ACID-dude schreef op maandag 19 juli 2021 @ 00:23:
[...]
Perez in torpedo-modus de volgende race.. zonder gekheid, de straffen volgen niet de aanpassingen aan de regels die je terecht opmerkt. Door jouw schuld een auto compleet afschrijven kan je niet (meer) straffen met 10 seconden. De verhouding daartussen is totaal zoek. Als Max nu elke derde race HAM op deze manier zou 'verwijderen' uit de race, dan wordt hij fluitend wereldkampioen. Kan niet de bedoeling zijn.
En toch zie je dat soort aanrijdingen vaker in de F1 maar in de meeste gevallen met minder dramatische gevolgen. Het belangrijkste is en blijft de intentie die er achter steekt. Opzettelijk iemand aanrijden in een poging deze te doen crashen is een heel andere wereld dan gaan voor een gat dat eigenlijk niet bestaat in de hoop de andere in een fout te dwingen en de plaats in te nemen. Het eerste is crimineel, het tweede is racen. Het tweede wil ik gerust vaker zien en er is al lang de vraag van vele fans, maar ook de coureurs om hen net harder te laten racen en niet elk incident direct enorm zwaar af te straffen.
Achteraf is het altijd enorm eenvoudig om te oordelen over schuld en onschuld, over hoe foutief iets was. Maar als je daar in die wagen zit, beslissingen moet maken in fracties van een seconde dan wordt het een heel ander verhaal.
Hamilton is tijdens de race gestraft, sommige vinden die straf te licht, anderen vinden dan weer dat hij geen straf verdiend had. Niet iedereen kan gelijk hebben en je kan niet iedereen plezieren. Maar de straf is wel uitgesproken door mensen met meer ervaring, met veel meer inzichten dan de gemiddelde fan. En net zoals we de uitspraken van een rechter moeten aanvaarden moeten we dat hier ook doen.
sdk1985 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 00:25:
[...]
Per definitie van geluk heb je gelijk. Maar is alles geluk? Denk aan Silverstone waar BOT een lekke band kreeg nét nadat hij over start finish kwam. Vervolgens moest hij letterlijk een hele ronde langzaam naar de pit terug hobbelen. HAM krijgt hetzelfde probleem maar bij hem gebeurd het ergens in de laatste ronde en kan hij vervolgens finishen met 3 banden. (Waarbij ik mij afvroeg of dat ivm safety wel mag, maar goed).
HAM heeft ooit aangegeven dat hij bijvoorbeeld in VT minder KM's probeert te maken dan zijn teamgenoot zodat zijn spullen langer heel blijven. Dat soort dingetjes kunnen bovenstaande situaties mogelijk maken. (Niet letterlijk, dat van die banden zal ongetwijfeld banden management tijdens de race zijn).
Nu doe je het bijna overkomen alsof Toto op de pitmuur een knopje heeft "ontplof band". En dat spullen langer heel blijven klopt ook niet echt. Er wordt een programma afgesproken, iedereen doet een gelijkaardig aantal rondjes en op de motoren na worden onderdelen gewoon ook onderling uitgewisseld. Zo rijdt Bottas nu rond in het chassis waarmee Hamilton het seizoen is gestart.
Bansheeben schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:02:
[...]
Nou dat lijkt me niet. Anders dan bij voetbal is het toch wel vrij duidelijk wanneer het een grote klapper was. Maar het gaat wat mij betreft niet eens om de 51G, maar meer om het feit dat deze crash kampioenschaps bepalend was en dat Hamilton ermee weg komt. Ik vind dat ze dat soort context mee moeten nemen. Maar goed, wat ik vind is verder niet zo belangrijk natuurlijk

We hebben nog een lange weg te gaan en zowel Verstappen als RBR staan nog altijd bovenaan in de kampioenschappen.
Dat was het verhaal aan beide kanten natuurlijk. Hamilton moest er voorbij anders zou Max in de volgende sectie het gat kunnen trekken en liggen de posities voor heel de race vast. Copse was zijn laatste kans.
No keyboard detected. Press F1 to continue.