Prachtig!!!!cmwteunissen schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:00:
Vanmiddag m'n i4 mogen afhalen!
Zojuist een ritje langs de kust gemaakt om de wagen uit te proberen en een paar mooie foto's te maken
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Idd Jorssenrolelael schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 15:01:
[...]
Klopt. Jorssen? Ik was een van die 9 toegewezen slots .. en eind aug besteld. Mijne was de 4de uitgeleverd
Zou nog even een korte update posten over mijn trip naar Oostenrijk (m50 op 19"). Het verbruik is erg meegevallen. Over de complete rit ben ik op 19.3kw per 100km uitgekomen en dan heb ik flink doorgereden (regelmatig in de begrenzer gehangen, cruise control soms voor 100km+ op 150).
Op de autobahn kan je 200-250km rijden tussen de laadstops in, dan rij je van 80% accu tot ergens tussen de 30-20% accu.
Het laden zelfs bij Ionity duurt zo'n 20-25 minuten. De laadcurve is erg goed, zeker als ik het vergelijk met andere auto's die ik bij Ionity heb gezien, de i4 was echt ruim sneller, zeker de Mustang viel tegen die met 80kw aan het laden was bij 29% accu. De i4 piekt mooi op 210kw en daarna bouwt die rustig af naar 150kw en net voor het einde laad die nog met 80-90kw. (bij 80%).
Het enige negatieve wat is opgevallen tot nu toe is hoe matig idrive 8 is (buggy) en hoe BMW achter de feiten aanloopt qua connectiviteit / integratie met apps, als je bijv enkel bij ionity laadstations wil laden onderweg is dat echt een gedoe... Het plannen van de stops kost haast meer tijd dan de laadstops zelf.
Wat overigens ook opviel tijdens het laden is dat het voltage hoger lijkt dan bij andere (400v) EV's, bij de mustang zag ik 364V tijdens het laden, terwijl de i4 vrij leeg op 420V zit en bij 73% de 450V aantikt. (verder geen idee hoe dat komt/zit, wellicht dat een andere tweaker hier wat meer over kan toevoegen).
:strip_exif()/f/image/DrynMZ3NnOFLSIV4w27AgE2o.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de autobahn kan je 200-250km rijden tussen de laadstops in, dan rij je van 80% accu tot ergens tussen de 30-20% accu.
Het laden zelfs bij Ionity duurt zo'n 20-25 minuten. De laadcurve is erg goed, zeker als ik het vergelijk met andere auto's die ik bij Ionity heb gezien, de i4 was echt ruim sneller, zeker de Mustang viel tegen die met 80kw aan het laden was bij 29% accu. De i4 piekt mooi op 210kw en daarna bouwt die rustig af naar 150kw en net voor het einde laad die nog met 80-90kw. (bij 80%).
Het enige negatieve wat is opgevallen tot nu toe is hoe matig idrive 8 is (buggy) en hoe BMW achter de feiten aanloopt qua connectiviteit / integratie met apps, als je bijv enkel bij ionity laadstations wil laden onderweg is dat echt een gedoe... Het plannen van de stops kost haast meer tijd dan de laadstops zelf.
Wat overigens ook opviel tijdens het laden is dat het voltage hoger lijkt dan bij andere (400v) EV's, bij de mustang zag ik 364V tijdens het laden, terwijl de i4 vrij leeg op 420V zit en bij 73% de 450V aantikt. (verder geen idee hoe dat komt/zit, wellicht dat een andere tweaker hier wat meer over kan toevoegen).
:strip_exif()/f/image/DrynMZ3NnOFLSIV4w27AgE2o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6TCEZwUhKjuhL12gczAuzPiP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door ibidriv3r op 15-05-2022 11:27 ]
Ik lees zoveel over levertijden die steeds uitgesteld worden, ik heb in november 2021 een i4 40 met heel veel optie en deze zou 28 juli geleverd worden maar is afgelopen 3 mei geleverd. Dus bijna 3 maanden eerder.
Heb hem bij broekhuis Enschede besteld.
Dat is toch vreemd?
Ik ben er natuurlijk super blij mee 😁😁😁
Heb hem bij broekhuis Enschede besteld.
Dat is toch vreemd?
Ik ben er natuurlijk super blij mee 😁😁😁
210kW volblaffen -- dat zijn de betere cijfers (zelfs op 33%, dat lukte EV Bjorn niet als ik het goed zeg. EV Bjorn legde ook uit dat de i4 echt op de juiste temp moet zijn om de max laadsnelheid te benutten)ibidriv3r schreef op zondag 15 mei 2022 @ 10:46:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
'juiste' had hier weggelaten kunnen worden, het punt is dat de accu redelijk opgewarmd moet zijn, oftewel 'op temperatuur'. Oftewel het heeft bij een lange stop / overnachting zin om eerst een stuk stevig door te rijden en dan pas te gaan snelladen ipv gelijk naar het eerste de beste snellader te gaan.
Als je naar je laadstation navigeert via de bmw navigatie wordt de batterij ge-preconditioned. Dus indien snel laden van belang is, is dat wel handig om te doen.
Dat betekent, stam + t .
Ik zag op YouTube (CARMANIAC) dat het ook zou kunnen helpen om voor het laden in Sport drive te rijden. Of dit ook helpt voor de i4 weet ik niet.
Het wachten is ook op de software update waarbij je ook het op temperatuur brengen van de accu manueel kan starten.
Het wachten is ook op de software update waarbij je ook het op temperatuur brengen van de accu manueel kan starten.
Als je 'een overnachting' gaat doen lijkt me snelladen niet direct aan de orde...?The Third Man schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:42:
'juiste' had hier weggelaten kunnen worden, het punt is dat de accu redelijk opgewarmd moet zijn, oftewel 'op temperatuur'. Oftewel het heeft bij een lange stop / overnachting zin om eerst een stuk stevig door te rijden en dan pas te gaan snelladen ipv gelijk naar het eerste de beste snellader te gaan.
Bij een lange stop (meer dan een uur of wat beschouw je als 'lang'?) is de temperatuur mijn inziens ook minder belangrijk aan een snellader. Na enige tijd aan deze lader raakt de batterij sowieso op temperatuur dus ga je er ook komen.
Ik doelde op het stoppen zonder laden, dus dat je evt geneigd zou zijn om erna gelijk snel te laden om de reis te beginnen. Bij mijn wintersportverblijf kon er bijvoorbeeld niet geladen worden, de parkeerplaats lag een stuk van het huisje af zonder stroom in de buurt. We zijn bij vertrek toen juist naar de wat verdere Ionity gereden (ruim 100 km) zodat de batterij op temperatuur was en gelijk de hoge snelheid haalde.
Hier ook maar weer eens een update van dealer gevraagd en bouwweek staat nog steeds vrij solide op een bouwweek in Juli en volgens dealer was dat relatief positief omdat er ook gewoon best wat wisselingen zijn geweest voor andere auto's. Zowel in positieve zin (naar voren gehaald) als negatieve zin (naar achteren gedrukt).
[ Voor 4% gewijzigd door HouseQ op 16-05-2022 13:46 ]
Jij hebt geluk, hier weigert de leasingsmaatschappij halsstarrig om op tijd te bestellen. Officieel kan je nu 9 maand vroeger bestellen, in de praktijk kan je blij zijn als je 6 maand op voorhand mag bestellen.Awesomo4k schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:43:
Heeft iemand al eens ervaring gehad met een auto die voor einde leasecontract geleverd word. Ik heb dus nu al(mogen van P&O) besteld voor april 2023(dan loopt huidige lease af). Stel ze leveren in december? Weet iemand dan wat gebeurd?
Ja, het is een complete ramp hier. Mijn dealer heeft al gezegd dat leveren in 2023 niet meer mogelijk is. De dealers hebben het rampzalig ingeschat en nu moeten we elders kopen, want anno 2022 kan een 330e of X3 30e ook niet meer. Eigenlijk zouden we als bedrijf gewoon enkele wagens in Duitsland moeten kopen (en niet leasen).Yalopa schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 08:55:
@i4Raden
In België Is het alvast zo dat er dealer productie slots zijn, althans dat is wat ik vorig jaar van mijn dealer begrepen heb toen ik een 330e kocht.
Ik zei het onlangs tegen een bevriend garagehouder. Veel kans dat mijn volgende wagen van China komt want de Duitsers zijn het echt aan het verknoeien.
De eerste paar dagen in mijn i4m50 zijn zeer goed bevallen: zéér comfortabele auto, die mega kan knallen, maar ook best zuinig kan rijden.
Ik ben gemiddeld genomen best een zuinige bestuurder: in mijn 320d EDE, verbruikte ik over lange afstanden meestal minder dan 4L/100km. Met dezelfde rijstijl in eco pro, maar met airco flink aan en een gevulde auto (vrouw, kinderen en bagage mee):
Ik ben gemiddeld genomen best een zuinige bestuurder: in mijn 320d EDE, verbruikte ik over lange afstanden meestal minder dan 4L/100km. Met dezelfde rijstijl in eco pro, maar met airco flink aan en een gevulde auto (vrouw, kinderen en bagage mee):
:strip_exif()/f/image/3tJCcqvi4eTiWM92imGa00F4.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb dezelfde ervaring.cmwteunissen schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:56:
De eerste paar dagen in mijn i4m50 zijn zeer goed bevallen: zéér comfortabele auto, die mega kan knallen, maar ook best zuinig kan rijden.
[Afbeelding]
Grappig, ik had óók een 320d EDE (2014) hiervoor met een extreem zuinig verbruik van 4,5L/100km over de héle tank, waar ik dus gemakkelijk 1200 km mee kon halen…
Maar wat een heerlijke auto is die M50, wat een luxe om zoiets te mogen rijden…
En wat een beest als je hem even op z’n staart trapt, het gaat ook zo moeiteloos…
En toch ook heel zuinig in de EcoPro stand te rijden.
Super…
:strip_exif()/f/image/oM1qDfzANpQgNgEQNySP2fPx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Whitebear op 16-05-2022 22:19 ]
Ik las op i4 talk.com in de post ‘Personal -- i4M50 18" 858 Brooklyn Grey’ over zeer hete display’s, aan zowel de voorzijde als de achterzijde. Is hier ook al ervaring mee?
Als dat structureel is dan levert dat mogelijk problemen op op termijn.
In die post is overigens ook een perfecte review van de M50 te lezen.
Als dat structureel is dan levert dat mogelijk problemen op op termijn.
In die post is overigens ook een perfecte review van de M50 te lezen.
over hete displays, ik heb wel ervaring met het wireless chargen icm apple carplay (google map nav open en apple music) en daarnaast flitsmeister open op de telefoon zelf. Dan houdt het na een half uurtje ook op ivm oververhitten van de telefoon. Dat schijnt een bekend "probleem" te zijn met BMW Wireless Charging als ik de verschillende fora eens afzoek. Wel jammer, want met die combi rijd ik graag.
Dat betekent, stam + t .
Dat is een probleem met Wireless Charging in het algemeen. Ik had het in mijn vorige auto (Seat Leon) maar gebruikte het werkelijk nooit. In m'n huidige F40 was het niet mogelijk vanwege de chiptekorten, maar mis het dus ook totaal niet.Apache4u schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:02:
over hete displays, ik heb wel ervaring met het wireless chargen icm apple carplay (google map nav open en apple music) en daarnaast flitsmeister open op de telefoon zelf. Dan houdt het na een half uurtje ook op ivm oververhitten van de telefoon. Dat schijnt een bekend "probleem" te zijn met BMW Wireless Charging als ik de verschillende fora eens afzoek. Wel jammer, want met die combi rijd ik graag.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Inderdaad, ken ook mensen met een VW ID4 die hier problemen mee hebben. Of soms kan de Qi charger niet zo rap opladen, als het gebruik van CarPlay/Spotify/Flitsmeister verbruikt en er netto accu verbruikt wordt. Die is toch weer naar een kabeltje gegaan. Voor mij een reden om geen wireless charger als optie aan te vinken, maar gewoon een kabel in de armsteun te prikken.
Hoe bevallen de rijhulp-systemen in de i4?
Ik ben een tevreden gebruiker van de Tesla M3 systemen. Ik rij bijna altijd op auto pilot, dat gaat soepel en rijdt voor mij erg relaxed. Benieuwd hoe de (eerste) ervaringen bij BMW zijn.
ps. ik weet dat er veel ontevreden gebruikers zijn bij Tesla, ik ben er toevallig niet eentje van
Ik ben een tevreden gebruiker van de Tesla M3 systemen. Ik rij bijna altijd op auto pilot, dat gaat soepel en rijdt voor mij erg relaxed. Benieuwd hoe de (eerste) ervaringen bij BMW zijn.
ps. ik weet dat er veel ontevreden gebruikers zijn bij Tesla, ik ben er toevallig niet eentje van
Ik gebruik het alleen in de file, en daar vind ik het ideaal. Waar ik vroeger om de file heen ging rijden, niet om tijd te winnen maar om maar gewoon door te kunnen rijden, doe ik dat nu niet meer. Ik sluit wel aan en geniet van de radio/apple music of blader wat in de menu's om de vele opties te ontdekken. Wel zo nu en dan handjes aan t stuur. ;-) .BlauweFles schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:59:
Dat betekent, stam + t .
Ik heb het niet over een hete telefoon bij het wireless chargen. Dit probleem is algemeen bekend. Die optie heb ik na een proefrit bewust om die reden weggelaten.
In het i4Talk forum werd door twee i4 eigenaren aangegeven dat hun displays zeer warm werden. Mijn vraag is of dit exemplarisch is of dat dit net zo’n structureel probleem als met de wireless charger. Uitzetten van het display is geen optie. Ditzelfde schermen worden natuurlijk ook in de IX en 2 Active Tourer gebruikt.
In het i4Talk forum werd door twee i4 eigenaren aangegeven dat hun displays zeer warm werden. Mijn vraag is of dit exemplarisch is of dat dit net zo’n structureel probleem als met de wireless charger. Uitzetten van het display is geen optie. Ditzelfde schermen worden natuurlijk ook in de IX en 2 Active Tourer gebruikt.
En, voor mijn beeld, wat kan de auto? En welke pakketten heb je daarvoor nodig?Apache4u schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:09:
[...]
Ik gebruik het alleen in de file, en daar vind ik het ideaal. Waar ik vroeger om de file heen ging rijden, niet om tijd te winnen maar om maar gewoon door te kunnen rijden, doe ik dat nu niet meer. Ik sluit wel aan en geniet van de radio/apple music of blader wat in de menu's om de vele opties te ontdekken. Wel zo nu en dan handjes aan t stuur. ;-) .
Qua functies: Adaptive Cruise, Inhalen, binnen/buiten bebouwde kom
Displays worden idd 'heet' maar nog geen uitval .
De self driving functionaliteit is blijkbaar niet leverbaar op het moment, alleen adaptieve cruise control.
Ik las op het i4forum dat sommige last hebben van drive train failures. Blijkbaar kan dat van alles betekenen maar ik vind het allemaal wel een beetje spannend worden.
Ik las op het i4forum dat sommige last hebben van drive train failures. Blijkbaar kan dat van alles betekenen maar ik vind het allemaal wel een beetje spannend worden.
Volgens mij is “driving assistant professional” genoeg? Ik heb het als onderdeel van het “personal copilot pack”.BlauweFles schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:59:
Het bevalt mij heel goed. Vooral op de eenbaans N-wegen waar bestuurders voor je geen cruise controle gebruiken en continu van snelheid wisselen. Daar ergerde ik me mateloos aan. Maar nu leun ik achterover, geniet van de omgeving en de muziek en laat de i4 sturen en de snelheid aanpassen. Werkt fantastisch en ik kom veel meer ontspannen aan op mijn bestemming.
En af en toe even de handen aan het stuur natuurlijk, maar daar waarschuwt de i4 je heel subtiel voor: eerst twee lampjes op het stuur en een symbool op het scherm en na een tijdje pas een subtiel geluid. Het stuurwiel zachtjes aanraken/strelen is vervolgens genoeg. Heel anders dan mijn ervaring met Tesla, waarin je om de haverklap een irritant harde waarschuwing krijgt en vervolgens flink aan het stuur moet schudden om te laten merken dat je nog oplet.
Wisselen van rijbaan moet je in de i4 zelf doen, maar na het wisselen pakt de copilot het snel weer op.
Als de motor defect is of minder vermogen levert heb je een dergelijke failure. Is niet zo spannend, gebeurt altijd wel met auto's. Je wil weten hoe groot de kans is dat het gebeurt. Fora posten doorgaans niet alle goede verhalen.phex schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:28:
Zelf ooit een Mazda gehad. Was o zo betrouwbaar dat merk. In 130k echt heel veel issues, turbo kapot, motorstoring, problemen entertainment. Niets daarvan op fora. Nu al 100k met een bmw 120i onderweg. Minder betrouwbaar volgens de Adac tests, maar helemaal niets. Niet al te gek laten maken door fora
Is lane change assistant dan niet mogelijk binnen driving assistant professional in BE en NL?cmwteunissen schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:54:
[...]
Volgens mij is “driving assistant professional” genoeg? Ik heb het als onderdeel van het “personal copilot pack”.
Het bevalt mij heel goed. Vooral op de eenbaans N-wegen waar bestuurders voor je geen cruise controle gebruiken en continu van snelheid wisselen. Daar ergerde ik me mateloos aan. Maar nu leun ik achterover, geniet van de omgeving en de muziek en laat de i4 sturen en de snelheid aanpassen. Werkt fantastisch en ik kom veel meer ontspannen aan op mijn bestemming.
En af en toe even de handen aan het stuur natuurlijk, maar daar waarschuwt de i4 je heel subtiel voor: eerst twee lampjes op het stuur en een symbool op het scherm en na een tijdje pas een subtiel geluid. Het stuurwiel zachtjes aanraken/strelen is vervolgens genoeg. Heel anders dan mijn ervaring met Tesla, waarin je om de haverklap een irritant harde waarschuwing krijgt en vervolgens flink aan het stuur moet schudden om te laten merken dat je nog oplet.
Wisselen van rijbaan moet je in de i4 zelf doen, maar na het wisselen pakt de copilot het snel weer op.
Zou dat niet in de toekomst weer beschikbaar zijn na een over the air update?
In andere Europese landen is dat wel nu al beschikbaar.
Lane change assist werkt idd niet in BE althans ( lang vasthouden indicator = autom changen lane )
In het boekje wordt hier wel over gesproken. Wordt er onderscheid gemaakt welke variant wel deze ondersteuning krijgt of is het een softwarematige beperking aangezien we alle sensoren en camera's aan boord hebben?
Ik ben ook in afwachting. Ik zag bij iemand voorbij komen dat hij zijn i4m50 had getuned. 2.7 sec naar de 100. Ik kan er verder niks over vinden. Iemand idee hierbij?
De enige tuning die ik echt interessant zou vinden (en die zal er komen) is om de 'electronische begrenzing' van de topsnelheid uit te schakelen (e40 vooral)Bloem1982 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:41:
Ik ben ook in afwachting. Ik zag bij iemand voorbij komen dat hij zijn i4m50 had getuned. 2.7 sec naar de 100. Ik kan er verder niks over vinden. Iemand idee hierbij?
Wie? Waar. hoe ? :-)Bloem1982 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:41:
Ik heb deze optie ook besteld en krijg hetzelfde te horen. De Drive recorder is ook niet beschikbaar...Ard1970 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:44:
Ik werd zojuist gebeld door de dealer, die navraag bij de planning van BMW NL heeft gedaan over het al wekenlang opschuiven van de geplande productieweek van mijn auto. Er werd hem medegedeeld dat er een blokkade is gekomen op de optie "5DN" (Parking Assistant Plus). Deze blokkade zou deze week er op zijn gekomen, dus feitelijk is het nog geen uitleg waarom mijn auto al 6 weken lang telkens met een week werd uitgesteld..
Wanneer ik deze optie zou laten vervallen, vervalt dus ook de 360° surround view..en krijg ik de meer standaard "5DM". De auto zou dan sneller in productie kunnen gaan.
Zijn er meer mensen die deze optie besteld hebben en wiens auto binnenkort geproduceerd gaat worden? Wat zouden jullie dan doen?
Ik ga niet downgraden.
Had ik ook voorbij zien komen. Echter, in de FB post werd geen info gedeeld (ook niet op vragen) en de auto wordt zakelijk gereden, wat het verhaal wat onwaarschijnlijk maakt (garantie etc...), maar wie weer klopt het allemaal.Bloem1982 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:41:
Wat een mogelijkheid zou zijn is dat BMW dezelfde motoren gebruikt voor de IX50/ i4 M50 en de IX M60. En aangezien een M50 0-100 in 3.5sec kan doen lijkt mij 2.7sec met 619pk en 1100nm wel realistisch. Heb alleen nog geen overzicht gevonden waarbij de motorcodes te vergelijken zijn (realoem heeft helaas nog geen i4 info).
Oei ik heb die ook besteld en mijn auto zou met 2-3 weken geproduceerd moeten worden.snake06 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:56:
[...]
Ik heb deze optie ook besteld en krijg hetzelfde te horen. De Drive recorder is ook niet beschikbaar...
Ik ga niet downgraden.
Voor welke datum staat die van jou gepland dan qua productie?snake06 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:56:
[...]
Ik heb deze optie ook besteld en krijg hetzelfde te horen. De Drive recorder is ook niet beschikbaar...
Ik ga niet downgraden.
Mijn dealer vertelde me onlangs dat de hogere modellen weliswaar tegen chiptekorten aan lopen maar minder snel dan de modellen onder de (X)5 serie.
Opties waar som bij een 1,2, 3 of 4 serie een blokkade zit is dan wel weer mogelijk op (X)5 en hoger.
Ze kiezen er bewust voor om een beschikbare sensor of chip eerder beschikbaar te stellen aan een duurder model.
Diezelfde sensor of chip levert namelijk veel meer op dan in de lager gepositioneerde modellen.
Klinkt plausibel maar zou toch erg zuur zijn…
Opties waar som bij een 1,2, 3 of 4 serie een blokkade zit is dan wel weer mogelijk op (X)5 en hoger.
Ze kiezen er bewust voor om een beschikbare sensor of chip eerder beschikbaar te stellen aan een duurder model.
Diezelfde sensor of chip levert namelijk veel meer op dan in de lager gepositioneerde modellen.
Klinkt plausibel maar zou toch erg zuur zijn…
@bulsing Bij mijn weten worden de electrische modellen momenteel bevoordeeld tov de ICE modellen. Vergeet niet dat de merken bepaalde quota moeten halen op het einde van het jaar of er volgen boetes.
Ja dat verhaal hoor ik ook al maanden, maar het blijft vreemd dat de X5 45e van vrienden van ons bijna full-options (van de gekozen opties) geleverd is terwijl de i4 allerhande blokkades had tijdens het bestellen.Quiller schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:54:
@bulsing Bij mijn weten worden de electrische modellen momenteel bevoordeeld tov de ICE modellen. Vergeet niet dat de merken bepaalde quota moeten halen op het einde van het jaar of er volgen boetes.
Ik dacht dan wel dat hij aangaf de de X5 niet in EU maar in de VS word gemaakt.
Om dan maar te zwijgen of de totale afwezigheid van logica in het wel of kunnen leveren van i4 modellen en beschikbare opties.
Maar dat is op dit moment voor velen van ons nog steeds een open zenuw.
Week 37 maar er kwam een slot vrij voor Augustus maar dat zal wel niet door gaan verwacht ik.TheVMaster schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:31:
[...]
Voor welke datum staat die van jou gepland dan qua productie?
Die maakt gebruik van dezelfde camera's als de Parking Assistent Plus, logisch dus.snake06 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:56:
[...]
Ik ga niet downgraden.
Subtiel maar essentieel verschil!bulsing schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:19:
[...]
Hoi allemaal. Ben nieuw hier.
I4 besteld op 5 augustus. 28 april te horen gekregen dat de auto in productie is gegaan en er een chassisnummer is toegekend. Geleverd eind mei eerste week juni. Full option besteld. Enige wat te komen vervallen is is de touchscreen van de controller. Wordt geleverd met de jubileum emblemen zonder dat er over is gecommuniceerd.
I4 besteld op 5 augustus. 28 april te horen gekregen dat de auto in productie is gegaan en er een chassisnummer is toegekend. Geleverd eind mei eerste week juni. Full option besteld. Enige wat te komen vervallen is is de touchscreen van de controller. Wordt geleverd met de jubileum emblemen zonder dat er over is gecommuniceerd.
:strip_exif()/f/image/srWW6HCmsAika4Aru9dMzVcN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door Ccbb op 18-05-2022 19:47 ]
Echt gek. Ik heb hem dan ook besteld. wel een E40. Productie verwacht in juli 23!Errickdaniels schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 08:31:
Morning,
Nieuw op dit forum. Eind Jan22 een I4 M50 Dravit Grau besteld. Productie verwacht in aug 22. Opties;
* Schuif/Kantel dak
*.Extra getint glas achter
* Elektrisch verstelbare stoelen Sensatec stiksel blauw
* 19 Inch 861 M
* Active Cruise Control
Kan niet wachten!
Groet Errick
Het issue met de kabelbomen hebben de X5 uit de states niet. Die komen uit andere fabrieken. De chips en sensoren komen echter wel van dezelfde Chinese fabrieken.bulsing schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:19:
[...]
Ja dat verhaal hoor ik ook al maanden, maar het blijft vreemd dat de X5 45e van vrienden van ons bijna full-options (van de gekozen opties) geleverd is terwijl de i4 allerhande blokkades had tijdens het bestellen.
Om dan maar te zwijgen of de totale afwezigheid van logica in het wel of kunnen leveren van i4 modellen en beschikbare opties.
BMW zit veilig voor de Europese boetes. De verkoop van PHEV en EV ligt hoog genoeg. De productie van BMW M wagens kan daarvoor tellen als indicatie.Quiller schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:54:
Ik krijg de indruk dat de i4 zeker niet voorgetrokken wordt in productie en chips. Hier wordt gekeken naar de markt. Een i4 heeft zo goed als geen concurrenten. (ik moet in die klasse kiezen en een Tesla 3 vind ik maar niets en zo zijn er nog velen). Dus als koper heb je weinig keuze. Voor een 3, 5, 7, X3 of X5 (al dan niet in hybride) heb je veel gelijkwaardige alternatieven. Waarom zouden ze dus extra inzetten op de i4 die geen echte concurenten heeft en veel mensen moeten voor elektrisch gaan nu terwijl je met andere modellen wel in concurentie moet gaan.
Gisteren de i4 40 opgehaald.
Wat me opvalt is dat er geen ac knop meer is om de airco uit te zetten. Iemand deze al gevonden in het menu
Wat me opvalt is dat er geen ac knop meer is om de airco uit te zetten. Iemand deze al gevonden in het menu
Automatische circulatie programma uit?
Heb ik ook niet kunnen vinden.Id3 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:44:
Gisteren de i4 40 opgehaald.
Het is ofwel airco aan, ofwel airco uit maar dan meteen ook alle ventilatie uit.
Ik doe dat laatste dus maar als het dakraam open staat...
Pfff... net weer n telefoontje van mn dealer. Naast het feit dat de 20" 868M niet meer leverbaar is, zouden nu ook oa de adaptive cruise control met lane assist en de 360 graden camera niet meer op mijn bestelde M50 te leveren zijn.. Ik krijg morgen een lijst met wat er dan nog overblijft (personal copilot pack zou grotendeels komen te vervallen).
Meest schokkende vond ik nog dat de prijs hierdoor nauwelijks daalt. Ik mocht kostenloss annuleren als ik wilde.
Meest schokkende vond ik nog dat de prijs hierdoor nauwelijks daalt. Ik mocht kostenloss annuleren als ik wilde.
[ Voor 6% gewijzigd door Harly op 19-05-2022 11:46 ]
In de i3 zat ook gewoon geen knop om de A/C aan, of uit te zetten.Id3 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:55:
Autom circulatie uitgezet maar geen effect.
Op de x1 had ik gewoon de ac knop onderaan
Bijzonder vreemd dat de ventilatie het ook niet meer doet als je de automatische instelling uitzet.
Ik snap de filosofie van BMW niet goed. Ik hoop dat ze dit nog softwarematig kunnen aanpassen.
Menu scherm aan de linkerkant A/C uit.
op het scherm onderaan in het midden zit een knop die je in het ventilatie/ac menu brengt.
Heb de indruk dat het van kwaad naar erger gaat ipv te verbeterenHarly schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:44:
Pfff... net weer n telefoontje van mn dealer. Naast het feit dat de 20" 868M niet meer leverbaar is, zouden nu ook oa de adaptive cruise control met lane assist en de 360 graden camera niet meer op mijn bestelde M50 te leveren zijn.. Ik krijg morgen een lijst met wat er dan nog overblijft (personal copilot pack zou grotendeels komen te vervallen).
Vervallen van ACC met lane assist zou voor mij toch wel een no-go zijn.Harly schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:44:
Soms vraag ik me af of ze nog klanten willen overhouden. Ik vermoed dat o.a. BMW wel klappen zal krijgen als deze huidige crisis gedaan is. Hoe kunnen ze laten uitschijnen een premium constructeur te zijn als ze hun klanten zo behandelen. Een i4 M50 komt hier al snel op 80k uit. Voor die prijs zou je toch iets meer verwachten.Harly schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:44:
Ik weet alleen niet of dit iets is wat alleen bij BMW speelt... Zo ja, dan moeten ze daar gewoon op afgerekend worden..
Dat betekent, stam + t .
Er zijn nog andere constructeurs die hier last van hebben, maar niet in die mate. Prijs +20% en service laten vallen. Mij hebben ze genoeg gedegouteerd (en mijn huidige ervaring bij de mercedes dealer is toch wel beterdan bij BMW).
En het blijft zo dat voor mij de BMW i4 de beste is uit zijn klasse, maar wat doet dat er toe als ze toch niet kunnen leveren en als je toch nog één kan krijgen dat er een hoop zaken niet op zitten.
En het blijft zo dat voor mij de BMW i4 de beste is uit zijn klasse, maar wat doet dat er toe als ze toch niet kunnen leveren en als je toch nog één kan krijgen dat er een hoop zaken niet op zitten.
Weet iemand wanneer de volgende remote update uitkomt voor de i4?
Is een 40e voor 87k. Dat is een teken van wat er mis is.Id3 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:27:
Staat nog een nieuwe zwarte m50 in hilversum, hoef je niet te wachten
En eerlijk gezegd: dit is een van de slechtste configs die ik gezien heb. Zwart op zwart met chroom accenten...
Net ook contact gehad met dealer
Sensatec Canberrabeige is niet meer leverbaar. Ook de Parking assistent plus is niet meer leverbaar.
Auto december 2021 besteld wordt gebouwd in week 42 (NL Broekhuis). Toch wel huiverig voor vertraging..je zit toch vrij snel in 2023 met ongunstigere bijtelling.
Al met al niet het idee dat BMW heel scherp in de wedstrijd zit.
Sensatec Canberrabeige is niet meer leverbaar. Ook de Parking assistent plus is niet meer leverbaar.
Auto december 2021 besteld wordt gebouwd in week 42 (NL Broekhuis). Toch wel huiverig voor vertraging..je zit toch vrij snel in 2023 met ongunstigere bijtelling.
Ze ( BMW ) moeten idd goed door blijven gaan op deze manier. Als ik zo met mijn klanten omga kan ik sluiten.
Genoeg BMW gerelateerd BMW spul hier op de oprijlaan ( en gehad )
Ze willen ons blijkbaar niet als klant
Genoeg BMW gerelateerd BMW spul hier op de oprijlaan ( en gehad )
Ze willen ons blijkbaar niet als klant
Niet alleen BMW heeft dit issue hoor. Vrijwel iedere autofabrikant heeft dezelfde problemen.Gamepc schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:55:
Net ook contact gehad met dealer
Kijk maar eens bij de buren Audi, Mercedes etc.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat klopt, alleen had BMW met de i4 wel een veel langere voorlooptijd qua introductiedatum (begin 2021) en de aangekondigde eerste uitleveringen aan klanten (febr. 2022). Je zou normaliter dan kunnen zeggen dat men tijd genoeg had om naar een plan B en of plan C te schakelen. Door vast te houden aan de JustInTime werkwijze hielp hen niet, in mijn ogen. Daarbij werd er, in mijn geval bijvoorbeeld, juist door BMW toegezegd dat zij hun zaakjes wèl op orde hadden. 1 van de redenen waarom ik de door mij bestelde Audi (waarbij veel leverissues zouden zijn) heb geannuleerd.Rivanov schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:06:
[...]
Niet alleen BMW heeft dit issue hoor. Vrijwel iedere autofabrikant heeft dezelfde problemen.
Als het goed is heeft mijn auto nu code 150, met een geplande productiedatum van 31 mei. Hopelijk wordt hij niet voor de 9e keer op rij verzet..
Ik hoop het voor je. Maar was er nu een issue met een van de opties die niet leverbaar was ofzo? Hoeveel weken voor geplande aflevering zou hij van status 111 naar een hogere moeten gaan?Ard1970 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:22:
[...]
Dat klopt, alleen had BMW met de i4 wel een veel langere voorlooptijd qua introductiedatum (begin 2021) en de aangekondigde eerste uitleveringen aan klanten (febr. 2022). Je zou normaliter dan kunnen zeggen dat men tijd genoeg had om naar een plan B en of plan C te schakelen. Door vast te houden aan de JustInTime werkwijze hielp hen niet, in mijn ogen. Daarbij werd er, in mijn geval bijvoorbeeld, juist door BMW toegezegd dat zij hun zaakjes wèl op orde hadden. 1 van de redenen waarom ik de door mij bestelde Audi (waarbij veel leverissues zouden zijn) heb geannuleerd.
Als het goed is heeft mijn auto nu code 150, met een geplande productiedatum van 31 mei. Hopelijk wordt hij niet voor de 9e keer op rij verzet..
Begin maart kreeg hij de status 112 al. Via welingelichte bronnen bij BMW heb ik vernomen dat mijn order blijkbaar in een soort "loop" is gekomen, waardoor hij onterecht telkens opnieuw werd verzet en ingepland.TheVMaster schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:34:
[...]
Ik hoop het voor je. Maar was er nu een issue met een van de opties die niet leverbaar was ofzo? Hoeveel weken voor geplande aflevering zou hij van status 111 naar een hogere moeten gaan?

Maar goed, blij dat die "loop" inmiddels verwijderd lijkt te zijn, ik kreeg nl. vanochtend eindelijk ook mijn VIN.

Awesome! En jij krijgt hem ook gewoon 'compleet', dus met 5DN?Ard1970 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:50:
[...]
Begin maart kreeg hij de status 112 al. Via welingelichte bronnen bij BMW heb ik vernomen dat mijn order blijkbaar in een soort "loop" is gekomen, waardoor hij onterecht telkens opnieuw werd verzet en ingepland.Zelfs zo vaak dat hij ondertussen in een fase kwam waarin op de optie 5DN (Parking Assistant Plus) een blokkade kwam. Als die loop er dus niet was geweest, en mijn auto was geproduceerd volgens de eigenlijke planning, was me dat bespaard gebleven.
Maar goed, blij dat die "loop" inmiddels verwijderd lijkt te zijn, ik kreeg nl. vanochtend eindelijk ook mijn VIN.
Nope.. 5DN had ik laten vervallen op advies van mijn dealer, die destijds aangaf dat wanneer ik die optie zou wijzigen in 5DM (Parking Assistant) mijn auto die volgende week geproduceerd zou kunnen worden. Heb toen alsnog voor HK gekozen, die ik bij het plaatsen van de order nog achterwege liet op advies van mijn dealer (wegens verwachtte leverissues). Uiteindelijk werd toen mijn auto alsnig niet geproduceerd, na het laten vervallen van 5DN..TheVMaster schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:51:
[...]
Awesome! En jij krijgt hem ook gewoon 'compleet', dus met 5DN?

Dus blij met de HK, maar baal van het missen van de 360° camera's. Feitelijk het enige verschil tussen 5DN en 5DM.
Dat klopt, maar er is een wezenlijk verschil tussen BMW en Mercedes bij de dealer. Bij Mercedes zoekt de dealer mee naar een oplossing en eert die de afspraken. Bij BMW is het eerder: wees blij dat je bij ons een auto mag kopen. Verandert er iets is het jouw probleem en moet je de dealer er niet mee lastig vallen want wees blij dat je er een mag kopen. De prijsstijging bij BMW is ook een slag hoger dan bij Mercedes. Bij Mercedes heb ik al 2 dealers horen zeggen dat ze bang zijn om na de crisis klanten te verliezen. Bij BMW wordt het nu eerder gezien als een moment om cash binnen te halen.Rivanov schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:06:
[...]
Niet alleen BMW heeft dit issue hoor. Vrijwel iedere autofabrikant heeft dezelfde problemen.
En ben ik partijdig? Misschien een beetje. Sinds 2009 heb ik 2 Volvo's, 1 mercedes en 7 BMW's gehad.
Als volgende zal het waarschijnlijk geen mercedes worden want er zijn geen elektrische in de klasse die ik zoek.
Het blijft toch gek. Ik heb ook al die opties erop zitten en heb nog niets van mijn dealer gehoord met eventuele blokkades of zaken die helemaal niet leverbaar zijn. Nu maar hopen dat dat goed nieuws is.Ard1970 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:57:
[...]
Nope.. 5DN had ik laten vervallen op advies van mijn dealer, die destijds aangaf dat wanneer ik die optie zou wijzigen in 5DM (Parking Assistant) mijn auto die volgende week geproduceerd zou kunnen worden. Heb toen alsnog voor HK gekozen, die ik bij het plaatsen van de order nog achterwege liet op advies van mijn dealer (wegens verwachtte leverissues). Uiteindelijk werd toen mijn auto alsnig niet geproduceerd, na het laten vervallen van 5DN..![]()
![]()
Dus blij met de HK, maar baal van het missen van de 360° camera's. Feitelijk het enige verschil tussen 5DN en 5DM.
Ik heb hetzelfde inderdaad, de dealer "denkt of verwacht" dat de productie voor 1 juli plaatsvindt en ik hoef geen aanpassingen door te voeren om blokkades te voorkomen. Mbt rijhulpsystemen had ik alle opties.TheVMaster schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:17:
[...]
Het blijft toch gek. Ik heb ook al die opties erop zitten en heb nog niets van mijn dealer gehoord met eventuele blokkades of zaken die helemaal niet leverbaar zijn. Nu maar hopen dat dat goed nieuws is.
Nu moet ik zeggen, ik ga ook geen opties laten vallen. Dan wacht ik wel.
Volgens mij is dat vanwege wettelijke beperkingen? Net zoals in NL. Ik zou dit wel graag geactiveerd zien trouwens en ben al wat fora tegengekomen waar mensen zelf de configfiles van de software gaan aanpassen om het te activeren. Ben dit echter nog niet voor de i4 tegen gekomen.rolelael schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:08:
Lane change assist werkt idd niet in BE althans ( lang vasthouden indicator = autom changen lane )
Dat betekent, stam + t .
Dat is exact wat ik ook hoor, nouja ik hoor niets over het wel of niet laten vallen van bepaalde opties. Ik heb ook alle opties erop zitten m.b.t. rijhulpsystemen. Opties laten vallen is ook voor mij geen optie.TechBert schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:38:
[...]
Ik heb hetzelfde inderdaad, de dealer "denkt of verwacht" dat de productie voor 1 juli plaatsvindt en ik hoef geen aanpassingen door te voeren om blokkades te voorkomen. Mbt rijhulpsystemen had ik alle opties.
Nu moet ik zeggen, ik ga ook geen opties laten vallen. Dan wacht ik wel.
5DN is Parking Assistant Plus, met de 360° camera's. Feitelijk het enige verschil t.o.v. Parking Assistant (5DM). Die heeft wel een achteruitrijdcamera.Ccbb schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:02:
5DN is 360 graden camera?
Ik hoor/lees meer mensen waarbij 5DN is komen te vervallen. Kan zijn dat er onderscheid wordt gemaakt tussen e40 en M50?TheVMaster schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:06:
[...]
Dat is exact wat ik ook hoor, nouja ik hoor niets over het wel of niet laten vallen van bepaalde opties. Ik heb ook alle opties erop zitten m.b.t. rijhulpsystemen. Opties laten vallen is ook voor mij geen optie.
Zou kunnen. Ik heb de e40 besteld.Ard1970 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:32:
[...]
Ik hoor/lees meer mensen waarbij 5DN is komen te vervallen. Kan zijn dat er onderscheid wordt gemaakt tussen e40 en M50?
Ik ook. Dus dat maakt dan ook niet het onderscheid, blijkbaar 😅
BMW-logica is dus ver te zoeken, lijkt het.
Hoop het niet maar zou best kunnen want op de online configurator van BMW zijn Park Assist plus en drive record wel te bestellen op een m50 maar niet op e40...Ard1970 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:32:
[...]
Ik hoor/lees meer mensen waarbij 5DN is komen te vervallen. Kan zijn dat er onderscheid wordt gemaakt tussen e40 en M50?
Overigens is op de online configurator ook sinds 2 dagen de m sport plus pakket weg en een nieuwe uitvoering m sport pakket pro maar die lijkt een beetje buggy nog (bv staat in de beschrijving: 1 inch grotere wielen maar je krijgt alsnog 18", of een sportive automatisch transmissie wat nergens opslaat in geval van een i4 denk ik...)
[ Voor 32% gewijzigd door Ariiiin op 20-05-2022 12:57 ]
Dankje. Dan is dat bij mij nog gelukt.Ard1970 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:31:
[...]
5DN is Parking Assistant Plus, met de 360° camera's. Feitelijk het enige verschil t.o.v. Parking Assistant (5DM). Die heeft wel een achteruitrijdcamera.
Hoop je
Wat is de geplande productieweek?
Ik zie het inderdaad, de M-Sport Pro heeft nu ook de shadowline koplampen. Die had ik ook wel willen hebben, kwam er pas te laat achter dat ze wel in de prijslijst stonden...en niet in de configurator. Bij de M50 zijn die 20" wielen (868?) ook verdwenen als optie.Ariiiin schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:56:
[...]
Hoop het niet maar zou best kunnen want op de online configurator van BMW zijn Park Assist plus en drive record wel te bestellen op een m50 maar niet op e40...
Overigens is op de online configurator ook sinds 2 dagen de m sport plus pakket weg en een nieuwe uitvoering m sport pakket pro maar die lijkt een beetje buggy nog (bv staat in de beschrijving: 1 inch grotere wielen maar je krijgt alsnog 18", of een sportive automatisch transmissie wat nergens opslaat in geval van een i4 denk ik...)
Die Shadowline koplampen zien er inderdaad goed uit. Op de F40 1-serie is dit pakket ook te verkrijgen.Ard1970 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:27:
[...]
Ik zie het inderdaad, de M-Sport Pro heeft nu ook de shadowline koplampen. Die had ik ook wel willen hebben, kwam er pas te laat achter dat ze wel in de prijslijst stonden...en niet in de configurator. Bij de M50 zijn die 20" wielen (868?) ook verdwenen als optie.
Weer iemand trouwens een goedwerkende site (zonder al te veel porno pop-ups...) waarmee je, m.b.v. je VIN, de productiestatus kan volgen?
4-5-2022 in productie gegaan. Geleverd eind mei eerste week juni. Met vinnummer check staan de opties erop behalve de touch functie op de controller.
Ik kijk op mdecoder.com en bimmer.work.Ard1970 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:33:
Weer iemand trouwens een goedwerkende site (zonder al te veel porno pop-ups...) waarmee je, m.b.v. je VIN, de productiestatus kan volgen?
http://bimmer.work of http://www.mdecoder.netArd1970 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:33:
De ene is soms net iets sneller dan de ander met accurate data.
Soms moet je zo eens zuchten.
Kijk ik bij Jorssen zie ik een i4 M50 nieuw staan voor 91k.
Kijk ik bij Centrauto, waar wij moeten gaan met het werk, vind in 2 wagens (vermoedelijk ex-fabrieksmedewerkers). een 40e met 11000km aan 89k en een 40e met 14000 km aan 91k. Als ik de optielijst bekijk lijkt dit me meer dan de catalogusprijs.
Bij Louyet vindt je een nieuwe 40e met gelijkaardige uitrusing voor 81k.
Kijk ik bij Centrauto, waar wij moeten gaan met het werk, vind in 2 wagens (vermoedelijk ex-fabrieksmedewerkers). een 40e met 11000km aan 89k en een 40e met 14000 km aan 91k. Als ik de optielijst bekijk lijkt dit me meer dan de catalogusprijs.
[ Voor 10% gewijzigd door kmser op 20-05-2022 16:20 ]
hmmmm,kmser schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:14:
Soms moet je zo eens zuchten.
9 Mei zou de mijne in productie gegaan zijn.
Heb dan ook al een VIN gekregen die dag maar noch http://bimmer.work noch http://www.mdecoder.net geven iets bruikbaars....
Kan je ook niet de opties zien..?bulsing schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:43:
[...]
hmmmm,
9 Mei zou de mijne in productie gegaan zijn.
Heb dan ook al een VIN gekregen die dag maar noch http://bimmer.work noch http://www.mdecoder.net geven iets bruikbaars....
De ene laat helemaal niets zien. De andere past het chassisnummer (?) aan en komt met een 320i 1999 ?
/f/image/b05DScHbu9sBCkqg6r6NMwR7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/b05DScHbu9sBCkqg6r6NMwR7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1hUac7JoEgBgdQNif9aHfSEx.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door bulsing op 20-05-2022 17:39 ]
Had ik ook , geduld dus kan morgen opeens ok zijn. Bij mij liet hij een 330e eerst zien. Dan 2d later srond hij er
Dat is vreemd. Mdecoder doet het bij mij ook niet, maar Bimmer.Works wel. Jammer dat wij niet, net als in de USA bijvoorbeeld, de productiefases kunnen volgen via BMW's My Garage.bulsing schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:38:
De ene laat helemaal niets zien. De andere past het chassisnummer (?) aan en komt met een 320i 1999 ?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Net nog eens geprobeerd op https://www.mdecoder.com en nu wel zichtbaarArd1970 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:25:
[...]
Dat is vreemd. Mdecoder doet het bij mij ook niet, maar Bimmer.Works wel. Jammer dat wij niet, net als in de USA bijvoorbeeld, de productiefases kunnen volgen via BMW's My Garage.

Zo te zien alle gekozen opties aanwezig.
Wel twee restricties:
S6UX Entfall Touchfunktion BMW Controller
S32X Deletion Of Contactless Tailgate Operation
Gelukkig is S322 Comfort Access wel voor de rest aanwezig.
Heb je niks van de dealer gehoord over het ontbreken van die optie?
Zou toch verwachten dat die contact op gaan nemen om te zeggen dat je auto niet word zoals je hem besteld hebt.
Als ik naar mezelf kijk zou ik hier niet blij van worden als er bepaalde opties vervallen zijn. Sterker nog, voor mij zou het een reden kunnen zijn om de auto in zijn geheel niet af te nemen.
Hoe kijken jullie daarnaar?
Zou toch verwachten dat die contact op gaan nemen om te zeggen dat je auto niet word zoals je hem besteld hebt.
Als ik naar mezelf kijk zou ik hier niet blij van worden als er bepaalde opties vervallen zijn. Sterker nog, voor mij zou het een reden kunnen zijn om de auto in zijn geheel niet af te nemen.
Ik denk een dealer niet 20x per dag op F5 per auto drukt zoals wij...
Maar ik snap de frustratie over de matige informatie voorziening.
Ik merk bij deze auto wel dat de rol van de dealer bij de verkoop eigenlijk niet zo relevant meer is. Ook bij het speccen had ik niet echt het gevoel dat ik beter af was bij de dealer dan online.
Maar ik snap de frustratie over de matige informatie voorziening.
Ik merk bij deze auto wel dat de rol van de dealer bij de verkoop eigenlijk niet zo relevant meer is. Ook bij het speccen had ik niet echt het gevoel dat ik beter af was bij de dealer dan online.
Heb inderdaad niets gehoord over deze twee missende opties. Ik denk dat ze er van uit gaan dat wij dat al weten. Maar netjes is het niet.dencoupe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:39:
Heb je niks van de dealer gehoord over het ontbreken van die optie?
Ik zie het nog iets anders.
Door het gelummel en gek*t van BMW met de uitleveringen zijn er voertuigen die na mij besteld zijn uitgeleverd en alle opties hebben en niets missen. Die opties of onderdelen hadden in onze en mijn auto moeten zitten zo simpel is dat.
Nu moet ik nog maar twee opties missen die 'nog te doen zijn' maar ik zou serieus afhaken als als het touchscreen, Driving Assistant Professional, HK audio of Comfort Acces opeens weg zouden zijn. Maar niet iedereen is zo. En ik denk dat ze daar een beetje op mikken.
Wetende dat modellen waar meer 'marge' op zit ze gewoon wel krijgen levert diezelfde sensor of chip opeens veel meer op. Dus aandeelhouders blij en daar gaat het uiteindelijk om.
Is dat gevoelsmatig fout ? Ja, best wel en zou BMW wat klanten kunnen kosten daardoor zou je zeggen.
Maar er staan er zoveel in de rij achter ons blijkbaar dat ze het voor lief nemen blijkbaar en er niet echt van wakker liggen.
Kan me er enorm kwaad en boos over maken en zeggen dat ik dit onze laatste BMW was maar ik/wij zijn maar een druppeltje op een hele gloeiende plaat denk ik altijd maar.
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.