[F1 2021] Race 10 GP van Groot-Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 51 Laatste
Acties:
  • 164.311 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

CH4OS schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:53:
[...]
Wel pijnlijk om te zien dat de stier in best veel crashes betrokken is. Zowel als Red Bull als Scuderia Torro Rosso / AlphaTauri.
Dat zeg je vekeerd. Red Bull heeft best heftige crashes als ze die hebben. Het is niet de hoeveelheid crashes die hier getoond wordt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sjaool schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:02:
Dat zeg je vekeerd. Red Bull heeft best heftige crashes als ze die hebben. Het is niet de hoeveelheid crashes die hier getoond wordt.
True, maar dat neemt niet weg dat in 4 van de 10 van die zware crashes een auto van de Stier is te zien... Wat an sich redelijk veel is in die zes jaar.

Overigens, had men 2014 erbij genomen, dan stond Bianchi bovenaan. De ene site meldt dat die crash (op Suzuka) 92G was, de ander 254G...

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2021 10:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:33
Mooi hoe deze VER/HAM discussie blijft voortduren in dit topic..
Dan lijkt het een beetje afnemen en komt er iemand anders zijn gal/expertise spuien en begint het verhaal weer opnieuw.

Vond het vooral jammer eigenlijk dat Russel weer geen punten wist te pakken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

CH4OS schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:03:
[...]
True, maar dat neemt niet weg dat in 4 van de 10 van die zware crashes een auto van de Stier is te zien... Wat an sich redelijk veel is in die zes jaar.
3 van de crashes waren in 2015. De laatste zware crash is van Max nu op Silverstone. Het valt dus best wel mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sjaool schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:05:
[...]

3 van de crashes waren in 2015. De laatste zware crash is van Max nu op Silverstone. Het valt dus best wel mee. ;)
Hoe doet dat af aan het aantal keer dat ze in dit lijstje staan? Je snapt dat ik het daarover heb en niet de hoeveelheid aan crashes en de tijdsspanne? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

CH4OS schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:07:
[...]
Hoe doet dat af aan het aantal keer dat ze in het lijstje staan? Je snapt dat ik het daarover heb en niet de hoeveelheid aan crashes en de tijdsspanne? :?
Dit lijstje gaat over de G-krachten tijdens de crash. Niet de hoeveelheid crashes. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sjaool schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:08:
Dit lijstje gaat over de G-krachten tijdens de crash. Niet de hoeveelheid crashes. ;)
Laat maar, je wilt niet snappen wat ik zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
DonJunior schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:04:
Mooi hoe deze VER/HAM discussie blijft voortduren in dit topic..
Dan lijkt het een beetje afnemen en komt er iemand anders zijn gal/expertise spuien en begint het verhaal weer opnieuw.

Vond het vooral jammer eigenlijk dat Russel weer geen punten wist te pakken.
Het is ook moeilijk los te laten aangezien de impact die het heeft op het kampioenschap. Tevens legt het een aantal kromme regels bloot waar men nu over discussieert of het allemaal wel eerlijk is mbt penalties. Zelden heb ik een team zo veel nadeel zien hebben van andermans fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

CH4OS schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:09:
[...]
Laat maar, je wilt niet snappen wat ik dus zeg.
Ik snap het wel. Ze hebben vaker zwaardere crashes qua G-krachten, dat is het enige wat uit het lijstje blijkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat doe je overduidelijk niet. Ik zeg nota bene zelf dat het niet gaat om de hoeveelheid crashes en jij denkt alsnog dat ik dat wel denk / het zo opvat... 8)7 Wat mij betreft is het nitpicken / trollen klaar nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:21
*knip*
Let op de topic warning aub: We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.

[ Voor 75% gewijzigd door tweakduke op 20-07-2021 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

CH4OS schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:11:
[...]
Dat doe je overduidelijk niet. Ik zeg nota bene zelf dat het niet gaat om de hoeveelheid crashes en jij denkt alsnog dat ik dat wel denk / het zo opvat... 8)7 Wat mij betreft is het nitpicken / trollen klaar nu.
Als jij mij al een troll vindt dan is het niet best. ;)
Maar laat maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
TheBrut3 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:47:
Ik hoop vooral dat Max heeft geleerd van deze race. Beter Lewis wat meer ruimte geven wanneer Lewis achter staat in het kampioenschap, dan op deze manier uitgeschakeld worden. Want op deze manier is het enkel nadelig voor Max/RBR (geen punten, grote schadepost, mogelijk motor(onderdelen) kapot) terwijl Lewis nauwelijks risico loopt (straf en een keer extra stoppen voor nieuwe banden/voorvleugel), en dat wist Lewis goed zat.
Ehhm nee? Wat Lewis meer ruimte geven? Dat is wat er in 2017, 2018, 2019 gebeurde. Behalve door Max dan als hij de kans kreeg, maar pas sinds 2020 zien we echt meer Max vs Lewis battles en eigenlijk zelfs pas sinds dit jaar. Dit is denk ik precies wat Lewis hoopt: dat Max hem wat vaker ruimte geeft. Dat opzichtige aan de kant gaan altijd van iedereen voor Lewis heeft voor zeer saaie seizoenen gezorgd. Wil jij dat dat terug komt? Ik niet hoor ;)

Ik hoop dat Max net zo blijft racen zoals hij altijd heeft gedaan en zijn foutloze 2021 seizoen gewoon voortzet. En dat het fair blijft, van beide kanten. Dan krijgen we nog een hoop mooie races te zien dit seizoen! Het komt mooi uit dat Hongarije het volgende circuit is. Dat is een circuit waar RBR (vooral Max eigenlijk, maar goed) het vanaf 2019 erg goed op doet. Het zou fijn zijn als Perez zich mengt vooraan in Hongarije. Verstappen gaat hem nog nodig hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Mr_Size schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:24:
[...]

Ehhm nee? Wat Lewis meer ruimte geven? Dat is wat er in 2017, 2018, 2019 gebeurde. Behalve door Max dan als hij de kans kreeg, maar pas sinds 2020 zien we echt meer Max vs Lewis battles en eigenlijk zelfs pas sinds dit jaar. Dit is denk ik precies wat Lewis hoopt: dat Max hem wat vaker ruimte geeft. Dat opzichtige aan de kant gaan altijd van iedereen voor Lewis heeft voor zeer saaie seizoenen gezorgd. Wil jij dat dat terug komt? Ik niet hoor ;)

Ik hoop dat Max net zo blijft racen zoals hij altijd heeft gedaan en zijn foutloze 2021 seizoen gewoon voortzet. En dat het fair blijft, van beide kanten. Dan krijgen we nog een hoop mooie races te zien dit seizoen! Het komt mooi uit dat Hongarije het volgende circuit is. Dat is een circuit waar RBR (vooral Max eigenlijk, maar goed) het vanaf 2019 erg goed op doet. Het zou fijn zijn als Perez zich mengt vooraan in Hongarije. Verstappen gaat hem nog nodig hebben...
Blijft toch pijnlijk dat Perez zo vaak een non factor is. Het leek even de goede kant op te gaan, maar het is momenteel niet beter dan Gasly/Albon. Moet zeggen dat Bottas ook minder goed lijkt te zijn, dus het is vaak 1,5 Mercedes tegen Verstappen.

En Hamilton moet zeker geen extra ruimte krijgen. Hij is nu al dubbel en dwars beloond voor z'n fout en dan zou hij nog meer profijt moeten krijgen in de toekomst? Max moet gewoon blijven racen zoals hij dat het hele seizoen heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:43:
Eerst eens betere beelden vanuit de tribune.
-In tegenstelling tot wat de raceregie je probeerde te doen geloven, liep het publiek niet te juichen om dit...
-De mix was ook sterk verdeeld en zeker niet allemaal Hamilton. Zat genoeg RBR en McLaren tussen.
-Ze gaan pas applaudisseren als Max uitstapt.
-En ja, die is behoorlijk aangeslagen.

[YouTube: Max Verstappen's Huge Crash BritishGP F1 (Original)]
Gewoon een normale reactie van het publiek.

Hoop dat het niet zover komt natuurlijk maar ik hoop dat het Nederlandse publiek ook zo reageert mocht hetzelfde gebeuren op Zandvoort.

Ben wat dat betreft een beetje huiverig voor Zandvoort. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:33
JP_Frost schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:09:
[...]

Het is ook moeilijk los te laten aangezien de impact die het heeft op het kampioenschap. Tevens legt het een aantal kromme regels bloot waar men nu over discussieert of het allemaal wel eerlijk is mbt penalties. Zelden heb ik een team zo veel nadeel zien hebben van andermans fout.
Dat begrijp ik.. maar als je het draadje volgt is de discussie telkens hetzelfde:
HAM laat geen ruimte vs VER stuurt zelf in
HAM geen respect
Te kleine/weinig straf..

En dan begint het verhaal weer opnieuw..

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

CH4OS schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:09:
[...]
Laat maar, je wilt niet snappen wat ik zeg.
GEzien het aantal teams en het aantal crashes is de aanwezigheid van een bepaald team in het aantal crashes statistisch nog niet relevant. Pas bij 100 crashes kun je patronen gaan zien. Dit valt nog onder 'het is nu al 4x op rij rood! Dit moet wel iets betekenen!'

[ Voor 3% gewijzigd door FunkyTrip op 20-07-2021 10:35 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Laatste is dat Honda denkt dat ze de PU nog kunnen redden. Die is naar Sakura voor inspectie of alles nog goed is.
https://www.autosport.com...british-gp-crash/6633633/
Stel dat Honda gewoon alles vervangt aan die motor zodat het weer vrijwel een nieuwe is, hoe gaat de FIA dat controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:31

-tom-562

Oliesjeik

Laatste is dat Honda denkt dat ze de PU nog kunnen redden. Die is naar Sakura voor inspectie of alles nog goed is.
https://www.autosport.com...british-gp-crash/6633633/
Hoe zit dat met die motor? Voor aankomend weekend hangen ze er een nieuwe PU in denk ik? Als ze deze ('beschadigde') op een later moment weer inzetten, dan volgt er geen gridstraf? Of moet dat ding er voor aankomend weekend er alweer inhangen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:46
-tom-562 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:39:
[...]

Hoe zit dat met die motor? Voor aankomend weekend hangen ze er een nieuwe PU in denk ik? Als ze deze ('beschadigde') op een later moment weer inzetten, dan volgt er geen gridstraf? Of moet dat ding er voor aankomend weekend er alweer inhangen :P
Aankomend weekend gaan ze weinig doen met die auto denk ik, de volgende race is over 2 weken. Verder geen idee hoe lang het precies duurt om dat ding gefixed te krijgen, maar ik zou denken dat het voor de volgende race wel gefixed kan worden, als dat mogelijk is iig (?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
warp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:36:
[...]

Stel dat Honda gewoon alles vervangt aan die motor zodat het weer vrijwel een nieuwe is, hoe gaat de FIA dat controleren?
Volgens mij geeft de fabrikant een serienummer door aan de FIA en ik neem aan dat ze dit kunnen controleren.
Maar ik raakte benieuwd en een snelle zoektocht leverde dit op.

https://www.reddit.com/r/...ia_check_if_engine_parts/

Er zitten dus ook verzegelingen op en ze mogen alleen maar met een boroscoop kijken en oliemonsters afnemen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

warp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:36:
Zie deze PDFChapter 5.22, die verwijst naar Appendix 2 op pagina 117.

Hoofdstuk 5.22 voegt daar aan toe:
The parts listed as “EXC” in the table referred to above may be changed without incurring a penalty under Article 23.3 of the F1 Sporting Regulations. If changing any of these parts involves breaking a seal this may be done but must be carried out under FIA supervision. Any
parts changed may only be replaced by parts homologated in accordance with Appendix 4 of
the F1 Sporting Regulations.
Ik denk dus eerder dat het andersom gaat zijn; het gaat een puike prestatie worden als VER inderdaad zonder grid penalty ervan af komt. Is voor iedereen en alle fans denk ik ook beter; zo ben je voorbereid op het ergste en kan het alleen maar meevallen als VER toch geen grid penalty krijgt. :)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Snowdog schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:41:
[...]

Aankomend weekend gaan ze weinig doen met die auto denk ik, de volgende race is over 2 weken. Verder geen idee hoe lang het precies duurt om dat ding gefixed te krijgen, maar ik zou denken dat het voor de volgende race wel gefixed kan worden, als dat mogelijk is iig (?)
Ah, ik had de kalender verkeerd in mijn hoofd zitten 8)7
Logistiek ook nog best een uitdaging natuurlijk, mocht het ding er echt over 2 (nouja, 1,5 week inmiddels) weer in een auto moeten hangen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• U123456
  • Laatst online: 18:43
Crash Verstappen vanaf de tribune, inclusief uitstappen Max en begeleiding door de FIA dokter (vanaf 1’45”):

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 16:32

iichel

Gazoooo

Wel sympathiek dat ze pas juichen zodra hij beweegt en uitstapt.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:10
-tom-562 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:39:
[...]

Bij motoren hebben ze een poule. Welke motor ze gebruiken mogen ze zelf weten, zolang die maar in de poule zit. Wil je een vierde, vijfde, ... motor toevoegen krijg je een gridstraf, maar als die in de poule zit mag je deze, net zoals de oude, dus gebruiken wanneer je wilt.

Dit in tegenstelling tot de versnellingsbak. Die moeten echt 6 achtereenvolgende events (met uitzondering van de vrijdag, dus effectief zaterdyen zondag) meegaan. Je kunt daar dus niet in rouleren. Dat is gewoon race 1 pak je een versnellingsbak en die moet je verplicht t/m race 6 gebruiken, race 7 mag je dan een nieuwe pakken die t/m race 12 mee moet gaan.

Gaat je bak in race 3 kapot pak je bij race 4 een nieuwe die dus 4, 5, 6, 7, 8 en 9 mee moet gaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

iichel schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:21:
Wel sympathiek dat ze pas juichen zodra hij beweegt en uitstapt.
Volgens mij juichen ze omdát hij beweegt en uitstapt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Was deze al langs gekomen?

https://racingnews365.nl/...-zou-gerechtvaardigd-zijn

Red Bull lijkt verdere stappen te willen ondernemen.

Op basis waarvan is dan natuurlijk de vraag.

Misschien dat het een dealtje kan forceren met betrekking tot de eventuele gridstraf/kosten.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 20-07-2021 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:41:
Volgens mij geeft de fabrikant een serienummer door aan de FIA en ik neem aan dat ze dit kunnen controleren.

Er zitten dus ook verzegelingen op en ze mogen alleen maar met een boroscoop kijken en oliemonsters afnemen. :)
Zal voor Honda een koud kunstje zijn om hetzelfde serienummer in een nieuw blok te zetten ;)

Maar verzegelingen dus, oké duidelijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:53

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:41:
[...]

Mja dat wordt een Leclertje... "het blok is in orde"... uitvaller bovenop deze ellende, let maar op :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
warp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:33:
[...]

Zal voor Honda een koud kunstje zijn om hetzelfde serienummer in een nieuw blok te zetten ;)

Maar verzegelingen dus, oké duidelijk :)
En als ik er zo over denk, wat voor een verzegelingen moeten ze wel niet gebruiken wil een professionele F1 fabriek die niet na kunnen maken?

(Ok, de jappen van Honda zullen dat niet doen, Italianen gaan anders met eer om)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
MikeyMan schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:31:

Misschien dat het een dealtje kan forceren met betrekking tot de eventuele gridstraf/kosten.
Mmmkay.. het zal wel aan mij liggen en dan speel ik toch even advocaat van de duivel, maar..

Bijna elke race worden er super gevaarlijke capriolen uitgehaald, rijden mensen elkaar van de baan, worden er dingen uitgehaald die eigenlijk niet door de beugel kunnen..

Hoe vaak wordt er niet door iemand 'willens en wetens' of door gespeelde 'dommigheid' iemand zo eraf getikt :?

Hoort er ergens toch stiekem er een beetje bij misschien?

Ja echt superklote dat het nu heel erg had kunnen uitpakken en deze kwam idd hard aan.. Maar nu het over Verstappen en Hamilton gaat, worden de drama registers wel extra ver open getrokken imho :/

Maar goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JB schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:40:
[...]

Mja dat wordt een Leclertje... "het blok is in orde"... uitvaller bovenop deze ellende, let maar op :/
Ik schat Honda toch iets preciezer in. Verder kunnen ze daar veel meer doen qua testen en kunnen ze de PU ook op vrijdag laten draaien om te kijken of die niet echt kapot is. ;)
En anders staat er altijd een geassembleerde PU klaar achterin de garage. Dan zal er maar een gridstraf volgen, waarschijnlijk rond Monza. Dan haal je iedereen in en word je tweede of derde.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Mmmkay.. het zal wel aan mij liggen en dan speel ik toch even advocaat van de duivel, maar..

Bijna elke race worden er super gevaarlijke capriolen uitgehaald, rijden mensen elkaar van de baan, worden er dingen uitgehaald die eigenlijk niet door de beugel kunnen..

Hoe vaak wordt er niet door iemand 'willens en wetens' of door gespeelde 'dommigheid' iemand zo eraf getikt :?

Hoort er ergens toch stiekem er een beetje bij misschien?

Ja echt superklote dat het nu heel erg had kunnen uitpakken en deze kwam idd hard aan.. Maar nu het over Verstappen en Hamilton gaat, worden de drama registers wel extra ver open getrokken imho :/

Maar goed.
Grosjean, Spa 2012. Kreeg €50.000 boete én een raceban opgelegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Blok afschrijven en niet meer gebruiken. Maar die keuze is niet aan mij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:19

Vuvuzela

My spire is forming

warp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:46:
[...]

Dat was toch wel ff anders. Als een gio/lat/maz etc. bij de start "vergeet" te remmen en een paar man waaronder de kampioenschapsleiders uit de race kegelt dan start hij de race erna ook niet.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
warp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:46:
[...]

9 jaar geleden.

In de tussentijd, 100en incidenten die gelukkig net goed uitpakten, maar soms net zo smerig of dom waren en niemand die er de volgende dag nog over heeft.

Ik bedoel gewoon maar, dat de algehele heisa eromheen, en dan nu met 'advocaten inhuren' toch wel heel ver gaat, vergeleken met heel veel van de andere ongelukken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
@warp dat is 9 jaar geleden...

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Segafreak83 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:48:
[...]

Blok afschrijven en niet meer gebruiken. Maar die keuze is niet aan mij ;).
kost je toch weer wat van de startpositie; extra blok nodig - risicotje nemen en 'het erop gokken', denk dat 'leclerc' (monaco) ook wel iets van vind :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

[...]

Het is Honda en geen Ferrari, vertrouw Honda meer nu. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, was al zoiets voorbij gekomen.
poor Leno schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:51:
9 jaar geleden.

In de tussentijd, 100en incidenten die gelukkig net goed uitpakten, maar soms net zo smerig of dom waren en niemand die er de volgende dag nog over heeft.

Ik bedoel gewoon maar, dat de algehele heisa eromheen, en dan nu met 'advocaten inhuren' toch wel heel ver gaat, vergeleken met heel veel van de andere ongelukken etc.
Er valt ook meer te winnen en te verliezen. Een WDC, een voorsprong die nagenoeg verdampt is. En dan het ergste; het is best een flinke klap geweest, het had erger kunnen aflopen.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Grid straf voor Max == spannende race ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Illegal_Alien schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Het is Honda en geen Ferrari, vertrouw Honda meer nu. :P
Plus dat die beslissing redelijk vlot genomen moest worden bij Ferrari. Bij Honda hebben ze best wat tijd om dingen te checken.
Ze zullen vast geen pannenkoekenbakkers zijn bij Ferrari, maar ik schat Honda idd wat hoger in :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 19:34
werphengel schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Gewoon een normale reactie van het publiek.

Hoop dat het niet zover komt natuurlijk maar ik hoop dat het Nederlandse publiek ook zo reageert mocht hetzelfde gebeuren op Zandvoort.

Ben wat dat betreft een beetje huiverig voor Zandvoort. :/
Nou als je ziet hoe men zich online gedraagt..

https://racingnews365.nl/trieste-reacties-en-racisme

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

om in de woorden van 'ron dennis' te spreken; "These things happen in formula1, and have always happend"
verander je niets aan, heb je bij neer te leggen. Heel de F1 is een ons-kent-ons show, sommige hebben meer invloed dan andere (Toto). Emotie en persoonlijk gewin zullen in deze miljoenen sport altijd blijven overheersen.

Kijk ik objectief naar F1 is het gewoon een "kut sport", en zou ik me moeten afvragen waarom ik uberhoubt nog kijk :+
- beste auto wint (9/10x)
- coureur invloed/effect is beperkt
- veel belangenverstrengeling
- commerciële belangen wegen boven sportiviteit
- hartstikke inconsistent omtrent interpretatie en naleven van regelgeving
- dictator structuur ala maffia;

Toch kijk ik jaar op jaar weer; vind technisch aspect interresant, emotie als toeschouwer bij brullende motoren (dat is inmiddels weg; reden dan ik ook geen race meer op circuit heb gezien), blijf het interresant genoeg vinden om te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wat doet het publiek ertoe bij de F1? Je hoort ze niet en ziet er alleen wat van als de regie daartoe besluit. Rijders zullen er al helemaal niets van meekrijgen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 19:19

Vuvuzela

My spire is forming

-tom-562 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:57:
[...]

Plus dat die beslissing redelijk vlot genomen moest worden bij Ferrari. Bij Honda hebben ze best wat tijd om dingen te checken.
Ze zullen vast geen pannenkoekenbakkers zijn bij Ferrari, maar ik schat Honda idd wat hoger in :P
RB/Renault heeft vziw ook eens dezelfde fout gemaakt als Ferrari vorig jaar. Tussen FP3 en de Q kan je gewoon niet zoveel.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ankona schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:00:
Wat doet het publiek ertoe bij de F1? Je hoort ze niet en ziet er alleen wat van als de regie daartoe besluit. Rijders zullen er al helemaal niets van meekrijgen.
Een race live meemaken is wel even andere koek dan vanaf de TV kijken naar een race, via de TV merk je niets van de sfeer. Daarnaast is publiek de inkomstenbron die de race vaak zelfs überhaupt mogelijk maakt. Zo is van de race op Zandvoort gezegd dat die alleen met publiek verreden kan worden omdat het publiek voor de benodigde inkomsten zorgt. Daarnaast is Formula 1 gewoon een (entertainment) bedrijf en is het dus zaak om winst te maken, dat moet ergens vandaan komen, zeg maar. Dat publiek op TV er niet of minder toe doet, maakt niet dat het voor de sport en de beleving het er ook niet toe doet. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:00:
Kijk even Frankrijk terug als Max in de laatste ronden Ham inhaalt en luister, of kijk/luister naar de beelden in Oostenrijk. Denk je echt dat Max daar niets van meekrijgt? :D Je klinkt wel een beetje zuur.

En dan nog niet over de inkomsten gesproken. Zelf wel eens bij de F1 geweest ook? Qua sfeer etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Razr op 20-07-2021 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
CH4OS schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:02:
[...]
Een race live meemaken is wel even andere koek dan vanaf de TV kijken naar een race. Daarnaast is het de inkomstenbron die de race vaak zefls uberhaupt mogelijk maakt. Zo is van de race op Zandvoort gezegd dat die alleen met publiek verreden kan worden omdat het publiek voor de benodigde cash zorgt. Daarnaast is Formula 1 gewoon een (entertainment) bedrijf en is het dus zaak om winst te maken, dat moet ergens vandaan komen, zeg maar. Dat publiek op TV er niet of minder toe doet, maakt niet dat het voor de sport en de beleving het er ook niet toe doet. ;)
Voor het publiek zelf wel, maar ik denk niet dat bij de F1 het publiek invloed op de wedstrijd heeft. Het is geen kolkend voetbalstadion of sporthal waar het dak af geschreeuwd wordt. Het is een kabaalsport waar de rijders opgesloten zitten in hun helm en gefocust zijn op de baan voor ze. Dat publiek zit relatief ver van de baan en zal niet te horen zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 19:34
Razr schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:04:
[...]

Kijk even Frankrijk terug als Max in de laatste ronden Ham inhaalt en luister, of kijk/luister naar de beelden in Oostenrijk. Denk je echt dat Max daar niets van meekrijgt? :D Je klinkt wel een beetje zuur.
Zijn er geen helmetcam beelden/audio van een recente GP? Ben benieuwd of ze het gejuich horen. Lijkt me sterk dat ze het kunnen zien maar horen misschien wel?

Maar het publiek zal wel van invloed zijn pre race. Kan me niet voorstellen dat het niks met je doet als zo'n hele tribune aan het juichen is voor jou. :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik ben blij dat Max ok is. Ik vrees echter wel voor pure oorlog op (en af) de baan. Max gaat never nooit niet een bocht opgeven, dat zit niet in zijn DNA. Maar Lewis dus ook niet. Ik vrees het ergste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ankona schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:07:
Voor het publiek zelf wel, maar ik denk niet dat bij de F1 het publiek invloed op de wedstrijd heeft. Het is geen kolkend voetbalstadion of sporthal waar het dak af geschreeuwd wordt. Het is een kabaalsport waar de rijders opgesloten zitten in hun helm en gefocust zijn op de baan voor ze. Dat publiek zit relatief ver van de baan en zal niet te horen zijn.
Ook bij een voetbal wedstrijd heeft het publiek geen invloed op besluitvorming van de arbitrage. Ik begrijp dus niet helemaal waar je met jouw reactie heen wilt?

Ik heb het over de beleving van het (live) publiek, niet de coureurs, tijdens een race hebben die wel andere dingen aan het hoofd dan zwaaien naar het publiek. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tristan schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:10:
Ik ben blij dat Max ok is. Ik vrees echter wel voor pure oorlog op (en af) de baan. Max gaat never nooit niet een bocht opgeven, dat zit niet in zijn DNA. Maar Lewis dus ook niet. Ik vrees het ergste..
Als het de volgende keer maar omgedraaid is dan.

Maargoed. No such luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Ja, en?

[ Voor 34% gewijzigd door warp op 20-07-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:17

Pierre

Van nature lui!

Blijft dit topic open tot de volgende race?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
-- wordt tijd voor een fatsoenlijke multi-quote functie hier--

[ Voor 92% gewijzigd door warp op 20-07-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
CH4OS schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:10:
[...]
Ook bij een voetbal wedstrijd heeft het publiek geen invloed op besluitvorming van de arbitrage.
beetje offtopic maar het publiek heef bij diverse sporten (zeker bij voetbal) wel degelijk invloed op de spelers en de arbitrage (dat laatste is iets wat jij eraan toevoegt maar zeer zeker verkeerd ziet)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pierre schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:12:
Blijft dit topic open tot de volgende race?
Lees de laatste regel van de warning anders even. :)
Ankona schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:13:
beetje offtopic maar het publiek heef bij diverse sporten (zeker bij voetbal) wel degelijk invloed op de spelers en de arbitrage (dat laatste is iets wat jij eraan toevoegt maar zeer zeker verkeerd ziet)
Dan vatte ik jouw bericht anders op, ik heb mijn vorige bericht intussen ook een edit gegeven. :)

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:17

Pierre

Van nature lui!

CH4OS schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:13:
[...]
Lees de laatste regel van de warning anders even. :)
Dat is meestal op dinsdag dat het dicht gaat, dus ja die warning weet ik.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pierre schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:14:
Dat is meestal op dinsdag dat het dicht gaat, dus ja die warning weet ik.
Tja, in de week na de GP staat er, dus hoeft ook niet per se op dinsdag te zijn natuurlijk en dinsdag is net over de helft, het kan dus allemaal nog. :)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2021 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:15
MikeyMan schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:11:
[...]

Als het de volgende keer maar omgedraaid is dan.

Maargoed. No such luck.
Als dat gebeurt wordt het 100% minimaal een stop-and-go penalty. Ben ik van overtuigd. Kan ik daar ergens een betje voor plaatsen? :9

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:47
U123456 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:19:
Crash Verstappen vanaf de tribune, inclusief uitstappen Max en begeleiding door de FIA dokter (vanaf 1’45”):
[YouTube: Max Verstappen crash at Silverstone 2021 [4K]]
tientallen pagina's met gensnauw naar de britse fans dat ze juichen dat Max eraf gaat :+ Dat het asociaal is etc....
blijkt het allemaal helemaal niet zo te zijn _O-

Ze juichen dat ze de bocht omkomen, stilte na de crash, applaus als die uitstapt.

Normaal gedrag dus, zoals het eigenlijk altijd is bij dit soort gevallen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:47
Jeroenvde89 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:16:
[...]

Als dat gebeurt wordt het een 100% minimaal een stop-and-go penalty. Ben ik van overtuigd. Kan ik daar ergens een betje voor plaatsen? :9
In de UK kan je overal op wedden :+
https://www.bestbettingsitesuk.com/articles/weird-bets/

Snap trouwens niet dat je maar 500x je inleg zou winnen als je had voorspelt dat "The world will end in 2018".
Dat moet toch eerst 100% zeker zijn, en tegen de tijd dat het zeker is.... Uitbetalen wordt dan lastig :+

[ Voor 31% gewijzigd door Waah op 20-07-2021 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Dacht dat het nu 2 dagen na de race wel klaar was met HAM, zijn aktie en alles wat daar uit voortvloeide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Het is heel vermoeiend om telkens weer nieuwe posts op Twitter tegen te komen van Mercedes. Nu weer met Hamilton die zijn beker vasthoudt.

En het is nog veel vermoeiender om alle reacties te lezen (op twitter wel te verstaan).

Dan vraag ik wel vertwijfeld af. Wie heeft er nou echt gelijk. Soms denk ik wel eens, er is totaal geen grijs meer, alleen zwart/wit.

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 20-07-2021 12:34 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

NoahAmber schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:24:
Dacht dat het nu 2 dagen na de race wel klaar was met HAM, zijn aktie en alles wat daar uit voortvloeide.
Ach, had het andersom geweest, en VER had de crash veroorzaakt, dan had de wereld ook te klein geweest, tot aan de volgende GP :+

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
9 jaar is enorm lang geleden voor een sport waarbij de regels ogenschijnlijk elke race veranderen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:35:
9 jaar is enorm lang geleden voor een sport waarbij de regels ogenschijnlijk elke race veranderen. :P
Denk je echt dat een rechter zal zeggen: "Ach, het is al 9 geleden dat dit delict gepleegd is, dus we laten het er maar bij?" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dat is in mijn eigen echt heel iets anders :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:46
Benieuwd of de FIA nog met iets komt....

Als je dus al concludeert dat Hamilton de blaam treft (wat de wedstrijdleiding heeft gedaan) is de straf versus beloning natuurlijk volledig uit balans.

Een straf zonder consequenties met als beloning 25 punten, de auto van je tegenstander jn puin en je tegenstander in het ziekenhuis is een regelrechte gotspe.

Hier past enkel een ban voor 1 of 2 wedstrijden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
De crash deed me ook denken aan dat incident tussen Max en Ocon een paar jaar geleden. Max die er vanuit gaat dat anderen geen fouten maken. Als je qua punten vooraan ligt en je doel is om kampioen te worden, kan het verstandig zijn om niet altijd vol de strijd aan te gaan. En dus minder risico te nemen. Hamilton doet dat slimmer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:52:

2 bans

Spa en Zandvoort

Hoeft ook niemand zich druk te maken om ongeregeldheden, uitjoelen, etc.
Win - win :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Mercedes doet het hele seizoen al niet anders dan over ieder schroefje en moertje van de RBR te zeuren en te protesteren. Nu heeft RBR iets wat echt hout snijdt om ze terug te pakken, zullen ze zeker doen. Al is het alleen maar om Hamilton nog onzekerder te maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online

Als je dus al concludeert dat Hamilton de blaam treft (wat de wedstrijdleiding heeft gedaan) is de straf versus beloning natuurlijk volledig uit balans.

Een straf zonder consequenties met als beloning 25 punten, de auto van je tegenstander jn puin en je tegenstander in het ziekenhuis is een regelrechte gotspe.

Volgens mij was de conclusie van de wedstrijdleiding dat Hamilton het grootste deel van de blaam treft, maar dus niet volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik denk dat Hamilton dit geintje ook niet gauw meer flikt want anders wordt het een patroon en zou je best nog wel eens een zwaardere straf kunnen verwachten ook al staat het niet in de boekjes. Tot nu toe heeft hij al 3 keer een Red Bull op exact dezelfde wijze uit de race geknikkerd.

Wat ik begreep als ik een aantal podcasts beluister is Max alweer verder en heeft hij het alweer achter zich gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De maandag na een race om 12:00 wordt de uitslag final, hangende protesten die voor die tijd ingediend zijn. :) Dus voor de FIA is het al redelijk klaar. Ik denk niet dat FIA nog met iets gaat komen, tenzij daar op tijd om gevraagd is, maar dat is ook niet gebeurd en de FIA heeft ook niet laten weten een en ander in onderzoek te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Is trouwens bekend wat in die superbelangrijke email van Toto naar Masi stond?

[ Voor 13% gewijzigd door Waaj op 20-07-2021 13:39 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Waaj schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:36:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4JW524Qj7nKRxBIdeUHR7zcQT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5QtTsUxAwu6pVGYMZ8N8tjUK.jpg?f=fotoalbum_large

volgens mij kwam orgineel bij reddit vandaan (kreeg m zo snel niet gevonden) vervolgens van IG gehaald; mjah met die standaard compressie bij socialmedia; naar 10000x doorsturen is er niets meer van over

[ Voor 60% gewijzigd door himlims_ op 20-07-2021 13:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tristan
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/s76t04g4jzb71.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 15:31
mijn hemel, hoe kan iets wat net 2 dagen oud kan zijn al zoveel jpeg artifacts bevatten
Mijn eerste vermoeden was dat ze meteen een diagram gemaakt hadden + regels opgezocht hadden mbt de band die bij Verstappen losschoot als in: de blame van de chrash bij RB leggen, want " die band zat niet goed vast, want die schoot helemaal los -> constructiefout RB -> zonder die fout was het een normale spin geweest en had Verstappen dus door kunnen racen"

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
sjaool schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:22:
Ik denk dat Hamilton dit geintje ook niet gauw meer flikt want anders wordt het een patroon en zou je best nog wel eens een zwaardere straf kunnen verwachten ook al staat het niet in de boekjes. Tot nu toe heeft hij al 3 keer een Red Bull op exact dezelfde wijze uit de race geknikkerd.

Wat ik begreep als ik een aantal podcasts beluister is Max alweer verder en heeft hij het alweer achter zich gelaten.
En hij is er al drie keer redelijk makkelijk mee weggekomen. Wat zou hem dan letten het niet nog een vierde en vijfde keer te doen?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Ankona schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:53:
[...]

En hij is er al drie keer redelijk makkelijk mee weggekomen. Wat zou hem dan letten het niet nog een vierde en vijfde keer te doen?
Hij gaat het gewoon ook een 4e en 5e keer doen. Alleen dan bij Norris of Perez omdat Maxxxxxie natuurlijk 30seconden voor ligt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ankona schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:53:
[...]

Omdat er nu een flinke harde crash het gevolg was en er een grote schijnwerper op gezet is. Een keer kan gebeuren, twee keer ook maar drie of vier keer is een patroon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

kraanwagen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:54:
De crash deed me ook denken aan dat incident tussen Max en Ocon een paar jaar geleden. Max die er vanuit gaat dat anderen geen fouten maken. Als je qua punten vooraan ligt en je doel is om kampioen te worden, kan het verstandig zijn om niet altijd vol de strijd aan te gaan. En dus minder risico te nemen. Hamilton doet dat slimmer.
Ocon zou op een ronde gezet worden, als Verstappen ga je er dan (terecht) niet van uit dat Ocon ineens zijn positie (agressief) gaat verdedigen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:43
-tom-562 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:00:
[...]

Ocon zou op een ronde gezet worden, als Verstappen ga je er dan (terecht) niet van uit dat Ocon ineens zijn positie (agressief) gaat verdedigen :P
Het was andersom he, Verstappen zat er voor en Ocon dacht in bocht 1/2 wel even Verstappen in te kunnen halen om het op een ronde gezet te zijn ongedaan te maken. :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Jup, ik kreeg hem doorgestuurd van iemand die ik ken van de stewards:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZwUZNel3D_lavtAm4s1_o9gDb4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hw7NJ00upiOtfCKohcEAiFCF.png?f=user_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Het was vast al geplaatst, maar de Hamilton uit 2018 vindt indirect dat de Hamilton van 2021 te weinig straf heeft gekregen. :p

https://www.skysports.com...=t.co&utm_medium=referral
"Ultimately, when someone destroys your race through an error and it's kind of a tap on the hand really - they're allowed to come back and still finish ahead of that person he took out - it doesn't weigh up," said Hamilton.

"You shouldn't really be able to finish ahead of him if you took him out of the race."

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:38
Spotmatic schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:13:
Het was vast al geplaatst, maar de Hamilton uit 2018 vindt indirect dat de Hamilton van 2021 te weinig straf heeft gekregen. :p

https://www.skysports.com...=t.co&utm_medium=referral

[...]
Uit hetzelfde stukje, opgemaakt uit de mond van Hamilton:
"It is challenging [at the first corner], but it's also not for a four-time world champion.

Laat staan voor een 7-voudig wereldkampioen >:)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook Ecclestone gooit nog wat olie op het vuur:

https://www.telegraaf.nl/...paste-niet-bij-de-misdaad

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Joris748 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:16:
[...]
Laat staan voor een 7-voudig wereldkampioen >:)
Wel mooi om te zien dat Hamilton gewoon een hypocriet is. Maar goed, dat zouden Max en RBR ook zijn als het een omgekeerde situatie was. In het kampioenschap heb je geen vrienden, alleen vijanden.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 10-09 16:32

iichel

Gazoooo

Spotmatic schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Wel mooi om te zien dat Hamilton gewoon een hypocriet is. Maar goed, dat zouden Max en RBR ook zijn als het een omgekeerde situatie was. In het kampioenschap heb je geen vrienden, alleen vijanden.
Niks nieuws dus.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• witstert
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-12-2024
No evidence seen that Hamilton has started to turn to the right at the beginning of the turn. Appears to be driving straight on. Reminds me of an earlier race when he drove straight on into a run-off area,when he should have turned left, and the driver, who Hamilton thought that he could stop overtaking him with that "manoeuvre , braked and turned left behind Hamilton. Was that driver Verstappen? The unedited, and untampered with, telemetry for Hamilton's car should be handed over and, perhaps, it will be found that there was a slight increase in the velocity of Hamilton's car? Verstappen would have been accelerating to pass Hamilton and, had Hamilton's car been turning right and maintaining a steady speed, then it is conceivable Verstappen would have completed the passing manoeuvre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ook al zo'n oranje bril op die old timer >:) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
sjaool schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:22:

Ik hoop het van harte. Als je dit incident in gedachten houdt wordt je niet sneller en je gaat er ook niet beter van rijden. Die bocht was gewoon van hem en het was allemaal op de limiet maar wat betreft Verstappen geen moment erover heen. Dat Lewis besluit een crash te veroorzaken zou nooit moeten meewegen in z'n toekomstige rijstijl.

Hopelijk gaat Max stoïcijns verder met de auto perfect balanceren zodat Lewis alleen stip ziet in de horizon na een paar ronde en weer lekker kan gaan klagen waar RBR de performance opeens vandaan haalt.

Overigens zag ik op Max z'n Instagram post een foto waar je toch even de vermoeidheid ziet in z'n ogen (of ik het verzin zelf).

[ Voor 5% gewijzigd door Chefbierrr op 20-07-2021 15:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
  • Laatst online: 18:43
Dit is de bron van het verhaal:
Ecclestone said: 'Who was to blame? You have to say Lewis.

'In the old days we would have said it was one of those things, a racing incident. It was clear that everyone was doing his best to win the championship.

'But if the stewards needed to get involved then they should have given Lewis more than a 10-second penalty. It should have been 30 seconds.

'Lewis was not in front at the point they collided. It wasn't his corner. He was almost a car's length behind. That's why he hit him at the back not the front.

'Ten seconds was not right. The punishment did not fit the crime.
https://www.dailymail.co....ms-Bernie-Ecclestone.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De straf past wel bij het vergrijp. Als je niet zo ver voor het veld uit rijdt. Daar zit de crux.

Russell was gewoon 20e geworden met 10s straf.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik denk dat ik dit met gemak de beste analyse van "het incident" vind. :)

Ja, 100% Hamilton omdat hij niet op een goede lijn zat en Verstappen eraf onderstuurt. Want Max gaf ook genoeg ruimte om met zijn tweeën door die bocht te gaan. Dat kan, maar Max neemt dan meer snelheid mee met zijn lijn en blijft dan ook voor. Dus eigenlijk zoals Verstappen altijd verdedigd. Hij denkt altijd na wat er gebeurd na een bocht en zorg ervoor dat hij dan goed zit. En daarbij gaat hij er vanuit dat zijn tegenstander ook competent is, want Formule 1 coureur.

En dan voor Bernie. Natuurlijk zit die weer wat te stoken. :z
Maar hier heeft hij denk ik wel een punt. Ik zou het alleen anders doen. Ik begin namelijk een enorme hekel te krijgen aan de 5s straf die zo zinloos is, maar vrijwel overal word toegepast. En als je het erger maakt, 10s.

Dit zijn voor mij straffen die zouden moeten staan op circuit regelgeving. Zaken zoals over de witte lijn bij het maken van een pitstop, track limits, uit je box bij de start etc.

Bij contact tussen coureurs zou je drie categorieën moeten hebben:
-Race incident, doen we niks mee.
-Bij lichte vergrijpen tussen coureurs waar een coureur oneerlijk van de baan word geduwd, lichte botsing etc, waar de andere coureur nog zijn race kan voortzetten, ja daar kan je denken aan 5 of 10s tijdstraf.
-Zwaardere vergrijpen waar een coureur door zijn fout, een andere coureur van de baan gaat en niet meer verder kan = drive through al dan niet met verplicht stilstaan, mede afhankelijk van hoe lang de pitstraat is. Dan is je race zelfs in een Mercedes voorbij. En dan heb je niet deze puinzooi waar je profiteert van je concurrent van de baan tikken. Dan laat je het ook wel zulk risico te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Chefbierrr schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:04:
[...]

Ik hoop het van harte. Als je dit incident in gedachten houdt wordt je niet sneller en je gaat er ook niet beter van rijden. Die bocht was gewoon van hem en het was allemaal op de limiet maar wat betreft Verstappen geen moment erover heen. Dat Lewis besluit een crash te veroorzaken zou nooit moeten meewegen in z'n toekomstige rijstijl.

Hopelijk gaat Max stoïcijns verder met de auto perfect balanceren zodat Lewis alleen stip ziet in de horizon na een paar ronde en weer lekker kan gaan klagen waar RBR de performance opeens vandaan haalt.

Overigens zag ik op Max z'n Instagram post een foto waar je toch even de vermoeidheid ziet in z'n ogen (of ik het verzin zelf).
Ik kan mij voorstellen dat hij na zo'n dag als zondag (pas 22:00 uit het ziekenhuis, je weet niet hoe laat hij is gaan slapen, of dat hij slecht heeft geslapen van de schrik/stress) behoorlijk gaar is, zowel fysiek als mentaal. Dan nog de reis naar huis, alhoewel die een stuk minder vermoeiend is dan voor de normale sterveling verwacht ik. En daarna weer vol aan de bak bij je trainer/fysio. Hij is dan fitter dan 99,999% van de Tweakers hier, het blijven uiteindelijk gewoon mensen :P

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 49 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.