Mag ik vragen wat je nu precies probeert te bereiken? In elk van je posts komt het woord Tesla minstens één keer voor. Dit topic is bedoeld om het over de i4 te hebben. Ik irriteer me mateloos aan je continu vergelijk met een andere wagen en het is mij niet helemaal duidelijk wie je nu probeert te overtuigen: jezelf of ons.Gersh1970 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:43:
[...]
De app geeft keurig aan dat de opdracht verstuurd is..
Maar vanavond eens even uitgebreid zitten testen.
1. Bij thuiskomst hang ik de auto aan de laadpaal, tag ervoor en de auto start met laden
2. Daarna stop ik het laden, want dynamisch energie contract en laad liever in de goedkope uren
3. Dan stel ik in de app het oplaadschema in. De auto start dan niet met laden op het gewenste tijdstip, werkt gewoon niet. En waarom ik dan verplicht ben een vertrektijd in moet stellen begrijp ik niet![]()
4. in de EVBOX app staat de sessie dan nog actief. Of ik die nou stop of op gestart laat staan, de auto start nooit met laden op het gewenste tijdstip
5. als het schema ingesteld is, is de button "starten" niet zichtbaar. Handmatig starten met laden is dan ook niet mogelijk
6. Als ik het laadschema terugzet naar "direct opladen", wordt de button ook weer zichtbaar en kan ik weer handmatig starten
7. Ik heb nog niet geprobeerd om het schema in te stellen vóórdat ik de auto aan de laadpaal hang of deze altijd actief te hebben. Mogelijkerwijs is dat de oplossing.
8. Nummer 7 is natuurlijk super onhandig. Als ik een keer ergens direct wil starten met opladen moet ik dus eerst het schema aanpassen. Gedoe!
9. Ook nog niet geprobeerd om de laadpaal op "autostart" te zetten. Maar dat is met 2 EV's en 2 tags natuurlijk niet de oplossing.
Kortom: als punt 7 blijkt te werken dan bij deze een pleidooi om de knop "start" met laden altijd zichtbaar te hebben ook als een schema ingesteld staat.
NB vanzelfsprekend werkt dit bij Tesla al jaren feilloos...en nog steeds
Tja, hij probeert een BMW als een Tesla te bedienen, dat werkt niet goed en dan denkt hij dat het aan de auto ligt ipv aan de bedienerRobertMaes schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:06:
[...]
Mag ik vragen wat je nu precies probeert te bereiken? In elk van je posts komt het woord Tesla minstens één keer voor. Dit topic is bedoeld om het over de i4 te hebben. Ik irriteer me mateloos aan je continu vergelijk met een andere wagen en het is mij niet helemaal duidelijk wie je nu probeert te overtuigen: jezelf of ons.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Er was een vraag van iemand, hij probeerde de verschillen te benoemen, maar kreeg daarna constant aanvallen van de rest. Gezellig hier.RobertMaes schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:06:
[...]
Mag ik vragen wat je nu precies probeert te bereiken? In elk van je posts komt het woord Tesla minstens één keer voor. Dit topic is bedoeld om het over de i4 te hebben. Ik irriteer me mateloos aan je continu vergelijk met een andere wagen en het is mij niet helemaal duidelijk wie je nu probeert te overtuigen: jezelf of ons.
Life is too short to drive boring cars
-knip-
[ Voor 99% gewijzigd door RobertMaes op 22-11-2024 09:46 ]
Denk dat je instellingen niet goed staan. Bij mij laadt hij altijd netjes volgens programma (in mijn geval tussen 01.00 en 06.45 uur daltarief). Vertrektijd is super handig, dan kan je voorverwarmen los koppelen van laden.Gersh1970 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:43:
[...]
De app geeft keurig aan dat de opdracht verstuurd is..
Maar vanavond eens even uitgebreid zitten testen.
1. Bij thuiskomst hang ik de auto aan de laadpaal, tag ervoor en de auto start met laden
2. Daarna stop ik het laden, want dynamisch energie contract en laad liever in de goedkope uren
3. Dan stel ik in de app het oplaadschema in. De auto start dan niet met laden op het gewenste tijdstip, werkt gewoon niet. En waarom ik dan verplicht ben een vertrektijd in moet stellen begrijp ik niet![]()
4. in de EVBOX app staat de sessie dan nog actief. Of ik die nou stop of op gestart laat staan, de auto start nooit met laden op het gewenste tijdstip
5. als het schema ingesteld is, is de button "starten" niet zichtbaar. Handmatig starten met laden is dan ook niet mogelijk
6. Als ik het laadschema terugzet naar "direct opladen", wordt de button ook weer zichtbaar en kan ik weer handmatig starten
7. Ik heb nog niet geprobeerd om het schema in te stellen vóórdat ik de auto aan de laadpaal hang of deze altijd actief te hebben. Mogelijkerwijs is dat de oplossing.
8. Nummer 7 is natuurlijk super onhandig. Als ik een keer ergens direct wil starten met opladen moet ik dus eerst het schema aanpassen. Gedoe!
9. Ook nog niet geprobeerd om de laadpaal op "autostart" te zetten. Maar dat is met 2 EV's en 2 tags natuurlijk niet de oplossing.
Kortom: als punt 7 blijkt te werken dan bij deze een pleidooi om de knop "start" met laden altijd zichtbaar te hebben ook als een schema ingesteld staat.
NB vanzelfsprekend werkt dit bij Tesla al jaren feilloos...en nog steeds
Dit is echt zoooo veel handiger dan mijn Tesla hiervoor.
Divide and conquer.
Fanboys zijn irritant. Ongeacht het merk..SirLct schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:38:
[...]
Er was een vraag van iemand, hij probeerde de verschillen te benoemen, maar kreeg daarna constant aanvallen van de rest. Gezellig hier.
Gersch kan beter die i4 inruilen op een Tesla. Ik wilde al die laadergernis en openstaande tankdeurtjes niet hebben.
Verder laad ik mijn auto thuis als ie bijna leeg is , ooit 1 keer per week en ooit wel 3 maal. Ik heb zonnepanelen en stroom in overvloed , mogen nog salderen en heb nog 2.5 jaar een contract zonder terugleverkosten dus het moment en tijdstip van laden maakt mij eigenlijk niks uit.
De i4 voor zijn energiecentrale.
Verder laad ik mijn auto thuis als ie bijna leeg is , ooit 1 keer per week en ooit wel 3 maal. Ik heb zonnepanelen en stroom in overvloed , mogen nog salderen en heb nog 2.5 jaar een contract zonder terugleverkosten dus het moment en tijdstip van laden maakt mij eigenlijk niks uit.
De i4 voor zijn energiecentrale.

[ Voor 15% gewijzigd door GeorgeBfast op 22-11-2024 12:48 ]
Wat ik probeer te bereiken is een objectief antwoord op de vraag van iemand welke verschillen hij kan verwachten tussen ‘dat andere merk’ en de I4.RobertMaes schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:06:
[...]
Ik hoef mezelf niet te overtuigen hoor. Heb zowel een ‘dat andere merk’, een 2 maanden oude i4 en een Z4.
Ben echt BMW liefhebber maar er zijn behoorlijke verschillen en zaken die BMW nu eenmaal minder goed doet. Maar ik irriteer me mateloos aan de BMW fanboys hier die dat als niet ter zake doend, niet bestaand worden voorgedaan of de woorden uit het verband worden gerukt. terwijl ze objectief beschouwd wel degelijk relevant kunnen zijn voor iemand die de overstap wil maken of een afweging wil maken.
Maar mijn punt is inmiddels wel gemaakt..
Die mensen die hun auto en laadpaal wel onder controle hebben zijn irritante fanboys? Dat wat jij probeert te bereiken lukt anderen zonder problemen, dus als je dan telkens blijft steken in een ‘bij Tesla is alles beter want dat snapte ik wel’ wordt het een beetje vermoeiendGersh1970 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:29:
[...]
Wat ik probeer te bereiken is een objectief antwoord op de vraag van iemand welke verschillen hij kan verwachten tussen ‘dat andere merk’ en de I4.
Ik hoef mezelf niet te overtuigen hoor. Heb zowel een ‘dat andere merk’, een 2 maanden oude i4 en een Z4.
Ben echt BMW liefhebber maar er zijn behoorlijke verschillen en zaken die BMW nu eenmaal minder goed doet. Maar ik irriteer me mateloos aan de BMW fanboys hier die dat als niet ter zake doend, niet bestaand worden voorgedaan of de woorden uit het verband worden gerukt. terwijl ze objectief beschouwd wel degelijk relevant kunnen zijn voor iemand die de overstap wil maken of een afweging wil maken.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Klopt we begrijpen je punt helemaal.Gersh1970 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:29:
[...]
Fijn dat je het bevestigd met dit totaal nutteloze antwoord.fsfikke schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:03:
[...]
Die mensen die hun auto en laadpaal wel onder controle hebben zijn irritante fanboys? Dat wat jij probeert te bereiken lukt anderen zonder problemen, dus als je dan telkens blijft steken in een ‘bij Tesla is alles beter want dat snapte ik wel’ wordt het een beetje vermoeiend
Ik heb keurig beschreven welke stappen ik doorloop en wat er dan niet werkt en welke andere stappen ik nog kan nemen.
Een nuttig antwoord zou kunnen zijn:
1. Ik heb dezelfde stappen eens doorlopen en bij mij werkt het wel goed. Wellicht met een toevoeging welke setting je dan gebruikte
2. Ik heb dezelfde stappen doorlopen en bij mij werkt het ook niet goed. Ik zit op software versie <nummer> en de nieuwste versie van de app.
3. Etc
Je kan het vast!
Volgens mij staat er wel ergens al duidelijk aangegeven dat je stap1&2 al niet conform de handelingen zijn om voor elkaar te krijgen wat je wilGersh1970 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:36:
[...]
Fijn dat je het bevestigd met dit totaal nutteloze antwoord.
Ik heb keurig beschreven welke stappen ik doorloop en wat er dan niet werkt en welke andere stappen ik nog kan nemen.
Eerst configureren en dan inprikken, niet inprikken weer alles stoppen waardoor het niet meer werkt en dan weer alles proberen aan te gaan passen zodat het misschien wel weer werkt.
[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 22-11-2024 13:22 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mijn ervaring alleen bij accu onder de 5% denk ik. Zodra die wat voller is komt de optie weer beschikbaar.BMWi4 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:58:
Met dit koude weer viel me op dat je tijdens het laden bij snellader niet de verwarming aan kan zetten.
Zie ik iets over het hoofd of is het gewoon niet mogelijk?
Mijn accu was zeker boven de 5% en verbaasde me erover dat het niet mogelijk was.Zipsop schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:04:
[...]
Mijn ervaring alleen bij accu onder de 5% denk ik. Zodra die wat voller is komt de optie weer beschikbaar.
Ben nu in Zweden bij -9 aan het snelladen. Begonnen bij 8% en kon meteen bij het uitstappen gewoon de verwarming weer aanzetten. Daarvoor een rit van een uurtje gehad met navi naar de ionity charger en het pre condition lampje ging ook gewoon aan van te voren.BMWi4 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:43:
[...]
Mijn accu was zeker boven de 5% en verbaasde me erover dat het niet mogelijk was.
Zal het de komende etappe nog eens testen dan kan wat lager in de SoC want daar zijn meer laadopties.
Je kan in het climate menu gewoon de temp instellen achterin, via ‘achterste zitrij’ (of iets in die woorden). Persoonlijk zet ik het allemaal zoveel mogelijk op ‘sync’ zodat de cc minder hard hoeft te werkenSupernovaBE schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:35:
1keer gehad ons kindje de airco achteraan aangezet op low of 16c terwijl het vooraan op 23 stond.
Er kwam een heel onaangename koude tocht van achteraan in de wagen, bijna zoals een raam die open staat :-D
Dit voel je pas al rijdend en je moet bijna stoppen om het te kunnen aanpassen.
Beetje jammer dat je vooraan op het scherm de tempratuur van de achterbank niet kan zien/wijzigen
Heb nu ingesteld dat het achteraan gewoon de instelling van vooraan overneemt.
Of zie ik iets over het hoofd en kan dit wel?
Leuk om te lezen, ik ga over een paar weken naar midden Zweden met de i4. Hoe bevalt het rijden en laden in deze omstandigheden, waar zit je verbruik? En heb je ook sneeuwkettingen, zoja al ervaring ermee? Ik ga binnenkort de trak sport (215) loopvlak kettingen halenZipsop schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:16:
[...]
Ben nu in Zweden bij -9 aan het snelladen. Begonnen bij 8% en kon meteen bij het uitstappen gewoon de verwarming weer aanzetten. Daarvoor een rit van een uurtje gehad met navi naar de ionity charger en het pre condition lampje ging ook gewoon aan van te voren.
Zal het de komende etappe nog eens testen dan kan wat lager in de SoC want daar zijn meer laadopties.
Dat is toch enkel bij de nieuwe software versie? 8.5 dacht ik?mgoes schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 07:52:
[...]
Je kan in het climate menu gewoon de temp instellen achterin, via ‘achterste zitrij’ (of iets in die woorden). Persoonlijk zet ik het allemaal zoveel mogelijk op ‘sync’ zodat de cc minder hard hoeft te werken
Ik zit regelmatig in deze regio dus speel vals met een M50 op Nokian Hakkapeliitta 5 nordic winterbanden.mgoes schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 07:56:
[...]
Leuk om te lezen, ik ga over een paar weken naar midden Zweden met de i4. Hoe bevalt het rijden en laden in deze omstandigheden, waar zit je verbruik? En heb je ook sneeuwkettingen, zoja al ervaring ermee? Ik ga binnenkort de trak sport (215) loopvlak kettingen halen
Ik heb een set König K-Summit MAX K44M achterin liggen maar nog nooit nodig gehad. xDrive doet het met sneeuw en ijs uitstekend in combinatie met de Nokian's.
Verbruik is niet echt veel over te zeggen de staat van de weg en de snelheid wisselen daar veel te veel voor.
Laden is over het algemeen gewoon prima te doen, alleen in het uiterste noorden is wat meer opletten.
Gister nog een stop met 2% gedaan toen was verwarming aanhouden niet beschikbaar. Maar toen ik terug kwam van een korte stop binnen en de auto al op 15% was kon hij meteen weer aan.
Ik reed gisteren achteruit en net voordat de achterbanden de stoeprand raakten hoorde ik een harde tik en stond ik gelijk stil.
Er stak een stoeptegel omhoog die tegen een bolle aluminiumgekleurde kap aan de onderkant van de auto kwam.
Ik heb dit eerder ook gehad met een stootband, een band die op de weg is gelijmd.
Hebben anderen hier dat ook weleens gehad?
Ik heb dit met ander auto’s nog nooit meegemaakt.
Er stak een stoeptegel omhoog die tegen een bolle aluminiumgekleurde kap aan de onderkant van de auto kwam.
Ik heb dit eerder ook gehad met een stootband, een band die op de weg is gelijmd.
Regelmatig, i4 is redelijk laag qua bodemvrijheid met 125mm voor een redelijk normale auto.ASS-Ware schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:53:
Ik reed gisteren achteruit en net voordat de achterbanden de stoeprand raakten hoorde ik een harde tik en stond ik gelijk stil.
Niet voor alle auto's makkelijk te vinden maar een paar voorbeelden: (Bron autoweek carbase)
Een 420i GC is bijvooorbeeld 140mm en een 330e sedan 141mm
BMW M3 sedan 120mm
BMW M2 Coupé 123mm
Tesla model 3 Performance highland is 128mm en de andere Model 3s zijn 138mm
Domme vraag misschien, maar staat xdrive altijd “aan” op de M50?Zipsop schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:19:
[...]
Ik zit regelmatig in deze regio dus speel vals met een M50 op Nokian Hakkapeliitta 5 nordic winterbanden.
Ik heb een set König K-Summit MAX K44M achterin liggen maar nog nooit nodig gehad. xDrive doet het met sneeuw en ijs uitstekend in combinatie met de Nokian's.
Verbruik is niet echt veel over te zeggen de staat van de weg en de snelheid wisselen daar veel te veel voor.
Laden is over het algemeen gewoon prima te doen, alleen in het uiterste noorden is wat meer opletten.
Gister nog een stop met 2% gedaan toen was verwarming aanhouden niet beschikbaar. Maar toen ik terug kwam van een korte stop binnen en de auto al op 15% was kon hij meteen weer aan.
Sport stand heeft daar geen invloed op?
In Sport en Comfort zijn beide motoren aan het werk (dus xDrive), in ECO-Pro heb je alleen de achterwielenOverw.Helder schreef op zondag 24 november 2024 @ 23:05:
[...]
Domme vraag misschien, maar staat xdrive altijd “aan” op de M50?
Sport stand heeft daar geen invloed op?
niet wat ik begrepen heb met de m50 en ook ervaar. in eco, ligt de nadruk naar achtern maar de front motor doet mee. Ook als je in eco het pedaal verder indrukt, lees meer power vraagt geeft de front motor extra bijDeEeekhoorn schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:14:
[...]
In Sport en Comfort zijn beide motoren aan het werk (dus xDrive), in ECO-Pro heb je alleen de achterwielen
Ook mijn ervaring idd. Hij pakt gewoon wat hij nodig heeft. Alleen de reactie en balans is wat anders.rolelael schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:59:
[...]
niet wat ik begrepen heb met de m50 en ook ervaar. in eco, ligt de nadruk naar achtern maar de front motor doet mee. Ook als je in eco het pedaal verder indrukt, lees meer power vraagt geeft de front motor extra bij
Staat hier heel uitgebreid uitgelegd: https://www.press.bmwgrou...he-bmw-i4-m50?language=en
Thanks voor de link, leuk om even bij te lezen mbt de techniek!Zipsop schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:35:
[...]
Ook mijn ervaring idd. Hij pakt gewoon wat hij nodig heeft. Alleen de reactie en balans is wat anders.
Staat hier heel uitgebreid uitgelegd: https://www.press.bmwgrou...he-bmw-i4-m50?language=en
Quotes over de aandrijving:
"When the accelerator pedal is pressed moderately, a continuously higher proportion of drive torque is provided by the rear electric drive unit as the speed increases. In phases of constant driving, the drive is finally provided solely by the engine acting on the rear wheels."
"...Depending on the driving situation, the fully variable electric BMW xDrive system can implement any form of power transmission: traction-optimised all-wheel drive with variable torque distribution as well as pure front or rear-wheel drive."
Het hangt dus van een aantal dingen af zo te zien, afhankelijk van wat ie nodig heeft.. regelt ie zelf
Opzich wel logisch gezien de CCU met een electrische auto veel strakker en sneller dingen kan regelen dan met een verbrandingsmotor.
Voor degene die nog iets OTA willen toevoegen; Black Friday komt er aan en BMW heeft 20% korting op Connected Drive Upgrades
.
Ik twijfel enkel nog over de drive recorder. heb een maandje gratis proef gehad maar er eigenlijk nog niets mee gedaan.M_G_ schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:22:
Voor degene die nog iets OTA willen toevoegen; Black Friday komt er aan en BMW heeft 20% korting op Connected Drive Upgrades.
De prijzen zijn als volgt:
- 1 jaar: 55 euro
- 3 jaar: 130 euro
- onbeperkt: 299 euro
vooral die onbeperkte looptijd vind ik redelijk duur. In de US lijkt die optie een pak goedkoper te zijn.
199 euro was beter geweest :-)
Ik neig eventueel naar 3 jaar.
Die was in verleden 200 en toen overwogen ... nu du 300ndedecke schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:32:
[...]
Ik twijfel enkel nog over de drive recorder. heb een maandje gratis proef gehad maar er eigenlijk nog niets mee gedaan.
vooral die onbeperkte looptijd vind ik redelijk duur. In de US lijkt die optie een pak goedkoper te zijn.

kreeg mail van BMW over hun laad tarieven. Die waren overal hetzelfde namelijk 45 cent. Lekker makkelijk.
Vanaf 15 januari worden ze flexibel, wordt weer enorm opletten, erg jammer
Ionity Plus aan 34cts/kWh met maandelijks abonnement aan 5,99€. Dat is het enige wat voor mij echt belangrijk is (in principe alleen bij het op vakantie gaan). AC laden wordt inderdaad kijken wat het kost, maar dat doe ik zelden en voor weinig kWh, en ik heb alternatieven…richards3 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:26:
kreeg mail van BMW over hun laad tarieven. Die waren overal hetzelfde namelijk 45 cent. Lekker makkelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Scientific op 26-11-2024 21:55 ]
Bij mij zit ie erin en eerlijk ... ik heb hem in 2 jaar slechts 1x zelf aangezet. Dat was toen ik een bordje Stop Politie voor me had .. verder nooit iets mee gedaan. Misschien dat je er iets aan hebt als je een flink ongeluk krijgt, dan neemt ie dit op en kan je het wellicht als bewijs gebruiken.ndedecke schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:32:
[...]
Ik twijfel enkel nog over de drive recorder. heb een maandje gratis proef gehad maar er eigenlijk nog niets mee gedaan.
Vanwege dat gebruiksgemak (en de toegankelijkheid van de laadpas) heb ik hem na het jaar gratis op activ abo overgezet. De voordelen waren mij die 5 euro per maand meer dan waard (niet checken, als het werkt ken ik de prijs).richards3 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:26:
wat zeg je nu eigenlijk? je hebt hem omgezet naar de gratis variant (-5 euro per maand), maar de voordelen waren je meer dan die 5 euro waard.Quiller schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:59:
[...]
Vanwege dat gebruiksgemak (en de toegankelijkheid van de laadpas) heb ik hem na het jaar gratis op activ abo overgezet. De voordelen waren mij die 5 euro per maand meer dan waard (niet checken, als het werkt ken ik de prijs).
Als de voordelen meer dan die 5 euro waard waren, waarom heb je hem dan omgezet of bedoel je dat de voordelen niet opwogen tegen die 5 euro?
Ehm nee... Je hebt twee formules bij de laadpas (BMW) activ (betalend) flex gratis --- eerste jaar na aankoop heb je één jaar activ inbegrepen ... Na dat jaar heb ik activ behouden...dencoupe schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:11:
[...]
wat zeg je nu eigenlijk? je hebt hem omgezet naar de gratis variant (-5 euro per maand), maar de voordelen waren je meer dan die 5 euro waard.
Als de voordelen meer dan die 5 euro waard waren, waarom heb je hem dan omgezet of bedoel je dat de voordelen niet opwogen tegen die 5 euro?
Dat gezegd zijnde : er is een aanpassing aan het beleid (mail juist gekregen) : we gaan ook met activ abo op flexibele prijzen over MAAR wel met 30% korting... behalve bij 'preferred partners' (allego en electra) waar het vaste (voordelige) prijzen zijn... Dat ga ik toch eens ten gronde bekijken!!!! -- bijkomend ook abo voor ionity bij bmw is aangepast en wordt terug een vaste prijs : 5.99 per maand en dan laad je aan 34 cent... mogelijk ga ik mijn activ abo nu laten vallen en terug ionity nemen bij flex (ingewikkeld ...)
Dat gezegd zijnde : die gaat over België, geen idee of men in NL voor BMW andere formules hanteert...
Vrees dat het hier ook nooit echt zal gebruikt worden, maar zonet toch het aangekocht voor periode van 3 jaar. Dat was nu 104 euro incl. btw en vond ik tov de totaalprijs van de m50 nog wel verdedigbaar. Al was het toch met enige tegenzin dat ik op de betaalknop heb gedrukt. Zoiets zou basis moeten zijn.dencoupe schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:27:
[...]
Bij mij zit ie erin en eerlijk ... ik heb hem in 2 jaar slechts 1x zelf aangezet. Dat was toen ik een bordje Stop Politie voor me had .. verder nooit iets mee gedaan. Misschien dat je er iets aan hebt als je een flink ongeluk krijgt, dan neemt ie dit op en kan je het wellicht als bewijs gebruiken.
Als ik ooit een situatie heb dat ze me ergens aanrijden heb ik hopelijk de reflex snel even op dat knopje te drukken.
Of misschien volgen er ooit wel updates of hacks die het iets nuttiger maken.
Ik zou gewoon verwachten dat hij continu opneemt en paar uur kan opnemen. Als je dan iets voorhebt kan je achteraf nakijken.
Misschien door gebruik te maken van usb storage of dergelijke.
Gezien het mijnenveld van de EU privacy regeltjes met betrekking tot dashcams en de opnames daarvan zou ik geen verwachtingen stellen bij updates. Tesla heeft sentry mode ook redelijk nutteloos moeten maken hierdoor.ndedecke schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:34:
[...]
Vrees dat het hier ook nooit echt zal gebruikt worden, maar zonet toch het aangekocht voor periode van 3 jaar. Dat was nu 104 euro incl. btw en vond ik tov de totaalprijs van de m50 nog wel verdedigbaar. Al was het toch met enige tegenzin dat ik op de betaalknop heb gedrukt. Zoiets zou basis moeten zijn.
Als ik ooit een situatie heb dat ze me ergens aanrijden heb ik hopelijk de reflex snel even op dat knopje te drukken.
Ik zou gewoon verwachten dat hij continu opneemt en paar uur kan opnemen. Als je dan iets voorhebt kan je achteraf nakijken.
Kennen jullie alternatieve aanbieders die een baste prijs aanbieden? Heb heen zin om me bij elke laadbeurt ook nog om de prijs te moeten bekommeren. Is zo al genoeg een jungleQuiller schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:59:
[...]
Vanwege dat gebruiksgemak (en de toegankelijkheid van de laadpas) heb ik hem na het jaar gratis op activ abo overgezet. De voordelen waren mij die 5 euro per maand meer dan waard (niet checken, als het werkt ken ik de prijs).
Vandaar dat ik hier al een aantal keren heb gepost over het nut van een aparte dashcam.Zipsop schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:54:
[...]
Gezien het mijnenveld van de EU privacy regeltjes met betrekking tot dashcams en de opnames daarvan zou ik geen verwachtingen stellen bij updates. Tesla heeft sentry mode ook redelijk nutteloos moeten maken hierdoor.
Als het 299 euro is dan zijn er betere alternatieven te vinden - zelf voor 200 euro.
Voor 104 wordt het moeilijker.
Vooral een dashcam die deftig opneemt in parking mode en die gemakkelijk aan te sluiten valt - bv via OBD - vind ik voorlopig niet en is misschien wel ideaal moment nu iets te kopen met Black Friday ...
Maar wat

Is er toevallig iemand hier die gisteren zijn/haar i4 heeft uitgelaten in de storm?
Ik vraag dat omdat wij gisteren dus (noodgedwongen) weer en wind moesten trotseren en 120km noord-zuid zijn gereden (de storm kwam vanuit het westen, belangrijk).
Op een gegeven moment leek het of de wind “grip” kreeg op de zijruit aan de bestuurders zijde (dus aan de luw zijde) met als gevolg ontzettend veel loeiend lawaai in de auto! Op een gegeven moment zo hard en scherp dat het bijna pijnlijk werd. En dus alleen aan de bestuurder zijde en niet aan de kant waar de wind vandaan kwam!
Nou weet ik dat het gisteren dus extreem weer was en dat je enig extra lawaai mag verwachten bij een i4 omdat er geen frame aanwezig is, maar dit was eigenlijk onaanvaardbaar.
Ik heb er een geluidsopname van gemaakt en ben van plan daar mee naar de dealer te gaan om hun mening te vragen, maar vroeg me af of er meer mensen zijn met een dergelijke ervaring?
Ik vraag dat omdat wij gisteren dus (noodgedwongen) weer en wind moesten trotseren en 120km noord-zuid zijn gereden (de storm kwam vanuit het westen, belangrijk).
Op een gegeven moment leek het of de wind “grip” kreeg op de zijruit aan de bestuurders zijde (dus aan de luw zijde) met als gevolg ontzettend veel loeiend lawaai in de auto! Op een gegeven moment zo hard en scherp dat het bijna pijnlijk werd. En dus alleen aan de bestuurder zijde en niet aan de kant waar de wind vandaan kwam!
Nou weet ik dat het gisteren dus extreem weer was en dat je enig extra lawaai mag verwachten bij een i4 omdat er geen frame aanwezig is, maar dit was eigenlijk onaanvaardbaar.
Ik heb er een geluidsopname van gemaakt en ben van plan daar mee naar de dealer te gaan om hun mening te vragen, maar vroeg me af of er meer mensen zijn met een dergelijke ervaring?
je zou die reflex niet nodig moeten hebben, hij zou bij een dergelijke aanrijding wel 20seconden van te voren opnemen en de aanrijding daarin meenemen.ndedecke schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:34:
[...]
Vrees dat het hier ook nooit echt zal gebruikt worden, maar zonet toch het aangekocht voor periode van 3 jaar. Dat was nu 104 euro incl. btw en vond ik tov de totaalprijs van de m50 nog wel verdedigbaar. Al was het toch met enige tegenzin dat ik op de betaalknop heb gedrukt. Zoiets zou basis moeten zijn.
Dat zeggende neemt ie dus wel op, alleen slechts een korte tijd ... zou mooi zijn als dit langer was, iedere 2 uur een nieuwe opname en na 24 uur de opname verwijderen.
Ik had hier gisteren ook last van. Het klonk alsof het portier niet goed dichtzat aan de luwzijde. Ik schrok mij rot, inderdaad een heel hard geluid, ik was bang dat het open zou waaien. Maar toen ik gestopt was was er niets te zien, de deur zat goed dicht.JeeHoo schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:03:
Is er toevallig iemand hier die gisteren zijn/haar i4 heeft uitgelaten in de storm?
Heb dit soms wel eens gehoord met een rukwind. De ruit van de i4 is frameless en ligt dus 'op' het rubber en zit niet geklemd tussen het rubber zoals bij de meeste andere auto's. Ik denk dat dit gewoon een gevolg daarvan is en niet iets om je druk over te maken lijkt mij.JeeHoo schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:03:
Dat was ook wat ik van de dealer te horen kreeg. Ik snap wel dat het komt dat de ruit frameless is maar dit was wel heel hard. Afijn ... ik zal het er mee moeten doen.B1OO schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:58:
[...]
Heb dit soms wel eens gehoord met een rukwind. De ruit van de i4 is frameless en ligt dus 'op' het rubber en zit niet geklemd tussen het rubber zoals bij de meeste andere auto's. Ik denk dat dit gewoon een gevolg daarvan is en niet iets om je druk over te maken lijkt mij.
Wat viel er over te zetten?Quiller schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:59:
[...]
Na het eerste jaar gratis active blijft het dan toch active?
Precies dat dus …… Echt ontzettend hard.Toffeltje schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:13:
[...]
Ik had hier gisteren ook last van. Het klonk alsof het portier niet goed dichtzat aan de luwzijde. Ik schrok mij rot, inderdaad een heel hard geluid, ik was bang dat het open zou waaien. Maar toen ik gestopt was was er niets te zien, de deur zat goed dicht.
Gisteren weer een lange rit waarbij alles weer normaal was dus denk dat dit echt een extreme situatie was waarbij frameless ramen daar last van hebben.
Ben in elk geval gerustgesteld dat ik niet de enige ben
Nee hoor in tegenstelling tot vele andere werd alles bij BMW na de 'gratis' periode overgezet naar de echte gratis 'variant'. (zoals het hoort in mijn ogen)ASS-Ware schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 21:52:
[...]
Wat viel er over te zetten?
Na het eerste jaar gratis active blijft het dan toch active?
Oh, ik heb het zelf vast op de gratis variant gezet, aangezien ik bijna nooit buiten laad.Quiller schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:14:
[...]
Nee hoor in tegenstelling tot vele andere werd alles bij BMW na de 'gratis' periode overgezet naar de echte gratis 'variant'. (zoals het hoort in mijn ogen)
Heeft er iemand suggesties voor een eenvoudige thuislader voor in het stopcontact?
We gebruiken thuis een lader aan 11kW, maar ik zoek nog een oplossing om in ons vakantiehuis snel even bij te laden.
Zal dus niet dagelijks gebruikt worden en de versie van BMW is behoorlijk prijzig.
Ik zit bvb naar zoiets te kijken: https://www.amazon.com.be...topcontact/dp/B0CQP99M9F/
De meeste zijn max 3.6kW (=16A). Ik heb er een paar gezien waar je ook 20A (4.6kW) zou kunnen laden, wat ondersteund wordt door het stopcontact (afgezekerd met 20A automaat).
Maar ik vermoed dat op 1 fase hier de interne AC lader van de bmw i4 (ik) en i5 (vrouw) toch zal beperken op 16A ?
We gebruiken thuis een lader aan 11kW, maar ik zoek nog een oplossing om in ons vakantiehuis snel even bij te laden.
Zal dus niet dagelijks gebruikt worden en de versie van BMW is behoorlijk prijzig.
Ik zit bvb naar zoiets te kijken: https://www.amazon.com.be...topcontact/dp/B0CQP99M9F/
De meeste zijn max 3.6kW (=16A). Ik heb er een paar gezien waar je ook 20A (4.6kW) zou kunnen laden, wat ondersteund wordt door het stopcontact (afgezekerd met 20A automaat).
Maar ik vermoed dat op 1 fase hier de interne AC lader van de bmw i4 (ik) en i5 (vrouw) toch zal beperken op 16A ?
Waar heb je die oplader gezien met 20a en 4,6kw met stekker aan stopcontact?
Je hebt gelijk. Te vluchtig gekeken en was eentje met een CEE stekker. 16A is idd het max.NemeSiS-7 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 20:58:
Waar heb je die oplader gezien met 20a en 4,6kw met stekker aan stopcontact?
Bij mij zat er een 'standaard?' bij in een tas in de kofferbak. Weet niet of je dat al eens gecheckt hebt?ndedecke schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 19:44:
Heeft er iemand suggesties voor een eenvoudige thuislader voor in het stopcontact?
Hier in beide auto's enkel een laadkabel. Die thuislader voor in het stopcontact is een aparte optie.B1OO schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:08:
[...]
Bij mij zat er een 'standaard?' bij in een tas in de kofferbak. Weet niet of je dat al eens gecheckt hebt?
Beste i4 drivers,
Kan je als Belg in de Nederlandse Connected drive store ACC aankopen? Scheelt nl. wel een pak in aankoop.
Momenteel CD week en dus heel wat in de promo. Helaas wordt mn wagen pas later dan deze week geleverd waardoor ik die acties dus net mis. Kan ik ACC bv dan nu al via website aankopen en eventueel later in mijn i4 activeren?
Merci voor de info!
Kan je als Belg in de Nederlandse Connected drive store ACC aankopen? Scheelt nl. wel een pak in aankoop.
Momenteel CD week en dus heel wat in de promo. Helaas wordt mn wagen pas later dan deze week geleverd waardoor ik die acties dus net mis. Kan ik ACC bv dan nu al via website aankopen en eventueel later in mijn i4 activeren?
Merci voor de info!
Ik heb vandaag mijn i4 gekregen.
Geen audio upgrade genomen maar het basis geluid is wel heel erg slecht? Stemmen klinken blikkerig. Nauwelijks bass en het lijkt bijna Mono.
Ik vermoed dat dit een fout vanuit de fabriek is?
Iemand anders ook ervaring mee?
Geen audio upgrade genomen maar het basis geluid is wel heel erg slecht? Stemmen klinken blikkerig. Nauwelijks bass en het lijkt bijna Mono.
Bij mij in 03/2022 zat er zowel een losse kabel in als eentje voor in t stopcontactndedecke schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:04:
[...]
Hier in beide auto's enkel een laadkabel. Die thuislader voor in het stopcontact is een aparte optie.
Ik vrees dat op beide het antwoord "nee" is...dreirie schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:10:
Beste i4 drivers,
Merci voor de info!
Als Belg vind ik het ook belachelijk dat ACC in Nederland maar de helft kost.
Helaas pindakaas ...AlphaWierie schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:06:
is de slechtste audio die ik gehoord heb ik vele jaren. Dat was direct een no go - had die in eerste testwagen.
Erna een upgrade en dat was echt een minimum en eigenlijk ook wat te weinig imo. De HK zat in de M50 testwagen en die is meer dan behoorlijk. Er is beter op de markt maar daarmee kan ik leven.
Ik vrees in jouw geval dat het of dit behouden blijft en gewoon worden of zelf een upgrade uitvoeren - is hier al besproken geweest
Succes!
Heb ook de basis audio maar vind die nu niet zo heel slecht zoals jij beschrijft.AlphaWierie schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:06:
Heb duidelijk wel L-R stereo. Bass is behoorlijk, staat nu medium ingesteld aangezien deze anders overstemd. En heel blikkerig zijn de stemmen niet.
Het enige dat zeker wel te merken is, is dat al het geluid van voor komt. Je zit er zeker niet middenin zoals een HK systeem wat ik op mij vorige wagen had.
Geen fout, gewoon zeer goedkope brolspeakers en deze prijsklasse van wagen niet waardig.AlphaWierie schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:06:
Wijzigen van instellingen maakt het alleen nog maar erger.
Zonde maar ik zal er 3j mee moeten doorbrengen.
Iemand anders hier die vanmorgen geen spraak assistent meer tot zijn/haar beschikking had?
Ik heb al een reset uitgevoerd (volumeknop 30 seconden ingedrukt houden) maar dat hielp niet.
Als ik naar de instellingen ga om te kijken of ik daar iets kan aanpassen, dan krijg ik een “niet beschikbaar” melding.
Dit probleem nog niet eerder ervaren.
Wel een opmerking: ik heb gebruik gemaakt van de “black Friday” 20% korting en heb de drive recorder aangeschaft - die is dus gisteren (automatisch) geïnstalleerd.
Ik heb al een reset uitgevoerd (volumeknop 30 seconden ingedrukt houden) maar dat hielp niet.
Als ik naar de instellingen ga om te kijken of ik daar iets kan aanpassen, dan krijg ik een “niet beschikbaar” melding.
Dit probleem nog niet eerder ervaren.
Wel een opmerking: ik heb gebruik gemaakt van de “black Friday” 20% korting en heb de drive recorder aangeschaft - die is dus gisteren (automatisch) geïnstalleerd.
Ik neem altijd de Hifi optie bij BMW omdat de geluidskwaliteit een stuk beter is dan de standaard. Ik vind het oké/goed met die optie, maar als je geluidskwaliteit in de auto een topprioriteit vindt, kan je beter voor een verdere upgrade gaan.Nerrion schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:13:
Hoe is het geluid in de i4 met de 'HiFi System' optie?
Vorige auto had HiFi wat ik toch wat teleurstellend vond. Huidige auto heeft HK en dat is wat mij betreft prima
Hi, ik heb de Hifi optie gekozen. Voor mij goed genoeg.Nerrion schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:13:
Hoe is het geluid in de i4 met de 'HiFi System' optie?
Keuzes keuzes….
Ik heb hem zelf op de echte gratis variant moeten zetten. Werd na de gratis periode nog gewoon 5 euro in rekening gebracht voor het Active abonnement.Quiller schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:14:
[...]
Nee hoor in tegenstelling tot vele andere werd alles bij BMW na de 'gratis' periode overgezet naar de echte gratis 'variant'. (zoals het hoort in mijn ogen)
NL of BE?dencoupe schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:06:
[...]
Ik heb hem zelf op de echte gratis variant moeten zetten. Werd na de gratis periode nog gewoon 5 euro in rekening gebracht voor het Active abonnement.
hey,
ik mag/moet een nieuwe lease auto kiezen en de i4 zit gelukkig net binnen scope.
voor de lease zelf is een metaalkleur een vereiste en voor mezelf is dit een trekhaak (fietsen).
Met deze 2 opties is een edrive40 net binnen bereik
Ik zou natuurlijk ook kunnen opteren om de edrive35 te nemen en kan ik natuurlijk de auto wat extra opties geven.
De range van de edrive40 zal ik wel niet elke dag nodig hebben, maar is toch wel een geruststelling dat je wat verder zal kunnen doorrijden.
Of zijn er opties die echt wel nodig zijn op de I4?
ik mag/moet een nieuwe lease auto kiezen en de i4 zit gelukkig net binnen scope.
voor de lease zelf is een metaalkleur een vereiste en voor mezelf is dit een trekhaak (fietsen).
Ik zou natuurlijk ook kunnen opteren om de edrive35 te nemen en kan ik natuurlijk de auto wat extra opties geven.
De range van de edrive40 zal ik wel niet elke dag nodig hebben, maar is toch wel een geruststelling dat je wat verder zal kunnen doorrijden.
je kunt het zo gek maken als je zelf wiltTheB schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:31:
hey,
ik zou ook niet zonder HUD willen, elektrische verstelling van de stoelen, stoelverwarming, audio even wat hoger in niveau, zwarte hemel en zo zijn er nog een aantal zaken die ik er altijd wel in wil hebben (mijne is op stoelkoeling, Pano dak en carbonpakket na vol in de opties) Maar mocht hem ook zelf betalen en dan hoef je minder snel keuzes te maken
Opties zijn zeer persoonlijk maar Harman Kardon vind ik een feestje en assistent drive (pro) zorgt ook voor relaxed rijden in ons drukke land. Ik heb er ook voor gekozen om een e35 te nemen i.p.v. een e40, qua prestaties kom ik niets tekort, ook qua range gaat het eigenlijk al prima, ik kwam uit een SR tesla die na 5 jaar fors slechter was geworden. Mijn mindset op laden was dus al op vlieghoogte, d.w.z. als er een laadpaal is zet ik hem eraan, de dagen dat ik meer dan 300 km ineens rij zijn heel sporadischTheB schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:31:
hey,
[ Voor 18% gewijzigd door eikrur op 05-12-2024 14:58 ]
Vorige week mijn Tesla M3 SR achtergelaten bij de BMW dealer en daar vertrokken met een i4 e35 M pakket pro met diverse fun opties als HK, assistentie pakketten, innovatie pakket, leer, 19" enz.. In tegenstelling tot allerlei discussie eerder op dit forum, voelt het voor mij alsof ik van een golfkar in een auto ben gestapt. BMW geeft je eenvoudigweg een rijk gevoel en freude am fahren. Het enige wat mij tegenvalt is de tijd die het kost om te laden aan AC, met mijn tesla ging dat met gem 80 km/ uur waardoor die na ca 3 a 3.5 uur weer vol was bij BMW duurt dat echt veel langer, afgelopen nacht wel 6 uur, geen ramp, maar valt me wel op. Heb ik wellicht een instelling verkeerd staan?
Dat AC laden, dat heeft toch te maken met de kWh die je d'r in stopt? thuis kun je toch niet met heel veel meer als 11 kWh laden (bmw heeft als max 11kwh voor de i4) maar je net kan toch ook niet heel veel meer geven?
tenzij je een verzwaarde aansluiting hebt, maar dan betaal je in Nederland een heel hoog vastrecht, wat het niet interessant maakt kostenwijs.
Wellicht laadpalen aan straat wel eens meer dan 11 kWh leveren, dan klopt het dat het met een bmw i4 langer duurt.
tenzij je een verzwaarde aansluiting hebt, maar dan betaal je in Nederland een heel hoog vastrecht, wat het niet interessant maakt kostenwijs.
Wellicht laadpalen aan straat wel eens meer dan 11 kWh leveren, dan klopt het dat het met een bmw i4 langer duurt.
Beide wagens zouden in principe even snel (11 kW op 3-fase aansluiting) moeten kunnen laden.eikrur schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:05:
Het enige wat mij tegenvalt is de tijd die het kost om te laden aan AC, met mijn tesla ging dat met gem 80 km/ uur waardoor die na ca 3 a 3.5 uur weer vol was bij BMW duurt dat echt veel langer, afgelopen nacht wel 6 uur, geen ramp, maar valt me wel op. Heb ik wellicht een instelling verkeerd staan?
Als je een monofase aansluiting hebt dan kan het maximale ampèrage van de laadkabel wel een verschil maken, gebruik je nu een andere kabel dan bij de Tesla?
Monofase aansluiting:
- 16A => 3,7 kW
- 32A => 7.4 kW
- 16A => 11 kW
- 32A => 22 kW
De e35 heeft toch een veel grotere accu dan een 2019 SR?
Klopt, 40kw netto naar 66kw netto voor de i4 E35. Dus je bent iig 2uur langer bezig als hij leeg is.ErikIrie schreef op donderdag 5 december 2024 @ 18:06:
De e35 heeft toch een veel grotere accu dan een 2019 SR?
Tevens is vaak de default setting 6a bij aflevering, normaal geeft de dealer dit aan in de instructie.
Ik had hetzelfde luxe probleem en ben voor de edrive 35 gegaan en geen moment spijt gehad. Ik rijd 65k km per jaar en nooit een probleem gehad met range. Heb ACC (onmisbaar), metallic, HIFI (geld echt waard tov standaard geluid), verlichtingspakket (voegt luxe gevoel toe), aero velgen en de executive uitvoering (leer en stoelverwarming) met HUD genomen. Zou het zo weer doen.TheB schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:31:
hey,
3 fase aansluiting met vaste kabel aan het apparaat, geen verschil dus met de Tesla, op de tesla app kon je altijd zien met hoevell km/u er werd geladen, bij BMW heb ik dat nog niet kunnen ontdekken.Skiwi222 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:42:
[...]
Beide wagens zouden in principe even snel (11 kW op 3-fase aansluiting) moeten kunnen laden.
Als je een monofase aansluiting hebt dan kan het maximale ampèrage van de laadkabel wel een verschil maken, gebruik je nu een andere kabel dan bij de Tesla?
Monofase aansluiting:3-fase aansluiting:
- 16A => 3,7 kW
- 32A => 7.4 kW
- 16A => 11 kW
- 32A => 22 kW
Heb je in de wagen al gekeken of daar niet je limiterende factor staat ingesteld?eikrur schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:40:
[...]
3 fase aansluiting met vaste kabel aan het apparaat, geen verschil dus met de Tesla, op de tesla app kon je altijd zien met hoevell km/u er werd geladen, bij BMW heb ik dat nog niet kunnen ontdekken.
Ik heb sinds deze week een BMW i4 eDrive35 in bestelling staan. Heel benieuwd!
Vraag die ik nog had: kan iemand controleren of BMW IconicSounds Sport bestelbaar is in de online store, wanneer die via zijn BMW ID gekoppeld aan zijn i4 inlogt in die store?
Ik vind online namelijk conflicterende informatie.
Ik ben me ervan bewust dat via de algemene pagina https://www.bmw.be/nl/shop/ls/cp/connected-drive de BMW IconicSounds Sport inderdaad zichtbaar is, maar die pagina toont alle potentieel mogelijke aankopen, en pas na inloggen via BMW ID/wagen weet men effectief wat aankoopbaar is voor een model.
Vraag die ik nog had: kan iemand controleren of BMW IconicSounds Sport bestelbaar is in de online store, wanneer die via zijn BMW ID gekoppeld aan zijn i4 inlogt in die store?
Ik ben me ervan bewust dat via de algemene pagina https://www.bmw.be/nl/shop/ls/cp/connected-drive de BMW IconicSounds Sport inderdaad zichtbaar is, maar die pagina toont alle potentieel mogelijke aankopen, en pas na inloggen via BMW ID/wagen weet men effectief wat aankoopbaar is voor een model.
Die is er alleen voor ICE BMW, en zelfs nog als het iDrive 7 is.Asgaro schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:24:
i4 is alleen BMW IconicSounds Electric en de M50 zou het BMW M IconicSounds Electric moeten zijn.
Heb mijn M50 nog niet kunnen vergelijken met een gewone, op de filmpjes op youtube kan ik niet veel verschil horen.
Ik kon naderhand op mijn eDrive 40 geen iconic sounds meer aanschaffen. Was ook in de veronderstelling dat dit achteraf nog zou kunnen maar dat was niet het geval …. denk echter dat ik er ook niets aan mis.Asgaro schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:24:
ik heb hem wel en denk niet dat je wat mistJeeHoo schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:04:
[...]
Ik kon naderhand op mijn eDrive 40 geen iconic sounds meer aanschaffen. Was ook in de veronderstelling dat dit achteraf nog zou kunnen maar dat was niet het geval …. denk echter dat ik er ook niets aan mis.
Ik kan het voor mijn eDrive 35 van november 23 niet on line aanschaffen. Volgens mij mis je er overigens niks aan. Ik heb zelf wel achteraf online het automatische grootlicht en de flitspalen aangeschaft.Asgaro schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:24:
Idem. rij nu anderhalve maand met een i4 m50 en heb die iconic sounds nog maar 2 of 3 keer kortstondig aangezet.richards3 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:09:
[...]
ik heb hem wel en denk niet dat je wat mist
Ik ga het niet afbreken maar heb het persoonlijk liever gewoon uit staan en dan is alles lekker rustig.
Idem voor mijn vrouw met de i5 edrive40: die heeft het ook direct uitgezet maar haat het als het aan staat :-)
Het stoort me dus niet maar zoiets zou gratis moeten zijn vind ik.'t is niet echt iets functioneels.
Kinderen bootsen ook graag klanten na van een motor als ze aan het spelen zijn. Misschien is dat een volwaardig alternatief als je alleen rijdt
:strip_exif()/f/image/X923CpbApwsPwil3jWODQSdy.jpg?f=fotoalbum_large)
ik word nog niet heel enthousiast van een Fastned snellader, of heb ik een instelling verkeerd staan in de auto?
[ Voor 18% gewijzigd door eikrur op 07-12-2024 12:22 ]
Ik heb donderdag mijn i4 M50 besteld, voorziene datum is halfweg maart, begin april. Het is wel met een individual kleur, wat misschien wat extra aan de termijn heeft toegevoegd.pollepap1969 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 07:56:
Wat is de huidige levertermijn van een BMW i4 in België?
Hoe vol is de batterij en heb je hem voorbereid op snelladen?eikrur schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:16:
[Afbeelding]
ik word nog niet heel enthousiast van een Fastned snellader, of heb ik een instelling verkeerd staan in de auto?
Ik haal bij Fastnet de 200kW wel, alleen niet continue.
Hoe vol is de batterij en heb je hem voorbereid op snelladen?
[/quote]
batterij 30%, niet voorbereid, kan je alleen voorbereiden in de app of ook in de auto zelf, waarschijnlijk door te navigeren naar een laadpunt?
[/quote]
batterij 30%, niet voorbereid, kan je alleen voorbereiden in de app of ook in de auto zelf, waarschijnlijk door te navigeren naar een laadpunt?
Ik vermoed zeer sterk dat je batterij niveau reeds 80%+ was... Ik ga ervanuit dat de foto niet kwaadbewust (trolbewusteikrur schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:16:
[Afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Quiller op 07-12-2024 14:56 ]
Kan heel goed zijn bij een drukke locatie, een heel groot deel van de Fastned laders is nog powershared. Hoe meer er komen laden hoe langzamer het voor iedereen gaat. Zijn een paar drukke locaties waar dit is opgelost.eikrur schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:16:
[Afbeelding]
In je foto zie je het stukje van je balk van 185 naar links toe tot aan de 4 van 47 gearceerd zijn. Dit betekend een limiet van de laad infrastructuur. Je krijgt dus nagenoeg het maximale wat de lader op dat moment kan leveren.
Tevens was op moment van je foto de auto ook zeker voller dan 30% wat dat kan je aan die dikke blauw paarse balk zien, bij 30% zou dat op de foto te zien moeten zijn.
Je kan handmatig in het laadmenu ook het pre-conditioneren aanzetten, en daar een snelkoppeling van maken. Beste ervaring is via de navi naar de lader gaan naar mijn ervaring.
Je kan de batterij handmatig voorbereiden of naar een laadpunt laten navigeren.eikrur schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:30:
Hoe vol is de batterij en heb je hem voorbereid op snelladen?
[/quote]
Heeft er trouwens iemand die zwarte panelen achteraan de hoeken bij een M50 / M-pack gespoten in koetswerkkleur?
Beste Quiller, dat sterke vermoeden moet ik tegenspreken, met 80% batterij ga ik niet langs de weg aan een snel lader staan (dat is namelijk niet mijn hobby) , sterker nog dan zet ik hem thuis op de oprit nog niet eens aan de lader. Nogmaals ik ben er gaan staan met 30%, de foto nam ik ongeveer 5 minuten nadat ik was aangesloten dus wellicht zou ik hier Fastned en BMW moeten bejubelen omdat de auto na vijf minuten al van 30 naar 80% is gegaan maar daar heb ik dan weer een sterk vermoeden dat dat niet zo is. Blijkbaar is het wel een gevoelige vraag als je ook zelfs trol vermoedens uitspreekt. Ik ben slechts nieuwsgierig wat de oorzaak zou kunnen zijn. Uit reacties begrijp ik nu dat als de accu boven de 50 a 60% komt, de snelheid er wel uit is. het zij zo, is ook allemaal geen ramp met mijn vorige elektrische auto stond ik bijna nooit aan de snel lader en als dat al zo was een Tesla supercharger, ik had dus geen ervaring met Fastned en de eerste ervaring viel wat tegen, nogmaals geen ramp slechts een constatering.Quiller schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:55:
[...]
Ik vermoed zeer sterk dat je batterij niveau reeds 80%+ was... Ik ga ervanuit dat de foto niet kwaadbewust (trolbewust) zo erg links op het scherm genomen is waardoor %-tage niet te zien is...
[ Voor 6% gewijzigd door eikrur op 09-12-2024 08:46 ]
Hier is al best veel over geschreven. Zo rond de zomer nog. Alles valt of staat mij voorverwarmen. Zelf sta ik zelden aan fastned laders. De keer dat ik er stond en de accu was voorverwarmd was de snelheid prima. Met een lage buiten temperatuur ook wel is matige snelheid gehad.eikrur schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:40:
[...]
Beste Quiller, dat sterke vermoeden moet ik tegenspreken, met 80% batterij ga ik niet langs de weg aan een snel lader staan (dat is namelijk niet mijn hobby) , sterker nog dan zet ik hem thuis op de oprit nog niet eens aan de lader. Nogmaals ik ben er gaan staan met 30%, de foto nam ik ongeveer 5 minuten nadat ik was aangesloten dus wellicht zou ik hier Fastned en BMW moeten bejubelen omdat de auto na vijf minuten al van 30 naar 80% is gegaan maar daar heb ik dan weer een sterk vermoeden dat dat niet zo is. Blijkbaar is het wel een gevoelige vraag als je ook zelfs trol vermoedens uitspreekt. Ik ben slechts nieuwsgierig wat de oorzaak zou kunnen zijn. Uit reacties begrijp ik nu dat als de accu boven de 50 a 60% komt, de snelheid er wel uit is. het zij zo, is ook allemaal geen ramp met mijn vorige elektrische auto stond ik bijna nooit aan de snel lader en als dat al zo was een Tesla supercharger, ik had dus geen ervaring met Fastned en de eerste ervaring viel wat tegen, nogmaals geen ramp slechts een constatering.
je hebt exact dezelfde config als ik, (denk namelijk cognac van binnen te zien) wellicht was het een incidentGeorgeBfast schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:16:
Bij deze zal ik al je twijfel wegnemen . Mijn i4 bij de Duitse Fastned aan de laadpaal . Ruim 208 KWh laadsnelheid!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kan dit ook bevestigen: als de accu de goede temperatuur heeft, dan is de snelheid zoals verwacht (dwz dat je de eerste minuten tot ongeveer 210kW haalt bij 12-18% SoC). Ook bij Fastned laders. Daarna gaat het gestaag omlaag tot ongeveer 75kW bij 75% (gemakkelijk te onthouden vuistregel...).pieter81! schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:27:
[...]
Hier is al best veel over geschreven. Zo rond de zomer nog. Alles valt of staat mij voorverwarmen. Zelf sta ik zelden aan fastned laders. De keer dat ik er stond en de accu was voorverwarmd was de snelheid prima. Met een lage buiten temperatuur ook wel is matige snelheid gehad.
Qua accutemperatuur lijkt de wagen graag iets meer dan 30 graden te hebben voor snelladen. Onderschat de tijd niet die nodig is vooraleer die temperatuur gehaald wordt als het wat kouder is. Zelfs bij 10-15 graden buitentemperatuur is die temperatuur wellicht niet op 10-15 minuten bereikt...
[ Voor 4% gewijzigd door Scientific op 09-12-2024 14:22 ]
Nee die van mij heeft zwart lederen bekleding.
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.