Ik heb dit topic wel gevolgd in de race, maar zelf nog niks gecomment. Ben onderhand wel weer volledig gekalmeerd

dus ik ga toch nog even wat zeggen.
Allereerst puntjes naar Leclerc en Alonso die allebei een puike race gereden hebben, jammer genoeg was de
tractor Ferrari niet goed genoeg om Hamilton achter te houden, maar an sich positief om te zien dat daar wel progressie geboekt is ten opzichte van vorig jaar en dan vooral qua racepace. En Alonso was natuurlijk weer gewoon Alonso, niks meer aan toe te voegen.
Dan HET incident. Er is al genoeg over gezegd, dus ik hou het kort. Hamilton nam te veel snelheid mee voor zijn gecompromitteerde lijn, onderstuur, boem, slamdunk penalty wat mij betreft. Verstappen liet voldoende ruimte en zat er nog geruim voor dus kon niet veel anders doen.
Maar ach wat is het oneerlijk eigenlijk als je ziet hoeveel punten Verstappen hier verliest. Hopelijk kan Honda de motor nog repareren want anders komen er nog gegarandeerd extra gridstraffen aan, wat ook weer een 10-15 punten swing richting Hamilton zal beteken. Maar dan daarna heel Mercedes die dit zo vieren alsof het niet op een "vuile" manier gewonnen was zonder enige échte concurrentie, gadverdamme
Wat mij betreft een grote vlek op het blazoen van Hamilton, zo wil je niet wereldkampioen worden. Het is denk ik sinds lange tijd dat we zo'n clash gezien hebben tussen titelkandidiaten, maar ondanks dat Verstappen hier qua punten als verliezer uitkomt, vind ik eigenlijk dat hij wel gewoon de morele winnaar is. Natuurlijk heeft hij een agressieve rijstijl, we verwachten niks anders, maar hij respecteert (de laatste jaren in ieder geval) wel gewoon altijd zijn medecoureurs, geeft ze ruimte. Uiteraard geen millimeter te veel, maar dit is wat we willen zien. En het gevolg is dat Verstappen nu onironisch een van de cleanste coureurs op het veld is. En al helemaal in vergelijking met Hamilton, kijk maar naar het rijtje (wat ik van Reddit geplukt heb) van alle penalties die Hamilton heeft gekregen sinds Verstappen zijn laatste penalty (Monaco 2019):
- AUSTRIA 2019: receives a 3 place grid penalty for impeding Kimi Raikkonen during qualifying.
- GERMANY 2019: receives a 5 second penalty for cutting the pitlane entry. This happened right after he crashed into the barrier on lap 29.
- BRAZIL 2019: receives a 5 second penalty for colliding with Alex Albon during the closing stages of the race.
- AUSTRIA 2020: receives a 3 place grid drop for ignoring yellow flags during qualifying.
- AUSTRIA 2020: receives a 5 second penalty for collision with Alex Albon during the race.
- ITALY 2020: receives a 10 second stop-and-go penalty for ignoring two flashing red lights and driving into the pits anyway, partially the team's fault.
- RUSSIA 2020: receives a 10 second penalty for ignoring practice start protocols; mostly the team's fault.
- BRITAIN 2021: receives a 10 second penalty for collision with Max Verstappen
De grootste fout die Verstappen heeft gemaakt is dat hij denkt dat de andere coureurs ook net zulke wheel to wheel skills hebben als hijzelf. Wat wel te zien is als die met bijv Norris vecht, hard maar fair. Jammer genoeg gaat het nu met Hamilton verkeerd. Anyway Verstappen moet gewoon zijn kop erbij houden, doorgaan waar die mee begonnen was en dat is Hamilton/Mercedes declasseren en die wereldtitel op een cleane manier binnenslepen. Goh wat zou dat toch zoet smaken