Klopt: https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/ItMeAedri schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:54:
Volgende week ben ik van plan om in België goederen op te halen en eventueel een klein dagtripje van te maken. Ik verwacht binnen 12 uur weer het land uit te zijn.
Zoals ik het nu begrijp mag ik België inreizen zonder corona-test of een Passagier Lokalisatie Formulier?
Top, volgende week alsnog in de gaten houden :-)
Volgens de ANWB wel: https://www.anwb.nl/vakan...ronamaatregelen-frankrijkSnowDude schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:53:
[...]
[...]
Dank u!
Ik wordt er steeds geruster op dat we zonder problemen naar Frankrijk op vakantie kunnen.
Het enige waar ik nog naar op zoek ben is of het gele vaccinatie boekje nog wordt geaccepteerd in Frankrijk. Mijn vriendin is in NL gevaccineerd maar ze heeft nog geen BSN en daardoor dus ook geen corrona-check app.
Ik kom er net achter dat je in de TousAntiCovid meerdere QR codes kan opslaan. Dat is dus wel handig bij controle. Ik heb nu zowel mijn QR als die van mijn vrouw in de app.
Je kan daar overigens ook je code delen - geen idee waarom en of dat verstandig is - terwijl in de CoronaCheck app ik niet eens een screenshot kan maken.
Je kan daar overigens ook je code delen - geen idee waarom en of dat verstandig is - terwijl in de CoronaCheck app ik niet eens een screenshot kan maken.
Bedoel je dan de TousAntiCovid Verif app ? Beetje vreemd dat je een QR code in een scan app kan opslaan dan ?barrymossel schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:28:
Ik kom er net achter dat je in de TousAntiCovid meerdere QR codes kan opslaan. Dat is dus wel handig bij controle. Ik heb nu zowel mijn QR als die van mijn vrouw in de app.
EDIT: er zit dus sinds kort een wallet in TousAntiCovid om certificaten op te scannen en op te slaan.
[ Voor 8% gewijzigd door loekf2 op 20-07-2021 16:42 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
De normale app. En die wallet zit er al weken in hoor...loekf2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:37:
[...]
Bedoel je dan de TousAntiCovid Verif app ? Beetje vreemd dat je een QR code in een scan app kan opslaan dan ?
EDIT: er zit dus sinds kort een wallet in TousAntiCovid om certificaten op te scannen en op te slaan.
Op diverse Franse sites staat de info nu ook. Is circa een uur oud. Deze vertalen geeft goed beeld:
https://www.lechotouristi...une-seule-fois-a-larrivee
https://www.lechotouristi...une-seule-fois-a-larrivee
De hoofdpijn lijkt voor de campings te zijn vermeden: de gezondheidspas wordt slechts één keer aangevraagd, bij aankomst en ongeacht de verblijfsduur. En niet op alle campings.
Reliëf op campings. Als de gezondheidspas vanaf morgen inderdaad van invloed is op de buitenhotelindustrie, zijn de toepassingsmethoden herzien.
Ten eerste zullen niet alle campings in dezelfde boot worden gehuisvest: het hangt allemaal af van hun uitrusting. Degenen die alleen een accommodatie-aanbieding hebben (verhuur of staanplaatsen) hoeven het apparaat niet in te zetten, zoals hotels, die ook niet worden beïnvloed door de gezondheidspas, geeft Nicolas Dayot, de voorzitter van de National Federation of Outdoor Hotels, aan.
Aan de andere kant zullen campings met een zwembad of een auditorium vanaf morgen, 21 juli, hun klanten om de sanitaire pas moeten vragen, maar slechts één keer, bij aankomst op de camping, en ongeacht de duur van het verblijf.
Op campings waar de gezondheidspas nodig zal zijn, zal daarom een vaccinatiebewijs, een negatieve test van minder dan 48 uur of een positieve RT-PCR- of antigeentest die het herstel van Covid-19 bevestigt, aan klanten worden gevraagd. Deze moeten ervoor zorgen dat ze een van deze documenten kunnen overleggen. Anders wordt de toegang tot de camping aan het begin van hun verblijf geweigerd.
Merk op dat de regels hetzelfde zullen zijn voor toeristenresidenties, clubs en vakantiedorpen.
Voor tieners, de pas vanaf 30 augustus
“ In augustus zijn er 9 miljoen mensen, herinnerde Nicolas Dayot zich onlangs . Naar schatting een derde van de 18-plussers is niet gevaccineerd en zal daarom elke 48 uur moeten worden getest om het zwembad te gebruiken voor instellingen die het hebben. Als we bedenken dat onze vestigingen voor 70% in landelijke gebieden liggen, zal de plaatselijke apotheker zich zorgen moeten maken', benadrukte hij.
Naar aanleiding van de aankondigingen van Emmanuel Macron waren er al versoepelingen aangekondigd. Om gezinsvakanties niet te verstoren, wordt de invoering van de gezondheidspas daarom uitgesteld tot 30 augustus 2021 voor 12-17 jarigen. Voor wat betreft de vaccinatie van werknemers die werkzaam zijn in inrichtingen die onder de gezondheidspas vallen, is ook daar een deadline gesteld. De getroffenen hebben tot 31 juli de tijd om de eerste dosis te ontvangen, de tweede dosis moet uiterlijk op 30 augustus worden toegediend.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Ondanks dat de CovPass-Check app (nog) niet buiten de Duitse App Stores beschikbaar is is er toch een redelijke manier om te zien of je Corona Check QR wordt geaccepteerd in Duitsland en dat is de Corona-Warn app (iOS - alleen iPhone, Android) te gebruiken die wel buiten de Duitse App Stores beschikbaar is.
Open de app en ga naar de tab 'Certificates' waar je de Nederlandse QR code(s) kunt scannen en toevoegen. Als je dan op je QR EU Digital Covid Certificate klikt en naar beneden scrollt valt er voor mensen die volledig zijn gevaccineerd, maar nog niet 14 dagen na de 2e prik zitten ook te lezen 'You have now received all the currently planned vaccinations, however, your vaccination protection will not be complete for another x days.' Bij de x telt de app terug. In mijn geval staat er momenteel 13 dagen.
Open de app en ga naar de tab 'Certificates' waar je de Nederlandse QR code(s) kunt scannen en toevoegen. Als je dan op je QR EU Digital Covid Certificate klikt en naar beneden scrollt valt er voor mensen die volledig zijn gevaccineerd, maar nog niet 14 dagen na de 2e prik zitten ook te lezen 'You have now received all the currently planned vaccinations, however, your vaccination protection will not be complete for another x days.' Bij de x telt de app terug. In mijn geval staat er momenteel 13 dagen.
Misschien kunnen jullie me helpen hier; ik zit met een probleem. We willen naar Noorwegen. De situatie is als volgt:
Mogen kinderen < 12 nu WEL of NIET Noorwegen in?
- Mijn vrouw: volledig gevaccineerd én QR code in app + papier
- Ik: volledig gevaccineerd én QR code in app + papier
- Onze twee kinderen: beide onder de 12 jaar en we kunnen een negatieve test overhandigen
Hier ook nog wat info. Ik word zo langzaamaan gek.Waaj schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:47:
Als jullie kinderen hebben, let dan wel op dat ongevaccineerde kinderen van 1-18 jaar oud Noorwegen niet inmogen!
[ Voor 49% gewijzigd door smeerbartje op 20-07-2021 19:35 ]
Wij gaan wekelijks naar België (familie) en hebben nog nooit controle gehad. Er is een periode geweest dat ze wat moeilijk deden (dan moest je een 'verklaring op eer' uitprinten en meenemen), maar dat is al een tijdje geleden afgeschaft.ItMeAedri schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:54:
Volgende week ben ik van plan om in België goederen op te halen en eventueel een klein dagtripje van te maken. Ik verwacht binnen 12 uur weer het land uit te zijn.
Zoals ik het nu begrijp mag ik België inreizen zonder corona-test of een Passagier Lokalisatie Formulier?
Geen probleem dus
In dit geval zou ik de ambassade bellen. Je wilt in dit geval niet afgaan op de ervaring of Google-fu van een willekeurig persoon.smeerbartje schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:07:
Misschien kunnen jullie me helpen hier; ik zit met een probleem. We willen naar Noorwegen. De situatie is als volgt:Eigenlijk is de vraag simpel: wij kunnen Noorwegen in, maar mogen onze kinderen mee???? Ik word door de vele websites echt niet veel wijzer. De ene zegt dat het niet mag, terwijl de andere zegt dat kinderen inmiddels wel mee mogen met hun gevaccineerde ouders.
- Onze twee kinderen: beide onder de 12 jaar en we kunnen een negatieve test overhandigen
[...]
Hier ook nog wat info. Ik word zo langzaamaan gek.
Vervelend om te zeggen, maar aangezien Nederland op de kaart van de FHI https://www.fhi.no/en/op/...uarantine-travel-covid19/ als rood gemarkeerd staat, heb je nog een aantal meer eisen waaraan je zult moeten voldoen.smeerbartje schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:07:
Misschien kunnen jullie me helpen hier; ik zit met een probleem. We willen naar Noorwegen. De situatie is als volgt:Eigenlijk is de vraag simpel: wij kunnen Noorwegen in, maar mogen onze kinderen mee???? Ik word door de vele websites echt niet veel wijzer. De ene zegt dat het niet mag, terwijl de andere zegt dat kinderen inmiddels wel mee mogen met hun gevaccineerde ouders.
[...]
Hier ook nog wat info. Ik word zo langzaamaan gek.
Tenzij je aan één van de uitzonderingen voldoet in deze lijst link, kom je Noorwegen niet in.
Edit: Hier wat duidelijkere informatie van het Noorse ministerie van Buitenlandse zaken Link
[ Voor 5% gewijzigd door Arthas op 20-07-2021 20:11 ]
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
Leuk om te horen dat er meer Tweakers naar Slovenie gaancoelho schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:56:
[...]
Wij gaan ook naar Slovenië komend weekend met overnachting in Duitsland. Naar verwachting 27 uur in Duitsland. Ik neem de gok en ga het niet aanmelden. Mocht ik op de heenweg naar het hotel gecontroleerd worden, dan vertrekken we om 08:00 ipv om 11:00 uur. Dan blijven we toch binnen de 24 uur.
Oostenrijk vraagt nergens om als je alleen op doorreis bent.
Slovenië zelf was nog even spannend. Ik heb een 15-jarige die (uiteraard) nog niet volledig gevaccineerd is. We gaan deze week als Nederland 100% zeker op donkerrood (is gewoon uit te rekenen). Tot afgelopen week zou iemand uit een donkerrood land en 15 of ouder niet meer binnenkomen zonder vaccinaties. Nou blijkt Slovenië afgelopen zaterdag afgestapt te zijn van het aanhouden van kleurcodes en is het voldoende om gevaccineerd te zijn of een PCR <72 uur te hebben. Mag hij toch mee![]()
Ben wel erg benieuwd of er überhaubt ergens gecontroleerd wordt, of dat het alleen een wassen neus is.
Het enige wat een beetje tricky is, is het verkrijgen van de PCR resultaten. We laten de kinderen 36 uur voor vertrek testen, dus dat zou goed moeten komen. Ik hoor echter om me heen dat van de gratis testen soms de resultaten wel 50 uur op zich laten wachten. Dan kunnen wij nog uit met een 72-uurs geldigheid, maar je zou naar Frankrijk gaan waar de test maximaal 24 uur oud mag zijn....
Zelfde dilemma hier met doorreizen icm 24 uur in DE. Heb uiteindelijk maar even antigeen geboekt, incl kind van 6, voor zaterdag einde dag. Die uitslag krijg je binnen het uur. Wij vertrekken namelijk zondagochtend en dan upload ik gelijk alles wel in dat portal + evt voor hotel als ze er naar vragen.
Maar top inderdaad dat ze in Slovenie die kleurcodes hebben laten vallen, vooral nu wij donkerrood gaat kleuren en dat je daar na 7 dagen volledig gevaccineerd bent met Pfizer. Verder lees ik veel goede verhalen dat ze er wel op letten maar niet krampachtig overal met dat covid bezig zijn. Heb er in ieder geval erg veel zin
Het plan hier is rond 09:00 in NL vertrekken, dan rijden we om 10:00 DL in. We zitten onder Munchen, dus 1 uur van de grens af. Als het even kan, kijk ik 's ochtends nog het mountainbiken met MvdP af tot 11 uur en vertrekken we erna. Dan zijn we rond 12:00 aan de grens. In tijd van nood kunnen we altijd om 08:30/09:00 vertrekken, dan blijven we binnen de 24 uur.Katseviool schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:50:
[...]
Leuk om te horen dat er meer Tweakers naar Slovenie gaan![]()
Zelfde dilemma hier met doorreizen icm 24 uur in DE. Heb uiteindelijk maar even antigeen geboekt, incl kind van 6, voor zaterdag einde dag. Die uitslag krijg je binnen het uur. Wij vertrekken namelijk zondagochtend en dan upload ik gelijk alles wel in dat portal + evt voor hotel als ze er naar vragen.
Maar top inderdaad dat ze in Slovenie die kleurcodes hebben laten vallen, vooral nu wij donkerrood gaat kleuren en dat je daar na 7 dagen volledig gevaccineerd bent met Pfizer. Verder lees ik veel goede verhalen dat ze er wel op letten maar niet krampachtig overal met dat covid bezig zijn. Heb er in ieder geval erg veel zin
Maar wil je mij eens een plezier doen en dit lezen (klikken op het kopje "I am fully vaccinated or have had COVID-19 during the last six months, and travel with a child")? Wat zijn dan jouw conclusies op mijn situatie?
Arthas schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:06:
[...]
Vervelend om te zeggen, maar aangezien Nederland op de kaart van de FHI https://www.fhi.no/en/op/...uarantine-travel-covid19/ als rood gemarkeerd staat, heb je nog een aantal meer eisen waaraan je zult moeten voldoen.
Tenzij je aan één van de uitzonderingen voldoet in deze lijst link, kom je Noorwegen niet in.
Edit: Hier wat duidelijkere informatie van het Noorse ministerie van Buitenlandse zaken Link
[ Voor 6% gewijzigd door smeerbartje op 20-07-2021 22:55 ]
Zoals barrymossel ook aangeeft, voor de zekerheid de ambassade bellen.smeerbartje schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:54:
Maar wil je mij eens een plezier doen en dit lezen (klikken op het kopje "I am fully vaccinated or have had COVID-19 during the last six months, and travel with a child")? Wat zijn dan jouw conclusies op mijn situatie?
[...]
De informatie van beide overheidswebsites is tegenstrijdig. Dat Nederland rood gekleurd is, maakt het geheel ook niet makkelijker
[ Voor 36% gewijzigd door Arthas op 20-07-2021 23:32 ]
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
Slovenië lijkt steeds meer op de radar te komen ook hier ivm al het gezeur in de overige landen. Portugal was plan B al maar dat gaat hem denk ook niet worden, dan zit ik nu naar Oostenrijk/Italië te kijken maar Slovenië is misschien ook wel een goed plan.Katseviool schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:50:
[...]
Leuk om te horen dat er meer Tweakers naar Slovenie gaan![]()
Mijn vaccinatie is als ik ga rijden 1 week, hopelijk geeft dat niet veel gezeik op reis.
Voor de Frankrijkgangers; vorige week dinsdag 2e prik gehad en pas vandaag (woensdag) een “valide” in de Franse app.
Ben nu met m'n vriendin in Duitsland. Nul komma nul controle. Hotelreceptie wilde de vrijwillig aangeboden vaccinatie- en testverslagen niet eens inzien. Bij restaurants of andere gelegenheden wordt niks gevraagd.
Over 2 weken vliegen we met onze gezamenlijke 4 kinderen naar Mallorca. Van ons zessen zijn er 4 volledig ingeënt, 2 nog niet. Die moeten dus testen voor vertrek en dan fingers crossed.
Maar hoe zit dat met de terugreis? Heeft iemand daar al ervaring mee? Moet je testen voor de terugvlucht? En wat als je positief test? 10 dagen op Mallorca blijven? Lijkt me geen aantrekkelijk scenario en heb zoiets tot nu toe ook nog nergens gelezen.
Over 2 weken vliegen we met onze gezamenlijke 4 kinderen naar Mallorca. Van ons zessen zijn er 4 volledig ingeënt, 2 nog niet. Die moeten dus testen voor vertrek en dan fingers crossed.
Maar hoe zit dat met de terugreis? Heeft iemand daar al ervaring mee? Moet je testen voor de terugvlucht? En wat als je positief test? 10 dagen op Mallorca blijven? Lijkt me geen aantrekkelijk scenario en heb zoiets tot nu toe ook nog nergens gelezen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dat je in quarantaine moet:smeerbartje schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:54:
[...]
The following applies when arriving from a country or area defined as red:
- You must complete the travel registration form.
- Children over the age of 12 years old will need to provide documentation of a negative test result.
- You will need to take a test at the border upon arrival.
- You will need to enter a travel quarantine, either in their own home or at another suitable place of residence. As a rule of thumb, the travel quarantine duty period is 10 days.
Children and youth under the age of 18 years old can take a PCR-based test three days after arrival. If the test result comes back negative (no virus detected) the travel quarantine can be ended. You must be able to document the test result.
[ Voor 7% gewijzigd door LordSinclair op 21-07-2021 08:51 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Lees nu pas dit. Waarom waren ze dicht? Horeca is toch open in Frankrijk?bastichelaar schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:55:
Vanmiddag Frankrijk binnen gereden. Nul controle, niet aan de grens en niet bij Peage. Wel zijn de meeste wegrestaurants dicht, dus we hebben het met een panini moeten doen vanavond. Ter info!
Ik kom best vaak in Frankrijk. In februari heb ik Corona gehad en daarom kreeg ik maar 1 Pfizer vaccinatie in juni. Destijds heb ik de GGD gevraagd om 2 prikken, omdat ik vermoedde dat het een probleem ging worden met reizen. De GGD heeft me toen overtuigd dat dat in elk geval binnen de EU echt niet zou voorkomen. Helaas blijkt het nu wél een probleem te zijn waardoor mijn corona-genezen-verklaring 4 september een half jaar oud is en ik niet meer aan de eisen voldoe. Zijn er al meer mensen met dit probleem bekend en is de oplossing gewoon bellen voor meer Pfizer?
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
@smeerbartje Ik lees het zo dat allleen het kind in quarantaine moet. Maar echt duidelijk is de opsomming niet. Volgens mij slaan die eisen vanuit een rood land alleen op de kinderen. Maar maakt het praktisch gezien nog uit? Waarschijnlijk ga je toch met het hele gezin in qurantaine.
I am fully vaccinated or have had COVID-19 during the last six months, and travel with a child
You are exempt from travel quarantine if you are fully vaccinated.
For your child/children the following applies:
The following applies when arriving from a country or area defined as red:
- travel registration
- negative test
- test at the border (alleen 12+)
- travel quarantine (under the age of 18 years old can take a PCR-based test three days after arrival. If the test result comes back negative (no virus detected) the travel quarantine can be ended.)
Dit komt dan ook overeen met het blauwe kader onderaan de volgende pagina: https://reopen.europa.eu/nl/from-to/NLD/NOR
[ Voor 16% gewijzigd door Cheesy op 21-07-2021 09:27 ]
Horeca is gewoon open en toegankelijk zonder pas. Ik heb (n=1) ook geen gesloten wegrestaurants gezien.martwoutnl schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:10:
[...]
Lees nu pas dit. Waarom waren ze dicht? Horeca is toch open in Frankrijk?
Vorige week dinsdag heb ik 2e prik gehaald en gisteren (dus dinsdag erna) was het al groen in franse app.EraZor schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:14:
Voor de Frankrijkgangers; vorige week dinsdag 2e prik gehad en pas vandaag (woensdag) een “valide” in de Franse app.
Ik ook niet, niks te merken onderweg of op de camping, al geven ze wel aan dat vanaf vandaag mensen bij inchecken de pass sanitaire moeten tonen.EraZor schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:58:
[...]
Horeca is gewoon open en toegankelijk zonder pas. Ik heb (n=1) ook geen gesloten wegrestaurants gezien.
https://www.nederlandwere...ontinenten/europa/countryalexbl69 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:38:
Ben nu met m'n vriendin in Duitsland. Nul komma nul controle. Hotelreceptie wilde de vrijwillig aangeboden vaccinatie- en testverslagen niet eens inzien. Bij restaurants of andere gelegenheden wordt niks gevraagd.
Het slaat allemaal nergens op. Ik vlieg vrijdag naar Mallorca, maar wij hoeven helemaal geen test te overleggen omdat Zwitserland - waar ik woon - een "groen" gebied is voor Spanje. Wij zijn niet gevaccineerd.
Nog een mooi gevalletje van burgerlijke ongehoorzaamheid supporten: ik had mijn doorlopende reisverzekering na afgelopen zomer maar opgezegd, want reizen zat er toch effe niet in. Nu keek ik bij Interpolis (mijn standaard verzekeraar) voor de doorlopende reisverzekering: vorig jaar hadden ze nog de moeilijk doenerij bij rood kleuren van een vakantieland: nu is het als je al op vakantie bent en je land kleurt rood dan blijf je gewoon verzekerd tot het einde van je reis

Bel de GGD en scoor een shot.Makkelijk schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:17:
Ik kom best vaak in Frankrijk. In februari heb ik Corona gehad en daarom kreeg ik maar 1 Pfizer vaccinatie in juni. Destijds heb ik de GGD gevraagd om 2 prikken, omdat ik vermoedde dat het een probleem ging worden met reizen. De GGD heeft me toen overtuigd dat dat in elk geval binnen de EU echt niet zou voorkomen. Helaas blijkt het nu wél een probleem te zijn waardoor mijn corona-genezen-verklaring 4 september een half jaar oud is en ik niet meer aan de eisen voldoe. Zijn er al meer mensen met dit probleem bekend en is de oplossing gewoon bellen voor meer Pfizer?
Dat staat toch allemaal op https://www.rijksoverheid...s-voor-inreizen-nederlandalexbl69 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:38:
Als Mallorca oranje is dan heb je gewoon een testuitslag nodig voor boarden.
@alexbl69
Heb je je wel aangemeld bij de Duitse regering of was je dat net voor?
Heb je je wel aangemeld bij de Duitse regering of was je dat net voor?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Mijn Duits collega heeft mij gisteren verteld, minder dan 24 uur veranderd er niks om naar Duitsland te gaan
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Wij hadden eerst ook Portugal staan maar die viel ook al af. Slovenie ben ik eerder geweest, erg mooi land. Geen slecht alternatief om naar toe gaanAMARONE schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 07:10:
[...]
Slovenië lijkt steeds meer op de radar te komen ook hier ivm al het gezeur in de overige landen. Portugal was plan B al maar dat gaat hem denk ook niet worden, dan zit ik nu naar Oostenrijk/Italië te kijken maar Slovenië is misschien ook wel een goed plan.
Mijn vaccinatie is als ik ga rijden 1 week, hopelijk geeft dat niet veel gezeik op reis.
[ Voor 9% gewijzigd door Katseviool op 21-07-2021 11:33 ]
Weet iemand of je Denemarken mag doorreizen en met welke voorwaarden dat is? (Richting noorwegen). Duitsland mag je bijv. binnen 24u doorreizen.
Ik kan het niet vinden, het enige dat ik kan vinden is deze pagina
https://en.coronasmitte.d...ations/entry-into-denmark
met halverwege een link:
"Foreigners who want to transit through Denmark " maar die komt op een 404 pagina uit
met halverwege een link:
"Foreigners who want to transit through Denmark " maar die komt op een 404 pagina uit
Mijn kind (16) woon in Frankrijk en heb ik door Corona nu al anderhalf jaar niet gezien... Komende maand ga ik die ophalen met de auto zodat die drie weken bij mij kan zijn. Normaal kwam die met OV (trein of vliegtuig) maar auto leek ons een stuk veiliger met het oog op de nog steeds voortrazende pandemie. Ik plan om de reizen in twee dagen te doen, een dag heen reizen, overnachten in een hotel, en de volgende dag terug rijden. Nu hopen dat alles ook qua Corona-eisen gaat werken. Ik heb afgelopen weekeind mijn 2e vaccinatie gekregen, mijn kind krijgt binnenkort de eerste. Ik hou de ontwikkelingen qua Corona-reisregels in België en Frankrijk nauwlettend in de gaten!
[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 21-07-2021 11:39 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
@MaZo @Rukapul
Vergeten te melden... We vliegen vanuit Duitsland (Düsseldorf). Waarschijnlijk gunstig omdat Duitsland voor Spanje nog groen is en dit dan automatisch ook voor ons geldt.
@hoevenpe.
Heb dat nog net kunnen / moeten doen. Was verplicht vanaf afgelopen zondag, aanmelden kon ook pas vanaf zondagochtend. Nog net voor vertrek kunnen doen. Maar geen haan die er naar kraait...
Vergeten te melden... We vliegen vanuit Duitsland (Düsseldorf). Waarschijnlijk gunstig omdat Duitsland voor Spanje nog groen is en dit dan automatisch ook voor ons geldt.
@hoevenpe.
Heb dat nog net kunnen / moeten doen. Was verplicht vanaf afgelopen zondag, aanmelden kon ook pas vanaf zondagochtend. Nog net voor vertrek kunnen doen. Maar geen haan die er naar kraait...
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Nee, voor wat betreft je vraag vlieg je vanuit Mallorca naar Duitsland. Je mag dus je Duits oefenen voor die relevante voorwaarden. Voor de doorreis naar NL staat het verder beschreven op de link hierboven.alexbl69 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:43:
@MaZo @Rukapul
Via omwegen reizen verdubbelt de fun.
Waarom is dit een probleem? als het goed is heb je in de coronacheck app gewoon een internationale QR code die je kunt genereren met daarbij doses 1/1 (als je bij de QR code op het ? klikt)Makkelijk schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:17:
Deze QR code kun je met de franse scan app gewoon scannen en dan is die "valide" zie ook onderstaande screenshots. Waarom is dit anders voor jou? mijn vrouw en ik hebben in december (7 en 10 december zijn wij positief getest) corona gehad.
:fill(white):strip_exif()/f/image/00cUzep6QzDrKiOB6DI5VBFc.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/M7SvKFhOGxz2593Aez8Sntu4.png?f=user_large)
Ben benieuwd of je in augustus nog steeds een valid krijgt.KnuCha schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:10:
[...]
Waarom is dit een probleem? als het goed is heb je in de coronacheck app gewoon een internationale QR code die je kunt genereren met daarbij doses 1/1 (als je bij de QR code op het ? klikt)
Deze QR code kun je met de franse scan app gewoon scannen en dan is die "valide" zie ook onderstaande screenshots. Waarom is dit anders voor jou? mijn vrouw en ik hebben in december (7 en 10 december zijn wij positief getest) corona gehad.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ze per maand rekenen zou je nu nog in het halve jaar kunnen vallen.
Maximaal 6 maanden staat er vrij duidelijk, dus ga er vanuit dat dat dan ook zo is.
Ik zou dan toch die 2e prik nog halen omdat je dan gewoon volledig gevaccineerd bent.
(in hoeverre dat kan met de nieuwe varianten)
Dit lijkt mij sterk, heb je hier een bron voor? je kunt toch niet iets wat geldig is zomaar ongeldig verklaren, het is beleid en keuze geweest van onze eigen overheid. en Frankrijk is hierin meegegaan.FRANQ schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:20:
[...]
Ben benieuwd of je in augustus nog steeds een valid krijgt.
Maximaal 6 maanden staat er vrij duidelijk, dus ga er vanuit dat dat dan ook zo is.
Ik zou dan toch die 2e prik nog halen omdat je dan gewoon volledig gevaccineerd bent.
We hebben morgen nog wel voor de zekerheid een antigeentest gepland staan maar dat is meer een zekerheidje.
En we hebben gelukkig ook nog de QR code op papier, deze is een jaar geldig
Waarom zou dat niet kunnen? Dat is met mijn paspoort en rijbewijs toch ookKnuCha schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:23:
[...]
Dit lijkt mij sterk, heb je hier een bron voor? je kunt toch niet iets wat geldig is zomaar ongeldig verklaren,
Ik las dat Duitsland vrijdag gaat beslissen of er iets gaat veranderen voor Spanje / De Balearen qua quarantaine etc.alexbl69 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:43:
@MaZo @Rukapul
@hoevenpe.
Volgens mij hanteren de meeste landen toch echt waar jij was in de afgelopen 10 dagen dus dat is ook Nederland (hoog / en waarschijnlijk vanaf morgen zeer hoog risico gebied).alexbl69 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:43:
@MaZo @Rukapul
In het geval jij langer dan 10 dagen in laten we zeggen Oostenrijk bent geweest en dan vervolgens naar laten we zeggen Duitsland gaat en dan naar Finland vliegt gelden er andere regels. Daarnaast moet je vooral kijken wat Nederland voor reisadvies geeft voor Spanje.
Da's een sofistenredenering. Je bent Nederlander, je woont in Nederland, en de afgelopen tien dagen verbleef je ook in Nederland vermoed ik. Het is niet de luchthaven van vertrek die relevant is in deze. Je bent en blijft afkomstig uit Nederland.alexbl69 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:43:
@MaZo @Rukapul
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Bedankt beiden.The_Admin schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:38:
[...]
Ik ook niet, niks te merken onderweg of op de camping, al geven ze wel aan dat vanaf vandaag mensen bij inchecken de pass sanitaire moeten tonen.
Ik krijg geen 404 en er staat het volgende:Stefke schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:35:
Weet iemand of je Denemarken mag doorreizen en met welke voorwaarden dat is? (Richting noorwegen). Duitsland mag je bijv. binnen 24u doorreizen.
met halverwege een link:
edit: NL is nu geelForeigners habitually resident in green and yellow countries can transit through Denmark regardless of the intended purpose, but they must present a negative COVID-19 test. A PCR test can be taken no more than 72 hours before the time of entry and an antigen test can be taken no more than 48 hours before the time of entry.
Voor orange countries:
En voor red countries:If you are habitually resident in an orange country outside the EU and Schengen area (a third country), you can travel through Denmark if you have a worthy purpose outside Denmark. The transit must be made without undue delay in Denmark.
You must present a negative PCR test taken no more than 72 hours before entry or a negative antigen test taken no more than 48 hours before entry.
Bij de worthy causes staat vanalles, maar niet "vakantie".Foreigners who are habitually resident in red countries and do not have one of the following special worthy purposes of entry will not be allowed to enter Denmark, not even to be in transit.
Ik vraag mij toch af waar jij die 6 maanden leest, die zie ik alleen terug in de officiele re-open app bij de situatie niet gevaccineerd. bovenin staat toch vrij duidelijk : eerdere covid besmetting + 1 vaccinatie + 2 weken?FRANQ schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:20:
[...]
Ben benieuwd of je in augustus nog steeds een valid krijgt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/4BOQlMkxt9oNvCHuU7jFDRN3.png?f=user_large)
Heb het denk ik niet aandachtig genoeg gelezen omdat het voor mij niet van toepassing is.KnuCha schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:23:
[...]
Dit lijkt mij sterk, heb je hier een bron voor? je kunt toch niet iets wat geldig is zomaar ongeldig verklaren, het is beleid en keuze geweest van onze eigen overheid. en Frankrijk is hierin meegegaan.
We hebben morgen nog wel voor de zekerheid een antigeentest gepland staan maar dat is meer een zekerheidje.
En we hebben gelukkig ook nog de QR code op papier, deze is een jaar geldig
Het is dus 180 dagen als je pas 2 weken geleden de 1e en laatste vaccinatie gehad hebt.
Edit, ik kan het zelf op 2 manieren lezen. dat het OOK geld als je pas 2 weken je vaccinatie hebt, dus dan ook als dat langer is. Vind het een lastig stukje om de juiste betekenis eruit te vissen.U bent hersteld van COVID-19 en u heeft minstens 7 dagen geleden uw 1e (en benodigde) vaccinatie gekregen. U geldt dan als volledig gevaccineerd.
U kunt laten zien dat u hersteld bent van COVID-19. Uw herstelbewijs moet minimaal 15 dagen en maximaal 180 dagen na de eerste positieve PCR- of antigeentest afgegeven zijn. Deze voorwaarde geldt ook als u na herstel van COVID-19 minder dan 2 weken geleden een (1e) vaccinatie heeft gehad.
https://www.nederlandwere...ontinenten/europa/country
Maar voor mij gelukkig niet van toepassing, ben nog niet covid positief geweest gelukkig
Edit 2, op de franse site vind ik het overigens helemaal niet terug.
Hou het maar op oude/incomplete/niet bijgewerkte info dan.
Two weeks after the shot for vaccines administered to people who have already had COVID-19 (only one dose is necessary).
Only vaccines authorized by the European Medicines Agency (EMA) will be accepted, i.e. Pfizer (Comirnaty), Moderna, AstraZeneca (Vaxzevria) and Johnson & Johnson (Janssen).
https://www.diplomatie.go...ls-in-france/#vaccination
[ Voor 25% gewijzigd door FRANQ op 21-07-2021 13:23 ]
Pagina doet het nu en NL is inderdaad Geel volgens de lijst per 17-7 (zelfs Spanje is geel)durian schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:13:
[...]
Ik krijg geen 404 en er staat het volgende:
[...]
edit: NL is nu geel
Voor orange countries:
[...]
En voor red countries:
[...]
Bij de worthy causes staat vanalles, maar niet "vakantie".
Verder kom ik ook nu hier (via de navigatie rechts bij "Special rules apply for foreigners who are vaccinated"
https://en.coronasmitte.d...gners-in-transit#heading6
"Foreigners who are fully vaccinated with an EMA approved vaccine, including tourists, and who can either 1) present an EU COVID-19 Vaccine Passport or 2) who are habitually resident in an EU or Schengen country or in Andorra, San Marino, Monaco or the Vatican State, an orange OECD country or a yellow third country are also exempt from travel restrictions. This means that there is no testing requirement before arrival in Denmark, nor are you required to be tested and isolate upon entry into Denmark. However, this does not apply if you are habitually resident in red countries or if you within the past 10 days before arriving in Denmark have stayed in countries or regions classified as red at the time of arrival."
Dus volledig gevaccineerd, geen restricties. Volledig gevaccineerd = 2 weken na de laatste.
Wij mogen Noorwegen in 1 week na de laatste vaccinatie, maar dan mag je dus nog niet door Denemarken. Tenzij, komend uit het gele NL, we een negatieve test overleggen.
We willen eventueel een week of een paar dagen eerder gaan, praktisch gezien zouden we volgende week woensdag Noorwegen in mogen, maar vanwege Denemarken kan dat dus pas de week erop of we moeten testen.
Zijn er nog Tweakers recent naar de Griekse eilanden geweest? Merk je daar nog iets van de maatregelen behalve dan de avondklok?
Is er bijv. veel horeca gesloten etc.?
[ Voor 5% gewijzigd door Strider op 21-07-2021 13:50 ]
BlaBlaBla
[quote]KnuCha schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:23:
[...]
Dit lijkt mij sterk, heb je hier een bron voor? je kunt toch niet iets wat geldig is zomaar ongeldig verklaren, het is beleid en keuze geweest van onze eigen overheid. en Frankrijk is hierin meegegaan.
Ik las het hier:
https://www.rijksoverheid...k-waar-moet-je-aan-denken
[...]
Ik las het hier:
https://www.rijksoverheid...k-waar-moet-je-aan-denken
Omdat in de app ook staat dat ik 1 vaccinatie heb gekregen als ik hem internationaal zet ging ik er vanuit dat het een probleem zou worden, maar wellicht erkennen ze het als volledig gevaccineerd.Je kunt met je digitale coronabewijs - in het Frans de ‘pass sanitaire’ - naar Frankrijk als je 1 week of langer geleden volledig bent gevaccineerd, of als je een verklaring van een arts bij je hebt waarin staat dat je corona hebt gehad en 1 vaccin hebt gekregen. Die verklaring moet ouder zijn dan 15 dagen, maar mag niet ouder zijn dan 6 maanden. Je kunt hier ook op reis als je een negatief testbewijs kunt laten zien (PCR-test of een antigeentest); deze testbewijzen mogen niet ouder zijn dan 24 uur.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Wij hebben onze portugal reis, ticket via KLM, geboekt staan voor aug 1. Nederlandse overheid stelt reisadvies alleen noodzakelijk echter weet ik niet wat de consequentie is als we toch gaan, verzekering issue? Alletwee zijn we op de dag dat we vliegen minimaal 14 dagen volledig gevaccinneerd. Wat is wijsheid. KLM ticket kan omgeboekt worden geloof ik, echter weet ik niet of en voucher mogelijk is als een land oranje is?Katseviool schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:30:
[...]
Wij hadden eerst ook Portugal staan maar die viel ook al af. Slovenie ben ik eerder geweest, erg mooi land. Geen slecht alternatief om naar toe gaanen vooral dat ze daar niet zo krampachtig zijn vind ik wel ideaal (zowel qua kleurcodes van Europese landen als daar ter plekke). Die week na tweede Pfizer vaccinatie volstaat dus in Slovenie, wbt doorreis is het of antigeen voor DE of worst case rij je gewoon in een keer dat stuk. Ik verwacht niet dat die Duitsers opeens alle grenzen dicht gooien voor doorreizigers.
Ik baal er nu enorm van dat ik mee ben gegaan in de positieve gedachtegang van mijn vriendin twee manden geleden. Ik had toen al een gevoel, laten we dit soort geintje pas doen als de boel echt achter de rug is, maar neehoor, "ze zijn toch al begonnen met vaccineren?". Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in die vakantie, maar airbnb betaald maar 50% terug en vriendin moet en zal op vakantie gaan nu.

Verwijderd
https://vertrouwd-op-vaka...nl/nl/vertrouwdopvakantiemannowlahn schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:45:
[...]
Wij hebben onze portugal reis, ticket via KLM, geboekt staan voor aug 1. Nederlandse overheid stelt reisadvies alleen noodzakelijk echter weet ik niet wat de consequentie is als we toch gaan, verzekering issue? Alletwee zijn we op de dag dat we vliegen minimaal 14 dagen volledig gevaccinneerd. Wat is wijsheid. KLM ticket kan omgeboekt worden geloof ik, echter weet ik niet of en voucher mogelijk is als een land oranje is?
Ik baal er nu enorm van dat ik mee ben gegaan in de positieve gedachtegang van mijn vriendin twee manden geleden. Ik had toen al een gevoel, laten we dit soort geintje pas doen als de boel echt achter de rug is, maar neehoor, "ze zijn toch al begonnen met vaccineren?". Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in die vakantie, maar airbnb betaald maar 50% terug en vriendin moet en zal op vakantie gaan nu.Ik heb een schrale hoop dat nederland eind deze week donkerrood is en dat we niks meer te kiezen hebben.
https://www.klm.nl/information/travel-alerts
deze pagina's waren niet heel moeilijk te vinden....
verder is dit topic vooral bedoeld voor mensen die wel graag met in inachtneming van de regels op vakantie willen, hopen op rood zodat het niet doorgaat leest daarom een beetje 'apart'
edit:@mannowlahn , je reageerde heel snel , nog voor mijn edit met 2e link die volgens mij voor je van toepassing is.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2021 14:58 ]
tuurlijk wil ik ook op vakantie, maar de continue veranderende regels, waar je ook te maken hebt met een deadline waar je eventueel nog wat geld terug krijgt van airbnb haalt de lol er wel een beetje af.Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:51:
[...]
https://vertrouwd-op-vaka...nl/nl/vertrouwdopvakantie
deze pagina was niet heel moeilijk te vinden....
verder is dit topic vooral bedoeld voor mensen die wel graag met in inachtneming van de regels op vakantie willen, hopen op rood zodat het niet doorgaat leest daarom een beetje 'apart'
Ik hou visitportugal.com ook in de gaten, maar kwam ergens tegen dat een verplichten quarantaine voor rode landen verplicht is.
dank voor de link maar die heeft het over KLM holiday, losse tickets zoals in ons gevalt verschillen in voorwaarden, maar daar wordt niet aan gelinked. Ik zal eens contact opnemen met KLM hierover
We gaan morgen 100% op donkerrood op de ECDC kaart, dus daar heb je al "geluk".mannowlahn schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:45:
[...]
Wij hebben onze portugal reis, ticket via KLM, geboekt staan voor aug 1. Nederlandse overheid stelt reisadvies alleen noodzakelijk echter weet ik niet wat de consequentie is als we toch gaan, verzekering issue? Alletwee zijn we op de dag dat we vliegen minimaal 14 dagen volledig gevaccinneerd. Wat is wijsheid. KLM ticket kan omgeboekt worden geloof ik, echter weet ik niet of en voucher mogelijk is als een land oranje is?
Ik baal er nu enorm van dat ik mee ben gegaan in de positieve gedachtegang van mijn vriendin twee manden geleden. Ik had toen al een gevoel, laten we dit soort geintje pas doen als de boel echt achter de rug is, maar neehoor, "ze zijn toch al begonnen met vaccineren?". Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in die vakantie, maar airbnb betaald maar 50% terug en vriendin moet en zal op vakantie gaan nu.Ik heb een schrale hoop dat nederland eind deze week donkerrood is en dat we niks meer te kiezen hebben.
Zelfs met vandaag en morgen 0 besmettingen:
/f/image/TxTy8h9BTyRdUV2EgalmhsKA.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door barrymossel op 21-07-2021 15:12 ]
*knip* dit is hier offtopic, dit kan in andere topics
[ Voor 87% gewijzigd door ZieMaar! op 21-07-2021 19:04 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Update; voor t inchecken op de camping in Frankrijk (althans; ónze camping); carte sanitaire nodig
Gewoon QR code in Nederlanse app voldoende ?EraZor schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:56:
Update; voor t inchecken op de camping in Frankrijk (althans; ónze camping); carte sanitaire nodig
*knip* laten we ontopic blijven, deze discussies kunnen ergens anders
[ Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 21-07-2021 19:04 ]
Wij doen een dag voor vertrek naar frankrijk een antigeen test. Hoe wordt het resultaat beschikbaar gesteld komt dat in de corona app op een of andere manier.
Je krijgt per email een code die je kan invoeren in de corona app. Gewoon daar de stappen volgen.TrailBlazer schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:11:
Wij doen een dag voor vertrek naar frankrijk een antigeen test. Hoe wordt het resultaat beschikbaar gesteld komt dat in de corona app op een of andere manier.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Als alles meezit kan ik het je vanaf morgenmiddag vertellen. Dan hopen wij op Zakynthos aan te komen.Strider schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:49:
Zijn er nog Tweakers recent naar de Griekse eilanden geweest? Merk je daar nog iets van de maatregelen behalve dan de avondklok?
DUGG
Ligt er natuurlijk aan of Portugal zijn regels dan wel aanscherpt, maar ben benieuwd.barrymossel schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:10:
[...]
We gaan morgen 100% op donkerrood op de ECDC kaart, dus daar heb je al "geluk".
Zelfs met vandaag en morgen 0 besmettingen:![]()
[Afbeelding]
Dat denk ik niet...mannowlahn schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:23:
[...]
Ligt er natuurlijk aan of Portugal zijn regels dan wel aanscherpt, maar ben benieuwd.
Verwijderd
Vooral de gezinnen met niet-gevaccineerde kinderen en 40- ers die nét niet op tijd hun prikken hebben gehad. Omdat ik twijfel ga ik even geen naam noemen, maar ik weet dat 1 land al heeft aangekondigd dat donkerrood toch wel gaat betekenen dat alle leden van een gezelfschap moeten gaan testen als 1 lid van het gezelschap ergens voor getest moet worden. Dus als jij dan met je 12 jarige kind, nog niet volledig gevaccineerd, op vakantie wil dan mogen papa en mama ook vrolijk aan de tests. En die zijn ook lang niet overal gratis meer.
*knip* offtopic
[ Voor 66% gewijzigd door ZieMaar! op 21-07-2021 19:05 ]
Wij vertrekken vrijdag naar Frankrijk en hebben zojuist onze tweede vaccinatie gehad. Natuurlijk laten we ons vrijdag nog testen. Hoe snel staat de tweede vaccinatie in de corona-checkapp?
Ik hoorde namelijk op de locatie waar ik mij heb laten vaccineren dat dit twee of zelfs drie weken zou kunnen duren! Dit zou betekenen dat we ons vanaf 1 augustus om de dag moeten laten testen als we iets willen ondernemen.
Ik hoorde namelijk op de locatie waar ik mij heb laten vaccineren dat dit twee of zelfs drie weken zou kunnen duren! Dit zou betekenen dat we ons vanaf 1 augustus om de dag moeten laten testen als we iets willen ondernemen.
Mijn eerste was bij RIVM pas na een maand bekend. Mijn tweede was binnen een halve dag geregistreerd bij de GGD en kreeg ik in de app. Een dag later bij RIVM (en dus dubbel in de app - RIVM en GGD registratie). De problemen zijn nu stukken minder, dus je mag er redelijk vanuit gaan dat het snel gaat (via de GGD tenminste), maar er zijn ook recente gevallen dat het langer duurt. Waarom? Geen idee...caRe.Ghost schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:58:
Wij vertrekken vrijdag naar Frankrijk en hebben zojuist onze tweede vaccinatie gehad. Natuurlijk laten we ons vrijdag nog testen. Hoe snel staat de tweede vaccinatie in de corona-checkapp?
De app koppelt tegenwoordig ook naar de GGD dataset, die er binnen een paar uur staat over het algemeen.caRe.Ghost schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:58:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Net nog een mail van onze franse camping gehad. Pcr of antigeen maximaal 48 uur oud bij registratie en dat is het.
Ik heb zondag mijn tweede vaccinatie gehad en toen ik dinsdag eens bij coronacheck keek kon ik daar al vanuit GGD en RIVM mijn tweede vaccinatie inladen!caRe.Ghost schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:58:
*offtopic*
[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 21-07-2021 19:03 ]
yep, die werkt prima.
Zowel de eerste als de tweede (ggd) stond binnen 24 uur in de app.caRe.Ghost schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:58:
[ Voor 61% gewijzigd door EraZor op 21-07-2021 20:17 ]
das slecht nieuws voor in ieder geval toerisme naar Engeland: verplicht 10 dagen in een corona hotel met bewaking voor de deur op eigen kosten (meer dan €1700?).barrymossel schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:10:
[...]
We gaan morgen 100% op donkerrood op de ECDC kaart, dus daar heb je al "geluk".
Zelfs met vandaag en morgen 0 besmettingen:![]()
[Afbeelding]
d:)b
We hebben nu beiden de tweede vaccinatie binnen in de app. Was binnen een paar uurtjes al voor elkaar
Nu nog een antigeen test en dan kunnen we gaan
Sterker nog. De daling moet hard gaan nu willen we volgende week niet nog op donker staan. Ze kijken bij ECDC twee weken terug en voor het aantal Nederlanders moeten de besmettingen zo ongeveer onder de 6500 gemiddeld per dag liggen om onder de 500 besmettingen per 100.000 te liggen. Kijk naar de cijfers en je ziet dat dat onmogelijk gaat zijn over de afgelopen twee weken. En moeilijk over de afgelopen twee weken als je kijkt naar volgende week donderdag.JJ Le Funk schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:54:
[...]
das slecht nieuws voor in ieder geval toerisme naar Engeland: verplicht 10 dagen in een corona hotel met bewaking voor de deur op eigen kosten (meer dan €1700?).
Maar hanteert VK de ECDC kleuren? Geen idee, maar er zijn weinig landen geloof ik die echt strak daar naar kijken.
Wij gaan eind augustus naar mallorca. Tot en met 5 augustus is al geannuleerd. Ik verwacht dat onze reis ook geannuleerd wordt (2 weken zet geen zoden aan de dijk) Maar bestaat de kans bijvoorbeeld dat TUI zegt: ga maar en dat je bij aankomst 10 dagen in een hotel gequarantained wordt?
10 dagen op een 2 kamer appartement met een 1.5 jarige voor 3 rooijen, dan maak ik mezelf van kant.
10 dagen op een 2 kamer appartement met een 1.5 jarige voor 3 rooijen, dan maak ik mezelf van kant.
[ Voor 32% gewijzigd door MagniArtistique op 21-07-2021 23:07 ]
Even een praktijkervaring van mij, n=1.
Wij, gezin met 2 kinderen van 10 en 11 zijn afgelopen zondagochtend vertrokken voor een autovakantie naar Portugal. Wij zijn als ouders beiden volledig gevaccineerd.
Voor onze dochter van 11 betekende het dat ze vorige week vrijdag een antigeen test heeft gehad en vervolgens op zaterdagmiddag nog eentje, omdat Frankrijk de regels aanpaste.
We zijn de eerste dag heel Frankrijk doorgereden en overnacht in Irun, Spanje net over de grens. Geen enkele controle gehad, niet bij de grenzen en ook niet bij de Peages.
De tweede dag doorgereden naar Ponte de Lima in noord Portugal. Ook hier een voorspoedige reis gehad zonder controles.
Het valt ons op dat hier in noord Portugal bijna iedereen ook buiten een mondkapje draagt, terwijl dat niet verplicht is. Men is overigens zeer vriendelijk en behulpzaam, maar voorzichtig.
In de winkels is het verplicht en ook in de restaurants totdat je zit.
We zoeken de drukte niet op en we voelen ons hier erg veilig. Meer dan dat we in Nederland waren gebleven. Omdat je dan ook dagjes uit gaat doen en misschien naar een druk pretpark of dierentuin gaat met de kinderen.
Kortom, ondanks dat Portugal oranje is , zijn we blij dat we hier zijn. Zeker omdat we de drukte hier niet opzoeken en we lekker van rust genieten.
Wij, gezin met 2 kinderen van 10 en 11 zijn afgelopen zondagochtend vertrokken voor een autovakantie naar Portugal. Wij zijn als ouders beiden volledig gevaccineerd.
Voor onze dochter van 11 betekende het dat ze vorige week vrijdag een antigeen test heeft gehad en vervolgens op zaterdagmiddag nog eentje, omdat Frankrijk de regels aanpaste.
We zijn de eerste dag heel Frankrijk doorgereden en overnacht in Irun, Spanje net over de grens. Geen enkele controle gehad, niet bij de grenzen en ook niet bij de Peages.
De tweede dag doorgereden naar Ponte de Lima in noord Portugal. Ook hier een voorspoedige reis gehad zonder controles.
Het valt ons op dat hier in noord Portugal bijna iedereen ook buiten een mondkapje draagt, terwijl dat niet verplicht is. Men is overigens zeer vriendelijk en behulpzaam, maar voorzichtig.
We zoeken de drukte niet op en we voelen ons hier erg veilig. Meer dan dat we in Nederland waren gebleven. Omdat je dan ook dagjes uit gaat doen en misschien naar een druk pretpark of dierentuin gaat met de kinderen.
Kortom, ondanks dat Portugal oranje is , zijn we blij dat we hier zijn. Zeker omdat we de drukte hier niet opzoeken en we lekker van rust genieten.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Update vanuit de Ardeche in Frankrijk.
Afgelopen zaterdag vertrokken vanuit omgeving Twente, via Duitsland, Keulen, Luxemburg naar Marcon. Geen enkele controle oid gehad.
Zondag vanaf Marcon doorgereden naar Privas naar de camping. Opnieuw geen enkele controle. Op de camping wel mondkapje in de receptie. Zwembad en overige activiteiten gewoon alsof er geen corona is.
Vandaag ging er wel iemand rond over de camping om na te vragen of mensen gevaccineerd zijn. Ben je het niet moet je een sneltest doen. Wij zijn nog niet gevraagd, maar zal vast nog wel komen. Voor ons prima want we zijn gevaccineerd.
Tot nu toe nog weinig tot geen "last" gehad van maatregelen.
Afgelopen zaterdag vertrokken vanuit omgeving Twente, via Duitsland, Keulen, Luxemburg naar Marcon. Geen enkele controle oid gehad.
Zondag vanaf Marcon doorgereden naar Privas naar de camping. Opnieuw geen enkele controle. Op de camping wel mondkapje in de receptie. Zwembad en overige activiteiten gewoon alsof er geen corona is.
Vandaag ging er wel iemand rond over de camping om na te vragen of mensen gevaccineerd zijn. Ben je het niet moet je een sneltest doen. Wij zijn nog niet gevraagd, maar zal vast nog wel komen. Voor ons prima want we zijn gevaccineerd.
Heb je het zo snel gedaan om niet te lang in Spanje te blijven? En je blijft daar een aantal weken op dezelfde locatie (hotel) of ga je nog rondreizen?nocalimero schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:05:
Even een praktijkervaring van mij, n=1.
Portugal was hier het plan maar ben zwaar aan het twijfelen. In 1x naar Spanje om 4 dagen Pyreneeën te pakken en daarna 2,5 week portugal met rondreis icm de auto.
Ik dacht trouwens dat binnen en buiten mondkapjes verplicht waren.
We zijn bewust in 1x door Frankrijk gereden omdat je dan een flinke afstand kunt rijden, in ons geval zo'n 1250 km. Daarna nog een kortere reisdag door noord Spanje, erg mooi trouwens.
We zijn nu 3 dagen in een Casa (B&B) in noord Portugal geweest, morgen vertrekken we naar ons 2e adres in midden Portugal. Dat zou oorspronkelijk omgeving Sintra, vlakbij Lissabon, zijn geweest, maar dat hebben we gewijzigd in een B&B midden in een natuurgebied in midden Portugal. Vervolgens zijn we nog zo'n 10 dagen aan de zuidwest kust van Portugal.
Vanuit daar gaan we in 3 dagen terug. Eerst bij vrienden langs die dan in het huis van hun ouders zijn in noord oost Portugal. En dan in 2 etappes terug.
Voor ons is dit heerlijk onthaasten.
Volgens mij is er in Portugal een mondkapje verplichting als er geen 2 meter afstand mogelijk is. Maar je ziet hier vrijwel iedereen er een dragen, ook als ze alleen lopen.
We zijn nu 3 dagen in een Casa (B&B) in noord Portugal geweest, morgen vertrekken we naar ons 2e adres in midden Portugal. Dat zou oorspronkelijk omgeving Sintra, vlakbij Lissabon, zijn geweest, maar dat hebben we gewijzigd in een B&B midden in een natuurgebied in midden Portugal. Vervolgens zijn we nog zo'n 10 dagen aan de zuidwest kust van Portugal.
Vanuit daar gaan we in 3 dagen terug. Eerst bij vrienden langs die dan in het huis van hun ouders zijn in noord oost Portugal. En dan in 2 etappes terug.
Voor ons is dit heerlijk onthaasten.
Volgens mij is er in Portugal een mondkapje verplichting als er geen 2 meter afstand mogelijk is. Maar je ziet hier vrijwel iedereen er een dragen, ook als ze alleen lopen.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Zou je voor mij misschien eens kunnen vragen als je een check krijgt, in een restaurant of zo, of ze het gele boekje accepteren?NL_Scratch schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:38:
Update vanuit de Ardeche in Frankrijk.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Volgende week redden we het ook niet, dan zouden we de komende 7 dagen maximaal iets van 18-20.000 besmettingen erbij mogen krijgen. Lijkt me schier onmogelijk.barrymossel schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:01:
[...]
Sterker nog. De daling moet hard gaan nu willen we volgende week niet nog op donker staan. Ze kijken bij ECDC twee weken terug en voor het aantal Nederlanders moeten de besmettingen zo ongeveer onder de 6500 gemiddeld per dag liggen om onder de 500 besmettingen per 100.000 te liggen. Kijk naar de cijfers en je ziet dat dat onmogelijk gaat zijn over de afgelopen twee weken. En moeilijk over de afgelopen twee weken als je kijkt naar volgende week donderdag.
Maar hanteert VK de ECDC kleuren? Geen idee, maar er zijn weinig landen geloof ik die echt strak daar naar kijken.
De week erna duiken we weer naar rood of misschien zelfs oranje.
Ik ook gister 2e en vandaag in de app: moest wel opnieuw authenticeren om het te zien :-)Mx. Alba schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:15:
[...]
Ik heb zondag mijn tweede vaccinatie gehad en toen ik dinsdag eens bij coronacheck keek kon ik daar al vanuit GGD en RIVM mijn tweede vaccinatie inladen!
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ja klopt, je authenticeert namelijk alleen om je info op te halen bij RIVM / GGD. Eenmaal die info geladen wordt de door jou geselecteerde info vanuit RIVM / GGD overgeheveld naar de Coronacheck app en daarna verbreekt de verbinding weer. De Coronacheck app is dus normaal gesproken niet ergens op ingelogd of zo, dat "certificaat" als het ware wordt alleen lokaal opgeslagen.NiGeLaToR schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:09:
[...]
Ik ook gister 2e en vandaag in de app: moest wel opnieuw authenticeren om het te zien :-)
Had het niet verwacht maar onze vakantie naar de canarische eilanden kan toch doorgaan bij Sunweb.
Zojuist een mail gekregen dat vanaf 4 augustus de reizen naar oranje gebieden wel door kunnen gaan.
Zojuist een mail gekregen dat vanaf 4 augustus de reizen naar oranje gebieden wel door kunnen gaan.
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Wat viel te verwachten is gebeurd voor de meeste provincies in Nederland nu donker rood op de Europese (ECDC) kaart van 22-juli:
:fill(white):strip_exif()/f/image/tLZ3h8Nz8YlOOO5jmzIQueUq.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/nqEMkOJxY1y39Qw7oCgrdnm7.png?f=user_large)
Bron en lees ook o.a. bij RTL Nieuws
Dat is verrassend zeker na de recente berichtgeving van RTL nieuws die o.a. ook de policy van Sunweb (naast andere grote en kleine spelers) is nagegaan en verschillen in beleid:
:fill(white):strip_exif()/f/image/tLZ3h8Nz8YlOOO5jmzIQueUq.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/nqEMkOJxY1y39Qw7oCgrdnm7.png?f=user_large)
Laten ze het aan jou over of je wilt gaan of niet en zo niet terugbetaling of voucher? I.p.v. bij voorbaat annuleren?jorank schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:37:
Had het niet verwacht maar onze vakantie naar de canarische eilanden kan toch doorgaan bij Sunweb.
Dat is verrassend zeker na de recente berichtgeving van RTL nieuws die o.a. ook de policy van Sunweb (naast andere grote en kleine spelers) is nagegaan en verschillen in beleid:
[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 22-07-2021 12:47 ]
Een citaat uit de mail die ik heb gekregen:funrider schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:46:
Wat viel te verwachten is gebeurd voor de meeste provincies in Nederland nu donker rood op de Europese (ECDC) kaart van 22-juli:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Laten ze het aan jou over of je wilt gaan of niet en zo niet terugbetaling of voucher? I.p.v. bij voorbaat annuleren?
Reisbestemming met code oranje
Jouw vakantie gaat door, tenzij jij zelf kiest voor kosteloos omboeken of annuleren via Mijn Sunweb. Wij bieden jou de mogelijkheid aan om tot en met 25-07-2021 jouw vakantie om te boeken via Mijn Sunweb. Log hiervoor in en klik op ‘ruil jouw vakantie om‘. Wil je helemaal niet meer op vakantie dan kun je ook kiezen voor kosteloos annuleren. Klik dan op 'annuleren' en kies voor 'annuleren conform reguliere voorwaarden'. Jouw betaling wordt binnen 14 dagen teruggestort op jouw rekening. Wanneer jij jouw boeking niet wijzigt voor de eerdergenoemde datum, dan gaat jouw vakantie door.
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Bij Sunweb voeren ze geen reis uit als je in quarantaine moet. Lijkt me bijna vanzelfsprekend dat TUI dat ook niet doet.MagniArtistique schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:04:
Wij gaan eind augustus naar mallorca. Tot en met 5 augustus is al geannuleerd. Ik verwacht dat onze reis ook geannuleerd wordt (2 weken zet geen zoden aan de dijk) Maar bestaat de kans bijvoorbeeld dat TUI zegt: ga maar en dat je bij aankomst 10 dagen in een hotel gequarantained wordt?
Sunweb annuleert en geeft geld terug bij:
1. Het reisadvies voor je bestemming code rood of oranje is binnen twee weken voor vertrek i.v.m. COVID-19.
2. Er een quarantaineverplichting is.
Punt 1 geldt binnen de EU alleen nog voor code rood: https://www.sunweb.nl/vakantie/faq/questions/87195
Bij code oranje kun je nu wel op eigen initiatief gratis annuleren of omboeken.
TUI annuleert volgens hun website nog wel bij zowel oranje als rood, niet bij quarantainemaatregelen. Binnen Europa zijn er, voor zover ik kon vinden, geen quarantaine-maatregelen voor volledig gevaccineerden (soms wel voor mensen met alleen een negatieve test).
Bij terugkomst in NL uit oranje en rode gebieden, geldt wel een dringend quarantaineadvies.
Bij code oranje kun je nu wel op eigen initiatief gratis annuleren of omboeken.
TUI annuleert volgens hun website nog wel bij zowel oranje als rood, niet bij quarantainemaatregelen. Binnen Europa zijn er, voor zover ik kon vinden, geen quarantaine-maatregelen voor volledig gevaccineerden (soms wel voor mensen met alleen een negatieve test).
Bij terugkomst in NL uit oranje en rode gebieden, geldt wel een dringend quarantaineadvies.
[ Voor 80% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 22-07-2021 13:40 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Verwijderd
dat sommige reisverzekeringen corona gerelateerde kosten ( langer verblijf enz) niet dekken bij oranje advies kan ik goed begrijpen.
Wat ik heel vreemd vind is dat dat bij bepaalde verzekeraars ook geldt voor bijvoorbeeld diefstal, iets wat totaal niet van doen heeft met corona. Mogelijk komt dit doordat de groen-geel-oranje-rood codering vanuit de overheid normaliter meestal met veiligheidsrisico's van doen heeft? Dat ze in een onveilige regio met oorlog of veel overvallen diefstal uitsluiten kan ik me namelijk wel voorstellen.
https://www.pricewise.nl/...g/reisverzekering-corona/
Wat ik heel vreemd vind is dat dat bij bepaalde verzekeraars ook geldt voor bijvoorbeeld diefstal, iets wat totaal niet van doen heeft met corona. Mogelijk komt dit doordat de groen-geel-oranje-rood codering vanuit de overheid normaliter meestal met veiligheidsrisico's van doen heeft? Dat ze in een onveilige regio met oorlog of veel overvallen diefstal uitsluiten kan ik me namelijk wel voorstellen.
https://www.pricewise.nl/...g/reisverzekering-corona/
Ik lees dat Duitsland vanaf vrijdag aan reizigers uit Nederland nog strengere maatregelen gaat opleggen, waaronder een verplicht negatief testuitslag. Geldt dit ook voor doorreis?
Niet te hopen, maar wij moeten ook door Denemarken en hebben daar waarschijnlijk al een negatieve test voor nodig.
Dat zou dan ook voor volledig gevaccineerden gelden??Hi-Sintar schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:33:
Ik lees dat Duitsland vanaf vrijdag aan reizigers uit Nederland nog strengere maatregelen gaat opleggen, waaronder een verplicht negatief testuitslag. Geldt dit ook voor doorreis?
Edit: NOS zegt het volgende:
De website met reisadviezen van de overheid zegt:'Duitsland zet Nederland morgen op lijst hoogrisicolanden'
Duitsland wil Nederland morgen indelen op de lijst van landen met een hoog risico als het gaat om het coronavirus. Dat meldt het Duitse persbureau Funke Mediengruppen. Ook Spanje zou op die lijst komen. Het bericht is nog niet bevestigd door de autoriteiten en onduidelijk is wanneer de maatregel precies zou ingaan.
De aanpassing zou betekenen dat reizigers vanuit Nederland vijf dagen in quarantaine moeten als ze niet volledig zijn gevaccineerd. Een volledige vaccinatie betekent dat de laatste prik minimaal twee weken geleden is. Ook een bewijs van herstel na een coronainfectie volstaat om niet in quarantaine te hoeven.
Na de vijf dagen quarantaine kan er een test worden gedaan. Die is verplicht voor iedereen van 6 jaar en ouder. Als de test negatief is, is de quarantaine voorbij. Voor reizigers die in Duitsland op doorreis zijn, is een negatieve test voldoende.
De extra maatregelen zouden niet gaan gelden voor mensen die naaste familie opzoeken of korter dan 24 uur in Duitsland zijn.
Volgens mij is er dus niet veel veranderd, je had al een negatief resultaat, vaccinatiebewijs of herstelbewijs nodig. Of lees ik ergens overheen?Heenreis naar en via Duitsland geldig vanaf 18 juli 2021
Bent u de afgelopen 10 dagen alleen in Nederland of in St. Maarten geweest? Dan moet u zich vóór vertrek registreren. Als u het negatief testresultaat, het (digitaal) vaccinatiebewijs of herstelbewijs upload tijdens het registreren, dan hoeft u niet in quarantaine.
[ Voor 77% gewijzigd door coelho op 22-07-2021 15:42 ]
Verwijderd
Dat doen ze nu toch ook niet voor spanje? Terwijl die al een tijd op donderrood staat?Hi-Sintar schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:33:
Van de ARD:
Edit: Omdat het een bekend gebied is even ter info dat de Var vanaf morgen mondkapplicht invoert. De lijst met steden is volgens de regionale krant: https://www.nicematin.com...witter#Echobox=1626960153Bericht: Spanien und Niederlande bald Hochinzidenzgebiete
Die Bundesregierung will Spanien und die Niederlande zu Hochinzidenzgebieten erklären. Das berichten die Zeitungen der Funke Mediengruppe unter Berufung auf Regierungskreise. Demnach müssten dann nicht vollständig geimpfte Reiserückkehrer von Freitag an in eine zehntägige Quarantäne gehen, die frühestens nach fünf Tagen mit einem negativen Test beendet werden kann. Deutschland hatte am 9. Juli ganz Spanien zum Risikogebiet erklärt. Bei dieser Einstufung kann die Quarantäne mit einem negativen Test umgangen werden. Für Geimpfte und Genesene gilt sie nicht.
[ Voor 20% gewijzigd door martwoutnl op 22-07-2021 15:40 ]
Damn ik heb vanaf 08-08 een weekje duitsland staan, ik ben volledig gevaccineerd maar mijn vriendin tegen die tijd nog niet, en in quarantine gaan gaat denk ik lastig in een caravan

Top, wij waren van plan om binnen 24 uur Duitsland te doorkruisen. Oostenrijk is wat soepeler, wij gaan daar een overnachting boeken onderweg naar onze eindbestemming. Ik ben wel volledig gevaccineerd maar mijn vrouw 1x, in Oostenrijk wordt zij ook gezien als gevaccineerd en hebben we verder geen beperkingen, ook niet voor de 2 kinderen < 12jr.coelho schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:37:
[...]
Dat zou dan ook voor volledig gevaccineerden gelden??
Edit: NOS zegt het volgende:
[...]
De website met reisadviezen van de overheid zegt:
[...]
Volgens mij is er dus niet veel veranderd, je had al een negatief resultaat, vaccinatiebewijs of herstelbewijs nodig. Of lees ik ergens overheen?
xx
[ Voor 100% gewijzigd door Cid Highwind op 22-07-2021 16:09 . Reden: Verkeerd gelezen ]
Wij zitten in datzelfde schuitje al zijn wij als ouders volledig gevaccineerd alleen ik zit dan aan de 12/13 dagen na 2e prik zodoende al een vakantie (PCR) test bij GGD uitstaan en ook voor mijn oudste dochter van 7 jaar.Hi-Sintar schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:51:
[...]
Top, wij waren van plan om binnen 24 uur Duitsland te doorkruisen. Oostenrijk is wat soepeler, wij gaan daar een overnachting boeken onderweg naar onze eindbestemming. Ik ben wel volledig gevaccineerd maar mijn vrouw 1x, in Oostenrijk wordt zij ook gezien als gevaccineerd en hebben we verder geen beperkingen, ook niet voor de 2 kinderen < 12jr.
Dit omdat wij 1 overnachting in appartement (heen) en huis (terug) als tussenstop hebben geboekt in Duitsland en daardoor de 24 uur niet gaan halen daar lijkt nu een streep door te moeten / annuleren (althans heenreis) en direct door te reizen zonder stop. Of we moeten een heel kort nachtje slapen en dan doorrijden (als we al mogen overnachten op de heenweg).
We gaan even goed bekijken wat de Duitse overheid uiteindelijk op de site gaat zetten qua uitzonderingen e.d.
[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 22-07-2021 17:20 ]
Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.
Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.
Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,