You don't need eyes to see, you need vision
Ja in Oerle om precies te zijn.Rivanov schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:29:
[...]
Woon je ook in omgeving Veldhoven? Want dan spot ik je misschien wel een keer.
Een groot aantal alternatieven hebben vergelijkbare Levertijd. Behalve tesla en polestarYalopa schreef op zondag 8 mei 2022 @ 07:04:
Toch schrikken die levertermijnen van bijna een jaar.. Ik overweeg ook een I4 (M zal wellicht niet meer in het budget passen), maar dit zet wel aan tot nadenken..
Volgens de Tesla configurator is de levering in september 2022 als je nu bestelt.Yalopa schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:01:
Was tesla niet nog langer? De komende weken maar eens wat dealers bezoeken.
Toch zou ik je adviseren de i4 te bestellen: is het wachten waard!
Besteld begin augustus 2021. Initiële levertijd februari, toen april, nu week 19 gaat dus ook niet meer lukken. Ik was de eerste die er 1 besteld heeft ( M50 ) bij mijn dealer. Ik zie ze her en der afgeleverd worden, echt vreemd. Ik begin het motorrrijden een beetje beu te worden inmiddels. 😢
Herken jouw verhaal helaas op alle punten, vreselijk. Werd door de salesmanager van de dealer zelfs ronduit denigrerend behandeld. De verkoopadviseur doet zijn best, heeft ook een mail naar BMW NL gestuurd, waarin hij vraagt waar en wat er telkens misgaat.mikeyverhoef schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:17:
Ik heb ook maar eens een email aan BMW NL gestuurd, dat ik de communicatie beneden alle peil vind. Je moet de hele tijd zelf om een status vragen. Niets pro actief vanuit BMW NL. Uiterst onprofessioneel.
Besteld begin augustus 2021. Initiële levertijd februari, toen april, nu week 19 gaat dus ook niet meer lukken. Ik was de eerste die er 1 besteld heeft ( M50 ) bij mijn dealer. Ik zie ze her en der afgeleverd worden, echt vreemd. Ik begin het motorrrijden een beetje beu te worden inmiddels. 😢
Jouw auto heeft ook nog status 112?
Rij iedere werkdag langs de nieuwbouwwijk van Oerle af naar kantoor op Flight Forum. Dus wie weet.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Afhankelijk van de versie. De 3 die ze in Berlijn maken is tussen 4 en 6 maanden. Korter dan van de i4, maar 9 en zelfs 12 maanden en meer is de norm. Probeer een Skoda Eniaq, vw id4 etc te bestellen. Dus lange Levertijd is overal een issue.Yalopa schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:01:
Was tesla niet nog langer? De komende weken maar eens wat dealers bezoeken.
Zelf weer initiatief moeten nemen wegens geen communicatie; vandaag dan een nieuwe datum van de dealer gekregen: laatste week van juni. Vervolgens mij doorverwezen naar de lease dat zij mij wel op de hoogte zullen brengen als het zover is..
Ik heb vrijdagavond in mijn gematigde 'woede'
Beetje gegoogeld en achter het e-mailadres van de beste meneer gekomen.
De zaken kort maar bondig voorgelegd met de vraag wat hij voor mij kon betekenen aangezien zowel mijn dealer, 'de manager planning BMW NL' en de klantenservice allen bijna in koor 'we weten het niet' roepen.
Ik kreeg vanmorgen al een reactie dat hij 'iemand er naar laat kijken wat de mogelijkheden' zijn.
Blijkt vandaag mijn auto, toeval bestaat niet zeggen ze wel eens, in productie te zijn gegaan...
En nog geen 15 min. daarna weer een mail:
/f/image/M2NT1kcycSpp0LAlzxFKGYZI.png?f=fotoalbum_large)
Daarna mailt de dealer...
/f/image/Q1HiyrfU3wLI1sjxYg597QUS.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door bulsing op 09-05-2022 13:31 ]
Welke tweaker heeft hiervoor nu een vreemde vertraging gekregenbulsing schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:00:
Toeval of niet...
Blijkt vandaag mijn auto, toeval bestaat niet zeggen ze wel eens, in productie te zijn gegaan...
[Afbeelding]
Maar proficiat
LOLRobbieHifi schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:16:
[...]
Welke tweaker heeft hiervoor nu een vreemde vertraging gekregen
Maar proficiat
Mijn briefje was meer een uiting van frustratie over de gang van zaken.
Heb ook niet het gevoel dat de CEO van BMW NL een belletje heeft gepleegd naar de fabriek dat er weer een Tweaker aan het rellen is.
Zal ongetwijfeld wel op de planning hebben gestaan al.
En ik hoop dat ook de anderen die wachten dit nieuws vandaag of morgen gaan krijgen.
Gezien de bestel data van veel van ons bij elkaar liggen zal dat ongetwijfeld het geval zijn.
Wanneer ik deze optie zou laten vervallen, vervalt dus ook de 360° surround view..en krijg ik de meer standaard "5DM". De auto zou dan sneller in productie kunnen gaan.
Zijn er meer mensen die deze optie besteld hebben en wiens auto binnenkort geproduceerd gaat worden? Wat zouden jullie dan doen?
Ik ben niet 1 van die mensen maar wel iemand die al rond rijdt met die optie. En als het geen maanden vertraging oplevert zou ik er lekker op wachten. Ik vind het echt een uitkomst die mij goed helpt. Maar goed, misschien heb ikzelf teveel X-chromosomen in het stukje hersenen dat over parkeren gaat.Ard1970 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:44:
Ik werd zojuist gebeld door de dealer, die navraag bij de planning van BMW NL heeft gedaan over het al wekenlang opschuiven van de geplande productieweek van mijn auto. Er werd hem medegedeeld dat er een blokkade is gekomen op de optie "5DN" (Parking Assistant Plus). Deze blokkade zou deze week er op zijn gekomen, dus feitelijk is het nog geen uitleg waarom mijn auto al 6 weken lang telkens met een week werd uitgesteld..
Wanneer ik deze optie zou laten vervallen, vervalt dus ook de 360° surround view..en krijg ik de meer standaard "5DM". De auto zou dan sneller in productie kunnen gaan.
Zijn er meer mensen die deze optie besteld hebben en wiens auto binnenkort geproduceerd gaat worden? Wat zouden jullie dan doen?
Dat betekent, stam + t .
Ik zou er ook op wachten..Ard1970 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:44:
Ik werd zojuist gebeld door de dealer, die navraag bij de planning van BMW NL heeft gedaan over het al wekenlang opschuiven van de geplande productieweek van mijn auto. Er werd hem medegedeeld dat er een blokkade is gekomen op de optie "5DN" (Parking Assistant Plus). Deze blokkade zou deze week er op zijn gekomen, dus feitelijk is het nog geen uitleg waarom mijn auto al 6 weken lang telkens met een week werd uitgesteld..
Overigens kreeg ik zojuist een telefoontje van mijn dealer dat de werkplaatsplanning beter gaat dan verwacht en dat mijn i4 donderdag (i.p.v. maandag) al geleverd kan worden! Soms zit het mee
Ook als dit mogelijk maanden vertraging op gaat leveren? Ze doen nl. geen enkele uitspraak over de verwachte vertraging...cmwteunissen schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:18:
[...]
Ik zou er ook op wachten..
Overigens kreeg ik zojuist een telefoontje van mijn dealer dat de werkplaatsplanning beter gaat dan verwacht en dat mijn i4 donderdag (i.p.v. maandag) al geleverd kan worden! Soms zit het mee
Tja, het is heel persoonlijk.Ard1970 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:22:
[...]
Ook als dit mogelijk maanden vertraging op gaat leveren? Ze doen nl. geen enkele uitspraak over de verwachte vertraging...
Ze zullen ook geen bindende uitspraken doen over de leverdatum bij het laten vervallen van de optie.
Ik heb een "droomauto" samengesteld, dan wil ik liever wachten dan een inferieur geconfigureerde versie ontvangen (waarna ik mij jarenlang erger aan het missen van niet die ene optie). Dat heb ik nu al een paar jaar gedaan: gekozen voor een handgeschakelde 320d ipv een automaat omdat de handgeschakelde meer opties had die eigenlijk minder hoog op mijn wensenlijst stonden en me sindsdien elke keer weer kapot geërgerd als ik heen en weer aan het schakelen ben in de file of op eenbaans N-wegen met trage en telkens en zeer onlogisch van snelheid veranderende toeristen voor me.
Ik kan niet voor je kiezen, maar voor mij zou de keuze duidelijk zijn.
Ik heb het nu op mijn Polestar, maar ik heb op de i4 bewust niet opnieuw de surround view besteld, het beeld van een "gewone" achteruitrijcamera vind ik wel zo duidelijk. Nu schakel ik regelmatig van 360º naar achteruit kijken, en dan vind ik het irritant dat ik daarvoor een extra handeling moet doen. Het is dus inderdaad heel persoonlijk.Ard1970 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:44:
Wanneer ik deze optie zou laten vervallen, vervalt dus ook de 360º surround view..en krijg ik de meer standaard "5DM". De auto zou dan sneller in productie kunnen gaan.
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
Het is heel persoonlijk en iets wat wij niet voor je kunnen bepalen.Ard1970 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:22:
[...]
Ook als dit mogelijk maanden vertraging op gaat leveren? Ze doen nl. geen enkele uitspraak over de verwachte vertraging...
Wat je niet hebt of kent, mis je niet. Maar ik ben wel zo iemand waarbij het toch gaat knagen als je iets uiteindelijk niet hebt wat je wel had kúnnen hebben.
Maar de één hecht daar meer waarde aan dan de ander.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Bij de i4 hoef je niet te kiezen.. je ziet je vooruit/achteruitcamera (afhankelijk van je rijrichting) en daarnaast een 360º view.Autowina schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:02:
[...]
Ik heb het nu op mijn Polestar, maar ik heb op de i4 bewust niet opnieuw de surround view besteld, het beeld van een "gewone" achteruitrijcamera vind ik wel zo duidelijk. Nu schakel ik regelmatig van 360º naar achteruit kijken, en dan vind ik het irritant dat ik daarvoor een extra handeling moet doen. Het is dus inderdaad heel persoonlijk.
Dat betekent, stam + t .
Dat klopt, ik ben ook iemand waarbij dat zou gaan knagen. Sterker nog; bij het bestellen (aug. 2021) gaf men aan dat ze problemen verwachtten met o.a. Harman Kardon, wireless charging en Comfort Access. Die zaken heb ik destijds dus ook niet gekozen, terwijl ik ze wel graag wou. Veel auto's die nu al geleverd zijn bleken die opties wèl te hebben... dat vond ik al irritant (niet misgunnend hoor).Rivanov schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:08:
[...]
Het is heel persoonlijk en iets wat wij niet voor je kunnen bepalen.
Wat je niet hebt, mis je niet. Maar ik ben wel zo iemand waarbij het toch gaat knagen als je iets uiteindelijk niet hebt wat je wel had kúnnen hebben.
Maar de één hecht daar meer waarde aan dan de ander.
Er blijkt nu geen restrictie te zitten op HK, dus heb zojuist gekozen voor HK (i.p.v. HiFi system), en heb Park Assistant Plus maar laten vervallen. Op voorwaarde dat die wijziging géén nieuwe vertraging oplevert. Ben benieuwd.
Wel blij met HK nu, maar wel jammer van de Surround View. Vond ik een leuke "gadget".
8 oktober 21 besteld en vandaag geleverd
Zelfs apple carplay zat erop en hoeft niet achteraf worden toegevoegd zoals de geruchten gingen
Verder alle opties die ik heb besteld zitten erop incl wireless charging en park ass plus
Dank voor alle info en Ik wens iedereen een spoedige levering
:strip_exif()/f/image/BbSSan0rXzfDLwpVGPawOrCH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja nog steeds status 112.Ard1970 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:11:
[...]
Herken jouw verhaal helaas op alle punten, vreselijk. Werd door de salesmanager van de dealer zelfs ronduit denigrerend behandeld. De verkoopadviseur doet zijn best, heeft ook een mail naar BMW NL gestuurd, waarin hij vraagt waar en wat er telkens misgaat.
Jouw auto heeft ook nog status 112?
Begin feb.Greendyk schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:10:
Wanneer heb jij besteld?
Volgens mij wordt er een hele trits Nederlandse auto's in productie gepland, omdat de Nederlandse importeur een flink aantal slots heeft gereserveerd (voor wat het waard is allemaal).
oh, dat zou lekker snel zijn! Kunnen ze je al een VIN geven? En is ie status 112?RobbieHifi schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:17:
[...]
Begin feb.
Volgens mij wordt er een hele trits Nederlandse auto's in productie gepland, omdat de Nederlandse importeur een flink aantal slots heeft gereserveerd (voor wat het waard is allemaal).
Dat betekent, stam + t .
Nog niet gevraagd.Apache4u schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:25:
[...]
oh, dat zou lekker snel zijn! Kunnen ze je al een VIN geven? En is ie status 112?
Heb zelf een pak minder opties (vanwege budgetaire redenen), misschien dat dat een rol speelt.
Alleen de heads-up en het M-sport sjonnie pakket
[ Voor 25% gewijzigd door RobbieHifi op 10-05-2022 13:36 ]
VIN kunnen ze pas geven bij Status 150 (start productie)Apache4u schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:25:
[...]
oh, dat zou lekker snel zijn! Kunnen ze je al een VIN geven? En is ie status 112?
We zitten vermoedelijk in dezelfde batch, die van mij (ook ekris utrecht) zou volgende week ook ingepland moeten worden. Ik heb overigens wel een screenshot van de 'pre-planning' (of hoe dat ook heet) met een productieweek.RobbieHifi schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:18:
Kreeg wel door van Ekris Utrecht, dat begin volgende week een nieuwe batch BMW i4's wordt gepland. Als het goed is zit die van mij daar bij. Maar voor wat dat waard is natuurlijk.
Prachtbak! Zag je zaterdag bij m’n moeder in Oerle even. Hier nog een paar weken wachten op een Dravitgrau M50. Besteld in oktober en als het goed is deze week in productie.Worra schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:06:
[Afbeelding]
Zo vanochtend mijn auto op kunnen halen. M50 die ik in juli heb besteld. Het was de eerste die mijn dealer (Van Hoof in Veldhoven) uitleverde. Carplay zit er gewoon in en de telfooncharger ook.
Grannycharger zat er trouwens ook gewoon bij. Daar heb ik niet om hoeven vragen.
Wanneer heb jij besteld?rvdm- schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:11:
We zitten vermoedelijk in dezelfde batch, die van mij (ook ekris utrecht) zou volgende week ook ingepland moeten worden. Ik heb overigens wel een screenshot van de 'pre-planning' (of hoe dat ook heet) met een productieweek.
Dat zou dan best rap zijn. Plannen is 1 en bouwen natuurlijk 2.rvdm- schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:11:
[...]
We zitten vermoedelijk in dezelfde batch, die van mij (ook ekris utrecht) zou volgende week ook ingepland moeten worden. Ik heb overigens wel een screenshot van de 'pre-planning' (of hoe dat ook heet) met een productieweek.
Ik heb er dan ook nog een hard hoofd inRobbieHifi schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:07:
[...]
Dat zou dan best rap zijn. Plannen is 1 en bouwen natuurlijk 2.
Wie weet plannen ze dan gewoon een maand of 4 vooruit. Dus is productie (zoals eerder aangegeven) gewoon pas eind september.
Ik heb hier niets over gehoord, al bestelde ik de andere 20 inch, type 862i (3FX):jefkuil schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:14:
[Afbeelding]
Las dit op Facebook mbt 20 inch velgen, iemand ook dit bericht ontvangen vanuit de dealer?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3vif6AyqZwuP9fz7hSFyLQ4F.jpg?f=user_large)
Mag toch hopen dat dit niet voor extra vertraging zorgt, of heeft gezorgd. Telkens meer lever-issues, na al eerder Parking Assistant Plus (5DN)
Lijkt me ook een vreemd verhaal... Ik heb deze velgen ook besteld en ze zijn voor mij wel een must om de wagen interessant te houden, samen met wat andere opties. Ze kunnen ook niet zomaar prijs verhogen als je een verkoopovereenkomst getekend hebt. Contract is contract. Mijn auto is wel pas voor midden volgend jaar verwacht (getekend januari dit jaar, België), dus hopelijk tegen dan alles vlot leverbaar. Mogelijk hebben ze op dit moment gewoon geen voorraad van deze velgen (al lijken ze niet superpopulair?)jefkuil schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:14:
[Afbeelding]
Las dit op Facebook mbt 20 inch velgen, iemand ook dit bericht ontvangen vanuit de dealer?
[ Voor 37% gewijzigd door MichaelC165 op 11-05-2022 15:49 ]
Yep, precies dit. Mijn i4 M50 staat "op de rol" voor productie volgende maand maar staat nu even op hold wegens problemen met de banden (schijnt). Ben nu, samen met Ekris Arnhem, naarstig op zoek naar alternatieven zoals b.v. de aftermarket 20" velgen. Alternatief kan zijn om de order te laten as-is en hopen dat de blokkade binnenkort verdwijnt. Maar lastig blijft het. Gelukkig is het tot dusver de enige blokkade (heb mijn Aventurin-Rot M50 vrijwel 'full-options' besteld).jefkuil schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:14:
[Afbeelding]
Volgens Ekris is het probleem niet de velg maar de band. Er zijn kennelijk maar heel weinig bandenmerken gehomologeerd voor deze velg/auto. En de prijs wordt zeker niet verhoogd, je kan de blokkade gewoon accepteren en hopen dat het overgaat ;-).MichaelC165 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:46:
[...]
Lijkt me ook een vreemd verhaal... Ik heb deze velgen ook besteld en ze zijn voor mij wel een must om de wagen interessant te houden, samen met wat andere opties. Ze kunnen ook niet zomaar prijs verhogen als je een verkoopovereenkomst getekend hebt. Contract is contract. Mijn auto is wel pas voor midden volgend jaar verwacht (getekend januari dit jaar, België), dus hopelijk tegen dan alles vlot leverbaar. Mogelijk hebben ze op dit moment gewoon geen voorraad van deze velgen (al lijken ze niet superpopulair?)
Als je haast hebt en je productieslot wilt houden wordt het tijd voor alternatieven en die kunnen i.d.d. geld kosten. Kan de dealer verder ook weinig aan doen. Ik ben aan het kijken of we deze set kunnen 'nabouwen', dus bestellen met standaard 18" en daarnaast los de velgen, banden en spatbordverbreders bestellen en monteren. Uiteindelijk ben je dan natuurlijk duurder uit.
Enkel de Pirelli PZERO die voor de 285/30R20 staat. Dus als daar iets mis gaat met aanlevering is en blokkade snel aanwezig. De i4 met 868M is ook de enige combi in München die deze Pirelli's gebruikt. De M3 heeft net weer andere zo te zien.
De mijne 'zou' naar voren zijn gegaan in de planning (van begin juli naar half juni) en GEEN blokkades (inclusief Parking Assistant Plus) maar sinds gisteren WEL een blokkade op de 868M 20" wielen i.v.m. niet beschikbaar zijn van de banden hiervoor. Dat moet nu dus even worden gefixed.cmwteunissen schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:18:
[...]
Ik zou er ook op wachten..
Ik kan ze "los" wel gewoon bestellen bij diverse bandenzaken. Dus een optie is om deze variant gewoon na te gaan bouwen (m.a.w. de velgen los bestellen en zelf de banden laten monteren). Hoop gedoe wel. Maar inderdaad zijn er op deze velg zorgelijk weinig opties. Handig lijstje, trouwens :-).Zipsop schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 18:50:
Op BMW.de houden ze de lijstjes met banden en de labels goed bij. Hierbij de lijst voor de i4.
Enkel de Pirelli PZERO die voor de 285/30R20 staat. Dus als daar iets mis gaat met aanlevering is en blokkade snel aanwezig. De i4 met 868M is ook de enige combi in München die deze Pirelli's gebruikt. De M3 heeft net weer andere zo te zien.
Hoe krijgen jullie toch zulke mooie updates over jullie i4? Ik krijg alleen een hij staat nog steeds op leverdatum eind juni en meer nietwmeijers schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:00:
[...]
De mijne 'zou' naar voren zijn gegaan in de planning (van begin juli naar half juni) en GEEN blokkades (inclusief Parking Assistant Plus) maar sinds gisteren WEL een blokkade op de 868M 20" wielen i.v.m. niet beschikbaar zijn van de banden hiervoor. Dat moet nu dus even worden gefixed.
[...]
Lijkt me ook een vreemd verhaal... Ik heb deze velgen ook besteld en ze zijn voor mij wel een must om de wagen interessant te houden, samen met wat andere opties. Ze kunnen ook niet zomaar prijs verhogen als je een verkoopovereenkomst getekend hebt. Contract is contract.
Ze kunnen de prijs wel zomaar verhogen, lees het contract maar
Gefeliciteerd en waar blijven de foto's ?Quiller schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:19:
Ik heb sinds dinsdag mijn i4 edrive40 (bijna alles op en aan) ... Super tevreden!!!! Bewust voor de 18 inch wielen gekozen en die staan er irl echt niet slecht onder hoor. Man wat is dat ding al bloedsnel!!! Ik moet bij het invoegen op de autostrade echt opletten. Ik zit voor ik het weet aan 180!!!!
Congrats! Ik heb de mijne sinds 1 maand en ben ook heel erg tevreden! Al heb ik wel niet zo een zware voet als jij want 180 heb ik nog niet aangetiktQuiller schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:19:
Ik heb sinds dinsdag mijn i4 edrive40 (bijna alles op en aan) ... Super tevreden!!!! Bewust voor de 18 inch wielen gekozen en die staan er irl echt niet slecht onder hoor. Man wat is dat ding al bloedsnel!!! Ik moet bij het invoegen op de autostrade echt opletten. Ik zit voor ik het weet aan 180!!!!
Ik heb zelfs 'maar' de 17 inch velgen (Alu velgen styling 852) en ik vind die al prima passen.
Ook het rijbereik valt reuzem goed mee (al speelt het goede weer uiteraard een rol). Onlangs had ik na een laadbeurt zelfs een rijbereik van 571km! Gemiddeld genomen zit ik toch tussen de 420 - 450km, wat ik meer dan behoorlijk vind (ik ben wel een rustige chauffeur en rijd ik ECO Pro stand).
Ik ben die persoon op Facebook, en werd dus gisteren door mijn dealer gebeld. Heb in de laatste week van 2021 mijn bestelling geplaatst, de dealer had nog wat vrije slots toen. Auto gaat in productie in week 26.Ramon R schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:34:
Weet je wanneer de bestelling uit dat Facebook bericht geplaatst zou zijn? Interessant om te weten of het uitsluitend voor nieuwe/recente bestellingen geldt. Ik heb ze ook besteld en heb status 112, hoop dat dit geen vertraging oplevert, vind persoonlijk deze velgen wel echt een must voor mijn configuratie.
Voor mij zijn deze velgen ook een must, de dealer vroeg of ik de 868M wilde ruilen tegen de andere 20" velgen die wel leverbaar zijn (zitten hier andere banden op?). Ik wil perse de 868M, vind de andere 20" niet mooi en zeker niet icm Brooklyn grey.
to be continued...
Top dat je hier even reageert.Harly schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:07:
[...]
Ik ben die persoon op Facebook, en werd dus gisteren door mijn dealer gebeld. Heb in de laatste week van 2021 mijn bestelling geplaatst, de dealer had nog wat vrije slots toen. Auto gaat in productie in week 26.
Voor mij zijn deze velgen ook een must, de dealer vroeg of ik de 868M wilde ruilen tegen de andere 20" velgen die wel leverbaar zijn (zitten hier andere banden op?). Ik wil perse de 868M, vind de andere 20" niet mooi en zeker niet icm Brooklyn grey.
to be continued...
Mijne wordt ook Brooklyn Grey en ik vind daar ook de 868 het mooiste onder. Die andere vind ik persoonlijk ook minder, plus die hebben ook niet de verbreding op het achterspatbord zoals bij de 868, wat ik persoonlijk erg gaaf vind. Overigens zijn de banden op de 868 achter breder (285 tov 255 bij de andere).
Ik heb vandaag ook maar eens met mijn dealer gebeld, hij kon (tot nu toe) niks terugzien over een blokkade op mijn configuratie. Stond oorspronkelijk gepland voor productie week 18, dat werd week 20 en is nu week 21. Ben benieuwd of dat daadwerkelijk de concrete productieweek gaat zijn, of dat het nogmaals verder vooruit wordt geschoven en of het invloed op de velgen gaat hebben.
Kwam je tegen op de Zilverbaan om 18:00
Mooie wagen hoor.
[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 12-05-2022 18:39 ]
Blijf het vreemd vinden dat die restricties willekeurig lijken te zijn. Ik wordt speciaal gebeld voor de blokkade op Park Assistant Plus, maar anderen niet...?Ramon R schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:31:
[...]
Top dat je hier even reageert.
Mijne wordt ook Brooklyn Grey en ik vind daar ook de 868 het mooiste onder. Die andere vind ik persoonlijk ook minder, plus die hebben ook niet de verbreding op het achterspatbord zoals bij de 868, wat ik persoonlijk erg gaaf vind. Overigens zijn de banden op de 868 achter breder (285 tov 255 bij de andere).
Ik heb vandaag ook maar eens met mijn dealer gebeld, hij kon (tot nu toe) niks terugzien over een blokkade op mijn configuratie. Stond oorspronkelijk gepland voor productie week 18, dat werd week 20 en is nu week 21. Ben benieuwd of dat daadwerkelijk de concrete productieweek gaat zijn, of dat het nogmaals verder vooruit wordt geschoven en of het invloed op de velgen gaat hebben.
Raar beleid
Morgen krijg ik te horen of hij volgende week gemaakt wordt...of voor de 7e week op rij een week wordt opgeschoven..
Haha betrapt en thanks! ik kwam terug uit de achterhoek via centrum, na 2,5 uur rijden en stilstaan moest ik ff kijken of hij t nog deed.Rivanov schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:38:
@Worra Je trapt ‘m goed op z’n staart.![]()
Kwam je tegen op de Zilverbaan om 18:00
Mooie wagen hoor.
Is er nog een mogelijkheid op Netflix op t scherm te krijgen? Iemand daar al mee gespeeld?
En of ie het deed.Worra schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:48:
[...]
Haha betrapt en thanks! ik kwam terug uit de achterhoek via centrum, na 2,5 uur rijden en stilstaan moest ik ff kijken of hij t nog deed.
Is er nog een mogelijkheid op Netflix op t scherm te krijgen? Iemand daar al mee gespeeld?
Ik zou zeggen : het is niet jouw fout (op een eventueel PV) ... het is de fout van BMW... Ik kom de autostrade opgereden en voeg in... Ik heb het gevoel 110 reeds te halen maar toen keek ik naar het dashboard ipv naar de rest van het verkeer en het bleek 180-190 te zijn... Foei BMW!!!!! Audi doet dit beter met zijn Q4 etron, eens de 110 accelereert die voor geen meter meerWorra schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:48:
[...]
Haha betrapt en thanks! ik kwam terug uit de achterhoek via centrum, na 2,5 uur rijden en stilstaan moest ik ff kijken of hij t nog deed.

Ik vrees ervoor. Zou het ook fijn vinden ( met apple carplay dan ) op bij stilstand een filmpje te kijken ( en dan niet op mijn gsm scherm).Worra schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:48:
[...]
Zie reactie onderstaandRamon R schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:34:
Weet je wanneer de bestelling uit dat Facebook bericht geplaatst zou zijn? Interessant om te weten of het uitsluitend voor nieuwe/recente bestellingen geldt. Ik heb ze ook besteld en heb status 112, hoop dat dit geen vertraging oplevert, vind persoonlijk deze velgen wel echt een must voor mijn configuratie.
[ Voor 8% gewijzigd door jefkuil op 12-05-2022 20:23 ]
Hij heeft zelf al gereageert, zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71510556
Zie het, zat te slapenwitchdoc schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:24:
[...]
Hij heeft zelf al gereageert, zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71510556
Sedan / coupe vs tank.Quiller schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:53:
[...]
Ik zou zeggen : het is niet jouw fout (op een eventueel PV) ... het is de fout van BMW... Ik kom de autostrade opgereden en voeg in... Ik heb het gevoel 110 reeds te halen maar toen keek ik naar het dashboard ipv naar de rest van het verkeer en het bleek 180-190 te zijn... Foei BMW!!!!! Audi doet dit beter met zijn Q4 etron, eens de 110 accelereert die voor geen meter meer
Mag gij raden wat meer weerstand oplevert
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ja frustrerend, dat continu doorgeschoven worden. Sinds welke datum heb jij status 112?Ard1970 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:30:
[...]
Blijf het vreemd vinden dat die restricties willekeurig lijken te zijn. Ik wordt speciaal gebeld voor de blokkade op Park Assistant Plus, maar anderen niet...?
Raar beleid
Morgen krijg ik te horen of hij volgende week gemaakt wordt...of voor de 7e week op rij een week wordt opgeschoven..
Nu blijkt dat (vooralsnog) zijn auto voor productieweek week 26 gepland staat en die van mij (vooralsnog) voor productieweek 21 gepland staat, ze op de fabriek dus ergens in die tijdspanne van 5 weken door de voorraad van de banden heen zijn (als de blokkade bij mij niet alsnog zometeen komt).
Dat zal bij andere blokkades niet anders zijn met de huidige leveringsproblemen van diverse onderdelen, dus dan zullen die anderen misschien net wat vroeger als die van jou voor productie gepland zijn?
zeker niet de enige redenD_Jeff schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:34:
[...]
Sedan / coupe vs tank.
Tja... de ene dealer is de andere niet 🙂.TheVMaster schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:49:
[...]
Hoe krijgen jullie toch zulke mooie updates over jullie i4? Ik krijg alleen een hij staat nog steeds op leverdatum eind juni en meer niet
Afgesproken met Ekris dat we deze optie gaan "nabouwen". De 868M optie van de bestelling gehaald (wegens niet kunnen leveren af-fabriek) en komt nu met standaard 18". Gaan dan los de wielen, banden en spatbordverbreders bestellen en monteren. Dealer heeft goede hoop de velgen gewoon los te kunnen bestellen en de Pirelli's is ook prima aan te komen (alleen de fabriek heeft er kennelijk moeite mee). Nu houden we ons productieslot in week 21 (naar voren van oorspronkelijk week 27). Hopelijk kan ik dan eind juni rijden 🤞. En ja, dit is uiteraard een paar duizend euro duurder dan de "af-fabriek" variant maar ik wil die wielen beslist hebben 😎.Harly schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:07:
[...]
Ik ben die persoon op Facebook, en werd dus gisteren door mijn dealer gebeld. Heb in de laatste week van 2021 mijn bestelling geplaatst, de dealer had nog wat vrije slots toen. Auto gaat in productie in week 26.
to be continued...
Bestelling gedaan op 13 augustus, status 112 sinds begin maartRamon R schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:40:
[...]
Ja frustrerend, dat continu doorgeschoven worden. Sinds welke datum heb jij status 112?
Nu blijkt dat (vooralsnog) zijn auto voor productieweek week 26 gepland staat en die van mij (vooralsnog) voor productieweek 21 gepland staat, ze op de fabriek dus ergens in die tijdspanne van 5 weken door de voorraad van de banden heen zijn (als de blokkade bij mij niet alsnog zometeen komt).
Dat zal bij andere blokkades niet anders zijn met de huidige leveringsproblemen van diverse onderdelen, dus dan zullen die anderen misschien net wat vroeger als die van jou voor productie gepland zijn?
Google eens op MMB Box. Heb het nu in mijn huidige auto, werkt super. Echter; voor BMW heb je een afwijkend type nodig i.v.m. draadloos Carplay. Voor iDrive 8 is het NOG niet compatible, maar dat zal snel komen.rolelael schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:16:
[...]
Ik vrees ervoor. Zou het ook fijn vinden ( met apple carplay dan ) op bij stilstand een filmpje te kijken ( en dan niet op mijn gsm scherm).
Full operational lease valt mij juist mee. Ik kan bijna een full spec 40 krijgen voor hetzelfde budget als een Alfa Romeo Giulia (Full spec).mitsumark schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:57:
Iemand een idee waarom de (private) lease zo ontzettend duur is vergeleken andere EV's? Aanschaf hetzelfde, maandbedrag is zo 200 euro hoger...
Maakt ook heel veel uit hoe die auto getuned is hoor.D_Jeff schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:34:
[...]
Sedan / coupe vs tank.
Dat is wat mij deed afhaken van de Polestar SMLR. Vermogen had dat ding genoeg voor mij, maar het kwam pas aanzetten als je ~50+ aant gassen was. Vond de auto dus totaal niet passen bij mijn rijstijl (vol gas naar wettelijke snelheid, dan cruise control aan die snelheid).
Zal vast allemaal wel met batterij optimalisatie te maken hebben, maar toch.ik bepaal zulke shizzle liever zelf voor zover de wagen het aan kan.
Ik ben nieuw hier mijn naam is bennie heb ook een i4 m50 dravit grau besteld met hoop opties en rode leren bekleding, nu krijg ik de biocolor 19inch 861 erop, maar twijfel voor de 20inch welke ik veel mooier vindt maar ben bang voor comfort en actieradius
Ik dacht toch even checken hoe dat nu zit. Hij gaf aan dat het heel onzeker is omdat de statussen continu heen en weer springen tussen in 105 en 112 als ik het goed begrijp. Echter het valt mij op dat deze dealer er continu actief mee bezig is om het na te jagen om de auto's in productie te krijgen. Vooral gezien het lease is willen ze dat de productie voor 1 juli heeft plaatsgevonden, anders kan de configuratie mogelijk niet meer doorgaan zoals deze nu staat.
Vanaf juli zou er namelijk nog met 2 type kabelbomen gewerkt worden waardoor je bepaalde set van opties wel of niet kunt kiezen als een geheel.
Heel benieuwd hoe zich dit verder otnwikkelt. Hij gaf aan dat hij pas zekerheid heeft als hij een aanmelding voor transport auto krijgt.
Waarom: omdat ze ervan uitgaan dat ze ze toch allemaal kunnen verkopen en dan maken ze het duurder.mitsumark schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:57:
Iemand een idee waarom de (private) lease zo ontzettend duur is vergeleken andere EV's? Aanschaf hetzelfde, maandbedrag is zo 200 euro hoger...
In operational lease is deze duur.phex schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:43:
[...]
Full operational lease valt mij juist mee. Ik kan bijna een full spec 40 krijgen voor hetzelfde budget als een Alfa Romeo Giulia (Full spec).
De prijs voor mijn gewenste config is met 180€ pm gestegen (of ongeveer €8000).
Momenteel kan je EV niet vergeliken met ICE of PHEV. Voor de leasingmaatschappij is de restwaarde van niet elektrisch gekelderd. Hierdoor (en door iets lagere kortingen) zijn de prijzen met 25% gestegen in operationele lease.
Bij de i4 is de catalogusprijs met ongeveer 800€ gestegen, maar het bedrag dat je in operationele lease betaalt is €8600 hoger.
Dan houden ze 'm normaliter vast tot je huidige leasecontract afgelopen is. Tenzij je werkgever een speciale regeling kan treffen met het eerder inleveren. Maar dat gaat vaak gepaard met een "boete".Awesomo4k schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:43:
Heeft iemand al eens ervaring gehad met een auto die voor einde leasecontract geleverd word. Ik heb dus nu al(mogen van P&O) besteld voor april 2023(dan loopt huidige lease af). Stel ze leveren in december? Weet iemand dan wat gebeurd?
[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 13-05-2022 12:49 ]
Ik lease direct bij de dealer en die houdt hem vast zonder extra kosten.Awesomo4k schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:43:
Heeft iemand al eens ervaring gehad met een auto die voor einde leasecontract geleverd word. Ik heb dus nu al(mogen van P&O) besteld voor april 2023(dan loopt huidige lease af). Stel ze leveren in december? Weet iemand dan wat gebeurd?
Voor de 7e week op rij is op de laatste dag vóór de geplande productieweek de plannimg met een week opgeschoven. Wat een wanprestatie. En dat terwijl men mij afgelopen maandag wist te vertellen dat er een restrictie zat op Park Assistant Plus.. en als ik dat liet vervallen hij toch echt komende week in productie zou gaan. Wat een fiasco. 😡
Die Park Assistant Plus dan maar gewoon weer toevoegen zou ik zeggenArd1970 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:09:
Ennnnn jawel hoor....
Voor de 7e week op rij is op de laatste dag vóór de geplande productieweek de plannimg met een week opgeschoven. Wat een wanprestatie. En dat terwijl men mij afgelopen maandag wist te vertellen dat er een restrictie zat op Park Assistant Plus.. en als ik dat liet vervallen hij toch echt komende week in productie zou gaan. Wat een fiasco. 😡
En even mailen met de directeur van BMW NL?
Serieus, het is gewoon absurd dat Ard1970 en ik in dezelfde week een nagenoeg identieke auto besteld hebben, waarbij hij nog rekening heeft gehouden met de optie's die vertraging zouden kunnen verzorgen, nog steeds steeds geen status 150 heeft. Net zoals velen schat ik in.
Ik kan me goed invoelen hoe hij oer over denkt op dit moment.
Dat zou dus betekenen dat mijn redelijk vergelijkbare bestelling van drie maanden eerder niet met de bestelde opties wordt geleverd omdat de bestelling bij Ekris is geplaatst? De productiedatum staat nog steeds indicatief op september en de levering op oktober. Het is jou van harte gegund maar zuur is het wel dat (zo als het nu lijkt) niet de landelijke importeur maar de dealer groep productie slots heeft gereserveerd en ik mogelijk later een niet naar wens samengestelde auto geleverd ga krijgen.TechBert schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:52:
Ik heb net contact gehad met dealer Van Laarhoven in Eindhoven aangezien ik een update van de leasemaatschappij kreeg dat de aflevering wederom vervroegd is, dit keer van 1 aug. naar 28 jun.
Ik dacht toch even checken hoe dat nu zit. Hij gaf aan dat het heel onzeker is omdat de statussen continu heen en weer springen tussen in 105 en 112 als ik het goed begrijp. Echter het valt mij op dat deze dealer er continu actief mee bezig is om het na te jagen om de auto's in productie te krijgen. Vooral gezien het lease is willen ze dat de productie voor 1 juli heeft plaatsgevonden, anders kan de configuratie mogelijk niet meer doorgaan zoals deze nu staat.
Vanaf juli zou er namelijk nog met 2 type kabelbomen gewerkt worden waardoor je bepaalde set van opties wel of niet kunt kiezen als een geheel.
Heel benieuwd hoe zich dit verder otnwikkelt. Hij gaf aan dat hij pas zekerheid heeft als hij een aanmelding voor transport auto krijgt.
Juist. FIFO kennen ze blijkbaar niet, bij BMW Gmbh. Ze kunnen niet eens fatsoenlijk een auto in plannen die 7 maanden vóór de uitgebreid aangekondigde uitleverstart (start febr. 2022) is besteld.i4Raden schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 23:58:
[...]
Dat zou dus betekenen dat mijn redelijk vergelijkbare bestelling van drie maanden eerder niet met de bestelde opties wordt geleverd omdat de bestelling bij Ekris is geplaatst? De productiedatum staat nog steeds indicatief op september en de levering op oktober. Het is jou van harte gegund maar zuur is het wel dat (zo als het nu lijkt) niet de landelijke importeur maar de dealer groep productie slots heeft gereserveerd en ik mogelijk later een niet naar wens samengestelde auto geleverd ga krijgen.
Nieuw op dit forum. Eind Jan22 een I4 M50 Dravit Grau besteld. Productie verwacht in aug 22. Opties;
* Schuif/Kantel dak
*.Extra getint glas achter
* Elektrisch verstelbare stoelen Sensatec stiksel blauw
* 19 Inch 861 M
* Active Cruise Control
Kan niet wachten!
Groet Errick
In België Is het alvast zo dat er dealer productie slots zijn, althans dat is wat ik vorig jaar van mijn dealer begrepen heb toen ik een 330e kocht.
Idd, is me deze week nog bevestigd door Belgische dealer.Yalopa schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 08:55:
@i4Raden
In België Is het alvast zo dat er dealer productie slots zijn, althans dat is wat ik vorig jaar van mijn dealer begrepen heb toen ik een 330e kocht.
Dealer had 9 productieslots voor i4m50 en die waren i genomen rond 21 oktober 2021.
Mijn bestelling dateert van eind dec en ik kan ´og zeker tot eind dit jaar wijzigingen doorvoeren aan de configuratie.
9 slots voor 1 van de grootste dealers, het is belachelijk.
Nu, ik wacht wel nog een klein jaartje maar ga geen auto in ontvangst nemen na meer dan 1 jaar wachten waar er ook maar 1 optie aan ontbreekt.
Dat is goed nieuws! Welke versie heb je besteld en wanneer?Wally schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:05:
Gisteren langs geweest bij de dealer en kreeg een aangename mededeling. De auto wordt 25 juni 2022 geleverd, 5 weken eerder.
Nederlandse dealer enneh? full options?Wally schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:35:
i4m40 medio december 2021 besteld
op laatste moment toch van Brooklyn Grau naar Dravit Grau gegaan.
Tering, had ik dat eerder geweten.. dan had ik misschien toch bij die arrogante eikel moeten checken of/wanneer zij slots hadden i.p.v. gewoon bij zijn concurrent te bestellen.Yalopa schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 08:55:
@i4Raden
In NL precies hetzelfde, de ene had nog productiespots over voor aug 2022 en andere niet meer....makkelijk kiezen dus. Alhoewel nog steeds geen garantiewitchdoc schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:19:
[...]
Tering, had ik dat eerder geweten.. dan had ik misschien toch bij die arrogante eikel moeten checken of/wanneer zij slots hadden i.p.v. gewoon bij zijn concurrent te bestellen.
Klopt. Jorssen? Ik was een van die 9 toegewezen slots .. en eind aug besteld. Mijne was de 4de uitgeleverdoldgrumpy schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:26:
[...]
Idd, is me deze week nog bevestigd door Belgische dealer.
Dealer had 9 productieslots voor i4m50 en die waren i genomen rond 21 oktober 2021.
Mijn bestelling dateert van eind dec en ik kan ´og zeker tot eind dit jaar wijzigingen doorvoeren aan de configuratie.
9 slots voor 1 van de grootste dealers, het is belachelijk.
Nu, ik wacht wel nog een klein jaartje maar ga geen auto in ontvangst nemen na meer dan 1 jaar wachten waar er ook maar 1 optie aan ontbreekt.
Ben erg benieuwd naar de kleur in het echt, heb ook dezelfde als jou besteld 😝 maar dan met roodleren bekleding . Zat nog wel te twijfelen over de 20inch velgen ipv 861 maar dealer rade dit af door actieradius en comfort , als die er is zie ik graag foto’s 👍Errickdaniels schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 08:31:
Morning,
Nieuw op dit forum. Eind Jan22 een I4 M50 Dravit Grau besteld. Productie verwacht in aug 22. Opties;
* Schuif/Kantel dak
*.Extra getint glas achter
* Elektrisch verstelbare stoelen Sensatec stiksel blauw
* 19 Inch 861 M
* Active Cruise Control
Kan niet wachten!
Groet Errick
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.