[F1 2021] Race 10 GP van Groot-Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 51 Laatste
Acties:
  • 164.320 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 21:23

Jebus4life

BE User

Waah schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:18:
[...]

Cops is een hele snelle bocht waar eigenlijk maar één lijn goed is. Als je weet dat je de apex wel moet pakken, kun je heel leuk aan de binnenkant gaan zitten.... Maar als je er jiet 100% naast zit of iets voorbij, dan kán dit gewoon niet tenzij de andere rijder je matst..... Tel daarbij op dat Lewis de apex niet palt/haalt, en max dus al ruimte houd voor Lewis.... Tja hoevewl ruimte moet Max dan geven?

Ik hoor mense. Klagen over racen en een optocht. Maar als je mensen die er niet volledig naast zitten er maar voorbij moet laten.... Is dat dan wél racen?
Vandaar dat Hamilton gewoon lift, omdat hij op dat moment beseft dat zijn poging kansloos was.

Wat mij betreft kan je gerust zeggen dat het overdom was van Hamilton, maar niet dat hij moedwillig Max van de baan rijdt een zware straf ofzo moet krijgen. Als Max gewoon accepteert dat hij niet ideaal door de bocht kan door het manoeuvre van Hamilton blijft hij vlot naar de leiding en wie weet verliest Hamilton zijn plek aan Leclerc omdat hij zo rotslecht door cops komt (zoals nu ook gebeurd is, maar wel "geholpen" door het contact).

Ik snap de teleurstelling en frustratie 100% hoor, maar ik ben er ook 100% zeker van dat als dit andersom was iedereen hier van mening zou zijn dat Max nog alle plek van de wereld liet aan Hamilton door te liften en dat het zijn eigen fout is omdat hij te gretig was.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
iichel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:24:
[...]

Goed argument dit. Hamilton is onbetrouwbaar dus hij had het vast wel kunnen weten.
Je zegt zelf dat HAM zo aangeslagen reageerde bij Ziggo terwijl bij andere interviews je een heel andere persoon ziet. Die gasten gaan niet ‘het vierkantje’ in voordat ze met de persvoorlichter en/of assistent hebben gesproken. En je vergeet het andere deel,van mijn opmerking.. Beetje selectief quoten?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:27

g0tanks

Moderator CSA
hotymoty schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:29:
Heeft iemand de afbeeldingen van de lijn die Hamilton nam bij Max en bij Leclerc? Ik kan ze niet meer vinden!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GPPW8zE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zhv7IzZ.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:14

Edd

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06:53
Jebus4life schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:29:
[...]

Vandaar dat Hamilton gewoon lift, omdat hij op dat moment beseft dat zijn poging kansloos was.

Wat mij betreft kan je gerust zeggen dat het overdom was van Hamilton, maar niet dat hij moedwillig Max van de baan rijdt een zware straf ofzo moet krijgen. Als Max gewoon accepteert dat hij niet ideaal door de bocht kan door het manoeuvre van Hamilton blijft hij vlot naar de leiding en wie weet verliest Hamilton zijn plek aan Leclerc omdat hij zo rotslecht door cops komt (zoals nu ook gebeurd is, maar wel "geholpen" door het contact).

Ik snap de teleurstelling en frustratie 100% hoor, maar ik ben er ook 100% zeker van dat als dit andersom was iedereen hier van mening zou zijn dat Max nog alle plek van de wereld liet aan Hamilton door te liften en dat het zijn eigen fout is omdat hij te gretig was.
Onzin, hij is iemand die wel zn fouten kan toegeven. En racelijn is racelijn.

Dat dit gebeurt is 1, maar het gedrag erna is misselijk. Echt walgelijk!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

iichel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:24:
[...]

Goed argument dit. Hamilton is onbetrouwbaar dus hij had het vast wel kunnen weten.
Hamilton heeft dit weekend wel bewezen verschillende versies van zijn review op de race te hebben. Ben benieuwd alsof hij al contact heeft gezocht met Max....

Tis een prima coureur geweest, hij heeft zijn strepen echt wel verdiend, naar dit jaar zie je net als in het verleden met Rosberg dat hij zich zelf verliest als de druk hoog wordt. Het gaat hem dan allemaal net niet vanzelf genoeg en gaat hij trukjes uithalen. Hij begon vandaag direct al te roepen dat Max agressief rijd, maar hij doet zelf niets anders. Dit was overduidelijk een tik van Lewis op de auto van Max. Op de beelden is duidelijk te zien dat hij Max eerst op het wiel raakt, vervolgens met de achterkant van zijn voor vleugel Max zijn achterband kapot lijkt te snijden. Max lheeft voldoende ruimte voor HAM gelaten, maar die had moeten weten, en achteraf ook erkennen, dan er geen ruimte was om in te kunnen halen, Max reed op dat moment op de positie op de baan die Lewis nodig had om de bocht te kunnen halen. Kortom, Lewis was agressief, te agressief volgens de Stewards...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:52
Dank u zeer. Deze beelden bevestigen genoeg denk ik zo

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 08:40
Goed sfeertje hier heren!

Ik ga helemaal niet in op de VER en HAM discussie. Maar de race zelf was niet om aan te gluren. :r

Paul Ricard was nog interessanter dit jaar! Enough said, deze race snel vergeten en op naar de volgende!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Omdat we bezoek hadden heb ik het laatste gedeelte van de race niet meer gekeken. Nu net even terug zitten kijken incl. podium interviews. Maar ik moet zeggen dat ik toch een steeds grotere afkeer krijg tegen Hamilton. Met name met het feit dat hij aangeeft over Max "He didn't leave me any space". Vraag me af of hij hetzelfde zegt als hij de beelden terug ziet en ziet hoeveel ruimte er aan de rechterkant naast hem nog over is.

Daarnaast vind ik toch dat Verstappen toch vaak pech heeft met dit soort situaties en Hamilton juist weer veel geluk. Dat mag wat mij betreft (zonder Hamilton meteen een crash toe te wensen) ook wel eens andersom zijn.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 22:43

Fisico

by Fabian

R2D2 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:13:
Verstappen mag ook nog in de handen knijpen dat hij er zo vanaf komt, ene M. Schumacher zag in ‘99 in dezelfde bocht een seizoen verloren gaan nadat hij zijn been brak bij de crash (als ik me niet vergis).
Dat was toen in Stowe en bijna was Eddie de eerste kampioen in een Ferrari sinds jaren geweest. Een mislukte pitsstop en Schumi die geen plekje geeft aan Eddie kostte hem toen de titel. Daarna kon hij ook vertrekken.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Laten we het eens over Perez hebben...... Waar had hij dit weekend last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ongelukken kunnen gebeuren, en toen vind ik dat Lewis hier 100% schuld heeft aangezien ik dit met een oranje bril bekijk. Dus daar kan ik verder niets zinnigs over zeggen.

Wat ik wel enorm typerend vind is dat Lewis enorm uitbundig zijn overwinning viert terwijl hij niet eens wist hoe Max er aan toe was. Dat stoort me vooral. Sta gewoon even erbij stil dat dankzij er dankzij een crash waar jij minimaal 50% schuld aan hebt er een collega de banden stapel in is gevlogen met 51G. Dat zou hem sieren, maar helaas: gemiste kans. Ik had hem al niet zo hoog zitten, maar nu zakt hij nog een stukje verder. Verwaande arrogante kwal :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:37:
Geen idee, maar voor herhaling vatbaar was het i.i.g. niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10
Grimmie187 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:24:
[...]

Hoeft niet, je kan em ook gewoon laten staan zoals Max deed. Maar als de bocht naar rechts is en je zit aan de buitenkant dan kun je ook bedenken dat als het mis gaat jij in de bandenstapel hangt en je concurrent zonder veel kleerscheuren zijn weg kan vervolgen..
Uh Max kan toch niet weten dat Ham de Apex compleet laat liggen :?
Max ging volgens mij zelfs verder naar links dan Lec reed in diezelfde bocht, toen kon Ham wel ineens de Apex vinden (2 meter naar rechts!).

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Vond het wel een iconisch moment voor dit seizoen eigenlijk. Gelukkig zonder kleerscheuren voor Max want het was een flinke klapper maar ik had stiekem wel verwacht dat Hamilton een keer zn tanden zou gaan laten zien..

Voor de duidelijkheid, als er iemand schuld heeft aan dit incident is het Lewis maar hij heeft de afgelopen tijd in directe duels met Max vaak genoeg eieren voor zijn geld gekozen. Vandaag was het duidelijk tot hier en niet verder voor Lewis en draaide hij de situatie om: ik positioneer mijn auto zo in het duel dat het dit keer aan jou is om een ongeluk te vermijden (de bekende Senna tactiek die Max ook erg goed onder de knie heeft). Max reageert zoals hij altijd doet en laat hem uiteraard staan (regelementair correct) maar ondervindt wel de gevolgen..

Het zal iig voor mooi vuurwerk gaan zorgen de rest van het seizoen, the gloves are off! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 16:32

iichel

Gazoooo

Bullet NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:37:
Crash in de sprint race en kreeg het niet voor elkaar in te halen. Qualy was op zich wel acceptabel. McLaren en Ferrari uitzonderlijk goed weekend.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Ik hoop dat het verschil nu wel duidelijk is qua insturen van Hamilton ? Apex ligt gewoon anderhalf tot een hele meter meer naar binnen waar hij bij Max ietsie te ver naar buiten zat... ietsie maar hoor... niet vervelend bedoeld naar de Hamilton aanhangers... Als Hamilton gewoon eens leert dat toe te geven... maar nee... Schumacher is een nogal vervelende leermeester geweest op dat gebied... Wordt het lastig... dan is het altijd de fout van de andere partij...

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

miicker schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:36:

Daarnaast vind ik toch dat Verstappen toch vaak pech heeft met dit soort situaties en Hamilton juist weer veel geluk. Dat mag wat mij betreft (zonder Hamilton meteen een crash toe te wensen) ook wel eens andersom zijn.
Yes.... Hamilton heeft erg veel geluk.... Rode vlag in Bacu, wie weet er van te profiteren? Vandaag vleugel stik? Rode vlag.... wie profiteert er weer? Opzich is het een kunst om situaties naar je hand te zetten. Maar Hamilton heeft wel erg vaak mazzel is dit soort situaties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

iichel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:39:
[...]

Crash in de sprint race en kreeg het niet voor elkaar in te halen. Qualy was op zich wel acceptabel. McLaren en Ferrari uitzonderlijk goed weekend.
LEC was on fire.
In mijn eerdere Posts zei ik dat de Ferrari geen race pace zou hebben, maar dat was voor LEC echt niet het geval.
Strakke race, alhoewel SAI mogelijk klaagt over de pitstop :+

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:40:
Yes.... Hamilton heeft erg veel geluk.... Rode vlag in Bacu, wie weet er van te profiteren? Vandaag vleugel stik? Rode vlag.... wie profiteert er weer? Opzich is het een kunst om situaties naar je hand te zetten. Maar Hamilton heeft wel erg vaak mazzel is dit soort situaties..
Dit is gewoon puur geluk hebben, zoiets zet je niet naar je hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

warp schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:42:
[...]

Dit is gewoon puur geluk hebben, zoiets zet je niet naar je hand.
eens, geluk overkomt je, kun je op geen enkele manier afdwingen

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:41
ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:42:
[...]
Geluk is met de domme.

:+

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Als leek heb ik vooral bezwaren tegen de manier waarop de overwinning gevierd wordt, zowel door Hamilton als door het team. Ook al vinden ze zelf dat het allemaal wel meevalt en dat het een ongeluk is, Hamilton heeft toch de auto van de directe concurrent in de prak gereden en de coureur mogelijk geblesseerd. Dan past toch iets meer bescheidenheid als je zelf uiteindelijk wint. Vanuit de PR afdeling ook wel een blunder want het lijkt me dat de neutrale kijker hier toch bedenkingen gaat hebben bij dit gebrek aan medeleven.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 18-07-2021 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
Grimmie187 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:38:
Vond het wel een iconisch moment voor dit seizoen eigenlijk. Gelukkig zonder kleerscheuren voor Max want het was een flinke klapper maar ik had stiekem wel verwacht dat Hamilton een keer zn tanden zou gaan laten zien..

Voor de duidelijkheid, als er iemand schuld heeft aan dit incident is het Lewis maar hij heeft de afgelopen tijd in directe duels met Max vaak genoeg eieren voor zijn geld gekozen. Vandaag was het duidelijk tot hier en niet verder voor Lewis en draaide hij de situatie om: ik positioneer mijn auto zo in het duel dat het dit keer aan jou is om een ongeluk te vermijden (de bekende Senna tactiek die Max ook erg goed onder de knie heeft). Max reageert zoals hij altijd doet en laat hem uiteraard staan (regelementair correct) maar ondervindt wel de gevolgen..

Het zal iig voor mooi vuurwerk gaan zorgen de rest van het seizoen, the gloves are off! >:)
Ik had het ook wel verwacht. Hij denkt gewoon ik kan hiermee een overwinning pakken of we vliegen er beide af en ik verlies geen punten op Verstappen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:41

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Jebus4life schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:29:
[...]

Als dit andersom was geweest had de halve wereld over max heen gevallen. Met 1 heel groot verschil max had toegegeven dat die fout had gezeten en het verkeerd had ingeschat.. Onze vriend Hamilton daar in tegen is 100% overtuigd van dat hij geen fouten maakt sterker nog dat hij bijna een mede coureur de dood ingereden heeft doet hem zelfs amper iets.. Dit had zo veel fouter af kunnen lopen dan gelukkig gebeurd is maar Lewis is zich echt wel bewust geweest van het risico dat hij nam en welke gevolgen daar aan konden hangen.

Wat ik al eerder heb gezegd zou het wat mij betreft moeten zijn dat als jij als schuldige bent aangewezen door de stewards je resultaat nooit hoger mag zijn dan degene die je hebt benadeeld met die actie. In dit geval had lewis dus P20 moeten krijgen achter zijn naam. Daardoor hadden zowel Max als Lewis niks behaald met deze actie. Nu heeft Lewis voordeel behaald door zijn directe concurrent van de baan af te rijden. Dat zou mijn inziens nooit beloond mogen worden. Als je alleen schade rijdt en Max rijdt naar P3 dan had Lewis indien voor Max of er direct achter maximaal een P4 kunnen scoren. Nu heeft het hele straffen geen enkel nut gehad en was het alleen maar voor de buhne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:53

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Frappuccino schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:13:
[...]

[Twitter]

(geen idee hoe je dat zichtbaar deelt)
Thanks!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik weet niet of mensen hier al de beide onboard beelden hebben gezien, die lieten ze zo vertraagd mogelijk bij Sky F1 zien. Daarop zie je Hamilton insturen en zijn stuur op dezelfde positie houden. Verstappen stuurt in, merkt Hamilton op, stuurt iets naar buiten en meteen daarna weer naar binnen.

Op die beelden gebaseerd zou ik toch zeggen race incident vanwege de snelheid waarmee het gebeurt of de schuld ligt bij Verstappen, die leek toch een fractie van een seconde eieren voor zijn geld te kiezen om daarna toch weer in te sturen met direct daarna de crash.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:27

g0tanks

Moderator CSA
Uiteindelijk is er maar een duidelijke winnaar vandaag:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://www.netflix-nederland.nl/wp-content/uploads/2020/02/Formula-1-Drive-To-Survive-seizoen-2-Netflix.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qunAnU29eGLxkjtzwybpf0T0VE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZamHgAt7Zo69L9rVULfNsYa7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Homeland schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:55:
Ik weet niet of mensen hier al de beide onboard beelden hebben gezien, die lieten ze zo vertraagd mogelijk bij Sky F1 zien. Daarop zie je Hamilton insturen en zijn stuur op dezelfde positie houden. Verstappen stuurt in, merkt Hamilton op, stuurt iets naar buiten en meteen daarna weer naar binnen.

Op die beelden gebaseerd zou ik toch zeggen race incident vanwege de snelheid waarmee het gebeurt of de schuld ligt bij Verstappen, die leek toch een fractie van een seconde eieren voor zijn geld te kiezen om daarna toch weer in te sturen met direct daarna de crash.
VER gaat terug naar de racelijn schat. Niets meer en niets minder. HAM zit op de 'shit ik heb gefaald' lijn en weet dat hij max niet meer kan pakken. Vervolgens doet hij wat hij al twee keer eerder bij Albon heeft gedaan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Homeland schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:55:

Het is hoe dan ook totaal niet relevant. De voorliggende wagen heeft recht, de achterliggende niet. Hamilton had moeten remmen of liften.
Helaas voorzien de regels niet in dit soort pest gedrag. Misschien dat er eens een change.org petitie moet worden opgezet om de regels aan te laten passen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 21:23

Jebus4life

BE User

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:52:
[...]

Als dit andersom was geweest had de halve wereld over max heen gevallen. Met 1 heel groot verschil max had toegegeven dat die fout had gezeten en het verkeerd had ingeschat.. Onze vriend Hamilton daar in tegen is 100% overtuigd van dat hij geen fouten maakt sterker nog dat hij bijna een mede coureur de dood ingereden heeft doet hem zelfs amper iets.. Dit had zo veel fouter af kunnen lopen dan gelukkig gebeurd is maar Lewis is zich echt wel bewust geweest van het risico dat hij nam en welke gevolgen daar aan konden hangen.

Wat ik al eerder heb gezegd zou het wat mij betreft moeten zijn dat als jij als schuldige bent aangewezen door de stewards je resultaat nooit hoger mag zijn dan degene die je hebt benadeeld met die actie. In dit geval had lewis dus P20 moeten krijgen achter zijn naam. Daardoor hadden zowel Max als Lewis niks behaald met deze actie. Nu heeft Lewis voordeel behaald door zijn directe concurrent van de baan af te rijden. Dat zou mijn inziens nooit beloond mogen worden. Als je alleen schade rijdt en Max rijdt naar P3 dan had Lewis indien voor Max of er direct achter maximaal een P4 kunnen scoren. Nu heeft het hele straffen geen enkel nut gehad en was het alleen maar voor de buhne.
Wel, we groeien naar elkaar toe :P

Het is duidelijk dat we van mening verschillen (en dat mag ook). Maar ik ben wél akkoord met je punt over de stewards. Indien zij oordelen dat het een fout is van Hamilton (wat ze dus gedaan hebben) is de bestaande strafmaat onzin, ik vind je voorstel wel iets hebben.

(in dat geval zou ik ook argumenteren dat volgens mij er geen fout van Hamilton was, maar dan was er tenminste een correcte straf geweest. Nu oordelen ze dat Hamilton in de fout gaat en basically straffen ze hem niet)
franssie schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:59:
[...]

Het is hoe dan ook totaal niet relevant. De voorliggende wagen heeft recht, de achterliggende niet. Hamilton had moeten remmen of liften.
Helaas voorzien de regels niet in dit soort pest gedrag. Misschien dat er eens een change.org petitie moet worden opgezet om de regels aan te laten passen.
Maar Hamilton heeft ook gewoon gelift? Zie enkele pagina's terug.

[ Voor 11% gewijzigd door Jebus4life op 19-07-2021 00:04 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Gappi23 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:48:
Weet iemand hoe het zit met de motor. Neem aan dat Max een compleet nieuwe power unit nodig heeft voor volgende race. Zit ie gelijk aan zijn derde en laatste ? of mag Honda het repareren. Dubbel pech als hij aan zijn derde toe is.
Albon had het bij de post race er al over dat die waarschijnlijk ook kapot is. Ik betwijfel of ze nog iets kunnen redden van die auto want het chassis is denk ik ook klaar. Zaten meteen weer wat upgrades op qua vloer die ook kapot zijn. Dus later in het seizoen zal Verstappen ook grid penalty's moeten gaan nemen. Zo rond Monza denk ik.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Grimmie187 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:38:

En om jou als Ferrari fan nog een goed gevoel te geven, Leclerc reed een puike race. Wat had ik hem die eerste plek gegund. Zo jammer.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

<>

[...]

[/quote]
niet goed genoeg gelukt lijkt mij dan. Die vent is een gevaar op het circuit. Bizar dat het hem geen licentie punten kost.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:29
DaniëlWW2 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 00:03:
[...]

Albon had het bij de post race er al over dat die waarschijnlijk ook kapot is. Ik betwijfel of ze nog iets kunnen redden van die auto want het chassis is denk ik ook klaar. Zaten meteen weer wat upgrades op qua vloer die ook kapot zijn. Dus later in het seizoen zal Verstappen ook grid penalty's moeten gaan nemen. Zo rond Monza denk ik.
Ook hier laat de FIA dus steekjes vallen qua regelgeving. In het geval van overmacht, in dit geval een fout van iemand anders, zou het afschrijven van een motor of versnellingsbak niet mee mogen tellen in een mogelijke penalty voor het wisselen daarvan. De penalty die Max hierdoor gaat krijgen ergens verderop in het seizoen is waarschijnlijk erger dan die 10 sec die Lewis vandaag kreeg.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 16:32

iichel

Gazoooo

franssie schreef op maandag 19 juli 2021 @ 00:07:
<>

[...]

[/quote]
niet goed genoeg gelukt lijkt mij dan. Die vent is een gevaar op het circuit. Bizar dat het hem geen licentie punten kost.
Hij heeft 2 strafpunten gekregen.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
Jebus4life schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:12:
Nog eens herbekeken zonet, maar sorry: Ik zie het echt niet. Ik begrijp niet dat ze Hamilton bestraffen. Ik wil 100% akkoord gaan dat zijn poging wel héél optimistisch was, maar hij zoekt toch echt de aanrijding niet wat mij betreft.

Hamilton is de volledige eerste ronde duidelijk veel sneller en zet druk. Op het rechte stuk zit hij onder de achtervleugel van Max en is duidelijk sneller. Hamilton gaat licht naar links om een inhaalpoging te wagen, Max sluit direct de deur, Hamilton duikt direct richting onderkant en zet zich ernaast.

[Afbeelding]
*Hamilton zit er duidelijk naast, maar zoals vaak aangehaald, niet ervoor'

Bij het insturen van de bocht lijkt het mij dat Hamilton gewoon lift (hij was de opkomende man, en op minder dan 1 seconde zit Max er weer duidelijk voor, kan niet als Hamilton niet inhoudt zie hieronder).

[Afbeelding]

Vervolgens stuurt Max gewoon in alsof die wagen van Hamilton verdwenen is. Tsja... Max had wat mij betreft de bocht perfect iets ruimer kunnen nemen en was dan gewoon simpel voor Hamilton gebleven.

Ja, Max heeft de ideale lijn, maar als het vanaf nu dan de bedoeling is dat we geen inhaalpogingen meer mogen doen als we niet de ideale lijn hebben, kunnen we dan direct de rule changes die eraan komen in de prullenbak gooien? Vanaf nu enkel nog DRSjes krijgen op rechte stukken, we weten uit de voorbije jaren wat voor geweldige races ons dat gegeven heeft...
Niemand zat daar op de ideale lijn. Dit is hoe het normaal gaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZMDzaeOP12XQvrF7o75XaIyFPU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b4nSYEYygLUkN4RNhLpNRFh3.png?f=fotoalbum_large
Er zat dus niemand op de ideale lijn. Lewis niet, Max ook niet. Aangezien het grootste deel van je pleidooi is opgehangen aan de ideale lijn kan ik je pleidooi dan ook niet volgen. Normaal rijd men op die curb, nu reed er niemand op. Max reed er niet omdat hij van zijn lijn afweek om ruimte te laten voor HAM. HAM volgde vervolgens óók zijn normale plaatsing niet en zat meer naar links dan normaal.

Om specifieker te zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CT_cPEAXZfng4GGzJLl3usixCoE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/io6rqH7s4Z6J1Wk669FDw458.png?f=fotoalbum_large

Overigens zie je iedereen daar enorm naar buiten drijven, zeker HAM die hem regelmatig tot over de curbs laat lopen bij het uitkomen van de bocht links. Dus al had VER nog meer ruimte gegeven dan betwijfel ik of het dan niet alsnog contact was geweest. Er is maar één manier om vanaf de binnen kant van de bocht meer naar rechts uit te komen en dat is de bocht minder hard nemen en dus afremmen.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 19-07-2021 00:16 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

miicker schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:36:
Omdat we bezoek hadden heb ik het laatste gedeelte van de race niet meer gekeken. Nu net even terug zitten kijken incl. podium interviews. Maar ik moet zeggen dat ik toch een steeds grotere afkeer krijg tegen Hamilton. Met name met het feit dat hij aangeeft over Max "He didn't leave me any space". Vraag me af of hij hetzelfde zegt als hij de beelden terug ziet en ziet hoeveel ruimte er aan de rechterkant naast hem nog over is.

Exact, crashen hoeft hij niet, maar buitengewoon veel ongeluk de rest van het seizoen wens ik hem wel degelijk toe. De laatste tijd leek hij zich 'netjes' te gedragen, maar nu komt de aap weer uit de mouw. Zoals @Atlas al zei: verwaande arrogante kwal. En zo is 't. Buitengewoon naar om je (enige) directe concurrent zo van de baan te kegelen en dan nog de vermoorde onschuld spelen. Goed hoor Lewis! Helemaal zelf gewonnen! Je fans zullen trots zijn. Kat in 't nauw..

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

PatrickC schreef op maandag 19 juli 2021 @ 00:07:
[...]

Ook hier laat de FIA dus steekjes vallen qua regelgeving. In het geval van overmacht, in dit geval een fout van iemand anders, zou het afschrijven van een motor of versnellingsbak niet mee mogen tellen in een mogelijke penalty voor het wisselen daarvan. De penalty die Max hierdoor gaat krijgen ergens verderop in het seizoen is waarschijnlijk erger dan die 10 sec die Lewis vandaag kreeg.
Dit vind ik ook nog het ergste. Het is echt een dubbele straf. Uit deze race en een achterstand in een van de volgende races qua gridstraf maar ook qua budgetcap. Niets in verhouding met die simpele 10s penalties van vandaag. Het loont gewoonweg op deze manier om iemand er af te tikken.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 10-09 09:21
psy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 00:07:
[...]

En om jou als Ferrari fan nog een goed gevoel te geven, Leclerc reed een puike race. Wat had ik hem die eerste plek gegund. Zo jammer.
Ik voelde de bui al hangen met 10 ronden te gaan maar het is wel genieten om te zien wat Charles uit deze wagen weet te persen! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

uchiha tijntje schreef op maandag 19 juli 2021 @ 00:20:
[...]

Dit vind ik ook nog het ergste. Het is echt een dubbele straf. Uit deze race en een achterstand in een van de volgende races qua gridstraf maar ook qua budgetcap. Niets in verhouding met die simpele 10s penalties van vandaag. Het loont gewoonweg op deze manier om iemand er af te tikken.
Perez in torpedo-modus de volgende race.. zonder gekheid, de straffen volgen niet de aanpassingen aan de regels die je terecht opmerkt. Door jouw schuld een auto compleet afschrijven kan je niet (meer) straffen met 10 seconden. De verhouding daartussen is totaal zoek. Als Max nu elke derde race HAM op deze manier zou 'verwijderen' uit de race, dan wordt hij fluitend wereldkampioen. Kan niet de bedoeling zijn.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:42:
[...]
Per definitie van geluk heb je gelijk. Maar is alles geluk? Denk aan Silverstone waar BOT een lekke band kreeg nét nadat hij over start finish kwam. Vervolgens moest hij letterlijk een hele ronde langzaam naar de pit terug hobbelen. HAM krijgt hetzelfde probleem maar bij hem gebeurd het ergens in de laatste ronde en kan hij vervolgens finishen met 3 banden. (Waarbij ik mij afvroeg of dat ivm safety wel mag, maar goed).

HAM heeft ooit aangegeven dat hij bijvoorbeeld in VT minder KM's probeert te maken dan zijn teamgenoot zodat zijn spullen langer heel blijven. Dat soort dingetjes kunnen bovenstaande situaties mogelijk maken. (Niet letterlijk, dat van die banden zal ongetwijfeld banden management tijdens de race zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 19-07-2021 00:25 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:41
ACID-dude schreef op maandag 19 juli 2021 @ 00:14:
[...]

Exact, crashen hoeft hij niet, maar buitengewoon veel ongeluk de rest van het seizoen wens ik hem wel degelijk toe. De laatste tijd leek hij zich 'netjes' te gedragen, maar nu komt de aap weer uit de mouw. Zoals @Atlas al zei: verwaande arrogante kwal. En zo is 't. Buitengewoon naar om je (enige) directe concurrent zo van de baan te kegelen en dan nog de vermoorde onschuld spelen. Goed hoor Lewis! Helemaal zelf gewonnen! Je fans zullen trots zijn. Kat in 't nauw..
Nog mooier als Max gewoon fair wint van Hamilton. Dan is Hamilton verslagen op kwaliteit in plaats van geluk.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:41
Dank!
Voor mij het bewijs dat Hamilton verkeerd zat in deze situatie. Het zal vast niet expres gedaan zijn, maar het zou de man eens sieren dat hij een niet evidente fout toegeeft. Wees een kerel in plaats in de meeste gevallen klagen over anderen dat die hem onrecht aandeden.

Hamilton, Groot! coureur, absoluut. Maar wel een groot coureur dankzij Mercedes en niet andersom.
Als je Hamilton wegneemt uit de ranglijsten dan is van de afgelopen 7 jaar, 6 keer een Mercedes kampioen, zo sterk is de auto.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:45

pro_6or

amateur_60r

Sir_Lion schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:05:
[...]

Er waarom werd hij er niet eerder over ingelicht?
Omdat het hem geen ene moer kan schelen. Je hebt toch gezien hoe hij wil winnen. En het maakt ook geen reet uit want zijn fans vinden het allemaal prachtig, foei Max zelfs, en de voornamelijk Britse pers durft niet eens wat te zeggen. En dan nog een toto wiers kapitaal in het Mercedes race team zit en je weet hoe het spel gespeeld wordt.

Het is een enorm nadeel om geen Brit te zijn. Max moet imho gewoon zo doorgaan en de focus op zichzelf houden. Imho kan Lewis er nog 1 keer mee wegkomen maar daarna is het schumacher 97 time. Wat mij betreft.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:20
Loft schreef op maandag 19 juli 2021 @ 00:41:
[...]

Dank!
Voor mij het bewijs dat Hamilton verkeerd zat in deze situatie. Het zal vast niet expres gedaan zijn, maar het zou de man eens sieren dat hij een niet evidente fout toegeeft. Wees een kerel in plaats in de meeste gevallen klagen over anderen dat die hem onrecht aandeden.

Hamilton, Groot! coureur, absoluut. Maar wel een groot coureur dankzij Mercedes en niet andersom.
Als je Hamilton wegneemt uit de ranglijsten dan is van de afgelopen 7 jaar, 6 keer een Mercedes kampioen, zo sterk is de auto.
Ja dat heeft Russel wel bewezen toen die mocht invallen. We hebben het over moeten wennen aan een nieuwe auto dit jaar voor een Ricciardo bijvoorbeeld.

Maar Russel zat in een te kleine auto met te kleine schoenen en reed fluitend naar voren. Zonder dikke pech en gepruts van Mercedes (waarbij ik toch politieke spelletjes verwacht) was die gewoon meteen 1e geworden.

Zo sterk was de auto dus :+

Zeker is Hamilton een zeer goede coureur. Maar als een Hamilton de laatste 7 jaar bij een Ferrari of Red Bull had gezeten.... Was Mercedes nog steeds dominant geweest :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:53

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Mooi he! Had hem al een keer gepost, maar hij blijft goed :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 20:39

Killjoy

Klingon lawn products

Mijn mening (voor wat het waard is):

Precies waar ik op zat te wachten en vreesde. Gezien eerdere incidenten: zorg ervoor dat je niet aan de buitenkant van Hamilton komt te zitten, want hij pakt je. Verstappen had dat kunnen weten want hij heeft dat meerdere malen mogen ervaren.

Dus ja, Hamilton is schuldig. Maar Red Bull en Verstappen hadden kunnen weten wat er zou gebeuren. Zeker omdat Hamilton - net als Schumacher - nog genoeg goodwill en geluk heeft om zonder flinke douw en schade ermee weg te komen. En al helemaal in de UK.

En helaas is dat echt iets des f1's. Zie ook Senna/Prost.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 05:33

Lordy79

Vastberaden

redwing schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:11:
[...]

Ik bedoel dat als je als 7e zo'n straf krijgt je race gewoon over is. Maar hoe dan ook is alles beter dan de huidige straffen die voor de top simpelweg geen straf is. Ze moeten hooguit wat langer voluit rijden ipv dat ze gaan coasten.
Nou als je dan als 7e nog opklimt naar de 3e plaats rij je je toch nog in de punten.
Maar met wat meer nadenken kun je natuurlijk maatwerk leveren. Ik noem maar wat:
- als je 1e of 2e staat in klassement kost het je 5 posities
- 3e of 4e: 4 posities
Etc.
11e of lager: tijdstraf van 10 seconden ofzo. Die tellen voor een laagvlieger een stuk zwaarder.

Waar we t inderdaad over eens zijn is dat wat er nu is niet effectief is.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Goedemorgen!
En? Heeft iedereen toch een beetje kunnen slapen?? :+

Zelfs na een nachtrust snap ik de 10sec straf en HAM zijn uitbundige gefeest niet…
Zijn reactie op Twitter is ook nep. Hier geeft ie zijn fout nog steeds niet toe. Vraag me ook serieus af of ie nog gebeld heeft.

Maar ja, hij veranderd toch niet.

Heb nu al zin in de koffiepauze op mijn werk.
Misschien dat ik Lewis ga verdedigen, gewoon omdat het kan en omdat dit toch mijn laatste week voor de vakantie is. })

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
streamnl schreef op maandag 19 juli 2021 @ 06:39:
Heb nu al zin in de koffiepauze op mijn werk.
Misschien dat ik Lewis ga verdedigen, gewoon omdat het kan en omdat dit toch mijn laatste week voor de vakantie is. })
>:)

Hopelijk kan Max en Red Bull dit gevoel van woede en onrecht omzetten in positieve energie voor de rest van het seizoen om dat wereld kampioenschap binnen te halen. En hopelijk gaan ze er geen tug of war van maken, daar schiet je niks mee op. Focussen op jezelf en die ander negeren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Mja hoe langer ik er over nadenk, zie eerdere contacten met Albon, dat dit nagenoeg express was. Niet de intentie om te crashen, maar ook niet echt de intentie om fatsoenlijk af te remmen. In een volgas bocht zat hij op het vuile gedeelte, deed geen moeite om de apex te halen, je ziet hem immers niet bijsturen, en laat zijn auto zelfs wijd lopen. Tsja, de stewards zijn lachwekkend met die straf, maar das is the usual. Het gedrag van Wolff en Hamilton na afloop is gewoon misselijkmakend. Maar de FIA zal er niks tegen doen omdat Sir Lewis het lievertje is...

/edit/
Zie zijn actie bij Leclerc. Daar gaat ie wel genoeg terug. Dit was gewoon bewust de auto laten staan en dat Max het maar moest oplossen.

[ Voor 11% gewijzigd door siggy op 19-07-2021 07:13 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 07:10:
Mja hoe langer ik er over nadenk, zie eerdere contacten met Albon, dat dit nagenoeg express was. Niet de intentie om te crashen, maar ook niet echt de intentie om fatsoenlijk af te remmen. In een volgas bocht zat hij op het vuile gedeelte, deed geen moeite om de apex te halen, je ziet hem immers niet bijsturen, en laat zijn auto zelfs wijd lopen. Tsja, de stewards zijn lachwekkend met die straf, maar das is the usual. Het gedrag van Wolff en Hamilton na afloop is gewoon misselijkmakend. Maar de FIA zal er niks tegen doen omdat Sir Lewis het lievertje is...

/edit/
Zie zijn actie bij Leclerc. Daar gaat ie wel genoeg terug. Dit was gewoon bewust de auto laten staan en dat Max het maar moest oplossen.
Heb er ook geen goed woord voor over, het is gewoon een vuil gespeeld spel en had zwaardere gevolgen kunnen hebben. Er zijn mensen overleden met een minder zware klap.

Let maar op als Max een tik uitdeelt aan Sir Hamilton, dan krijgt ie wel een zwaardere straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

/edit/
Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat het onkunde is. Hij is al jaren gewend om voorop te rijden en dat iedereen aan de kant gaat. Op het moment dat ie moet gaan inhalen bij snellere auto's maakt ie fouten (Rosberg / Max / Albon).

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
De opgelegde straf begrijp ik niet, maar dat is vaker bij Formule 1.
Ik heb echt buikpijn gehad door de feestvierende Hamilton. En als ik er weer bij stil sta, dan kan ik weer boos worden. Ik kan normaal goed naar zijn acties kijken zonder een oranje bril.
Maar gisteren ging hij bij mij een grens over.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Exocet schreef op maandag 19 juli 2021 @ 07:20:
[...]

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat het onkunde is. Hij is al jaren gewend om voorop te rijden en dat iedereen aan de kant gaat. Op het moment dat ie moet gaan inhalen bij snellere auto's maakt ie fouten (Rosberg / Max / Albon).
Op het eerste oog denk ik ook zo. Is hij incompetent ala milde Maldonado of bewust. Dat zijn beetje de keuzes. Maar als je dan ziet dat hij bijvoorbeeld bij Leclerc wel goed van het gas afgaat en hier niet, lijkt dat voor mij doorslaggevend te zijn. Zijn actie had nul kans van slagen, alleen maar als Max rechtdoor zou rijden. Tsja. en daar slechts 10 sec voor krijgen:
- gratis 25 punten inlopen op je enige tegenstander
- complete afschrijving van auto en PU van je directe tegenstander
- de auto 'gratis' kunnen repareren
- de race nog winnen
- achteraf over the top vieren en schijt hebben dat je iemand voor checkups het ziekenhuis in rijdt

Ik hoop nog dat de FIA wat doet aan het gedrag van Lewis en Wolff, want ook die Wolff zit op het zelfde misselijkmakende niveau van Lewis. Volhouden dat het de schuld van Max was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Het geluk heb ik uiteindelijk misschien nog de meeste moeite. Los van alle interviews met Hamilton waarin hij de onschuld blijft volhouden en de onbegrijpelijke straf.

Hij zegt schade te hebben, team staat klaar met bandjes en vleugel en toch blijven ze buiten. Alsof ze gokken op een rode vlag, die er een halve ronde later ook komt. Had hij gewoon net als de meeste naar binnen gegaan, had hij laatste gestaan (of in ieder geval een stuk verder naar achteren) en wordt de 10s straf opeens wel een straf.

Hiernaast ook een misser bij de pitstop van Norris waardoor Bottas er nipt aan voor kon blijven. Zonder had Bottas en mogelijk ook Hamilton er langer achter gezeten waardoor Leclerc het wel haalt.
We zullen het nooit weten en het zijn de bekende 'als'-jes.

De voorsprong van Max is in ieder geval weer terug naar beperkt. Nu hopen dat hij Hongarije kan winnen en Hamilton eens een keer pech heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pjottum schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:02:
[...]

en ik lekker verbrand ben vanmiddag omdat ik niet naar de grote Sir Lewis Best Crowd ever show gekeken heb, als ik hier nu nog even bijlees.
Lekker verbrand? Serieus? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren was er tijdens de race hier nog wat discussie over of Hamilton nu wel of geen schade had en of hij die nu wel of niet gratis heeft kunnen repareren.

Naar mijn idee was Mercedes hier gewoon slim in. Ik gok dat ze hadden willen pitten, immers stond ook al een monteur met de voorvleugel klaar. Maar tegelijkertijd zagen ze ook dat het een zware crash was en de muur in puin lag. En als de muur herstelt moet worden komt er altijd een rode vlag. Ze zouden dus gek zijn om meteen te pitten en naar P19 terug te vallen. Zou er geen rode vlag komen konden ze altijd nog pitten, maar dat die rode vlag er zou komen was eigenlijk een zekerheid.

Dat ze vervolgens met wat lijm en ductape de boel fixen is eigenlijk ook begrijpelijk. Want budget cap. Nu hebben ze de race uitgereden met deze vleugel. Hadden ze een nieuwe er op gezet hadden ze er potentieel twee kunnen "weggooien" na de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zeg nooit meer voor een race dat drama wordt...nooit!!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:33
Ik vraag me nog steeds af wat Toto wilde bewijzen in zijn e-mail naar de wedstrijdleider.

Horner is veel meer een coach die voor zijn spelers (coureurs) op komt. Toto is meer een manager, bijna een jurist. Zo koel en berekenend.

Hopelijk krijgen Hamilton en Toto binnenkort een lesje nederigheid.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Ach het zat er wel een keer aan te komen, om maar even advocaat van de duivel te spelen. Max positioneert die auto zo ontzettend slim, dat Hamilton wel moest liften. Alleen Hamilton is niet het type coureur wie, zoals een Bottas wel zou doen, mee blijft buigen met de wil van een concullega. Hij zat 100% fout, maar wellicht dat Max de volgende keer bij zo'n actie eieren voor z'n geld kiest en erop gokt dat ie Lewis wel weer terug kan pakken. Het enige wat dan echt jammer is, is dat Red Bull van deze actie de rest van het seizoen last gaat hebben en Lewis geen centje pijn heeft gehad van zijn 10s penalty. Dat is in zekere zin de FIA aan te rekenen. Ze laten in zekere zin hier misschien wel het kampioenschap bepalen door een Hamilton die zijn WDC concurrent er willens en wetens af tikt.

Een ding is iig zeker. Hamilton wil zich prima verlagen tot de laagste niveaus die mensen als Prost, Senna en Schumacher ooit ook opgezocht hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Bansheeben op 19-07-2021 07:55 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:58
Het risico is ook dat bij een volgende crash coureurs zich straks gaan aanstellen en blijven liggen om een grotere straf te bewerkstellen, zoals bij voetbal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

streamnl schreef op maandag 19 juli 2021 @ 07:21:
De opgelegde straf begrijp ik niet, maar dat is vaker bij Formule 1.
Ik heb echt buikpijn gehad door de feestvierende Hamilton. En als ik er weer bij stil sta, dan kan ik weer boos worden. Ik kan normaal goed naar zijn acties kijken zonder een oranje bril.
Maar gisteren ging hij bij mij een grens over.
Voor de volgende keer moet je gewoon, als een echte kerel, de tv uitzetten wanneer Hamilton p1 pakt. Dat heb ik iig gedaan :+

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Ingelogd schreef op maandag 19 juli 2021 @ 07:57:
Het risico is ook dat bij een volgende crash coureurs zich straks gaan aanstellen en blijven liggen om een grotere straf te bewerkstellen, zoals bij voetbal.
Nou dat lijkt me niet. Anders dan bij voetbal is het toch wel vrij duidelijk wanneer het een grote klapper was. Maar het gaat wat mij betreft niet eens om de 51G, maar meer om het feit dat deze crash kampioenschaps bepalend was en dat Hamilton ermee weg komt. Ik vind dat ze dat soort context mee moeten nemen. Maar goed, wat ik vind is verder niet zo belangrijk natuurlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bansheeben schreef op maandag 19 juli 2021 @ 07:52:
Hij zat 100% fout, maar wellicht dat Max de volgende keer bij zo'n actie eieren voor z'n geld kiest en erop gokt dat ie Lewis wel weer terug kan pakken.
Dat was ook het punt gisteren. Hij moest voor Hamilton blijven. Setup was niet goed, dus dat was later niet meer gelukt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 10:24
Joris748 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 07:46:
Ik vraag me nog steeds af wat Toto wilde bewijzen in zijn e-mail naar de wedstrijdleider.

Horner is veel meer een coach die voor zijn spelers (coureurs) op komt. Toto is meer een manager, bijna een jurist. Zo koel en berekenend.

Hopelijk krijgen Hamilton en Toto binnenkort een lesje nederigheid.
Volgens toto had hamilton recht op de bocht omdat hij er in de remzone meer dan half naast zat, dat hadden ze denk ik schematisch uitgetekend, ik meen me te herinneren dat hij het had over een diagram en positions of the cars.

Helaas voor Toto geldt die regel niet in de remzone, maar bij de apex, de apex waar max ver voor zou hebben gelegen als lewis deze niet compleet miste door te weinig te remmen en vol de bocht uit te ondersturen.

erutangiS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

ACID-dude schreef op maandag 19 juli 2021 @ 00:23:
[...]

Perez in torpedo-modus de volgende race.. zonder gekheid, de straffen volgen niet de aanpassingen aan de regels die je terecht opmerkt. Door jouw schuld een auto compleet afschrijven kan je niet (meer) straffen met 10 seconden. De verhouding daartussen is totaal zoek. Als Max nu elke derde race HAM op deze manier zou 'verwijderen' uit de race, dan wordt hij fluitend wereldkampioen. Kan niet de bedoeling zijn.
En toch zie je dat soort aanrijdingen vaker in de F1 maar in de meeste gevallen met minder dramatische gevolgen. Het belangrijkste is en blijft de intentie die er achter steekt. Opzettelijk iemand aanrijden in een poging deze te doen crashen is een heel andere wereld dan gaan voor een gat dat eigenlijk niet bestaat in de hoop de andere in een fout te dwingen en de plaats in te nemen. Het eerste is crimineel, het tweede is racen. Het tweede wil ik gerust vaker zien en er is al lang de vraag van vele fans, maar ook de coureurs om hen net harder te laten racen en niet elk incident direct enorm zwaar af te straffen.

Achteraf is het altijd enorm eenvoudig om te oordelen over schuld en onschuld, over hoe foutief iets was. Maar als je daar in die wagen zit, beslissingen moet maken in fracties van een seconde dan wordt het een heel ander verhaal.

Hamilton is tijdens de race gestraft, sommige vinden die straf te licht, anderen vinden dan weer dat hij geen straf verdiend had. Niet iedereen kan gelijk hebben en je kan niet iedereen plezieren. Maar de straf is wel uitgesproken door mensen met meer ervaring, met veel meer inzichten dan de gemiddelde fan. En net zoals we de uitspraken van een rechter moeten aanvaarden moeten we dat hier ook doen.
sdk1985 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 00:25:
[...]

Per definitie van geluk heb je gelijk. Maar is alles geluk? Denk aan Silverstone waar BOT een lekke band kreeg nét nadat hij over start finish kwam. Vervolgens moest hij letterlijk een hele ronde langzaam naar de pit terug hobbelen. HAM krijgt hetzelfde probleem maar bij hem gebeurd het ergens in de laatste ronde en kan hij vervolgens finishen met 3 banden. (Waarbij ik mij afvroeg of dat ivm safety wel mag, maar goed).

HAM heeft ooit aangegeven dat hij bijvoorbeeld in VT minder KM's probeert te maken dan zijn teamgenoot zodat zijn spullen langer heel blijven. Dat soort dingetjes kunnen bovenstaande situaties mogelijk maken. (Niet letterlijk, dat van die banden zal ongetwijfeld banden management tijdens de race zijn).
Nu doe je het bijna overkomen alsof Toto op de pitmuur een knopje heeft "ontplof band". En dat spullen langer heel blijven klopt ook niet echt. Er wordt een programma afgesproken, iedereen doet een gelijkaardig aantal rondjes en op de motoren na worden onderdelen gewoon ook onderling uitgewisseld. Zo rijdt Bottas nu rond in het chassis waarmee Hamilton het seizoen is gestart.
Bansheeben schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:02:
[...]

Nou dat lijkt me niet. Anders dan bij voetbal is het toch wel vrij duidelijk wanneer het een grote klapper was. Maar het gaat wat mij betreft niet eens om de 51G, maar meer om het feit dat deze crash kampioenschaps bepalend was en dat Hamilton ermee weg komt. Ik vind dat ze dat soort context mee moeten nemen. Maar goed, wat ik vind is verder niet zo belangrijk natuurlijk :/
We hebben nog een lange weg te gaan en zowel Verstappen als RBR staan nog altijd bovenaan in de kampioenschappen.
MikeyMan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:09:
[...]

Dat was ook het punt gisteren. Hij moest voor Hamilton blijven. Setup was niet goed, dus dat was later niet meer gelukt.
Dat was het verhaal aan beide kanten natuurlijk. Hamilton moest er voorbij anders zou Max in de volgende sectie het gat kunnen trekken en liggen de posities voor heel de race vast. Copse was zijn laatste kans.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 09-09 19:24
Lewis heeft straf gekregen (veel te weinig) dus ik begrijp werkelijk niet dat er hier nog zijn die durven te stellen dat Max fout zat, is het anti-Max/ pro- Mercedes sentiment zo groot bij deze lui dat zij oogkleppen op hebben.
Ik vond de wijze van feestvieren misselijkmakend en dit bewijst des te meer wat ik altijd al heb geweten en dat is dat Lewis een achterbaks, eng mannetje is en de FIA geen ruggengraat heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
D.deJong schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:19:
Lewis heeft straf gekregen (veel te weinig) dus ik begrijp werkelijk niet dat er hier nog zijn die durven te stellen dat Max fout zat, is het anti-Max/ pro- Mercedes sentiment zo groot bij deze lui dat zij oogkleppen op hebben.
Ik vond de wijze van feestvieren misselijkmakend en dit bewijst des te meer wat ik altijd al heb geweten en dat is dat Lewis een achterbaks, eng mannetje is en de FIA geen ruggengraat heeft.
Net zoals jij vindt dat de straf te laag was, zullen er zat zijn die de straf niet terecht vinden. En jullie hebben beiden net zo gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

MrOleo schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:10:
[...]

Volgens toto had hamilton recht op de bocht omdat hij er in de remzone meer dan half naast zat, dat hadden ze denk ik schematisch uitgetekend, ik meen me te herinneren dat hij het had over een diagram en positions of the cars.

Helaas voor Toto geldt die regel niet in de remzone, maar bij de apex, de apex waar max ver voor zou hebben gekegen als lewis deze niet compleet miste door te weinig te remmen en vol de bocht uit te ondersturen.
Remzone voor een volgas bocht? Toto moet zich maar weer gaan bemoeien met business denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Homeland schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:21:
[...]

Net zoals jij vindt dat de straf te laag was, zullen er zat zijn die de straf niet terecht vinden. En jullie hebben beiden net zo gelijk.
Dat is een hele andere discussie toch? Het gaat eerst om het wel of niet fout zitten van sir Lewis en daarna pas over de strafmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hebben de andere teams / rijders nog een mening?

Zou wel strak zijn als die niet meer met Lewis de baan op zouden willen ofzo.

alles kan off-topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
GARY ANDERSON: INADEQUATE HAMILTON PENALTY SETS BAD PRECEDENT
There was nothing wrong with Hamilton’s drive, it was very good, but to be judged at fault and to get only a time penalty for pushing another driver off the track just shows that the penalty system is not adequate and doesn’t fit the crime.

Hopefully Max is all OK. It did look like the impact rang his bell, but he will be getting the best medical attention. He still has an eight-point lead in the championship so all is not lost.

What Verstappen needs remember is that if that tyre hadn’t exploded in Baku and he hadn’t been ushered off the road at Silverstone he would probably be leading the championship by another 50 points.
https://the-race.com/form...nalty-sets-bad-precedent/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:26:

Ik denk dat de meesten het als een race incident zullen beschouwen? Zag iig een quote van Leclerc die dat vond.
(Lewis zat zonder meer fout, maar we hoeven het ook niet te overdrijven.)

[ Voor 9% gewijzigd door NiaX op 19-07-2021 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
D.deJong schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:25:
[...]

Dat is een hele andere discussie toch? Het gaat eerst om het wel of niet fout zitten van sir Lewis en daarna pas over de strafmaat.
Jij bent het niet eens met de strafmaat, door een andere bril kan je het er ook niet mee eens zijn door te zeggen dat er überhaupt geen straf had moeten zijn, 1e ronde, race incident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Neuh, die weten wel beter. Hoog van de toren blazen en vervolgens een keer hetzelfde uithalen wanneer het moment zich voordoet is niet echt een good look.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online

Het viel mij op dat andere coureurs er vaak Amper iets van vonden, dat zegt mogelijk veel over het incident en wie er schuldig is, of over hoe zij Max zien, over het algemeen leek men niet bezorgd te zijn over hem wat me toch wel verbaasde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyperActive
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-09 16:18
Maar wat voor precedent schept dit. Altijd de binnenkant verdedigen/aanvallen, zodat je de auto naar buiten kunt laten lopen. De buitenste coureur is dan altijd zwaarder de lul t.o.v. de coureur aan de binnenkant mochten ze elkaar raken. De coureur die aan de binnenkant zit loopt hoogstens tegen een 10 seconden straf aan, terwijl de buitenste minimaal buiten de baan komt en vaak in de grindbak belandt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Mja, RBR fans vinden de straf te laag, Mercedes fans vinden de straf te hoog.
De stewards zullen er heus wel goed naar hebben gekeken voordat ze met een straf kwamen. Dat HAM daarna fluitend naar de eerste plek reedt konden zij ook niet helemaal inzien, hoewel, ze weten de pace van de Mercedes daar natuurlijk wel.

Hoe de reactie van sommige mensen hier gisteren was, sloeg echt werkelijk waar helemaal nergens op, mijn complimenten aan de mods om het toch nog een beetje in goede banen te leiden (ironisch dat ik dat zeg O-) ).

Perez viel wel weer compleet door de mand dit weekend, en kennelijk vond het team het punt bij HAM belangrijker als PER naar P9 of P8 te laten rijden, bijzondere call.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Homeland schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:27:
[...]

Jij bent het niet eens met de strafmaat, door een andere bril kan je het er ook niet mee eens zijn door te zeggen dat er überhaupt geen straf had moeten zijn, 1e ronde, race incident.
Iemand torpederen de banden in met deze gevolgen is niet bepaald een race-incident te noemen, daar waren de geleerden het gelukkig ook mee eens.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

/edit/
Duidelijk te zien in de gif die ik eerder plaatste
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NswHVXiYRVcoCbORMwRozxKKLXQ=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/F2uxK3jb2GJ4RRYD5aYhr8U1.gif?f=fotoalbum_large

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

NiaX schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:26:
[...]

Ik denk dat de meesten het als een race incident zullen beschouwen? Zag iig een quote van Leclerc die dat vond.
Leclerc is dan ook de grootste fan van Max.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Blokker_1999 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:16:
We hebben nog een lange weg te gaan en zowel Verstappen als RBR staan nog altijd bovenaan in de kampioenschappen.
Natuurlijk, maar op deze manier gaat er wel een engine penalty aan te pas komen voor Max en voor de cost cap zal het afschrijven van een volledige auto ook niet mals zijn... De gevolgen zijn dus groter dan enkel de dnf voor RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Exocet schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:26:
GARY ANDERSON: INADEQUATE HAMILTON PENALTY SETS BAD PRECEDENT

[...]

https://the-race.com/form...nalty-sets-bad-precedent/
Ben benieuwd naar meer opinies van deskundigen. Laat maar komen!

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
NiaX schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:26:
[...]

Als je iemand niet moet geloven is het LEC wel, vorig jaar nog met z'n idiote actie die Max uit de race kegelde en dan met een slap excuus komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
siggy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:31:
[...]

Leclerc is dan ook de grootste fan van Max.
We vergeten misschien dat VER zich ook enkele jaren zich niet helemaal geliefd heeft gemaakt op de toenmalige grid, gelukkig is hij in dat opzicht een heel stuk volwassener geworden.
Hij zal trouwens vandaag wel zo stijf als een plank wakker zijn geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:54

Ik zou Max dan ook liever niet meer op de baan zien, wat een gevaar is dat zeg!

Even klikken want FOM..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
FabianGTI schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:30:
Mja, RBR fans vinden de straf te laag, Mercedes fans vinden de straf te hoog.
De stewards zullen er heus wel goed naar hebben gekeken voordat ze met een straf kwamen. Dat HAM daarna fluitend naar de eerste plek reedt konden zij ook niet helemaal inzien, hoewel, ze weten de pace van de Mercedes daar natuurlijk wel.
Iedereen die F1 ook maar een beetje volgt, weet dat 10 seconden tijdstraf voor RBR of MER pinda's zijn.
Hoe de reactie van sommige mensen hier gisteren was, sloeg echt werkelijk waar helemaal nergens op, mijn complimenten aan de mods om het toch nog een beetje in goede banen te leiden (ironisch dat ik dat zeg O-) ).

Perez viel wel weer compleet door de mand dit weekend, en kennelijk vond het team het punt bij HAM belangrijker als PER naar P9 of P8 te laten rijden, bijzondere call.
Dat ene puntje kan het verschil zijn tussen het wereldkampioenschap en een tweede plaats ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:33:
[...]

Als je iemand niet moet geloven is het LEC wel, vorig jaar nog met z'n idiote actie die Max uit de race kegelde en dan met een slap excuus komt.
Ricciardo zegt: Hamilton's fout, maar ook:
"“But the thing is Max is okay. And to be honest, it’s a bit like yesterday with George [Russell] and Carlos [Sainz Jnr] – it’s the first lap, we’ve got still a bit cold tyres, high fuel, things happen and it is racing. But yes, certainly I feel for Max.”"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

antonboonstra schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:31:
[...]

Duidelijk te zien in de gif die ik eerder plaatste
[Afbeelding]
Moet wel bij gezegd worden dat het geval met Leclerc geen first lap was met koude banden en een volle tank. Had Lewis natuurlijk ook moeten kunnen inschatten, maar het zijn niet helemaal vergelijkbare omstandigheden. Feit blijft natuurlijk wel dat Max eigenlijk nog meer ruimte geeft dan Charles en dat een hoop mensen dus blijkbaar schijnen te denken dat Max die bocht dan helemaal niet had moeten nemen om sir Lewis vooral geen strobreed in de weg te zitten op 'zijn' circuit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:38
Ik ben wel voorstander van een strafsysteem dat rekening houdt met de impact op de benadeelde partij. Dus iets als ("strafmaat voor overtreding" x "factor impact op benadeelde"). Als Max bij deze overtreding op de baan gebleven was zou de straf idd 10 seconden kunnen zijn. Nu zou je er een factor 4 of 5 bij moeten rekenen (bijvoorbeeld), zodat de uiteindelijke straf op 40 sec gekomen was.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 17:50
Blijf met het idee zitten dat, mocht er geen zware crash geweest zijn, er niet eens een straf ging geweest zijn. Was voor mij, voor een groot deel, een racing incident. Vermoed dat het begint met Verstappen die Hamilton gewoonweg niet ziet of veronderstelt dat Hamilton gelost heeft. Dan is er Hamilton die de bocht niet nauw genoeg aansnijdt.
Verstappen reed ook niet helemaal op de juiste racing line. Hij reed al meer naar rechts om Hamilton te blokkeren. Volgens mij rij je daar meer naar links. Daardoor moet hij ook wel anders insturen.

Denk dat velen, voor de gemakkelijkheid, het woordje "predominantly" overslaan in de beslissing van de stewards. Althans, ik meen mij toch te herinneren dat het er in stond.

Het was van allebei niet perfect wat ze deden maar Hamilton ging het meest in fout volgens de stewards. 10 seconden straf was niet genoeg. Mocht wel een stop & go geweest zijn. Maar de straffen liggen nu eenmaal vast

Het gevier van Hamilton geeft een dubbel gevoel. Aan de ene kant kan je het hem niet kwalijk nemen dat hij viert. Het is zijn thuis GP voor meer dan 100.000 aanwezigen. Hij heeft, na de crash, eigenlijk wel perfect gereden. Kan me dan voorstellen dat de adrenaline en vreugde zorgen voor dergelijke taferelen. Hij heeft tijdens de rode vlag gezien dat verstappen zelf naar de ambulance stapte dus dat was al een goed teken. Dat Verstappen naar het ziekenhuis was, is volgens mij op zich ook niet zo bijzonder. Dat is redelijk standaard in dergelijke situaties en heeft op zich niet veel te betekenen.
Het is altijd beetje oordelen "in hindsight".
Het is een erg scheve vergelijking maar ik was vorig jaar betrokken in een ongeval (als passagier van de aangereden auto). De aanrijders waren op weg naar het huwelijk van hun dochter. Hun auto had lichte schade maar onze auto werd deze een paal geduwd. Mijn bestuurder had pijn aan de schouder van de zijdelings impact en moest naar het ziekenhuis voor onderzoek. Moeten wij dan, als aangeredenen, verwachten dat die mensen het feest niet vieren? Ik zeg het zelf, zeer scheve vergelijking maar daar moest ik toch aan denken omdat ik zelf (eigenlijk mijn chauffeur) in die situatie zat. Anders zou ik misschien nooit denken aan zoiets.

En het idee dat Hamilton dit opzettelijk deed, is echt van de pot gerukt. Dit ongeval is een gevolg van twee haantjes die niet wilden lossen. Het moest er eens van komen en dit is nu gebeurd. Wel met zware gevolgen

Ben er van overtuigd dat, was het omgekeerd geweest, er honderden keer een bepaalde quote van Senna voorbij zou komen

Kortom:
zuur dat dit zo'n gevolgen heeft voor het WK. Als Hamilton het WK wint, zal iedereen aan deze crash denken. Aan de andere kant, als Verstappen wint, is het nog heroischer.
zuur voor Norris. Was zijn pitstop niet verknald, dan stond ie waarschijnlijk op het podium.
Raikkonen heeft getoond dat hij nog altijd in de weg kan rijden iemand achter zich kan houden
Ferrari had zelf waarschijnlijk nooit gedacht dat ze zo competitief gingen zijn

en nog wel paar dingetjes zoals mooie punten voor Ricciardo, Alonso, ...

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 12:06
Vandaag toch wel wakker geworden met een kater. :|

Hopelijk later in dit seizoen dat Max kan roepen: Karma! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Joris748 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:32:
[...]

Ben benieuwd naar meer opinies van deskundigen. Laat maar komen!
Achja, wat boeit het nog? :/

Gewoon op naar de volgende!

Hopelijk heeft Verstappen geen 'verborgen' lichamelijke (of psychische) gevolgen ervan opgelopen en is straks ook de auto weer in de eerdere top staat terug te brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Joris748 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:35:
[...]

Dat ene puntje kan het verschil zijn tussen het wereldkampioenschap en een tweede plaats ;)
Maar doorgaans is het voor de teams belangrijker de constructeurs titel binnen te slepen. :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Gynnad schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:35:
[...]

Ik zou Max dan ook liever niet meer op de baan zien, wat een gevaar is dat zeg!

[YouTube: 7 Times Max Verstappen Clashed with his Rivals]
Even klikken want FOM..
Het lijstje dat Hamilton andere mensen de baan uit duwt is langer dan dit. Overigens is o.a. de startcrash in Singapore never nooit de schuld van Max. Hij kon geen kant op, werd van twee kanten geknepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ben wel benieuwd naar de mechanische gevolgen voor Max. Naast extra kosten op het gelimiteerde budget moet er ook een nieuwe auto opgebouwd worden. Nieuw chassis? Nieuwe motor (penalty later?) Nieuwe bak (ook goed voor later nog een straf?)

Dit soort zaken zouden ook in de spelregels afgevangen mogen worden.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 43 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.