Dezelfde reden dat het hier twee jaar (ruim) geleden de i4 geworden is (na testrit met de M-sport stoelen) : mijn vrouw is zwaar ruglijder en het ging op dat ogenblik tss de kia ev6 en de bmw i4. Na de testrit (ze was in weze tegen BMW) was ze duidelijk : dit is hem.Zipsop schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:30:
[...]
Er is niets zo persoonlijk als stoelen, ik heb mijn rug gebroken gehad en voor mij zitten ook de M-sport stoelen (711) het beste. Als je hier gevoelig voor bent moet je echt langer gaan zitten dan een minuutje en de stoelen echt even goed instellen.
Enkele dagen vroeger (gedwongen) in ontvangst moeten nemen, en direct een grote test voor het gebruiksgemak van het laden
Maar dit is mijn (wel ja, leasing) nieuwe i4 edrive35, met slechts enkele opties (ACC, zetelverwarming, trekhaak)
:strip_exif()/f/image/7LpC2Rv7ApyFWJhsMGNZumpS.jpg?f=fotoalbum_large)
Kort verhaal: vrijdag 330e naar garage en dan naar keuring, maar banden waren té versleten, kreeg geen nieuwe banden (want einde leasing) dus kunnen regelen dat ik i4 mocht ophalen. Probleem: auto staat op 100+ km van mij, ontvangen met 80% geladen, thuis 60%, maar dan moest ik nog voorbij Reims (300 km), met 3 volwassen passagiers
naar een dorp zonder laders... Maar letterlijk 6 minuten moeten laden aan een tesla-lader (stond wel op afgesloten terrein, maar kon er aan via de achterkant. Was wel even stressen.
Teruggereden aan 135km/u met een koffer vol champagne (toch zeker 7 kartonnen) + valiezen voor 4 volwassenen, ruimte genoeg, even kwartier moeten laden, om dan comfortabel thuis te raken met 14% resterend. Wagen heeft nu toch al 777km op teller staan
Laadstress ter zijde gelaten (en ik heb er volle vertrouwen in dat dit snel weg zal zijn), wat een aangename ritten. De wagen ligt rustig op de baan, vangt putten en trillingen mooi op, zweeft over de weg. Ben er blij mee. Koffer ook groot genoeg, lager dan de 330e touring (duh), maar een stuk dieper. Denk wel dat ik de frunk zal kopen ervoor.
:strip_exif()/f/image/7LpC2Rv7ApyFWJhsMGNZumpS.jpg?f=fotoalbum_large)
Kort verhaal: vrijdag 330e naar garage en dan naar keuring, maar banden waren té versleten, kreeg geen nieuwe banden (want einde leasing) dus kunnen regelen dat ik i4 mocht ophalen. Probleem: auto staat op 100+ km van mij, ontvangen met 80% geladen, thuis 60%, maar dan moest ik nog voorbij Reims (300 km), met 3 volwassen passagiers
Teruggereden aan 135km/u met een koffer vol champagne (toch zeker 7 kartonnen) + valiezen voor 4 volwassenen, ruimte genoeg, even kwartier moeten laden, om dan comfortabel thuis te raken met 14% resterend. Wagen heeft nu toch al 777km op teller staan
Laadstress ter zijde gelaten (en ik heb er volle vertrouwen in dat dit snel weg zal zijn), wat een aangename ritten. De wagen ligt rustig op de baan, vangt putten en trillingen mooi op, zweeft over de weg. Ben er blij mee. Koffer ook groot genoeg, lager dan de 330e touring (duh), maar een stuk dieper. Denk wel dat ik de frunk zal kopen ervoor.
No Gillette, No Minette
Ondertussen beslist om toch een i4 te kopen, stockwagen zodat ik hem snel zal hebben voor de fiscaliteit in België weer eens wijzigt.Quiller schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:58:
[...]
Dezelfde reden dat het hier twee jaar (ruim) geleden de i4 geworden is (na testrit met de M-sport stoelen) : mijn vrouw is zwaar ruglijder en het ging op dat ogenblik tss de kia ev6 en de bmw i4. Na de testrit (ze was in weze tegen BMW) was ze duidelijk : dit is hem.
Wordt een m50i in dravitgrau met de opties die ik wou. Enkel de zetels zijn "maar" sensatec geperforeerd zwart. Ook net degene die ik dus nooit heb getest maar ik hoop dat het allemaal wat meevalt.
Op de m50i is tegenwoordig de standaard "M PerformTex Schwarz met M piping" en de sensatec een upgrade van amper 165 euro. Ergens vreemde keuze tov de andere opties op de auto.
Maar mooie deal en worst case kan ik aftermarket nog de stoelen laten wijzigen (alhoewel ik dat waarschijnlijk nooit zal doen - op foto is de sensatec zwart nog vrij ok hoor)
Verder blij dat ik een keuze gemaakt heb en een trekhaak heb, nu kan ik in stijl naar het containerpark
Gr,
Nick
Ik weet dat ik dergelijk vraag al eens gesteld heb maar toen verschillende reacties gekregen dus probeer ik nog maar een keer
Iemand een aanrader voor een goede dashcam - voornamelijk bij geparkeerd staan?
Ik heb de surround view maar niet de drive recorder genomen. Deze kost maar 200 euro en is dus niets in vergelijking waarde wagen en ga die dus eens testen en dan vermoedelijk aanschaffen. Maar die werkt enkel als de wagen rijdt veronderstel ik? Dus als je ergens in een (ondergrondse) parking staat en er rijdt iemand tegen jou dan heeft die dat niet opgenomen.
Er zijn momenteel Amazon Prime dagen en dus heel wat producten waaronder dashcams in promotie en zou er dus 1 willen nemen maar om de parking functie te gebruiken moet je constante stroom hebben. Dat kan op verschillende manieren met de OBD die het eenvoudigst is, zeker voor iemand met mijn talenten. Maar had al eens gelezen dat dan alarm wagen zou afgaan bij afsluiten en iets in OBD. Anderen zeggen dan weer van niet... Allemaal een beetje onduidelijk voor mij. Of heeft dat te maken met versie iDrive?
Of moet je eerst gaan herprogrammeren met OBD dat alarm niet aangaat als je die OBD gebruikt ...
Alvast bedankt!
Update: ondertussen hier meer info gevonden https://bimmercode.app/cars/i4/ - o.a. over uitzetten alarm
Iemand een aanrader voor een goede dashcam - voornamelijk bij geparkeerd staan?
Ik heb de surround view maar niet de drive recorder genomen. Deze kost maar 200 euro en is dus niets in vergelijking waarde wagen en ga die dus eens testen en dan vermoedelijk aanschaffen. Maar die werkt enkel als de wagen rijdt veronderstel ik? Dus als je ergens in een (ondergrondse) parking staat en er rijdt iemand tegen jou dan heeft die dat niet opgenomen.
Er zijn momenteel Amazon Prime dagen en dus heel wat producten waaronder dashcams in promotie en zou er dus 1 willen nemen maar om de parking functie te gebruiken moet je constante stroom hebben. Dat kan op verschillende manieren met de OBD die het eenvoudigst is, zeker voor iemand met mijn talenten. Maar had al eens gelezen dat dan alarm wagen zou afgaan bij afsluiten en iets in OBD. Anderen zeggen dan weer van niet... Allemaal een beetje onduidelijk voor mij. Of heeft dat te maken met versie iDrive?
Of moet je eerst gaan herprogrammeren met OBD dat alarm niet aangaat als je die OBD gebruikt ...
Alvast bedankt!
Update: ondertussen hier meer info gevonden https://bimmercode.app/cars/i4/ - o.a. over uitzetten alarm
[ Voor 4% gewijzigd door voodoo077 op 08-10-2024 09:24 ]
De drive recorder is zelfs imho geen 200 euro waard.
Hij schiet pas echt in gang bij een serieuze impact. ik heb dit al eens gepost denk hier ,maar ben vorig jaar met een serieuze smak uit de bocht gegaan, tegen hekken etc( waar ik een beschadigde bumper, spiegelkap eraf, krassen langs heel de zijkant, 2 velgen stuk , had ) en geen opname :-)
Of hij bij een serieuze smak in gang schiet als je stilstaat , geen idee. Ik zou er NIET op vertrouwen
ODBD alarm kan je uitschakelen met bimmercode ( heb ik gedaan zodat mijn huidige dongle erop kan blijven ). Maar dat houdt natuurlijk ook 'risks' in...
Hij schiet pas echt in gang bij een serieuze impact. ik heb dit al eens gepost denk hier ,maar ben vorig jaar met een serieuze smak uit de bocht gegaan, tegen hekken etc( waar ik een beschadigde bumper, spiegelkap eraf, krassen langs heel de zijkant, 2 velgen stuk , had ) en geen opname :-)
Of hij bij een serieuze smak in gang schiet als je stilstaat , geen idee. Ik zou er NIET op vertrouwen
ODBD alarm kan je uitschakelen met bimmercode ( heb ik gedaan zodat mijn huidige dongle erop kan blijven ). Maar dat houdt natuurlijk ook 'risks' in...
Om hier nog even op terug te komen; erg tevreden met de originele mat. Mooi, nette opstaande randjes en redelijk anti-slip. Het is meer kunststof dan rubber wel. In mijn Tiguan had ik een rubberen mat en dat is nog net iets fijner.virtualJac schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:34:
Thnx allen voor de reacties ik heb de originele besteld, deze was nu €85 in de aanbieding bij de dealer. Zal wel fototje posten als hij binnen is.
:strip_exif()/f/image/mD4DDIEzrnes4nEkeyCi15OY.jpg?f=fotoalbum_large)
Jaja, daarna de auto gewassen.
there's no tweak without the tweaker
Vergeet die laadstress.Kerberos84 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:53:
Plan verre ritten met de app en auto navigatie en de auto geeft zelf wel aan waar en wanneer hij aan de beademing moet.
We zijn in en door Engeland gereden en elke keer 10-15 minuten laadstops gehad, even naar de WC, benen strekken, dankje, en door.
Ik denk ook dat de meerwaarde zit in het zelf kunnen starten van een opname.rolelael schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:44:
De drive recorder is zelfs imho geen 200 euro waard.
Als er voor je wat gebeurt, een ongeluk of iemand die een ander aanvalt, dan kun je een opname starten om later als bewijs over te dragen.
Of als je zelf wordt aangereden, even die knop indrukken en vasthouden (als je daar dan aan denkt).
Zijn er hier mensen die een occasion i4 leasen? Ik ben benieuwd in hoeverre dit scheelt in de kosten.
Ik kan in januari ivm een nieuwe baan een nieuwe auto kiezen, en na een proefrit zou ik graag een i4 leasen. Alleen de ongeveer 580-630 eu netto bijtelling is even slikken. Ik zou dat wellicht enigszins kunnen drukken door een occassion uit 2022 te leasen met iets lagere bijtelling en wellicht iets lager leasebedrag.
Ik kan in januari ivm een nieuwe baan een nieuwe auto kiezen, en na een proefrit zou ik graag een i4 leasen. Alleen de ongeveer 580-630 eu netto bijtelling is even slikken. Ik zou dat wellicht enigszins kunnen drukken door een occassion uit 2022 te leasen met iets lagere bijtelling en wellicht iets lager leasebedrag.
Bijtelling gaat over de fiscale waarde van de auto. Heeft een '22 een lagere fiscale waarde als een uit '24?Nerrion schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:19:
Zijn er hier mensen die een occasion i4 leasen? Ik ben benieuwd in hoeverre dit scheelt in de kosten.
Mijn idee bij occasion lease is dat het alleen in de looptijd scheelt. Qua maandelijkse kosten maakt het weinig uit.
/f/image/TtphhpsBJt57nrMkIUmcGydY.png?f=fotoalbum_large)
Het bijtellingspercentage is in 2021 en 2022 lager ivm de cap. Dus de netto bijtelling is iets lager ook al is de fiscale waarde hetzelfde. Ook zal het leasebedrag lager liggen op een bestaande auto met bijv 20k km dan op een nieuwe, omdat de afschrijving in de lease periode lager gaat zijn. Het zal geen honderden euro's schelen, maar ik ben benieuwd of het de moeite waard is. Ook ivm levertijd.
[ Voor 7% gewijzigd door Nerrion op 08-10-2024 13:53 ]
Netjes hoor, ik heb toevallig net de rubber matten voor het interieur opgehaald bij de BMW dealer. Zien er ook erg goed uit.virtualJac schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:51:
[...]
Om hier nog even op terug te komen; erg tevreden met de originele mat. Mooi, nette opstaande randjes en redelijk anti-slip. Het is meer kunststof dan rubber wel. In mijn Tiguan had ik een rubberen mat en dat is nog net iets fijner.
[Afbeelding]
Jaja, daarna de auto gewassen.
Mat voor de achterbak heb ik voor nu laten zitten, ook omdat ik er nooit echt vieze dingen in leg (of anders even een oude doek neerleg).
Rubber matten in de auto, gaat dat geen squeaky geluiden maken als je met rubberen zolen in de auto zit?pieter81! schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:19:
[...]
Netjes hoor, ik heb toevallig net de rubber matten voor het interieur opgehaald bij de BMW dealer. Zien er ook erg goed uit.
Mat voor de achterbak heb ik voor nu laten zitten, ook omdat ik er nooit echt vieze dingen in leg (of anders even een oude doek neerleg).
Ik durf als ik links rij nog wel eens wat richting de betonnen middenberm/bijna tegen de witte lijn rijden links. Daar mag je wat van vinden maar stuur me daar dan een DM voor
Probleem is dat een i5 dan nogal irritant en lang blijft “plingelen” en een witte melding toont dat ik op de rijstrook moet blijven, het is soms echt storend.
Weet iemand hoe je snel die specifieke melding dan stopzet/suppressed? Wieltje naar links klikken in de richting van het pijltje wat bij de melding staat of rolwieltje induwen doet niks.
Probleem is dat een i5 dan nogal irritant en lang blijft “plingelen” en een witte melding toont dat ik op de rijstrook moet blijven, het is soms echt storend.
Weet iemand hoe je snel die specifieke melding dan stopzet/suppressed? Wieltje naar links klikken in de richting van het pijltje wat bij de melding staat of rolwieltje induwen doet niks.
Nog maar eens een update. Ik had last van een zoekerig weggedrag op hogere snelheid. Na de uitlijning was dit beter maar nog niet helemaal op punt. Vorige week heeft de dealer het stuurhuis volledig vervangen en nu rijdt de wagen eindelijk zoals het hoort!jurgen_t schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:01:
[...]
Update: na het uitlijnen van de wagen is de wegligging al stukken beter. Misschien nog niet 100% zoals het zou moeten, maar het neigt er toch naar.
Heeft iemand tips voor aanhangerspiegels?
Heb een boot op een trailer van 2,30m breed, maar nog niet mee gereden. Gezien de breedte van de i4 1,85m is heb ik ze wel nodig denk ik.
Heb een boot op een trailer van 2,30m breed, maar nog niet mee gereden. Gezien de breedte van de i4 1,85m is heb ik ze wel nodig denk ik.
Is dat niet gewoon de lane departure warning? Die heb ik als eerste snelkoppeling in de balk gezet, dan is een tikje idrive controller naar voren en drukken en dan is hij uit.HyperBart schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:39:
Ik durf als ik links rij nog wel eens wat richting de betonnen middenberm/bijna tegen de witte lijn rijden links. Daar mag je wat van vinden maar stuur me daar dan een DM voor![]()
Ben ik nu de enige die vindt dat dit verplicht zou moeten worden en er geen mogelijkheid zou mogen zijn om afgezet te kunnen worden?Zipsop schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:55:
[...]
Is dat niet gewoon de lane departure warning? Die heb ik als eerste snelkoppeling in de balk gezet, dan is een tikje idrive controller naar voren en drukken en dan is hij uit.

Zeker op de i4 valt die goed mee. Je hebt verschillende instellingen zodat die slechts een kleine melding geeft en je toch nog kan tegensturen indien nodig in tegenstelling tot veel andere auto's die veel harden tegenstribbelen.
Reden is de vele "idioten" die ik op de weg zie die veel te veel naar links of rechts gaan omdat ze bezig zijn met iets anders aka telefoon etc
EDIT: Iemand ervaring met BMW floating center caps?
[ Voor 3% gewijzigd door voodoo077 op 09-10-2024 16:06 ]
Nee hoor, geven geen squeaky geluiden. Vind ze best prettig in gebruik tot op heden. Misstaan ook zeker niet.ASS-Ware schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:17:
[...]
Rubber matten in de auto, gaat dat geen squeaky geluiden maken als je met rubberen zolen in de auto zit?
Matten zijn van TPE. Volgens wikipedia ook wel syntetisch rubber genoemd ;-)phex schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:49:
Tis meer flexibel zacht plastic, zou het niet echt omschrijven als rubber.
[ Voor 39% gewijzigd door pieter81! op 09-10-2024 18:17 ]
Beetje zoals vegetarische kip?
Ik heb ze zelf ook overigens, bevalt goed.
Ik heb ze zelf ook overigens, bevalt goed.
[ Voor 43% gewijzigd door phex op 09-10-2024 17:44 ]
Bij ons in de buurt zijn veel 60km-wegen zonder middenstreep en met aan beide zijkanten onderbroken strepen. Op deze wegen is het ronduit gevaarlijk omdat de auto dan links van de strepen aan de rechterkant wil blijven en hierdoor over het midden van de weg gaat. Je moet dus steeds actief tegensturen om een tegenligger niet te rammen.voodoo077 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:05:
[...]
Ben ik nu de enige die vindt dat dit verplicht zou moeten worden en er geen mogelijkheid zou mogen zijn om afgezet te kunnen worden?![]()
Zeker op de i4 valt die goed mee. Je hebt verschillende instellingen zodat die slechts een kleine melding geeft en je toch nog kan tegensturen indien nodig in tegenstelling tot veel andere auto's die veel harden tegenstribbelen.
Reden is de vele "idioten" die ik op de weg zie die veel te veel naar links of rechts gaan omdat ze bezig zijn met iets anders aka telefoon etc
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
Yes, ik heb ze op mijn E91 gehad. Heel cool, leuke gimmick maar … vrij snel was ik een embleem kwijt. De cap (naafdop) zat er nog wel op trouwens. Later, bij een rit met hogere snelheden (200+ door DE) was ik ook een hele center cap kwijt. En dat was niet de center cap waar ik eerder het embleem van ben verloren.voodoo077 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:05:
[...]
Dus, erg leuk, maar kwalitatief wellicht wat minder. Ik zit er aan te denken om ze weer te kopen …
Ja maar dan staat ie uit, ik wil het niet uit, ik wil tegen de auto kunnen zeggen “ok, bedankt voor de melding, nu mag je stil zijn, ik heb het door”.Zipsop schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:55:
[...]
Is dat niet gewoon de lane departure warning? Die heb ik als eerste snelkoppeling in de balk gezet, dan is een tikje idrive controller naar voren en drukken en dan is hij uit.
Iemand ervaring met BMW floating center caps?
Ik had ze op mijn 420D F36. Waren prima , nooit iets mee gehad . Eentje heb ik wel eens wat gesmeerd met wat olie.
Ik had ze op mijn 420D F36. Waren prima , nooit iets mee gehad . Eentje heb ik wel eens wat gesmeerd met wat olie.
Vraagje uit interesse: er zijn blijkbaar heel wat verschillende versies van stuurwielen in omloop.
Ik heb maandag een i4 m50 xdrive LCI gekocht met m sport pro pack en ga hem begin volgende week ophalen als ik mijn nummerplaten heb.
De auto heeft het stuur met zo'n rood accent bovenaan center. Maar op veel fora en youtube zie ik vaak andere stuurwielen en minder met het streepje.
Is dit dan gelinkt aan m sport pro pack of aan de binnenbekleding?
Er zit ook geen fysiek knopje meer op voor de stuurwielverwarming, dat is nu enkel via het scherm aan/uit te zetten.
Gr,
Nick
Ik heb maandag een i4 m50 xdrive LCI gekocht met m sport pro pack en ga hem begin volgende week ophalen als ik mijn nummerplaten heb.
De auto heeft het stuur met zo'n rood accent bovenaan center. Maar op veel fora en youtube zie ik vaak andere stuurwielen en minder met het streepje.
Is dit dan gelinkt aan m sport pro pack of aan de binnenbekleding?
Er zit ook geen fysiek knopje meer op voor de stuurwielverwarming, dat is nu enkel via het scherm aan/uit te zetten.
Gr,
Nick
dat stuurt met rood biezeke is volgens mij er gekomen met de facelift en enkel in de m50
meen je dat van de stuurverwarming ... my god. Vind dat zo handig en gebruik t regelmatig.
meen je dat van de stuurverwarming ... my god. Vind dat zo handig en gebruik t regelmatig.
Bij mij is het maar een korte trilling en bij herhaaldelijk tegen de lijn rijden een korte 'ploing'. Speelt hij bij jou de derde symfonie van Beethoven af ofzo?HyperBart schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:31:
[...]
Ja maar dan staat ie uit, ik wil het niet uit, ik wil tegen de auto kunnen zeggen “ok, bedankt voor de melding, nu mag je stil zijn, ik heb het door”.
Ik heb die als snelkoppeling staan, maar moet zeggen dat ik die maar heel zelden uit zet. De snelheidswaarschuwing 'gong' staat daar ook als snelkoppeling en die staat voor het einde van de straat al uit altijd.
[ Voor 20% gewijzigd door virtualJac op 10-10-2024 08:34 ]
there's no tweak without the tweaker
LolvirtualJac schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:31:
[...]
Bij mij is het maar een korte trilling en bij herhaaldelijk tegen de lijn rijden een korte 'ploing'. Speelt hij bij jou de derde symfonie van Beethoven af ofzo?
Ja, wel... Bij de i5 is dat blijkbaar dus wel wat veranderd en ik kan de SET knop 2 seconden op het stuur inhouden en dan is de snelheidswaarschuwing ook weg.Ik heb die als snelkoppeling staan, maar moet zeggen dat ik die maar heel zelden uit zet. De snelheidswaarschuwing 'gong' staat daar ook als snelkoppeling en die staat voor het einde van de straat al uit altijd.
Of je druk 3 seconden op SET op je stuur en t is ook gedeactiveerd.virtualJac schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:31:
[...]
De snelheidswaarschuwing 'gong' staat daar ook als snelkoppeling en die staat voor het einde van de straat al uit altijd.
No Gillette, No Minette
Ik heb dus totaal geen geluid of was er ergens een mogelijkheid om dit af te zetten en heb ik dat gedaan?HyperBart schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:25:
[...]
Lol, neen Beethoven is het gelukkig niet, maar het is wel die typische "beep/gong" van BMW en zonder overdrijven denk ik echt dat hij 5 tot 10 keer af gaat, een beetje "te pedant" zoals men dat dan zegt. Dat als je aan het babbelen bent met elkaar dat je echt zoiets hebt van "ok manneke, tis goe eh, ik weet het nu wel".
[...]
Ja, wel... Bij de i5 is dat blijkbaar dus wel wat veranderd en ik kan de SET knop 2 seconden op het stuur inhouden en dan is de snelheidswaarschuwing ook weg.
Idem snelheidswaarschuwing ... zie ik ook niet.
Is dat misschien enkel bij LCI of zijn er bepaalde zaken die je niet meer kan afvinken?
De i5 is net nieuw, dus die heeft nog geen LCI gehad. Ik weet dat ik hier misschien wat OT ga maar het is een van de meest actieve topics/ervaringen rond "i-BMW's".voodoo077 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:35:
[...]
Ik heb dus totaal geen geluid of was er ergens een mogelijkheid om dit af te zetten en heb ik dat gedaan?
Is dat misschien enkel bij LCI of zijn er bepaalde zaken die je niet meer kan afvinken?
voodoo077 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:35:
[...]
Ik heb dus totaal geen geluid of was er ergens een mogelijkheid om dit af te zetten en heb ik dat gedaan?
Voor de I4 dus vanaf productie datum 7 juli 2024.Europa verplicht waarschuwingen voor te hoge snelheid. Dit geldt voor alle nieuwe auto's die na 6 juli 2022 op de markt komen en voor alle auto's die vanaf 7 juli 2024 nieuw worden verkocht.
Heb je ook gehad op mijn I4, maar was er snel al 1 kwijt. Wel jarenlang mee gereden in mijn 320D.GeorgeBfast schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:25:
Iemand ervaring met BMW floating center caps?
Setje van 3 t.e.a.b.
Als de uitwerking en de wegmarkering perfect zou zijn misschien. Maar mijn ervaring de afgelopen 175k km in de i4 voor nu echt nog veel te gevaarlijk. Zoals andere ook aangeven, de 60km wegen hebben geen middenstreep hier in NL maar twee kantstrepen waardoor dus midden op de weg wordt geforceerd. Tevens heb ik ook veel last met werkwerkzaamheden waar de stepen niet optimaal zijn. De ring noord van Amsterdam is nu echt drama daar hebben ze de oude strepen heel apart overschilderd waardoor de auto het niet snapt en heen en weer gaat slingeren. En je kan idd prima tegensturen enzo maar vind het gewoon storend en niet voorspelbaar, dus uit.voodoo077 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:05:
[...]
Ben ik nu de enige die vindt dat dit verplicht zou moeten worden en er geen mogelijkheid zou mogen zijn om afgezet te kunnen worden?![]()
Als ik op een normaal stuk weg kom staat de driving assistant pro gewoon aan waardoor die zelf gewoon tussen de lijntjes kleurt en afstand houd, dat werkt dan gewoon prima. Maar bij aparte weg situaties gaat dat gewoon weer terug naar alleen ACC of uit.
Duidelijk nog wat meer te rijdenvoodoo077 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:05:
[...]
De DAP heeft veel moeite bij reflecterende wegen, wegwerk, extra strepen op het asfalt bijvoorbeeld bij een wegreparatie in de lengterichting omdat een vrachtwagen een paar kilometer is doorgereden met de velg op het asfalt.
Niet laten uitzetten lijkt me niet echt wenselijk.
Maar vind hem buiten die situaties inderdaad wel perfect werken (behalve dat de uitvoegstrook lijnen in NL soms de DAP verwarren en dat ie teveel naar rechts gaat om de doorgetrokken lijn te volgen)
Ja, ze zien er mooi uit en werken goed, maar het blijft wel een gimmickEDIT: Iemand ervaring met BMW floating center caps?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja, hier een foto van mijn (toekomstig) stuur:rolelael schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:27:
dat stuurt met rood biezeke is volgens mij er gekomen met de facelift en enkel in de m50
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bNbp7NwBtdADU7blB3ezTvMX.jpg?f=user_large)
Bediening is nu via het scherm:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P69gCCBVWFvKzD7XzZlLNMHx.jpg?f=user_large)
Weet niet of ik dat veel zal gebruiken en de auto zal ook vrijwel altijd in mijn garage staan.
Maar leuk dat het er ook opzit.
Gr,
Nick
in de winter als je de wagen voorverwarmd, dan gaat hij ook t stuur aanzetten ( verwarming ). Dus dat is heel fijn hoor. Maar soms heb ik kouwe 'pollen' en dan druk ik ff op t knopje en hopsa, lekker warm :-)
Weet iemand of de mogelijkheid bestaat om de 'Steering & Lane Control Assistant' (onderdeel van DAPP) permanent AAN te zetten. (Ja, dat lees je goed)
Op mijn vorige wagen (Audi A3) was het mogelijk om de lane assist permanent aan te zetten, onafhankelijk van cruise control. Vanaf 60 km/h werden automatisch (kleine) stuuringrepen toegepast om de wagen in het midden van de rijstrook te houden. Op de I4 lijkt dit niet mogelijk zonder ook cruise control te activeren. Ik wil dus wel graag de stuuringrepen, maar niet de snelheidsregeling.
Op mijn vorige wagen (Audi A3) was het mogelijk om de lane assist permanent aan te zetten, onafhankelijk van cruise control. Vanaf 60 km/h werden automatisch (kleine) stuuringrepen toegepast om de wagen in het midden van de rijstrook te houden. Op de I4 lijkt dit niet mogelijk zonder ook cruise control te activeren. Ik wil dus wel graag de stuuringrepen, maar niet de snelheidsregeling.
Neen, dat gaat niet, je hebt maar 3 standen.Cooni schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:35:
Weet iemand of de mogelijkheid bestaat om de 'Steering & Lane Control Assistant' (onderdeel van DAPP) permanent AAN te zetten. (Ja, dat lees je goed)
Lang getwijfeld tss Q4,I5 en I4 en het is een I4 geworden
BMW Edrive40 met volgende opties
- Harman Kardon Surround Sound
- Sensatec Cognac
- Elektrische zetels met geheugen
- Colour Individual Tansanitblau
- 19" 859 M wheels
- Rear Heat Reflecting glass
- M sport Pack
- Innovation pack
- Comfort pack
- Driving assistent pack professional
- Active M suspension.
Levering verwacht eind januari 2025.
Ik kom van een Tesla 3 LR, bewust niet gekozen voor terug een Tesla,wegens de levensgevaarlijke adaptive cruise control.
BMW Edrive40 met volgende opties
- Harman Kardon Surround Sound
- Sensatec Cognac
- Elektrische zetels met geheugen
- Colour Individual Tansanitblau
- 19" 859 M wheels
- Rear Heat Reflecting glass
- M sport Pack
- Innovation pack
- Comfort pack
- Driving assistent pack professional
- Active M suspension.
Levering verwacht eind januari 2025.
Ik kom van een Tesla 3 LR, bewust niet gekozen voor terug een Tesla,wegens de levensgevaarlijke adaptive cruise control.
Wat een zalige wagen, alleen een beetje pech mee gehad. Ik heb hem nu net geen 2 weken, 1750km mee gereden, en al een achterlicht laten vervangen en mijn voorruit. Achterlicht was bij transport beschadigd, pas opgemerkt bij uitlevering, geen groot probleem, even wat rompslomp wel, en mijn voorruit was na 6 dagen onzacht in aanraking gekomen met een steentje op de autostrade... mooie barst, maar das echt pech hebben 
Ondertussen is hij terug helemaal barstvrij, laat ons hopen dat dit zo blijft
Blijf er blij mee, net een koffermat besteld bij winparts, morgen zou die moeten toekomen, en zondag doe ik een eigen Ronde van Vlaanderen, alleen is het om kerkhoven te bezoeken met allemaal Chrysanten in de koffer (vandaar de mat), zullen weer ettelijke kilometers bijkomen.
P.S.: geven jullie de i4 een bijnaam? Ik heb ze Eevee genoemd, dus bij mij reageert ze op hey Eevee... wat mn kids leuk vinden omdat het een pokemon naam is, maar voor mij was het gewoon dat i4 klinkt als eevee
Ondertussen is hij terug helemaal barstvrij, laat ons hopen dat dit zo blijft
Blijf er blij mee, net een koffermat besteld bij winparts, morgen zou die moeten toekomen, en zondag doe ik een eigen Ronde van Vlaanderen, alleen is het om kerkhoven te bezoeken met allemaal Chrysanten in de koffer (vandaar de mat), zullen weer ettelijke kilometers bijkomen.
P.S.: geven jullie de i4 een bijnaam? Ik heb ze Eevee genoemd, dus bij mij reageert ze op hey Eevee... wat mn kids leuk vinden omdat het een pokemon naam is, maar voor mij was het gewoon dat i4 klinkt als eevee
No Gillette, No Minette
Ik heb 'm een bijnaam gegeven als "call sign" voor de spraakassistent te activeren en ik gebruik die ook best vaak om handenvrij de navigatie in te stellen, de zetelverwarming aan te zetten of al iemand te bellen.Kerberos84 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:08:
Ik heb het meeluisteren uitgezet en gebruik het knopje om te activeren. Voelt beter kwa privacy 😎HyperBart schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:22:
[...]
Ik heb 'm een bijnaam gegeven als "call sign" voor de spraakassistent te activeren en ik gebruik die ook best vaak om handenvrij de navigatie in te stellen, de zetelverwarming aan te zetten of al iemand te bellen.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Dat heb ik ook uitgezet, de assistent kwam er te vaak tussendoor. Knopje werkt beter voor mij.kdeboois schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:32:
[...]
Ik heb het meeluisteren uitgezet en gebruik het knopje om te activeren. Voelt beter kwa privacy 😎
offtopic:
Snap ik, daarom heb ik een redelijk specifieke bijnaam gekozen, daarvoor stond ie op "stomme idioot" maar dan ging ie nogal rap aan als ik rondreed in het verkeer
. /s . Ik heb ook even met "Heks" gewerkt maar dan zat de bijnaam van mijn schoonmoeder in de weg en zat ie naar daar te bellen 
Snap ik, daarom heb ik een redelijk specifieke bijnaam gekozen, daarvoor stond ie op "stomme idioot" maar dan ging ie nogal rap aan als ik rondreed in het verkeer
Grapje uiteraard. Ik snap het maar als je kijkt wat de BMW vandaag de dag al verzameld van data dan denk ik dat de spraakassistent for real het minste van mijn zorgen is.
Je moet eens alle data vergaring uit zetten, ik denk dat de helft van de auto dan niet meer werkt. Om maar een stom voorbeeld te geven: de remote camera's, ik denk dat als je Tweaker-mode alles uitzet dat remote camera's bv niet meer werken. Ja ik moet nu wel zeggen dat ik dat best vaak gebruik.
[ Voor 27% gewijzigd door HyperBart op 17-10-2024 11:55 ]
Je kan redelijk wat vinkjes uitzetten, maar zodra je de bmw voice uitzet is ook direct Google Assistant onbereikbaar, dat is is geniepig.
Vandaag m'n i4 m50 opgehaald. Nu wil ik eens proberen om de digital key te activeren op mijn samsung galaxy s22+ maar dit lukt niet: de bmw app zegt direct dat mijn toestel niet compatibel is. Nochtans dacht ik dat de S22 compatibel zou zijn.
Nu is hun webpagina ook vaag en staat er iets van "check de FAQ van het specifieke land".
Ik woon in België en vind dan deze lijst terug: https://faq.bmw.be/s/arti...aten-SZoXN?language=nl_BE
Mijn vrouw heeft maandag haar i5 touring opgehaald, ook met die auto (heb ze beide in de bmw app) hetzelfde issue.
Iemand enig idee?
Groeten,
Nick
Nu is hun webpagina ook vaag en staat er iets van "check de FAQ van het specifieke land".
Ik woon in België en vind dan deze lijst terug: https://faq.bmw.be/s/arti...aten-SZoXN?language=nl_BE
Mijn vrouw heeft maandag haar i5 touring opgehaald, ook met die auto (heb ze beide in de bmw app) hetzelfde issue.
Iemand enig idee?
Groeten,
Nick
Het is best nog wel een procedure en lijstje voorwaarde waar je aan moet voldoen om te mogen koppelen.ndedecke schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:11:
Vandaag m'n i4 m50 opgehaald. Nu wil ik eens proberen om de digital key te activeren op mijn samsung galaxy s22+ maar dit lukt niet: de bmw app zegt direct dat mijn toestel niet compatibel is. Nochtans dacht ik dat de S22 compatibel zou zijn.
Iemand enig idee?
Groeten,
Nick
Android 13 (S22 kwam met 12)
Met beide sleutels in de auto gaan zitten en dan telefoon in het crematie vakje / op de NFC reader.
Check dat de BMW internet heeft (Wereldbolletje) (Geeft snel issues in een garage)
Wat is de huidige levertermijn van een BMW i4 in België?
Bel eens naar de dealer zou ik zeggen.pollepap1969 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 07:56:
BMW dealer hier zei dat als je nu bestelt ze ergens midden januari zitten voor de i4.pollepap1969 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 07:56:
Ik heb echter stockwagen gekocht net over de grens in Duitsland. Die werd geproduceerd (volgens bimmer.work) op 12 september en ik heb hem 7 oktober gekocht (maar kon pas gisteren gaan ophalen).
i4 m50 facelift dravitgrau met sportpakket pro (en de leuke nieuwe lichten), schuifdak, trekhaak, parking assistant plus, driving assistant plus en de sensatec zetels.
Die zetels bevallen me trouwens heel goed en dus geen spijt meer dat ik geen merino leder of dergelijke ging hebben.
Viel me trouwens op in Duitsland dat er amper 2 EV's in de showroom stonden, al de rest was benzine.
Zijn geen EV subsidies meer in DE en dan is het daar eigenlijk niet meer interessant, zeker zakelijk niet. Een 420i is daar 4600 euro goedkoper dan een eDrive35.ndedecke schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:57:
[...]
BMW dealer hier zei dat als je nu bestelt ze ergens midden januari zitten voor de i4.
Ik heb echter stockwagen gekocht net over de grens in Duitsland. Die werd geproduceerd (volgens bimmer.work) op 12 september en ik heb hem 7 oktober gekocht (maar kon pas gisteren gaan ophalen).
i4 m50 facelift dravitgrau met sportpakket pro (en de leuke nieuwe lichten), schuifdak, trekhaak, parking assistant plus, driving assistant plus en de sensatec zetels.
Die zetels bevallen me trouwens heel goed en dus geen spijt meer dat ik geen merino leder of dergelijke ging hebben.
Viel me trouwens op in Duitsland dat er amper 2 EV's in de showroom stonden, al de rest was benzine.
In NL bijna andersom, de eDrive35 is hier 3300 goedkoper dan een 420i en zakelijk nog elke maand een beetje fiscaal voordeel. Zal er hier in NL volgend jaar ook wel anders uit gaan zien met de wijzigingen die er aan komen.
Ik denk niet dat de EV-subsidies in Duitsland voor zakelijke EVs waren.Zipsop schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:32:
[...]
Zijn geen EV subsidies meer in DE en dan is het daar eigenlijk niet meer interessant, zeker zakelijk niet. Een 420i is daar 4600 euro goedkoper dan een eDrive35.
In NL bijna andersom, de eDrive35 is hier 3300 goedkoper dan een 420i en zakelijk nog elke maand een beetje fiscaal voordeel. Zal er hier in NL volgend jaar ook wel anders uit gaan zien met de wijzigingen die er aan komen.
In september was 1 verkochte nieuwe auto op 6 in Duitsland een EV. Dat is niet schitterend, maar er is nog altijd een actieve markt dus.
Midden/eind september besteld (Lease bedrijfswagen dus geen idee wanneer precies de bestelling is gemaakt) en de voorlopige leverdatum is midden december (Productie eind november).pollepap1969 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 07:56:
Volgens mij werkt Samsung nog steeds niet in de Benelux omdat ze hier geen Google Wallet ondersteunen. Het is mij in ieder geval niet gelukt, gewisseld naar een Pixel 8 Pro en het was zo gedaan.ndedecke schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:11:
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
dit past niet hier: eerder marktplaats ed
[ Voor 85% gewijzigd door We Are Borg op 21-10-2024 13:59 ]
Nu bijna de i4 2 jaar.
Deze zomer is de complete motor met aansturing vervangen, na een volledige freeze van de i4. Grote storing waarbij alles op zwart ging en de wagen zomaar vol in de ankers ging (gelukkig reed ik niet op een snelweg).
Na reparatie kreeg recent weer problemen. Een van de koelpompen was uitgevallen. Ik kon wel rijden, maar had een storing. Volgens de dealer zou het problemen met snelladen kunnen veroorzaken, maar mijn i4 al maanden niet aan de snellader gehangen. Tegelijkertijd een setje nieuwe achterbanden, want die waren na 45k op.
Pomp is nu vervangen, dus hopen dat ik even van de ellende ben verlost.
Deze zomer is de complete motor met aansturing vervangen, na een volledige freeze van de i4. Grote storing waarbij alles op zwart ging en de wagen zomaar vol in de ankers ging (gelukkig reed ik niet op een snelweg).
Na reparatie kreeg recent weer problemen. Een van de koelpompen was uitgevallen. Ik kon wel rijden, maar had een storing. Volgens de dealer zou het problemen met snelladen kunnen veroorzaken, maar mijn i4 al maanden niet aan de snellader gehangen. Tegelijkertijd een setje nieuwe achterbanden, want die waren na 45k op.
Pomp is nu vervangen, dus hopen dat ik even van de ellende ben verlost.
Sinds een paar weken (na een update?) begint de navigatie een laadstop in te plannen als ik op weg naar huis ben en meer dan voldoende heb om bij mijn laadpaal thuis te komen. Weet iemand hoe je je minimale batterij capaciteit bij aankomst kan terugschroeven?
Dank alvast!
Dank alvast!
Ik denk dat je dat in de MYBMW app kunt instellen bij navigatie.
Daar heb ik al gezocht maar het niet kunnen vinden🙁GeorgeBfast schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:01:
Ik denk dat je dat in de MYBMW app kunt instellen bij navigatie.
Plan een route in de app en open dan de route configuration.Greendyk schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:29:
[...]
Daar heb ik al gezocht maar het niet kunnen vinden🙁
/f/image/k7M70t8Vk2m5SVFlqtIJDxW0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZeFMv3KDxfPxrVT28lCnBNjD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/U6mxe8sPQMZkU92mnxrgmOk0.png?f=fotoalbum_large)
In de auto in de navigatie instellingen kan je dat aanpassen. Heb hier: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/79217966 wat foto's staan van de menu's.Greendyk schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:43:
Sinds een paar weken (na een update?) begint de navigatie een laadstop in te plannen als ik op weg naar huis ben en meer dan voldoende heb om bij mijn laadpaal thuis te komen. Weet iemand hoe je je minimale batterij capaciteit bij aankomst kan terugschroeven?
Dank alvast!
Dankjewel!, ik had voor een trip naar het buitenland het aankomstpercentage aangepast me niet realiserend dat dit daarna voor alle nieuwe routes zou gelden. Opgelost!ASS-Ware schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:01:
[...]
Plan een route in de app en open dan de route configuration.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vraagje ivm bandenspanning.
Ik heb dus een m50 met de 19 inch 861M bicolor velgen op Michelin zomerbanden.
De bandendruk vooraan staat op 2.5 bar en achteraan op 2.6 bar.
Mijn vrouw haar i5 edrive40 touring staat ook op 19 inch 935 M Bicolor velgen maar daar staat de bandendruk een stukje hoger: 3.0 bar voor+achter.
Beide zo geleverd maar dus door verschillende dealers.
Welke bandendruk zouden jullie me aanbevelen voor de m50? Mogelijks ook klein effect nog op het verbruik.
Gr,
Nick
Ik heb dus een m50 met de 19 inch 861M bicolor velgen op Michelin zomerbanden.
De bandendruk vooraan staat op 2.5 bar en achteraan op 2.6 bar.
Mijn vrouw haar i5 edrive40 touring staat ook op 19 inch 935 M Bicolor velgen maar daar staat de bandendruk een stukje hoger: 3.0 bar voor+achter.
Beide zo geleverd maar dus door verschillende dealers.
Welke bandendruk zouden jullie me aanbevelen voor de m50? Mogelijks ook klein effect nog op het verbruik.
Gr,
Nick
depends on the load :-)
Mijne staat op hoge belasting, wil ook zeggen als je veel op de autobahn rijdt dat je hem op hoge belasting moet zetten (lees hoge snelheden)
Mijn m50 19" staat voor op 3,0 bar, achter op 3,5 bar ( zoals aanbevolen door de app )
Dit helpt ook om een beter verbruik te hebben ( lees 'meer rijbereik' ) . Maar door de hoge bandenspanning, is hij gevoeliger op nat wegdek
Mijne staat op hoge belasting, wil ook zeggen als je veel op de autobahn rijdt dat je hem op hoge belasting moet zetten (lees hoge snelheden)
Mijn m50 19" staat voor op 3,0 bar, achter op 3,5 bar ( zoals aanbevolen door de app )
Dit helpt ook om een beter verbruik te hebben ( lees 'meer rijbereik' ) . Maar door de hoge bandenspanning, is hij gevoeliger op nat wegdek
In de MyBMW app zie ik bij bandenspanning nu staan:
aanbevolen spanning: 2,4 bar (voor) en 2,6 bar (achter).
Michelin Pilot Sport 4 S1 banden 245/40 R19 98Y XL (voor) en 255/40 R19Y XL (achter).
Ik zal eens kijken waar ik de load kan instellen => dat is in de auto zelf vermoedelijk?
Michelin Pilot Sport 4 S1 banden 245/40 R19 98Y XL (voor) en 255/40 R19Y XL (achter).
Ik zal eens kijken waar ik de load kan instellen => dat is in de auto zelf vermoedelijk?
Ik heb de bandenspanning voor op 2.7 Bar en achter op 3 Bar staan. Dat is hoger dan wat aanbevolen is maar mijn bandenboer raad me aan om deze spanning aan te houden en dat het beter voor de banden is om een hogere bandenspanning aan te houden. Ook beter voor actieradius. Ik heb een i4 e40 met 19inch M859 wielen. Met Hankook Ventus banden.
[ Voor 4% gewijzigd door GeorgeBfast op 22-10-2024 11:09 ]
yes bij je banden controlendedecke schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:45:
In de MyBMW app zie ik bij bandenspanning nu staan:
Iemand die AirConsole heeft op zijn i4 of die weet of het eventueel te installeren valt?
Was aangekondigd vorig jaar al als zijnde standaard vanaf iDrive 8.5 maar ik hoor of zie er niks meer van.
Verder geen nieuws over YouTube of Netflix etc voor de i4?
Thx
Was aangekondigd vorig jaar al als zijnde standaard vanaf iDrive 8.5 maar ik hoor of zie er niks meer van.
Thx
[ Voor 14% gewijzigd door voodoo077 op 23-10-2024 11:03 ]
Ik heb het maar het is echt bizar mager. Werkt wel maar ik ben niet geneigd om te openen, zelfs met twee jonge kinderen.voodoo077 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:01:
Iemand die AirConsole heeft op zijn i4 of die weet of het eventueel te installeren valt?
Thx
De i4 heeft nooit in een aankondiging gezeten voor AirConsole. (Niet van BMW zelf, wel wat dingen waar de pers er zaken bij heeft verzonnen)voodoo077 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:01:
Thx
Eind augustus stond dit in de Uno Car Party aankondiging:
Bron: https://www.press.bmwgrou...r-party-for-in-car-gamingonly available with Personal eSIM and BMW Operating System 8.5. Not available in BMW 2 Series Coupe, 3 Series and 4 Series.
Eind september was het volgende aangekondigd:
Bron: https://www.press.bmwgrou...-measures-for-autumn-2024In autumn 2024, innovative entertainment in the form of video streaming and in-car gaming on the control display will be added to examples of the BMW X5, BMW X6, BMW X7, BMW XM, BMW iX and BMW 7 Series luxury sedan produced since July 2023.
Ik verwacht ook niet dat het er gaat komen. Je kan bij de i4 beter uit gaan van een leuke verrassing mocht er iets nieuws in een update zitten dan er van uitgaan dat ze iets gaan toevoegen. Gewoon lekker genieten van de auto zoals hij is.
Thx!Zipsop schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:51:
[...]
Ik verwacht ook niet dat het er gaat komen. Je kan bij de i4 beter uit gaan van een leuke verrassing mocht er iets nieuws in een update zitten dan er van uitgaan dat ze iets gaan toevoegen. Gewoon lekker genieten van de auto zoals hij is.
Maar ik had wel wat meer updates verwacht. Tot nu toe maar zwak beestje. 1 echte update die iets toegevoegd heeft bij mij en dat is dat wagen bij file niet meer in midden rijdt maar iets meer op kant om moto's of andere door te laten.
Ik zit in IT sector en als ik daar het aantal updates zie, soms om te verhelpen maar ook en vooral met extra's.
Spijtg.
Ik vind het goed zoals BMW het doet: updates zijn er vooral om de betrouwbaarheid van de auto te verhogen. Ik zit niet te wachten op Tesla-toestanden waar de fabrikant continu met de software zit te prutsen met dingen die verbeteren, dan weer slechter worden, verschijnen, verdwijnen enzovoort.voodoo077 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:31:
[...]
Thx!
Maar ik had wel wat meer updates verwacht. Tot nu toe maar zwak beestje. 1 echte update die iets toegevoegd heeft bij mij en dat is dat wagen bij file niet meer in midden rijdt maar iets meer op kant om moto's of andere door te laten.
Ik zit in IT sector en als ik daar het aantal updates zie, soms om te verhelpen maar ook en vooral met extra's.
Spijtg.
Hoe zit het eigenlijk met Homelink ondersteuning? Ik dacht dat ik dit misschien ging hebben omdat optie de optie comforttoegang er is.
In de USA/Canada lijkt dat wel inbegrepen te zijn en heb je knopjes onder de achteruitkijkspiegel om zo je hekken/poort te bedienen door het eenmalig inleren van de RF afstandsbediening.
Zie het nergens staan in de brochure of optielijst bij ons.
Was anders wel handig geweest.
In de USA/Canada lijkt dat wel inbegrepen te zijn en heb je knopjes onder de achteruitkijkspiegel om zo je hekken/poort te bedienen door het eenmalig inleren van de RF afstandsbediening.
Tja.. dit is tenslotte een "echte" auto, geen iphone op wielen...voodoo077 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:31:
[...]
Thx!
Spijtg.
Klopt, maar sommige zaken zouden wel fijn zijn als ze erbij komen. Youtube/Netflix tijdens laden bvb, of toch op zn minst screenmirroring zou fijn zijn. Maar goed, we zien wel.RobertMaes schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:08:
[...]
Tja.. dit is tenslotte een "echte" auto, geen iphone op wielen...
Wat me erg stoort bij de i4 is de gebrekkige Nederlands taal. Zo zegt de wagen geregeld dat AA klaar is voor verbinding MIT de gsm, en spreekt hij ook continu over de R-Fier-und-dreizig, kan hij Roeselare niet uitspreken (Reuzelere), Ingelmunster is Angelmoenstee enz enz... wat mijn 330e NIET had, en de i3 van mn madam ook niet...
No Gillette, No Minette
is het niet mogelijk om zo'n spiegel in Amerika te bestellen? volgens mij zit de gehele aansturing in de spiegelndedecke schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:15:
Hoe zit het eigenlijk met Homelink ondersteuning? Ik dacht dat ik dit misschien ging hebben omdat optie de optie comforttoegang er is.
U bedoeld dan dat de auto niet heel goed is in vlaams, dat is wat anders dan NederlandsKerberos84 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:23:
[...]
Klopt, maar sommige zaken zouden wel fijn zijn als ze erbij komen. Youtube/Netflix tijdens laden bvb, of toch op zn minst screenmirroring zou fijn zijn. Maar goed, we zien wel.
Wat me erg stoort bij de i4 is de gebrekkige Nederlands taal. Zo zegt de wagen geregeld dat AA klaar is voor verbinding MIT de gsm, en spreekt hij ook continu over de R-Fier-und-dreizig, kan hij Roeselare niet uitspreken (Reuzelere), Ingelmunster is Angelmoenstee enz enz... wat mijn 330e NIET had, en de i3 van mn madam ook niet...
Inderdaad, in het Vlaams schrijven we “u bedoeld” met een letter t erbijeikrur schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:57:
[...]
U bedoeld dan dat de auto niet heel goed is in vlaams, dat is wat anders dan Nederlands
Bedoeldt?Scientific schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:57:
[...]
Inderdaad, in het Vlaams schrijven we “u bedoeld” met een letter t erbij
off topic een lesje Nederlands en ik zal het wat duidelijk doen want mijn ervaring is dat scientific nogal eigenwijs is maar:Scientific schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:57:
[...]
Inderdaad, in het Vlaams schrijven we “u bedoeld” met een letter t erbij
in deze context gebruik je bedoeld met een d aan het einde omdat het werkwoord als voltooid deelwoord wordt gebruikt. Een vorm van het werkwoord bedoelen, in de verleden tijd of als voltooid deelwoord eindigen werkwoorden in het Nederlands (maar denk ook in het Vlaams) op een D of een T afhankelijk van de stam van het werkwoord. Omdat "bedoel" niet eindigt op een een van de medeklinkers van 't kofschip, krijgt het een d in de verleden tijd of als voltooid deelwoord, terug naar BMW i4 stel ik voor dat is veel spannender dan Nederlandse spelling.
Dat is een Tesla ook en meer dan sommige andere.RobertMaes schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:08:
[...]
Tja.. dit is tenslotte een "echte" auto, geen iphone op wielen...
Ik begrijp uiteraard je punt en dat is ook de reden dat ik een i4 genomen heb ...
maar het blijft gewoon spijtig imo en net toevallig las ik gisteren verschillende zelfde opmerkingen op Facebook groepen.
Iets dom zoals nu een Halloween animatie als je start - wordt 1x gevraagd of je wil of niet installeren - dus wil je dat niet ok en voor de anderen is er wel de extra tijdelijke fun.
Mijn voordeur vraagt dat ook 1x - idem met Kerst etc.
Ik zag bv ook iets ivm de 2 kleuren onderaan/bovenaan als vraag voorbijkomen op FB. Nu gaat dat mits bimmercode etc.
Zou toch beter zijn via een update.
Ik zou gaan voor bedoeltd.
On-topic:
Sinds anderhalve maand wat gekraak achterin bij drempels/stoepjes/parkeergarages uitrijden (iets met hellingen etc.).
Net bij de dealer geweest -> Rubbers achterin schijnen het euvel te zijn. Volgende week een afspraak om het te laten fixen. Zal dan even updaten wat er precies gedaan is, misschien dat anderen er hier in het topic nog iets aan hebben. Heb het meer voorbij zien komen hier.
Wat de monteur wel aangaf is dat de rubbers die BMW gebruikt niet lekker met schoonmaakmiddelen om kunnen gaan waar siliconen in verwerkt zitten.
Nou was ik altijd met de hand en met spullen van Gyeon.. ga nu dus even kijken wat daarin zit..
On-topic:
Sinds anderhalve maand wat gekraak achterin bij drempels/stoepjes/parkeergarages uitrijden (iets met hellingen etc.).
Net bij de dealer geweest -> Rubbers achterin schijnen het euvel te zijn. Volgende week een afspraak om het te laten fixen. Zal dan even updaten wat er precies gedaan is, misschien dat anderen er hier in het topic nog iets aan hebben. Heb het meer voorbij zien komen hier.
Wat de monteur wel aangaf is dat de rubbers die BMW gebruikt niet lekker met schoonmaakmiddelen om kunnen gaan waar siliconen in verwerkt zitten.
Nou was ik altijd met de hand en met spullen van Gyeon.. ga nu dus even kijken wat daarin zit..
ik poets mijn wagen ook 2 wekelijks let Gyeon stuff en dergelijke. na 2jaar en 8maand nog geen gekraak ergens
Ik hoor de hele tijd tijdens het rijden, dus als de auto aan staat, tik-tak van voor bij m’n motorkap. Zit steeds een bepaalde pauze tussen, maar is repeterend en in een zelfde ritme. Wat kan dat zijn?
Vooral bij buitentemperaturen tussen de 15 en 18 graden? Ik heb met regelmaat een zelfde soort gelijk alsof het een relais is die klikt. In de garage al eens laten weten maar ze hadden geen idee. Bij het uitlezen zijn er geen meldingen.Ferra schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:22:
Ik hoor de hele tijd tijdens het rijden, dus als de auto aan staat, tik-tak van voor bij m’n motorkap. Zit steeds een bepaalde pauze tussen, maar is repeterend en in een zelfde ritme. Wat kan dat zijn?
Ik had het alvast niet gedurende het eerste jaarwimpie schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:56:
Ja heeft denk ik iedereen. Is de airco klep.
Nee ik ook pas na een jaar. Mega irritant.khorions schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:58:
[...]
Ik had het alvast niet gedurende het eerste jaar
Divide and conquer.
Ja zeker irritant. Is niet te verhelpen?wimpie schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:59:
[...]
Nee ik ook pas na een jaar. Mega irritant.
@Ferra @wimpie @khorions
Er is vorig jaar zomer een SIB voor klikkend geluid uitgekomen voor de mounting van de airco relay klep.
Mogelijk is dat het? Dan zou de dealer dat prima moeten kunnen oplossen.
Er is vorig jaar zomer een SIB voor klikkend geluid uitgekomen voor de mounting van de airco relay klep.
Bron: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2023/MC-10239612-9999.pdfSITUATION
While the vehicle is at a standstill, a clicking noise can be heard in the passenger compartment. It must
be quiet without other electrical loads or without driving noises to be heard. It sounds like the noise
comes from under the hood.
CAUSE
Movement of the relay valve within its mounting bracket.
CORRECTION
In a case of customer concern, replace the relay valve mounting bracket.
Ik denk dat mijn auto hier ook last van heeft, en ik er even mee naar de dealer moet. Wat ervaren jullie precies als je het over zoekerig weggedrag hebt?jurgen_t schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:45:
[...]
Nog maar eens een update. Ik had last van een zoekerig weggedrag op hogere snelheid. Na de uitlijning was dit beter maar nog niet helemaal op punt. Vorige week heeft de dealer het stuurhuis volledig vervangen en nu rijdt de wagen eindelijk zoals het hoort!
Wat ik ervaar is dat ik op de snelweg om de 50 a 100 meter wat kleine stuur correcties moet maken, dan weer naar links, dan weer naar rechts. Anders raakt de auto buiten zijn rijstrook.
Ook op binnenwegen ben ik regelmatig een beetje aan het bijsturen. Wat eigenlijk niet echt ontspannen rijdt.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Iemand ervaring met het tinten met de ramen vanaf de b stijl?
Ik wil deze graag achteraf laten tinten in dezelfde kleur die af fabriek geleverd wordt.
Zit een beetje te puzzelen om de gewenste configuratie binnen mijn maximale fiscale waarde (ivm lease regeling) te krijgen
Ik wil deze graag achteraf laten tinten in dezelfde kleur die af fabriek geleverd wordt.
Zit een beetje te puzzelen om de gewenste configuratie binnen mijn maximale fiscale waarde (ivm lease regeling) te krijgen
Ik heb het op een 4 serie F laten doen, vervelend en veel dot matrix randen. Mij valt het nu altijd op als iemand het after market heeft laten doen (zonde) en ik vond het indertijd ook zonde._Chris_ schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 20:07:
Iemand ervaring met het tinten met de ramen vanaf de b stijl?
Het kan en er zijn er die het heel proper kunnen maar je zal het altijd zien omdat de band rondom ander zwart is dan de tintfolie.
Ik had echt een lokale topkerel en die kon de dotmatrix goed genoeg wegwerken maar het is en blijft zichtbaar.
Die hebben ze bij mij inderdaad uitgevoerd. Had ook een klikkend geluid wat van voren kwam. Beschreef het ook als een relais wat je hoort. Nieuwe steun erin, andere manier van monteren begreep ik ook en het geluid is nooit meer terug gekomen.Zipsop schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:20:
@Ferra @wimpie @khorions
[...]
Bron: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2023/MC-10239612-9999.pdf
Sinds enige tijd heb ik last van een vreemd fenomeen.
Als ik 's-ochtends met de auto rij dan ervaar ik de eerste max 10 minuten een schokkerig rijgedrag. Ik kan het niet anders omschrijven dan het vergelijk trekken met veel gas geven met een oude, koude motor of een motor die op 3 cilinders loopt.
Na 8-10 minuten verdwijnt het schokken net zo snel als het gekomen was en heb je nergens meer last van. De rest van de dag merk je dit niet meer.
Ik dacht dat de "koude motor" niet bestond bij EVs
Vandaag auto ingeleverd bij de dealer, kijken wat ze vinden..
Als ik 's-ochtends met de auto rij dan ervaar ik de eerste max 10 minuten een schokkerig rijgedrag. Ik kan het niet anders omschrijven dan het vergelijk trekken met veel gas geven met een oude, koude motor of een motor die op 3 cilinders loopt.
Na 8-10 minuten verdwijnt het schokken net zo snel als het gekomen was en heb je nergens meer last van. De rest van de dag merk je dit niet meer.
Ik dacht dat de "koude motor" niet bestond bij EVs
Vandaag auto ingeleverd bij de dealer, kijken wat ze vinden..
Misschien gerelateerd.DeEeekhoorn schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:17:
Ik zou gaan voor bedoeltd.
On-topic:
Een tijd terug heb ik de i4 naar de concessiehouder gestuurd wegens gekraak achteraan compartiment.
de oorzaak was de vilt die niet goed zat tussen de wandpanelen en de kleine achterruitjes.Dit veroorzaakte gekraak bij torsie, voornamelijk bij lage snelheden..
Dit is opgelost door een dikkere vilt te steken achter de panelen.
Sindsdien rij ik kraakvrij en happy op onze Belgische gatenkaaswegen.
Dat is waar ik ook een beetje huiverig voor ben. Bedankt voor het delen van je ervaring!HyperBart schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 20:39:
[...]
Ik heb het op een 4 serie F laten doen, vervelend en veel dot matrix randen. Mij valt het nu altijd op als iemand het after market heeft laten doen (zonde) en ik vond het indertijd ook zonde.
Het kan en er zijn er die het heel proper kunnen maar je zal het altijd zien omdat de band rondom ander zwart is dan de tintfolie.
Ik had echt een lokale topkerel en die kon de dotmatrix goed genoeg wegwerken maar het is en blijft zichtbaar.
Zie hier mijn wagen. En, kan je het zien?_Chris_ schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:35:
[...]
Dat is waar ik ook een beetje huiverig voor ben. Bedankt voor het delen van je ervaring!
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.