"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Hij heeft gepit. Een deel van de top 10 niet. Dus P12 is voorlopig nog primareadytoflow schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:16:
Pfff…die PER…jeetje zeg…is die alle vertrouwen ineens kwijt?
Die had toch al top 10 moeten rijden met z’n Red Bull?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Bij Schumacher Villeneuve was wie ook van belang.Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:13:
[...]
Wat maakt het in hemelsnaam uit wie je eruit tikt? Een straf hoort niet af te hangen van wie, enkel van wat.
Hamilton laat wel keer op keer zien hoe je iemand van de baan moet drukken als je het niet gewoon kan winnen, In 2020 en 2019 heeft die Albon op exact dezelfde manieren eraf gedrukt. Een goede tik op de rechter achterband en er is niet aan te doen. Zelf zo min mogelijk schade en de race van de ander is gewoon beëindigt.
Natuurlijk niet… hoe kom je tot die conclusie!Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:16:
[...]
Ga jij nu echt beweren dat zowel Ferrari als McLaren fouten aan het maken zijn om Hamilton aan de overwinning te helpen? Mijn God man ...
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Maar mag je van een ervaren coureur als HAM niet ook verwachten dat hij dit soort situaties voorkomt? Als ik het goed begrijp, zijn zijn oud collega’s het er over eens dat deze actie in deze bocht op zijn minst niet handig was. En dan is nog een dingetje dat dit soort acties van HAM wel vaker op zijn pad zijn gekomen.Dennism schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:13:
[...]
De intentie zal belangrijk zijn, en ik had niet het idee dat Hamilton die bocht in dook met de intentie om Max eraf te rammen.
Als die intentie er wel is, mag de straf van mij vele malen strenger zijn dan normaal. Is die intentie er niet, dan moet het in lijn zijn met andere straffen voor dezelfde fout, of het nu gaat bij een actie om plek 1 en 2 of bij een actie voor plek 10 en 11.
Dat Hamilton vaak geluk heeft ben ik zeker met je eens. Maar dat zou imho niet mee moeten wegen.
DUGG
En als Max die bocht een tikkeltje ruimer zou nemen dan haalt Lewis die zonder problemen... . Denk jij nu echt dat Lewis het risico wil nemen om zijn eigen ophanging en/of stuurinrichting om zeep te helpen?pro_6or schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:17:
[...]
Zoals ze schumacher ook lieten racen in 94 op hill. Kom op man. Lewis killt bijna letterlijk de WK leider. Op een manier waarvan hij wist dat Max altijd weg zou zijn. Hij haalt die bocht niet eens.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Dan moeten ze alleen Lec nog inhalen.
Maar zal wel eenstopper willen gaan doen.
[ Voor 47% gewijzigd door Vos op 18-07-2021 17:20 ]
Of een slechte stop. Een wielmoer die niet loskomt bijv.hoevenpe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:18:
Waarom gaat die motor van Lewis niet een keer stuk, gewoon omdat het kan.
Die hem natuurlijk voor laatVos schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:19:
Hamilton met een stop rond Bottas terug de baan op.

Ik heb niet echt het gevoel dat dit de sport goed heeft gedaan.
DRS: nu wacht je gewoon tot het rechte stuk en weet je dat je erlangs gaat.
Sprint race: jongens die eens uitzonderlijk kwalificeren ( bijv. Russell) krijgen hun positie op de zondag verkloot door een sprintrace op de zaterdag.
T-car:
Vooral nu met de sprintrace, rijders nemen minder risico uit angst voor flinke schades.
Nee, afgezien van de Halo is het niet veel beter geworden.
Edit:
En o ja, de kwalificatie. Nu hoef je ook maar de laatste 10 minuten te kijken voor de pole. Dus dat het nu een uur langer spannend is is ook een kul argument
[ Voor 13% gewijzigd door Tuupie op 18-07-2021 17:21 ]
Ja. Dat superkleine risico heeft hij al meermaals genomen. +26 kom maar.Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:19:
[...]
En als Max die bocht een tikkeltje ruimer zou nemen dan haalt Lewis die zonder problemen... . Denk jij nu echt dat Lewis het risico wil nemen om zijn eigen ophanging en/of stuurinrichting om zeep te helpen?
een treffende spreuk
Max zat er dusdanig voor dat hij geen rekening hoeft te houden met wat er achter hem gebeurt. Bovendien reed hij gewoon op de racelijn.Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:19:
[...]
En als Max die bocht een tikkeltje ruimer zou nemen dan haalt Lewis die zonder problemen... . Denk jij nu echt dat Lewis het risico wil nemen om zijn eigen ophanging en/of stuurinrichting om zeep te helpen?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ruimer kon niet, daar ligt geen grip en dan vlieg je er alsnog af.Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:19:
[...]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Dat maakt wel uit omdat het om de twee kampioenschap kandidaten gaat. Zie Senna vs. Prost, Senna vs. Prost alweer of tweemaal Schumacher op Hill en Villeneuve.Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:13:
[...]
Wat maakt het in hemelsnaam uit wie je eruit tikt? Een straf hoort niet af te hangen van wie, enkel van wat.
Want 10s straf is heel weinig voor de mogelijkheid heel wat punten inlopen op je concurrent. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand dit deed. En het is niet de eerste keer dat Hamilton zo iemand van de baan tikt. De stewards hebben Hamilton als schuldige aangewezen, dan hoort er ook een gepaste straf bij. Want als je nu het kampioenschap buiten beschouwing laat, dan beïnvloed je juist het kampioenschap.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Gewoon een fout van Lewis (een grote) maar zet die oranje bril soms eens af dat maakt de sport echt leuker
In een race zou het raar zijn om als voorliggende je achtervolger ruimte te geven. Daar zijn regels voor. Hamilton reed in overtreding van die regels.Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:19:
[...]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nog ruimer? Zullen we Max vragen om de volgende keer maar gewoon meteen van de baan af te gaan? Die bocht kan je niet nemen op de manier zoals Hamilton dat deed met die snelheid. Daarom is hij ook schuldig, omdat hij de bocht op een snelheid en wijze aandeed die enkel dit tot gevolg konden hebben.Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:19:
[...]
Nee, die pakt gewoon 26 punten. En als het later in het seizoen nog eens nodig is gebeurt het weer.pietr schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:21:
Zou Ham bewust proberen om niet op P1 te komen, gezien wat er gebeurd is?
een treffende spreuk
Gaat lang denk ik, dus één stop.pietr schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:21:
Ja, doordat degene die al 5 races niet gewonnen heeft, daar in elk media-optreden er zichtbaar mee struggelt, dan maar z'n rivaal van de baan tikt?vhal schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:10:
Je kan zeggen wat je wil over die crash maar eigenlijk is het alleen maar goed voor het kampioenschap. Ik klaag in ieder geval niet.Hopelijk gaat het verder goed met Verstappen
Als dat "goed" is, dan mag dat naar een plek waar de zon niet schijnt.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Tja, hij ramde Albon er ook niet expres af. Aldus hemzelf. Tot 2x toe.dglavimans schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:21:
Waarom pakt iedereen hier de situatie Albon Lewis alsof Albon ook maar ooit in eenzelfde positie heeft gezeten als Max Lewis lol… Die gast en Max reden vanaf de start nek aan nek, no-way dat hij precies bij die bocht dacht ‘nu gaan ik hem eraf rammen wheheh’…
Gewoon een fout van Lewis (een grote) maar zet die oranje bril soms eens af dat maakt de sport echt leuker
Hamilton is ervaren in kilometers, hij heeft nauwelijks onder druk moeten presteren en blijkt nu ook gewoon een mens. En voor je thuispubliek wil je proberen te winnen ook al weet je dat het erg moeilijk gaat worden.Mach schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:19:
[...]
Maar mag je van een ervaren coureur als HAM niet ook verwachten dat hij dit soort situaties voorkomt? Als ik het goed begrijp, zijn zijn oud collega’s het er over eens dat deze actie in deze bocht op zijn minst niet handig was. En dan is nog een dingetje dat dit soort acties van HAM wel vaker op zijn pad zijn gekomen.
Eigenlijk moeten ze geen 10 seconden maar 10 punten straf geven.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Absoluut, met een straf die boven zijn hoofd hing was het niet verstandig om risico's te nemen...pietr schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:21:
"When you grow up your heart dies"
Of een wielmoer die wel loskomt in een high speed cornerdawg schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:20:
[...]
Of een slechte stop. Een wielmoer die niet loskomt bijv.
Tsja, Perez being Perez.robbinonline schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:22:
Kom op Perez! Wat is dit voor wanprestatie
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Alsof Albon ooit in dat seizoen ook maar in de buurt kwam van Lewis ze punten :’)NLDViane schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:22:
[...]
Tja, hij ramde Albon er ook niet expres af. Aldus hemzelf. Tot 2x toe.
Hamilton onder druk is fouten maken. Altijd zo geweest. Hij is weinig veranderd.Lekker Ventje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:22:
[...]
Hamilton is ervaren in kilometers, hij heeft nauwelijks onder druk moeten presteren en blijkt nu ook gewoon een mens. En voor je thuispubliek wil je proberen te winnen ook al weet je dat het erg moeilijk gaat worden.
Eigenlijk moeten ze geen 10 seconden maar 10 punten straf geven.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ik duim ervoor!!!Spollie schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:22:
LEC gaat hem gewoon winnen!
Rijdt expres voorzichtig, elke punt die je pakt loop je in op je concurrent.pietr schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:21:
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Perez was altijd mwh op de zaterdag maar was top op de zondag. 2x keer gezien dit seizoen.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Of gaat er iets mis binnen het RB team? Je kunt moeilijk steeds de coureur de schuld geven lijkt me.
Het erom dat Lewis bij alledrie de voorvallen met zijn linker voorband het rechter achterwiel aantikte waardoor dus Albon er 2 keer afschoof en nu Max dus... Het lijkt dus geen toeval te zijn dat hem dit vaker overkomt...dglavimans schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:21:
Waarom pakt iedereen hier de situatie Albon Lewis alsof Albon ook maar ooit in eenzelfde positie heeft gezeten als Max Lewis lol… Die gast en Max reden vanaf de start nek aan nek, no-way dat hij precies bij die bocht dacht ‘nu gaan ik hem eraf rammen wheheh’…
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ongebreideld je frustratie uiten dat laten we dus achterwege.
[ Voor 81% gewijzigd door tweakduke op 18-07-2021 17:27 ]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Je kunt beter in punten straffen, die 25 seconden is ook niet voldoende als je een hele snelle auto hebt.wowly schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:23:
Wat mij betreft moet de straf afhangen van de potentiele punten die degene die je eraf tikte. Zou max 25 punten hebben gehad al op p1, dan zijn de strafseconden voor de sore loser 25 moeten zijn...
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Het gaat om de uitgevoerde actie (aka de pit-maneuvre). Die voer je gewoon niet uit op een conculega, laat staan 3x in wat is het, anderhalf jaar?dglavimans schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:23:
[...]
Alsof Albon ooit in dat seizoen ook maar in de buurt kwam van Lewis ze punten :’)
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
- DaniëlWW2
- Niet online

En kom op Ferrari strategieteam en pitcrew.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik kan niet anders dan het gevoel hebben dat ze de strijd voorop laten tellen.
Als max dit vorig jaar deed, of een rookie, dan was het een diskwalificatie, want die doet dan toch niet mee voor punten
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Here come the fuck-ups
That did age wellhoevenpe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:25:
Ferrari strategie fuckup incoming
Sowieso schrijf je zo!
Daar heb je hem al..hoevenpe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:25:
Dan zou ik als Max zijnde voor de grap elke keer Ocon eraf duwen als die buiten de top10 rijdtwowly schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:23:
Wat mij betreft moet de straf afhangen van de potentiele punten die degene die je eraf tikte. Zou max 25 punten hebben gehad al op p1, dan zijn de strafseconden voor de sore loser 25 moeten zijn...
I served in a company of heroes.
Pittstop bij Ferarri..
Dat duurde nie langhoevenpe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:25:
- DaniëlWW2
- Niet online
En wederom Ferrari die het verneukt.

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Jinxed itDaniëlWW2 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:25:
Kom op Lando.![]()
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Na het interview met HAM denk ik niet dat je hier nog zo licht over denktNoahAmber schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:24:
Mijn 1ste reactie na het incident Ver/Ham; Wat een koleireleier die HAM
Mijn 2de reactie na het zien van de onboard HAM; wat een koleireleier die HAM
Mijn 3de reactie na een uur; Wat een koleireleier die HAM
alles kan off-topic
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:02
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
DaniëlWW2 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:25:
Kom op Lando.![]()

Gelukkig niet bij Leclerc. Race duurt nog lang en de bandjes zijn een grote vraag, maar hopelijk valt de schade aan punten voor Max mee.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Needawg schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:26:
Kan RB eigenlijk nog protest indienen nadat een straf is uitgedeeld?
En wederom Ferrari die het verneukt.
Was ook te mooi om waar te zijn…pietr schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:24:
Ferrari P1 en P2 kan ook nog. Zou mooi zijn. Dat ik ooit nog eens voor Ferrari zou zijn. 😁

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-07-2021 17:27 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Alles voor Sir Lewis
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.