Grappig om te zien hoe je het anders kan beleven
- qua verbruik lijkt me sterk dat dat beter is.. ik haal in de i4 rond de 17.8 woon-werk.. in de Tesla was dat max 15.2. Gisteren op de snelweg gemiddeld 22.2, dat is een waarde die ik in de Tesla zelfs nooit gezien heb. In de praktijk: Ik kon 2x woon-werk zonder laden, nu haal ik nog 1,5 keer, hooguit..
- qua klep is het vooral onhandig dat je 8 van de 10 keer wil wegrijden met de klep nog open. Dus uitstappen. Klep dicht doen. Instappen. Weer startknop indrukken. En dat iedere dag. Gewoon onlogisch qua procedure en op een of andere manier went het ook niet echt
- multimedia systeem ja die leercurve herken ik. Heb nu de widget met verkeer op de route staan. Daar kan ik op klikken, dan 2 keer draaien, nog een keer klikken voor alternatieve routes. Bij de tesla dus 1 tikje op het scherm. En dit geldt voor heel veel handelingen of informatie (bv %accu en range is echt zoeken op het scherm waar het staat, iedere keer weer).
- het CarPlay probleem dat topic hierboven beschreven staat heb ik ook. Exact hetzelfde. Dus dat is al 2e software probleem.
- rijhulpsystemen.. mmm ja adaptive cruise control werkt beter, de ruitenwissers ook (lol), de lane assistent grijpt in de i4 veel agressiever in. Maar ach dat went wel.
Tja als de tesla een rijdende iPad noemt.. is de BMW dan een amiga..? Ziet er qua multimedia prachtig uit maar niet meer helemaal van deze tijd?
De i4 rijdt prima (alhoewel je wel heel erg merkt hoe zwaar hij is), is veel stiller dan mijn model 3 en vooral veel mooier. Maar qua EV, ergonomie en app wat mij betreft 5 jaar terug in de tijd (of nog meer).
Edit: begrijp me niet verkeerd. Ben echt BMW liefhebber en heb ook een Z4. Maar naar mijn mening heeft BMW echt een hoop te doen om bij te blijven bij de concurrentie.. ze lopen nu te ver achter de feiten aan.
[
Voor 6% gewijzigd door
Gersh1970 op 18-11-2024 23:21
]