Als je eenmaal je wagen hebt dan maakt wat je wel hebt een hoop goed gok ik
Het blijft gewoon een hele mooie wagen.
Het is wel meer dan "niet netjes", vind ik. Men laat opties vervallen en er staat géén compensatie tegenover. Ook een grannylader (220V) krijg je er waarschijnlijk niet meer bij, omdat BMW besloten heeft dat ze deze niet meer standaard meeleveren. Ik heb moeten lullen als Brugman om hem wèl meegeleverd te krijgen, omdat hij ook op de koopovereenkomst stond.bulsing schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:23:
[...]
Heb inderdaad niets gehoord over deze twee missende opties. Ik denk dat ze er van uit gaan dat wij dat al weten. Maar netjes is het niet.
Ik zie het nog iets anders.
Door het gelummel en gek*t van BMW met de uitleveringen zijn er voertuigen die na mij besteld zijn uitgeleverd en alle opties hebben en niets missen. Die opties of onderdelen hadden in onze en mijn auto moeten zitten zo simpel is dat.
Nu moet ik nog maar twee opties missen die 'nog te doen zijn' maar ik zou serieus afhaken als als het touchscreen, Driving Assistant Professional, HK audio of Comfort Acces opeens weg zouden zijn. Maar niet iedereen is zo. En ik denk dat ze daar een beetje op mikken.
Wetende dat modellen waar meer 'marge' op zit ze gewoon wel krijgen levert diezelfde sensor of chip opeens veel meer op. Dus aandeelhouders blij en daar gaat het uiteindelijk om.
Is dat gevoelsmatig fout ? Ja, best wel en zou BMW wat klanten kunnen kosten daardoor zou je zeggen.
Maar er staan er zoveel in de rij achter ons blijkbaar dat ze het voor lief nemen blijkbaar en er niet echt van wakker liggen.
Kan me er enorm kwaad en boos op maken en zeggen dat ik dit onze laatste BMW was maar ik/wij zijn maar een druppeltje op een hele gloeiende plaat denk ik altijd maar.
Dat denk en vind ik ook, alleen is een deel van de voorpret nu wel weg.phex schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:29:
Als je eenmaal je wagen hebt dan maakt wat je wel hebt een hoop goed gok ik
Het is in deze tijd niet enkel bij BMW.. ieder merk heeft hier "last" van.bulsing schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:23:
[...]
Heb inderdaad niets gehoord over deze twee missende opties. Ik denk dat ze er van uit gaan dat wij dat al weten. Maar netjes is het niet.
Ik zie het nog iets anders.
Door het gelummel en gek*t van BMW met de uitleveringen zijn er voertuigen die na mij besteld zijn uitgeleverd en alle opties hebben en niets missen. Die opties of onderdelen hadden in onze en mijn auto moeten zitten zo simpel is dat.
Nu moet ik nog maar twee opties missen die 'nog te doen zijn' maar ik zou serieus afhaken als als het touchscreen, Driving Assistant Professional, HK audio of Comfort Acces opeens weg zouden zijn. Maar niet iedereen is zo. En ik denk dat ze daar een beetje op mikken.
Wetende dat modellen waar meer 'marge' op zit ze gewoon wel krijgen levert diezelfde sensor of chip opeens veel meer op. Dus aandeelhouders blij en daar gaat het uiteindelijk om.
Is dat gevoelsmatig fout ? Ja, best wel en zou BMW wat klanten kunnen kosten daardoor zou je zeggen.
Maar er staan er zoveel in de rij achter ons blijkbaar dat ze het voor lief nemen blijkbaar en er niet echt van wakker liggen.
Kan me er enorm kwaad en boos over maken en zeggen dat ik dit onze laatste BMW was maar ik/wij zijn maar een druppeltje op een hele gloeiende plaat denk ik altijd maar.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mijn dealer wist me te vertellen dat hij ergens halverwege vorig jaar een hele serie i4's had besteld voor de bedrijfsvoorraad. Die komen allemaal in de planning van de fabriek. De configuratie kan vervolgens worden aangepast zonder dat de productieplek/-timing verandert.Ard1970 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:31:
[...]
Het is wel meer dan "niet netjes", vind ik. Men laat opties vervallen en er staat géén compensatie tegenover. Ook een grannylader (220V) krijg je er waarschijnlijk niet meer bij, omdat BMW besloten heeft dat ze deze niet meer standaard meeleveren. Ik heb moeten lullen als Brugman om hem wèl meegeleverd te krijgen, omdat hij ook op de koopovereenkomst stond.
Inmiddels is de online configurator ook veranderd, sommige opties zijn voor de e40 niet meer bestelbaar. Voor de M50 zijn de 20" 868 Style wielen er uitgehaald, etc.
1 van de grootste ergernissen is voor mij ook dat er auto's worden uitgeleverd die véél later besteld zijn, en wel alle "probleem-opties" hebben. Gisteren leverde mijn dealer een nagenoeg hetzelfde samengestelde auto uit, die in januari (!) pas was besteld. Onverklaarbaar.
Dat maakt het nog niet goed..Rivanov schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:51:
[...]
Het is in deze tijd niet enkel bij BMW.. ieder merk heeft hier "last" van.
Oh absoluut. Zo bedoel ik het ook niet.Ard1970 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:56:
[...]
Dat maakt het nog niet goed..
Een goede en duidelijke communicatie is dan juist belangrijk.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat klopt, overstappen naar een ander merk hielp me niet echt..Rivanov schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:58:
[...]
Oh absoluut. Zo bedoel ik het ook niet.
Ik doelde meer op zijn opmerking; "dit is de laatste keer dat ik BMW kies..."
Je kunt wel naar een ander merk gaan, maar daar is het niet heel veel beter. Lees de diverse topics hier op het forum maar terug (Mercedes, Volkswagen, Seat, Audi etc. etc.) Overal lees je dezelfde verhalen.
Heb op meerdere plekken gelezen dat je factuur met 90 euro zakt of misschien nog iets meer als ik de touchless iDrive controller meereken. Verwacht ook niet anders dan dat dat gecrediteerd wordt op de factuur.Ard1970 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:31:
[...]
Het is wel meer dan "niet netjes", vind ik. Men laat opties vervallen en er staat géén compensatie tegenover. Ook een grannylader (220V) krijg je er waarschijnlijk niet meer bij, omdat BMW besloten heeft dat ze deze niet meer standaard meeleveren. Ik heb moeten lullen als Brugman om hem wèl meegeleverd te krijgen, omdat hij ook op de koopovereenkomst stond.
Inmiddels is de online configurator ook veranderd, sommige opties zijn voor de e40 niet meer bestelbaar. Voor de M50 zijn de 20" 868 Style wielen er uitgehaald, etc.
1 van de grootste ergernissen is voor mij ook dat er auto's worden uitgeleverd die véél later besteld zijn, en wel alle "probleem-opties" hebben. Gisteren leverde mijn dealer een nagenoeg hetzelfde samengestelde auto uit, die in januari (!) pas was besteld. Onverklaarbaar.
Ja, idd.Ccbb schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:38:
Weet iemand wat deze optie is?
S6U3 BMW Live Operating Area Professional
Is dat live cockpit professional incl head up display?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
lekker rap. Ik bij Ekris een i40 besteld rond die periode, productie vorige week vertraagd van september naar november.wmeijers schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:28:
Mijn i4 M50, besteld begin januari bij Ekris Arnhem, zal volgens planning volgende week (21) in productie gaan. Kreeg vorige week de definitieve koopovereenkomst. De ‘verloren opties’ lijken beperkt: 32X (comfort opening achterklep), 6UX (touch functie iDrive controller) en de 868M wielen. Die laatste optie gaan we bij de dealer zelf toevoegen dus dan valt de schade reuze mee. Auto is verder ongeveer full-options 😃.
Ik deel je smaak mbt de velgen. Ik vind de 868 ook het mooiste onder de i4, voor mij persoonlijk maken die velgen de auto af. En ik vind achteraf monteren voor 4500-5000 ook echt te gortig.bulsing schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:45:
[...]
Heb op meerdere plekken gelezen dat je factuur met 90 euro zakt of misschien nog iets meer als ik de touchless iDrive controller meereken. Verwacht ook niet anders dan dat dat gecrediteerd wordt op de factuur.
Echter heb ik liever de toezegging dat de onderdelen alsnog geretrorfit (kunnen) worden. Voor die 100-150 (?) korting aan euro's heb ik ze liever wel dan niet.
Trucje met de lader was bij mij ook het geval. In Maart kreeg ik nog een soort van 'tussenbalans' in de mail met het verzoek om alles nog even na te lopen of alles goed stond op de offerte en in het koopcontract.
En daar was inderdaad heel stilletjes de thuislader weggehaald.
Even gebeld en hij verzekerde me dat hij er bij zat. (waarschijnlijk uit eigen voorraad denk ik)
Als de 20" 868 er ook niet waren geweest dan had ik grotendeels overwogen om toch af te zien van de auto. Ieder natuurlijk z'n eigen smaak maar op onze huidige 2019 330e ziet 19" er al wat ielig uit. Op een 4 zou dat er naar mijn mening nog minder uit zien daar hij, als ik alle reallife plaatjes zie, toch wat hoog op de poten staat.
Zelf laten monteren na levering en dan de meest goedkope velgens bestellen met de dealer besproken recent en zou met inruil van de standaard (lees meest goedkope te bestellen) velgen/banden op een kleine 4500~5000 euro komen voor de 20" 868 volgens mijn dealer. En dat heb ik er gewoon niet (meer) voor over.
Nice mijn i4 edrive40 is ook begin januari besteld. Vandaag maar eens een update gevraagd bij de lease maatschappijTechBert schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:48:
Ik heb net te horen gekregen dat mijn i4 edrive40 in productie is, mid januari besteld.
Ook de VIN nr gevraagd, even kijken wat ik daarmee kan zien.
Ik heb de Vin code ontvangen en kan inderdaad de specs zien via bimmer.workplaying33 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:23:
[...]
Nice mijn i4 edrive40 is ook begin januari besteld. Vandaag maar eens een update gevraagd bij de lease maatschappij
Aangezien onze auto’s dezelfde productieweek zouden hebben, ben ik nieuwsgierig naar jouw status. Weet je of je 112 of 150 hebt?wmeijers schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:28:
Mijn i4 M50, besteld begin januari bij Ekris Arnhem, zal volgens planning volgende week (21) in productie gaan. Kreeg vorige week de definitieve koopovereenkomst. De ‘verloren opties’ lijken beperkt: 32X (comfort opening achterklep), 6UX (touch functie iDrive controller) en de 868M wielen. Die laatste optie gaan we bij de dealer zelf toevoegen dus dan valt de schade reuze mee. Auto is verder ongeveer full-options 😃.
😳 Veel opties erop geklikt? Ow en welke dealer? 😇TechBert schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:48:
Ik heb net te horen gekregen dat mijn i4 edrive40 in productie is, mid januari besteld.
Ook de VIN nr gevraagd, even kijken wat ik daarmee kan zien.
Opties:TheVMaster schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:25:
[...]
😳 Veel opties erop geklikt? Ow en welke dealer? 😇
Dat is best wel een volledig systeem, ik heb eigenlijk exact dezelfde optie (volgens mij heb ik er zelfs een paar minder). Morgen maar eens even een keer bellen met de dealer, i.p.v. mailen. Misschien dat ze dan iets meer info geven.TechBert schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:40:
[...]
Opties:
Skyscraper grey metallic
Alu mesh interieur lijsten
Executive pack (Leder Vernasca/tacora-rot)
live cockpit pro pack
safety pack
Drive assistant pro pack
BMW hifi system
verwarmde stoelen voor
in breedte verstelbare leuning
elektrisch verstelbare lendesteun
Besteld bij Van Laarhoven in Eindhoven
Heel benieuwd wat daar uitkomt. Ik heb begin oktober een redelijk vergelijkbare uitvoering (geen driving assistant maar wel HK Audio)TheVMaster schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:10:
[...]
Dat is best wel een volledig systeem, ik heb eigenlijk exact dezelfde optie (volgens mij heb ik er zelfs een paar minder). Morgen maar eens even een keer bellen met de dealer, i.p.v. mailen. Misschien dat ze dan iets meer info geven.
Dat is precies wat BMW als doel heeft: https://www.bimmertoday.d...-europa-vertrieb-neu-auf/i4Raden schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:20:
[...]
Heel benieuwd wat daar uitkomt. Ik heb begin oktober een redelijk vergelijkbare uitvoering (geen driving assistant maar wel HK Audio)
besteld bij Ekris. Productie wordt nog niks over gezegd verwachte levering staat op 12 Oktober en dus ruim een jaar na bestelling.
Het frustreert mij dat er zonder een redelijke verklaring vanuit BMW willekeurig uitgeleverd wordt. Is het een dealergroep dingetje? Zijn het toch bepaalde opties? Heeft de kleur invloed?
Met de huidige houding en policy vrees ik voor de banen van de verkopers. De groep die online kan en wil bestellen wordt steeds groter, door de schakel eruit te halen kan je scherper prijsbeleid voeren. Nadat de krabbel is gezet hoor je toch niks meer van de verkoper en wordt er zeer kortaf gereageerd op een 2 maandelijkse statusupdate vraag. Dat er dingen fout gaan in de keten is op dit moment onvermijdelijk, hoe daar over gecommuniceerd wordt zeker niet. En antwoorden als: "de mensen in Oekraïne hebben het zwaarder dan wij" is geen antwoord op de vraag: "waarom communiceren jullie niet pro-actief?"
[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 24-05-2022 09:31 ]
TheVMaster schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:10:
[...]
Dat is best wel een volledig systeem, ik heb eigenlijk exact dezelfde optie (volgens mij heb ik er zelfs een paar minder). Morgen maar eens even een keer bellen met de dealer, i.p.v. mailen. Misschien dat ze dan iets meer info geven.
Beschikbare productieslots vermoed ik: dealers/dealergroepen kunnen (moeten?) op voorhand productieslots reserveren, nog voor ze ook maar 1 auto hebben verkocht.i4Raden schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:20:
[...]
Het frustreert mij dat er zonder een redelijke verklaring vanuit BMW willekeurig uitgeleverd wordt. Is het een dealergroep dingetje? Zijn het toch bepaalde opties? Heeft de kleur invloed?
RIP.TheVMaster schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:17:
[...]
Ik hang net de dealer op en zij wisten me gewoon te vertellen dat de auto op dit moment gespoten wordt en ze me eind deze week gaan bellen om een afleverdatum met mij gaan inplannen.
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is ineens heel snel gegaan. Er zijn geen opties weggelaten, dus alles zit er op en aan.
Wat is dit trouwens voor reclame doorspekte websiterolelael schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:04:
Idd gewoon even je dealer mailen. Ik heb de vin nu in de my bmw app gezet, nu zie ik een i4 met een doek over)
Maar op bimmer.work kan je ook info zien van je wagen
Even voor mijn beeldvorming.TheVMaster schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:17:
[...]
Dat is ineens heel snel gegaan. Er zijn geen opties weggelaten, dus alles zit er op en aan.
Week 21 is deze week.. maar met status 112 gaat hem dat niet worden, denk ik. Ik stond bijna 2,5 maand op 112, voor hij naar 150 ging vorige week. Mijn auto wordt gebouwd op 31 mei.Ramon R schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:46:
[...]
Ik deel je smaak mbt de velgen. Ik vind de 868 ook het mooiste onder de i4, voor mij persoonlijk maken die velgen de auto af. En ik vind achteraf monteren voor 4500-5000 ook echt te gortig.
Interpreteer ik je goed dat je een toezegging hebt dat de velgen alsnog af fabriek worden gemonteerd?
Mijne stond afgelopen vrijdag nog op status 112 met productieweek 21, aankomende week dus. Mijn dealer gaf aan dat hij geen blokkade op m’n configuratie ziet. Ben benieuwd 🤞🏼
Is louter gebaseerd op de lijsten in mdecoder en bimmer.workRamon R schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:46:
[...]
Interpreteer ik je goed dat je een toezegging hebt dat de velgen alsnog af fabriek worden gemonteerd?
Snap dat dus niet goed. Wij moeten bij 1 dealer bestellen wat ervoor zorgde dat al de slots snel vol zaten.Skiwi222 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:56:
[...]
Beschikbare productieslots vermoed ik: dealers/dealergroepen kunnen (moeten?) op voorhand productieslots reserveren, nog voor ze ook maar 1 auto hebben verkocht.
De ene dealer zal wellicht vooruitziender zijn geweest dan de andere
Lijkt leuk voor die paar dealers, maar uiteindelijk versnelt dit soort praktijken enkel het einde voor alle dealers.Skiwi222 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:56:
[...]
Beschikbare productieslots vermoed ik: dealers/dealergroepen kunnen (moeten?) op voorhand productieslots reserveren, nog voor ze ook maar 1 auto hebben verkocht.
De ene dealer zal wellicht vooruitziender zijn geweest dan de andere
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De 6UX wel, maar dat was eind vorig jaar al bekend. De S32X staat er wel, maar het vakje is leeg. 😳bulsing schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:24:
[...]
Even voor mijn beeldvorming.
Jij hebt deze niet op je lijstje staan ? (Als je het Comfort Access pakket hebt dan..)
S6UX Entfall Touchfunktion BMW Controller
S32X Deletion Of Contactless Tailgate Operation
Vandaag ook slecht nieuws ontvangen van de dealer, 20 inch 868M velgen niet meer leverbaarwmeijers schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:23:
[...]
Afgesproken met Ekris dat we deze optie gaan "nabouwen". De 868M optie van de bestelling gehaald (wegens niet kunnen leveren af-fabriek) en komt nu met standaard 18". Gaan dan los de wielen, banden en spatbordverbreders bestellen en monteren. Dealer heeft goede hoop de velgen gewoon los te kunnen bestellen en de Pirelli's is ook prima aan te komen (alleen de fabriek heeft er kennelijk moeite mee). Nu houden we ons productieslot in week 21 (naar voren van oorspronkelijk week 27). Hopelijk kan ik dan eind juni rijden 🤞. En ja, dit is uiteraard een paar duizend euro duurder dan de "af-fabriek" variant maar ik wil die wielen beslist hebben 😎.
Als de code op de lijst staat, dan heb je deze ook ook al is het vakje leeg. Had in het begin ook dat een vakje achter de code leeg was, maar na enkele weken werd die wel ineens gevuld. Lijkt erop dat bimmer.work of mdecoder.com dan net niet de juiste data kan binnenhalen.TheVMaster schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:41:
[...]
De 6UX wel, maar dat was eind vorig jaar al bekend. De S32X staat er wel, maar het vakje is leeg. 😳
Dat is nu grotendeels zo bij Polestar, maar wordt door veel mensen ook niet als prettig ervaren. Je bent nog meer een nummer en als het proces niet goed loopt kom je er vaak lastig doorheen (wel afhankelijk van de medewerker waarmee je contact hebt).alexbl69 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:00:
[...]
..
Het gevolg is dus een stroom aan klachten die je hier ziet. Onvoorspelbare en onrechtvaardige verschillen in levertijden en veel irritaties. Als de dealers dan ook nog eens zo laks met de situatie omgaan en alle malheur hoofdzakelijk bij de klant neerleggen in plaats van nu hun bestaansrecht te rechtvaardigen verlang je bijna naar een merk dat die hele kostbare en steeds nuttelozer tussenlaag er uit heeft gewerkt.
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
Laat dat nu mijn situatie zijn. Ik mag bijna een nieuwe bestellen en zal met 90% kans voor de Polestar kiezen. BMW kan niet eens in 2023 leveren, Polestar wel. Bij de dealer waarbij we moeten gaan ben je ook niet meer dan een nummer. Bij Polestar doen sommige mensen wel nog moeite, bij BMW heb ik een andere indruk.Autowina schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:10:
[...]
Dat is nu grotendeels zo bij Polestar, maar wordt door veel mensen ook niet als prettig ervaren. Je bent nog meer een nummer en als het proces niet goed loopt kom je er vaak lastig doorheen (wel afhankelijk van de medewerker waarmee je contact hebt).
Ik heb een eigen bedrijf en kan dus zelf een dealer kiezen. Dan voelt het of je zelf meer invloed hebt, terwijl je bij Polestar geluk moet hebben wie je treft. In mijn geval (wel in 2020) was de auto al in Nederland en was een leverdatum afgesproken. Op basis daarvan had ik mijn vorige auto verkocht. Alleen kwam de Polestar vervolgens niet bij de Volvodealer voor aflevering. Dat heeft vervolgens nog al wat moeite gekost.kmser schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:43:
[...]
Laat dat nu mijn situatie zijn. Ik mag bijna een nieuwe bestellen en zal met 90% kans voor de Polestar kiezen. BMW kan niet eens in 2023 leveren, Polestar wel. Bij de dealer waarbij we moeten gaan ben je ook niet meer dan een nummer. Bij Polestar doen sommige mensen wel nog moeite, bij BMW heb ik een andere indruk.
Ik weet dat er ook goede BMW dealers zijn, maar daar ben ik veel mee aangezien ik bij een van de ergste moet gaan als ik een BMW zou bestellen.
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
Ja, maar ik verwacht dat ik de auto over een paar weken heb :-) Dus dan boeit die info niet zo heel veel meer. Had vanmorgen ineens een mail van de dealer dat ze een afleverafspraak in willen plannen.Rivanov schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:08:
[...]
Als de code op de lijst staat, dan heb je deze ook ook al is het vakje leeg. Had in het begin ook dat een vakje achter de code leeg was, maar na enkele weken werd die wel ineens gevuld. Lijkt erop dat bimmer.work of mdecoder.com dan net niet de juiste data kan binnenhalen.
Gewoon die van de 4 online bestellen. Past het niet, stuur je het terug.cmwteunissen schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:34:
Ik probeer, met weinig succes, een zonnescherm (voor achter de voorruit) te vinden voor de i4.
Iemand die er een heeft (gevonden)?
Of denken jullie dat eentje die in een gewone 4-serie past zeker ook in de i4 gaat passen?
denk dat de demo's de auto's in november zijn.Autowina schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:22:
De auto's van voor maart 2022 zullen wel de demo's zijn.
De M50 was doorgaans in november. Mijn dealer had had hun 40e demo in januari. Maar mijn in BE moeten demo's niet geregistreerd worden met de andere.RobbieHifi schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:03:
[...]
denk dat de demo's de auto's in november zijn.
Het waren Nederlandse cijfers volgens mij. Meeste dealers kregen in november hun demo's (inclusief kenteken + registratie). In april zijn er geen demo's meer bijgekomen.kmser schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:11:
[...]
De M50 was doorgaans in november. Mijn dealer had had hun 40e demo in januari. Maar mijn in BE moeten demo's niet geregistreerd worden met de andere.
Een piek in maart kan zijn omdat wagens dan pas vrijgegeven worden. Heb ooit een BMW gehad die 5 weken in duitsland heeft gewacht omdat de belgische importeur pas mocht leveren na de officiële marktintroductie. Bij de i4 kan het dus ook zijn dat die reeds gemaakt waren, maar moesten wachten op de vrijgave voor de markt.
En toen kreeg ik ineens een mail dat ik toch niet gebeld ga worden de komende week...ze weten namelijk niet wanneer hij op transport gaat. 😂TheVMaster schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:52:
[...]
Ja, maar ik verwacht dat ik de auto over een paar weken heb :-) Dus dan boeit die info niet zo heel veel meer. Had vanmorgen ineens een mail van de dealer dat ze een afleverafspraak in willen plannen.
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 25-05-2022 18:19 ]
Dat wel, maar ze kunnen nog geen aflevering inplannen. Logisch wel.RobbieHifi schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:50:
Opeens de auto niet gemaakt???
Na jouw eerdere bericht tot het maken van een afleverafspraak toch ook maar de dealer weer eens om een update gevraagd. Volgens mdecoder is/was mijn auto 19-05 gemaakt of in de maak.TheVMaster schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:18:
[...]
Dat wel, maar ze kunnen nog geen aflevering inplannen. Logisch wel.
[ Voor 78% gewijzigd door jefkuil op 26-05-2022 16:00 ]
Hoelang duurt het voordat je het VIN nummer kunt toevoegen in de app? Hier lukt dat nog niet.rolelael schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:04:
Idd gewoon even je dealer mailen. Ik heb de vin nu in de my bmw app gezet, nu zie ik een i4 met een doek over)
Maar op bimmer.work kan je ook info zien van je wagen
Ik kan het stoplichten herkennen wel activeren, maar zie gelijk de melding dat het in NL niet werkt (ivm wetgeving). Bij het activeren van de adaptieve cruise control krijg ik vervolgens een melding dat onderdelen automatisch zij gedeactiveerd.Hydraulic schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:30:
Ik heb een i4 met SafteyPack een ACC. Zoals ik de handleiding lees zou hij verkeerslichten moeten herkennen, maar het werkt niet. Heb ik de verkeerde opties? Het heeft iets met speed limit assist te maken.
Ook remmen voor rotondes doet hij niet. Ook dit had ik eigenlijk verwacht. De handleidingen zijn ook zeer verwarrend ivm de combinatie van opties. Soms staan er ook zaken in die in NL niet beschikbaar zijn, of nog niet komen. Zoals Personal E-Sim..
Helaas…rolelael schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:27:
Dat ging bij mij quasi onmiddelijk. Maar hij komt dan een security code vragen die x tijd geldig is. En bij mij verdween dan de wagen ook na een tijdje. Je kan ook aanloggen op de website en daar de wagen toevoegen. Dat synced trouwens
I4 heeft geen gesture controlNemeSiS-7 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 03:59:
Weet iemand of gesture control werkt in de i4?
Heb jij DriverassistantPackage?cmwteunissen schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:53:
[...]
Ik kan het stoplichten herkennen wel activeren, maar zie gelijk de melding dat het in NL niet werkt (ivm wetgeving). Bij het activeren van de adaptieve cruise control krijg ik vervolgens een melding dat onderdelen automatisch zij gedeactiveerd.
Bij adaptief remmen, remt mijn i4 wel voor rotondes.
Jup, ik heb "5AU Driving Assistant Professional" en "ZT6 BMW Personal CoPilot Pack".
Vandaag eindelijk eens tijd gehad om even met BMW te bellen. Wat blijkt: productieweek is opgeschoven naar week 23Ramon R schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:52:
[...]
Aangezien onze auto’s dezelfde productieweek zouden hebben, ben ik nieuwsgierig naar jouw status. Weet je of je 112 of 150 hebt?
Ik heb vandaag nog maar eens geïnformeerd bij de dealer en bij mij is het onveranderd 112 met productieweek 21.
De wielen zijn het probleem niet, het zijn de Pirelli PZ4 banden die (bij de fabriek) niet leverbaar zijn. Maar i.d.d. wel raar dat voor België die banden er dan weer wel zouden zijn.MichaelC165 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:25:
Vreemd, op de Nederlandse configurator zie ik inderdaad dat de 868M velgen verdwenen zijn, maar bij de Belgische zijn die er nog gewoon. Morgen maar eens de dealer opbellen om te informeren of hij er al iets van gehoord heeft. Ook vreemd dat jullie ze gewoon wel los kunnen bestellen... Kan het misschien iets zijn dat BMW Nederland niet langer aanbiedt om de een of andere reden, maar België wel gewoon?
In de facelift van de 3 serie die net uit is kan dit wel. Mogelijk komt dit met een update ook naar de i4.Id3 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:04:
Vandaag reactie gehad van de dealer.
Na navraag bij bmw, airco kan niet uitgezet worden. Of airco aan of helemaal geen ventilatie. Was de eerste die hiernaar vroeg, wat ik best vreemd vind.
[ Voor 33% gewijzigd door fsfikke op 27-05-2022 19:13 ]
mikeyverhoef schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:24:
Antwoord op mijn vraag aan BMW NL hoe het zit met mijn order? Nog ff en ik wacht al een jaar. Echt niet grappig.
Geachte heer Verhoef,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij hebben de vraag bij de betreffende afdeling uitgezet. Hieruit komt naar voren dat er wordt verwacht dat de productie plaatsvindt in week 23. Helaas kunnen wij u niet de volledige zekerheid bieden dat de productie dan ook werkelijk zal plaatsvinden.
Wij vertrouwen erop u heirmee voldoende te hebben geinformeerd en wensen u nog een prettige dag toe.
Met vriendelijke groet,
Dat had ik ook, ook besteld in augustus 2021... en onlangs 7x achter elkaar een week opgeschoven. Maar... er is licht aan het eind van de tunnel:PJB89 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:03:
Zelfde verhaal hier! Iedere week één weekje opgeschoven.
Begin Augustus besteld. Ik snap echt niet dat ze 5 weken na elkaar de auto met één weekje moeten uitstellen. Teleurstellend.
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door Ccbb op 28-05-2022 11:58 ]
Zie bericht van bulsing hieronder.Ccbb schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:57:
Sinds vorige week staat mijn auto klaar voor transport naar Nederland. Wegens transport problemen nog latere aflevering. Weet iemand hoelang het duurt als de auto in Borne staat? Zou in week 20 bij de dealer moeten staan.
bulsing schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:46:
[...]
Verhaal was dat de auto's in Born aankomen en van daaruit naar de dealers worden gebracht en dan bij de dealer nog rijklaar gemaakt moeten worden. Plasticjes er af, hier en daar wat poetsen en wat codes invoeren om het e.e.a. te activeren in de auto.
Het traject van transport vanaf fabriek naar aflevering zou ca. 10~12 dagen doorlooptijd hebben.
Vraag me toch af waar dat door komt? Zouden ze de treinen (die gebruiken ze toch voor het transport naar NL) niet goed geregeld hebben ofzo?bulsing schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:33:
Transportproblemen…?
[Afbeelding]
Je verwacht het niet.
Het hele traject van bestellen tot uiteindelijke levering is een optelsom van ‘problemen’ lijkt het wel.
Of te weinig vrachtwagenchauffeursTheVMaster schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:23:
[...]
Vraag me toch af waar dat door komt? Zouden ze de treinen (die gebruiken ze toch voor het transport naar NL) niet goed geregeld hebben ofzo?
Heel eenvoudig : als er achterstand in productie is tov de planning (tekort aan onderdelen bv) dan is de trein niet op het voorziene tijdstip volzet en zal het vervoer dus niet plaatsvinden uit economische overweging. Vergeet niet dat dit geen passagierstrein betreft die rijdt of hij nu leeg is of niet...TheVMaster schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:23:
[...]
Vraag me toch af waar dat door komt? Zouden ze de treinen (die gebruiken ze toch voor het transport naar NL) niet goed geregeld hebben ofzo?
[ Voor 8% gewijzigd door Quiller op 30-05-2022 13:15 ]
Hier en daar hoor ik beroepschauffeurs al werkweken maken van het maximale (dat is rond 70 uur) en planners die aangeven dat er zoveel werk is dat regelmatig nee verkocht wordt
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Dat betekent, stam + t .
Het duurt toch al snel minstens 5 weken voordat je de auto werkelijk in handen hebt na productie compleet.TheVMaster schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:23:
[...]
Hoef je ook niet rouwig om te zijn
Ik, andere auto, heb 20%. Dit was gelijk aan mijn OEM achterruit. En zo op het oog ook gelijk aan mijn OEM getinte ruiten die ik op mijn vorige BMW had.Wally schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:56:
hallo Forums, Ik laat de achterruiten tinten na aflevering. Ik heb begrepen dat er meerdere tinten zijn. Ik twijfel tussen 5% en 20% lichtdoorlaat. Graag jullie advies.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
5 weken? 😳VolM schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:45:
[...]
Het duurt toch al snel minstens 5 weken voordat je de auto werkelijk in handen hebt na productie compleet.
Was je auto op 14 april klaar qua productie, of startte de productie toen?cmwteunissen schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:44:
Bij mij exact vier weken.
14-4 geproduceerd, 28-4 bij de dealer, 12-5 levering (inbouwen voertuigvolgsysteem kostte bijna twee weken...)
Ik zou zeggen dat het aan je dealer is om iets te doen.jefkuil schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:05:
***BIZAR**
Net weer de dealer gesproken, doordat de 20 inch 868M velgen niet leverbaar waren vorige week snel gekozen voor de 18 inch velgen om de vaart erin te houden. Net weer geïnformeerd naar de leverdatum.
Deze blijkt nu te zijn verplaats naar DECEMBER 2022 i.p.v. juli 2022, wat ook niet zeker is... Dit blijkt standaard te zijn als een order wordt aangepast voor mij onacceptabel, doordat de fabriek niet kan leveren wordt mijn hele order even achteraan de rij geplaatst.
Wat raden jullie aan om te doen?
Besteldatum: 12 oktober 2021
Statuscode: 111- Capacity checked , Statuscode 112 medio mei 2022
PW AG: 25/6/2022.
Status date: 30/10/2021
DW expected: 27/07/2022
Dat is de productiedatum die ik zie als ik mijn VIN invoer. Geen idee of dat entry bodyshop of volledig klaar is…Ard1970 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:38:
[...]
Was je auto op 14 april klaar qua productie, of startte de productie toen?
Waar voer je die VIN in dan? Wanneer ik mijn VIN in bimmer.work invoer dan zie ik bij de productiedatum 00001-01-01 (mdecoder geeft foutmelding). Volgens de dealer was de productie al klaar met status 151 namelijk. In de "My BMW"-app kent hij de VIN ook nog niet.cmwteunissen schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:35:
[...]
Dat is de productiedatum die ik zie als ik mijn VIN invoer. Geen idee of dat entry bodyshop of volledig klaar is…
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq