[F1 2021] Race 10 GP van Groot-Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 51 Laatste
Acties:
  • 164.321 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Raven__NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:28:
[...]

Klopt, maar this is racing. Je ziet vaak genoeg bij kleine tikjes dat er niks gebeurt en andere keren is de auto rijp voor de sloop. It happens... Hoe klote het ook is
Een aanrijding met schuld is geen gevalletje pech oid. Ik vind dat echt iets fundamenteel anders. Hamilton krijgt hier een sanctie, hij is dus schuldig aan een ziekenhuisopname van een collega, zijn voornaamste concurrent zelfs. Daar past een stukje nederigheid bij, dat hebben we niet bepaald gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

DoubleDutch schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:30:
[...]

Ja want zo nam Ham de rest van de wedstrijd ook de bocht, helemaal links om. 😂
Linker wiel voor naast de rechter wiel achter geeft je het recht om iemand eraf de duwen. 👍🏻
Lees anders mijn eerdere posts hier net boven, over hoe Ham loste omdat hij het niet ging redden.
Net voor de helft vd bocht zat hij er bijna langs. Er niet voorbij, zeker niet.

Normaliter hadden we een 1 en 2 MERC aan de start staan met duidelijke orders. Nu hebben we VER en HAM er staan, dat gaat in de nabije toekomst nog meer vuurwerk opleveren. Dit is.niet het laatste race incident met beiden. Benieuwd hoe dit topic dan gaat lopen. Wen er maar aan, close racing for the WDC.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:31

backupdevice

Boeh!

RC heeft geoordeeld en Lewis heeft zijn straf gehad. Mijn inziens was de actie Lewis totaal kansloos want als je in die bocht , aan de binnenkant er niet voorzit tijdens insturen , er altijd een ongeluk komt. Lewis had gewoon niet door moet zetten . En ja Max heeft dat ook vaak gedaan, maar niet bij Cops. Is gewoon een kansloze actie geweest. En ja Lewis had wel iets meer Knightly kunnen zijn na de race , maar ja….nu weten wij ook hoe dat gaat bij hem .

[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 18-07-2021 22:36 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
simons schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:33:
[...]

Best crowd ever..... en door!
En last crowd ever ... dan had ie zn Louis Vuitton koffertje kunnen inpakken en verkassen naar een onbewoond eiland waar hij in zn eentje zijn dagen kan slijten.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

simons schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:33:
[...]

Best crowd ever..... en door!
Ook zo iets ja, die crowd die staat te juichen als hij zn concurrent het ziekenhuis in rijdt. Gaat hij staan prijzen en een feestje mee vieren. Doe normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:35:
[...]

Ook zo iets ja, die crowd die staat te juichen als hij zn concurrent het ziekenhuis in rijdt. Gaat hij staan prijzen en een feestje mee vieren. Doe normaal.
Ze wonen niet voor niks op een eiland hè .

Maar als het andersom was geweest in de Tarzanbocht hebben wij ook genoeg tokkies die staan te juichen hoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jorick schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:11:
[...]

... maar VER had net zo goed nog een halve meter of een meter naar links kunnen gaan dan was er niets aan de hand geweest.
Dat was sowieso geen optie geweest.
Heb je gezien waar Lewis uitkwam? Die reed heel wijd en zat aan het einde van de bocht helemaal aan de buitenkant, met een volledige baan rechts van hem.

De enige optie om een touche te voorkomen hier was liften.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:37

iichel

Gazoooo

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:35:
[...]

Die crowd wist toen niet dat VER het ziekenhuis moest bezoeken en je laat het overkomen alsof hij met 5 gebroken benen zwaar gewond is afgevoerd. Het was puur ter controle. Was er ook zo weer uit. Overdrijven is ook een vak.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 19:11
Raven__NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:22:
[...]

Had je net zo gereageerd als de rollen waren omgedraaid? Dan staat 90% op de bank te juichen. En schreeuwen hoe geweldig hij wel niet is.
+1
En zouden de rollen omgedraaid zijn, dan had Verstappen een opmerking geplaatst "ja, ik moest erlangs. Hij reed in de weg, niet mijn schuld" om daarna een sippe bek op te zetten en de penalty aan te vechten bij de FIA.
Sorry, geen fan van Verstappen (van de hele familie niet).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:38:
[...]

Heb je gezien waar Lewis uitkwam? Die reed heel wijd en zat aan het einde van de bocht helemaal aan de buitenkant, met een volledige baan rechts van hem.

HAM heeft ook gelift. Want 50 meter later zat ie met z'n voorvleugel op het achterwiel van VER:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gKJprOa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Frappuccino schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:34:
[...]

Het was enkel de band, maar evengoed niet wenselijk.
Enkel een band ... met een kleine 200 kph komt zo'n projectiel ook dodelijk aan. Een van de redenen dat de halo er is gekomen. Zal niet de eerste keer zijn dat er doden vallen door een verloren wiel/band.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Ramon 73 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:38:
[...]

+1
En zouden de rollen omgedraaid zijn, dan had Verstappen een opmerking geplaatst "ja, ik moest erlangs. Hij reed in de weg, niet mijn schuld" om daarna een sippe bek op te zetten en de penalty aan te vechten bij de FIA.
Dat zou je niet zeggen :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

+1
Die laatste uitleg was niet nodig.
Weer iemand met zo'n slap verhaal, maar als max ..
Max deed dit niet, Hamilton wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

[...]

+1
Nou ja, Fan zijn heeft niks mee te maken. Lewis heeft vandaag laten zien dat 95% van zijn hele voorkomen totaal gebaseerd is op …. Niks. Je mag best feestvieren maar hij laat wel zien dat hij van enige terughoudendheid een ernstig tekort heeft . Maar ja … Max kan nu alleen antwoord geven op de baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
redfoxert schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:39:
[...]

Enkel een band ... met een kleine 200 kph komt zo'n projectiel ook dodelijk aan. Een van de redenen dat de halo er is gekomen. Zal niet de eerste keer zijn dat er doden vallen door een verloren wiel/band.
Er stond ook nog een stukje tekst na de komma. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
Max is ok, dus vanaf nu "gloves off" en die vent vernederen op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Volgende is Hongarije toch? Zou wel een win voor #33 moeten zijn

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

iichel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:38:
[...]

Die crowd wist toen niet dat VER het ziekenhuis moest bezoeken en je laat het overkomen alsof hij met 5 gebroken benen zwaar gewond is afgevoerd. Het was puur ter controle. Was er ook zo weer uit. Overdrijven is ook een vak.
Ze stonden te juichen de seconde dat hij snoeihard de muur inging en stopten zelfs niet voor toen ze zagen hoe hard de klap was. En toen wist niemand nog of hij zelf uit de auto zou klimmen. Kijk voor de 'gein' eens naar reacties bij vergelijkbaar harde klappen. Het gejuich is dan echt veel minder tot niet bestaand. Engels publiek is k*t publiek, maakt niet uit of het F1 of voetbal is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Raven__NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:37:
[...]

Grapjas.
Koel eens af en kijk van de week nog eens je reactie. Vergeet ook niet je roze bril af te doen
Ik bemerk dat de inhoudelijke argumenten op zijn en we overgaan op termen als grapjas en roze bril?
Ik beschouw dat maar als erkenning van mijn standpunt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

iichel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:39:
[...]

HAM heeft ook gelift. Want 50 meter later zat ie met z'n voorvleugel op het achterwiel van VER:

[Afbeelding]
Ik weet niet jij wilt doen eerlijk gezegd . Jij raced zelf ook toch? Wil jij zeggen dat jij net als Lewis had gehandeld . Daargelaten of Max meer ruimte moest geven. Je zit achter iemand , aan de binnenkant , voor het insturen van Cops. Ga je niet redden… als je de apex mist raak je de tegenstander, als je de curp raakt , raak je de tegenstander. Sowieso onderstuur je eruit vanuit die hoek….kom op man, wij mogen allemaal wel iets meer verwachten van een 7 voudig WC, zeker in de 1e ronde

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 11:44

pro_6or

amateur_60r

Emgeebee schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:56:
[...]

Maar dat is het punt juist; als ik menig (oud-)coureur mag geloven nam Max helemaal geen risico en Ham wel. Er was genoeg ruimte.
Max nam Idd (bijna) geen risico, maar je achterwiel rijd nu eenmaal voorbij aan je concurrent, als die per sé wil dan raakt hij hem. In Bahrein ging Max er daarom ook super ruim omheen. Maar hier lag hijnzelf voor en meer ruimte was er niet. Er lag nog wel asfalt natuurlijk maar dan ben je die plaats kwijt.

Dat is iets. Wellicht verandert dat nog over de jaren, dat hij nóg beter gaat anticiperen op geflikt worden. Hier kón dat bijna niet.

Ik was hier al races lang bang voor, nu is het dan zo ver, Lewis met zijn gedrag na de pole, en het verliezen van de sprint race, die verloor hij ook hier, daar sloeg Max het gat dat hek buiten Drs bracht. Nu wist Lewis dus door de sprint race eigenlijk dat dit was waar het moest gebeuren.

Wat hoop ik dat Max alsnog kampioen wordt, en zonder dit soort shenanigans.

een treffende spreuk

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:25
Ik vind het wel opvallend dat het altijd bij de tegenspeler gebeurt en nooit bij Hamilton. Vaak is Verstappen de lul. Het kan toch niet 3x “ongelukkig” zijn? Ik vind het echt schandalig hoe slecht de FIA hiermee omgaat. Op deze manier blijft Hamilton dit truukje gewoon doen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Raven__NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:18:
[...]

Want hij maakt geen fouten wil je zeggen? Dat is nu precies wat ik bedoel. Zet die roze bril eens af.

Ze hadden beide elkaar wat meer ruimte kunnen geven als je de beelden zo ziet en in super slow motion afspeelt. Maar wie zijn wij om dit beoordelen. We zijn niks anders dan een stel keyboard warriors 🤣

Geniet gewoon van dit seizoen. We zien een titanen strijd ontwikkelen van de 2 beste coureurs van deze generatie. Yes, ze rijden hard maar ook fair. Dit hebben we vaak genoeg gezien. Maar ooit, net zoals vandaag, zal het wel eens fout gaan. Zolang ze beide er goed van afkomen is het prima. Als 1 van de 2 elkaar bewust van de baan aftikken dan is het een heel ander verhaal. En laten we heeeel eerlijk zijn! Was dit een bewuste actie van Ham? NEE!
Het is wel opvallend hoe Hamilton, een van de beste coureurs in het veld, toch regelmatig precies genoeg onderstuurt om een tegenstander van de baan af te rijden. Denk bv. aan een paar keer Albon vorig jaar.

[ Voor 0% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 18-07-2021 22:54 . Reden: Onderstuurt ipv onderstuurd ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gappi23
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-07-2023
Weet iemand hoe het zit met de motor. Neem aan dat Max een compleet nieuwe power unit nodig heeft voor volgende race. Zit ie gelijk aan zijn derde en laatste ? of mag Honda het repareren. Dubbel pech als hij aan zijn derde toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Gappi23 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:48:
Weet iemand hoe het zit met de motor. Neem aan dat Max een compleet nieuwe power unit nodig heeft voor volgende race. Zit ie gelijk aan zijn derde en laatste ? of mag Honda het repareren. Dubbel pech als hij aan zijn derde toe is.
Ja volgens mij wel. De gearbox mag je 'gratis' vervangen, maar de motor niet.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 17:07
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:44:
[...]

Ik bemerk dat de inhoudelijke argumenten op zijn en we overgaan op termen als grapjas en roze bril?
Ik beschouw dat maar als erkenning van mijn standpunt.
*knip* Reageer niet op de man aub.

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 19-07-2021 10:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hotymoty schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:45:
Ik vind het wel opvallend dat het altijd bij de tegenspeler gebeurt en nooit bij Hamilton. Vaak is Verstappen de lul. Het kan toch niet 3x “ongelukkig” zijn? Ik vind het echt schandalig hoe slecht de FIA hiermee omgaat. Op deze manier blijft Hamilton dit truukje gewoon doen.
Dit valt mij ook op. In het begin kon ik het nog bij Max zelf plaatsen. Jeugdig ongeduld, temperament. Maar de pech (banden ploffen) en ook nu dit weer valt altijd de kant van Lewis op. Dat en het gezeur van Lewis (met name buiten het veld met z'n BLM-gezever) en dan nog die Toto Wolff maakt het gewoon een irritant clubje mensen op sociaal vlak. Los van Bottas dan, dat vind ik echt een geschikte vent (als persoon).

Mag hopen dat Lewis nog 's ergens flink van de baan schiet en er gratis 25 punten Max zijn kant op komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
EvilWhiteDragon schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:46:
[...]

Het is wel opvallend hoe Hamilton, een van de beste coureurs in het veld, toch regelmatig precies genoeg onderstuurd om een tegenstander van de baan af te rijden. Denk bv. aan een paar keer Albon vorig jaar.
Hij zit de laatste tijd meer in de simulator.
Nou weet je waar ie op oefent.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:48
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:43:
[...]

Ze stonden te juichen de seconde dat hij snoeihard de muur inging en stopten zelfs niet voor toen ze zagen hoe hard de klap was. En toen wist niemand nog of hij zelf uit de auto zou klimmen. Kijk voor de 'gein' eens naar reacties bij vergelijkbaar harde klappen. Het gejuich is dan echt veel minder tot niet bestaand. Engels publiek is k*t publiek, maakt niet uit of het F1 of voetbal is.
Gedrag was inderdaad zeker niet netjes, maar verwacht je dat Nederlands publiek echt heel anders zou reageren? Daar zal een (aanzienlijk) deel ook gewoon staan te juichen wanneer Hamilton de banden in vliegt op wat voor manier ook. Dat is zeker niet voorbehouden aan Engelsen.

Ik denk dat we wat dat betreft niet roomser dan de paus moeten proberen te zijn. Maar kijk bijvoorbeeld ook naar de (soms ernstig rasistische) reacties in dit topic direct toen het gebeurde. Echt ik dacht even dat ik niet meer op Tweakers zat maar op een of andere tokkie site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:55
Even een vraagje: Zit er nou net vóór de bandenstapel waar Max in crasht een betonnen muur?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:05
bszz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:52:
Even een vraagje: Zit er nou net vóór de bandenstapel waar Max in crasht een betonnen muur?
Dat grijze? Dat was juist de goede muur om te raken, is een soort tepco barrier ofzo. Had heel wat minder schade en/of G-krachten veroorzaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Nee dat is tecpro (?) barrier, daar was Max liever in terecht gekomen aangezien dat meer krachten had geabsorbeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
Dennism schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:52:
[...]

Gedrag was inderdaad zeker niet netjes, maar verwacht je dat Nederlands publiek echt heel anders zou reageren?
Na dit voorval zeker niet.

En terecht. Je moet iemand het respect geven dat ie verdient.
En dat is bij Lewis op dit moment heel weinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Chefbierrr schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:54:
[...]

Nee dat is techpro (?) barrier, daar was Max liever in terecht gekomen aangezien dat meer krachten had geabsorbeerd.
Tecpro --> https://www.gptoday.net/n...eerd-op-circuit-zandvoort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Daar gaat Verstappen dus net aan langs aan die TechPro bende... hij mist het perfect alsof een darter een triple 20 gooit...

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Frappuccino schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:54:
[...]

Na dit voorval zeker niet.

En terecht.
Sorry hoor, maar de reacties in dit topic waren gewoon om ons voor te schamen. Dat was echt niet terecht. Misschien heb je ze niet gezien, en ik kan ze ook niet herhalen zonder een ban te krijgen verwacht ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[...]

Gevecht ja, misschien je oranje bril eens afzetten. Ze laten beide zien dat je prima door die bocht kunt terwijl Horner roept dat dat niet kan wat gewoon onzin is. HAM had misschien een meter naar rechts kunnen zitten maar VER had net zo goed nog een halve meter of een meter naar links kunnen gaan dan was er niets aan de hand geweest. Daarom kan ik mij voorstellen dat HAM van mening is dat hij weinig verkeerd heeft gedaan ook al heeft hij er een straf voor gekregen.
Wat heeft dat met een oranje bril te maken. Bottas is gewoon 2e rijder, beduidend langzamer dan Hamilton. Dat is geen gevecht te noemen, door geen enkele bril. Dan heb je toch wel iets gemist de afgelopen jaren. Dus naast elkaar rijden is leuk, maarja, effectief heeft Bottas nooit een kans tegen Hamilton. Zeker niet op de thusirace. Heeft niks met een oranje bril te maken, maar appelen met peren vergelijken. Bottas is geen concurrent en heeft nooit voor Hamilton in de wk stand gestaan.

[ Voor 3% gewijzigd door siggy op 18-07-2021 22:56 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/memkoXbL_7QMw1tgAhdP6Rc9K6I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gFbHPugMPVNjf4rAHs3XWykX.png?f=fotoalbum_large

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Dennism schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:56:
[...]

Sorry hoor, maar de reacties in dit topic waren gewoon om ons voor te schamen. Dat was echt niet terecht. Misschien heb je ze niet gezien, en ik kan ze ook niet herhalen zonder een ban te krijgen verwacht ik.
En die zijn ook hard aangepakt. Wat precies het resultaat is, weet ik niet. Dat zullen de mods ook niet doorgeven. Zou wel leuk zijn om te weten hoeveel en wat er precies gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:26
iichel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:39:
[...]

[Afbeelding]
Ik denk dat hij sowieso wel moest liften op dat moment, omdat de hoek anders te scherp zou worden en hij de bocht sowieso al scherper zou moeten nemen om ruimte te laten voor Verstappen bij het uitkomen. Dan is het leuk dat Mercedes roept dat hij er naast was, maar hij had volgens mij de bocht daarmee niet kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
[...]

Het is wel opvallend hoe Hamilton, een van de beste coureurs in het veld, toch regelmatig precies genoeg onderstuurt om een tegenstander van de baan af te rijden. Denk bv. aan een paar keer Albon vorig jaar.
Dit ^^ (aan het stuur zul je het niet terug zien, maar een dotje gas bij is zo geregeld + baanpositie zorgvuldig plannen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:10
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:38:
[...]

Door het contact krijgt HAM extra onderstuur dus komt hij automatisch iets wijder uit dan wanneer er geen contact was geweest. VER had echt nog wel ruimte aan de buitenkant bij het ingaan van de bocht en HAM kon nog wat naar rechts. Hadden ze beide iets meer ruimte gelaten was er niets aan de hand geweest.

Bekijk deze identieke situatie uit 2019 eens dan zie je dat het prima mogelijk was geweest als een van twee eieren voor zijn geld had gekozen. Vandaag deden ze dat beide niet en helaas voor VER trok hij dit keer aan het kortste eind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chefbierrr
Ik vraag me af hoe de reacties morgen zijn als iedereen even aan wat zelf reflectie heeft gedaan. Ik ben van mening dat Lewis 'm bewust laat staan op een nogal vervelende plek met enorme consequenties voor gezondheid en het kampioenschap. Van de andere kant snap ik Max nooit helemaal dat hij zoveel risico neemt in bepaalde situaties zeker gezien de stand in het kampioenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik denk wel dat dit een extra motivatie zal geven aan Verstappen\Red Bull om nóg meer te trachten Hamilton voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Nope, nope and nope, Hamilton laat hem lopen, net niet genoeg, maar ik heb me genoeg herhaald vandaag.
Om voor een Troll uitgemaakt te worden ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
Dennism schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:56:
[...]

Geen idee waarover je het nu hebt. Ik reageer op de uitspraak dant Nederlanders ook zouden gaan staan juichen als Lewis de banden in was gevlogen, niks meer dan dat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
Chefbierrr schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:59:
Ik vraag me af hoe de reacties morgen zijn als iedereen even aan wat zelf reflectie heeft gedaan. Ik ben van mening dat Lewis 'm bewust laat staan op een nogal vervelende plek met enorme consequenties voor gezondheid en het kampioenschap. Van de andere kant snap ik Max nooit helemaal dat hij zoveel risico neemt in bepaalde situaties zeker gezien de stand in het kampioenschap.
Geen idee waar Max hier veel risico nam.
Hij nam de bocht zo ruim mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Frappuccino schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:59:
[...]

Geen idee waarover je het nu hebt. Ik reageer op de uitspraak dant Nederlanders ook zouden gaan staan juichen als Lewis de banden in was gevlogen, niks meer dan dat.
Er waren racistische reacties vandaag in het topic..
Gezien jij geen ban hebt ging dat niet over jou ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:37
Anders dan in het wielrennen beantwoordt de FIA niet aan het (mijn) rechtvaardigheidsgevoel. De vergelijking gaat maar ten deel op, maar als ik kijk naar de actie van Groenewegen bijvoorbeeld. Die kreeg wel een schorsing aan zijn broek. Let wel, dat was een ander incident. Maar niettemin werd daar voor mijn gevoel wel recht gedaan aan de aard en zwaarte van de overtreding.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 14:14
Ik zie hier een aantal mensen Hamilton en Mercedes z'n houding verdedigen bij afloop van de race.

Mag ik jullie er op wijzen dat meneer sir lewis hamilton de post race interview zo'n beetje begint met een 'zorg' dat hij heeft van zoveel mensen bij elkaar vanwege corona, zo weinig mondkapjes e.d.?
En dat er op dat moment alleen nog maar bekend is dat Verstappen naar het ziekenhuis moest, iets wat niet zomaar gebeurd?(medical center is niet t ziekenhuis). En dat Hamilton zo'n beetje 5 minuten heeft staan rennen, zwaaien, z'n o zo mooie vlag heeft gezwaaid zonder dat ook maar iemand van t team heeft laten weten hoe t met Verstappen is? En dat hij vervolgens op Social een foto plaatst waarin hij die vlag uitbundig zwaait en een mooi klein stukje tekst wat verwijst naar de crash.

Enough said volgens mij.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:09

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Ik heb hier nu wat over zitten denken. Die gasten kunnen blind die rondjes rijden. Letterlijk, want regensprays doet ze niks. De controle die ze over die wagens hebben is 100%, zou AWS zeggen. Dan gaat het er bij mij niet 8n dat Lewis niet exact wist wat er zou gebeuren toen ze bij die bocht aankwamen. Overigens geldt hetzelfde voor Max. Anyway. 10 seconden daarmee win je nog steeds makkelijk. Ik ben blij dat er verder geen gewonden lijken te zijn en ik lekker verbrand ben vanmiddag omdat ik niet naar de grote Sir Lewis Best Crowd ever show gekeken heb, als ik hier nu nog even bijlees.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
Frappuccino schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:01:
[...]

Geen idee waar Max hier veel risico nam.
Hij nam de bocht zo ruim mogelijk.
Er zit een mega uitloop strook in die bocht, je kan gewoon wijd gaan als je een goede reden hebt AKA Lewis die de apex mist en onderstuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Transportman schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:47:
[...]

Maar het kromme is dat Hamilton effectief niet gestraft is, omdat hij i.c.m. met Mercedes nog steeds superieur is t.o.v. de rest van het veld. Dus straf is terecht en volgens het boekje de juiste straf voor het vergrijp, maar het is eigenlijk geen straf.
En dit is het grootste probleem in de Formule 1. Al jaren heb ik het idee dat ze beter kunnen straffen zoals de tegenstander door de actie getroffen is. Dus als je iemand in de rondte tikt en die valt vijf plaatsen terug dan de veroorzaker ook vijf plaatsen terug binnen dezelfde ronde. Tik je er iemand uit en die kan niet meer verder dan jij ook eruit en niet meer verder.

En die zeg ik niet omdat nu Verstappen het slachtoffer is. De straffen dienen nu geen enkel doel. Zeker de snelste auto's rijden tien seconden vanaf ronde drie zomaar weer dicht omdat er niet op volle snelheid wordt geracet.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
[...]

Ik reageerde (voordat ik op jou reageerde) op iemand die aangaf dat de Engelsen nogal ongepast reageerden (wat klopte), maar die er even aan voorbij ging dat de reacties in dit topic net zo, of zelfs nog een stuk ongepaster waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Melantrix schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:02:
Ik zie hier een aantal mensen Hamilton en Mercedes z'n houding verdedigen bij afloop van de race.

Mag ik jullie er op wijzen dat meneer sir lewis hamilton de post race interview zo'n beetje begint met een 'zorg' dat hij heeft van zoveel mensen bij elkaar vanwege corona, zo weinig mondkapjes e.d.?
En dat er op dat moment alleen nog maar bekend is dat Verstappen naar het ziekenhuis moest, iets wat niet zomaar gebeurd?(medical center is niet t ziekenhuis). En dat Hamilton zo'n beetje 5 minuten heeft staan rennen, zwaaien, z'n o zo mooie vlag heeft gezwaaid zonder dat ook maar iemand van t team heeft laten weten hoe t met Verstappen is? En dat hij vervolgens op Social een foto plaatst waarin hij die vlag uitbundig zwaait en een mooi klein stukje tekst wat verwijst naar de crash.

Enough said volgens mij.
Zal ik jou dan even erop wijzen dat Hamilton pas over het ziekenhuisbezoek te horen heeft gekregen, na de podium ceremonie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Volgende race team order voor RBR dan rijd checko hem wel ff van de baan :+

Leuk is het niet wat er vandaag gebeurde, maar het laat perfect zien hoe diep Max onder de huid van Hamilton zit.
Dit is een titanen strijd en ja het was wellicht te voorkomen.
En ja het was een harde klap die verkeerd kon aflopen.

Maar reken maar dat Max hem de volgende keer nog minder de ruimte geeft ;).
Blijft wel een Nederlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Chefbierrr schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:02:
[...]

Er zit een mega uitloop strook in die bocht, je kan gewoon wijd gaan als je een goede reden hebt AKA Lewis die de apex mist en onderstuurt.
Hoe dan?! Die band lag er gelijk af.

(Daar zou eigenlijk ook een onderzoek naar gedaan mogen worden...).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 22:43

Fisico

by Fabian

De volgende GP zorgen dat Perez achter Lewis kwalificeert en hem er dan vol achterin parkeren.

Olav zei ooit over een veelvoudig wereldkampioen: "het blijft een Duitser". Deze actie zou je op het einde van het seizoen wel echt Schumi-waardig kunnen noemen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
iichel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:04:
[...]

Zal ik jou dan even erop wijzen dat Hamilton pas over het ziekenhuisbezoek te horen heeft gekregen, na de podium ceremonie.
Er waarom werd hij er niet eerder over ingelicht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik weet niet of Nederlanders daar veel beter in zijn. Maar ik heb helaas genoeg zware race ongelukken gezien waarbij het publiek wel fatsoenlijk reageert.

Ik vrees inderdaad dat een groot deel van het Nederlandse publiek in een omgekeerde situatie ook niet veel klasse zal tonen.
[...]

Dat mag je dan zijn team aanrekenen, die ook weinig klasse hebben getoont.

Maar staan vieren alsof je een god bent omdat je gewonnen hebt door met een kamikaze actie je enige concurrent eraf te kegelen geeft weinig blijk van klasse.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2021 23:08 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61gno6SJMLL._AC_SX355_.jpg

Deze kan lewis ook wel inleveren inmiddels... denk niet dat die nog maar kan permitteren een soort gelijke actie uit te halen komende races.

Hij mist duidelijk de apex waardoor die tegen max aanrijdt, als max daar niet had gereden was die rechtdoor in het grind geschoten of op zijn minst de uitloopstrook nodig gehad. Het feit dat die de bocht haalt is puur omdat die tegen max aan rijdt.

Wie zegt dat max geen risico had moeten nemen... sorry maar dan ben je geen race fan... minder risico als dit kon al feitelijk niet max kan niet verdwijnen en als een oud vrouwtje alles weggeven dan wordt je nooit kampioen. Mijn inziens is het ook gewoon een bewuste actie geweest van een Hamilton waar de stoppen doorsloegen na alle uppercuts die die heeft gekregen afgelopen weken want als Lewis 1 ding is dan is dat een hele slechte verliezers zoals de meeste f1 coureurs maar bij Lewis is vooral de hypocriete wat nogal de overhand neemt deze klapper met max had zoveel slechter kunnen aflopen een zijwaartse impact is nog niet zo heel lang geleden een coureur zijn dood geworden in de 24h van Le mans. Die impact was minder hard en toch een dodelijke afloop dat is dus het risico wat Lewis hier bewust heeft opgezocht en wat mij betreft echt niet goed te praten is in welke vorm of door welke fan zijn ogen dan ook. Als max dit had gedaan was de halve wereld ook ontploft hierbij mogen we echt van geluk spreken dat er geen zwaar gewonde of zelfs dode is gevallen en hoe veilig de F1 eigenlijk wel niet is geworden.

Een kamikaze actie in 1 van de aller snelste bochten van de F1 kalender waarbij je weet dat je nooit de bocht gaat halen zonder tegen je tegenstander aan rijden is wat mij betreft een bewuste actie iedere beetje ervaren coureur weet de uitkomst van die situatie en het gevaar wat je hiermee creëert op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
Sir_Lion schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:05:
[...]

Later insturen? Ik snap dat hij in z'n dode hoek zit maar gewoon insturen op hoop van zegen dat Lewis op z'n rem trapt is ook zo wat. Je gelijk halen in dit geval kocht hem een ritje ziekenhuis.

Wat betreft die band die er direct vanaf vliegt: 2 banden die met 300 km/u elkaar raken verbaast met dit resultaat niks. Wat ik wel weer bijzonder vind is hoe Lewis er toch weer zonder significante schade vanaf komt.

[ Voor 21% gewijzigd door Chefbierrr op 18-07-2021 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

[...]

Er waarom werd hij er niet eerder over ingelicht?
Don't ask me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Naja, iemand die met bijna 300 km/h eraf gaat, zal altijd in het medisch centrum komen. Hij wilde het gewoon niet horen. Het team had al heel raar gezegd dat hij uit de auto was. Wat overigens weinig betekenisvol is. Lewis wild het gewoon niet weten en zelfs nadat ie het wist vind ie het nog allemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Chefbierrr schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:07:
[...]

Later insturen? Ik snap dat hij in z'n dode hoek zit maar gewoon insturen op hoop van zegen dat Lewis op z'n rem trapt is ook zo wat. Je gelijk halen in dit geval kocht hem een ritje ziekenhuis.
Victimblaming dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
[...]

Ik denk dat hij bedoeld dat Verstappen had kunnen anticiperen door nog wat meer ruimte te laten voor Lewis, meer het idee van je kan alles verliezen in die bocht of eieren voor je geld kiezen en niet het risico op een crash lopen (en dan als je de positie verliest, later weer aan te vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

siggy schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:07:
[...]

Naja, iemand die met bijna 300 km/h eraf gaat, zal altijd in het medisch centrum komen. Hij wilde het gewoon niet horen. Het team had al heel raar gezegd dat hij uit de auto was. Wat overigens weinig betekenisvol is. Lewis wild het gewoon niet weten en zelfs nadat ie het wist vind ie het nog allemaal prima.
Heb je het hele interview met Ziggo gemist? Hamilton was zichtbaar aangeslagen, hij had het net daarvoor gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

[...]

Als een Gaston Mazzacane met een dergelijke actie had gewonnen in een Minardi had ik misschien nog staan juichen... of een Taki Inuoue in een Simtek... maar dit is een iets ander tijdperk denk ik dan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 11-09 14:14
[...]

Dat zeg ik ook, .aar dat reken ik hen ook aan. Ze hebben radio, ze hebben mensen die achter hem aan rennen. Zowel Lewis als Mercedes zijn daar fout bezig. Iemand had hem moeten laten weten dat dit de situatie is. En Lewis had daar naar kunnen vragen, of gewoon uit zich zelf beseffen dat hij niet wint vanwege z'n eigen kracht maar omdat z'n main competitor we uit gekegeld is.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
[...]

Gevecht ja, misschien je oranje bril eens afzetten. Ze laten beide zien dat je prima door die bocht kunt terwijl Horner roept dat dat niet kan wat gewoon onzin is. HAM had misschien een meter naar rechts kunnen zitten maar VER had net zo goed nog een halve meter of een meter naar links kunnen gaan dan was er niets aan de hand geweest. Daarom kan ik mij voorstellen dat HAM van mening is dat hij weinig verkeerd heeft gedaan ook al heeft hij er een straf voor gekregen.
Mwa bocht 1 is naar rechts dus die pak je van uiterst links via de hoek van de rechter curb diagonaal er doorheen. De bocht hierna is naar links en ook die neem je van buiten (rechts) naar binnen (links). Als leidende wagen ga je dan niet ineens van uiterst links naar uiterst links. Niet alleen wordt je bocht dan langer, de volgende bocht wordt dan haaks. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je iemand uitremt door ernaast te gaan zitten en vervolgens de bocht op te eisen. Zo ver kwam HAM niet getuige het feit dat hij met zijn voorband op de achterband tikte. Was het voorband op voorband geweest dan was het een ander verhaal geweest (met overigens ook een andere afloop).

edit:
Random ronde gedurende de race:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6PHO7_PT8HUzFMYJfHVknh42eA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TPOm9shwuDo4TLGedbBshuiM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 18-07-2021 23:20 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Is er nog nieuws over Verstappen na zijn post?
Want uit die CT scan zal ook nog wel wat komen, hoop het natuurlijk niet :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:58
Lordy79 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:19:
[...]

Waarom niet? Of de eerste over de finish nou 1e of 6e wordt maakt voor nr 7 niet uit dus knokken om plaats 7 TM 10 blijft hetzelfde.
Voor nr 7 zelf is er trouwens een hoop te winnen want als ie nog een auto voorbij gaat wordt hij 5e in t klassement en 7e of 5e scheelt nogal.
Ik bedoel dat als je als 7e zo'n straf krijgt je race gewoon over is. Maar hoe dan ook is alles beter dan de huidige straffen die voor de top simpelweg geen straf is. Ze moeten hooguit wat langer voluit rijden ipv dat ze gaan coasten.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Melantrix schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:10:
[...]

Dat zeg ik ook, .aar dat reken ik hen ook aan. Ze hebben radio, ze hebben mensen die achter hem aan rennen. Zowel Lewis als Mercedes zijn daar fout bezig. Iemand had hem moeten laten weten dat dit de situatie is. En Lewis had daar naar kunnen vragen, of gewoon uit zich zelf beseffen dat hij niet wint vanwege z'n eigen kracht maar omdat z'n main competitor we uit gekegeld is.
Hij vroeg tijdens de code rood "is Max ok?" Team zegt ja, einde verhaal. Door met je race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:26
Gé Brander schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:04:
[...]

En dit is het grootste probleem in de Formule 1. Al jaren heb ik het idee dat ze beter kunnen straffen zoals de tegenstander door de actie getroffen is. Dus als je iemand in de rondte tikt en die valt vijf plaatsen terug dan de veroorzaker ook vijf plaatsen terug binnen dezelfde ronde. Tik je er iemand uit en die kan niet meer verder dan jij ook eruit en niet meer verder.

En die zeg ik niet omdat nu Verstappen het slachtoffer is. De straffen dienen nu geen enkel doel. Zeker de snelste auto's rijden tien seconden vanaf ronde drie zomaar weer dicht omdat er niet op volle snelheid wordt geracet.
Maar diskwalificeren alleen maar omdat je iemand in de rondte tikt die vervolgens niet meer verder kan, is ook overdreven, een ongeluk kan altijd voorkomen en het moet niet zo worden dat niemand meer gaat inhalen omdat als het fout gaat je meteen de pit in kan rijden om te stoppen.

Maar een zwaardere straf dan 10s als je iemand eruit rijdt en daar daadwerkelijk schuldig aan wordt bevonden zou wel eerlijker zijn, en die straf is er ook al, dat is de stop/go. Had Hamilton die gehad, had hij echt niet meer eerste geworden in deze race. Dan had hij net als Perez door het hele veld moeten gaan, en we hebben met Perez gezien hoe lastig dat was.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 21:23

Jebus4life

BE User

Nog eens herbekeken zonet, maar sorry: Ik zie het echt niet. Ik begrijp niet dat ze Hamilton bestraffen. Ik wil 100% akkoord gaan dat zijn poging wel héél optimistisch was, maar hij zoekt toch echt de aanrijding niet wat mij betreft.

Hamilton is de volledige eerste ronde duidelijk veel sneller en zet druk. Op het rechte stuk zit hij onder de achtervleugel van Max en is duidelijk sneller. Hamilton gaat licht naar links om een inhaalpoging te wagen, Max sluit direct de deur, Hamilton duikt direct richting onderkant en zet zich ernaast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/473F35304VJ_J3gZI0D3g2wkNXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SO4B5QRz35c3Fx9P9WCI4bZ5.jpg?f=fotoalbum_large
*Hamilton zit er duidelijk naast, maar zoals vaak aangehaald, niet ervoor'

Bij het insturen van de bocht lijkt het mij dat Hamilton gewoon lift (hij was de opkomende man, en op minder dan 1 seconde zit Max er weer duidelijk voor, kan niet als Hamilton niet inhoudt zie hieronder).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NkixoYwq8pjTOrUXMo4O3CSiX8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5PtpTEy8nIjbmnQsMRwpNJIs.jpg?f=user_large

Vervolgens stuurt Max gewoon in alsof die wagen van Hamilton verdwenen is. Tsja... Max had wat mij betreft de bocht perfect iets ruimer kunnen nemen en was dan gewoon simpel voor Hamilton gebleven.

Ja, Max heeft de ideale lijn, maar als het vanaf nu dan de bedoeling is dat we geen inhaalpogingen meer mogen doen als we niet de ideale lijn hebben, kunnen we dan direct de rule changes die eraan komen in de prullenbak gooien? Vanaf nu enkel nog DRSjes krijgen op rechte stukken, we weten uit de voorbije jaren wat voor geweldige races ons dat gegeven heeft...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
backupdevice schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:37:
[...]

Ze wonen niet voor niks op een eiland hè .

Maar als het andersom was geweest in de Tarzanbocht hebben wij ook genoeg tokkies die staan te juichen hoor
Mensen staan daar echt niet te juichen omdat Max de banden inschiet.. Het is de openingsronde, iedereen staat te juichen als die wagens volle bak snelheid voorbij komen en voor positie aan het vechten zijn..

Hell, in 2017 waren we in Oostenrijk en stonden we nog te juichen terwijl Max er in bocht 1 al af lag.. Dat besef is er echt niet in een splitsecond (en zeker niet daar in die bocht vandaag).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:59:
Nope, nope and nope, Hamilton laat hem lopen, net niet genoeg, maar ik heb me genoeg herhaald vandaag.
Om voor een Troll uitgemaakt te worden ;w
Ga toch weg man, Hamilton kreeg niet voor niets een straf opgelegd van de stewards. Dat overloze getrol van je dat Hamilton zogenaamd niets fout heeft gedaan voegt verder niets toe aan deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
siggy schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:56:
[...]

Wat heeft dat met een oranje bril te maken. Bottas is gewoon 2e rijder, beduidend langzamer dan Hamilton. Dat is geen gevecht te noemen, door geen enkele bril. Dan heb je toch wel iets gemist de afgelopen jaren. Dus naast elkaar rijden is leuk, maarja, effectief heeft Bottas nooit een kans tegen Hamilton. Zeker niet op de thusirace. Heeft niks met een oranje bril te maken, maar appelen met peren vergelijken. Bottas is geen concurrent en heeft nooit voor Hamilton in de wk stand gestaan.
Ach Bottas rijd in ieder geval nog in de buurt van zijn teamgenoot en heeft men een teamorder nodig om Hamilton er voorbij te krijgen. Bij Red Bull doen ze er alles aan om iemand in de tweede auto te krijgen die in de buurt van Verstappen kan blijven maar ook vandaag laat Perez het weer afweten.

Mocht men Russel volgend jaar naast Hamilton plaats nemen zou ik wel weten wie ik zou bellen als ik Dr Helmut was.

Wat betreft Verstappen en Hamilton, Hamilton heeft de trukendoos nu vol open en had die actie nooit gemaakt als het Verstappen niet was geweest. Iemand op z’n achterwiel tikken pakt praktisch nooit voordelig uit voor degene van wie het achterwiel wordt aangetikt. Verstappen mag ook nog in de handen knijpen dat hij er zo vanaf komt, ene M. Schumacher zag in ‘99 in dezelfde bocht een seizoen verloren gaan nadat hij zijn been brak bij de crash (als ik me niet vergis).

Het is te hopen dat Verstappen er over 2 weken gewoon weer staat zo fit als een hoentje en Perez moet 1 opdracht krijgen en dat is zorgen dat hij gaat presteren.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hotymoty
Kunnen we trouwens ook even stilstaan voor het feit dat Perez echt slechtste weekend ooit als 2e rijder voor Red Bull heeft gereden. Kom op man. Je hebt zon knaller van een auto en je komt geen pion voorbij!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
G_Dragon schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:11:
Is er nog nieuws over Verstappen na zijn post?
Want uit die CT scan zal ook nog wel wat komen, hoop het natuurlijk niet :)

(geen idee hoe je dat zichtbaar deelt)

[ Voor 3% gewijzigd door Frappuccino op 18-07-2021 23:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Chefbierrr schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:07:
[...]

Wat betreft die band die er direct vanaf vliegt: 2 banden die met 300 km/u elkaar raken verbaast met dit resultaat niks. Wat ik wel weer bijzonder vind is hoe Lewis er toch weer zonder significante schade vanaf komt.
Lewis stuurt niet eens full lock in hij laat meerdere meters aan de binnenkant van de bocht liggen en laat hem bewust naar buiten lopen deels ook door zijn vuile banden. Als 7 voudig wereld kampioen weet je dat je met vuile banden gewoon geen grip hebt en de bocht nooit kan gaan halen zonder van je gas te gaan.

Kijk maar naar de stuur uitslag van lewis bij zijn onboard en hoeveel ruimte die nog heeft naar de apex. Max stuurt dus niet op lewis in maar Lewis laat hem naar buiten lopen terwijl hij achter max rijdt (anders raakt zijn voorwiel ook niet zijn achterwiel) Lewis kon nooit de normale radius halen waarmee hij ruimte overliet voor Max. Heeft die het met volle opzet gedaan dat denk ik niet maar dit kwam Lewis wel heel goed uit en het lijkt wel bewust dat hij de situatie erger heeft gemaakt door niet te handelen. je kan niet zomaar als een kamikaze aan de binnenkant opduiken en verwachten dat een ander voor je uitwijkt. Zowel Max als Lewis moeten elkaar de ruimte geven op de baan en er was meer dan voldoende ruimte aan de binnenkant voor Lewis echter eiste die ook de buitenkant van de bocht waar Max al reed op waardoor er geen ruimte bleef voor Max.

YouTube: Lewis Hamilton and Max Verstappen's crash!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Jebus4life schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:12:
Nog eens herbekeken zonet, maar sorry: Ik zie het echt niet. Ik begrijp niet dat ze Hamilton bestraffen. Ik wil 100% akkoord gaan dat zijn poging wel héél optimistisch was, maar hij zoekt toch echt de aanrijding niet wat mij betreft.

Hamilton is de volledige eerste ronde duidelijk veel sneller en zet druk. Op het rechte stuk zit hij onder de achtervleugel van Max en is duidelijk sneller. Hamilton gaat licht naar links om een inhaalpoging te wagen, Max sluit direct de deur, Hamilton duikt direct richting onderkant en zet zich ernaast.

[Afbeelding]

Bij het insturen van de bocht lijkt het mij dat Hamilton gewoon lift (hij was de opkomende man, en op minder dan 1 seconde zit Max er weer duidelijk voor, kan niet als Hamilton niet inhoudt zie hieronder).

[Afbeelding]

Vervolgens stuurt Max gewoon in alsof die wagen van Hamilton verdwenen is. Tsja... Max had wat mij betreft de bocht perfect iets ruimer kunnen nemen en was dan gewoon simpel voor Hamilton gebleven.

Ja, Max heeft de ideale lijn, maar als het vanaf nu dan de bedoeling is dat we geen inhaalpogingen meer mogen doen als we niet de ideale lijn hebben, kunnen we dan direct de rule changes die eraan komen in de prullenbak gooien? Vanaf nu enkel nog DRSjes krijgen op rechte stukken, we weten uit de voorbije jaren wat voor geweldige races ons dat gegeven heeft...
Wil je het niet snappen? Hamilton zit niet eens in de buurt van de binnenbocht. Wat moet Max dan doen? Je zegt zelf dat hij de racing line heeft, die heeft voorran. Of moet hij nog meer plaats maken? Lewis had daar uiteindelijk niks te zoeken. Hij zat niet tegen de apex, had vuile banden en onderstuur. Gewoon een hele duidelijke grove fout van Lewis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:23
Maak dezelfde screenshots eens bij de inhaalactie op LEC en vergelijk de apex van HAM even. Dat zegt voldoende hoop ik ;)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
hotymoty schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:13:
Kunnen we trouwens ook even stilstaan voor het feit dat Perez echt slechtste weekend ooit als 2e rijder voor Red Bull heeft gereden. Kom op man. Je hebt zon knaller van een auto en je komt geen pion voorbij!!
Hij ging niet goed, maar hij had natuurlijk wel de pech dat ze hem nog binnen haalden om die snelste ronde weg te halen, anders had ie wel in de punten gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Maurice079 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:14:
[...]

Maak dezelfde screenshots eens bij de inhaalactie op LEC en vergelijk de apex van HAM even. Dat zegt voldoende hoop ik ;)
Daar zit het verschil idd, hij stuurt 1 a 1,5 meter dichter in, zit bij Max een meter tot anderhalve meter verder naar buiten... tadaa, niet zo gek dat Leclerc het overleefde en Max niet waar Hamilton er veel te ver naast zat in de apex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Frappuccino schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:09:
[...]

Ja, hij had ook kunnen gaan tennissen... duh.
Snap je het spelletje wel.
Beter dan jij blijkbaar ;) Had ie em zo ontweken dan had ie minimaal wel 2e geworden en dus een stuk meer punten dan nu gehad. Het gaat niet om het winnen van de race, het gaat om zo veel mogelijk punten einde seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:04
[embed ] twitter url [/embed ] zonder de spaties na embed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 14:10
Jebus4life schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:12:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Cops is een hele snelle bocht waar eigenlijk maar één lijn goed is. Als je weet dat je de apex wel moet pakken, kun je heel leuk aan de binnenkant gaan zitten.... Maar als je er jiet 100% naast zit of iets voorbij, dan kán dit gewoon niet tenzij de andere rijder je matst..... Tel daarbij op dat Lewis de apex niet palt/haalt, en max dus al ruimte houd voor Lewis.... Tja hoevewl ruimte moet Max dan geven?

Ik hoor mense. Klagen over racen en een optocht. Maar als je mensen die er niet volledig naast zitten er maar voorbij moet laten.... Is dat dan wél racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:58
Transportman schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:11:
[...]

Maar diskwalificeren alleen maar omdat je iemand in de rondte tikt die vervolgens niet meer verder kan, is ook overdreven, een ongeluk kan altijd voorkomen en het moet niet zo worden dat niemand meer gaat inhalen omdat als het fout gaat je meteen de pit in kan rijden om te stoppen.

Maar een zwaardere straf dan 10s als je iemand eruit rijdt en daar daadwerkelijk schuldig aan wordt bevonden zou wel eerlijker zijn, en die straf is er ook al, dat is de stop/go. Had Hamilton die gehad, had hij echt niet meer eerste geworden in deze race. Dan had hij net als Perez door het hele veld moeten gaan, en we hebben met Perez gezien hoe lastig dat was.
Zelfs dan was ie alsnog 2e of 3e geworden. En als je net je enige concurrent eraf hebt gekegeld en daar schuldig aan bent bevonden zou je blij moeten zijn om nog top 10 te rijden. Gewoon jammer dat dit zo maar kan.
En zoals ik al eerder zei heb ik het dan niet alleen over deze keer, er zijn al vaker tijdstraffen uitgedeeld die uiteindelijk geen enkele impact hadden.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Dat is wat hij zelf zegt.. En als iemand niet betrouwbaar is dan is het HAM wel.. Of hebben we de rode vlag situatie gemist die zeker 20 minuten duurde? Alsof ze toen al niet op de hoogte waren van de situatie van Max..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
redwing schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:20:

En zoals ik al eerder zei heb ik het dan niet alleen over deze keer, er zijn al vaker tijdstraffen uitgedeeld die uiteindelijk geen enkele impact hadden.
Klopt, de topteams hebben er regelmatig weinig tot geen last van mocht het ze gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
toolkist schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:17:
[...]

Beter dan jij blijkbaar ;) Had ie em zo ontweken dan had ie minimaal wel 2e geworden en dus een stuk meer punten dan nu gehad. Het gaat niet om het winnen van de race, het gaat om zo veel mogelijk punten einde seizoen.
Hij deed anders aardig z'n best om 'm te ontwijken met z'n al heel ruime baan die bocht in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Waah schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:18:
Ik hoor mense. Klagen over racen en een optocht. Maar als je mensen die er niet volledig naast zitten er maar voorbij moet laten.... Is dat dan wél racen?
Meer dan wanneer je in de bandenstapel ligt en niet verder kunt iig ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:10
sdk1985 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:10:
[...]

Mwa bocht 1 is naar rechts dus die pak je van uiterst links via de hoek van de rechter curb diagonaal er doorheen. De bocht hierna is naar links en ook die neem je van buiten (rechts) naar binnen (links). Als leidende wagen ga je dan niet ineens van uiterst links naar uiterst links. Niet alleen wordt je bocht dan langer, de volgende bocht wordt dan haaks. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je iemand uitremt door ernaast te gaan zitten en vervolgens de bocht op te eisen. Zo ver kwam HAM niet getuige het feit dat hij met zijn voorband op de achterband tikte. Was het voorband op voorband geweest dan was het een ander verhaal geweest (met overigens ook een andere afloop).
Vergelijk de lijn die VER neemt met de lijn die HAM neemt in 2019. HAM zit bij het aansnijden van Copse op de curbs (buitenkant) en VER zit daar nog een flink stuk vandaan. VER had best nog een stuk opzij gekund en prima de bocht kunnen halen. En had hij de bocht niet gehaald dan had hij er waarschijnlijk weinig moeite mee gehad om een stukje buiten de baan te gaan (zoals hij de eerste bocht deed). Uiteindelijk komt het er op neer dat ze elkaar geen ruimte willen geven terwijl die ruimte er wel was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

D-Ed schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:21:
[...]

Dat is wat hij zelf zegt.. En als iemand niet betrouwbaar is dan is het HAM wel.. Of hebben we de rode vlag situatie gemist die zeker 20 minuten duurde? Alsof ze toen al niet op de hoogte waren van de situatie van Max..
Goed argument dit. Hamilton is onbetrouwbaar dus hij had het vast wel kunnen weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Waah schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:18:
[...]

Cops is een hele snelle bocht waar eigenlijk maar één lijn goed is. Als je weet dat je de apex wel moet pakken, kun je heel leuk aan de binnenkant gaan zitten.... Maar als je er jiet 100% naast zit of iets voorbij, dan kán dit gewoon niet tenzij de andere rijder je matst..... Tel daarbij op dat Lewis de apex niet palt/haalt, en max dus al ruimte houd voor Lewis.... Tja hoevewl ruimte moet Max dan geven?

Hoeft niet, je kan em ook gewoon laten staan zoals Max deed. Maar als de bocht naar rechts is en je zit aan de buitenkant dan kun je ook bedenken dat als het mis gaat jij in de bandenstapel hangt en je concurrent zonder veel kleerscheuren zijn weg kan vervolgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Heeft iemand de afbeeldingen van de lijn die Hamilton nam bij Max en bij Leclerc? Ik kan ze niet meer vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
Raven__NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:18:
[...]

Want hij maakt geen fouten wil je zeggen? Dat is nu precies wat ik bedoel. Zet die roze bril eens af.

Ze hadden beide elkaar wat meer ruimte kunnen geven als je de beelden zo ziet en in super slow motion afspeelt. Maar wie zijn wij om dit beoordelen. We zijn niks anders dan een stel keyboard warriors 🤣

Geniet gewoon van dit seizoen. We zien een titanen strijd ontwikkelen van de 2 beste coureurs van deze generatie. Yes, ze rijden hard maar ook fair. Dit hebben we vaak genoeg gezien. Maar ooit, net zoals vandaag, zal het wel eens fout gaan. Zolang ze beide er goed van afkomen is het prima. Als 1 van de 2 elkaar bewust van de baan aftikken dan is het een heel ander verhaal. En laten we heeeel eerlijk zijn! Was dit een bewuste actie van Ham? NEE!
Ik een roze bril.. :')
Ik verschil van mening met jou en ik geef toch aan dat het geen reet uitmaakt, wie zoiets doet. Maar goed, genieten moet je sowieso :9B

[ Voor 7% gewijzigd door Mosin op 18-07-2021 23:30 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.