw geconfigureerd worden en volgens de verkoper die ik vandaag sprak, is levering dit jaar erg optimistisch… Dacht ik dat dat de auto eindelijk bijna hier zou zijn, zou nu dus zomaar een half jaar later of nog langer kunnen zijn 🤬
Volgens mij wordt het tijd om te annuleren. Ik ben daar zeker toe bereid als dit maar blijft schuiven. Waardeloos beleid en kennelijk is het idee ‘ze kopen toch wel’. Nee dus :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeijers
  • Laatst online: 01-03-2023
dedeurwaarder schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:22:
[...]

Dat is niet gelogen, Tot op heden staat mijn levertijd stabiel op week 33 (januari besteld). We gaan het meemaken hoe stabiel het blijft.
In januari besteld: week 27 leveren, daarna week 21 (hoera), toen week 23. Ben benieuwd wat ik volgende week (23) te horen ga krijgen…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccbb
  • Laatst online: 28-10-2022
Mikey681 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:38:
Voor mij vandaag een prettig bericht.

Na begin Mei geupdatet te zijn over dat mijn auto in deze week geproduceerd zou worden, kreeg ik vandaag bericht dat de I4 in Nederland is en we over +/- 2 weken de aflevering kunnen inplannen. Ik heb half oktober besteld. Ik ging stiekem uit van uitstel na veel van de berichten hier en op andere fora. Ik heb niks gehoord over het weglaten van opties dus ben benieuwd wat er straks voor mijn neus staat. Heb er inmiddels een paar zien rijden op de weg en kan nu echt niet meer wachten :)
Dan staat mijn bestelde auto naast de jouwe in Born. De vraag is wanneer die bij de dealer komt. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
De auto is er nog niet.. maar de eerste aanpassinkjes al wel 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xk1E9x9IYR35HDywZAuc1mvQCmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOy0FbXgDgUhNcmy4bRVJhDd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTx3IxVcyf8ZAxpNy9X63pOBLx8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8dgwyiTLYaXEqiesenKdmVc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 19:04
Ard1970 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:04:
De auto is er nog niet.. maar de eerste aanpassinkjes al wel 😁

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vroeg mijn dealer hierna en die begreep er niks van, nog nooit had iemand hier na gevraagd.

Ik vind de blauwe accenten echt heel goedkoop. Beetje een speelgoed auto.

Maar ik gok dat je onderdelen van een 4 serie besteld hebt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ard1970
phex schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:23:
[...]

Ik vroeg mijn dealer hierna en die begreep er niks van, nog nooit had iemand hier na gevraagd.

Ik vind de blauwe accenten echt heel goedkoop. Beetje een speelgoed auto.

Maar ik gok dat je onderdelen van een 4 serie besteld hebt?
Eerder in deze thread gaf @rolelael aan welke items hij had besteld (en geplaatst). Op basis van die artikelnummers heb ik het in de Ekris webshop besteld;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzBAsKSzj8KdM9bcJujBPeqIaDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vTYWgWinEcWs3TwxKFFMpfL.jpg?f=fotoalbum_large

Let even op de tekst waar men aangeeft dat 1 artikelnummer is gewijzigd.

Dit is dan het resultaat (foto van @rolelael ):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bt1PYep8_6iDWuLLJ9EzZaTfmL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gEa7ORbAL7jzQ632h0JMWmGf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Ard1970 op 04-06-2022 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:20

Church of Noise

Drive it like you stole it

Vandaag testrit gedaan met een i4 eDrive40.
Deze had de HK audio (bevestigde dat ik die ga nemen), sensatec bekleding (ga ik ook nemen), Driving Assistant Package Professional (wat een meevaller op autosnelweg! neem ik ook als ik het in het leasbudget krijg), M sport uitvoering (ga ik niet in het budget krijgen icm andere opties die ik liever wil - wel knap) en Tanzanite blauw (knap! maar zal er ook niet meer in passen en vind San Remo Green ook echt mooi).

Alles samen genomen écht overtuigd. De i4 rijdt als een BMW, met de nodige verbeteringen die met de tijd andere BMWs ook kregen, en vind hem erg vlot en leuk rijden met de elektrische aanrijding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
Ard1970 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:51:
[...]

Eerder in deze thread gaf @rolelael aan welke items hij had besteld (en geplaatst). Op basis van die artikelnummers heb ik het in de Ekris webshop besteld;

[Afbeelding]

Let even op de tekst waar men aangeeft dat 1 artikelnummer is gewijzigd.

Dit is dan het resultaat (foto van @rolelael ):
[Afbeelding]
Ah ik had de foto wel gezien, maar het leek of alleen de inleg elementen van de pook waren gewisseld, niet de hele pook.

Thanks, hier kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:06
Mikey681 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:38:
Voor mij vandaag een prettig bericht.

Na begin Mei geupdatet te zijn over dat mijn auto in deze week geproduceerd zou worden, kreeg ik vandaag bericht dat de I4 in Nederland is en we over +/- 2 weken de aflevering kunnen inplannen. Ik heb half oktober besteld. Ik ging stiekem uit van uitstel na veel van de berichten hier en op andere fora. Ik heb niks gehoord over het weglaten van opties dus ben benieuwd wat er straks voor mijn neus staat. Heb er inmiddels een paar zien rijden op de weg en kan nu echt niet meer wachten :)
Even de VIN opvragen bij je dealer. Kun je de opties controleren. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-08 06:41
phex schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:24:
[...]

Ah ik had de foto wel gezien, maar het leek of alleen de inleg elementen van de pook waren gewisseld, niet de hele pook.

Thanks, hier kan ik wat mee.
Klopt ook, de losse elementen zijn niet los verkrijgbaar. Je zou ze kunnen plastidippen.. dus het is wel duur voor wat t is, maar je kan waarsch de pook ng wel kwijt voor een beetje geld

Dus neen niet de volledige pook vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geviVpBpH2CKJPqBxuEwdM1n1WU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qOXBK9r567Gc3vrsDI3Qk0TM.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ist nu 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
rolelael schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:51:
[...]

Klopt ook, de losse elementen zijn niet los verkrijgbaar. Je zou ze kunnen plastidippen.. dus het is wel duur voor wat t is, maar je kan waarsch de pook ng wel kwijt voor een beetje geld

Heel nice 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Heyyy..nu ook een carbon pook? 💪🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Ard1970 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:17:
[...]

Heyyy..nu ook een carbon pook? 💪🏻
Yes maar dit was een stukje dat je over de originele 'kleeft' . En ik moet zeggen voorwat het kost :-) zeer mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-08 11:15
rolelael schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:51:
[...]

Losse elementen zijn gewoon te bestellen:

61315A44122 repair kit gearshift lever knob

Kost iets tussen de 90 en de 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Ja en dat is de volledige pook

Bedoel dat je de blauwe elementen niet los kan kijgen , enkel, in t zilver

[ Voor 56% gewijzigd door rolelael op 05-06-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
Klopt, in het zilver zijn ze wel los te krijgen

Bij Ekris vind je ze onder partnr: 61319475055

De startknop in het zilver:
61319475062

De blauwe heb ik nog niet gevonden. Staan online nog nergens onderdelen voor de i4

[ Voor 23% gewijzigd door dencoupe op 05-06-2022 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
.

[ Voor 96% gewijzigd door Ard1970 op 05-06-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Kijk even wat er op mijn bon van Ekris staat... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
dencoupe schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:59:
Klopt, in het zilver zijn ze wel los te krijgen

Bij Ekris vind je ze onder partnr: 61319475055

De startknop in het zilver:
61319475062

De blauwe heb ik nog niet gevonden. Staan online nog nergens onderdelen voor de i4
Kijk even wat er op mijn bon van Ekris staat.. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
Jeeez...ik ben ook blind ook he 😄
Zit ik net, bijzonder voorzichtig, de zilveren accenten van de door mij bestelde pook te klikken... zie ik in het doosje 2 roze schuimverpakkinkjes zitten. Daar blijken dus al de zilveren accenten los in te zitten 😄.

Met andere woorden; samen met de dubbele zilveren startknop heb ik dus een dubbele set.
Mocht er iemand anders interesse hebben, dan kunnen we wellicht de door mij gemaakte kosten delen. Win/win 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15ohn7vcNyNG8pRQicFuv8_dtco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DAfQWNnENc6XRqFI5VJoZ5cB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Ik heb daar interesse in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Inmiddels gereserveerd voor @bulsing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo i4
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-07-2022
Hallo allemaal. na afgelopen zaterdag weer bij de dealer te zijn geweest toch maar even op het internet gaan snuffelen, om vervolgens hier uit te komen... Ik heb al het eea gelezen en ben benieuwd wat jullie van de huidige situatie vinden... In ons geval hebben we begin dec. de I4 besteld. eDrive 40. Sanremo grun, cognac interieur en met zon beetje alle opties. Over de levertijd zijn ze nooit heel duidelijk geweest, maar de auto staat nu gepland voor september. Maar omdat het zo lang geduurd heeft, wordt het de 2023 versie zonder de cameras rondom. dus geen Personal Copilot en dus geen driving assistant professional. Voor ons is dat echt een no-go. zonder deze opties is het in mijn ogen niet een up-to-date, moderne en toekomstbestendige auto. We gaan morgen in de M50 rijden, maar de actieradius vinden we veel belangrijker dan belachelijk snel optrekken... (ik rij nu een 330 uit 2002 en daarmee rij je nog de meeste autos eruit... dus 5,7 is prima...)
Denken jullie dat het Copilot pakket voor de eDrive40 terug komt? Want ik las dat het wel voor andere series beschikbaar is... Als het zo blijft gaan we de auto helaas annuleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dat is als buitenstaander van de BMW productie planning/loterij natuurlijk lastig te zeggen.
Op sommige andere prijslijsten staat Driving Assistent Professional als Tijdelijk niet leverbaar, of beperkt leverbaar (alleen de M en M-Performance modellen) Maar op de i4 07-2022 prijslijst voor NL staat hij er voor zowel de e40 als de M50 nog op. Zowel het pakket als de losse opties DAP en PAP.
Op de Duitse prijslijst zijn die alleen nog op de M50 mogelijk. Met verder geen opmerkingen er bij.
Wat ook apart is dat op de USA prijslijst DAP ook voor de M50 er niet meer op staat.

Dus hoe dan ook een mooi zooitje.

Zelf ben ik benieuwd wat er met de Shadowline koplampen van mijn M50 order gaat gebeuren. Aangezien die alleen met het M-Sport Pro pakket gaan nu. Daar staan hier nog meer orders van uit geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
Snap ik volledig!

De mijne zou als het goed is deze maand op de productieband moeten gaan. As vrijdag heb ik een update gesprek met de dealer.

Mocht daar uit blijken dat er camera’s of andere opties missen, dan zit ik ook aan annuleren te denken. Of zelf door verkopen zonder er maar één meter zelf in te rijden 😉. Zal er geen verlies op lijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James97
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-03-2023
wmeijers schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:02:
[...]

Volgens mij wordt het tijd om te annuleren. Ik ben daar zeker toe bereid als dit maar blijft schuiven. Waardeloos beleid en kennelijk is het idee ‘ze kopen toch wel’. Nee dus :|
Voor mij zou het ook onacceptabel zijn. Ik weet overigens dat dealers ook er net zo over denken. Voor de waarde op de tweedehands markt hebben deze assistentie systemen ook een aanzienlijke verhogende werking.

Maar als ik dit lees, wordt de soep volgens mij niet zo heet gegeten: https://www.bloomberg.com...ng-as-global-growth-slows

Zal wel snel wel normaliseren. Kan mij niet voorstellen dat dit door mensen geaccepteerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-08 11:30
elmo i4 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:24:
Hallo allemaal. na afgelopen zaterdag weer bij de dealer te zijn geweest toch maar even op het internet gaan snuffelen, om vervolgens hier uit te komen... Ik heb al het eea gelezen en ben benieuwd wat jullie van de huidige situatie vinden... In ons geval hebben we begin dec. de I4 besteld. eDrive 40. Sanremo grun, cognac interieur en met zon beetje alle opties. Over de levertijd zijn ze nooit heel duidelijk geweest, maar de auto staat nu gepland voor september. Maar omdat het zo lang geduurd heeft, wordt het de 2023 versie zonder de cameras rondom. dus geen Personal Copilot en dus geen driving assistant professional. Voor ons is dat echt een no-go. zonder deze opties is het in mijn ogen niet een up-to-date, moderne en toekomstbestendige auto. We gaan morgen in de M50 rijden, maar de actieradius vinden we veel belangrijker dan belachelijk snel optrekken... (ik rij nu een 330 uit 2002 en daarmee rij je nog de meeste autos eruit... dus 5,7 is prima...)
Denken jullie dat het Copilot pakket voor de eDrive40 terug komt? Want ik las dat het wel voor andere series beschikbaar is... Als het zo blijft gaan we de auto helaas annuleren...
Ik volg pas sinds recent de i4.
Concreet toen jij besteld had, zat dit er standaard in?
Je wagen is geen 2022 maar een 2023 en dan zit het er standaard niet meer in?
Is het dat?
Nu zie ik dat je het kan kiezen als betalende optie dus zeker nog beschikbaar.
Ik had een zelfde verhaal bij mijn huidige Volvo een optie zat ook iets niet meer standaard in het nieuwe jaarmodel maar ik had dat wel in mijn bestelling en heb dat toen ook als eis gesteld dat ze die optie maar moesten voorzien. Is gebeurd en de +2000€ extra niet moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:47
Church of Noise schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:19:
Driving Assistant Package Professional (wat een meevaller op autosnelweg! neem ik ook als ik het in het leasbudget krijg)
Ik twijfel over deze optie. Wat vond je er zo fijn aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo i4
voodoo077 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:25:
[...]

Ik volg pas sinds recent de i4.
Concreet toen jij besteld had, zat dit er standaard in?
Je wagen is geen 2022 maar een 2023 en dan zit het er standaard niet meer in?
Is het dat?
Nu zie ik dat je het kan kiezen als betalende optie dus zeker nog beschikbaar.
Ik had een zelfde verhaal bij mijn huidige Volvo een optie zat ook iets niet meer standaard in het nieuwe jaarmodel maar ik had dat wel in mijn bestelling en heb dat toen ook als eis gesteld dat ze die optie maar moesten voorzien. Is gebeurd en de +2000€ extra niet moeten betalen.
Het betreft een optiepakket dat niet meer beschikbaar is in de 2023 versie van de eDrive40. In dit pakket zat oa het active cruiscontrol. Deze is als optie nog beschikbaar. Maar de dodehoek detectie en de 360 view niet meer. Standaard is het nog hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
elmo i4 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:43:
[...]

Het betreft een optiepakket dat niet meer beschikbaar is in de 2023 versie van de eDrive40. In dit pakket zat oa het active cruiscontrol. Deze is als optie nog beschikbaar. Maar de dodehoek detectie en de 360 view niet meer. Standaard is het nog hetzelfde.
ok maar heb nog mijn configurator openstaan en ik zie dat ik dat bij een e40 als optie kan kiezen aan 2035 euro...
Dus dit is niet meer beschikbaar met dodehoek en 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
voodoo077 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:48:
[...]

ok maar heb nog mijn configurator openstaan en ik zie dat ik dat bij een e40 als optie kan kiezen aan 2035 euro...
Hierboven gaat het over de Nederlandse opties, daar zitten weer andere combinatie verplichtingen dan BE.
De Belgische prijslijst voor 07-2022 is nog niet online beschikbaar zo te zien.

In Nederland (en Duitsland) lijkt het er op dat de opties codes 5AU (Driving assistent Professional (DAP)) en 5DN (Parking assistant Plus (PAP)) niet meer leverbaar zijn op de e40 vanaf MY2023 productie welke in juli start. Mogelijk dat bestaande orders die naar MY2023 productie gaan dus aangepast worden.

Dodehoek waarschuwing zit in Nederland in het Safety pack (Combi van 5AS Driving Assistant en 5AL Active Protection)

Driving assistent Professional doet het waarschuwen van Driving assistant uitbreiden met actie ondernemen. zoals binnen de lijntjes kleuren, uitwijken voor een obstakel, en ingrijpen als je van rijstrook wisselt en er zit iets in de doden hoek. (Het lampje in de spiegel knippert dan al)

Parking assistant met de achteruitrij camera is in Nederland op zowel de e40 als de M50 standaard.

ACC kan je op beide als losse optie nemen via code 5DF, alleen is dit een andere sensor als via DAP (het vierkante gat in de grill) via DAP is het een sensor met het grill patroon er in. Ook doet de gewone ACC het tot 160km/h

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo i4
voodoo077 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:48:
[...]

We hebben afgelopen zaterdag van de dealer een aangepaste opgave gekregen. Omdat de optiepakketten zijn aangepast of niet meer leverbaar. Er is nu het M sportpakket pro (waarin alle opties die we al hadden gekozen nu zijn opgenomen) en voor de i4 eDrive40 versie is er geen Personal CoPilot pack meer beschikbaar. Ik zag ook dat het 5DM is geworden ipv 5DN. Oftewel de plus van de parking ass. is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
elmo i4 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:15:
[...]

We hebben afgelopen zaterdag van de dealer een aangepaste opgave gekregen. Omdat de optiepakketten zijn aangepast of niet meer leverbaar. Er is nu het M sportpakket pro (waarin alle opties die we al hadden gekozen nu zijn opgenomen) en voor de i4 eDrive40 versie is er geen Personal CoPilot pack meer beschikbaar. Ik zag ook dat het 5DM is geworden ipv 5DN. Oftewel de plus van de parking ass. is verdwenen.
Ah jullie hebben het ook echt vanuit de dealer vernomen dat er aangepast moest worden / de opties wegvallen? Dan zal dat de komende weken wel helemaal los gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Nu ook gestart met het configureren van mijn i4 via de leaseplan configurator. Is wat extra werk om 2 configuraties naast elkaar te hebben maar de budget feedback is wel handig.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo i4
Zipsop schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:33:
[...]

Ah jullie hebben het ook echt vanuit de dealer vernomen dat er aangepast moest worden / de opties wegvallen? Dan zal dat de komende weken wel helemaal los gaan.
Ja, ik heb een aangepaste overeenkomst. Ook een opgave met de M50, waarin de alle opties dus wel beschikbaar zijn. We gaan vandaag daarin rijden. Kan iemand uit ervaring vertellen wat de actieradius van de M50 in de werkelijkheid is. Want wij hebben liever meer km dan km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VolM
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-12-2022
Gelukkig zit alles gewoon nog op mijn recent ontvangen i4 e40 (DAP, Parking plus).

Wat ik niet begrijp is dat DAP komt te vervallen op de e40, terwijl dit toch verplicht gaat worden vanuit de EU per 6 juli als ik het goed begrijp (https://www.autoweek.nl/v...ssistant-in-nieuwe-autos/).
Ik zou de dealers daar gewoon op aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VolM
  • Laatst online: 19-12-2022
Heeft iemand ook een idee of er voor OS8 ook een hidden/secret menu toegankelijk is. Voor de i3 was dat te benaderen was via een knopje aan de linkerrand van het scherm. Ik zou graag zelf willen zien wat de maximale bruikbare capaciteit van de accu is nu en later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
VolM schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:52:
Gelukkig zit alles gewoon nog op mijn recent ontvangen i4 e40 (DAP, Parking plus).

Wat ik niet begrijp is dat DAP komt te vervallen op de e40, terwijl dit toch verplicht gaat worden vanuit de EU per 6 juli als ik het goed begrijp (https://www.autoweek.nl/v...ssistant-in-nieuwe-autos/).
Ik zou de dealers daar gewoon op aanspreken.
Volgens mij geldt dit alleen voor modellen die vanaf juli 2022 geïntroduceerd worden, het is lastig om bestaande modellen aan te gaan passen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James97
Zipsop schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:09:
[...]

Hierboven gaat het over de Nederlandse opties, daar zitten weer andere combinatie verplichtingen dan BE.
De Belgische prijslijst voor 07-2022 is nog niet online beschikbaar zo te zien.

In Nederland (en Duitsland) lijkt het er op dat de opties codes 5AU (Driving assistent Professional (DAP)) en 5DN (Parking assistant Plus (PAP)) niet meer leverbaar zijn op de e40 vanaf MY2023 productie welke in juli start. Mogelijk dat bestaande orders die naar MY2023 productie gaan dus aangepast worden.

Dodehoek waarschuwing zit in Nederland in het Safety pack (Combi van 5AS Driving Assistant en 5AL Active Protection)

Driving assistent Professional doet het waarschuwen van Driving assistant uitbreiden met actie ondernemen. zoals binnen de lijntjes kleuren, uitwijken voor een obstakel, en ingrijpen als je van rijstrook wisselt en er zit iets in de doden hoek. (Het lampje in de spiegel knippert dan al)

Parking assistant met de achteruitrij camera is in Nederland op zowel de e40 als de M50 standaard.

ACC kan je op beide als losse optie nemen via code 5DF, alleen is dit een andere sensor als via DAP (het vierkante gat in de grill) via DAP is het een sensor met het grill patroon er in. Ook doet de gewone ACC het tot 160km/h
Op de website van BMW.nl staat de juli 2022 prijslijst en daar staat 5AU voor beide modellen nog erop

Ik vind DAP een fantastisch systeem die bij lange ritten ervoor zorgt dat je veiliger en minder vermoeid je eindbestemming bereikt. Ik heb met het systeem in een x5 en ix gereden.

Ik zou niet zonder willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
elmo i4 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:47:
[...]

Ja, ik heb een aangepaste overeenkomst. Ook een opgave met de M50, waarin de alle opties dus wel beschikbaar zijn. We gaan vandaag daarin rijden. Kan iemand uit ervaring vertellen wat de actieradius van de M50 in de werkelijkheid is. Want wij hebben liever meer km dan km/u.
Ik heb hem laatst met een weekend proefrit met 16 graden buiten temp en 100% accu na 450km weer aan de oplader gehangen met een SoC van 6% (19" 859M M50, met de M-sport stoelen en eigenlijk alle andere zware dingen) Snelweg 110-120 en wat provinciaal in B mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
James97 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:07:
[...]

Op de website van BMW.nl staat de juli 2022 prijslijst en daar staat 5AU voor beide modellen nog erop

Ik vind DAP een fantastisch systeem die bij lange ritten ervoor zorgt dat je veiliger en minder vermoeid je eindbestemming bereikt. Ik heb met het systeem in een x5 en ix gereden.

Ik zou niet zonder willen
Jup die zag ik ook, ik denk dat er iemand niet heeft opgelet bij BMW NL. Aangezien 3 lease orders van eind mei inmiddels zijn afgewezen door de dealer als kan niet meer. Voor de e40 met Copilot pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
mrwiggs schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:58:
[...]

Volgens mij geldt dit alleen voor modellen die vanaf juli 2022 geïntroduceerd worden, het is lastig om bestaande modellen aan te gaan passen
Jup, op basis van de datum typegoedkeuring. En als ik het EU stuk zolees is alleen een knipperende verkeersbordherkenning al voldoende, en die zit er standaard al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James97
Zipsop schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:10:
[...]

Jup die zag ik ook, ik denk dat er iemand niet heeft opgelet bij BMW NL. Aangezien 3 lease orders van eind mei inmiddels zijn afgewezen door de dealer als kan niet meer. Voor de e40 met Copilot pack.
Maar dat zou toch bizar zijn als ze bestellingen uit 2021 en eerste deel 2022 niet meer honoreren en gewoon zeggen, het is niet meer leverbaar. Wat een schande voor zo’n merk, en dat noemt zich Premium. Als dat echt zo is, moeten toch er heel veel boze klanten op deze wereldbol zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
James97 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:17:
[...]

Maar dat zou toch bizar zijn als ze bestellingen uit 2021 en eerste deel 2022 niet meer honoreren en gewoon zeggen, het is niet meer leverbaar. Wat een schande voor zo’n merk, en dat noemt zich Premium. Als dat echt zo is, moeten toch er heel veel boze klanten op deze wereldbol zijn
Zeker voor mensen die echt deze opties willen hebben natuurlijk.
Ik heb in de lease vloot gek genoeg "maar" 6 e40 orders met DAP en PAP, en 13 zonder, waarvan er 10 met los ACC.

En qua communicatie zijn ze de laatste die daar dan ook niet meer aan doet. Het begon bij Tesla, daarna Mercedes, toen ging Audi mee, daarna Volvo/Polestar en nu ook BMW lijkt het. Ben heel benieuwd wat ik komende week van de bestaande orders ga horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zipsop schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:27:
[...]

Ik heb in de lease vloot gek genoeg "maar" 6 e40 orders met DAP en PAP, en 13 zonder, waarvan er 10 met los ACC.
Is het niet standaard dat leaseauto's vrij kaal zijn aangekleed door mensen die maar net een bepaald model in het budget kunnen passen met nog een of twee opties erbij?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James97
Zipsop schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:27:
[...]

En qua communicatie zijn ze de laatste die daar dan ook niet meer aan doet. Het begon bij Tesla, daarna Mercedes, toen ging Audi mee, daarna Volvo/Polestar en nu ook BMW lijkt het. Ben heel benieuwd wat ik komende week van de bestaande orders ga horen...
Dank voor deze insights, zeer interessant. Ik denk ook dat het met onbekendheid te maken heeft. Dat viel mij op toen ik het er met mensen over had. Ook rijden veel mensen in Nederland geen lange ritten, behalve wellicht 2x per jaar. Ik denk ook dat bijtelling leidt tot kalere auto’s. En een auto moet er ook mooi uitzien, dus wellicht liever een m-pakket.

Vanuit BMW vind ik DAP sowieso gunstig geprijsd tov concurrentie

Maar het zou wel echt downgraden van de 40 edrive zijn als DAP en Parking assistant plus niet meer mogelijk zijn. BMW promoot zelf ook het autonoom de route terugrijden met en PA+, dat is ook een feilloos en erg gemakkelijk systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i4Raden
  • Laatst online: 03-08-2023
fsfikke schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:30:
[...]

Is het niet standaard dat leaseauto's vrij kaal zijn aangekleed door mensen die maar net een bepaald model in het budget kunnen passen met nog een of twee opties erbij?
Niet perse, de meeste leden van dit forum hebben een behoorlijke uitgevoerde auto in bestelling en ik schat in dat minstens de helft via een bepaalde leaseconstructie wordt gefinancierd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
James97 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Dank voor deze insights, zeer interessant. Ik denk ook dat het met onbekendheid te maken heeft. Dat viel mij op toen ik het er met mensen over had. Ook rijden veel mensen in Nederland geen lange ritten, behalve wellicht 2x per jaar. Ik denk ook dat bijtelling leidt tot kalere auto’s. En een auto moet er ook mooi uitzien, dus wellicht liever een m-pakket.

Vanuit BMW vind ik DAP sowieso gunstig geprijsd tov concurrentie

Maar het zou wel echt downgraden van de 40 edrive zijn als DAP en Parking assistant plus niet meer mogelijk zijn. BMW promoot zelf ook het autonoom de route terugrijden met en PA+, dat is ook een feilloos en erg gemakkelijk systeem
Zeker bijtelling is hier de grootste sturing, leasebudget is voor de senior functies geen issue meer.
En idd de onbekendheid. Van de dealer hoor ik regelmatig terug dat de proefrit maar 30min was als ik een order wil doorgeven. Dat is iets wat ik zelf niet kan voorstellen, minimaal een uur zelf, om een indruk te krijgen. En dan vraag ik hem voor een weekend mee of huur ik hem. Maar idd minderlange ritten voor de meeste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zipsop schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:42:
[...]

Zeker bijtelling is hier de grootste sturing, leasebudget is voor de senior functies geen issue meer.
En idd de onbekendheid. Van de dealer hoor ik regelmatig terug dat de proefrit maar 30min was als ik een order wil doorgeven. Dat is iets wat ik zelf niet kan voorstellen, minimaal een uur zelf, om een indruk te krijgen. En dan vraag ik hem voor een weekend mee of huur ik hem. Maar idd minderlange ritten voor de meeste.
Zie ik ook bij collega’s, leasebudget is niet meer de cap, maar de bijtelling. Bv een iX40 i.p.v. 50, geen Tesla S/X meer, etc., maar i4M50, iX3, etc.

Divide and conquer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolelael
Ik wist als Belg niet wat en hoeveel zo een bijtelling is in NL maar als ik een berekeningsmodule gebruik opt web dan val ik daar pardoes van achterover!!!!

Ik had als vb 89000 eur genomen als catalogusprijs en 16% ( of ist 12 ). Kon enkel 16 selecteren voor EV.. en jaarinkomen 68500 en hoger. Eigen bijdrage 0 eur genomen en kwam
Op 721 eur netto maandelijkse bijtelling. Kan dit wel? En hoe moet ik dit zien?

In BE betaal ik voor een bijna full option m50 ( 95000 eur netto catalogus prijs ) iets van 245 eur netto per maand omgerekend. Maar dit bedrag wordt er eerst bruto bijgeteld. Dus komt ongeveer overeen met een 125 eur netto..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:58
rolelael schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:15:
Ik wist als Belg niet wat en hoeveel zo een bijtelling is in NL maar als ik een berekeningsmodule gebruik opt web dan val ik daar pardoes van achterover!!!!

Ik had als vb 89000 eur genomen als catalogusprijs en 16% ( of ist 12 ). Kon enkel 16 selecteren voor EV.. en jaarinkomen 68500 en hoger. Eigen bijdrage 0 eur genomen en kwam

In BE betaal ik voor een bijna full option m50 ( 95000 eur netto catalogus prijs ) iets van 245 eur netto per maand omgerekend. Maar dit bedrag wordt er eerst bruto bijgeteld. Dus komt ongeveer overeen met een 125 eur netto..
Dat klopt.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:20

Church of Noise

Drive it like you stole it

mrwiggs schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:28:
[...]

Ik twijfel over deze optie. Wat vond je er zo fijn aan?
Ik twijfelde ook, daarom was ik dus erg blij dat het op de demo auto zat!

Wij doen vaak lange afstandsritten (om familieredenen), en die zijn op zich best vermoeiend.
Komt daar bovenop nog eens de langere deur-tot-deur tijd bij wegens onderweg een aantal keer laden.

Tijdens de testrit merkte ik dat DAP het rijden echt een stuk 'lichter' maakt doordat de auto op de autosnelweg zelf snelheid aanpast én ook bijstuurt, je dient enkel je hand op het stuur te houden (ivm Belgische wetgeving vermoed ik). In combinatie met de lagere geluidsdruk in de auto (zelfs in vergelijking met de Jaguar F-Pace die ik nu heb), lijkt het een stuk aangenamer. En dat zorgt ervoor dat ik dus durf kiezen voor een full electric, want anders was het nog nét een hybride geworden (320e of 330e bvb).

Maar als ik nu lees dat die DAP er mogelijk niet zal zijn, dan doet me dat een en ander opnieuw overwegen :-(

[ Voor 5% gewijzigd door Church of Noise op 06-06-2022 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Met als gevolg:
Nederland heeft gemiddeld oudste auto's van west-europa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
James97 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:37:
[...]

BMW promoot zelf ook het autonoom de route terugrijden met en PA+, dat is ook een feilloos en erg gemakkelijk systeem
Dat kan met 5DM (Parking Assistant) nog steeds. Het enige verschil met 5DN (Parking Assistant Plus) zijn de 360° camera's. Die ontbreken bij 5DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-08 16:18
Mij valt de acc behoorlijk tegen. Hij detecteert alleen rijdende objecten. Een groot bord op een rotonde of een stilstaande auto voor een verkeerslicht knalt hij zo op.
Als de acc uitstaat geeft hij rotondes en splitsingen aan. Met de acc doet hij niets met die info. Dus een scherpe bocht gaat hij gewoon met 80 kmh in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
? Bij mij vertraagt hij automatisch aan splitsingen en rotondes. Ook een auto voor mij aan een stoplicht detecteert hij. Dus lijkt me iets niet goed te gaan bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-07 01:50
rolelael schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:31:
? Bij mij vertraagt hij automatisch aan splitsingen en rotondes. Ook een auto voor mij aan een stoplicht detecteert hij. Dus lijkt me iets niet goed te gaan bij je.
Bij ' normale' ACC zonder de pilot spullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:02

Rond 2012 heb ik voor mijzelf een vergelijk (BE) / vergelijking (NL) gemaakt tussen Vlaanderen en NL. De kortste versie van mijn conclusie:

1) Direct inkomen (Primair) wordt zwaarder belast in Vlaanderen, waardoor het primaire bruto loon gemiddeld tot 30% lager ligt dan in NL.
2) Voordelen Aller Aard, ook wel bekend als secundair inkomen, is erg populair als aanvulling. Zelfs voor de meest simpele jobs zijn deze al snel terug te vinden.
In NL zijn alleen de zaken welke niet of nauwelijks belast worden terug te vinden als aanvullend.
3) Kosten voor levensonderhoud: Duurder in Vlaanderen. In 2012 waren de huizen in BE nog wel wat goedkoper als in NL, maar ondertussen is dat verschil ook verdampt
4) Autobelasting: Vlaanderen baseert het op motorinhoud (waardoor in Vlaanderen ook veel sneller de grasmaaiermotortjes met turbo werden geïntroduceerd of bijv BMW speciale modellen had voor de zakelijke lease). BE rekent wel veel minder aanschafbelasting en dat is in alles terug te merken (leasetarieven, verzekering, restwaarde)
NL: Houderschap gaat op basis van gewicht en de aanschafbelasting is gebaseerd op uitstoot.

Onder de streep maakt het niet veel uit, maar wie de keuze heeft om zaken te spreiden tussen BE en NL kan een aardige duit besparen op belastingen

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-08 16:18
rolelael schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:31:
Ik heb geen DAP. Alleen SafteyPack en ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
witchdoc schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:08:
[...]

Bij ' normale' ACC zonder de pilot spullen?
Neen ik heb alle spulletjes maar ik weet niet of dat iets uitmaakt als je gewoon de acc kiest ipv assisted drive.
Wou alleen maar meegeven wat hij bij mij doet op de acc stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo i4
Zipsop schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:07:
[...]

Ik heb hem laatst met een weekend proefrit met 16 graden buiten temp en 100% accu na 450km weer aan de oplader gehangen met een SoC van 6% (19" 859M M50, met de M-sport stoelen en eigenlijk alle andere zware dingen) Snelweg 110-120 en wat provinciaal in B mode.
Vandaag hebben we in de M50 gereden. Jeetje wat gaat dat hard. We hebben die 450km niet gehaald... van 115 zit je in no time rond de 200 (autobahn). Indrukwekkend. En de acceleratie van 0 is krankzinnig... het gaf wel een brede glimlach. Maar we gaan toch voor de eDrive40 vanwege de betere actieradius. Ook weten we zeker dat we de cameras rondom willen. Dus dat betekend dat we onze huidige bestelling gaan annuleren, aangezien het een 2023 versie zou worden en deze optie op dit moment niet mogelijk is.

[ Voor 13% gewijzigd door elmo i4 op 07-06-2022 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Vandaag de dealer nog eens gecontacteerd; WEER verplaatst van week 23 naar week 27 i4M50, besteld op 12 augustus vorig jaar. Tis inmiddels niet leuk meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag de eerste softwareupdate gepushed gekregen. Ik ben blij dat ze die turbocompressorregeling eindelijk geoptimaliseerd hebben……..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TPfEZneEPFa0QZYDUm0_KdvyXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MuUCCgK6fEZB4p4rEWTRUAxn.jpg?f=fotoalbum_large

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stan64
  • Laatst online: 02-08 13:00
Apache4u schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:48:
Vandaag de eerste softwareupdate gepushed gekregen. Ik ben blij dat ze die turbocompressorregeling eindelijk geoptimaliseerd hebben……..
[Afbeelding]
En? Merk je verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
elmo i4 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:47:
[...]

Als je kijkt naar de snelweg aan 120/130 is het verschil niet zo groot tussen de 2.

In mijn budget had ik altijd het idee: liever een heel mooi aangeklede 40e dan een M50 met minder uitrusting. En de DAP staat ook op het wenslijstje. Wegens de leveringssituaties, de problematiek met de uitrusting en de gigantische prijsverhogingen heb ik de i4 van mijn lijstje geschrapt.
Zipsop schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:42:
[...]

Als belg (met de lage bijtelling) kijken we puur naar lease/TCO budget als het gaat over hybrides of elektrische wagens. Mijn bedrijf was redelijk gunstig voor wagens. Als hoger middenkader kon er vroeger een 520d in het budget, met de herziening kon je een X3 30e nemen of een i4 met een mooie uitrusting. Met de huidige prijzen ben je echter beperkt tot een basis Q4 etron 40 of een mercedes A250e. Nu doet het budget er echt terug toe want met de budgetten die 20 maand geleden zijn vastgelegd raak je nergens meer.

Ondertussen ben ik er gelukkig wel in geslaagd dit op tafel van het directie comitee te krijgen. Nu nog zien of het een positieve uitkomst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-07 21:29
er is een software upgrade beschikbaar voor de M50, weet iemand welke zichtbare verbeteringen er zijn? het gaat om versie 03/2022.35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
kmser schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:54:
de gigantische prijsverhogingen
Zijn er prijsverhogingen geweest? Voor bepaalde opties ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-07 11:48
mikeyverhoef schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:26:
Vandaag de dealer nog eens gecontacteerd; WEER verplaatst van week 23 naar week 27 i4M50, besteld op 12 augustus vorig jaar. Tis inmiddels niet leuk meer.
Bizar, wat was de oorspronkelijke productieweek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wij hebben dezelfde week (jij het eind, wij het begin van die week) in Augustus 2021 besteld.
Het is werkelijk absurd en tenenkrommend van BMW wie wanneer aan de beurt 'mag' komen voor een auto bijna lijkt het wel.

Aan de ene kant hoor je dat dealers (ook in de VS) productieslots hebben 'opgekocht' en daar dan later er een configuratie in zetten of aan koppelen van toevallige klanten. Deze zijn dan ook al ruimschoots uitgeleverd zo blijkt wel.
Aan de andere kant word je gestraft als je tijdens je lopende bestelling een wijziging aan wil brengen. Dan mag je bijna weer achteraan aansluiten of krijg je standaard elke week een verplaatsing om de oren.

Het staat allemaal zo haaks op elkaar.

Iedereen zal uiteindelijk wel blij zijn als de uitlevering eenmaal daar is maar de voorpret is inmiddels wel helemaal verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Komt me bekend voor, deze ellende. Ging bij mij net zo, wéken achter elkaar. Nu staat ie inmiddels al een week klaar in München, te wachten op transport. Het volgende punt wat langer duurt dan vooraf geschetst.. maar het einde is in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccbb
Ard1970 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:52:
[...]

Komt me bekend voor, deze ellende. Ging bij mij net zo, wéken achter elkaar. Nu staat ie inmiddels al een week klaar in München, te wachten op transport. Het volgende punt wat langer duurt dan vooraf geschetst.. maar het einde is in zicht.
Die van mij staat al 1,5 week in Born. En dan nog zogenaamd rijklaar maken 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Ccbb schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:09:
[...]

Die van mij staat al 1,5 week in Born. En dan nog zogenaamd rijklaar maken 🤔
De dealer gaf aan dat ze mijn auto in week 24 bij hen verwachten. Ik ben bang dat dat voorbehoud alweer genoeg zegt. 8)7

Bij welke dealer moet jouw auto geleverd worden? Mijne gaat naar Dusseldorp Epse/Deventer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:41

TheVMaster

Moderator WOS
Ard1970 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:34:
[...]

De dealer gaf aan dat ze mijn auto in week 24 bij hen verwachten. Ik ben bang dat dat voorbehoud alweer genoeg zegt. 8)7

Bij welke dealer moet jouw auto geleverd worden? Mijne gaat naar Dusseldorp Epse/Deventer.
Die van mij staat hij niet ook nog lekker naast die van jullie, te wachten op transport naar Born. Die van mij heeft als eindstation Amsterdam.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 07-06-2022 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
TheVMaster schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:41:
[...]

Die van mij staat hij niet ook nog lekker naast die van jullie, te wachten op transport naar Born. Die van mij heeft als eindstation Amsterdam.
Misschien moeten we straks maar eens een i4-meeting organiseren, als een soort therapie *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
jefkuil schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:30:
[...]

Bizar, wat was de oorspronkelijke productieweek?
Eerst December,toen februari, toen maart, april, week 19,23 en nu 27. ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolelael
Ard1970 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:43:
[...]

Misschien moeten we straks maar eens een i4-meeting organiseren, als een soort therapie *O*
Meeting komt eraan hoor. Nog even kijken samen met Arthur K. Wanneer . Zal sept/okt zijn :/)
Meer info mag je verwachten op onze FB page

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
rolelael schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:28:
[...]

Meeting komt eraan hoor. Nog even kijken samen met Arthur K. Wanneer . Zal sept/okt zijn :/)
Meer info mag je verwachten op onze FB page
Is dat de BMW i4M50 Fanclub NL/BE?
Ik voel me buitengesloten, met de toekomstige 40... :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ard1970 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:37:
[...]

Anders beginnen wij toch gewoon een eDrive 40 fanclub? 😎

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ard1970
TheVMaster schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:45:
[...]

Anders beginnen wij toch gewoon een eDrive 40 fanclub? 😎
Wellicht wel handig, anders worden het korte ritjes met die low-range M50's er bij 😉 (grapje, heren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccbb
Ard1970 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:34:
[...]

Kreeg precies hetzelfde te horen. In week 21 zou ik hem krijgen. Maar zat nog in Duitsland. Nu al een week in Born. Dusseldorp den haag moet die komen. 5 augustus 2021 besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Ccbb op 07-06-2022 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ccbb schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:55:
[...]

Kreeg precies hetzelfde te horen. In week 21 zou ik hem krijgen. Maar zat nog in Duitsland. Nu al een week in Born. Dusseldorp den haag moet die komen. 5 augustus 2021 besteld.
Als de auto’s zolang in Born blijven staan, hebben ze dan gewoon problemen met de levering? Waarom kunnen wij hem niet gewoon in Born komen ophalen? Scheelt iedereen een boel gedoe. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ccbb
TheVMaster schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 00:11:
[...]

Als de auto’s zolang in Born blijven staan, hebben ze dan gewoon problemen met de levering? Waarom kunnen wij hem niet gewoon in Born komen ophalen? Scheelt iedereen een boel gedoe. O-)
Heb ik ook naar gevraagd haha. Dat doen ze dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
[...]

Ja dat klopt, maar e40 eigenaars zijn zeer welkom !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
[...]

Klopt dat is hem!
En wees gerust welkom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:16
Aiai... Ik hoop dat het pure pech en geen kwaliteitsissue is... Rechterbuitenspiegel is bij het uitklappen halverwegen blijven staan en doet niet meer (heeft ook speling als je er aan voelt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gisteren gebeld door de dealer om een aflever afspraak te maken.

"Zullen we dat a.s. vrijdag of zaterdag doen dan ?"

"Nou, de auto is er nog niet (WAT ???) die moet nog rijklaar gemaakt worden maar willen wel vast een voorlopig afspraak inplannen. De eerste mogelijke datum voor ons is dan 24 Juni"

De vriendelijke dame kon er ook niets aan doen maar het gesprek werd er niet leuker op...

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-08 23:13
Na 6 jaar te hebben gereden in 1-series (F20LCI en nu F40) mag ik me nu ook gaan melden in dit topic :) De i4 eDrive40 is besteld en wordt naar verwachting nog dit jaar geproduceerd. Het was even wikken en wegen, maar de proefritten leverde een mooie glimlach op het gezicht op. Vooral weer teruggaan naar achterwielaandrijving kijk ik erg naar uit, al helemaal met de bak aan vermogen die je er voor terugkrijgt met elektrisch rijden.

Nu gaat het wachten beginnen. En hopen dat er niet te veel geschoven gaat worden met de planning. We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
FlorisB schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:03:
Na 6 jaar te hebben gereden in 1-series (F20LCI en nu F40) mag ik me nu ook gaan melden in dit topic :) De i4 eDrive40 is besteld en wordt naar verwachting nog dit jaar geproduceerd. Het was even wikken en wegen, maar de proefritten leverde een mooie glimlach op het gezicht op. Vooral weer teruggaan naar achterwielaandrijving kijk ik erg naar uit, al helemaal met de bak aan vermogen die je er voor terugkrijgt met elektrisch rijden.

Nu gaat het wachten beginnen. En hopen dat er niet te veel geschoven gaat worden met de planning. We zullen zien :)
Al tijdje besteld of pas recent?
Ik ben vorige week gaan informeren en bestellen deze maand = levering januari 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

voodoo077 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:21:
[...]

Al tijdje besteld of pas recent?
Ik ben vorige week gaan informeren en bestellen deze maand = levering januari 2024.
Komt in dit topic niet elke twee dagen aan bod dat wachttijden in België significant langer zijn dan in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
mrwiggs schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:25:
[...]

Zijn er prijsverhogingen geweest? Voor bepaalde opties ofzo?
De geafficheerde prijzen zijn een aantal % gestegen. Maar bijna niemand koopt een i4, het zijn vooral leasing contracten.
De verhogingen in leasing (met conventie) komen neer op:
verhoging van de catalogusprijs met enkele %
verlagen van leasekorting van 17 ->3%
schrappen van het business pakket ACO

Het resultaat hiervan is dat mijn configuratie nu 1197 Euro per maand kost in plaats van 940 Euro. (als alle opties nog beschikbaar zouden zijn). Dit is dus een verhoging met 27,4%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser

Bij ons is het nu omgekeerd. Als je je 5-reeks inruilt mag je een 1-reeks in de plaats nemen omdat die nu even duur is als een 5 een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-07 09:47

Hier ook van F20LCI naar i4. De F40 (gelukkig) overgeslagen, maar in de lease ontloopt een 4 cilinder F40 met opties een i4 (wat kariger uitgevoerd) elkaar bijna niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
fsfikke schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:56:
[...]

Komt in dit topic niet elke twee dagen aan bod dat wachttijden in België significant langer zijn dan in Nederland?
Al er niet bijstaat welk land van aankoop dan heb ik er het raden naar. Heb pas nu in de auteur zijn profiel gezien en is inderdaad NL waardoor korter.
Mea culpa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Heb net weer contact gehad met de dealer. Op dit moment staat mijn i4 nog steeds in München op status 182. Ze proberen met alle macht om de auto's richting Born te krijgen, maar blijkbaar is er een groot tekort aan mensen die hiervoor kunnen zorgen :-(

Vraag is dus hoelang het nog gaat duren voordat we onze i4 in ontvangst kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:06
TheVMaster schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:04:
Heb net weer contact gehad met de dealer. Op dit moment staat mijn i4 nog steeds in München op status 182. Ze proberen met alle macht om de auto's richting Born te krijgen, maar blijkbaar is er een groot tekort aan mensen die hiervoor kunnen zorgen :-(

Vraag is dus hoelang het nog gaat duren voordat we onze i4 in ontvangst kunnen nemen.
Goed moment om European Delivery te herintroduceren dus! ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Rivanov schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:08:
[...]

Goed moment om European Delivery te herintroduceren dus! ;)
Lijkt me wel. Iets zegt mij dat het nog zomaar een paar weken (misschien wel langer dan een maand) kan duren voordat ik mijn i4 kan verwelkomen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmwteunissen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-07-2024
Heeft een van de gelukkigen die de i4 al in bezit heeft de digital key of de keycard kunnen installeren?
Bij mij lukt het niet.. het lijkt wel alsof de NFC lezer in de middenconsole niet werkt. Volgens de filmpjes die ik kan vinden, zou het heel simpel en intuïtief moeten gaan..
De dealer heeft (nog) geen idee waar het aan kan liggen, hebben ze "nog niet eerder meegemaakt" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiveKoRn
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-01-2024
cmwteunissen schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:18:
Heeft een van de gelukkigen die de i4 al in bezit heeft de digital key of de keycard kunnen installeren?
Bij mij lukt het niet.. het lijkt wel alsof de NFC lezer in de middenconsole niet werkt. Volgens de filmpjes die ik kan vinden, zou het heel simpel en intuïtief moeten gaan..
De dealer heeft (nog) geen idee waar het aan kan liggen, hebben ze "nog niet eerder meegemaakt" :(
De keycard heb ik persoonlijk nog niet gebruikt dus geen idee of deze werkt 8)7 De Digital Key is wel geinstalleerd (dat ging heel vlot) maar moet eerlijk zeggen dat ik ook deze nog niet heb gebruikt voor het rijden. Heb steeds de 'klassieke' autosleutel mee... Maar ik kan met de Digital Key wel mijn wagen ontgrendelen of de airco bedienen dus deze lijkt me prima te werken.

Had onlangs wel een probleem met mijn radio en verbinding van mijn gsm met de wagen. Gedurende 2 dagen kon ik mijn gsm niet verbinden met mijn wagen (ook opnieuw instellen had geen efftect) en bij mijn radio kreeg ik steeds de melding 'geen actieve bron', waardoor ik dus ook geen radio had. Had een afspraak gemaakt met de garage maar tegen dat ik kon gaan had het probleem zichzelf al opgelost (geen idee dus wat de oorzaak was) en heb ik de afspraak met de garage dus geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
TheVMaster schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:10:
[...]

Lijkt me wel. Iets zegt mij dat het nog zomaar een paar weken (misschien wel langer dan een maand) kan duren voordat ik mijn i4 kan verwelkomen. :X
Ik begin het zo langzamerhand meer dan beu te worden, elke keer is er weer wat anders aan de hand :( De problemen worden alleen maar groter en groter, wat een gepruts. En nog erger; van de dealer zelf hoor je niets. Tijdens de verkoop van alles beloven, maar daarna niet meer thuisgeven. Enorm slechte zaak. Moet er in Born ook nog wat aan de auto's gebeuren?
Pagina: 1 ... 20 ... 119 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.