[F1 2021] Race 10 GP van Groot-Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 51 Laatste
Acties:
  • 164.312 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Plenkske schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:22:
[...]

Hetzelfde kan je in deze situatie zeggen voor Lewis. Waarom meteen op en over het randje racen, terwijl die ook had kunnen wachten op DRS of pitstop strategie...
^ Deze. Vroeger 'vonden' we dat Max te ongeduldig was en nu laat hij te weinig ruimte terwijl hij als eerste Copse Corner aanvliegt?

Hangar Straight was een prima plek geweest om Verstappen in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
DaMarcus schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:25:
[...]

^ Deze. Vroeger 'vonden' dat Max te ongeduldig was en nu laat hij te weinig ruimte terwijl hij als eerste Copse Corner aanvliegt?

Ik denk dat het na Maggots en Beckets (high downforce stukken) klaar was geweest voor Lewis z'n kansen in die stint om in te halen, het zou en moest in die bocht gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15
[...]

Hetzelfde kan je in deze situatie zeggen voor Lewis. Waarom meteen op en over het randje racen, terwijl die ook had kunnen wachten op DRS of pitstop strategie...
Ik vond het eigenlijk nog meer stuitend dat Lewis na de herstart echt geen enkele maar dan ook geen enkele druk zetten op Leclerc en gewoon aan het cruisen was. Het leek voor mij wel of hij de race eigenlijk al gewonnen had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

ging niet over de actie - racing algemeen (lewis zat fout [punt] straf gekregen; we gaan door naar volgende race)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:55
[YouTube: PAINFULL TEAM RADIO FROM JAMES TO VALTTERI AFTER HAMILTON WON THE 2021 British GP]

Pijnlijk om de stilte te horen van Bottas ;( Hij weet waarschijnlijk al dat dit zijn laatste seizoen wordt bij Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

DaMarcus schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:25:
[...]

^ Deze. Vroeger 'vonden' dat Max te ongeduldig was en nu laat hij te weinig ruimte terwijl hij als eerste Copse Corner aanvliegt?

Lewis had Max nooit in kunnen halen aangezien die slim genoeg is om Lewis af te weren. Lewis moest dit snel doen en was te gretig met als gevolg dat hij Max de muur in tikt. Als hij dit niet had gedaan dan had ik Max uiteindelijk nog wel weg zien rijden. Als je zag hoe Leclerc hem achter zich wist te houden dan had Max dit zeer zeker ook gelukt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
winwiz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:21:
Ik hoorde dit gisteren live via de boordradio, maar als je het weer terug hoort krijg je weer kippenvel https://twitter.com/jhuis.../1416777956819623939?s=24
Vond deze ook wel heftig om te horen. Die was echt even de weg kwijt.

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:14

Major_ton

Shoot!

Na een (tamelijk lang) moment van bezinning en het terugkijken van de beelden ben ik zeer verbaasd hoe sommige nog steeds de kant van Hamilton kiezen.

Kleine persoonlijke achtergrond vooraf; Ik ben zeker géén autoriteit als het op F1 aankomt, maar ik volg de sport al 30 jaar. Ik juich net zo hard voor Lando Norris of George Russel als dat ik voor Max Verstappen juich. Het gedrag van Lewis Hamilton op en naast de baan kan mij niet zo bekoren, dus wanneer het aankomt op Max vs. Lewis, dan ben ik 100% zeker voor Max. Doe met die info wat je wilt...

Terug naar het incident van afgelopen race. Max aan de buitenkant in Copse, probeert de racelijn aan te houden maar laat genoeg ruimte aan de binnenkant. Dan Lewis; rijdt aan de binnenkant, op het vuil, remt te laat, mist de apex, met een snelheid alsof hij aan de buitenkant van de baan zit en glijd naar buiten. Wie kan dit nog verdedigen? Niemand toch? Je kan in dit geval (vind ik) ook niet roepen dat Max wijzer had moeten zijn en eieren voor zijn geld had moeten kiezen. Dan kan je maar beter elk gevecht uit de weg gaan.

Dan de straf van 10 seconde bij de eerstvolgende pitstop. Dat is voor Mercedes (of voor Red Bull) geen straf wanneer je directe concurrent al uit de race ligt. Voor Lewis was dit de beste deal ooit. Concurrent uitgeschakeld, dankzij de rode vlag zijn auto kunnen laten repareren (anders had hij zelf ook een DNF gehad) en 10 sec inleveren op een moment wanneer je voorsprong toch al groot genoeg is.

Op geen enkele manier is dit eerlijk te noemen, ongeacht wie er in die auto's zaten.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
Frappuccino schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:08:
[...]

Dus Max had helemaal niks en HAM had heel veel gemoeten.
Ik had mijn uit aanzetting reeds eerder in t topic gedaan. Als je ff terug bladert kom je hem nog wel tegen. Dan kan je dan beoordelen hoe je dit wil interpreteren.

Wat ik wel wil aangeven de situatie le clerc Vs Ham is volledig anders dan Ver VS Ham

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55

Spotmatic

Ken sent me

Remt Hamilton te laat? Was Copse geen volgas bocht?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:59
Spotmatic schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:17:
Vanuit de hoek van Hamilton vermoedelijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 19:55

Spotmatic

Ken sent me

NotSoSteady schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:18:
[...]
Ah ja, hij bevond zich niet op de racelijn.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:51

Edd

Daar zijn ze weer!

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NotSoSteady schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:18:
[...]

Met volle tank sowieso niet toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Als je de juiste lijn rijdt, maar die reed Hamilton niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
YouTube: Hamilton vs Verstappen: Who was to blame? | British GP | The F1 Brea...
Was deze al voorbij gekomen, vind hem over het algemeen wel redelijk genuanceerd en onpartijdig. Dus was wel benieuwd met wat zijn oordeel zou zijn.

Edit:
Moment, autoplay doet iets geks denk ik

Nu de goede

[ Voor 49% gewijzigd door Shinji op 19-07-2021 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:05
Waah schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:55:
[...]

Maar het punt van insnijden doet er niet zoveel toe natuurlijk. Het gaat om het punt waar ze mekaar raken. En dat zit niet op het instuurpunt maar meer richting het punt waar ik de screenshot heb gemaakt O-)
Het punt van insnijden doet er wel degelijk toe want dat bepaalt in grote mate het verloop van de bocht. Als VER eerder naar links was gegaan had hij niet alleen zelf een betere lijn gehad maar had HAM ook meer ruimte gehad om een betere lijn te pakken en zijn apex te raken. Dat is ook exact wat je ziet bij de actie van BOT vs HAM in 2019 en de actie tussen LEC en HAM gisteren. Door meer in het midden van de baan te blijven dwing je je tegenstander in een lijn met meer onderstuur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Shinji schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:50:
YouTube: Hamilton vs Verstappen: Who was to blame? | British GP | The F1 Brea...
Was deze al voorbij gekomen, vind hem over het algemeen wel redelijk genuanceerd en onpartijdig. Dus was wel benieuwd met wat zijn oordeel zou zijn.

Edit:
Moment, autoplay doet iets geks denk ik

Nu de goede
Euhm, ja, onderstuur was te verwachten, vuile kant van de baan, dus vuile bandjes, dús had Lewis zijn snelheid moeten aanpassen aan de situatie, niet andersom. En dit is geen fout van Hamilton, iedereen blijft het maar foutjes noemen, het gebeurd hém wel erg vaak hé. Of hij is compleet incompetent in het racen of hij doet het bewust. Een fractie van het gas af en er was niks aan de hand geweest, maar Lewist moest en zou er voorbij komen. }:O Als Lewis een Duitser was, dan was het heel anders geweest.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
Wanneer je opponent je eerst vakkundig en volledig volgens het boekje het vuil op heeft gereden. Je al minder vleugel rijd ( en dus minder downforce hebt ). Je in een positie op de baan zit dat je zo ie zo niet vol gas in kan sturen. En je opponent nog steeds voor ligt voor dat je de bocht in duikt, diezelfde opponent ook nog de snellere racelijn heeft.

Ja dan kan je wel zeggen dat ie een redelijke inschattings fout gemaakt heeft ja!!

Dit kan je ook terug zien. Op het moment dat Lewis de bocht probeert in te sturen is er niemand thuis ( want vuil en minder downforce ivm minder vleugel ). Dit zorgt er ook voor dat hij de apex daar volledig mist. Ook al zou de wagen niet met onderstuur hebben gezeten, dan als nog is die bocht vanuit die positie niet te halen met een merc!! Dat komt door de lange wielbasis van de merc, zelfs met een volledige stuur uitslag naar rechts had Lewis nog de apex vanaf die positie op de baan niet gehaald!!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:43

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Major_ton schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:10:
Na een (tamelijk lang) moment van bezinning en het terugkijken van de beelden ben ik zeer verbaasd hoe sommige nog steeds de kant van Hamilton kiezen.

Kleine persoonlijke achtergrond vooraf; Ik ben zeker géén autoriteit als het op F1 aankomt, maar ik volg de sport al 30 jaar. Ik juich net zo hard voor Lando Norris of George Russel als dat ik voor Max Verstappen juich. Het gedrag van Lewis Hamilton op en naast de baan kan mij niet zo bekoren, dus wanneer het aankomt op Max vs. Lewis, dan ben ik 100% zeker voor Max. Doe met die info wat je wilt...

Terug naar het incident van afgelopen race. Max aan de buitenkant in Copse, probeert de racelijn aan te houden maar laat genoeg ruimte aan de binnenkant. Dan Lewis; rijdt aan de binnenkant, op het vuil, remt te laat, mist de apex, met een snelheid alsof hij aan de buitenkant van de baan zit en glijd naar buiten. Wie kan dit nog verdedigen? Niemand toch? Je kan in dit geval (vind ik) ook niet roepen dat Max wijzer had moeten zijn en eieren voor zijn geld had moeten kiezen. Dan kan je maar beter elk gevecht uit de weg gaan.

Dan de straf van 10 seconde bij de eerstvolgende pitstop. Dat is voor Mercedes (of voor Red Bull) geen straf wanneer je directe concurrent al uit de race ligt. Voor Lewis was dit de beste deal ooit. Concurrent uitgeschakeld, dankzij de rode vlag zijn auto kunnen laten repareren (anders had hij zelf ook een DNF gehad) en 10 sec inleveren op een moment wanneer je voorsprong toch al groot genoeg is.

Op geen enkele manier is dit eerlijk te noemen, ongeacht wie er in die auto's zaten.
Eens. En tel daarbij op de schade financieel voor Redbull en eventueel de penalty voor het moeten plaatsen van nieuwe krachtbron of bak buiten hun toedoen.

En wat krijgt Mercedes? 10 seconden.. das een goede deal! Je zou iedere tegenstander in het vervolg op zijn achterwiel tikken |:(
Dat precedent wat hiermee geschapen is.. niet best.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:50
siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:05:
[...]
Als Lewis een Duitser was, dan was het heel anders geweest.
Als Hamilton Nederlander was geweest, was dit topic 50 pagina's korter ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Jorick schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:50:
[...]

Het punt van insnijden doet er wel degelijk toe want dat bepaalt in grote mate het verloop van de bocht. Als VER eerder naar links was gegaan had hij niet alleen zelf een betere lijn gehad maar had HAM ook meer ruimte gehad om een betere lijn te pakken en zijn apex te raken. Dat is ook exact wat je ziet bij de actie van BOT vs HAM in 2019 en de actie tussen LEC en HAM gisteren. Door meer in het midden van de baan te blijven dwing je je tegenstander in een lijn met meer onderstuur.
Maar HAM kiest voor de binnenkant. Max had die al afgedekt, maar toch moest die hem er nog tussen proppen. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:09
drpeer_holland schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Ik vond het eigenlijk nog meer stuitend dat Lewis na de herstart echt geen enkele maar dan ook geen enkele druk zetten op Leclerc en gewoon aan het cruisen was. Het leek voor mij wel of hij de race eigenlijk al gewonnen had.
Ja, normaal rijdt hij die ferrari op een minuut. Hij had er binnen 2 rondes langs gekund, no way dat Leclerc het gevecht aangaat, die weet dat hij kansloos is en vecht tegen de mclarens en misschien Bottas.
Maar ja dan wint hij met 40 seconden voorsprong, nu heeft ie een geweldige inhaalrace gedaan, op het nippertje de overwinning eruit kunnen slepen. Die BS slikken die fans van hem als koek.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Kenhas schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:12:
[...]

Als Hamilton Nederlander was geweest, was dit topic 50 pagina's korter ;)
Helemaal mee eens, maar dat was mijn punt niet. Ik weet niet of het de persoon is of de nationaliteit, maar bepaalde personen van bepaalde nationaliteiten krijgen vaak onevenredige straffen tov andere nationaliteiten. Mensen zijn voor minder dan dit geDQ'd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:50
@siggy had het begrepen maar was te mooi om te laten liggen. Mijn excuses voor het "verpesten" van je punt ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Ik vraag me wel af, als Lauda nog zou leven en bij Mercedes rond zou lopen, of ze hun overwinning gisteren net zo gevierd zouden hebben. Want ik heb toch het idee dat hij een corrigerende/dempende factor was op Hamilton/Wolff en hun toneelspel, en nu hij weggevallen is, ze steeds dieper aan het zakken met gisteren als dieptepunt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
Transportman schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:39:
Ik vraag me wel af, als Lauda nog zou leven en bij Mercedes rond zou lopen, of ze hun overwinning gisteren net zo gevierd zouden hebben. Want ik heb toch het idee dat hij een corrigerende/dempende factor was op Hamilton/Wolff en hun toneelspel, en nu hij weggevallen is, ze steeds dieper aan het zakken met gisteren als dieptepunt.
Lauda had iedereen bij Merecedes een klap op het achterhoofd gegeven, en heeft in het verleden ook gedaan met o.a. kritiek op zijn eigen team. Zoals bijvoorbeeld toen Hamilton en Bottas Rosberg er beide vanaf gingen en Hamilton het niet leuk vond dat Lauda het ook Hamilton zijn schuld vond.

Mercedes had altijd een grote mond dat ze "volwassen" waren en het praten op het circuit deden. Maar ze worden steeds kinderachtiger.

[ Voor 0% gewijzigd door ThomasG op 19-07-2021 20:38 . Reden: Rosberg ipv Bottas, natuurlijk ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Major_ton schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:10:

Goed verwoord!
Jorick schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:50:
[...]

Dat heet volgens mij verdedigen. Of vind je dat iedereen net als Bottas de deur moet openlaten?

Wat mij betreft: De aanvaller heeft voordeel van slipstream en drs, de verdediger van lijn kiezen. Bovendien maakte Lewis een hele rare beweging van buiten naar binnen wat resulteerde in een divebomb, vooral dat laatste lijken mensen te vergeten.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 13:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Apiekool schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:40:
Toen Russel instapte zag je eigenlijk al dat de publieke perceptie begon te veranderen naar: "Oh Russel kan zo instappen en naar voren rijden, voor Bottas".
Het zal jammer voor Max zijn, maar stiekem zou ik het wel leuk vinden als Russell volgend jaar Bottas' stokje overneemt en vervolgens een halve seconde per rondje sneller is dan Hamilton (en Max) en bewijst dat de Mercedes eigenlijk gewoon al die tijd al veruit de beste auto was, maar dat de rijders, inclusief Hamilton (die gezapig is geworden en lang niet meer zo scherp als vroeger), niet zo goed zijn ;)

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Prima verwoordt van Kalf. Een 7 voudig wereldkampioen weet dondersgoed wat de consequenties zijn van zijn acties/positie in elke bocht.

Nog geen eens opgevallen maar inderdaad niet erg netjes dat Lewis niet even informeerde hoe het met Max ging toen hij bij de camera van Jack stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 15:05
Kasai schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:53:

Dat heet volgens mij verdedigen. Of vind je dat iedereen net als Bottas de deur moet openlaten?

Wat mij betreft: De aanvaller heeft voordeel van slipstream en drs, de verdediger van lijn kiezen. Bovendien maakte Lewis een hele rare beweging van buiten naar binnen wat resulteerde in een divebomb, vooral dat laatste lijken mensen te vergeten.
Natuurlijk hoeft hij de deur niet open te laten maar door hard te verdedigen zitten ze beide niet op de ideale lijn bij de aanvang van de bocht. Een klein beetje meer naar links had al een hoop kunnen schelen want bij hoge snelheden zijn de marges klein en is een foutje snel gemaakt. In mijn optiek is het een raceongeval en vermoedelijk ook niet de laatste tussen die twee.

Die rare beweging die jij benoemt is volgens mij gewoon een dummy? En divebomb lijkt mij in deze situatie niet helemaal de juiste term want deze bocht is praktisch vol gas. Bij een divebomb heb je het over dit soort bewegingen bij het uitremmen van je tegenstander, het werk waar Ricciardo in gespecialiseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:24

g0tanks

Moderator CSA
ThomasG schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:41:
[...]
Lauda had iedereen bij Merecedes een klap op het achterhoofd gegeven, en heeft in het verleden ook gedaan met o.a. kritiek op zijn eigen team. Zoals bijvoorbeeld toen Hamilton en Bottas er beide vanaf gingen en Hamilton het niet leuk vond dat Lauda het ook Hamilton zijn schuld vond.
Bedoel je niet Hamilton en Rosberg?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:59
Goed nieuws raceliefhebbers. Heer Verstappen herstelt goed.

https://www.nu.nl/formule...lleen-een-stijve-nek.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 17:54

Chiron

Moderator Discord
Reken maar dat Lewis deze nog een keer terug gaat krijgen in een latere race van Max.. zie ook de akkefietjes die Max met Leclerc had in het verleden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Chiron schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:30:
Reken maar dat Lewis deze nog een keer terug gaat krijgen in een latere race van Max.. zie ook de akkefietjes die Max met Leclerc had in het verleden.
Max is "nothing to f*ck with".
Laten we hopen dat hij z'n verstand erbij kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
g0tanks schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:57:
[...]

Bedoel je niet Hamilton en Rosberg?
Ja, ik bedoelde Rosberg. Ik weet niet waarom ik Bottas typte 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Jorick schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:56:
[...]

Natuurlijk hoeft hij de deur niet open te laten maar door hard te verdedigen zitten ze beide niet op de ideale lijn bij de aanvang van de bocht. Een klein beetje meer naar links had al een hoop kunnen schelen want bij hoge snelheden zijn de marges klein en is een foutje snel gemaakt. In mijn optiek is het een raceongeval en vermoedelijk ook niet de laatste tussen die twee.

Die rare beweging die jij benoemt is volgens mij gewoon een dummy? En divebomb lijkt mij in deze situatie niet helemaal de juiste term want deze bocht is praktisch vol gas. Bij een divebomb heb je het over dit soort bewegingen bij het uitremmen van je tegenstander, het werk waar Ricciardo in gespecialiseerd is.
Sorry maar dat was niet hard verdedigen.

Ja een dummy is prima, maar om vervolgens te diep aan de binnenkant te gaan noemen ze een divebomb.

Atlas#22744

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:12
Dr. Helmut:
Volgens Marko koestert Verstappen geen wrok tegen Hamilton, die na afloop van de race uitbundig feestvierde. "Max zal er alles aan blijven doen om wereldkampioen te worden", aldus de Oostenrijker. "Maar hij zal zeker geen wraak op Hamilton nemen of andere stommiteiten uithalen. Wij verlagen ons niet tot dat niveau."

:*)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Het mooiste zou zijn als hij Hamilton weer in een fout dwingt en Hamilton er een keer af gaat ipv Max.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:46
Ja, bijna hetzelfde. Wat wil je met zo'n post nou bereiken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 17:15
Chiron schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:23:
Het mooiste zou zijn als hij Hamilton weer in een fout dwingt en Hamilton er een keer af gaat ipv Max.
Het mooiste zou zijn als Max gewoon wereldkampioen wordt met 0 penalty points :)

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Ik vind het wel weer duidelijk dat die Kees van racen maar weinig weet. Dat valt me altijd wel op. Hij mag dan van de historie veel weten, maar hij zit er hier gewoon naast imo.

Daarnaast vind ik het jammer dat Allard niet aanhaalt dat Lewis exact dezelfde manoeuvres vaker uithaalt en zijn auto bewust naar de buitenkant laat lopen. Ik bedoel, ik weet verder ook niet wat de gevolgen (aka penalty) moeten zijn. Ik denk dat het nu allemaal wel prima was (volgens de huidige regels).

Maar ik vind het wel apart dat ze zo'n platform hebben alsof het experts zouden zijn. Dat zijn ze imo niet, op bepaalde dingen wel, maar wanneer het op dit soort dingen aankomt, weten ze gewoon niet veel meer dan de gemiddelde fan. Ik kan zo'n video nauwelijks serieus nemen. Ligt misschien aan mij en je kan zeggen dat het nu is omdat de mening niet overeenkomt, maar Kees (de bandenman, zo heet hij toch?) zit er regelmatig naast met allerlei feitjes (tijden en dergelijke) en Allard, nouja, da's Allard.

Ik vind het ok om het te kijken, maar aan hun mening heb je maar weinig imo, behalve op specifieke punten.
Beetje de Louis Dekkers van RTL7, maar dan weten ze net wat meer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Joris748 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:51:
[...]

Dr. Helmut:
Volgens Marko koestert Verstappen geen wrok tegen Hamilton, die na afloop van de race uitbundig feestvierde. "Max zal er alles aan blijven doen om wereldkampioen te worden", aldus de Oostenrijker. "Maar hij zal zeker geen wraak op Hamilton nemen of andere stommiteiten uithalen. Wij verlagen ons niet tot dat niveau."

:*)
Hamilton zit gewoon diep in paniekmodus. Max is gewoon zijn nachtmerrie geworden, die zit elk weekend tussen zijn oren. Je ziet het gewoon al vanaf het "That guy" moment. Hamilton heeft hulp van alles en iedereen nodig, moet continu bevestiging van Toto of wie dan ook over de board radio. En alles in het huidge weekend lieten het ook gewoon zien. Max moet gewoon precies blijven doen zoals hij deed. Ook dit tikje van Hamilton was een valse poging om Max mentaal te laten wankelen. Hij probeert het continu elk interview elke race elke Q elke vrije training en daar buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Dat is appels met cashewnoten vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Snowdog schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:39:

Daarnaast vind ik het jammer dat Allard niet aanhaalt dat Lewis exact dezelfde manoeuvres vaker uithaalt en zijn auto bewust naar de buitenkant laat lopen. Ik bedoel, ik weet verder ook niet wat de gevolgen (aka penalty) moeten zijn. Ik denk dat het nu allemaal wel prima was (volgens de huidige regels).
Dat doen alle 'jorurnalisten'. Ik denk die zijn maar wat blij dat ze een pluche baantje hebben, die willen niet de sporters tegen zich keren. Niemand durft meer harde vragen te stellen en zaken te zeggen zoals ze zijn. Zeker niet als ze Brits zijn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:51:
[...]

Dat doen alle 'jorurnalisten'. Ik denk die zijn maar wat blij dat ze een pluche baantje hebben, die willen niet de sporters tegen zich keren. Niemand durft meer harde vragen te stellen en zaken te zeggen zoals ze zijn. Zeker niet als ze Brits zijn/
Ik heb meer het idee dat hij er zelfs niet eens over nagedacht heeft. Ik heb echt het idee dat het een soort showtje is van mensen die een keertje een race kijken en dan een soort van Youtube-vid ervan maken, niet zoveel anders dan de regular Youtube-steamers.

Ik bedoel als het werkt, prima. Maar ik vind dat ze maar zelden echt interessante topics aanraken en het vooral een soort van fan opinions zijn. Ik vind het echt maar weinig interessant en het verbaast me altijd wel een beetje dat ze zo populair zijn hier.

Als het ooit interessant wordt (imo), dan zijn het vooral dingen uit het verleden en daarover hebben ze uiteraard veel kennis en dat vind ik dan ook wel weer heel interessant, maar dat heeft verder weinig met de hedendaagse F1 te maken. Qua nieuwswaarde vind ik het dan ook echt een non-ding. Maar toch nog wel kijkwaardig vaak.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Laatst online: 09-09 06:20
Jorick schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:56:
[...]

Ik begrijp wat je wil zeggen hoor, maar volgens mij kan je dit snel plat slaan:

Als Max meer naar links was gegaan was het misschien goed gegaan, maar waarom zou hij dat doen? Het is toch logischer dat HAM als achterligger dan van het gas gaat?

En deze bocht is praktisch vol gas op de ideale lijn, niet vanuit de positie van HAM dus ook voor dit argument is de oplossing dat Hamilton lift en niet zijn poot stijf houdt. Het is de snelste bocht van het hele seizoen, dan ga je niet off-position proberen die bocht vol gas te halen.

Mijn inziens is dit geen race-incident te noemen. Sowieso kun je in het geval van HAM afvragen of dit nog “incidenten” te noemen zijn of dat het structureel wordt.

Maar either way zou een 7-voudig wereldkampioen beter moeten weten. Ik denk alleen dat hij in alle frustratie van afgelopen periode een zwarte vlek op dat moment had en er gewoon voor ging, ongeacht de potentiële consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Snowdog schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:59:
[...]

Ik heb meer het idee dat hij er zelfs niet eens over nagedacht heeft. Ik heb echt het idee dat het een soort showtje is van mensen die een keertje een race kijken en dan een soort van Youtube-vid ervan maken, niet zoveel anders dan de regular Youtube-steamers.

Ik bedoel als het werkt, prima. Maar ik vind dat ze maar zelden echt interessante topics aanraken en het vooral een soort van fan opinions zijn. Ik vind het echt maar weinig interessant en het verbaast me altijd wel een beetje dat ze zo populair zijn hier.

Als het ooit interessant wordt (imo), dan zijn het vooral dingen uit het verleden en daarover hebben ze uiteraard veel kennis en dat vind ik dan ook wel weer heel interessant, maar dat heeft verder weinig met de hedendaagse F1 te maken. Qua nieuwswaarde vind ik het dan ook echt een non-ding. Maar toch nog wel kijkwaardig vaak.
Naja, The Race, oud autosport schrijvers, is toch wel treurig om te horen hoe zij er naar kijken. Vind ik dan. Het is inderdaad meer fan service dan enig serieus journalistiek werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 20:01

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Strider schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:32:
[...]

Het mooiste zou zijn als Max gewoon wereldkampioen wordt met 0 penalty points :)
Max met een heel jaar zonder penalty points is een knappere prestatie dan de titel.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

[...]

Mja dat hoop ik ook. Het ding wat Verstappen nu gewoon goed doet is volgens de regels werken en daardoor geen straffen krijgen. Hij kiest elke keer voor de plaatsing van zijn auto die hem de lijn geeft voor de bocht en Hamilton probeert zich ernaast te wringen. Dat werkt gewoon niet. Dat zag je ook bij anderen die Verstappen aanvielen of hem verdedigen. Hij rijdt nu slim met de regels in zijn achterhoofd en zorgt ervoor dat ie eigenlijk nooit de schuldige partij is. Misschien medeschuldig, maar nooit de hoofdverdachte. Genoeg ruimte geven, maar niets cadeau geven.

Hamilton liet zich verder van zijn slechtste kant zien en de Britse pers ging er helemaal in mee. Mooi, de fans op internet, met name de niet-britten en niet de die hard fans van Hamilton zie je ook klagen over partijdigheid en wisselen nu naar Verstappen. Ik denk dat ie het op menig circuit nu erg moeilijk gaat krijgen. Ik verwacht verder nog wel wat boe-geroep in Hongarije.

En als je je afvraagt hoe partijdig de britse pers dan is, dan is dit volgens mij wel voldoende bewijs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcJJnar4kvx-luHjtfFu7faij0g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bqTHTloqg2dotk9vTAagmifp.png?f=user_large
Ik snap werkelijk niet hoe je Hamilton een 8 of 9 kunt geven voor zijn race. Het was vrij duidelijk dat ie won omdat Max niet mee deed, Bottas op zijn rug rolde en Leclerc helaas de Ferrari rijdt.

Ik heb me inmiddels ook afgemeld/ontvolgt bij een aantal persmensen en de FOM/Mercedes sociale kanalen. Ben er echt helemaal klaar mee. Die discussie tussen Buxton en Baretto was echt de druppel bij FOM.

En vanaf nu is elke uitslag in het nadeel van Hamilton. Elke keer zal het puntenverlies van Verstappen erbij worden gehaald wat wel of niet het verschil kan zijn in de einduitslag. Ik hoop dat ie blij is.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 19-07-2021 22:14 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Maar in ieder geval hebben we volgend jaar een leuke D2S aflevering :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

Voorbij het moment zelf (Hamilton gestraft, terecht) vind ik het opvallend hoe Mercedes dit echt probeert te melken.

Wolff, Hamilton en daarnaast ook nog Bottas lijken haast bewust nog een beetje de boel op scherp te zetten met hun commentaar. Alsof ze hopen dat ze dat later in het seizoen nog iets gaat opleveren..

De enige juiste stap is nu gefocust te blijven en de long game te spelen. Verstappen is op dit moment gewoon echt veel sterker dan Ham/Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 14:14
Dentist schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:17:
Voorbij het moment zelf (Hamilton gestraft, terecht) vind ik het opvallend hoe Mercedes dit echt probeert te melken.

Wolff, Hamilton en daarnaast ook nog Bottas lijken haast bewust nog een beetje de boel op scherp te zetten met hun commentaar. Alsof ze hopen dat ze dat later in het seizoen nog iets gaat opleveren..

De enige juiste stap is nu gefocust te blijven en de long game te spelen. Verstappen is op dit moment gewoon echt veel sterker dan Ham/Mercedes.
oftwel, ze zijn bezig met psych games richtin Verstappen/RBR. Zoveel is duidelijk, en dat zegt alles imho.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Erazzzer schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:16:
Ik vind het eerlijk gezegd niet om aan te zien. Alsof je naar een dramatization van history aan het kijken bent. Allen Steiner is leuk om mee te maken, maar dat is alleen maar omdat ie in het echie niet aan bod komt.

Ik hoop zo dat mocht Steiner bij Haas vertrekken als Mazepin senior het overneemt, dat ie dan commentator wordt. Serieus, die vent moet op zijn minst in een wacky F1 game zijn stem uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:20
siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:27:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd niet om aan te zien. Alsof je naar een dramatization van history aan het kijken bent. Allen Steiner is leuk om mee te maken, maar dat is alleen maar omdat ie in het echie niet aan bod komt.

Ik hoop zo dat mocht Steiner bij Haas vertrekken als Mazepin senior het overneemt, dat ie dan commentator wordt. Serieus, die vent moet op zijn minst in een wacky F1 game zijn stem uitlenen.
Oeh, ik wil Steiner als Racing Engineer in F1 2021 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Waah schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:30:
[...]

'What the fok are you doing? Keep the kar straight you idiot. Or I will smash the door!'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:55
siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:27:
[...]

Ben het laatste seizoen ook niet tot halverwege gekomen volgens mij. Wat een poppenkast die serie. Seizoen één was grappig, vond dit seizoen erg matig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Waah schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:30:
[...]

Max, Lewis fok smashed your car!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:46
Ik heb dit topic wel gevolgd in de race, maar zelf nog niks gecomment. Ben onderhand wel weer volledig gekalmeerd :9 dus ik ga toch nog even wat zeggen.

Allereerst puntjes naar Leclerc en Alonso die allebei een puike race gereden hebben, jammer genoeg was de tractor Ferrari niet goed genoeg om Hamilton achter te houden, maar an sich positief om te zien dat daar wel progressie geboekt is ten opzichte van vorig jaar en dan vooral qua racepace. En Alonso was natuurlijk weer gewoon Alonso, niks meer aan toe te voegen.

Dan HET incident. Er is al genoeg over gezegd, dus ik hou het kort. Hamilton nam te veel snelheid mee voor zijn gecompromitteerde lijn, onderstuur, boem, slamdunk penalty wat mij betreft. Verstappen liet voldoende ruimte en zat er nog geruim voor dus kon niet veel anders doen.

Maar ach wat is het oneerlijk eigenlijk als je ziet hoeveel punten Verstappen hier verliest. Hopelijk kan Honda de motor nog repareren want anders komen er nog gegarandeerd extra gridstraffen aan, wat ook weer een 10-15 punten swing richting Hamilton zal beteken. Maar dan daarna heel Mercedes die dit zo vieren alsof het niet op een "vuile" manier gewonnen was zonder enige échte concurrentie, gadverdamme :X

Wat mij betreft een grote vlek op het blazoen van Hamilton, zo wil je niet wereldkampioen worden. Het is denk ik sinds lange tijd dat we zo'n clash gezien hebben tussen titelkandidiaten, maar ondanks dat Verstappen hier qua punten als verliezer uitkomt, vind ik eigenlijk dat hij wel gewoon de morele winnaar is. Natuurlijk heeft hij een agressieve rijstijl, we verwachten niks anders, maar hij respecteert (de laatste jaren in ieder geval) wel gewoon altijd zijn medecoureurs, geeft ze ruimte. Uiteraard geen millimeter te veel, maar dit is wat we willen zien. En het gevolg is dat Verstappen nu onironisch een van de cleanste coureurs op het veld is. En al helemaal in vergelijking met Hamilton, kijk maar naar het rijtje (wat ik van Reddit geplukt heb) van alle penalties die Hamilton heeft gekregen sinds Verstappen zijn laatste penalty (Monaco 2019):
  • AUSTRIA 2019: receives a 3 place grid penalty for impeding Kimi Raikkonen during qualifying.
  • GERMANY 2019: receives a 5 second penalty for cutting the pitlane entry. This happened right after he crashed into the barrier on lap 29.
  • BRAZIL 2019: receives a 5 second penalty for colliding with Alex Albon during the closing stages of the race.
  • AUSTRIA 2020: receives a 3 place grid drop for ignoring yellow flags during qualifying.
  • AUSTRIA 2020: receives a 5 second penalty for collision with Alex Albon during the race.
  • ITALY 2020: receives a 10 second stop-and-go penalty for ignoring two flashing red lights and driving into the pits anyway, partially the team's fault.
  • RUSSIA 2020: receives a 10 second penalty for ignoring practice start protocols; mostly the team's fault.
  • BRITAIN 2021: receives a 10 second penalty for collision with Max Verstappen
De grootste fout die Verstappen heeft gemaakt is dat hij denkt dat de andere coureurs ook net zulke wheel to wheel skills hebben als hijzelf. Wat wel te zien is als die met bijv Norris vecht, hard maar fair. Jammer genoeg gaat het nu met Hamilton verkeerd. Anyway Verstappen moet gewoon zijn kop erbij houden, doorgaan waar die mee begonnen was en dat is Hamilton/Mercedes declasseren en die wereldtitel op een cleane manier binnenslepen. Goh wat zou dat toch zoet smaken :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 21:17
RichardQG schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:47:
En al helemaal in vergelijking met Hamilton, kijk maar naar het rijtje (wat ik van Reddit geplukt heb) van alle penalties die Hamilton heeft gekregen sinds Verstappen zijn laatste penalty (Monaco 2019):
Is dit dan meteen het antwoord op @Erazzzer comment hierboven? Erazzzer in "[F1 2021] Race 10 GP van Groot-Brittannië" Verstappen die geen penalty points behaalt een jaar lang grotere prestatie als de titel, vorig jaar dus al zonder penalty points.
  • ITALY 2020: receives a 10 second stop-and-go penalty for ignoring two flashing red lights and driving into the pits anyway, partially the team's fault.
  • RUSSIA 2020: receives a 10 second penalty for ignoring practice start protocols; mostly the team's fault.
Grappig dat bij beiden wordt vernoemd dat het voornamelijk de fout van het team is. Dat grote rode kruis (tot 2, 3 maal toe?) had Hamilton zelf ook moeten zien, dan kan het team hem binnen roepen wat ze willen, maar rood kruis betekend niet de pitlane in. En hetzelfde met die pitlane start in Rusland "mag ik een stukje verder starten?" en vervolgens parkeert hij de auto honderd meter verder. Is het de fout van het team dat ze hem toestemming geven om "een stukje verder" de proefstart te doen en hij honderd meter verder rijdt? Het is Hamilton die de regels niet kent blijkbaar, en het enige wat het team kon doen was nog roepen "niet zo ver, rijdt nu door zonder practice start".
En dan dat Monaco 2019 de laatste keer was dat Verstappen een straf kreeg. Daarbij moet dan natuurlijk ook de kanttekening dat het team hem de pitlane instuurt en hij gewoon op het groene licht reageert, daar kan Verstappen echt niks aan doen. Behalve bv te langzaam wegrjiden, Zoals Kubica werd verweten in Brazilië (ook 2019?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

De grootste fout die Verstappen heeft gemaakt is dat hij denkt dat de andere coureurs ook net zulke wheel to wheel skills hebben als hijzelf.
Ik denk dat 'men' de acties van Lewis te veel zien als 'foutjes' en 'hij had de racing line'. Bedenk je dat het niet Lewis was, maar Schumacher (senior). Dan zien alle acties er compleet anders uit. En dat is juist het jammere. Het is niet, misschien wel nooit, objectief geweest. Te veel politiek en nationaliteit en belangen. Weinig sport.

Qua snelheid moet het heel gek lopen dat Max geen kampioen wordt, maarja, alles is gek nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 21:29

Vuvuzela

My spire is forming

Erazzzer schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:16:
Hoeveel minuten spanning zullen ze monteren tussen crash en de 1e beweging/radio van Max? :r

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:41

DataGhost

iPL dev

eMiz0r schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:01:
[...]

Mijn inziens is dit geen race-incident te noemen. Sowieso kun je in het geval van HAM afvragen of dit nog “incidenten” te noemen zijn of dat het structureel wordt.
Volgens mij zei Wolff een paar races geleden nog dat Hamilton geen fouten maakt. Dus als het niet weer de schuld van Bottas is, zijn er meerdere opties welke ik verder in het midden laat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Erazzzer schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:11:
[...]

Max met een heel jaar zonder penalty points is een knappere prestatie dan de titel.
Hij heeft er nu 0, dus dat betekent automatisch al dat hij een heel jaar geen penalty points verzameld heeft. Sterker nog, heel seizoen 2020 (en 2021 dus) heeft hij geen penalty points gekregen. Edit: ah, dat is hierboven al gezegd.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 19-07-2021 23:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

-knip-
De grootste fout die Verstappen heeft gemaakt is dat hij denkt dat de andere coureurs ook net zulke wheel to wheel skills hebben als hijzelf. Wat wel te zien is als die met bijv Norris vecht, hard maar fair. Jammer genoeg gaat het nu met Hamilton verkeerd.
Ik ben het verder met je eens maar ik denk toch stiekem dat Ham wel degelijk berekend het risico nam, aldus hij wel die skills heeft maar misbruikt het moment.
Te vaak heeft hij (miz) nu een achterwiel aangetikt waardoor hij een minimale straf kreeg maar de auto die hij raakt volledig puntloos achter blijft.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:46
RobertMe schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:02:
[...]

Is dit dan meteen het antwoord op @Erazzzer comment hierboven? Erazzzer in "[F1 2021] Race 10 GP van Groot-Brittannië" Verstappen die geen penalty points behaalt een jaar lang grotere prestatie als de titel, vorig jaar dus al zonder penalty points.

[...]

Grappig dat bij beiden wordt vernoemd dat het voornamelijk de fout van het team is. Dat grote rode kruis (tot 2, 3 maal toe?) had Hamilton zelf ook moeten zien, dan kan het team hem binnen roepen wat ze willen, maar rood kruis betekend niet de pitlane in. En hetzelfde met die pitlane start in Rusland "mag ik een stukje verder starten?" en vervolgens parkeert hij de auto honderd meter verder. Is het de fout van het team dat ze hem toestemming geven om "een stukje verder" de proefstart te doen en hij honderd meter verder rijdt? Het is Hamilton die de regels niet kent blijkbaar, en het enige wat het team kon doen was nog roepen "niet zo ver, rijdt nu door zonder practice start".
En dan dat Monaco 2019 de laatste keer was dat Verstappen een straf kreeg. Daarbij moet dan natuurlijk ook de kanttekening dat het team hem de pitlane instuurt en hij gewoon op het groene licht reageert, daar kan Verstappen echt niks aan doen. Behalve bv te langzaam wegrjiden, Zoals Kubica werd verweten in Brazilië (ook 2019?)
Natuurlijk zit er meer context bij al deze gebeurtenissen en er valt overal over te discussiëren, maar het feit blijft inderdaad dat Hamilton een stuk meer penalty points heeft gepakt. Die pitlane entry ben ik het met je eens, was natuurlijk ook niet de eerste keer zo'n dubieuze entry (Hockenheim 2018 anyone?).

Afgezien daarvan was Verstappen op een aantal races aan het begin van 2018 na eigenlijk vanaf 2017 allang niet meer zo'n waaghals waar die soms voor werd uitgemaakt. Eigenlijk de meeste dubieuze acties waren in 2016 en het begin van 2018. Daarbuiten zijn er natuurlijk nog wel eens een paar foutjes geweest, maar presteerde die eigenlijk wel gewoon vrij constant.
Humma Kavula schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:18:
[...]

Ik ben het verder met je eens maar ik denk toch stiekem dat Ham wel degelijk berekend het risico nam, aldus hij wel die skills heeft maar misbruikt het moment.
Te vaak heeft hij (miz) nu een achterwiel aangetikt waardoor hij een minimale straf kreeg maar de auto die hij raakt volledig puntloos achter blijft.
Tja, dat zullen we natuurlijk nooit echt weten. Maar ja hij komt er toch wel vaak makkelijk vanaf! Zou natuurlijk niet ongekend zijn gezien zijn idool (Senna), die was (net als Schumacher) ook wel eens van de vieze spelletjes.

[ Voor 13% gewijzigd door RichardQG op 19-07-2021 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Vuvuzela schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:11:
[...]

Hoeveel minuten spanning zullen ze monteren tussen crash en de 1e beweging/radio van Max? :r
Op reddit hadden ze het al over flashback-compilaties van zijn raceprestaties :+ Ik kan me zelfs voorstellen dat ze de boordradio andersom monteren, dus eerst "aargh, fuck" en daarna "aurgh" gevolgd door GP die vraagt of Max in orde is maar geen verder antwoord krijgt. Misschien nog ergens een mein gott muss das sein ertussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wat mij overigens ook opviel tijdens de race was de rijstijl van Raikkonen. Je zag hoe hij zich gedroeg met inhaalacties bij oa Perez. Raikkonen pakt dan vaak de Apex en dwingt degene achter hem buitenlangs te gaan en tikt dan aan of maakt zich ineens breed.

Ditzelfde deed hij ook enkele jaren terug ook bij Verstappen toen hij nog in de Ferrari rond reed. Is jullie dat ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:59

pro_6or

amateur_60r

Woudloper schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:28:
Wat mij overigens ook opviel tijdens de race was de rijstijl van Raikkonen. Je zag hoe hij zich gedroeg met inhaalacties bij oa Perez. Raikkonen pakt dan vaak de Apex en dwingt degene achter hem buitenlangs te gaan en tikt dan aan of maakt zich ineens breed.

Ditzelfde deed hij ook enkele jaren terug ook bij Verstappen toen hij nog in de Ferrari rond reed. Is jullie dat ook opgevallen?
Ja. Ik ken Raikonnen niet van vroeger maar wel sinds 2015 en hij is ook op de baan lomp, ongeïnteresseerd en niet te beroerd je aan te raken. Niet eens uit kwade wil maar meer om die andere kwalificaties die ik net gaf. Die sandwich crash Singapore vind ik ook juist merendeels Raikonnen fout (die ging over dat groene, en niet zozeer Vettel. Op de een of andere manier vind iedereen het wel prima omdat het mr bwoaaah is. In Hongarije met die Max Ricci crash moet je eens kijken hoe Kimi Max daar op het kunstgras drukt. Er zijn zo ontzettend veel voorbeelden, en echt niet alleen bij Max maar ook bij heel veel anderen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
Vuvuzela schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:11:
[...]

Ze beginnen de aflevering met de impact + vraag van GP, doen vervolgens de rest van de aflevering en in de aftercredits scene krijg je de radio van Max?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RobertMe
En toch... vraag ik mij af in hoeverre de actie van Hamilton soort van bewust was. Hij moest de eerste ronde erlangs, en eigenlijk al voor Maggots & Beckets, want daar kon Verstappen met de hogere downforce beginnen een gaatje te slaan, en inhalen op hangar straight lijkt mij zonder overspeed ook moeilijk (en Hamilton was misschien wel sneller, maar de bocht na hangar straight is high speed dus uitremmen / hem ernaast zetten / ... levert niet perse een succesvolle actie op). Hamilton moest en zou er dus langs komen met Copse als laatste optie. Vervolgens kan hij ook al en do-or-die ingecalculeerd hebben. Gaan ze er beiden af geeft die gewoon de schuld aan Verstappen en hebben ze beiden 0 punten gescoord. Maar bij een uitvalbeurt van Verstappen kan die wel flink inlopen. En zeker met de actie die hij nu deed was de kans klein op een echt nadelig gevolg voor hem, immers hebben de aanrijdingen met Albon ook geen groot gevolg voor hem gehad.

En vervolgens dan dus ook die "planning" om er kosten wat kost voor te komen omdat hij waarschijnlijk geen echte kans meer verwachte te maken. Daarnaast zou het natuurlijk een "afgang" zijn om voor eigen publiek niet te winnen. Ook daarom, beter same eraf en de schuld afschuiven, dan 52 rondsn achter Verstappen aan hobbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 16:32

iichel

Gazoooo

@RobertMe entry Maggots/Becketts kun je ook prima inhalen

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
[...]

Max kan ook de druk bij Lewis leggen in een situatie waar geen strafpunten bij komen kijken.
Over strafpunten gesproken, heeft Lewis er nu wel een aantal bij of is het echt alleen bij die tien seconden gebleven? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 16:32

iichel

Gazoooo

Chiron schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:57:
[...]

Max kan ook de druk bij Lewis leggen in een situatie waar geen strafpunten bij komen kijken.
Over strafpunten gesproken, heeft Lewis er nu wel een aantal bij of is het echt alleen bij die tien seconden gebleven? :|
Hij heeft 2 penalty points gekregen.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:31

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Over de gebeurtenissen van Zondag zal nog lang worden nagesproken en is het laatste nog niet over gezegd, waar je maar kijkt gaat het erover.

Blijf nog steeds stomverbaast hoe uitbundig Hamilton het ging vieren, alsof hij het kampioenschap had gewonnen. Hij wist heel goed dat dit een harde crash was, maar hebben we hem horen vragen naar Verstappen? Heeft hij enig rekening gehouden na het winnen van de race? Nee..

En dan die hele houding bij zijn interview, het twijfelen bij elk antwoord en dan een lichaamhouding die het tegenovergestelde van zijn antwoorden was. Toen pas werd voor mij de twijfel bevestigd dat dit wel eens meer dan een race ongeval kon zijn, natuurlijk tijdens de gebeurtenis ging het ook wel door me hoofd maar dan denk je ach nee geen enkele correur brengt met opzet het leven van zijn collega of mede correur in gevaar.

Maargoed ik ben allang blij dat Red Bull niet mee gaat in dit spelletje en het hoofd koel probeerd te houden, het respect die er nog was tussen Verstappen en Hamilton is in ieder geval nu weg door deze actie. Word dus nog een spannender seizoen na dit.

Ik mag hopen dat de volgende keer er hogere straffen komen voor zoiets, maakt niet uit welke correur het doet want die 10 seconden tijd straf is niks als je kijkt hoe gevaarlijk de situatie was voor de mede correur. Laat ze maar minder op de track limits focussen en meer op de actie/straffen :) ( ik weet dat ik deze droom kan vergeten , is me al verteld maar toch blijf ik het wel zo vinden ).

Laten we hopen dat zoiets niet snel weer gebeurd :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 01:17:

Ik mag hopen dat de volgende keer er hogere straffen komen voor zoiets, maakt niet uit welke correur het doet want die 10 seconden tijd straf is niks als je kijkt hoe gevaarlijk de situatie was voor de mede correur. Laat ze maar minder op de track limits focussen en meer op de actie/straffen :) ( ik weet dat ik deze droom kan vergeten , is me al verteld maar toch blijf ik het wel zo vinden ).

Laten we hopen dat zoiets niet snel weer gebeurd :)
Dat is ook hetgeen waar ik 'bang' voor ben.
Volgende keer gaat het mis bij HAM, en wordt VER enorm meer gestraft...... krijgen we die discussie weer.

Luck is always on HAM's side...

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Interessant dat ik maar weinig echt leuke foto's kan vinden van de race :P
Het meeste gaat over HAM/VER en een rotzooi ruimende Vettel

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:34:
Maar vond je het een interessante race dan?
Ik kom niet verder dan dat er wat pitstops mis gingen, Bottas die weer eens moest bukken en in de laatste ronden een incident tussen Perez en Räikkönen. Het was ook gewoon een oersaaie race zonder gevechten of wat dan ook.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DoeEensGek
Jasphur schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:34:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/yz17aa14r8c71.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

G_Dragon schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 01:17:
Hij wist heel goed dat dit een harde crash was, maar hebben we hem horen vragen naar Verstappen?
Ja, over de boordradio, direct na de crash. Niet om hem te verdedigen ofzo, maar laten we het wel bij de feiten houden ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het zou wel sterk zijn als Jack/Mol het volgende raceweekend gewoon helemaal niets over het afgelopen weekend gaan vragen. Gewoon de draad net als Max weer oppakken en doen alsof er niets aan de hand is.

Laten ze in de studio maar dat soort gesprekken voeren maar op het circuit gewoon business as usual en hopen dat Red Bull die auto weer precies weet op te bouwen zoals afgelopen zaterdagmiddag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JP_Frost
ZeRoC00L schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:26:
[...]

Dat is ook hetgeen waar ik 'bang' voor ben.
Volgende keer gaat het mis bij HAM, en wordt VER enorm meer gestraft...... krijgen we die discussie weer.

Luck is always on HAM's side...
Reken maar dat als er een soortgelijk incident plaats vindt met Verstappen als "winnaar" er moord en brand wordt geschreeuwd over opzet, levensgevaarlijk, wraak, etc. Toto en z'n soldaatjes zullen dan heel erg uit zijn op diskwalificatie of iets in die trant. Zou mij dan ook niets verbazen als de FIA dan wel strenger is. H

Niet om er nou een heel calimero verhaal van te maken, maar ik heb zelden meegemaakt dat iemand duidelijk in overtreding en zoveel voordeel eruit mag halen. Dit kan absoluut het kantelpunt zijn in het kampioenschap, zeker als blijkt dan de motor dusdanig stuk is dat er in een later stadium gridstraffen volgen.

Overigens ben ik die Britten ook meer dan zat. Al dat arrogante gedoe tijdens het EK (om vervolgens aan te tonen dat ze zeer slechte verliezers zijn) en nu dat wegwuiven van Hamilton's actie. Vreselijk chauvinistisch volkje is het (nog erger dan Nederlanders en misschien zelfs de Fransen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:31:
[...]

Vergelijkbaar met welk incident in de afgelopen 21 jaar? Die is er zover ik me kan herinneren gewoon niet.
Niet qua straffen, maar wel qua snelheid.

Deze ook wel een beetje qua impact snelheid;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De totale schade wordt overigens geschat op 750.000 euro (door Helmut Marko).

Bron: https://www.racexpress.nl...n-Max-Verstappen/n/115433

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:11

codex

Geen OpenAI agent :)

CH4OS schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:36:
[...]
De totale schade wordt overigens geschat op 750.000 euro (door Helmut Marko).

Bron: https://www.racexpress.nl...n-Max-Verstappen/n/115433
Ik vind het een schande dat je directe concurrent met 1 actie het hele seizoen kan beïnvloeden. Wetende dat dit de consequenties zijn en de eerdere tikjes met het voorwiel op het achterwiel weet ik ook niet of het niet een beetje een bewuste actie was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

codex schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:38:
[...]

Ik vind het een schande dat je directe concurrent met 1 actie het hele seizoen kan beïnvloeden. Wetende dat dit de consequenties zijn en de eerdere tikjes met het voorwiel op het achterwiel weet ik ook niet of het niet een beetje een bewuste actie was.
En ik blijf het zeggen; als de motor kaduuk is; kost het hem nog een keer gridstraf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
RobertMe schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:16:
[...]

Maar vond je het een interessante race dan?
Ik kom niet verder dan dat er wat pitstops mis gingen, Bottas die weer eens moest bukken en in de laatste ronden een incident tussen Perez en Räikkönen. Het was ook gewoon een oersaaie race zonder gevechten of wat dan ook.
Met interessante foto's bedoel ik de compositie van de foto enzo. Niet perse een weergave van wat er op de baan gebeurd. Vond het inderdaad niet echt een interessante race op lap 1 en lap 49/50 na :P

Normaal zie ik veel pitstop foto's, doorkijkjes door de vangrails en nu er publiek was had ik ook veel kiekjes met hen verwacht.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En nog een paar dingetjes.

Eerst eens betere beelden vanuit de tribune.
-In tegenstelling tot wat de raceregie je probeerde te doen geloven, liep het publiek niet te juichen om dit...
-De mix was ook sterk verdeeld en zeker niet allemaal Hamilton. Zat genoeg RBR en McLaren tussen.
-Ze gaan pas applaudisseren als Max uitstapt.
-En ja, die is behoorlijk aangeslagen.

Tweede kwam ik dit lijstje tegen van G kracht impacts de afgelopen jaren. Alleen Grosjean was nog erger.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ljb7fipna8c71.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=59b66368176562e04fba71194c22dd9b81506f43

Laatste is dat Honda denkt dat ze de PU nog kunnen redden. Die is naar Sakura voor inspectie of alles nog goed is.
https://www.autosport.com...british-gp-crash/6633633/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:35
Ik hoop vooral dat Max heeft geleerd van deze race. Beter Lewis wat meer ruimte geven wanneer Lewis achter staat in het kampioenschap, dan op deze manier uitgeschakeld worden. Want op deze manier is het enkel nadelig voor Max/RBR (geen punten, grote schadepost, mogelijk motor(onderdelen) kapot) terwijl Lewis nauwelijks risico loopt (straf en een keer extra stoppen voor nieuwe banden/voorvleugel), en dat wist Lewis goed zat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

codex schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:38:
Daarom dat ik gisteren al opperde dat het an sich best een idee kan zijn als het team van de schuldige van het ongeluk (een deel van) de schade vergoed.
TheBrut3 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:47:
Ik hoop vooral dat Max heeft geleerd van deze race. Beter Lewis wat meer ruimte geven wanneer Lewis achter staat in het kampioenschap, dan op deze manier uitgeschakeld worden. Want op deze manier is het enkel nadelig voor Max/RBR (geen punten, grote schadepost, mogelijk motor(onderdelen) kapot) terwijl Lewis nauwelijks risico loopt (straf en een keer extra stoppen voor nieuwe banden/voorvleugel), en dat wist Lewis goed zat.
Dit is racen, als iedereen HAM maar de ruimte geeft, is er geen racen meer en weet je nu al dat HAM de kampioen gaat worden. HAM had ook ruimte kunnen laten of een tiende zijn gas in houden voordat hij instuurde. HAM is niet voor niets de 'hoofdschuldige' aan de crash.

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2021 09:49 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:08
Dat misschien wat te, maar in ieder geval dat schade buiten jouw schuld om buiten de budget cap gehouden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 19:34
D-Ed schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:28:
Het zou wel sterk zijn als Jack/Mol het volgende raceweekend gewoon helemaal niets over het afgelopen weekend gaan vragen. Gewoon de draad net als Max weer oppakken en doen alsof er niets aan de hand is.

Laten ze in de studio maar dat soort gesprekken voeren maar op het circuit gewoon business as usual en hopen dat Red Bull die auto weer precies weet op te bouwen zoals afgelopen zaterdagmiddag.
Ik vond die post race interview van jack met Hamilton zowiezo belachelijk. Gaat jack daar even een potje zuur doen. Erg onprofessioneel. Vind hem erg slecht met de interviews. Hij struikelt na 3 woorden al over zijn eigen brakke Engels. Voor iemand die al jaren op een paddock rond loopt mag je beter verwachten.

Ook de heren in (ziggo) studio achteraf vond ik erg irritant om naar te kijken. Ik ben zelf fan van de sport en een klein beetje fan van Max en ik hoop/verwacht gewoon een professionele post race analyse en niet dat zure gedoe. Alleen Doornbos bleef nuchter.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
MikeyMan schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:41:
[...]

En ik blijf het zeggen; als de motor kaduuk is; kost het hem nog een keer gridstraf ook.
Misschien toch Perez vervangen door Gasly en torpedo Kvyat in de AT zetten met een speciale missie.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:43:
Tweede kwam ik dit lijstje tegen van G kracht impacts de afgelopen jaren. Alleen Grosjean was nog erger.
[Afbeelding]
Wel pijnlijk om te zien dat de stier in best veel crashes betrokken is. Zowel als Red Bull als Scuderia Torro Rosso / AlphaTauri.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
AtlAntA schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:51:
[...]

Ik vond die post race interview van jack met Hamilton zowiezo belachelijk. Gaat jack daar even een potje zuur doen. Erg onprofessioneel. Vind hem erg slecht met de interviews. Hij struikelt na 3 woorden al over zijn eigen brakke Engels. Voor iemand die al jaren op een paddock rond loopt mag je beter verwachten.

Ook de heren in (ziggo) studio achteraf vond ik erg irritant om naar te kijken. Ik ben zelf fan van de sport en een klein beetje fan van Max en ik hoop/verwacht gewoon een professionele post race analyse en niet dat zure gedoe. Alleen Doornbos bleef nuchter.
Over de inhoud/kwaliteit is al genoeg over gediscussieerd dus daar ga ik mij niet aan wagen ;) Gewoon een klein statement maken en er dus verder geen woorden meer aan vuil maken, daar heb je HAM meer mee volgens mij. Of gewoon compleet een weekend NIET interviewen en snel door de bijvoorbeeld Ocon als die ook in de buurt staat >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:40:
En toch... vraag ik mij af in hoeverre de actie van Hamilton soort van bewust was. Hij moest de eerste ronde erlangs, en eigenlijk al voor Maggots & Beckets, want daar kon Verstappen met de hogere downforce beginnen een gaatje te slaan, en inhalen op hangar straight lijkt mij zonder overspeed ook moeilijk (en Hamilton was misschien wel sneller, maar de bocht na hangar straight is high speed dus uitremmen / hem ernaast zetten / ... levert niet perse een succesvolle actie op). Hamilton moest en zou er dus langs komen met Copse als laatste optie. Vervolgens kan hij ook al en do-or-die ingecalculeerd hebben. Gaan ze er beiden af geeft die gewoon de schuld aan Verstappen en hebben ze beiden 0 punten gescoord. Maar bij een uitvalbeurt van Verstappen kan die wel flink inlopen. En zeker met de actie die hij nu deed was de kans klein op een echt nadelig gevolg voor hem, immers hebben de aanrijdingen met Albon ook geen groot gevolg voor hem gehad.

En vervolgens dan dus ook die "planning" om er kosten wat kost voor te komen omdat hij waarschijnlijk geen echte kans meer verwachte te maken. Daarnaast zou het natuurlijk een "afgang" zijn om voor eigen publiek niet te winnen. Ook daarom, beter same eraf en de schuld afschuiven, dan 52 rondsn achter Verstappen aan hobbelen.
Hamilton weet dondersgoed dat als je iemand op het achterwiel raakt zoals dat nu het geval was de kans op schade bij jezelf minimaal is terwijl je tegenpartij op die snelheid 100% passagier wordt van zijn eigen auto.

En Hamilton wist natuurlijk ook dat Verstappen die bocht gewoon aan zou snijden (want Verstappen geeft ze niet weg zoals bijvoorbeeld een Norris nog wel eens doet bij Hamilton), door te liften komt hij in de positie om het achterwiel "goed" te raken, had hij niet gelift had hij waarschijnlijk verstappen op de sidepod geraakt en was het nog maar de vraag geweest of hij niet zelf was gespind.

Nu zal ik niet zeggen dat zijn "lift" bewust was om het achterwiel te raken want hij moest hoe dan ook liften maar als de kans zich dan toch voor doet hem dan maar pakken ook want gezichtsverlies hebben ze afgelopen tijd al genoeg geleden bij Mercedes. Vanuit het oogpunt van Lewis en Mercedes was hij dus perfect uitgevoerd, maximaal ingelopen qua punten en peanuts qua schade vergeleken bij Red Bull racing die waarschijnlijk aan het einde van het seizoen een extra motor wissel in het vooruitzicht hebben.

Ik denk dat je vermoeden dus niet eens zo heel gek is, echt niet gepland maar toen de kans zich voor deed... hem dan maar pakken ook.

Het is te hopen dat Perez komende races een beetje beter gaat presteren en die er een aantal keer tussen komt te staan om zo dit soort grappen van Hamilton en Mercedes te voorkomen. De manier waarop dit vervolgens ook weg gezet wordt door Toto en Hamilton geeft maar eens en te meer aan dat ze zich er inmiddels wel van bewust zijn dat het zonder gekke trucs niet gaan redden dit jaar.

Verstappen moet zich er in ieder geval van bewust zijn dat Hamilton de binnenkant van het achterwiel niet schuwt en misschien moet Red Bull Perez maar eens de opdracht geven wat harder te gaan rijden en te zorgen dat hij in de buurt van Hamilton komt te rijden, als hij dan nog een keer zo'n geintje flikt meteen bij de eerste de beste bocht een divebomb aan de binnenkant.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
AtlAntA schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:51:
[...]

Ik weet dat het bashen van Plooij en Mol meestal niet wordt gewaardeerd, dus ik zal er ook niet te veel woorden aan vuil maken, maar zijn interviews zijn verschrikkelijk onprofessioneel en tenenkrommend.

Overigens vond ik het interview tussen Button en Hamilton ook waanzinnig slap. Amper over de crash gesproken, totaal geen tegengas geven bij HAM's antwoorden. Ik snap dat het praatje vooral voor de bühne is maar laat het dan door Tom Cruise doen ofzo als toch allemaal onzin is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:35
CH4OS schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:48:
Dit is racen, als iedereen HAM maar de ruimte geeft, is er geen racen meer en weet je nu al dat HAM de kampioen gaat worden. HAM had ook ruimte kunnen laten of een tiende zijn gas in houden voordat hij instuurde. HAM is niet voor niets de 'hoofdschuldige' aan de crash.
Het is inderdaad racen. Echter in geval van Hamilton zelf merk je duidelijk dat hij meer ruimte geeft wanneer hij 1e staat in het kampioenschap. Beter 2e finishen dan helemaal niet.
Pagina: 1 ... 48 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.