Niet op de man reageren.Sir_Lion schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:38:
[...]
Dus wederom een victimblaming comment?
Wat heeft Max nou daadwerkelijk fout gedaan?
[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-07-2021 12:12 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Niet op de man reageren.Sir_Lion schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:38:
[...]
Dus wederom een victimblaming comment?
Wat heeft Max nou daadwerkelijk fout gedaan?
[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-07-2021 12:12 ]
Er moet ook niet direct een besluit komen, maar zeg dan: We gaan het hierover hebben, hoe we zoiets kunnen voorkomen. Ik kan me niet voorstellen dat de FIA het een fijn idee vindt dat zonder echt te hoeven racen iemand zo kan in (of uitlopen), wanneer hijzelf iemand van de baan knikkert.Kenhas schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:52:
[...]
Zoiets mag je nooit de dag zelf verwachten want dat zou paniekvoetbal zijn. Ik ben er redelijk van overtuigd dat dit tijdens de stewards debriefing en vergaderingen deze week besproken gaat worden
Lewis natuurlijk, want die rijdt m gewoon van de baan. Maar zonder gekheid, in die auto is Lewis gewoon een zeer goed coureur, daar wint Russel ook niet zomaar van.stylezzz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:07:
Sommigen vermoeden dat bottas allang is aangezegd dat dit zijn laatste seizoen bij mercedes zal zijn. Wat ik dan niet snap is dat bottas nog zo volgzaam blijft..... Zijn bankrekening zal de afgelopen jaren al tot recordhoogte zijn geklommen. Ik zou hamilton nog een paar keer flink het leven zuur maken... dat halve seizoen zal ook niet veel uitmaken. Overigens zou het me verbazen als de russell naast hamilton zetten... Behalve de fittie tussen hamtilton en verstappen, krijgen we er dan ook nog 1 tussen 2 teammaten. Wie gaat dat winnen?
[ Voor 26% gewijzigd door jbdeiman op 19-07-2021 12:09 ]
Volgens mij een beetje beurs. Maar als ik die glimlach op de foto zag dan ga ik ervan uit dat hij er weinig last van heeft en dat hij er in Hongarije weer gewoon staat. Waarschijnlijk is hij dan nog gebrander om Mercedes en Lewis af te troeven in de kwalificatie en race...JB schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:18:
Maar hoe is het met Max? Is er nog meer bekend, behalve die tweet?
"When you grow up your heart dies"
Conclusie 2, 100%. Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat in 2017 (of 2018, of allebeiWaah schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:54:
[...]
Deels.
Kwa ergeren, volledig eens
Stop & go, ook volledig eens.
First-lap incident... We hebben het over een potentieel GOAT. En wat die wilde kon gewoon niet. Deze heren kunnen, rondje op rondje, een barrier langsrijden op slechts enkele centimeters. Dat kan ik al niet met 5km/u, laat staan op 100+ km/u.
Er zijn 2 conclusies: HAM wist dondersgoed wat die deed en in het beste geval kiest die voor veel risico nemen (en slechtste geval gewoon weten "ik zet hem hier, náást de Apex, en als ik hem raak heb ik toch nauwelijks problemen").
Of: HAM is helemaal niet zo'n wonderkind als men 7 jaar al roept... En heeft gewoon een on-rails auto gehad met een 2nd rate 2nd driver.
En na dit seizoen met de fouten van HAM, en vorig jaar Russel die lachend eerste was geworden als zijn team het niet had verprutst... neig ik naar dat laatste
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ik denk dat een flexibele strafmaat, gebaseerd op je racesnelheid over de afgelopen wedstrijden prima uit te voeren is. Dus in het geval van Verstappen en Hamilton die iedere race een minuut op de rest (Mogelijk dat Bottas nog ergens op 30 seconden zit) hebben is een straf van 40 seconden mogelijk reëel. En de nummers 19-20 krijgen de gebruikelijke tien seconden.ricardo246 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:30:
Iemand hier (ik kan even de post niet meer terug vinden, en dus ook niet iemand de juiste credits geven) opperde dat we een zwaardere straf moeten krijgen voor als er een retirement voortvloeit uit een actie die door de Stewards wordt veroordeeld.
Hij noemde geloof ik 40s stop en go.
Dat zou volgens mijn onderbuik gevoel wel recht doen aan de ernst van iemand uitschakelen, en zelf wel kunnen blijven doorrijden.
Ik hoop dat we die discussie nog gaan zien door de FIA.
Ach, dan hebben we ook Adelaide 1994 nog...Tomcatter_31 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:03:
Mooi voorbeeld was bv Schumacher in 97 in Jerez na incident met Villeneuve en terug de pits in kwam en zei dat Villeneuve gediskwalificeerd moest worden. Ross Brawn zei toen tegen hem van misschien moet je eerst de beelden even terug kijken....
Wat maakt dat BOT in 2022 anders zal rijden dan de afgelopen 4 jaar (en met huidige seizoen erbij zelfs 5) bij Mercedes?418O2 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:08:
Bottas heeft nog een paar jaar te racen hè. Hij doet nu netjes wat zijn broodheer wil. Volgend jaar weer echt rijden
[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2021 12:17 ]
Waarom? weet jij iets wat ik niet weet?418O2 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:08:
Bottas heeft nog een paar jaar te racen hè. Hij doet nu netjes wat zijn broodheer wil. Volgend jaar weer echt rijden
'als je de auto thuis brengt en de teamorder uitvoert krijg je 100k'.stylezzz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:07:
Sommigen vermoeden dat bottas allang is aangezegd dat dit zijn laatste seizoen bij mercedes zal zijn. Wat ik dan niet snap is dat bottas nog zo volgzaam blijft..... Zijn bankrekening zal de afgelopen jaren al tot recordhoogte zijn geklommen. Ik zou hamilton nog een paar keer flink het leven zuur maken... dat halve seizoen zal ook niet veel uitmaken. Overigens zou het me verbazen als de russell naast hamilton zetten... Behalve de fittie tussen hamtilton en verstappen, krijgen we er dan ook nog 1 tussen 2 teammaten. Wie gaat dat winnen?
Niks slappe hap. Hij gaf dit weekend na de race, in een interview, al aan dat hij totaal geen kans meer maakt op het kampioenschap. Hij gaf ook aan dat dit scenario vooraf al met hem was besproken. Dus hij wist voor de race al dat hij Hamilton voor moest laten gaan (in deze situatie). Hij vertelde ook dat hij daar nu geen probleem mee had omdat hij het vooraf wist en dat hem dat niet out of the blue werd opgedragen.JP_Frost schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:00:
[...]
Gewoon slappe hap die gozer. Als hij in een eerdere fase van zijn Mercedes tijdperk had aangetoond een waardige tegenstander te zijn en potentieel wereldkampioen dan hij niet in deze positie gezeten. Op zich is er helemaal niks mis mee om tweede viool te spelen en lekker te cashen. Maar iedere keer die stoere taal van hem, Bottas versie weet ik hoeveel, "ik kan winnen vanaf de 5e plek", en als ie dan een keer wint dan staat ie daar als een aap met 7 lullen.
Ben heel benieuwd hoe Russell het daar zou kunnen doen.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Maakt die 100K nog veel uit als je vele miljoenen op je bankrekening hebt? We zagen bij vettel (toen nog ferrari) vorig jaar ook gewoon 0,0 motivatie meer toen hij te horen kreeg dat hij vervangen werd. Zoiets kost toch vele miljoenen aan verloren punten in het wereldkampioenschap?MikeyMan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:10:
[...]
'als je de auto thuis brengt en de teamorder uitvoert krijg je 100k'.
Simpel.
Daar ga ik ook vanuit. De jongen is 23 en topfit, plus hij heeft de beste medische zorg/fysio tot z'n beschikking.sjaool schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:08:
[...]
Volgens mij een beetje beurs. Maar als ik die glimlach op de foto zag dan ga ik ervan uit dat hij er weinig last van heeft en dat hij er in Hongarije weer gewoon staat. Waarschijnlijk is hij dan nog gebrander om Mercedes en Lewis af te troeven in de kwalificatie en race...
Dat zal voor deze race best afgesproken zijn, maar over het algemeen genomen is Bottas toch gewoon in alles het net niet? Hoe vaak is hij nu al gepiepeld? Nogmaals, het is totaal geen probleem om de rol van 2e rijder te vervullen maar kom daar dan ook gewoon voor uit.Spotmatic schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:12:
[...]
Niks slappe hap. Hij gaf dit weekend na de race, in een interview, al aan dat hij totaal geen kans meer maakt op het kampioenschap. Hij gaf ook aan dat dit scenario vooraf al met hem was besproken. Dus hij wist voor de race al dat hij Hamilton voor moest laten gaan (in deze situatie). Hij vertelde ook dat hij daar nu geen probleem mee had omdat hij het vooraf wist en dat hem dat niet out of the blue werd opgedragen.
Dus: hij gedraagt zich nu als echte 2e rijder. net als Pérez die het puntje voor fastest lap van Hamilton moest afpakken.
Tsjah, doe het tien keer per jaar en het is een miljoen.stylezzz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:13:
[...]
Maakt die 100K nog veel uit als je vele miljoenen op je bankrekening hebt? We zagen bij vettel (toen nog ferrari) vorig jaar ook gewoon 0,0 motivatie meer toen hij te horen kreeg dat hij vervangen werd. Zoiets kost toch vele miljoenen aan verloren punten in het wereldkampioenschap?
Hij kan in ieder geval wel een tow realiserenJP_Frost schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:16:
[...]
Dat zal voor deze race best afgesproken zijn, maar over het algemeen genomen is Bottas toch gewoon in alles het net niet? Hoe vaak is hij nu al gepiepeld? Nogmaals, het is totaal geen probleem om de rol van 2e rijder te vervullen maar kom daar dan ook gewoon voor uit.
Mijn boefje is liev!
Heb je zijn reactie wel gezien, dat is toch precies wat hij doet?JP_Frost schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:16:
[...]
Dat zal voor deze race best afgesproken zijn, maar over het algemeen genomen is Bottas toch gewoon in alles het net niet? Hoe vaak is hij nu al gepiepeld? Nogmaals, het is totaal geen probleem om de rol van 2e rijder te vervullen maar kom daar dan ook gewoon voor uit.
Misschien denk ik teveel in eer en respect en te weinig in keiharde ekkermannen. Iedereen heeft zijn prijs uiteraardMikeyMan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:20:
[...]
Tsjah, doe het tien keer per jaar en het is een miljoen.
Hij verdient geen max en Hamilton salarissen ook.
En anders zit je volgende week enkel nog in de sim en mag iemand anders de race rijden.MikeyMan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:10:
[...]
'als je de auto thuis brengt en de teamorder uitvoert krijg je 100k'.
Simpel.
alles kan off-topic
Ik heb nu verscheidene video's gezien en er werd absoluut niet gejuicht. Sommigen leken zelfs in shock aan het geschreeuw te horen. Het ging dan ook een stukje sneller dan dat het op de tv-beelden lijkt te gaan. Max werd echt de bandenstapel in gelanceerd, geen wonder dan ook dat er 51G werd gemeten bij de impact.Jasphur schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:26:
En voor de mensen die denken dat het publiek aan het juichen was omdat Max er af vloog.
In deze video wordt het publiek zelfs even stil.
[YouTube: Silverstone 2021 race Copse corner first lap. Verstappen crash]
"When you grow up your heart dies"
Max rijdt met enorm veel vertrouwen in het feit dat de tegenstander inbind in een situatie waarin hij een move maakt. Dit doet hij vanaf het begin van zijn carrière. Vaak resulteert dit in heldhaftige momenten die een race bepalen en soms zal dit hem duur komen te staan. Ik zie de eerste bocht van Spanje dit jaar veel genoemd worden. Een grotendeels vergelijkbare situatie waarbij de rollen zijn omgedraaid. Max is de held, omdat Lewis inhoudt en een botsing voorkomt.JB schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:14:
[...]
Dat is iets wat Max lastig kan voor mijn gevoel. Die gaat ten alle tijden voor de winst en heeft hem dus al vaak brokken opgeleverd. Je ziet dat ie wel steeds meer met grotere geheel bezig is, maar hij zal niet aan de kant gaan.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ja klopt, je ziet het publiek eerst juichen omdat men vermoed dat hamilton een briljante inhaalaktie doet. Maar binnen no time klapt dan max met 250+ in de bandenstapel voor hun neus..... Dan zie je de meesten weer gaan zitten, of hoogstens kijkend wat er in godsnaam gebeurd is. Weinig gejuich in ieder geval...sjaool schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:22:
[...]
Ik heb nu verscheidene video's gezien en er werd absoluut niet gejuicht. Sommigen leken zelfs in shock aan het geschreeuw te horen. Het ging dan ook een stukje sneller dan dat het op de tv-beelden lijkt te gaan. Max werd echt de bandenstapel in gelanceerd, geen wonder dan ook dat er 51G werd gemeten bij de impact.
Het publiek op het circuit heb ik meer respect voor dan sommige Engelse supporters op Facebook en Twitter... Maar ja, net als ik zijn dat echt keyboard hero's die nog nooit een meter in zo'n wagen hebben gereden laat staan er ooit in zullen rijden.
Optimaal ingezet omdat men zijn/haar woede verkeerd uitdrukt. De eigenlijke discussie verdwijnt hiermee razend snel naar de achtergrond. RBR reageert er slim op zo, want dan kunnen ze de eigenlijke discussie daarnaast gewoon in leven houden. Check!uchiha tijntje schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:23:
Red Bull die nu ook weer wordt “verplicht” een statement de deur uit te doen over racisme. Wel typisch als je ziet hoe racistisch Engeland zelf is na het verliezen van het EK en het dan als Hamilton hebben over de beste fans ter wereld. Zorg dan ook voor een statement…
En ja, racisme is uiteraard niet te vergelijken met de uitkomst van een f1 race maar als je het dan toch zonodig over respect wil hebben. Dan gaat toch wel een klein beetje twee kanten op. En het gedrag na de race ontbrak daar volledig aan.
Mijn boefje is liev!
Denk dat een vergoeding van €10 miljoen of ergens in die regionen prima verzachtende omstandigheden zijn. Je hoeft geen medelijden te hebben met de coureurs die bij de topteams rijden. Ze krijgen goed materiaal en een riante beloning. Zolang BOT er samen met HAM voor kan zorgen dat MER WCC wint denk ik dat BOT gewoon in dat stoeltje blijft.Wom schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:03:
[...]
Dat wist ik niet, maar dat verklaard dan ook wel een hoop inderdaad. Duidelijk dat zowel Perez als Bottas vooral hun kopmannen moeten helpen dit seizoen. Want ik vanuit teamoogpunt ook wel begrijp, maar zou er als sporter toch wel flink ziek van zijn.
Als je voor volgend jaar een zitje wil is het niet handig om nu de totale eigenwijze prick uit te gaan hangen natuurlijk. Dat maakt je niet aantrekkelijk voor andere teamsCH4OS schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:09:
[...]
Ach, dan hebben we ook Adelaide 1994 nog...
[...]
Wat maakt dat BOT in 2022 anders zal rijden dan de afgelopen 4 jaar (en met huidige seizoen erbij zelfs 5) bij Mercedes?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Alleen is er nu wel een costcap. Het salaris van coureurs valt daar dan weliswaar niet onder, maar een vergoeding voor het opgeven van posities / punten valt dan niet onder het salaris natuurlijk en dus wel onder de costcap, gezien dat een bonus betreft.Jorick schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:31:
Denk dat een vergoeding van €10 miljoen of ergens in die regionen prima verzachtende omstandigheden zijn. Je hoeft geen medelijden te hebben met de coureurs die bij de topteams rijden. Ze krijgen goed materiaal en een riante beloning. Zolang BOT er samen met HAM voor kan zorgen dat MER WCC wint denk ik dat BOT gewoon in dat stoeltje blijft.
Mee eens!uchiha tijntje schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:23:
Red Bull die nu ook weer wordt “verplicht” een statement de deur uit te doen over racisme. Wel typisch als je ziet hoe racistisch Engeland zelf is na het verliezen van het EK en het dan als Hamilton hebben over de beste fans ter wereld. Zorg dan ook voor een statement…
En ja, racisme is uiteraard niet te vergelijken met de uitkomst van een f1 race maar als je het dan toch zonodig over respect wil hebben. Dan gaat toch wel een klein beetje twee kanten op. En het gedrag na de race ontbrak daar volledig aan.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nee, geen salaris als Lewis of Max, maar 8 miljoen per jaar is ook geen kattepis natuurlijk.MikeyMan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:20:
Tsjah, doe het tien keer per jaar en het is een miljoen.
Hij verdient geen max en Hamilton salarissen ook.
Toch ben ik het niet eens met je reactie dat Max meer ruimte had kunnen nemen. Hamilton heeft zelfs na de tik de bocht nog net kunnen halen, wat betekend dat als die het gas erop had gelaten en Max had hem de ruimte gegeven dat Hamilton hem nog steeds naast de baan had gedrukt. Hij miste volledig de apex en kon niet anders dan gas terug nemen, maar dit vertikte die.kraanwagen schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:29:
Ik zag het als een gevecht op het scherp van de snede. En in de eerste ronde. Beiden willen niet wijken. Hamilton had de bocht scherper kunnen aansnijden, Max had iets meer ruimte kunnen nemen. Straf Hamilton was terecht. Hij heeft de ‘straf’ ondergaan en daarmee kon hij voor de zege gaan. Publiek dat voor hem juichte is niet respectloos, was niet tegen Max gericht. Max moet dat ook inzien. Hamilton geen schuld op zich nemen is jammer, maar zo is ie blijkbaar. Max kennende laat ie dit snel achter zich en richt ie zich op de volgende wedstrijd. Doe ik ook.
Dat is wel héél kort door de bocht ja.siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:35:
Ik snap niks van deze reactie van Masi:
https://www.nu.nl/formule...ek-op-straf-hamilton.html
Okay, als dat is afgesproken, okay, maar zo vreemd. Dus Max kan zonder problemen Lewis uit de race tikken in de laatste race als het om de titel gaat, omdat context en resultaat/gevolg er niet toe mag doen. Euh juist ja. Absurd.
Meten met 2 maten. Je kunt de klok erop gelijk zetten als er binnenkort iets vergelijkbaars gebeurd, Lewis een keer aan de verkeerde kant zit (of in de bandenstapel), het als vergeldingsactie wordt gezien... De FIA heeft zich al vaker belachelijk gemaakt... Een groot wespennest, met de vraag wie stuurt het grootste kerstpakket IMHO.siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:35:
Okay, als dat is afgesproken, okay, maar zo vreemd. Dus Max kan zonder problemen Lewis uit de race tikken in de laatste race als het om de titel gaat, omdat context en resultaat/gevolg er niet toe mag doen. Euh juist ja. Absurd.
[ Voor 4% gewijzigd door JB op 19-07-2021 12:50 ]
Mijn boefje is liev!
De teams zelf hielden het been stijf dat, bij het uitdelen van een straf, er niet mocht gekeken worden naar de gevolgen. Dan moeten er nu niet geklaagd worden.siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:35:
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
@fia can you explain the difference for us please??? Austria vs Silverstone 2021. #F1 #FIA @MercedesAMGF1 @redbullracing pic.twitter.com/0hXQB8Qair
— Olav Mol®️ (@Olav_Mol) 19 juli 2021
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Klopt. En niet luisteren is geen stoeltje en dus niet meer racen, én geen 8 miljoen per jaarwarp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:45:
[...]
Nee, geen salaris als Lewis of Max, maar 8 miljoen per jaar is ook geen kattepis natuurlijk.
Bring back the Torpeda. Russian TorpedoDoeEensGek schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:51:
Dus is Kyvat al gebeld? Even een paar races in de AlphaTauri.
Dus Bück dich BottasWaah schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:50:
[...]
Klopt. En niet luisteren is geen stoeltje en dus niet meer racen, én geen 8 miljoen per jaar
Mijn boefje is liev!
Feitelijk gezien heeft Massi gelijk, met de huidige regels is afgesproken dat de uitkomst van een incident niet mee wordt gewogen met de straf. dat is ook prima en eerlijker anders ga je inderdaad meerdere variabelen krijgen die de uitkomst beinvloeden.siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:35:
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
mogelijke oplossing: Als na een incident schade is, zijn de kosten voor het team van de schuldige aan dat incident. . Dan kijken ze wel uit met elkaar aantikken.CH4OS schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:35:
[...]
Alleen is er nu wel een costcap. Het salaris van coureurs valt daar dan weliswaar niet onder, maar een vergoeding voor het opgeven van posities / punten valt dan niet onder het salaris natuurlijk en dus wel onder de costcap, gezien dat een bonus betreft.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Meten met 2 Masies in dit gevalJB schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:49:
Meten met 2 maten. Je kunt de klok erop gelijk zetten als er binnenkort iets vergelijkbaars gebeurd, Lewis een keer aan de verkeerde kant zit (of in de bandenstapel), het als vergeldingsactie wordt gezien... De FIA heeft zich al vaker belachelijk gemaakt... Een groot wespennest, met de vraag wie stuurt het grootste kerstpakket IMHO.
Ja,I agree. Maar ik vraag me nog oprecht af wat je moet doen om een drive through, stop & go en een 10 sec stop & go te krijgen. Lijkt wel alsof die straffen verdwenen zijn.Melantrix schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:55:
[...]
Feitelijk gezien heeft Massi gelijk, met de huidige regels is afgesproken dat de uitkomst van een incident niet mee wordt gewogen met de straf. dat is ook prima en eerlijker anders ga je inderdaad meerdere variabelen krijgen die de uitkomst beinvloeden.
Het probleem zit hem erin dat de straf die ze uberhaupt geven niet terecht is. 10 seconden is gewoon niks en ze moeten naar een systeem die sowieso pijn doet. Als Hamilton 5 plekken had verloren was niemand zo pissig als dat ze nu zijn. Het gaat erom dat Hamilton in staat is een gat van 10 seconden dicht te rijden terwijl een andere coureur in een ander team dat neit is. De straf die gegeven wordt is dus per definitie al oneerlijk en daardoor het hele systeem.
Olav heeft ook al aangegeven dat een lobby is gestart om juist dit aan te pakken. Prima om de uitkomst van een incident niet mee te rekenen, maar de straffen moeten an sich gewoon eerlijker.
Ja en nee. Als ik sec naar de straf kijk dat is het gewoon causing a collision en daar hoort 10 seconden bij. Wellicht is gelaagdheid zoals onze belastingdienst dat doet wel toepasselijk. Brede schouders brede lasten. Lewis straf je niet met 10 seconden. De Mclarens en Ferrari ook minder als die respectievelijk met elkaar strijden. Daarom denk ik dat je het moet verdelen. Je hebt het hele rijdersveld wat je grofweg in drie groepen kunt verdelen, top, middenveld en achterhoede. Plek 1 tm 6, 7 tm 14 en 15 tm 20. Maak het dan 30/20/10 seconden straf en uitdienen binnen 10 ronden ofzo.tweakduke schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:20:
De dag erna ben ik van mening dat we een titelstrijd zien, zoals we eerder hebben gezien tussen betreffende coureurs. Scherp op de snede en de sfeer buiten de baan wordt ook grimmiger.
Coureurs gaan fouten maken in het heetst van de strijd en dan is uiteraard de vraag was het bewuste opzet of niet. De FIA moet naar mijn mening daar sturing in geven en daar was deze straf niet voldoende voor in dit geval.
Normaala zou een 10seconden straf voldoende zijn, dat is als het veld dicht bij elkaar zit. Dan komt 10 seconden echt wel aan en verlies je flink wat plaatsen die je niet zo even goed maakt.
Appels en peren, die situaties zijn niet te vergelijken en Olav maakt zichzelf toch weer een beetje belachelijk zo (in elk geval bij het internationale publiek, waar we met het duo al voor gek staan).basvn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:50:
[Twitter]
[Afbeelding]
Olav wilt er nog even op verder gaan
Naja, het punt is, ongeval vs ongeval, de ene krijgt 20 sec, de andere 10 sec. Dat is zijn punt, niet de situatie van de crash zelf.Homeland schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:58:
[...]
Appels en peren, die situaties zijn niet te vergelijken en Olav maakt zichzelf toch weer een beetje belachelijk zo (in elk geval bij het internationale publiek, waar we met het duo al voor gek staan).
Maar de straf wordt gegeven nav de situatie. Andere situatie en dus andere straf, precies wat er gebeurd is?siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:00:
Naja, het punt is, ongeval vs ongeval, de ene krijgt 20 sec, de andere 10 sec. Dat is zijn punt, niet de situatie van de crash zelf.
Nee joh die 20 sec boeien niet meer als beiden uitvallenCH4OS schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:01:
[...]
Maar de straf wordt gegeven nav de situatie. Andere situatie en dus andere straf, precies wat er gebeurd is?
Mijn boefje is liev!
Volgens mij is dit best duidelijk en dat moet Olav zelf ook weten. Raikkonen werd als volledige schuldige gezien en krijgt 20s. Hamilton werd als meest schuldige gezien - volgens mij was het oordeel dat Max ook wat meer ruimte had kunnen laten - en krijgt daarom 10s.siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:00:
[...]
Naja, het punt is, ongeval vs ongeval, de ene krijgt 20 sec, de andere 10 sec. Dat is zijn punt, niet de situatie van de crash zelf.
Dus nogmaals, waarom die 20 sec vs de 10 sec. De beredenatie waarom daar verschil in zit. En dus waarom Hamilton maar 10 seconden kreeg voor iets wat hij nu al 3 keer geflikt heeft.CH4OS schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:01:
[...]
Maar de straf wordt gegeven nav de situatie. Andere situatie en dus andere straf, precies wat er gebeurd is?
Waarmee Jack Lewis neerzette als de arrogante eikel zoals het gros van de Ziggo kijkers het graag bevestigd ziet.werphengel schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:48:
Ik vond het interview van Jack met Lewis ook een beetje karig. Had ook een beetje de indruk dat jack er met z'n mond vol tanden bij stond.
Toen Lewis merkte dat hij geen tegengas kreeg ging hij ook vol in de aanval en werd de fout ook volledig bij Max gelegd.
alles kan off-topic
De een is in de openingsronde van de wedstrijd, waar ze milder zijn en meer toelaten, en de andere situatie aan het einde van de race. Dit zijn de regels waar teams zelf mee akkoord zijn gegaan, ga daar dan niet over piepen. Door dat wel te doen ondermijn je de FIA & de stewards.siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:00:
[...]
Dat meer ruimte laten is echt vaag. Net een volgas bocht moet ie insturen anders beland ie zelf buiten de baan. Hamilton zit ver van de ape af en gaat zelfs naar buiten. Dat de stewards een mening hebben is leuk, maar Max corrigeerde al om Hamilton flink wat ruimte te geven. Veel meer kon die niet imo. Anders zou hij bij het uitgaan van de bocht buiten de baan belanden.Piggen schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:03:
[...]
Volgens mij is dit best duidelijk en dat moet Olav zelf ook weten. Raikkonen werd als volledige schuldige gezien en krijgt 20s. Hamilton werd als meest schuldige gezien - volgens mij was het oordeel dat Max ook wat meer ruimte had kunnen laten - en krijgt daarom 10s.
Ja, maar dan spreekt Masi zich weer tegen. Toch weer een uitzondering. Die lap 1 incidents worden wat milder gegeven omdat het dan vaak 'druk' is, dat betekent niet dat je ineens maar veel kunt forceren in de eerste ronde, wat Hamilton probeerde. Maar goed, dit kan pandora's box worden en dan hebben ze die zelf gecreeerd.Jorick schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:05:
[...]
De een is in de openingsronde van de wedstrijd, waar ze milder zijn en meer toelaten, en de andere situatie aan het einde van de race. Dit zijn de regels waar teams zelf mee akkoord zijn gegaan, ga daar dan niet over piepen. Door dat wel te doen ondermijn je de FIA & de stewards.
Verkeerd voorbeeld, ze streden niets eens voor punten en vlogen er allebei af, dat is niet vergelijkbaar met je grootste titelconcurrent van de baan rijden en zelf met de winst er vandoor gaan.basvn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:50:
[Twitter]
[Afbeelding]
Wat meer transparantie omtrent deze straf zou voor de meeste fans wel wenselijk zijn. Er is hier zoveel discussie over, dat magere a4'tje wat de FIA heeft gedeeld is veel te karig.Homeland schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:58:
[...]
Appels en peren, die situaties zijn niet te vergelijken en Olav maakt zichzelf toch weer een beetje belachelijk zo (in elk geval bij het internationale publiek, waar we met het duo al voor gek staan).
BlaBlaBla
Nee hoor, dat bepaal ik als Ziggo kijker liever zelf.Ankona schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:04:
[...]
Waarmee Jack Lewis neerzette als de arrogante eikel zoals het gros van de Ziggo kijkers het graag bevestigd ziet.
Dat is jouw mening, ik leg alleen uit waarom deze gevallen van 'causing a collision' verschillend zijn beoordeeld door de stewards en daardoor verschillend bestraftsiggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:05:
[...]
Dat meer ruimte laten is echt vaag. Net een volgas bocht moet ie insturen anders beland ie zelf buiten de baan. Hamilton zit ver van de ape af en gaat zelfs naar buiten. Dat de stewards een mening hebben is leuk, maar Max corrigeerde al om Hamilton flink wat ruimte te geven. Veel meer kon die niet imo. Anders zou hij bij het uitgaan van de bocht buiten de baan belanden.
[ Voor 5% gewijzigd door afterburn op 19-07-2021 13:14 ]
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Maar dat is met de kennis achteraf dat hij niet genoeg gestraft is. Als ze dat tijdens de wedstrijd zouden gaan doen krijg je helemaal vreemde beslissingen omdat de stewards dan in hun glazen bol moeten kijken wat de uitkomst van de race gaat worden en op basis daarvan hun strafmaat moeten bepalen. Er is bewust voor gekozen om de gevolgen van een incident niet mee te wegen in de strafmaat, dat weten de teams dus dan moeten ze daar ook niet moeilijk over doen.dutchgio schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:08:
[...]
...
Het moet niet kunnen dat je na zo'n actie de race wint, dan ben je niet genoeg gestraft en heb je er alleen maar voordeel van.
Na gisteren daar nog een opmerking over dan? Hamilton tokkieAnkona schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:04:
[...]
Waarmee Jack Lewis neerzette als de arrogante eikel zoals het gros van de Ziggo kijkers het graag bevestigd ziet.
Kijk uit wat je zegt, elke kritiek op Hamilton is racisme. Ik vond de mods hier gisteren ook wat "trigger happy".Crashhill schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:18:
[...]
Na gisteren daar nog een opmerking over dan? Hamilton tokkie
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Huh? VER liet al meer dan voldoende ruimte aan de binnenkant. En het is geen bocht die ze met 90 km/h doen. Nog meer naar buiten en je haalt de bocht niet meer.StealthyPeanut schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:19:
Het incident op zich is imho een race-ongeval met een onhandige Hamilton en een niet terug deinzende Verstappen.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Mercedes heeft een dusdanig snellere auto ten opzichte van de rest van het veld (zonder Verstappen die er door Hamilton uit is gewerkt en een Perez die achteraan startte en ook niet bovenin mee deed) dat je geen glazen bol nodig hebt om te zien dat hij die wel weg zou rijden.Jorick schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:15:
[...]
Maar dat is met de kennis achteraf dat hij niet genoeg gestraft is. Als ze dat tijdens de wedstrijd zouden gaan doen krijg je helemaal vreemde beslissingen omdat de stewards dan in hun glazen bol moeten kijken wat de uitkomst van de race gaat worden en op basis daarvan hun strafmaat moeten bepalen. Er is bewust voor gekozen om de gevolgen van een incident niet mee te wegen in de strafmaat, dat weten de teams dus dan moeten ze daar ook niet moeilijk over doen.
Dat is geen uitvindsel van hier op het forum. Het is de beoordeling van de stewards zelf dat Verstappen een (klein) deel schuld had. Eigenlijk zeiden ze het omgekeerd. Hamilton heeft "het meest" schuld. Dat pleit Verstappen dus alles behalve vrij.afterburn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:12:
En kom aub niet met onzin dat Max ook schuldig was, want 1) max liet meer dan een auto breedte ruimte en 2) LH zat op een lijn waar hij de apex niet kan halen (beoordeling FIA!), dus de enigste manier waarop Max een ongeluk had kunnen voorkomen was op de rem gaan staan en hem er langs te laten, anders was het hoe dan ook ergens in die bocht tot een botsing gekomen. En aangezien Max op dat moment duidelijk aan de leiding reed was er maar 1 persoon die op de rem had moeten trappen om een botsing te voorkomen, en dat was LH.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
https://www.racefans.net/...en-move-should-have-gone/“I would say that Max is probably one of the most aggressive drivers here, just from my personal opinion. He does a great job, of course. But I think we have to really try and find the best balance we always can on-track with space and respect between one another so that we can continue racing and have good races without colliding.”
The collision between Hamilton and Verstappen at the start was in contrast to Hamilton’s move on Leclerc at the same corner with three laps to go. The Ferrari driver ran wide as he tried to keep Hamilton behind.
“He was very respectful in terms of leaving a gap,” said Hamilton. “I got to be somewhere alongside him, he knew that I was there, but he stayed committed and just did a wider line and he nearly kept it. And that was really great racing.
“For me, in that moment, I backed out at one point just to make sure that we didn’t come together. But I think it was just a really nice balance and I think that’s really how the racing should go.
“Of course, in a perfect world, that’s what would have happened in the first attempt. But different time, different place, different driver.”
Terug deinzen als in: gas terug nemen en Lewis voorlaten. Hij liet hem aan de buitenkant staan.hansvk schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:22:
[...]
Huh? VER liet al meer dan voldoende ruimte aan de binnenkant. En het is geen bocht die ze met 90 km/h doen. Nog meer naar buiten en je haalt de bocht niet meer.
Not sure if serious. Maar goed, omdat de 10s de defacto standaard is bij deze incidenten?siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:03:
Dus nogmaals, waarom die 20 sec vs de 10 sec. De beredenatie waarom daar verschil in zit. En dus waarom Hamilton maar 10 seconden kreeg voor iets wat hij nu al 3 keer geflikt heeft.
Dus, nogmaals, andere situatie, andere straf. Ook heeft Olav hiermee denk ik ook voldoende info voor zijn toonzettende Tweet.Raikkonen was found to be at fault for the incident and was handed a drive-through penalty by the stewards. But with the incident occurring so late into the race, it was converted into a 20s penalty which has no impact on his 16th place finish.
[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2021 13:33 ]
Leclerc? Die minder ruimte gaf dan Verstappen? Die Leclerc?Tommy The Cat schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:25:
Hamilton is van mening dat Leclerc het goede voorbeeld gaf:
[...]
https://www.racefans.net/...en-move-should-have-gone/
Hamilton begrijpt zelf denk ik ook wel dat 't allemaal weinig hout snijdt. Dat hij in dit geval aan de binnenkant van de bocht zat en Leclerc zo wijd gaat dat hij de baan verlaat, waardoor Hamilton er zonder contact langs kan. Ondertussen Verstappen als agressor betitelen. Daarmee komt het op mij over als een psychologisch spel. Een poging om Verstappen uit z'n concentratie te halen, hem te verleiden om Hamilton nog een keer terug te betalen. Het beste dat Verstappen én Red Bull kan doen is het incident snel achter zich laten en weer terug te gaan in de focus. Wellicht nog meer energie eruit te halen om nog beter te willen presteren als team. Er verder geen negatieve energie meer in steken.
Ik heb ook altijd de indruk dat Leclerc elk circuit als een grote flipperkast ziet.MikeyMan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:26:
[...]
Leclerc? Die minder ruimte gaf dan Verstappen? Die Leclerc?
Vergelijkbaar met welk incident in de afgelopen 21 jaar? Die is er zover ik me kan herinneren gewoon niet.CH4OS schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:25:
[...]
Not sure if serious. Maar goed, omdat de 10s de defacto standaard is bij deze incidenten?
De stewards hebben naar vergelijkbare situaties gekeken en daar was 10s ook elke keer uitgedeeld.
Weet ik veel, ik ben geen Formule 1 encyclopedie, sorry*. Ik weet alleen hoe de stewards te werk gaan.siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:31:
Vergelijkbaar met welk incident in de afgelopen 21 jaar? Die is er zover ik me kan herinneren gewoon niet.
[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2021 13:37 ]
Verwijderd
Actie was vergelijkbaar met hoe hij Albon er afknikkerde - een 'gat' in duiken wat er niet is. Alleen was dat een stuk langzamere bocht als Copse Corner.siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:31:
[...]
Vergelijkbaar met welk incident in de afgelopen 21 jaar? Die is er zover ik me kan herinneren gewoon niet.
De coureurs hebben het zelf in de hand. Welke curbs pak je en op welke manier. Pak je de optimale lijn in de bocht waarmee je maximaal op de banden leunt, of ga je de bocht haakser maken voor minder banden slijtage. Sommige coureurs zijn hier beter in. Via graining verlies je ook een laagje van je band. Wie dat kan vermijden kan langer met zijn banden doen.Blokker_1999 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:16:
Nu doe je het bijna overkomen alsof Toto op de pitmuur een knopje heeft "ontplof band".
HAM zelf zal het wel het beste weten toch? Ik denk wel dat de motoren vroeger meer tot het gaatje werden gepushed via de (fuel) modes. Vergelijk het met een videokaart die mag boosten op basis van temperatuur en voltage plafonds. Nu moet de maximale stand geschikt zijn voor de volledige race lengte en zit je per definitie in een wat lagere en dus wat koelere modus. Die kan je in die zin automatisch ook langer zwaar belasten.En dat spullen langer heel blijven klopt ook niet echt. Er wordt een programma afgesproken, iedereen doet een gelijkaardig aantal rondjes en op de motoren na worden onderdelen gewoon ook onderling uitgewisseld. Zo rijdt Bottas nu rond in het chassis waarmee Hamilton het seizoen is gestart.
[...]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
De keren dat Hamilton Albon eraf kegelde bijvoorbeeldsiggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:31:
[...]
Met dat verschil dat het gat er nu wel was.Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:33:
[...]
Actie was vergelijkbaar met hoe hij Albon er afknikkerde - een 'gat' in duiken wat er niet is. Alleen was dat een stuk langzamere bocht als Copse Corner.
First lap incidents worden over het algemeen toch altijd milder mee omgegaan?basvn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:50:
[Twitter]
[Afbeelding]
Dit. Ik hoop zo erg op dit. Max is zo ontzettend gegroeid in het volwassen benaderen van races, zonder daarbij zijn kenmerkende 'agressie' te verliezen. Het zou zonde zijn als hij dat nu vergooit om het Lewis betaald te gaan zetten. Om eerlijk te zijn denk ik dat Max inmiddels dusdanig is gegroeid dat hij het achter zich kan laten en zich het liefst sportief revancheert. Maar goed, hij is menselijk. Dus het zou zomaar kunnen dat een stemmetje in zijn hoofd toch nog zegt: pak hem terug.Tommy The Cat schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:25:
Het beste dat Verstappen én Red Bull kan doen is het incident snel achter zich laten en weer terug te gaan in de focus. Wellicht nog meer energie eruit te halen om nog beter te willen presteren als team. Er verder geen negatieve energie meer in steken.
Het spijt me, maar dat is gewoon gelul en laat zien dat er niet op een consitente en onpartijdige manier beoordeeld wordt door de stewards.Kenhas schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:23:
[...]
Dat is geen uitvindsel van hier op het forum. Het is de beoordeling van de stewards zelf dat Verstappen een (klein) deel schuld had. Eigenlijk zeiden ze het omgekeerd. Hamilton heeft "het meest" schuld. Dat pleit Verstappen dus alles behalve vrij.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Verwijderd
Nee ook nu was dat gat er niet. Om daar in te halen moest hij op het vuile gedeelte van de baan harder dan Max rijden. Dan red je die bocht nooit en dus is er geen gat; van een rijder met de ervaring van Hamilton mag je verwachten dat hij vooruit denkt aan hoe hij die bocht uit gaat komen.
Dat MER en RBR de snellere wagens hebben mag wel zo zijn maar alsnog lijkt het mij geen goed idee om daar in je strafmaat op te anticiperen. Je weet simpelweg niet wat er in een race nog allemaal kan gebeuren.dutchgio schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:23:
[...]
Mercedes heeft een dusdanig snellere auto ten opzichte van de rest van het veld (zonder Verstappen die er door Hamilton uit is gewerkt en een Perez die achteraan startte en ook niet bovenin mee deed) dat je geen glazen bol nodig hebt om te zien dat hij die wel weg zou rijden.
In het slechtste geval had hij alleen Leclerc niet gered en was het nog een P2 geweest.
Na zo'n crash zou het een knappe prestatie moeten zijn als je nog de punten in weet te rijden, niet een race overwinning.
Het idee van de gelaagdheid van straffen bij top/middenmoot/achterveld zie ik ook wel wat in, dan is het wellicht meer naar verhouding.
Er was geen gat, er was zat ruime.MikeyMan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:34:
Met dat verschil dat het gat er nu wel was.
Das een beetje de essentie van inhalen he... Dat je van de racelijn af gaat...Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:40:
[...]
Nee ook nu was dat gat er niet. Om daar in te halen moest hij op het vuile gedeelte van de baan harder dan Max rijden. Dan red je die bocht nooit en dus is er geen gat; van een rijder met de ervaring van Hamilton mag je verwachten dat hij vooruit denkt aan hoe hij die bocht uit gaat komen.
Maar dat maakt het dus eigenlijk erger. Bij Albon was er geen gat, en kwam er een crash.Kijk voor de gein even naar de actie Leclerc later in de race hoe ver hij naar buiten komt en de auto was daar al flink lichter.
Bovendien had hij als Leclerc geen stuur fout had gemaakt en naast de baan was gekomen achter Leclerc terecht gekomen en het relatieve snelheidsvoordeel tov Leclerc is groter dan vs Max.
Er is in die bocht geen gat aan de binnenkant, als je daar induikt dan gok je dat je tegenstander en fout maakt en anders moet jij remmen. Doe je dat niet dan is het jouw fout. Maar inhalen met aan elkaar gewaagde auto's in de bocht is een fantasie.
[ Voor 42% gewijzigd door MikeyMan op 19-07-2021 13:45 ]
Het gat was er. Dat gat had Verstappen met respect voor zijn tegenstander gelaten. Dat je er dan induikt en je wagen bewust of onbewust naar buiten laat lopen waarbij je de apex volledig mist, getuigt dus van onkunde.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
[ Voor 12% gewijzigd door Bastie-88 op 19-07-2021 13:46 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Slecht advies. Het kan zelfs tot de dood van 1 van de 2 of zelfs allebei leiden...MazeWing schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:44:
Verder mogen ze Perez 1 hele duidelijk taak gaan geven: onder geen enkel beding wijken voor Hamilton. Als dit betekent dat beiden crashen en uit de race zijn; het zij zo…
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Verwijderd
Ja en daar hoort ook bij dat je verder denkt dan ik moet van mijn lijn af. Bijvoorbeeld: hoe gaat dit mij voorbij hem brengen en kan dit wel?MikeyMan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:42:
[...]
Das een beetje de essentie van inhalen he... Dat je van de racelijn af gaat...
Precies, Hamilton gaat zo wild en veel te hard die bocht in dat hij zelfs met de extra ruimte die hij had ivm Albon incident toch geen botsing met Max kan voorkomen. Dit is nog fouter als de actie tegen Albon.MikeyMan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:42:
[...]
Maar dat maakt het dus eigenlijk erger. Bij Albon was er geen gat, en kwam er een crash.
Bij Verstappen was er wel een gat, en nog crasht ie.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2021 13:50 ]
Daarom zei ik gisteren ook: stop met dit rode vlag geneuzel. Ga naar binnen, zet de auto stil en wacht tot de rode vlag is opgeheven. Maar je raakt de auto in de tussentijd met geen vinger aan (afgezien van koel-apparaten enz.). Daarna mag je weer de baan op, met dezelfde auto in dezelfde toestand. Nieuwe dingen nodig? Dan achteraan starten.Bastie-88 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:46:
GPFans: Shovlin onthuld zonder rode vlag was Hamilton ook uitgevallen
Ai dit is wel zuur natuurlijk, tijdens de rode vlag mogen repareren. Ham heeft iig het geluk van een kampioen nog aan zijn kont hangen
Dat zélfs de slechtste coureur op de grid (Mazepin) het snelste was met de Mercedes bij de 2019 tests maakte dat al pijnlijk duidelijk...MazeWing schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:44:
En zoals ik het al vaker heb gezegd: Iedere redelijke coureur kan kampioen worden in die Mercedes, iets dat Russel vorig jaar pijnlijk duidelijk maakte.
Nogmaals de quotes van Leclerc en Alonso:afterburn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:40:
[...]
Het spijt me, maar dat is gewoon gelul en laat zien dat er niet op een consitente en onpartijdige manier beoordeeld wordt door de stewards.
Hoe kun je in godsnaam met droge ogen stellen dat MV deels schuldig is als je in dezelfde adem stelt dat LH nooit de apex van de bocht had kunnen halen, en daarmee dus stelt dat een ongeval niet te voorkomen was geweest in deze bocht, tenzij MV zijn auto had geparkeerd en tegen LH had gezegd vn gaat u maar voor meneer.
Door de actie van LH was er hoe dan ook op een moment in die bocht geen ruimte geweest voor beide autos op het asfalt. Derhjalve had niets wat MV had gedaan de uitkomst veranderd, en is er dus maar 1 conclusie mogelijk: LH was 100% verwijtbaar fout. Dat is de enigste logische en correcte conclusie uit de feiten die de FIA zelf geconstateerd heeft. Elke andere riekt naar partijdigheid.
Maar ja, LH is de lokale held die nooit iets fout doet.
[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-07-2021 13:54 ]
Hamilton had met gemak kunnen en moeten liften. Hij was te snel voor de lijn die hij moest pakken. Max gaf meer dan genoeg ruimte, nog meer ruimte geven is onzing. Het is altijd leven en leven laten, en Hamilton had daar geen zin in. Houdt zijn voet op het gaspedaal en zijn stuur vast, corrigeert niks. In zo'n snelle bocht is liften meteen flink wat meters, maar dat doet hij niet. Come hell or high water. En Lewis heeft hem wel bewust daar gehouden ipv ruimte te geven. Zie ook al zijn eerdere acties. Het is gewoon typisch Hamilton als het moeilijk gaat.Tomcatter_31 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:50:
[...]
Nogmaals de quotes van Leclerc en Alonso:
"There was space on the inside. Maybe Lewis was not completely at the apex but it is also true Max was quite aggressive on the outside. Things happen. The most important today is Max is unharmed and is fine."
And Fernando Alonso, a two-time world champion, who has passed people around the outside of Copse a number of times in his career - including in the sprint race on Saturday - said: "Lewis had more than half a car alongside Max, so in a way Lewis could not disappear from that inside line. You can't vanish. So it was an unfortunate moment but nothing intentional and nothing that any of the two drivers did wrong."
Dus nee, Hamilton zat niet 100% fout. Was gewoon een race ongeluk. Mensen oordelen veel te veel vanuit emotie in het geheel.
Misschien ter overvloede maar ik zou zeggen bekijk anders dit fragment even: YouTube: Hamilton And Bottas' Epic Silverstone Battle | 2019 British Grand Prix. Vrijwel identieke situatie inclusief de aanloop naar Copse corner toe maar met het verschil dat beide coureurs elkaar in leven laten mede omdat het teamgenoten zijn. VER had bij het ingaan van de bocht best meer naar links kunnen zitten en HAM had iets dichter op de apex kunnen zitten dan was er niets aan de hand geweest.afterburn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:40:
[...]
Het spijt me, maar dat is gewoon gelul en laat zien dat er niet op een consitente en onpartijdige manier beoordeeld wordt door de stewards.
Hoe kun je in godsnaam met droge ogen stellen dat MV deels schuldig is als je in dezelfde adem stelt dat LH nooit de apex van de bocht had kunnen halen, en daarmee dus stelt dat een ongeval niet te voorkomen was geweest in deze bocht, tenzij MV zijn auto had geparkeerd en tegen LH had gezegd vn gaat u maar voor meneer.
Door de actie van LH was er hoe dan ook op een moment in die bocht geen ruimte geweest voor beide autos op het asfalt. Derhjalve had niets wat MV had gedaan de uitkomst veranderd, en is er dus maar 1 conclusie mogelijk: LH was 100% verwijtbaar fout. Dat is de enigste logische en correcte conclusie uit de feiten die de FIA zelf geconstateerd heeft. Elke andere riekt naar partijdigheid.
Maar ja, LH is de lokale held die nooit iets fout doet.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq