[F1 2021] Race 10 GP van Groot-Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 51 Laatste
Acties:
  • 164.353 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de liefhebberts:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Tja ik hoor bij de pro sprintrace. Niet voor élke race (en dat was ook niet de bedoeling, zelfs als het een succes is).

Want hoezo is een quali eerlijker? Als je je ronde verpest (en je kan eigenlijk in q3 maar 2 goede rondes zetten) sta je ook helemaal verkeerd.

De sprintrace kan je het goedmaken. Of compleet verknallen. Dát geeft meer spanning. De spanning of Hamilton of Verdtappen op rij 1 staat is jiet zo spannend.

Op deze manier heb je misschien eens dat een Max of een Hamilton een echte inhaalrace moet doen. Ipv stuivertje wisselen voor p1 en p2.

Dus voor mij mag het sowieso nog een paar keer getest. Evaluatie en aanpassen en opnieuw testen....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:04
Ik vond het tegenvallen. Eerste paar ronden hoop je nog op wat actie tussen ham en max. Maar zodra max iets meer als een seconde vrij is weet je dat het gedaan is. Het is dan te kort voor de nummer twee om nog wat tacties te proberen.

Het is eigenlijk gewone kwalificatie minus dat gedoe met langzaam rijden.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

hardware-lover schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:18:
[...]

Nergens, het werd tijdens een van de uitzendingen zo als uitspraak naar buiten gebracht. Ik zei ook "veronderstelt".... dus wat daar van waar is.

Schijnbaar werkt dit nieuwe format voor een hele grote groep (jong en oud, al dan niet vaste F1 kijker), ook erg verwarrend met het (tijdelijk) aanpassen van allerlei regels, daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen.

Edit: dat nummer 33 blijft op een of andere wijze steeds maar terugkomen...

"and made Formula One history by winning the sport's first Saturday sprint race to stretch his lead over Lewis Hamilton to 33 points." ;)
44 komt ook regelmatig voor... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:53

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:24:
Tussenstand van de poll.
30% voor de sprintrace.
70% voor het oude format.

Ik hoor bij de laatste groep. Vind de sprintrace niet echt geschikt. Zoals iemand hier al eerder vermelde.. Er valt weinig te winnen, maar je kunt wel alles verliezen. En dat hoeft niet eens je eigen schuld te zijn. Zal je maar gebeuren dat je vooraan het veld rijdt en achter wordt aangetikt en achteraan moet starten. Ben je mooi klaar mee dan.
Nee, dan vind ik de gewone kwalificatie eerlijker.

Ik vraag me ook af hoe die 70/30 zou zijn geweest als het niet Perez, maar Verstappen was geweest die eraf gegaan was ;)
*knip*
Je mag er van alles van vinden, maar puur je frustratie uiten in een rant doen we dus niet.

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 17-07-2021 22:49 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Illegal_Alien schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:25:
[...]
44 komt ook regelmatig voor... :p
Morgen. Verstappen wint plus snelste ronde, Hamilton 3e. 🤡

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 19:42
hardware-lover schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:18:
[...]

Edit: dat nummer 33 blijft op een of andere wijze steeds maar terugkomen...

"and made Formula One history by winning the sport's first Saturday sprint race to stretch his lead over Lewis Hamilton to 33 points." ;)
In maart 2015 maakte Max zijn F1 debuut in Melbourne. Lewis stond die dag op pole met 33 F1 racewins op zijn palmares.

Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Sebastiaannn schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:11:
Laat ik voorop stellen dat ik heel erg uitkeek naar dit format, ik was benieuwd hoe het ging uitpakken en had goede hoop dat het heel tof zou zijn.
Maar ik hinkel een beetje op twee gedachten, ik vond het leuk dat ik gisteravond met het bord op schoot een spannende kwalificatie kon zien, op vrijdag gelijk actie in plaats van alleen even de youtubesamenvattingen van de practice kijken.

Maar dan is vandaag die FP2 die echt nergens over gaat en nog saaier is dan normaal, dat zorgt voor een breuk in de spanningsopbouw die in een normaal weekend een stijgende lijn is. En dan die race vandaag, op zich leuk hoor maar ik heb het gevoel dat de race al begonnen is, alsof er een rode vlag is geweest en we nu met z'n allen een dag moeten wachten tot de race weer verder gaat. En dat haalt bij mij op die manier wel een stuk van de spanning, van de anticipatie op die zondag weg. Max komt al het hele seizoen mega snel weg bij de start, hij kan blijkbaar ondanks de grote vleugel en mindere topsnelheid Lewis best comfortabel achter zich houden, Bottas die er rustig achter kwakkelt, Perez die nergens te bekennen is, weer een goed weekend voor McLaren. Beetje alsof ik de race van morgen nu al uit kan tekenen, het meest spannende is nu al geweest, hij hoeft morgen alleen nog maar uitgereden te worden.

Ik ben er echt voor dat ze experimenteren met het format en de vrijdag óók spannend proberen te maken maar dit voelt een beetje als een potje seks waarbij er na heel kort voorspel (fp1) flink tekeer wordt gegaan (q), er plots gestopt wordt voor een knuffelintermezzo (fp2), dat het dan weer goed op gang komt (sprint) maar er voor het hoogtepunt wordt afgekapt met de melding "we maken het morgen wel af". Mega onbevredigend :P

Ik vind het ook een beetje afbreuk doen dat teams maar zo weinig tijd hebben om de perfecte afstelling te vinden, natuurlijk is het een uitdaging om in een hele korte tijd de auto precies goed te krijgen maar ik weet niet of ik die haast daarmee iets vind toevoegen. Zie liever dat de teams op zondag hun beste auto kunnen neerzetten in plaats van gokjes die goed of slecht kunnen uitpakken en veranderende omstandigheden die voor de één nadeliger kunnen zijn dan voor de ander. Maar is misschien ook omdat mijn oranje bril er een beetje van baalt dat Max mogelijk met té veel vleugel rijdt. >:)

Misschien kunnen ze de vrijdag spannender maken als je met die resultaten voordelen kan halen voor de kwalificatie, meer tijd, meer rondes, meer banden ofzo. Of een soort pre-kwalificatie op vrijdag en dan een ander concept met bijvoorbeeld 1v1 shootouts op de zaterdag om de startopstelling te bepalen. Maar je moet op zaterdag niet gaan racen. De race moet de race blijven en die moet je zo episch mogelijk houden. Daar in een stijgende lijn naar toe werken. Maar niet dit all over the place qua spanning.
Wat mij betreft in ieder geval minder trainingen. Laat ze maar eens wat minder perfect voorbereid aan een race beginnen. Dan een sprint met omgekeerde startvolgorde op basis stand WK (en bij gelijke stand laagste budget ofzo, is wel wat eerlijks voor te verzinnen) en met WK punten (minder dan hoofdrace) en startplaatsen voor de hoofdrace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je zou toch niet kijken? En de FOM mág dit er ‘ook doorheen drukken’, het is hún product! Niks raars aan hoor. Dan kijk jij toch gewoon niet als je het niks vindt? Feedback is goed, mening geven ook maar wat jij doet is gewoon ongefundeerd ranten… :X

[ Voor 34% gewijzigd door tweakduke op 17-07-2021 22:50 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Waah schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:18:
Tja ik hoor bij de pro sprintrace. Niet voor élke race (en dat was ook niet de bedoeling, zelfs als het een succes is).

Want hoezo is een quali eerlijker? Als je je ronde verpest (en je kan eigenlijk in q3 maar 2 goede rondes zetten) sta je ook helemaal verkeerd.

De sprintrace kan je het goedmaken. Of compleet verknallen. Dát geeft meer spanning. De spanning of Hamilton of Verdtappen op rij 1 staat is jiet zo spannend.

Op deze manier heb je misschien eens dat een Max of een Hamilton een echte inhaalrace moet doen. Ipv stuivertje wisselen voor p1 en p2.

Dus voor mij mag het sowieso nog een paar keer getest. Evaluatie en aanpassen en opnieuw testen....
Dat laatste vooral, het hoeft niet gelijk perfect te zijn. Ik ben gewoon al blij dat ze willen veranderen en er zichtbaar mee bezig zijn. Vasthouden aan het oude is ook niet echt vooruitgang.

Maar het lijkt ook wel een beetje bij de F1 fan te horen… verandering is eng… de halo is lelijk en onzin, q1,q2,q3, waar slaat dan nou op, 25 punten voor de winnaar… waarom niet gewoon 10…

Laten we het gewoon de kans geven. Ik ben pro maar weet ook dat die mening na de twee andere testen anders kan zijn. Andersom geldt dat ook. Laten we vooral open minded kijken naar wat het de weekenden brengt. Ik vondt de vrijdag een stuk leuker en ook vandaag heb ik met best wat plezier zitten kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Icephase schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:44:
[...]

Je zou toch niet kijken? En de FOM mág dit er ‘ook doorheen drukken’, het is hún product! Niks raars aan hoor. Dan kijk jij toch gewoon niet als je het niks vindt? Feedback is goed, mening geven ook maar wat jij doet is gewoon ongefundeerd ranten… :X
Minder janken en meer teruglezen. Mijn argumenten zijn benoemt.

Uitvoering van niks. Geen lef om het interessant te maken.

En nee. Heb niet gekeken. Ik blijf trouw aan mijn aangekondigde boycot (waar ik van weet dat 1 kijker geen zoden aan de rijk zet).
Maar heb wel de moeite genomen om na te lezen hoe en wat. En luister naar mensen met wie ik al bijna 20 jaar F1 bespreek die wel tegen beter weten in zijn gaan kijken. Ook zij geven aan dat het geen ruk toe voegt.

[ Voor 25% gewijzigd door Player1S op 17-07-2021 22:56 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:21
Bei Red Bull sah man nach dem ersten Sprint in der F1-Geschichte fast nur strahlende Gesichter. Nachdem Lewis Hamilton am Freitag überraschend die schnellste Runde in der Qualifikation gedreht hatte, jubelte Toto Wolff bereits: "Das Imperium schlägt zurück." Nicht einmal 24 Stunden später drehte Max Verstappen die Reihenfolge mit seinem Sprint-Sieg wieder um, worauf Red-Bull-Sportchef Helmut Marko spöttisch konterte: "Gruß ans Imperium!"
Vertaald Toto gaf een "the empire strikes back" reactie nadat Lewis pole voor de sprint race pakte waarop Helmut na de winst van Max in de sprint race reageerde met de groeten terug . :)

Verder wist Helmut nog te vertellen dat Perez na zijn schuiver last van vibraties had omdat de banden niet meer goed waren. Inhalen lukte ook niet door zijn vleugelsafstelling en is hij vlak voor het einde naar binnen gehaald om schade aan de ophanging, door de vibraties, te voorkomen Sergio krijgt nog wat aanpassingen voor morgen en start daarom vanuit de pitstraat. Max zal morgen daardoor geen hulp hebben en moet hij volgens Hemut het maar in zijn eentje opnemen tegen het "imperium". :)

https://www.auto-motor-un...n-perez-start-boxengasse/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
toolkist schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:43:
[...]

Wat mij betreft in ieder geval minder trainingen. Laat ze maar eens wat minder perfect voorbereid aan een race beginnen. Dan een sprint met omgekeerde startvolgorde op basis stand WK (en bij gelijke stand laagste budget ofzo, is wel wat eerlijks voor te verzinnen) en met WK punten (minder dan hoofdrace) en startplaatsen voor de hoofdrace.
Eigenlijk zou ik best weleens een race willen zien met omgekeerde volgorde, maar met als voorwaarde dat er meer dan 2 teams vooraan meedoen. Anders rijden ze zo naar voren en heb je nog dezelfde uitslag.

We hebben nu natuurlijk straks de nieuwe regels volgend jaar, maar wat mij betreft mogen de auto's nog wel een stuk kleiner, korter en smaller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Player1S schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:54:
[...]

En nee. Heb niet gekeken. Ik blijf trouw aan mijn aangekondigde boycot (waar ik van weet dat 1 kijker geen zoden aan de rijk zet).
Maar heb wel de moeite genomen om na te lezen hoe en wat. En luister naar mensen met wie ik al bijna 20 jaar F1 bespreek die wel tegen beter weten in zijn gaan kijken. Ook zij geven aan dat het geen ruk toe voegt.
Maar hoe zou jij het spannender maken dan? Die F-Zero achtige boosters in de Formule-E heb ik persoonlijk niets mee. Laat dit lekker in de computerspelletjes. Of moeten we in de 30e ronde een waterkanon aanzetten en in de 50e ronde spijkermatten neergooien?

Ik denk dat de F1 op goede manier op zoek is naar verbetering.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

Dus je hebt het niet eens gezien en gaat erover klagen. Lekker bezig.

Misschien hebben die mensen met wie je al bijna 20 jaar F1 bespreekt wel dezelfde mindset als jou en geven ze politiek correcte antwoorden.

Maar boycot het vooral, eigen keuze.

Zelf heb ik genoten van de Sprint vanmiddag en velen met mij :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:49

Killjoy

Klingon lawn products

Chocoball schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:59:
[...]

Vertaald Toto gaf een "the empire strikes back" reactie nadat Lewis pole voor de sprint race pakte waarop Helmut na de winst van Max in de sprint race reageerde met de groeten terug . :)

Verder wist Helmut nog te vertellen dat Perez na zijn schuiver last van vibraties had omdat de banden niet meer goed waren. Inhalen lukte ook niet door zijn vleugelsafstelling en is hij vlak voor het einde naar binnen gehaald om schade aan de ophanging, door de vibraties, te voorkomen Sergio krijgt nog wat aanpassingen voor morgen en start daarom vanuit de pitstraat. Max zal morgen daardoor geen hulp hebben en moet hij volgens Hemut het maar in zijn eentje opnemen tegen het "imperium". :)

https://www.auto-motor-un...n-perez-start-boxengasse/
Die vleugelafstelling kan Verstappen ook weleens duur komen te staan als hij achter de Mercedessen terecht zou komen. Hopen op goede start en dito bandenmanagement.

Morgen ergens tegen negen uur 's avonds ga ik het (pas) zien. Eerst een verjaardag bijwonen.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Geronimous schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:51:
[...]

Dat bedoel ik. in plaats van vragen stellen, meteen conclusies trekken. Wij weten niet wat er met de auto is. is er toch iets kapot? Hoe hebben de banden zich gehouden? Misschien rijdt Perez nu met dikke flatspots en is er wat kapot aan de auto. Weet jij veel.
Beetje late reactie. Maar er is altijd wel een excuus. Misschien is het dit, misschien is het wel dat. Met een beetje pech is het zus of is het zo. Feit is dat hij zich elke keer weer ik doe situatie manoeuvreert.

Prima rijder, maar niet voor een topteam. Gelukkig voor RB heeft Mercedes Bottas :p

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]

Ik denk dat Bernie gelijk heeft: Liberty runt de F1 nu als een Starbucks:
- blije geluidjes her en der (de "dreunen" bij de startlichten, het kattengejammergeluidje bij de snelste ronde, blije radiogeluidjes voordat je een radioboodschap hoort, etc etc).
- Graphics die meer en meer een arcadegame-feeling geven (waaronder de naam en markering van voorliggers bij de onboard beelden zoals we die sinds vandaag zien, maar ook allerlei rare statements zoals "Blabla X racewin!" en meer van dat soort n00b-dingen waar je niet echt op staat te wachten).
- Compleet nutteloze statistieken om maar weer een record te verzinnen, zoals: "eerste op-maandag-geboren-coureur op pole die linksdraaiende biogarde-yoghurt als ontbijt heeft gegeten vanochtend!"
- Speed king! :') Kan er verder geen woorden aan vuil maken zeg maar :+
- Met de top3 de vee carnavals platte wagen op om zo de pole position te vieren (alhoewel dit eerder te maken heeft met het feit dat men wel ervan uit ging dat Hamilton de sprint wel zou winnen en dat dit dus mooi voor de fans zou zijn).
- Celebrities die niets met de sport hebben invliegen om zo de race min of meer te verpesten (tennisster Williams die even in Monaco een interview moest houden met de nummer 1 en men ging gemakshalve ervan uit dat Hamilton geïnterviewd zou worden maar het leverde een bijzonder akward interview met Verstappen op, of Justin Bieber die "leuk zit te doen" met Hamilton maar duidelijk niets te zoeken had bij de F1, of een model-met-huidziekte die te vroeg afvlagt).

Ik zal best wat dingen vergeten zijn, en hoe Bernie de tent runde was ook niet geweldig (ouderwets en conservatief want internet etc compleet negeren), maar dit is nogal doorgeslagen eigenlijk. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Killjoy schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:19:
[...]

Die vleugelafstelling kan Verstappen ook weleens duur komen te staan als hij achter de Mercedessen terecht zou komen. Hopen op goede start en dito bandenmanagement.

Morgen ergens tegen negen uur 's avonds ga ik het (pas) zien. Eerst een verjaardag bijwonen.
Blijkbaar waren ondanks parc ferme vleugel- en bandendrukaanpassingen toegestaan waardoor Max vandaag minder last had van onderstuur. Wel is de Mercedes nog steeds sneller op de rechte stukken dus Max moet het morgen vooral van de bochten hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:01

swv

Wat ik vooral leuk vond is dat er echt geracet werd ipv gemanaged. Ware het niet dat 17 ronden kort aanvoelde, want ik zie liever een volledige race dan een korte sprint van dit niveau. Dus gasgeven op de zondag mogelijk maken en dan gaan we daarna wel praten over een betere opbouw van het weekend. Echter: Ik hoef geen drie dagen actie. Ik heb ook nog een leven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Kenny_026 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:05:
[...]

Maar hoe zou jij het spannender maken dan? Die F-Zero achtige boosters in de Formule-E heb ik persoonlijk niets mee. Laat dit lekker in de computerspelletjes. Of moeten we in de 30e ronde een waterkanon aanzetten en in de 50e ronde spijkermatten neergooien?

Ik zie het wel zitten als ze een splitsing toevoegen aan enkele circuits. Achterop het circuit moeten kiezen voor links of rechts, waarna een identieke of gespiegelde bochtensectie volgt. Kan interessant zijn als je net wat sneller bent dan je voorganger, maar net niet snel genoeg om er voorbij te komen. Je krijgt dan een spanning die vergelijkbaar is met een auto die de pitsstraat uitrijdt terwijl de concurrent het rechte stuk opkomt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:54
Max bij Ziggo (na de sprint)

Zal er verder niet te veel over zeggen.... :X

[ Voor 25% gewijzigd door Bastie-88 op 17-07-2021 23:40 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Bart-Willem schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:23:
[...]

- blije geluidjes her en der (de "dreunen" bij de startlichten, het kattengejammergeluidje bij de snelste ronde, blije radiogeluidjes voordat je een radioboodschap hoort, etc etc).
- Graphics die meer en meer een arcadegame-feeling geven (waaronder de naam en markering van voorliggers bij de onboard beelden zoals we die sinds vandaag zien, maar ook allerlei rare statements zoals "Blabla X racewin!" en meer van dat soort n00b-dingen waar je niet echt op staat te wachten).
- Compleet nutteloze statistieken om maar weer een record te verzinnen, zoals: "eerste op-maandag-geboren-coureur op pole die linksdraaiende biogarde-yoghurt als ontbijt heeft gegeten vanochtend!"
- Met de top3 de vee carnavals platte wagen op om zo de pole position te vieren (alhoewel dit eerder te maken heeft met het feit dat men wel ervan uit ging dat Hamilton de sprint wel zou winnen en dat dit dus mooi voor de fans zou zijn).
- Celebrities die niets met de sport hebben invliegen om zo de race min of meer te verpesten (tennisster Williams die even in Monaco een interview moest houden met de nummer 1 en men ging gemakshalve ervan uit dat Hamilton geïnterviewd zou worden maar het leverde een bijzonder akward interview met Verstappen op, of Justin Bieber die "leuk zit te doen" met Hamilton maar duidelijk niets te zoeken had bij de F1, of een model-met-huidziekte die te vroeg afvlagt).

Ik zal best wat dingen vergeten zijn, en hoe Bernie de tent runde was ook niet geweldig (ouderwets en conservatief want internet etc compleet negeren), maar dit is nogal doorgeslagen eigenlijk. :P
Maar er is ook genoeg te zeggen over een aantal andere dingen:

De sport wordt tegenwoordig ge-wel-dig in beeld gebracht.
De kijker thuis is nog nooit zo dicht bij de sport geweest als nu.
Het aantal kijkers en fans op de wereld neemt behoorlijk toe de afgelopen jaren.
Drive to Survive is een fantastische kijk achter de schermen.

Al met al zou ik zeggen dat we als kijker alleen maae gewonnen hebben de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Daar is ie zelf ook niet zo tevreden over, hij zou liever wat minder vleugel hebben gezet, maar dat mocht niet meer.

Dat gaat schijnbaar niet op voor Perez nu die vanuit de pits zal gaan starten, ze gaan zijn setup radicaal aanpakken om het inhalen flink te kunnen verbeteren.
[bron: AMuS]

Startende vanuit de pits zal ie wel uit een eerste ronde hectiek kunnen blijven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 16:11

Vuvuzela

My spire is forming

[...]
Dit is iets van alle tijden en ik heb eigenlijk het idee dat het vroeger veel meer was, hoop celebs die nu groen zijn whatever. Vroeger zag je tijdens elke race wel een aantal A celebs ergens achterin de pit van een team te gast. Bieber in Monaco was wel awkward maar is ook al ff geleden en zou nog best onder Bernie kunnen zijn geweest.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
toolkist schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:43:
[...]
Wat mij betreft in ieder geval minder trainingen. Laat ze maar eens wat minder perfect voorbereid aan een race beginnen.
Ja, ik ben voor. Wanneer elke vrije training verregend weten ze ook niks over de banden en dat blijken vaak de leukste races.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Harry Nak schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:40:
Hahahaha, zelfs Olav Mol zegt Mazespin. Ergens ook wel triest van Mol.
Mol ondergraaft Mazepin zijn reputatie. Mols hoop op een verlenging van zijn contract bij de Nent groep wordt nu zichtbaar kleiner. Je moet hast wel bijna blind zijn dat te missen. Gevraagd of Mazepin die flauwe woordgrapjes kon waarderen, “ach, ik probeer er een leuke draai aan te geven”.

een treffende spreuk

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
Hallo!

Hopefully these images display properly. This is the race pace from the sprint qualifying season.

Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/storage/2021/07/gp10_qs_top_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/storage/2021/07/gp10_qs_bottom_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/storage/2021/07/gp10_qs_all.svg

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:34

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Benieuwd of perez door het veld geen komt. Die verschiet z'n kruit ook zo.

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Vooralsnog niet met sprint races. Probleem laatste jaren was 1 team dominant en auto’s die elkaar niet goed kunnen volgen door dirty air.
Een sprint race gaat dat niet spontaan veranderen.

Probleem 1 is heeft zich uiteindelijk opgelost dit seizoen en probleem 2 zou aangepakt moeten worden met de nieuwe auto’s. Tenminste dat is de gedachte er achter. Wacht dat dan eerst even af. Zelfs als probleem 1 nog bestond zou ik dat afwachten omdat drastisch nieuwe regels de boel overhoop kunnen gooien.

Moet je dan toch perse sprint race erdoor drukken maak het dan zo dat pole, winst in sprint race en goed presteren in main race belangrijk is.

Bijvoorbeeld qualy is voor pole sprint race. Deel flink meer punten uit voor die race. Voor main race is top 10 reversed op de grid.
En dan qua punten zo maken dat niemand die echt om het kampioenschap strijd het kan veroorloven door 9e of 10e te worden op zaterdag en dan zondag de winst pakken want diegene die zaterdag wint kan theoretisch meer punten pakken over heel weekend als hij bijvoorbeeld top5 op zondag pakt.
Dan moeten ze zaterdag aan de bak en zondag.

De huidige situatie loont niet om risico te nemen voor diegene die strijd om het kampioenschap. Zeg van lewis wat je wilt maar hij is niet dom. Hij gaat niet koste wat het kost strijden om 1 schamel puntje met risico zondag achteraan en in de buurt van Mazepin te moeten starten.
Dat zou alleen gebeuren als het verschil minimaal is en het seizoen bijna voorbij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik vond die sprint race eigenlijk 3x niks.... Het is gewoon een mini race, dus ook hier staat de uitkomst redelijk vast. Tijdens een normale quali kunnen de mindere teams nog wel eens onverwacht naar voren komen, maar in een race niet. Daar hebben ze immers de race pace niet. Dus na 17 ronden rijden alle teams weer op hun "vaste" stekkie, dus weinig spectaculair. Doe mij de normale quali maar. Daar persen ze nog net wat meer uit. Wat mij betreft niet vatbaar voor herhaling.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
RACE!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
DAY!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
(en dit keer de echte race)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:09
Ik vond het wel leuk... Zou misschien zelf het format nog aanpassen.
Vrijdag
1h VT1
1h Kwalificatie. Gewoon een uur lang rijden, tegelijkertijd je setup proberen te verbeteren. Beetje echt VT/Kwalificatie gemixt.

Zaterdag
Sprintrace

Zondag
Echte race

Minder trainen.... Meer racen!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn voorspelling
HAM
BOT
VER

Max gaat Mercedes op de rechte stukken niet achter zich kunnen laten. En natuurlijk het nadeel van twee man achter zich die een verschillende strategie kunnen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je die sprintrace nou een uur maakt en vrij laat welke banden, en het al dan niet doen van pitstops, plus meer punten (10 tot 1 voor de top 10) zou ik het wel interessanter vinden. En dan maximaal 3 keer per seizoen.
Het is nu een beetje net niet. Een normale Q is gewoon spannender, en het is te kort om er echt spanning in te krijgen. Want of iemand nu 6 of 8 start als enige verschil... tsja ik denk dat de rijders dat ook niet echt heel erg boeiend vinden.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
[...]
in de 50e ronde spijkermatten neergooien?
Kan Lewis wel roepen:
"My tires are gone!"
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

Het vervelende van de sprintrace is dat er hier twee keer dezelfde discussie plaats gaat vinden over Hamilton en de bijbehorende flauwe grappen, Verstappen en of Perez nu wel of niet gaat presteren. :/

Maar goed, de sprintrace vond ik niet onaardig. De vrije training voor de sprintrace is voor de kijkers nou niet bepaald de meest spannende geweest.

Ik hoop wel dat Hamilton wat meer kan aansluiten al zie ik het somber in... }:|

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 18-07-2021 08:09 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
pro_6or schreef op zondag 18 juli 2021 @ 02:50:
[...]

Mol ondergraaft Mazepin zijn reputatie. Mols hoop op een verlenging van zijn contract bij de Nent groep wordt nu zichtbaar kleiner. Je moet hast wel bijna blind zijn dat te missen. Gevraagd of Mazepin die flauwe woordgrapjes kon waarderen, “ach, ik probeer er een leuke draai aan te geven”.
Nou ik heb gisteren in alle rust de race nog een keer gekeken zonder schreeuwende kinderen en Mol heeft echt geen Mazespin geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:25

Pierre

Van nature lui!

Kenny_026 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:09:
[...]

Nou ik heb gisteren in alle rust de race nog een keer gekeken zonder schreeuwende kinderen en Mol heeft echt geen Mazespin geroepen.
Weet je het zeker?

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 18-07-2021 08:23 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

Pierre schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:20:
[...]

Dat heeft hij zeker wel geroepen.
Ik heb geen timestamp, maar ben er ook volkomen zeker van dat hij het gezegd heeft. Ik moest nog aan de topicwarning denken :+.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

ACID-dude schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:24:
[...]

Ik heb geen timestamp, maar ben er ook volkomen zeker van dat hij het gezegd heeft. Ik moest nog aan de topicwarning denken :+.
Ik was er niet van overtuigd, maar inderdaad hij heeft het zeker gezegd.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:22
[...]

Kinderen maken meer kapot dan je lief is, in dit geval je gehoor :+ Mol heeft het wel gezegd, hij gaf geloof ik zelfs aan dat Mazepin er zelf ook wel een beetje trots op was inmiddels. Het zal aan het begin zijn geweest.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:14
ArthurMorgan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:04:
Als je die sprintrace nou een uur maakt en vrij laat welke banden, en het al dan niet doen van pitstops, plus meer punten (10 tot 1 voor de top 10) zou ik het wel interessanter vinden. En dan maximaal 3 keer per seizoen.
Het is nu een beetje net niet. Een normale Q is gewoon spannender, en het is te kort om er echt spanning in te krijgen. Want of iemand nu 6 of 8 start als enige verschil... tsja ik denk dat de rijders dat ook niet echt heel erg boeiend vinden.
Als je een uur rijdt is het niet echt een ‘sprint’ meer. Verder is de bandenkeuze al vrij en mag je ook gewoon een pitstop maken. Verder ben ik het volledig met je eens. :)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:56
hardware-lover schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:52:
[...]

<Knip>

Startende vanuit de pits zal ie wel uit een eerste ronde hectiek kunnen blijven.
Ie zal zichzelf in ieder geval niet tegen komen bij pit exit. })

Ah, ook van FOM.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Laatst online: 15:56
Arjan90 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:29:
[...]

Kinderen maken meer kapot dan je lief is, in dit geval je gehoor :+ Mol heeft het wel gezegd, hij gaf geloof ik zelfs aan dat Mazepin er zelf ook wel een beetje trots op was inmiddels. Het zal aan het begin zijn geweest.
In de replays van de eerste ronde. Op 13:40 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
3ssen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:35:
[...]

In de replays van de eerste ronde. Op 13:40 ;)
Verrek nu hoor ik het inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 22:41
Arjan90 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:29:
[...]

Het is zeker aan het begin geweest. Ik heb hem namelijk terug gekeken. Ook gehoord dat dat gezegd werd en sliep volgens mij na rondje 3. Zo spannend was het.

Verder kan ik daar niet echt een punt van maken.

Duidelijk voor mij dat ik beter wakker kan blijven bij ren quali dan bij deze sprint. Dat zegt wel iets over het entertainment. Maar toch vind ik het positief dat er met andere formats geëxperimenteerd wordt.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Die laatste stelling van Jack 8)7 |:( gelukkig vangt Max het goed op.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
pro_6or schreef op zondag 18 juli 2021 @ 02:50:
[...]

Voor mij hoeft Mol echt niet mee naar Nent, zijn we daar ook meteen vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Je noemt al die punten wel en misschien heb je ook gelijk maar... sinds Liberty Global de tent runt hebben we nog nooit zoveel beelden en informatie over de teams en coureurs meegekregen. Ik vind het leuk dat ze dingen proberen maar nog veel leuker dat de sport veel opener is geworden door de inbreng van Liberty Global. :D

Btw, die data en graphics is volgens mij vooral om de sport interessant te maken voor de Amerikaanse markt. De mensen daar zijn nogal gek op domme info en bling volgens mij... :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Help!!!! schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:45:
[...]

Segafreak83 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:50:
[...]

Allebei maar niet mee.... Wat een opmerking inderdaad :X zowel van Jack als Mol.

Hopelijk doet Nent hetzelfde als de FIA: Experimenteren met nieuwe mogelijkheden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
sjaool schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:59:
[...]

Je noemt al die punten wel en misschien heb je ook gelijk maar... sinds Liberty Global de tent runt hebben we nog nooit zoveel beelden en informatie over de teams en coureurs meegekregen. Ik vind het leuk dat ze dingen proberen maar nog veel leuker dat de sport veel opener is geworden door de inbreng van Liberty Global. :D

Btw, die data en graphics is volgens mij vooral om de sport interessant te maken voor de Amerikaanse markt. De mensen daar zijn nogal gek op domme info en bling volgens mij... :P
Heb niet zoveel moeite met dat soort dingen. Ja ze nodigen celebs uit... Dat past ook zeer goed bij F1 met het type sport dat het is. Dat dat niet altijd goed uitpakt dat kan. Maar het is gewoon een stukje politiek. Zoals alles in de F1 politiek is.

Kwa graphics: als je ze zinloos vind, lekker negeren. Ik vind de nieuwe graphic waar ze (a la gamermode) het nummer en naam boven de wagen zetten terwijl de auto over het schermt vliegt wel gaaf. Misschien standaard aanzetten 24/7 voor het commentaar. Halen ze ook niet steers de coureurs door elkaar. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Een sociaal bewogen Max horen we niet vaak... Relativeren kan hij in ieder wel maar dat wist ik wel. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:27
[...]

De wereld veranderd. De jeugd keert zich af van tv, tenzij het streams zijn want dan kunnen ze opeens wel langer dan een uur kijken. De jeugd is tegenwoordig gefocust op schermpjes en wil andere zaken zien of doen dan de jeugd van 20-30 jaar geleden. Ook de voetbalwereld heeft er mee te maken, een wedstrijd in het stadion of op tv duurt te lang. Of het leuk is of niet wat men nu bij de F1 doet, dit soort veranderingen gaan we nog veel meer zien bij allerlei sporten en evenementen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat vind ik die Plooij een flapdrol eerste klas. Niveau "Lekker, pik! Erg hè, Limburg...". De Peppi en Kokki van het F1 journaille mag wat mij betreft met pensioen. Ik hoop dat Viaplay met een half oog naar Sky kijkt en kundige mensen aanstelt die open vragen stellen en naar de echte mening van de coureur doorvragen. Ik vond Winkelman een verademing in de paddock. Die zie ik graag mee over gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
Lekker Ventje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:04:
[...]

De wereld veranderd. De jeugd keert zich af van tv, tenzij het streams zijn want dan kunnen ze opeens wel langer dan een uur kijken. De jeugd is tegenwoordig gefocust op schermpjes en wil andere zaken zien of doen dan de jeugd van 20-30 jaar geleden. Ook de voetbalwereld heeft er mee te maken, een wedstrijd in het stadion of op tv duurt te lang. Of het leuk is of niet wat men nu bij de F1 doet, dit soort veranderingen gaan we nog veel meer zien bij allerlei sporten en evenementen.
Niet lullig bedoeld ofzo, maar reguliere tv is al jaren geen ene bal meer aan. Dat was het in de jaren 90 al niet en nu nog steeds niet.

Verder ben ik wel blij met de grafiekjes en dat ze laten zien wie er voor de coureur rijdt, echt een verademing. Hoe vaak de commentatoren het wel niet fout hebben (uiteraard reageren ze ook binnen een split second), dat wordt hier deels mee vermeden.

Kortom, zoveel mensen, zoveel wensen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ik vind het een beetje overdreven wat je nu zegt. Ik heb zelf ook een poos in een schijtsituatie gezeten en de F1 was tussendoor even een lekkere afleiding en iets waar ik lekker naar uit kon kijken. Laat de mensen dat gewoon voor zichzelf beslissen zou ik zeggen.

In het algemeen is de speurtocht naar dat ene kleine foutje/woordje/zinnetje een beetje triest aan het worden. Die mannen doen 99% goed maar laten we de focus blijven leggen op die ene procent….

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Inderdaad, dat computer-spelletje-interface vond ik echt wel leuk gedaan en iets toevoegen. Verder worden bepaalde gimmicks ook echt door sommigen enorm veel te serieus genomen zeg :') Waar je je maar druk om kunt maken. O noes, er staat een vaag statistiekje in beeld die ze hebben uitgerekend. Schande!1! Alleen klae, droge informatie is toegestaan! Ofzo :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:57
Kenny_026 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:18:
[...]

Ik vind het een beetje overdreven wat je nu zegt. Ik heb zelf ook een poos in een schijtsituatie gezeten en de F1 was tussendoor even een lekkere afleiding en iets waar ik lekker naar uit kon kijken. Laat de mensen dat gewoon voor zichzelf beslissen zou ik zeggen.

In het algemeen is de speurtocht naar dat ene kleine foutje/woordje/zinnetje een beetje triest aan het worden. Die mannen doen 99% goed maar laten we de focus blijven leggen op die ene procent….
Ben ik niet met je eens. Dit was gewoon zeer lomp van Jack en zelfs de follow-up met "daar kan jij wat aan doen morgen" is ook echt niet oke. Alsof mensen die hun woning en/of familieleden hebben verloren het ook maar iets interesseert wat Max Verstappen of wie dan ook in de F1 doet op dat moment.

Echt zeer misplaatste opmerkingen van Jack Plooij in mijn mening. Wel goede reactie van Max.

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Hij heeft het wel gezegd tijdens de replay maar kwam ook meteen met de uitleg dat Mazepin de bijnaam omarmd heeft en dat hij zelfspot had. Maar mensen maken alles liever veel erger dan het is... NENT zal Mol graag willen hebben want waar vind je zo snel iemand met zoveel ervaring binnen Nederland...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

sjaool schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:23:
[...]

Hij heeft het wel gezegd tijdens de replay maar kwam ook meteen met de uitleg dat Mazepin de bijnaam omarmd heeft en dat hij zelfspot had. Maar mensen maken alles liever veel erger dan het is... NENT zal Mol graag willen hebben want waar vind je zo snel iemand met zoveel ervaring binnen Nederland...
Als je hier op Tweakers leest zijn er een hoop die denken dat ze het allemaal beter kunnen (grapje) :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

S0epkip schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:23:
[...]

Ben ik niet met je eens. Dit was gewoon zeer lomp van Jack en zelfs de follow-up met "daar kan jij wat aan doen morgen" is ook echt niet oke. Alsof mensen die hun woning en/of familieleden hebben verloren het ook maar iets interesseert wat Max Verstappen of wie dan ook in de F1 doet op dat moment.

Echt zeer misplaatste opmerkingen van Jack Plooij in mijn mening. Wel goede reactie van Max.
Hoezo is mensen blij maken met een overwinning verkeerd? Ik vind de meeste reacties hier nogal overtrokken. Maar dat zal wel iets van deze tijd zijn... De wereld wordt er met die gevoelige teentjes niet leuker op maar dat zie ik de afgelopen 30 jaar al gebeuren en social media heeft daar een heel grote hand in... Maar dit is voor een heel andere discussie in een ander topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
Waah schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:03:
[...]

Heb niet zoveel moeite met dat soort dingen. Ja ze nodigen celebs uit... Dat past ook zeer goed bij F1 met het type sport dat het is. Dat dat niet altijd goed uitpakt dat kan. Maar het is gewoon een stukje politiek. Zoals alles in de F1 politiek is.

Kwa graphics: als je ze zinloos vind, lekker negeren. Ik vind de nieuwe graphic waar ze (a la gamermode) het nummer en naam boven de wagen zetten terwijl de auto over het schermt vliegt wel gaaf. Misschien standaard aanzetten 24/7 voor het commentaar. Halen ze ook niet steers de coureurs door elkaar. :+
Kun je niet meer zoals vroeger je gasten imponeren door op basis van helmdesign alle coureurs uit elkaar te halen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik weet dat de meningen goed verdeeld zijn met de sprint maar ik vind het tot nu toe een leuk weekend met veel vermaak veel meer dan we eerst hadden.
Zoals altijd met dit soort zaken de meeste mensen houden niet van veranderingen.
En dat te bedenken dat het vroeger nog veel saaier was met de VT en kwalificatie waarbij teams ook nog eindeloos volledige motoren en noem maar op wisselden.
Jaren lang 2 dagen saaie VTs heb ik nu wel eens gezien en ben blij dat de F1 een keer wat anders doet met een paar weekenden.

Misschien moet de opzet nog een klein beetje worden aangepast bv langere VT1, kwalificatie, volgende dag alleen de sprint en zondag de race. Want VT2 was beetje wat moeten we ermee.

Deze wagens blijft het lastig volgen van elkaar de overhand geven maar volgend jaar met de nieuwe auto's kan het wel eens anders uitpakken.
Met de sprint toch wel in korte tijd wat actie gezien en dit is pas 1 baan, elke baan kan weer anders uitpakken.

Teams en coureurs hebben met deze opzet ook minder tijd om alles op orde te krijgen wat ook weer een extra verrassing mee kan brengen. En daardoor zullen de echte coureurs boven komen drijven die als het even niet perfect is toch het maximale uit de auto kunnen halen.

Benieuwd naar de andere 2 weekenden met een sprint maar eerst vandaag de volledige race

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vooropgesteld, mijn dank voor de onderbouwde meningen.
Sommige zijn echt leuk om te lezen.
Sommige zijn echte zuurpruimen :+

Tussenstand (nogmaals bedankt DaniëlWW2)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrEjxVUwjbv9P1P_EyVrrW_xgzk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LOHovKKCFb3cYaA3h6APkyoP.png?f=user_large

Ik hoor echt bij de laatste groep. Maar ze “moeten” wel enkele aanpassingen maken. Dit is nog lange na niet perfect. Maar ik zag wel meer spanning dan bij een normale Q.

De normale Q is ook erg leuk maar dat blijft een tactisch spelletje. Je gaat de baan op wanneer je zo min mogelijk last van andere rijders hebt, rijdt een rondje warm en je gaat daarna knallen. (Oneerbiedig gezegd)
Het gevaar zijn de wagens die een rustige lap rijden.

Ik zou graag deze volgorde willen zien:
2 vrije trainingen
Q voor de sprintrace
Sprintrace (zonder de veewagen op het einde)
Race

Nu slaat de VT2 inderdaad nergens op.
Ook de puntentelling mag anders van de Sprintrace.
Ik vroeg me zelfs af hoe het zou zijn als de race in de andere volgorde wordt gereden als de sprintrace. De winnaars mogen dus laten zien dat ze ook echt beter zijn door iedereen in te halen (gaat niet gebeuren, I know). Maar dan moeten ze ook veel meer punten krijgen anders wil niemand meer winnen tijdens de sprintrace.

Het is jammer dat je nergens een vragenlijst kan invullen waar je je (onderbouwde) feedback kan achterlaten.

TLDR: sprintrace is leuk(er) maar nog lange na niet perfect.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

sjaool schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:28:
[...]

Hoezo is mensen blij maken met een overwinning verkeerd? Ik vind de meeste reacties hier nogal overtrokken. Maar dat zal wel iets van deze tijd zijn... De wereld wordt er met die gevoelige teentjes niet leuker op maar dat zie ik de afgelopen 30 jaar al gebeuren en social media heeft daar een heel grote hand in... Maar dit is voor een heel andere discussie in een ander topic...
Natuurlijk is dat niet verkeerd en het is ook niet het einde van de wereld zo'n opmerking. Hij zal het ook niet verkeerd bedoeld hebben.
Het is alleen examplarisch voor hem dat hij weer niet aanvoelt dat het geen handig geformuleerde stelling is. Als het een patroon wordt ga je dit soort dingen steeds ergerlijker vinden en steviger veroordelen.

Hij heeft gewoon minder goed rapport met de mensen die hij interviewt dan je zou willen. Dat vind ik althans.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 18-07-2021 09:56 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:20

Mef

sjaool schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:23:
[...]

Ik denk nu niet dat mazepin er echt over wakker ligt. Zo wordt hij in het team genoemd, zo werd hij al in het publiek genoemd en dankzij Guenther zijn optreden met de spinners zal dat er niet minder op geworden zijn, waarschijnlijk spreekt heel de Paddock al over mazespin. Heb het sky ook tijdens 1 van de weekends in Oostenrijk horen zeggen nadat hij even in het grind ging. Nou ja dan wel verdoken in een anekdote over zijn zoontje die mazespin zei, maar het was er toch uit. Intussen is de aandacht afgeleid van het feit dat zijn pa hem een stoeltje gekocht heeft en de overige frivoliteiteiten die hij uitgestoken heeft voor het seizoen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Heb net de Sprint terug gekeken via F1TV, die lui van Sky gingen er gewoon vanuit dat Mercedes "even" 1 en 2 zouden worden _O-
Het zal niet gemakkelijk worden voor Red Bull worden vanmiddag, heb er wel zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Segafreak83 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:50:
[...]

Het waren eigen alleen “mol” woordgrapjes, “ondergraaft”, molshoop, bijna blind. En voor mazepin “er een leuke draai aan geven. (Om mol even “terug” te pakken). >:)

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Pierre schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:17:
Heb net de Sprint terug gekeken via F1TV, die lui van Sky gingen er gewoon vanuit dat Mercedes "even" 1 en 2 zouden worden _O-
Het zal niet gemakkelijk worden voor Red Bull worden vanmiddag, heb er wel zin in.
Ik hoop nog eens dubbel zo hard dat Max echt kan winnen vandaag, ondanks die “dominantie” praatjes weten ze ook echt wel beter, wat Max aan het doen is is simpelweg fantastisch.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
streamnl schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:50:
Vooropgesteld, mijn dank voor de onderbouwde meningen.
Sommige zijn echt leuk om te lezen.
Sommige zijn echte zuurpruimen :+

Tussenstand (nogmaals bedankt DaniëlWW2)
[Afbeelding]

Ik hoor echt bij de laatste groep. Maar ze “moeten” wel enkele aanpassingen maken. Dit is nog lange na niet perfect. Maar ik zag wel meer spanning dan bij een normale Q.

De normale Q is ook erg leuk maar dat blijft een tactisch spelletje. Je gaat de baan op wanneer je zo min mogelijk last van andere rijders hebt, rijdt een rondje warm en je gaat daarna knallen. (Oneerbiedig gezegd)
Het gevaar zijn de wagens die een rustige lap rijden.

Ik zou graag deze volgorde willen zien:
2 vrije trainingen
Q voor de sprintrace
Sprintrace (zonder de veewagen op het einde)
Race

Nu slaat de VT2 inderdaad nergens op.
Ook de puntentelling mag anders van de Sprintrace.
Ik vroeg me zelfs af hoe het zou zijn als de race in de andere volgorde wordt gereden als de sprintrace. De winnaars mogen dus laten zien dat ze ook echt beter zijn door iedereen in te halen (gaat niet gebeuren, I know). Maar dan moeten ze ook veel meer punten krijgen anders wil niemand meer winnen tijdens de sprintrace.

Het is jammer dat je nergens een vragenlijst kan invullen waar je je (onderbouwde) feedback kan achterlaten.

TLDR: sprintrace is leuk(er) maar nog lange na niet perfect.
Ik hoor veel mensen over de vt2, dat die saai was. Maar vrij trainingen zijn over het algemeen altijd saai geweest. Deze vrije training was nog enigszins druk wat voor de tribune natuurlijk leuk is. Maar een vrije training is er eigenlijk niet om het de kijker thuis zo spannend mogelijk te maken. Als daar wat gebeurt is het meer een extraatje.

Maar als je daar op de tribune heb gezeten dan is het toch leuk, vrijdag een mooi weekend met een drukke training en een kwali als toetje, de zaterdag met een drukke training en een leuke korte race en de zondag met de gewone race natuurlijk.

Dit heeft gewoon potentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ik ben blij dat ik vandaag weer naar Olav "mag" luisteren, gisteren de Engelse commentatoren gehad en dat was meer als genoeg voor dit weekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
[...]

Sorry maar je hele rant gebeurde ook gewoon toen Bernie de leiding had. Ook toen kwamen de bekende wereldsterren langs, ook toen zijn er steeds meer en moderne graphics en statistieken gekomen en het evolueert gewoon net zo hard mee als in andere sporten, puur omdat het kan. Dat heeft niks met Bernie of de huidige eigenaar te maken. En die rare statistieken die verzinnen wij, fans, niet hun.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

De voorvleugel mag altijd gesteld worden. Daarom zitten er ook schroeven op de vleugel die ze in seconden kunnen draaien naar een andere positie. :)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E5ddj1hWQAshJvW?format=jpg&name=large

Het heeft ook een voordeel. We zagen de blaren al en misschien is de RB16B dan net iets beter bestand tegen dat en ontploffende banden. Want ik zit er nu al mee in mijn hoofd dat het weer kan gebeuren. :/
Chocoball schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:26:
[...]

Blijkbaar waren ondanks parc ferme vleugel- en bandendrukaanpassingen toegestaan waardoor Max vandaag minder last had van onderstuur. Wel is de Mercedes nog steeds sneller op de rechte stukken dus Max moet het morgen vooral van de bochten hebben.
De voorvleugel kan aangepast worden, maar ik weet niks van de achtervleugel. Perez start in de pitstraat juist omdat ze zijn setup willen veranderen. Verder is het probleem met Verstappen zijn auto, juist te veel achtervleugel.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

DoeEensGek schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:51:
[...]

Ik ben blij dat ik vandaag weer naar Olav "mag" luisteren, gisteren de Engelse commentatoren gehad en dat was meer als genoeg voor dit weekend.
Had er vooral last van voordat de sprint begon, toen eenmaal duidelijk werd dat de verhoudingen helemaal niet magistraal veranderd waren werd het weer wat realistischer.

Zoals eerder benoemd hier, was het nu de her opstanding van Mercedes of een te conservatieve afstelling van RB waarom HAM de qualy won :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Ik hoor veel mensen over de vt2, dat die saai was. Maar vrij trainingen zijn over het algemeen altijd saai geweest. Deze vrije training was nog enigszins druk wat voor de tribune natuurlijk leuk is. Maar een vrije training is er eigenlijk niet om het de kijker thuis zo spannend mogelijk te maken. Als daar wat gebeurt is het meer een extraatje.

Maar als je daar op de tribune heb gezeten dan is het toch leuk, vrijdag een mooi weekend met een drukke training en een kwali als toetje, de zaterdag met een drukke training en een leuke korte race en de zondag met de gewone race natuurlijk.
Het ging mij niet zo zeer om dat het saai was, ik vond het meer "nutteloos" nu.

Ik had het beter begrepen als ze dit hadden gedaan
VT1 (testen/afstellen voor de Q sprintrace)
Q sprintrace
Sprintrace
VT2 (testen/afstellen voor de race)
Race

Alleen zo krijg je een dipje bij de opbouw van de spanning na de sprintrace.
Dit heeft gewoon potentie.
:Y absoluut

[ Voor 4% gewijzigd door streamnl op 18-07-2021 11:08 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
DoeEensGek schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:57:
[...]

Sorry maar je hele rant gebeurde ook gewoon toen Bernie de leiding had. Ook toen kwamen de bekende wereldsterren langs, ook toen zijn er steeds meer en moderne graphics en statistieken gekomen en het evolueert gewoon net zo hard mee als in andere sporten, puur omdat het kan. Dat heeft niks met Bernie of de huidige eigenaar te maken. En die rare statistieken die verzinnen wij, fans, niet hun.
Inderdaad dat hele heimwee naar Bernie snap ik niet. Tuurlijk heeft de man veel gedaan voor de F1 maar vergeet ook niet dat hij in zijn eentje heel veel beslissingen heeft genomen wat niet al te best was en daarnaast niet toekomst proof was met zijn conservatieve besluiten.

Elke eigenaar zal zijn pro en cons hebben dat is met liberty niet anders.
Hoe het momenteel gaat is lang zo slecht nog niet. Vergeet niet dat liberty nog verbonden zat aan diverse regels en contracten waardoor ze niet gelijk alles konden doen hoe ze het voor ogen hadden.
volgend jaar eindelijk de nieuwe Aero regels, als dat mooi uit pakt hoor je niemand meer klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:57:
[...]

De voorvleugel mag altijd gesteld worden. Daarom zitten er ook schroeven op de vleugel die ze in seconden kunnen draaien naar een andere positie. :)
[Afbeelding]

Het heeft ook een voordeel. We zagen de blaren al en misschien is de RB16B dan net iets beter bestand tegen dat en ontploffende banden. Want ik zit er nu al mee in mijn hoofd dat het weer kan gebeuren. :/

[...]

De voorvleugel kan aangepast worden, maar ik weet niks van de achtervleugel. Perez start in de pitstraat juist omdat ze zijn setup willen veranderen. Verder is het probleem met Verstappen zijn auto, juist te veel achtervleugel.
Die nuance tussen voor- en achtervleugel begreep ik pas ook na het interview van Max bij Ziggo Sport. In het AMuS artikel stond namelijk alleen vleugelafstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:13:
[...]

Wat vind ik die Plooij een flapdrol eerste klas. Niveau "Lekker, pik! Erg hè, Limburg...". De Peppi en Kokki van het F1 journaille mag wat mij betreft met pensioen. Ik hoop dat Viaplay met een half oog naar Sky kijkt en kundige mensen aanstelt die open vragen stellen en naar de echte mening van de coureur doorvragen. Ik vond Winkelman een verademing in de paddock. Die zie ik graag mee over gaan.
Ik vond Winkelman anders erg matig. Heel doorsnee vragen en weinig spannende reacties. Daar stonden coureurs nou echt hun riedeltje af te lezen en dat was het dan. Als je dat wilt zien, kun je net zo goed de Engelse interviews kijken, dan mis je niks. Ik zie liever iets waar je echt de coureur zijn persoonlijkheid ziet antwoorden, dan wat de persdame er net ingefluisterd heeft.

Verder krijgt Rick (en Mol) het wel voor elkaar om elke keer de meerderheid op de grid te spreken, ook al staan ze niet eens in het vierkantje. Je kunt stellen dat Mazepin een rare vraag krijgt, maar hij was zelf naar Jack buiten het vierkantje gelopen.

Die vragen aan Max was wel muf, maar Max ging er goed mee om dus ik zie het probleem verder niet. En het is niet alsof ze bij de Engelse pers nooit domme vragen stellen. Misschien dat het door de enorm lange intro's niet opvalt, maar Coulthard, Button en Brundle zijn ook niet bepaald geweldig in hun vragen imo. Ze zijn vooral zelf lang aan het woord.

En dat van die geluidjes, ik heb er niet zo'n probleem mee. De start is nu duidelijk voor iedereen in de kamer. Is er een discussie dan stopt die nu direct. De rest, tjah ik vind het allemaal wel meevallen. Zolang ze geen dingen forceren, is er niks mis mee. Zo vond ik die truck aan het einde van de sprint race dan wel weer muf en mogen ze dat van mij wel snel afschaffen.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 18-07-2021 11:16 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

De truck aan het einde kan wel, maar dan gewoon zo`n open truck/trailer die ze gebruiken vlak voor de races. (Kan even niet zo snel plaatje vinden.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:32:
De truck aan het einde kan wel, maar dan gewoon zo`n open truck/trailer die ze gebruiken vlak voor de races. (Kan even niet zo snel plaatje vinden.)
Maar daar kun je niet met zulke grote letters Crypto.com op kwijt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:22

d0s

sssst

Lekker warm in Silverstone vandaag. Dat wordt interessant met de banden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/igQh4uW.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

[YouTube: Lewis Hamilton Race Start Onboard British GP Sprint F1 2021]

VTEC kicked in yo! (Start van Hamiltons kant.)

[ Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 18-07-2021 11:45 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een stukje uit de aanloop naar de sprintrace geknipt.
Volgens mij bedoel je dit :)

[Streamable: bottas_on_softs]

_O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Voor beide pit reporters valt natuurlijk wel wat te zegen. Jack is meer een beetje van het slappe gelul, de geintjes of de small talk, je moet toch een beetje het ijs breken bij de coureurs.

Winkelman is er meer voor de diepgravende technische analyses. Aan de andere kant urenlang over M6 en M8 boutjes lulen kán, maar dat heb je op een gegeven moment ook wel gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:22

d0s

sssst

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:46:
[...]

_O-
Ik kan me niet herinneren dat Bottas dreigend was bij een start. Op welke band dan ook.

Lachwekkend dus inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

sjaool schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:28:
[...]

Lijkt me niet zozeer verkeerd, maar als je tv voorbij komt drijven heb je toch andere prioriteiten. Ongetwijfeld wilde Jack op deze manier Max de kans geven zich likable op te stellen, maar de suggestie an sich is natuurlijk compleet achterlijk. Dat heeft er verder niets mee te maken dat je al een paar langer op deze aardkloot rondloopt...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 16:11

Vuvuzela

My spire is forming

[...]

_O-
Is het heel gek om dat te benoemen? Als Max vanaf 3 op softs zou starten met de mannen voor zich op mediums. Dan zouden we daar uren over lullen.. "jaa maar hij start als enige op softs he"

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vuvuzela schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:07:
[...]
Is het heel gek om dat te benoemen? Als Max vanaf 3 op softs zou starten met de mannen voor zich op mediums. Dan zouden we daar uren over lullen.. "jaa maar hij start als enige op softs he"
Ik moest hier wel lachen om de overmoed m.b.t. Bottas ja.
Max heb ik zeker qua starts dan ook wel een stuk hoger zitten dan Valtteri.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DoeEensGek schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:57:
[...]

Niet helemaal : Bernie vloog wat celebrities in die op de grid werden neergeplempd en later bij een topteam mochten staan maar geen benul hadden wat ze daar deden en verder niets hoefden te doen. Met Liberty aan het roer mocht Bieber rare uitdrukkingen richting Hamilton oreren, Will Smith wat omroepen, een vlekkenhuidmodel de race een ronde te vroeg afvlaggen en meer van die kul. De celebrities worden sinds de komst van Liberty actief betrokken en daar heb je totaal niets aan als duidelijk blijkt dat die lui er niets om geven en zich nog geen milliseconde verdiept hebben in de sport.

Statistieken doen wij niet maar Liberty, want ik kan me niet herinneren dat onze forumposts ofzo meteen op een infographic getoond worden. Zou overigens wel een idee zijn voor een saaie race: dat mijn Waldorf & Statler-afbeelding geprojecteerd wordt op zo'n virtueel scherm aan de baan (ook nieuw sinds dit weekend) als de race saai is. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En voor wie zich afvraagt waarom Russel een 3 plaatsen grid drop heeft gekregen.

https://streamable.com/34rn2v

Ja, dat is wel duidelijk dat Sainz er echt helemaal niks aan kon doen
Keizer Maximus Emilianus Verstappen. :+.

[ Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-07-2021 12:44 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:09
DaniëlWW2 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:40:
En voor wie zich afvraagt waarom Russel een 3 plaatsen grid drop heeft gekregen.
[Streamable: Russell vs Sainz from Vettel onboard F1 Sprint]
https://streamable.com/34rn2v

Ja, dat is wel duidelijk dat Sainz er echt helemaal niks aan kon doen

[...]

Keizer Maximus Emilianus Verstappen. :+.
Sainz kon er niks aan doen, maar ik betwijfel of Russel 100% fout zat. De auto voor hun lijkt zich te verremmen, Russel lijkt daarop te reageren wat resulteert in dat hij ook onderstuurt richting Sainz.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Devian schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:49:
[...]

Sainz kon er niks aan doen, maar ik betwijfel of Russel 100% fout zat. De auto voor hun lijkt zich te verremmen, Russel lijkt daarop te reageren wat resulteert in dat hij ook onderstuurt richting Sainz.
Daaruit blijkt maar weer dat je buitenom de lul bent als er ook maar iets misgaat met de binnenste auto.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DoeEensGek
[...]

_O-
Kon het niet laten. >:)
https://streamable.com/7yml49

:9 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Devian schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:49:
[...]

Ik heb de onboard erbij gepakt. :)
Russel begint zich al te verremmen, een paar seconden voordat je de rook ziet. Dat linkervoorwiel begon al te blokkeren. En toen Russel echt moest remmen, was het al veel te laat. Sainz speelde het super veilig, maar alsnog van de baan geduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Verder wat simpele huisregels van dit topic:

We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

[...]

Weer hard moeten lachen. Het moet niet gekker worden 😎

Sommige zaken uit het lijstje vind ik op zich wel goed. De geluiden van bij de startlichten daar heb ik nooit zo bij stilgestaan maar ik vind het wel wat hebben. Ik zit dan echt met woopie daar gaan we als ik dat hoor.

Die arcade dingetjes vind ik ook niks, bv de hud views zijn al te druk. De AWS voorspellingen zijn hilarisch te noemen. De pitlane open voorspellingen ook.

Wel vind ik tot nu toe de timings aan de linkerkant echt beter geworden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Pagina: 1 ... 19 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.