[F1 2021] Race 10 GP van Groot-Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 51 Laatste
Acties:
  • 164.359 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:18:
Balen voor Perez, ging net niet goed helaas. Morgen maar hopen dat hij een goede inhaalrace kan forceren.
Ging net niet goed? Sloeg weer helemaal nergens op bij Perez! Bij de start al weer plekken kwijt en vervolgens zelf spinnen en schade aan de auto rijden waardoor je het tactisch voordeel voor morgen op een presenteerblaadje weg geeft aan Mercedes.

Het is te hopen dat Verstappen morgen weg kan rijden bij de Mercs en niet in ronde 1 er 2 om de oren krijgt anders wordt het damage control en finishen op P3 omdat je weer geen enkele backup hebt van achter en ook voor de constructeurs is het ook weer makkelijk inlopen voor Mercedes.

Lekker makkelijk zeiken dit jaar op Bottas en dat Russel in die Merc moet volgend jaar maar die zit toch vaker dicht in de buurt van Hamilton dan Perez in de buurt van Verstappen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

CH4OS schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:52:
[...]
Mogen ze banden wisselen dan? Ik dacht dat parc ferme regels dat niet toestaan?
Morgen is er vrije bandenkeuze voor iedereen. Net als vandaag.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
[...]
[...]
De FIA heeft geen enkele inmenging in de (commerciele) belange van Formula 1 of de FOM. De FIA is een onafhankelijke partij dat zich bezig houdt dat de teams in alle race klassen de afgesproken regels nakomen. De FIA bepaald niet dat de opzet anders moet _omdat_ de advertentie inkomsten op de vrijdag te laag zijn. Beetje rare manier dus om dat te zeggen. Men wil de vrijdag interessanter maken dan nu het geval is, dat heeft als uiteindelijk gevolg ook hogere inkomsten uit de vrijdag, maar dat is dus niet primair het doel; Formula 1 en de FOM willen daadwerkelijk meer spanning terug hebben in de race en het liefste al vanaf dag 1.
Ze gaan niet met die afgeragde banden starten ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
SunriseBGN schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:34:
Best leuk dit. Drie dagen op rij spanning. Goed dat ze het proberen.

Nog een beetje tweaken met de timing van parc ferme en ik vind het ergens ook jammer dat de banden van q2 niet meer gelden voor de race. Maar goed, dan zou Perez vandaag ook wel heel erg veel nadeel hebben van zijn fout.
ja ik vind vooral FP2 heel awkward, dat moet toch beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:17
Nadeel van deze setup is dat de kwalificatie op vrijdag bij races in b.v. Australië tijdens uren zal zijn waar iedereen hier gewoon aan het werk is. Gaan mensen hier vrij voor nemen op het werk? Ik denk het niet.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Luxicon schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:55:
[...]

Ze gaan niet met die afgeragde banden starten ;)
Dat zou het begin van de race wel interessant maken. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:39
Hopelijk krijgt Russel geen straf, het was wat klunzig maar uiteindelijk gewoon een first lap incident naar mijn mening.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Kenny_026 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:51:
[...]

Dit hele format draait erom om meer kijkers (meer adverteerdersinkomsten) naar de vrijdag te trekken.

Als je het mij vraagt, vanuit de FIA nu al een geslaagd expiriment en reken er voor nu maar op dat dit volgend jaar de norm gaat worden.
Natuurlijk was het nu een "succes" omdat het nieuw is, mensen zijn nieuwsgierig, het is de eerste keer, dus kijken ze. Stel dit wordt het nieuwe format, dan denk ik dat heel wat rijders weinig risico gaan nemen, want zie weer het voorbeeld van Perez: die kan nu helemaal achteraan beginnen.
Ik denk dat de sprintrace vanuit jouw oogpunt nu nutteloos is omdat de auto de beperkende factor is. Als we volgend jaar echt meer racing gaan zien door het nieuwe ontwerp wordt het denk ik een stuk interessanter. En ik denk ook dat wat je voorstelt de topteams alleen maar de kans gaat geven harder uit te lopen op het middenveld en alles erachter.
Ik denk helemaal niet dat de auto de limiterende factor is. Tijdens een race (volledige of sprintrace) is er gewoon meer risico op aanrijdingen en catastrofale schade. Twee van die momenten, waarbij een forse schade in de sprint direct jouw kansen voor de echte race verpesten, maakt mijn inziens een sprintrace meer een onnodig risico voor sommigen dan dat het van toegevoegde waarde is.
Mijn grootste bezwaar is echter dat de normale qualificatie vrijwel niets meer voorstelt; het allersnelste rondje neerzetten van het weekend, al die spanning in Q2 en Q3.. wat levert het je op? Jippie, een goede startpositie in de sprintrace die veel meer extra risico's met zich meebrengt dan beloning (alleen de top 3 krijgt een enkel puntje).

Deze opzet haalt ook kansen weg bij rijders/teams die het wel voor elkaar krijgen om in de qualificatie een eenmalig goed rondje neer te zetten, maar die op race-pace wat achter blijven. Russell stond nu super na de qualificatie, verliest nu 1 plek (hadden er 2 geweest als Perez er niet af was gegaan) en daardoor is zn eigenlijke resultaat voor de startopstelling niet 8e maar 9e. Dit is nog geen schokkend voorbeeld, maar voor teams waar race-pace nog een issue is, is dit dubbel zuur.

En nogmaals: ik vind een sprintrace toevoegen prima, leuk zelfs, maar niet zoals nu het resultaat daarvan van invloed laten zijn op de race en eveneens de quali al zn spanning en charme ontnemen. Houd desnoods de sprintrace op vrijdag, neem je de uitslag van FP2 als "quali" voor die sprintrace. Heb je extra spanning op de vrijdag, zaterdag zoals vanouds FP3 en de echte qualificatie en zondag op basis van die qualificatie de race.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Dankzij dit format heeft Max nu z'n 4e pole op rij. Dat zal toch steken bij Sir Lewis Hamilton die in Q3 toch echt de snelste was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
DoeEensGek schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:39:
Geen idee of die al geplaatst is.
[Video: F1_2021-07-17 17-37-19] https://streamable.com/ok2psz

Berestart van Max, met brandende remmen.
Hij had mazzel dat de airducts van de remmerij er niet aan ging..

En wellicht dat door het vuur de bandenspanning voor ook flink hoger was, wat geholpen zou kunnen hebben met zn berestart… maar het zou zomaar kunnen dat ie bij bocht 1 rechtdoor gaat omdat zn remmen niet meer werken :X

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bastien schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:01:
[...]
Dat zou het begin van de race wel interessant maken. :P
Jup, zelfs dat je dan de sprintrace moet rijden op de banden uit de qualy, waar je ook daarna heel fp2 moet rijden ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:07

g0tanks

Moderator CSA
Spotmatic schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:10:
Dankzij dit format heeft Max nu z'n 4e pole op rij. Dat zal toch steken bij Sir Lewis Hamilton die in Q3 toch echt de snelste was.
Misschien had RBR zonder de sprint race andere keuzes gemaakt in de afstelling waardoor ze alsnog eerste waren geworden. Je weet het niet.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:06:
En nogmaals: ik vind een sprintrace toevoegen prima, leuk zelfs, maar niet zoals nu het resultaat daarvan van invloed laten zijn op de race en eveneens de quali al zn spanning en charme ontnemen. Houd desnoods de sprintrace op vrijdag, neem je de uitslag van FP2 als "quali" voor die sprintrace. Heb je extra spanning op de vrijdag, zaterdag zoals vanouds FP3 en de echte qualificatie en zondag op basis van die qualificatie de race.
Sprintrace op vrijdag, met als gridopstelling de uitslag van de vorige race - dat lijkt me ook wel interessant :) Alleen de eerste race van het seizoen, mocht dit het nieuwe format van de race worden is dan even lastig. Wellicht gewoon loten voor die race, net als (heel) vroeger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Het is voor mij afwachten tot morgen, maar heb het gevoel dat er nog veel aan het format zal moeten veranderen om het echt interessant te maken. Morgen zal een doorslagje van vandaag worden. Zeker met de wagens van dit seizoen die amper op de baan kunnen inhalen. Als ze dat volgend jaar kunnen aanpakken is er mogelijks al meer waarde uit een sprintrace te halen.

Maar er zijn volgens mij ook andere manieren om het spectakel nog verder te verhogen. Zo is de vrije bandenkeuze net weer iets dat een deel van de spanning minder maakt. We hebben de laatste jaren net meer tactische beslissingen gezien waarbij teams verkeerd gokken op zaterdag en daardoor of Q3 niet halen danwel toch, in essentie, op de verkeerde band starten omdat de omstandigheden toch net iets anders zijn.

Je zou dit in de sprintace kunnen afvangen door wel vrije bandenkeuze te geven maar teams te verplichten voor de 2 races op een ander type te starten. Wil je op Zaterdag op de medium starten? Dan zal je op Zondag moeten kiezen voor zacht of hard.

En ook het kwali format zou je kunnen aanpassen. Doe die op zaterdag ochtend. Je wil met de sprintrace meer spanning brengen en fouten afstraffen, dan kan je fouten nog meer afstraffen door kwali en sprint op 1 dag te organiseren met slechts enkele uren ertussen waardoor wagens niet zomaar meer herbouwd kunnen worden. En waarom dan niet het format aanpassen zodat je terug op 1 sessie komt van 30 minuten. Q1 op sommige circuits is vandaag al zeer leuk door alle wagens die plaats proberen te zoeken. Je geeft ze dan wel iets meer tijd, maar ze moeten nog altijd wel een tijd zetten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lasmibalsingh schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:03:
Hopelijk krijgt Russel geen straf, het was wat klunzig maar uiteindelijk gewoon een first lap incident naar mijn mening.
Volgens mij was dat ook als dusdanig geclassificeerd door de officials tijdens de sprintrace zelf al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

CH4OS schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:15:
[...]
Volgens mij was dat ook als dusdanig geclassificeerd door de officials tijdens de sprintrace zelf al. :)
Nee, zou bekeken worden na de sprint (je mag het van F1 geen race noemen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:42
Kom net terug van het pannenkoekenrestaurant, heb ik nog wat gemist? :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]
[...]
De FIA heeft geen enkele inmenging in de (commerciele) belange van Formula 1 of de FOM. De FIA is een onafhankelijke partij dat zich bezig houdt dat de teams in alle race klassen de afgesproken regels nakomen. De FIA bepaald niet dat de opzet anders moet _omdat_ de advertentie inkomsten op de vrijdag te laag zijn. Beetje rare manier dus om dat te zeggen. Men wil de vrijdag interessanter maken dan nu het geval is, dat heeft als uiteindelijk gevolg ook hogere inkomsten uit de vrijdag, maar dat is dus niet primair het doel; Formula 1 en de FOM willen daadwerkelijk meer spanning terug hebben in de race en het liefste al vanaf dag 1.
Sorry, i stand corrected. Het is inderdaad niet de FIA. Maar het blijft natuurlijk na een jaar Covid, weinig tot geen publiek logisch dat het een financieel zware periode is. Ross Brawn die direct op de kijkcijfers zit… laten we het maar in het midden houden 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blokker_1999 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:18:
Nee, zou bekeken worden na de sprint (je mag het van F1 geen race noemen :+)
Volgens mij zag ik naast het logo toch echt 'sprintrace' staan aan het einde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Spotmatic schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:10:
Alleen niet bijster overtuigend, want het was maar met 0,075 en dat mét een tow van Bottas. Max had geen tow en kampte ook met overstuurproblemen in Q3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:23

Vuvuzela

My spire is forming

Longbowh schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:14:
[...]

Sprintrace op vrijdag, met als gridopstelling de uitslag van de vorige race - dat lijkt me ook wel interessant :) Alleen de eerste race van het seizoen, mocht dit het nieuwe format van de race worden is dan even lastig. Wellicht gewoon loten voor die race, net als (heel) vroeger ;)
Mee eens. Als je de vrijdag leuker wilt maken dan doe je die sprintrace op vrijdag na de training(en). Q op vrijdag vind ik niet erg, alleen verliest het op die manier wel zo'n beetje alle waarde.

Dit weekend is de vrijdag leuker dan de zaterdag. Fp1 is erg actief en daarna een Q met veel onbekendheden. Fp2 op zaterdag is overbodig en de sprintrace verliest z'n charme/hype wel als de nieuwigheid er vanaf is. Want waar hebben we eigenlijk naar gekeken? Het is geen Q, het is geen race.. echt spannend gaat het nooit zijn want er valt niks te winnen alleen maar te verliezen door uit te vallen. Dus je gaat nooit risico nemen als je morgen nog een hele race hebt om dat ene plekje goed te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Vuvuzela op 17-07-2021 19:26 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

warp schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:21:
[...]

Alleen niet bijster overtuigend, want het was maar met 0,075 en dat mét een tow van Bottas. Max had geen tow en kampte ook met overstuurproblemen in Q3.
Als het al een tow was, dan een heel zwakke. Bottas zat vrij ver voor Hamilton, een seconde of 4 a 5 wat op het randje is waar je volgens de meeste een effect zou kunnen opmerken. Dus het is maar de vraag hoeveel die waard was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:22:
Als het al een tow was, dan een heel zwakke. Bottas zat vrij ver voor Hamilton, een seconde of 4 a 5 wat op het randje is waar je volgens de meeste een effect zou kunnen opmerken. Dus het is maar de vraag hoeveel die waard was.
Het waren Bottas eigen woorden anders.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

CousinBoneless schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:26:
Mijn mening:

Er zaten enkele leuke momenten in de sprintrace. Het was niet voor iedereen treintje rijden en er vonden best wat gevechten plaats.

Echter, ik merk wel minder 'satisfsction' met deze pole. Iets dat ik met de klassieke opzet van Q1, 2, en 3 waarbij de coureurs échte op de limiet rijden wel heb. Ook wordt nu een element van onzekerheid, namelijk of de banden het volhouden en wat ieders racepace is ("reed hij die stint met veel of weinig fuel???😲😲") weggenomen.
Dit dus. De sprintrace voegt weinig toe, de top5 is niet eens meer in beeld geweest na de start en een akkefietje verpest meteen je daadwerkelijke race de dag erop. Voor mij hoeft het niet nog een keer.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

CH4OS schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:19:
[...]
Volgens mij zag ik naast het logo toch echt 'sprintrace' staan aan het einde?
Ik heb op zowat alle onscreen graphics enkel het woord sprint zien staan. De commentatoren noemden het uiteindelijk wel een race want dat is het uiteindelijk ook. Ook in de lagere klasses spreek je over meerdere races in het weekend dus vind het een beetje dom dat ze in de F1 er zo moeilijk over doen. Ze willen uiteindelijk geen afbreuk doen aan de race op Zondag. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Bart-Willem schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:24:
[...]

Dit dus. De sprintrace voegt weinig toe, de top5 is niet eens meer in beeld geweest na de start en een akkefietje verpest meteen je daadwerkelijke race de dag erop. Voor mij hoeft het niet nog een keer.
Een akkefietje in de gewone kwalificatie verpest je race de dag erop natuurlijk net zo goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

chevsticks schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:25:
[...]

Een akkefietje in de gewone kwalificatie verpest je race de dag erop natuurlijk net zo goed.
Dat wel, maar een kwalificatie waarin de rijder zelf een rustig moment op de baan kan uitzoeken om een snelle ronde te rijden is wat anders dan 100km racen.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

warp schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:23:
[...]

Het waren Bottas eigen woorden anders.
Ik ga ook niet zeggen dat er geen effect is. Een goede tow, zeker op een circuit als Silverstone, lijkt me sowieso moeilijk, het is geen Imola met veel rechte lijnen dus wil je voldoende afstand tussen de wagens voor de bochten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:39
Mijn oordeel: sprint was leuk om te kijken. Maar kan me ook vinden in de andere reacties alhier. Wat mij betreft mogen ze dan ook best tweaken aan de hele opzet (sprint op vrijdag op basis van??? Q gewoon op zaterdag die de startvolgorde voor zondag bepaald.

Nu kun je enerzijds stellen dat Perez zijn eigen "kwalificatie" verpest, maar dat akkefietje tussen Russell en Sainz heeft ook ineens grote gevolgen voor laatstgenoemde. En of dat nu het beste is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Als ze het op 3 Sprint Qualifying races per seizoen houden ben ik wel tevreden. Niet ieder circuit leent zich hier namelijk voor.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

hoevenpe schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:18:
Kom net terug van het pannenkoekenrestaurant, heb ik nog wat gemist? :P
Misschien wij wel een hele lekkere pannenkoek :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:06:
[...]

Natuurlijk was het nu een "succes" omdat het nieuw is, mensen zijn nieuwsgierig, het is de eerste keer, dus kijken ze. Stel dit wordt het nieuwe format, dan denk ik dat heel wat rijders weinig risico gaan nemen, want zie weer het voorbeeld van Perez: die kan nu helemaal achteraan beginnen.

[...]

Ik denk helemaal niet dat de auto de limiterende factor is. Tijdens een race (volledige of sprintrace) is er gewoon meer risico op aanrijdingen en catastrofale schade. Twee van die momenten, waarbij een forse schade in de sprint direct jouw kansen voor de echte race verpesten, maakt mijn inziens een sprintrace meer een onnodig risico voor sommigen dan dat het van toegevoegde waarde is.
Mijn grootste bezwaar is echter dat de normale qualificatie vrijwel niets meer voorstelt; het allersnelste rondje neerzetten van het weekend, al die spanning in Q2 en Q3.. wat levert het je op? Jippie, een goede startpositie in de sprintrace die veel meer extra risico's met zich meebrengt dan beloning (alleen de top 3 krijgt een enkel puntje).
Als je op de eerste rij mag beginnen aan de sprintrace loop je natuurlijk wel een stuk kleiner risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zit de Spint Q even terug te kijken. Max gaat na het uitstappen meteen naar Lewis en daarna ook even de banden van de Mercedes checken... Waardevolle info natuurlijk... :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Mijn mening is niet verandert nav deze quali: Van mij hoeft het niet. En het grootste nadeel is nog werkelijkheid geworden ook, nl Sainz die van 9 naar 11 duikt buiten z'n schuld (waarbij z'n 'schade' nog veel erger had kunnen zijn ook). Heb weinig spannends gezien, of je moet het spannend vinden om Alonso als sitting duck te zien :P Maar goed, er zijn wel meer regels die van mij niet hoeven en andere die van mij direct ingevoerd zouden mogen worden. Naar mij wordt toch niet geluisterd dus de volgende keer kijk ik weer :+

[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 17-07-2021 19:37 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Pierre schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:33:
Misschien wij wel een hele lekkere pannenkoek :9
Die was erg lekker, net als de witbiertjes... :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:43

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6g-oTsWUAk-shO?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
sjaool schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:36:
Ik zit de Spint Q even terug te kijken. Max gaat na het uitstappen meteen naar Lewis en daarna ook even de banden van de Mercedes checken... Waardevolle info natuurlijk... :D
Wat zou hij kunnen zien dan? Ze hadden net als aan het einde van een normale race het extra rubber opgepakt. Dus dat vertroebelt het echte beeld.

Dat Silverstone zwaar is voor de banden is al bekend en hoe de banden er na deze sprint/race/sprintrace/sprint race/sprint q/etc eruit zagen was op de beelden al goed in beeld (beter dan met al dat vuil erop) gebracht.

De banden van Hamilton zagen er hetzelfde uit als die van Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
Lijkt me niet dat Verstappen kan starten op de harde band morgen. Als je ziet hoe lastig het was om Lewis van zich af te houden op de eerste paar rechte stukken lijkt me dat het MED->WIT wordt morgen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Er is wel meer actie in het weekend. De trainingen worden echt gebruikt en deze sprintrace was vermakelijk.

Coureurs moeten wennen dat de kwalificatie niet meteen pole position oplevert en ja je kan ook pech hebben in de sprintrace, maar dat maakt het ook minder voorspelbaar.

Komt daarbij dat volgend jaar een nieuwe auto komt waar hopelijk meer inhaalacties meekomen.

Er zijn verbeteringen mogelijk, ik ben ook nog niet helemaal overtuigd van het banden regelement en de parc ferme.

Eerste keer is positief bevallen, alleen die rondrit over het circuit na afloop :X

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Chefbierrr schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:42:
Lijkt me niet dat Verstappen kan starten op de harde band morgen. Als je ziet hoe lastig het was om Lewis van zich af te houden op de eerste paar rechte stukken lijkt me dat het MED->WIT wordt morgen.
Starten op hard, maar niet met het idee op P1 te blijven in de 1e rondes. Uiteindelijk rook je je banden dan minder hard op. Maar ja, ik ben maar een amateur. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 06:36
naitsoezn schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:36:
Mijn mening is niet verandert nav deze quali: Van mij hoeft het niet. En het grootste nadeel is nog werkelijkheid geworden ook, nl Sainz die van 9 naar 11 duikt buiten z'n schuld (waarbij z'n 'schade' nog veel erger had kunnen zijn ook). Heb weinig spannends gezien, of je moet het spannend vinden om Alonso als sitting duck te zien :P Maar goed, er zijn wel meer regels die van mij niet hoeven en andere die van mij direct ingevoerd zouden mogen worden. Naar mij wordt toch niet geluisterd dus de volgende keer kijk ik weer :+
Nouja, dat kan ik normale kwali toch ook gebeuren? Je kan geen tijd zetten omdat telkens rode vlaggen, door een lange optocht aan auto's haal je de lijn niet op tijd of er is geel/dubbel geel en je moet afremmen en verliest daardoor een goede tijd.

Ik zie heb echt het idee dat de nadelen die veel mensen noemen op het oude formaat net zo goed van toepassing zijn en dan ik me niet kan voorstellen dat mensen die zeggen dat dit weinig spannend is dan liever een extra vrije training zien, waar al helemaal niks spannend aan is. Dan is zo'n korte race toch wel iets leuker/spannender?

Ben het overigens ook wel mee eens dat de kwali wel iets van zijn spanning verliest zo (maar alsnog spannend genoeg is imo), maar over het algeheel is er nu elke dag iig wat leuks. Verder mee eens dat we het wel zien en het maakt mij verder allemaal ook weinig uit wat ze nou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

chevsticks schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:25:
[...]

Maar wel kans op herstel : als Perez spint in een normale kwalificatie dan heeft hij genoeg kansen om dat te herstellen. Nu niet.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

tweakduke schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:44:
Er is wel meer actie in het weekend. De trainingen worden echt gebruikt
De vrije trainingen worden dit hele seizoen al goed gebruikt, sinds ze ingekort zijn. FP2 was juist een beetje een farce imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Toch een nadeel aan dit format, genoeg tijd vinden in het weekend om alles te zien. :P

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefbierrr
Zat overigens de onboards van Lewis en Max terug te kijken en de linker voorband van Lewis was er een stuk slechter aan toe dan bij Max, uiteraard allebei blaren op rechts voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

naitsoezn schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:51:
[...]

De vrije trainingen worden dit hele seizoen al goed gebruikt, sinds ze ingekort zijn. FP2 was juist een beetje een farce imho
FP2 was vooral racepace en FP1 voor de kwalificatie. FP3 is normaal ook koffie drinken voor de coureurs, het maakt mij wat dat betreft niet veel uit.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Goed kwalificeren is ook een kwaliteit en kan een coureur die dat goed kan boven het materiaal uit laten stijgen. Met deze opzet gaat dat deels verloren wat jammer is.

Verder hoeft het van mij ook niet, die sprint race haalt een beetje de "intensiteit" uit een race weekend. Zaterdag moet alles om kwalificeren draaien en de opbouw naar dat ultime rondje. Met zo'n sprintrace heb je in het begin misschien wat leuke gevechten om front-row maar na een paar rondes is dat beslecht en eindigd de kwalificatie met een anti-climax waar het voorheen met een apotheose eindigde. Beetje een domper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Snowdog schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:48:
[...]

Nouja, dat kan ik normale kwali toch ook gebeuren? Je kan geen tijd zetten omdat telkens rode vlaggen, door een lange optocht aan auto's haal je de lijn niet op tijd of er is geel/dubbel geel en je moet afremmen en verliest daardoor een goede tijd.

Ik zie heb echt het idee dat de nadelen die veel mensen noemen op het oude formaat net zo goed van toepassing zijn en dan ik me niet kan voorstellen dat mensen die zeggen dat dit weinig spannend is dan liever een extra vrije training zien, waar al helemaal niks spannend aan is. Dan is zo'n korte race toch wel iets leuker/spannender?

Ben het overigens ook wel mee eens dat de kwali wel iets van zijn spanning verliest zo (maar alsnog spannend genoeg is imo), maar over het algeheel is er nu elke dag iig wat leuks. Verder mee eens dat we het wel zien en het maakt mij verder allemaal ook weinig uit wat ze nou doen.
Ik vond deze race veel minder spannend dan een normale quali. Echt heel veel minder. En die quali van gisteren deed me helemaal niets. Ik zie inderdaad niet liever een vrije training, in fact: Die vrije trainingen op vrijdag mogen ze ook gewoon schrappen van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
naitsoezn schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:00:
Ik vond deze race veel minder spannend dan een normale quali. Echt heel veel minder.
Men zou de punten ook voor pole en P2/P3 kunnen geven. Wel zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Max heeft wel geluk gehad bij de start. Nog langer wachten en een rem was wel zeker doorgefikt. Mega goede start wel. Dat kan die nu wel goed.

Benieuwd naar morgen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:48
Laat ik voorop stellen dat ik heel erg uitkeek naar dit format, ik was benieuwd hoe het ging uitpakken en had goede hoop dat het heel tof zou zijn.
Maar ik hinkel een beetje op twee gedachten, ik vond het leuk dat ik gisteravond met het bord op schoot een spannende kwalificatie kon zien, op vrijdag gelijk actie in plaats van alleen even de youtubesamenvattingen van de practice kijken.

Maar dan is vandaag die FP2 die echt nergens over gaat en nog saaier is dan normaal, dat zorgt voor een breuk in de spanningsopbouw die in een normaal weekend een stijgende lijn is. En dan die race vandaag, op zich leuk hoor maar ik heb het gevoel dat de race al begonnen is, alsof er een rode vlag is geweest en we nu met z'n allen een dag moeten wachten tot de race weer verder gaat. En dat haalt bij mij op die manier wel een stuk van de spanning, van de anticipatie op die zondag weg. Max komt al het hele seizoen mega snel weg bij de start, hij kan blijkbaar ondanks de grote vleugel en mindere topsnelheid Lewis best comfortabel achter zich houden, Bottas die er rustig achter kwakkelt, Perez die nergens te bekennen is, weer een goed weekend voor McLaren. Beetje alsof ik de race van morgen nu al uit kan tekenen, het meest spannende is nu al geweest, hij hoeft morgen alleen nog maar uitgereden te worden.

Ik ben er echt voor dat ze experimenteren met het format en de vrijdag óók spannend proberen te maken maar dit voelt een beetje als een potje seks waarbij er na heel kort voorspel (fp1) flink tekeer wordt gegaan (q), er plots gestopt wordt voor een knuffelintermezzo (fp2), dat het dan weer goed op gang komt (sprint) maar er voor het hoogtepunt wordt afgekapt met de melding "we maken het morgen wel af". Mega onbevredigend :P

Ik vind het ook een beetje afbreuk doen dat teams maar zo weinig tijd hebben om de perfecte afstelling te vinden, natuurlijk is het een uitdaging om in een hele korte tijd de auto precies goed te krijgen maar ik weet niet of ik die haast daarmee iets vind toevoegen. Zie liever dat de teams op zondag hun beste auto kunnen neerzetten in plaats van gokjes die goed of slecht kunnen uitpakken en veranderende omstandigheden die voor de één nadeliger kunnen zijn dan voor de ander. Maar is misschien ook omdat mijn oranje bril er een beetje van baalt dat Max mogelijk met té veel vleugel rijdt. >:)

Misschien kunnen ze de vrijdag spannender maken als je met die resultaten voordelen kan halen voor de kwalificatie, meer tijd, meer rondes, meer banden ofzo. Of een soort pre-kwalificatie op vrijdag en dan een ander concept met bijvoorbeeld 1v1 shootouts op de zaterdag om de startopstelling te bepalen. Maar je moet op zaterdag niet gaan racen. De race moet de race blijven en die moet je zo episch mogelijk houden. Daar in een stijgende lijn naar toe werken. Maar niet dit all over the place qua spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 07:44

SuBBaSS

-has Ryzen

Vond het al met al best vermakelijk toch.
De spanning was er nu al vanaf ronde 1. Die heb ik 'normaal' alleen pas bij Q3.
Ben niet zo bang dat het afbreuk doet aan de race morgen; als ze op de grid staan en het is "lights out" zijn we deze discussie toch gewoon weer vergeten? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Bensimpel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:08:
Max heeft wel geluk gehad bij de start. Nog langer wachten en een rem was wel zeker doorgefikt. Mega goede start wel. Dat kan die nu wel goed.

Benieuwd naar morgen.
De vlammen sloegen er letterlijk uit, dat had niet veel langer moeten duren.. ik vond de wagens achteraan ook wel hemeltergend langzaam naar de startopstelling kruipen, sommigen stonden zelfs stil.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Zo. Na de sprint de BBQ aan gedaan.
En even kunnen nadenken.

persoonlijk hoeft deze setup van mij niet.

Leuk dat de vrijdag actiever is. Maar dat is toch meestal een dag waar je werkt en weinig mee kan krijgen.
De Zaterdag Q is juist spannend omdat je dan echt bezig bent voor zondag. Zeker dit seizoen waar de tijden best dicht bij elkaar liggen.

Nu hebben we een sprint race gehad. Waarbij max goed weg is, en 3 punten haalt
Maar voor mijn gevoel had het ook gewoon HAM kunnen zijn die goed weg is.
Verder weinig spannends.
Bot blijft 3.
Alleen in het middenveld paar dingen. En die hebben denk ik ook meeste profeit.
Waar je anders misshien Q3 niet haalt, kun je nu toch mooi starten voor de zondag.

Maar verder denk ik mwoah.
Max mooi P1. Maar slechts 3 punten.
Morgen blijft het belangrijkst. En als HAM zijn groove vindt pakt hij daar 26 punten.

Toch benieuwd naar de andere testjes. Maar voor nu zeg ik liever de oude setup.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• hoevenpe
Wat je er ook van vindt, Max is sprint race GOAT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Chiron schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:11:
[...]

Hij had mazzel dat de airducts van de remmerij er niet aan ging..

En wellicht dat door het vuur de bandenspanning voor ook flink hoger was, wat geholpen zou kunnen hebben met zn berestart… maar het zou zomaar kunnen dat ie bij bocht 1 rechtdoor gaat omdat zn remmen niet meer werken :X
Voor een goede start wil je zo plakkerig mogelijke banden, met een zo'n groot mogelijk oppervlak. Een te hoge bandenspanning wil je dus helemaal niet.

Max klaagde gisteren al over te koude voorbanden, dus vandaar dat ie ze vandaag in de warm up lap geroosterd heeft. Maar dat is omwille van het rubber, niet de spanning, die zal wel zo laag mogelijk zijn gehouden.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:07
Sebastiaannn schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:11:
Ik ben er echt voor dat ze experimenteren met het format en de vrijdag óók spannend proberen te maken maar dit voelt een beetje als een potje seks waarbij er na heel kort voorspel (fp1) flink tekeer wordt gegaan (q), er plots gestopt wordt voor een knuffelintermezzo (fp2), dat het dan weer goed op gang komt (sprint) maar er voor het hoogtepunt wordt afgekapt met de melding "we maken het morgen wel af". Mega onbevredigend :P
_/-\o_
Daar kwam mijn drinken door mijn neus van de omschrijving!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 14:16
Net even terug gekeken, maar dit is toch niet echt van toegevoegde waarde wat mij betreft. De charme van een F1-weekend zit 'm voor mij in de opbouw naar de race zondag. Dit gaf me zo'n net niet gevoel. Bovendien kan ik toch al niet overdag live kijken dus dit kost me weer paar uur extra nieuws vermijden :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Wat een geklaag hier joh. Mensen houden nu eenmaal niet van verandering.

Maar ik kan het zeker wel waarderen, 17 ronden spanning en tot het gaatje gaan.

Ipv continue banden sparen, lift en cruise tot de finish.

Van mij mag dit format wel gebruikt gaan worden als standaard.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 22:12

iichel

Gazoooo

ik vond het eigenlijk wel leuk

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
La1974 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:40:
[...]

Wat zou hij kunnen zien dan? Ze hadden net als aan het einde van een normale race het extra rubber opgepakt. Dus dat vertroebelt het echte beeld.

Dat Silverstone zwaar is voor de banden is al bekend en hoe de banden er na deze sprint/race/sprintrace/sprint race/sprint q/etc eruit zagen was op de beelden al goed in beeld (beter dan met al dat vuil erop) gebracht.

De banden van Hamilton zagen er hetzelfde uit als die van Verstappen.
Dat geldt natuurlijk altijd. Je ziet heel vaak dat er coureurs zijn die bij een andere auto gaan kijken (Vettel doet dat ook vaak). Maar uiteindelijk weet het team echt wel wat er met de auto's van concurrenten aan de hand is zeg maar. Want voordat de beelden van Verstappens en Hamiltons banden werden uitgezonden had Bono ook al aan Hamtilton verteld dat Verstappen last van blisters had. Teams hebben de pitmuur gewoon vol hangen met camera's, en die worden echt niet alleen gebruikt om foto's te maken van hun eigen auto's.
Eerder deze week nog de 70th anniversary GP terug gekeken. Albon heeft die clash met Magnussen waarbij de laatste uit valt. Op een gegeven moment hangt Jonathan Wheatly aan de pitmuur naar buiten, volgens Sky "om naar de auto van Albon te kijken". Ja, en dan? Albon rijdt met 200KM/u langs, Jonathan Wheatly is geen technicus, dus wat gaat hij ineens aan die auto zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
iichel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:38:
Ik sluit me hierbij aan. Hier kan ik prima aan wennen. Persoonlijk vind ik om 14:00 een kwalificatie kijken ook niet alles. Deze tijden waren al beter, maar het brengt ook meer op de vrijdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Een keer of 3 , vooruit 6 races per jaar kan ik hiermee leven.
Maar wel wat kleine aanpassingen.
VT1 en VT2 op de vrijdag.
Sprintkwalificatie i.p,v VT3.
Sprintrace
Race

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
personal conclusion: je kan in de sprint niet winnen, alleen verliezen.
ronde 1 (start) is interessant, daarna is het treintje. geen tactiek, geen pit, gewoon uitrijden.
rondje op de vrachtwagen is een trieste bedoeling, wat een sfeerloze uitgesmeerde (sponsor) onzin.

spanningsboog en behapbaarheid* qua kijken is inferieur aan de normale opzet; en als je dit op de smallere circuits ooit wilt doen dan kan je de zaterdag net zo goed helemaal over gaan slaan als kijker.

*behapbaarheid: alle (on)mogelijke tijden op de vrijdag/zaterdag/zondag, daar gaat dus niemand meer rekening mee houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 21:27

Vos

AFCA

Chiron schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:18:
[...]

De vlammen sloegen er letterlijk uit, dat had niet veel langer moeten duren.. ik vond de wagens achteraan ook wel hemeltergend langzaam naar de startopstelling kruipen, sommigen stonden zelfs stil.
Dit, dat duurde echt nog veel langer dan normaal. Het is bizar hoe lang de nummer één soms al stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:17
Voor Max en Lewis (kandidaten voor de WK titel) is dit nieuwe formaat erg risicovol. Normaal kun je er wel van uitgaan dat ze op de eerste twee startrijen staan voor een GP. Maar met dit sprintrace format is het risico veel groter dat dat een keer mis gaat. Maar… dat maakt het wel een stuk minder voorspelbaar.

De free practice tijd wordt door dit format wel gehalveerd tov vorig seizoen (2 uur ipv 4 uur).

Als het aan mij ligt dan ruilen ze de kwalificatie en FP2 om. Dat is een veel logischere opbouw van het race weekend. Maar.. de FIA zal de vrijdag wel meer commercieel interessant willen maken, dus ik denk dat ze voor dit format zullen gaan kiezen.

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 17-07-2021 20:54 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
dyrc schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:47:
ronde 1 (start) is interessant, daarna is het treintje. geen tactiek, geen pit, gewoon uitrijden.
rondje op de vrachtwagen is een trieste bedoeling, wat een sfeerloze uitgesmeerde (sponsor) onzin.

spanningsboog en behapbaarheid* qua kijken is inferieur aan de normale opzet; en als je dit op de smallere circuits ooit wilt doen dan kan je de zaterdag net zo goed helemaal over gaan slaan als kijker.

*behapbaarheid: alle (on)mogelijke tijden op de vrijdag/zaterdag/zondag, daar gaat dus niemand meer rekening mee houden...
Je kan het ook gewoon opnemen hè, kijk je alleen de interessante delen terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Nu nog afwachten of er binnenkort een Technical Directive gaat komen dat in brand staande remmen voordeel kunnen opleveren en niet langer mogen :+

Valt me in ieder geval mee dat Hamilton of Wolff daar niet over zijn gaan klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Laatst online: 14-09 15:53
Iets van fp1, fp2, sprint race op vrijdag, warmup en Q op zaterdag en zondag race.

Blijft lastig om opbouw zo te maken dat het 3 dagen leuk is, er voor iedereen wat te halen is en dat het eerlijk blijft.

Zoals iemand zei, iets van sprint race line up is uitslag vorige race en race is de Q van zaterdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chefbierrr schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:42:
Hij deed dat vorig jaar ook (en ging meteen van 4 naar 3 na de start), en dat heeft hem bij die 2e race op Silverstone de overwinning gebracht; H>M>H.

Volgens de info die in beeld kwam tijdens zijn laatste run op wit tijdens FP2, dan zou hij voor de Pole-race nog 3 x geel en 2x wit als nieuwe band beschikbaar hebben. Daar zou dan 1 nieuwe gele band vanaf zijn gegaan.

Met 2x wit en 2x geel als nieuw voor de race zijn er legio strategiemogelijkheden beschikbaar, als deze info kloppend is?

Misschien laten ze Bottas morgen opnieuw op rood starten met de hoop dat de tactiek, om voor Verstappen te komen direct na de start, dan wel gaat lukken ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 19:11
Ik verwacht dat ongeacht of wij het nou wel of niet leuk vinden. Dat als de kijkcijfers elke sprintrace weekend hoger zijn dan een traditioneel weekend, we gewoon de sprint kwalificatie krijgen. Cash is king.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:06:
Ik verwacht dat ongeacht of wij het nou wel of niet leuk vinden. Dat als de kijkcijfers elke sprintrace weekend hoger zijn dan een traditioneel weekend, we gewoon de sprint kwalificatie krijgen. Cash is king.
Blijkbaar is het de bedoeling om een jonger publiek aan te trekken, die zijn minder geïnteresseerd in een race die +1.5 uur duurt (wordt er veronderstelt). De gemiddelde serieuze F1 kijker is blijkbaar te "oud" en er moet een jongere doelgroep worden aangetrokken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
hardware-lover schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:09:
[...]

Blijkbaar is het de bedoeling om een jonger publiek aan te trekken, die zijn minder geïnteresseerd in een race die +1.5 uur duurt (wordt er veronderstelt). De gemiddelde serieuze F1 kijker is blijkbaar te "oud" en er moet een jongere doelgroep worden aangetrokken.
Waar lees je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
.ScorpionSquad schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:27:
[...]

Voor een goede start wil je zo plakkerig mogelijke banden, met een zo'n groot mogelijk oppervlak. Een te hoge bandenspanning wil je dus helemaal niet.
Ja, met de achterwielen, want die zijn aangedreven. Op de voorwielen wil je juist geen plakkerigheid B)

Lewis had daarbij ook wel een poepstart, zelfs BOT ging m bijna voorbij. Al denk ik dat die softs van BOT eerder voor het verdedigen van P3 waren dan om P2 aan te vallen…

[ Voor 18% gewijzigd door Chiron op 17-07-2021 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Chiron schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:13:
[...]

Ja, met de achterwielen, want die zijn aangedreven. Op de voorwielen wil je juist geen plakkerigheid B)

Lewis had daarbij ook wel een poepstart, zelfs BOT ging m bijna voorbij. Al denk ik dat die softs van BOT eerder voor het verdedigen van P3 waren dan om P2 aan te vallen…
Inderdaad, Bottas gaat Hamilton echt niet aanvallen..

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nergens, het werd tijdens een van de uitzendingen zo als uitspraak naar buiten gebracht. Ik zei ook "veronderstelt".... dus wat daar van waar is.

Schijnbaar werkt dit nieuwe format voor een hele grote groep (jong en oud, al dan niet vaste F1 kijker), ook erg verwarrend met het (tijdelijk) aanpassen van allerlei regels, daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen.

Edit: dat nummer 33 blijft op een of andere wijze steeds maar terugkomen...

"and made Formula One history by winning the sport's first Saturday sprint race to stretch his lead over Lewis Hamilton to 33 points." ;)

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 17-07-2021 21:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tussenstand van de poll.
30% voor de sprintrace.
70% voor het oude format.

Ik hoor bij de laatste groep. Vind de sprintrace niet echt geschikt. Zoals iemand hier al eerder vermelde.. Er valt weinig te winnen, maar je kunt wel alles verliezen. En dat hoeft niet eens je eigen schuld te zijn. Zal je maar gebeuren dat je vooraan het veld rijdt en achter wordt aangetikt en achteraan moet starten. Ben je mooi klaar mee dan.
Nee, dan vind ik de gewone kwalificatie eerlijker.

Ik vraag me ook af hoe die 70/30 zou zijn geweest als het niet Perez, maar Verstappen was geweest die eraf gegaan was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:06:
[...]

Hij deed dat vorig jaar ook (en ging meteen van 4 naar 3 na de start), en dat heeft hem bij die 2e race op Silverstone de overwinning gebracht; H>M>H.
Niet te vergelijken. Met de 70th anniversary GP reden ze op de C4, C3, C2, nu op de C3, C2, C1. Die H => M => H van vorig jaar zou nu dus M => S => M zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:24:
Tussenstand van de poll.
30% voor de sprintrace.

Ik hoor bij de laatste groep. Vind de sprintrace niet echt geschikt. Zoals iemand hier al eerder vermelde.. Er valt weinig te winnen, maar je kunt wel alles verliezen. En dat hoeft niet eens je eigen schuld te zijn. Zal je maar gebeuren dat je vooraan het veld rijdt en achter wordt aangetikt en achteraan moet starten. Ben je mooi klaar mee dan.

Ik vraag me ook af hoe die 70/30 zou zijn geweest als het niet Perez, maar Verstappen was geweest die eraf gegaan was ;)
Alhoewel ik het nog wel even aan wil kijken val ik vooralsnog ook in de 70% groep. Het hele idee dat je eigenlijk twee races hebt voelt voor mij onnatuurlijk.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
iichel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:38:
Ik ook wel. Vond het niet minder dan een kwalificatie. Bovendien was de kwalificatie an sich ook niet minder spannend dan anders. Alleen bepaalde hij nu niet de startopstelling voor de hoofdrace, maar voor een soort "voorrace". En de sprintrace kun je dan mogelijk zien als een kans om nog even orde op zaken te stellen voor de hoofdrace, mocht je het in de kwalificatie ergens hebben laten liggen.

Alles bij elkaar levert dit formaat per saldo meer actie op de baan op die de moeite van het volgen waard is.

Wellicht was het wel tof geweest om ook hier een verplichte pitstop te laten uitvoeren, vooral omdat de verschillen zo klein zijn en de druk op een perfecte pitstop nog groter wordt. :9 Bovendien zorgen 2 setjes banden in 17 ronden ervoor dat ze gewoon vol gas het rubber kunnen oproken zonder te hoeven managen. _/-\o_

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:47
En Russell 3 gridplekken straf voor de botsing met Sainz.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1-YXUTuj0lcpgyHafcRlEKePb4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rZCRTjVnQpkk0tgjzCz46VYI.png?f=fotoalbum_large

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Eerst over de race zelf. Die vind ik prima, ik heb me niet verveeld, het was niet minder goed dan de gemiddelde GP, wel korter natuurlijk, maar in de tijd heb ik genoeg leuks gezien.

Dat kwalificatie minder spannend was zit vooral tussen de oren. Ze willen uiteindelijk toch allemaal van voren vertrekken, ook bij de sprint race. Volgens mij is dat gewoon een kwestie van wennen.

FP2 is voor mij dusver de grote flop. Daar was echt niks aan op deze manier. Laat ze op z'n minst met test-motoren rijden zodat ze zich geen zorgen hoeven te maken over slijtage. Als FP2 na de kwalificatie blijft komen dan stel ik voor dat ze tijdens FP1 alleen rode banden mogen gebruiken zodat FP1 helemaal bestaat uit oefenen voor de kwalificatie (waar ze ook op rood rijden). FP2 krijgen ze dan pas gele en witte banden voor long runs.

Ik ben wel benieuwd hoe de race morgen gaat zijn. Voor mijn gevoel heb ik de eerste helft al gezien. Ik probeer het dus te zien als een lange verplichte pitstop waarna de race morgen verder gaat met een restart vanaf de grid. De invloed van het weer kan wel nog interessant zijn. Dat zou kunnen betekenen dat de onderlinge verhoudingen veranderen. Er is wel eens gespeculeerd over sprinklers langs de baan om veranderend weer te simuleren maar dat was veel te kunstmatig. Dit is een natuurlijk oplossing om variatie te krijgen, dus vanuit dat perspectief ben ik benieuwd.
Maar het risico bestaat dat we morgen na de race het gevoel hebben dat we de uitslag vooraf al wisten, zoals helaas wel vaker bij F1.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 18:31
Het is me eerlijk gezegd om het even; het gaat voor mij om de spanning in he WK en dat uit zich zowel in het oude format als het nieuwe. Als meer mensen het nu leuk vinden om ook op zaterdag te kijken, helemaal prima toch. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik behoor ook tot de 70% maar vooral omdat de race op zondag nu al behoorlijk vaststaat.

De eerste 17 ronde zijn vandaag al gereden en morgen krijg je een soort van herstart, waarbij iedereen min of meer zijn plekje al gevonden heeft op basis van de racepace van vandaag. Die pace zal morgen niet ineens compleet anders liggen dus de kans op een optocht is levensgroot.

[ Voor 15% gewijzigd door forzav op 17-07-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
Chocoball schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:53:
Nu nog afwachten of er binnenkort een Technical Directive gaat komen dat in brand staande remmen voordeel kunnen opleveren en niet langer mogen :+

Valt me in ieder geval mee dat Hamilton of Wolff daar niet over zijn gaan klagen :)
Zit een je kern van waarheid in. Bij de herstart in Baku stonden Hamilton's remmen ook in brand en had hij een erg goede start. Ik zie toch een patroon... Lewis vergat vervolgens helaas om de brake-Magic weer uit te zetten, maar toch :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

dyrc schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:47:
Ik vind dat Alonso en Verstappen wel redelijk wonnen.
Ik weet niet of dat aan het sprintrace format ligt of omdat inhalen op Silverstone gewoon wat moeilijker is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:13
Segafreak83 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:37:
Wat een geklaag hier joh. Mensen houden nu eenmaal niet van verandering.

Maar ik kan het zeker wel waarderen, 17 ronden spanning en tot het gaatje gaan.

Ipv continue banden sparen, lift en cruise tot de finish.

Van mij mag dit format wel gebruikt gaan worden als standaard.
Wablief? De meesten geven duidelijke constructieve feedback over een nieuwe opzet. Dat is dan toch niet gelijk geklaag? Van de meesten zie ik valide voors en tegens, en een onderbouwing met argumenten. Dat daar uit komt dat deze format hun niet kan bekoren, mag dan toch ook gewoon gezegd worden? Is het omdat het jou wel kan bekoren dat het andere dan maar geklaag is?

Realiseer je ook dat je nu zelf aan het klagen bent over de meningen van anderen???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
forzav schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:44:
Ik behoor ook tot de 70% maar vooral omdat de race op zondag nu al behoorlijk vaststaat.

De eerste 17 ronde zijn vandaag al gereden en morgen krijg je een soort van herstart, waarbij iedereen min of meer zijn plekje al gevonden heeft op basis van de racepace van vandaag. Die pace zal morgen niet ineens compleet anders liggen dus de kans op een optocht is levensgroot.
Een herstart zorgde er altijd voor dat de kaarten weer opnieuw geschud zijn. En aangezien de banden morgen heel belangrijk gaan zijn, ben ik er zeker van dat niks voor morgen vast staat. Ik verwacht een bijzondere uitslag met toch wel minimaal twee klapbandjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Vroeg me wel af waarom Max na het uitstappen nou naar Lewis liep om hem een hand te geven. Lewis deed het ook een beetje snel af. Ik zou denken; ik heb gewonnen jij komt maar naar mij toe.

Vraag me dan echt af wat er in Max omgaat; is dat respect voor Lewis of omdat ze in in Silverstone rijden of gaat al die psychologische oorlogsvoering compleet langs Max heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

werphengel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:53:
Vroeg me wel af waarom Max na het uitstappen nou naar Lewis liep om hem een hand te geven. Lewis deed het ook een beetje snel af. Ik zou denken; ik heb gewonnen jij komt maar naar mij toe.

Vraag me dan echt af wat er in Max omgaat; is dat respect voor Lewis of omdat ze in in Silverstone rijden of gaat al die psychologische oorlogsvoering compleet langs Max heen.
Dat vroeg ik me ook al af. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrOleo
werphengel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:53:

Hmm, hij gaf Lewis een bumpje zodat het niet zo opviel dat ie ff de graining op de rechtervoorband van Lewis wou bekijken.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 19:11
Wat @MrOleo zegt inderdaad. Volgens mij wilde Max even de band inspecteren

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
MrOleo schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:57:
[...]

Hmm, hij gaf Lewis een bumpje zodat het niet zo opviel dat ie ff de graining op de rechtervoorband van Lewis wou bekijken.
Had juist meer het idee dat dat andersom was. Lewis reageerde zó onderkoeld dus ging Max maar een beetje naar de Merc staren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
MrOleo schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:38:
En Russell 3 gridplekken straf voor de botsing met Sainz.
[Afbeelding]
Zag t ook net voorbij komen, wat een BS :X . In de F1 app kan je in een filmpje zien dat Sainz buitenom kwam, zodra Russell dit bemerkte stuurt ie vol naar links om een aanrijding te voorkomen. Ja er is contact, maar opzettelijk was het absoluut niet en Russell had ook niet meer kunnen doen.
En even later als Sainz weer op de baan komt, moet Gasly vol uitwijken omdat Sainz m gewoon bot de baan op ramt, maar dat mag schijnbaar wel 8)7

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:30:
[...]
Niet te vergelijken. Met de 70th anniversary GP reden ze op de C4, C3, C2, nu op de C3, C2, C1. Die H => M => H van vorig jaar zou nu dus M => S => M zijn.
Het is sowieso eigenlijk niet te vergelijken, de banden zijn niet meer van dezelfde constructie vergeleken met die van vorig jaar, los van de (extra) aanpassing van de C2 achterband nu.

Maar dan nog vreet Silverstone banden en ieder team heeft nu eenmaal een vrije bandenkeuze morgen. Ik kan me voorstellen dat Mercedes zijn/haar tactiek nu aan gaat passen aangezien de 2e RB16b niets in de pap te brokkelen heeft (voor de overwinning).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:34
Bizar die 3 plekken straf die Russel gekregen heeft. Gewoon niks aan te doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Sebastiaannn schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:11:

Hier moest ik harder om lachen dan goed voor me is! :D

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
werphengel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:00:
[...]

Had juist meer het idee dat dat andersom was. Lewis reageerde zó onderkoeld dus ging Max maar een beetje naar de Merc staren.
Hmm Max draait al tijdens de bump naar de auto toe, het kan beide.
Moi_in_actie schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:02:
[...]

Zag t ook net voorbij komen, wat een BS :X . In de F1 app kan je in een filmpje zien dat Sainz buitenom kwam, zodra Russell dit bemerkte stuurt ie vol naar links om een aanrijding te voorkomen. Ja er is contact, maar opzettelijk was het absoluut niet en Russell had ook niet meer kunnen doen.
En even later als Sainz weer op de baan komt, moet Gasly vol uitwijken omdat Sainz m gewoon bot de baan op ramt, maar dat mag schijnbaar wel 8)7
Russell lockt zijn band tijdens het remmen en glijdt daardoor naar buiten tegen Sainz aan, 100% terechte straf, vergelijkbaar met bijv Verstappen in Hongarije paar jaar terug.

Sainz hebben ze onderzocht met alle telemetry, zover ik kon zien remde die echt wel zoveel mogelijk af en het zag er inderdaad lomp uit, blijkbaar toont de data aan dat ie genoeg deed. Het is ook geen makkelijke manier om de baan weer op te komen, je moet immers 180 graden en afremmen op gras.
50/50 of het strafbaar is wat mij betreft.

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:24:
Tussenstand van de poll.
30% voor de sprintrace.

Ik ben ook 100% voor het stoppen met die sprintrace. Zowel het idee als de uitvoering zijn gewoon slecht. Het is dat Verstappen een wereld start had en Alonso een geweldige eerste ronde reed, verder is er eigenlijk niets gebeurd anders dan dat Perez zijn positie verprutste.

Was ook verder niet spannend ofzo, na die eerste ronde was het al klaar en uitrijden naar de finish.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Ik vond het ook leuk, leuker dan verwacht.
Waar ik wel een beetje bang voor ben is morgen nu een wat saaiere race. In de meeste races gebeurt het meest aan het begin en dat hebben we nu al gehad. De goede kwalifiers die normaal pas in de race wat achterop raken starten nu al op een andere plek dus die inhaalacties mis je morgen al (al heeft Russel het echt beter gedaan dan ik had verwacht, had verwacht dat hij verder naar achter zou staan, had ook eigenlijk niet verwacht dat Leclerc zijn 4e plaats zou vast houden).

Eigenlijk maak je de race gewoon 100 km langer (met een keer tanken en een herstart) waardoor het "saaie" middenstuk ook veel langer is. Morgen zien of dat echt zo is.

[ Voor 5% gewijzigd door [Roland] op 17-07-2021 22:17 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.