Vind hier niets aan maar dat de kwalificatie moet veranderen is wel een feit. Desnoods iedereen 2 snelle rondes per Q deel en zo geforceerd iedereen shone wind alleen op de baan met een soort van interval waar iedereen apart getimed word.streamnl schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:56:
Wil iemand straks de moeite nemen om een poule te maken
1) “normale “ Q
2) sprintrace
Ben wel benieuwd naar de meningen.
Ikzelf 2. Al zouden ze dit nog wel verder mogen uitwerken.
Op F1TV? Shame on them.Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:01:
Uitleg op F1TV...
"Dit biedt perspectief voor Mercedes morgen, aangezien RedBull het moeilijk heeft met de banden en de kerbs moet vermijden"...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Risk reward is compleet in onbalans voor de betere teams. Sprint races prima. Maar dan wel 10 punten voor nr 1 tot 1 punt voor nummer 10.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:01:
Poll: Traditioneel formaat of sprint?
• Traditoneel
• Sprint
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Keurig gedaan!
Vraag me toch af wat de risico’s zijn van zo’n sprint. Die banden zijn wel echt goed aangepakt die 17 rondjes.
Vraag me toch af wat de risico’s zijn van zo’n sprint. Die banden zijn wel echt goed aangepakt die 17 rondjes.
Nou, dat smaakt naar meer...
Maar het is al weer afgelopen.
Maar het is al weer afgelopen.

Eat the bugs, live in a pod
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Pitlane channel of Sky?Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:01:
Uitleg op F1TV...
"Dit biedt perspectief voor Mercedes morgen, aangezien RedBull het moeilijk heeft met de banden en de kerbs moet vermijden"...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
2-3 auto's per 5 minuten window, 2 laps, volgende set auto's, dat 2x en je gemiddelde ronde wint.computerjunky schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:02:
[...]
Vind hier niets aan maar dat de kwalificatie moet veranderen is wel een feit. Desnoods iedereen 2 snelle rondes per Q deel en zo geforceerd iedereen shone wind alleen op de baan met een soort van interval waar iedereen apart getimed word.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nee, want ze hebben het zelfs nog gezegd. Is gewoon wishful thinking van Skysjaool schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:02:
[...]
Die hebben het bericht van Lewis gemist natuurlijk... lol
Is gewoon Sky F1 commentaar daar hoor, niks van aantrekken. Die juichen nog voor Hamilton als ie 20e rond rijdt.
Laat ze die sprint nog maar wat langer maken. Gewoon halve race afstand. Dit was net even wat te kort.
Dat hebben we min of meer al eens gehad. Leuk als het halverwege gaat regenen, maar zonder regen is het qua baanomstandigheden ook niet echt eerlijk.computerjunky schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:02:
[...]
Vind hier niets aan maar dat de kwalificatie moet veranderen is wel een feit. Desnoods iedereen 2 snelle rondes per Q deel en zo geforceerd iedereen shone wind alleen op de baan met een soort van interval waar iedereen apart getimed word.
De Q is echt prima nu imho, wat meer focus van de regie op de afvallers zou het beter maken.
I served in a company of heroes.
Bij bocht 3 of 4 was dat prachtig, juichen omdat de auto’s kwamen, zagen ze ineens Max voorop

Toch vreemd dat RBR in deze sprintrace aan het langste EN kortste eind trekt. Het maakt het spannender maar alweer heeft Mercedes een hoop geluk.
Geweldige start van Alonso hoor
PSN: xMaurice93
En daar is alles dan ook mee gezegd want de resterende 14/15 ronden vond ik niet zo spannend.Pierre schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:01:
Die start, die remmen en dat vuur geweldig.
Miste de spanning van de echte qualification.
- DaniëlWW2
- Niet online
Alonso blijft ook wel echt een exceptionele coureur. Diep middelmatige auto en weer zo presteren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Iedereen apart is eerlijker. Niemand meer een tow. Gewoon op eigen skills je tijd neer zetten.SinergyX schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:03:
[...]
2-3 auto's per 5 minuten window, 2 laps, volgende set auto's, dat 2x en je gemiddelde ronde wint.
Wat is dit nou weer? Een parade lap met de nummers 1-3?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Het voordeel voor Perez is denk ik dat de druk er morgen minder op zit bij hem, waardoor hij misschien vrijer kan inhalen en zijn banden misschien beter kan managen? Bottas moet weer vol aan de bak natuurlijk... en laten we niet vergeten hoe het vorig jaar op Silverstone ging met de bandjes en Bottas.Spotmatic schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:04:
Toch vreemd dat RBR in deze sprintrace aan het langste EN kortste eind trekt. Het maakt het spannender maar alweer heeft Mercedes een hoop geluk.
Maar die had je gisteren toch? Ik heb het idee dat deze opzet het weekend als geheel toch wel een stukje leuker maakt.schumi2004 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:05:
[...]
En daar is alles dan ook mee gezegd want de resterende 14/15 ronden vond ik niet zo spannend.
Miste de spanning van de echte qualification.
Ik zat tegelijkertijd naar de tijdritten van de Tour te kijken... dus ik ben het met je eens.computerjunky schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:05:
[...]
Iedereen apart is eerlijker. Niemand meer een tow. Gewoon op eigen skills je tijd neer zetten.
wss covid stuff. Dat niet iedereen naar de finish hoeft te gaanPatrickC schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:05:
Wat is dit nou weer? Een parade lap met de nummers 1-3?
Traditioneel voorlopig. Wil die twee andere keren nog wel graag zien om tot een echt oordeel te komen. Maar op dit moment vind ik het te weinig echt toevoegen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:01:
• Traditoneel
• Sprint
Tussenstand:
[Afbeelding]
Het is een voorloopje op de race wara je weet dat na 30 minuten de stand is. in de race heb je echt de spanning dat een foutje definitief fataal kan zijn, en een briljante inhaalactie maakt ook echt een verschil.
Bij de traditionele kwalificatie heb ik bij de eerste 2 rondes ook wel dat ik niet 100% alles kijk maar ook hier lees etc. Maar Q3 gaat echt ergens om. Dat gevoel miste ik gisteren. Dus ipv 2 echte momenten wara het spannend is heb ik eigenlijk alleen de race zelf nu dat gevoel. bij Q3 gaat het echt om die laatste seconden... nu... tsja....
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Allemaal in de veewagen voor een extra rondje... tijd voor een schoolreisje.
Ik vind dit leuker dan een reguliere qualy waar tijden gereden worden die in de race toch nooit gehaald worden. Ik ben ook geen fan van hotlappen, dat kan er ook wel mee te maken hebben.
Mag ik nog een verzoekje doen?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:01:
• Traditoneel
• Sprint
Tussenstand:
[Afbeelding]
Zou je hem kunnen pinnen? Dat zoekt morgen gemakkelijker terug
Ik had geen idee wat ik er van zou vinden, maar ik ben over. Sprint Q is absoluut leuker. Nu heb je gewoon 3 spannende dagen. Top!
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik ben ook nog niet overtuigd. Komt bij dat ik de halve race zat met het idee dat die banden toch niet weer gaan klappen.ArthurMorgan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:06:
[...]
Traditioneel voorlopig. Wil die twee andere keren nog wel graag zien om tot een echt oordeel te komen. Maar op dit moment vind ik het te weinig echt toevoegen.
Het is een voorloopje op de race wara je weet dat na 30 minuten de stand is. in de race heb je echt de spanning dat een foutje definitief fataal kan zijn, en een briljante inhaalactie maakt ook echt een verschil.
Bij de traditionele kwalificatie heb ik bij de eerste 2 rondes ook wel dat ik niet 100% alles kijk maar ook hier lees etc. Maar Q3 gaat echt ergens om. Dat gevoel miste ik gisteren. Dus ipv 2 echte momenten wara het spannend is heb ik eigenlijk alleen de race zelf nu dat gevoel. bij Q3 gaat het echt om die laatste seconden... nu... tsja....

@F1TV live commentary. Hoezo +10 points?
EDIT: F1 Fantasy, ongerelateerd iets dus.
[ Voor 19% gewijzigd door RoL0 op 17-07-2021 18:22 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ah… ok… zie het al… reclame maken voor crypto.com
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
F1 Fantasy? Misschien dat het daar te maken mee heeft?RoL0 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:07:
[Afbeelding]
Dit doen ze bij iedere race, voor de start op zondag. Nothing new, ook met interviewsmr thee schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:07:
Whaaahaaa veetransport
I have no special talent. I am only passionately curious.
Voor de F1 Fantasy. Niet voor Max.RoL0 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:07:
[Afbeelding]
Lewis ziet er wat pips uit…
Schade beperkt gebleven alleen Perez flink gezakt. Valt mee maar blijft een flut concept.
alles kan off-topic
Love from these fans.. zit die daar in hoekje op een stoel

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zo, lijkt wel alsof Hamilton een flinke mentale klap heeft gehad.
Oh wait, dat is blijkbaar een ding.. Beter houden ze die onzin buiten deze pagina's zeg..StefanVerkerk schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:08:
[...]
F1 Fantasy? Misschien dat het daar te maken mee heeft?
Lewis bingo weer wat kunnen afstrepen.
Max en Fernando zou echt een dream team zijnDaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:05:
Alonso blijft ook wel echt een exceptionele coureur. Diep middelmatige auto en weer zo presteren.

Dit is al een paar races zo... P1 heeft hij gisteren ook alleen maar kunnen halen door de tow van BOT.StefanVerkerk schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:10:
"When you grow up your heart dies"
Iets zeg me dat Lewis wat vrolijker zou zijn geworden van zo'n krans dan Max. Max lijkt de krans wel te gedogen.
Hij lijkt een beetje buiten ademPatrickC schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:09:
Lewis ziet er wat pips uit…
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Yup, dus VER zijn start was echt mega.Exocet schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:10:
Wat zei Hamilton nou? Hit target at the start?
Max, was echt on fire...
Verstappen was on fire
/edit, iets te laat
[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-07-2021 18:13 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dit is normaliter hét circuit van de Mercs. Hij realiseert zich dat de titel langzaam door zijn vingers glipt en volgend jaar is het nog afwachten qua onderlinge verhoudingen.StefanVerkerk schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:10:
Een probleem vind ik dat nu echt iedereen weet hoe die banden zich onder race omstandigheden gaan houden. Dus alle verrassing met de mediums die toch wel erg veel slijtage vertonen is nu weg. Ik denk dat iedereen nu gewoon morgen weg gaat voor een 2-stopper.
Normaal zijn er wel longruns voor maar die zijn toch net anders.
Lewis niks te vertellen op de mic?
Ja en Nee.Snowdog schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:06:
[...]
Maar die had je gisteren toch? Ik heb het idee dat deze opzet het weekend als geheel toch wel een stukje leuker maakt.
Gisteren was kwalificatie voor de sprint, vandaag was de spint die voor morgen want dat is het, een extra kwalificatie middels een paar rondjes.
Verder die interviews op die kar, muah.
Je ziet gewoon dat het raar is, interviews en gelijkertijd zwaaien naar fans. Ziet er beetje ongemakkelijk uit.
Moge verder duidelijk zijn dat ik niet voor deze opzet ben. Misschien ooit maar voor nu , nee.
Denk dat er bij max nog wel het 1 en ander vervangen word. Al dat carbon rondom de wielen is toch geen fan van die vlammen.
Ze hebben gisteren ook long runs gedaan dus ze wisten al wat ze van de banden konden verwachten.Krankenhausen schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:12:
Een probleem vind ik dat nu echt iedereen weet hoe die banden zich onder race omstandigheden gaan houden. Dus alle verrassing met de mediums die toch wel erg veel slijtage vertonen is nu weg. Ik denk dat iedereen nu gewoon morgen weg gaat voor een 2-stopper.
Leuke sprint race, wat heeft Alonso lekker gereden zeg!
Heeft iemand een link van de start?
Heeft iemand een link van de start?
at your service
Ik denk dat ze in een sprint race de banden wat zwaarder belasten, dus het zegt niet zo veel. De long runs in VT2 waren daar belangrijker denk ik.Krankenhausen schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:12:
Wat is verstappen een verademing om na te kijken en luisteren op dit moment. Ontzettend kalm en in control. Weet inmiddels dat hij een goede auto heeft en heeft werkelijk alles onder controle. Op dit moment écht onverslaanbaar imo. Draagt heel Red Bull op zijn schouders.
Perez die Latifi niet voorbij kwam… Mag hopen dat het door schade kwam.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Totdat het halverwege gaat regenen of de wind opsteekt.daarnaast heb je altijd voordeel als je als laatste mag.computerjunky schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:05:
[...]
Iedereen apart is eerlijker. Niemand meer een tow. Gewoon op eigen skills je tijd neer zetten.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
ik vond het serieus leuk om te kijken zo'n korte race, mooi om te zien hoe iedereen tot aan het gaatje gaat qua rijden, top! En ook de kwalificatie op vrijdag prima timing. Zo heb je echt een heel raceweekend met elke dag wat te kijken. Grappig met die bus zo, weer eens wat anders
He had to retire the carCass Casey schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:14:

Lijkt mij wel, waarom ga je anders vroegtijdig naar binnen waardoor je nog eens twee plaatsen naar achteren gaat?Cass Casey schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:14:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SyEs8AZNSsVEFvlaVTLMiGFS.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SDsRQY5rD47VlBeQ9di283M7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pWlDvnb9wiRorX3RP89WIsxP.jpg?f=user_large)
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Precies wat ik dacht bij de vrachtwagen.schumi2004 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:12:
[...]
Ja en Nee.
Gisteren was kwalificatie voor de sprint, vandaag was de spint die voor morgen want dat is het, een extra kwalificatie middels een paar rondjes.
Verder die interviews op die kar, muah.
Je ziet gewoon dat het raar is, interviews en gelijkertijd zwaaien naar fans. Ziet er beetje ongemakkelijk uit.
Moge verder duidelijk zijn dat ik niet voor deze opzet ben. Misschien ooit maar voor nu , nee.
Ze combineren twee aandachtspunten die lastig tegelijk kunnen.
It was always going to happen wasn't it 😂 #F1Sprint #WTF1 pic.twitter.com/EEPPWKLEOg
— WTF1 (@wtf1official) 17 juli 2021
Omdat je kan sleutelen aan je instellingen.StefanVerkerk schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:15:
[...]
Lijkt mij wel, waarom ga je anders vroegtijdig naar binnen waardoor je nog eens twee plaatsen naar achteren gaat?
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Moeten eigenlijk alleen sprintraces hebben van een rondje of 10 en dan een kwartier pauze, en dan de volgende race, dat 5-10 keer achter elkaar.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:05:
Forza Fernando !
How do you save a random generator ?
Dan kan je altijd Q1-3 beslissen opnieuw te doen voor een eerlijkere kans. Als je echt wil zijn er 10p varianten te bedenken maar ze moeten het wel willen.BeaM-R schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:14:
[...]
Totdat het halverwege gaat regenen of de wind opsteekt.daarnaast heb je altijd voordeel als je als laatste mag.
Dit is duidelijk om het geld te doen. Dubbele kwalificatie is extra geld ondanks het ongemak voor de kijker want normaal kijken we maar 2 keer. Dit hele formaat voegt alleen geld toe wat mij betreft en als het een blijvend ding word dan word het denk ik alleen race kijken want vrijdag is gewoon een rot dag voor Q1-3
En dat hebben we het nog niet eens over het feit dat je op bepaalde tracks niet echt in kan halen en Q3 dus altijd de kwalificatie zou betekenen.
[ Voor 9% gewijzigd door computerjunky op 17-07-2021 18:20 ]
Balen voor Perez, ging net niet goed helaas. Morgen maar hopen dat hij een goede inhaalrace kan forceren.
Verstappen een mooie pole, maar de sprint heb ik toch vooral gekeken met de angst, als dat maar goed gaat.
Verstappen een mooie pole, maar de sprint heb ik toch vooral gekeken met de angst, als dat maar goed gaat.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Klik hier: YouTube: F2 Sprint Race 1 Highlights | 2021 British Grand Prix (want FOM)
edit foutje … bleek video F2 sprint race te zijn ….
Dit is wel de juiste: YouTube: F1 Sprint Highlights | 2021 British Grand Prix
edit foutje … bleek video F2 sprint race te zijn ….

Dit is wel de juiste: YouTube: F1 Sprint Highlights | 2021 British Grand Prix
[ Voor 255% gewijzigd door U123456 op 17-07-2021 19:07 ]
Dat is de F2 niet F1
Formule 2...
Mwoa, het was nogal gepruts van hem alweer. Sainz gewoon uit de weg duwen door veeel te laat te remmen. Hij is en blijft gewoon klunzig als ie rond de top 10 raced.
En Perez, jezus.....op deze fiets gaat Red Bull nog het wk voor constructeurs mislopen.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Yup, hij is heel goed bezig, realistisch naar het publiek, de underdog rol, bedoel Silverstone is natuurlijk grotendeels op de hand van de Britse coureurs.Riderider schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:13:
Wat is verstappen een verademing om na te kijken en luisteren op dit moment. Ontzettend kalm en in control. Weet inmiddels dat hij een goede auto heeft en heeft werkelijk alles onder controle. Op dit moment écht onverslaanbaar imo. Draagt heel Red Bull op zijn schouders.
Hij groeit elke race, zoals echt WDC materiaal
Maar goed, Perez.... Oei oei oei, eerst de start, toen de sprintrace.... Die moet morgen wel behoorlijk wat goed maken.......
[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 17-07-2021 18:22 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Die 2 plekken doen toch totaal geen pijn voor een RBR auto die geen schade heeft.StefanVerkerk schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:15:
[...]
Lijkt mij wel, waarom ga je anders vroegtijdig naar binnen waardoor je nog eens twee plaatsen naar achteren gaat?
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Of is hij allicht een beetje offset omdat hij in de sim heeft gezeten wat hij normaliter nooit doet?Exocet schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:10:
Wat zei Hamilton nou? Hit target at the start?
Kan best wezen dat hij daardoor zijn normale flow heeft doorbroken
Mijn bescheiden mening: deze sprint was helemaal niet boeiender dan een normale race, het hele format werkt niet in een weekend, compliceert de hele boel onnodig.
Ik kijk weer uit naar een lekker standaard weekend.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Jolyon Palmer bij de F1TV post sprintrace show is toch wel een fijne toevoeging in plaats van altijd maar achteraf in de studio. Snap niet dat ze hem niet altijd op het circuit hebben.
Mijn mening:
Er zaten enkele leuke momenten in de sprintrace. Het was niet voor iedereen treintje rijden en er vonden best wat gevechten plaats.
Echter, ik merk wel minder 'satisfsction' met deze pole. Iets dat ik met de klassieke opzet van Q1, 2, en 3 waarbij de coureurs échte op de limiet rijden wel heb. Ook wordt nu een element van onzekerheid, namelijk of de banden het volhouden en wat ieders racepace is ("reed hij die stint met veel of weinig fuel???😲😲") weggenomen.
Er zaten enkele leuke momenten in de sprintrace. Het was niet voor iedereen treintje rijden en er vonden best wat gevechten plaats.
Echter, ik merk wel minder 'satisfsction' met deze pole. Iets dat ik met de klassieke opzet van Q1, 2, en 3 waarbij de coureurs échte op de limiet rijden wel heb. Ook wordt nu een element van onzekerheid, namelijk of de banden het volhouden en wat ieders racepace is ("reed hij die stint met veel of weinig fuel???😲😲") weggenomen.
Voorspelling: Pérez start morgen op wit en schuift heel veel plekken op bij de 1e SC.
Bensimpel
Positieve meneer
Mazepin en Schumacher zullen niet eens gaan vechten inderdaad.Oogje schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:22:
[...]
Die 2 plekken doen toch totaal geen pijn voor een RBR auto die geen schade heeft.
😆 - Denk ook eens om ;)
OCO deed er gisteren tijdens Q2 ook geen slechte dingen mee anders.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:05:
Het voordeel met de sprintrace format is dat eigenlijk vanaf dag 1 druk op de ketel gezet wordt. Dat is beter dan de oude manier, naar mijn idee.
[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 17-07-2021 18:34 ]
Best leuk dit. Drie dagen op rij spanning. Goed dat ze het proberen.
Nog een beetje tweaken met de timing van parc ferme en ik vind het ergens ook jammer dat de banden van q2 niet meer gelden voor de race. Maar goed, dan zou Perez vandaag ook wel heel erg veel nadeel hebben van zijn fout.
Nog een beetje tweaken met de timing van parc ferme en ik vind het ergens ook jammer dat de banden van q2 niet meer gelden voor de race. Maar goed, dan zou Perez vandaag ook wel heel erg veel nadeel hebben van zijn fout.
Max na de finish: "That was, eh, nice." Heel cooltjes alsof hij net koffie is wezen halen. Wat een contrast met Lewis die zijn pole gisteren vierde alsof hij het kampioenschap had gewonnen. Het is wel duidelijk waar de druk ligt.
Gvd, die klere tijden ook! De sprint race dus gemist.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Grote kans dat er veel meer op wit starten aangezien er een vrije bandenkeuze is en de banden hier hard gaan.Spotmatic schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:28:
Voorspelling: Pérez start morgen op wit en schuift heel veel plekken op bij de 1e SC.
Dan zal dat veel minder impact hebben.
Hoorde Crofty gisteren andere andere dingen vertellen over het publiek. Snap wel dat iedereen voor eigen vaderland natuurlijk extra juicht, maar toen RUS (goed, is een Engelsman / Brit natuurlijk) zichzelf Q3 in reed juichte volgens mij iedereen. Deed ik thuis ook wel.Bullet NL schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:21:
Yup, hij is heel goed bezig, realistisch naar het publiek, de underdog rol, bedoel Silverstone is natuurlijk grotendeels op de hand van de Britse coureurs.
Dan nog een voorspelling: Max start ook op hard.dutchgio schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:37:
[...]
Grote kans dat er veel meer op wit starten aangezien er een vrije bandenkeuze is en de banden hier hard gaan.
Dan zal dat veel minder impact hebben.
Hoewel ik een korte race wel grappig en interessant vind, vind ik de hele opzet maar niets. De qualificatie raakt ze hele flair kwijt en is bijna zinloos. Kijk naar Perez: qualificeert wel oke, maar krijgt te maken met een incident in de sprint...en start dus helemaal achteraan..ScorpionSquad schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:22:
Mijn bescheiden mening: deze sprint was helemaal niet boeiender dan een normale race, het hele format werkt niet in een weekend, compliceert de hele boel onnodig.
Als ze zo'n sprint race erin willen houden, zou ik eerder zeggen: oude systeem met vrije trainingen en qualificatie behouden, resultaat qualificatie is gewoon nog startopstelling van de race. Echter, resultaat van FP3 is startopstelling voor de sprintrace en daar kan je een paar extra puntjes sparen (de top 5 krijgt punten bv).
Wil je het nog enig effect laten hebben op de echte race, dan zou je nog kunnen introduceren dat de banden waarop je de sprint eindigt ook diegenen zijn waarmee je de race start. Dan houd je de spanning met "ga ik in de sprint pushen, waardoor ik in de race heel snel de pits in moet", of probeer je de banden te sparen en/of pits je al in de sprintrace?
Dat wordt een interessant afweging voor mensen die in de sprint op de plek zitten die nog net 1 of 2 punten zouden krijgen; ga je voor dat ene punt, maar start je met gare banden, of pits je en ga je voor voordeel in de race, waar je door jouw startpositie al daar wellicht meer kans op punten hebt? Hierbij denk ik dan wel dat de afstand van de sprintrace nog wat korter zou moeten zijn, omdat je nu bijvoorbeeld al zag dat na 17 ronden de gele band al aan zn einde leek.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Geen idee of die al geplaatst is.
Berestart van Max, met brandende remmen.
https://streamable.com/ok2psz
Berestart van Max, met brandende remmen.
[ Voor 5% gewijzigd door DoeEensGek op 17-07-2021 18:41 ]
Dit hele format draait erom om meer kijkers (meer adverteerdersinkomsten) naar de vrijdag te trekken.Moi_in_actie schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:39:
[...]
Hoewel ik een korte race wel grappig en interessant vind, vind ik de hele opzet maar niets. De qualificatie raakt ze hele flair kwijt en is bijna zinloos. Kijk naar Perez: qualificeert wel oke, maar krijgt te maken met een incident in de sprint...en start dus helemaal achteraan.
Als ze zo'n sprint race erin willen houden, zou ik eerder zeggen: oude systeem met vrije trainingen en qualificatie behouden, resultaat qualificatie is gewoon nog startopstelling van de race. Echter, resultaat van FP3 is startopstelling voor de sprintrace en daar kan je een paar extra puntjes sparen (de top 5 krijgt punten bv).
Wil je het nog enig effect laten hebben op de echte race, dan zou je nog kunnen introduceren dat de banden waarop je de sprint eindigt ook diegenen zijn waarmee je de race start. Dan houd je de spanning met "ga ik in de sprint pushen, waardoor ik in de race heel snel de pits in moet", of probeer je de banden te sparen en/of pits je al in de sprintrace?
Dat wordt een interessant afweging voor mensen die in de sprint op de plek zitten die nog net 1 of 2 punten zouden krijgen; ga je voor dat ene punt, maar start je met gare banden, of pits je en ga je voor voordeel in de race, waar je door jouw startpositie al daar wellicht meer kans op punten hebt? Hierbij denk ik dan wel dat de afstand van de sprintrace nog wat korter zou moeten zijn, omdat je nu bijvoorbeeld al zag dat na 17 ronden de gele band al aan zn einde leek.
Als je het mij vraagt, vanuit de FIA nu al een geslaagd expiriment en reken er voor nu maar op dat dit volgend jaar de norm gaat worden.
Ik denk dat de sprintrace vanuit jouw oogpunt nu nutteloos is omdat de auto de beperkende factor is. Als we volgend jaar echt meer racing gaan zien door het nieuwe ontwerp wordt het denk ik een stuk interessanter. En ik denk ook dat wat je voorstelt de topteams alleen maar de kans gaat geven harder uit te lopen op het middenveld en alles erachter.
En Bottas…. had niets te verliezen maar werd door Max en Lewis op behoorlijk wat seconden gezet in betrekkelijk weinig ronden terwijl ie zelf een compound zachter stond. Iets te winnen heeft ie blijkbaar ook niet meer…
Mogen ze banden wisselen dan? Ik dacht dat parc ferme regels dat niet toestaan?Spotmatic schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:39:
Dan nog een voorspelling: Max start ook op hard.
De FIA heeft geen enkele inmenging in de (commerciele) belange van Formula 1 of de FOM. De FIA is een onafhankelijke partij dat zich bezig houdt dat de teams in alle race klassen de afgesproken regels nakomen. De FIA bepaald niet dat de opzet anders moet _omdat_ de advertentie inkomsten op de vrijdag te laag zijn. Beetje rare manier dus om dat te zeggen. Men wil de vrijdag interessanter maken dan nu het geval is, dat heeft als uiteindelijk gevolg ook hogere inkomsten uit de vrijdag, maar dat is dus niet primair het doel; Formula 1 en de FOM willen daadwerkelijk meer spanning terug hebben in de race en het liefste al vanaf dag 1.Kenny_026 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:51:
Dit hele format draait erom om meer kijkers (meer adverteerdersinkomsten) naar de vrijdag te trekken.
Als je het mij vraagt, vanuit de FIA nu al een geslaagd expiriment en reken er voor nu maar op dat dit volgend jaar de norm gaat worden.
[ Voor 67% gewijzigd door CH4OS op 17-07-2021 18:55 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.