Vanaf deze hoek zie je niets op een raam. Als je het al op een foto kunt krijgen zou je de foto haaks op de zijraam en achterraam moeten maken, dan kun je wellicht zien wat er bedoeld wordt.
Hij staat nu bij de garage dus ga geen fotos kunnen maken, maar geloof me.. je ziet niks. Het is gewoon zwart.dencoupe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:42:
Vanaf deze hoek zie je niets op een raam. Als je het al op een foto kunt krijgen zou je de foto haaks op de zijraam en achterraam moeten maken, dan kun je wellicht zien wat er bedoeld wordt.
Op die foto zie je idd niks.RobertMaes schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:12:
[...]
Hij staat nu bij de garage dus ga geen fotos kunnen maken, maar geloof me.. je ziet niks. Het is gewoon zwart.
Als je een foto langs achter op de achterruit loodrecht maakt dan zie je wat meer.
Nu… is bij jou het tinten toevallig langs de buitenzijde gebeurd? In de USA is dat blijkbaar een dingetje.
Nee gewoon aan binnenzijde.HyperBart schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:53:
[...]
Op die foto zie je idd niks.
Als je een foto langs achter op de achterruit loodrecht maakt dan zie je wat meer.
Nu… is bij jou het tinten toevallig langs de buitenzijde gebeurd? In de USA is dat blijkbaar een dingetje.
Je ziet het enkel als de deur open staat en je de rand van het raam kan zien. Als je goed oplet zie je een miniscule rand (< 1mm) transparant glas. Een kniesoor die daar op let.
Dit is exact wat ik ook ervaarde. Vanaf een snelheid van om en bij de 90 km/u constant stuurcorrecties moeten uitvoeren. Dealer heeft hier aanvankelijk niet gemakkelijk over gedaan maar na aandringen toch stuurhuis vervangen wat geresulteerd heeft in een heerlijk rijdende auto, op elke snelheid.Gijs007 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:20:
[...]
Ik denk dat mijn auto hier ook last van heeft, en ik er even mee naar de dealer moet. Wat ervaren jullie precies als je het over zoekerig weggedrag hebt?
Wat ik ervaar is dat ik op de snelweg om de 50 a 100 meter wat kleine stuur correcties moet maken, dan weer naar links, dan weer naar rechts. Anders raakt de auto buiten zijn rijstrook.
Ook op binnenwegen ben ik regelmatig een beetje aan het bijsturen. Wat eigenlijk niet echt ontspannen rijdt.
***members only***
Dan ga ik ook contact opnemen met de concessiehouder daar ik hetzelfde ervaar qua kleine constante stuurcorrecties. Best vervelend en het lijkt er niet op dat ik dit gewoon ga worden.jurgen_t schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:48:
[...]
Dit is exact wat ik ook ervaarde. Vanaf een snelheid van om en bij de 90 km/u constant stuurcorrecties moeten uitvoeren. Dealer heeft hier aanvankelijk niet gemakkelijk over gedaan maar na aandringen toch stuurhuis vervangen wat geresulteerd heeft in een heerlijk rijdende auto, op elke snelheid.
Vanmorgen viel het me weer op, de temperatuur in de auto varieert best veel. Bij wegrijden warmt het op, en na bereiken doeltemperatuur lijkt het te gaan fluctueren. Veelal eerst kouder, dan zet je de temp wat hoger, rinse & repeat.dencoupe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:59:
[...]
Die hebben ze bij mij inderdaad uitgevoerd. Had ook een klikkend geluid wat van voren kwam. Beschreef het ook als een relais wat je hoort. Nieuwe steun erin, andere manier van monteren begreep ik ook en het geluid is nooit meer terug gekomen.
Had je daar ook last van, en is dat opgelost met die fix hierboven?
Divide and conquer.
Doet de mijne ook.. maar mijn '24 330e deed dat helaas ook. Lijkt wel een kwaaltje te zijn..wimpie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:17:
[...]
Vanmorgen viel het me weer op, de temperatuur in de auto varieert best veel. Bij wegrijden warmt het op, en na bereiken doeltemperatuur lijkt het te gaan fluctueren. Veelal eerst kouder, dan zet je de temp wat hoger, rinse & repeat.
Had je daar ook last van, en is dat opgelost met die fix hierboven?
Hoi,
Ik wil graag nog de "all weather" vloermatten + kofferbakmat bestellen voor m'n i4 m50 LCI.
Voor de vloermatten vanvoor vind ik echter 2 partnummers terug:
- 51472473238 => bij deze staat G26 / G26N maar ook een hoop andere zoals 2-series en 3-series
- 51475A43444 => bij deze staat G26E / G26F
Voor de kofferbakmat zie ik ook 2 versies:
51472475283 en 51475A8D4D0 maar lijkt de laatste de nieuwste/vervanger te zijn van de eerste.
Kan iemand dit bevestigen?
Gr,
Nick
Ik wil graag nog de "all weather" vloermatten + kofferbakmat bestellen voor m'n i4 m50 LCI.
Voor de vloermatten vanvoor vind ik echter 2 partnummers terug:
- 51472473238 => bij deze staat G26 / G26N maar ook een hoop andere zoals 2-series en 3-series
- 51475A43444 => bij deze staat G26E / G26F
Voor de kofferbakmat zie ik ook 2 versies:
51472475283 en 51475A8D4D0 maar lijkt de laatste de nieuwste/vervanger te zijn van de eerste.
Kan iemand dit bevestigen?
Gr,
Nick
Ik heb ze besteld voor een BMW I4 M50 op de webshop bij de dealer van Poelgeest, ze zijn er ook nog in de aanbieding. Zowel voor voor als achter en de kofferbak.
Besteloverzicht
BMW allweather (rubberen) vloermattenset voor - BMW i4 × 1
BMW i4 (G26 BEV)
€60,75
BMW allweather (rubberen) vloermattenset achter - BMW i4 × 1
BMW i4 (G26 BEV)
€43,50
BMW allweather (rubberen) kofferruimtemat - BMW i4 × 1
BMW i4 (G26 BEV)
€93,00
Besteloverzicht
BMW allweather (rubberen) vloermattenset voor - BMW i4 × 1
BMW i4 (G26 BEV)
€60,75
BMW allweather (rubberen) vloermattenset achter - BMW i4 × 1
BMW i4 (G26 BEV)
€43,50
BMW allweather (rubberen) kofferruimtemat - BMW i4 × 1
BMW i4 (G26 BEV)
€93,00
[ Voor 47% gewijzigd door olofje op 31-10-2024 22:20 . Reden: Extra info ]
Heemskerk oost 4875Wp-west 975Wp-Totaal 5850Wp 45° Enphase IQ7
Heb ze ook besteld op de online shop van Poelgeest. De kofferruimtemat kon echter niet geleverd worden naar België en is enkel afhaling.
Dus voorlopig zijn het enkel de matjes voor+achter geworden.
Heb dan maar de kofferbakmat van op automatten.nl besteld (die hier ook al eens voorbij was gekomen).
40 euro incl verzending. We zien wel wat het geeft.
Dus voorlopig zijn het enkel de matjes voor+achter geworden.
Heb dan maar de kofferbakmat van op automatten.nl besteld (die hier ook al eens voorbij was gekomen).
40 euro incl verzending. We zien wel wat het geeft.
[ Voor 14% gewijzigd door ndedecke op 01-11-2024 13:13 ]
Heb hier het HiFi systeem en niet het HK systeem, waarvoor dit advies, in een post op i4talk, eigenlijk was bedoeld.
Maar ook met het HiFi systeem merk ik dat met het aanpassen van de fader naar de achterstoelen, en vervolgens het verhogen van het volume, echt een een significant verschil is te realiseren in de geluidskwaliteit en de beleving.
Destijds bij de proefrit kreeg ik van passagiers achterin te horen dat ze niet onder de indruk van het geluid waren. Toen ze voorin zaten, vonden ze het wel prima. Het viel mij laatst ook op dat het geluid achterin vooral zacht is. Dat euvel is hiermee natuurlijk opgelost.
Belangrijker, voor mij als bestuurder
Voorin viel het geluid mij vaak ook een beetje tegen, ik miste soms iets van detail/beleving met de standaard instellingen.
Het viel mij ook op dat het geluid vooral uit de middelste speaker, in het dashboard, komt.
n.b. Had bij de proefrit ook kort een auto met het HK systeem beluisterd, maar ervaarde daar hetzelfde als met het HiFi systeem. In mijn beleving zat er geen duidelijk verschil tussen het HK en het HiFi systeem.
Maar, nu met het aanpassen van de fader, komt een groot deel van het geluid uit de andere speakers, waardoor er een betere balans ontstaat, dit geeft echt een hele andere ervaring.
Concreet doen de andere speakers nu meer mee, dus het geluid komt nu meer van achter of rondom. Maar belangrijker, de speakers in de deuren produceren een ander soort geluid dan de midden speaker. Doordat deze speakers nu meer volume produceren, klinkt het geluid veel levendiger / gedetailleerder, hierbij pakt de midden speaker een betere rol in de lagere tonen.
n.b. Had deze tip in dit topic nog niet eerder voorbij zien komen, wel van het verhogen van de bass en treble, maar dat effect is minder significant.
Oorspronkelijke post op i4 talk: https://www.i4talk.com/posts/270452/
Maar ook met het HiFi systeem merk ik dat met het aanpassen van de fader naar de achterstoelen, en vervolgens het verhogen van het volume, echt een een significant verschil is te realiseren in de geluidskwaliteit en de beleving.
Destijds bij de proefrit kreeg ik van passagiers achterin te horen dat ze niet onder de indruk van het geluid waren. Toen ze voorin zaten, vonden ze het wel prima. Het viel mij laatst ook op dat het geluid achterin vooral zacht is. Dat euvel is hiermee natuurlijk opgelost.
Voorin viel het geluid mij vaak ook een beetje tegen, ik miste soms iets van detail/beleving met de standaard instellingen.
Het viel mij ook op dat het geluid vooral uit de middelste speaker, in het dashboard, komt.
n.b. Had bij de proefrit ook kort een auto met het HK systeem beluisterd, maar ervaarde daar hetzelfde als met het HiFi systeem. In mijn beleving zat er geen duidelijk verschil tussen het HK en het HiFi systeem.
Maar, nu met het aanpassen van de fader, komt een groot deel van het geluid uit de andere speakers, waardoor er een betere balans ontstaat, dit geeft echt een hele andere ervaring.
Concreet doen de andere speakers nu meer mee, dus het geluid komt nu meer van achter of rondom. Maar belangrijker, de speakers in de deuren produceren een ander soort geluid dan de midden speaker. Doordat deze speakers nu meer volume produceren, klinkt het geluid veel levendiger / gedetailleerder, hierbij pakt de midden speaker een betere rol in de lagere tonen.
n.b. Had deze tip in dit topic nog niet eerder voorbij zien komen, wel van het verhogen van de bass en treble, maar dat effect is minder significant.
I'm a sound aficionado, and used to have my own sound reinforcement company.
I find the i4 HK bass to be very responsive/accurate, and just fine. I have compared this stereo to just about every other BMW out there, and it is one of the most non-fatiguing and accurate sound systems out of all of them. I personally run my bass and treble high, and the HK ambience at +1. But the real secret is to run the fader all the way back, turn up the volume to at least mid level, and fade it slowly forward till it adequately fills the front stage, which it will do quickly. Unlike other poor sound stage setups, you will probably only need to go three notches from full back to fill in the front with a nice ambiance. Now you will get decent volume from the rears/sub. And the front speakers won't be over dominating, and overloaded. The front subs are true subs with their own channels. If you listen to them, you won't hear mids-treble from them. Play some "Low bass boosted" songs from Youtube, and you will find that your rear view mirrors will be vibrating. The way the system can accurately play the different bass chords is pretty amazing. Try it and find out how it completely changes the system. Mid fader level is just an uninteresting front dashboard biased sound stage. Also, there is some truth to letting your subwoofer surrounds wear in. I do notice that new i4 HK sub-woofers take a while for the surrounds to loosen up before they will really produce higher level low frequencies.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Hoi,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben op zoek naar het lichtpatroon van de laserlampen in de dimlicht stand. Specifiek het gedeelte in de cirkels in dit plaatje.:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/R8WMaH4SaJa7XVTG2J18yDTh.jpg?f=user_large)
Ik heb het gevoel dat er met mijn lampen iets aan de hand is maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben op zoek naar het lichtpatroon van de laserlampen in de dimlicht stand. Specifiek het gedeelte in de cirkels in dit plaatje.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/R8WMaH4SaJa7XVTG2J18yDTh.jpg?f=user_large)
Ik heb het gevoel dat er met mijn lampen iets aan de hand is maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Ik krijg geregeld klachten over het te hoge volume achter, vooral uit de speakers links en rechts van de hoedenplank.Gijs007 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:22:
Heb hier het HiFi systeem en niet het HK systeem, waarvoor dit advies, in een post op i4talk, eigenlijk was bedoeld.
[...]
Ik moet de fader dan meer naar voren zetten.
Wel HK.
Ik wil je graag helpen, maar waar zitten we naar te kijken, wat is het probleem?snake06 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:51:
Hoi,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben op zoek naar het lichtpatroon van de laserlampen in de dimlicht stand. Specifiek het gedeelte in de cirkels in dit plaatje. [Afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door ASS-Ware op 02-11-2024 01:39 ]
Er zijn sites waar je de juiste afstellingen voor HK van i4 vind... Google is je vriend in dezeASS-Ware schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 01:36:
[...]
Ik krijg geregeld klachten over het te hoge volume achter, vooral uit de speakers links en rechts van de hoedenplank.
Ik moet de fader dan meer naar voren zetten.
Wel HK.
Er is niet 1 instelling geschikt voor alle situaties en smaken.Quiller schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:33:
[...]
Er zijn sites waar je de juiste afstellingen voor HK van i4 vind... Google is je vriend in deze
Als ik alleen in de auto zit, dan staat de fader in het midden.
Als ik mensen achter in de auto heb, dan gaat de fader naar voren.
Bij de ene soort muziek gaat de trebble omhoog en bij de andere muziek meer bass.
En zo doe ik elke keer wat anders.
Je ziet dat de lichten naar rechts aflopen in het voorbeeld. er is aan de linkerkant dan ook meer licht.ASS-Ware schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 01:38:
[...]
Ik wil je graag helpen, maar waar zitten we naar te kijken, wat is het probleem?
Ik vraag mij af of dit normaal is. ik zou namelijk het omgekeerde verwachten?
Sinds vandaag gaan de voorruiten bij het openen vd portieren tot in de helft open. Tot gisteren maar een paar cm. Iemand dit ook opgemerkt?
Bij mij zeker niet het gevalYvezzz schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:58:
Sinds vandaag gaan de voorruiten bij het openen vd portieren tot in de helft open. Tot gisteren maar een paar cm. Iemand dit ook opgemerkt?
Een keer of vaker? Want als je, al dan niet onbewust, twee keer achter elkaar op het open knopje drukt van de afstandsbediening activeer je de easy entry functie, dan gaan de ramen een stuk verder open bij het instappen.Yvezzz schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:58:
Ik rij al een week rond sinds de klok achteruit is gegaan, maar de auto blijft op zomertijd staan.
Dan maar even “automatisch” uit en weer aan en de tijd klopt weer.
Vreemd.
Vreemd.
die heb ik helaas ook al vaker gehadASS-Ware schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:42:
Ik rij al een week rond sinds de klok achteruit is gegaan, maar de auto blijft op zomertijd staan.
Vreemd.
Voltooid verleden tegenwoordige tijd.
Je weet toch.
Even kijken of je auto per ongeluk is ingesteld voor linksrijdend verkeer. Weet niet onmiddelijk waar die instelling zit, maar weet wel dat die er is.snake06 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:06:
[...]
Je ziet dat de lichten naar rechts aflopen in het voorbeeld. er is aan de linkerkant dan ook meer licht.
Dit doet hij soms, eens in de twee of drie maand lijkt het. Heb het idee dat het een mechanisme is dat variatie toevoegt om slijtage op één plek te voorkomen.Yvezzz schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:58:
Mijn i4 maakt echt een knullig lawaai als ik op stilstand kom na het remmen.. volgens de dealer is het normaal maar het klinkt alsof er een skelter parkeert ipv een luxe auto.
Jullie ervaringen?
Jullie ervaringen?
Zo ziet het er bij mij uit.snake06 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:06:
[...]
Je ziet dat de lichten naar rechts aflopen in het voorbeeld. er is aan de linkerkant dan ook meer licht.
:strip_exif()/f/image/dp1i1za3DiJxHnSEFAo94AAS.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb ik ook wel eens gehad. volgens mij is de oplossing als volgt.Feni schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:04:
[...]
Dit doet hij soms, eens in de twee of drie maand lijkt het. Heb het idee dat het een mechanisme is dat variatie toevoegt om slijtage op één plek te voorkomen.
- deur open doen.
- raam omhoog doen.
- deur dicht doen.
Als het goed is, gaat hij na het openen van de deur dan weer minimaal open.
Neem het eens op, dan kunnen we het ook horen.JesseB7 schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:13:
Mijn i4 maakt echt een knullig lawaai als ik op stilstand kom na het remmen.. volgens de dealer is het normaal maar het klinkt alsof er een skelter parkeert ipv een luxe auto.
Jullie ervaringen?
dat knullige geluid ervaar ik als de auto H aan staat.
Het automatisch aantrekken van de handrem misschien?kingmenno schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:19:
dat knullige geluid ervaar ik als de auto H aan staat.
Dat vind ik ook een rotgeluid, het aantrekken, maar ook het loslaten.
YouTube: 4 November 2024ASS-Ware schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:14:
[...]
Neem het eens op, dan kunnen we het ook horen.
Niet mijn video maar het geluid uit deze video is identiek.
Bedankt! zou het mogelijk zijn de afstand tussen de wand en auto te vergroten. dan wordt het beter zichtbaar.
Dit had ik geprobeerd. hij maakt dan links het lichtbeeld breder. verder zie ik geen verandering.UUID schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:19:
[...]
Even kijken of je auto per ongeluk is ingesteld voor linksrijdend verkeer. Weet niet onmiddelijk waar die instelling zit, maar weet wel dat die er is.
Ik heb dit ook 1x gehad. hij ging echter niet meer helemaal dicht daarna. je kunt ze blijkbaar "calibreren" door de schakelaar vast te houden en nadat ze de positie hebben bereikt nog 10 seconden extra vasthouden. dit bij omhoog en omlaag. Dit fixte het probleem bij mij.Yvezzz schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:58:
Nog even reageren op een oud topic: op mijn recent geleverde m50 LCI zit er dus ook niets qua leds onderaan de deur. Enkel de niet-uitgesneden uitsparing maar ik veronderstel dat er ook niets van kabels ofzo zal lopen en dit dus finaal geschrapt is.Kreckie77 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:28:
Vraagje: betekent het feit dat sinds september in de portieren aan de onderzijde geen verlichting meer zit, dat het dus ook niet mogelijk is om van die projectoren met BMW-logo of '50 Jahre M logo' te monteren? Zie: https://bmwshop.ekris.nl/...-50-jaar-m-logo-50-mm-bmw
Toen ik aan het shoppen was voor de vloermatjes kwam ik die projector/dia's tegen met het M-logo en ben ik eens gaan kijken, maar helaas niets meer te vinden.
Zou nog leuk geweest zijn extra verlichting bij het openen van het portier. Het lichtgordijn nu geeft namelijk niet zo veel licht vind ik.
gr,
Nick
Bij mij zit er ook niks onder in de portierdeuren , ook die niet uitgesneden uitsparing. Het zou inderdaad mooi zijn als de kabeltjes er wel lagen maar dat zal wel niet. De projectoren heb ik al in mijn bezit , ik had ze al besteld voordat ik mijn auto ging afhalen en kwam er toen dus achter dat er geen lampjes meer zaten. In mijn vorige BMW F36 420D had ik ook de deurprojectoren en dat stond gewoon erg chique. Heel jammer , ik weet niet of iemand weet of het toch nog makkelijk te realiseren is.
Klinkt raar en ongewenst, dat heb ik absoluut niet.JesseB7 schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:46:
[...]
YouTube: 4 November 2024
Dan moet dochterlief wat van haar bende opruimen, dan kan ik nog 3 meter verder achteruit in de garage ;-)snake06 schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:38:
[...]
Bedankt! zou het mogelijk zijn de afstand tussen de wand en auto te vergroten. dan wordt het beter zichtbaar.
Hier hetzelfde, echt een trekker die parkeert. Volgens mij begonnen na een noodstop, ofwel een keertje goed remmen.JesseB7 schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:46:
[...]
Matt van Carwow haat dat geluid ook. Lijkt iets typisch te zijn voor EV's... Is wat extreem op de video, maar mijn I4 doet het ook wel. Heck, mijn 330e deed het zelfs. Misschien omdat je weinig je remmen gebruikt en er wat roest/vuil/olie opzit? Probeer eens je regen uit te zetten en rem eens meerdere keren goed hard. Is het er dan nog?JesseB7 schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:46:
[...]
No Gillette, No Minette
Ter info: vandaag de kofferbakmat van automatten.nl binnengekregen. Lijkt me voor 35 euro prima.
Sluit voldoende aan en materiaal voelt stevig genoeg aan. Enkel de opstaande rand aan de achterzijde (waar hij aansluit op de zetels) kon misschien iets beter.
Maar voor die prijs geen klagen en voor mijn gebruik lijkt dit prima te zijn.
Balans grip/schuiven lijkt me ook ok te zijn.
Sluit voldoende aan en materiaal voelt stevig genoeg aan. Enkel de opstaande rand aan de achterzijde (waar hij aansluit op de zetels) kon misschien iets beter.
:strip_exif()/f/image/l9qScGmDAAYP7AIlG8JSLMcL.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb identiek dezelfde sedert een goeie week, wel bij winparts gekocht. Behalve dat hij stinkt als de pest bij uitpakken uit de doos past hij goed, en dit weekend betonnen boortstenen gehaald, en erg blij dat ik die mat had ipv mn koffer te beschadigenndedecke schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:07:
Ter info: vandaag de kofferbakmat van automatten.nl binnengekregen. Lijkt me voor 35 euro prima.
[Afbeelding]
No Gillette, No Minette
Nog even een vraagje: wat vinden jullie van de "BMW service inclusive" optie die je kan aankopen?
Ik ben zelfstandige en heb de auto gewoon gekocht ipv leasing. Verwacht maar een 10k a 15k km per jaar omdat ik nog veel van thuiswerk en privé we vrouwlief haar leasewagen nemen (i5 touring - stukje ruimer).
Ik zie nu dat ik voor 1089 euro incl. btw voor 6 jaar / onbeperkt aantal km de "BMW service inclusive" kan aankopen.
Aangezien ik mijn auto zelf ben gaan halen in Duitsland (was daar op stock en prijs viel ook goed mee) heb ik hier lokaal nog geen dealer/garage.
Dus met zo'n servicepakket kan ik dan regulier onderhoud laten uitvoeren bij de officiële BMW garages zo te zien.
Niet dat er zoveel onderhoud zal moeten gebeuren, maar om de x-tijd heb je toch pollenfilters etc. die vervangen moeten worden of als er iets is ben ik dan mogelijks ook beter gedekt.
Wat denken jullie? Interessant of niet?
Gr,
Nick
Ik ben zelfstandige en heb de auto gewoon gekocht ipv leasing. Verwacht maar een 10k a 15k km per jaar omdat ik nog veel van thuiswerk en privé we vrouwlief haar leasewagen nemen (i5 touring - stukje ruimer).
Ik zie nu dat ik voor 1089 euro incl. btw voor 6 jaar / onbeperkt aantal km de "BMW service inclusive" kan aankopen.
Aangezien ik mijn auto zelf ben gaan halen in Duitsland (was daar op stock en prijs viel ook goed mee) heb ik hier lokaal nog geen dealer/garage.
Dus met zo'n servicepakket kan ik dan regulier onderhoud laten uitvoeren bij de officiële BMW garages zo te zien.
Niet dat er zoveel onderhoud zal moeten gebeuren, maar om de x-tijd heb je toch pollenfilters etc. die vervangen moeten worden of als er iets is ben ik dan mogelijks ook beter gedekt.
Gr,
Nick
:strip_exif()/f/image/5MzJTcBsQa3zCdgc4p3fFHYn.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus iedere 2 jaar kom je bij de dealer voor een interieur filter en de remvloeistof.
Dat is 3x in 6 jaar, weet niet of je die 1100 euro er dan uithaalt.
Heb laatst ook de eerste beurt gehad en het is toch wel fijn als je zonder factuur onder je arm de garage uitloopt.
Maar bel eens een dealer en vraag naar wat een beurt kost na 2 jaar, 4 jaar en 6 jaar, dan weet je of het voordelig is
Dat is 3x in 6 jaar, weet niet of je die 1100 euro er dan uithaalt.
Heb laatst ook de eerste beurt gehad en het is toch wel fijn als je zonder factuur onder je arm de garage uitloopt.
Maar bel eens een dealer en vraag naar wat een beurt kost na 2 jaar, 4 jaar en 6 jaar, dan weet je of het voordelig is
Wow, ik heb voor 4 jaar maar 550 euro betaald.ndedecke schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:19:
Nog even een vraagje: wat vinden jullie van de "BMW service inclusive" optie die je kan aankopen?
Gr,
Nick
[Afbeelding]
Hoe dan ook, het betaalt zichzelf echt wel terug.
Alles wordt elk jaar duurder en het lijkt me ook wel prettig dit gewoon gecoverd te hebben. Als ik 3 keer onderhoud moet betalen zal het waarschijnlijk sowieso duurder zijn.
De prijs in de bmw.be configuratie voor dit pakket staat op 1090 euro voor 6 jaar.
Ze bieden het ook prominent aan en het voelt op het eerste zicht als een ok bedrag aan.
Maar mochten er dus negatieve ervaringen mee zijn en het advies om dit niet te doen dan hoor ik het graag.
Ik zal het wel bestellen eind deze week denk ik :-)
bedankt alvast!
De prijs in de bmw.be configuratie voor dit pakket staat op 1090 euro voor 6 jaar.
Ze bieden het ook prominent aan en het voelt op het eerste zicht als een ok bedrag aan.
Maar mochten er dus negatieve ervaringen mee zijn en het advies om dit niet te doen dan hoor ik het graag.
bedankt alvast!
Ik heb het bij BMW 2, 3 en 4 gekocht en bij nummer 2 en 3 was ik veel goedkoper uitndedecke schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:43:
Alles wordt elk jaar duurder en het lijkt me ook wel prettig dit gewoon gecoverd te hebben. Als ik 3 keer onderhoud moet betalen zal het waarschijnlijk sowieso duurder zijn.
bedankt alvast!
Van nummer 4 weet ik het nog niet, ik heb hem nog niet zo lang.
Sinds gisteren geeft de bibliotheek in spotify aan "Geen vermeldingen". Alles opnieuw geïnstalleerd, zowel in auto als in spotify app.
Helaas niet opgelost. Ook het systeem resetten met de volumeknop heeft geen effect.
Anderen hier ook last van?
Dank!
Helaas niet opgelost. Ook het systeem resetten met de volumeknop heeft geen effect.
Dank!
correct, dat geluid...ASS-Ware schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:25:
[...]
Het automatisch aantrekken van de handrem misschien?
Dat vind ik ook een rotgeluid, het aantrekken, maar ook het loslaten.
Ik zit in een beetje zelfde positie. Ik ga bij mijn huidige werkgever weg en begin als zelfstandige en wil mijn i4 meenemen. Als je even doorklikt zie je dat die Service Inclusive 'maar' voor een aantal onderdelen is:ndedecke schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:19:
Gr,
Nick
[Afbeelding]
- Onderhoud volgens BMW richtlijnen
- Motorolie verversen
- Oliefilter vervangen
- Luchtfilter(s) vervangen
- Interieurfilter(s)
- Brandstoffilter(s)
- Bougies
- Remvloeistof
Verlenging garantie: https://www.bmw.nl/nl/con...ie/verlengdegarantie.html
De helft van de services gaat ook over een auto met een brandstofmotor.
Ik kan echter niet vinden of dit ook verlenging van garantie is. Als dat niet zo is dan zou ik verlenging van garantie interessanter vinden gezien de relatief lage onderhoudskosten. Er zijn wel een aantal posts waarbij de i4 een defecte aandrijving heeft, dat loopt denk ik aardig in de papieren en word volgens mij niet gedekt met service inclusive.
Heeft iemand hier een ander idee over?
maar de service inclusief gaat toch mee met de i4? dat hoef je dan niet nog eens te betalen. Of heeft de werkgever dat uitgevinkt tijdens het bestellen?
Wat ik laatst begrepen heb is dat ze best wat werk hebben met zo'n interieurfilter en de remvloeistof. Rij je niet zoveel, dan zal het er om hangen of je het eruit haalt. Ik met 40k per 2 jaar haal het er wel uit, omdat toen ik hem bestelde het een minderprijs was van 600 euro voor 4 jaar onderhoud. Dat is dus 300 euro per 2 jaar. Filtertje en remvloeistof kost dat al, dan nog de uren dat ze er mee bezig zijn.
Die garantie zou ik wel verlengen mits het niet te duur zou zijn.
Edit: Zie net dat het voor een i4 voor een verlening tot 4 jaar (dus 1 jaar extra) 700 euro kost en voor 5 jaar (dus 2 jaar verlening) maar liefst 2000 euro ... dat vind ik serieus geld voor een verlengde garantie, die gok zou ik wel durven nemen.
Wat ik laatst begrepen heb is dat ze best wat werk hebben met zo'n interieurfilter en de remvloeistof. Rij je niet zoveel, dan zal het er om hangen of je het eruit haalt. Ik met 40k per 2 jaar haal het er wel uit, omdat toen ik hem bestelde het een minderprijs was van 600 euro voor 4 jaar onderhoud. Dat is dus 300 euro per 2 jaar. Filtertje en remvloeistof kost dat al, dan nog de uren dat ze er mee bezig zijn.
Die garantie zou ik wel verlengen mits het niet te duur zou zijn.
Edit: Zie net dat het voor een i4 voor een verlening tot 4 jaar (dus 1 jaar extra) 700 euro kost en voor 5 jaar (dus 2 jaar verlening) maar liefst 2000 euro ... dat vind ik serieus geld voor een verlengde garantie, die gok zou ik wel durven nemen.
Vraag, bij mij in de i4 staat de temperatuur achterin standaard op 22 graden. Beetje onnodig omdat ik 90% van de tijd alleen in de auto rijd.
Iemand een idee hoe ik dit kan instellen dat het de temperatuur van de rest van de auto volgt? Kan de temperatuur sowieso niet synchroniseren?
Voor de rest een heeeeerlijke machine!
Iemand een idee hoe ik dit kan instellen dat het de temperatuur van de rest van de auto volgt? Kan de temperatuur sowieso niet synchroniseren?
Ik heb de auto op Engels staan en zeg:KingsCrown schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:23:
Vraag, bij mij in de i4 staat de temperatuur achterin standaard op 22 graden. Beetje onnodig omdat ik 90% van de tijd alleen in de auto rijd.
Hey BMW, set the temperature to 18 degrees everywhere.
Op de Belgische website staat er een pdf gelinkt die onderscheid maakt tussen benzine/diesel en EV's voor wat de service inclusive omvat.B1OO schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:52:
[...]
Ik zit in een beetje zelfde positie. Ik ga bij mijn huidige werkgever weg en begin als zelfstandige en wil mijn i4 meenemen. Als je even doorklikt zie je dat die Service Inclusive 'maar' voor een aantal onderdelen is:Service Inclusive: https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/Service_Inclusive_nl
- Motorolie verversen
- Oliefilter vervangen
- Interieurfilter(s)
- Brandstoffilter(s)
- Bougies
- Remvloeistof
Ik kan echter niet vinden of dit ook verlenging van garantie is. Als dat niet zo is dan zou ik verlenging van garantie interessanter vinden gezien de relatief lage onderhoudskosten. Er zijn wel een aantal posts waarbij de i4 een defecte aandrijving heeft, dat loopt denk ik aardig in de papieren en word volgens mij niet gedekt met service inclusive.
https://www.bmw.be/conten...20and%20Conditions_NL.pdf
code:
1
2
3
4
| Voor de modellen met elektrische motoren: • Onderhoud volgens BMW-richtlijnen • Interieurfilter(s) • Remvloeistof |
Verlengde garantie kan ik in België niet direct terugvinden en is het dus de standaard 36 maand.
Als het zo duur is zou ik het ook niet doen denk ik.
Gr,
Nick
yep, ik ook helaas. Heel apart.FW423130 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:35:
Sinds gisteren geeft de bibliotheek in spotify aan "Geen vermeldingen". Alles opnieuw geïnstalleerd, zowel in auto als in spotify app.
Dank!
Gelukkig ben ik dan niet de enige. Gedeelde smart.....
Wellicht heeft iedereen dit nu.
Ik heb de app van m'n telefoon verwijderd en uitgelogd in de auto. Toen m'n telefoon en de auto een volledige reset gegeven en daarna weer alles opnieuw geinstalleerd.
Maar zonder resultaat.
De bibliotheek van spotify in de auto heeft nog steeds geen gegevens. Erg onhandig! Ben benieuwd wanneer dit is opgelost.
mooie tip carplay ; als je waze beta hebt ( mogelijks in combinatie met ios 18.2 dev beta ) dan krijg je waze maps ook op je hoofdscherm ( niet op de hud ). Je moet wel een route starten eerst op waze en dan verschijnt het. Route kan je nadien stoppen, dan blijft de map gedurende de rit zichtbaar.
:strip_exif()/f/image/MHr0wlHxrToj7ylIv6a46a9J.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door rolelael op 07-11-2024 09:23 ]
waarom zou je die willen synchroniseren?KingsCrown schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:23:
maar er is een optie in het menu OS8 om de 2de rij in te stellen en ook steeds weer op een standaard waarde te laten starten. Of om te blokkeren zodat je de achterpassagiers de mogelijkheid ontneemt om je accu leeg te trekken
Yes, hier last van hetzelfde met Spotify.FW423130 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 23:13:
[...]
Ik heb de app van m'n telefoon verwijderd en uitgelogd in de auto. Toen m'n telefoon en de auto een volledige reset gegeven en daarna weer alles opnieuw geinstalleerd.
Maar zonder resultaat.
De bibliotheek van spotify in de auto heeft nog steeds geen gegevens. Erg onhandig! Ben benieuwd wanneer dit is opgelost.
Iemand ervaring met het monteren van dakdragers op de i4?
Ik heb hier een setje liggen van een gewone 4, maar helaas passen de inbusbouten niet.
Ik heb hier een setje liggen van een gewone 4, maar helaas passen de inbusbouten niet.
Wat wil je precies weten? Ik heb een set liggen en een aantal keer gebruikt voor vakantie. Ik ga nu over naar de i5 touring waar ze helaas niet meer oppassen.St_frederik schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:36:
Voor wat ik ervaren heb, ze werken prima. Moest een beetje duwen om de bouten goed op zijn plaats te krijgen de eerste keren. Verder prima systeem.
Het viel mij reeds op dat er bijna geen licht scheen bij opening portier. Tijdens het snuisteren op internet kwam ik van die projecteerlichtjes tegen en werd er gevraagd de afmetingen van de uitsparing na te meten omdat ze 2 modellen aanboden. Toen viel mijne euro waarom de grond zo donker bleef bij het openen van de portieren.GeorgeBfast schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:29:
Bij mij zit er ook niks onder in de portierdeuren , ook die niet uitgesneden uitsparing. Het zou inderdaad mooi zijn als de kabeltjes er wel lagen maar dat zal wel niet. De projectoren heb ik al in mijn bezit , ik had ze al besteld voordat ik mijn auto ging afhalen en kwam er toen dus achter dat er geen lampjes meer zaten. In mijn vorige BMW F36 420D had ik ook de deurprojectoren en dat stond gewoon erg chique. Heel jammer , ik weet niet of iemand weet of het toch nog makkelijk te realiseren is.
Geen lampjes en geen uitsparing

Ik vraag me af waarom ik wel de uitsparingen zie, zo'n rechthoekje dat niet uitgesneden is. Dus gewoon een groef van waar het normaal moet zitten.papabeer schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:07:
[...]
Het viel mij reeds op dat er bijna geen licht scheen bij opening portier. Tijdens het snuisteren op internet kwam ik van die projecteerlichtjes tegen en werd er gevraagd de afmetingen van de uitsparing na te meten omdat ze 2 modellen aanboden. Toen viel mijne euro waarom de grond zo donker bleef bij het openen van de portieren.
Geen lampjes en geen uitsparing.
Auto werd 12 september geproduceerd. Maar bij andere auto's is alles dus vlak zonder dat je weet waar die dingen normaal moeten komen?
Heb geen zin om het open te snijden en dan tot de vaststelling te komen dat er geen kabels zitten.
Gr,
Nick
Als ik mijn portieren open, dan zie ik wel mooie strepen verlicht op de grond.
Is dat een optie geweest waar ik mij niet van bewust was?
M7 inbusbouten kopenSt_frederik schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:36:
Die horen denk ik bij keyless entry?ASS-Ware schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 01:44:
Als ik mijn portieren open, dan zie ik wel mooie strepen verlicht op de grond.
Ik heb wel de verlichting maar geen keyless entry. Volgens mij was het onderdeel van 4UR Ambiance verlichting, bij mij onderdeel van M Sport/M 50 jahre
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
Ok! Heb jij dan ook de deurklinkverlichting eigenlijk?Autowina schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:02:
[...]
Ik heb wel de verlichting maar geen keyless entry. Volgens mij was het onderdeel van 4UR Ambiance verlichting, bij mij onderdeel van M Sport/M 50 jahre
Ik heb geen keyless entry, maar wel de verlichte strepen op de grond & verlichte klinken.
Betreft een E40 LCI.
zitten echt geen kabels inndedecke schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:15:
[...]
Ik vraag me af waarom ik wel de uitsparingen zie, zo'n rechthoekje dat niet uitgesneden is. Dus gewoon een groef van waar het normaal moet zitten.
Auto werd 12 september geproduceerd. Maar bij andere auto's is alles dus vlak zonder dat je weet waar die dingen normaal moeten komen?
Heb geen zin om het open te snijden en dan tot de vaststelling te komen dat er geen kabels zitten.
Gr,
Nick
[quote]Avigoorn schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:52:
[...]
Ok! Heb jij dan ook de deurklinkverlichting eigenlijk?
Ja, die ook.
[...]
Ja, die ook.
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
Heb inmiddels een afspraak staan bij de dealer.jurgen_t schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:48:
[...]
Dit is exact wat ik ook ervaarde. Vanaf een snelheid van om en bij de 90 km/u constant stuurcorrecties moeten uitvoeren. Dealer heeft hier aanvankelijk niet gemakkelijk over gedaan maar na aandringen toch stuurhuis vervangen wat geresulteerd heeft in een heerlijk rijdende auto, op elke snelheid.
Het valt mij trouwens ook op dat het stuur de eerste paar graden/mm makkelijk beweegt, of wiebelt (beide kanten op). Dat eerste stukje is met twee wijsvingers te duwen, en lijkt ook nauwelijks, of niks te doen in het sturen zelf. Het stuk daarna gaat veel stugger, en geeft ook een duidelijkere koers wijziging.
Is dit wat jij ook ervaarde, en ging dit weg door het vervangen van het stuurhuis?
Gezien dit blijkbaar een vaker voorkomend issue is, is er wellicht ook een service bulletin voor. Heb deze alleen nog niet kunnen vinden.
Je zou kunnen overwegen om de auto via de BMW dealer te verzekeren (BMW Top Cover) bij Allianz.B1OO schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:52:
[...]
Ik zit in een beetje zelfde positie. Ik ga bij mijn huidige werkgever weg en begin als zelfstandige en wil mijn i4 meenemen. Als je even doorklikt zie je dat die Service Inclusive 'maar' voor een aantal onderdelen is:Service Inclusive: https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/Service_Inclusive_nl
- Motorolie verversen
- Oliefilter vervangen
- Interieurfilter(s)
- Brandstoffilter(s)
- Bougies
- Remvloeistof
Ik kreeg toen als een van de voordelen service inclusive er gratis bij, zolang de verzekering loopt.
Tip is om even goed naar de voorwaarden te kijken:
Ik kon bijv. het eigen risico maximaliseren, waardoor de premie daalt. Een van de voordelen is dat het eigen risico bij, of via de BMW dealer komt te vervallen
Verder was de aankoopwaarde regeling gunstig. Ook had ik geen extra alarmsysteem nodig, met aansluiting op een alarm centrale, iets wat sommige andere verzekeringen wel hadden. Onder de streep was dit voor mij daardoor een gunstige deal.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Hier dus hetzelfde m50 LCI en lichttapijt / sideskirts en verlichting in de deurklinken maar verder niets.Autowina schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 20:31:
[quote]Avigoorn schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:52:
[...]
Ja, die ook.
Ik heb de opties "ambient lights" en "keyless entry".
't zal gewoon allemaal geschrapt zijn bij de toelveringproblemen tijdens covid en ze zullen het zo gelaten hebben voor de toekomst.
Heb nu ook geen zin om het deurpaneel van de nieuwe wagen te slopen om eens te kijken.
Had wel leuk geweest zo'n logo projector onder de deur maar ook niet meer dan dat. We kunnen er mee leven :-)
Bij mij is mijn auto sinds 7-11 ineens offline. Als ik Spotify in de auto wil openen zegt hij iets van ‘geen netwerkverbinding’ en de laatste keer bijgewerkt in de app is van 7-11. Positie geeft hij dan ergens onderweg op de snelweg aan. Kan zo snel geen instellingen vinden in de auto.
Iemand nog tips?
Iemand nog tips?
there's no tweak without the tweaker
Probeer de iDrive eens te “resetten” door de volumeknop zo’n 30-40 seconden ingedrukt te houden tot het systeem opnieuw opstart. Helpt vaak in dit soort gevallen.virtualJac schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 22:33:
Bij mij is mijn auto sinds 7-11 ineens offline. Als ik Spotify in de auto wil openen zegt hij iets van ‘geen netwerkverbinding’ en de laatste keer bijgewerkt in de app is van 7-11. Positie geeft hij dan ergens onderweg op de snelweg aan. Kan zo snel geen instellingen vinden in de auto.
Iemand nog tips?
Held van de dag! Weer onlineArd1970 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 22:42:
[...]
Probeer de iDrive eens te “resetten” door de volumeknop zo’n 30-40 seconden ingedrukt te houden tot het systeem opnieuw opstart. Helpt vaak in dit soort gevallen.
Ritten vanaf de 7e mis ik alleen, maar is niet zo’n ramp.
[ Voor 8% gewijzigd door virtualJac op 10-11-2024 11:10 ]
there's no tweak without the tweaker
Bij mij nog steeds hetzelfde probleem. Iemand anders die dit ook heeft gehad, waarbij het inmiddels weer is opgelost? Al meerdere resets gedaan maar helaas heeft dat allemaal niet geholpen.FW423130 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 23:13:
[...]
Maar zonder resultaat.
Wiebelen van het stuur op en neer is zeker niet normaal. Kan ook onbalans in het wiel zijn?Gijs007 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:01:
[...]
Heb inmiddels een afspraak staan bij de dealer.
Het valt mij trouwens ook op dat het stuur de eerste paar graden/mm makkelijk beweegt, of wiebelt (beide kanten op). Dat eerste stukje is met twee wijsvingers te duwen, en lijkt ook nauwelijks, of niks te doen in het sturen zelf. Het stuk daarna gaat veel stugger, en geeft ook een duidelijkere koers wijziging.
Is dit wat jij ook ervaarde, en ging dit weg door het vervangen van het stuurhuis?
Gezien dit blijkbaar een vaker voorkomend issue is, is er wellicht ook een service bulletin voor. Heb deze alleen nog niet kunnen vinden.
Ik ervaarde juist het omgekeerde toen ik mijn i4 net had. Ik vond het heel erg wennen dat het stuur heel erg direct reageerde. Ben er nu na 20k helemaal aan gewend.
Bij mij ook nog steeds hetzelfde probleem. Tamelijk irritant. Ik heb ook geen oplossing helaas. Resetten of opnieuw installeren helpt niet.pieter81! schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:19:
[...]
Bij mij nog steeds hetzelfde probleem. Iemand anders die dit ook heeft gehad, waarbij het inmiddels weer is opgelost? Al meerdere resets gedaan maar helaas heeft dat allemaal niet geholpen.
Vraag me af waar het probleem zit: bmw of spotify. Ben bang dat dit wel eens even kan gaan duren
https://community.spotify...e-BMW/td-p/5534896/page/5FW423130 schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:16:
[...]
Bij mij ook nog steeds hetzelfde probleem. Tamelijk irritant. Ik heb ook geen oplossing helaas. Resetten of opnieuw installeren helpt niet.
Vraag me af waar het probleem zit: bmw of spotify. Ben bang dat dit wel eens even kan gaan duren
Probleem is breder en betreft ook andere auto's in Europa, vanaf pagina 5 de laatste meldingen van afgelopen week. Spotify verwijst naar BMW
Sinds laatste week al 3x gehad dat de navigatie niet opstartte. 20s reset al rijdend lost het op.
Nu net even broodje gehaald en start nu weer vertraagd op. Ook de huidige route is hij kwijt.
Meer mensen last van?
Nu net even broodje gehaald en start nu weer vertraagd op. Ook de huidige route is hij kwijt.
Meer mensen last van?
Dit was inderdaad ook hetgeen ik merkte. Pas dit toe op hogere snelheid dan krijg je gevaarlijke toestanden. Is opgelost door het vervangen van het stuurhuis.Gijs007 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:01:
[...]
Heb inmiddels een afspraak staan bij de dealer.
Ik had hier na aanschaf in nov 23 ook veel last van. Navi stopte er vaak mee en startte dan zelf weer op, vaak langzaam. Ook mijn spraakbediening van de navigatie werkte niet naar behoren. Ik heb van het starten van de navi filmpje gemaakt en daarna is de headunit onder garantie vervangen. Sindsdien geen enkele problemen meer en een werkende navigatie met spraakkbediening.Avigoorn schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:58:
Sinds laatste week al 3x gehad dat de navigatie niet opstartte. 20s reset al rijdend lost het op.
Meer mensen last van?
Ik begreep dat dit probleem met de head unit zich vaker voor doet.
Net een post gedaan op motor—talk.FW423130 schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:47:
[...]
https://community.spotify...e-BMW/td-p/5534896/page/5
Probleem is breder en betreft ook andere auto's in Europa, vanaf pagina 5 de laatste meldingen van afgelopen week. Spotify verwijst naar BMW
https://www.motor-talk.de...thek-t7980543.html?page=0
In no time enkele reacties. Ook Duitse BMW I4 rijders hebben dus sinds kort hetzelfde probleem.
Afwachten wanneer BMW of Spotify dit oplost. Als je veel podcasts luistert, is dit erg irritant.
Als ik die berichten op pagina 5 lees dan lijkt het er op dat de Spotify app binnenkort niet meer wordt ondersteund in BMW Connected Drive (wordt uitgefaseerd). Dus dan kan je alleen nog maar via Android Auto of Carplay spotify luisteren (of direct via bluetooth)FW423130 schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:47:
[...]
https://community.spotify...e-BMW/td-p/5534896/page/5
Is dat een ramp?ojeewatnu schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:59:
[...]
Als ik die berichten op pagina 5 lees dan lijkt het er op dat de Spotify app binnenkort niet meer wordt ondersteund in BMW Connected Drive (wordt uitgefaseerd). Dus dan kan je alleen nog maar via Android Auto of Carplay spotify luisteren (of direct via bluetooth)
Ik zie het probleem niet.
Ik begrijp het niet helemaal. Ik neem aan dat de app in de BMW door (of namens) BMW is ontwikkeld en niet door spotify, maar dat alleen van een api gebriuik wordt gemaakt (oid, ben geen techneut / IT-er).ojeewatnu schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:59:
[...]
Als ik die berichten op pagina 5 lees dan lijkt het er op dat de Spotify app binnenkort niet meer wordt ondersteund in BMW Connected Drive (wordt uitgefaseerd). Dus dan kan je alleen nog maar via Android Auto of Carplay spotify luisteren (of direct via bluetooth)
Lijkt mij inet aan Spotify te bepalen of de BMW app wordt uigefaseerd?
Mijn gevoel zegt dat dit en grote babylonische spraakverwarring is, en dat er 'gewoon' iets is gewijzigd waadoor dit voor nu even niet meer werkt, totdat het gefixt is?
Dat is zeker een ramp aangezien de geluidskwaliteit van de native spotify app vele malen beter is dan spotify via android auto.ASS-Ware schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:19:
[...]
Is dat een ramp?
Overigens heb ik geen issues met de spotify app. 3 weken geleden moest ik wel ineens de app opnieuw toevoegen aan mijn Spotify account maar hij werkt gewoon
Nee, geen ramp maar het gaat ten koste van je bandbreedte die je ook voor o.a. navigeren gebruikt. De BMW spotify app gebruikt de connected drive dataverbinding.ASS-Ware schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:19:
[...]
Is dat een ramp?
Is jouw bibliotheek wel gevuld als je die via de BMW app opvraagt?Danfoss schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:13:
[...]
Dat is zeker een ramp aangezien de geluidskwaliteit van de native spotify app vele malen beter is dan spotify via android auto.
Overigens heb ik geen issues met de spotify app. 3 weken geleden moest ik wel ineens de app opnieuw toevoegen aan mijn Spotify account maar hij werkt gewoon
Niet letterlijk een ramp natuurlijk, maar ik wil niet verplicht via Andoid navigeren omdat spotify niet naar behoren werkt. Ik vind de BMW nav prettiger zeker icm heads up displayASS-Ware schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:19:
[...]
Is dat een ramp?
Je hoeft toch niet via Android Auto te navigeren, wanneer je daar de Spotify app gebruikt? Althans; met Apple Carplay hoeft dat niet? Ik navigeer ook nagenoeg altijd via BMW navi, terwijl ik via Carplay bijvoorbeeld YouTube Music of Spotify gebruik.FW423130 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:48:
[...]
Niet letterlijk een ramp natuurlijk, maar ik wil niet verplicht via Andoid navigeren omdat spotify niet naar behoren werkt. Ik vind de BMW nav prettiger zeker icm heads up display
Dat kan toch gewoon, BMW navigatie en geluid via Android Auto?FW423130 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:48:
[...]
Niet letterlijk een ramp natuurlijk, maar ik wil niet verplicht via Andoid navigeren omdat spotify niet naar behoren werkt. Ik vind de BMW nav prettiger zeker icm heads up display
Oké, dat wist ik niet.ASS-Ware schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:00:
[...]
Dat kan toch gewoon, BMW navigatie en geluid via Android Auto?
Het probleem is trouwens opgelost. Een uur geleden toen ik onderweg was nog niet maar op het Duitse forum werd zojuist gemeld dat het weer werkte. Net gecontroleerd en ook bij mij is de bibliotheek weer gevuld.
Bljj mee!
Hoop bij jullie ook weer werkt!
Yup, hier werkt het gelukkig ook weerFW423130 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:07:
[...]
Oké, dat wist ik niet.
Het probleem is trouwens opgelost. Een uur geleden toen ik onderweg was nog niet maar op het Duitse forum werd zojuist gemeld dat het weer werkte. Net gecontroleerd en ook bij mij is de bibliotheek weer gevuld.
Bljj mee!
Hoop bij jullie ook weer werkt!
Hier idem. Gelukkig maar, en zoals ik al vermoedde is het verhaal van Spotify dat de app uitgefaseerd gaat worden (waarschijnlijk) onzin.
Op werk kon ik voorheen, mijn BMW i4 zonder problemen met 11kW laden.
Maar ze hebben nu de laders op 1 fase gegooid.
Ik haal dan ook nu maximaal 3.8kW tijdens het laden.
Nu zag ik dat collega's met een Audi of een Volvo, 6.8kW laden op dezelfde laadpaal.
Ik was in de veronderstelling dat dit werd veroorzaakt omdat ik een 16A kabel zou hebben die niet meer aankan op 1 fase. Maar ik zag net dat mijn originele BMW kabel een 32A (480V) kabel is.
Die zou zonder problemen 32A aan zou kunnen per fase.
Verder heb ik geen Ampère beperking aanstaan. Heeft iemand een idee waar het aan zou liggen dat ik maximaal met 3.8Kw kan laden en iedereen tussen de 6.8 en 7.2Kw weet te halen ?
Maar ze hebben nu de laders op 1 fase gegooid.
Ik haal dan ook nu maximaal 3.8kW tijdens het laden.
Nu zag ik dat collega's met een Audi of een Volvo, 6.8kW laden op dezelfde laadpaal.
Ik was in de veronderstelling dat dit werd veroorzaakt omdat ik een 16A kabel zou hebben die niet meer aankan op 1 fase. Maar ik zag net dat mijn originele BMW kabel een 32A (480V) kabel is.
Die zou zonder problemen 32A aan zou kunnen per fase.
Verder heb ik geen Ampère beperking aanstaan. Heeft iemand een idee waar het aan zou liggen dat ik maximaal met 3.8Kw kan laden en iedereen tussen de 6.8 en 7.2Kw weet te halen ?
[ Voor 11% gewijzigd door K3ke op 13-11-2024 17:05 ]
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.