[F1 2021] Race 10 GP van Groot-Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 51 Laatste
Acties:
  • 164.314 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:17
Ik ben benieuwd of we hier dezelfde reacties zouden hebben gehad als niet Max maar een willekeurig ander iemand dit overkomen was.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:00

backupdevice

Boeh!

Tomcatter_31 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:50:
[...]

Nogmaals de quotes van Leclerc en Alonso:
"There was space on the inside. Maybe Lewis was not completely at the apex but it is also true Max was quite aggressive on the outside. Things happen. The most important today is Max is unharmed and is fine."

And Fernando Alonso, a two-time world champion, who has passed people around the outside of Copse a number of times in his career - including in the sprint race on Saturday - said: "Lewis had more than half a car alongside Max, so in a way Lewis could not disappear from that inside line. You can't vanish. So it was an unfortunate moment but nothing intentional and nothing that any of the two drivers did wrong."

Dus nee, Hamilton zat niet 100% fout. Was gewoon een race ongeluk. Mensen oordelen veel te veel vanuit emotie in het geheel.
Tja en iedereen heeft een mening hè. Fernando had zeker niet laten staan in die positie. Het kan gewoon niet daar op die manier. Je onderstuurd eruit in die hoek.

Maar ja , op naar de volgende race . Politics heeft overgenomen , de Britse F1 pers praat alleen maar over racisme en een heldendaad van Lewis. We gaan er niet uitkomen
winwiz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:54:
Ik ben benieuwd of we hier dezelfde reacties zouden hebben gehad als niet Max maar een willekeurig ander iemand dit overkomen was.
Ik denk het wel. Het wordt nu als titel strijd accident weggezet, maar het was gewoon lomp

[ Voor 11% gewijzigd door backupdevice op 19-07-2021 13:56 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

MazeWing

The plot thickens...

Spotmatic schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:46:
[...]

Slecht advies. Het kan zelfs tot de dood van 1 van de 2 of zelfs allebei leiden...
Laten we s.v.p. niet die kant op gaan.
Ik bedoel uiteraard niet om moedwillig te crashen, maar dat Perez expliciet een order krijgt om niet alles op alles te zetten om de race uit te rijden en de auto te behouden. Iets wat praktisch elke coureur uiteraard wel doet; liever 2 plaatsen verliezen dan onnodig risico te nemen.

Perez mag zeg maar rijden zoals Max in z’n eerste jaren, waarbij iedere mogelijkheid benut mag worden. Met als enig verschil dat hij dit enkel mag doen als Hamilton in de buurt is.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ze hoeven alleen maar te zeggen: Rij gewoon als Hamilton zou doen in copse corner situaties.

Als dat mis gaat is het volgens MER/HAM in ieder geval geen issue.

[ Voor 26% gewijzigd door Help!!!! op 19-07-2021 13:57 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vooropgesteld: Ik was redelijk van mening dat Hamilton dit best wel eens expres gedaan zou kunnen hebben.

Maar...
Wie zijn wij om deze heren tegen te spreken.

Als Hamilton het expres gedaan zou hebben, dan zouden een Alonso e.c. dit herkennen.

Max moet dit als dure les zien, zonder dat zijn racecraft er onder lijdt.

Toevoegen aan zijn toch al indrukwekkende skill set en zorgen dat hij het WDC binnenhengelt dit jaar.
Daarna er voor zorgen dat die 8e nooit bereikt wordt door Hamilton.

Het respect zal iig minder geworden zijn, maar...

Boys & girls, wat een seizoen hebben we tot nu toe en wat gaan we nog krijgen?

Dit is echt aan het uitgroeien tot een titanenstrijd die mij doet terugdenken aan de periode Prost - Senna.

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28
Wat ik graag zou zien in deze situatie, is dat teams de auto niet meer mogen repareren/bandjes wisselen etc onder de rode vlag. Dit zou namelijk betekenen dat men zichzelf ook bestraft bij dit soort acties.
Dan was de hele vervolg (reactiegolf) denk ik ook niet zo sterk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:52
Bastie-88 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:46:
GPFans: Shovlin onthuld zonder rode vlag was Hamilton ook uitgevallen

Ai dit is wel zuur natuurlijk, tijdens de rode vlag mogen repareren. Ham heeft iig het geluk van een kampioen nog aan zijn kont hangen
Ik snap ook niet dat de FIA en FOM vorig jaar niet naar de kritiek hebben geluisterd: na het rode vlag, Stroll niet hoeven stoppen, op het podium debacle. Leuk voor Stroll maar die had daar eigenlijk niets te zoeken in die race. :+

Maar goed, dat Hamilton die race ging winnen konden we allemaal uitrekenen toen de rode vlag viel. Hij had hoogstens (echt) geraakt kunnen worden door een stop and go hier, want dan is er geen mogelijkheid om door te planken tot een voorsprong van 10 seconden naar P3 waardoor er weer een status quo situatie ontstond.

Ik hoop vurig dat deze crash in ieder geval leidt tot een wijziging in de regelementen dat een rode vlag geen pitstop meer is. Of de straf anders had moeten zijn? Misschien, ik vind eigenlijk dat bij de straf ook wel afgewogen mag worden wat het effect ervan is. Een tijdsstraf betekend in de huidige F1 gewoonweg iets heel anders voor een Mercedes/Red Bull dan voor bijvoorbeeld een Haas.

Vraag me overigens af dat als het contact Max/Lewis niet had plaatsgevonden ze allebei door die bocht hadden gekomen? De exit daar is bij die snelheden over het algemeen toch wel op de Kerbs.

[ Voor 6% gewijzigd door TIGER1125 op 19-07-2021 14:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
"There was space on the inside. Maybe Lewis was not completely at the apex but it is also true Max was quite aggressive on the outside. Things happen. The most important today is Max is unharmed and is fine."

And Fernando Alonso, a two-time world champion, who has passed people around the outside of Copse a number of times in his career - including in the sprint race on Saturday - said: "Lewis had more than half a car alongside Max, so in a way Lewis could not disappear from that inside line. You can't vanish. So it was an unfortunate moment but nothing intentional and nothing that any of the two drivers did wrong."

Dus nee, Hamilton zat niet 100% fout. Was gewoon een race ongeluk. Mensen oordelen veel te veel vanuit emotie in het geheel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/zvpZGi3Tyma7KR1G7aXZM4YC.gif
Leuk die quotes, maar misschien moeten ze even de beelden terugkijken. Lewis zit er niet meer dan de helft naast, hij zit dan al achter Max. Anders had hij ook nooit het rechterachterwiel van Max kunnen raken met zijn linkervoorwiel. Max pakt gewoon de racing line. En Lewis had ook nooit de apex kunnen halen.
(niet mijn gif overigens, iemand anders had hem gepost, weet alleen niet meer wie... credits naar de originele poster)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk niet, veel Max fans hier dus veel mensen die interesse hebben in de discussie.

Als het Schumacher en Mazepin waren geweest had men net zo goed een mening gehad, maar wie is er nu geïnteresseerd in een discussie over wat die twee coureurs in hun Trabant achteraan doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38
MikeyMan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:42:
[...]

Das een beetje de essentie van inhalen he... Dat je van de racelijn af gaat...
Alleen dan wel op zo'n manier dat je naast iemand blijft en niet in iemand terecht komt :+
[...]
Maar dat maakt het dus eigenlijk erger. Bij Albon was er geen gat, en kwam er een crash.
Bij Verstappen was er wel een gat, en nog crasht ie.
Alleen was dat gat er dus niet. Dat is zelfs bevestigd door de FIA, anders had Hamilton niet een 'zware' straf gekregen. Max had hem alleen kunnen ontwijken door wijder te gaan en de bocht niet halen of te remmen.

Maar het grote probleem blijft naar mijn idee simpelweg de straf zelf. 10s is gewoon bedoeld als een van de zwaardere straffen, maar zowel Merc als RB gaan zo hard tov. de rest van het veld dat het niet of hooguit een heel kleine straf is.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

backupdevice schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:47:
Als de Honda motor gered kan worden - is nu onderweg naar Honda, dan zie het ik het nog wel goedmaken. Als Max in Hongarije zijn 3 PU moet pakken dan wordt het een zwaar jaar
Als we werkelijk die kant op gaan, dan kunnen we het langzaam aan alweer gaan vergeten allemaal. Hoeveel nadeel moet men ondervinden van een fout van iemand anders :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Suicyder schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:00:
Wat ik graag zou zien in deze situatie, is dat teams de auto niet meer mogen repareren/bandjes wisselen etc onder de rode vlag. Dit zou namelijk betekenen dat men zichzelf ook bestraft bij dit soort acties.
Dan was de hele vervolg (reactiegolf) denk ik ook niet zo sterk geweest.
Bandjes wisselen snap ik wel. Maar defect materiaal moet je gewoon vervangen. Als daar een aantal personen een voordeel uit kunnen halen dan is dat maar zo. :)

Wel zou je kunnen zeggen dat een kapotte neusvleugel vervangen plus 3 seconden is (zeg maar de tijd van het vervangen van de neusvleugel bij een pitstop). maar ik zou niet graag de administratie daarvan willen bij houden :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38
Wat mij betreft wel . Mits het dan iemand is die uiteindelijk op precies dezelfde plek komt als dat ie zonder de straf terecht was gekomen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:08
Als de Honda motor gered kan worden - is nu onderweg naar Honda, dan zie het ik het nog wel goedmaken. Als Max in Hongarije zijn 3 PU moet pakken dan wordt het een zwaar jaar
Maar hoe betrouwbaar is zo'n motor dan nog? Ik zou zo'n blok niet meer vertrouwen na zo'n impact, hoogstens als vrijdag blok.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

albino71 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:58:
Vooropgesteld: Ik was redelijk van mening dat Hamilton dit best wel eens expres gedaan zou kunnen hebben.

Maar...
Wie zijn wij om deze heren tegen te spreken.

Als Hamilton het expres gedaan zou hebben, dan zouden een Alonso e.c. dit herkennen.

Max moet dit als dure les zien, zonder dat zijn racecraft er onder lijdt.

Toevoegen aan zijn toch al indrukwekkende skill set en zorgen dat hij het WDC binnenhengelt dit jaar.
Daarna er voor zorgen dat die 8e nooit bereikt wordt door Hamilton.

Het respect zal iig minder geworden zijn, maar...

Boys & girls, wat een seizoen hebben we tot nu toe en wat gaan we nog krijgen?

Dit is echt aan het uitgroeien tot een titanenstrijd die mij doet terugdenken aan de periode Prost - Senna.
Ik weet het wel zeker, als hij beetje had gelift was er niks aan de hand geweest. Hij had al moeten liften om nog enigzins de bocht in te kunnen gaan. Wat Hamilton doet, heeft gedaan en zal blijven doen is gewoon smerig truukje. Zie Albon 2x en Rosberg. Hij duwt iedereen naar buiten en als de ander verzuipt is het niet zijn probleem. Hij heeft daardoor nooit relevante schade en de ander is het haasje. Maar het wordt toegelaten. Hamilton is gewoon gehaaid en laat bewust te weinig ruimte, maar wel genoeg dat er dus twijfel is. Maar dit is gewoon wat Hamilton consequent doet. En uiteraard is de ander het altijd schuld. Vind het vreemd dat weinigen het opmerken.

Leclerc is gewoon al heel lang anti Verstappen vanwege paar dingetjes uit het verleden. Alonso is wel een gehaaide mediaman, vergeet niet dat elk woordje breed wordt uitgemeten.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:55

Spotmatic

Ken sent me

Jasphur schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:02:
[...]

Bandjes wisselen snap ik wel. Maar defect materiaal moet je gewoon vervangen. Als daar een aantal personen een voordeel uit kunnen halen dan is dat maar zo. :)

Wel zou je kunnen zeggen dat een kapotte neusvleugel vervangen plus 3 seconden is (zeg maar de tijd van het vervangen van de neusvleugel bij een pitstop). maar ik zou niet graag de administratie daarvan willen bij houden :P
Wat nou administratie. Gewoon uit de pitstraat starten als je met een gerepareerde auto komt opdraven. Geen administratie voor nodig :)

Al besef ik dat Pérez Baku dan zeker niet gewonnen zou hebben. Want hij had een hydraulisch probleem.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:57
[...]

gewoon achteraan laten starten - hoe je het oplost met meerdere die wat aanpassen geen idee :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 20:28
[...]

Misschien dan iets als een regel 'Repareren onder rood = back of the grid' dan. In ieder geval penalty halen, ik kan mij even niet herinneren wanneer, er zijn meerdere voorbeelden dat teams voordeel hadden door de situatie. Bij volledige stilstand zou ik het liefst zien dat teams niet 'gratis' van alles kunnen doen, er zijn in het verleden tijdens rood hele vleugels en alles vervangen zonder noodzaak (allicht ook door RBR maar hey alles of niets).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Of we doen gewoon hetzelfde als wat Seb nu doet met de discussie: :P

Job done :P _/-\o_

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:52
redwing schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:02:
Maar het grote probleem blijft naar mijn idee simpelweg de straf zelf. 10s is gewoon bedoeld als een van de zwaardere straffen, maar zowel Merc als RB gaan zo hard tov. de rest van het veld dat het niet of hooguit een heel kleine straf is.
Helemaal mee eens! Eigenlijk zou je dat in je overweging mee moeten nemen als stewards.

Al zou het in dit geval waarschijnlijk wel zo zijn wanneer Lewis een Drive through of een Stop and Go had gekregen hij waarschijnlijk alsnog wel een aantal punten had gescoord, alleen al vanwege het feit dat hij niet "gestraft" wordt met een pitstop door die rode vlag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Ik weet het wel zeker, als hij beetje had gelift was er niks aan de hand geweest. Hij had al moeten liften om nog enigzins de bocht in te kunnen gaan. Wat Hamilton doet, heeft gedaan en zal blijven doen is gewoon smerig truukje. Zie Albon 2x en Rosberg. Hij duwt iedereen naar buiten en als de ander verzuipt is het niet zijn probleem. Hij heeft daardoor nooit relevante schade en de ander is het haasje. Maar het wordt toegelaten. Hamilton is gewoon gehaaid en laat bewust te weinig ruimte, maar wel genoeg dat er dus twijfel is. Maar dit is gewoon wat Hamilton consequent doet. En uiteraard is de ander het altijd schuld. Vind het vreemd dat weinigen het opmerken.

Leclerc is gewoon al heel lang anti Verstappen vanwege paar dingetjes uit het verleden. Alonso is wel een gehaaide mediaman, vergeet niet dat elk woordje breed wordt uitgemeten.
Dit is inderdaad wat er aan de hand is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Bastie-88 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:46:
GPFans: Shovlin onthuld zonder rode vlag was Hamilton ook uitgevallen

Ai dit is wel zuur natuurlijk, tijdens de rode vlag mogen repareren. Ham heeft iig het geluk van een kampioen nog aan zijn kont hangen
Het is niet voor het eerst dat Lewis hier ontzettend veel geluk met de rode vlag heeft gehad. Op de een of andere manier heeft die gast altijd mazzel... :|

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

De stewards zijn een andere mening toegedaan. Als het een race incident was geweest dan had Lewis geen penalty gehad. Hij had gewoon veel teveel snelheid de bocht in en miste de apex totaal. Max liet wat dat betreft meer dan genoeg ruimte.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

sjaool schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:09:
[...]

Het is niet voor het eerst dat Lewis hier ontzetten veel geluk met de rode vlag heeft gehad. Op de een of andere manier heeft die gast altijd mazzel... :|
Zelfs een kat heeft maar negen levens dus ergens houdt het een keer op. Dat zou dus vrij binnenkort moeten zijn.... :P

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 19-07-2021 14:13 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mooiste zou zijn als het team van degene die het ongeluk heeft veroorzaakt, een duit in het zakje doet qua herstelkosten. Anders is de costcap ook maar een wassen neus, eigenlijk. Met zo'n clausule erbij worden coureurs waarschijnlijk ook meer gepushed om toch wat voorzichtiger te rijden. Op deze manier is er dus extra incentive voor de teams. :)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:40
sjaool schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:12:
[...]

De stewards zijn een andere mening toegedaan. Als het een race incident was geweest dan had Lewis geen penalty gehad. Hij had gewoon veel teveel snelheid de bocht in en miste de apex totaal. Max liet wat dat betreft meer dan genoeg ruimte.
Gelukkig is er nooit discussie over het oordeel van de stewards in F1.... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Jorick schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:54:
[...]

Misschien ter overvloede maar ik zou zeggen bekijk anders dit fragment even: YouTube: Hamilton And Bottas' Epic Silverstone Battle | 2019 British Grand Prix. Vrijwel identieke situatie inclusief de aanloop naar Copse corner toe maar met het verschil dat beide coureurs elkaar in leven laten mede omdat het teamgenoten zijn. VER had bij het ingaan van de bocht best meer naar links kunnen zitten en HAM had iets dichter op de apex kunnen zitten dan was er niets aan de hand geweest.
Niet helemaal hetzelfde :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNxb-YzXEhR2yhLYi0OPeYaOJFU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CeokLhKh6hyH7oVU0QmGTwRV.png?f=fotoalbum_large

Hamilton zit hier dus op een lijn die dichterbij de Apex zit als wat Max deed. En nog tikte HAM nu MAX eraf.

Als Bottas zo ver naar buiten had gezeten als HAM dit weekend zat, dan zaten ze boven op elkaar :+

Dus inderdaad. BOT en HAM lieten elkaar hier leven. in het incident van MAX en HAM liet Max al ruimte (meer dan HAM bij BOT deed) en alsnog raakt HAM hem :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:15
sjaool schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:09:
[...]

Het is niet voor het eerst dat Lewis hier ontzettend veel geluk met de rode vlag heeft gehad. Op de een of andere manier heeft die gast altijd mazzel... :|
Sinds 2015 maar 4 DNF's (!) 8)7 .

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

[...]

Je kunt dit blijven roepen, maar die gasten waren er niet bij en je kunt hoog of laag springen, als LH op een lijn zat waarbij hij de apex niet kan halen, dan is het gewoon een kamikaze actie waarbij het niet uitmaakt hoeveel ruimte MV laat, LH gaat hem sowieso raken. Punt.

En ik reageer niet vanuit emotie, tenminste niet als zijn een fan van een of de ander, ik hou van racen. Maar de eerste keer dat zo iets gebeurt is het een race incident. De tweede keer is het hmmm, de derde keer begint er een patroon te ontstaan. En met LH is er inmiddels een patroon.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online

Wat dacht je van een parc fermé gedurende code rood? Dan hoef je ook niets bij te houden. Repareren en vervangen doe je daarna maar, je staat toch al in de pits en dat is wel zo eerlijk t.o.v. de rest. Normaliter moet trouwens ook vanuit de pitstraat starten als je nog aan je auto wil sleutelen (zie Perez) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:13:
Mooiste zou zijn als het team van degene die het ongeluk heeft veroorzaakt, een duid in het zakje doet qua herstelkosten. Anders is de costcap ook maar een wassen neus, eigenlijk. Met zo'n clausule erbij worden coureurs waarschijnlijk ook meer gepushed om toch wat voorzichtiger te rijden. Op deze manier is er dus extra incentive voor de teams. :)
Hier was het oordeel dat Hamilton iets meer verantwoordelijk is, maar niet geheel, dus hoe zou je de kosten van verdelen? Daarnaast zijn de kosten lastig te berekenen aangezien ze alles zelf produceren en meeste kosten zitten in R&D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Homeland schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:15:
Hier was het oordeel dat Hamilton iets meer verantwoordelijk is, maar niet geheel, dus hoe zou je de kosten van verdelen?
Er is zelfs door de stewards geoordeeld dat HAM toch echt de hoofdschuldige is. Laat ze dan ook naar rato een duit in het zakje doen qua herstelkosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
warp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Wat dacht je van een parc fermé gedurende de code rood? Dan hoef je ook niets bij te houden. Repareren en vervangen doe je daarna maar, je staat toch al in de pits en dat is wel zo eerlijk t.o.v. de rest. Normaliter moet trouwens ook vanuit de pitstraat starten als je nog aan je auto wil sleutelen (zie Perez) :P
Die discussie was eerder ook al. Toen heeft men het ook niet aangepast.

Je zou dan alsnog voordeel kunnen pakken. Want dan had Merc kunnen gokken op de rode vlag en meteen naar binnen gekunt O-) Maar dan is het een gok, en is het dus strategie.

Snap inderdaad niet waarom je opeens een gratis pitstop krijgt bij een rode vlag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Jorick schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:54:
[...]

Misschien ter overvloede maar ik zou zeggen bekijk anders dit fragment even: YouTube: Hamilton And Bottas' Epic Silverstone Battle | 2019 British Grand Prix. Vrijwel identieke situatie inclusief de aanloop naar Copse corner toe maar met het verschil dat beide coureurs elkaar in leven laten mede omdat het teamgenoten zijn. VER had bij het ingaan van de bocht best meer naar links kunnen zitten en HAM had iets dichter op de apex kunnen zitten dan was er niets aan de hand geweest.
Iets dichter? Het scheelt een serieus stuk op moment dat HAM tegen VER aankomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uyg8AaswW35KHZnBdsGeFVRHyoE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rgeVzsVCVVmhHY5Ecwm90YOZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:17:
[...]
Er is zelfs door de stewards geoordeeld dat HAM toch echt de hoofdschuldige is. Laat ze dan ook naar rato een duit in het zakje doen qua herstelkosten. :)
"When Car 33 turned into the corner, Car 44 did not avoid contact and the left front of Car 44 contacted the right rear of Car 33. Car 44 is judged predominantly at fault."

Predominantly betekend voor het grootste gedeelte, dus dan is Max deels verantwoordelijk, en die ratio is nooit te bepalen (net als de onkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37
Waah schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Niet helemaal hetzelfde :+
[Afbeelding]

Hamilton zit hier dus op een lijn die dichterbij de Apex zit als wat Max deed. En nog tikte HAM nu MAX eraf.

Als Bottas zo ver naar buiten had gezeten als HAM dit weekend zat, dan zaten ze boven op elkaar :+

Dus inderdaad. BOT en HAM lieten elkaar hier leven. in het incident van MAX en HAM liet Max al ruimte (meer dan HAM bij BOT deed) en alsnog raakt HAM hem :X
Ik doel op hun positie op de baan op het moment dat de ze bocht aansnijden. Het moment dat jij gekozen hebt is al ver daarna en eigenlijk al te laat om nog iets te kunnen doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHkbuM-pCiIRstMrHVkFtBuh0Fw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y8j6FUvPhmq8l9YJifLhfFoP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/maGbF0BIc3T1vxy4zz65We2t72s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hdZSPKcuR3bE1wklhqLf1moy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:21
Wat betekent dit concreet voor Max als de derde PU kapot gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Homeland schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:19:
[...]

"When Car 33 turned into the corner, Car 44 did not avoid contact and the left front of Car 44 contacted the right rear of Car 33. Car 44 is judged predominantly at fault."

Predominantly betekend voor het grootste gedeelte, dus dan is Max deels verantwoordelijk, en die ratio is nooit te bepalen (net als de onkosten).
En anders, bij auto ongelukken op de gewone weg wordt daar ook geen weging in gemaakt. Iemand is schuldig of niet. De schuldige betaald dan meestal de rekening als diegene ook fout zat. Dat kun je in dit geval dus ook zeggen, ondanks dat VER wellicht ook eea te verwijten valt, net zoals beide partijen in het openbare verkeer wel te verwijten valt. Ik zie in elk geval echt geen reden om zoiets niet toe te voegen.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
warp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Wat dacht je van een parc fermé gedurende code rood? Dan hoef je ook niets bij te houden. Repareren en vervangen doe je daarna maar, je staat toch al in de pits en dat is wel zo eerlijk t.o.v. de rest. Normaliter moet trouwens ook vanuit de pitstraat starten als je nog aan je auto wil sleutelen (zie Perez) :P
En nu tikt Verstappen Hamiltion van de baan máár Hamilton tikt in zijn spin ook Leclerc aan (die part noch deel heeft aan het ongeluk/incident). Band en vleugel stuk bij Leclerc, kan net aan de pit halen onder de rode vlag. Is het dan eerlijk dat hij niets mag vervangen? En Verstappen zijn linkervoorvelg heeft daardoor een scheurtje, maar niet te zien als er niet aan de auto gesleuteld mag worden onder code rood. Herstart en de velg begeeft het en Verstappen spint en tikt Russel ook uit de wedstrijd. Is dat eerlijk en veilig?

* vul overigens willekeurige namen in hoor bij de coureurs. Maar niet sleutelen/parc fermé onder code rood kan ook hele onbedoelde consequenties hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 23:09

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

hotymoty schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:27:
[...]

Wat betekent dit concreet voor Max als de derde PU kapot gaat?
Vervangen en een gridstraf. Ff gegoogled:

De eerste keer dat er een component vaker wordt gebruikt dan toegestaan krijgt de coureur een gridstraf van tien plaatsen. Elke keer dat een component daarna nog gewisseld wordt (naar een nieuw onderdeel, niet naar een eerder gebruikt onderdeel), wordt er een penalty van vijf plaatsen opgelegd

[ Voor 42% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-07-2021 14:28 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:33
Hoeveel punten heeft Ham op zijn licentie gekregen gisteren?
Volgens mij gaat hij dicht naar de 9 dan toe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:21
uchiha tijntje schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:27:
[...]

Vervangen en een gridstraf. Ff gegoogled:

De eerste keer dat er een component vaker wordt gebruikt dan toegestaan krijgt de coureur een gridstraf van tien plaatsen. Elke keer dat een component daarna nog gewisseld wordt (naar een nieuw onderdeel, niet naar een eerder gebruikt onderdeel), wordt er een penalty van vijf plaatsen opgelegd
Dat is zo oneerlijk. Word je dubbel hard genaaid. De F1 is op zoveel facetten zo scheef geregeld. Zeker bij fouten bij de tegenspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:27:
[...]
En anders, bij auto ongelukken op de gewone weg wordt daar ook geen weging in gemaakt. Iemand is schuldig of niet. De schuldige betaald dan meestal de rekening als diegene ook fout zat. Dat kun je in dit geval dus ook zeggen, ondanks dat VER wellicht ook eea te verwijten valt, net zoals beide partijen in het openbare verkeer wel te verwijten valt. Ik zie in elk geval echt geen reden om zoiets niet toe te voegen.
Een auto op de openbare weg heeft een bekend prijskaartje, net als alle onderdelen, manuren etc. Dat heb je in F1 niet, er zijn geen vaste prijzen en de onkosten zullen enorm verschillen op basis van budget.. Overigens is het in alle motorsporten zo dat je gewoon je eigen schade moet vergoeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
StealthyPeanut schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:18:
[...]

Iets dichter? Het scheelt een serieus stuk op moment dat HAM tegen VER aankomt.

[Afbeelding]
Dat zeg ik: HAM had best meer op de apex kunnen zitten maar VER had ook best meer naar buiten kunnen zitten. Al waren ze beide maar een halve meter meer naar links en naar rechts gegaan dan was er niets aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

siveiro schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:29:
Hoeveel punten heeft Ham op zijn licentie gekregen gisteren?
Volgens mij gaat hij dicht naar de 9 dan toe
Hij heeft er volgens mij nu vier. Twee had hij er en twee erbij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Homeland schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:30:
Een auto op de openbare weg heeft een bekend prijskaartje, net als alle onderdelen, manuren etc. Dat heb je in F1 niet, er zijn geen vaste prijzen en de onkosten zullen enorm verschillen op basis van budget.. Overigens is het in alle motorsporten zo dat je gewoon je eigen schade moet vergoeden.
De manuren hebben geen vaste waarde, hoe kom je daarbij? Dat verschilt per bedrijf en loopt best uiteen kan ik je zeggen.

Mijn punt is meer, dat het wellicht ook handig is om op dat vlak teams te raken, zodat men ook meer kostenbewust is. Dat haalt wellicht wat fun uit het racen, maar aan de andere kant voegt het ook strategie toe, want het zijn wel kosten die jij als team minder kan maken... :) Hoe ze dat vervolgens technisch inregelen, dat maakt voor het idee zelf niets uit natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Jorick schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:31:
[...]

Dat zeg ik: HAM had best meer op de apex kunnen zitten maar VER had ook best meer naar buiten kunnen zitten. Al waren ze beide maar een halve meter meer naar links en naar rechts gegaan dan was er niets aan de hand geweest.
Hier maak je in mijn optiek gewoon een denkfout. Hamilton had op de apex MOETEN zitten wilde hij dit een succesvolle poging laten zijn. Hij had voldoende ruimte aan de binnenkant. Dat max nog ruimte had aan de linkerkant maakt in zijn geheel niets uit. Als aanvaller moet je er voor zorgen dat je goed de ruimte benut die je krijgt van de verdediger. Dat heeft hij nagelaten en heeft gewoon een grote fout gemaakt. Niet de eerste onder druk.

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-07-2021 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Jorick schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:05:
[...]

De een is in de openingsronde van de wedstrijd, waar ze milder zijn en meer toelaten, en de andere situatie aan het einde van de race. Dit zijn de regels waar teams zelf mee akkoord zijn gegaan, ga daar dan niet over piepen. Door dat wel te doen ondermijn je de FIA & de stewards.
Ik vind het nog steeds raar om de eerste ronde anders te behandelen voor de top van het veld. Kijk, dat je in de achterhoede klem kunt zitten en daardoor buiten de baan komt of whatever. Prima. Je kunt niet alles in de gaten houden, maar nummer 1 en 2 van de race in bocht 7 (of whatever het is), mag toch al wel wat anders behandeld worden dan de eerste 2 bochten voor rijders op plek 15 en 16.

Die vooraan is veel overzichtelijker en dus ook minder risicovol. Dan mag je wat mij betreft wel strenger straffen.

Ben ik de enige die de reacties bij Ziggo volledig anders vond van sommige rijders, ex-rijders, etc dan bij de Britse pers? Leclerc in de post-race interview van de FIA "ik heb het niet goed gezien, etc", maar bij Ziggo vervolgens verkondigen dat ie wat meer ruimte had gehouden en whatnot. Ook andere ex-rijders gaven racing incident aan bij Sky, maar vervolgens wel schuld bij anderen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:27:
En nu tikt Verstappen Hamiltion van de baan máár Hamilton tikt in zijn spin ook Leclerc aan (die part noch deel heeft aan het ongeluk/incident). Band en vleugel stuk bij Leclerc, kan net aan de pit halen onder de rode vlag. Is het dan eerlijk dat hij niets mag vervangen? En Verstappen zijn linkervoorvelg heeft daardoor een scheurtje, maar niet te zien als er niet aan de auto gesleuteld mag worden onder code rood. Herstart en de velg begeeft het en Verstappen spint en tikt Russel ook uit de wedstrijd. Is dat eerlijk en veilig?

* vul overigens willekeurige namen in hoor bij de coureurs. Maar niet sleutelen/parc fermé onder code rood kan ook hele onbedoelde consequenties hebben.
Ja, dat mogen ze allemaal doen zodra parc fermé van code rood is opgeheven. En normaliter mogen niet zomaar onderdelen vervangen zonder consequenties, dus waarom zou dat bij code rood dan wel mogen? Het beleid is gewoon totaal niet consistent, hoewel de FIA natuurlijk consistent uitblinkt in haar inconsitentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Kan me nog een interview met een paar coureurs herinneren van aantal jaren geleden over hoe te reageren op max z'n racestijl. Op de vraag 'what do you do when max goes left' ? antwoordde Lewis: "you go right of course, it's Max"!!

Max heeft altijd dat niet-wijken imago aan z'n kont hangen. Ik denk dat die verhoudingen na gister een beetje veranderd zijn, ongeacht de schuldvraag.

Max zal hierdoor denk ik, misschien onbewust, anders met Lewis omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:32:
[...]
De manuren hebben geen vaste waarde, hoe kom je daarbij? Dat verschilt per bedrijf en loopt best uiteen kan ik je zeggen.

Mijn punt is meer, dat het wellicht ook handig is om op dat vlak teams te raken, zodat men ook meer kostenbewust is. Dat haalt wellicht wat fun uit het racen, maar aan de andere kant voegt het ook strategie toe, want het zijn wel kosten die jij als team minder kan maken... :) Hoe ze dat vervolgens technisch inregelen, dat maakt voor het idee zelf niets uit natuurlijk.
Die manuren lopen uiteen maar daar is goed op te budgeteren, dat is immers wat elke autoverzekeraar doet bij bijvoorbeeld kijken of een auto total loss is of niet.

Het is een leuk idee maar je raakt de kleinere teams er veel harder mee, stel je voor dat een Haas een Merc eraf tikt, dom ongelukje, de Haas krijgt toch de schuld en Haas gaat er als team gewoon aan omdat ze een erg beperkt budget hebben. Je maakt dan het gat tussen de rijke en arme teams alleen maar groter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:57
Mr_Size schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:39:
[...]

Mooiste scenario over twee weken zou zijn een 1-2 van RBR, waarbij zowel Max als Perez Hamilton op de baan passeren _/-\o_
En dan wel gelijktijdig, een links en een rechts van hem 8)

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:32:
Hier maak je in mij optiek gewoon een denkfout. Hamilton had op de apex MOETEN zitten wilde hij dit een succesvolle poging laten zijn. Hij had voldoende ruimte aan de binnenkant. Dat max nog ruimte had aan de linkerkant maakt in zijn geheel niets uit. Als aanvaller moet je er voor zorgen dat je goed de ruimte benut die je krijgt van de verdediger. Dat heeft hij nagelaten en heeft gewoon een grote fout gemaakt. Niet de eerste onder druk.
Rijst alleen de vraag of het wel een fout was, of dat hij hem gewoon bewust liet staat (zoals 2x bij Albon 1x bij Rosberg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
warp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:34:
[...]
dus waarom zou dat bij code rood dan wel mogen?
Omdat code rood 8/10 keer het gevolg is van een grote crash op de baan. En dat daar gevolgschade kan zijn voor andere coureurs die niet bij de crash betrokken zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
uchiha tijntje schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:32:
[...]

Hier maak je in mij optiek gewoon een denkfout. Hamilton had op de apex MOETEN zitten wilde hij dit een succesvolle poging laten zijn. Hij had voldoende ruimte aan de binnenkant. Dat max nog ruimte had aan de linkerkant maakt in zijn geheel niets uit. Als aanvaller moet je er voor zorgen dat je goed de ruimte benut die je krijgt van de verdediger. Dat heeft hij nagelaten en heeft gewoon een grote fout gemaakt. Niet de eerste onder druk.
Dan verschillen we hier duidelijk van mening. Dat VER ruimte laat aan de buitenkant maakt wel degelijk verschil. Het is een gevolg van het knijpen van HAM en maakt hem kwetsbaar voor het geval de persoon aan de binnenkant onderstuur heeft. Je ziet dat HAM in 2019 duidelijk een andere beslissing neemt en besluit het risico niet te nemen en veel meer naar links gaat en daarmee aan de binnenkant veel meer ruimte laat voor BOT. Hetzelfde zag je LEC doen. Dat HAM VER raakt is onvoortuinlijk maar was best te voorkomen geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

werphengel schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:35:
die zullen dit seizoen ongetwijfeld elkaar nog wel vaker af kegelen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:38:
Omdat code rood 8/10 keer het gevolg is van een grote crash op de baan. En dat daar gevolgschade kan zijn voor andere coureurs die niet bij de crash betrokken zijn?
Zonder code rood gebeurd dit ook regelmatig en dan krijgen de coureurs ook geen gratis pitstops/reparaties, dus dat vind ik geen goed argument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

PolarBear schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:27:
[...]

Ik denk dat als duidelijk is dat er iemand schuldig is aan een incident, alleen het absoluut noodzakelijke vervangen moet worden en de rest maar een rondje later gaat. Lekke band lijkt me noodzakelijk. Nieuwe voorvleugel zoek je maar met een extra pitstop uit. Alternatief is misschien om ze gewoon achteraan te zetten vanwege reparaties.

Iemand die echt slachtoffer was, moet gewoon kunnen vervangen. Bandenwissel heb ik zelf weinig problemen mee, daar kan teveel mee mis gaan, maar ook als er geen nood is, prima. Dat maakt racen nog een beetje onvoorspelbaar.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Jorick schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:39:
[...]

Dan verschillen we hier duidelijk van mening. Dat VER ruimte laat aan de buitenkant maakt wel degelijk verschil. Het is een gevolg van het knijpen van HAM en maakt hem kwetsbaar voor het geval de persoon aan de binnenkant onderstuur heeft. Je ziet dat HAM in 2019 duidelijk een andere beslissing neemt en besluit het risico niet te nemen en veel meer naar links gaat en daarmee aan de binnenkant veel meer ruimte laat voor BOT. Hetzelfde zag je LEC doen. Dat HAM VER raakt is onvoortuinlijk maar was best te voorkomen geweest.
Ja het was zeker te voorkomen. Max had gewoon linksaf moeten gaan in plaats van rechtsaf. Ongelooflijk dit.

Bij elke verdedigende actie moet je dus vanaf nu gaan anticiperen op de onkunde en inschattingsfouten van je tegenstander. En doordat je moet anticiperen moet je hem eigenlijk gewoon voorbij laten gaan, want als Max een andere lijn had genomen had die de positie gewoon afgestaan.

Leclerc zag je ruimte geven en wat gebeurde er bijna met leclerc? Die haalde de bocht niet en klapte er ook bijna van af met een beetje pech.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hansvk
warp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:38:
[...]

Rijst alleen de vraag of het wel een fout was, of dat hij hem gewoon bewust liet staat (zoals 2x bij Albon 1x bij Rosberg).
HAM nam in ieder geval bewust het risico. Hij weet donders goed wat hij doet op de baan en waar hij zijn auto plaatst.

[ Voor 0% gewijzigd door hansvk op 19-07-2021 14:49 . Reden: typo ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:55

Spotmatic

Ken sent me

warp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:43:
[...]
Zonder code rood gebeurd dit ook regelmatig en dan krijgen de coureurs ook geen gratis pitstops/reparaties, dus dat vind ik geen goed argument.
Mee eens. Deze code rood was bedoeld voor het repareren van de barriers. De baan zelf was brandschoon. Bijna niemand behalve Hamilton had schade.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
werphengel schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:35:
Kan me nog een interview met een paar coureurs herinneren van aantal jaren geleden over hoe te reageren op max z'n racestijl. Op de vraag 'what do you do when max goes left' ? antwoordde Lewis: "you go right of course, it's Max"!!

Max heeft altijd dat niet-wijken imago aan z'n kont hangen. Ik denk dat die verhoudingen na gister een beetje veranderd zijn, ongeacht de schuldvraag.

Ik weet niet wat jij met "anders" bedoeld, maar ik denk echt niet dat Max een type is die nu voorzichtiger gaat doen. Misschien als je met anders bedoeld dat hij zich nog breder gaat maken of minder ruimte geeft aan HAM in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Razr schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Ik weet niet wat jij met "anders" bedoeld, maar ik denk echt niet dat Max een type is die nu voorzichtiger gaat doen. Misschien als je met anders bedoeld dat hij zich nog breder gaat maken of minder ruimte geeft aan HAM in de toekomst.
En dan wel op een manier dat, als het fout kan gaan, Max daar het minste risico bij loopt. Zo slim is hij wel, nu hij weet hoe HAM zich op de baan gedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Razr schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Dat vraag ik me dus af. Als je zo'n harde klapper hebt gemaakt, kan ik me voorstellen dat je toch anders het gevecht aangaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
uchiha tijntje schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:43:
[...]

Ja het was zeker te voorkomen. Max had gewoon linksaf moeten gaan in plaats van rechtsaf. Ongelooflijk dit.

Bij elke verdedigende actie moet je dus vanaf nu gaan anticiperen op de onkunde en inschattingsfouten van je tegenstander. En doordat je moet anticiperen moet je hem eigenlijk gewoon voorbij laten gaan, want als Max een andere lijn had genomen had die de positie gewoon afgestaan.

Leclerc zag je ruimte geven en wat gebeurde er bijna met leclerc? Die haalde de bocht niet en klapte er ook bijna van af met een beetje pech.
Zo zwart/wit is het niet. In de eerste bocht had VER er ook weinig moeite mee om een stukje buiten de baan te gaan om voor HAM te blijven dus dat was hier ook prima mogelijk geweest. Of hij dan voor of achter HAM was gebleven weten we niet. Hoe je het ook wendt of keert, als je aan de buitenkant zit ben je kwetsbaarder dan aan de binnenkant. Het is prima dat VER zijn poot stijf wil houden maar dat kwam hem gisteren wel heel duur te staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:39

Killjoy

Klingon lawn products

Spotmatic schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:48:
[...]

Daarom zei ik gisteren ook: stop met dit rode vlag geneuzel. Ga naar binnen, zet de auto stil en wacht tot de rode vlag is opgeheven. Maar je raakt de auto in de tussentijd met geen vinger aan (afgezien van koel-apparaten enz.). Daarna mag je weer de baan op, met dezelfde auto in dezelfde toestand. Nieuwe dingen nodig? Dan achteraan starten.
Dit dus. Gisteren bij de NASCAR nog gezien hoe goed dit werkt. Rode vlag betekent niets mogen doen aan de auto. Zodra de gele vlag weer uitgaat, starten de opwarmronden en mag men reparaties aanbrengen. En als de de regel overtreedt; 2 ronden straf.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansvk
Jorick schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:48:
[...]

Zo zwart/wit is het niet. In de eerste bocht had VER er ook weinig moeite mee om een stukje buiten de baan te gaan om voor HAM te blijven dus dat was hier ook prima mogelijk geweest. Of hij dan voor of achter HAM was gebleven weten we niet. Hoe je het ook wendt of keert, als je aan de buitenkant zit ben je kwetsbaarder dan aan de binnenkant. Het is prima dat VER zijn poot stijf wil houden maar dat kwam hem gisteren wel heel duur te staan.
Het zijn verschillende bochten die je verschillend neemt. Niet te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
werphengel schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:48:
[...]

Dat vraag ik me dus af. Als je zo'n harde klapper hebt gemaakt, kan ik me voorstellen dat je toch anders het gevecht aangaat.
Racen is zijn leven. Tuurlijk was dit een extreme klap. Maar hij is ook gewend om met gigantische snelheden te racen (wat wij ons niet eens kunnen indenken, qua g-krachten) en dan nog even rembalans bij te stellen etc.

Die mindset is echt wel anders dan bij ons, vanaf de zijlijn. Plus Max zijn nuchterheid en mindset denk ik niet dat dit impact heeft. Of juist andersom, nog meer rivaliteit met HAM en minder "geven" in de toekomst.

We gaan het meemaken!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

PolarBear schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:38:
[...]

Reparatie tijdens code rood = achteraan bij herstart.

Dat zou per direct een nieuwe regel moeten worden

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

Jep, je bent inderdaad kwetsbaarder. En als je weinig respect voor elkaar hebt divebomb je maar gewoon aan de binnenkant op hoop van zegen… dit is niet de eerste keer van Lewis en zal dit seizoen ook zeker niet de laatste keer zijn. Wel hoop ik dat het de laatste keer is dat die er goed mee wegkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
warp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:34:
[...]

Ja, dat mogen ze allemaal doen zodra parc fermé van code rood is opgeheven. En normaliter mogen niet zomaar onderdelen vervangen zonder consequenties, dus waarom zou dat bij code rood dan wel mogen? Het beleid is gewoon totaal niet consistent, hoewel de FIA natuurlijk consistent uitblinkt in haar inconsitentie...
Ik ben van mening dat ze best schade mogen repareren als dat vanuit veiligheidsoverweging noodzakelijk blijkt te zijn (met een ontbrekende wing endplate of iets dergelijks komen ze tijdens de race maar de pit in), maar dan wel in eigen pitbox en bij een restart dus achteraan beginnen. En uiteraard met dezelfde spec qua onderdelen.

Jammer dat coureurs die niet direct betrokken zijn dan eventueel ook benadeeld worden, maar ik verwacht dat dat minder vaak voor zal komen dan coureurs die er wel direct bij betrokken zijn.

Daarnaast zouden de stewards ook de bevoegdheid moeten krijgen om iedereen verplicht banden te laten wisselen, anders krijg je dat een aantal coureurs maar geen banden wisselen om zo vooraan te starten in het geval van Baku dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Jorick schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:25:
[...]

Ik doel op hun positie op de baan op het moment dat de ze bocht aansnijden. Het moment dat jij gekozen hebt is al ver daarna en eigenlijk al te laat om nog iets te kunnen doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar het punt van insnijden doet er niet zoveel toe natuurlijk. Het gaat om het punt waar ze mekaar raken. En dat zit niet op het instuurpunt maar meer richting het punt waar ik de screenshot heb gemaakt O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:59

pro_6or

amateur_60r

een willkeurig ander iemand die ook strijd om het WK, zelfd de leiding heeft? Je vraagt je bijvoorbeeld af of er enige controverse was ontstaan als Lewis Rosberg er in de laatste race van 2016 af gedrukt had? Vast niet, nothing to see, move a long.

[ Voor 4% gewijzigd door pro_6or op 19-07-2021 14:56 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
pro_6or schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:55:
[...]

een willkeurig ander iemand die ook strijd om het WK, zelfd de leiding heeft? Je vraagt je bijvoorbeeld af of er enige controverse was ontstaan als Lewis Rosberg er in de laatste race van 2016 af gedrukt had? Vast niet, nothing to see, move a long.
Ja maar, dit is de enige manier om het nog recht te praten O-) We gooien het op fanboyism en leiden zo de boel mooi af van de duidelijke fout :+

Als mensen zich nog zo aan dit soort strohalmen vastklampen weet je dat er geen argument meer komt :9

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 19-07-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:13
[...]

In de eerste bocht wordt dit nog vergeven door de jury maar als dat in deze bocht was gebeurt hoogstwaarschijnlijk niet, of Max had moeten zien aankomen dat Hamilton de bocht niet zou halen en uit veiligheidsredenen buiten de baan was gegaan maar dat is niet aan de orde aangezien er ruimte genoeg was aan de binnenkant.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

hansvk schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:48:
[...]

En dan wel op een manier dat, als het fout kan gaan, Max daar het minste risico bij loopt. Zo slim is hij wel, nu hij weet hoe HAM zich op de baan gedraagt.
Dat wist hij al lang. ik ook. Heb al maanden verkondigd dat dit ging gebeuren. Lewis was al steeds aan het investeren met die "ik ben voorzichtig en Max is agressief" praatjes van hem. Een grof schandaal.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:08
Jorick schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:31:
[...]

Dat is nog steeds onzin, want als men beide naast elkaar had gezeten dan hadden beide de bocht niet gehaald ook niet als Hamilton de Apex gehaald had en Verstappen verder naar links had gezeten.

Zoals je in de voorbeelden en net als gisteren met Lecler ziet, had iemand toe moeten geven of naast de baan over de curbs gezeten. Je kunt niet beiden met volle vaart door die bocht. Hamilton niet doordat hij helemaal de verkeerde lijn heeft en Max niet omdat Hamilton hem sowieso naar buiten had gedrukt.

Wat mij betreft is hier helemaal geen discussie over mogelijk, Hamilton is hier gewoon helemaal fout. Het is onmogelijk om het rechter achterwiel te raken als je in de bocht voor iemand bent of naast iemand rijdt. Je kunt aan de binnenkant inhalen, maar enkel en alleen als diegene aan de buitenkant toegeeft en je voorbij zijn auto bent, zodat je hem afsnijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:25

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Die tijdstraffen zouden ze ook gewoon de eerste mogelijkheid in moeten lossen, dus gewoon meteen naar binnen en uitzitten.
En elke ronde dat je verder door gaat komt er tijd bij. Dus als je 10 seconden krijgt en je gaat niet de eerste mogelijkheid naar binnen om de straf uit te zitten krijg je er 1 seconde bij, ga je na 2 rondjes naar binnen is dat 10+1+2= 13 seconden totaal. Neem je de gok om na 10 rondjes pas naar binnen te komen kost het je dan dus 65 seconden.

TLDR; Als je buiten blijft na een straf moet de straf tijd oplopen.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Player1S schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:51:
[...]

Reparatie tijdens code rood = achteraan bij herstart.

Dat zou per direct een nieuwe regel moeten worden
Wat is een reparatie? Kapotte band? Je hebt best kans dat mensen hun banden kapot rijden over stukjes carbon die wegvliegen bij een crash.

Ik snap dat met het oog op gisteren die "gratis" fix voor Hamilton wat zuur is. De FIA had daar ook rekening mee kunnen houden met de strafmaat. 10s stop/go had het voordeel van de gratis stop weggehaald en was mijns inziens een passendere straf geweest als je je directe concurrent in de WK stand van de baan af tikt.

Wat ik persoonlijk liever aangepast zou zien worden; een gratis motorwissel bij een extreem zware crash. Er zit een G-meter in de auto die bij een crash een signaal geeft boven een bepaalde waarde; als dat signaal gegeven wordt moet de coureur door medici gecheckt worden. Dat signaal zou ook een gratis motorwissel moeten geven; waarbij de oude motor ook niet meer gebruikt mag worden. Dus stel je rijdt alleen de voorkant van de auto kapot en de motor blijft heel; oude motor uit je pool; nieuwe motor er in.

Het is voor Verstappen wel heel dubbelop dat hij 25 punten van z'n voorsprong kwijt is, en ook nog eens een grid penalty tegemoet kan zien terwijl het niets te maken heeft met de betrouwbaarheid van Honda.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
himlims_ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:41:
[...]

die zullen dit seizoen ongetwijfeld elkaar nog wel vaker af kegelen
En dat kan ook vrij straffeloos :+
Zowel kwa penalty als kwa positie in de ranglijst.

2x elkaar eraf rijden, en nog staan ze 1 en 2. Met Norris dan op de hielen en Bottas.

Bottas WDC? O-)

Maar dat is natuurlijk ook al een probleem. 10 races gehad, max 2x uitgevallen, ham 1x geen punten.. en nu al 2 wedstrijden los van de 2 en 3 :X En dan zijn we nog niet eens op de helft van het seizoen.

Ik duim vooral erop dat de 2022 wagens écht gaan waarmaken wat men zegt. Close racing, en hopelijk veel verschillende winnaars en een seizoen dat spannend is tussen meerdere teams én drivers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
XyritZz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:03:
[...]

Wat is een reparatie? Kapotte band? Je hebt best kans dat mensen hun banden kapot rijden over stukjes carbon die wegvliegen bij een crash.

Ik snap dat met het oog op gisteren die "gratis" fix voor Hamilton wat zuur is. De FIA had daar ook rekening mee kunnen houden met de strafmaat. 10s stop/go had het voordeel van de gratis stop weggehaald en was mijns inziens een passendere straf geweest als je je directe concurrent in de WK stand van de baan af tikt.

Wat ik persoonlijk liever aangepast zou zien worden; een gratis motorwissel bij een extreem zware crash. Er zit een G-meter in de auto die bij een crash een signaal geeft boven een bepaalde waarde; als dat signaal gegeven wordt moet de coureur door medici gecheckt worden. Dat signaal zou ook een gratis motorwissel moeten geven; waarbij de oude motor ook niet meer gebruikt mag worden. Dus stel je rijdt alleen de voorkant van de auto kapot en de motor blijft heel; oude motor uit je pool; nieuwe motor er in.

Het is voor Verstappen wel heel dubbelop dat hij 25 punten van z'n voorsprong kwijt is, en ook nog eens een grid penalty tegemoet kan zien terwijl het niets te maken heeft met de betrouwbaarheid van Honda.
Maar dan wél enkel bij een racing incident. Anders kon je auto crashen nog wel eens lucratief kunnen worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Die 2022 wagens gaan close racing mogelijk maken. als het werkt. maar je ziet wat het gevaar is wanneer er bij close racing een snode plannen heeft en de ander niet. Dan is het end of racing.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10
pro_6or schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:13:
Die 2022 wagens gaan close racing mogelijk maken. als het werkt. maar je ziet wat het gevaar is wanneer er bij close racing een snode plannen heeft en de ander niet. Dan is het end of racing.
Close racing gaat volgens mij meer over het dichter achter elkaar kunnen rijden :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40
Pffff, dit topic loopt vandaag nog harder dan tijdens de race zelf :+ :+ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Waah schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:05:
[...]

Maar dan wél enkel bij een racing incident. Anders kon je auto crashen nog wel eens lucratief kunnen worden O-)
Als je expres dusdanig hard gaat crashen dat je G-meter een alarm geeft en je naar de medische post moet voor een checkup.... dan ben je wel echt next-level committed aan het krijgen van een nieuwe motor :D Ik zou bijna zeggen dat je 'm dan mag hebben ook.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

OzzieMann schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:02:
Die tijdstraffen zouden ze ook gewoon de eerste mogelijkheid in moeten lossen, dus gewoon meteen naar binnen en uitzitten.
En elke ronde dat je verder door gaat komt er tijd bij. Dus als je 10 seconden krijgt en je gaat niet de eerste mogelijkheid naar binnen om de straf uit te zitten krijg je er 1 seconde bij, ga je na 2 rondjes naar binnen is dat 10+1+2= 13 seconden totaal. Neem je de gok om na 10 rondjes pas naar binnen te komen kost het je dan dus 65 seconden.

TLDR; Als je buiten blijft na een straf moet de straf tijd oplopen.
schumi die een race wint in de pitsstraat; de finish lijn lag voor zijn pitsplek waar hij de staf van 10sec. moest uitzitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
uchiha tijntje schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:43:
[...]

Heerlijk bot weer. Maar:

Bij elke verdedigende actie moet je dus vanaf nu gaan anticiperen op de onkunde en inschattingsfouten van je tegenstander.

Als je wereldkampioen wilt worden misschien wel ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
StealthyPeanut schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:34:
[...]

Heerlijk bot weer. Maar:

Bij elke verdedigende actie moet je dus vanaf nu gaan anticiperen op de onkunde en inschattingsfouten van je tegenstander.

Als je wereldkampioen wilt worden misschien wel ja.
Als je bij elke aanval van je tegenstander opzij gaat, wordt je ook geen WDC. Dit is net zo'n dooddoener als "if you don't go for the gap".

Er zit gewoon nuance in. Een achterblijver die zichzelf wil u lappen? Ja das niet zo handig. Een titelstrijd? Tja....

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:41
[...]

Max had dit, Max had dat.

Vermoeiend.

HAM had moeten doen wat ie bij LEC ook deed. Niks meer en niks minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

MazeWing

The plot thickens...

hansvk schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:38:
[...]

En dan wel gelijktijdig, een links en een rechts van hem 8)
Terwijl ze beiden hun middelvinger opsteken en op het podium in Hamilton’s champagne plassen!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Martinusz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:16:
[...]

Close racing gaat volgens mij meer over het dichter achter elkaar kunnen rijden :P
Dat is de bedoeling, maar als je dicht achter elkaar zit kun je ook vaker en makkelijker een gat induiken (dat er niet is) op een manier waarvan je zeker weerbaar je concurrent iig in de muur eindigd.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
Frappuccino schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:45:
[...]

Max had dit, Max had dat.

Vermoeiend.

HAM had moeten doen wat ie bij LEC ook deed. Niks meer en niks minder.
Hmm maar euh. Begin van de race Vs einde van de race!

Begin van de race volle tanks, weinig of minder rubber op de baan. Banden nog niet op bedrijfs temperatuur.

Einde van de race. Lichtere auto want weinig brandstof, meer rubber op de baan dus betere grip. Banden op arbeidstemperatuur.

Daarnaast drong leclerc ham ook niet het vuil op de banden waren in die actie dus schoon. Dit zag je ook in het juist kunnen insturen (en de positie waar ingestuurd werd) van de bocht.

Ik snap wat je zegt maar tis iets genuanceerder Lewis heeft zich in de eerste ronde gewoon enorm vergaloppeerd op 2 zaken. Hoe ernstig het vuil op zijn banden was, en hoeveel minder downforce je hebt in een bocht als je minder achtervleugel hebt!! Lewis had ook in mijn ogen een betere inschatting moeten maken. Hij heeft zich (2de keer dat ik t zeg vandaag) er door verstappen in laten tuinen! Iets wat je van een 7 voudig WC niet verwacht!!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
BJBoes schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:02:
[...]

Hmm maar euh. Begin van de race Vs einde van de race!

Begin van de race volle tanks, weinig of minder rubber op de baan. Banden nog niet op bedrijfs temperatuur.

Einde van de race. Lichtere auto want weinig brandstof, meer rubber op de baan dus betere grip. Banden op arbeidstemperatuur.

Daarnaast drong leclerc ham ook niet het vuil op de banden waren in die actie dus schoon. Dit zag je ook in het juist kunnen insturen (en de positie waar ingestuurd werd) van de bocht.

Ik snap wat je zegt maar tis iets genuanceerder Lewis heeft zich in de eerste ronde gewoon enorm vergaloppeerd op 2 zaken. Hoe ernstig het vuil op zijn banden was, en hoeveel minder downforce je hebt in een bocht als je minder achtervleugel hebt!! Lewis had ook in mijn ogen een betere inschatting moeten maken. Hij heeft zich (2de keer dat ik t zeg vandaag) er door verstappen in laten tuinen! Iets wat je van een 7 voudig WC niet verwacht!!
Dus Max had helemaal niks en HAM had heel veel gemoeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Waah schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:42:
[...]

Als je bij elke aanval van je tegenstander opzij gaat, wordt je ook geen WDC. Dit is net zo'n dooddoener als "if you don't go for the gap".
prima quote - maar ... dat heeft Senna in verleden veel gekost qua punten. Dat het gat er is, betekend ook niet dat je het altijd moet nemen :+ (vond het een prima uitgangspunt, maar was ook niet de meest nette rijder. En misschien heb je dat ook wel nodig, getuige het verleden met schumi bijv.)

soms kan terughoudendheid en beetje verstand (geduld max ..!!) meer voor je doen (zie prost om in die tijdgeest te blijven)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
himlims_ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:13:
[...]

prima quote - maar ... dat heeft Senna in verleden veel gekost qua punten. Dat het gat er is, betekend ook niet dat je het altijd moet nemen :+ (vond het een prima uitgangspunt, maar was ook niet de meest nette rijder. En misschien heb je dat ook wel nodig, getuige het verleden met schumi bijv.)

soms kan terughoudendheid en beetje verstand (geduld max ..!!) meer voor je doen (prost om in die tijd te blijven)
Maar hij laat toch al ruimte? net als Leclerc deed?

Ik heb het idee dat de defenders of hamiltons action graag willen dat die helemaal off-track was gegaan voor HAM.

En in dit geval ging Max niet voor de gap maar HAM. Nou ja, dat was het idee blijkbaar :+

Ik vond sowieso al bijzonder dat HAM de binnenkant koos, aangezien Max die eigenlijk al had afgedekt. Die gap kon die wel vinden trouwens :+

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 19-07-2021 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:17
Ik hoorde dit gisteren live via de boordradio, maar als je het weer terug hoort krijg je weer kippenvel https://twitter.com/jhuis.../1416777956819623939?s=24

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19
himlims_ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:13:
soms kan terughoudendheid en beetje verstand (geduld max ..!!) meer voor je doen (zie prost om in die tijdgeest te blijven)
Hetzelfde kan je in deze situatie zeggen voor Lewis. Waarom meteen op en over het randje racen, terwijl die ook had kunnen wachten op DRS of pitstop strategie...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frappuccino
Waah schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Maar hij laat toch al ruimte? net als Leclerc deed?

Ik heb het idee dat de defenders of hamiltons action graag willen dat die helemaal off-track was gegaan voor HAM.

En in dit geval ging Max niet voor de gap maar HAM. Nou ja, dat was het idee blijkbaar :+
Dat wil HAM ook, want ondanks dat Max net zoveel ruimte liet als LEC gaf Max 'm naar zijn zeggen geen ruimte. Iets met If there is no respect this will happen more in the future. Hij kondigt z'n volgende tik dus al aan.

En die denkt dan recht op respect te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08:13
Ik zag zaterdag in die bus na de sprintrace al aan de houding en gezicht van Lewis dat hij pissig was.
Hij wilde gewoon NIET nummer 2 worden in zijn thuisrace..
Ik zeg niet dat hij expres Max eraf reed maar hij was zeker roekelozer dan normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Plenkske schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:22:
[...]

Hetzelfde kan je in deze situatie zeggen voor Lewis. Waarom meteen op en over het randje racen, terwijl die ook had kunnen wachten op DRS of pitstop strategie...
Dit dus, want Merc was in t voordeel met 2 auto's om Max onder druk te zetten, en HAM weet dat BOT toch wel hem moet laten passeren als t er om gaat.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Pagina: 1 ... 47 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.